Acties:
  • +6 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JokM2cNk4TZfn94TKbGe8wC4/full.jpg

Star Trek: Discovery

Star Trek: Discovery is de naam van nieuwe Star Trek serie die zal worden uitgezonden vanaf 24 september 2017.

De serie zal in Amerika worden uitgezonden door CBS en internationaal zijn de rechten verkocht aan o.a. Netflix.

Premise

"The brand-new Star Trek will introduce new characters seeking imaginative new worlds and new civilizations, while exploring the dramatic contemporary themes that have been a signature of the franchise since its inception in 1966"

Karakters

• Sonequa Martin-Green as Lieutenant Commander Michael Burnham.
  • Jason Isaacs as Captain Gabriel Lorca
  • Doug Jones as Lt. Cmdr. Saru
  • Anthony Rapp as Lt. Paul Stamets
  • James Frain as Sarek
  • Sam Vartholomeos as Ensign Connor
  • Maulik Pancholy as Doctor Nambue
  • Terry Serpico as Admiral Anderson
  • Mary Wiseman as Cadet Sylvia Tilly
  • Wilson Cruz as Doctor Hugh Culber

Links

Wikipedia
IMDB
Memory-Alpha

[ Voor 88% gewijzigd door defiant op 02-08-2017 23:34 ]

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

NCC1031.

CGI is nou niet echt indrukwekkend.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:12
ROFLASTC schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:20:
NCC1031.

CGI is nou niet echt indrukwekkend.
NOTE: This is a simple promotional video, and the CGI quality is clearly rough, it should not be taken as an indication of how the final product will look.

bron; http://trekmovie.com/2016...tled-star-trek-discovery/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

De NCC1031 deed me een beetje denken aan de oude look van de Romulan Bird of Prey. Maaar ik ben benieuwd hoe de serie echt gaat worden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Raven__NL schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:29:
[...]

NOTE: This is a simple promotional video, and the CGI quality is clearly rough, it should not be taken as an indication of how the final product will look.

bron; http://trekmovie.com/2016...tled-star-trek-discovery/
:) Nou mooi. Ik ben erg benieuwd. En als ik de rest zo lees dus de nodige story arcs en niet uitsluitend episodical.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Prime Timeline is dus als ik het goed begrijp de "gewone" tijdlijn waarin alle voorgaande series en films, met uitzondering van de laatste 3 (van de alternate reality) zich in afspelen? Dat is dan dus prima. Lijkt me dat het dan zou moeten voortborduren op Enterprise als in dat er dan nog het meest te ontdekken valt, of zich veel verder van alle bekende gebieden afspeelt en dan kan het elke periode zijn. Hoop wel dat het geen soft omgeturnd gedoe wordt met tuinierende Klingons, huishoud-Borg en lieve Dominion, wat je zo af te toe wel eens voorbij zag komen. Ik ben heel benieuwd!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ooh jammer CBS, had liever gezien dat het een Netflix serie was geworden. Het CBS niveau ligt doorgaans niet echt hoog.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn eerste indruk van wat ik lees is redelijk positief. Ten eerste hebben ze in mijn opinie veelal goede mensen aangetrokken die op een positieve manier betrokken zijn en/of een passie hebben voor Star Trek. Ten tweede hebben ze door dat je met een episodic serie waarschijnlijk veel moeilijker de kwaliteit kan bereiken die mensen in middels gewend zijn van de grote succes producties de afgelopen jaren. Ten derde aangezien het in de prime universe afspeelt zijn de belangen om het succes te maken een stuk groter.

Het is nu wachten op de aankondiging van de acteurs, het succes van TNG/DS9 was voor een groot deel de kwaliteit van de acteurs, vaak afkomstig uit de toneel/Shakespeare hoek. Hopelijk zoeken ze in diezelfde hoek.

Ik heb ook m'n twijfels bij een aantal zaken. De publiciteit rondom de serie draaide in het begin vooral om CBS z'n nieuwe streamingdienst, hierdoor ontstaat het gevoel dat het niet om Star Trek draait, maar vooral om het succes van de streamingdienst.

En tja, that's one ugly ship :P Hopelijk gaan ze daar nog iets aan doen, het oog wil ook wat :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Jorgen schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:14:
The Prime Timeline is dus als ik het goed begrijp de "gewone" tijdlijn waarin alle voorgaande series en films, met uitzondering van de laatste 3 (van de alternate reality) zich in afspelen?
Klopt.

Persoonlijk ben ik niet echt kapot van de nieuwe Star Trek films. Er maar een Captain Kirk en dat is William Shatner. ;)
Dat is dan dus prima. Lijkt me dat het dan zou moeten voortborduren op Enterprise als in dat er dan nog het meest te ontdekken valt, of zich veel verder van alle bekende gebieden afspeelt en dan kan het elke periode zijn. Hoop wel dat het geen soft omgeturnd gedoe wordt met tuinierende Klingons, huishoud-Borg en lieve Dominion, wat je zo af te toe wel eens voorbij zag komen. Ik ben heel benieuwd!
Er is nog niet bekend op welk tijdstip deze serie zal plaatsvinden in het Star Trek universum.

Het ontwerp van het schip komt gedateerd over op mij. Je zag in DS9 en Voyager toch vooral gestroomlijnde modern ogende schepen. Aanvankelijk dacht ik nog dat dit een Akira class schip was, maar dat bleek dus niet te zijn.

Het ontwerp van de USS Discovery doet klassiek aan. De vormgeving lijkt meer op de Enterprise-A uit de eerste Star Trek films. Misschien zal de serie rond die periode spelen. Het lijkt een beetje een mix van de Enterprise-A en een Galaxy class schip.

We zullen moeten wachten. Een serie die chronologisch na Voyager speelt zou ook leuk zijn geweest. Enterprise was een interessant concept vond ik. Het manco was een zwak eerste en tweede seizoen, plus dat de uitkomst van veel zaken al bepaald was door de tijdslijn van TOS, TNG, DS9 en VOY. Dat gaf de schrijvers beperkte speelruimte. Het derde seizoen was sterk, maar toen was het al te laat.

Indien deze serie chronologisch speelt rond de eerste Star Trek films hoop ik dat ze meer succes hebben en niet in dezelfde valkuilen vallen als Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
CMD-Snake schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:25:
Persoonlijk ben ik niet echt kapot van de nieuwe Star Trek films. Er maar een Captain Kirk en dat is William Shatner. ;)
Nutrek kan me ook niet bekoren, alternatieve tijdslijnen en reboots zijn meestal al een moeras waar je moeilijk uitkomt, maar recasts moet je imho ver van blijven. Dat maakt de acteur onderschikt aan z'n karakter en rol, de nieuwe Kirk en Spock kunnen zo nooit hun rol overstijgen, als ze dat wel doen dan zijn ze feitelijk geen Kirk en Spock meer. Laten recast dat maar bij het comic genre blijven.
We zullen moeten wachten. Een serie die chronologisch na Voyager speelt zou ook leuk zijn geweest. Enterprise was een interessant concept vond ik. Het manco was een zwak eerste en tweede seizoen, plus dat de uitkomst van veel zaken al bepaald was door de tijdslijn van TOS, TNG, DS9 en VOY. Dat gaf de schrijvers beperkte speelruimte. Het derde seizoen was sterk, maar toen was het al te laat.

Indien deze serie chronologisch speelt rond de eerste Star Trek films hoop ik dat ze meer succes hebben en niet in dezelfde valkuilen vallen als Enterprise.
Dat is inderdaad ook m'n grootste angst, een prequel wordt ontzettend moeilijk aangezien er vanaf het begin al een hoop valkuilen openstaan waar je in kan trappen. Niet op z'n minst doordat op technologisch gebied Star Trek een afspiegeling is van de techniek op het huidige tijdperk. Veel van de techniek uit TOS/Enterprise past niet meer bij een futuristische serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 147126

CMD-Snake schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:25:

Maar wat zou je nog na Voyager willen doen dan? Daar hadden ze "transwarp", "adaptive hull armor" uit de toekomst en "transphasic torpedoes" die in 1 schot een borg-cube konden vernietigen. Er was geen enkele bedreiging meer en Voyager kon als enkel schip de hele borg vernietigen. Dat heeft ook gelijk opvolgers onmogelijk gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
defiant schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:43:
Nutrek kan me ook niet bekoren, alternatieve tijdslijnen en reboots zijn meestal al een moeras waar je moeilijk uitkomt, maar recasts moet je imho ver van blijven.
Ik heb het gevoel dat die reboots een goedkope manier zijn van Hollywood om wat geld aan onze nostalgie te verdienen. Denk aan reboots van klassieke sci-fi films als Total Recall, Robocop en Judge Dredd. (Alhoewel Dredd nog aardig was.) De nieuwe Ghostbusters film past ook prima dat rijtje. Goedkoop cashen met nostalgische gevoelens over een oudere film.
Dat maakt de acteur onderschikt aan z'n karakter en rol, de nieuwe Kirk en Spock kunnen zo nooit hun rol overstijgen, als ze dat wel doen dan zijn ze feitelijk geen Kirk en Spock meer. Laten recast dat maar bij het comic genre blijven.
Zelfs in comics moet je er ver van blijven. Marvel heeft er nu een handje van om bekende karakters ineens in te ruilen. Binnenkort is Tony Stark geen Iron Man meer in de comics en zal hij afgelost worden door een nieuw karakter. Dit is al andere figuren ook overkomen.

Je ziet dat in elk geval het oorspronkelijke karakter, of het nu Iron Man is of Spock, een grote schaduw werpt. Een nieuw karakter kan daar niet aan ontsnappen en de vergelijking zal altijd blijven. Je kan dan beter origineel zijn zodat een karakter ook een eigen identiteit kan krijgen.
Dat is inderdaad ook m'n grootste angst, een prequel wordt ontzettend moeilijk aangezien er vanaf het begin al een hoop valkuilen openstaan waar je in kan trappen. Niet op z'n minst doordat op technologisch gebied Star Trek een afspiegeling is van de techniek op het huidige tijdperk. Veel van de techniek uit TOS/Enterprise past niet meer bij een futuristische serie.
TNG had al de tablet voorspeld. :)

Het probleem met prequels blijft dat je gebonden bent aan de uitkomst van alles wat erna komt. Je hebt maar beperkte ruimte voor verhalen.

Dat hele tweede Enterprise seizoen met de Xindi probeer ik nog steeds te vergeten. :r
Anoniem: 147126 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:49:
Maar wat zou je nog na Voyager willen doen dan? Daar hadden ze "transwarp", "adaptive hull armor" uit de toekomst en "transphasic torpedoes" die in 1 schot een borg-cube konden vernietigen. Er was geen enkele bedreiging meer en Voyager kon als enkel schip de hele borg vernietigen. Dat heeft ook gelijk opvolgers onmogelijk gemaakt.
Nee, dat was enkel in de laatste aflevering. Ze hadden enkel al die technologie omdat een Janeway uit de 25e eeuw ze het cadeau gaf. En de Borg hadden zich al aangepast tegen het hull armor aan het einde van de aflevering. Dergelijke excessen moet je niet standaard maken.

In Enterprise maakten ze een vergelijkbare fout door een figuur uit de 30e eeuw af en toe te gebruiken die wat technologie vergat mee te nemen. Enkel konden ze het maar beperkt gebruiken door hun beperktere kennis.

Je zou bijvoorbeeld prima een serie kunnen doen na het kwijt raken van Voyager, maar na het einde van de oorlog met de Dominion. (Eventueel nog na ST:Nemesis) Lijkt me dat er dan genoeg te doen is. Kies een vers schip met een bemanning uit en je hebt een goede basis voor nieuwe verhalen die niet meteen beperkt is door andere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42
Tallguy schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:30:
De NCC1031 deed me een beetje denken aan de oude look van de Romulan Bird of Prey. Maaar ik ben benieuwd hoe de serie echt gaat worden.
Het deed mij denken aan het ontwerp van Enterprise voor Phase II Star Trek Planet of the Titans.

Gezien het registratienummer, mocht het dat ook zijn in de serie, vermoed ik dat deze show zich afspeelt tussen ENT en TOS. Immers, in TOS zitten ze al op NCC1701 :+

Afbeeldingslocatie: http://retrophaseshift.com/wp-content/uploads/2015/05/Phase_II_Enterprise.jpg

Edit; mezelf even corrigeren; https://twitter.com/RMcQArchives/status/757240512319410176

[ Voor 10% gewijzigd door NitroX infinity op 27-07-2016 11:39 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:37
Ik kan eigenlijk alleen maar 2 dingen zeggen:

Ik ben heel blij dat het via Netflix wordt verspreid, en eindelijk een nieuwe serie :)
We wachten het gewoon af wat de serie gaat worden.

Enterprise vond ik ook niet slecht, en inderdaad wel weer een goeie hang naar nostalgie met het aanbieden van alle voorafgaande series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat me opvalt is de koper- / goudkleur van de Discovery die ook terugkomt in het logo, dat verder wat beschadigd lijkt te zijn. Het zou kunnen wijzen op een onderzoeksschip in een roerige tijd, tijdens of net na een oorlog tussen de Federatie en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 03:47
Ja idd, zouden ze een Romulan alliantie hebben,? of zal het in de geest van TOS en TNG meer op samenwerking en geweldloos oplossen zitten.
In deze tijd van Terror en tech waar wij nu in zitten, zal een visie van Star-Trek en de naam Discovery toch mij aan het denken zetten.
NitroX infinity schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Het deed mij denken aan het ontwerp van Enterprise voor Phase II.

Gezien het registratienummer, mocht het dat ook zijn in de serie, vermoed ik dat deze show zich afspeelt tussen ENT en TOS. Immers, in TOS zitten ze al op NCC1701 :+

[afbeelding]
Dit is de Discovery NCC1031

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Scherp.De Voyarger droeg bijv. dit nr: NCC-74656
Het is ook maar de vraag of die nummers allemaal kloppen. De eerste stardates waren ook verzinsels en pas later kwamen ze overeen met punten in de tijdlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Jorgen schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:14:
Scherp.De Voyarger droeg bijv. dit nr: NCC-74656
Het is ook maar de vraag of die nummers allemaal kloppen. De eerste stardates waren ook verzinsels en pas later kwamen ze overeen met punten in de tijdlijn.
De stardates werden bij TOS en TNG afgeleid van het productienummer van de aflevering. Er zat weinig logica in, al probeerden men bij TNG en latere series consistenter te blijven. Vooral Michael Okuda heeft een enorme bijdrage geleverd aan het standaardiseren van zaken in het Star Trek universum.

In TOS hadden stardates maar vier cijfers, vanaf TNG vijf. Dit was een bewuste keuze omdat men wilde aantonen dat er veel tijd tussen TOS en TNG was verstreken. TOS speelt op de helft van de 23e eeuw en TNG richting het einde van de 24e eeuw.

Scheepsnummering heeft net zo weinig logica. Enige waar dan nog een systeem in zit is NCC voor in serie gebouwde schepen en NX voor experimentele prototypes. Schepen als de Defiant hadden een NX-nummer (NX-74205). De opvolger van de Defiant (USS Sao Paulo, later ook Defiant genoemd) had een NCC nummer omdat de Defiant class in productie was gegaan (NCC-75633).

De enige schepen die hun oudere NCC nummer behouden zijn schepen die vernoemd worden naar een voorganger zoals de Enterprise. Het enige wat daar gebeurt is dan een letter suffix die aangeeft welke in de serie het is.

[ Voor 4% gewijzigd door CMD-Snake op 24-07-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wikipedia: List of Star Trek Starfleet starships ordered by class
De discovery bestaat ook nergens in de lijst.
ik denk dat het wel een Constitution class is als je naar het nummer kijkt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 17:12
Ik ben benieuwd. Heb een deel van TOS gezien, maar dat was me toch echt te oud. TNG en Voyager waren erg leuk. Deep space 9 kon me helaas niet zo bekoren. Nu weer met hernieuwde interesse naar Enterprise aan het kijken, voor de eerste keer. En dat valt me ook niet tegen. Voelt een beetje hetzelfde als Voyager. Hopelijk zal de nieuwe serie een verfrissende blik werpen op het star trek universum. Die nieuwe films zijn spectaculair, maar wat mij betreft niet echt star trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:36

Spooksel

Spooksel!

Ben net terug van vakantie, dus had dit nog niet eerder meegekregen. Erg gaaf dat er na al die tijd van droogte eindelijk weer een nieuwe Star Trek serie komt, erg gaaf ook dat hij op Netflix uitgezonden zal gaan worden!

Ben vooral erg benieuwd naar de setting en de tijdsperiode! Goed nieuws in ieder geval dat ze zich willen richten op de canon universe, waarin Vulcan nog gewoon bestaat etc. Ook goed nieuws dat ze zich willen richten op story arcs ipv freak-of-the-week style, dit werkte erg goed bij de latere seizoenen van Enterprise (waarbij het helaas te laat kwam om het nog te redden :().

Het mooiste zou natuurlijk een overkoepelende rode draad zijn zoals er zagen bij de latere seizoenen van DS9 en de hele Voyager serie...

Is it January yet? :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19
Dit is heel goed nieuws! Ik hoop zeer dat het geen flop wordt. Ik heb veel goede herinneringen aan TNG, voor mij is dat dé star trek en was captain Picard de enige captain. Voyager vond ik ook leuk, juist vanwege het feit dat ze aan de andere kant van de melkweg zaten, met allerlei ongewone situaties van dien.

Ik heb ooit nog eens een poging gedaan om TNG opnieuw te kijken, maar na een paar afleveringen kwam ik er achter dat je series uit je jeugd, gewoon beter daar kan laten. De herinnering is mooier dan de feiten.

Mijn voorkeur gaat uit naar een wat geavanceerder tijdperk met idem technieken. Wat ik helemaal top zou vinden is wanneer de scifi de boventoon gaat voeren en niet zo zeer de onderlinge relaties op een schip en/of politieke spelletjes. Het zal wel niet in de star trek lore vallen, maar een opzet ala stargate universe zou ik geweldig vinden. Het geeft iig wat meer vrijheid denk ik, hoewel er in de melkweg natuurlijk ook vanalles mogelijk moet zijn.

Dingen die misschien leuk zijn om (nog) eens met moderne cgi te zien;
- De dyson sphere uit tng
- Species 8472 uit voyager
- Die borg Sphere uit tng
- Verlaten spookplaneten, ooit een thuisbasis van een oude beschaving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En natuurlijk mega-schurken a la Klingons, Romulans, Borg of Dominion, oftewel het zou mooi zijn als er ook een gave nieuwe grote tegenstander op de proppen kwam, of dat oude tegenstanders weer extra sterk en gevaarlijk zijn. Hoe het ook wordt, ik heb er ontzettend veel zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 01:05
LA-384 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:52:
Ik heb ooit nog eens een poging gedaan om TNG opnieuw te kijken, maar na een paar afleveringen kwam ik er achter dat je series uit je jeugd, gewoon beter daar kan laten. De herinnering is mooier dan de feiten
Inderdaad, zoveel oude series die ik nietmeer zou uit kijken :P Maar sowieso zijn de latere seizoenen stukken beter dan het eerste, imo. En dat is ook het verschil met vroeger, toen kregen ze nog de tijd om in hun rol te groeien en om de serie te laten groeien. Nu kraken de 'fans' alles af.
TNG werd opgepoetst voor de blu-ray release. Geen ultramoderne CGI maar voor de dyson-sphere zie YouTube: TNG Remastered: 6x04 'Relics' Comparison, SD to HD

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 26-07-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
D-Three schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:37:
Inderdaad, zoveel oude series die ik nietmeer zou uit kijken :P Maar sowieso zijn de latere seizoenen stukken beter dan het eerste, imo. En dat is ook het verschil met vroeger, toen kregen ze nog de tijd om in hun rol te groeien en om de serie te laten groeien. Nu kraken de 'fans' alles af.
Dat is het niet alleen hoor. Er is een overdaad aan aanbod en men kijkt nog steeds enkel naar het aantal Amerikaanse kijkers. Daarnaast is de kwaliteit van televisie gekelderd en kennelijk is dat wat de meerderheid wil. Men kijkt liever naar the Kardashians dan naar the Cardassians. Zonder kijkers zijn er niet genoeg inkomsten (iets waar Netflix geen last van heeft). Als de eerste helft van het seizoen een dalende lijn laat zien qua kijkers, is de kans groot dat er geen tweede seizoen komt. Om nog maar te zwijgen over het geswitch van uitzend dag en tijd bij langer lopende series die minder succesvol worden dan andere lopende series bij dezelfde zender.
TNG werd opgepoetst voor de blu-ray release. Geen ultramoderne CGI maar voor de dyson-sphere zie YouTube: TNG Remastered: 6x04 'Relics' Comparison, SD to HD
Damn! Dat komt regelrecht uit csi waar ze een crappy gsmopname zomaar kunnen omtoveren in 4k hdr. Valt me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Maar goed. Een schip dat in een Astroiide space dock ligt, Klingon/Romulan-eske vormgeving, Spannend muziekje dat past bij strijd.

gaat deze serie over spionagewerk?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:13

Wildfire

Joy to the world!

Jorgen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:13:
En natuurlijk mega-schurken a la Klingons, Romulans, Borg of Dominion, oftewel het zou mooi zijn als er ook een gave nieuwe grote tegenstander op de proppen kwam, of dat oude tegenstanders weer extra sterk en gevaarlijk zijn. Hoe het ook wordt, ik heb er ontzettend veel zin in.
Gezien het tijdperk van Discovery gaan de Borg en Dominion dus niet voorkomen. Borg en Dominion zijn uit het TNG en DS9 tijdperk en was nog geen sprake van in het pré-TOS tijdperk.

Romulans kwamen al sporadisch in Enterprise voor en Klingons nog meer, dus dat kan dan wel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
En dat is ook het verschil met vroeger, toen kregen ze nog de tijd om in hun rol te groeien en om de serie te laten groeien. Nu kraken de 'fans' alles af.
Star Trek fans zijn imho soms te snel en te makkelijk in hun kritiek, maar helemaal onterecht is het niet.
Het probleem is dat SF een moeilijk genre is om te maken en dat het vaak ook niet serieus wordt genomen in tegenstelling tot andere fictieve genres zoals fantasy en comics.

In SF draait het om het creëren van een geloofwaardige en consistente fictieve wereld waardoor de kijker een suspension of disbelief gaat beleven. Dat wordt gecreëerd door goede verhalen die passen binnen het universum. Een kwalitatief en geloofwaardig SF verhaal schrijven is echter moeilijker dan een normale misdaad of drama serie aangezien je rekening moet houden met een (bestaande) fictieve wereld.

Tevens moeten de acteurs in staat zijn om geloofwaardig fictieve rollen te vervullen, dat vergt vaak bovengemiddeld acteer talent. TNG had veel geluk en succes met acteurs afkomstig uit de Shakespeare hoek zoals Patrick Steward en Brent Spiner.

Special effects zorgen ervoor dat het budget van SF serie vaak bovengemiddeld is, maar de kosten zijn natuurlijk wel gedaald (zeker met het ontwerp van het huidige schip :P )

SF heeft tevens nog steeds problemen met het imago, het draagt een verleden mee van low budget/matige films en series en het is geen genre wat standaard een breed publiek aanspreekt.

Met bovenstaande in het achterhoofd, richt mijn kritiek richting zich vooral op de houding binnen de Star Trek (zowel als organisatie als fans) die is ontstaan na Voyager, namelijk dat Star Trek dood was, zowel in creatieve zin als in bekendheid. Het is sinds die tijd dat er beweging is ontstaan om Star Trek weer z.g.n. 'aantrekkelijk' te maken, die imho in creatieve en verhaaltechnische zin gemakzuchtig is geworden, zeker met de introductie van alternatieve tijdlijnen en parallelle universums (na het Xindi geneuzel ging de kwaliteit van Enterprise gelukkig omhoog).

Ik vind dat zonde en onnodig argument, Star Trek was helemaal niet dood, ze hadden ook kunnen kiezen voor kwaliteit: goede verhaallijnen met goede acteurs. Het succes van de vele kwaliteitsseries afgelopen jaren ten koste van films laat zien dat mensen juist aangetrokken worden door kwalitatief goede series. Laat Star Trek daar alsjeblieft een van zijn. We gaan het hopelijk merken met Discovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

[...]

Ik vraag me bij zulke vergelijkingen altijd af, of beide kanten echt zijn, of dat juist de "voorheen"-kant wat verslechterd is om een leuk verschil te kunnen laten zien. Ziet er verder namelijk heel mooi uit.
Wildfire schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:54:
[...]

Gezien het tijdperk van Discovery gaan de Borg en Dominion dus niet voorkomen. Borg en Dominion zijn uit het TNG en DS9 tijdperk en was nog geen sprake van in het pré-TOS tijdperk.

Romulans kwamen al sporadisch in Enterprise voor en Klingons nog meer, dus dat kan dan wel.
Oh, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan. Het ging me ook gewoon om het feit dat het wel tof is als we weer een groteske vijand hebben. Is het zeker dat het tussen ENT, TOS en TNG afspeelt? Ik had nu wel graag wat verder in de toekomst gezeten denk ik.

In ENT hebben we overigens 2 afleveringen gehad waarbij de Borg (mogelijk) een rol speelden. Bij het auto-repair station (S02E04 - Dead Stop) hadden de gevangen cybernetische implantaten en gebruikte het autonoom functionerend en denkend ruimtestation haar gevangen als computer en natuurlijk de aflevering met de daadwerkelijke Borg op de Noordpool (S02E23 - Regeneraton). Het zou dus wel kunnen, maar nooit in een rol zo groot als in TNG.

Er is volgens mij nog altijd in geen enkele SF-film of serie geen ruimte-vijand zo bad-ass als de Borg in Star Trek. (Of het moet Darth Vader in Star Wars zijn.)
defiant schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:05:
[...]

Tevens moeten de acteurs in staat zijn om geloofwaardig fictieve rollen te vervullen, dat vergt vaak bovengemiddeld acteer talent. TNG had veel geluk en succes met acteurs afkomstig uit de Shakespeare hoek zoals Patrick Steward en Brent Spiner.

Special effects zorgen ervoor dat het budget van SF serie vaak bovengemiddeld is, maar de kosten zijn natuurlijk wel gedaald (zeker met het ontwerp van het huidige schip :P )

SF heeft tevens nog steeds problemen met het imago, het draagt een verleden mee van low budget/matige films en series en het is geen genre wat standaard een breed publiek aanspreekt.
Mijn vrouw heeft gezellig meegekeken met o.a Star Gate Universe, Star Trek Enterprise, Falling Skies en Almost Human. Allemaal SF, maar ook heel verschillend. Ik vond het echt ontzettend leuk om te horen dat er ineens naast op de bank "gebruik de FTL!" geroepen werd door mijn vrouw. ;)

Is dat trouwens vloeken in de kerk hier bij jullie? Is het echt Beatles vs Stones, dus of Star Wars, of Star Trek, of Star Gate? Ik waardeer ze namelijk allemaal erg hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 27-07-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jorgen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:26:

[...]

Oh, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan. Het ging me ook gewoon om het feit dat het wel tof is als we weer een groteske vijand hebben. Is het zeker dat het tussen ENT, TOS en TNG afspeelt? Ik had nu wel graag wat verder in de toekomst gezeten denk ik.
Volgens de nu bekende info is dat wel zo goed als zeker te noemen ja.
In ENT hebben we overigens 2 afleveringen gehad waarbij de Borg (mogelijk) een rol speelden. Bij het auto-repair station (S02E04 - Dead Stop) hadden de gevangen cybernetische implantaten en gebruikte het autonoom functionerend en denkend ruimtestation haar gevangen als computer en natuurlijk de aflevering met de daadwerkelijke Borg op de Noordpool (S02E23 - Regeneraton). Het zou dus wel kunnen, maar nooit in een rol zo groot als in TNG.
Ik zou het jammer vinden om vijanden uit de toekomst van het Star Trek universum met zo'n kunstgreep als tijdreizen bij Discovery te betrekken. Hoop dus dat ze het niet doen.
Mijn vrouw heeft gezellig meegekeken met o.a Star Gate Universe, Star Trek Enterprise, Falling Skies en Almost Human. Allemaal SF, maar ook heel verschillend. Ik vond het echt ontzettend leuk om te horen dat er ineens naast op de bank "gebruik de FTL!" geroepen werd door mijn vrouw. ;)

Is dat trouwens vloeken in de kerk hier bij jullie? Is het echt Beatles vs Stones, dus of Star Wars, of Star Trek, of Star Gate? Ik waardeer ze namelijk allemaal erg hoog.
Star Trek: super! Stargate SG-1: super! Stargate Atlantis: ietsje minder super! Stargate Universe: prima! Star Wars: leuk!

Ach, ik ben gewoon SF-fan in het algemeen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Totaal niet, ik hou gewoon van kwalitatief goede tv series en het liefst SF series :) Het hele Star Wars vs Star Trek gebeuren wat je in het verleden wel vaak zag terugkomen slaat imho helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wildfire schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:32:
[...]

Volgens de nu bekende info is dat wel zo goed als zeker te noemen ja.
OK. Evengoed heb ik er dan nog steeds heel veel zin in.
[...]

Ik zou het jammer vinden om vijanden uit de toekomst van het Star Trek universum met zo'n kunstgreep als tijdreizen bij Discovery te betrekken. Hoop dus dat ze het niet doen.
Dat hoeft ook niet perse nee. Dead Stop gaat ook niet over tijdreizen en bij Regeneration zorgt het juist voor een heel mooie verweving van de verschillende series, zonder dat het gekunsteld of te ingewikkeld wordt.
[...]

Star Trek: super! Stargate SG-1: super! Stargate Atlantis: ietsje minder super! Stargate Universe: prima! Star Wars: leuk!

Ach, ik ben gewoon SF-fan in het algemeen :P
defiant schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:35:
[...]

Totaal niet, ik hou gewoon van kwalitatief goede tv series en het liefst SF series :) Het hele Star Wars vs Star Trek gebeuren wat je in het verleden wel vaak zag terugkomen slaat imho helemaal nergens op.
Helemaal mee jullie allebei eens.

Defiant, goede naam trouwens, voor in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:39

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben erg benieuwd, wat ik wel jammer vind is dat het weer een soort prequel is.
Had het een stuk leuker gevonden als ze weer eens verder zouden gaan, die Temperal Agents blijven mij ook fascineren.

* Mad-Matt is een beetje prequel ziek

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ROFLASTC schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:18:
Maar goed. Een schip dat in een Astroiide space dock ligt, Klingon/Romulan-eske vormgeving, Spannend muziekje dat past bij strijd.

gaat deze serie over spionagewerk?
Missc wel het Vulcan tijdperk, net na 'First Contact'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 13:07

page404

Website says no

Goed nieuws dit hoor. Ik ben net naar de laatste Star Trek film geweest (Beyond), en alhoewel hij bijzonder mooi gemaakt is (oog voor detail in alle constructies en schepen is geweldig!) en zeer vermakelijk qua humor en actie, mist het de diepgang en het sociologische aspect wat in een goed SciFi thuishoort. Over fout imago gesproken, iedereen buiten de fansgroep denkt nog steeds dat SciFi === piewpow met laserstralen in de ruimte, terwijl het pas goede scifi wordt als er morele dilemma's aangekaart worden in een omgeving die losgemaakt is van onze huidige maatschappij. Dat zie je vooral heel sterk in TNG, maar ook in de laatste BS:G series.
tl;dr : ik kan niet wachten!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Er is volgens mij nog altijd in geen enkele SF-film of serie geen ruimte-vijand zo bad-ass als de Borg in Star Trek. (Of het moet Darth Vader in Star Wars zijn.)
Oneens. Niet alleen is het idee van een hivemind/ai-vijand niet uniek (Replicators in Stargate bijvoorbeeld), ook vind ik het concept van een onoverwinnelijk lijkende vijand waar niet of nauwelijks mee te redeneren valt met als enige doel totale overheersing/vernietiging/assimilatie te 1-dimensionaal om een hele serie aan op te hangen. Het doel is te absoluut en allesomvattend. De Borg kunnen hun doel nooit halen, omdat dan de serie ten einde is. Ik bedoel, wie van jullie had het idee dat de Borg in First Contact wel eens zouden kunnen slagen in hun plan?
Meer is beter toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
LA-384 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:45:
[...]

Dat is het niet alleen hoor. Er is een overdaad aan aanbod en men kijkt nog steeds enkel naar het aantal Amerikaanse kijkers. Daarnaast is de kwaliteit van televisie gekelderd en kennelijk is dat wat de meerderheid wil. Men kijkt liever naar the Kardashians dan naar the Cardassians. Zonder kijkers zijn er niet genoeg inkomsten (iets waar Netflix geen last van heeft). Als de eerste helft van het seizoen een dalende lijn laat zien qua kijkers, is de kans groot dat er geen tweede seizoen komt. Om nog maar te zwijgen over het geswitch van uitzend dag en tijd bij langer lopende series die minder succesvol worden dan andere lopende series bij dezelfde zender.
Mja, toch... Als je eens terug kijkt naar seizoen 1 van TNG dan heb ik ook moeite om uit te kijken. Tegenwoordig zou dit de grond worden ingeboord. De latere seizoenen beteren wel. Maar je hebt gelijk, tegenwoordig is er een groter aanbod en dus meer concurrentie.

Toch vind ik dat de zogenaamde fans soms te weinig krediet willen geven. Zoals bij Stargate Universe bijvoorbeeld, dat kon volgens mij echt wel iets worden.
Damn! Dat komt regelrecht uit csi waar ze een crappy gsmopname zomaar kunnen omtoveren in 4k hdr. Valt me niet tegen.
Niet echt ;) Het is blijkbaar een gigantisch werk geweest; waarbij men terug gestart is van de originele filmrollen en een pak van de CGI opnieuw heeft gedaan: YouTube: CBS Digital & Star Trek The Next Generation Restoration (FXguide...
[...]

Ik vraag me bij zulke vergelijkingen altijd af, of beide kanten echt zijn, of dat juist de "voorheen"-kant wat verslechterd is om een leuk verschil te kunnen laten zien. Ziet er verder namelijk heel mooi uit.
Geen idee maar onlangs heb ik nog eens een heel erg oude opnamen bekeken 'and it didn't age well' :D[/quote]

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 27-07-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Dat is het niet alleen hoor. Er is een overdaad aan aanbod en men kijkt nog steeds enkel naar het aantal Amerikaanse kijkers. Daarnaast is de kwaliteit van televisie gekelderd en kennelijk is dat wat de meerderheid wil. Men kijkt liever naar the Kardashians dan naar the Cardassians.
ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Ik vind de laatste 10 jaar (zeg, sinds HBO een beetje op kwam) de algemene kwaliteit van TV series toch wel omhoog gegaan. Er is echt heel erg veel rotzooi maar je hoeft ook niet naar MTV te kijken :-)

Series als The Sopranos, Rome, Boardwalk Empire of House of Cards bestonden 20 jaar geleden niet. En dan zijn er ook nog genoeg (met name Scandinavische) andere goede series. maar smaken verschillen natuurlijk :-)

Ik kijk erg uit naar de nieuwe Star Trek en ik verwacht ook een hele goede serie (misschien meer hopen).
Als deze tussen TOS en TNG gaat vallen kan een nieuwe vijand eigenlijk niet, hoeft ook niet want er zijn genoeg rassen bekend waar genoeg mee te doen valt. De Breen of Tholians kennen we nog steeds niet zo heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Wellicht heb ik het dan niet goed opgeschreven, want dat is niet wat ik bedoelde ;)
Er zijn inderdaad genoeg goede series, en hopelijk gaat deze star trek daar ook bij horen.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de gemiddelde kwaliteit televisie (naar mijn idee) gewoon belabberd is. Er zijn zoveel reality series en van die simpele spelprogramma's die zogenaamd grappig zijn, dat er blijkbaar gewoon vraag is naar dergelijke televisie. Men ziet liever "de 25 meest hilarische fietsbloopers" dan een nieuwe sci-fi serie. Dat zou mede de doorgaans lage kijkcijfers verklaren en daarmee het vroegtijdig stoppen van de serie. Misschien dat er nu verandering in komt, aangezien ook Netflix uitzendrechten heeft. Zouden ze naar de kijkcijfers wereldwijd kijken, dan verwacht ik wel dat de serie rendabel gaat zijn.

offtopic:
Ik kijk zelf nauwelijks nog naar tv-zenders en als ik dan nog eens een poging waag, mag ik blij zijn dat er uit de 100+ beschikbare zenders er 1 is die wat fatsoenlijks uitzend en meestal is dat dan nederland 1, 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

D-Three schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:53:
[...]

Toch vind ik dat de zogenaamde fans soms te weinig krediet willen geven. Zoals bij Stargate Universe bijvoorbeeld, dat kon volgens mij echt wel iets worden.
Ik vond SG-U heel tof, juist vanwege die wat andere inslag. Dat maakte het nieuw binnen de vertrouwde franchise. Ik zou heel graag weten hoe het verder zou gaan met Eli en de rest van de crew.
[...]

Niet echt ;) Het is blijkbaar een gigantisch werk geweest; waarbij men terug gestart is van de originele filmrollen en een pak van de CGI opnieuw heeft gedaan: YouTube: CBS Digital & Star Trek The Next Generation Restoration (FXguide...

[...]

Geen idee maar onlangs heb ik nog eens een heel erg oude opnamen bekeken 'and it didn't age well' :D[/quote]
OK. Ook bij vergelijkingen op TV van SD naar DVD naar Full HD naar UHD heb ik vaak het idee dat je het op het scherm waarop je de reclame voorgeschoteld krijgt toch niet kunt zien en er wat gerommeld wordt. Of dat zo is? Geen idee. Ik vond deze opboetsbeurt van ST in dat filmpje wel erg mooi.
[Roland] schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:07:

Ik kijk erg uit naar de nieuwe Star Trek en ik verwacht ook een hele goede serie (misschien meer hopen).
Als deze tussen TOS en TNG gaat vallen kan een nieuwe vijand eigenlijk niet, hoeft ook niet want er zijn genoeg rassen bekend waar genoeg mee te doen valt. De Breen of Tholians kennen we nog steeds niet zo heel erg goed.
Daar kunnen ze een hoop mee doen, want die zijn ook lekker evil. De vraag is dan alleen waarom ze weg zijn in latere series, al zou je dat ook van de Xindi kunnen zeggen. Hebben we in latere shows echt Xindi zien dienen onder The Federation?
Gaius schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:59:
[...]
Oneens. Niet alleen is het idee van een hivemind/ai-vijand niet uniek (Replicators in Stargate bijvoorbeeld), ook vind ik het concept van een onoverwinnelijk lijkende vijand waar niet of nauwelijks mee te redeneren valt met als enige doel totale overheersing/vernietiging/assimilatie te 1-dimensionaal om een hele serie aan op te hangen. Het doel is te absoluut en allesomvattend. De Borg kunnen hun doel nooit halen, omdat dan de serie ten einde is. Ik bedoel, wie van jullie had het idee dat de Borg in First Contact wel eens zouden kunnen slagen in hun plan?
Daar zeg je wat, natuurlijk. Als een vijand zo allesoverheersend is dat de complete filmreeks of tv-serie ten einde zou zijn als-ie wint, dan kan die niet winnen, of er is niks meer te vertellen. Alhoewel, als je kijkt naar SW en de films waarin de resistance en de jedi eigenlijk verslagen zijn en er nog wat versplinterde groepjes over zijn, dan is er natuurlijk nog steeds basis voor een verhaal. Of je echter zomaar van 99% Borg-overheersing weer afkomt? Lijkt me niet makkelijk. Het kan vast. ;)

En je hebt gelijk dat een hive-mind of ai-vijand niet uniek is, maar daar ging het me niet perse om. Ik vond ze "enger" en sterker als vijand dan de andere grote tegenstrevers in bijv. TNG. Romulans en Klingons waren sterk, maar hadden zo hun zeer duidelijke zwakke plekken. Dat maakte het evengoed vaak spannend, maar ik vond de afleveringen met de Borg vaak toffer. Dat is natuurlijk ook heel persoonlijk.

De replicators waren ook wel tof trouwens. Lekker knallen, rennen en alles om je heen vernietigd/verslonden zien worden door die rotdingen. :)
[...]

Meer is beter toch? :)
Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
D-Three schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:53:
De kritiek in het begin op SGU was imho volkomen terecht :) Het begin had een warrig verhaal, weinig progressie qua plot, karakters waar je als kijker niet meer kon identificeren, scenes aan het einde met muziek die niets toevoegden, etc. Het werd na S1 gelukkig steeds beter en ik vond het jammer dat hij gecanceled is, zeker met die cliffhanger.
Gaius schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:59:
Je zag ook dat de Borg alleen interessant werd voor verhaallijnen door menselijke aspecten toe te voegen. Bijvoorbeeld met drones die als individu moeten leven tot aan het introduceren van een Borg Queen als een menselijke factor waarmee je kan interacteren. Makkelijker voor het plot en het verhaal dan een almachtige hivemind die feitelijk over alles heen kan walsen inderdaad :)

Dat is ook de reden waarom ik DS9 zo goed vind, verhalen worden pas interessant als het geen absoluut goed en kwaad is, maar grijze gebieden. Garak en Quark zijn op dit gebied ongeëvenaard, bijvoorbeeld in deze scene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het enge aan de Cardassians is de genocide die ze zo gemakkelijk plegen. Dat maakte ze ook totaal anders dan Klingons en Romulans. Een beetje ertussenin.`

Mooi gesprek trouwens tussen die 2. Was erg leuk om naar te kijken. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 27-07-2016 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

defiant schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:43:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik DS9 zo goed vind, verhalen worden pas interessant als het geen absoluut goed en kwaad is, maar grijze gebieden. Garak en Quark zijn op dit gebied ongeëvenaard, bijvoorbeeld in deze scene :)
Als dat toch eens terug kon komen, dwz dat niveau, Ik heb god weet hoeveel huiswerk laten slingeren om dat toen te kijken. Edit: Garak was zo'n prachtige smeerlap.

YouTube: DS9 Garak lies to Worf (In Purgatory's Shadow) O+

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 28-07-2016 00:22 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
ROFLASTC schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:06:
Als dat toch eens terug kon komen, dwz dat niveau, Ik heb god weet hoeveel huiswerk laten slingeren om dat toen te kijken. Edit: Garak was zo'n prachtige smeerlap.

YouTube: DS9 Garak lies to Worf (In Purgatory's Shadow) O+
Geweldig karakter _/-\o_ In the pale moonlight, blijft imho toch een van de beste DS9 episodes mede dankzij Garak.

Goede SF op niveau is inderdaad zeldzaam, 1995 tot 2005 was toch wel de golden age van goede SF televisie: TNG, DS9, Stargate SG1/SGA, Babylon 5, Farscape en Space Above and Beyond. DS9 en Farscape blijven persoonlijk toch mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 13:07

page404

Website says no

defiant schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:48:
[...]

Geweldig karakter _/-\o_ In the pale moonlight, blijft imho toch een van de beste DS9 episodes mede dankzij Garak.

Goede SF op niveau is inderdaad zeldzaam, 1995 tot 2005 was toch wel de golden age van goede SF televisie: TNG, DS9, Stargate SG1/SGA, Babylon 5, Farscape en Space Above and Beyond. DS9 en Farscape blijven persoonlijk toch mijn favorieten.
Vergeet je nu zomaar Battlestar:Galactica? :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Firefly! :P Jammer dat SAAB ook werd gecancelled. Farscape vond ik persoonlijk wat minder, ik heb het wel volledig gekeken hoor en er waren veel zaken die ik er erg leuk aan vond. Maar er was toch iets wat me ook stoorde al heb ik geen idee meer hoe of wat want het is te lang geleden.

Om het ook nog even over Star Trek te hebben ;), het enige waar ik me wat zorgen over maak is dat het één verhaal is uitgesponnen over 13 afleveringen. Wat ik zo leuk vond aan TNG en Voyager bijvoorbeeld, is dat er ook luchtiger episodes waren. Net zoals DS9 niet altijd over de oorlog tegen het Dominion ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
LA-384 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:52:
- Species 8472 uit voyager
- Die borg Sphere uit tng
- Verlaten spookplaneten, ooit een thuisbasis van een oude beschaving
Koop dan de remastered serie. Van TOS en TNG zijn remastered Dvd's/blu-ray uitgebracht. De special effects daarin zijn vervangen door moderne CGI. Dat ziet er dan redelijk spectaculair uit.
Wildfire schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:54:
De Borg kwamen voor in een aflevering van Enterprise. Deze waren ingevroren na de gebeurtenissen van First Contact en zo konden ze in Enteprise voorkomen. Het is echter bij een aflevering gebleven. Moet ook wel, chronologisch gezien wist niemand van hun bestaan af voor de aflevering "Q Who". Daarnaast zou de Borg een te sterke vijand zijn voor Enterprise. Als zelfs de Enterprise-D en Enterprise-E moeite hebben met de Borg, dan is het zinloos in het pre-TOS tijdperk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Netflix usa had de remastered versies als ik het mij goed herinner, ik hoop dat netflix nederland die straks ook heeft. Wel balen dat netflix die vpn's nu zo aangepakt heeft, anders had ik nu lekker kunnen kijken (het gaat wel weer kriebelen).

ik hoop dat netflix wel een deal heeft om het voor een paar jaar zeker te stellen, ik heb er niet veel aan als het maar voor 1 jaar is, dan moet ik wel heel veel afleveringen gaan zien per dag om alles mee te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 17:15
Goed die teaser hadden ze beter niet kunnen releasen :+.

Verder ben ik erg benieuwd naar het geheel. Aan de ene kant is het nu wel de tijd om goede series uit te brengen. De tijd dat series altijd maar een fractie van het budget van een film kregen is echt voorbij. Aan de andere kant weet ik niet hoe groot qua fans Star Trek nog is. Oftewel, wat is het te verwachten start budget. SF leunt toch ook veel op mooie en geloofwaardige effecten, ondanks dat het er in ST niet primair om draait. Het is wel hetgeen wat nieuwe mensen aantrekt en daarmee de budget hoog houdt of verhoogd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 21:59

Stewie!

Keen must die!

[...]

Space Above and Beyond, geweldige serie, maar als je hem nu terugkijkt is het te blokkerig voor woorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 22-06 02:16
En natuurlijk Dukat ook niet vergeten, die was ook steengoed.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:36
Hoop dat de nieuwe serie ook af en toe iets met de Cardassians doet. (Heeft de Federation al die regio ontdekt (ds9, Cardassia, Bajor ect. in die tijdsperiode ?

[ Voor 4% gewijzigd door Axelfoley007 op 03-08-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Axelfoley007 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:45:
Hoop dat in die nieuwe serie ook af en toe iets met de cardassians doet. (Heeft de Federation al die regio ontdekt (ds9, cardessia, Bajor ect. in die tijdsperiode ?
The date of first contact between the Federation and the Cardassian Union has never been established, though Cardassians and Humans had traveled in the same area of space as early as 2152, as seen in "Dead Stop" and "Observer Effect". A Cardassian on Vulcan, along with a Cardassian drink, which could be of actual Cardassian origin or merely named after it, suggests that some knowledge of Cardassia existed in the Federation by the 23rd century at least.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:36
Leuk om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Memory Alpha is een heel goede site als je Star Trek-informatie wilt hebben. Daarnaast is er ook nog Memory Beta voor non-canon informatie; Gamma voor ideeën; Delta voor fan-fiction, en zijn er ook nog extra wikia's zoals de Klingon Encyclepdia en de Star Trek Expended Universe (voor fan producties). Als je het leuk vindt om te lezen, dan kan je de komende jaren nog vooruit. :)

Star Trek: Discovery Plot and Timeline Theory
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9_S9HaVMzSQ]

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 03-08-2016 20:00 ]

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41

KingCrash

Angry Rabbit

Nou het speculeren kan beginnen.
Wie wordt de nieuwe Janeway?
nu.nl
Het hoofdpersonage in de nieuwe serie Star Trek Discovery wordt een vrouw.
Dat bevestigt producent Bryan Fuller woensdag aan Variety.

De keuze voor een vrouw in de hoofdrol is geen grote verrassing. Fuller sprak tijdens het evenement Comic-Con al lovend over de eerste zwarte vrouw in de ruimte, Mae Jamison. Ook prees hij Nichelle Nichols, die als eerste zwarte vrouw de rol speelde van Nyota Uhura in de originele Star Trek-serie uit de jaren 60.

De serie Star Trek Voyager, dat werd uitgezonden tussen 1995 en 2001, had ook een vrouw als hoofdpersonage. In de serie wordt het ruimteschip Voyager geleidt door de vrouwelijke kapitein Kathryn Janeway, vertolkt door de Amerikaanse actrice Kate Mulgrew.

De opnamen voor de nieuwe Star Trek-serie beginnen over twee maanden. De eerste aflevering is in januari op de Amerikaanse zender CBS te zien.

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Aangezien we nog niets over het verhaal weten is het een beetje voorbarig om te suggereren dat het hoofdpersonage ook de kapitein zal zijn.

EDIT;

Harstikke veel info omtrent Discovery

https://www.reddit.com/r/...bout_star_trek_discovery/

[ Voor 71% gewijzigd door NitroX infinity op 11-08-2016 12:48 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vind het ook wel snel/kort dat de opnames pas over 2 maanden beginnen en we al in januari de eerste aflevering kunnen verwachten.

• LA-384
[offtopic]
CBS All Access information
* There will be ads. about 12 minutes per hour
* Head of CBS All Access: "It’s the lightest ad load you can get. We’re toying with the idea of a commercial free option.
eigenlijk wel erg, 20% reclame wordt beschouwd als de laagste" reclame-last" :'(

[ontopic]
Ik hoop eigenlijk op een paar grotere namen die met het acteertalent deze serie naar een hoger niveau kunnen tillen. Misschien neemt whoopi goldberg haar rol als Guinan weer op zich _O-

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ze nemen imho een behoorlijk risico met een prequel. Niet dat ik iets tegen het principe prequels heb, maar het wordt in het geval van Star Trek automatisch veel lastiger met bekende verhaallijnen en feitelijk de technologische progressie die je zag van TOS naar VOY. Je forceert dan eigenlijk een onmogelijke keuze, of je kiest voor retro-tech of voor een breuk met het verleden, beiden zijn imho niet wenselijk. Maar we zullen zien.

Iemand trouwens er al achter welke event ze bedoelen met:
Last scrap of info on this (and all getting written up soon by @LauInLA): It is an event referenced in TOS
Op reddit:
There's no canon date for the Battle of Axanar AFAIK. And trekcore says Fuller specifically stated the event in question is not the Kobayashi Maru, the Battle of Axanar or the Earth-Romulan War. (The latter being obvious from the date of course.)

• Snowwie
LA-384 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:41:
[offtopic]

eigenlijk wel erg, 20% reclame wordt beschouwd als de laagste" reclame-last" :'(
Het hoort niet eens zo, je betaald immers voor je reclameloze Netflix content.

Daar weer reclame overheen gooien is als btw over energiebelasting.
:X

Mijn YouTube Channel

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:51

wontcachme

You catch me? No you wont

Snowwie schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:36:
[...]

Het hoort niet eens zo, je betaald immers voor je reclameloze Netflix content.

Daar weer reclame overheen gooien is als btw over energiebelasting. :X
Nergens staat dat dat ook voor Netflix is. Lijkt mij meer van toepassing op CBS online.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Snowwie
wontcachme schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

Nergens staat dat dat ook voor Netflix is. Lijkt mij meer van toepassing op CBS online.
Foutje.... :X 8)7

Mijn YouTube Channel

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit is één van de weinige dingen waar ik momenteel echt naar uitkijk. Verder ook TWD en de nieuwe Marvel series. Ik ben echt zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

LA-384 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:41:
Bizar, in Nederland mag er maximaal 20% van de tijd reclame uitgezonden worden, dat is in Amerika de minimale ondergrens, wil niet weten wat de maximale grens daar is :X

Zie http://www.totaaltv.nl/ni...n-teveel-reclame-uit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gezien televisieseries van de grote netwerken (NBC, CBS, ABC, FOX) allemaal ongeveer 21 of 42 minuten duren, maar 30 of 60 minuten respectievelijk in beslag nemen, is voor die zenders 18 minuten reclame per uur (ofwel 30%) gewoonlijk.

Dat is toch lekker Star Trek kijken, met maar 12 minuten reclame. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Iemand onderaan dit artikel heeft mijn gedachte perfect verwoord:
http://www.startrek.com/a...reveals-discovery-details
I am so disappointed to have my worst fears confirmed about the era this is going to be set in. Why oh why does everything have to be a prequel? especially on a show set in the future! And set before Kirk again! That means they have to stick to the canon of TOS, TNG, DS9 AND Voyager plus all the TNG movies which will be a nightmare and they will likely get it wrong. I actually enjoyed Enterprise and feel it was cut off just when it was getting good but I am really disappointed we're getting another prequel, there are so many good stories you could make a show about after Voyager. Just off the top of my head, the Federation has got Transwarp working but it is limited to short trips so they build a ship that can transwarp to remote space and then use normal warp to explore, maybe seek out some new life and new civilisations! That took me two minutes to come up with and I'm already more excited about it than I am about Discovery!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het is een enorm risico wat ze nemen, waar ik het meest bang voor ben is dat de fanbase verder fragmenteert als mensen afhaken, wat natuurlijk al gebeurd is met J.J. Abrams visie op Star Trek. Uiteindelijk wordt het dan steeds moeilijker om 1 fanbase aan te spreken met een film/serie, wat uiteindelijk een existentieel risico wordt voor de franchise.

Ik denk dat het nog steeds wel een succes kan worden, maar het wordt gewoon (onnodig) moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

Winkiller

De Mopperpot

Anoniem: 147126 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Nee ben ik niet met je eens als je naar de wapenwedloop kijkt. Concurrerende naties (Vijanden) zullen proberen elkaar te overtreffen op het gebied van wapentechnologie of simpelweg in aantallen wapens. Daarom vind ik het ook jammer dat we terug gaan naar "TOS", dat neemt niet weg dat de huidige films met de jeugdige Kirk en Spock fantastisch zijn. Als Star Trek fan ga ik gewoon kijken en dan mijn conclusies gaan trekken, ik vond Star Trek serie met Captain Jonathan Archer ook beter dan vele afleveringen van Voyager, dat werd plots best saai met al die holodek verhaaltjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Je kan nog zo veel vetter er zijn altijd sterkere wezens, kijk naar Species 8472. Daar had zelfs de Borg moeite mee. Transwarp met eventuele gevolgen, ga zo maar door.

Maar goed, een nieuwe serie word ik enthousiast over, nu hopen dat het niet tegen gaat vallen.

Fragmentatie in de fanbase is zeker een risico, maar ook wel logisch. De serie bestaat 50 jaar, dus de doelgroep is compleet anders. Je moet ook deze generatie weer kunnen boeien en spijtig genoeg zal dat niet lukken met TNG bv. (verwacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat er gelukt is met Enterprise, kan natuurlijk ook prima lukken met Discovery. Je kiest een aantal bondgenoten die dan nog geen bondgenoten zijn of waar de betrekkingen nog niet lekker mee lopen en hier en daar diep je de vijandelijke relaties met niet zo heel bekende rassen uit. (In Enterprise Vulcans, Andorians, Xindi, Suliban, enz.) En hup, voldoende houvast voor allerlei verhaallijnen. Zo af en toe laat je een glimp zien van oude vertrouwde (maar dan nog niet bekende) vijanden zien (Klingon, Romulans, Borg) en daar heb je genoeg voer voor verschillende verhaallijnen.

Zoiets is met Discovery ook te doen, zonder dat je teveel aan de tijdlijn en de bestaande canon loopt te klooien. De Borg-aflevering in ENT was fantastisch. Niet alleen omdat dit het "echte" first contact was in de serie, maar ook omdat het de film uitdiepte en zo de canon als geheel meer body gaf. Goed uitgevoerd moet Discovery ook zoiets kunnen bewerkstelligen.

Neemt niet weg dat ik - denk ik nu - ook liever pré post-Voyager had gezien, maar waarom ook niet? Ik vond Enterprise als serie een groot succes en een heel mooie toevoeging aan de Star Trek-lore. Laten we hopen dat de schrijvers van Discovery weten wat ze doen en een échte nieuwe Star Trek-serie schrijven, in plaats van een dertien-in-een-dozijn-sf-dingetje.

Edit: @D-Three: pré in post veranderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
defiant schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:05:
[...]

Ze nemen imho een behoorlijk risico met een prequel. Niet dat ik iets tegen het principe prequels heb, maar het wordt in het geval van Star Trek automatisch veel lastiger met bekende verhaallijnen en feitelijk de technologische progressie die je zag van TOS naar VOY. Je forceert dan eigenlijk een onmogelijke keuze, of je kiest voor retro-tech of voor een breuk met het verleden, beiden zijn imho niet wenselijk. Maar we zullen zien.

Iemand trouwens er al achter welke event ze bedoelen met:
[...]

Op reddit:

[...]
Ik denk dat dat wel zal mee vallen. Het is dus één verhaal uitgesponnen over 13 afleveringen. Ik heb geen idee of er dan ook plannen zijn voor nog meer seizoenen. Maar als dit eerste seizoen zich al concentreert op dit ene verhaal dan lijkt er mij ook minder kans dat ze in het vaarwater van bestaande verhaallijnen komen?

Al had ik ook liever geen prequel gehad, inderdaad onder andere ook omdat het qua technologie moeilijker zal zijn. Daarom denk ik ook dat ze zich meer zullen concentreren op het verhaal en actie dan op technologische blabla. Maar sowieso zal het er allemaal veel beter en moderner uit zien dat TOS, dat is uiteraard zeker. Daar kunnen ze niet omheen.
defiant schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:37:
[...]

Het is een enorm risico wat ze nemen, waar ik het meest bang voor ben is dat de fanbase verder fragmenteert als mensen afhaken, wat natuurlijk al gebeurd is met J.J. Abrams visie op Star Trek. Uiteindelijk wordt het dan steeds moeilijker om 1 fanbase aan te spreken met een film/serie, wat uiteindelijk een existentieel risico wordt voor de franchise.

Ik denk dat het nog steeds wel een succes kan worden, maar het wordt gewoon (onnodig) moeilijk.
Misschien vandaar de keuze van de prequel omdat alles voor de laatste films zogezegd nog hetzelfde is? Dan stoot je oude fans niet tegen de borst omdat ze een "nieuw" TNG maken en verwar je nieuwe fans niet met een serie in een andere tijdlijn? Of ze moeten gewoon een immense sprong in de tijd maken, honderden jaren na Voyager.
Jorgen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:31:
Neemt niet weg dat ik - denk ik nu - ook liever pré-Voyager had gezien, maar waarom ook niet? Ik vond Enterprise als serie een groot succes en een heel mooie toevoeging aan de Star Trek-lore. Laten we hopen dat de schrijvers van Discovery weten wat ze doen en een échte nieuwe Star Trek-serie schrijven, in plaats van een dertien-in-een-dozijn-sf-dingetje.
Post-Voyager bedoel je?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Als Seven of Nine maar weer meedoet vind ik het verder wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jep, aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mad-Matt schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:10:
Iemand onderaan dit artikel heeft mijn gedachte perfect verwoord:
http://www.startrek.com/a...reveals-discovery-details

[...]
Ik kan niet anders dan het er volledig mee eens zijn. Ik ben een grote fan van dit soort sci-fi.(startrek, starwars, stargate) Maar het lijkt wel alsof de schrijvers en producers gewoon de fantasie en/of inspiratie missen om verder de toekomst in te kijken. Je ziet dat bij de complete reboot van het Star trek universum in de nieuwe films. Je zag dat bij de prequels van Star wars. En volgens mij is er bij de Stargate francise ook nog steeds sprake om de originele trilogie weer nieuw leven in te blazen.

Ik denk dat ze gewoon op safe spelen omwille van het "nieuwe/jonge" sci-fi publiek. (het gaat tenslotte in die wereld nog altijd om ratings en dus pegels)

Echt enthousiast ben ik dus niet, om weer naar een prequel te gaan zitten kijken terwijl ik in mijn hoofd al zoveel verder ben.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Originele trilogie? :P Stargate was maar 1 film en de series waren er voor een stuk op gebaseerd. Maar er komt inderdaad een remake en uitbreiding in de vorm van een trilogie. Ik was een enorme fan van de film en de series. Maar naar mijn gevoel had deze op het laatst nog weinig te maken met het avonturieren door het verkennen van planeten met de Stargate. Bij sommige afleveringen had ik soms een beetje een Star Trek gevoel :P Universe was dan weer een stap in de goede richting, vond ik.

Het probleem is dat het altijd maar grootser moet worden. Nieuwere, grotere vijanden worden verslagen door betere technologie waarna er grootsere vijanden klaar staan. Ori, Wrath, 1 pot nat :P Ook al is Star Trek toch altijd een beetje gebleven wat het was (misschien was DS-9 daar iets anders in), ook daar wordt het een beetje een probleem naar mijn gevoel. Borg in First Contact, een Borg Queen, Transwarp, adaptive shielding, tijdreizen, ... Ik snap dan soms wel dat ze een reboot willen maar het is inderdaad gemakzuchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
D-Three schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:13:
Maar als dit eerste seizoen zich al concentreert op dit ene verhaal dan lijkt er mij ook minder kans dat ze in het vaarwater van bestaande verhaallijnen komen?
Als ze het goed doen is er weinig aan de hand inderdaad zelfs niet als rechtstreeks door het vaarwater gaan van andere verhaallijnen, maar hierin schuilt dus wel een risico waarvan ik hoop dat men zich ervan bewust is.
Misschien vandaar de keuze van de prequel omdat alles voor de laatste films zogezegd nog hetzelfde is? Dan stoot je oude fans niet tegen de borst omdat ze een "nieuw" TNG maken en verwar je nieuwe fans niet met een serie in een andere tijdlijn? Of ze moeten gewoon een immense sprong in de tijd maken, honderden jaren na Voyager.
Dit hele probleem zou er niet zijn als ze iets zorgvuldiger met de franchise zouden zijn omgaan, m.a.w. het hele probleem van alternatieve tijdslijnen/universums en karakters die zo nodig gereboot moesten worden was imho onnodig.

Als men de focus in plaats daarvan legt op het produceren van hoge kwaliteit en het waarborgen van consistentie zorgt dat er uiteindelijk voor dat de franchise nog heel erg lang mee kan. Dat is weliswaar ontzettend moeilijk, maar zo niet dan verwaterd uiteindelijk de franchise en gaat de stekker er uiteindelijk uit.

HBO bewijst al een hele tijd dat het mogelijk is een groot publiek bereiken met een diepgaand verhaal over meerdere seizoenen en complexe karakters zonder te hoeven vervallen in goedkoop entertainment of shortcuts.
D-Three schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:52:
Het probleem is dat het altijd maar grootser moet worden. Nieuwere, grotere vijanden worden verslagen door betere technologie waarna er grootsere vijanden klaar staan. Ori, Wrath, 1 pot nat :P Ook al is Star Trek toch altijd een beetje gebleven wat het was (misschien was DS-9 daar iets anders in), ook daar wordt het een beetje een probleem naar mijn gevoel. Borg in First Contact, een Borg Queen, Transwarp, adaptive shielding, tijdreizen, ... Ik snap dan soms wel dat ze een reboot willen maar het is inderdaad gemakzuchtig.
Dat bedoel ik inderdaad met kwaliteit en consistentie, hoewel de borg queen imho breekt met het oorspronkelijk principe van de Borg was de film kwalitatief een prima afsluiter van een tijdperk en Borg verhaallijn.

Want hoewel het in abstracte zin het een interessante vijand is, zijn de in oorspronkelijke vorm de Borg qua verhaallijn mogelijkheden zeer beperkt. Want je praat over een almachtig collectief zonder enig menselijk karakter of emotie met maar 1 doel en dat is iedereen assimileren. De Queen was een manier om die dimensie te introduceren.

Echter Voyager ging er vervolgens mee aan de haal met over het algemeen maar matige verhaallijnen en plotdevices zoals tijdreizen en toekomstige technologie. Het heeft daarmee de weg redelijk geblokkeerd voor verhaallijnen na Voyager. Onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nog wat meer info:

http://moviepilot.com/pos...063b411e6bb92a1d998511fda

Ik hoop echt dat dit niet helemaal is zoals ik het lees, zo'n gedwongen politiek correcte rol aan het publiek opdringen omdat het past in de huidige klimaat. (Net als een verplicht homo-karakter).

En ook nog een stukje over de periode, nog meer bevestiging dat het een prequel is. Tussen Undiscovered Country en TNG zint mij al meer dan tussen Ent en TOS, maar vind het nog steeds jammer dat het geen vervolg is wat na VOY afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:13:
Nog wat meer info:

Ik hoop echt dat dit niet helemaal is zoals ik het lees, zo'n gedwongen politiek correcte rol aan het publiek opdringen omdat het past in de huidige klimaat. (Net als een verplicht homo-karakter).
Maar waarom zou je geen vrouwelijke captain doen en/of homo-karakter toevoegen aan Star Trek? Alleen omdat het PC zou zijn om het wel te doen? Als de schrijvers en casting hun werk goed doen maakt het geen reet uit of de captain een mannetje of vrouwtje wordt. Datzelfde geldt m.i. voor het toevoegen van een homo-karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mad-Matt schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:13:
Nog wat meer info:

Hoezo politiek correct? Vergeet je soms dat Star Trek in een toekomst speelt waarin de maatschappij juist dusdanig veranderd is dat vrouwen echt gelijkwaardig zijn aan mannen en dat seksuele voorkeur ook niets meer uit maakt?

Dat jij het als politiek correct ziet, betekent wat mij betreft juist dat jij nog bepaalde vooroordelen hebt op dat gebied... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jullie hebben een punt, maar ik vind het in het huidige klimaat zo opgedrongen overkomen.
Mij maakt het geen donder uit, al zie ik 1 van zijn voorkeuren liever niet (maar dat komt omdat ze altijd k*t wijven speelde in haar vorige rollen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wildfire schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Hoezo politiek correct? Vergeet je soms dat Star Trek in een toekomst speelt waarin de maatschappij juist dusdanig veranderd is dat vrouwen echt gelijkwaardig zijn aan mannen en dat seksuele voorkeur ook niets meer uit maakt?

Dat jij het als politiek correct ziet, betekent wat mij betreft juist dat jij nog bepaalde vooroordelen hebt op dat gebied... :P
nouja, het is des StarTrek om een wereld neer te zetten waar dingen gewoon zijn die nu ter discussie staan. Daarmee is het politiek correct omdat het dingen normaliseert die jongeren als normaal willen zien en zo nog wat zaken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gaius schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Maar waarom zou je geen vrouwelijke captain doen en/of homo-karakter toevoegen aan Star Trek? Alleen omdat het PC zou zijn om het wel te doen? Als de schrijvers en casting hun werk goed doen maakt het geen reet uit of de captain een mannetje of vrouwtje wordt. Datzelfde geldt m.i. voor het toevoegen van een homo-karakter.
Zolang het niet homo-is-om-het-homo-zijn, maar gewoon een karakter die toevallig die voorkeur heeft wel.
Als het er te dik bovenop ligt (zeg maar comedyserie-homo) zou binnen Star Trek nergens op slaan. Daar zijn dingen gewoon geaccepteerd in die tijdsperiode.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 17-08-2016 19:04 ]

• ikkejr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik ben heeeeel erg benieuwd hoe het gaat worden! Ik heb overigens ook gelezen dat door de gestelde tijdlijn guest-appearences mogelijk zijn :D Ik vermoed dan dat het hier gaat om Archer en z'n crew, tenzij Janeway weer met de tijd gaat kloten :D

Beetje-off-topic-I-guess:
Iemand anders ook bang dat als deze serie flopt, dit het einde betekend voor Star Trek series? Zeker nu CBS loopt te kutten over Fan productions?

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:57:
Zolang het niet homo-is-om-het-homo-zijn, maar gewoon een karakter die toevallig die voorkeur heeft wel.
Als het er te dik bovenop ligt (zeg maar comedyserie-homo) zou binnen Star Trek nergens op slaan. Daar zijn dingen gewoon geaccepteerd in die tijdsperiode.
Gezien afwijkende sekuele indentiteiten in die periode geaccepteerd moeten zijn wil je juist eigenlijk dat het er (vrij) dik bovenop ligt. Een homoseksuele man die zich als een gemiddelde heteroseksuele man (cishet) gedraagt wordt nu ook al binnen een heel groot deel van de westerse samenleving geaccepteerd. Een dergelijk personage zou alleen maar homo om het homo zijn.

Als men echt barrieres wil doorbreken, komen ze met een panseksuele genderqueer-personage of iets in die richting. Maar ja, zo lang studiobazen bepalen wat er gefilmd wordt, ziet de ideologie van Star Trek er toch enigszins bekrompen uit.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
ikkejr schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:02:
Beetje-off-topic-I-guess:
Iemand anders ook bang dat als deze serie flopt, dit het einde betekend voor Star Trek series? Zeker nu CBS loopt te kutten over Fan productions?
Om Ronald D. Moore te quoten na z'n Voyager periode:
Ron Moore does not believe that STAR TREK is dead. He asks, "What’s the worst that could happen to it? In some ways, the worst would be the best. It would just get taken off the air, and they won’t make movies for a long time. They won’t do anything for a long time. But it will definitely come back. I mean, we are kidding ourselves if we really think that Paramount is every going to stick it in a dustbin some place and never open up that can. They are going to mine it forever. It’s Paramount’s baby. It’s their property to do with, as they will. I know for a fact that the high level executives at Paramount, right up to the high level executives at Viacom, regard STAR TREK as one of the crown jewels of the entire company. They have said they want this to go for another thirty or forty years. They want STAR TREK around, which is marked contrast to the way Paramount was in the ‘70s when they just couldn’t be bothered, and never saw the potential of STAR TREK, no matter what the fans said.
De vraag is natuurlijk in welke vorm Star Trek telkens zal terugkomen, dat het terugkomt is nog geen garantie voor kwaliteit, zoals we imho(!) met de reboot films hebben gezien.

• ikkejr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08-2021
defiant schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

Om Ronald D. Moore te quoten na z'n Voyager periode:

[...]

De vraag is natuurlijk in welke vorm Star Trek telkens zal terugkomen, dat het terugkomt is nog geen garantie voor kwaliteit, zoals we imho(!) met de reboot films hebben gezien.
Dat is weel een hele mooie van Ronald en zit wel een logica in ja, hahaha.

Ik was zelf behoorlijk fan van de reboots tot ik TOS gezien had eigenlijk... daarna vond ik het een beetje cringy... Later hebben ze het dus aangeschreven als het alternatieve Kelvin Universe natuurlijk, om er maar mooi mee weg te komen, maar de originele spelers hadden veel meer karakter :) Ooit hoop ik dat CGI mensen zo ver gaan dat ze 1 op 1 echt lijken en dan wil ik een alternative ending voor Voyager. Perhaps even an 8th season, hahaha. :D Daar loop ik al een tijdje over te fantaseren dat dat komt als CGI ver genoeg komt om mensen echt 100% menselijk te maken :)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gewoon dezelfde acteurs gebruiken. Beetje make-up en gaan.

We hebben al een heleboel gezegd over het ontwerp van de Discovery. In deze fanfilm over de USS Albatross wordt een ontwerp gebruikt dat ik erg mooi vind voor een ruimteschip van Starfleet.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Chasing The Infinite Sky (2016 Star Trek mini fan film)

Anoniem: 26235

Weer een prequel :/ laten ze nou eens verder gaan na Voyager timeline... En de laatste films helemaal vergeten.

Ik snap niks van Hollywood, nergens in de serieuze trek community is men positief over Enterprise of de laatste films. Men wil na Voyager of in de nog verdere toekomst. En het liefst een combo van tng en ds9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Misschien spelen de kosten een belangrijke rol. Verder in de toekomst, betekent ook meer hightech spullen. Dat gaat zeer waarschijnlijk gepaard met meer cgi en dat schijnt weer erg duur te zijn.

Ik kan me voorstellen dat ze niet teveel geld over de balk willen smijten met een franchise die weer opnieuw leven ingeblazen moet worden. Ik denk dat als de nieuwe serie aanslaat, er meer kans is op een serie die zich ver in de toekomst afspeelt.

Helaas is het zo misschien wel een catch 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:00
Maar nog verder naar het heden geeft tech die al bestaat of binnen 10-15 jaar achterhaald is. Dat TOS in de jaren '60 niet veel verder kon dan ze waren vind ik niet zo vreemd, maar met de huidige CGI en alles verwacht ik een blik vooruit. We gaan hoe dan ook plotbreuken krijgen. Bv schepen die sterker zijn dan TNG, dingen die in TNG en later nooit benoemd werden of technisch minder ver waren doordat die serie ook in 1987 was begonnen. Je ziet dat tablets nu al verder zijn dan de pads die ze daar gebruiken. En dan hebben we nog dik 300 jaar te gaan. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En om alles er goed uit te laten zien heb je sowieso CGI nodig. Als ze het met dezelfde kwaliteit schieten als TOS dan haken mensen ook af. Enterprise was een goed voorbeeld: dat zag er met de hedendaagse technieken prima uit, maar speelde wel voor TOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:00
En daar had je ook al dingen die in TOS nog niet bestonden, dus ook niet in ENT, maar tegenwoordig al vrijwel achterhaald zijn. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kwam vandaag een heel erg tof filmpje tegen op YouTube. Picard en de crew kijken naar Star Wars. :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Star Trek Crew watches Star Wars IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Jorgen schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:23:
En om alles er goed uit te laten zien heb je sowieso CGI nodig. Als ze het met dezelfde kwaliteit schieten als TOS dan haken mensen ook af. Enterprise was een goed voorbeeld: dat zag er met de hedendaagse technieken prima uit, maar speelde wel voor TOS.
Niet helemaal mee eens. Als je het goed doet zijn schaalmodellen mooier om te zien dan CGI.

CGI schepen hebben totaal niets majestueus. Neem bv. de crash van de Enterprise D in Generations. Hebben ze gedaan met een gigantisch schaalmodel. Maar het resultaat is er ook naar. Zeker als je het vergelijkt met de CGI crash van Voyager op die ijsplaneet in de aflevering Timeless.

Vroeger, en dan bedoel ik in de jaren 80 en 90 werkten ze veel met schaalmodellen. Echter de cameraposities waren beperkt waardoor er maar onder een paar hoeken gefilmd kon worden. Anno 2016 zou je toch verwachten dat het mogelijk moet zijn één groot schaalmodel te gebruiken en met kleine uhd camera's aan robotarmen overal rondom het schip te bewegen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Snowwie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:15:
[...]

Niet helemaal mee eens. Als je het goed doet zijn schaalmodellen mooier om te zien dan CGI.

CGI schepen hebben totaal niets majestueus. Neem bv. de crash van de Enterprise D in Generations. Hebben ze gedaan met een gigantisch schaalmodel. Maar het resultaat is er ook naar. Zeker als je het vergelijkt met de CGI crash van Voyager op die ijsplaneet in de aflevering Timeless.

Vroeger, en dan bedoel ik in de jaren 80 en 90 werkten ze veel met schaalmodellen. Echter de cameraposities waren beperkt waardoor er maar onder een paar hoeken gefilmd kon worden. Anno 2016 zou je toch verwachten dat het mogelijk moet zijn één groot schaalmodel te gebruiken en met kleine uhd camera's aan robotarmen overal rondom het schip te bewegen.
Daar ben ik het wel mee eens, maar goede special effects (of het nu schaalmodellen, animatronics, CGI is of wat anders) zijn dus wel nodig. De ene keer zal het een beter zijn, de andere keer het ander. Ik kan die afleveringen/films niet zo terugkijken in mijn hoofd, maar ik geloof je meteen. Zit sowieso al een tijdje te bedenken welke Star Trekfilm ik weer eens ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik kan nergens iets positiefs aan reacties lezen wat er tot nu toe bekend is over STD. Met ENT en de laatste films heb ik er ook geen hoop meer in.

Bovendien heb ik in de tussentijd tal van goede sci-fi series en films gezien om te weten dat Star Trek allang niet meer het alleenrecht heeft wat betreft sci-fi.

Wat men in de TOS periode laat zien hebben we nu bijna allemaal ingehaald qua science. Hoe wil men met een prequel nog mensen verwonderen of interesseren over wat mogelijk zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het ruimtereizen an sich was in ENT natuurlijk nog steeds om je over te verbazen, net als het
"beamen" / overstralen van mensen. Maar ik snap je punt wel. De meest gehoorde kritiek - in elk geval hier op GoT - is dat men graag een post-Voyager serie had gezien, juist vanwege de SF-mogelijkheden. Ik vind het zelf ook wel jammer dat er nooit Voyager-films zijn gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 19-08-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:04

Gaitman

The Real One

TOS staat op Netflix! En zo te zien de remastered versie!
DaFrenk schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:47:
Blijkbaar toch eerder!

Bekijk "Star Trek" op Netflix
http://www.netflix.com/title/70136140

Vooralsnog alleen TOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Jorgen schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:49:
Het ruimtereizen an sich was in ENT natuurlijk nog steeds om je over te verbazen, net als het
"beamen" / overstralen van mensen. Maar ik snap je punt wel. De meest gehoorde kritiek - in elk geval hier op GoT - is dat men graag een post-Voyager serie had gezien, juist vanwege de SF-mogelijkheden. Ik vind het zelf ook wel jammer dat er nooit Voyager-films zijn gekomen.
5x15-16 (Dark Frontier) zou een Voyager Film worden maar die is uiteindelijk als dubbele episode uitgezonde.
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie