• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45
jellybrah schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:16:
[...]

Ik moest toch even "grifter" opzoeken, en de definitie lijkt niet te passen in je vergelijking. Die kerel is absoluut geen far-right, die term word ook maar rijkelijk rondgestrooid.

De kortste klap:

Star trek = een stel slimme en fitte (lees, niet dik) wetenschappers. The best of the best of the best, sir!

Wat de serie niet had, en bij Academy wel:
- slecht dialoog
- oerdomme personages
- high school drama
- niet fitte mensen
- slechte sets
- niet passende, uiterst irritante personages met ditto niet passende acteurs

En ga nog maar even door, zie jij ergens dat diversiteit genoemd word? Heeft iemand het over huidskleur? Nee dus
Ik weet niet of je ook maar een van de andere series hebt gezien maar
  • Slecht dialoog. Kijk TOS en TNG begin seizoenen.. en kom dan nog eens terug
  • Oerdomme personages. Ik refereer naar punt 1
  • high school drama, ehm, DS 9 zit er vol mee
  • niet fitte mensen, daar zou je misschien een punt kunnen hebben. Al zegt lichaamsomvang geen reet over of je fit bent of niet (als je daar op doelde)
  • slechte sets. Zie punt 1
  • niet passende, uiterst irritante personages... -> zie punt
Dit kan overigens beter in het algemeen star trek topic denk ik

Strava | AP | IP | AW

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 12:56
Ik denk dat velen een veeeeel te goede herinnering hebben aan de oude ST series. Ze waren allemaal in het begin erg amateuristisch en klungelig. De eerste aflevering van deze heb ik gezien, was OK maar niet echt slecht.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 17:02
ErikT738 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:49:
[...]

Leg dan eens uit waarom de diversiteit in Academy "anders" is dan de diversiteit in TOS, of welke andere Star Trek serie dan ook? Waarom is het nu "krampachtig" en toen niet? Gelijkheid is nog steeds het basisprincipe.

[...]

The Critical Drinker is een far-right grifter die soms wat zinnige dingen zegt om de "normies" aan boord te krijgen.

Zeker met wat er nu aan de hand is de Verenigde Staten groeit bij mij de neiging om tegen dit soort culture war nonsens in te gaan alleen maar. Als je ergens wilt wonen waar je fout en ongewenst bent als je de verkeerde huidskleur of seksualiteit hebt, dan ga je daar maar heen.
Ik ga toch even twee keer reageren op wat hier gezegd word. Ik verwacht niet dat je het filmpje van The critical drinker aandachtig gezien of geluisterd hebt. En dit is precies waar hij op doelt met jouw reactie.
Hij is geen far-righter en zeker niet iemand die soms wat zinnige dingen zegt om (en daar ga je al weer met je hokjes geest) normies aan boord te krijgen. Ook die mensen horen er bij. En als je dat niet vind is er voor jouw geen gelijkheid.
Hij kan het niet beter verwoorden dan dat ik het kan. Check dit gedeelte:
https://youtube.com/clip/...uaDBX?si=lHzDmb1Ya2cebQrn

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02 23:11
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:33:
[...]
Hij kan het niet beter verwoorden dan dat ik het kan. Check dit gedeelte:
https://youtube.com/clip/...uaDBX?si=lHzDmb1Ya2cebQrn
Het is een show over tieners die in een school leren. Dit is vanaf het begin duidelijk geweest. Het is bedoelt om een nieuwe generatie in aanraking te laten komen met Star Trek.

Ik snap dat dit niet voor iedereen is, het heeft echter wel de basisprincipes van Star Trek en zeker met aflevering 4 gaan we wat meer de diepte in. Het toont ook dat de federation fouten heeft gemaakt, de frustratie en wantrouwen die er is. En de wil om dit te veranderen.

Woede verkoopt en dat zie ik met heel veel youtube videos over SA, echter word dit vergeleken met TNG wat dit simpelweg niet is.

Sterker nog, als ik de criteria in de video gebruik, dan is Lower Decks ook slecht. De junioren op een schip die ingezet werd voor de rotklusjes omdat ze niet goed genoeg waren.

Ik ben zelf van mening dat Jessie Gender dit beter weet te verwoorden, die geeft ook zeker aan dat afleveringen 1-3 minder waren, en dat 4 eindelijk goed werd.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:05

defiant

Moderator General Chat
Following Backlash, the New 'Star Trek' Series Falls Out of the Streaming Charts
At the time of writing, just three days after the premiere of Episode 3, Starfleet Academy has been ousted from the current Paramount+ streaming charts in the U.S. This is made even more damning when considering the lack of brand-new content providing competition for Starfleet Academy.
Despite the backlash, critics have proven much more receptive to this new entry in one of TV's biggest franchises
Dat zie je ook terug op RT:
Critics 88% Audience 42%

Persoonlijk vind ik het ook vreemd om een Star Trek serie specifiek te maken voor z.g.n. "young adults", Star Trek was altijd toegankelijk voor de hele familie, jong en oud, en daardoor gericht op een breed publiek. Zo krijg je juist ook nieuwe kijkers omdat de jeugd er mee opgroeit doordat hun ouders ook kijken.

Met het alleen bedienen van specifieke doelgroepen verklein je juist het aantal mogelijke kijkers en stoot je juist bepaalde groepen af die misschien afkomen op de reputatie van de franchise.

En bovenal, de strategie moet ook werken. De hele premisse van nutrek/reboot is gebaseerd op het aanboren van nieuwe kijkers. Hier krijgen we echter geen inzicht of bewijs van, wat er naar buiten komt is niet echt positief te noemen.

Stargate was z'n tijd vooruit met een parodie hierop: Teen Gate SG-1

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:33
defiant schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 01:39:
Following Backlash, the New 'Star Trek' Series Falls Out of the Streaming Charts

[...]

[...]

Dat zie je ook terug op RT:
Critics 88% Audience 42%

Persoonlijk vind ik het ook vreemd om een Star Trek serie specifiek te maken voor z.g.n. "young adults", Star Trek was altijd toegankelijk voor de hele familie, jong en oud, en daardoor gericht op een breed publiek. Zo krijg je juist ook nieuwe kijkers omdat de jeugd er mee opgroeit doordat hun ouders ook kijken.

Met het alleen bedienen van specifieke doelgroepen verklein je juist het aantal mogelijke kijkers en stoot je juist bepaalde groepen af die misschien afkomen op de reputatie van de franchise.

En bovenal, de strategie moet ook werken. De hele premisse van nutrek/reboot is gebaseerd op het aanboren van nieuwe kijkers. Hier krijgen we echter geen inzicht of bewijs van, wat er naar buiten komt is niet echt positief te noemen.

Stargate was z'n tijd vooruit met een parodie hierop: Teen Gate SG-1
Wat zijn critics in deze context? TV recensenten die er vanuit hun professie naar kijken? Of zijn dit ST fans die alles van ST afweten? Want ik betwijfel dat de meeste TV recensenten zich een fan zouden noemen. Ik kan me zo voorstellen dat een recensent denkt: aardige sci-fi serie voor de huidige jeugd. Maar verder geen enkel oordeel kan vellen of het wel past in de ST traditie.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MoonRaven schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:44:
Net aflevering 4 gezien en wow. De eerste afleveringen waren meer tiener drama. Nu gaat het echt over cultuur, over het vinden van compromissen en oplossingen. Jayden was een personage die niet paste in de stereotypes en heeft juist nu een redemption arc gehad.
Persoonlijk vond ik het best mooi hoe de Klingon student persoonlijk vooruit kwam, al vond ik wel dat ze hem onnodig belabberd lieten beginnen. Nogmaals, deze tieners hebben allemaal testen moeten doorstaan om daar te komen, maar een debat clubje en hij stort in?

Anyway, hoewel dus persoonlijk ik het begin hem wel heel belabberd vond, vond ik de rest wel prima eromheen, dat hij geen liefdadigheid hoeft als Klingon. Maar de oplossing voor de Klingons: Zo goed ben ik niet in het voorspellen waar series / films heen gaan, maar deze zag je toch van mijlenver aankomen? Met als enige dat ik me zou afvragen of zo'n toneelstukje voor Klingons afdoende zou zijn.

• Sissors
  • Niet online
segil schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:40:
[...]

Wat zijn critics in deze context? TV recensenten die er vanuit hun professie naar kijken?
Dat ja. Dus verder redelijk irrelevant tbh. Uiteindelijk gaat het om de kijkcijfers voor de kans of er een vervolg komt, en natuurlijk ook voor de vraag of het een significant publiek aanspreekt die het leuk vinden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

5 februari begint SkyShowtime met uitzenden van deze serie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:25
@Gunner

Bedankt,
Ik was al aan het zoeken of ik het ergens normaal kon kijken.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04:04
Ik ben gestopt met kijken nadat de kapitein steeds haar voeten op haar stoel legt, of bijna languit ligt. Manmanman.

Geen enkele kapitein in het hele star trek universum beeld zoveel disrespect uit.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rob-T6 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:31:
@Gunner

Bedankt,
Ik was al aan het zoeken of ik het ergens normaal kon kijken.
Bij nader inzien kan ik hier eigenlijk geen goede bron voor vinden op dit na. Op de website van SST is er nog geen promo voor zien.

Maar misschien worden we morgen verrast.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 04-02-2026 19:05 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En jawel. De eerste aflevering staat op SST

• mister_S
Ik begon bijna af te haken, maar aflevering vier maakte alles goed. Ik vind de cast ook best sterk. Alleen die captain/chancellor irriteert me enorm, ik vind het een middelmatige actrice en de karakter heeft heel wat trekjes die nergens op slaan.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@mister_S Komt dat niet doordat zij al een paar eeuwen rondloopt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:28
Raven schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 05:57:
@mister_S Komt dat niet doordat zij al een paar eeuwen rondloopt?
Dat, en ze verwerpt bewust de meer autoritaire, militaire kant van Starfleet wanneer dat kan (i e. hetgene wat ervoor gezorgd heeft dat ze Caleb van zijn moeder heeft gescheiden). Daarnaast lijkt ze zich prima te kunnen gedragen wanneer het serieus wordt, zoals op de brug in aflevering 4.

Aflevering 5 was weer een dikke prima, al zie ik de klagers wel weer afhaken in de eerste tien minuten.

• mister_S
Ik vind het persoonlijk een karikatuur worden. Karakter trekjes zijn prima, maar ik hoop dat gaandeweg het wat normaler wordt :)

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:01
Aflevering 5:

Mork calling Orson, Mork calling Orson, come in Orson :)

Maar waarom laten ze het gezicht van Sisko niet zien ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSgd7nlcVrp0KKDLooNhsjOH5d4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMusaCYCDm9qk7w48h8wq0xv.jpg?f=fotoalbum_large

• Sissors
  • Niet online
ErikT738 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 06:43:
[...]
Daarnaast lijkt ze zich prima te kunnen gedragen wanneer het serieus wordt, zoals op de brug in aflevering 4.
Aflevering 1 op de brug spreekt dat dan weer tegen tbh.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
absrnd schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:31:
Aflevering 5:

Mork calling Orson, Mork calling Orson, come in Orson :)

[Afbeelding]
Dat vinden de Bajorans niet leuk, die zien dat als heiligschennis.

Maar ik vond dit toch wel één van de betere afleveringen tot zover. Moet wat aan het format wennen, merk ik, maar dat mag ook wel. Een serie met een andere blik op het geheel is best welkom.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
absrnd schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:31:
Wat de precieze reden is, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het er raar uitziet, net zoals het "Thank you, Avery" aan het einde. Ik dacht serieus dat hij overleden was. Nee, deze serie is niet mijn "cup of tea".

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 16:27

Bad Brains

<(0.o)>

Gunner schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:13:
5 februari begint SkyShowtime met uitzenden van deze serie.
Ik heb SkyShowtime, kan niet wachten om het niet te kijken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:58
Net aflevering 6, Come, Let's Away , van Starfleet Academy gezien. Zonder twijfel een van de beste afleveringen in de laatste jaren. Ik zat op het puntje van mijn stoel, de plottwist kwam als een donderslag bij heldere hemel. Nus Braka gespeelt door Paul Giamatti is de absolute ster van de show.

• ErikT738
justmike schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:41:
Net aflevering 6, Come, Let's Away , van Starfleet Academy gezien. Zonder twijfel een van de beste afleveringen in de laatste jaren. Ik zat op het puntje van mijn stoel, de plottwist kwam als een donderslag bij heldere hemel. Nus Braka gespeelt door Paul Giamatti is de absolute ster van de show.
De tonal shift tussen dit en een prank war of een boekverslag over Benjamin Sisko is wel echt enorm :+

Ik ben overigens erg blij dat er vaart in de serie zit (i.e. geen drie seizoenen gevuld met "will they, won't they").

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:58
ErikT738 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:10:
[...]

De tonal shift tussen dit en een prank war of een boekverslag over Benjamin Sisko is wel echt enorm :+

Ik ben overigens erg blij dat er vaart in de serie zit (i.e. drie seizoenen gevuld met "will they, won't they").
Die prank war aflevering ( ep.3 ) was om te huilen, ik ging bijna sympathiseren met de haters >:)
Ep. 5 " Series Acclimation Mil"( het boekverslag _/-\o_ ) was niet meer dan gemiddeld,, maar stiekem vind ik S.A.M. best wel een leuk personage, ze is chaotisch op een leuke manier.

• Sissors
  • Niet online
Ik hoop vooral dat ze veel karakter groei heeft en minder irritant wordt :P .

Maar hoewel ik het grote verhaal in de aflevering niet 100% snap (zie hieronder voor zekerheid in spoilers), ook al is het uitgezonden al, was hij veruit de beste aflevering tot nu toe imo. Erg goed gemaakt.
spoiler:
Mijn probleem ermee is dat ze een schip weglokken, zodat ze research station kunnen leeghalen zonder verdediging met 6 schepen! Maar dat schip wat ze weglokte, konden ze ook probleemloos uitschakelen. Dus waarom moest die weggelokt worden? Plus waarom moest die uberhaupt uitgeschakeld worden, waarom niet gewoon hem lekker negeren terwijl je verderop het station plundert? Ja hij was 'maar' op 30 minuten afstand, maar het was niet alsof ze wisten op dat moment dat het research station aangevallen werd

• ErikT738
Sissors schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:51:
Ik hoop vooral dat ze veel karakter groei heeft en minder irritant wordt :P .

Maar hoewel ik het grote verhaal in de aflevering niet 100% snap (zie hieronder voor zekerheid in spoilers), ook al is het uitgezonden al, was hij veruit de beste aflevering tot nu toe imo. Erg goed gemaakt.
spoiler:
Mijn probleem ermee is dat ze een schip weglokken, zodat ze research station kunnen leeghalen zonder verdediging met 6 schepen! Maar dat schip wat ze weglokte, konden ze ook probleemloos uitschakelen. Dus waarom moest die weggelokt worden? Plus waarom moest die uberhaupt uitgeschakeld worden, waarom niet gewoon hem lekker negeren terwijl je verderop het station plundert? Ja hij was 'maar' op 30 minuten afstand, maar het was niet alsof ze wisten op dat moment dat het research station aangevallen werd
Ik kan SAM wel waarderen. Ze heeft duidelijk nog veel te leren als een hologram van iets meer dan een maand oud. Daarnaast ben ik benieuwd hoe ze werkt (ik zet nu in op interne, holografische mobile emitters).
spoiler:
Ik denk dat je dat Intrepid schip onderschat. Ze konden het enkel uitschakelen (niet vernietigen) met een verrassingsaanval, en dat station heeft het ook nog best een tijd uitgehouden tegen zes schepen.

Overigens ben ik er van overtuigd dat mevrouw "ik heb mijn combadge ingeslikt en krijg gelijk een paniekaanval" een spion is voor Nustopher :+

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-02 22:53
Heb de eerste 3 afleveringen gekeken.
Heb er toch wel wat problemen mee ondanks dat ik snap dat ze ook jonger publiek met deze serie willen bekoren.
Het is van alles een beetje teveel, teveel cgi, te gemaakt, te overdreven, teveel Discovery etc..
In de eerste aflevering wordt de killer bandiet binnen 10 sec ineens een lieverdje.
Als ze deze serie Tron 3 hadden genoemd was het dichter bij de waarheid geweest.
American Pie in een Star Trek jasje.
Zo, dat moest ik ff kwijt maar is alleen maar mijn persoonlijke mening.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.3.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:57
Ik ben klaar mee. Dit is gewoon teen drama.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 2 Laatste