Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:17:
Was nog eens door het eerste seizoen aan het gaan en had me nooit gerealiseerd dat de makers zelf de continuïteit om zeep hebben geholpen van hun eigen show. In dat eerste seizoen zitten namelijk meerdere aanwijzingen dat ST:D zich afspeelt na TOS (ondanks dat de makers claimden dat dat niet het geval was) terwijl seizoen 2 zich, dankzij Pike, wel duidelijk afspeelt voor TOS.
Is dat zo? De Klingon-wars waren van voor TOS. De Enterprise (zonder letter) vloog toen al rond, dus dat Pike kapitein wordt van Discovery past wel in dit plaatje. Waar zie jij dat Discovery na TOS plaatsvond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Erg offtopic (Babylon 5), daarom alleen een linkje naar de info: Moby in "Buitenlandse TV Series 2020-2021"

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:48
Ik wil graag een klein uitstapje maken naar Star Trek: Lower decks. Ik weet niet of jullie het kijken, maar in Europa is het nu legaal via Amazon Prime te kijken. Ik snap dat het wel eens serie is die je moet liggen, maar holy shit, wat is die serie 300x meer Star Trek dan Discovery. Even los van de soms iets te grappige situaties en over-de-top personages heb ik nu al veel meer op met de characters van lower decks dan Discovery. Ook de situaties waar ze in komen, de planeten die ze bezoeken en de referenties naar Star Trek lore zijn echt spot on. Voor een deel is dat zeker fan service, maar bij lower decks heb ik elke keer weer zin om de volgende aflevering te kijken.

En dan zijn er natuurlijk nog de
spoiler:
cameo's van John DeLancie als Q en Riker en Troi samen op de Titan. Awesome!

Wat vinden jullie van Lower decks en, belangrijker voor dit topic, hoe vinden jullie de serie verhouden tot Discovery?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:39:
Ik wil graag een klein uitstapje maken naar Star Trek: Lower decks. Ik weet niet of jullie het kijken, maar in Europa is het nu legaal via Amazon Prime te kijken. Ik snap dat het wel eens serie is die je moet liggen, maar holy shit, wat is die serie 300x meer Star Trek dan Discovery. Even los van de soms iets te grappige situaties en over-de-top personages heb ik nu al veel meer op met de characters van lower decks dan Discovery. Ook de situaties waar ze in komen, de planeten die ze bezoeken en de referenties naar Star Trek lore zijn echt spot on. Voor een deel is dat zeker fan service, maar bij lower decks heb ik elke keer weer zin om de volgende aflevering te kijken.

spoiler:

Wat vinden jullie van Lower decks en, belangrijker voor dit topic, hoe vinden jullie de serie verhouden tot Discovery?
Staat vrijwel compleet los van elkaar. De sfeer, het time-frame, en natuurlijk de humor is volledig anders dan Discovery. De paar afleveringen die ik gezien heb vond ik best grappig, ik trek dit soort humor wel. Zeker omdat ik alle Star Trek series gezien heb. Hints genoeg naar de andere series, en Star Trek wordt even op een leuke manier op de hak genomen. Beetje zelfspot mag ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:45

Spooksel

Spooksel!

Ik weet het niet. Ik heb gisteren de eerste aflevering gekeken, maar ik vind het allemaal wel erg aangedikt en 'grappig omdat het verplicht grappig moet zijn. Het voelt gewoon te geforceerd eigenlijk, maar dat is natuurlijk vaak met die soort producties.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

Gaitman

The Real One

bvk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Het is nu inderdaad aangepast naar First Contact zag ik op de zender zelf tijdens de reclame. Maar de aankondiging afgelopen zondag betrof toch echt Discovery incl. beelden van Burnham. Ik vond het al zo vreemd en onlogisch, waarschijnlijk was het een foutje. Al helemaal omdat er van Discovery nog geen film is...
Nu vanavond wel Star Trek: Discovery op Spike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:01
Luuk1983 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:39:

spoiler:

Ik heb het afgelopen weekend de hele serie gezien. Het is echt ongelofelijk dat je met een dergelijke animatieserie een eindproduct neer kan zetten wat meer aanvoelt als een Star Trek serie dan Discovery. Sure, de personages zijn wat overdreven en hebben een hoog ADHD gehalte, maar als je kijkt naar de verhalen dan zou bijna elke aflevering werken als een reguliere Star Trek aflevering.

spoiler:
De dood van Shaxs en de reset van Rutherford deden me meer dan elk willekeurig Discovery character wat we tot nu toe kwijt zijn :+
Spooksel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:42:
Ik weet het niet. Ik heb gisteren de eerste aflevering gekeken, maar ik vind het allemaal wel erg aangedikt en 'grappig omdat het verplicht grappig moet zijn. Het voelt gewoon te geforceerd eigenlijk, maar dat is natuurlijk vaak met die soort producties.
Dat aangedikte blijft wel een beetje en niet elke grap zal voor iedereen even goed landen maar de serie barst van de humor en verwijzingen die bij elke Star Trek fan voor een glimlach moeten zorgen. Ik heb de serie maanden genegeerd omdat ik dacht dat het gewoon "cartoon for adults #8472" zou zijn maar je ziet dat de makers echt liefde hebben voor het bronmateriaal en hun best doen om de verhalen semi canon en plausibel te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

ErikT738 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:07:

[...]

Dat aangedikte blijft wel een beetje en niet elke grap zal voor iedereen even goed landen maar de serie barst van de humor en verwijzingen die bij elke Star Trek fan voor een glimlach moeten zorgen. Ik heb de serie maanden genegeerd omdat ik dacht dat het gewoon "cartoon for adults #8472" zou zijn maar je ziet dat de makers echt liefde hebben voor het bronmateriaal en hun best doen om de verhalen semi canon en plausibel te houden.
Toeval? :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05 22:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ziet er weer leuk uit, kom maar op met dat seizoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07
"We can only fix this one way: Together" :')

Ik houdt me vast aan de gedachte die ik had bij de laatste aflevering van seizoen 3: Eindelijk, THE END...
Dus deze laat ik lekker voorbij gaan.

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 23:59

Haan

dotnetter

Vorig jaar begonnen met de oudere series te kijken, TNG en DS9 inmiddels al achter de kiezen, nu halverwege seizoen 2 van Voyager. Ik snap nu ook wel meer de kritiek van veel mensen op Discovery, het lijkt in verste verte niet op de oudere series.

Of dat positief of negatief is mag ieder voor zich bepalen, ik zal seizoen 4 Discovery sowieso wel weer gaan kijken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 19:01
Laatst maar The Expanse gekeken, stuk boeiender als Discovery. Nu begonnen aan Picard, die lijkt me ook wel mooi :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:17
De_Bastaard schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:18:
Laatst maar The Expanse gekeken, stuk boeiender als Discovery. Nu begonnen aan Picard, die lijkt me ook wel mooi :-)
Blijf maar weg van Picard, zelfde drek als Discovery met een extra schop tegen je nostalgische herinneringen van TNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 19:01
Basekid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:22:
[...]

Blijf maar weg van Picard, zelfde drek als Discovery met een extra schop tegen je nostalgische herinneringen van TNG
Haha bedankt voor de headsup 🙈

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De_Bastaard schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:25:
[...]

Haha bedankt voor de headsup 🙈
Nee hoor, Picard is een uitstekende serie, boeiend, goed geacteerd, goede karakters, goed verhaal en leuk om bepaalde oude star trek figuren terug te zien.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05 22:38
Basekid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:22:
[...]

Blijf je toch lekker bij TOS en TNG, weet je exact wat je krijgt en dat er nooit never niks zal veranderen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Salvatron schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:04:
[...]

Nee hoor, Picard is een uitstekende serie, boeiend, goed geacteerd, goede karakters, goed verhaal en leuk om bepaalde oude star trek figuren terug te zien.
Het verhaal laat tegen het einde wel een hoop steken vallen hoor, al zit het natuurlijk veel beter in elkaar dan Discovery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ErikT738 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:39:
[...]

Het verhaal laat tegen het einde wel een hoop steken vallen hoor, al zit het natuurlijk veel beter in elkaar dan Discovery.
spoiler: title
En dan ook nog Seven als verbitterde zuipschuit hahaha _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Haan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:50:
Vorig jaar begonnen met de oudere series te kijken, TNG en DS9 inmiddels al achter de kiezen, nu halverwege seizoen 2 van Voyager. Ik snap nu ook wel meer de kritiek van veel mensen op Discovery, het lijkt in verste verte niet op de oudere series.

Of dat positief of negatief is mag ieder voor zich bepalen, ik zal seizoen 4 Discovery sowieso wel weer gaan kijken.
Hier ook een die-hard SF-fan en uiteraard liefhebber van Star Trek, met uitzondering van TOS.
Hoewel ik het volgende seizoen van Discovery wel zal gaan kijken ben ik eigenlijk klaar met dat hele TOS-tijdperk. Ik vind het TNG-tijdperk veel boeiender. De ruimteschepen, shuttles, e.d. zien er ook veel mooier uit en ondanks dat Discovery veel nieuwer is dan TNG komt TNG (en DS9 en Voyager) veel moderner over.

Ook zijn die series gewoon spannender omdat men elke keer weer een nieuw mysterie tegenkomt in de ruimte. Bij Discovery is het vooral drama en vind ik bovendien de Klingons er belachelijk uitzien. Die van TNG waren gewoon perfect, een soort ruwe noormannen. Ik snap niet dat ze dat helemaal hebben omgegooid. Maar ik snap wel meer dingen niet, zoals die Spore Drive, die helemaal niet voorkomt in het TNG-tijdperk.

Eigenlijk verkracht Discovery het hele Star Trek genre en dat is zonde. het enige pre-TOS gebeuren wat ik echt leuk en spannend vond was de serie Enterprise. Die eigenlijk plaatsvond vlak na de ontdekking van de Warp Drive. Gewoon leuk om het echte begin van Star Trek te zien. De film "First Contact", waarbij de uitvinding van de Warp Drive "zeker wordt gesteld" door de Enterprise uit de toekomst vanwege Borg-interventie in de tijd, sloot mooi aan op deze serie. En de verhaallijn met de Xindi was retespannend. Die spanning en mysterie mis ik volledig in Discovery.

Dus ik hoop nog eens op een nieuwe Star trek serie die de TNG opvolgt. Met nog snellere schepen nog verder "deep space" in. Dat moet gewoon geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Tranquility Volledig met je post eens, alhoewel ik TOS ook nog wel kan waarderen.

Dat met de Klingons in Disco is een copyright-dingetje.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:34

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Tranquility schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Hier ook een die-hard SF-fan en uiteraard liefhebber van Star Trek, met uitzondering van TOS.
Hoewel ik het volgende seizoen van Discovery wel zal gaan kijken ben ik eigenlijk klaar met dat hele TOS-tijdperk. Ik vind het TNG-tijdperk veel boeiender. De ruimteschepen, shuttles, e.d. zien er ook veel mooier uit en ondanks dat Discovery veel nieuwer is dan TNG komt TNG (en DS9 en Voyager) veel moderner over.

Ook zijn die series gewoon spannender omdat men elke keer weer een nieuw mysterie tegenkomt in de ruimte. Bij Discovery is het vooral drama en vind ik bovendien de Klingons er belachelijk uitzien. Die van TNG waren gewoon perfect, een soort ruwe noormannen. Ik snap niet dat ze dat helemaal hebben omgegooid. Maar ik snap wel meer dingen niet, zoals die Spore Drive, die helemaal niet voorkomt in het TNG-tijdperk.

Eigenlijk verkracht Discovery het hele Star Trek genre en dat is zonde. het enige pre-TOS gebeuren wat ik echt leuk en spannend vond was de serie Enterprise. Die eigenlijk plaatsvond vlak na de ontdekking van de Warp Drive. Gewoon leuk om het echte begin van Star Trek te zien. De film "First Contact", waarbij de uitvinding van de Warp Drive "zeker wordt gesteld" door de Enterprise uit de toekomst vanwege Borg-interventie in de tijd, sloot mooi aan op deze serie. En de verhaallijn met de Xindi was retespannend. Die spanning en mysterie mis ik volledig in Discovery.

Dus ik hoop nog eens op een nieuwe Star trek serie die de TNG opvolgt. Met nog snellere schepen nog verder "deep space" in. Dat moet gewoon geweldig zijn.
Een serie die zich in de jaren ná TNG/DS9/Voyager afspeelt is er in de vorm van Star Trek: Picard (Amazon Prime); hoewel ook daar wel wat op aan te merken is.

Ook op Amazon Prime vind je Star Trek: Lower Decks; een grappig bedoelde animatieserie van de makers van Rick & Morty in het ST-universum dat onbedoeld de fakkeldrager van Star Trek werd. Dit omdat de serie beter de sfeer uitdraagt dan ST: Picard en ST: Discovery.

Binnenkort verschijnen ook ST: Strange New World; het verhaal van de Enterprise in de jaren direct voordat Kirk kapitein werd, en Star Trek: Section 31 (over de geheime dienst van Starfleet). Deze twee series spelen zich in het tijdperk van Discovery af (rond 2250 dus).

Zoek je meer de sfeer van TNG en opvolgers, kijk dan ook eens naar The Orville. Geen Star Trek, maar het komt soms behoorlijk in de buurt.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:08
Het is zo jammer dat Enterprise destijds maar 4 seizoenen kreeg en ook nog eens met de slechtste slot aflevering ooit werd afgesloten (slot van Game of Thrones was er niets bij!). Ik heb de serie de afgelopen maanden opnieuw bekeken en ik vind het nog altijd een van de betere ST series. Ik heb bewust de laatste aflevering deze keer niet bekeken. Er schijnen boeken geschreven te zijn (o.a, ‘ The Good That Men Do’), die het verhaal verder oppakken, waarbij de laatste aflevering even wordt rechtgezet (en Trip het dus gewoon overleeft).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
PatrickC schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Het is zo jammer dat Enterprise destijds maar 4 seizoenen kreeg en ook nog eens met de slechtste slot aflevering ooit werd afgesloten (slot van Game of Thrones was er niets bij!). Ik heb de serie de afgelopen maanden opnieuw bekeken en ik vind het nog altijd een van de betere ST series. Ik heb bewust de laatste aflevering deze keer niet bekeken. Er schijnen boeken geschreven te zijn (o.a, ‘ The Good That Men Do’), die het verhaal verder oppakken, waarbij de laatste aflevering even wordt rechtgezet (en Trip het dus gewoon overleeft).
Helemaal eens. En ironisch dat (mijns inziens) één van de betere TNG-afleveringen ("Pegasus") daarvoor misbruikt is.

Misschien moet ik die boeken eens opzoeken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 14:26

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

[...]

Maar ik snap wel meer dingen niet, zoals die Spore Drive, die helemaal niet voorkomt in het TNG-tijdperk.
Dat is niet zo moeilijk, dat project werd afgedaan als mislukt omdat Discovery verdween. De technologie werd toen zo erg Top Secret verklaard dat deze uit alle archieven is gewist.
Is ook zo verteld in een aflevering van Discovery.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:21:
[...]
Binnenkort verschijnen ook ST: Strange New World; het verhaal van de Enterprise in de jaren direct voordat Kirk kapitein werd, en Star Trek: Section 31 (over de geheime dienst van Starfleet). Deze twee series spelen zich in het tijdperk van Discovery af (rond 2250 dus).
Nog meer TOS-tijdperk dus.. Jammer dat ze alleen daar nog maar de fucus op leggen.
Zoek je meer de sfeer van TNG en opvolgers, kijk dan ook eens naar The Orville. Geen Star Trek, maar het komt soms behoorlijk in de buurt.
Als SF-liefhebber heb ik The Orville uiteraard ook geprobeerd maar ben na de eerste aflevering gigantisch afgeknapt. Het is namelijk een comedy en ik ben allergisch voor comedy's. Best wel jammer want de setting en de special effects zagen er prima uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Tranquility op 02-06-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Tijgert schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Dat is niet zo moeilijk, dat project werd afgedaan als mislukt omdat Discovery verdween. De technologie werd toen zo erg Top Secret verklaard dat deze uit alle archieven is gewist.
Is ook zo verteld in een aflevering van Discovery.
Retconning at it's finest natuurlijk. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
PatrickC schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Ook op Enterprise mag van mij als enige niet-TNG-tijdperk serie een vervolg komen. Inderdaad jammer dat er maar vier seizoenen van zijn gemaakt, want het verhaal over de eerste schreden van de mensheid met een schip die sneller dan licht kan had enorm uitgebouwd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tranquility schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:53:
Als SF-liefhebber heb ik The Orville uiteraard ook geprobeerd maar ben na de eerste aflevering gigantisch afgeknapt. Het is namelijk een comedy en ik ben allergisch voor comedy's. Best wel jammer want de setting en de special effects zagen er prima uit.
Toch is het best een serieuze serie, maar met komische elementen. Niet echt bepaald een typische komedieserie.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:51

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

En het eerste seizoen is voor de acteurs ook ff zoeken naar de juiste toon. In het begin vond ik de humor wat geforceerd maar je merkt dat ze na verloop van tijd op elkaar ingespeeld raken.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Retconning at it's finest natuurlijk. ;)
Rechtschrijven wat krom is. Blijft allemaal bubblegum for the brain, dus niet TE zwaar aan tillen :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Tranquility schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Nog meer TOS-tijdperk dus.. Jammer dat ze alleen daar nog maar de fucus op leggen.

[...]

Da's jammer, want het is best een goede serie. Het "komische" gaat er ook wel een beetje af in latere afleveringen. Het wordt zeker niet erger dan wat er in TNG allemaal gebeurde, dus nog best wel "Star Trek".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb Star Trek nooit gekeken, ben er nu aan begonnen omdat het op Netflix staat. Ik ben halverwege seizoen 3 van de originele serie. In het begin stoorde ik me een beetje aan de manier van acteren en de decors en makeup. Maar dat valt me nu niet echt meer op. De verhalen zijn best goed, zelfs na bijna 60 jaar.

De serie zal voor zijn tijd heel modern zijn geweest. Niet alleen blanke acteurs, vrouwen op belangrijke posities. In korte rokjes, dat zal toen ook heel modern zijn geweest (maar in deze tijd zou dat niet meer zo gemaakt worden)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Marzman schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:51:
Ik heb Star Trek nooit gekeken, ben er nu aan begonnen omdat het op Netflix staat. Ik ben halverwege seizoen 3 van de originele serie. In het begin stoorde ik me een beetje aan de manier van acteren en de decors en makeup. Maar dat valt me nu niet echt meer op. De verhalen zijn best goed, zelfs na bijna 60 jaar.

De serie zal voor zijn tijd heel modern zijn geweest. Niet alleen blanke acteurs, vrouwen op belangrijke posities. In korte rokjes, dat zal toen ook heel modern zijn geweest (maar in deze tijd zou dat niet meer zo gemaakt worden)
Welcome to the family ;)

TNG/DS9/VOY zal al een heel stuk moderner zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Basekid op 02-06-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Basekid schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Welcome to the family ;)

Zelfs moderner dan o.a. Discovery, tenminste zo voelt het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Killjoy

Klingon lawn products

Basekid schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:54:
[...]

Welcome to the family ;)

Zit tng weer te kijken. Qua verhaallijnen en acteerstijl zie je in seizoen 1 nog wel overeenkomsten met TOS. Daarna wordt het zeker beter.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robrobo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-11-2021
Salvatron schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:04:
[...]

Respectfully disagree — het is een luie, incoherente, nodeloos donkere, oppervlakkige puinhoop.
De ooit zo bedachtzame Picard is verdwenen, in zijn plaats rest een klungelige sukkel (die om onverklaarbare redenen opeens een hechte vriendschap met Data heeft). Deze “karaktermoord” geldt overigens voor alle TNG/VOY personages in Picard.
Voyager werd ooit als de minst diepgaande vanilla Star Trek serie beschouwd, maar vergeleken met PIC is het bijna Shakespeare. Menselijkheid en oprechtheid, pijlers die altijd zó belangrijk waren in Star Trek, zijn totaal verdwenen.
Hiervoor in de plaats zijn er nu enkel cynische, drinkende, vloekende, vechtende personages en larger than life doomsday devices. Oh, en Ten Forward lijkt op de verkeerde plek te zitten.

Deze youtuber heeft een montage gemaakt die het verschil tussen Star Trek en "Star Trek" goed laat zien: YouTube: Picard Review

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 21:56
robrobo schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Respectfully disagree — het is een luie, incoherente, nodeloos donkere, oppervlakkige puinhoop.
De ooit zo bedachtzame Picard is verdwenen, in zijn plaats rest een klungelige sukkel (die om onverklaarbare redenen opeens een hechte vriendschap met Data heeft). Deze “karaktermoord” geldt overigens voor alle TNG/VOY personages in Picard.
Voyager werd ooit als de minst diepgaande vanilla Star Trek serie beschouwd, maar vergeleken met PIC is het bijna Shakespeare. Menselijkheid en oprechtheid, pijlers die altijd zó belangrijk waren in Star Trek, zijn totaal verdwenen.
Hiervoor in de plaats zijn er nu enkel cynische, drinkende, vloekende, vechtende personages en larger than life doomsday devices. Oh, en Ten Forward lijkt op de verkeerde plek te zitten.

Deze youtuber heeft een montage gemaakt die het verschil tussen Star Trek en "Star Trek" goed laat zien: YouTube: Picard Review
Als je je hiervoor registreert op het forum zit het je echt hoog. Benieuwd naar je input volgende seizoen! _/-\o_

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robrobo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-11-2021
chaoscontrol schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Als je je hiervoor registreert op het forum zit het je echt hoog. Benieuwd naar je input volgende seizoen! _/-\o_
Ja, moest het even kwijt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter

Geen Discovery S4 op Netflix dus. Er gaan geruchten dat Netflix al langer niet blij was met de contract voorwaarden, maar daar heb ik op dit moment geen officiële bronnen voor.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
defiant schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:00:
[Twitter]
Geen Discovery S4 op Netflix dus. Er gaan geruchten dat Netflix al langer niet blij was met de contract voorwaarden, maar daar heb ik op dit moment geen officiële bronnen voor.
Damn dat zou ik jammer vinden... :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Wildfire

Joy to the world!

[Twitter]
* Wildfire voegt Discovery aan Sonarr toe

Tsja, met dit soort dingen vragen ze er gewoon om dat iemand zich wendt tot 'alternatieven'. 8)7

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Kunnen we ergens overheidssteun aan gaan vragen voor al die streaming plus diensten? Wil wel wat geld terug van de thuiskopieheffing die we al jaren betalen, terwijl we al jaren geen thuiskopieën meer maken en abonnementen op deze streaming diensten betalen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:09
Dus S4 komt wel, maar niet naar NL?!…

Ik heb zowat alle streamingdiensten die er zijn… dan maar minder legale uitwegen :(

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Paramount Plus komt wel naar Europa in 2022:
Paramount Plus Readies for Europe Launch: ‘We’d Love to Unseat Netflix’ – Mipcom
Paramount Plus’s Douglas Craig outlined the streamer’s strategy during a keynote panel at Mipcom as it readies to launch in Europe in 2022.

Craig, ViacomCBS’s SVP of programming and acquisitions, said that “Europe is the next logical step” for the platform, which has already launched in 25 markets this year, including Latin America, the Nordics, Australia and Canada.

He described Europe as a “complicated” market to enter however, not only in terms of the quotas for local content but also the numerous distribution channels.
Maar goed, dat betekend dus inderdaad weer een streaming service erbij.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
Ach, of het nou Picard of Discovery is, we missen toch niks :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:36

Rannasha

Does not compute.

[Twitter]
Volgens dit artikel is het niet Netflix, maar CBS/Paramount die de stekker uit het contract met Netflix heeft getrokken:
In a just-closed deal between ViacomCBS and Netflix, the Shari Redstone-controlled company has ended the lucrative financial arrangement that launched Discovery back in 2017.
(Shari Redstone is grootaandeelhouder van ViacomCBS)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Thalaron schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:30:
Dus S4 komt wel, maar niet naar NL?!…

Ik heb zowat alle streamingdiensten die er zijn… dan maar minder legale uitwegen :(
Precies dat dus. Dan vragen ze er ook om! :( :(
Had met zo verheugd op het nieuwe seizoen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Nou, de teleurstelling dat ik niet legaal kan kijken maar weer verwerkt -- ik heb het anders gekeken. De eerste aflevering was érg leuk. Echt wel weer "Trek" maar toch met een soort Discovery-stijl continuïteit er omheen. De aflevering gaf voor mij echt wel een goede vibe af. Ik was er blij mee, en verheug me weer op volgende week.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:38
Same here, ik heb nu 3 streaming abbo's, en zeker Netfilx for o.a. Star Trek.
ik wilde een beetje stoppen met illegaal downloaden, nu dat je van de meeste offline kan kijken, als ik in de trein zit.

Maar na maanden niet meer illegaal gedownload te hebben, ga ik voor Star Trek weer beginnen :/
probeer maar eens spoiler vrij te blijven online |:(

• Thalaron
Hier Apple TV+/Netflix/Prime/Disney/Videoland én Discovery. Blijkbaar is dat niet voldoende..

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 18-11-2021 13:27 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 23:46
Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:27:
Hier Apple TV+/Netflix/Prime/Disney/Videoland én Discovery. Blijkbaar is dat niet voldoende..
Ik heb Netflix/Prime/Disney/NPO+ 😑. Ik ga wel binnenkort heel even Apple TV+ (foundation en see) nemen en daarna Videoland (4-de seizoen handmaid’s en goood fight). Vrees dat andere 4 zullen blijven. Uiteindelijk ga je toch om en om nemen. HBO Max komt volgend jaar en wie weet hoe veel streaming services nog meer bij. De boel loopt compleet uit de handen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:17:
[...]

* Wildfire voegt Discovery aan Sonarr toe

Tsja, met dit soort dingen vragen ze er gewoon om dat iemand zich wendt tot 'alternatieven'. 8)7
Mijn 'alternatief' heeft vandaag automatisch S04E01 binnen gehengeld. 4K HDR. Ik kijk 'm aanstaande zaterdag wel, heb dan zaterdagdienst, na werk even langs de friettent en dan Discovery kijken met een lekker frietje erbij :P

Tegen de tijd dat die nieuwe streamingdienst van Paramount in Nederland beschikbaar komt kijk ik wel of het de moeite waard is (lees: of de kosten tegen de baten opwegen). En of er überhaupt een app voor mijn LG OLED TV's voor komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 18-11-2021 21:17 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlaoR
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-04 17:32
Een hardcore Trekkie ben ik bepaald niet, maar uitgerekend Discovery vond ik wel amusant. In elk geval tot halverwege het derde seizoen, want zo ver ben ik gekomen. En dan was het opeens foetsie, bij Netflix.

Eigenlijk vind ik het best lomp om een serie zonder enige vervaldatum of aankondiging bij de ene streamingdienst weg te halen en de kijker te verwijzen naar een nieuwe dienst ergens volgend jaar. Natuurlijk zullen er allerlei belangen achter zitten, maar als klant zit ik totaal niet te wachten op 'weer ergens anders' en 'later'. Hier en nu was prima, en daar betaalde ik ook netjes voor.

Hoe ver zou deze wildgroei aan streamingdiensten uiteindelijk gaan? Elk mediabedrijf wil blijkbaar een graantje meepikken, maar uiteindelijk zijn de graantjes op.

Of: welke handige Harry begint een bedrijf dat bij elke streamer een bulkcontract afsluit en vervolgens gecombineerde bundeltjes daarvan als één dienst bij de kijker gaat aanbieden? Analoog aan wat kabelbedrijven deden (/doen) met conventionele TV-zenders.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44
Wildfire schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:48:
[...]

Mijn 'alternatief' heeft vandaag automatisch S04E01 binnen gehengeld. 4K HDR. Ik kijk 'm aanstaande zaterdag wel, heb dan zaterdagdienst, na werk even langs de friettent en dan Discovery kijken met een lekker frietje erbij :P

Tegen de tijd dat die nieuwe streamingdienst van Paramount in Nederland beschikbaar komt kijk ik wel of het de moeite waard is (lees: of de kosten tegen de baten opwegen). En of er überhaupt een app voor mijn LG OLED TV's voor komt.
[zeurmode] alleen jammer dat het alternatief geen Dolby Vision is, Discovery was toch wel tof met DV. Zo te zien nu 4K HDR10.

Paramount zal concurrerend moeten zijn, dus Disney+ prijzen anders is het hier een no go.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

op zich zal discovery wel op blu ray te koop zijn maar dat zal dan wel zo'n 26,99 € zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 13:59
@loekf2 4K DV is er gewoon hoor. Dat was het enige voordeel van deze puinhoop. Op NF was het HD met DV. Ik ga iig ook maar streaming diensten cyclen, want ik ben er helemaal klaar mee. Er wordt uiteindelijk alleen maar meer verdient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 23:59

Haan

dotnetter

Jammer dit, ik was net klaar met het kijken van alle afleveringen TNG, DS9, VOY en ENT (een jaar over gedaan) en nieuw seizoen Discovery zou er precies mooi op aansluiten. Maar nu voor het eerst in járen (seizoen 3 Game of Thrones was het laatst volgens mij, daarna altijd via HBO/Ziggo gekeken) dus maar op zoek naar alternatieve bronnen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:06

KingCrash

Angry Rabbit

https://intl.startrek.com...-pluto-tv-internationally
In the UK, Germany, France, Russia, South Korea and additional select countries, we are also making Season 4 available for purchase on participating digital platforms beginning Friday, November 26.
Free streamen op Pluto in aantal landen. NL niet genoemd.
Benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor NL.
Pluto is volgens mij niet in NL te krijgen, benieuwd of en welke lokale content aanbieder hier dan inspringt..

[ Voor 24% gewijzigd door KingCrash op 24-11-2021 21:53 ]

Angry Rabbit

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dlaoR schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:16:
Hoe ver zou deze wildgroei aan streamingdiensten uiteindelijk gaan? Elk mediabedrijf wil blijkbaar een graantje meepikken, maar uiteindelijk zijn de graantjes op.
Het kan best best ver gaan. Eigenlijk heb je geen tv-zenders of Netflixen meer nodig en kun je het ook goed zelf doen. Ook niet als je niet zo groot bent als Disney.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Of: welke handige Harry begint een bedrijf dat bij elke streamer een bulkcontract afsluit en vervolgens gecombineerde bundeltjes daarvan als één dienst bij de kijker gaat aanbieden? Analoog aan wat kabelbedrijven deden (/doen) met conventionele TV-zenders.
Dat heb je op Amazon Prime. Jw kan je aanvullend abonneren op specifieke Channels. Ook kan je films van andere streaming diensten op pay-per-view basis kijken. Het is (nog) vrij beperkt, maar ik denk niet dat een handige harry daar nog makkelijk tegenop bokst.

Maar: is er al een "niet alternatieve" manier op ST:Discovery te kijken in NL?

• PatrickC
Marzman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:00:
[...]

Het kan best best ver gaan. Eigenlijk heb je geen tv-zenders of Netflixen meer nodig en kun je het ook goed zelf doen. Ook niet als je niet zo groot bent als Disney.
Met Netflix, Amazon Prime Video en Apple TV Plus heb ik op dit moment al drie abonnementen lopen. Afgelopen zomer nog een maandje Discovery+ gehad vanwege de Olympische Spelen, maar daarna meteen weer opgezegd. Paramount+ ga ik zeker niet op abonneren, net als Disney+ (b.v. alleen vanwege de Mandalorian). Van deze bedrijven heb ik een flinke collectie films en series op DVD en Blu-Ray. Van de Star Trek series zelfs beide waar beschikbaar. Ik ga niet nog meer geld uitgeven aan streamingdiensten en deze bedrijven. Verder, ST Discovery is best vermakelijk, maar er is genoeg veel betere SciFi te zien op dit moment. :)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

PatrickC schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:18:
maar er is genoeg veel betere SciFi te zien op dit moment. :)
welke betere scifi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
The Expanse (Amazon, seizoen 6 start 10-Dec), Foundation (Apple), Invasion (Apple). Als we fantasy ook nog mee mogen rekenen, Wheel of Time (Amazon). En vanaf Feb-22 weer ST Picard (Amazon).

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 25-11-2021 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 19:44
PatrickC schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:31:
[...]

The Expanse (Amazon, seizoen 6 start 10-Dec), Foundation (Apple), Invasion (Apple). Als we fantasy ook nog mee mogen rekenen, Wheel of Time (Amazon). En vanaf Feb-22 weer ST Picard (Amazon).
Invasion is geen scifi; meer een soap en in seizoen 4 komen misschien de aliens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

CopyCatz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:41:
[...]

Invasion is geen scifi; meer een soap en in seizoen 4 komen misschien de aliens.
Offtopic, maar de aliens hebben we al gezien in de meest recente aflevering.

Foundation heb ik inmiddels ook gezien. Het wijkt wel flink af van de boeken, maar het is zeker niet slecht. Hoewel er hier en daar wel wat op het acteerwerk is aan te merken.

Op het nieuwe seizoen van PIC verheug ik me echt, net als Strange New Worlds.

Overigens, ook Another Life op Netflix is een aanrader. Twee seizoenen maar, maar wel met een echt einde. Kijkt lekker weg.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• PatrickC
CopyCatz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:41:
[...]

We gaan nu wel even off-topic, maar scifi is het dus alleen als de aliens constant in beeld zijn? Ik vind deze opbouw nu juist weer verfrissend ipv bijvoorbeeld een alien invasion zoals bij b.v. Independence Day. En ja het is wat meer ‘drama’, maar daarmee worden de karakters wel beter opgebouwd.

• PatrickC
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:22:
[...]

Offtopic, maar de aliens hebben we al gezien in de meest recente aflevering.

Foundation heb ik inmiddels ook gezien. Het wijkt wel flink af van de boeken, maar het is zeker niet slecht. Hoewel er hier en daar wel wat op het acteerwerk is aan te merken.

Op het nieuwe seizoen van PIC verheug ik me echt, net als Strange New Worlds.

Overigens, ook Another Life op Netflix is een aanrader. Twee seizoenen maar, maar wel met een echt einde. Kijkt lekker weg.
Strange New Worlds ben ik ook wel benieuwd naar en Another Life was ik nog vergeten te melden, heb ik ook gezien. Geen top serie maar wel prima SciFi verder.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:50

NMH

Moderator General Chat
Het is nog een relatief jonge markt, dus veel bedrijven willen zoals je zegt een graantje meepikken. Ik verwacht dat er uiteindelijk een consolidatie plaats gaat vinden waar kleine spelers die het zelfstandig niet redden overgenomen worden of samen gaan. Na verloop van tijd houd je dan een aantal grote partijen over. Dat zie je bijvoorbeeld nu ook met de Nederlandse supermarkten gebeuren waar de kleine merken verdwijnen en opgaan in de grotere. En in de muziekindustrie heb je ondertussen ook de "Big Three" die het leeuwendeel van de markt in handen hebben.

Voorlopig is het in ieder geval voor de consument een ongewenste ontwikkeling omdat er een versnippering van het aanbod optreedt. Ikzelf ga niet voor Discovery een abbonement op Paramount+ afsluiten; zo geweldig vind ik de serie bepaald niet. Als de eerdere Star Trek series ook overgaan zal ik wellicht overwegen, maar tot dusverre red ik het prima met alleen Netflix. Zoveel web-TV kijk ik toch niet.

• dlaoR
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-04 17:32
Voorlopig is het in ieder geval voor de consument een ongewenste ontwikkeling omdat er een versnippering van het aanbod optreedt. Ikzelf ga niet voor Discovery een abbonement op Paramount+ afsluiten; zo geweldig vind ik de serie bepaald niet. Als de eerdere Star Trek series ook overgaan zal ik wellicht overwegen, maar tot dusverre red ik het prima met alleen Netflix. Zoveel web-TV kijk ik toch niet.
Datzelfde geldt voor mij - en denk ik vele anderen - ook. De meeste mensen zijn eerder 'casual viewers' dan hardcore fans, van welke serie dan ook. Om dan voor elke serie die wel aardig is weer een nieuw abbo af te sluiten zal velen te ver gaan. Juist door die versnippering wordt het ook steeds minder interessant om ergens bij aan te haken. Met daarbij nog het risico dat een serie weer zo maar verdwijnt naar een (al dan niet al actieve) concurrent, want bestaande klanten schofferen doet men erg makkelijk.

Anyway, Netflix abonnement een stapje terug, extra zenders bij Sicko eruit en maar eens afwachten hoe de markt consolideert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:57

Blokker_1999

Full steam ahead

Met 2 afleveringen achter de rug begin ik wel het gevoel te krijgen dat ze in herhaling vallen met de plot. Weer een dreiging voor heel de melkweg en weer Discovery die als enige voor een oplossing moet zorgen.

Hoewel het hebben van een verhaallijn die een heel seizoen meegaat een pluspunt is, begint het wel te lijken op een gebrek aan creativiteit bij hoe ze zoiets willen verwezenlijken.

In dat opzicht misschien ook maar goed dat Strange New Worlds wel meer gaat kijken naar een episodisch format ipv een overspannend verhaal voor het hele seizoen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben nog niet toegekomen aan kijken, maar de cijfers op IMDB voor de eerste twee afleveringen zijn niet bepaald positief (5,8 en 5,2): IMDB: Star Trek: Discovery - Season 4

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsjroep
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-01-2022
De eerdere seizoenen vond ik al matig maar dit spant echt de kroon. Zo erg dat ik niet eens meer de behoefte heb om het te gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
@g0tanks @Appelsjroep Thanks voor de heads-up, het downloaden niet eens waard dus.

Eigenlijk keek ik de vorige seizoenen vooral omdat het me toch wel door Netflix werd voorgeschoteld.

Gelukkig is er momenteel Lost in Space.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikT738 op 02-12-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Appelsjroep schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:53:
De eerdere seizoenen vond ik al matig maar dit spant echt de kroon. Zo erg dat ik niet eens meer de behoefte heb om het te gaan kijken.
Zo te lezen mis ik niks. :)

Ik heb er nog wel de P over in dat men zo kort voor de seizoensstart de serie van Netflix trok en pas "ergens in 2022" op alwéér een andere streamingdienst beschikbaar ging maken.

Gelukkig komt The Expanse binnenkort weer terug… voor het allerlaatste seizoen :'(
ErikT738 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:37:
@g0tanks @Appelsjroep Thanks voor de heads-up, het downloaden niet eens waard dus.

Eigenlijk keek ik de vorige seizoenen vooral omdat het me toch wel door Netflix werd voorgeschoteld.

Gelukkig is er momenteel Lost in Space.
En Lost in Space inderdaad (hoewel daar wel erg opvalt dat Will in dat jaar op die planeet wel ineens flink ouder is geworden :D)

[ Voor 30% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 02-12-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 09:03
Appelsjroep schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:53:
Gelukkig is deze drek van Netflix weg.

/rent ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat een zurigheid hier zeg, daaamn :P Ik vermaak me prima, ook al is het cliche/over the top.

C:\>_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:38:

En Lost in Space inderdaad (hoewel daar wel erg opvalt dat Will in dat jaar op die planeet wel ineens flink ouder is geworden :D)
Altered Carbon vind ik ook een goeie sf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Salvatron schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:55:
[...]

Altered Carbon vind ik ook een goeie sf
Seizoen 1 ja, 2 valt vies tegen.

Ik heb nog het meest genoten van Firefly de laatste maanden, die was nooit ergens te streamen maar is recent-ish aan Disney+ toegevoegd. De afsluitende film staat op Amazon.

Misschien dat Amazon sci-fi nog gaat redden met een nieuwe Stargate als de overname van MGM is afgerond. Voor alle Star Treks naast Lower Decks heb ik weinig hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

g0tanks schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:58:
Ik ben nog niet toegekomen aan kijken, maar de cijfers op IMDB voor de eerste twee afleveringen zijn niet bepaald positief (5,8 en 5,2): IMDB: Star Trek: Discovery - Season 4
Ik vermaak me er prima mee. Ze zijn niet briljant maar ach, prima vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Net aflevering 1 gezien. Inderdaad niet hoogstaand maar prima tijdverdrijf. Mijn favoriete karakter was de nieuwe
spoiler:
President of Starfleet
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ErikT738 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:23:
[...]

Seizoen 1 ja, 2 valt vies tegen.
seizoen 2 vond ik ook goed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Yup, Altered Carbon's eerste seizoen was top; 2 viel tegen.

Volgens mij al eens genoemd, maar Foundation op AppleTV is ook de moeite waard. Gebaseerd op de boeken van Asimov en prachtige special effects. Alleen de intro is al jawdropping.

Op AppleTV staat ook For All Mankind (twee seizoenen; derde is confirmed). Een heel ander soort SF (meer een what if), echt prachtig en geweldig spannend. En Wubbo Ockels komt er in voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:58
offtopic:
Die intro deed me qua stijl denken aan "His dark materials". Ook een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ep 1 gezien, 2 en 3 half resp. amper gezien en vooral op de iPad andere dingen gedaan. Oooh boy. Het wordt wel erg slecht..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 13:59
Zo vond aflevering 4 de minste van het seizoen, maar ergens was ik er wel weer heel erg blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Blijkbaar begrijp ik media anno 2021 niet. Schijnbaar is irritant en onzeker doen hip..

En een voorstel rondje starten en terwijl er iemand door op de grond ligt; negeren en doorgaan… wtf…

Naja… nu maar hopen dat het einde van deze aflevering ook daadwerkelijk het einde is van diegene die vertrok maar iets zegt mij dat hier sprake is van valse hoop :X

[ Voor 68% gewijzigd door Thalaron op 11-12-2021 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:56

odan

The dark side is within all!

Thalaron schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:16:
Blijkbaar begrijp ik media anno 2021 niet. Schijnbaar is irritant en onzeker doen hip..

En een voorstel rondje starten en terwijl er iemand door op de grond ligt; negeren en doorgaan… wtf…

Naja… nu maar hopen dat het einde van deze aflevering ook daadwerkelijk het einde is van diegene die vertrok maar iets zegt mij dat hier sprake is van valse hoop :X
wordt een gastrolletje, de plek van meest irritante karakter(s) was al overgenomen vorig seizoen, en is nu officieel geworden.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Mja, het probleem is dat secret hideout als productie studio onder leiding van Alex Kurtzman geen enkel talent aan boord heeft. Combineer dat met een disfunctionerend ViacomCBS en het is geen verrassing dat wat er produceert wordt veelal ondermaats is.

Het feit dat ze de serie volgooien met een karikaturale visie op z.g.n. diversiteit zie ik alleen maar als een afleiding van het gebrek aan kwaliteit van de producers en schrijvers. Aangezien streamingdiensten geen kijkcijfers tonen kunnen ze die façade lang blijven volhouden zolang ze er nog geld in willen stoppen. En dat is een probleem, want matige tot slechte producers en schrijvers zullen niet uit zichzelf stoppen, ze hebben weinig alternatieven dus zullen ze zelf dit zolang mogelijk proberen vol te houden, d.w.z. riding the gravy train.

De consequentie is dat er niet zomaar een kwaliteitsverbetering valt te verwachten, het waarschijnlijker dat de franchise op de plank wordt gezet als het qua business misloopt met ViacomCBS en Paramount Plus.

Het zou denk ik ook beter zou zijn geweest als de franchise serieuze concurrentie had gehad op dezelfde filosofische SF thema's, zoals je ziet tussen Marvel en DC. Dat is in het verleden natuurlijk wel sporadisch gebeurd met bijvoorbeeld Babylon 5, J. Michael Straczynski was natuurlijk niet echt blij mee, maar Star Trek: DS9 werd wel veel beter door de concurrentie en ideeën uit Babylon 5. Ook anderen wijzen hierop:
zie bijv:How Babylon 5 Made Star Trek Better

Je hebt natuurlijk nu The Orville, maar dat rivaliteit daarvan is niet van hetzelfde niveau als Babylon 5 destijds.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik houd het nog wel even bij The Expanse. Vandaag S6 in première op APV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Net weer een aflevering Discovery gezien. Moet de laatste nog kijken, maar tot nu toe trek ik dit seizoen slecht. Het begint haast op gtst in de ruimte te lijken. Drama hoort erbij. Er kan niet altijd actie zijn, maar het loopt allemaal zo traaaaag. Ik ben van Star Trek gewend dat er ook wat humor in zit, maar dat is nu ver te zoeken. Het lijkt haast wel of deze serie een perfecte weerspiegeling van de mensheid moet zijn met een donkere (vrouwelijke) kapitein, een dokter die homo is en een he/she bemanningslid. Ik heb daar niks op tegen, begrijp me niet verkeerd, maar dat hele verhaal van Adira beweegt zich zo traag en het acteerwerk daarin van Blu del Barrio vindt ik ook niet erg overtuigend. Ik hoop toch dat er wat meer pit in gaat komen anders hou ik het voor gezien.

De eerste drie seizoenen waren prima te pruimen. Philippa Georgiou was bijv. meesterlijk met haar lekkere arrogante gedrag. Burnham nu in haar rol als kapitein vindt ik niet sterk. De voorgaande Star Trek series hadden betere kapiteins.

Het verhaal is ook lastig te volgen met al die bijzondere volkeren. Ja, die waren er altijd al, maar niet zo cmplex als bijvoorbeeld de soort ‘nonnen’ waar Burnhams moeder toe behoort.

En what happend with ‘live long and prosper’? :X

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:07
paragon schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:39:
Zo vond aflevering 4 de minste van het seizoen, maar ergens was ik er wel weer heel erg blij mee...
Deze zojuist gezien en ik denk oprecht dat dit de druppel was en deze serie van de kijklijst te gooien. Is een van de weinige series waar ik steeds op de tijdsbalk kijk hoe lang die 55 min nog duurt...en dat is geen goed teken.

Geen idee wat het precies is, maar het zal wel een combi zijn van in-your-face-woke/powerwoman/diversity/feelings en cliche-scripts.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Tot nu toe geniet ik behoorlijk van S4, leuke karakters,
spoiler:
Zora als een goede toevoeging!
, en de DMA is tot nu toe best tof gebleken. Ik hoop echt dat de komende 3 afleveringen dit sterk oplossen. S4 voelt behoorlijk weer als classic, en best wel een stuk zelfverzekerder. Je merkt wel wat invloed van Covid
spoiler:
Veel te weinig Jett Reno, maar Tig Notaro is natuurlijk wat kwetsbaarder...
, maar de manier waarop Starfleet, de Federation, en ook karakters als Book worden getoond kan me bekoren. Elk seizoen is voor mij een stap naar boven geweest.

Maar ik moet bekennen dat Lower Decks, Picard S2, en Strange New Worlds me ook een hoop te verheugen geven. LD is wat mij betreft de 'beste' nieuwe trek tot nu toe, en dat is terwijl ik geniet van zelfs disco.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 19:54
Joarie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:30:
[...]

Deze zojuist gezien en ik denk oprecht dat dit de druppel was en deze serie van de kijklijst te gooien. Is een van de weinige series waar ik steeds op de tijdsbalk kijk hoe lang die 55 min nog duurt...en dat is geen goed teken.

Geen idee wat het precies is, maar het zal wel een combi zijn van in-your-face-woke/powerwoman/diversity/feelings en cliche-scripts.
Heb afgelopen weekend de laatste 3 Star Trek films gekeken en die geven toch goed de juiste gedachte weer die Gene Roddenberry met Star Trek voor ogen had.
Zit nu afl 6 te kijken van dit seizoen een ik begrijp jouw commentaar des te beter.
Ik kijk wel maar het ”echte gevoel” komt nog steeds niet op voornamelijk doordat het hoofdkarakter door de verkeerde actrice wordt vertolkt en er weinig of geen verhaallijn in zit. De doorgeslagen wil om een bepaald diversiteitsbeleid erdoor te duwen helpt hier zeker niet in mee.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Joarie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:30:
Diezelfde conclusie heb ik vorig seizoen al getrokken. Ik heb mezelf nog verder gedistantieerd van het label Star Trek/SF als criteria om een serie te kijken en meer objectief gaan kijken naar de kwaliteit van de serie en Discovery is echt ver beneden peil op bijna alle vlakken.

Het label Star Trek zegt op zichzelf niets, het gaat om de invulling ervan, qua kwaliteit schrijvers, producers, acteurs, etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

defiant schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:03:
[...]

Ik heb mezelf nog verder gedistantieerd van het label Star Trek/SF [...]
offtopic:
Ik voel een nickchange aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik kijk S4 pas als het afgerond is. Echter vorig jaar speelde ik al met de gedachte om vanwege bovengenoemde redenen de serie op te geven maar wilde het nog een kans geven. Als ik dit zo lees dan wordt dit mijn laatste seizoen.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 31-12-2021 11:32 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn rantje.

Seizoen 1 en 2 waren goed, 3 ging al wat afglijden maar 4 is ridicuul ten top.

Grappig spelletje: spot de blanke hetero man! Er is geen een karakter in de serie die daaraan voldoet.
Men is of vrouw, of homo/trans whatever, of Afrikaans/Aziatisch, of een alien, of een kombinatie, maar er is geen enkele blanke hetero man. Zal wel een toekomst dingetje zijn.

Dat het merendeel van de brug vrouw is kan prima, maar die lachende ‘coole’ blikken naar elkaar van ‘dit is zo makkelijk voor mij’. Focus je op je taak zeg.

En dan als correctieve kers op de taart is de bewust geworden AI OOK vrouwelijk.. en heeft die AI zowaar emoties en kan ze zich niet concentreren op haar werk etc. Gaan ze de gevoelens van de AI zachtjes behandelen en er mee praten zodat het normaal kan functioneren.

Letterlijk de enige reden die ik kan verzinnen dat ik nog kijk is mijn spelletje van hierboven. Oh en zien of de wokeness nog groter kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tijgert schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:05:
Mijn rantje.

Seizoen 1 en 2 waren goed, 3 ging al wat afglijden maar 4 is ridicuul ten top.

Grappig spelletje: spot de blanke hetero man! Er is geen een karakter in de serie die daaraan voldoet.
Men is of vrouw, of homo/trans whatever, of Afrikaans/Aziatisch, of een alien, of een kombinatie, maar er is geen enkele blanke hetero man. Zal wel een toekomst dingetje zijn.

Dat het merendeel van de brug vrouw is kan prima, maar die lachende ‘coole’ blikken naar elkaar van ‘dit is zo makkelijk voor mij’. Focus je op je taak zeg.

En dan als correctieve kers op de taart is de bewust geworden AI OOK vrouwelijk.. en heeft die AI zowaar emoties en kan ze zich niet concentreren op haar werk etc. Gaan ze de gevoelens van de AI zachtjes behandelen en er mee praten zodat het normaal kan functioneren.

Letterlijk de enige reden die ik kan verzinnen dat ik nog kijk is mijn spelletje van hierboven. Oh en zien of de wokeness nog groter kan.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/20/590x/secondary/admiral-actor-star-trek-discovery-2759297.jpg?r=1605305792628

Nothing to see here

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie