Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:57

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Met de aankondiging van een nieuwe Star Trek serie met Patrick Stewart is er vanuit CBS een signaal gekomen dat dit een begin is van een nog verdere uitbreiding van het Star Trek universum.

CBS All Access Bosses On More ‘Star Trek’ Series
“My goal is that there should be a Star Trek something on all the time on All Access,” CBS TV Studios president David Stapf said Sunday during a Deadline interview about the CBS streaming service that included the platform’s president and COO Marc DeBevoise and EVP Original Content Julie McNamara.
CBS All Access Is Laying the Groundwork for Non-Stop Star Trek
“We’re looking at limited series for some Trek shows, and we are looking at ongoing series for some other Trek shows. We’ve obviously announced the one that’s coming next with Sir Patrick Stewart, but we have more in development there,” McNamara said.
However, one thing that isn’t being considered (for the time being) is another series based on a former Trek franchise. As of now, the only one in development is the one featuring Stewart, which will take place 20 years after the events of Star Trek: Nemesis, the final film in The Next Generation series.

Wat is de bedoeling van dit topic?

Post hier al het nieuws, informatie en vragen die te maken hebben met de Star Trek Franchise in het algemeen. Specifieke informatie over episodes of ontwikkelingen over series/films zoals Star Trek: Discovery horen in hun eigen topic thuis.

Over welke Star Trek series en films heeft dit topic betrekking?

In principe kan alles hier besproken worden wat met officieel met Star Trek te maken heeft, dus inclusief de films in de Kelvin tijdlijn. Uiteraard mag ook fan fiction of andere materiaal worden besproken, maar als het overheerst maak dan s.v.p. een apart topic.

Ik wil een topic openen over een Star Trek onderwerp, hoort dat misschien toch in dit topic thuis?

Als het onderwerp groot genoeg is voor een eigen topic: juist graag in een nieuw eigen topic. Dit topic is bedoelt om centrale plek te hebben over Star Trek nieuws en andere onderwerpen zodat andere serie/films topics niet ondergesneeuwd worden met algemeen nieuws en vragen en om een laagdrempelige plek te hebben om daarover te posten.

Links naar andere Star Trek topics in FTM:
[Serie] Star Trek: Discovery
Star Trek kijkadvies

Ten slotte, dit topic is nog under construction, als iemand ideeën heeft of wil mee helpen met een uitgebreidere topic start, laat het maar weten :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:02
Ik weet dat de boeken niet "canon" zijn, maar sommige vind ik zo goed (de Destiny serie bijvoorbeeld), dat ik wel hoop dat ze dat niet gaan negeren.

Is er al iets duidelijk over een planning? Worst het 2020, of later?
De klok tikt wel voor Patrick, dus een beetje tempo maken lijkt mij verstandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 16:47
Patrick Steward is natuurlijk gaaf om weer eens te zien. Maar het zal toch vooral afhangen van hoe ze de serie insteken. Ben ook wel benieuwd welke tijd ze gaan kiezen en welk verhaal ze willen vertellen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59

sjaool

Every life should have 9 cats

MrFl0ppY schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:09:
Patrick Steward is natuurlijk gaaf om weer eens te zien. Maar het zal toch vooral afhangen van hoe ze de serie insteken. Ben ook wel benieuwd welke tijd ze gaan kiezen en welk verhaal ze willen vertellen.
Wat ik heb begrepen is dat het 20 jaar na Star Trek The Next Generation gaat afspelen. Jean Luc Picard is dan dus ook 20 jaar ouder. Da's logisch. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58
sjaool schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat het 20 jaar na Star Trek The New Generation gaat afspelen. Jean Luc Picard is dan dus ook 20 jaar ouder. Da's logisch. :P
The New Generation? :+

Het speelt zich toch 20 jaar naar Nemesis af? Wat enige jaren na TNG is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

@NitroX infinity Sry tikfoutje... :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Het zou wel van een voorspellende gave van @sjaool getuigen als die nieuwe serie The Old Generation gaat heten. :+

Ik ben erg benieuwd. Het was al enigszins bekend onder de lezers van het Discovery-topic, maar het is nu echt super officieel. Ben benieuwd wanneer we iets op TV kunnen gaan zien ervan. :D

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 13:20
Beyond the next generation. ;)

Wel leuk dat ze eindelijk weer wat verder de toekomst in gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Indeed, @Señor Sjon...indeed.
Dat is al lang niet meer gedaan in de franchise, en alleen daarom al ben ik zeer enthousiast over deze aankomende serie.

Ik denk graag dat dit gewoon niet fout kan gaan. :D
* HMC zet afleveringetje TNG aan.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 18:06

Mad-Matt

TheDoctor#2181

NitroX infinity schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

The New Generation? :+

Het speelt zich toch 20 jaar naar Nemesis af? Wat enige jaren na TNG is.
The Elderly Generation?

Ben benieuwd, sta er persoonlijk zeker voor open.
Vraag me wel af wat voor soort verhaal, gepensioneerd, "admiral" of docent op academy.

Laatste zou een goede comedy zijn, TNG meets Community. :+

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd naar de serie met Parick Stewart. Hij geeft zelf aan dat het anders zal zijn, geen kapitein, ander persoon en "very, very different"

Vanaf 10:29 zegt hij er wat over.

Misschien wel een oude zure man op zijn wijngaard in Frankrijk. Misschien geeft hij les op de academie.
Geen idee maar ik heb het gevoel dat deze verhalen zich grotendeels op aarde zullen afspelen en wat meer drama en wat minder actie zal zijn.

Maar misschien is hij als Kirk en kan hij niet zonder de avonturen in de ruimte.

Ik hoop op een orginele invalshoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:02
[Roland] schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:33:
Ik hoop op een orginele invalshoek.
Misschien neemt ie wat van de personages uit Extras en Blunt Talk mee en is het een pervers oud mannetje geworden :+

"...and so all her clothes fall off" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Misschien gebruiken ze hem wel als " the ships computer " :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In the meantime, we’ll keep pushing for a Star Trek show from the aliens’ point of view, and will keep you posted if William Shatner gets a Star Trek spinoff of his own. As Stapf put it during his interview: “Never say never.”
afkomstig uit de 2e link van @defiant https://io9.gizmodo.com/c...or-non-stop-st-1828131470

Mijn idee voor de titel van de nieuwe serie:

A Deep Voyage Beyond The Original Dark Discovery Of A Generation

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Raymond schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:48:
Is er al iets duidelijk over een planning? Worst het 2020, of later?
De klok tikt wel voor Patrick, dus een beetje tempo maken lijkt mij verstandig :)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze in 2019 gingen filmen, maar weet zo niet waar.
Mad-Matt schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

The Elderly Generation?

Ben benieuwd, sta er persoonlijk zeker voor open.
Vraag me wel af wat voor soort verhaal, gepensioneerd, "admiral" of docent op academy.

Laatste zou een goede comedy zijn, TNG meets Community. :+
Soort "dagboek van Hendrik groen" idee. :+
Jorgen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:21:
[...]
afkomstig uit de 2e link van @defiant https://io9.gizmodo.com/c...or-non-stop-st-1828131470

Mijn idee voor de titel van de nieuwe serie:

A Deep Voyage Beyond The Original Dark Discovery Of A Generation
Dat bekt wel lekker ja. Naast Star Trek TOS, TNG, DS9, VOY, ENT en DIS nu ook Star Trek ADVBTODDOAG
Ik zie nu pas dat je delen van (bijna) alle voorgaande serietitels en zelfs twee recente films hebt gebruikt. Netjes! Jammer dat enterprise er niet tussen pastte.

[ Voor 66% gewijzigd door LA-384 op 07-08-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LA-384 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:23:
[...]

Dat bekt wel lekker ja. Naast Star Trek TOS, TNG, DS9, VOY, ENT en DIS nu ook Star Trek ADVBTODDOAG
Ik zie nu pas dat je delen van (bijna) alle voorgaande serietitels en zelfs twee recente films hebt gebruikt. Netjes! Jammer dat enterprise er niet tussen pastte.
Jep! Dat was wel de bedoeling.
O nee toch :S ENT is één van mijn favo's.
TAS zit er overigens ook niet in ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het opvallende van deze aankondigen van CBS vind ik dat het maar weer eens bevestigd dat het toch vooral commercie is die een franchise drijft, CBS wil z'n streamingplatform verder promoten ten opzichte van de concurrentie en grijpt hierin terug op een succesvolle franchise. Dit is op zich zelf natuurlijk niets nieuws, maar wel in het licht van de eerdere teneur dat je online veel terug zag na afloop van VOY/ENT dat Star Trek z.g.n. dood zou zijn. Achteraf was Star Trek natuurlijk niet dood, het miste alleen de commerciële voedingsbodem om weer tot leven te komen. Streaming is voor SF ook het meeste geschikte platform.

Ik heb daarom ook verder geen problemen met commerciële motieven, integendeel, ik hoop alleen dat de juiste mensen de komende series tot een succes weten te brengen op het gebied van verhalen, diepgang en acteertalent :).

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Ik denk toch wel dat het lastig zal zijn. Ik denk dat je een setting moet hebben die toch wel futuristisch moet ogen en dat kost geld. De bossen van Canada (waar scenes op een exoplaneet vaak gefilmd worden) hebben we nou wel gezien. Kijk ik naar recentere sci-fi, dan zijn er twee series die er voor mij uit springen: The Expanse vanwege de grandeur van het plot en sterke karakters en The Orville vanwege de luchtigheid en humor. Die tweede zal een groter publiek aanspreken en is goedkoper te maken, maar die eerste is echt goede, harde sci-fi (en daarmee een niche), maar kost geld ivm de special effects.

Als ik dan zie hoe er vroeger complete loodsen werden omgebouwd tot een decor voor 1 specifieke scene, snap ik niet zo goed waarom dat tegenwoordig niet meer kan. Met de mogelijkheden qua computer graphics is zo'n decor veel mooier te integreren lijkt mij. Daarnaast zal het integreren veel minder manuren kosten in vergelijking met een complete realistische render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Zolang Netflix hun partner blijft voor wereldwijde distributie ben ik happy =D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 15:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben toch bang dat Stewart een 'lokkertje' is. Hij speelt misschien mee in een aantal aflevringen, of een eerste seizoen en that's it. Of zijn rol is heel beperkt.

Ik hoop echt dat ik het mis heb.
En dat men verder gaat waar TNG/Voyager/DS9 min of meer ophield. Dus dezelfde tijdlijn.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:13
Nyarlathotep schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:01:
Ik ben toch bang dat Stewart een 'lokkertje' is. Hij speelt misschien mee in een aantal aflevringen, of een eerste seizoen en that's it. Of zijn rol is heel beperkt.

Ik hoop echt dat ik het mis heb.
En dat men verder gaat waar TNG/Voyager/DS9 min of meer ophield. Dus dezelfde tijdlijn.
Als ze verder zouden gaan in die tijdlijn zou dat geweldig zijn! Hoop ik wel dat ze Janeway snel uit orange is the new black schrijven want wat mij betreft mag voyager wel weer een jaartje of tien verdwijnen van de radar :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 21:29

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

dieselb0y schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:32:
Als ze verder zouden gaan in die tijdlijn zou dat geweldig zijn! Hoop ik wel dat ze Janeway snel uit orange is the new black schrijven want wat mij betreft mag voyager wel weer een jaartje of tien verdwijnen van de radar :+ _/-\o_
Janeway was toch al opgeklommen to admiral in Nemesis?

Desalnietteplus zou ik best een nieuwe update van Voyager willen zien 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:58
Pendaco schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Desalnietteplus zou ik best een nieuwe update van Voyager willen zien 8)
Ik denk niet dat we Voyager nog zullen terugzien. Dat schip heeft zoveel moeten doorstaan dat het een wonder is dat ie niet spontaan uit elkaar viel bij hun terugkeer naar de Aarde.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NitroX infinity schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:31:
[...]

Ik denk niet dat we Voyager nog zullen terugzien. Dat schip heeft zoveel moeten doorstaan dat het een wonder is dat ie niet spontaan uit elkaar viel bij hun terugkeer naar de Aarde.
Wellicht om de series visueel aan elkaar te linken voor de fans. Enterprise en DS9 en later DS9 en Voyager hadden ook een stukje overlap om te laten zien dat alles verder ging. Dat zou prima zijn. Ook de terugkomst van enkele karakters bijv al was het maar even aan het begin.

Edit:
Er staan 3 Star Trek-topics bij de eerste 7! d:)b

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7tiN9QU.png

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 20-08-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
[...]

In de boeken gaat het avontuur gewoon verder volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik kan geen goed onderwerp verzinnen om een verkapte tvp mee te plaatsen, heeft iemand tips voor mij? O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

[...]

huh, was USS Voyager niet een museum geworden? dacht zoiets gezien te hebben in Endgame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Pendaco schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Aan het einde van de eigen serie al als tijdreiziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:18
‘Star Trek’ Animated Comedy Series Lands Two-Season Order at CBS All Access
The streamer has given out an order for two seasons of a half-hour animated comedy series called “Star Trek: Lower Decks,” Variety has learned. Developed by “Rick and Morty” writer Mike McMahan, the series will focus on the support crew serving on one of Starfleet’s least important ships.
Een tegenpool voor de ietwat donkere Discovery? Het staat uiteraard los van het project met Patrick Stewart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:32

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nóg een nieuwe serie?

Jaren geen nieuwe ST op TV gehad en als het zo doorgaat kunnen ze CBS AllAccess beter omdopen tot StarTrek Online ofzo.

Don't get me wrong, Rick & Morty is geweldig dus dit kan best leuk worden. Een soort van tegenhanger van The Orville.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:34
Lagune schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

huh, was USS Voyager niet een museum geworden? dacht zoiets gezien te hebben in Endgame?
in een van de afleveringen was dit inderdaad het geval maar dat was in een aflevering waarbij de doctor centraal stond

spoiler:
Verhaal ging over een volk dat delen van de voyager als museum had ingericht om daarmee het verhaa te vertellen van de uitroeing van hun volk of iets in die strekking. De Docter moet dit zien om te draaien

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lagune schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Webgnome schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

in een van de afleveringen was dit inderdaad het geval maar dat was in een aflevering waarbij de doctor centraal stond

spoiler:
Verhaal ging over een volk dat delen van de voyager als museum had ingericht om daarmee het verhaa te vertellen van de uitroeing van hun volk of iets in die strekking. De Docter moet dit zien om te draaien
In Endgame zei future Janeway dat toch? Dat Voyager een museum is en dat als ze het echt authentiek wilden doen ze een stomende pot koffie in de ready room moesten zetten :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

psies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 23:35

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Er komt nog een nieuwe serie aan! Leuk!
https://www.cbs.com/shows...for-new-star-trek-series/
Section 31, altijd erg onderbelicht gebleven. Goed dat daar een serie van gemaakt wordt.

Reacties even verplaatst naar het nieuws topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 14-01-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Onderbelicht zijn is voor zoiets misschien wel een groot pluspunt.

Maar dat is dus 4 series tegelijkertijd? Discovery, Section 31, iets-waar-Picard-soms-langsloopt, en een animatie-serie. Meh. Ik zou waarschijnlijk een stuk blijer zijn van 1 goede serie tegelijk. Plus de animatie van de makers van Rick&Morty.

Maar we zien het wel, misschien wordt ik blij verrast :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

F_J_K schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:07:
Onderbelicht zijn is voor zoiets misschien wel een groot pluspunt.

Maar dat is dus 4 series tegelijkertijd? Discovery, Section 31, iets-waar-Picard-soms-langsloopt, en een animatie-serie. Meh. Ik zou waarschijnlijk een stuk blijer zijn van 1 goede serie tegelijk. Plus de animatie van de makers van Rick&Morty.

Maar we zien het wel, misschien wordt ik blij verrast :)
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze er nu ineens zo veel hebben. Na jaren van droogte is het wel weer even wennen dat er zoveel aandacht voor is. En ik moet eerlijk zeggen, zou mij niets verbazen als dat ook de ondergang word. Jammer dat CBS het altijd zo laat lopen. Was ook al zo met de vorige groep aan series volgens mij. Ik was nog niet oud genoeg om het bewust mee te krijgen, maar zoiets had ik wel gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
En de nieuwe film is cancelled:
Star Trek 4 'cancelled indefinitely'
Deadline now reports that Star Trek IV has been abandoned completely. The publication confirms that SJ Clarkson – who was set to be the first female director of the Star Trek franchise – has been recruited by HBO for their upcoming prequel pilot of Game of Thrones.
Persoonlijk vind ik dat goed nieuws, TV is toch het medium voor voor Star Trek en de richting die Star Trek op ging met de films heeft uiteindelijk imho steeds minder waarde voor de richting die de series op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu DIS nog cancelen en alle focus op een goede nieuwe serie en misschien wordt het nog wat met Star Trek. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

DeLancie hintte op twitter ook op een rol in de Picard serie, dacht ik. Discovery vind ik een leuke serie hoeft van mij niet weg.
Picard serie lijkt me leuk worden. Hij kon niet altijd kapitein blijven. Ik verwacht een hoop cameo’s. En uitsluitsel op B4/Data.
Sectie31 weten we eindelijk wat ze allemaal hebben uitgevreten. :)
Mooie tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Pjotrik schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:24:
Picard serie lijkt me leuk worden. Hij kon niet altijd kapitein blijven. Ik verwacht een hoop cameo’s. En uitsluitsel op B4/Data.
Sectie31 weten we eindelijk wat ze allemaal hebben uitgevreten. :)
Ik verwacht dat het allemaal in dezelfde tijdlijn gaat plaatsvinden als Discovery. En dus nul overlap met de ‘echte’ Star Trek tijdlijn maar een alternatieve Picard. Anders zal men het wel te complex vinden. (Hooguit met 1 Q).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

F_J_K schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:51:
[...]

Ik verwacht dat het allemaal in dezelfde tijdlijn gaat plaatsvinden als Discovery. En dus nul overlap met de ‘echte’ Star Trek tijdlijn maar een alternatieve Picard. Anders zal men het wel te complex vinden. (Hooguit met 1 Q).
Picard serie vind gewoon plaats na de vreselijke film Star Trek. Alles wat is gebeurd en we weten gaat verder. De Kelvin tijdlijn kunnen we gelukkig laten voor wat het is. Discovery is onderdeel van dezelfde oude bekende tijdlijn met de Enterprises A tm E, DS9 en Voyager. Ik ben blij met zoveel Star Trek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

defiant schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:49:
En de nieuwe film is cancelled:
Star Trek 4 'cancelled indefinitely'

[...]

Persoonlijk vind ik dat goed nieuws, TV is toch het medium voor voor Star Trek en de richting die Star Trek op ging met de films heeft uiteindelijk imho steeds minder waarde voor de richting die de series op gaan.
Triest, die vorige film was erg mooi gemaakt, slecht ge-edit, maar voor de bioscoop zijn het vermakelijke films.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:34

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Gelukkig staat die van Tarantino nog op stapel.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

F_J_K schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:51:
[...]

Discovery speelt zich af in dezelfde timeline als TOS, TNG, DS9, VOY en de films tot en met Star Trek:Nemesis); de Star Trek-rebootfilms spelen zich af in de "Kelvin"-timeline en staan (grotendeels) los van de andere timeline.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Dwarlorf schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 00:56:
Gelukkig staat die van Tarantino nog op stapel.
Ik hoorde hier gisteren over in een YouTube filmpje. Het wordt een R-rated film. Ik ben wel benieuwd, Tarantino heeft veel goede films gemaakt, maar kan ook wel eens wat langdradig zijn met de dialogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

LA-384 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:07:
[...]

Ik hoorde hier gisteren over in een YouTube filmpje. Het wordt een R-rated film. Ik ben wel benieuwd, Tarantino heeft veel goede films gemaakt, maar kan ook wel eens wat langdradig zijn met de dialogen.
Ach als het geweld maar hard is ben ik al tevreden. :X Ik ben zeer benieuwd wat voor type film het wordt. Een slechte film zal het in ieder geval niet worden verwacht ik.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:32
Dwarlorf schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Ach als het geweld maar hard is ben ik al tevreden. :X Ik ben zeer benieuwd wat voor type film het wordt. Een slechte film zal het in ieder geval niet worden verwacht ik.
Ik hoop op Samuel L. Jackson met een lichtzwaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

migchiell schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:23:
[...]

Ik hoop op Samuel L. Jackson met een lichtzwaard :)
een lichtzwaard 8)7 hopelijk een phaser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik heb goed en slecht nieuws! Het goede nieuws is dat de Picard serie er degelijk komt en wij kunnen het ook zien, het slechte nieuws: alweer een andere streamingdienst, namelijk Amazon. Helaas Netflix Discovery-kijkers. Tijd om weer geld uit te geven voor een nieuwe Star Trek.

De 10 episodes zouden eind dit jaar op het scherm moeten komen.

https://trekmovie.com/201...tionally-on-amazon-prime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Laat ik daar nou een abbo op hebben, dus dubbel goed niews voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:02

vectormatic

Warlock of the doorlock

mooi te combineren met The Expanse!

(Discovery was voor mij de laatste druppel, netflix is opgezegd)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 16:47
Gelukkig heb ik een officieus abonnement op elke streaming dus dat zal geen probleem worden. Ben wel erg benieuwd hoe Patrick Steward wordt neergezet. Heb ergens wel stille hoop dat hij zich niet laat inzetten voor te commerciële/oppervlakkige aanpak.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 00:31

Rannasha

Does not compute.

MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:39:
Gelukkig heb ik een officieus abonnement op elke streaming dus dat zal geen probleem worden. Ben wel erg benieuwd hoe Patrick Steward wordt neergezet. Heb ergens wel stille hoop dat hij zich niet laat inzetten voor te commerciële/oppervlakkige aanpak.
Gezien het feit dat Stewart al jaren riep dat hij op zich klaar was met het karakter Jean-Luc Picard en het feit dat hij een nogal succesvol acteur is en dus waarschijnlijk niet om geld verlegen zit, ga ik er vanuit dat de pitch die Stewart te horen heeft gekregen (die hij naar eigen zeggen in eerste instantie alleen maar wou aanhoren om beleefd te zijn voordat hij "nee" zou zeggen) voor hem interessant genoeg was om het project toch op te pakken.

Maar of wat Patrick Stewart interessant vindt ook iets is dat wij als fans interessant vinden, dat moet nog blijken.

Overigens zijn de opnames begonnen en zijn er enkele foto's op het internet verschenen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6shNmRXoAQropK?format=jpg&name=large

Deze opnames vinden plaats op de stoep voor het Anaheim Convention Center in de buurt van Los Angeles. Gezien de hoeveelheid figuranten in Starfleet uniform zal deze locatie mogelijk dienst doen als belangrijk Starfleet gebouw (HQ of Academy).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Rannasha schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:48:
Gezien het feit dat Stewart al jaren riep dat hij op zich klaar was met het karakter Jean-Luc Picard en het feit dat hij een nogal succesvol acteur is en dus waarschijnlijk niet om geld verlegen zit, ga ik er vanuit dat de pitch die Stewart te horen heeft gekregen (die hij naar eigen zeggen in eerste instantie alleen maar wou aanhoren om beleefd te zijn voordat hij "nee" zou zeggen) voor hem interessant genoeg was om het project toch op te pakken.
Als geld geen reden was vraag ik me af waarom succesvolle mensen in reclamespotjes te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Patrick Stewart = Jean-Luc Picard (en Professor X). Elke andere rol in dezelfde franchise zal toch een beetje vreemd voelen en mogelijk zelfs afbreuk doen aan de legende.

@Salvatron Een reclame spotje is toch wat anders dan een serie. Reclame doe je enkel voor het (snelle) geld. In een serie kun je toch iets meer van je kwaliteiten als acteur laten zien en kan ik prima als voor-de-leuk accepteren.

[ Voor 40% gewijzigd door LA-384 op 17-05-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er is inmiddels ook een (héle korte) teaser. De serie heet officieel Star Trek: Picard:

https://www.instagram.com/p/Bxf49venNeF

Bron:
https://trekmovie.com/201...ew-star-trek-picard-show/

(NB: in dat artikel staat dat de titel niet "Star Trek: Picard" gaat worden, maar dat is inmiddels weerlegd door CBS; de serie gaat dus wel Star Trek: Picard heten. Zie ook de "Edit" onder aan dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wat raar om zo'n ouwe kerel centraal te zetten. Dan zit je de hele tijd naar opa Picard te kijken. Lijkt me niks. Slecht concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
Salvatron schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:51:
Wat raar om zo'n ouwe kerel centraal te zetten. Dan zit je de hele tijd naar opa Picard te kijken. Lijkt me niks. Slecht concept.
Jij was er zeker nog niet tijdens TNG? Want als het nou een willekeurige oude vent zou zijn, dan snap ik je. Maar we hebben het hier over Jean-Luc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik zou het resultaat even afwachten.

Zowel de acteur als het personage zijn boeiend om naar te kijken en de rol die het personage in het universum heeft gespeeld, is enorm. Er valt zeker meer over te vertellen dan al is gedaan.

Als ze opschieten, kunnen ze ook nog een Star Trek: Kirk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Kan mij wel hier deels in vinden. Dit is overduidelijk een serie / poging tot meer bekendheid door een van de oude garde van stal te halen. En dan meteen de bekendste. Hopelijk pakt het goed uit en is het niet net zoals bij GoT dat Sean Bean bijna direct geslachtofferd word.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 18:06

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Misschien is hij wel docent geworden en kunnen we op deze manier kennis maken met leerlingen die in een latere serie wel terug komen. (Al is dit wel heel erg positief benaderd)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 00:56

gws24

Thinking is hard!

Wat ik voor al hoop is dat het geen one-man/woman show wordt zoals discovery wat bijna volledig om Burnham draait. Laat het alsjeblieft een show worden met meerdere hoofdpersonen die samen het avontuur aangaan. Gezien de titel heb ik er een hard hoofd in maar fingers crossed.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hopelijk gaan veel Discovery kijkers er een hekel aan hebben, dan wordt het vast weer een echte Star Trek. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Misschien kun je elke aflevering apart kopen/huren op amazon prime, zonder abonnement dus. Net als afleveringen van TNG: https://www.amazon.com/En...55&s=instant-video&sr=1-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20-06 21:07
Mag hier ook algemeen geluld worden over Star Trek?

Ja? Mooi :)

Ik ben nooit echt die-hard sci-fi gek geweest, nooit een 'Trekkie', ik vond ENT een boeiende serie, die heb ik inmiddels wel 5 keer gezien gok ik. Onlangs begonnen met TNG, hoewel minder mooie special effects toch ook wel een erg toffe serie. Maar de laatste aflevering, met Q... Wat een afknapper...Sowieso heb ik afleveringen geskipped waar Q of de moeder van Diana Troy in voorkwamen.

ENT blijft favoriet voor mij :)

Eigenlijk wil ik heel graag Voyager gaan kijken, maar is DS9 wellicht handiger om eerst te kijken? TOS ga ik nooit kijken, wat fragmenten van gezien en ruimteschepen aan touwtjes zijn wel zo overduidelijk, daar zou ik echt niet naar kunnen kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 21-05-2019 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:03:
Mag hier ook algemeen geluld worden over Star Trek?

Ja? Mooi :)

Ik ben nooit echt die-hard sci-fi gek geweest, nooit een 'Trekkie', ik vond ENT een boeiende serie, die heb ik inmiddels wel 5 keer gezien gok ik. Onlangs begonnen met TNG, hoewel minder mooie special effects toch ook wel een erg toffe serie. Maar de laatste aflevering, met Q... Wat een afknapper...Sowieso heb ik afleveringen geskipped waar Q of de moeder van Diana Troy in voorkwamen.

ENT blijft favoriet voor mij :)

Eigenlijk wil ik heel graag Voyager gaan kijken, maar is DS9 wellicht handiger om eerst te kijken? TOS ga ik nooit kijken, wat fragmenten van gezien en ruimteschepen aan touwtjes zijn wel zo overduidelijk, daar zou ik echt niet naar kunnen kijken.
Grappig ENT word door vele gezien als de minste. Moet wel zeggen dat het iets beter werd aan het eind, maar eh.

DS9 heeft wat linkjes naar TNG zitten, dus als je die net hebt gezien is het waarschijnlijk leuker om DS9 te kijken omdat je ze dan sneller/makkelijker door hebt (wat toch iets extra's toevoegt imo). DS9 is iets meer politiek en minder verkennen, terwijl VOY juist enorm verkennen is. Daarnaast speelt VOY zich een stukje later af in het universum waardoor het voor kan komen dat er referenties zijn naar dingen die in DS9 nog moeten gebeuren of net gebeurd zijn.

edit: er zijn trouwens ook mensen die helemaal hebben uitgeschreven in welke volgorde je het "moet" kijken: http://digg.com/2017/the-best-way-to-watch-all-of-star-trek wellicht kun je daar ook nog inspiratie uit op doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 21-05-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als je TNGT minder vond, dan is de kans aanwezig dat je bij DS9 in de eerste paar seizoenen af en toe een aflevering wilt skippen. De laatste seizoenen zijn anders. Niet per se beter of slechter, anders en aangezien smaken verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 08:47
Grappig om te lezen. Q vind ik ook helemaal niet zo boeiend nee, een beetje over de top personage. Maar de laatste aflevering van TNG vind ik ondanks de aanwezigheid van Q één van de allerbeste eindes van een serie. Het heeft alles: een terugblik naar het begin van de serie, een blik in de toekomst, een Enterprise met derde nacelle etc, gaaf! Beter dan Game of Thrones in ieder geval :P
Dat mag natuurlijk ;) Nee serieus, ik denk dat Enterprise wat ondergewaardeerd is. Met name het derde en vierde seizoen waren helemaal niet slecht, maar de schade was helaas toen al gedaan...
Handiger is het niet perse om eerst de ene of de andere te bekijken, in die zin zit er niet super veel overlap in. Maar als je ze allebei wilt kijken kan je chronologisch DS9 eerst kijken. De Enterprise-D en de battle tegen de borg (uit TNG) zitten in de eerste aflevering van DS9, terwijl DS9 weer in de eerste aflevering van Voyager zit. Voyager is dan weer meer TNG, maar dan in een vreemde plek in het universum, DS9 is redelijk anders en gaat enkele seizoenen over een oorlog met de dominion. Beide series hebben zo hun voor en nadelen. Ik denk dat qua character development DS9 beter is dan Voyager, maar Voyager heeft ook een paar serieus gave afleveringen. Ik ben zelf nu Voyager weer aan het kijken en waar ik bij TNG en DS9 amper door de eerste twee seizoenen kwam heb ik dat met Voyager niet. Misschien omdat het dan toch net weer een wat moderne serie is ofzo.

Overigens, er is een remaster van TOS geweest (met name voor de BluRay release), daarbij zijn ook alle special effects met de computer opnieuw gemaakt. ALS je dat nog wilt kijken is dat misschien de moeite waard. Volgens mij zijn de afleveringen op Netflix van de remasters zo uit mijn hoofd.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 21-05-2019 16:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Luuk1983 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Dat mag natuurlijk ;) Nee serieus, ik denk dat Enterprise wat ondergewaardeerd is. Met name het derde en vierde seizoen waren helemaal niet slecht, maar de schade was helaas toen al gedaan...

[...]
Dat verbaast mij elke keer. Ik vond dat juist zo afgezaagd, we hebben geen 'originele' ideeën,
spoiler:
laten we wat met nazi's doen.

Ik vond het daarvoor juist een leukere serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dwarlorf schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Dat verbaast mij elke keer. Ik vond dat juist zo afgezaagd, we hebben geen 'originele' ideeën,
spoiler:
laten we wat met nazi's doen.

Ik vond het daarvoor juist een leukere serie.
De serie is zo oud dat je echt geen spoilers heeft hoeft te doen hoor ;) Maar inderdaad er zitten wel een paar tenenkrommende afleveringen tussen. Maar bijvoorbeeld de afleveringen over Xindi, de augments, de oorsprong van de Klingons zonder 'ridges' en vooral het mirror universe waren erg goed vond ik.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Wat mij trouwens ook wel vet lijkt is als ze eens een serie doen gezien vanuit het oogpunt van een van de vele vijanden van de Federatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20-06 21:07
Seizoen 1 en 2 van ENT waren lekker ontdekken, de show is qua de tijd waarin het zich afspeelt veel minder een ver van mijn bed show. De mensheid zet de eerste echte stappen in het ontdekken van de ruimte, alles moest geleerd worden, alles was nieuw, eerste ontmoeting met klingons, andorians. Het echte pionierwerk zoals ik denk dat dat in de jaren 60 ook een beetje ging met de eerste experimenten de ruimte in "Tja geen idee wat we doen, geen mens heeft dit ooit eerder gedaan"

Je had ook het idee dat ze met iedere aflevering verder van huis waren (letterlijk). Waar je in TNG dat idee veel minder had vond ik 'captains log, stardate xyz, we have arrived at planet x for conference y'.

Seizoen 3 en 4 waren inderdaad beter omdat vrijwel alle afleveringen aan een werden geregen met het Xindi conflict. Je had veel meer de neiging om direct de volgende aflevering te kijken omdat je wilde weten hoe het verder ging (des te meer de teleurstelling als dat dan een opvul aflevering bleek te zijn).

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 21-05-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh man de Xindi, de biologische taxonomie vertaald naar aliens. Ik kreeg daar dermate kromme tenen van dat ik weken in het gips heb gezeten. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:36:
(des te meer de teleurstelling als dat dan een opvul aflevering bleek te zijn).
Das het voordeel en nadeel van huidige series. Minder afleveringen, minder opvulling, maar daardoor wel echt minder ruimte voor het ontwikkelen van personages. Nou moet ik wel zeggen nu ik Voyager weer opnieuw aan het kijken ben dat ik soms het idee heb dat ze echt soms geen idee hadden wat ze nou weer moesten doen, dus wat dat betreft is 26 afleveringen in een seizoen misschien dan weer het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat ik fijn vond aan DIS is dat we in seizoen 2 eindelijk wat meer van de rest van de crew te zien kregen. Na seizoen 1 had ik namelijk geen idee hoe bepaalde crewleden heetten en dat was nu wel meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Jorgen schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:21:
Wat ik fijn vond aan DIS is dat we in seizoen 2 eindelijk wat meer van de rest van de crew te zien kregen. Na seizoen 1 had ik namelijk geen idee hoe bepaalde crewleden heetten en dat was nu wel meer zo.
Toch vind ik het gebruik aan character development het grootste probleem met Discovery. Het was IETS beter in seizoen 2, maar het enige personage waar ik echt wat voor voelde was Pike. De scene met de time stone is wat mij betreft één van de beste en indrukwekkendste scenes in recente Star Trek geschiedenis. Maar de rest...alle personages boeien mij gewoon niet. Het feit dat iedereen afscheid moet nemen en nooit meer terugkomt als Discovery naar de toekomst gaat zou heel dramatisch moeten zijn, maar eigenlijk kan het mij allemaal niet schelen. Alle drama en emotie in de serie is zo gemaakt om ons kijkers constant eraan te herinneren dat we het allemaal heel erg moeten vinden....nope!

De laatste scene van seizoen 2 waarbij Spock op de brug van de Enterprise komt is voor mij tekenend: ik zou veel liever daar meer van zien dan van Discovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid

[ Voor 10% gewijzigd door algalid op 23-05-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
"Why did you leave starfleet?"

-O-

Zoveelste verhaalrichting . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Raymond schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:19:
Zoveelste verhaalrichting . . . .
Presented to you by Alex Kurtzman and the team of Star Trek Discovery!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Gebruiken jullie een vpn ofzo want ik krijg de melding dat deze video niet beschikbaar is voor mijn land...

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:14

Pierre

Van nature lui!

gws24 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:44:
Gebruiken jullie een vpn ofzo want ik krijg de melding dat deze video niet beschikbaar is voor mijn land...
Nee ik kan hem gewoon kijken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
gws24 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:44:
CBS kan wel eens vervelend doen (weet ik nog van Discovery trailers), hier is een alternatief van Space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

algalid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:08:
[...]

CBS kan wel eens vervelend doen (weet ik nog van Discovery trailers), hier is een alternatief van Space.
Het is gewoon youtube dus cbs heeft dat blijkbaar uitgezet voor buiten us, raar dus dat jullie het wel kunnen zien. Maar goed jouw alternatieve link werkt.
algalid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Presented to you by Alex Kurtzman and the team of Star Trek Discovery!
Daarom heb ik grote bedenkingen bij hoe dit gaat uitpakken en wat in deze trailer voorbij komt lijkt het meer van hetzelfde als Discovery, dus teveel drama en huilebalken. Die voiceover stem lijkt wel wat op die van burnham dus misschien dat ik daarom de trailer nou niet bepaald goed vind. Ach, we zullen het gaan zien, ik ga het sowieso een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Snap nog steeds niet waarom die gast geen nee heeft gezegd. Blijkbaar wil die enkel cashen, of nog even van de roem genieten voordat die dood gaat.

Voor mij is alle sympathie voor hem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ivysaur schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:23:
Snap nog steeds niet waarom die gast geen nee heeft gezegd. Blijkbaar wil die enkel cashen, of nog even van de roem genieten voordat die dood gaat.

Voor mij is alle sympathie voor hem verdwenen.
En waarom zou hij het niet doen omdat hij het idee heel erg goed vind? Sure, het is ook mogelijk dat hij heul heul heul veel geld ervoor krijgt, dat kan ik weerleggen. Maar het kan net zo goed zijn omdat hij het leuk vind het personage weer te spelen en de setting hem aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

'Tell us - why did you leave starfleet, admiral?'

Het antwoord is even eenvoudig als simpel: omdat het tijd was om naar het bejaardentehuis te gaan _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Die lichten achter hem in het laatste shot....

...There are FIVE lights!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Salvatron schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 01:02:
'Tell us - why did you leave starfleet, admiral?'

Het antwoord is even eenvoudig als simpel: omdat het tijd was om naar het bejaardentehuis te gaan _O-
Admiral? Dat verstond ik niet. Ook wel boeiend, omdat'ie volgens mij in alle boeken enzo kapitein is gebleven. Maar 15 jaar is volgens mij ook alweer wat verder dan wat de rest is. Dus het kan allemaal. En het zou kunnen dat'ie net een jaartje uit Starfleet weg is ofzo. Dan botst het niet met de rest.
Dat zou ik fijn vinden, maar ik reken er niet op.
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:20:
Die lichten achter hem in het laatste shot....

...There are FIVE lights!
Die verwijzing ken ik niet. Wat is er met die vijf lampjes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:24
Dat komt uit 1 van zijn beste performances in TNG :)

Wikipedia: Chain of Command (Star Trek: The Next Generation)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Er zijn heel veel mensen op internet die helemaal lyrisch worden van deze trailer. Persoonlijk viel mij op dat Steward wel heel oud is geworden ( niet heel gek natuurlijk ). Dat mag niks uitmaken maar ben benieuwd wat ze voor een draai gaan geven aan het hele gebeuren.

Ik denk dat veel mensen hopen op een reunite van de Enterprise maar dat lijkt mij uitgesloten. Ik hoop dat ze wat meer diepgang gaan brengen aan het karakter Picard en dan vooral de roots van hem. Dus het is een Star Trek serie maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Hopelijk word het geen tranentrekkerij zoals bij Discovery soms de bedoeling zou moeten zijn. Maar we zullen zien. Verwacht in ieder geval geen TNG sfeer en dan valt het allemaal wel mee denk ik.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Mjah, het is nog een beetje te generic om er conclusies aan te kunnen verbinden natuurlijk. Maargoed, we gaan het met z'n allen toch wel kijken :D

Hoe dan ook, ik verwacht wel dat ze af en toe eens een TNG lid over de vloer zullen hebben. Kan van alles zijn, Riker die op de koffie komt, Deanna die z'n ziel onder de loep komt nemen. Data wordt wat lastig :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Als je ziet wat ze met deep fakes kunnen, dan zal een aflevering met een niet-ouder-geworden Data best mogelijk zijn.

Nog niet zo lang geleden (Star Wars: Rogue One) vereiste dit een berg dure CGI, maar nu is dat voor het budget van zo'n high profile serie volgens mij best haalbaar.

En anders geven ze er een draai aan:
"Yes captain, I have had my face and body altered to give the appearance that I have aged. All in my quest to become more human. I have found the reactions of my friends.... intriguing. The wrinkles were kindly donated by Commander Worf as a wedding present, while the fatty tissue injected below my abdominal skin structure was previously part of the late Leftenant Blobby from Rigel IX".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:26:
"Yes captain, I have had my face and body altered to give the appearance that I have aged. All in my quest to become more human. I have found the reactions of my friends.... intriguing. The wrinkles were kindly donated by Commander Worf as a wedding present, while the fatty tissue injected below my abdominal skin structure was previously part of the late Leftenant Blobby from Rigel IX".
Ik zou die uitleg eigenlijk nog wel stiekem gewoon accepteren en leuk gevonden hebben. Ik hoop dat ze het gaan doen. Maar Brent Spiner heeft al wel vaker aangegeven dat hij zichzelf te oud vind om Data nog te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ie dood is, maar ok :P

Misschien kan ie een ouder geworden versie van Lore spelen, hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Spooksel schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:41:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ie dood is, maar ok :P
_O-
Misschien kan ie een ouder geworden versie van Lore spelen, hehe.
Of Data heeft een backup van zichzelf gemaakt en Geordi maakt een nieuwe Data met de herinneringen van de backup. Of die backup wordt een soort van Dr theopolis (uit Buck Rogers):

Afbeeldingslocatie: http://sfa.admin.srv.e-makers.fr/images/uploads/objectitemPicture/196/picture/372_845x485p.jpg

zoveel mogelijkheden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Well, d'r is wel degelijk een back-up van Data in de prototype android B-4 (ST: Nemesis). Data had z'n geheugen in hem geplaatst, maar het brein van B-4 is bij lange na niet zo krachtig als dat van Data was).

Een beetje een 'Down met Data' ipv 'Down met Johnny' I guess :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Afbeeldingslocatie: https://intl.startrek.com/sites/default/files/images/2019-07/stcom-picard-ca-07102019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Salvatron schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:08:
Misschien kun je elke aflevering apart kopen/huren op amazon prime, zonder abonnement dus. Net als afleveringen van TNG: https://www.amazon.com/En...55&s=instant-video&sr=1-3
ik zie dat je gewoon een abonnement lijkt te kunnen nemen op Prime video voor 6 euro per maand.
https://www.primevideo.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Neem dan prime in dld. Is ook 6euro/mnd, inc alles gratis verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Of een jaarlijks abonnement nemen van € 49,--, omgerekend iets meer dan € 4,-- per maand :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste