Ga ik het ook nog een keer zeggen:segil schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:47:
[...]
Om deze geniale filosoof aan te halen:
segil in "[Serie] Star Trek: Starfleet Academy"
segil in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie"
Je moeder heeft enigzins gelijk, maar vergelijk iedere serie met z'n voorganger en dat gaat op. Komt ook doordat de techniek qua beeld bij iedere serie ENORM is vooruitgegaan t.o.v. de voorgaande serie.
Ik heb ook alle oudere series wel meerdere malen gezien en ja, vergeleken met nu zijn zeker de oudere series TRAAAAAAAG qua verhaal, terwijl ik dat in die tijd normaal vond. Is de versnelling een verbetering? Soms wel, soms niet.
Hetzelfde zie je eigenlijk ook in boeken: ga boeken van bijna 100 jaar oud eens vergelijken met boeken die recent zijn geschreven. Je zult zien dat het tempo in de oude boeken veel en veel langzamer is en de teksten veel meer beschrijvende delen mbt de omgeving/personen/gebeurtenissen bevattten.
Qua 20 jarige personages, tja, je kunt moeilijk 60 jarigen op de academie als studenten neerzetten... Er is nog karakter vorming nodig, maar dat was in het eerste seizoen van TNG ook...
Ik vond Discovery de eerste afleveringen ook behoorlijk mwoaah... Pas vanaf het 2e seizoen begon het een beetje te lopen wat mij betreft. De alternatieve universa kunnen mij eerlijk gezegd ook nooit zo bekoren...
Je vergeleek al eens eerder met hoe Disney met Star Wars omgaat met Star Wars en de Andor serie en hoopt dat het die kant opgaat...
:strip_exif()/f/image/FMusaCYCDm9qk7w48h8wq0xv.jpg?f=fotoalbum_large)