Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Salvatron schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 03:14:
[...]

ik zie dat je gewoon een abonnement lijkt te kunnen nemen op Prime video voor 6 euro per maand.
https://www.primevideo.com/
Helaas is TNG niet beschikbaar in Nederland. Dan moet je Netflix zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gropah schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Helaas is TNG niet beschikbaar in Nederland. Dan moet je Netflix zijn.
Ik doelde op Star Trek Picard, dit schijnt een amazon-serie te zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Raymond schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:00:
Neem dan prime in dld. Is ook 6euro/mnd, inc alles gratis verzenden :)
Is dat wel hetzelfde? er staat bij nederland: "Amazon Originals streamen op PrimeVideo.com".
Maar als je Duitsland/oostenrijk neemt staat er: "Bekijk zoveel films en tv-series als je wilt met Prime Video"

Ook zijn duitsland/oostenrijk duurder dan NL/belgie/luxemburg.

Lijkt me dus niet hetzelfde als een gewoon abonnement op Prime Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ah, de familiewijngaard.

Gokje: de serie begint met een gepensioneerde Picard, aan het werk in zijn wijngaard? O-)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:28
Die vervolgens opgetrommeld word km weer bij startfleete gaan werken...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Waarom zou Picard een wijngaard hebben als je gerepliceerd voedsel kan maken. Oof. Heb het nooit gesnapt. Haha.

Maar vind het maar jammer dat ze Star Trek uitmelken. Doe eens wat innovatiefs. Ga planeten ontdekken, culturen, of die iets met de Aarde in ST-tijd. Ben nieuwsgierig of Nederland nog Nederland is? Is Noord-Ierland eindelijk bij Ierland? Hoe zit het met het continent Afrika enzovoort. Dat zijn leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44
Salvatron schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:56:
[...]

Is dat wel hetzelfde? er staat bij nederland: "Amazon Originals streamen op PrimeVideo.com".
Maar als je Duitsland/oostenrijk neemt staat er: "Bekijk zoveel films en tv-series als je wilt met Prime Video"

Ook zijn duitsland/oostenrijk duurder dan NL/belgie/luxemburg.

Lijkt me dus niet hetzelfde als een gewoon abonnement op Prime Video.
Is niet hetzelfde inderdaad, er zit wat meer bij in. Ik riep het, omdat volgens mij de prijs hetzelfde is als de prijs die ik genoemd zag worden voor alleen prime-video, terwijl je er meer voor krijgt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 13:54

Rannasha

Does not compute.

Ivysaur schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:52:
Waarom zou Picard een wijngaard hebben als je gerepliceerd voedsel kan maken. Oof. Heb het nooit gesnapt. Haha.
Er wordt een aantal keer in diverse Star Trek series geimpliceerd dat "echte" voedselproducten beter smaken dan gerepliceerd voedsel. Daarnaast zijn mensen in het Star Trek universum behoorlijk vrij om zich bezig te houden met hobbies e.d. Sisko kookt regelmatig in DS9 en zijn vader heeft een restaurant op aarde waar het eten nog op de ouderwetse manier gekookt wordt.

Met iets als wijn is er natuurlijk nog een ander aspect, want gerepliceerde wijn bevat "synthehol" een kunstmatig alcohol-equivalent waarvan je niet drunken wordt. Echte wijn heeft natuurlijk nog de originele ingredienten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Raymond schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:02:
[...]

Is niet hetzelfde inderdaad, er zit wat meer bij in. Ik riep het, omdat volgens mij de prijs hetzelfde is als de prijs die ik genoemd zag worden voor alleen prime-video, terwijl je er meer voor krijgt :)
Zo te zien krijg je dus minder, want je kunt alleen amazon originals kijken, en geen series en films die niet door amazon gemaakt worden.
Ivysaur schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:52:
Dat komt omdat Picard een fransman is en als fransen ergens van houden , dan is het wel van wijn.
Maar vind het maar jammer dat ze Star Trek uitmelken. Doe eens wat innovatiefs. Ga planeten ontdekken, culturen, of die iets met de Aarde in ST-tijd. Ben nieuwsgierig of Nederland nog Nederland is? Is Noord-Ierland eindelijk bij Ierland? Hoe zit het met het continent Afrika enzovoort. Dat zijn leuke dingen.
Noord-ierland was inderdaad bij ierland gekomen,

Wikipedia: The High Ground (Star Trek: The Next Generation)

In his study of terrorism, Data notes that Ireland was unified in 2024. As a result, this episode was not originally shown by the BBC in the United Kingdom for many years.[1] It was not broadcast in the Republic of Ireland by the Star Trek rights' holder, RTÉ, during the programme's run on that channel, though UK broadcasts were received there. Initial UK airings were edited when shown on satellite channel Sky One.[2] The episode was broadcast unedited in May 2006 on Sky One and finally shown unedited on BBC Two during the third season's repeats after midnight in September 2007.[3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Salvatron schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Zo te zien krijg je dus minder, want je kunt alleen amazon originals kijken, en geen series en films die niet door amazon gemaakt worden.
Ik heb prime via de duitse amazon en kan alles kijken :)
Ik las jouw bericht alsof de nlse versie juist niet de mogelijkheid biedt om iets anders dan amazon originals te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Raymond schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:35:
[...]

Ik heb prime via de duitse amazon en kan alles kijken :)
Ik las jouw bericht alsof de nlse versie juist niet de mogelijkheid biedt om iets anders dan amazon originals te kijken :)
Dat is wat ik begrijp uit de teksten op de website van amazon.de, dat je dus alleen amazon originals kunt kijken en verder niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Rannasha schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Er wordt een aantal keer in diverse Star Trek series geimpliceerd dat "echte" voedselproducten beter smaken dan gerepliceerd voedsel. Daarnaast zijn mensen in het Star Trek universum behoorlijk vrij om zich bezig te houden met hobbies e.d. Sisko kookt regelmatig in DS9 en zijn vader heeft een restaurant op aarde waar het eten nog op de ouderwetse manier gekookt wordt.

Met iets als wijn is er natuurlijk nog een ander aspect, want gerepliceerde wijn bevat "synthehol" een kunstmatig alcohol-equivalent waarvan je niet drunken wordt. Echte wijn heeft natuurlijk nog de originele ingredienten.
Verder is de wijngaard een familie erfstuk, waar Picard kennende veel emotionele waarde aan hecht.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:13
YouTube: Star Trek: Picard - Teaser

spoiler: Hell Yeah
SevenOfNine, Data, Hugh, Troy OMG

[ Voor 11% gewijzigd door The-Priest-NL op 21-07-2019 06:14 . Reden: Zonder geo-ip ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alleen toegankelijk na (virtueel?) vliegen naar de VS? Dan nog weinig zeggend. Al ga ik hoe dan ook geld neerleggen om Picard weer te zien :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 13:58

Radeon

Today is a good day to die

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

F_J_K schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:38:
Alleen toegankelijk na (virtueel?) vliegen naar de VS? Dan nog weinig zeggend. Al ga ik hoe dan ook geld neerleggen om Picard weer te zien :P
Buiten VS/Canada komt de serie op Amazon Prime Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hoe kan ST-Disco op Netflix draaien en deze op Amazon? Dat is toch gek, of snap ik het licensing geklungel niet?
Het maakt me niet uit, want ik heb toch al een abbo op beide, maar ik vind het wel raar :)

Qua trailer: Veel Borg blijkbaar. Ergens vind ik dat wel jammer, omdat dat hoofdstuk voor mij echt afgesloten is, omdat ik de boeken ben gaan lezen. Dus nu gaan er voor mij echt 2 (of nog meer, als je Kelvin en dat soort ongein gaat meetellen) verhaallijnen door elkaar lopen :)

Ben benieuwd hoe ze daar over een jaar in de boeken weer een draai aan gaan geven :D Dat zal ook wel de verklaring zijn dat er al even geen nieuwe post-nemesis boeken meer uit zijn gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

spoiler:
Dat is Data niet, dat is B-4.

Troi zie ik nergens in de teaser en die van zijn implantaten ontdane Borg op het einde kan iedere willekeurige Borg zijn, waarom zou dat Hugh zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 21-07-2019 00:49 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Raymond schreef op zondag 21 juli 2019 @ 00:37:
Hoe kan ST-Disco op Netflix draaien en deze op Amazon? Dat is toch gek, of snap ik het licensing geklungel niet?
Discovery en Picard zijn aparte series dus die kan CBS onafhankelijk van elkaar verkopen. Blijkbaar kregen ze met Netflix de beste deal voor Discovery en had Amazon het meeste over voor Picard.

Vanuit het oogpunt van Netflix is het niet heel raar dat ze niet hard hebben ingezet op Picard, want er is natuurlijk veel overlap tussen Discovery-kijkers en Picard-kijkers en die doelgroep hoef je maar één keer binnen te halen. Een tweede dure Star Trek serie was dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

@Raymond de boeken zijn in principe beta Canon en het die verhalen hebben in principe niks met de Alpha canon (series) te maken. Het is leuk mochten de schrijvers van de serie er wat meedoen maar ga er niet van uit.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Er schijnt ook overname van Viacom, waar Paramount Pictures onder valt die de Star Trek film licenties heeft, door CBS aan te komen:
CBS/Viacom Merger Announcement Expected Soon – Star Trek Re-Unification Cited As Factor
Reports regarding the re-merger of CBS and Viacom (parent company of Paramount Pictures) are buzzing again with expectations that an announcement could be made in August. Today it is being reported that bringing Star Trek back under one roof as it was before the CBS/Viacom split of 2005 is one of the considerations for the re-merger.
And according to today’s The Hollywood Reporter, Star Trek is also a motivating factor. From today’s article:

Some insiders — only on deep background, but with a straight face — say that putting Star Trek back under one roof is, indeed, one important reason to reunite Viacom with CBS, much like Disney has worked hard to keep as many Marvel characters as possible in its singular House of Mouse. For that matter, Mission: Impossible also could use some continuity, as Viacom has the films while CBS ran the original series from 1966 to 1973.
De motivatie is om de concurrentie met andere streaming platformens aan te kunnen. De vraag is wat het gaat betekenen voor de Star Trek films, zeker de kelvin tijdlijn films blijven een vreemde eend in de bijt. Ik hoop dat dat men meer naar een soort cinematic universe gaat met meer regie over het canon universum.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:13
Wildfire schreef op zondag 21 juli 2019 @ 00:42:
[...]

spoiler:
Dat is Data niet, dat is B-4.

Troi zie ik nergens in de teaser en die van zijn implantaten ontdane Borg op het einde kan iedere willekeurige Borg zijn, waarom zou dat Hugh zijn?
https://io9.gizmodo.com/i...-picard-jean-l-1836393349

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Ook een nieuwe trailer voor de short treks waar een paar ervan met Pike en de Enterprise zijn.
YouTube: STAR TREKS: SHORT TREKS Official SDCC Trailer (HD) CBS All Access

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 13:43
Kleine gedachte die mij te binnen schoot;

spoiler:
Die vrouw kan wel eens het/een kind zijn van Locutus en the Queen.
Gezien de Borg cube en 'she is the destroyer of worlds'.

Ik zal er echter wel kilometers naast zitten :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Moeten we in spoilertags blijven praten?

spoiler:
Hoe de fuck kan Data in deze serie zitten? Data is compleet vernietigd toen het wapen van de Scimitar ontplofte, waar hij vlak naast stond. No way dat er genoeg heel is gebleven voor herstel.

Dat moet dus een bullshit reden worden waarmee ze Data terug krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
spoiler:
geef je helemaal gelijk. Ik wil het eigenlijk nog iets negatiever insteken. Dit kan gewoon niet goed gaan. De trailer is echt net een gemiddelde marvel trailer. Alles en iedereen wordt uit de kast getrokken om het maar een succes te laten worden. Zelfs 7 of 9. Leuk maar ik vrees voor een deceptie .

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@Wildfire B4, niet Data maar wel met Data's herinneringen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

NitroX infinity schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:06:
@Wildfire B4, niet Data maar wel met Data's herinneringen.
Ik lees op diverse plekken dat zowel Data als B-4 er in zouden zitten, vandaar dat ik zo vreemd opkeek. B-4 Is logisch te verklaren natuurlijk, maar Data niet, die was compleet vernietigd.

Maar goed, we zullen het vanzelf zien als de serie er is. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 21-07-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Misschien dat Data's herinneringen in een holomatrix zitten dat hebben ze al wel vaker gedaan. Wat ook kan is dat ze Data hebben geupload in het lichaam van Lore want die hebben ze volgens mij ook nog.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 13:18
Data is verklaarbaar...dat is B-4...einde van Nemesis liet al zien dat hij toegang kreeg tot de data van Data..tel daar 20 jaar aan 'revalidatie' bij op en dan is dit plausibel, op zn minst.

Ik zit in ieder geval op de hype train :-P

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19
De verwachtingen die ik tot nu toe gelezen en gezien hebt zijn als volgt:
spoiler:
De Romulans zijn aan de hand van het wrak van een borg cube begonnen met de experimenteren met Borg-technologie. Los van de obvious Borg cube komt er ook een shot in de trailer voor waar een bord hangt 'x days without assimilation'. Ook gaat de acteur die Hugh speelde in TNG-aflevering 'I, Borg' een rol spelen.

Data kan inderdaad in het lichaam van B-4 zitten, maar het kan ook een holo-programma zijn natuurlijk. Wat is hij trouwens afgrijzelijk digitaal jonger gemaakt zeg...heel ongemakkelijk...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het zou ook kunnen zijn dat de veelbesproken dame (een eerste) succesvolle poging is van de Borg om een menselijke kloon te maken, of een Borg zonder zichtbare inplants. Een soort van Cylon zeg maar :P

Ik ben wel benieuwd naar de serie. Er worden al genoeg vragen opgeroepen. Ik hoop wel dat ze de oude dikke data wat knapper gemaakt voor de dag laten komen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 00:09
My 2 cents:
Picard weet niet waar hij zich thuis voelt, waar hij nu is voelt niet als thuis.
Dan Seven of Nine, De Borg, ..., zou de Borg Collective dan meer thuis zijn, als het fysieke einde (van Picard) nadert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Zit iedereen hier gewoon lal over het hoofd te zien als mogelijke naam voor de dame? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 20:30

gws24

Thinking is hard!

Slaah_007 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 00:04:
Zit iedereen hier gewoon lal over het hoofd te zien als mogelijke naam voor de dame? ;)
van memory alpha (https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Lal):
She succumbed to complete neural system failure at 1300 hours, after which Data deactivated her.
Zou wel apart zijn als dat opeens opgelost zou zijn ;). Maar goed, alles is mogelijk met een goede verklaring dus 100% uitsluiten doe ik het ook niet :P .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Seven of Nine is van ST Voyager, hoe verklaren jullie dan de tijdlijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Winkiller schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:26:
Seven of Nine is van ST Voyager, hoe verklaren jullie dan de tijdlijn ?
Voyager speelde zich in dezelfde tijd af als TNG, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Raymond schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Voyager speelde zich in dezelfde tijd af als TNG, voor zover ik weet.
Ik denk dat je gelijk hebt, Voyager 2371-2378 en TNG 2364 - 2379.
Ik dacht dat Voyager verder in de toekomst speelde, dat heb ik dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
gws24 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 02:31:
[...]
van memory alpha (https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Lal):

[...]
Zou wel apart zijn als dat opeens opgelost zou zijn ;). Maar goed, alles is mogelijk met een goede verklaring dus 100% uitsluiten doe ik het ook niet :P .
Dat i.c.m met borg tech lijkt mij goed mogelijk en dat ze daardoor een of ander zeer machtig figuur word, zou mij niets verbazen als ze die kant op gaan eerlijk gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Aron Eisenberg, 1969-2019
"Nog" uit Star Trek: Deep Space Nice, is op 50 jarige leeftijd overleden:

Bron: https://www.facebook.com/...o/posts/10157104112256141

Afbeeldingslocatie: https://intl.startrek.com/sites/default/files/styles/content_full/public/images/inline/2019-01/589e92989c1f6e4a85dce607f355a2ea.jpg

Afbeeldingslocatie: https://intl.startrek.com/sites/default/files/styles/830x467/public/images/2019-09/rememberingaroneisenberg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:54

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Anoniem: 111246 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jeetje, wat jong!

Edit: ik lees op Wikipedia dat hij een nierziekte had. Vreselijk om zo jong en zo aan je einde te komen hoor. Hij was ook vorig jaar nog getrouwd lees ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 22-09-2019 16:05 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
RIP :'( Het was o.a. dankzij z'n acteertalent dat de Ferengi in DS9 veel meer gelaagdheid en diepgang kregen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Winkiller schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, Voyager 2371-2378 en TNG 2364 - 2379.
Ik dacht dat Voyager verder in de toekomst speelde, dat heb ik dus fout.
Allebei ook in combinatie met DS9. Aan het begin van DS9 botst Sisko met Picard en aan het eind van DS9 vertrekt Voyager vanaf hier naar de Badlands en het Delta Kwadrant. Worf en O'Brien zijn vaste krachten op de Enterprise en DS9; en Barclay en Troi buurten geregeld in Voyager.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jeetje, da's jong. Bah.
Moest even aan hem wennen, maar uiteindelijk een erg leuk personage.

Maakt niet uit wie je bent. 50 Is veel te jong.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 04-10-2019 03:34 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:19
Wordt nog druk in januari met 1 nieuwe serie Star Trek Picard en seizoen 3 van Star trek Discovery.....!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

snah001 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:00:
Wordt nog druk in januari met 1 nieuwe serie Star Trek Picard en seizoen 3 van Star trek Discovery.....!!
Discovery S3 komt zeer waarschijnlijk pas uit nadat Picard klaar is. CBS wil de content natuurlijk zoveel mogelijk uitspreiden om te zorgen dat mensen continu geabbonneerd blijven op All Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Rannasha schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:20:
[...]

Discovery S3 komt zeer waarschijnlijk pas uit nadat Picard klaar is. CBS wil de content natuurlijk zoveel mogelijk uitspreiden om te zorgen dat mensen continu geabbonneerd blijven op All Access.
Discovery komt toch op Netflix uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:19
Nee, komt origineel van CBS All Access en heeft de rechten ook verkocht aan Netflix dus gelijktijdig op beiden te zien.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

CBS All Access is in de VS het platform voor alle Trek-content. In de rest van de wereld zijn alle series tot en met Discovery op Netflix en Picard op Amazon te zien.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 11:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

René Auberjonois (Odo uit DS9) is overleden, hij was 79 jaar oud...

Moge je eeuwige vrede vinden in The Great Link, Odo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 04-06 03:43
Rip :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik las het vanmorgen inderdaad. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Binnenkort maar weer eens DS9 gaan herkijken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:36

Spooksel

Spooksel!

Hier het bericht van StarTrek.com:

https://intl.startrek.com/news/rene-auberjonois-1940-2019

Rest in Peace Mr. Changeling :'(

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer... Hij speelde Odo erg goed. Een rol/acteur die ik steeds meer ben gaan waarderen. Interactie met Quark was soms hilarisch.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
http://blog.trekcore.com/...ve-action-shows-in-works/

Dus naast Section 31 (live-action) en 2 geanimeerde series, nog twee onaangekondigde live-action shows in de maak. (Oh, en een nieuwe film.)

Gaat dit decennium beter worden dan de jaren '90 qua Star Trek? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

NitroX infinity schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:43:
http://blog.trekcore.com/...ve-action-shows-in-works/

Dus naast Section 31 (live-action) en 2 geanimeerde series, nog twee onaangekondigde live-action shows in de maak. (Oh, en een nieuwe film.)

Gaat dit decennium beter worden dan de jaren '90 qua Star Trek? oOo
Als 1 van die spinoff is met Captain Pike (en dezelfde acteur dan graag (Wikipedia: Anson Mount) , dat voelde aardig vertrouwd aan). _/-\o_

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Illegal_Alien schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Als 1 van die spinoff is met Captain Pike (en dezelfde acteur dan graag (Wikipedia: Anson Mount) , dat voelde aardig vertrouwd aan). _/-\o_
Dat er veel interesse is in een Pike spinoff is inmiddels bekend bij CBS. Een knelpunt is echter Anson Mount, die de rol wel ziet zitten, maar geen zin heeft om voor lange tijd zo ver weg te zijn van z'n familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Sir Patrick Stewart kan vereeuwigde handafdruk 'niet geloven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hopelijk krijgen we wel kwaliteit en niet alleen kwantiteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Illegal_Alien schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Ja dat zie ik ook wel zitten!
Alleen kijk ik nu al tegen alle reacties op, want het speelt zich natuurlijk als "prequel" af dan en dan krijg je het hele canon gezeik... Kortom, het topic vermijden and all is well :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

metallicattim schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:15:
[...]

Ja dat zie ik ook wel zitten!
Alleen kijk ik nu al tegen alle reacties op, want het speelt zich natuurlijk als "prequel" af dan en dan krijg je het hele canon gezeik... Kortom, het topic vermijden and all is well :)
Op zich het het "hele canon gezeik" relatief eenvoudig te vermijden als de makers de serie in een episodisch formaat gieten. Iedere week een aflevering een nieuw verhaal zoals TOS/TNG/VOY en niet grote Melkweg-overkoepelende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ook al gepost in het Discovery topic: S5 van Discovery is ook aangekondigd:
Exclusive: ‘Star Trek: Discovery’ Renewed for Season 5 at CBS All Access
Three weeks ago, we revealed that the fourth season will start production in July. Today, we have learned that CBS is planning on shooting seasons 4 and 5 back-to-back. Production will take place in Pinewood Studios, Toronto, Canada.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Webgnome
Zelfs de borg durven nu niet te assimileren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRvqb6mmJ-68GH59ipDqvFm8x9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpi8WRUuJyLqut8jRaE7VFBU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Webgnome op 18-03-2020 06:45 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Vers van de pers (denk ik): Spock Is Back As ‘Star Trek: Strange New Worlds’ Gets CBS All Access Series Order; Rebecca Romijn & Anson Mount Co-Star p en https://intl.startrek.com...-peck-cbs-all-access]hier

er komt dus een geheel nieuwe serie die zoals ik het begrijp de optimistische view van de voorgaande series (jaren 90..) moet voortzetten. Hopelijk gaat het wat worden al heb ik er wel vertrouwen in met Anson Mount als Captain Pike. Het speelt zich af in de tien jaar voor Kirk captain van de Enterprise werd. Hopelijk, maar dat zal niet, gaan ze de enterprise een beetje in dezelfde stijl als de oude neerzetten. Al zal het natuurlijk wel vol hangen met schermen en touch screens etc zoals dat tegenwoordig gebruikelijk is.

offtopic:
en hopelijk laat men de lensflares thuis

[ Voor 30% gewijzigd door Webgnome op 15-05-2020 17:35 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Zoals met alles staat of valt het met de kwaliteit van de acteurs en verhaallijn, vooral dat laatst vind ik tot nu toe een zwak punt van de nieuwe series. Goede acteurs kunnen een matig verhaal maar voor een gedeelte compenseren. Qua acteurs zit de nieuwe serie wel goed, maar ik maak me inmiddels wel zorgen over de kwaliteit van de schrijvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Helemaal waar. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het zal uitpakken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Veel zal afhangen van de scope van de serie. Wordt het meer van wat het geworden is, of gaat men - zoals Anson Mount zegt terug naar optimism and the future.

Als persoonlijke noot, ik hoop van wel. De wereld van tegenwoordig kan wel iets leren van de impact van dat perspectief in eerdere tijden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Nog niemand opgevallen dat er een nieuwe serie is aangekondigd? Star Trek: Strange New Worlds. Volgens mij is dit juist de gene waar iedereen op zit te wachten. Ze hebben het over 'klassieke' Star Trek, dus laten we hopen dat het ouderwets (met een vleugje nieuw) genieten wordt.

https://intl.startrek.com...ethan-peck-cbs-all-access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
ThaPegasus schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:06:
Nog niemand opgevallen dat er een nieuwe serie is aangekondigd?
Zie een paar post boven je: Webgnome in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 19:38
ThaPegasus schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:06:
Nog niemand opgevallen dat er een nieuwe serie is aangekondigd? Star Trek: Strange New Worlds. Volgens mij is dit juist de gene waar iedereen op zit te wachten. Ze hebben het over 'klassieke' Star Trek, dus laten we hopen dat het ouderwets (met een vleugje nieuw) genieten wordt.

https://intl.startrek.com...ethan-peck-cbs-all-access
Het staat letterlijk 4 posts boven deze |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Poep, lees ik precies overheen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:23
Het drietal Pike, Spock en no 1 zijn dus afkomstig van ST Discovery. Ik heb die serie vanaf halverwege seizoen 1 niet meer gezien, maar was het wat, dat drietal in die serie?

Het is iig mooi dat het ontdekken weer de kern van het verhaal gaat worden, althans dat hoop ik toch. Jammer dan weer dat het zich weer ergens tussen bestaande era's afspeelt. Ik kijk er met gematigd enthousiasme naar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
LA-384 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 08:19:
Het drietal Pike, Spock en no 1 zijn dus afkomstig van ST Discovery. Ik heb die serie vanaf halverwege seizoen 1 niet meer gezien, maar was het wat, dat drietal in die serie?

Het is iig mooi dat het ontdekken weer de kern van het verhaal gaat worden, althans dat hoop ik toch. Jammer dan weer dat het zich weer ergens tussen bestaande era's afspeelt. Ik kijk er met gematigd enthousiasme naar uit.
Seizoen 2 van Discovery was sowieso beter te pruimen dan seizoen 1, hoewel nog steeds niet echt sterk. Het hoogtepunt van seizoen 2 was absoluut de Enterprise en dit drietal acteurs. Niet omdat ik nostalgisch ben, maar omdat de Enterprise in tegenstelling tot Discovery mooi en modern eruit ziet en deze drie acteurs goed gecast zijn. Ik hou wel mij hart vast voor het schrijfwerk. Alle moderne trek vallen voor mij volledig door de mand vanwege het matige, simplistische, inconsistente, SJW, huilerige schrijfwerk. Picard had iets moois kunnen zijn maar werd ook idioter per week. Het begin is er. De sets zijn mooi en de acteurs zijn goed. Nu hopelijk het schrijfwerk ook!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:23
Luuk1983 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:28:
Alle moderne trek vallen voor mij volledig door de mand vanwege het matige, simplistische, inconsistente, SJW, huilerige schrijfwerk.
En daar ben ik dus ook bang voor. Ik vond wel dat het in Picard minder aanwezig was dan in Discovery, met haar crew waar elke minderheid een plekje had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het probleem is dat Star Trek, imho uiteraard, nooit mainstream zal kunnen worden, zoals gebeurd is met andere niche genres in het verleden zoals fantasy en het hele comic genre. Zulke genres kunnen zich richten op de grootste gemene deler en niche elementen opofferen en alsnog aan populariteit inwinnen. GoT offerde fantasy elementen op voor verhaal en karakter drama, hetzelfde kan je maar in beperkte mate doen met SF, zonder compleet inconsistent te worden qua universum/world building.

Je ziet dat ze dit wel telkens proberen en dat was ook onderdeel van veel online discussie na Voyager en Enterrprise. D.w.z. Star Trek was morsdood en er moesten wel concessies gemaakt worden met reboots/recasting/etc om nieuw/mainstream publiek aan te boren.

De reden dat Star Trek in slop zit was echter niet het gebrek aan mainstream publiek, maar de kwaliteit van Voyager en Enterprise (hoewel dit later zeker wel verbeterde). De oplossing voor het gebrek aan kwaliteit, was dus het introduceren van nog meer concessies aan kwaliteit in latere series.

En zo is Star Trek qua SF genre eigenlijk terug bij af, want SF stond vroeger bekend als een campy genre met matige acteurs, verhaal en sets, waar de SF liefhebber dan ook maar vooral doorheen moest kijken.

De belofte van streaming services wereldwijd was dat ook dat je ook een niche genre meer levensvatbaar kon worden, simpelweg door veel grotere aantallen kijkers qua potentie en daardoor inkomsten. Echter zie je het tegenovergestelde effect, elke streaming service probeert in dezelfde vijver te vissen en probeert hierdoor dan ook de content te richten op de grootste gemene deler. Voor CBS all-access is er geen business case voor niche publiek, aangezien men wil concurreren met de grote concurrenten.

Dat betekend niet dat men wel voor kwalitatief hoogwaardige schrijvers, karakters en achtergronden had kunnen kiezen, maar blijkbaar is de huidige denkwijze over SF en Star Trek er nogal op de voorgrond aanwezig.

Persoonlijk ben ik echt geschrokken van het gebrek aan kwaliteit in Picard, het is een serie die zich met name ook richt op het bestaande publiek uit het TNG periode, het is alleen schim van dat tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voyager was na TNG mijn favoriet, ik kan mij niet herinneren dat de kwaliteit slecht was. Deel Space 9 daarentegen heb ik nooit goed kunnen pruimen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:50
Luuk1983 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Seizoen 2 van Discovery was sowieso beter te pruimen dan seizoen 1, hoewel nog steeds niet echt sterk. Het hoogtepunt van seizoen 2 was absoluut de Enterprise en dit drietal acteurs. Niet omdat ik nostalgisch ben, maar omdat de Enterprise in tegenstelling tot Discovery mooi en modern eruit ziet en deze drie acteurs goed gecast zijn. Ik hou wel mij hart vast voor het schrijfwerk. Alle moderne trek vallen voor mij volledig door de mand vanwege het matige, simplistische, inconsistente, SJW, huilerige schrijfwerk. Picard had iets moois kunnen zijn maar werd ook idioter per week. Het begin is er. De sets zijn mooi en de acteurs zijn goed. Nu hopelijk het schrijfwerk ook!
Feit is dat Star trek altijd een progressieve franchise is geweest (denk alleen maar aan de eerste interraciale kus in een tv-serie, waar rechtse kijkers toen ook te hoop tegen liepen). Misschien komt je teleurstelling over het schrijfwerk van Discovery doordat, terwijl ST progressief is gebleven, jij een beetje naar rechts-conservatief bent opgeschoven, als ik zo je alt-right taalgebruik ("SJW") zie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk1983
evdakker schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:58:
[...]

Feit is dat Star trek altijd een progressieve franchise is geweest (denk alleen maar aan de eerste interraciale kus in een tv-serie, waar rechtse kijkers toen ook te hoop tegen liepen). Misschien komt je teleurstelling over het schrijfwerk van Discovery doordat, terwijl ST progressief is gebleven, jij een beetje naar rechts-conservatief bent opgeschoven, als ik zo je alt-right taalgebruik ("SJW") zie.
Fair point en misschien speelt dat ook wel een beetje mee, maar ik zal het wel wat nuanceren. Voor een deel komt die SJW opmerking van mij wel een beetje door wat er de laatste tijd nogal vaak in hollywood gebeurt: TE krampachtig over de top MOETEN bepaalde minderheden belangrijke rollen hebben. Ik heb er moeite mee als het mij constant opvalt hoe expres en krampachtig dat gebeurt. Zie bijvoorbeeld Terminator Dark Fate. Daar moest perse zo'n pittige, kortharige sterke vrouw een hoofdrol hebben, waarbij het voor mij er zo bovenop ligt hoe die meeting en casting gegaan is. Ja, misschien ben ik oud en bitter aan het worden :P, maar er zijn genoeg films met sterke vrouwen, of zwarte mensen, of wat voor minderheid dan ook waarbij het voor mij simpelweg een gegeven is en het mij niet eens opvalt omdat het zo natuurlijk is.

Anyway, terug naar Discovery. Ik ben op zich helemaal niet tegen verandering. Ik vond oprecht de 2009 Star Trek reboot heel erg goed gecast bijvoorbeeld. Ik had op zich ook niet zoveel moeite met de 'apple bridge' bijvoorbeeld. Hoewel het verhaal van die film niet super was, vond ik het best een prima film. Maar Into Darkness ging weer helemaal nergens over. Daar gingen ze weer zover over de top als actiefilm met idiote beslissingen en gadgets die ze nodig hadden voor het plot, maar eigenlijk het hele universum overhoop halen (niemand hoeft meer dood te gaan zolang je het bloed van Kahn hebt, met de transwarp beaming heb je ook geen starships meer nodig). Voor mij is het schrijfwerk van de Kelvin-films datgene wat ze voor mij verpesten.

En dat is precies wat er met Picard en Discovery gebeurt, met als verschil dat naast het verhaal veel personages mij ook nog een niet kunnen boeien. Discovery is een lelijk schip, Burham is constant aan het huilen, de dokter en engineer boeien mij totaal niet (en dat is niet omdat ze homo zijn, hoewel ik dat er ook wel iets te forceerd vind). De rest van de personages kennen we eigenlijk amper, behalve dat ze niet op een manier met elkaar praten wat je mag verwachten van officieren in een commandocentrum van een ruimteschip. En dat klopt voor mij aan de Enterprise en Pike uit seizoen 2 wel. De Enterprise zag er fantastisch uit, Pike is werkelijk een briljante acteur. En weet je, het is niet eens omdat het de Enterprise is, voor mij had het net zo goed een ander starship mogen zijn met een andere kapitein. Maar EINDELIJK ziet een federation starship er tenminste uit als een federation starship in tegenstelling tot wat we tot dat toe gezien hebben. En eindelijk ziet de bridge er ergens in de richting uit van wat je kan verwachten qua canon, maar toch modern gemaakt. En eindelijk een goede acteur die likeable is, goed kan acteren en enigszins functioneert als wat je van een kapitein mag verwachten.

Kortom, de setting voor de nieuwe serie is voor mij simpelweg een stuk beter dan Discovery, dus dat is een goed begin. Maar in seizoen 2 van Discovery was het schrijfwerk voor Pike en de Enterprise vrij matig (simpele beslissingen, hoop dingen puur toeval, A zeggen en 2 minuten later B zeggen etc), afgewisseld met een paar erg briljante momenten. We zullen het zien. Ik ben voorzichtig optimistisch in ieder geval.

Misschien heel stom, maar ik denk dat ik Picard echt nog veel matiger vind. Wat een shitshow was dat zeg. Volledig underusage van de borg (serieus, als je ze het weggelaten had het voor het hele seizoen niks uitgemaakt), volledige verkrachting van 7-of-9, voor mij volledig onboeiende personages, behalve Picard en Rios, bagger paceing, super...super...SUPER...standaard ééndimesionale slechterikken, een starfleet die niks is van de visie van Gene roddenberry (want immers, alles met emotioneel zijn, schelden, donker), Raffi die Picard de hele tijd JL noemt (CRINGE!) en net als in de Kelvin-films een paar bullshit devices die leuk zijn voor het plot, maar naar de toekomst toe nogal wat impact hebben. Denk aan een magisch apparaat wat alles kan maken wat je maar bedenkt...yeah...tuurlijk. Weinig schience aan een boel dingen. En dan zien we eindelijk wat van Starfleet, zijn het 200 copy-paste schepen die er amper uitzien als interessante Federation starships. Laat ik maar stoppen, want als ik over de laatste aflevering nadenken van Picard, dan raak ik er nog weer boos over wat voor onbevredigende bagger dat was.

Genoeg gerant, het zal voor een deel vast ook aan mij liggen en dat ik ouder wordt, geloof het meteen. Maar na de laatste Star Wars films gezien te hebben is het mij wel duidelijk wat voor een armoede er leeft in hollywood op dit moment. Een beetje nadenken is er niet bij en ze schrijven maar net wat het plot nodig heeft zonder ook maar na te denken over de consequenties of de canon die er al ligt. Creative vrijheid om iets geschikt te maken voor de moderne tijd is prima, maar als je werkelijk alles overboord gooit, geeft het dan gewoon een andere naam.

PS Andere mensen mogen de nieuwe series natuurlijk wel leuk vinden he ;) Dit is maar één mening!

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 17-05-2020 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

XWB schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:20:
Voyager was na TNG mijn favoriet, ik kan mij niet herinneren dat de kwaliteit slecht was. Deel Space 9 daarentegen heb ik nooit goed kunnen pruimen.
Nee hoor, Voyager is zo ongeveer de beste serie die ooit is uitgevonden.
defiant schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:35:
Persoonlijk ben ik echt geschrokken van het gebrek aan kwaliteit in Picard, het is een serie die zich met name ook richt op het bestaande publiek uit het TNG periode, het is alleen schim van dat tijdperk.
Echt een heel gekke opmerking dit. Gewoon lekker van de serie genieten is geen optie?
Luuk1983 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:25:
volledige verkrachting van 7-of-9
Dat klopt, maar als je het allemaal niet zo serieus neemt kun je er wel om lachen.

[ Voor 16% gewijzigd door Salvatron op 17-05-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
, een starfleet die niks is van de visie van Gene roddenberry (want immers, alles met emotioneel zijn, schelden, donker)
Ik denk dat je de setting van Picard niet helemaal begreep / begrijpt. Het speeld zich af NA DS9. Tijdens DS9 is de federatie in een oorlog verwikkeld geraakt met de Dominion en dat ging nou niet bepaald heel erg lekker. Tel daarbij op het gedoe met, als ik het goed heb, de romulans en je hebt gewoon ingredienten om een serie te maken waarbij het gewoon echt slecht is afgelopen voor de Federation. Een serie zoals Gene Roddenberry voor ogen had? Heb je wel eens naar TOS gekeken? Toevallig heb ik dat gedaan afgelopen weken en JA daar ging het inderdaad best progressief aan toe voor die tijd maar het komt neer op

Sulu / Checkov: we see something on the viewer
Spock: fascinating
Kirk: Can we kill it?
Bones: we can't kill it
Kirk: Spock explain
Kirk: Uhura contact starfleet
Uhura: can't do sir
...

met aan het eind van het verhaal was het altijd een robot of iets in dien aard dat slecht was. Waar ik je , en andere, wel gelijk in moet geven is dat het tegenwoordig lijkt alsof de scripts die er geschreven worden zo lek zijn als een mandje wat betreft karakterontwikkeling etc ( Picard: de beslisingen die het character Dr. Agnes Jurati maakt zijn op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen) en het voelt aan als een grote film. Het is net alsof men OF een CSI achtige serie kan maken waarbij men elke week een nieuwe dader vind en aan in de eerste en laatste aflevering nog wat aan die verdomde rode draad moet doen of precies andersom. Een hele film in een seizoen van 10 afleveringen willen stoppen.

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 17-05-2020 18:11 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Luuk1983 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Denk aan een magisch apparaat wat alles kan maken wat je maar bedenkt...yeah...tuurlijk.
Zoals....replicators?
En dan zien we eindelijk wat van Starfleet, zijn het 200 copy-paste schepen die er amper uitzien als interessante Federation starships. [...]
Ja, dat was wel een zwaktebod. Je zou denken dat ze genoeg modellen in de database van de 3D-software hebben om zo'n scene met wat meer diversiteit te renderen. De Battle of Wolf 359 (TNG:BOBW en DS9: Emissary) is wat dat betreft beter uitgevoerd (en waarschijnlijk flink duurder, want allemaal fysieke modellen in die tijd). Battle of Sector 001 (ST:FC) reken ik even niet mee: die is met speelfilmbudget opgenomen.
Genoeg gerant, het zal voor een deel vast ook aan mij liggen en dat ik ouder wordt, geloof het meteen. Maar na de laatste Star Wars films gezien te hebben is het mij wel duidelijk wat voor een armoede er leeft in hollywood op dit moment. Een beetje nadenken is er niet bij en ze schrijven maar net wat het plot nodig heeft zonder ook maar na te denken over de consequenties of de canon die er al ligt. Creative vrijheid om iets geschikt te maken voor de moderne tijd is prima, maar als je werkelijk alles overboord gooit, geeft het dan gewoon een andere naam.

PS Andere mensen mogen de nieuwe series natuurlijk wel leuk vinden he ;) Dit is maar één mening!
Wat Star Wars betreft ben ik het met je eens: de laatste drie films, en dan met name de laatste twee, waren creatieve armoede. Episode VII was bijna ook gewoon een remake van IV, maar hield m.i. nog wel stand.

Het commentaar dat alles tegenwoordig moet worden geschreven richting vrouwen en minderheden lees je vaker. En zeker, ten opzichte van Episode IV is er bij Star Wars veel veranderd (daar speelde welgeteld twee vrouwelijk personages in: "Aunt" Beru Whitesun en Leia Organa). Feit is wel dat we nu heel anders tegen zaken aankijken dan eind 70s en in de 80s natuurlijk.

Star Trek is daar altijd de uitzondering op geweest: Sisko als hoofdpersonage in DS9 (zwarte acteur), Janeway en Chakotay als hoofdpersonage in VOY (vrouw en *gasp* native american) en in ENT zelfs een Texaan in één van de leads ( :+)

Dat Burnham (DSC) in de fora wordt afgeschilderd als een emotioneel fragiel persoon is niet helemaal terecht: vergeet niet dat ze nogal wat heeft meegemaakt. DSC zie je grotendeels vanuit haar oogpunt, maar als je goed oplet is het niet zij die de beslissingen maakt. Dat zijn nog altijd haar meerderen. Wel spelen de verhalen die om haar personage draaien (met name in S2) natuurlijk wel zo af dat je ook haar groei kan zien.

DSC heeft wat zaken fout gedaan (wijze waarop de Klingons worden neergezet, storyline die letterlijk in de laatste 5 minuten van de laatste aflevering van S2 weer in lijn wordt gebracht met canon), maar er zitten ook een paar sterke momenten en personages in. Zo vond ik de aflevering rond de thuisplaneet van Saru erg goed geschreven, evenals het verlies dat Lt.C. Stamets ervoer. Tilly is irritant, maar dient haar doel als comic relief. Data werd ook als irritant gezien in het begin. Evenals Jake en Nog in DS9. En over Neelix en vooral Wesley Crusher is het internet nog niet eens uitgepraat.

Lorca, Pike en ook Spock zijn goed geschreven en goed geacteerd. Tuurlijk, Peck is niet Nimoy, maar zet wel een goede Spock neer imho.

PIC strooit verwarring: zoals @Webgnome ook al schreef, is er in-universe veel veranderd sinds de laatste ep van TNG. Dat is te zien in VOY maar vooral in DS9. De UFP heeft een grote, zware oorlog, bedrog van een geallieerde grootmacht en een decimatie van haar bevolking ondergaan tussen TNG: All Good Things en PIC 1x01. Tel daar de destabilisatie van het betakwadrant op door de vernietiging van Romulus en je ziet een smeltkroes die op het punt staat om over te koken. I

Mensen schijnen dat vergeten te zijn of hebben DS9 niet (bewust genoeg/helemaal) gekeken of hebben de ST: Nemesis niet gezien. Maar de storyline van PIC sluit toch echt aan op wat er in-canon allemaal is gebeurt.

Behalve dan de holografische schermen. Dat is een cheapout. Zie ook dit daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Aw, waarom lees ik dit nu? Ik ben hem pas net begonnen. -O-
Op het gebrek aan ontdekken en morele kwesties na is hij nog best te pruimen tot nu toe.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
evdakker schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:58:
Je wil STD toch niet progressief noemen vanwege die paar (voor de VS) taboedoorbrekende onderwerpen hè? Er is hillegaar niets over van het ideologische wat je in de eerdere Star Treks series (in wisselende mate) wel tegen kwam. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Op het gebrek aan ontdekken en morele kwesties na is hij nog best te pruimen tot nu toe.
gewoon lekker kijken, ik heb picard al 2x gebingewatched en het is prima te pruimen. Hier en daar een (karakter-)moordje en hier en daar een bejaardentempo, maar verder echt wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Salvatron schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:37:
[...]

gewoon lekker kijken, ik heb picard al 2x gebingewatched en het is prima te pruimen. Hier en daar een (karakter-)moordje en hier en daar een bejaardentempo, maar verder echt wel goed te doen.
Zeker, gewoon kijken. Ik bedoel, ik vind het vrij slecht, maar zeker niet onkijkbaar slecht. En wie weet is jouw mening anders dan die van andere. Zorg dat je je eigen mening vormt en kom dan vooral hier discussieren ;)
Ik was persoonlijk - behalve misschien de eerste twee afleveringen - elke keer op één of andere manier teleurgesteld aan het einde van de aflevering. Zo van: oh is het nu alweer afgelopen. Ik heb ze gekeken op het moment dat ze uitkwamen, dus telkens met een week ertussen. Misschien dat het scheelt als je ze achter elkaar kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Gonadan schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:44:
Wat de rest zegt inderdaad: vel je eigen oordeel :)
Ik kan het er, helaas, alleen maar mee eens zijn met z'n analyse (je moet wel houden van z'n stijl).

Wat ik misschien nog wel het meest opvallende vond was dat Patrick Stewart moeilijk te overtuigen om de rol op te pakken en hij blijkbaar concessies heeft afdwongen en een rol heeft gekregen als executive producer en mee schrijft aan het verhaal. Zonder dat ik wil dat dit verkeerd klinkt, maar als je zoveel invloed hebt op de show, dan moet je toch wel enig inzicht hebben in de kwaliteit en de essentie van Star trek. Zo niet, dan heeft hij (imho uiteraard) niets begrepen van serie waarin eerder heeft geacteerd. Dat Alex Kurtzman en consorten in staat zijn tot dit soort praktijken is tot daar aan toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Voor de geïnteresseerden een 'livestream' van de Voyager crew ter ere van 25 jarig jubileum

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Webgnome schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:55:
Voor de geïnteresseerden een 'livestream' van de Voyager crew ter ere van 25 jarig jubileum

[YouTube: #StarsInTheHouse Tuesday 5/26 8 PM: Star trek Voyager Reunion]
jammer dat Voyager in pal-resolutie opgenomen is, anders hadden ze er net als met TOS en TNG een geremasterde versie van kunnen uitbrengen in HD & breedbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Salvatron schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:32:
[...]

jammer dat Voyager in pal-resolutie opgenomen is, anders hadden ze er net als met TOS en TNG een geremasterde versie van kunnen uitbrengen in HD & breedbeeld.
Een paar jaar terug heeft iemand de Voyager intro compleet in 4K nagemaakt. Geeft je een beetje een idee van hoe Voyager in 4K had kunnen zijn...

Met DS9 hebben ze hetzelfde gedaan:

[..]

Ik zat bij elke aflevering zo ongeveer op het puntje van mijn stoel en kon elke keer amper wachten op de volgende aflevering.

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 28-05-2020 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Salvatron schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:32:
[...]

Dat is niet per se door pal-resolutie (het was zelfs in NTSC), maar film vs tape. Hier een mooi artikel met uitleg, inclusief waarom het eigenlijk een wonder is dat er wel een remaster is van TNG.
Wildfire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:52:
[...]

Een paar jaar terug heeft iemand de Voyager intro compleet in 4K nagemaakt. Geeft je een beetje een idee van hoe Voyager in 4K had kunnen zijn...

[YouTube: Star Trek Voyager - 4k / HD Intro - NeonVisual]

Met DS9 hebben ze hetzelfde gedaan:

[YouTube: Star Trek: Deep Space Nine - 4K / HD Intro - NeonVisual]
[...]
Damn, dat ziet er nog best wel netjes uit. Iets te gladjes wat mij betreft, maar he, als dat AI generated is kun je volgens mij relatief makkelijk alsnog een 4k versie uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gropah schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 01:05:

[...]

Damn, dat ziet er nog best wel netjes uit. Iets te gladjes wat mij betreft, maar he, als dat AI generated is kun je volgens mij relatief makkelijk alsnog een 4k versie uitbrengen
Die 4K intro's zijn van scratch gemaakt, het is geen AI-bewerking van het origineel ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wildfire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 01:07:
[...]

Die 4K intro's zijn van scratch gemaakt, het is geen AI-bewerking van het origineel ofzo.
Even more impressive. Maar was even in de war met deze AI remaster van een paar maand geleden (die er ook wel netjes uitzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Impressive! k kende wel de pogingen om DS9 te upscalen via gigapixel lA:

YouTube: AI Upscaling | Star Trek: Deep Space Nine's The Visitor Remastered i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wel even opletten dat Youtube je niet een 720P versie laat zien, zoals bij mij eerst het geval was :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wildfire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:52:
[...]

Seven of Nine in 4K, waar kan ik tekenen? O-)

March of the Eagles

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste