* Webgnome gaat nog spelen met de opmaak later
[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 21-10-2025 06:51 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 21-10-2025 06:51 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Op basis van de trailer vrees ik idd dat je gelijk gaat krijgen. Wel normale(re) Klingons, dat dan weer wel.Salvatron schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:07:
Laten we hopen dat het beter wordt dan het schrikbarend slechte Discovery maar ik vrees het ergste.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Trailer doet het niet meer
Pffff, de Twilight posters waren zelfs minder erg.defiant schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:59:
[Afbeelding]
Dit ziet eruit als poster van een tiener drama serie.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Ik wist niet dat er een nieuwe star trek aan zat te komen, maar op basis van deze poster ben ik al afgehaakt.defiant schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:59:
[Afbeelding]
Dit ziet eruit als poster van een tiener drama serie.

[ Voor 72% gewijzigd door Webgnome op 06-12-2025 07:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Doctor!
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Valt onder Paramount+ dus ik vermoed dat het naar SkyShowtime gaat komen.SunnieNL schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:34:
Is de serie in NL al legaal te kijken op een streaming dienst?
Of zijn wij aangewezen op minder legale diensten?
niet zo vreemd gezien het opdringerige woke gedoe in Discovery, maar met Trump en de conservatieven aan de macht is het woke gedoe ook wat aan het afnemen omdat ze Trump toch wat willen plezierenWebgnome schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:12:
@absrnd was het eerste waar je bij het kijken aan dacht serieus woke? ...
[ Voor 21% gewijzigd door Salvatron op 16-01-2026 03:53 ]
Jazeker, als een van de eerste foto's, die gedeeld werd online, en vrouwelijke Jem Hadar officer met overgewicht is.Webgnome schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:12:
@absrnd was het eerste waar je bij het kijken aan dacht serieus woke? ...
De serie speelt zich af in 3194 (heb het net even opgezocht). Het laatste seizoen van Deep Space Nine speelt zich af in 2375. Daar zit 819 jaar tussen. Dus "het klopt niet met de lore" zeggen is hetzelfde als in 2026 door New York City rond gaan lopen en verontwaardigd zijn dat er overal Europese bouwstijlen te zien zijn in plaats van de tenten van native Americans.absrnd schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:06:
[...]
Jazeker, als een van de eerste foto's, die gedeeld werd online, en vrouwelijke Jem Hadar officer met overgewicht is.
In Star Trek lore, klopt er van alle kanten niets van.
Ja komt wel een keer als ik wat rond Google, maar ik ga niet wachten totdat het een keer opduikt. Er zit weinig lijn in bij SkyShowTime. Sommige series verschijnen wel direct nadat die in de US uit komen, bij anderen duurt het weken of maanden.Wildfire schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:15:
[...]
Valt onder Paramount+ dus ik vermoed dat het naar SkyShowtime gaat komen.
Natuurlijk zijn er andere manieren en mijn NAS heeft de eerste twee afleveringen al netjes in 4K HDR voor me klaar staan. Voel ik me niet bezwaard over, het komt toch wel op één van de streamingdiensten uiteindelijk dus mijn geld krijgen ze toch wel uiteindelijk. En sowieso als er ooit een boxset uitkomt dan komt die gegarandeerd in mijn collectie dus ook dan krijgen ze mijn geld.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
absrnd schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 21:23:
Eerste aflevering is minder Woke dan ik bang was (gelukkig)
Veel drukke actie voor dit eerste deel, om ook de characters te introduceren.
je wordt er bijna duizelig van.
Ze moeten maar bij de aftiteling aangeven:
Deze serie heeft niets meer te maken met de originele visie van Gene Roddenberry, en draagt alleen de naam.spoiler:Hoe kan een Jem Hadar langer dan 4 - 6 jaar leven ?
en waarom een klingon tot watje te bombarderen
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
FooLsKi schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:30:
[...]spoiler:Ik wacht wel op de nieuwe SNW later dit jaar.Dat was een Klingon, begreep ik toen ze boos werd omdat die gast zei dat 'ie geen uniform ging dragen. Ik dacht eerst ook: "Huh, een vrouwelijke Jem Hadar?" Maar toen ze begon over 'the house of Goroth' (of zo} had ik er genoeg van. Duidelijk iemand die dacht dat Jem Hadar er cooler uitzien dan Klingons en daarom maar dat uiterlijk voor Klingons gebruikt. Voor mij genoeg om vanaf daar niet verder te kijken.
Was mij al vrij snel duidelijk dat deze serie niet voor mij is; de intro slaat m.i. helemaal nergens op en het borduurt verder op de 'lore' van Discovery post-burn. Dit heeft 0 met science-fiction te maken, dit is 100% fiction waar geen science aan te pas is gekomen
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 16-01-2026 20:35 ]
Dus, in die 819 jaar zijn de Jem'Hadar, die geen sekse hadden, genetisch gemanipuleerd om ouder te kunnen worden,posttoast schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:15:
[...]
De serie speelt zich af in 3194 (heb het net even opgezocht). Het laatste seizoen van Deep Space Nine speelt zich af in 2375. Daar zit 819 jaar tussen. Dus "het klopt niet met de lore" zeggen is hetzelfde als in 2026 door New York City rond gaan lopen en verontwaardigd zijn dat er overal Europese bouwstijlen te zien zijn in plaats van de tenten van native Americans.
[ Voor 12% gewijzigd door absrnd op 16-01-2026 22:43 ]
Ze is Brits, maar verder klopt het aardig denk ikabsrnd schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:30:
[...]
Dus, in die 819 jaar zijn de Jem'Hadar, die geen sekse hadden, genetisch gemanipuleerd om ouder te kunnen worden,
Daarna nog een keer gemanipuleerd om sekse te creëren (waarom).
waarna er mannelijke en vrouwelijke Jem'Hadar ontstonden, zodat "ze" kan veranderen in een Starfleet officer, met overgewicht, die veel weg heeft van een doorsnee Amerikaan.
Klopt dit een beetje ?
Ja, dat maakt het alleen nog maar gekker. Klingon/Jem'Hadar hybrids... Hoe danabsrnd schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:30:
[...]
Dus, in die 819 jaar zijn de Jem'Hadar, die geen sekse hadden, genetisch gemanipuleerd om ouder te kunnen worden,
Daarna nog een keer gemanipuleerd om sekse te creëren (waarom).
waarna er mannelijke en vrouwelijke Jem'Hadar ontstonden, zodat "ze" kan veranderen in een Starfleet officer, met overgewicht, die veel weg heeft van een doorsnee Amerikaan.
Klopt dit een beetje ?
[edit]
Ik bedenk me nu dat Star Trek / Star Fleet juist open staat voor alle soorten genders e.d.
en het perfect zou zijn geweest om een echte genderloze personage te hebben, maar er dan toch voor kiezen om er een vrouwtje van te maken
Ze deed me eerlijk gezegd wat denken aan Maggie Pocock in een Jem'Hadar-outfitposttoast schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:31:
[...]
Ze is Brits, maar verder klopt het aardig denk ik
/f/image/q4X6QyZRxdEwHMpzB9gFsn7x.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ToLTbJllmO1ZtUQ3fu9htZa7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door algalid op 17-01-2026 10:56 ]
Iemand nog iets van Skyshowtime opgevangen of en wanneer ze deze serie gaan uitzenden? Ik kan nog nog nergens officiële commentaren vinden vanuit skyshowtime, alleen mopperende fans. Voor ik een ooglapje opdoe wil ik de 'officiele star trek dienst' een kans geven..loekf2 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:18:
[...]
Ja komt wel een keer als ik wat rond Google, maar ik ga niet wachten totdat het een keer opduikt. Er zit weinig lijn in bij SkyShowTime. Sommige series verschijnen wel direct nadat die in de US uit komen, bij anderen duurt het weken of maanden.
Ik zal maar weer eens het "ruime sop kiezen".
Angry Rabbit
Maar Jem'Hadar kunnen zich niet voortplanten, dat hebben de Founders er helemaal niet 'ingebakken'. Dat gaat alleen maar ten koste van gehoorzaamheid en inzetbaarheid. Vziw zijn ze ook geslachtloos, daar maakt -als ik het me goed herinner- O'Brian nog een opmerking over in DS9 ("No wonder they're all so angry")Wolfp4ck schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 03:47:
ik moet eerlijk zeggen, ik ben niet in slaap gevallenen heb ervan genoten.
Ook toch nog niet zoveel "woke" zaken die mij opgevallen zijn....
Ter referentie, bij elke Doctor Who van de laatste 4 jaar val ik gegarandeerd na 10 minuten in slaap...
Trouwens in verband met de Jem'Hadar vrouw... haar moeder was KlingonDus B'etor moet daar ergens een sexy Jem'Hadar stud tegengekomen zijn en heeft hem besprongen zonder dat die er iets over te zeggen had...
En van bloemetjes en bijtjes komen dan Jem'hadar/Klingon mixen, en niets dat dan het geslacht in de weg staat. (of de 4 jarige levensduurte)
Ga Ian Malcolm nadoen nuFooLsKi schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:40:
[...]
Maar Jem'Hadar kunnen zich niet voortplanten, dat hebben de Founders er helemaal niet 'ingebakken'. Dat gaat alleen maar ten koste van gehoorzaamheid en inzetbaarheid. Vziw zijn ze ook geslachtloos, daar maakt -als ik het me goed herinner- O'Brian nog een opmerking over in DS9 ("No wonder they're all so angry")
Zonder voorttplantingsmechanisme wordt dat wat lastig. Tenzij die 'hybrid' een genetisch experiment is, wat mij dan weer doet afvragen wat een genetisch experiment in een hoge functie bij Starfleet doet.Wolfp4ck schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:21:
[...]
Ga Ian Malcolm nadoen nuLife will find a way!
Nergens in Canon wordt er met iets gerept dat ze GEEN voorplantingsorganen zouden hebben.FooLsKi schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:41:
[...]
Zonder voorttplantingsmechanisme wordt dat wat lastig. Tenzij die 'hybrid' een genetisch experiment is, wat mij dan weer doet afvragen wat een genetisch experiment in een hoge functie bij Starfleet doet.
Het is wederom een flimsy verhaal. Ze hebben m.i. bij Discovery teveel gezeik gehad over hoe de Klingons er ineens uitzagen en hebben gezocht naar aliens die er vervaarlijk uitzien. "Oh, die Jem'Hadar zijn wel cool! Ja, die stoppen we erin! Misschien pakken we dan ook nog wat van de oude kijkers mee!" zonder ook maar iets van de backstory van het 'ras' te weten/leren
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq