[Serie] Star Trek: Starfleet Academy

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_jHD3FFvE-3WYxHdsVKgxaYuOo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/v2TjykTVQfdVq8EsxNyk7KrR.png?f=fotoalbum_medium
Star Trek: Starfleet Academy (TV series)

Star Trek: Starfleet Academy is een aankomende Amerikaanse televisieserie, gemaakt door Gaia Violo voor de streamingdienst Paramount+. Het is de bedoeling dat het de twaalfde Star Trek-serie wordt en onderdeel uitmaakt van het uitgebreide Star Trek-universum van uitvoerend producent Alex Kurtzman. Starfleet Academy speelt zich af in de 32e eeuw, de verre toekomst die werd geïntroduceerd in de serie Star Trek: Discovery (2017-2024), en volgt de eerste nieuwe lichting Starfleet-cadetten in meer dan een eeuw, terwijl ze volwassen worden en worden opgeleid tot officier.
Trailer
* Webgnome gaat nog spelen met de opmaak later

[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 21-10-2025 06:51 ]

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
Ik ben heel benieuwd waar dat deze serie heen gaat. Heb zelf geen enkele informatie nog hierover gelezen dus ga er voor nu onwetend in. Het lijkt, als we naar de tijdlijn kijken, een verkapte reboot?

Strava | AP | IP | AW

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Laten we hopen dat het beter wordt dan het schrikbarend slechte Discovery maar ik vrees het ergste.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Salvatron schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:07:
Laten we hopen dat het beter wordt dan het schrikbarend slechte Discovery maar ik vrees het ergste.
Op basis van de trailer vrees ik idd dat je gelijk gaat krijgen. Wel normale(re) Klingons, dat dan weer wel.
Ziet er naar uit als een serie die ik wel kan missen. Al zal ik ongetwijfeld de 1e paar afleveringen wel kijken om het een kans te geven en/of af te kraken ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Webgnome
Het zou wel eens, als ik op de trailer af moet gaan, een soort DS9 kunnen gaan worden? Star Trek maar dan stationair en zo nu en dan een away mission. Ben er niet meteen heel negatief over eerlijk gezegd.
offtopic:
Zo te zien hebben ze ook aardig wat decorstukken van ST:SNW hergebruikt :+

Strava | AP | IP | AW

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:02
Ik krijg hier een beetje x-men vibes van, als ik het goed zag dat sommigen speciale krachten hebben? Wel leuk om de EMH weer te zien :)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

• Webgnome
fixed!

Strava | AP | IP | AW

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:03

defiant

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMCXpJSwN9qVB4TKT4eMx6sHa6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S85mDqRwkvzuiJSFTRpRtFh5.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ziet eruit als poster van een tiener drama serie.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:16
defiant schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:59:
[Afbeelding]

Pffff, de Twilight posters waren zelfs minder erg.

Verschrikkelijk.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:34
defiant schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:59:
[Afbeelding]

Ik wist niet dat er een nieuwe star trek aan zat te komen, maar op basis van deze poster ben ik al afgehaakt.
Naar mijn idee is er altijd een duidelijke scheidingslijn geweest tussen star wars, wat meer de fantasy en kleurrijke kant op ging, met gekke karakters en zo, en star trek, wat toch meer science fiction was, met serieuze kwesties en soms stof tot nadenken. Hedendaagse star trek gaat meer naar star wars.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zou veel liever een donkerder star trek zien, met veel meer space exploration.

• Webgnome
@LA-384 Star Trek en altijd serieus..

Afbeeldingslocatie: https://images.prismic.io/star-trek-untold/Z-uNaHdAxsiBwJyX_qpid-hd-227.jpg?auto=format%2Ccompress&width=1120

Dat gezegd hebbende, ik ben wel benieuwd naar deze serie. Dat space exploration is ook niet zaligmakend en kan mij voorstellen dat je daar ook gewoon een keer klaar mee bent als producers/IP. Ik vond/vind DS9 daarom juist wel weer een goede verandering ( ten tijde dat die uitkwam was het dat zeker niet volgens de kenners ) omdat het juist iets minder space exploration en meer politiek/inner workings laat zien.

Dat zou bij deze serie ook wel eens kunnen gaan gebeuren. Hoe werkt die space academy nou etc etc. Echter als we kijken naar het timeframe waar het zich afspeelt, de 32e eeuw, speelt het zich af na/tijdens het gedoe met discovery. Oftewel Starfleet is weer opnieuw opgebouwd ( althans dat is wat ik mij er van kan herrineren ) en het is een soort frisse start. M.a.w. een reboot.

Ik geef het een kans. Echter met Alex Kurtzman aan het roer ben ik benieuwd of het wat gaat worden.

[ Voor 72% gewijzigd door Webgnome op 06-12-2025 07:02 ]

Strava | AP | IP | AW

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een vrouwelijke Jem'Hadar :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Webgnome
@Raven dat ziet er eigenlijk best veelbelovend uit.

Strava | AP | IP | AW

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:16
Doctor!

Iets wat ik niet meer verwacht had ooit te zien.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Star Trek zoals in the good ol' days gaan we niet meer krijgen. En ik denk dat je dat ook niet wil.

Maar dit ziet er weer typisch streamingdienstgelikt uit. Met een Gen Z all inclusive cast.
Ik hoop dat de serie inhoudelijk wat te bieden heeft, en dat dit niet weer een woke vakjes afstrepen feestje wordt...
Paul Giamatti is dan wel weer een grote plus dus ik houd hoop.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:03

defiant

Moderator General Chat

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• absrnd
  • Laatst online: 09:39
Eerste aflevering is minder Woke dan ik bang was (gelukkig)

Veel drukke actie voor dit eerste deel, om ook de characters te introduceren.
je wordt er bijna duizelig van.

Ze moeten maar bij de aftiteling aangeven:
Deze serie heeft niets meer te maken met de originele visie van Gene Roddenberry, en draagt alleen de naam.
spoiler:
Hoe kan een Jem Hadar langer dan 4 - 6 jaar leven ?
en waarom een klingon tot watje te bombarderen :(

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-01 19:44
Is de serie in NL al legaal te kijken op een streaming dienst?
Of zijn wij aangewezen op minder legale diensten?

• Webgnome
@absrnd was het eerste waar je bij het kijken aan dacht serieus woke? ...

Strava | AP | IP | AW

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:27

Wildfire

Joy to the world!

SunnieNL schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:34:
Is de serie in NL al legaal te kijken op een streaming dienst?
Of zijn wij aangewezen op minder legale diensten?
Valt onder Paramount+ dus ik vermoed dat het naar SkyShowtime gaat komen.

Natuurlijk zijn er andere manieren en mijn NAS heeft de eerste twee afleveringen al netjes in 4K HDR voor me klaar staan. Voel ik me niet bezwaard over, het komt toch wel op één van de streamingdiensten uiteindelijk dus mijn geld krijgen ze toch wel uiteindelijk. En sowieso als er ooit een boxset uitkomt dan komt die gegarandeerd in mijn collectie dus ook dan krijgen ze mijn geld. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Webgnome schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:12:
niet zo vreemd gezien het opdringerige woke gedoe in Discovery, maar met Trump en de conservatieven aan de macht is het woke gedoe ook wat aan het afnemen omdat ze Trump toch wat willen plezieren

[ Voor 21% gewijzigd door Salvatron op 16-01-2026 03:53 ]

• absrnd
Webgnome schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:12:
Jazeker, als een van de eerste foto's, die gedeeld werd online, en vrouwelijke Jem Hadar officer met overgewicht is.

In Star Trek lore, klopt er van alle kanten niets van.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
absrnd schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:06:
[...]

Jazeker, als een van de eerste foto's, die gedeeld werd online, en vrouwelijke Jem Hadar officer met overgewicht is.

In Star Trek lore, klopt er van alle kanten niets van.
De serie speelt zich af in 3194 (heb het net even opgezocht). Het laatste seizoen van Deep Space Nine speelt zich af in 2375. Daar zit 819 jaar tussen. Dus "het klopt niet met de lore" zeggen is hetzelfde als in 2026 door New York City rond gaan lopen en verontwaardigd zijn dat er overal Europese bouwstijlen te zien zijn in plaats van de tenten van native Americans.

omniscale.nl

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wildfire schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:15:
[...]

Valt onder Paramount+ dus ik vermoed dat het naar SkyShowtime gaat komen.

Natuurlijk zijn er andere manieren en mijn NAS heeft de eerste twee afleveringen al netjes in 4K HDR voor me klaar staan. Voel ik me niet bezwaard over, het komt toch wel op één van de streamingdiensten uiteindelijk dus mijn geld krijgen ze toch wel uiteindelijk. En sowieso als er ooit een boxset uitkomt dan komt die gegarandeerd in mijn collectie dus ook dan krijgen ze mijn geld. :P
Ja komt wel een keer als ik wat rond Google, maar ik ga niet wachten totdat het een keer opduikt. Er zit weinig lijn in bij SkyShowTime. Sommige series verschijnen wel direct nadat die in de US uit komen, bij anderen duurt het weken of maanden.

Ik zal maar weer eens het "ruime sop kiezen".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

absrnd schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 21:23:
Eerste aflevering is minder Woke dan ik bang was (gelukkig)

Veel drukke actie voor dit eerste deel, om ook de characters te introduceren.
je wordt er bijna duizelig van.

Ze moeten maar bij de aftiteling aangeven:
Deze serie heeft niets meer te maken met de originele visie van Gene Roddenberry, en draagt alleen de naam.
spoiler:
Hoe kan een Jem Hadar langer dan 4 - 6 jaar leven ?
en waarom een klingon tot watje te bombarderen :(
spoiler:
Dat was een Klingon, begreep ik toen ze boos werd omdat die gast zei dat 'ie geen uniform ging dragen. Ik dacht eerst ook: "Huh, een vrouwelijke Jem Hadar?" Maar toen ze begon over 'the house of Goroth' (of zo} had ik er genoeg van. Duidelijk iemand die dacht dat Jem Hadar er cooler uitzien dan Klingons en daarom maar dat uiterlijk voor Klingons gebruikt. Voor mij genoeg om vanaf daar niet verder te kijken.
Was mij al vrij snel duidelijk dat deze serie niet voor mij is; de intro slaat m.i. helemaal nergens op en het borduurt verder op de 'lore' van Discovery post-burn. Dit heeft 0 met science-fiction te maken, dit is 100% fiction waar geen science aan te pas is gekomen
Ik wacht wel op de nieuwe SNW later dit jaar.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:27

Wildfire

Joy to the world!

FooLsKi schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:30:
[...]
spoiler:
Dat was een Klingon, begreep ik toen ze boos werd omdat die gast zei dat 'ie geen uniform ging dragen. Ik dacht eerst ook: "Huh, een vrouwelijke Jem Hadar?" Maar toen ze begon over 'the house of Goroth' (of zo} had ik er genoeg van. Duidelijk iemand die dacht dat Jem Hadar er cooler uitzien dan Klingons en daarom maar dat uiterlijk voor Klingons gebruikt. Voor mij genoeg om vanaf daar niet verder te kijken.
Was mij al vrij snel duidelijk dat deze serie niet voor mij is; de intro slaat m.i. helemaal nergens op en het borduurt verder op de 'lore' van Discovery post-burn. Dit heeft 0 met science-fiction te maken, dit is 100% fiction waar geen science aan te pas is gekomen
Ik wacht wel op de nieuwe SNW later dit jaar.
spoiler:
Ik moet de twee aflevering nog kijken, maar ik ben al wel wat gespoiled en ik heb begrepen dat er een Klingon/Jem'Hadar hybride in de serie zit. Dat verklaart het uiterlijk en het gaat dus niet om een Klingon die ze er als Jem'Hadar hebben laten uitzien.

Starfleet Academy speelt honderden jaren in de toekomst to.v. DS9 en we hebben geen idee wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is, ik verwacht dat er ergens wel een keer een verklaring komt hoe een Jem'Hadar/Klingon hybride tot stand is gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 16-01-2026 20:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• absrnd
posttoast schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:15:
[...]

De serie speelt zich af in 3194 (heb het net even opgezocht). Het laatste seizoen van Deep Space Nine speelt zich af in 2375. Daar zit 819 jaar tussen. Dus "het klopt niet met de lore" zeggen is hetzelfde als in 2026 door New York City rond gaan lopen en verontwaardigd zijn dat er overal Europese bouwstijlen te zien zijn in plaats van de tenten van native Americans.
Dus, in die 819 jaar zijn de Jem'Hadar, die geen sekse hadden, genetisch gemanipuleerd om ouder te kunnen worden,
Daarna nog een keer gemanipuleerd om sekse te creëren (waarom).
waarna er mannelijke en vrouwelijke Jem'Hadar ontstonden, zodat "ze" kan veranderen in een Starfleet officer, met overgewicht, die veel weg heeft van een doorsnee Amerikaan.

Klopt dit een beetje ?

[edit]
Ik bedenk me nu dat Star Trek / Star Fleet juist open staat voor alle soorten genders e.d.
en het perfect zou zijn geweest om een echte genderloze personage te hebben, maar er dan toch voor kiezen om er een vrouwtje van te maken |:(

[ Voor 12% gewijzigd door absrnd op 16-01-2026 22:43 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
absrnd schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:30:
[...]

Dus, in die 819 jaar zijn de Jem'Hadar, die geen sekse hadden, genetisch gemanipuleerd om ouder te kunnen worden,
waarna er mannelijke en vrouwelijke Jem'Hadar ontstonden, zodat "ze" kan veranderen in een Starfleet officer, met overgewicht, die veel weg heeft van een doorsnee Amerikaan.

Klopt dit een beetje ?
Ze is Brits, maar verder klopt het aardig denk ik :P

omniscale.nl

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

absrnd schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:30:
[...]

Klopt dit een beetje ?

[edit]
Ik bedenk me nu dat Star Trek / Star Fleet juist open staat voor alle soorten genders e.d.
en het perfect zou zijn geweest om een echte genderloze personage te hebben, maar er dan toch voor kiezen om er een vrouwtje van te maken |:(
Ja, dat maakt het alleen nog maar gekker. Klingon/Jem'Hadar hybrids... Hoe dan :? 8)7
posttoast schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:31:
[...]

Ze is Brits, maar verder klopt het aardig denk ik :P
Ze deed me eerlijk gezegd wat denken aan Maggie Pocock in een Jem'Hadar-outfit :+

• absrnd
Mijn opmerkingen na het kijken van deel 2
spoiler:
Het intro van de serie met allemaal plantjes bomen en bloemblaadjes voelt zo NIET Trek aan.
ook de suggestie dat het Star Fleet logo een kiemend zaadje is, is tenenkrommend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doV8NrJlLbRfvX6pRU7lP4bux9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q4X6QyZRxdEwHMpzB9gFsn7x.png?f=fotoalbum_large

En duidelijk te zien dat ze toch proberen aan het woke gehalte te voldoen, toch maar een rolstoel neer zetten, alsof er in die duizenden jaren evolutie er geen betere oplossing gevonden is, maar dat lijkt dan natuurlijk niet op een rolstoel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmKHkfMUiDkK74N614r6zrGbIQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ToLTbJllmO1ZtUQ3fu9htZa7.png?f=fotoalbum_large

En toch ook een beetje te veel Star Fleet logo's overal, op banken, stoelen, vlaggen en beelden.
als het een ander symbool zou zijn krijgt ik er toch een beetje fascistisch 1984 gevoel bij,
mede door de omringende muren, bewaking die in een flits voor je neus staat en de vele intercom omroepen wat ze moeten gaan doen.
Het zou kunnen zijn dat door het huidige Amerika dit gevoel een beetje doorbloed in het verhaal en design ?

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02:52
ik moet eerlijk zeggen, ik ben niet in slaap gevallen :) en heb ervan genoten.
Ook toch nog niet zoveel "woke" zaken die mij opgevallen zijn....
Ter referentie, bij elke Doctor Who van de laatste 4 jaar val ik gegarandeerd na 10 minuten in slaap...

Trouwens in verband met de Jem'Hadar vrouw... haar moeder was Klingon ;) Dus B'etor moet daar ergens een sexy Jem'Hadar stud tegengekomen zijn en heeft hem besprongen zonder dat die er iets over te zeggen had...
En van bloemetjes en bijtjes komen dan Jem'hadar/Klingon mixen, en niets dat dan het geslacht in de weg staat. (of de 4 jarige levensduurte)

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-01 22:06
Ik ben ook maar even gaan kijken, de eerste teaser maakte me niet warm, de tweede trailer was interessanter.

Voorlopig vind ik het eerder Star Trek: CW Dawson's Creek. Mss inspireren ze zich ook wat op de meer succesvolle animatie spinoffs maar in live action valt het wat platjes. Er is ook wat stijve theater podium acteerwerk en ik kreeg de kriebels toen er een "komisch haha stukje" jingle te horen was, wat oubollig.

In de tweede aflevering viel het me ook op dat het wat soap-achtig aanvoelt met "losse" scènes die inwisselbaar zijn ipv een doorlopend samenhangend verhaal. Een episodische setting zou nog OK zijn met een mini-verhaal maar ik voelde zo dat de vijf minuten scènes van hot naar her gingen. Geen idee waar de serie echt naartoe wil maar mss is het meer een soort van toeristische rit door de Federation waar je zoals Japanse toeristen snel doorflitst.

[ Voor 53% gewijzigd door algalid op 17-01-2026 10:56 ]

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08

KingCrash

Angry Rabbit

loekf2 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:18:
[...]

Ja komt wel een keer als ik wat rond Google, maar ik ga niet wachten totdat het een keer opduikt. Er zit weinig lijn in bij SkyShowTime. Sommige series verschijnen wel direct nadat die in de US uit komen, bij anderen duurt het weken of maanden.

Ik zal maar weer eens het "ruime sop kiezen".
Iemand nog iets van Skyshowtime opgevangen of en wanneer ze deze serie gaan uitzenden? Ik kan nog nog nergens officiële commentaren vinden vanuit skyshowtime, alleen mopperende fans. Voor ik een ooglapje opdoe wil ik de 'officiele star trek dienst' een kans geven..

Angry Rabbit

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-01 15:47
De eerste aflevering vertelt een beetje het verhaal wie de hoofdpersonen zijn en gaan worden in deze serie. Mooie effecten maar moet erg wennen hoe de schepen eruit zien. De tweede had ik een beetje teveel zoetsappig soap gevoel maar ga zeker zelf kijken. Het heeft potentie maar zag wel een paar geschminkte mensen waar ik in de huidige tijdsgeest mijn vraagtekens bijzet.

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wolfp4ck schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 03:47:
ik moet eerlijk zeggen, ik ben niet in slaap gevallen :) en heb ervan genoten.
Ook toch nog niet zoveel "woke" zaken die mij opgevallen zijn....
Ter referentie, bij elke Doctor Who van de laatste 4 jaar val ik gegarandeerd na 10 minuten in slaap...

Trouwens in verband met de Jem'Hadar vrouw... haar moeder was Klingon ;) Dus B'etor moet daar ergens een sexy Jem'Hadar stud tegengekomen zijn en heeft hem besprongen zonder dat die er iets over te zeggen had...
En van bloemetjes en bijtjes komen dan Jem'hadar/Klingon mixen, en niets dat dan het geslacht in de weg staat. (of de 4 jarige levensduurte)
Maar Jem'Hadar kunnen zich niet voortplanten, dat hebben de Founders er helemaal niet 'ingebakken'. Dat gaat alleen maar ten koste van gehoorzaamheid en inzetbaarheid. Vziw zijn ze ook geslachtloos, daar maakt -als ik het me goed herinner- O'Brian nog een opmerking over in DS9 ("No wonder they're all so angry")

• Wolfp4ck
FooLsKi schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:40:
[...]

Maar Jem'Hadar kunnen zich niet voortplanten, dat hebben de Founders er helemaal niet 'ingebakken'. Dat gaat alleen maar ten koste van gehoorzaamheid en inzetbaarheid. Vziw zijn ze ook geslachtloos, daar maakt -als ik het me goed herinner- O'Brian nog een opmerking over in DS9 ("No wonder they're all so angry")
Ga Ian Malcolm nadoen nu :) Life will find a way!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wolfp4ck schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:21:
[...]

Ga Ian Malcolm nadoen nu :) Life will find a way!
Zonder voorttplantingsmechanisme wordt dat wat lastig. Tenzij die 'hybrid' een genetisch experiment is, wat mij dan weer doet afvragen wat een genetisch experiment in een hoge functie bij Starfleet doet.
Het is wederom een flimsy verhaal. Ze hebben m.i. bij Discovery teveel gezeik gehad over hoe de Klingons er ineens uitzagen en hebben gezocht naar aliens die er vervaarlijk uitzien. "Oh, die Jem'Hadar zijn wel cool! Ja, die stoppen we erin! Misschien pakken we dan ook nog wat van de oude kijkers mee!" zonder ook maar iets van de backstory van het 'ras' te weten/leren

• Wolfp4ck
FooLsKi schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:41:
[...]

Zonder voorttplantingsmechanisme wordt dat wat lastig. Tenzij die 'hybrid' een genetisch experiment is, wat mij dan weer doet afvragen wat een genetisch experiment in een hoge functie bij Starfleet doet.
Het is wederom een flimsy verhaal. Ze hebben m.i. bij Discovery teveel gezeik gehad over hoe de Klingons er ineens uitzagen en hebben gezocht naar aliens die er vervaarlijk uitzien. "Oh, die Jem'Hadar zijn wel cool! Ja, die stoppen we erin! Misschien pakken we dan ook nog wat van de oude kijkers mee!" zonder ook maar iets van de backstory van het 'ras' te weten/leren
Nergens in Canon wordt er met iets gerept dat ze GEEN voorplantingsorganen zouden hebben.
ik heb eigenlijk nog nergens een fout tegen de canon gevonden :)
Zelf bij de Lokai (zwart/wit en wit/zwart) is er een logische verklaring

Nuja, we zitten hier naar een science fiction serie te kijken. Voor hetzelfde geld hebben ze via de deflector Tachyonen via de Heisenberg compensators op de jem'hadar hun middenrif gezet.
Natuurlijk hebben ze dan halverwege de polariteit moeten omdraaien omdat ze anders in een timeloop zouden komen.

Of!!! er is een Tuvix accidentje gebeurd maar dan met een Klingon en een Jem'Hadar :)

Het is science fiction :D and I love it :)

• Webgnome
En canon he, dat is wat de makers van de franchise er van maken. Dat is niet wat de FANS er van maken. Hoe graag ze dat ook zouden willen.

* Webgnome rent weg

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 18-01-2026 08:44 ]

Strava | AP | IP | AW

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:09
Ik heb de trailer en poster gezien en dacht gelijk ‘dit is niet mijn Star Trek serie’. Maar gezien de comments hier moet ik het misschien maar eens proberen. Afgezien van Strange New Worlds vondt ik de laatste Star Trek series niet denderend. Discovery had wel een paar leuke afleveringen, maar ook zoveel slechte. En dat filmen met zo’n flare alsof je steeds tegen de zon in kijkt werdt je ook gek van.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1