Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:49
Salvatron schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:58:
De 1e 2 seizoenen van enterprise waren dramatisch slecht met die idiote massages e.d. de hele tijd, daarna werd het beter.
Ik vond de eerste seizoenen juist goed. Het had een bepaalde onschuld, een bepaalde charme (de temporal war afleveringen uitgezonderd :+ ).
De Xindi arc vond ik maar so so, veelal te donker en negatief voor Star Trek. S4 was gewoon bagger, met al die uitgesponnen multi-episode verhalen, alien nazi's en fan service (Brent Spiner) :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:30

avotar

P0werd by Black Coffee

Salvatron schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:58:
De 1e 2 seizoenen van enterprise waren dramatisch slecht met die idiote massages e.d. de hele tijd, daarna werd het beter.
De eerste twee seizoenen TNG of DS9 waren anders ook vrij matig.
Die werden ook eigenlijk pas goed toen Riker en Sisko stopten zich te scheren.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:18

Aiii

何これ

avotar schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:07:
[...]

De eerste twee seizoenen TNG of DS9 waren anders ook vrij matig.
Die werden ook eigenlijk pas goed toen Riker en Sisko stopten zich te scheren.
Toch zou ik ze niet dramatisch slecht noemen.

Maar eerlijk is eerlijk, Discovery is wat mij betreft ook nooit goed geworden, ben er ook mee gestopt, het mist wat mij betreft de essentie van wat Star Trek, Star Trek maakt. Ik kon er in ieder geval niet enthousiast van worden. Picard overigens ook niet, als daar de nostalgia factor niet in meespeelde dan was het ook wel een harde drop geweest tijdens het eerste seizoen.

Al met al heeft alleen Lower Decks en op zekere mate Strange New Worlds wat mij betreft echt het idee achter wat Star Trek is kunnen vatten. Ik hoop in de toekomst toch iets meer van die ideeën terug te zien dan de meer op space opera gerichte series met season-long arc's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:25

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DappereDodo schreef op zondag 6 november 2022 @ 06:29:
[...]

Ik vond de eerste seizoenen juist goed. Het had een bepaalde onschuld, een bepaalde charme (de temporal war afleveringen uitgezonderd :+ ).
De Xindi arc vond ik maar so so, veelal te donker en negatief voor Star Trek. S4 was gewoon bagger, met al die uitgesponnen multi-episode verhalen, alien nazi's en fan service (Brent Spiner) :X .
S3 en S4 vond ik net de beste seizoenen. Smaken en zo, niet over twisten :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Star Trek: Starfleet Academy Series, From Alex Kurtzman and Nancy Drew Creator, Ordered at Paramount+
The streaming service announced Thursday that it has handed a series order to Star Trek: Starfleet Academy, its fifth live-action Star Trek series (and seventh Trek series overall). Franchise boss Alex Kurtzman and Noga Landau (The CW’s Nancy Drew) will serve as co-showrunners and executive producers.
The pair will executive-produce alongside Gaia Violo (who is writing the series premiere), Aaron Baiers, Jenny Lumet, Rod Roddenberry, Trevor Roth, Frank Siracusa and John Weber. Production will begin in 2024.
Een academy serie is natuurlijk is waar al decennia over wordt gepraat. Maar persoonlijk zie ik maar weinig scenarios waarin zo'n serie kan voldoen aan de oorspronkelijke Star Trek insteek van Gene Roddenberry, namelijk: geen drama. Want in de VS is er natuurlijk een enorm precedent met series rondom college series en films die in z'n geheel draaien om drama.

En zeker vanuit de koker van "failing upwards" Alex Kurtzman ben ik erg sceptisch.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gokje, young adult-doelgroep. Erg sceptisch.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:33
Volgens Trekmovie zal de serie vermoedelijk in de 32e eeuw plaatsvinden:
32nd century?

There are currently no firm details about the setting, characters, or cast for the new show. However, the description of the academy being reopened “for the first time in over a century,” fits with the show being set in the 32nd century.
https://trekmovie.com/202...es-officially-annnounced/

Hopelijk geen Discovery emo. Voor de rest ga ik er open in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01
@Daniel85 32e eeuw? Was dat niet net als in Discovery die tijd waarin er geen Starfleet meer echt bestaat? Het bevrijd ze natuurlijk wel van alle legacy die is opgebouwd in de diverse series. En ja.. ach Alex Kurtzman.. blijkbaar doet ie toch echt iets goed ( of Paramount gewoon weer eens blind ;) )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Alex Kurtzman, haal die gast weg van Star Trek aub.
Behalve Star Trek: Strange New Worlds en nu het laatste seizoen van Picard, heeft die toch meer slecht dan goed gedaan de laatste jaren.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

daffie82 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:46:
Alex Kurtzman, haal die gast weg van Star Trek aub.
Behalve Star Trek: Strange New Worlds en nu het laatste seizoen van Picard, heeft die toch meer slecht dan goed gedaan de laatste jaren.
Je kan het ook zien dat hij het dan nu in de vingers heeft.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Mel33 je kan hier de update van ST SNW plaatsen ipv in het picard topic ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 13:09
Ik heb het van een ander persoon uit het topic van ST SNW. Ik vroeg daar of we al wat meer bekend was.
Dus ik wilde hem de credit ook gunnen.

Dankje voor deze tip.
Ik zet het hier nog ff dan. Hoop dat het mag. Want is in feite een dubbel post dan.

Dus 15juni is er weer een 10afleveringen van Star Trek Strange New Worlds te genieten.

bie100 in "[Serie] Star Trek: Strange New Worlds"

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:33
Webgnome schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:46:
@Daniel85 32e eeuw? Was dat niet net als in Discovery die tijd waarin er geen Starfleet meer echt bestaat? Het bevrijd ze natuurlijk wel van alle legacy die is opgebouwd in de diverse series. En ja.. ach Alex Kurtzman.. blijkbaar doet ie toch echt iets goed ( of Paramount gewoon weer eens blind ;) )
Klopt. Dezelfde tijdlijn als seizoen 3/4 van Discovery. Tilly verliet de crew van Discovery om les te gaan geven bij Starfleet Academy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Daniel85 thanks voor de info. Dan zien we dat character misschien terug. ( ik moet eerlijk bekennen dat ik al een hele tijd gestopt ben met kijken naar discovery ;) )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

defiant schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:30:
Star Trek: Starfleet Academy Series, From Alex Kurtzman and Nancy Drew Creator, Ordered at Paramount+

[...]

[...]

Een academy serie is natuurlijk is waar al decennia over wordt gepraat. Maar persoonlijk zie ik maar weinig scenarios waarin zo'n serie kan voldoen aan de oorspronkelijke Star Trek insteek van Gene Roddenberry, namelijk: geen drama. Want in de VS is er natuurlijk een enorm precedent met series rondom college series en films die in z'n geheel draaien om drama.
zo draaien all comedy sitcoms vrijwel uitsluitend op leugens en bedrog. Ga er maar eens op letten, heel veel situaties die ze voor de grappen uitbuiten ontstaan uit leugens of bedrog. makkelijker schrijven. Hele vervelende menen in die sitcoms als je er op gaat letten. Niemand zou die in hun vriendengroep dulden.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
Zonder woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptydiy3CVwWbUF0ZT7-eIjhlEcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9TxeokXMZAJchccTMNA6rML.jpg?f=fotoalbum_large

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
En nog een verrassing die er staat aan te komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ID61ogl3ye0lNt7wOyX5L8ZC0lU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMyKvuhSIlxSvhlxotDg0Bvt.jpg?f=fotoalbum_large

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
2161. Zou dat het timeframe zijn waarin het zich afspeelt? Dan zou het dus rond dezelfde tijd als Enterprise zich afspelen. Ik hoop op een soort Ds9 qua format. En hopelijk, maar dan zal wel niet, zien we de academy zoals we die kennen uit Voyager ( en volgens mij ook TNG? )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Webgnome schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:26:
[...]

2161. Zou dat het timeframe zijn waarin het zich afspeelt? Dan zou het dus rond dezelfde tijd als Enterprise zich afspelen. Ik hoop op een soort Ds9 qua format. En hopelijk, maar dan zal wel niet, zien we de academy zoals we die kennen uit Voyager ( en volgens mij ook TNG? )
Of alles vertelt vanuit de ogen van Boothby, de vriendelijke en wijze tuinman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

avotar schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:28:
[...]

Of alles vertelt vanuit de ogen van Boothby, de vriendelijke en wijze tuinman.
dat hoop ik niet, dan krijgen we de hele serie die vervelende oude kerel van een boothby in beeld.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Salvatron schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:57:
[...]

dat hoop ik niet, dan krijgen we de hele serie die vervelende oude kerel van een boothby in beeld.
Wees gerust, de acteur is al meer dan 20 jaar geleden overleden...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

snah001 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:30:
En nog een verrassing die er staat aan te komen:

[Afbeelding]
Section 31 is toch al een hele tijd in de maak? Dat is geen verrassing :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

F_J_K schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:27:
[...]

Wees gerust, de acteur is al meer dan 20 jaar geleden overleden...
Het zal in het verleden zijn, dus is hij ook nog een jonge knaap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Raven schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:14:
[...]

Section 31 is toch al een hele tijd in de maak? Dat is geen verrassing :P
Jawel want is nooit eerder aangekondigd en er zit bij content makers zoveel in de pen dat uiteindelijk toch niet geproduceerd wordt dus als het alsnog officieel aangekondigd wordt is dat echt het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunchbox
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik ben blij dat section31 een film wordt want volgens mij zat er echt niemand op te wachten als serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunchbox
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-12-2023
Webgnome schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:26:
[...]

Nee op de sticker staat est. A ls in established. Academy gaat zich afspelen in de 32e eeuw. Dus als Disc er mee stopt gaan ze daar mee verder, de wederopbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat zeg jij maar wat ik uit de vele series waar ze verschenen zijn is voorgekomen dat deze wel een mythe opgebouwd met wellicht goede intenties en soms minder goede intensies en wellicht gaan ze nu dingen doen wat een section 31 wel goed gaan doen en dan kunnen zekers te weten wel interessante ingrepen gaan uit voeren en laten ontstaan overall binnen Starfleet en in hun missies onverwachte Section 31 situaties.
Genoeg voer voor deze nieuwe film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Deze wilnje hebben als Stewart fan. :)
Release in oktober 2023:

https://www.waterstones.c...ick-stewart/9781398512948

Ebook spreekt ie zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 12:16
Ik wil ook weer eens met Star Trek beginnen.

Met al die nieuwe series weet ik niet waar ik nu moet beginnen. Laatste serie die ik heb gezien is Startrek Enterprise en daarna nog de Kelvin films.

Met welke serie kan ik dan nu het beste beginnen?

- Discovery
- Picard
- Lower Decks
- Prodigy
- Strange new Worlds

Qa'Plah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 19:58
jpg97 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:51:

Met al die nieuwe series weet ik niet waar ik nu moet beginnen. Laatste serie die ik heb gezien is Startrek Enterprise en daarna nog de Kelvin films.

Met welke serie kan ik dan nu het beste beginnen?

- Discovery
- Picard
- Lower Decks
- Prodigy
- Strange new Worlds

Qa'Plah!
Prodigy ken ik niet en kan ik je niet over adviseren.

Discovery mag je skippen. Ik was vooraf superenthousiast, want eindelijk weer eens een echte star trek serie. En ik heb de serie niet eens afgekeken. Elke f*cking aflevering zit er minstens 20mins gejank van die hoofdrolspeelster in. Ik trok het echt niet.

Picard is fanservice. Een soort epiloog van TNG. Ik vond het de moeite waard, hoewel ik wel meer ervan had verwacht. (maar dat was wellicht ook niet helemaal fair, ik denk een beetje overspannen verwachtingen).

Lower decks vind ik grappig.

Strange new worlds is gewoon goed. Naar mijn mening wel de betere serie van het rijtje. Niet perfect, maar dat waren de originele series ook bij lange na niet, dus eigenlijk gewoon prima :) En ook een ander "format": in plaats van een overkoepelend verhaal van een heel seizoen, is het simpelweg elke week een afgerond verhaal. Net als vroegâh :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:43
jpg97 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:51:
- Discovery
Deze kan je overslaan. Als je helemaal op de hoogte wilt zijn van de karakters die ook in Strange New Worlds terug komen dan kan je Seizoen 2 kijken. Vermoedelijk mis je weinig of niets als je S1 overslaat (ik heb het meeste verdrongen in ieder geval).
- Picard
Fanservice voor de TNG en VOY fans. Ik heb alleen S1 gezien en dat viel me vooral qua verhaal erg tegen. S3 schijnt wel stukken beter te zijn.
- Lower Decks
Ik vind het leuk, maar als je TNG, VOY en DS9 niet hebt gezien dan zullen veel van de grappen niet landen.
- Prodigy
Zelf niet gezien, maar schijnt volgens sommigen "echte Trek" te zijn. Houdt er wel rekening mee dat deze is gecancelled en dat er in ieder geval geen S3 gaat komen, en mogelijk zelfs geen S2 (ondanks dat ze die al wel hebben gemaakt).
- Strange new Worlds
Naar mijn mening de beste moderne Star Trek. Zelf ben ik nog niet aan S2 begonnen, maar S1 zat goed in elkaar.
-The Orville
Off-brand Star Trek met een meer humoristische inslag en een crew die wat minder "perfect" is. Vooral S2 en S3 waar het allemaal iets serieuzer wordt zijn goed te pruimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ErikT738 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:51:
[...]

- Discovery
Deze kan je overslaan. Als je helemaal op de hoogte wilt zijn van de karakters die ook in Strange New Worlds terug komen dan kan je Seizoen 2 kijken. Vermoedelijk mis je weinig of niets als je S1 overslaat (ik heb het meeste verdrongen in ieder geval).
- Picard
Fanservice voor de TNG en VOY fans. Ik heb alleen S1 gezien en dat viel me vooral qua verhaal erg tegen. S3 schijnt wel stukken beter te zijn.
- Lower Decks
Ik vind het leuk, maar als je TNG, VOY en DS9 niet hebt gezien dan zullen veel van de grappen niet landen.
- Prodigy
Zelf niet gezien, maar schijnt volgens sommigen "echte Trek" te zijn. Houdt er wel rekening mee dat deze is gecancelled en dat er in ieder geval geen S3 gaat komen, en mogelijk zelfs geen S2 (ondanks dat ze die al wel hebben gemaakt).
- Strange new Worlds
Naar mijn mening de beste moderne Star Trek. Zelf ben ik nog niet aan S2 begonnen, maar S1 zat goed in elkaar.
-The Orville
Off-brand Star Trek met een meer humoristische inslag en een crew die wat minder "perfect" is. Vooral S2 en S3 waar het allemaal iets serieuzer wordt zijn goed te pruimen.
Als Picard S3 niet kijkt vanwege S1 doe je jezelf erg te kort naar mijn mening.
S2 kun je in principe overslaan, dat is niet relevant voor het verhaal op 1 klein aspect, namelijk:

spoiler: Mega Picard S2 spoiler
Picard was terminaal en zijn bewust zijn is nu geüpload in een android van de maker van Data

Discovery is overigens best te pruimen als je je woke filter uitzet en vooral Michael negeert.

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 19-07-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
avotar schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Als Picard S3 niet kijkt vanwege S1 doe je jezelf erg te kort naar mijn mening.
S2 kun je in principe overslaan, dat is niet relevant voor het verhaal op 1 klein aspect, namelijk:

spoiler: Mega Picard S2 spoiler
Picard was terminaal en zijn bewust zijn is nu geüpload in een android van de maker van Data

Discovery is overigens best te pruimen als je je woke filter uitzet en vooral Michael negeert.
Was dat niet Picard S1? Uit wat ik heb begrepen was S2 iets met tijdreizen. Ik ben vooral afgehaakt omdat S1 gewoon verschrikkelijk was geschreven, met onnodige cliffhangers (die de aflevering erna direct worden genegeerd) en karakters die zich ronduit vreemd gedragen (kennelijk is het geen probleem als je iemand vermoord als je daarna spijt hebt).

Overigens is er nog genoeg mis met Discovery als mijn Woke-filter uit staat. Spoilers voor seizoen 3:
spoiler:
S3 begon naar mijn mening heel sterk (nieuwe setting, Michael die iets meer likeable overkwam, de Discovery die enorm outgunned en outclassed is buiten de spore drive om) maar verzandde al snel weer in complete nonsens met een kind wat alle Dilithium in het universum op kan blazen omdat hij droevig is, en het feit dat "zijn" planeet het hele universum daarna wee van Dilithium kan voorzien. De idiote scene in de finale met de Tardis-Turbolift was helemaal een aanfluiting.

Edit - en dan heb ik het nog niet eens over de "Oh nee! Starfleet bestaat niet meer!!!!" en de "Gefopt! Starfleet bestaat nog wel maar ze zaten verstopt!" die ze een paar afleveringen later doen...

[ Voor 6% gewijzigd door ErikT738 op 19-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Discovery is gewoon rotzooi. Sorry. Geen andere woorden voor.

Picard S3 is op het goede niveau van Star Trek Strange New Worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Prodigy is op kinderen gericht, maar als je daar een beetje doorheen kijkt is het prima te pruimen. Best goed zelfs, al vind ik Lower Decks nog beter.
Ik wist overigens niet dat Prodigy gecancelled was :/ jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Picard is wat mij betreft uitstekend, de 2e helft van seizoen 2 zakt het wat in maar het 3e seizoen is weer goed. Ook mooie combinatie van beelden, geluid en personages in het 3e seizoen. In het 1e seizoen zijn de personages mooi op elkaar ingespeeld wat het seizoen veel interessanter maakt.

Strange new worlds is wel ok.

Bij discovery zet ik de nodige vraagtekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ErikT738 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Was dat niet Picard S1? Uit wat ik heb begrepen was S2 iets met tijdreizen. Ik ben vooral afgehaakt omdat S1 gewoon verschrikkelijk was geschreven, met onnodige cliffhangers (die de aflevering erna direct worden genegeerd) en karakters die zich ronduit vreemd gedragen (kennelijk is het geen probleem als je iemand vermoord als je daarna spijt hebt).

Overigens is er nog genoeg mis met Discovery als mijn Woke-filter uit staat. Spoilers voor seizoen 3:
spoiler:
S3 begon naar mijn mening heel sterk (nieuwe setting, Michael die iets meer likeable overkwam, de Discovery die enorm outgunned en outclassed is buiten de spore drive om) maar verzandde al snel weer in complete nonsens met een kind wat alle Dilithium in het universum op kan blazen omdat hij droevig is, en het feit dat "zijn" planeet het hele universum daarna wee van Dilithium kan voorzien. De idiote scene in de finale met de Tardis-Turbolift was helemaal een aanfluiting.

Edit - en dan heb ik het nog niet eens over de "Oh nee! Starfleet bestaat niet meer!!!!" en de "Gefopt! Starfleet bestaat nog wel maar ze zaten verstopt!" die ze een paar afleveringen later doen...
Ja je hebt gelijk.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de aanzet van S2 nog wel leuk vond met Q. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 12:52
daffie82 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:04:
Discovery is gewoon rotzooi. Sorry. Geen andere woorden voor.

Picard S3 is op het goede niveau van Star Trek Strange New Worlds.
Ik vond Discovery best spannend

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bij discovery vond ik het paralelle universum wel leuk, helaas kan ik het nergens meer bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Picard onlangs afgekeken. Seizoen 3 vond ik wel leuk, veel nostalgie.
Captain Liam Shaw wat een held!
Ik miste Chief O'brien wel een beetje.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@jpg97 die zit er niet in waarschijnlijk omdat die op een bepaald moment naar DS9 is gegaan. Althans dat neem ik aan

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Webgnome schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:07:
@jpg97 die zit er niet in waarschijnlijk omdat die op een bepaald moment naar DS9 is gegaan. Althans dat neem ik aan
Ja klopt, maar Worf is toch ook naar DS9 verhuisd ;w
Had het wel leuk gevonden om een cameo van hem te zien (net als die van Tasha Yar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:12
jpg97 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:19:
[...]

Ja klopt, maar Worf is toch ook naar DS9 verhuisd ;w
Had het wel leuk gevonden om een cameo van hem te zien (net als die van Tasha Yar).
Ja daar is wel over gesproken en ook toegelicht...bvb Janeway hadden ze ook een rolletje willen geven. Maar het werd op een gegeven moment te veel, en het budget was ook niet oneindig ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:05

Wildfire

Joy to the world!

Ondertussen is duidelijk geworden dat Netflix Star Trek: Prodigy oppikt en dat in 2024 het 2e seizoen komt. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zag dat gisteren op twitter al inderdaad. Mensen gingen helemaal los. Zelf kan ik er niet veel om geven. Vond Prodigy nou niet echt my kind of cookie ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:02
Ik ben onlangs begonnen aan TOS! Lang heb ik het links laten liggen, omdat ik opgegroeid ben met TNG/DS9/VOY en later ENT. Ik vond het er oubollig en suf uit zien. Mede vanwege SNW toch maar de remastered edition van TOS gekocht en het bevalt me goed! De verhalen zijn goed, ik ben oprecht benieuwd hoe elke aflevering gaat aflopen. En dan nemen we de eenvoudige sets maar voor lief, alsmede hoe vrouwen in die tijd nog neergezet werden op tv (onderdanig, emotioneel, sexueel).

Op wikipedia las de vpro in 1971 begon met het uitzenden van TOS. Zijn er ouderen in de zaal die kunnen zeggen of dit gelijk een hit was in Nederland? In de VS duurde het een paar jaar voordat de fanbase op gang kwam en na 5 jaar ofzo, kwam de eerste startrek convention. Ik vraag me af hoe dit in Nederland is verlopen.
Ik weet dat sci-fi in het algemeen in Nederland meer een niche is, dan bijvoorbeeld Duitsland. Daar lijkt het een groter publiek te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
alsmede hoe vrouwen in die tijd nog neergezet werden op tv (onderdanig, emotioneel, sexueel).
En dan moet je bedenken dat TOS op veel zaken wel een beetje voor op liep. Volgens mij is TOS nooit echt een grote hit geweest. Niet in de VS ( dat kwam pas na de zoveelste re-run ) en niet in Nederland. Althans ik ben van de jaren 80 en toen was het echt geen ding. TNG was wel een wekelijkse show maar of dat die ooit heel groot is geweest??

In Nederland is, zoals je zelf al zegt, SciFi een niche en zal het met Star Trek niet anders zijn. Bedenk alleen al dat Paramount, waar Star Trek nu van is, nooit echt iets nuttigs doet in de BeNeLux en je hebt denk ik al je antwoord.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
Webgnome schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

En dan moet je bedenken dat TOS op veel zaken wel een beetje voor op liep. Volgens mij is TOS nooit echt een grote hit geweest. Niet in de VS ( dat kwam pas na de zoveelste re-run ) en niet in Nederland. Althans ik ben van de jaren 80 en toen was het echt geen ding. TNG was wel een wekelijkse show maar of dat die ooit heel groot is geweest??

In Nederland is, zoals je zelf al zegt, SciFi een niche en zal het met Star Trek niet anders zijn. Bedenk alleen al dat Paramount, waar Star Trek nu van is, nooit echt iets nuttigs doet in de BeNeLux en je hebt denk ik al je antwoord.
Ja dat klopt. Ik ben 1x naar een sfi-fi conventie geweest in de Jaarbeurs Utrecht en wat voor blammage was dat. Slecht georganiseerd en later bleek dat voor de acteurs/actrices (waaronder Marina Sirtis) niet eens een overnachting was geregeld. Toen was vanuit de community nog een soort van excuus brief opgesteld richting de acteurs/actrices, die ik ook ondertekend heb.

Later ben ik vele jaren naar Fedcon gegaan in Duitsland en dat was geweldig! Duizenden bezoekers, 3 dagen lang, zoveel interesse in sci-fi. Internationale gasten van allerlei sci-fi series. Lokale groepen die geregeld meetups organiseren en zelf fan series maken, die je daar kon zien. Het was zeker niet goedkoop en op een moment hadden we het wel een beetje gezien daar. Maar dat het veel meer leeft in Duitsland is wel duidelijk.

Ik heb nog wel een leuke foto aan die NL conventie over gehouden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtKLxC8fafDu_RJMJXy2TaZtqJc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1h2CEijegIn1yjBTtZcaLx2P.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

segil schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Ja dat klopt. Ik ben 1x naar een sfi-fi conventie geweest in de Jaarbeurs Utrecht en wat voor blammage was dat. Slecht georganiseerd en later bleek dat voor de acteurs/actrices (waaronder Marina Sirtis) niet eens een overnachting was geregeld. Toen was vanuit de community nog een soort van excuus brief opgesteld richting de acteurs/actrices, die ik ook ondertekend heb.

Later ben ik vele jaren naar Fedcon gegaan in Duitsland en dat was geweldig! Duizenden bezoekers, 3 dagen lang, zoveel interesse in sci-fi. Internationale gasten van allerlei sci-fi series. Lokale groepen die geregeld meetups organiseren en zelf fan series maken, die je daar kon zien. Het was zeker niet goedkoop en op een moment hadden we het wel een beetje gezien daar. Maar dat het veel meer leeft in Duitsland is wel duidelijk.

Ik heb nog wel een leuke foto aan die NL conventie over gehouden :)

[Afbeelding]
Ben een 20-tal jaren geleden naar zo een conventie geweest in Dusseldorf. Ook onder andere Marina Sirtis was toen daar. En de hele Enterprise D was daar toen nagebouwd. Was echt geweldig en veel volk. Leeft inderdaad veel meer in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
daffie82 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Ben een 20-tal jaren geleden naar zo een conventie geweest in Dusseldorf. Ook onder andere Marina Sirtis was toen daar. En de hele Enterprise D was daar toen nagebouwd. Was echt geweldig en veel volk. Leeft inderdaad veel meer in Duitsland.
Was dat soms in 2011? Wikipedia: FedCon
Toen was ik er ook en heb Scott Bakula nog op het podium gezien. Jaar later was mijn laatste bezoek. William Shatner was er toen ook. We hadden duurdere kaartjes gekocht om ook beneden in de zaal te kunnen zitten (standaard kan je alleen een panel bijwonen vanaf de buitenste ring, en dan zit/sta je ver van het podium).
Maar toen we de zaal in wilden, kregen we te horen dat onze kaartjes toch niet bedoeld waren om beneden te zitten en konden we alleen naar boven. Dat was wel een deceptie. De panel met William Shatner was zo druk bezocht, dat we uiteindelijk in een zaaltje ernaast alles op een monitor moesten volgen.
Op de terugreis zeiden we tegen elkaar dat dit wel de laatste keer was dat we gingen. En dat klopte ook :)
Fedcon is echt duur geworden. De prijzen zijn soms idioot: 899 euro voor een Gold ticket, en 1699 euro voor een Platium ticket 8)7 8)7 Ik bedoel, ik ben ook aardig gul geweest toen ik naar de speciale Captain's Table editie ging. Entree was 350 euro voor een Gold ticket (incl. foto en handtekening per captain) en later nog eens 200 euro extra betaald voor een fotoshoot met de 3 captains bij elkaar. Dat was wel tof :p
En dat was nog zonder overnachting, reiskosten en eten enzo. En die speciale foto kreeg je alleen geprint mee. Wilde je een digitale versie hebben? Geen probleem, 50 euro extra voor wat uiteindelijk een lagere resolutie JPG in je mailbox bleek te zijn. Achja, hobbies :)

[ Voor 5% gewijzigd door segil op 12-10-2023 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
daffie82 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Ben een 20-tal jaren geleden naar zo een conventie geweest in Düsseldorf. Ook onder andere Marina Sirtis was toen daar. En de hele Enterprise D was daar toen nagebouwd. Was echt geweldig en veel volk. Leeft inderdaad veel meer in Duitsland.
Dat was de Start Trek World Tour.
Hele bridge was nagebouwd en heel veel attributen en kleding ten toon gesteld.
Toen ik daar was waren er geen acteurs/actrices aanwezig en na dit event is deze World Tour geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Neen, was niet in 2011. Is echt al langer geleden. Ik denk ergens eind jaren 90, maximaal early 2000's :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Was in 1998:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Mijn oudste dochter was toen 11 en heb een foto van haar in de Captain's chair, probeer dat heden ten dage nog maar eens voorelkaar te boksen.
Ze was en is er nog steeds helemaal weg van ondanks dat ze dus ook zoveel ouder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Yes, dat was hem ! 16 was ik toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
ow, dat lijkt me gaaf om mee te maken. Zijn er überhaupt nagebouwde sets in Europa? Ik hoorde van moviepark in Duitsland, met een nagebouwde set die onderdeel is van een achtbaan. Daar wil ik nog eens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
snah001 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:00:
Mijn oudste dochter was toen 11 en heb een foto van haar in de Captain's chair, probeer dat heden ten dage nog maar eens voorelkaar te boksen.
Ze was en is er nog steeds helemaal weg van ondanks dat ze dus ook zoveel ouder is geworden.
En van jezelf heb je geen foto in die stoel? :o

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
XWB schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:06:
[...]

En van jezelf heb je geen foto in die stoel? :o
Tja, was druk zover ik mij herinner en ik vond het belangrijker een kiekje van haar te hebben in die stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 18:32
Pfff wel drama met Star Trek via de legale streaming te kijken hoor...

SNW is alleen in antieke 1080p op skyshowtime te kijken, en Lower Decks Season 3 (en 4) zijn gewoon helemaal niet streambaar op Amazon Prime :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
Basekid schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:25:

SNW is alleen in antieke 1080p op skyshowtime te kijken, en Lower Decks Season 3 (en 4) zijn gewoon helemaal niet streambaar op Amazon Prime :(
Ik zou heel graag discovery willen zien, maar nergens legaal te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97

Oh ik dacht dat alle seizoen van Lower Decks op Prime zouden komen. Maakt het allemaal niet makkelijk om Star Trek legaal te kijken.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ter info: Lower Decks S3 staat in België wel op prime, s4 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Kennen jullie de 'Shuttlepod show' podcast? Ben deze nu aan het bingen op Youtube en het geeft een mooi inkijkje in de wereld van acteren

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 14-01-2024 12:57 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Webgnome schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:56:
Kennen jullie de 'Shuttlepod show' podcast? Ben deze nu aan het bingen op Youtube en het geeft een mooi inkijkje in de wereld van acteren
Nee, bedankt voor de tip! Vraagje, is de yt editie alleen maar gepraat tussen acteurs, of krijg je ook scenes te zien die eea toelichten? Want anders ga ik 'm luisteren als een podcast op mijn headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@segil nee is alleen een interview. Zeker wel het luisteren waard. Ik luister hem via youtube en dus ook met headset op en dus als podcast. Maar het beeld erbij is wel leuk om af en toe ook wat lichaamstaal mee te krijgen :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ambassador soval is niet meer ;(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Nog geïnteresseerd in originele movie props?
Kijk dan eens hier:

https://propstore.com/pro...ow=1&archive=1&scroll=652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02
Kom ik net bij het wat rond surfen wat leuks tegen 🤭😄🖖🏻

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Had op mijn Nvidia Shield tablet het TNG als theme en het werkte ook nog eens.
Weet niet of dit voor het huidige Android nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02
Ik heb vaker gezocht naar een goede LCARS theme maar nooit echt iets kunnen vinden wat ook voldeed.
Een tablet heb ik nog niet gehad dus zou het daarop niet weten al lijkt mij dat het juist iets is wat erg mooi zou moeten kunnen werken 😄

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De abandon ware versie van Star Trek: Borg is nu remastered online:
Star Trek: Borg remastered

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

'Abandonware' an sich bestaat niet echt. Dit project betreft een fan project en is geen legale release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Als ik naar de reviews kijk uit die tijd dan word ik niet heel blij van die game dus vraag mij af of dat het het waard is om te spelen? Als ik de longplay op youtube bekijk is het dan weer een soort van interactieve film ?

[ Voor 24% gewijzigd door Webgnome op 20-02-2024 07:42 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:24

A13X

Dude

Webgnome schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:39:
Als ik naar de reviews kijk uit die tijd dan word ik niet heel blij van die game dus vraag mij af of dat het het waard is om te spelen? Als ik de longplay op youtube bekijk is het dan weer een soort van interactieve film ?
Star Trek: Borg is an interactive movie PC game and audiobook set in the Star Trek universe.
Letterlijk de eerste zin van zijn eerste link :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Webgnome schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:39:
Interactieve film ja. Heb het destijds gespeeld, gehuurd bij de bieb. Kan me niets specifieks meer herinneren maar weet nog wel dat ik het vrij vermakelijk vond. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hoho, leuke herinneringen. Ik was toen 14/16 jaar. Ik vond dat toen wel een vet "spel" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ben het spel nu aan het spelen maar wie bedacht heeft om die lcars ui te gebruiken.. man man man drie kwart van mijn scherm kwijt aan de UI :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Tijdje terug had ik iets geplaatst over de shuttlepod show. Nou de ziel is er uit. Zowel Dominic Keating als Connor trineer zijn nu weg. Connor heeft het gisteren(?) Bekend gemaakt via zijn Instagram. De producer, Mark, geeft aan dat hij dit via Instagram heeft moeten lezen dus daar is het laatste nog niet over gezegd.

Vind het zelf wel jammer. Immers deze twee droegen de show wat mij betreft. En als ze beide kort na elkaar weg gaan dan is er meer aan de hand denk ik dan alleen maar 'ik wil iets nieuws in mijn leven'. :'(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Don’t Take What’s Happening to Star Trek Personally: Paramount’s Just A Basketcase Right Now
Even with the incredible financial struggles that have been rocking the company for the last year or so, fans might be tempted to think that the suits at Paramount particularly have it out for Star Trek.

After years of an almost dizzying growth to the franchise after the launch of Star Trek: Discovery in 2017, it seems like all we do these days is endure one bit of bad news, after another.

Star Trek: Prodigy axed after just one season (although ultimately resurrected over on Netflix), and both Star Trek: Discovery and Star Trek: Lower Decks cancelled after only five years apiece.
But it really is nothing personal against our franchise. Paramount has just turned into some kind of basketcase.
Even for a company under the financial strain that Paramount is under, decision-making seems haphazard and not even with an eye to even bolstering enough value to boost any eventual sale.
Paramount, Star Trek’s storied home for more than half a century, has fallen into full-on dysfunction.

The best that we, as fans, can probably hope for now is that executives get their acts together, and Star Trek goes to a new home that treats this valuable franchise with a bit more respect.
Paramount zit al langer in de problemen nadat de pivot naar streaming services met o.a. Paramount Plus niet concurrerend en winstgevend bleken. Pogingen om het bedrijf te verkopen en op te splitsen zijn tot nu toe mislukt.

En mismanagement bij CBS/Paramount achtervolgt het bedrijf al veel langer, ik had een tijd terug daarover ook al een stuk gepost: defiant in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie"

De vraag is waar Star Trek als franchise IP wel een fatsoenlijke toekomst zou kunnen krijgen, ik denk dat misschien HBO de enigste plek is waar Star Trek misschien nog het best tot z'n recht komt als streaming service die het tot nu toe overleefd met kwaliteitsseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
defiant schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:14:
Don’t Take What’s Happening to Star Trek Personally: Paramount’s Just A Basketcase Right Now

[...]

Paramount zit al langer in de problemen nadat de pivot naar streaming services met o.a. Paramount Plus niet concurrerend en winstgevend bleken. Pogingen om het bedrijf te verkopen en op te splitsen zijn tot nu toe mislukt.

En mismanagement bij CBS/Paramount achtervolgt het bedrijf al veel langer, ik had een tijd terug daarover ook al een stuk gepost: defiant in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie"

De vraag is waar Star Trek als franchise IP wel een fatsoenlijke toekomst zou kunnen krijgen, ik denk dat misschien HBO de enigste plek is waar Star Trek misschien nog het best tot z'n recht komt als streaming service die het tot nu toe overleefd met kwaliteitsseries.
Bij HBO gaat het ook niet echt lekker sinds de overname door Warner Brothers, toch? Het zou me niets verbazen als die over een paar jaar ook weer in de uitverkoop staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
ErikT738 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:28:
[...]

Bij HBO gaat het ook niet echt lekker sinds de overname door Warner Brothers, toch? Het zou me niets verbazen als die over een paar jaar ook weer in de uitverkoop staan.
Maar ook al worden ze verkocht, het platform z'n unique selling point is kwaliteit, dat zullen ze niet zo snel verloochenen lijkt me.

‘Star Trek: Discovery’ is over. Now Alex Kurtzman readies for ‘Starfleet Academy’ and ‘Section 31’
In “Star Trek” terms, and in the real world of “Star Trek” television, Alex Kurtzman, who oversees the 21st century franchise, might be described as the Federation president, from whose offices various series depart on their individual missions. Indeed, to hear him speak of it, the whole enterprise — honestly, no pun intended — seems to run very much on the series’ ethos of individual initiative and group consensus.
Alex Kurtzman: I liken them to different colors in the rainbow. It makes no sense to me to make one show that’s for everybody; it makes a lot of sense to make a lot of shows individually tailored to a sect of the “Star Trek” audience. It’s a misnomer that there’s a one-size-fits-all Trekkie. And rather than make one show that’s going to please everybody — and will almost certainly please nobody — let’s make an adult drama, an animated comedy, a kids’ comedy, an adventure show and on and on. There’s something quite beautiful about that; it allows each of the stories to bloom in its own unique way.
Wat ik al vermoede wordt nu dus ook bevestigd, Star Trek wordt niet meer gemaakt voor alle Star Trek fans, maar elke serie wordt specifiek getarget voor een specifieke doelgroep. Ik kan me totaal niet vinden in die aanpak, als je verschillende doelgroepen wil aanspreken, maak dan gewoon een nieuw SF serie met een eigen universum.

Dit staat nog los van de imho bizar lage kwaliteit qua schrijf-en acteerwerk wat te zien was in Discovery en Picard S1 en S2, het leek soms wel of ik keek naar het werk van 1e jaars filmstudenten of amateurs.

Ik heb dan ook geen hoop voor de nieuwe Star Trek shows zolang Alex Kurtzman aan het hoofd staat, zoals ik ergens toepasselijk las, hij is de Zack Snyder van Star Trek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

defiant schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 00:47:
Wat ik al vermoede wordt nu dus ook bevestigd, Star Trek wordt niet meer gemaakt voor alle Star Trek fans, maar elke serie wordt specifiek getarget voor een specifieke doelgroep. Ik kan me totaal niet vinden in die aanpak, als je verschillende doelgroepen wil aanspreken, maak dan gewoon een nieuw SF serie met een eigen universum.
De fans zijn ook niet hetzelfde, Voyager vond ik bijv. fantastisch, deep space 9 vond ik niet te pruimen.
Dit staat nog los van de imho bizar lage kwaliteit qua schrijf-en acteerwerk wat te zien was in Discovery en Picard S1 en S2, het leek soms wel of ik keek naar het werk van 1e jaars filmstudenten of amateurs.
Discovery is inderdaad zwaar beroerd, Picard heeft echter ervaren acteurs die ook prima presteren en prima gecast zijn. Zwakkere acteurs heb je in elke serie. Ook is het schrijfwerk van Picard goed in de zin dat de personages erg goed met elkaar communiceren en goed op elkaar ingespeeld zijn. Ook Jeri Ryan geeft een behoorlijke prestatie bijv. met "Picard still thinks there's room for mercy in this universe. Someone has to have a little hope" oid, je kunt ervan zeggen wat je wil maar het is uitstekend geacteerd imo. S2 van Picard begon wel af te zakken toen Jurati begon te zingen, dat was natuurlijk 3x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Salvatron schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 01:07:
[...]

De fans zijn ook niet hetzelfde, Voyager vond ik bijv. fantastisch, deep space 9 vond ik niet te pruimen.

[...]

Discovery is inderdaad zwaar beroerd, Picard heeft echter ervaren acteurs die ook prima presteren en prima gecast zijn. Zwakkere acteurs heb je in elke serie. Ook is het schrijfwerk van Picard goed in de zin dat de personages erg goed met elkaar communiceren en goed op elkaar ingespeeld zijn. Ook Jeri Ryan geeft een behoorlijke prestatie bijv. met "Picard still thinks there's room for mercy in this universe. Someone has to have a little hope" oid, je kunt ervan zeggen wat je wil maar het is uitstekend geacteerd imo. S2 van Picard begon wel af te zakken toen Jurati begon te zingen, dat was natuurlijk 3x niks.
Inderdaad, verschillende fans, aangezien ik TOS t/m ENT prima vond, DIS en PIC matig tot slecht. En SNW middelmatig.

Ik snap het argument van Alex niet zo, TOS t/m ENT waren ook geen targeted series en dat werkte over het algemeen prima. Grote fanbase wereldwijd. Terwijl het nu wel lijkt dat elke doelgroep op aarde een ST krijgt die ze leuk vinden? Van babies t/m bejaarden, van links naar rechts, van laag tot hoogopgeleid?

Star Trek gaat in basis over het ontdekken van nieuwe werelden en volkeren, en alle (technische) uitdagingen die daarbij komen kijken. Wat de laatste paar shows is geworden, zijn generieke dramaseries met een ST sausje. Van de basis is niet veel overgebleven helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het probleem is dat Star Trek een gezamenlijk universum is, als ik Discovery helemaal niets vind dan is wat daar gebeurd is nog wel relevant voor het universum. Als er daarna wel een serie komt die ik leuk vind, dan kan het zo zijn dat het hele universum inmiddels grondig verbouwd is zonder dat ik dat weet. Ik ben daarnaast ook zeker geen fan van retcons, multiverse, alternatieve tijdslijnen en tijdreizen om schrijvers volledige creativiteit te geven zonder zich te hoeven houden aan wat er gebeurd is.

Ik ben het dan ook wel eens met reviewer/schrijver Rowan J Coleman een SF serie zoals Star Trek heeft een creatief doel nodig wat toegevoegde waarde brengt aan wat het originele idee was, d.w.z. een utopische beschaving en de grenzen ervan.

Fan service of het het bedienen van specifieke demografie is geen creatief doel, maar een commercieel doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Salvatron schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 01:07:

[...]

En ik vind dan weer *alle* Star Trek fantastisch. Ik kijk zelfs naar Prodigy wat toch meer op kinderen gericht is.

* Wildfire bedoelt hiermee niet te zeggen dat hij nog een kind is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

new worlds vind ik ook middelmatig, Picard vind ik veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
Wildfire schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:46:
[...]

En ik vind dan weer *alle* Star Trek fantastisch. Ik kijk zelfs naar Prodigy wat toch meer op kinderen gericht is.

* Wildfire bedoelt hiermee niet te zeggen dat hij nog een kind is :P
Dit. Ik vind ook alle star trek prachtig. Echter, seizoen 2 van Picard kwam ik niet helemaal lekker in. het laatste seizoen heb ik dan weer 2x achter elkaar gekeken.

Ik snap echter sommige kritiek van Discovery wel, maar ik maak mij er niet heel druk om. Het kijkt heerlijk weg. Het enige waar ik mij flink aan kan irriteren zijn af en toe de scenes dat de camera rondjes moet draaien. Het slaat helemaal nergens op en ik vind het super irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Als Discovery nu eens wat goede verhaallijnen had en goed geacteerd was, zou ik ook kunnen kijken. Dat is helaas niet het geval.
Voor mij, met stip, de slechtste Trek serie ooit gemaakt. En dat komt van iemand die echt alle Trek goed vindt (behalve dus Discovery :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
daffie82 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:30:
Als Discovery nu eens wat goede verhaallijnen had en goed geacteerd was, zou ik ook kunnen kijken. Dat is helaas niet het geval.
Voor mij, met stip, de slechtste Trek serie ooit gemaakt. En dat komt van iemand die echt alle Trek goed vindt (behalve dus Discovery :+)
Eens wat de verhaallijnen betreft, die zijn om te janken. Daarbij ook de overdreven sensatiezucht, kunnen we ook eens een scène op de brug hebben zonder dat iets aan het ontploffen is?
Het acteerwerk, maar ook de muziek, special effects (behalve die rare vlammen op de brug), etc. vind ik uitstekend aan DIS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voor diegenen die Star Trek Prodigy S1 hebben gezien, "via-via" is nu het hele 2e seizoen te bekijken!

Ik weet niet of het nog op SkyShowtime komt, daar staat seizoen 1 momenteel op. Netflix heeft het 2e seizoen gedaan maar op Netflix NL is Prodigy in zijn geheel niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wildfire schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:29:
Voor diegenen die Star Trek Prodigy S1 hebben gezien, "via-via" is nu het hele 2e seizoen te bekijken!

Ik weet niet of het nog op SkyShowtime komt, daar staat seizoen 1 momenteel op. Netflix heeft het 2e seizoen gedaan maar op Netflix NL is Prodigy in zijn geheel niet te vinden.
Naar België verhuizen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m20EqpnZAimjlu_zfIYufENY-Jc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TflewO3GC8DG12joCijfUQUH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voor mij is het kijken geen probleem hoor, vandaar dat ik "via-via" zei. :P

Maar voor iemand die het legaal wil zien is het lastig in Nederland. Seizoen 1 staat op SkyShowtime, maar Netflix heeft hier niets ook al heeft Netflix dus het 2e seizoen van Prodigy geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Staat je Netflix op Engels als taal in je account settings?
Dan krijg je veel meer dingen te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na voor de meeste mensen een teleurstellende Discovery serie, nu weer iets nieuws.

Als dit wat harder en meer donker is, dan wie weet kunnen we Discovery achter ons laten en weer een goede Star Trek serie bekijken. Ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Was al bekend dat ie er aan staat te komen.

En nog iets teruggevonden uit 1998, toegangskaartje voor de Star Trek World Tour in Düsseldorf, moet ik ook nog foto's van hebben maar weet niet meer waar (ergens in een doos):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rf9pSDhhfzIcWIxxk6ADFvNH_uQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cqar6lkKYmFXqCiKiTXmzvlW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 28-07-2024 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

PilatuS schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:36:
Na voor de meeste mensen een teleurstellende Discovery serie, nu weer iets nieuws.

[YouTube: STAR TREK: SECTION 31 Trailer (2024)]

Als dit wat harder en meer donker is, dan wie weet kunnen we Discovery achter ons laten en weer een goede Star Trek serie bekijken. Ben benieuwd.
Dit is star wars, geen star trek. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 12:52
avotar schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

Dit is star wars, geen star trek. :/
Kijk even op 1:36, er staat toch echt Star Trek

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

RobWest schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:54:
[...]

Kijk even op 1:36, er staat toch echt Star Trek
Ik zie het staan, maar dit heeft toch niets meer met mooie ruimteschepen te maken en to boldly go where no man has gone before.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55
Zeiden ze bij DS9 ook en wordt nu door velen als de beste gezien. Zal met deze niet gebeuren eens. Zie het als expanded universe.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Centauriprime schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:08:
Zeiden ze bij DS9 ook en wordt nu door velen als de beste gezien. Zal met deze niet gebeuren eens. Zie het als expanded universe.
DS9 de beste? Het is me een raadsel wat mensen erin zien.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste