• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
jellybrah schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:16:
[...]

Ik moest toch even "grifter" opzoeken, en de definitie lijkt niet te passen in je vergelijking. Die kerel is absoluut geen far-right, die term word ook maar rijkelijk rondgestrooid.

De kortste klap:

Star trek = een stel slimme en fitte (lees, niet dik) wetenschappers. The best of the best of the best, sir!

Wat de serie niet had, en bij Academy wel:
- slecht dialoog
- oerdomme personages
- high school drama
- niet fitte mensen
- slechte sets
- niet passende, uiterst irritante personages met ditto niet passende acteurs

En ga nog maar even door, zie jij ergens dat diversiteit genoemd word? Heeft iemand het over huidskleur? Nee dus
Ik weet niet of je ook maar een van de andere series hebt gezien maar
  • Slecht dialoog. Kijk TOS en TNG begin seizoenen.. en kom dan nog eens terug
  • Oerdomme personages. Ik refereer naar punt 1
  • high school drama, ehm, DS 9 zit er vol mee
  • niet fitte mensen, daar zou je misschien een punt kunnen hebben. Al zegt lichaamsomvang geen reet over of je fit bent of niet (als je daar op doelde)
  • slechte sets. Zie punt 1
  • niet passende, uiterst irritante personages... -> zie punt
Dit kan overigens beter in het algemeen star trek topic denk ik

Strava | AP | IP | AW

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:35
Ik denk dat velen een veeeeel te goede herinnering hebben aan de oude ST series. Ze waren allemaal in het begin erg amateuristisch en klungelig. De eerste aflevering van deze heb ik gezien, was OK maar niet echt slecht.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33
ErikT738 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:49:
[...]

Leg dan eens uit waarom de diversiteit in Academy "anders" is dan de diversiteit in TOS, of welke andere Star Trek serie dan ook? Waarom is het nu "krampachtig" en toen niet? Gelijkheid is nog steeds het basisprincipe.

[...]

The Critical Drinker is een far-right grifter die soms wat zinnige dingen zegt om de "normies" aan boord te krijgen.

Zeker met wat er nu aan de hand is de Verenigde Staten groeit bij mij de neiging om tegen dit soort culture war nonsens in te gaan alleen maar. Als je ergens wilt wonen waar je fout en ongewenst bent als je de verkeerde huidskleur of seksualiteit hebt, dan ga je daar maar heen.
Ik ga toch even twee keer reageren op wat hier gezegd word. Ik verwacht niet dat je het filmpje van The critical drinker aandachtig gezien of geluisterd hebt. En dit is precies waar hij op doelt met jouw reactie.
Hij is geen far-righter en zeker niet iemand die soms wat zinnige dingen zegt om (en daar ga je al weer met je hokjes geest) normies aan boord te krijgen. Ook die mensen horen er bij. En als je dat niet vind is er voor jouw geen gelijkheid.
Hij kan het niet beter verwoorden dan dat ik het kan. Check dit gedeelte:
https://youtube.com/clip/...uaDBX?si=lHzDmb1Ya2cebQrn

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:16
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:33:
[...]
Hij kan het niet beter verwoorden dan dat ik het kan. Check dit gedeelte:
https://youtube.com/clip/...uaDBX?si=lHzDmb1Ya2cebQrn
Het is een show over tieners die in een school leren. Dit is vanaf het begin duidelijk geweest. Het is bedoelt om een nieuwe generatie in aanraking te laten komen met Star Trek.

Ik snap dat dit niet voor iedereen is, het heeft echter wel de basisprincipes van Star Trek en zeker met aflevering 4 gaan we wat meer de diepte in. Het toont ook dat de federation fouten heeft gemaakt, de frustratie en wantrouwen die er is. En de wil om dit te veranderen.

Woede verkoopt en dat zie ik met heel veel youtube videos over SA, echter word dit vergeleken met TNG wat dit simpelweg niet is.

Sterker nog, als ik de criteria in de video gebruik, dan is Lower Decks ook slecht. De junioren op een schip die ingezet werd voor de rotklusjes omdat ze niet goed genoeg waren.

Ik ben zelf van mening dat Jessie Gender dit beter weet te verwoorden, die geeft ook zeker aan dat afleveringen 1-3 minder waren, en dat 4 eindelijk goed werd.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:07

defiant

Moderator General Chat
Following Backlash, the New 'Star Trek' Series Falls Out of the Streaming Charts
At the time of writing, just three days after the premiere of Episode 3, Starfleet Academy has been ousted from the current Paramount+ streaming charts in the U.S. This is made even more damning when considering the lack of brand-new content providing competition for Starfleet Academy.
Despite the backlash, critics have proven much more receptive to this new entry in one of TV's biggest franchises
Dat zie je ook terug op RT:
Critics 88% Audience 42%

Persoonlijk vind ik het ook vreemd om een Star Trek serie specifiek te maken voor z.g.n. "young adults", Star Trek was altijd toegankelijk voor de hele familie, jong en oud, en daardoor gericht op een breed publiek. Zo krijg je juist ook nieuwe kijkers omdat de jeugd er mee opgroeit doordat hun ouders ook kijken.

Met het alleen bedienen van specifieke doelgroepen verklein je juist het aantal mogelijke kijkers en stoot je juist bepaalde groepen af die misschien afkomen op de reputatie van de franchise.

En bovenal, de strategie moet ook werken. De hele premisse van nutrek/reboot is gebaseerd op het aanboren van nieuwe kijkers. Hier krijgen we echter geen inzicht of bewijs van, wat er naar buiten komt is niet echt positief te noemen.

Stargate was z'n tijd vooruit met een parodie hierop: Teen Gate SG-1

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1 2 Laatste