[Serie] Star Trek: Discovery

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik houd het nog wel even bij The Expanse. Vandaag S6 in première op APV.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 15:59
Net weer een aflevering Discovery gezien. Moet de laatste nog kijken, maar tot nu toe trek ik dit seizoen slecht. Het begint haast op gtst in de ruimte te lijken. Drama hoort erbij. Er kan niet altijd actie zijn, maar het loopt allemaal zo traaaaag. Ik ben van Star Trek gewend dat er ook wat humor in zit, maar dat is nu ver te zoeken. Het lijkt haast wel of deze serie een perfecte weerspiegeling van de mensheid moet zijn met een donkere (vrouwelijke) kapitein, een dokter die homo is en een he/she bemanningslid. Ik heb daar niks op tegen, begrijp me niet verkeerd, maar dat hele verhaal van Adira beweegt zich zo traag en het acteerwerk daarin van Blu del Barrio vindt ik ook niet erg overtuigend. Ik hoop toch dat er wat meer pit in gaat komen anders hou ik het voor gezien.

De eerste drie seizoenen waren prima te pruimen. Philippa Georgiou was bijv. meesterlijk met haar lekkere arrogante gedrag. Burnham nu in haar rol als kapitein vindt ik niet sterk. De voorgaande Star Trek series hadden betere kapiteins.

Het verhaal is ook lastig te volgen met al die bijzondere volkeren. Ja, die waren er altijd al, maar niet zo cmplex als bijvoorbeeld de soort ‘nonnen’ waar Burnhams moeder toe behoort.

En what happend with ‘live long and prosper’? :X

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:05
paragon schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:39:
Zo vond aflevering 4 de minste van het seizoen, maar ergens was ik er wel weer heel erg blij mee...
Deze zojuist gezien en ik denk oprecht dat dit de druppel was en deze serie van de kijklijst te gooien. Is een van de weinige series waar ik steeds op de tijdsbalk kijk hoe lang die 55 min nog duurt...en dat is geen goed teken.

Geen idee wat het precies is, maar het zal wel een combi zijn van in-your-face-woke/powerwoman/diversity/feelings en cliche-scripts.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Tot nu toe geniet ik behoorlijk van S4, leuke karakters,
spoiler:
Zora als een goede toevoeging!
, en de DMA is tot nu toe best tof gebleken. Ik hoop echt dat de komende 3 afleveringen dit sterk oplossen. S4 voelt behoorlijk weer als classic, en best wel een stuk zelfverzekerder. Je merkt wel wat invloed van Covid
spoiler:
Veel te weinig Jett Reno, maar Tig Notaro is natuurlijk wat kwetsbaarder...
, maar de manier waarop Starfleet, de Federation, en ook karakters als Book worden getoond kan me bekoren. Elk seizoen is voor mij een stap naar boven geweest.

Maar ik moet bekennen dat Lower Decks, Picard S2, en Strange New Worlds me ook een hoop te verheugen geven. LD is wat mij betreft de 'beste' nieuwe trek tot nu toe, en dat is terwijl ik geniet van zelfs disco.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 17:47
Joarie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:30:
[...]

Deze zojuist gezien en ik denk oprecht dat dit de druppel was en deze serie van de kijklijst te gooien. Is een van de weinige series waar ik steeds op de tijdsbalk kijk hoe lang die 55 min nog duurt...en dat is geen goed teken.

Geen idee wat het precies is, maar het zal wel een combi zijn van in-your-face-woke/powerwoman/diversity/feelings en cliche-scripts.
Heb afgelopen weekend de laatste 3 Star Trek films gekeken en die geven toch goed de juiste gedachte weer die Gene Roddenberry met Star Trek voor ogen had.
Zit nu afl 6 te kijken van dit seizoen een ik begrijp jouw commentaar des te beter.
Ik kijk wel maar het ”echte gevoel” komt nog steeds niet op voornamelijk doordat het hoofdkarakter door de verkeerde actrice wordt vertolkt en er weinig of geen verhaallijn in zit. De doorgeslagen wil om een bepaald diversiteitsbeleid erdoor te duwen helpt hier zeker niet in mee.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:09

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Joarie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:30:
Diezelfde conclusie heb ik vorig seizoen al getrokken. Ik heb mezelf nog verder gedistantieerd van het label Star Trek/SF als criteria om een serie te kijken en meer objectief gaan kijken naar de kwaliteit van de serie en Discovery is echt ver beneden peil op bijna alle vlakken.

Het label Star Trek zegt op zichzelf niets, het gaat om de invulling ervan, qua kwaliteit schrijvers, producers, acteurs, etc.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

defiant schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:03:
[...]

Ik heb mezelf nog verder gedistantieerd van het label Star Trek/SF [...]
offtopic:
Ik voel een nickchange aankomen ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik kijk S4 pas als het afgerond is. Echter vorig jaar speelde ik al met de gedachte om vanwege bovengenoemde redenen de serie op te geven maar wilde het nog een kans geven. Als ik dit zo lees dan wordt dit mijn laatste seizoen.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 31-12-2021 11:32 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 16:04

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mijn rantje.

Seizoen 1 en 2 waren goed, 3 ging al wat afglijden maar 4 is ridicuul ten top.

Grappig spelletje: spot de blanke hetero man! Er is geen een karakter in de serie die daaraan voldoet.
Men is of vrouw, of homo/trans whatever, of Afrikaans/Aziatisch, of een alien, of een kombinatie, maar er is geen enkele blanke hetero man. Zal wel een toekomst dingetje zijn.

Dat het merendeel van de brug vrouw is kan prima, maar die lachende ‘coole’ blikken naar elkaar van ‘dit is zo makkelijk voor mij’. Focus je op je taak zeg.

En dan als correctieve kers op de taart is de bewust geworden AI OOK vrouwelijk.. en heeft die AI zowaar emoties en kan ze zich niet concentreren op haar werk etc. Gaan ze de gevoelens van de AI zachtjes behandelen en er mee praten zodat het normaal kan functioneren.

Letterlijk de enige reden die ik kan verzinnen dat ik nog kijk is mijn spelletje van hierboven. Oh en zien of de wokeness nog groter kan.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tijgert schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:05:
Mijn rantje.

Seizoen 1 en 2 waren goed, 3 ging al wat afglijden maar 4 is ridicuul ten top.

Grappig spelletje: spot de blanke hetero man! Er is geen een karakter in de serie die daaraan voldoet.
Men is of vrouw, of homo/trans whatever, of Afrikaans/Aziatisch, of een alien, of een kombinatie, maar er is geen enkele blanke hetero man. Zal wel een toekomst dingetje zijn.

Dat het merendeel van de brug vrouw is kan prima, maar die lachende ‘coole’ blikken naar elkaar van ‘dit is zo makkelijk voor mij’. Focus je op je taak zeg.

En dan als correctieve kers op de taart is de bewust geworden AI OOK vrouwelijk.. en heeft die AI zowaar emoties en kan ze zich niet concentreren op haar werk etc. Gaan ze de gevoelens van de AI zachtjes behandelen en er mee praten zodat het normaal kan functioneren.

Letterlijk de enige reden die ik kan verzinnen dat ik nog kijk is mijn spelletje van hierboven. Oh en zien of de wokeness nog groter kan.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/20/590x/secondary/admiral-actor-star-trek-discovery-2759297.jpg?r=1605305792628

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
De grote baas is man.
Tsk, da's ook niet woke :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik snap de thumbs up niet zo. Zijn mensen echt zo kleurenblind? Zou ik hem echt vergeten?
De admiraal is Israëlisch met Arabische roots, en nee daar is niks mis mee (voor als iemand de racisme kaart wilt trekken want de discussie dood maken is zo veel koeler).

Ik zei specifiek blanke hetero man (waar ik dan ook met hetero niet noodzakelijk doel op zijn bevestigde geaardheid maar op zijn ogenschijnlijke geaardheid aan de hand van fysieke eigenschappen die vaak geassocieerd worden met niet hetero’s).

Dus… iemand? En zoals ik al zei, een alien die gespeeld wordt door een blanke (hetero) man telt niet, het gaat om het karakter, zoals bijvoorbeeld toen Jason Isaacs nog meespeelde.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Raymond schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:48:
De grote baas is man.
Tsk, da's ook niet woke :+
Is nog steeds maar twee van de drie, man en (mogelijk) hetero ;)
Het gaat mij om te zien hoe diep de blankenhaat en wokeness in de serie verwoven zitten.
Vandaar mijn spelletje “spot the WSM” (White Straight Male).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
Tijgert schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:11:
[...]

Is nog steeds maar twee van de drie, man en (mogelijk) hetero ;)
Het gaat mij om te zien hoe diep de blankenhaat en wokeness in de serie verwoven zitten.
Vandaar mijn spelletje “spot the WSM” (White Straight Male).
Zap de WSM met Star Trek wordt dan zo een verkapte alcoholvrije avond :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Joarie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:17:
[...]

Zap de WSM met Star Trek wordt dan zo een verkapte alcoholvrije avond :+
Bacardi Oakheart cola maakt het wel leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:23
Cronenberg is toch blank :-)

(hm, ik heb videodrome nog ergens op een vhs band, opgenomen van de BBC in de jaren 80.)

[ Voor 62% gewijzigd door durian op 31-12-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 22:38
Was dat niet ook gelijk het beste karakter? Net als Captain Pike het seizoen ervoor? ;)

Ze gedroegen zich in ieder geval als Star Trek karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Ik neem er een drankje op!

Een bejaarde WSM...daar kan niemand kwaad op worden toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Michelle Yeoh had veel beter gepast als main character..
Was erg sterk in seizoen 1.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

durian schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:01:
Cronenberg is toch blank :-)

(hm, ik heb videodrome nog ergens op een vhs band, opgenomen van de BBC in de jaren 80.)
Ah kijk, dat zou nog kunnen! Toch nog 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

Tijgert schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 01:25:
[...]

Ah kijk, dat zou nog kunnen! Toch nog 1 :)
Een blanke boomer, die wordt nog wel main antagonist….en zal dan wel met een regenboogkleurige phaser worden gestunned ofzo.

Ik wist niet eens dat er al weer een nieuw seizoen was, maar als ik af ga op de commentaren hier dan moet ik nog maar zien of ik me er doorheen kan worstelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 22:18
Seizoen is afgelopen, voor mij was het dramatisch. Hoewel ik het begin met de DMA mysterie wel redelijk vond, werd het naarmate de seizoen vorderde belabberd. Ik kan hier een hele post gaan typen over wat er volgens mij niet klopt aan deze ST adaptie, maar "you either love it or hate it" zoals ze het mooi zeggen. Ik zal wel zeggen dat Michael één van de grootste miscasts is in TV historie. Zooooo slecht.

TL;DR: total shit. Mocht er een volgende seizoen komen (één die de serie wéér opnieuw tracht uit te vinden), zal ik waarschijnlijk niet eens de moeite nemen om het downloaden. Deze show begon leuk, maar eindigt in de shitpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:47
mister_S schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:50:
TL;DR: total shit. Mocht er een volgende seizoen komen (één die de serie wéér opnieuw tracht uit te vinden), zal ik waarschijnlijk niet eens de moeite nemen om het downloaden. Deze show begon leuk, maar eindigt in de shitpot.
Een artikel in januari gaf het reeds aan:
Star Trek: Discovery Season 5 Renewal Confirmed

Ik dacht eerlijk gezegd ook heel even dat de serie weer een andere richting ging nemen, of werd heruitgevonden zoals je correct aangeeft.
spoiler:
Toen Stamets aangaf dat de spore drive waarschijnlijk zou sneuvelen bij het losbreken uit de sphere.
Ma'am president gaf aan dat ze dan decennia nodig zouden hebben om thuis te geraken... -> Voyager scenario?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@mister_S verhaal technisch vind ik Enterprise nog irritanter dan discovery ..

Vergeet niet dat Discovery ergens in TOS oid afsplitst .. en dan een voorbij Picard oid beland ..

Kwa serie valt er zoiezo veel op af te dingen, dat het niet matched met veel startrek vastgestelde zaken andere klingons om er 1 te noemen is nogal droevend.
Veel zaken in ander ST series bouwen op/af zoals character development of enviromental meuk .. Discovery stuiterd als een bal over door een flipperkast . houvast is er niet te vinden.. Wat moet je dan van de cast verwachten ?

@Kapoen dat had denk ik wel leuker geweest dan wat het nu is ..dan deze anti-climax

en ik denk dat de serie zoveel leuke nieuwe dingen aanstipt
- nieuwe tech (spore drive)
- AI intergratie (anders dan data)
- toekomstige meuk zoals de refit van het schip met alle tech die erbij komt
- andere invalshoeken (what if scenario zoals the big burn, of MDA/C-10)

conclusie: kwaliteit is bedroevend .. en ze laten te veel liggen

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gisteren deel S4 opgezet maar in het begin van aflevering 1 trok ik het al niet meer. Ik was al die woke typetjes en verhaallijnen deels beetje vergeten maar ik heb hier gewoon geen kracht voor, zo geforceerd allemaal. Hoe ik de eerste drie seizoenen ben doorgekomen vraag ik me nog steeds af. :X

Zoals ik er nu over denk stopt het hier voor mij als trouwe Trekkie. Ik ga een andere adaptatie afwachten in de vermoedelijk ijdele hoop op beter.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

op welke streamingdienst kun je het 4e seizoen van star trek discovery kijken? Gewoon op netflix?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 27-05 22:44
Salvatron schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:56:
op welke streamingdienst kun je het 4e seizoen van star trek discovery kijken? Gewoon op netflix?
Op Videoland, staat tussen GTST en Onderweg naar morgen.

Jokes aside, ik ben na het vorige seizoen al afgehaakt. Het had voor mij niets meer van doen met startrek zoals ik hem kon. Die wokeness trok ik echt heel slecht. Je zou verwachten dat die drama in de toekomst wel uit de wereld zou zijn omdat je tussen de Aliens enz leeft, maar helaas.

Geen Discovery meer voor mij, en die nieuwe met Picard zelf is al even bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De_Bastaard schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Hu?
Ik zie voornamelijk figuren uit het verleden terug keren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

OK, dankjewel, ik zal binnenkort dan even een abonnement op Videoland afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[...]

Jokes aside, ik ben na het vorige seizoen al afgehaakt. Het had voor mij niets meer van doen met startrek zoals ik hem kon. Die wokeness trok ik echt heel slecht. Je zou verwachten dat die drama in de toekomst wel uit de wereld zou zijn omdat je tussen de Aliens enz leeft, maar helaas.

Ach ach ach 'de wokeness'... Je zal het maar lastig vinden als er echte menselijke problemen in je serie aan bod komen... Sowieso: wat bedoel je met wokeness? Dat er meer vrouwen een leidende rol hebben? Dat twee mannen elkaar een kusje geven? Of dat er over trauma en gevoelens gesproken wordt op een kwetsbare en treffende manier? Ik snap niet helemaal waarom je hier een probleem mee hebt. Sowieso, als je woke als denigerend woord gebruikt, aan welke kant van de discussie je ook staat, dan ben je al een beetje af.

Ik vind het juist wel verfrissend dat een SciFi serie laat zien dat mensen gewoon helemaal kapot kunnen gaan. Dat ze fouten maken, heftige emoties hebben.

Het schrijfwerk voor Disco is niet subtiel, en sommige dingen zijn echt te makkelijk geschreven, veel 'magische momenten' om het plot vooruit te helpen. Inderdaad een voorbeeld is die 'oh we blazen onze sporedrive op, terugreis wordt balen maar we hebben het er voor over' en dan minuten later 'oh er opent een wormhole en dat is voor ons, wat aardig'. Thema's als een Booker die na een trauma helemaal van het padje af gaat en later weer zichzelf terugvind, of een persoon in een lichaamstransitie, whatever: vind ik absoluut niet storend en eigenlijk de boel zelfs verrijken.

Maar laten we wel wezen: het is een tv-serie. Vermoedelijk voor de Young Adult geschreven en iets erboven. Binge-voer voor de massa. Er zit genoeg Star Trek in als fan-service maar het is wel een ander beestje dan de cliché series van de jaren 80/90. En dat is prima! We geven ook meer toe aan maatschappelijke en persoonlijke ontwikkelingen in onze series en films. Ik zou een nieuwe serie die gewoon doorgaat met de lijn TNG, DS9, VOY eigenlijk rete-saai vinden denk ik. Been there, done that.

Tot slot: ook ik vind Disco niet briljant geschreven. De plot is vaak te makkelijk. Maar laten we wel wezen: in TNG gebeurde dat OOK bij de vleet. Reverse the polarity! (En als dat geen woke gender-bender is dan weet ik het ook niet meer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Salvatron schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:56:
[...]
OK, dankjewel, ik zal binnenkort dan even een abonnement op Videoland afsluiten.
Ik heb geen Videoland maar het was, vermoed ik, puur een grap over het soap-niveau van de serie.

FWIW: Discovery staat niet op Netflix of Amazon Prime. Google suggereert een beetje dat het alleen op Paramount+ staat wat in NL niet wordt aangeboden.
sebastius schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:04:
Ik vind het juist wel verfrissend dat een SciFi serie laat zien dat mensen gewoon helemaal kapot kunnen gaan. Dat ze fouten maken, heftige emoties hebben.
Yup, helemaal goed. Er zijn in het verleden ook hele goede afleveringen geweest die dat adresseren. Maar als het elke week een kwart vd aflevering is dan heeft er iemand niet goed opgelet. De helft van een romcom tiet'n & skiet'n zou ook resulteren in fans die afhaken. Elke aflevering letterlijke Shakespeare-teksten in soaps ook.

Idem menselijk contact en romantiek, ongeacht welke geslachten etc. LHGBT etc. is ook al zeker 30 jaar onderdeel van Star Trek. Maar wederom, niet elke week. Als Troi elke week Riker zou aflebberen zouden er ook klachten komen.

Verder, belangrijker, is helaas het schrijfwerk gewoon belabberd. En zoals je zegt vast voor de (Amerikaanse) Young Adult geschreven (i.t.t. ouder werk). 'We' zijn simpelweg niet de doelgroep.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

F_J_K schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Ik heb geen Videoland maar het was, vermoed ik, puur een grap over het soap-niveau van de serie.

FWIW: Discovery staat niet op Netflix of Amazon Prime. Google suggereert een beetje dat het alleen op Paramount+ staat wat in NL niet wordt aangeboden.
Ah ja, vandaar dat ik het niet kan vinden, ik las wel ergens dat paramount+ wel plannen had om naar nederland te komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

[...]

Ach ach ach 'de wokeness'... Je zal het maar lastig vinden als er echte menselijke problemen in je serie aan bod komen... Sowieso: wat bedoel je met wokeness? Dat er meer vrouwen een leidende rol hebben? Dat twee mannen elkaar een kusje geven? Of dat er over trauma en gevoelens gesproken wordt op een kwetsbare en treffende manier? Ik snap niet helemaal waarom je hier een probleem mee hebt. Sowieso, als je woke als denigerend woord gebruikt, aan welke kant van de discussie je ook staat, dan ben je al een beetje af.

Het schrijfwerk voor Disco is niet subtiel, en sommige dingen zijn echt te makkelijk geschreven, veel 'magische momenten' om het plot vooruit te helpen. Inderdaad een voorbeeld is die 'oh we blazen onze sporedrive op, terugreis wordt balen maar we hebben het er voor over' en dan minuten later 'oh er opent een wormhole en dat is voor ons, wat aardig'. Thema's als een Booker die na een trauma helemaal van het padje af gaat en later weer zichzelf terugvind, of een persoon in een lichaamstransitie, whatever: vind ik absoluut niet storend en eigenlijk de boel zelfs verrijken.

Maar laten we wel wezen: het is een tv-serie. Vermoedelijk voor de Young Adult geschreven en iets erboven. Binge-voer voor de massa. Er zit genoeg Star Trek in als fan-service maar het is wel een ander beestje dan de cliché series van de jaren 80/90. En dat is prima! We geven ook meer toe aan maatschappelijke en persoonlijke ontwikkelingen in onze series en films. Ik zou een nieuwe serie die gewoon doorgaat met de lijn TNG, DS9, VOY eigenlijk rete-saai vinden denk ik. Been there, done that.

Tot slot: ook ik vind Disco niet briljant geschreven. De plot is vaak te makkelijk. Maar laten we wel wezen: in TNG gebeurde dat OOK bij de vleet. Reverse the polarity! (En als dat geen woke gender-bender is dan weet ik het ook niet meer ;) )
Als eerste trek ik dat popiejopie Disco niet. Discovery schrijven is niet veel meer moeite en maakt je niet minder cool. Iemand 'af' noemen als hij volgens jou Woke denigrerend gebruikt is wel heel erg labelend en daarmee maak je de discussie dood terwijl je jezelf op je schouder klopt. Woke heeft van zichzelf een spotprent gemaakt. *knip* Nee, iets is niet 'normaal' omdat een enkeling dat wilt, dat maakt het geen norm. De verdraagzamheid wordt zwaar uitgebuit en de weerstand daartegen is gelukkig groeiende.

Ik was zelf redelijk anti rechts (maar nog geen links), maar dat is wel redelijk omgeslagen nu ik door de miniscule minderheid bedreigd wordt in mijn dagelijkse leven. Wie kan zich hier nog normaal uiten over dat onderwerp tenzij men het de hemel in prijst? Rechts had vroeger nog een relatief verdraagzame 'don't ask don't tell' instelling. *knip*

Nee, ik vind het niet verfrissend als blijkbaar de hele serie draait om power vrouwen, homo's, non binair en verzin er nog maar wat letters bij LGBTQLOL etc. en mensen van kleur op zo'n manier dat blanke hetero mannen er specfiek niet in voorkomen (behalve die ene ouwe). Die krampachtigheid vind ik walgelijk. Zelfs in de tijd van TOS, waar kleur en ras helemaal een zwaar beladen onderwerp was, hadden ze dat heel mooi gemixed. Wat een achteruitgang nu, hielenlikkerij.
Nee, laat dat janken lekker aan As the world turns en GTST, maar niet in Star Trek. My gawd....

Je zet zelf een bepaald frame neer, wat tevens polariserend werkt en niet constructief is. Verder gaan we te ver off-topic.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2022 10:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Heb net seizoen 4 afgesloten.
Even een quote uit een review op IMDB en dat geeft het eigenlijk goed weer:

"WTF is going on with everyone crying all the time?

Everyone is an emotional wreck in this show. These people should have never made it into Starfleet. There ain't no crying in Starfleet!

More than half of every episode is dedicated to people crying and explaining their feelings. They do it before and after every event that takes place and then they do it some more just so you know how the feel. Stop crying and talking already and do action. Pew! Pew!

The main girl is the worst of them all. She whispers and cries in every episode and she is suppose to be the damn captain. Nobody wants a crying captain.

She cries more than Carrie Mathison of Homeland and i didn't think that was possible. Space!"

• De_Bastaard
  • Laatst online: 27-05 22:44
snah001 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:57:
Heb net seizoen 4 afgesloten.
Even een quote uit een review op IMDB en dat geeft het eigenlijk goed weer:

"WTF is going on with everyone crying all the time?

Everyone is an emotional wreck in this show. These people should have never made it into Starfleet. There ain't no crying in Starfleet!

More than half of every episode is dedicated to people crying and explaining their feelings. They do it before and after every event that takes place and then they do it some more just so you know how the feel. Stop crying and talking already and do action. Pew! Pew!

The main girl is the worst of them all. She whispers and cries in every episode and she is suppose to be the damn captain. Nobody wants a crying captain.

She cries more than Carrie Mathison of Homeland and i didn't think that was possible. Space!"
Maar, mensen die veel huilen zijn toch juist sterk en stabiel? :p

Precies de reden dat ik niet meer kijk overigens. Werd op dit topic geattendeerd door een notificatie en zie dat de serie niet veranderd is.

[ Voor 6% gewijzigd door De_Bastaard op 11-08-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 16:20

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Zet even z'n dronken schots accent opzij indien het je irriteert en probeer te luisteren: hij legt het veel beter uit dan hoe ik het zou kunnen, hij vertaalt basically m'n mening en die van vele anderen die het beu zijn om franchises waar ze al decennia fan van waren, te zien verworden tot een politieke propagandamachine.

YouTube: Star Trek Discovery - The Gift That Keeps On Giving

Zijn andere video's zijn ook aanraders, in sommigen gaat hij ook dieper in op de drang van entertainmentbedrijven om politiek moralistisch te zijn i.p.v. gewoon simpelweg interessante, originele, goeie entertainment te willen maken.

Geaardheid van acteurs (of characters) interesseert me niet als het niet canon is of op de ene of andere manier nuttig of van belang is in het plot, acteertalent interesseert me wel. en da's waar het zo hard aan het mislopen is. ST:D is er een prachtvoorbeeld van als je't mij vraagt. De volledige cast loopt er omdat ze tot een minderheidsgroep behoren (indien niet in persoon, dan in rol), niet omdat ze kunnen acteren.

Ook is er het geloofwaardigheidsprobleem: bvb. Luke Skywalker ging door een heel groeiproces en zware training en was meermaals de zwakkere in gevechten en in gevaar... Rey Skywalker was 'Awesome' vanaf de eerste scène, meteen jedi zonder een seconde jeditraining, verliest geen enkel gevecht en is nooit bang. Niks is bijgevolg ook nog spannend aan de rest van de film.

Overal zie je 55 kilogram lichte dames gespierde kerels van 100kilo in mekaar stampen... heeft niks met toxic masculinity te maken als je dit gewoon belachelijk vindt maar met geloofwaardigheid. Mogen vrouwen dan niet gecast worden in sterke of dominante rollen?! tuurlijk: Sarah Connor, Ellen Ripley, Chrisjen Avasarala, Helena Cain, Laura Roslin etc,... daar waar de drijfveer geen politieke boodschap was, ging het meestal ook goed want men castte geloofwaardige acteurs met talent in geloofwaardige rollen.

Dit gedoe aankaarten en regelrecht str*nt vinden, wil niet zeggen dat men tegen minderheidsgroepen is maar dat is vaak moeilijk duidelijk te maken.

Ook is er iets te zeggen over de creators... Met Hollywood en Disney op kop, als Hollywood en Disney iets doen, volgt de rest.

Maar dat 'iets' doen ze zogezegd uit principes, want "dit is hoe we zijn, you go girl!!" maar da's nooit het geval, ze doen het omdat het NU populair is, omdat het NU verwacht wordt van politiekmaatschappelijke pressiegroepen die met 1 woord in de media imago's en carrières naar de Filistijnen kunnen helpen en vooral omdat het NU geld opbrengt.

De moment dat kijkers er genoeg van beginnen te hebben om the message bij alles wat ze op tv kijken door hun strot geramd te krijgen, en het begint zichtbaar te zijn aan een dalende omzet, zal je zien hoe snel die zogenaamde principes bij de grote regenboogbedrijven overboord gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door PinusRigida op 11-08-2022 12:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neh
  • Laatst online: 28-05 18:28

neh

[...]

Ik denk dat we er beter aan doen om de Amerikaanse identiteitscrisis aan die kant van de vijver te laten en het woord woke in deze context niet meer gebruiken.

Ik ben begonnen als fan van Discovery, maar het probleem dat ik langzamerhand met de serie kreeg is dat het allemaal te veel is. Te veel melodrama, te veel onnodige focus op seksualiteit, te veel focus op relaties, te veel moeilijke gezichten. Het is geen sci-fi met diepe karakters meer, het is een soap.

In het midden van seizoen 4 was ik het na het zoveelste "huilie" gezicht van Burnham zat. Ik heb het seizoen niet meer afgekeken en mn Paramount+ abo opgezegd (daar moest ik toch snel weer van terug komen voor _/-\o_ Strange New Worlds _/-\o_ ).

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:42
Seizoen 4 heb ik niet eens meer gekeken, het boeit mij gewoon echt niet meer. Ik wil interessante verhalen en interessante personages. Als ze goed geschreven zijn kan je je met iemand identificeren, zelfs als ze een volledig andere kleur, ras, geaardheid, of noem het maar op hebben. Als ze goed geschreven zijn maakt kleur, ras, geaardheid helemaal niks uit namelijk. Maar deze show is niet goed geschreven. Na drie seizoenen weet ik nog steeds maar de naam van drie personages ofzo, zo goed is de character development. En Burnham alleen al...ze is een narcistisch vervelend persoon waar ik mij dus niet in kan identificeren. Ze lost in haar eentje alle problemen in de hele galaxy op, maar ze doet waar ze zin in heeft en breekte regels wanneer nodig. En niet op een goede manier.

En inderdaad, de hele crew is een kleuterklas die allemaal emotionele issues hebben. Dit is geen crew van professionals van een gigantisch ruimteschip.

Tja en als de verhalen dan ook nog eens een keer inconsitent en ronduit idioot zijn (de oorzaak van de burn....) dan blijft er niks meer over. Dan gaat het alleen maar extra opvallen dat 'The message' continue keihard in je gezicht geschoven wordt. Het feit dat er hier zoveel geklaagd wordt over het woke-gebeuren komt wat mij betreft door het feit dat de hele reden van het bestaan van de serie daar om lijkt te draaien. Want de personages zijn amper boeiend en de verhalen ronduit idioot. Ik kan er in ieder geval niet meer naar kijken.

Overigens is dit niet alleen Discovery. Picard is wat minder woke en dat is ook niet om aan te kijken omdat de verhalen gewoon zo dom en idioot zijn. En bij Picard is de pacing ook nog eens dramatisch...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Luuk1983 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:41:
Seizoen 4 heb ik niet eens meer gekeken, het boeit mij gewoon echt niet meer. Ik wil interessante verhalen en interessante personages. Als ze goed geschreven zijn kan je je met iemand identificeren, zelfs als ze een volledig andere kleur, ras, geaardheid, of noem het maar op hebben. Als ze goed geschreven zijn maakt kleur, ras, geaardheid helemaal niks uit namelijk. Maar deze show is niet goed geschreven. Na drie seizoenen weet ik nog steeds maar de naam van drie personages ofzo, zo goed is de character development. En Burnham alleen al...ze is een narcistisch vervelend persoon waar ik mij dus niet in kan identificeren. Ze lost in haar eentje alle problemen in de hele galaxy op, maar ze doet waar ze zin in heeft en breekte regels wanneer nodig. En niet op een goede manier.

En inderdaad, de hele crew is een kleuterklas die allemaal emotionele issues hebben. Dit is geen crew van professionals van een gigantisch ruimteschip.

Tja en als de verhalen dan ook nog eens een keer inconsitent en ronduit idioot zijn (de oorzaak van de burn....) dan blijft er niks meer over. Dan gaat het alleen maar extra opvallen dat 'The message' continue keihard in je gezicht geschoven wordt. Het feit dat er hier zoveel geklaagd wordt over het woke-gebeuren komt wat mij betreft door het feit dat de hele reden van het bestaan van de serie daar om lijkt te draaien. Want de personages zijn amper boeiend en de verhalen ronduit idioot. Ik kan er in ieder geval niet meer naar kijken.

Overigens is dit niet alleen Discovery. Picard is wat minder woke en dat is ook niet om aan te kijken omdat de verhalen gewoon zo dom en idioot zijn. En bij Picard is de pacing ook nog eens dramatisch...
Ik ben na een paar afleveringen van S4 gestopt met Discovery. Voor mij is het "science" stukje van sci-fi een belangrijk onderdeel. In S3 lag "sci" al verstopt in een cargo bay, maar in S4 was het "out the airlock". Het 'acteerwerk' stoorde me ook al een tijdje. Tel daarbij het irrelevante (want geen toegevoegde waarde aan het verhaal) geneuzel mbt ras, gender en sexuele voorkeur op *en* de brute verkrachting van de Klingons (uiterlijk, uitspraak, geen echt 'warrior race' meer) en je mag mijn portie aan Fikkie geven.

Picard is dezelfde kant op gegaan, helaas. Ik heb Strange New Worlds nog op de planning staan maar Picard en Discovery hebben me erg cynisch gemaakt mbt het potentieel van Strange New Worlds.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
FooLsKi schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Ik ben na een paar afleveringen van S4 gestopt met Discovery. Voor mij is het "science" stukje van sci-fi een belangrijk onderdeel. In S3 lag "sci" al verstopt in een cargo bay, maar in S4 was het "out the airlock". Het 'acteerwerk' stoorde me ook al een tijdje. Tel daarbij het irrelevante (want geen toegevoegde waarde aan het verhaal) geneuzel mbt ras, gender en sexuele voorkeur op *en* de brute verkrachting van de Klingons (uiterlijk, uitspraak, geen echt 'warrior race' meer) en je mag mijn portie aan Fikkie geven.

Picard is dezelfde kant op gegaan, helaas. Ik heb Strange New Worlds nog op de planning staan maar Picard en Discovery hebben me erg cynisch gemaakt mbt het potentieel van Strange New Worlds.
Strange New Worlds is onvergelijkbaar met DiS en Picard. Zou zonde zijn om die links te laten liggen vanwege de andere series die ook Star Trek heten. Eigenlijk wel grappig: "vroegah" waren de eerste seizoenen van ST wat minder (het moest een beetje op gang komen), nu doen ze dat met hele series. SNW is wat het zou moeten zijn (in mijn ogen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Parody schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Strange New Worlds is onvergelijkbaar met DiS en Picard. Zou zonde zijn om die links te laten liggen vanwege de andere series die ook Star Trek heten. Eigenlijk wel grappig: "vroegah" waren de eerste seizoenen van ST wat minder (het moest een beetje op gang komen), nu doen ze dat met hele series. SNW is wat het zou moeten zijn (in mijn ogen).
Vandaar dat SNW nog op de planning staat. Eerst nog ff Voyager afkijken en dan SNW.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SNW was inderdaad stukken beter te verteren en heeft ook een eigen topic: [Serie] Star Trek: Strange New Worlds

Er is gelukkig dus nog hoop :)

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:46
Seizoen 5 wordt het laatste seizoen en komt pas begin 2024.

https://deadline.com/2023...aramount-plus-1235277382/

Discovery was niet altijd even boeiend, maar bracht wel nieuw leven in de franchise. Ben benieuwd of we dan de Starfleet Academy serie krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:35
Gezien de IMDb score van het vierde seizoen (bijna alle afleveringen scoren een 5) en de matige scores van het derde seizoen verbaasd het mij dat ze niet de stekker er uit getrokken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

KingCrash

Angry Rabbit

Daniel85 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:38:
Seizoen 5 wordt het laatste seizoen en komt pas begin 2024.

https://deadline.com/2023...aramount-plus-1235277382/

Discovery was niet altijd even boeiend, maar bracht wel nieuw leven in de franchise. Ben benieuwd of we dan de Starfleet Academy serie krijgen.
De enige manier om van michael burnham af te komen is door de hele serie te cancelen...
Ik ga het vast nog wel afkijken, als ik het me nog kan herinneren. (2024!?! 8)7 ). S4 starte November 18, 2021
Klinkt alsof de networks er lang over hebben moeten vergaderen of er nog een afsluitend seizoen zou komen.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zo sta ik er ook in.
Wel kijken en af en toe je tenen krommen als Burnham in beeld komt......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Discovery was (imho uiteraard) vanaf het begin af aan eigenlijk al gedoemd te mislukken, CBS heeft echter nooit het vermogen gehad om in te zien dat er zoiets bestaat als de sunk-cost fallacy. Oorspronkelijk zou Star Trek veteraan Bryan Fuller showrunner worden, met zijn idee van een Star Trek anthologie serie door verschillende tijdperken heen elk seizoen. Het anthologie idee werd afgeschoten door CBS en hierdoor ontstond een ruw idee voor Discovery, maar Bryan Fuller besloot na interne conflicten de show te verlaten.

CBS wilde de show redden en dat was het was op dat moment dat Alex Kurtzman werd aangetrokken als showrunner, wiens voornaamste kwaliteiten het bespelen van politiek spel van connecties in Hollywood was, maar geen kwaliteiten heeft op inhoudelijk vlak. Samen met een groep schrijvers die zowel zelf en/of op Star Trek gebied onervaren waren was de rest geschiedenis.

Mijn mening is dat CBS Bryan Fuller creatieve vrijheid had moeten geven voor z'n anthologie serie of op z'n minst het geheel terug te sturen naar de tekentafel naar z'n vertrek en de sunk-cost voor lief nemen.

Want een SF show staat of valt op de eerste plaats met het verhaal en de karakters en daarin heeft Discovery gewoon hard gefaald. Het budget was ruim en ook de meeste acteurs waren kwalitatief gewoon goed, maar dat heeft de serie gewoon niet kunnen redden.

En dat is jammer, ik had in het begin de hoop dat het streaming tijdperk een nieuwe golden age voor SF zou inluiden juist omdat minder afhankelijk kan zijn van de mainstream vanwege TV programming perikelen. Dat bleek grotendeels (the expanse bijv als uitzondering) een illusie helaas.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Die "Golden Age" (was) is er wel degelijk echter gaat dat zoals altijd ook gepaard met forse missers zoals Discovery.
Het begon jaren geleden met o.a. de schitterende serie "Firefly" en daarna heeft SF flink aan populariteit gewonnen met "The Expanse", "Star Trek Strange New Worlds", "Battle Star Galactica", "Caprica" als goede voorbeelden maar ook met mooie films zoals de topper "Interstellar".
Zonder het streaming tijdperk hadden we veel van deze films en series niet gehad want zeker eind jaren '90 was SF een vergeten genre dat dankzij o.a. SciFi Channel weer populairder werd.
Althans in mijn beleving en ik zal vast wel de nodige titels vergeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
snah001 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:18:
Die "Golden Age" (was) is er wel degelijk echter gaat dat zoals altijd ook gepaard met forse missers zoals Discovery.
Het begon jaren geleden met o.a. de schitterende serie "Firefly" en daarna heeft SF flink aan populariteit gewonnen met "The Expanse", "Star Trek Strange New Worlds", "Battle Star Galactica", "Caprica" als goede voorbeelden maar ook met mooie films zoals de topper "Interstellar".
Maar de meeste daarvan waren voor het streaming tijdperk :) 2005 was het einde het oude golden age of SF: BSG. Enterprise, Stargate eindigden allemaal rondom dat tijdperk. Het streaming tijdperk begon pas na 2010 met de opkomst van Netflix en concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En juist daar profiteerden de toen opkomende streaming diensten massaal van.
Toen men begon met al die "oudere series" beschikbaar te stellen in streaming diensten (er was ook niks anders op dat gebied) en begon SF aan een 2de jeugd en die populariteit heeft er met name voor gezorgd dat er een enorme toename was en nog steeds is aan SF series en films.
Dat het laatste niet altijd gepaard ging met kwaliteit is een ander verhaal dat te maken heeft dat velen goedkoop mee wilden liften op het succes.
Heeft er wel voor gezorgd dat boeken zoals "Dune" van Frank Herbert succesvol opnieuw verfilmd werden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
Ik zag net in de app dat S5 volgende week te zien is op skyshowtime.

Ik wist niet eens dat S4 er te zien was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raymond schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:30:
Ik zag net in de app dat S5 volgende week te zien is op skyshowtime.

Ik wist niet eens dat S4 er te zien was :D
Dat is mij ook ontgaan - er was veel te doen rond S4, omdat die niet op SkyShowtime stond toen die dienst gelanceerd werd. Die hebben ze dan stilletjes toegevoegd.

Helaas voor SkyShowtime ben ik inmiddels geen abonnee meer, en dat blijft ook zo tot Strange New Worlds S3 uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig naar wie de "For JP, with love" aan het einde van S05E01 verwijst? De enige link met Star Trek die ik zo gauw kan vinden is Jon Paul Steuer , oftewel Alexander Rozhenko, maar dat is al jaren terug, niets recents.

edit: Oh ja, de eerste 2 ep's zijn er :)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 04-04-2024 12:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

defiant schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:59:
En dat is jammer, ik had in het begin de hoop dat het streaming tijdperk een nieuwe golden age voor SF zou inluiden juist omdat minder afhankelijk kan zijn van de mainstream vanwege TV programming perikelen. Dat bleek grotendeels (the expanse bijv als uitzondering) een illusie helaas.
En toen kwamen de stakingen en nu zijn we The Peripheral ook kwijt :'(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Peripheral vond ik erg sterk, triest als die weg is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterJ
  • Laatst online: 30-05 15:25
Raven schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:50:
Weet iemand toevallig naar wie de "For JP, with love" aan het einde van S05E01 verwijst? De enige link met Star Trek die ik zo gauw kan vinden is Jon Paul Steuer , oftewel Alexander Rozhenko, maar dat is al jaren terug, niets recents.
Jon Paul zou 27 maart 40 geworden zijn. Misschien dat daar de link zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
https://trekmovie.com/202...d-quest-in-red-directive/
The episode was dedicated “For JP, with love,” honoring J.P. Locherer, a camera operator for the series who passed away in 2022.
Dat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Raven schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:50:
(...)

edit: Oh ja, de eerste 2 ep's zijn er :)
2?
ik zie er maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik denk dat Raven ergens anders kijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond op 05-04-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raymond schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:46:
Ik denk dat Raven ergens anders kijkt.
Dat dus :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De eerste 2 afleveringen van seizoen 5 gekeken.
Het is dat het Star Trek is en dat is de enige reden om het te kijken, CGI is mooi maar de verhaallijn en het acteerwerk van de hoofdactrice is gewoon erbarmelijk slecht en het grootste deel van de acteurs/actrices is ook niet het je van het.
Te gekunsteld.
Komt nog niet in de buurt van bijvoorbeeld Star Trek Strange New Worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 09:55
Ik zie nu S5E1, maar inderdaad heeft de stagaire bij Skyshowtime niet goed opgelet en vergeten om de de tweede aflevering online te zetten, of had ie geen tijd meer om hem te downloaden (kuch) ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 14:06
ik vraag me af of ik de enige ben...
wat een hatelijk seizoen is dit, precies cluedo in space ... met hier een daar een toets mooi en medogenloos...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:42
snah001 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:04:
De eerste 2 afleveringen van seizoen 5 gekeken.
Het is dat het Star Trek is en dat is de enige reden om het te kijken, CGI is mooi maar de verhaallijn en het acteerwerk van de hoofdactrice is gewoon erbarmelijk slecht en het grootste deel van de acteurs/actrices is ook niet het je van het.
Te gekunsteld.
Komt nog niet in de buurt van bijvoorbeeld Star Trek Strange New Worlds.
Zo dacht ik ook over, het is Star Trek dus ik kijk het maar. Maar voor hij is het niet langer een reden om te kijken. Discovery staat mij zo tegen en ik erger me er zo hard aan dat ik oprecht geen seconde nieuwsgierig geweest ben naar nieuwe afleveringen nadat ik na seizoen 3 gestopt ben met kijken. Met andere woorden: als echt de enige reden waarom je kijkt de naam Star Trek in de titel is, doe jezelf en lol en stop ermee.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik vond dat parallelle universum nog wel leuk, bracht wat meer pit in de serie. De cast is imo echter dramatisch slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:04
Nu seizoen 4 ook op SST staat toch maar eens gaan kijken, maar het is nog erger dan ik verwacht had. Niet alleen qua verhaal en acteren, maar ook de visuals. Die ontploffingen op de bridge… zijn een soort vlammenwerpers die je ook wel eens bij concerten ziet. Welk publiek willen ze met deze serie bedienen eigenlijk?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:37
De serie had ze ups en downs ik vond het wel leuk op zich, maar het is wel tijd denk ik dat er een einde aan komt.
Dit seizoen gaat op zich wel, ik vond de aflevering alleen van vorige week niet zo. dus hopelijk is die van deze week en de laatste 2 wat beter.
Ik denk dat ik even wacht tot de laatste 3 er zijn, en die dan achter elkaar kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolfp4ck
ok zonet de laatste aflevering gekeken MY GOD wat een rit was me dit !!!

Ik herinner me nog ritten naar zuiden van Frankrijk die eindeloos leken... maar die waren niets in vergelijking met het laatste seizoen van Discovery...
Die laatste aflevering zelf gaf de kers op de taart met het langdradig doorbomen om toch maar tot een uur en 25 minuten te kunnen komen.

Ben blij dat het erop zit... denk niet dat ik nog een extra seizoen had kunnen volhouden (Trekkie die uit principe alles wil zien dat er gemaakt is van Star Trek)
Nog 1 keer een ups een downs zien TrekCulture (Die hun kritische blik verloren hebben dit seizoen) en ik kan beginnen uitkijken naar Strange New Worlds.

To boldly go where no one has gone before... is blijkbaar niet meer van toepassing... (zal je wel begrijpen als jee de laatste aflevering gezien hebt)
spoiler:
of hoe je een gloednieuw stuk graphic card gewoon rechtstreeks in een vuilbak dumpt...

[ Voor 8% gewijzigd door Wolfp4ck op 30-05-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 30-05 13:43
Wolfp4ck schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:07:
Die laatste aflevering zelf gaf de kers op de taart met het langdradig doorbomen om toch maar tot een uur en 25 minuten te kunnen komen.

Ben blij dat het erop zit... denk niet dat ik nog een extra seizoen had kunnen volhouden (Trekkie die uit principe alles wil zien dat er gemaakt is van Star Trek)
Zijn er dan nog nieuwe afleveringen gemaakt dan na seizoen 3 :?
Ik had datzelfde gevoel bij de afsluiting met Brunham als kapitein. Dat ze er nog een seizoen bij hebben kunnen verzinnen, dat kan ik niet begrijpen en zal ik gewoon negeren als 'niet bestaand'.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dankzij de laatste ep weten we nu waar/wanneer een bepaald personage uit ENT vandaan kwam :o , al is ie wel een stukje ouder geworden :P
spoiler:
Kovich = Daniels

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 30-05-2024 17:15 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raven schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:14:
Dankzij de laatste ep weten we nu wel waar een bepaald personage uit ENT vandaan kwam :o , al is ie wel een stukje ouder geworden :P
spoiler:
Kovich = Daniels
Spoil hem maar hoor (met spoilertags), want nu wil ik het weten ook! Ik ga er echter geen heel seizoen Star Trek Discovery voor kijken.

Laat me raden:
spoiler:
...die temporal agent die ze in ENT aan boord ontdekken? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:17:
Laat me raden:
spoiler:
...die temporal agent die ze in ENT aan boord ontdekken? ;)
Jup

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05 19:49
Het vorig seizoen ben ik gestopt met kijken, maar dan toch op een regenachtige avond beginnen kijken naar dit seizoen, want ik heb nu eenmaal een zwak voor sci-fi en deels ook star trek.

Ik heb eigenlijk het hele seizoen bekeken op deze manier: als er actie was of sci-fi onthullingen, keek ik. Als er een gesprek over emoties was, skipte ik deze. Soms was de helft van een aflevering mensen die met elkaar praten over hoe ze zich voelen, over hoe ze zich zouden moeten voelen, de hele tijd complimenten geven aan elkaar op vreemde momenten, mensen die anderen aanspreken "ik zag dat er iets scheelde, gaat het?" etc etcetera... ik snap niet dat hier niet meer kritiek op is, het lijkt wel een comedy sketch. Ook details, zoals wanneer er extreem gevaar nadert en elke seconde telt en ze een beslissing moeten nemen.... is er plots tijd voor een inspirerende speech, wat complimenten geven aan elkaar, waarna de camera nog even 8 close up shots toont van elk lid van de crew die goedkeurend/ontroerd knikt en naar elkaar kijkt.... en dan weer verder met het verhaal. Echt gewoon slapstick bijna.

En het tweede punt waar ik mij aan stoorde is het feit dat Burnham succesvol is in letterlijk ALLES wat ze doet en aanraakt. Alles kan ze oplossen, al haar keuzes zijn de juiste. Zowel op tactisch level als het helpen van anderen met hun "emoties". Ze wint ook elke gevecht van elke tegenstander. Een Breem verslaat ze in enkele seconden. Maar het gevecht met Mol duurt dan weer blijkbaar een kwartier ofzo ook al was Mol gewond - en Burnham heeft ook niet eens één spatje bloed of schaafwonde uiteraard, hoewel ze de hele tijd op elkaar zitten te rammen.

spoiler:
En als kers op de taart, blijkt ze ook nog eens the chosen one te zijn om die oeroude tech te beheren.... Ze bedenkt dan plots, nadat iedereen zijn & haar leven riskeerde om de portal te beschermen - dat het best vernietigd wordt ipv bewaard. Je zou denken, dan zorgt ze dat de technologie in handen komt van een consortium van verschillende culturen, net als The Archive dat kunst en kennis verzamelde van tal van rassen en culturen.... but no.... haar redenering was "Als ik het niet mag/kan beheren alleen, ja dan moet het maar naar de vernieling. Er is géén andere optie.". Ondanks dat tal van andere species voor haar sinds... blijkbaar het ontstaan van alles... wél de verantwoordelijkheid opnamen en offers maakten om de tech beschermen - inclusief de wetenschappers die haar geleid hebben tot de vondst - maar zij zegt: nope, we zijn met genoeg soorten, het mag ophouden. Het lijkt wel alsof ze liever een romance begint met Book dan de verantwoordelijkheid opneemt om de tech te beschermen, te bewaren en inderdaad te bestuderen .
Wat een absurd script en het is allemaal zodanig verpakt dat het flashy en leuk lijkt, maar als je even halt houdt en nadenkt wat er nu net gebeurt is.... dan zie je gewoon hoe ontzettend belachelijk het allemaal is.

Nitpicking Nerd verwoordt het allemaal zeer goed, tot in detail. [YT]

Ik kan niet wachten op de - vergeleken met dit - straightforwardness en de pretentieloosheid van het nieuwe seizoen van Star Trek: Strange New Worlds.

[ Voor 4% gewijzigd door Mlazurro op 31-05-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 08:01

page404

Website says no

@Mlazurro zou het script geschreven zijn door Terry Goodkind? ;)

Ik ben ook een tijdje geleden gestopt met kijken. Als je daarna Voyager of TNG kijkt is het, ondanks het gedateerde en af en toe houterige script, een verademing. Of gewoon Picard, wat ik ook met al zijn gebreken een hele toffe serie vond.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05 19:49
page404 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:01:
@Mlazurro zou het script geschreven zijn door Terry Goodkind? ;)

Ik ben ook een tijdje geleden gestopt met kijken. Als je daarna Voyager of TNG kijkt is het, ondanks het gedateerde en af en toe houterige script, een verademing. Of gewoon Picard, wat ik ook met al zijn gebreken een hele toffe serie vond.
Picard S1 vond ik extreem langdradig. Dan met lage verwachtingen aan S2 begonnen, maar als het duidelijk werd dat het een time travel story ging zijn - uiteraard "toevallig" naar de huidige tijd - ben ik gewoon gestopt. Time travel is soms gewoon.... lui. S3 ben ik niet begonnen. Kan best zijn dat ik iets mis, maar ik kan mij er niet aan zetten om het te starten. Misschien volgende winter :-)

Misschien ben ik gewoon niet meer compatible met de format van streaming series: lang uitrekken, weinig laten gebeuren, veel lange gesprekken, maar zorgen dat je gewoon blijft kijken door een cliffhanger op het einde. Soms is fan service ook saai en voorspelbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Mlazurro op 31-05-2024 16:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolfp4ck
"aaaaaaaaaw" bestaat als een gezichtuitdrukking...
Bvb als een puppy iets cute doet...
Zo zat heel de cast van discovery naar elkaar te kijken vanaf dag 1 ;)

Elke Captain heeft zijn flaws, Kirk had er gigantisch veel, Picard/Janeway en Cisko ook
Archer liet hier en daar ook nog eens wat leuks zien (tortuur van die alien in de air pressure lock of zoiets)

Wat ik vooral gemist heb is de medogenloosheid die Picard/Janeway/Cisko en ook Archer (wel in mindere mate) hadden bij het verdedigen van hun crew/planeet/friends of family
Het over lijken gaan.... Cisko ging een planeet vergiftigen, Janeway heeft bijna singlehanded de Borg uitgeroeid.
En Picard hoe die de eerste seconde van de show overweg ging met Riker...

Ik denk dat het weggaan van Philippa Georgiou een heel deel van mijn plezier heeft weggenomen.
Wat een verfrissing was zij...

-------------------------

Eventjes iets anders, Discovery loopt nu 5 seasons en ik moet zeggen buiten Georgiou had ik geen enkele emotional investment in gelijk welk karakter.
Burnham : wat een 2d karakter
Booker : Idem dito ... (ze hebben wel geprobeerd maar acteur is heel beperkt)
Stamets : was goed in de eerste seizoenen maar is afgegleden tot een flauwe yes man
Saru : Nog makker geworden nadat hij doorhad dat hij een predator was...
Tilly : Begrijp nog steeds niet waarom deze actrice.
Detmer : Jammer, ik vond ze goed maar kwam eigenlijk zelden of niet voor in het script
Owosekun : idem dito als Detmer...
Culber : Mister Theresa in bloedvorm (toch fysiek)
Rhys : Wie ?
Bryce : Wie ?
Adira : Checkbox ?
Tyler : Hier had meer diepgang in gemogen. Hoop dat hij terugkomt in de section 31 film.
Georgiou : De (met meerdere paardlengtes voorsprong) beste performer van het geheel.
Lorca : Voelde goed aan (als captain en als villain)

65 episodes de tijd gekregen om ons iets te laten voelen voor deze groep... en ik denk dat ze wel allemaal gevoelens hebben gekregen voor elkaar, zoals ze constant naar elkaar kijken in volle admiratie ...

Strange New Worlds daarentegen
Pike / Number One / Uhura / Spock / Singh / Chapel en M'Benga / Hemmer / Pelia
En dat nog in een show met episodial plots in plaats van discovery met een prot driven story ...
het zou voor Discovery gemakkelijker moeten geweest zijn om de karakters beter uit te bouwen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mlazurro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:08:
[...]
Picard S1 vond ik extreem langdradig. Dan met lage verwachtingen aan S2 begonnen, maar als het duidelijk werd dat het een time travel story ging zijn - uiteraard "toevallig" naar de huidige tijd - ben ik gewoon gestopt. Time travel is soms gewoon.... lui. S3 ben ik niet begonnen. Kan best zijn dat ik iets mis, maar ik kan mij er niet aan zetten om het te starten. Misschien volgende winter :-)

Misschien ben ik gewoon niet meer compatible met de format van streaming series: lang uitrekken, weinig laten gebeuren, veel lange gesprekken, maar zorgen dat je gewoon blijft kijken door een cliffhanger op het einde. Soms is fan service ook saai en voorspelbaar.
S3 is één lange lipservice naar fans van TNG en Voyager. Ik kan er niks over zeggen zonder te spoilen, maar als je die twee series leuk vond, dan vind je Picard S3 waarschijnlijk ook leuk. S3 is in ieder geval héél anders dan S1 en S2.

S3 begint matig, maar ontwikkelt zich daarna tot een best vermakelijk geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 08:01

page404

Website says no

Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:33:
[...]

S3 is één lange lipservice naar fans van TNG en Voyager. Ik kan er niks over zeggen zonder te spoilen, maar als je die twee series leuk vond, dan vind je Picard S3 waarschijnlijk ook leuk. S3 is in ieder geval héél anders dan S1 en S2.

S3 begint matig, maar ontwikkelt zich daarna tot een best vermakelijk geheel.
Ik ga hem binnenkort maar eens kijken. Staat al een tijdje op mijn shortlist. Ik vermaak me toch wel hoor ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 30-05 22:18
Ik heb de eerste drie afleveringen van seizoen 5 bekeken, dit is een nog diepere dieptepunt dan de eerdere dieptepunt (wat dus achteraf niet een dieptepunt was). Ik heb nog nooit een ST serie niet afgekeken, ook al waren ze soms wel erg corny, maar dit trek ik niet meer. Dat de serie zichzelf elk seizoen weer moest heruitvinden (i.e. shitty schrijvers), dat de crew geen enkele impact heeft op mij als kijker (i.e. middelmatige cast) en dat deze veruit de slechtste captain heeft van alle ST series (i.e. enorme miscast) is nog te overzien met CGI scifi pew-pew, maar dit seizoen is nu vervallen tot een karikatuur. Zelfs zonder SNW als vergelijking, die ook genoeg problemen heeft, is deze show totale bagger. Moge deze show in totale vergetelheid geraken :X

Hoe seizoen één Michael is vervormd tot deze Michael snap ik trouwens nog steeds geen reet van. Ik zal wel iets gemist hebben. Eén van de weinige goede dingen was trouwens de acteur die Spock speelde, dus er is toch nog iets moois uit voortgekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door mister_S op 11-06-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 19:33
persoonlijk heb ik me uitermate vermaakt met dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
Ook hier vermaakt met S01. S02 de eerste paar afleveringen vond ik leuk en daarna een aantal afl. geskipt.

Vind de serie zeker wel vermakelijk, beter dan discovery met al dat gejank over die captain dame :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 19:33
Unknown Alien schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:52:
Ook hier vermaakt met S01. S02 de eerste paar afleveringen vond ik leuk en daarna een aantal afl. geskipt.

Vind de serie zeker wel vermakelijk, beter dan discovery met al dat gejank over die captain dame :/
berrijp die laatste zin echt niet.... je vind de serie Discovery beter dan Discovery met gejank???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
LaFleche schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:11:
[...]

berrijp die laatste zin echt niet.... je vind de serie Discovery beter dan Discovery met gejank???
Hhmm vage zin idd.

Ik ben in de war met new worlds 8)7

NW vind ik leuk, discovery vanaf 3e season veel gejank met name over die captain dame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Pfff.. zit nog midden in seizoen 4, maar waar zit ik eigenlijk naar te kijken? Hoe is het mogelijk dat Jonathan Frakes deze bagger regisseert? Computers die zichzelf een naam Zora geven en ‘gevoelens’ ontwikkelen? De hele crew van Discovery die zich gedraagt als een stelletje kinderen. Allemaal Star Trek Academy overgeslagen of zo? Hopelijk is seizoen 5 wel het aankijken waard?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
PatrickC schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:41:
Pfff.. zit nog midden in seizoen 4, maar waar zit ik eigenlijk naar te kijken?
Zie ook dit artikel:
defiant in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie"
‘Star Trek: Discovery’ is over. Now Alex Kurtzman readies for ‘Starfleet Academy’ and ‘Section 31’
Alex Kurtzman: I liken them to different colors in the rainbow. It makes no sense to me to make one show that’s for everybody; it makes a lot of sense to make a lot of shows individually tailored to a sect of the “Star Trek” audience. It’s a misnomer that there’s a one-size-fits-all Trekkie. And rather than make one show that’s going to please everybody — and will almost certainly please nobody — let’s make an adult drama, an animated comedy, a kids’ comedy, an adventure show and on and on. There’s something quite beautiful about that; it allows each of the stories to bloom in its own unique way.
Kurtzman heeft dus geprobeerd om Star Trek te marketen voor totaal verschillende doelgroepen. Het is dus niet meer 1 universum met verschillende verhalen voor 1 doelgroep, maar iedere doelgroep heeft los van elkaar feitelijk een eigen versie van Star Trek.

Het is absoluut niet de richting die ik wil zien voor Star Trek, hiervoor hebben we al comic book genre met gigantisch veel materiaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

En welke doelgroep heeft Discovery in 's hemelsnaam?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:14
Salvatron schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:52:
Extreem emotionele mensen met lange tenen die zich prettig voelen bij woke ideeën denk ik.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 10:38

bonzz.netninja

Niente baffi

Salvatron schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:52:
de massa

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Laatst online: 30-05 14:06
Volgens mij vindt de massa Disco best goed te doen. Eens het is ietsjes meer emotioneel neer gezet, maar wat denk je wat het met je zou doen als je een sprong naar de toekomst zou maken waarbij je nooit meer je eigen familie kan zien.... en nooit echt gezond afscheid heeft kunnen nemen???

Niet ieder seizoen is misschien even goed, maaar die laatste was best goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
NL_NaToR schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Volgens mij vindt de massa Disco best goed te doen. Eens het is ietsjes meer emotioneel neer gezet, maar wat denk je wat het met je zou doen als je een sprong naar de toekomst zou maken waarbij je nooit meer je eigen familie kan zien.... en nooit echt gezond afscheid heeft kunnen nemen???

Niet ieder seizoen is misschien even goed, maaar die laatste was best goed te doen :)
Seizoen 1 en 2 ging nog wel. 3 was al een stuk minder en omdat Netflix seizoen 4 niet meer uitzond en deze pas recentelijk op SST staat, ben ik dat seizoen nu pas aan het kijken. En in andere ST series zaten ook best wel links naar emoties en onderlinge relaties (b.v. Data die nastreefde om emoties te voelen, Riker/Troy (Imzadi) , Seven of Nine die haar menselijkheid ging herontdekken met relaties met de Dokter en Chakotay, Paris/Torres, T’ Pol/Trip, Dax/Worf, Kira/Odo en dan zal ik er vast nog wel een paar vergeten. Maar bij deze serie lijkt het een hoofd thema te zijn, zeker omdat seizoenen nu veel korter zijn dan bij de oude ST series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
S4A8: All in… dat is wel het slechtste schrijverswerk wat ik ooit gezien heb bij ST… Booker die wel een plek weet om Isolinium te krijgen, die anderen zeker niet weten en het is de eerste plek waar Michael hem gaat zoeken. En dan dat ring gevecht met Owosekun… wie schrijft dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mlazurro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:24:
Het vorig seizoen ben ik gestopt met kijken, maar dan toch op een regenachtige avond beginnen kijken naar dit seizoen, want ik heb nu eenmaal een zwak voor sci-fi en deels ook star trek.

Ik heb eigenlijk het hele seizoen bekeken op deze manier: als er actie was of sci-fi onthullingen, keek ik. Als er een gesprek over emoties was, skipte ik deze. Soms was de helft van een aflevering mensen die met elkaar praten over hoe ze zich voelen, over hoe ze zich zouden moeten voelen, de hele tijd complimenten geven aan elkaar op vreemde momenten, mensen die anderen aanspreken "ik zag dat er iets scheelde, gaat het?" etc etcetera... ik snap niet dat hier niet meer kritiek op is, het lijkt wel een comedy sketch. Ook details, zoals wanneer er extreem gevaar nadert en elke seconde telt en ze een beslissing moeten nemen.... is er plots tijd voor een inspirerende speech, wat complimenten geven aan elkaar, waarna de camera nog even 8 close up shots toont van elk lid van de crew die goedkeurend/ontroerd knikt en naar elkaar kijkt.... en dan weer verder met het verhaal. Echt gewoon slapstick bijna.

En het tweede punt waar ik mij aan stoorde is het feit dat Burnham succesvol is in letterlijk ALLES wat ze doet en aanraakt. Alles kan ze oplossen, al haar keuzes zijn de juiste. Zowel op tactisch level als het helpen van anderen met hun "emoties". Ze wint ook elke gevecht van elke tegenstander. Een Breem verslaat ze in enkele seconden. Maar het gevecht met Mol duurt dan weer blijkbaar een kwartier ofzo ook al was Mol gewond - en Burnham heeft ook niet eens één spatje bloed of schaafwonde uiteraard, hoewel ze de hele tijd op elkaar zitten te rammen.

spoiler:
En als kers op de taart, blijkt ze ook nog eens the chosen one te zijn om die oeroude tech te beheren.... Ze bedenkt dan plots, nadat iedereen zijn & haar leven riskeerde om de portal te beschermen - dat het best vernietigd wordt ipv bewaard. Je zou denken, dan zorgt ze dat de technologie in handen komt van een consortium van verschillende culturen, net als The Archive dat kunst en kennis verzamelde van tal van rassen en culturen.... but no.... haar redenering was "Als ik het niet mag/kan beheren alleen, ja dan moet het maar naar de vernieling. Er is géén andere optie.". Ondanks dat tal van andere species voor haar sinds... blijkbaar het ontstaan van alles... wél de verantwoordelijkheid opnamen en offers maakten om de tech beschermen - inclusief de wetenschappers die haar geleid hebben tot de vondst - maar zij zegt: nope, we zijn met genoeg soorten, het mag ophouden. Het lijkt wel alsof ze liever een romance begint met Book dan de verantwoordelijkheid opneemt om de tech te beschermen, te bewaren en inderdaad te bestuderen .
Wat een absurd script en het is allemaal zodanig verpakt dat het flashy en leuk lijkt, maar als je even halt houdt en nadenkt wat er nu net gebeurt is.... dan zie je gewoon hoe ontzettend belachelijk het allemaal is.

Nitpicking Nerd verwoordt het allemaal zeer goed, tot in detail. [YT]

Ik kan niet wachten op de - vergeleken met dit - straightforwardness en de pretentieloosheid van het nieuwe seizoen van Star Trek: Strange New Worlds.
Dit vat echt perfect samen hoe ik Discovery heb ervaren. Vooral veel geneuzel over gevoelens en acceptatie en dat met een SF-sausje.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:14

The Zep Man

🏴‍☠️

Mad-Matt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:52:
Dit vat echt perfect samen hoe ik Discovery heb ervaren. Vooral veel geneuzel over gevoelens en acceptatie en dat met een SF-sausje.
Ik ben nu door seizoen 4 aan het ploegen van Emo Trek Discovery (moet iets te kijken hebben tijdens het sporten), en ben het eens met de twee grootste problemen die men aankaart voor deze serie:

• Veels te veel emotie, met als klap op de vuurpijl emo speeches op kritieke momenten met weinig tijd (maar altijd net voldoende tijd om een speech af te ronden).
• Michael fucking Burnham. Of ze aan het knokken is, een emo gesprek voert, iemand fopt, of betere oplossingen bedenkt dan de wetenschappers op haar schip... Ze doet alles, en in één keer goed. Flawless!

Zelfs de computer op het schip is een emotioneel, zingend wrak.

Ik ben helemaal niet tegen een beetje emotie in een serie, maar juist door zoveel emotie heeft het geen enkele impact of interesse vanuit mij. Er zijn zat goede voorbeelden van emotionele momenten in Star Trek. Die momenten kregen dan ook de ruimte om te ademen en gaven een goed contrast tussen de dagelijkse professionele houding van de crew ten opzichte van elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 09-08-2024 10:39 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
En altijd huilen....... fijne standvastige captain dus......not dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Na de eerste 3 seizoenen doorgeworsteld te hebben ben ik in Seizoen 4 na 1 aflevering afgehaakt. De emoties liepen te hoog op bij mij. Ik trok het niet meer. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 09-08-2024 06:56 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Help!!!! schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 06:55:
Na de eerste 3 seizoenen doorgeworsteld te hebben ben ik in Seizoen 4 na 1 aflevering afgehaakt. De emoties liepen te hoog op bij mij. Ik trok het niet meer. 8)
Mlazurro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:24:
Ik heb eigenlijk het hele seizoen bekeken op deze manier: als er actie was of sci-fi onthullingen, keek ik. Als er een gesprek over emoties was, skipte ik deze.
^^^ dat. Maakt de afleveringen ook lekker kort :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

F_J_K schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

[...]

^^^ dat. Maakt de afleveringen ook lekker kort :P
Sommige afleveringen kun je zelfs helemaal skippen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Laatste aflevering die ik van seizoen 4 keek was waarin vrouw-met-kieuwen (ik kan de meeste namen niet onthouden in deze serie, want de karakters zijn niet belangrijk genoeg en worden niet vaak genoeg genoemd) terugkomt als security chief om ervoor te zorgen dat Burnham niet verkeerde keuzes maakt m.b.t. Booker. Wat een emotioneel geouwehoer dat oplevert...

Volgens mij zou er prima een abridged variant van Discovery kunnen komen zonder de emotionele poeha. Ik vermoed dat je dan met een beetje geluk een derde van de looptijd overhoudt. Het kan wel humoristisch zijn mits goed geknipt: belangrijk moment komt op en de spanning is om te snijden. Burnham en willekeurig persoon stappen van de bridge naar de ready room. Burnham en willekeurig persoon stappen onmiddellijk weer uit de ready room. En weer door. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

The Zep Man schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:50:
Laatste aflevering die ik van seizoen 4 keek was waarin vrouw-met-kieuwen (ik kan de meeste namen niet onthouden in deze serie, want de karakters zijn niet belangrijk genoeg en worden niet vaak genoeg genoemd) terugkomt als security chief om ervoor te zorgen dat Burnham niet verkeerde keuzes maakt m.b.t. Booker. Wat een emotioneel geouwehoer dat oplevert...

Volgens mij zou er prima een abridged variant van Discovery kunnen komen zonder de emotionele poeha. Ik vermoed dat je dan met een beetje geluk een derde van de looptijd overhoudt. Het kan wel humoristisch zijn mits goed geknipt: belangrijk moment komt op en de spanning is om te snijden. Burnham en willekeurig persoon stappen van de bridge naar de ready room. Burnham en willekeurig persoon stappen onmiddellijk weer uit de ready room. En weer door. :+
Zo'n Spongebob-titelkaartje er tussen:

"A few gallons of tears lateur..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

En Discovery een tijdje geleden afgerond. Ook het laatste seizoen was "meh". De cast keuzes waren een beetje gek, met name bij de bad guys. Er was wat verwarring met Star Wars. Ook was het onduidelijk waarom Adam Jensen uit Deus Ex zo'n raar kostuum droeg. He never asked for this. :P

OK, genoeg gegrapt. Nu serieus de review (:+):

Het emotioneel geouwehoer was weer sterk aanwezig door het seizoen heen. Ook hadden ze het hele Saru verhaallijn kunnen schrappen (romance voegde niets toe) als die andere Breen niet onderweg was met haar oorlogsschip (of die hadden ze net te laat aan kunnen laten komen). Qua dat leken er gewoon te veel karakters te zijn en door het emotionele gezeur juist weinig karakterontwikkeling.

Het was te merken dat er een epiloog aan was geplakt om er het laatste seizoen van te maken. Ook dat voegde eigenlijk niet veel toe. In de laatste scene wordt een schop gegeven tegen de AI van het schip voor continuity porn (om maar aan te sluiten op een Short Trek aflevering die maar weinig mensen gezien zullen hebben), wat een beetje zonde is en de boodschap van de serie nog slechter maakt als dat die al was.

Wat dit seizoen stoorde was dat opnieuw het lot van het heelal op het spel staat, en dat het Discovery en in het bijzonder Michael Burnham is die het heelal opnieuw redt. Dat werd al twee seizoenen geleden oud, en het is goed dat er geen seizoen 6 komt.

Oh, en de Prime Directive werd weer eens gebruikt als deurmat. Niet eens een zware les van de admiraal of tenminste een referentie ernaar bij een debriefing. Nope. Zolang je paar de Prime Directive noemt zodra je die overtreedt, dan is wat je doet belangrijk genoeg om die te negeren zonder consequenties. :')

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie