Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:55

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

SPee schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:23:
Die admiraal vind ik wel een goed karakter. En ook een goed acteur.

Maar niemand die problemen ermee heeft dat discover naar het beginpunt van the burn springt en dat de Emerald Chain effe komt buurten? Het lijkt wel of dat bij de buren is gebeurd ipv aan de andere kant van een galaxy. Ze hebben toch genoeg dilithium om de reis te maken. 8)7

Ik ben benieuwd of mama eraan komt om de boel te redden (Burnham stuurde een bericht naar haar moeder). 7(8)7
De Chain heeft (vooralsnog) voldoende dilithium; het raakt alleen langzaam op. Natuurlijk is een tactische move om een schip met spore drive te bemachtigen best een goede reden om wat meer dilithium te "verbranden" dan voor een andere missie gedaan zou zijn. (overigens dilithium niet "op" tijdens zo'n reis alsof het brandstof is; het is geen brandstof maar een verbruiksproduct dat nodig is om de materie/antimateriereactie te kunnen kanaliseren).

Waar ik wél een probleem mee heb, is dat men de Discovery meteen richting Federation HQ brengt. Persoonlijk had ik het schip verstopt in mijn eigen stukje space en mijn beste wetenschappers losgelaten op de spore drive en vervolgens een bericht met wat bewijs richting de Federation gestuurd om de "onderhandelingen" te starten.

Maar goed, wie ben ik.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:16
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 06:49:
[...]

De Chain heeft (vooralsnog) voldoende dilithium; het raakt alleen langzaam op. Natuurlijk is een tactische move om een schip met spore drive te bemachtigen best een goede reden om wat meer dilithium te "verbranden" dan voor een andere missie gedaan zou zijn. (overigens dilithium niet "op" tijdens zo'n reis alsof het brandstof is; het is geen brandstof maar een verbruiksproduct dat nodig is om de materie/antimateriereactie te kunnen kanaliseren).

Waar ik wél een probleem mee heb, is dat men de Discovery meteen richting Federation HQ brengt. Persoonlijk had ik het schip verstopt in mijn eigen stukje space en mijn beste wetenschappers losgelaten op de spore drive en vervolgens een bericht met wat bewijs richting de Federation gestuurd om de "onderhandelingen" te starten.

Maar goed, wie ben ik.
Het is niet eens een probleem dat de Chain de reis KAN maken maar dat ze er zo snel weten te komen. Maar goed, we weten natuurlijk niet waar alle belangrijke punten liggen. Misschien is het origin point van de burn vlak naast Emerald Chain HQ.

Admiraal Whatshisname is in inderdaad een van de betere karakters :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SPee schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:23:
Maar niemand die problemen ermee heeft dat discover naar het beginpunt van the burn springt en dat de Emerald Chain effe komt buurten? Het lijkt wel of dat bij de buren is gebeurd ipv aan de andere kant van een galaxy. Ze hebben toch genoeg dilithium om de reis te maken. 8)7
Mwah, dat is nog maar 1 toevalligheid, dat kan nog wmb.
Wat ik veel frappanter vond is dat er direct ook een sub-space kanaal was waarmee booker en burnham terug konden gaan.

Als er zoveel van die subspace-kanalen zijn die naar exact de juiste bestemmingen gaan, dan heb je in principe geen/amper dilithium /spore-drive meer nodig als je gewoon je schepen versterkt tegen dat subspace gedoe.
Ik ben benieuwd of mama eraan komt om de boel te redden (Burnham stuurde een bericht naar haar moeder). 7(8)7
Tja, ik heb feitelijk geen idee hoe groot de vulcans nu nog zijn, ze werden traditioneel altijd als een heel groot rijk afgeschilderd wat al meerdere keren de federatie heeft gered door mee te vechten, maar of ze nu ze afgesplitst zijn ook nog zo groot zijn dat ze de emerald chain aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Gomez12 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:07:
Tja, ik heb feitelijk geen idee hoe groot de vulcans nu nog zijn, ze werden traditioneel altijd als een heel groot rijk afgeschilderd wat al meerdere keren de federatie heeft gered door mee te vechten, maar of ze nu ze afgesplitst zijn ook nog zo groot zijn dat ze de emerald chain aankunnen?
Voor Vulcans+Romulans is het volkomen logisch om een enorme ge-cloak-te oorlogsvloot te hebben :P

Eerlijk gezegd heb ik de serie niet zo hoog zitten momenteel, de neergezette "nieuwe" setting is wel tof maar daar blijft het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Seizoensfinale erg meh..

Een aantal erg goede afleveringen dit seizoen maar het 'rode draad' verhaal was gewoon niet sterk genoeg.
Dat Tilly niet meer de captain is logisch, ik geloof alleen niet dat de nieuwe captain wel de juiste persoon is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, dat was het dan, einde van het seizoen.

Op zich wel netjes dat er geen cliffhanger was. Het was meer van "alles goed en wel" "en ze leefden nog lang en gelukkig" >:)

Discovery gaat nu black-alert-zoef-zaf, als supersnelle DHL ff wat dilithium her en der door de melkweg bezorgen.
DHL= Dilithium Highspeed Logistics.

Wel leuk gevonden dat turbo-lift landschap, waar al die turbolift blokjes her en der hun A naar B routes afleggen. Ook handig voor SF-knokpartijen. :)

Aan de andere kant; een Kelpien kleuter die met z'n tengels aan de command console zit en dat daardoor de hele boel uiteindelijk in de soep loopt. Tuurlijk... ;w

Slim om er zo'n netjes afgesloten einde van te maken. Nu kunnen ze met van alles en nog wat opnieuw beginnen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

ErikT738 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Voor Vulcans+Romulans is het volkomen logisch om een enorme ge-cloak-te oorlogsvloot te hebben :P

Eerlijk gezegd heb ik de serie niet zo hoog zitten momenteel, de neergezette "nieuwe" setting is wel tof maar daar blijft het ook bij.
Ik ook niet zo, al die drama/tranen van de hoofdrolspeler in elke aflevering. Hoe zou de ST-franchise nu zijn geweest als William Shatner in elke aflevering zat te snikken? Janeway was ook een op en top vrouw maar zelfs zij jankte niet eens een heel aflevering zoveel als Michael in de hele serie doet. ST Discovery had hier en daar wat interessante momenten maar over algemeen kijk ik toch liever Voyager of the Next generation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
ehtweak schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:48:

Op zich wel netjes dat er geen cliffhanger was. Het was meer van "alles goed en wel" "en ze leefden nog lang en gelukkig" >:)

Discovery gaat nu black-alert-zoef-zaf, als supersnelle DHL ff wat dilithium her en der door de melkweg bezorgen.

Wel leuk gevonden dat turbo-lift landschap, waar al die turbolift blokjes her en der hun A naar B routes afleggen. Ook handig voor SF-knokpartijen. :)

Aan de andere kant; een Kelpien kleuter die met z'n tengels aan de command console zit en dat daardoor de hele boel uiteindelijk in de soep loopt. Tuurlijk... ;w

Slim om er zo'n netjes afgesloten einde van te maken. Nu kunnen ze met van alles en nog wat opnieuw beginnen.
Het is het JJ Abrams universum, waar elke planeet slecht 1 scene verwijdert is van willekeurig waar.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:44

Vond dit eigenlijk bizar. Dus het schip is gewoon een grote holle ruimte van binnen met hele grote ongebruikte ruimtes. Erg rare design keuze. Komt ook niet echt overeen met al die jaren van kruipen door jefrey tubes naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mirved schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Vond dit eigenlijk bizar.
Is het ook.
Dus het schip is gewoon een grote holle ruimte van binnen met hele grote ongebruikte ruimtes. Erg rare design keuze. Komt ook niet echt overeen met al die jaren van kruipen door jefrey tubes naar mijn mening.
Lijkt me idd heel onlogisch. Nog gekker als je bedenkt dat ook in deze serie er diverse scenes in de jefferies tubes waren. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 02:06
de grote holle ruimtes zijn overigens wel canon: TNG Tech Manual from 1991 al moet ik ook zeggen dat het wel een beetje een Tardis-gevoel gaf (ook al is bigger from the inside ook al meerdere malen voorgekomen in de Star Trek historie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-05 18:56

odan

The dark side is within all!

Komt er wel een seizoen 4? want dit voelde voor mij echt aan als een series einde niet een seizoens einde.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:17
odan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:32:
Komt er wel een seizoen 4? want dit voelde voor mij echt aan als een series einde niet een seizoens einde.
Yes S4 is al aangekondigd ook alszijnde besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

tja weinig aan toe te voegen, ik heb meer moeite overgens met het begin/georgio alternate universe meuk voegt 0,0 toe dat hadden ze mogen schrappen

Wat ik overgens bizar vind is dat de "sphere data" eigenlijk geen enkele significate rol speelde sinds de sprong in tijd .. misschien dat het ergens te vinden is in de 32 pagina's v.h topic ..
net zoals mams die geen enkele rol speelt of opeens 'kan 80 minuten mijn adem in houden 200 jaar geleden oid" sure toen ik 16 was kon ik ook 100 meter onder water zwemmen .. maar toen kwam ouderdom om de hoek zetten .. en ze hebben geen holo deck om te trainen.

Tja vanalles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ErikT738
Jezus dit was fucking dom.

Er worden in de serie best wat leuke ideeën opgegooid zoals een kind wat opgroeit in een holo omgeving, een scheepscomputer met een eigen bewustzijn, een gefragmenteerde Federation en een wereld waar reizen tussen verschillende planeten ineens niet meer zo vanzelfsprekend is. Er wordt alleen niets interessants mee gedaan. In dit Star Trek universum wordt elk conflict opgelost met slecht gemonteerde vechtscenes of met ontploffen, en zelfs als iets zonder ontploffing wordt opgelost dan explodeert er alsnog een schip...

Ik heb de halve aflevering ook op mijn telefoon gezeten zo saai was het. Elk karakter heeft deze aflevering zogezegd in doodsnood gezeten maar ik had nergens het idee dat er ook maar iets blijvend met iemand zo gebeuren... Tel daar nog bij op dat een falend holosyteem kennelijk in staat is om Adora's vriendje een lichaam te geven en de meest onverdiende promotie tot captain in de historie van Starfleet... 8)7

Er is gewoon zo veel mis met deze serie, maar vooral met deze laatste aflevering dat ik het niet eens allemaal weet te benoemen in deze rant.
Mirved schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Vond dit eigenlijk bizar. Dus het schip is gewoon een grote holle ruimte van binnen met hele grote ongebruikte ruimtes. Erg rare design keuze. Komt ook niet echt overeen met al die jaren van kruipen door jefrey tubes naar mijn mening.
Volgens mij stookt die enorme holle ruimte ook niet met de grootte van Discovery, gebaseerd op een ruwe schatting aan de hand van de grootte van verschillende ramen en die robotjes. En wat dacht je van de computer core met willekeurige static discharges, een random greeble doorgang/bezemkast/whatever en cassettetapes? Of de reactor die ze niet uit kunnen werpen zonder dat de vonken er vanaf vliegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42
Zowel the Expanse als discovery proberen een toekomst te schetsen waarop mensen op een andere manier naar elkaar kijken en met elkaar omgaan. Waar the Expanse wat rauwer (en realistischer) is, moet Discovery natuurlijk wel de optimistische toekomstvisie van Roddenberry uitdragen. Alleen heb ik al een tijdje (en met deze aflevering helemaal) het gevoel dat ik naar 1 grote woke commercial zit te kijken. Dit is waarschijnlijk de gepersonificeerde gruwel van de trump gekkies die het capitool bestormden.. Ik bedoel gaan stametz en zijn man nu de nonbinary adopteren? of wordt het een driehoeksverhouding? Ik heb helemaal niks tegen andere relatievormen maar het het is toch geen documentaire over woke zijn in de toekomst? Dat Nichelle Nichols de eerste zwarte actrice en brug officier speelde was een belangrijk moment, maar gaan we hier over 20 jaar op terugkijken en zeggen "weet je nog, Discovery brak een lans voor gay/nonbinary driehoeksverhoudingen"?

[ Voor 13% gewijzigd door CopyCatz op 08-01-2021 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
CopyCatz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:39:
Zowel the Expanse als discovery proberen een toekomst te schetsen waarop mensen op een andere manier naar elkaar kijken en met elkaar omgaan. Waar the Expanse wat rauwer (en realistischer) is, moet Discovery natuurlijk wel de optimistische toekomstvisie van Roddenberry uitdragen. Alleen heb ik al een tijdje (en met deze aflevering helemaal) het gevoel dat ik naar 1 grote woke commercial zit te kijken. Dit is waarschijnlijk de gepersonificeerde gruwel van de trump gekkies die het capitool bestormden.. Ik bedoel gaan stametz en zijn man nu de nonbinary adopteren? of wordt het een driehoeksverhouding? Ik heb helemaal niks tegen andere relatievormen maar het het is toch geen documentaire over woke zijn in de toekomst? Dat Nichelle Nichols de eerste zwarte actrice en brug officier speelde was een belangrijk moment, maar gaan we hier over 20 jaar op terugkijken en zeggen "weet je nog, Discovery brak een lans voor gay/nonbinary driehoeksverhoudingen"?
Een driehoeksverhouding met twee volwassen mannen en een zestienjarige nonbinary vrouw en haar denkbeeldige vriendje zou nog een soort van vernieuwend zijn :+
Volgens mij hebben ze haar gewoon na twee weken geadopteerd ofzo.

Verder heb ik geen enkel issue met uiteenlopende geaardheden en huidskleuren bij alles wat zich in de toekomst afspeelt (wel bij historisch en fantasy series als ze er geen goede reden voor geven). Ik wordt vooral moe van de "wooohooo met de kracht van liefde lossen we al onze problemen op!" mentaliteit die de hele bridge crew lijkt te hebben.

Nog in de categorie "dit was fucking dom";
- pesticide torpedo's in de ruimte!
- Federation+Vulcan/Romulans die het wel heel moeilijk hebben met twee schepen.

Edit - nog een stukje wat ik tegenkwam over de "Voyager J" uit Discovery wat nu al beter geschreven is dan de serie;
The J actually stands for Janeway. When Starfleet finally decided to force her to retire, she had herself assimilated with reprogrammed borg nanoprobes and installed directly into the hull of Voyager so she could take control of the ship. It's been improving itself ever since. Voyager avoided the Burn because it draws all of its power from a rift in the multiverse that ascended Janeway uses to torture Harry Kims in thousands of alternate timelines. Harry's pain is so potent that it creates a warp field when experienced in high enough quantities.

[ Voor 15% gewijzigd door ErikT738 op 08-01-2021 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:53

mark-k

AKA markkNL

ErikT738 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:04:
[...]

Een driehoeksverhouding met twee volwassen mannen en een zestienjarige nonbinary vrouw en haar denkbeeldige vriendje zou nog een soort van vernieuwend zijn :+
Volgens mij hebben ze haar gewoon na twee weken geadopteerd ofzo.

Verder heb ik geen enkel issue met uiteenlopende geaardheden en huidskleuren bij alles wat zich in de toekomst afspeelt (wel bij historisch en fantasy series als ze er geen goede reden voor geven). Ik wordt vooral moe van de "wooohooo met de kracht van liefde lossen we al onze problemen op!" mentaliteit die de hele bridge crew lijkt te hebben.

Nog in de categorie "dit was fucking dom";
- pesticide torpedo's in de ruimte!
- Federation+Vulcan/Romulans die het wel heel moeilijk hebben met twee schepen.

Edit - nog een stukje wat ik tegenkwam over de "Voyager J" uit Discovery wat nu al beter geschreven is dan de serie;

[...]
Ja die hele carebears vibe begint me ook wel mn keel uit te hangen. Ik zit te wachten tot Vin Diesel in een 68 Dodge Charger te hulp schiet met de 'power of family'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:28
Nou, net de laatste aflevering van dit seizoen gezien en blij toe.

De eerste twee seizoenen waren nog leuk maar de drama overload en het bijbehorende inclusiviteitsgedoe (scrabble, yay) maakt het toch echt een afknapper. Goed dat ze iedereen mee laten doen maar het ligt er nu wel erg dik bovenop allemaal. Net alsof ze alles wat er afgelopen jaar gebeurt is op deze aardkloot, in één seizoen hebben willen meenemen ofzo?

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het verhaal wat eigenlijk dit seizoen vrij bagger was. Misschien geef ik seizoen 4 nog een kans maar als die ook dit gehalte drama bevat dan haak ik af. Erg jammer want de originele Star Trek was gewoon cool.

Einde rant.

Misschien The Expanse nog maar eens verder kijken. Die stond op Prime toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-05 16:26

Sméagol

Master of Mayhem

Ik wil er niet te diep op in gaan, maar ja, ik vond seizoen 3 flink tegenvallen. 'k heb geen zin om voor de 2de keer m'n algemene mening te typen en te vertalen, dus ik copy / paste mezelf even:
Ugh. Not getting into it elaborately, I could go back and post my opinions on all episodes, I'm just going to say I was really disappointed with season 3 of Discovery overall. Seeing the lack of posts here, I suspect this is the general feeling here? In short: the writers are bad. Really bad. Such a shame, because I was really looking forward to season 3. I really liked the idea of Discovery into the far future. It started interesting.. I also really liked the idea of a collapsed Federation. In theory I really like the idea of a season story arc, and I think it's actually a necessity for modern audiences in general. But the writers are simply so bad at it, it may be better to simply go back to episodic storytelling. Pacing was all over the place this season, and they don't treat their characters properly. They don't know what to do with existing characters, and they unnecessarily introduce new chartacters, without doing anything interesting with them. The season finale (well, the whole 3-parter I guess) was a cobbled up mess of various elements they sprinkled throughout the season, but brought together in an incoherent way. There were various ideas I did like.. They were just poorly executed.

Some specific stuff (spoilers):
  • Source of the burn was plain dumb.
  • Dilithium probem was not something they should have fixed in the 13 available episodes
  • Osyra (well, a lot of characters, most characters really), was wasted. they shouldn't have killed her off unceremoniously.
  • The mirror episodes were the worst of the mirror episodes I've seen. And they spend 2 episodes getting rid of a character in order to set up a new spin-off, but this is devastating to the pacing of this show.
Those are just some of the issues I had.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb het 3e seizoen gezien van discovery en vond het wel leuk. Maar de acteurs zijn complete miscasts, ze zetten slappe personages neer en praten zacht en komen soft over. Vooral Saru is ergerlijk, en ook Burnham is een dikke no-go. Dat doet Picard toch een stuk beter. Grafisch is het heel goed maar de personages zijn echt zwak.

Verder is het ras van Saru Kelpien ook vrij irritant en zien ze er lelijk uit. Ook dat the burn kwam door het gejank van die Kelpien is gewoon dodelijk slecht verzonnen. Wel vond ik dit seizoen een stuk boeiender dan de voorgaande 2. Tilly kan me ook niet bekoren. Wel leuk dat het hele zooitje zich 1000 jaar in de toekomst afspeelt.

Al met al een acceptabel seizoen dus ik zal het volgende seizoen ook kijken, hopelijk blijven ze met de serie doorgaan en cancellen ze hem niet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Salvatron schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 03:37:
Ik heb het 3e seizoen gezien van discovery en vond het wel leuk. Maar de acteurs zijn complete miscasts, ze zetten slappe personages neer en praten zacht en komen soft over. Vooral Saru is ergerlijk, en ook Burnham is een dikke no-go. Dat doet Picard toch een stuk beter. Grafisch is het heel goed maar de personages zijn echt zwak.

Verder is het ras van Saru Kelpien ook vrij irritant en zien ze er lelijk uit. Ook dat the burn kwam door het gejank van die Kelpien is gewoon dodelijk slecht verzonnen. Wel vond ik dit seizoen een stuk boeiender dan de voorgaande 2. Tilly kan me ook niet bekoren. Wel leuk dat het hele zooitje zich 1000 jaar in de toekomst afspeelt.

Al met al een acceptabel seizoen dus ik zal het volgende seizoen ook kijken, hopelijk blijven ze met de serie doorgaan en cancellen ze hem niet.
bijzonder hoe meningen dat kan verschillen. Ik vind de acteurs en acteursprestaties juist uitstekend. De karakters zijn niet goed geschreven. Doug Jones (Saru) weet juist van zijn karakter nog wat te maken (niet elke aflevering overigens). Pas dit seizoen dat acteurs (met name bridge crew) een beetje tot hun recht komen.
Mickael vind ik ook geen sterk karakter maar de acteur er achter is goed.

In Discovery is de setting goed, acteurs goed, en effecten erg goed. Randzaken zijn dus dik in orde, goede verhalen verzinnen en schrijven, dat kan en moet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Durven ze niet. Tijdens het schrijven van die aflevering weten ze nog niet of er een nieuw seizoen komt. Cliffhangers wil je alleen maar als je enige zekerheid hebt dat een volgend seizoen eraan komt terwijl je de verhaallijn aan het uitdenken bent voor het seizoen. En als dat misloopt dan krijg je een SG-1 S10

Vooral dat laatste. Ik vond die ruimte (niet de eerste keer dat we ze zien) vooral onmogelijk groot als je bedenkt hoe discovery in elkaar steekt. Het is bijna alsof er niets dan lege ruimte is in dat schip met her en der een gangpad en af en toe een ruimte. Niet echt efficient.

Enkel die uniformen. Was ik net gewend aan die blauwe. Gaat weer tijd kosten om daar aan te wennen.

Die laatste afleveringen leken mij geschreven door een beginner. Veel te clichématig en voorspelbaar. Enige echte verrassing was dat Book met de spores kon communiceren, al is dat enorm geforceerd. We weten vanuit het begin van S1 dat Discovery veilig over korte afstanden kan springen al had ik ergens verwacht dat de schrijvers gingen kiezen voor een meer typisch "Stamets luistert niet en kruipt geniepig weer aan boord" zouden gaan danwel dat de Sphere Data het zou overnemen. Op het einde van S2 kon het ding verdorie zelf heel het schip overnemen om vernietiging te voorkomen, nu kan het ineens niet eens een invasie afslaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:23
Poe, wat zijn jullie negatief., had ik niet verwacht.

Net de laatste episode gezien en vind het een fantastische serie, kan nu al niet wachten tot seizoen 4!! Wat een knap en bijzonder acteerwerk.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:39
@mouse86 ik denk dat weinig mensen ontevreden zijn met het visuele deel en de acteer prestaties... het schrijfwerk echter...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Thalaron schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:55:
@mouse86 ik denk dat weinig mensen ontevreden zijn met het visuele deel en de acteer prestaties... het schrijfwerk echter...
Dit vond ik wel een mooie samenvatting:
https://www.vulture.com/a...e-hope-is-you-part-2.html

Hoewel deze reviewer ook wel ver gaat wat betreft "woke" opmerkingen, en ik het ook niet eens ben met de opmerkingen over Michael Burnham's keuzes, of de Federatie als een soort koloniale macht zou worden neergezet, vind ik wel dat bepaalde comments in dit topic een beetje onverdraagzaam zijn. Ik snap het probleem niet met dat er een nonbinary iemand in de serie zit, en ook niet het uitleggen dat ze met "they" aangesproken willen worden, en de "adoptie" door Stamets en Culber.

Waar ik dan wel weer een probleem zie is dat er blijkbaar holo-technologie is die "denkbeeldinge" personen die anderszins niet door technologie op te pikken zijn (blijkbaar) ineens in een holodek tot leven kunnen worden gewekt alsof ze echte personen zijn.

En de turbolift. En de Star Wars-achtige robotjes die nu ineens de sphere-data bevatten. En zoals in het Vulture-artikel geschreven de belachelijke kortzichtigheid van een aantal punten in deze aflevering. Het karakter van Osyraa was geweldig en had veel verder uitgediept kunnen worden. Maar nee, de admiraal slaat een groot en belangrijk vredesakkoord af omdat zij niet terechtgesteld wil worden, en na een groot gevecht wint de Federatie in een zwart-wit good vs evil gevecht.

Erg teleurstellend. En ja, heel leuk hoor die Roddenberry-quote op het einde en die opnieuw uitgevoerde TOS-muziek, maar dat staat in schril contrast met de inhoud van de aflevering.

Hoewel het in het begin van het seizoen leek alsof ze weer een richting hadden gevonden, blijkt dat nu toch niet zo te zijn. Platgeslagen tot een adolescent kortzichtig ondiep gebeuren dat eigenlijk niet echt meer Star Trek is. Doodzonde :(

@Blokker_1999 dat Books kon communiceren met de spores was ook echt deus ex machine en luie scriptschrijvers :{ Die hele spore drive was altijd al deus ex machina.

Hoe dan ook was dit seizoen wel beter dan het vorige, en wie weet wordt het volgende ook weer beter dan dit seizoen, en vinden we de tinten grijs weer terug ipv alleen het zwart en wit.

[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-01-2021 01:07 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 12:36

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ach, het was een lief knuffel einde, veel relatief simpele symboliek. Ik vond het prima, met mijn huidige stressniveau is een laagdrempelige serie als Discovery wel fijn eigenlijk. Het is geen superserie. Maar als ik TNG terugkijk zit daar ook zoveel tenenkrommendheid in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

sebastius schreef op zondag 10 januari 2021 @ 02:17:
Ach, het was een lief knuffel einde, veel relatief simpele symboliek. Ik vond het prima, met mijn huidige stressniveau is een laagdrempelige serie als Discovery wel fijn eigenlijk. Het is geen superserie. Maar als ik TNG terugkijk zit daar ook zoveel tenenkrommendheid in...
Zo lief vond ik het einde niet, met de redenen die ik hierboven beschrijf dus. Juist kortzichtig, maar ja, de helden knuffelen onderling wel lekker ja.

Deels zijn dit ook effecten van de tijd waarin we het kijken. Bepaalde vormen van theatraal acteerwerk in oudere films en series zijn nu tenenkrommend, vroeger vond men het geweldig. Vergeet ook niet dat film een evolutie van theater is. Even afwachten hoe men in de toekomst denkt over Discovery nu.

Maar goed, ik vind niet per se dat Star Trek laagdrempelig en knuffelig moet zijn. Daar kijk ik weer andere series voor :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-01-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Sorcerer8472 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:02:
[...]

Dit vond ik wel een mooie samenvatting:
https://www.vulture.com/a...e-hope-is-you-part-2.html

Hoewel deze reviewer ook wel ver gaat wat betreft "woke" opmerkingen, en ik het ook niet eens ben met de opmerkingen over Michael Burnham's keuzes, of de Federatie als een soort koloniale macht zou worden neergezet, vind ik wel dat bepaalde comments in dit topic een beetje onverdraagzaam zijn. Ik snap het probleem niet met dat er een nonbinary iemand in de serie zit, en ook niet het uitleggen dat ze met "they" aangesproken willen worden, en de "adoptie" door Stamets en Culber.
Het probleem wat ik heb met een non-binair persoon in Star Trek is omdat het naar mijn idee niet in de setting past, het impliceer namelijk dat vrouwen en mannen nog steeds in traditionele rollen worden geplaatst in het jaar drieduizend-nogwat, terwijl de mens eigenlijk voorbij deze identiteits-issues zou moeten zijn. Voor mij voelt het aan als preken naar het publiek, en als ik een preek zou willen dan ga ik wel naar de kerk. De adoptie is vooral vreemd omdat er Stamets en Culber Adira naar mijn idee een paar weken, misschien een paar maanden kennen. Als er meer tijd overheen was gegaan zou ik het best een goed groeimoment voor de karakters hebben gevonden.
sebastius schreef op zondag 10 januari 2021 @ 02:17:
Maar was het ook een knuffeleinde voor alle kinderen op Emerald Chain planeten die op hun papa/mama zitten te wachten die op de Viridian diende? In Voyager werd er al moeilijk gedaan over het doden van willekeurige Borg, maar in Discovery blazen ze zonder blikken of blozen een compleet schip op wat niet echt meer een bedreiging vormde.
mouse86 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:52:
Poe, wat zijn jullie negatief., had ik niet verwacht.

Net de laatste episode gezien en vind het een fantastische serie, kan nu al niet wachten tot seizoen 4!! Wat een knap en bijzonder acteerwerk.
De acteurs zijn prima, de special effects zijn prachtig en ze hebben zelfs de franchise en de setting binnen de franchise mee. Het is alleen jammer dat het einde zo verschrikkelijk slecht is geschreven. Ik heb gewoon enthousiast naar het grootste deel van het seizoen zitten kijken.

Het blijkt trouwens dat de Discovery 750 meter lang is, waarvan ook nog eens de helft in beslag wordt genomen door de nacelles. Geen idee waar ze die turbolift ruimte hebben verstopt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

ErikT738 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Het probleem wat ik heb met een non-binair persoon in Star Trek is omdat het naar mijn idee niet in de setting past, het impliceer namelijk dat vrouwen en mannen nog steeds in traditionele rollen worden geplaatst in het jaar drieduizend-nogwat, terwijl de mens eigenlijk voorbij deze identiteits-issues zou moeten zijn. Voor mij voelt het aan als preken naar het publiek, en als ik een preek zou willen dan ga ik wel naar de kerk. De adoptie is vooral vreemd omdat er Stamets en Culber Adira naar mijn idee een paar weken, misschien een paar maanden kennen. Als er meer tijd overheen was gegaan zou ik het best een goed groeimoment voor de karakters hebben gevonden.
Genderrollen en genderidentiteit zijn twee verschillende dingen. Traditionele genderrollen zie je in Discovery totaal niet. In oudere Star Trek-series zie je dat wel nog, in TOS vrij duidelijk, in TNG nog een beetje, in DS9 en Voyager vrijwel niet meer.

En wat betreft die "adoptie". Het lijkt me niet raar dat als je met z'n allen met relatief weinig mensen op een schip dicht op elkaar ziet en samen leeft en werkt, dat zoiets sneller gaat? Ik zag het ook niet als preek, maar gewoon als een feit dat je leert over een crew member. Veel screen time werd er ook niet aan besteed, iig aan het gedeelte over genderidentiteit. Dus als je je eraan stoort dan heeft dat misschien eerder een andere reden?

Met al je andere comments over het seizoen en de season finale ben ik het 100% eens trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 01:17
Sorcerer8472 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:15:
[...]

En wat betreft die "adoptie". Het lijkt me niet raar dat als je met z'n allen met relatief weinig mensen op een schip dicht op elkaar ziet en samen leeft en werkt, dat zoiets sneller gaat? Ik zag het ook niet als preek, maar gewoon als een feit dat je leert over een crew member.
Nu lijkt het alsof je vindt dat wanneer het homokoppel zich ontfermt over een non-binaire lid, dit geheel toevallig is. Dat is het natuurlijk niet. En zoals ik al meerdere keren aanhaalde en ook @ErikT738 aanhaalt hierboven, is het daarom ongeloofwaardig om te doen alsof LGBTQ mensen alleen troost en steun kunnen vinden bij elkaar vs de "wrede onverdraagzame hetero-wereld". Dat is vandaag al onwaar en helemaal in een setting van meer dan 1000 jaar verder, waar je leeft en werkt tussen honderden soorten organismen. Het ís gewoon zeer prekerig en LGBTQ- crowd pleasing. Een veel mooiere boodschap zou zijn geweest als een ànder crewlid een band opbouwde met Adira. Desnoods met een emo verhaal uit zijn/haar jeugd als raakpunt. Als het écht moet ;)

En dat onsubtiel politiek correct preken, haalde mij als kijker uit wat nog overbleef van het (dunne) verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Mlazurro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Nu lijkt het alsof je vindt dat wanneer het homokoppel zich ontfermt over een non-binaire lid, dit geheel toevallig is. Dat is het natuurlijk niet. En zoals ik al meerdere keren aanhaalde en ook @ErikT738 aanhaalt hierboven, is het daarom ongeloofwaardig om te doen alsof LGBTQ mensen alleen troost en steun kunnen vinden bij elkaar vs de "wrede onverdraagzame hetero-wereld". Dat is vandaag al onwaar en helemaal in een setting van meer dan 1000 jaar verder, waar je leeft en werkt tussen honderden soorten organismen. Het ís gewoon zeer prekerig en LGBTQ- crowd pleasing. Een veel mooiere boodschap zou zijn geweest als een ànder crewlid een band opbouwde met Adira. Desnoods met een emo verhaal uit zijn/haar jeugd als raakpunt. Als het écht moet ;)

En dat onsubtiel politiek correct preken, haalde mij als kijker uit wat nog overbleef van het (dunne) verhaal.
Oh, nou, ik had er nog niet eens aan gedacht dat Adira die troost niet bij iemand anders zou kunnen halen, volgens mij komt dat helemaal voor jouw eigen rekening.

Er waren 10 andere dingen die mij uit het verhaal haalden, dit niet echt. Hoewel ik bij die scene over them/they pronouns ik wel ben gaan kijken wat de Nederlandse vertaling daarvan was :p

Uiteindelijk vind ik het meer jammer dat The Expanse bijvoorbeeld zo veel beter is qua harde sci-fi zijn dan Star Trek, wat intussen 50% sci-fi en 50% fantasy is geworden, wat vroeger echt niet zo was. Maar goed, genoeg hierover wmb, meningen en kijkervaringen verschillen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mlazurro
@Sorcerer8472 Grappig dat je over The Expanses begin. Die volg ik ook, en met een pak meer motivatie. Daar zink ik in het universum van The Expanse en erger ik mij niet aan domme acties of rare preken. In Discovery adopteert het enige (zichtbare) homokoppel het enige non-binaire meisje en kijken ze elkaar ofwel zeer begrijpend aan of zitten ze te knuffelen.

In The Expanse zie je gewoon personages wakker worden naast hetzelfde of een ander geslacht. Zo hoort het een volwassen show zich te gedragen. Niets uitleggerig, niets "knipoog" naar de lgbtq community, nee gewoon een verhaal vertellen terwijl je alle realistische facetten van het (future) leven toont, zonder je eigen show een schouderklopje te geven omdat je zeer politiek correct bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Mlazurro op 10-01-2021 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als deze schematic klopt zie ik inderdaad niet zo snel waar die turbolift uithangt:

Afbeeldingslocatie: https://www.cygnus-x1.net/links/lcars/blueprints/rusted-gear/USS-Discovery-MSD1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.cygnus-x1.net/links/lcars/blueprints/rusted-gear/USS-Discovery-MSD2.jpg

Bron: https://www.cygnus-x1.net/links/lcars/rusted-gear.php

Aan de andere kant: Genoeg anders vage turbolifts:

:P

[ Voor 25% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-01-2021 21:53 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:02
Mlazurro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:35:
@Sorcerer8472 Grappig dat je over The Expanses begin. Die volg ik ook, en met een pak meer motivatie. Daar zink ik in het universum van The Expanse en erger ik mij niet aan domme acties of rare preken. In Discovery adopteert het enige (zichtbare) homokoppel het enige non-binaire meisje en kijken ze elkaar ofwel zeer begrijpend aan of zitten ze te knuffelen.

In The Expanse zie je gewoon personages wakker worden naast hetzelfde of een ander geslacht. Zo hoort het een volwassen show zich te gedragen. Niets uitleggerig, niets "knipoog" naar de lgbtq community, nee gewoon een verhaal vertellen terwijl je alle realistische facetten van het (future) leven toont, zonder je eigen show een schouderklopje te geven omdat je zeer politiek correct bent.
Ben het wel grotendeels met je eens, bij The Expanse wordt er geen extra aandacht aan besteed en daardoor komt het heel natuurlijk en minder geforceerd over. Maar The Expanse vergelijken met Star Trek, is eigenlijk appels met peren vergelijken. Bij The Expanse staat meer het verhaal centraal, terwijl het bij Star Trek vaak om de personages gaat of maatschappelijke issues ter sprake komen. Bijvoorbeeld Picard die bijna een heel leven leidt op een planeet, het recht van Data om over zijn eigen lot te beschikken als ‘machine’ of een holografische doctor die zich verder ontwikkelt als de parameters van zijn programma.

Nog even over die turbolift... die leek wel een beetje op die lift in de moderne versie van Charly and the Chocolate Factory. :+

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 10-01-2021 21:51 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Illegal_Alien schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:46:
Als deze schematic klopt zie ik inderdaad niet zo snel waar die turbolift uithangt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bron: https://www.cygnus-x1.net/links/lcars/rusted-gear.php
Tja, die plaatjes vind ik sowieso al apart, sickbay is net zo groot als de crew quarters?

Maar je negeert de upgrades nog even, stiekem heeft het nieuwe starfleet nu alle apparatuur onder het knobbeltje onder leuning van de kapitein gestopt en is de rest van het schip leeggehaald.
Kijk maar eens hoe snel je telefoon nu is vergeleken met een pc uit het jaar 2000 en dat is slechts 20 jaar vooruitgang en minimalisering.
Met 1000 jaar is er gewoon alleen het knobbeltje overgebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Gomez12 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Tja, die plaatjes vind ik sowieso al apart, sickbay is net zo groot als de crew quarters?

Maar je negeert de upgrades nog even, stiekem heeft het nieuwe starfleet nu alle apparatuur onder het knobbeltje onder leuning van de kapitein gestopt en is de rest van het schip leeggehaald.
Kijk maar eens hoe snel je telefoon nu is vergeleken met een pc uit het jaar 2000 en dat is slechts 20 jaar vooruitgang en minimalisering.
Met 1000 jaar is er gewoon alleen het knobbeltje overgebleven...
Ja, en je hebt natuurlijk Holo tech, dit maakt ook alles groter van binnen dan buiten. Zie bijvoorbeeld dat stadje uit Voyager, of Captain Proton. (Zou leuke serie zijn geweest denk ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Illegal_Alien schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Ja, en je hebt natuurlijk Holo tech, dit maakt ook alles groter van binnen dan buiten.
Ehm, nee... In principe is Holo tech gewoon ons huidige vr maar dan zonder bril en staande op een loopband / omgeving die met je meewerkt zodat je jezelf fysiek niet verplaatst maar je wel de beweging doet.

Holo tech is gewoon is TNG en DS9 meerdere getoond hoe dat zou moeten werken en dat maakt niets groter of kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Gomez12 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:07:
[...]

Ehm, nee... In principe is Holo tech gewoon ons huidige vr maar dan zonder bril en staande op een loopband / omgeving die met je meewerkt zodat je jezelf fysiek niet verplaatst maar je wel de beweging doet.

Holo tech is gewoon is TNG en DS9 meerdere getoond hoe dat zou moeten werken en dat maakt niets groter of kleiner.
Totdat je bedenkt hoe klein een holo deck is maar je er wel met verschillende mensen in kunt gaan die je soms heel ver uit elkaar ziet staan zoals in verschillende stadsdelen of gebouwen in eenzelfde gesimuleerde stad. Dat er 1 persoon in zit en die nooit tegen een muur loopt wil ik nog vergeven. Maar met 4 mensen in een holodeck en ver uit elkaar? Neen, dat klopt gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Blokker_1999 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:15:
[...]
Maar met 4 mensen in een holodeck en ver uit elkaar? Neen, dat klopt gewoonweg niet.
Waarom niet? In principe zie je net zoals met een huidige vr-bril niets van je daadwerkelijke omgeving. Oftewel je ziet niet dat die andere persoon op 2 meter afstand van je staat, je ziet alleen de computergegenereerde image die toont dat die persoon ver van je af staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Blokker_1999 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Totdat je bedenkt hoe klein een holo deck is maar je er wel met verschillende mensen in kunt gaan die je soms heel ver uit elkaar ziet staan zoals in verschillende stadsdelen of gebouwen in eenzelfde gesimuleerde stad. Dat er 1 persoon in zit en die nooit tegen een muur loopt wil ik nog vergeven. Maar met 4 mensen in een holodeck en ver uit elkaar? Neen, dat klopt gewoonweg niet.
Die staan eigenlijk allemaal een stuk dichter bij elkaar dan het lijkt, ze zien alleen niet allemaal hetzelfde holo beeld. Alles wordt door de computer berekend en op een logische manier aan de gebruiker vertoond.

Er was in een Enterprise wel een Federation schip uit de toekomst wat van binnen groter was dan van buiten, maar als ze deze tech op Discovery hadden geïnstalleerd dan hadden ze er wel een throwaway line aan kunnen wijden. Zelfs als dit de uitleg zou zijn dan is het nog vreemd om die ruimte maar te gebruiken voor turbolifts (die eigenlijk ook niet meer nodig zijn als iedereen een privé transporter heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

ErikT738 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Die staan eigenlijk allemaal een stuk dichter bij elkaar dan het lijkt, ze zien alleen niet allemaal hetzelfde holo beeld. Alles wordt door de computer berekend en op een logische manier aan de gebruiker vertoond.
In 60 jaar trek heeft er nooit iemand op gewezen dat zoiets mogelijk zou zijn, dus daar ga ik niet in mee op dit moment. Men toont het altijd alsof er 1 aaneengesloten ruimte is. En het lijkt me ook niet zo eenvoudig om te realiseren. Waarom zou je dan trouwens iedereen in 1 grote ruimte plaatsen ipv kleine holo cellen als een holodeck eigenlijk niet veel groter moet zijn dan een plaats waar jij je vrij in kunt bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ErikT738 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:21:
[...]
Zelfs als dit de uitleg zou zijn dan is het nog vreemd om die ruimte maar te gebruiken voor turbolifts (die eigenlijk ook niet meer nodig zijn als iedereen een privé transporter heeft).
Theoretisch hoeft die ruimte niet gebruikt te worden voor turbolifts, misschien dat er standaard geen turbolifts meer zijn (alleen op Discovery zijn ze in stand gehouden voor de crew omdat niet iedereen het principe van prive transporters anders in 1x snapt).

Kijk, de warp-cellen zijn net zo groot gebleven, oftewel alhoewel je dan met die technologie een schip kan maken wat 99% motor is en 1% leefruimte staat dat raar in verhouding.
En daarnaast is de taak van de federatie ook redelijk veranderd, ze zijn tijdens de dilithium tekorten meer vrachtschepen geworden en dan is een shitload aan ruimte altijd wel makkelijk.

Maarja, nu is er weer voldoende dilithium en kan iedereen weer handel drijven, dus zou er volgend seizoen ruimte zijn voor meer/andere uitleg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Blokker_1999 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:27:
[...]

In 60 jaar trek heeft er nooit iemand op gewezen dat zoiets mogelijk zou zijn, dus daar ga ik niet in mee op dit moment. Men toont het altijd alsof er 1 aaneengesloten ruimte is. En het lijkt me ook niet zo eenvoudig om te realiseren. Waarom zou je dan trouwens iedereen in 1 grote ruimte plaatsen ipv kleine holo cellen als een holodeck eigenlijk niet veel groter moet zijn dan een plaats waar jij je vrij in kunt bewegen?
Het is wel wat de show impliceert gezien de beperkte ruimte op een holodeck en de afstanden tussen karakters. Het lijkt me ook makkelijker te realiseren dan het alternatief (een deck wat groter kan worden wanneer nodig).

Er is vast wel iemand die er een heel boekwerk over heeft geschreven, of er een uur over doorgaat op YouTube :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Blokker_1999 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:27:
[...]

In 60 jaar trek heeft er nooit iemand op gewezen dat zoiets mogelijk zou zijn, dus daar ga ik niet in mee op dit moment. Men toont het altijd alsof er 1 aaneengesloten ruimte is. En het lijkt me ook niet zo eenvoudig om te realiseren.
Ik zou zeggen plaats 2 pc's naast elkaar, start een multi-player fps op en je hebt grofweg hetzelfde idee.
Zet allebei een vr-bril op en start weer dezelfde multi-player ftps en je hebt nog meer hetzelfde idee.
Waarom zou je dan trouwens iedereen in 1 grote ruimte plaatsen ipv kleine holo cellen als een holodeck eigenlijk niet veel groter moet zijn dan een plaats waar jij je vrij in kunt bewegen?
Omdat je in 1 grote ruimte de mensen kan verdelen en herindelen net naar gelang hun acties.
Jouw "kleine" holo cel moet nog steeds een volledig persoon naar voren of naar achteren of opzij springend kunnen hebben en zal voor 95+% bestaan uit lege ruimte, terwijl als je meerdere personen erin stopt je wellicht maar 60% lege ruimte nodig hebt per persoon.

Maar Quark had in DS9 ook wel persoonlijke holosuites hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Mlazurro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:35:

The Expanse is dan ook wel echt een heel andere serie. Twee vrouwen naast elkaar is op tv qua politiek trouwens nog steeds iets heel anders dan twee mannen of trans/nonbinaire personen. Dat zag je bij Discovery ook al bij Stamets en Culber aan de online reacties een paar seizoenen geleden. Verder kan ik nog wel op een paar punten uit deze post ingaan maar dan blijven we bezig.

The Expanse is sowieso veel volwassener en komt wat dat betreft veel meer in de buurt bij wat Star Trek vroeger was. Op punten die ik iig belangrijker vind. Qua harde sci-fi is het echt geweldig. Woensdag weer een aflevering :)

Btw over die video die hierboven gepost werd: dat kanaal is echt geweldig :D
YouTube: YouTube

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-01-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:00
Uiteindelijk vond ik het wel een leuke slot-aflevering. Terugkijkend vond ik denk ik de eerste aflevering een prima start en de laatste twee afleveringen samen een goed slot, maar het middenstuk - zeker die alternative universe dingen - erg zwak. Ook het hele stuk over het Kelpian-kind vond ik wat zwak bedacht.

Maar, wat mij betreft mogen ze het wel bij dit als laatste seizoen houden. Goed einde en veel beter gaat het denk ik niet meer worden. Dan liever verder met Picard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:49
Gisteren einde seizoen 3 gezien. Ik geef de show overall een 7. Alles vanaf een 7 op IMDB vind ik het kijken waard. De show is dan ook zeker niet slecht, maar ook zeker niet top.. Ik ben benieuwd waar ze seizoen 4 en 5 naar toe brengen.. nu Michael captain is zal dat een hele nieuwe wending aan de show geven.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Tristan schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:59:
[...]nu Michael captain is zal dat een hele nieuwe wending aan de show geven.
"Six Borg cubes straight ahead, captain!"

- "On screen! What are those strange shimmering blobs surrounding their ships?"

"Captain?"

- "Those blobs... you see them too, right?"

"Captain, may I suggest you stop crying for a minute to clear your vision?"

- "Right <sniff> sorry!"

"That's OK sir, I'll open a channel and ask the Borg to hold their approach so we can all talk about this for 10 minutes and get the tears out of the way."

- "Let's fly!"

[ Voor 14% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-01-2021 10:26 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

"Black alert!"

- Computer: "DARK GREY ALERT -- DARK GREY ALERT"

"What the hell is that!?"

- "It's 3189 captain; you can't say 'black alert' anymore..."

"O.... K... we're going to have a discussion about that in a bit. For now.... JUMP!"

- "We do'nt say 'jump' anymore either, cap. It's offensive to our new paraplegic engineer who defected to us from the Chain."

"What...th.... get us out of here... into the fungus network!"

- "Please refrain from saying 'fungus', captain. Tilly is rather sensitive about hers...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zal wel aan mij loggen, maar ik denk dat we dit icoontje maar moeten plaatsen als waarschuwing:

*knip*
off-topic en trollerig op deze manier.

[ Voor 35% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10:49
Illegal_Alien schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:18:
Zal wel aan mij loggen, maar ik denk dat we dit icoontje maar moeten plaatsen als waarschuwing:

[Afbeelding]
Mis ik iets? Hoezo?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik gok dat mijn posts als 'toxic' worden bestempeld omdat ze niet 'inclusive' zijn. Zo zijn ze echter niet bedoeld:

@Illegal_Alien: ik ben niet anti LGTBQ+ en sluit niemand buiten (hell, sommige van mijn beste vrienden zijn hetero) en ik vind dat humor ook inclusive moet zijn. Maar je moet wel grapjes kunnen maken over political correctness. Zeker als het er zo dik bovenop ligt als in ST: Discovery.

Als ik je heb beledigd, dan spijt me dat.

[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 12-01-2021 07:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 13:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:51:
[...]

Ik gok dat mijn posts als 'toxic' worden bestempeld omdat ze niet 'inclusive' zijn. Zo zijn ze echter niet bedoeld:
Je steekt opzettelijk de draak met "dat we tegenwoordig niets meer mogen zeggen", waarmee je compleet voorbij gaat aan het feit dat er weldegelijk sommige woorden zijn die voortkomen uit een bepaald verleden en op z'n minst dubieus te noemen zijn, en daarmee de valide discussie daarover dus belachelijk maakt. Dat doe je vervolgens in een topic over een TV serie, waarbij je feitelijk 2x dezelfde grap herhaalt in verschillende posts.

En dan kom je vervolgens kom je bij je uitleg erover met de typische cliché "ik ben niet tegen X, mijn beste vrienden zijn X", wat dus helemaal *niets* zegt en alleen maar de suggestie wekt dat je dan misschien eens met ze moet praten over hoe ze zich écht voelen bij sommige van de de dingen die je in hun bijzijn uitkraamt, want ik gok dat dat stiekem toch niet helemaal koek&ei is.

My 2 cents.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2021 09:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Postius
.oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Je steekt opzettelijk de draak met "dat we tegenwoordig niets meer mogen zeggen", waarmee je compleet voorbij gaat aan het feit dat er weldegelijk sommige woorden zijn die voortkomen uit een bepaald verleden en op z'n minst dubieus te noemen zijn, en daarmee de valide discussie daarover dus belachelijk maakt. Dat doe je vervolgens in een topic over een TV serie, waarbij je feitelijk 2x dezelfde grap herhaalt in verschillende posts.

En dan kom je vervolgens kom je bij je uitleg erover met de typische cliché "ik ben niet tegen X, mijn beste vrienden zijn X", wat dus helemaal *niets* zegt en alleen maar de suggestie wekt dat je dan misschien eens met ze moet praten over hoe ze zich écht voelen bij sommige van de de dingen die je in hun bijzijn uitkraamt, want ik gok dat dat stiekem toch niet helemaal koek&ei is.

My 2 cents.
Of misschien moeten mensen wat minder gevoelig zijn om een grapje wat er heel dicht bovenligt. Als je dat onderscheid al niet meer kan maken, kan je beter maar binnen blijven met de gordijnen dicht.

En anders maken ze een topic report aan ipv zinloze nikszeggende plaatjes posten die alleen maar beledigend zijn richting de persoon die het postte (maar dat mag dan wel?)

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 12-01-2021 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
[...]

My 2 cents.
De draak steken met overdreven politieke correctheid is niet hetzelfde als ontkennen dat er woorden zijn die in het verleden (of nog steeds) fout worden gebruikt. De grap van @Heroic_Nonsense komt redelijk overeen met belachelijke real life situaties, zoals Twitch die de term "blind run" in de ban doet om zogenaamd inclusief te zijn voor blinde mensen. Verder past de grap ook prima in het topic van een serie die overdreven politiek correct probeert te zijn.

Maar goed, laten we het over de serie hebben, want daar is dit topic uiteindelijk voor. Hoeveel van jullie kunnen de complete bridge crew opnoemen? Ik kom niet verder dan Tilly, Detmer en Owo. Ik zat me vanochtend te bedenken dat dit vooral is omdat de meeste crewmembers geen "eigen" afleveringen meer krijgen. In oudere Star Trek series werd de spotlight veel meer gedeeld en had je hele afleveringen waar je bijvoorbeeld alleen Tom Paris en Harry Kim volgde, en dat de rest van de crew alleen zijdelings in beeld kwam om ze uiteindelijk uit de penarie te helpen. Bij Discovery mis ik dit een beetje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Postius
ErikT738 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:12:
[...]

De draak steken met overdreven politieke correctheid is niet hetzelfde als ontkennen dat er woorden zijn die in het verleden (of nog steeds) fout worden gebruikt. De grap van @Heroic_Nonsense komt redelijk overeen met belachelijke real life situaties, zoals Twitch die de term "blind run" in de ban doet om zogenaamd inclusief te zijn voor blinde mensen. Verder past de grap ook prima in het topic van een serie die overdreven politiek correct probeert te zijn.

Maar goed, laten we het over de serie hebben, want daar is dit topic uiteindelijk voor. Hoeveel van jullie kunnen de complete bridge crew opnoemen? Ik kom niet verder dan Tilly, Detmer en Owo. Ik zat me vanochtend te bedenken dat dit vooral is omdat de meeste crewmembers geen "eigen" afleveringen meer krijgen. In oudere Star Trek series werd de spotlight veel meer gedeeld en had je hele afleveringen waar je bijvoorbeeld alleen Tom Paris en Harry Kim volgde, en dat de rest van de crew alleen zijdelings in beeld kwam om ze uiteindelijk uit de penarie te helpen. Bij Discovery mis ik dit een beetje.
Het is zo moeilijk om ze te onthouden omdat het allemaal hele slechte vervelende personages zijn die meer irritant zijn als iets anders. Lastig om bij te blijven. Het is ook redelijk letterlijk hetzelfde persoon 12x gecopy paste zonder enig ontwikkeling of menselijkheid. Daarnaast zijn ze ontzettend onprofessioneel/incompetent wat continu je suspensie of disbelieve breekt. maw het zijn zeer onsympathieke oppervlakkig personages in discovery

Ik kwam laatst erachter dat Jadzia Ezri Dax (DS9) maar 26 episodes in beeld is. Dat is minder dan (bijna) iedereen die nu in discovery zit. Toch kan ik me Jadzia veel beter voor de geest halen als karakter, persoon en rol in de serie. Een wereld van verschil als je serie goed geschreven is, tov het prutswerk van discovery

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 12-01-2021 11:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

My 2 cents.
Je begrijpt mijn posts volledig verkeerd.

Ik steek niet de draak met "dat we tegenwoordig niets meer mogen zeggen", en ga niet voorbij aan woorden die voortkomen uit een bepaald verleden, ik steek de draak met de overdreven drang die Star Trek: Discovery (of het team erachter) heeft om politiek correct te zijn en dat er dermate dik bovenop legt dat het (zelfs voor mij) af en toe onkijkbaar is. Dat is een kleine, maar belangrijke, nuance.

Overigens schuurt je andere opmerking over "dingen die ik uitkraam" wel een beetje; vooral ook omdat je geen idee hebt wie ik ben en wat mijn achtergrond is, maar wel zoiets roept. Hint: kijk nog eens goed naar wat ik over mijn vrienden schrijf.

Maar goed, dit moest ik even kwijt, ik wilde eigenlijk niet op de man spelen, dus even goede vrienden. Back on-topic dan maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
ErikT738 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Dat komt imho ook omdat voorgaande Star Trek series over de avonturen van het ruimteschip/station en haar crew in kwestie ging. Natuurlijk was de kapitein een belangrijke speler maar het ging veel meer over wat er allemaal op en met het schip/station gebeurde. ST:D werd gepresenteerd als een serie die met die setting brak dus door nu eens niet de kapitein de hoofdpersoon te laten zijn maar een een lt/cmd (of wat Burnham dan ook in het begin was). Ik kreeg het gevoel dat dat zo gepresenteerd was aan de grijze pakken van de studio. In seizoen 3 veranderde dat ik een heel klein beetje om de bridge crew wat meer naar voren te laten treden.

Of het een goede beslissing is geweest laat ik maar in het midden, maar het was een heel bewuste keuze voor deze 'gok'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55
Moet zeggen dat STD me iig een leuke vloed aan "rant' videos geeft op youtube. Komt er toch nog iets goed uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Postius schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Ik kwam laatst erachter dat Jadzia Dax (DS9) maar 26 episodes in beeld is. Dat is minder dan (bijna) iedereen die nu in discovery zit. Toch kan ik me Jadzia veel beter voor de geest halen als karakter, persoon en rol in de serie. Een wereld van verschil als je serie goed geschreven is, tov het prutswerk van discovery
Volgens mij bedoel je Ezri Dax (Nicole de Boer). Jadzia (Terry Farrell) is in (vrijwel?) elke episode te zien totdat ze eruit geschreven werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Postius schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Het is zo moeilijk om ze te onthouden omdat het allemaal hele slechte vervelende personages zijn die meer irritant zijn als iets anders. Lastig om bij te blijven. Het is ook redelijk letterlijk hetzelfde persoon 12x gecopy paste zonder enig ontwikkeling of menselijkheid. Daarnaast zijn ze ontzettend onprofessioneel/incompetent wat continu je suspensie of disbelieve breekt. maw het zijn zeer onsympathieke oppervlakkig personages in discovery

Ik kwam laatst erachter dat Jadzia Dax (DS9) maar 26 episodes in beeld is. Dat is minder dan (bijna) iedereen die nu in discovery zit. Toch kan ik me Jadzia veel beter voor de geest halen als karakter, persoon en rol in de serie. Een wereld van verschil als je serie goed geschreven is, tov het prutswerk van discovery
Waar heb je dat gelezen van Jadzia Dax? Volgens mij is ze echt wel vaker in beeld geweest; ze heeft 6 seizoenen in de serie gezeten. Ezri Dax heeft er vervolgens alleen in seizoen 7 in gezeten en die heeft inderdaad maar 26 episodes gedaan.

Bij het nazoeken hiervan kwam ik trouwens over inclusiviteit gesproken deze tekst tegen op Wikipedia. Toen uiteindelijk de eerste mannelijke same-sex kus te zien was in Discovery was er nogal wat afschuw op social media te lezen, dus we kunnen concluderen dat het klopt:
David Greven, literary critic and author of Gender and Sexuality in Star Trek, said that "Rejoined" was one of the better-received episodes of Star Trek that dealt with homosexuality as a theme, but that the franchise overall had typically avoided LGBT issues.[18] Bryan Fuller, who also wrote for Deep Space Nine, said that the franchise had usually avoided those story lines because of the paranoia of the studio regarding homosexuality.[19] Dale Palmer, in an essay on gender and sexual politics, suggested that the choice was made to have a female same-sex kiss on screen because a male one would have alienated the main viewer demographic for the series.[20]
Dus. En:
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Je begrijpt mijn posts volledig verkeerd.

Ik steek niet de draak met "dat we tegenwoordig niets meer mogen zeggen", en ga niet voorbij aan woorden die voortkomen uit een bepaald verleden, ik steek de draak met de overdreven drang die Star Trek: Discovery (of het team erachter) heeft om politiek correct te zijn en dat er dermate dik bovenop legt dat het (zelfs voor mij) af en toe onkijkbaar is. Dat is een kleine, maar belangrijke, nuance.

Overigens schuurt je andere opmerking over "dingen die ik uitkraam" wel een beetje; vooral ook omdat je geen idee hebt wie ik ben en wat mijn achtergrond is, maar wel zoiets roept. Hint: kijk nog eens goed naar wat ik over mijn vrienden schrijf.

Maar goed, dit moest ik even kwijt, ik wilde eigenlijk niet op de man spelen, dus even goede vrienden. Back on-topic dan maar?
Je steekt er niet de draak mee, je invalideert het feit dat bepaalde uitspraken wél discriminerend zijn, doordat je het in het belachelijke trekt. Terwijl als je als minderheid dag in dag uit te maken hebt met discriminatie en ongelijkheid, dit wel degelijk dingen zijn die het verschil maken.

Bovendien laat je ook zien dat je er zelf moeilijk mee om kunt gaan omdat je het dan "af en toe onkijkbaar" vindt. Dat het onkijkbaar is voor jou zegt toch echt meer over jou dan over de serie? Je zegt letterlijk dat je onverdraagzaam bent dus.

Bedrijven worstelen er inderdaad mee, dat zie je duidelijk. Welke dingen kunnen wel, welke dingen kunnen niet, wanneer is iemand overgevoelig? Dat is een grijs gebied. Voor mij is het in ieder geval een kleine moeite om bepaalde woorden niet/anders te gebruiken, als anderen daar wat aan hebben. Ik heb er geen last van. Als jij er last van hebt dan moet je misschien toch echt bij jezelf erover te rade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 14:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De discussie over politiek correct en discriminerende uitspraken laten we maar rusten. Uiteindelijk zijn zaken decimerend voor mensen daar is geen consensus voor. Voor we het persoonlijk gaan maken en op de man, zetten we er een streep onder.

Tweakers Discord

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:19
Disclaimer: dit is uiteraard een mening. Dus als ik dingen stel als een feit, dan is dat nog steeds een mening. Het schrijft alleen fijner als ik niet in elke zin dingen als 'ik vind' of 'naar mijn mening' etc hoef te zeggen. Ik ga ook graag met jullie in discussie over wat jullie vinden.

Ik heb Discovery seizoen 3 even laten bezinken en nagedacht wat ik er nou eigenlijk van vind. Ik heb ook verschillende meningen/reviews van anderen gelezen voor misschien andere inzichten. Ik hou echt van Star Trek en ik heb het mijn hele leven gekeken en ik wil heel graag dat de nieuwe series slagen. Ik probeer ook heel snel de nadruk te leggen op de dingen die ze goed doen, want hey, het is Star Trek. Op zich vind ik verandering en modernisering helemaal niet verkeerd. Zoals ik wel eens eerder genoemd heb vind ik de casting en SFX van de Kelvin-films best goed gecast. Alleen wordt daar net als Discovery veel te weinig mee gedaan met matig schrijfwerk en idiote keuzes.

Maar man man man...wat is Discovery toch een train wreck. Nu ik het einde van het seizoen gezien heb voelt voor de zoveelste keer alsof er meer in gezeten had. Een gevoel van ongenoegen en ontevredenheid. Over alles wat ze hadden kunnen laten zien maar niet hebben laten zien.

Ik ben op zich best positief over het gegeven dat de Federation niet langer de macht is die het ooit geweest was. Op zich is dat natuurlijk een excuus om Discovery belangrijk te maken, maar vooruit. Ik vind Discovery een lelijk schip, maar die 31e eeuw upgrades zagen er best bad ass uit. Programmable matter is wel heel erg SciFi, maar ook daar kan ik mij nog wel in vinden, net zoals de peronal transporters. Het is immers wel 1000 jaar in de toekomst.

Ik denk dat er hele interessante afleveringen gemaakt hadden kunnen worden met deze wereld waarin ze leven. Ik had graag meer willen zien van wat de Federation doet en hoe ze opereren. Hoe ze omgaan met andere organisaties, zoals de Emerald chain.

In plaats daarvan krijgen we twee afleveringen in de Mirror universe die niks met het verhaal te doen hebben, Book die zijn broer moet helpen en een kind die de Burn veroorzaakt heeft. Ja een kind! Het hele idee van de dilitium planeet en de oorzaak van de burn zijn zo vergezocht en zo'n verschrikkelijke teleurstelling dat ik er daadwerkelijk heel hard om gelachen heb. Sowieso is dat Kelpien kind een verschrikkelijk irritant personage.

Even had ik nog de hoop dat de Emerald chain een interessante organisatie met diepgang zou worden. Zeker, de eerste keer dat we Ossyra zien is het allemaal vrij ééndimensioneel, maar de scene met Admiral Vance waar ze spreken over vrede geeft meteen en stuk meer diepte aan de Emerald chain en haar personage. Maar helaas. In de laatste aflevering zijn we weer terug met een compleet ééndimensionale baddie die ook nog eens dood gaat. En omdat hun leider dood is valt natuurlijk de hele Emerald chain uit elkaar. Jammer en vooral dom, want ik denk dat je met de Emerald Chain interessante verhalen had kunnen vertellen.

Het is sowieso wel heel knap dat Discovery in een hele korte tijd werkelijk alles voor elkaar krijgt wat Starfleet in 130 jaar niet gelukt is: de oorzaak van de burn achterhalen, genoeg dilithium vinden, vrede maken met de Thrill en de Vulcans/Romulans, Books planeet redden van insecten, de Emerald Chain verslaan. Sure, het is het hero-schip van de serie en sure ze hebben een spore drive, maar je kan ook overdrijven.

Nou ja, hero-schip, uiteindelijk komt alles door Burnham. Burnham is zo belangrijk en slim dat ze werkelijk alles kan en mag, net waar het script op dat moment om vraagt. Ze negeert bevelen waar het haar uitkomt, ze is een martial arts expert, wanneer nodig kan ze met guerilla tactics waar Sam Fisher trots op zou zijn het schip terugwinnen. De hele scene met de turboliften in de laatste aflevering was één cringe voor mij. Ja, het zag er mooi uit, maar het gemak waarmee Burnham omlaag springt op een bewegende turbolift zou niet misstaan in Mission Impossible. En hoe groot is Discovery überhaupt? Discovery kan onderhand als spacedock fungeren, zoveel loze ruimte is er. De final fight met Ossyra was dan ook het noodzakelijke één op één gevecht in een ruimte waar er blijkbaar constant energy discharges door de ruimte vliegen...naja het zal allemaal wel.

Waar alle focus op Burnham ligt, zo weinig ligt er op de rest van de crew. Naast Tilly, Saru en misschien Culber is er amper iemand van de crew waar we iets van weten na drie seizoenen. We weten wat dat betreft nu al meer van Book als nieuw personage dan van de rest van de crew. En daardoor is er geen enkele emotionele diepgang of waarde aan de rest van de personages. De hele scene waarbij de crew de nacelles saboteren was weer een emotie-feest ('I love you') waarbij ik geen gevoel heb omdat ik geen enkele binding heb met deze lege personages. Maar ze kunnen niet vaak genoeg knuffelen en zeggen hoeveel ze toch van elkaar houden...uh, waarom eigenlijk? Sowieso komt deze hele crew mij over als een stel tieners met allemaal emotionele issues. Iedereen is meteen super lief voor elkaar. Saru heeft binnen een paar uur besloten dat hij onderhand een vader gaat spelen voor Sukal, Stamets en Culber doen meteen alsof ze de vader zijn van Adira. Waarom? Kan je niet iemand gewoon steunen? Ik zie ze nooit als een professionele command-crew van een gigantisch ruimteschip opereren, eerder een groep middelbare scholieren.

Wel wordt er enorm veel tijd besteeds aan Adira/Gray, Culbert en Stamets. I don't care! Net zo min als dat ik helemaal de schijt krijg van Burnham die de hele tijd huilt en minstens de helft van haar dialogen met een fluisterstem moet doen. Er is zoveel in dit nieuwe universum wat ik graag zou willen zien, zoveel potentiele interessante verhalen. Niet goede tijden slechte tijden in space.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de sphere data die ineens in die robots zitten of hoe discovery ineens kan cloaken wanneer het script er om vraagt, terwijl het eerder al handig was geweest. En ik ga daar ook niet verder op in, het heeft helemaal geen zin. Ook ik vind dat er een te overdreven, in-your-face aandacht is voor minderheidsgroepen en daar wil ik het ook bij laten.

Discovery heeft een paar mooie momenten gehad in de zin van dat we meer zijn komen te weten over de Thrill-cultuur en wat er met de Romulans/Vulcans gebeurd is. Maar uiteindelijk is het net als bij de vorige seizoenen een complete rotzooi qua schrijfwerk. De pacing is all over de place en voor mij zijn er veel teveel afleidingen van de 'main arc' als je al zo'n kort seizoen hebt. De oorzaak van de burn is helemaal lachwekkend en de finale van het seizoen een diepe teleurstelling.

Ze krijgen het maar niet voor elkaar om een interessant en coherent verhaal te schrijven met personages die diepgang hebben en waar je je mee kan connecten als publiek. Sure, als losse actiescenes zitten er een paar indrukwekkend tussen. En de SFX zijn werkelijk fenominaal. Maar het is verder leeg en dom. Ik zal Discovery blijven kijken omdat het Star Trek is en ik zal blijven hopen dat het beter wordt, al is dat tegen beter weten in. Ik heb namelijk geen enkele hoop meer voor Star Trek met de huidige series, inclusief Picard (die net zo'n teleurstelling was vanwege dom schrijfwerk).Ik zie de potentie van Discovery, maar het komt er maar niet uit. Misschien als ze net zoveel moeite zouden stoppen in het schrijfwerk als ze aandacht hebben voor minderheidsgroepen dat Discovery pas echt goed kan worden.

Edit: oh ja, en Burnham die aan het einde ondanks alles wat ze flinkt captain van Discovery wordt: hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:17

ricardo246

Life's what you make it!

Amen, precies hoe ik er in sta.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Hoewel ik het voor een aardig deel eens ben dat de pacing en het plot all over the place zijn en dat beter zou kunnen merk ik wel dat een aantal hier Discovery tegen een soort mytische Star Trek meetlat houden die eigenlijk nooit heeft bestaan.

Voorgaande series lijken nu, met de bril der nostalgie bekeken, fantastisch maar er zat ontzettend vaak enorme bagger tussen. Heb ik het niet over de SFX maar over het acteerwerk, plotwendingen, single issue afleveringen, fillers en afleveringen die niet zouden misstaan als public safety lesson a la G.I. Joe.

FF naar Discovery, wellicht niet zo fijn voor de oldskool Trek fan vanwege vele al eerder genoemde punten maar de kijker van nu wil kennelijk ook wat anders en daar spelen ze op in.

Wel met wat minder geknuffel aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

discovery had betere dialogen in het 3e seizoen dan in de eerste 2 seizoenen, ook vond ik het mirror universe heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:44:
rant

Edit: oh ja, en Burnham die aan het einde ondanks alles wat ze flinkt captain van Discovery wordt: hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Met die overdreven blijdschap in die scene dacht ik even dat ze haar tot koningin van de Federation uit gingen roepen of iets dergelijks :+

Verder helemaal eens met je verhaal. Ik had ook nog mijn vraagtekens bij Saru die dat kind gaat begeleiden op zijn thuisplaneet. De laatste keer dat Saru daar was leefde zijn volk in hutjes, hij valt daar waarschijnlijk meer uit de toon dan Sukal.
Salvatron schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:44:
discovery had betere dialogen in het 3e seizoen dan in de eerste 2 seizoenen, ook vond ik het mirror universe heel goed.
Het idee van de aflevering was wel aardig (ik was allang blij dat het een aflevering was waar Burnham niet centraal staat), maar het was niet echt nodig om er een two-parter van te maken. Ook jammer dat alle ontwikkeling ging naar een personage wat uit de serie wordt geschreven. Er zijn nog een heleboel karakters die ook een "eigen" aflevering of twee nodig hebben om wat beter uit de verf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ErikT738 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Ik had ook nog mijn vraagtekens bij Saru die dat kind gaat begeleiden op zijn thuisplaneet. De laatste keer dat Saru daar was leefde zijn volk in hutjes, hij valt daar waarschijnlijk meer uit de toon dan Sukal.
Dat inderdaad. Zo te zien is zijn volk aardig vooruit gekomen in de 1.000 jaar tussen S2 en S3, en ik begrijp dat de Federation ook niet heel veel contact heeft met zijn thuiswereld. Ik ben benieuwd wat ze te wachten staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk1983
Wren schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:55:
Hoewel ik het voor een aardig deel eens ben dat de pacing en het plot all over the place zijn en dat beter zou kunnen merk ik wel dat een aantal hier Discovery tegen een soort mytische Star Trek meetlat houden die eigenlijk nooit heeft bestaan.

Voorgaande series lijken nu, met de bril der nostalgie bekeken, fantastisch maar er zat ontzettend vaak enorme bagger tussen. Heb ik het niet over de SFX maar over het acteerwerk, plotwendingen, single issue afleveringen, fillers en afleveringen die niet zouden misstaan als public safety lesson a la G.I. Joe.

FF naar Discovery, wellicht niet zo fijn voor de oldskool Trek fan vanwege vele al eerder genoemde punten maar de kijker van nu wil kennelijk ook wat anders en daar spelen ze op in.

Ik denk dat het wel meevalt. Voor mij persoonlijk zie ik ook echt wel in dat de oude series zeker niet perfect waren. Het grote voordeel was dat je de ruimte had voor slechte afleveringen en omdat een seizoen uit 26 afleveren bestond. Je krijgt dan al snel dat je budgettechnisch 'filler' afleveringen nodig had. Maar dat gaf wel ruimte voor character development zonder dat het meteen ten koste gaat van andere dingen. Ik snap ook meteen dat zo'n serie het tegenwoordig niet meer redt.

Mijn meetlat is in die zin mijn mening over wat kwaliteit is en niet eens of het nou wel echt Star Trek is of niet. En waar de huidige Star Trek series voor mij afdoen is echt het schrijfwerk en waar je je beperkte aantal afleveringen op focust. Ik mis een bepaalde 'intelligentie'. Het is naar mijn mening vooral dom, onsamenhangend en oninteressant. Zoals gezegd, ik zie vooral de potentie, daarom baal ik er zo van dat het niet 'beter' is. En uiteraard is er niks op tegen dat andere mensen dit wel leuk vinden. Ik vind het gewoon geen goede serie even los van Star Trek. En veel mensen zijn het daar mee eens, want de ratings van Discovery zijn behoorlijk slecht. Hoewel de 7.2 op IMDB dan weer meevalt.

Maar een serie zoals The Expanse krijgt het voor elkaar om mijn interesse te wekken, empathy voor de personages te hebben en ervoor te zorgen dat ik meteen de volgende aflevering wil kijken. Dat krijgt Discovery bij mij niet voor elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 12-01-2021 15:54 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55
Wren schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:55:

Mwah weet niet of dat alles verklaard. Ik heb afgelopen jaar nog DS9 en TNG gekeken, dus het zijn niet alleen herinneringen van 20-30 jaar geleden. Tuurlijk hebben die series genoeg bagger afleveringen, maar er was wel (vaak genoeg) respect voor canon (in gedrag, set design, technologie, diplomacy, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:42
Sowieso is dat Kelpien kind een verschrikkelijk irritant personage.
:Y
In de laatste aflevering zijn we weer terug met een compleet ééndimensionale baddie die ook nog eens dood gaat. En omdat hun leider dood is valt natuurlijk de hele Emerald chain uit elkaar.
8)7 Heel jammer dat ze zich er zo makkelijk vanaf maken.
De hele scene waarbij de crew de nacelles saboteren was weer een emotie-feest ('I love you') waarbij ik geen gevoel heb omdat ik geen enkele binding heb met deze lege personages. Maar ze kunnen niet vaak genoeg knuffelen en zeggen hoeveel ze toch van elkaar houden...uh, waarom eigenlijk? Sowieso komt deze hele crew mij over als een stel tieners met allemaal emotionele issues. Iedereen is meteen super lief voor elkaar. Saru heeft binnen een paar uur besloten dat hij onderhand een vader gaat spelen voor Sukal, Stamets en Culber doen meteen alsof ze de vader zijn van Adira. Waarom? Kan je niet iemand gewoon steunen? Ik zie ze nooit als een professionele command-crew van een gigantisch ruimteschip opereren, eerder een groep middelbare scholieren.
Helemaal met je eens hoor dat het totaal niet overkomt, maar ik denk dat de redenatie is dat ze 1000 jaar vooruit zijn gesprongen en dus opeens volledig op elkaar aangewezen zijn. Ze hebben een sterke band, omdat ze uit dezelfde tijd komen en allemaal geen directe binding meer hebben met waar ze zich nu bevinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
shdx schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:00:
Helemaal met je eens hoor dat het totaal niet overkomt, maar ik denk dat de redenatie is dat ze 1000 jaar vooruit zijn gesprongen en dus opeens volledig op elkaar aangewezen zijn. Ze hebben een sterke band, omdat ze uit dezelfde tijd komen en allemaal geen directe binding meer hebben met waar ze zich nu bevinden.
Jazeker dat denk ik ook en dat valt ook wel te verklaren. Het probleem is dat je het als publiek niet voelt. Ik weet nog dat ik reviews aan het kijken was over seizoen 1 en daar verwoorde iemand het wel mooi. Die zei iets in de trant van: de show moet de hele tijd je laten zien en vertellen dat het allemaal emotioneel is omdat ze verder geen fatsoenlijke character development en opbouw gedaan hebben en je voor geen meter geïnvesteerd bent in characters. Gaat er iemand dood, dan moet meteen ook iedereen in diepe rouw zijn en moet dat breed uitgemeten worden.

Airiam bijvoorbeeld krijg in de aflevering waar ze in dood ging ineens een beetje een halve backstory en uitdieping. Toen ging ze dood. I couldn't care less. Maar alles moest laten zien dat het heel verdrietig was.

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 12-01-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt. Voor mij persoonlijk zie ik ook echt wel in dat de oude series zeker niet perfect waren. Het grote voordeel was dat je de ruimte had voor slechte afleveringen en omdat een seizoen uit 26 afleveren bestond. Je krijgt dan al snel dat je budgettechnisch 'filler' afleveringen nodig had. Maar dat gaf wel ruimte voor character development zonder dat het meteen ten koste gaat van andere dingen. Ik snap ook meteen dat zo'n serie het tegenwoordig niet meer redt.

Mijn meetlat is in die zin mijn mening over wat kwaliteit is en niet eens of het nou wel echt Star Trek is of niet. En waar de huidige Star Trek series voor mij afdoen is echt het schrijfwerk en waar je je beperkte aantal afleveringen op focust. Ik mis een bepaalde 'intelligentie'. Het is naar mijn mening vooral dom, onsamenhangend en oninteressant. Zoals gezegd, ik zie vooral de potentie, daarom baal ik er zo van dat het niet 'beter' is. En uiteraard is er niks op tegen dat andere mensen dit wel leuk vinden. Ik vind het gewoon geen goede serie even los van Star Trek. En veel mensen zijn het daar mee eens, want de ratings van Discovery zijn behoorlijk slecht. Hoewel de 7.2 op IMDB dan weer meevalt.

Maar een serie zoals The Expanse krijgt het voor elkaar om mijn interesse te wekken, empathy voor de personages te hebben en ervoor te zorgen dat ik meteen de volgende aflevering wil kijken. Dat krijgt Discovery bij mij niet voor elkaar.
Zeker, meer afleveringen betekent idd meer characterbuilding, ook al zit er filler tussen. Het zijn gewoon andere tijden en dus andere eisen voor een serie waar voor ouwe lullen zoals ik gewoon minder te vinden is. Ik accepteer het en bekijk het alsnog. :)
Maar het KAN (en moet eigenlijk) nog steeds veel beter dan dit.

The Expanse werkt inderdaad omdat het wel aan goede character(en world) building doet. En er zijn wel meer redenen waarom die serie in mijn optiek superieur is.
Basekid schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Mwah weet niet of dat alles verklaard. Ik heb afgelopen jaar nog DS9 en TNG gekeken, dus het zijn niet alleen herinneringen van 20-30 jaar geleden. Tuurlijk hebben die series genoeg bagger afleveringen, maar er was wel (vaak genoeg) respect voor canon (in gedrag, set design, technologie, diplomacy, etc).
Dat je het recent gezien hebt betekent niet dat die nostalgiebril zijn werk niet doet :)
Als je nu bijv. een jaren 80 of 90 hit hoor vindt je dat misschien ook leuk, want wat was die muziek uit die tijd toch leuk. Ook al was het nummer een enorm slechte one day fly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk1983
Wren schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:10:
Dat je het recent gezien hebt betekent niet dat die nostalgiebril zijn werk niet doet :)
Als je nu bijv. een jaren 80 of 90 hit hoor vindt je dat misschien ook leuk, want wat was die muziek uit die tijd toch leuk. Ook al was het nummer een enorm slechte one day fly.
En toch he. Ik ben nu op Amazon Prime The X-files aan het kijken, deze heb ik vroeger sporadisch hier en daar eens gekeken, maar nooit als geheel. Deze serie is geremastered en omdat de serie waarschijnlijk oorspronkelijk op film opgenomen is, is de beeldkwaliteit echt geweldig. Behalve de voertuigen, computers en 'mobiele' telefoons zie je aan die serie niet af dat het zo oud is. En ik vind 'm echt heel goed. Ja natuurlijk zitten ook daar cheesy afleveringen tussen, maar ik heb voor deze serie geen nostalgische gevoelens. Ik vind het gewoon goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Wren schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Ik heb afgelopen jaar voor het eerst DS9 gezien, en vond het behoorlijk goed. Uiteraard heb ik vroeger ook wel eens een aflevering meegekregen, maar heb ik er nooit echt ingezeten.

Luuk1983 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:16:

[...]
En toch he. Ik ben nu op Amazon Prime The X-files aan het kijken, deze heb ik vroeger sporadisch hier en daar eens gekeken, maar nooit als geheel. Deze serie is geremastered en omdat de serie waarschijnlijk oorspronkelijk op film opgenomen is, is de beeldkwaliteit echt geweldig. Behalve de voertuigen, computers en 'mobiele' telefoons zie je aan die serie niet af dat het zo oud is. En ik vind 'm echt heel goed. Ja natuurlijk zitten ook daar cheesy afleveringen tussen, maar ik heb voor deze serie geen nostalgische gevoelens. Ik vind het gewoon goed gedaan.
Bedankt voor de tip! Ik kijk mede door het thuiswerken vrijwel elke dag jaren negentig series en was er nog niet helemaal uit wat de volgende serie zou worden (het huidige lijstje is Voyager, DS9, Stargate, Stargate Atlantis, Buffy the Vampire Slayer en Angel).

Gek genoeg ben ik in al deze series meer gehecht aan de karakters dan in Discovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:16:
[...]

The X-Files is dan ook wel wat 'filmischer' gemaakt en komt uit de tijd dat tv series kwalitatief een stuk beter werden. Maar kon daar zeker van genieten, zeker toen het duo nog echt 'rare situaties' onderzochten en de full blown alien invasion nog niet zo op de voorgrond kwam. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
[b]Wren in "[Serie] Star Trek: Discovery"

Daar heb ik toch sterke vragen bij. Ik heb nog geen uren gespendeerd aan reviews en forumposts op tal van sites ofzo, maar als ik iets tegenkom is het meestal niét positief. Dus die bal sloegen ze ook helemaal mis, lijkt mij. Ook het grote aanbod aan parodieën en memes, is ook geen goed teken.

En als het iets positiefs is komt het meestal uit de hoek van de minderheden of een artikel die die facetten "innovative" vond of wat weet ik allemaal. En ja, de SFX. Maar dat kan toch anno 2021 geen terecht pluspunt zijn. Je moet al zwaar incompetent of low budget zijn om vandaag slechts ongeloofwaardige spaceships op een zwarte achtergrond te kunnen plaatsen.

En waarschijnlijk is er ook een groep van (jonge?) mensen die geen band hebben met Star Trek of de vorige series/films kennen en nu gewoon een "goede sci-fi" zien, zonder referentie.

Persoonlijk zou ik dezelfde irritaties en verzuchtingen gehad hebben, mocht ik nog nooit eerder Star Trek gezien hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Disclaimer: dit is uiteraard een mening. Dus als ik dingen stel als een feit, dan is dat nog steeds een mening. Het schrijft alleen fijner als ik niet in elke zin dingen als 'ik vind' of 'naar mijn mening' etc hoef te zeggen. Ik ga ook graag met jullie in discussie over wat jullie vinden.

Ik heb Discovery seizoen 3 even laten bezinken en nagedacht wat ik er nou eigenlijk van vind. Ik heb ook verschillende meningen/reviews van anderen gelezen voor misschien andere inzichten. Ik hou echt van Star Trek en ik heb het mijn hele leven gekeken en ik wil heel graag dat de nieuwe series slagen. Ik probeer ook heel snel de nadruk te leggen op de dingen die ze goed doen, want hey, het is Star Trek. Op zich vind ik verandering en modernisering helemaal niet verkeerd. Zoals ik wel eens eerder genoemd heb vind ik de casting en SFX van de Kelvin-films best goed gecast. Alleen wordt daar net als Discovery veel te weinig mee gedaan met matig schrijfwerk en idiote keuzes.

Maar man man man...wat is Discovery toch een train wreck. Nu ik het einde van het seizoen gezien heb voelt voor de zoveelste keer alsof er meer in gezeten had. Een gevoel van ongenoegen en ontevredenheid. Over alles wat ze hadden kunnen laten zien maar niet hebben laten zien.

Ik ben op zich best positief over het gegeven dat de Federation niet langer de macht is die het ooit geweest was. Op zich is dat natuurlijk een excuus om Discovery belangrijk te maken, maar vooruit. Ik vind Discovery een lelijk schip, maar die 31e eeuw upgrades zagen er best bad ass uit. Programmable matter is wel heel erg SciFi, maar ook daar kan ik mij nog wel in vinden, net zoals de peronal transporters. Het is immers wel 1000 jaar in de toekomst.

Ik denk dat er hele interessante afleveringen gemaakt hadden kunnen worden met deze wereld waarin ze leven. Ik had graag meer willen zien van wat de Federation doet en hoe ze opereren. Hoe ze omgaan met andere organisaties, zoals de Emerald chain.

In plaats daarvan krijgen we twee afleveringen in de Mirror universe die niks met het verhaal te doen hebben, Book die zijn broer moet helpen en een kind die de Burn veroorzaakt heeft. Ja een kind! Het hele idee van de dilitium planeet en de oorzaak van de burn zijn zo vergezocht en zo'n verschrikkelijke teleurstelling dat ik er daadwerkelijk heel hard om gelachen heb. Sowieso is dat Kelpien kind een verschrikkelijk irritant personage.

Even had ik nog de hoop dat de Emerald chain een interessante organisatie met diepgang zou worden. Zeker, de eerste keer dat we Ossyra zien is het allemaal vrij ééndimensioneel, maar de scene met Admiral Vance waar ze spreken over vrede geeft meteen en stuk meer diepte aan de Emerald chain en haar personage. Maar helaas. In de laatste aflevering zijn we weer terug met een compleet ééndimensionale baddie die ook nog eens dood gaat. En omdat hun leider dood is valt natuurlijk de hele Emerald chain uit elkaar. Jammer en vooral dom, want ik denk dat je met de Emerald Chain interessante verhalen had kunnen vertellen.

Het is sowieso wel heel knap dat Discovery in een hele korte tijd werkelijk alles voor elkaar krijgt wat Starfleet in 130 jaar niet gelukt is: de oorzaak van de burn achterhalen, genoeg dilithium vinden, vrede maken met de Thrill en de Vulcans/Romulans, Books planeet redden van insecten, de Emerald Chain verslaan. Sure, het is het hero-schip van de serie en sure ze hebben een spore drive, maar je kan ook overdrijven.

Nou ja, hero-schip, uiteindelijk komt alles door Burnham. Burnham is zo belangrijk en slim dat ze werkelijk alles kan en mag, net waar het script op dat moment om vraagt. Ze negeert bevelen waar het haar uitkomt, ze is een martial arts expert, wanneer nodig kan ze met guerilla tactics waar Sam Fisher trots op zou zijn het schip terugwinnen. De hele scene met de turboliften in de laatste aflevering was één cringe voor mij. Ja, het zag er mooi uit, maar het gemak waarmee Burnham omlaag springt op een bewegende turbolift zou niet misstaan in Mission Impossible. En hoe groot is Discovery überhaupt? Discovery kan onderhand als spacedock fungeren, zoveel loze ruimte is er. De final fight met Ossyra was dan ook het noodzakelijke één op één gevecht in een ruimte waar er blijkbaar constant energy discharges door de ruimte vliegen...naja het zal allemaal wel.

Waar alle focus op Burnham ligt, zo weinig ligt er op de rest van de crew. Naast Tilly, Saru en misschien Culber is er amper iemand van de crew waar we iets van weten na drie seizoenen. We weten wat dat betreft nu al meer van Book als nieuw personage dan van de rest van de crew. En daardoor is er geen enkele emotionele diepgang of waarde aan de rest van de personages. De hele scene waarbij de crew de nacelles saboteren was weer een emotie-feest ('I love you') waarbij ik geen gevoel heb omdat ik geen enkele binding heb met deze lege personages. Maar ze kunnen niet vaak genoeg knuffelen en zeggen hoeveel ze toch van elkaar houden...uh, waarom eigenlijk? Sowieso komt deze hele crew mij over als een stel tieners met allemaal emotionele issues. Iedereen is meteen super lief voor elkaar. Saru heeft binnen een paar uur besloten dat hij onderhand een vader gaat spelen voor Sukal, Stamets en Culber doen meteen alsof ze de vader zijn van Adira. Waarom? Kan je niet iemand gewoon steunen? Ik zie ze nooit als een professionele command-crew van een gigantisch ruimteschip opereren, eerder een groep middelbare scholieren.

Wel wordt er enorm veel tijd besteeds aan Adira/Gray, Culbert en Stamets. I don't care! Net zo min als dat ik helemaal de schijt krijg van Burnham die de hele tijd huilt en minstens de helft van haar dialogen met een fluisterstem moet doen. Er is zoveel in dit nieuwe universum wat ik graag zou willen zien, zoveel potentiele interessante verhalen. Niet goede tijden slechte tijden in space.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de sphere data die ineens in die robots zitten of hoe discovery ineens kan cloaken wanneer het script er om vraagt, terwijl het eerder al handig was geweest. En ik ga daar ook niet verder op in, het heeft helemaal geen zin. Ook ik vind dat er een te overdreven, in-your-face aandacht is voor minderheidsgroepen en daar wil ik het ook bij laten.

Discovery heeft een paar mooie momenten gehad in de zin van dat we meer zijn komen te weten over de Thrill-cultuur en wat er met de Romulans/Vulcans gebeurd is. Maar uiteindelijk is het net als bij de vorige seizoenen een complete rotzooi qua schrijfwerk. De pacing is all over de place en voor mij zijn er veel teveel afleidingen van de 'main arc' als je al zo'n kort seizoen hebt. De oorzaak van de burn is helemaal lachwekkend en de finale van het seizoen een diepe teleurstelling.

Ze krijgen het maar niet voor elkaar om een interessant en coherent verhaal te schrijven met personages die diepgang hebben en waar je je mee kan connecten als publiek. Sure, als losse actiescenes zitten er een paar indrukwekkend tussen. En de SFX zijn werkelijk fenominaal. Maar het is verder leeg en dom. Ik zal Discovery blijven kijken omdat het Star Trek is en ik zal blijven hopen dat het beter wordt, al is dat tegen beter weten in. Ik heb namelijk geen enkele hoop meer voor Star Trek met de huidige series, inclusief Picard (die net zo'n teleurstelling was vanwege dom schrijfwerk).Ik zie de potentie van Discovery, maar het komt er maar niet uit. Misschien als ze net zoveel moeite zouden stoppen in het schrijfwerk als ze aandacht hebben voor minderheidsgroepen dat Discovery pas echt goed kan worden.

Amen.

Net afgekeken. Heb er op zich nog wel van kunnen genieten door me proberen af te sluiten voor de cringe. Maar dat eindeloze huilen, knuffelen, woke PC gedoe, een kind dat met zijn gehuil de Burn veroorzaakt, uggh.

Sommige dingen afraffelen. Volgensmij was het in eerste instantie nog niet zo makkelijk om door het mycillium netwerk te reizen. Maar vriend Book wordt 5 seconden na het idee en met nul ervaring naar de machine getransporteerd om nog 5 seconden later de Discovery feilloos naar de juiste lokatie te brengen.

Zal het volgend seizoen vast wel kijken, het Startrek idee, het ontdekken vh universum blijft trekken maar het mag wel stuk minder met voornoemde zaken. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Help!!!! schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:09:
[...]

Sommige dingen afraffelen. Volgensmij was het in eerste instantie nog niet zo makkelijk om door het mycillium netwerk te reizen. Maar vriend Book wordt 5 seconden na het idee en met nul ervaring naar de machine getransporteerd om nog 5 seconden later de Discovery feilloos naar de juiste lokatie te brengen.
Je kan het afraffelen noemen, maar haar kennis was wel 950 jaar in de toekomst, en volgens mij was onze kennis van wetenschap en wiskunde 950 jaar geleden ook een stuk minder.
just saying :)

Maar het huilen mag wel een stuk minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
Help!!!! schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:09:

Oh ja, die was ik helemaal vergeten. Als je het hebt over slecht schrijfwerk, dan is dit wel de ultime deus ex machina. Op zich konden de eerdere seizoenen van TNG daar ook best wat van hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het gemak hoe ze tot de conclusie komen van: oh ja, we ejecten de core wel even en dan moet jij maar sturen, Book, want jij kan met beesten praten dus jij kan vast wel de spore drive bedienen. Naja, anders zijn we dood, jammer dan.. DAT maakt het vooral stom.

En wat spannend was het zeg...ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten of ze het wel echt gingen redden...niet dus. Ze doen ze vaak allerlei gevaarlijke stunts en keuze en maken zo makkelijk beslissingen die tot de dood kunnen leiden dat er 0,0 spanning in zit.

Wanneer Riker in Best of Both Worlds deel 2 een ramkoers laat zetten op de borg cube, dan weet je dat ze het toch wel gaan overleven. Maar toch heeft het behoorlijke impact omdat het een laatste, wanhopige daad is, waarbij Riker weet dat meer dan duizend mensen de dood gaan vinden. En er volgt niet eens een scene van 10 minuten waarbij iedereen moet huilen en elkaar moet knuffelen omdat ze misschien dood gaan! Het is een keuze van een ervaren commander die weet dat er geen opties meer zijn en dat niks doen de dood van miljoenen kan betekenen. Een keuze die niet 'even' uit het niets komt terwijl er verder nog niet is nagedacht en waarbij dodelijke risico's blijkbaar niet boeien zoals bij Discovery.

Man wat is Discovery toch dom op sommige vlakken...

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 14-01-2021 13:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:44
Luuk1983 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Oh ja, die was ik helemaal vergeten. Als je het hebt over slecht schrijfwerk, dan is dit wel de ultime deus ex machina. Op zich konden de eerdere seizoenen van TNG daar ook best wat van hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het gemak hoe ze tot de conclusie komen van: oh ja, we ejecten de core wel even en dan moet jij maar sturen, Book, want jij kan met beesten praten dus jij kan vast wel de spore drive bedienen. Naja, anders zijn we dood, jammer dan.. DAT maakt het vooral stom.

En wat spannend was het zeg...ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten of ze het wel echt gingen redden...niet dus. Ze doen ze vaak allerlei gevaarlijke stunts en keuze en maken zo makkelijk beslissingen die tot de dood kunnen leiden dat er 0,0 spanning in zit.

Wanneer Riker in Best of Both Worlds deel 2 een ramkoers laat zetten op de borg cube, dan weet je dat ze het toch wel gaan overleven. Maar toch heeft het behoorlijke impact omdat het een laatste, wanhopige daad is, waarbij Riker weet dat meer dan duizend mensen de dood gaan vinden. En er volgt niet eens een scene van 10 minuten waarbij iedereen moet huilen en elkaar moet knuffelen omdat ze misschien dood gaan! Het is een keuze van een ervaren commander die weet dat er geen opties meer zijn en dat niks doen de dood van miljoenen kan betekenen. Een keuze die niet 'even' uit het niets komt terwijl er verder nog niet is nagedacht en waarbij dodelijke risico's blijkbaar niet boeien zoals bij Discovery.

Man wat is Discovery toch dom op sommige vlakken...
Ben begonnen met het nieuwste seizoen van The Expanse en als je ziet hoe de verhalen daar in elkaar zitten en opgebouwd is dat gewoon zoveel beter. De eerste scene van het nieuwe seizoen wordt een science ship binnen gevallen. Je ziet meteen dat de crew het serieus oppakt en de noodmaatregelen uitvoert. Ze reageren realistisch op wat zich daarna ontvouwd en het eindigt ook gewoon realistisch. Als je dat dan vergelijkt met de laatste 2 aflevering van Discovery. Dan is het toch gewoon om te huilen.

Ik snap dat Star trek niet zo ruw en donker is en anders opgezet is. Maar het hoeft toch niet zo dom en emo te zijn. Het kan toch ook gewoon met de tijden mee groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:51:
Zoals gezegd, ik zie vooral de potentie, daarom baal ik er zo van dat het niet 'beter' is. En uiteraard is er niks op tegen dat andere mensen dit wel leuk vinden. Ik vind het gewoon geen goede serie even los van Star Trek. En veel mensen zijn het daar mee eens, want de ratings van Discovery zijn behoorlijk slecht. Hoewel de 7.2 op IMDB dan weer meevalt.
Het is jammer dat er voor streamingdiensten geen kijkcijfers bekend worden gemaakt, het is hierdoor alleen gissen hoe populair of impopulair de series is. Seizoen 1 werd wel op TV uitgezonden en de ratings daarvan laten iets opvallends zien:
Star Trek: Discovery: Season One Ratings
Kijk naar de 18-49 demografie, die ratings zijn extreem laag. Wat betekend dat het doel van het aantrekken van nieuwe en vooral jongere kijkers toch vooral mislukt lijkt te zijn. Let wel, dit is exclusief streaming.

Het blijft gissen, maar het lijkt dat in de VS toch vooral alleen fans van latere leeftijd het genre trouw blijven.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of 18-49 kijkt amper tot geen lineaire tv maar of Netflix of bittorrent..

(Al is Discovery ongeacht de leeftijd bepaald geen must see tv als je niet en lgbtxyz+ en scifi-liefhebber bent. Zonder Star Trek-naam was ik al lang afgehaakt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
defiant schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Het is jammer dat er voor streamingdiensten geen kijkcijfers bekend worden gemaakt, het is hierdoor alleen gissen hoe populair of impopulair de series is. Seizoen 1 werd wel op TV uitgezonden en de ratings daarvan laten iets opvallends zien:
Star Trek: Discovery: Season One Ratings
Kijk naar de 18-49 demografie, die ratings zijn extreem laag. Wat betekend dat het doel van het aantrekken van nieuwe en vooral jongere kijkers toch vooral mislukt lijkt te zijn. Let wel, dit is exclusief streaming.

Het blijft gissen, maar het lijkt dat in de VS toch vooral alleen fans van latere leeftijd het genre trouw blijven.
Of het lijkt erop dat wat CBS gedaan heeft gewoon goed gewerkt heeft.

Iedereen die het de afgelopen 3 jaar had willen zien had gewoon een CBS All Access abbo moeten nemen.
En als dat dan lukt, tja dan houd je weinig kijkers over in je doelgroep die het nog willen zien.

Volgens wikipedia
Ratings and viewership
According to Nielsen Media Research, the CBS broadcast of the first episode was watched by a "decent" audience of 9.5 million viewers.[153][154] The premiere of the series led to record subscriptions for All Access, with the service having its biggest day of signups, as well as its biggest week and month of signups thanks to the series.[155] According to "app analytics specialist" App Annie, the premiere of the series also caused the number of downloads of the All Access mobile app to more than double, with revenue from the app for CBS doubling compared to the average in-app revenue during the previous 30 days.[156]
Oftewel bij initiele release hebben ze record subscriptions gehad op CBS All Access en tja, dan heeft iedereen het dus al gezien als je het 3 jaar later op je algemene kanaal opnieuw gaat uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 14:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Op de TV zender Spike zijn ze nu elke zondagavond een film aan het uitzenden, gisteren was de eerste Next Generation film aan de beurt. Maar nu komt aanstaande zondag Discovery?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 06:06

Gaitman

The Real One

bvk schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:22:
Op de TV zender Spike zijn ze nu elke zondagavond een film aan het uitzenden, gisteren was de eerste Next Generation film aan de beurt. Maar nu komt aanstaande zondag Discovery?
Ik zie Star Trek: First Contact staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Gaitman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Ik zie Star Trek: First Contact staan
Het is nu inderdaad aangepast naar First Contact zag ik op de zender zelf tijdens de reclame. Maar de aankondiging afgelopen zondag betrof toch echt Discovery incl. beelden van Burnham. Ik vond het al zo vreemd en onlogisch, waarschijnlijk was het een foutje. Al helemaal omdat er van Discovery nog geen film is...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik hoor de laatste tijd best wat geruchten dat Star Trek Discovery toch geannuleerd is of gaat worden. Hebben jullie dat idee ook? Ze halen namelijk de volgende zaken aan:
  • Officieel is seizoen 4 green lit, maar productie schijnt nog steeds niet begonnen te zijn en acteurs doen een beetje vaag.
  • Netflix heeft een deal van drie seizoenen afgesloten voor Discovery, maar schijnt alles behalve tevreden te zijn. Seizoen 3 hebben ze uiteindelijk aan meegedaan na een rechtzaak, maar het is heel goed mogelijk dat Netflix geen cent er meer in wil stoppen, wat nogal impact zou kunnen hebben op het budget.
  • Seizoen 4 heeft nogal wat reshoots gehad die volgens geruchten gedaan zijn om alle verwijzingen naar een clifhanger en de opzet voor seizoen 4 weg hebben gehaald.
Nogmaals dit zijn allemaal geruchten en misschien klopt er geen bal van, maar ergens vond ik het wel enigszins aannemelijk klinken. En wat mij betreft doen ze dit ook en wordt Alex Kurzman ontslagen. Wonden likken en opnieuw beginnen als het aan mij ligt. We gaan het zien in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Voor zover ik kan vinden is men in November reeds begonnen met filmen aan seizoen 4 en zou het zelfs de bedoeling zijn om na het filmen van seizoen 4 direct door te gaan met seizoen 5.

https://trekmovie.com/202...r-in-star-trek-discovery/
You are now around six weeks into shooting season four. What’s that been like under this new world we live in?

Right. Well, we’re plodding along. We’re getting things shot and it’s going beautifully. It’s just going a bit slower, because of COVID protocols. There are a few more hoops to jump through to get your day done. So with that slower pace, we’re still getting it done. And they are keeping us very safe. It’s all worth it in the end.

I know one of the new things for season four is the AR wall tech, which Alex Kurtzman has talked about. Have you had a chance to work with this new technology yet, and is it a strange experience?

Any of the scenes that involve the AR wall have not been shot yet. Because they’re still putting all that together. When we come back after our Christmas break we’ll be getting into those scenes. We are going to catch up from scenes we are missing from episodes one and two go with that technology. I can’t wait to see how that works. I’m very excited.

[ Voor 76% gewijzigd door Blokker_1999 op 20-01-2021 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 02:06
opnames van Season 4 zijn inderdaad al lang begonnen en ze hebben nu ook een AR scherm in de studio (net zoals de Mandalorian, zie https://trekmovie.com/202...ets-like-the-mandalorian/ ) dus worden ze waarschijnlijk ook veel minder afhankelijk van locatie shoots en post-production issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Uit jouw link: YouTube: Why 'The Mandalorian' Uses Virtual Sets Over Green Screen | Movies I...

Bizar wat er allemaal bij komt kijken!

[ Voor 44% gewijzigd door Help!!!! op 20-01-2021 18:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Luuk1983 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:59:
• Netflix heeft een deal van drie seizoenen afgesloten voor Discovery, maar schijnt alles behalve tevreden te zijn. Seizoen 3 hebben ze uiteindelijk aan meegedaan na een rechtzaak, maar het is heel goed mogelijk dat Netflix geen cent er meer in wil stoppen, wat nogal impact zou kunnen hebben op het budget.
welke rechtszaak? Ik kan alleen rechtszaken over copyrights vinden qua star trek discovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:07
bvk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Het is nu inderdaad aangepast naar First Contact zag ik op de zender zelf tijdens de reclame. Maar de aankondiging afgelopen zondag betrof toch echt Discovery incl. beelden van Burnham. Ik vond het al zo vreemd en onlogisch, waarschijnlijk was het een foutje. Al helemaal omdat er van Discovery nog geen film is...
Spike begint op 14 februari met star trek:discovery, dus na het uitzenden van star trek: first contact (24/01), star trek: insurrection (31/01) en star trek:nemesis (op 07/02).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Poltergeist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Spike begint op 14 februari met star trek:discovery, dus na het uitzenden van star trek: first contact (24/01), star trek: insurrection (31/01) en star trek:nemesis (op 07/02).
Had ik het toch goed gezien, ik begon al aan mezelf te twijfelen... ;) Wel had ik dan na de TNG films eerst de nieuwere Abrams films verwacht.

Maar Netflix heeft dus blijkbaar de rechten doorverkocht aan Spike?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

bvk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Maar Netflix heeft dus blijkbaar de rechten doorverkocht aan Spike?
Spike is van ViacomCBS, het moederbedrijf van CBS dat alle rechten op Star Trek heeft (en soms uitbesteed, zoals aan Netflix en Amazon).

Discovery is in de VS op hun streamingdienst te zien (CBS All Access).

Ik denk dat óf de deal met Netflix niet verlengd is en Discovery vanaf nu dus weer op tafel ligt óf de oorspronkelijke deal alleen exclusiviteit aan Netflix gaf voor de duur van drie seizoenen was en S1 t/m 3 nu dus ook door CBS vertoond mag worden buiten de VS.

[ Voor 13% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 21-01-2021 06:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 13:51

Rannasha

Does not compute.

Salvatron schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:03:
[...]

welke rechtszaak? Ik kan alleen rechtszaken over copyrights vinden qua star trek discovery?
Ik vermoed dat de "geruchten" waar het hier om gaat gewoon weer het standaard Midnight's Edge YouTube gebrabbel is. Dat kanaal, en een paar anderen, voorspellen de ondergang van Discovery al sinds voordat de eerste aflevering uitgebracht werd. Netflix zou ook al meerdere keren boos zijn opgestapt en Kurtzman balanceert permanent op het randje van ontslag als je de geruchten mag geloven. Volgens mij zijn ze nog steeds niet helemaal overtuigd dat de show uberhaubt niet al jaren gecancelled is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 06:36:
[...]

Spike is van ViacomCBS, het moederbedrijf van CBS dat alle rechten op Star Trek heeft (en soms uitbesteed, zoals aan Netflix en Amazon).
Kleine correctie: CBS heeft de meeste, maar niet alle rechten. Iets wat pijnlijk duidelijk is geworden in de rechtzaken rondom Axanar en ook de reden waarom bijvoorbeeld de reboot films alsook ST:D geschoten zijn onder de licentie die Bad Robot gekregen heeft en waarom er geen identieke beeltenis is met alles van voordat Jar Jar het heeft aangeraakt. Zelfs de uniformen die Pike op zijn Enterprise droeg weken voldoende af om toch maar niet als identiek aan die van TOS gezien te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Blokker_1999 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Kleine correctie: CBS heeft de meeste, maar niet alle rechten. Iets wat pijnlijk duidelijk is geworden in de rechtzaken rondom Axanar en ook de reden waarom bijvoorbeeld de reboot films alsook ST:D geschoten zijn onder de licentie die Bad Robot gekregen heeft en waarom er geen identieke beeltenis is met alles van voordat Jar Jar het heeft aangeraakt. Zelfs de uniformen die Pike op zijn Enterprise droeg weken voldoende af om toch maar niet als identiek aan die van TOS gezien te kunnen worden.
Dat was inderdaad het geval, tot 2019.

Viacom (moederbedrijf van Paramount) en CBS zijn in dat jaar gefuseerd tot ViacomCBS waardoor alle rechten weer onder één dak liggen.

Zie ook dit artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Was nog eens door het eerste seizoen aan het gaan en had me nooit gerealiseerd dat de makers zelf de continuiteit omzeep hebben geholpen van hun eigen show. In dat eerste seizoen zitten namelijk meerdere aanwijzingen dat ST:D zich afspeelt na TOS (ondanks dat de makers claimden dat dat niet het geval was) terwijl seizoen 2 zich, dankzij Pike, wel duidelijk afspeelt voor TOS.

Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie