Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mlazurro schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 03:28:
*Spoiler warning*

Nee dat was het hem weer niet. Het ligt nu echt vast: emo aflevering afgewisseld met actie aflevering. Ook mijn insteek van mijn vorige "review", namelijk dat het bijna elke keer "Baas, we moeten naar daar. Nee dat mag niet, ik heb jullie hier nodig. *Burnham kijkt droevig of protesteert*. OK DAN, ga maar."

De eerste wtf was al tijdens de eerste minuten: namelijk dat geen énkele persoon iets zegt over de escalatie door Discovery van het conflict in de vorige aflevering. Geen debriefing, geen kritiek, geen aanmaning, geen "het is jammer, maar ik begrijp dat het nodig was". Het lijkt wel of ze zin hebben in een potje oorlog met Osyraa en The Chain. Misschien vervelen ze zich keihard door wat te blijven hangen bij elkaar, zo zonder dilithium en warp mogelijkheden. Maar ook volgens de eigen logica van de reeks: ze spenderen soms een halve aflevering aan de emotionele ontlading van een kleine ruzie tussen de crew, maar een oorlog starten is iets dat geen aandacht verreist? Niemand bang? Niemand die "even wil praten"? Oké.
Schuld van de fans die allemaal terug willen naar het oude StarTrek en een "episodic" serie willen. Dan is er te weinig tijd om een verhaal goed diepte te geven en af te ronden. Nog lastiger wanneer er wel een rode draad moet zijn. Beetje DS9 waar tijdens het dominion war seizoen er ook afleveringen tussen zaten die de dominion niet eens noemde. Ga of episodic of serial maar met die tussenweg die nu gekozen is krijg je bovenstaande.
Tweede was, hoe compleet contradictorisch Emperor Georgiou zich gedroeg. Iedereen zegt dat een Terran geen zwakte mag tonen, want dat betekent de dood. En zij is... de keizerin. En dan toch zo moeilijk, zagerig en duidelijk angstig doen over haar nakende dood. Dat was gewoon... vreemd. Het leek wel een puber. En dan vervolgens na een gesprek van 3-4 zinnen met Burnham, verandert ze compleet van mening ivm het bezoek aan "De Planeet die haar 5% overlevingskans biedt.". Plots is ze quasi zo gehoorzaam als een lammetje en knuffelt ze zelf Tilly (zucht).
Ik vond dit juist heel goed gedaan. Character groei ten top. Dat je geen zwakte mag tonen betekend niet dat je geen zwakte hebt en Georgiou zit al een poosje niet meer in het mirror universe. Dat hele gevecht van geen zwakte mogen tonen en het wel hebben is al afleveringen een intern gevecht bij Georgiou. Heel subtiel alemaal (en daarom zo geweldig), kan me voorstellen dat niet iedereen dat opgepakt heeft de laatste afleveringen. Je kunt ook zien dat terug in haar prime universe ze niet meer de oude Georgiou is. Erg goed gedaan.
En dan de man in de stoel. Waarom zat daar een man verkleed als 1950s aardbewoner? Niemand van de hele crew weet echt hoe mensen zich toen kleden. Hij kon daar in een Spiderman kostuum gestaan hebben, het zou even "normaal" zijn. Maar uiteraard komt daar geen reactie op en ook de papieren krant is na pakweg 250 jaar nog perfect herkenbaar en iets normaal. Maar hier waren we dus meer dan 1000 jaar verder.
Dat personage bracht een mix van herkenning en schaamtegevoel. Omdat bijvoorbeeld TNG ook vaak afleveringen had met vintage/retro outfits, maar daar was de context logisch: het educatief en fantasievolle holodeck. Of Q die langskwam. Ze wilden dit duidelijk ook hier proberen, maar hier voorlopig zonder enige logica.
Ik denk dat jij Star Trek niet begrijpt. Dit was een Guardian of Forever. Had ik ook niet gelijk door maar in het verleden zoveel "magische" deuren geweest in Star Trek dat ik wel door had dit iets soortgelijks was. Juist van dit soort zaken kan ik genieten. Wees ook gerust, Carl komt terug en er zal uitleg zijn. Ook Mickael wil dat antwoord. Als ik jou was zou ik TOS, city on the edge of forever even gaan kijken.
Vervolgens wat politiek spel in het ander universum en heel wat dreigende en bloeddorstige blikken naar elkaar gooien tussen de Terrans en toen was het gedaan. Dus de volgende aflevering zal nog grotendeels gaan om de Georgiou & haar magische reis naar haar keizerrijk. Hopelijk komt Osyraa op bezoek en is ze zeer slechtgezind.
Het is helemaal niet gedaan, volgende week deel 2

Check deze even. Ik vind het geen fijne host maar legt wel goed uit waarom dit een "goede" aflevering is: YouTube: Ups & Downs From Star Trek: Discovery 3.9 - Terra Firma, Part 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
[Roland] schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:45:
[...

Ik vond dit juist heel goed gedaan. Character groei ten top.Dat je geen zwakte mag tonen betekend niet dat je geen zwakte hebt en Georgiou zit al een poosje niet meer in het mirror universe. Dat hele gevecht van geen zwakte mogen tonen en het wel hebben is al afleveringen een intern gevecht bij Georgiou. Heel subtiel alemaal (en daarom zo geweldig), kan me voorstellen dat niet iedereen dat opgepakt heeft de laatste afleveringen.
Ik denk dat je mijn tekst verkeerd geïnterpreteerd hebt. Erg subtiel? Ik dacht even dat je sarcastisch was. Want subtiel is het helemaal niet. Dat is net mijn punt. Ze was helemaal niét subtiel aan het "strugglelen" met haar situatie en onzekerheid. Het lag er helemaal dik op. En ondertussen al zoveel afleveringen. Vandaar dat ik zeg dat het wel een puber leek. Ik bedoel, iedereen die hulp aanbiedt bedreigen met de dood, afsnauwen, en als hilarisch hoogtepunt, Tilly die haar dessert (?) in haar gezicht krijgt als ze maar weer eens hulp voorstelde.
Ik denk dat jij Star Trek niet begrijpt.
🙄
Dit was een Guardian of Forever. Had ik ook niet gelijk door maar in het verleden zoveel "magische" deuren geweest in Star Trek dat ik wel door had dit iets soortgelijks was. Juist van dit soort zaken kan ik genieten. Wees ook gerust, Carl komt terug en er zal uitleg zijn. Ook Mickael wil dat antwoord. Als ik jou was zou ik TOS, city on the edge of forever even gaan kijken.
Ik denk niet dat iedereen die naar Discovery kijkt, ook de Original series heeft uitgekeken. Of dat de makers zich richten op die groep.

Maar dat maakt mijn punt niet anders. Tenzij je nu antwoordt met "Je moet naar aflevering X kijken van TOS, dan zie je dat de Guardian graag kledij draagt van 1950 earth.".
Maar het blijft dus zo'n personage/alien/entiteit dat bijna alles kan en overal kan tevoorschijn komen. Lijkt mij ergens wat lui en gemakkelijk voor scenario schrijvers, maar oké, we zullen zien in deel 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:34

Winkiller

De Mopperpot

Star Trek: Discovery season 4: Release date, filming, cast, plot and everything you need to know

"I am so excited to be back on set."

https://www.digitalspy.com/tv/ustv/a34410768/star-trek-discovery-season-4-release-date/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mlazurro
Winkiller schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:54:
Star Trek: Discovery season 4: Release date, filming, cast, plot and everything you need to know

"I am so excited to be back on set."
Handig, nu weten we al van drie personages dat ze alles overleven in het huidige seizoen dat nog loopt, gelijk welke situatie of uitdaging. De spanning is te snijden :/

Ik heb in mijn hoofd ondertussen de click gemaakt dat ik niet naar Star Trek kijk, maar gewoon een scifi serie met een paar gebreken en irritaties, zoals er zo nog series zijn. Alleen op die manier kan ik het mij verantwoorden om nog verder te kijken.
Want sci-fi is leuk. Maar kwaliteitsvolle Star Trek of Star Wars (o-ow ;) ) is nog beter. Toevallig kijken we meestal op één avond naar Discovery en Mandalorian en daar is het verschil toch gigantisch qua sfeer, nostalgie, herkenning, spanning, gevoel van dreiging. Ook al melken ze de cute Grogu zwaar uit, maar het blijft nog binnen de perken. Maar ik heb nog nooit zo diep moeten zuchten of gewoon effe m'n phone gepakt en wat zitten scrollen als bij Discovery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mlazurro schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 03:28:

Tweede was, hoe compleet contradictorisch Emperor Georgiou zich gedroeg. Iedereen zegt dat een Terran geen zwakte mag tonen, want dat betekent de dood. En zij is... de keizerin. En dan toch zo moeilijk, zagerig en duidelijk angstig doen over haar nakende dood. Dat was gewoon... vreemd. Het leek wel een puber. En dan vervolgens na een gesprek van 3-4 zinnen met Burnham, verandert ze compleet van mening ivm het bezoek aan "De Planeet die haar 5% overlevingskans biedt.". Plots is ze quasi zo gehoorzaam als een lammetje en knuffelt ze zelf Tilly (zucht).
Ik heb zelf niks met dat hele karakter, mijn eerste idee was: Laat haar lekker een pijnlijke dood sterven, heeft ze verdient. Maar de hele crew doet alsof ze van binnen heel erg lief is, het is alleen de buitenste mantel dat ze een psychopaat is, maar eigenlijk wil ze gewoon een knuffel.

Verder noem ik het een beetje een gemiddelde aflevering. Maar hij past wel bij de afleveringen die meer fantasy dan scifi zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:54

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

gws24 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:06:
[...]
Was ooit in een aflevering van TNG behandeld dacht ik: dat het universum was geseed met dna en dat daarom bijna alle volken op elkaar lijken (2 armen, 2 benen etc). Maar kan het me fout herinneren.

edit: dat het ook erg makkelijk/praktisch is voor de productie van een st show is natuurlijk mooi meegenomen ;)
TNG 6x20 "The Chase"

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Sissors schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:45:
Verder noem ik het een beetje een gemiddelde aflevering. Maar hij past wel bij de afleveringen die meer fantasy dan scifi zijn.
Mja, ik heb helemaal niks met dat mirror universe. Te ongeloofwaardig wat mij betreft, erg geforceerd alle karakters terug laten komen en ze anders maken dan de gewone karakters.

Daarnaast voelt dit (en ik gok de volgende ook) als een filler. Even een alternatief verhaal en na twee afleveringen gaan we weer verder met de main storyline. Meh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

vanaalten schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:23:
[...]

Mja, ik heb helemaal niks met dat mirror universe. Te ongeloofwaardig wat mij betreft, erg geforceerd alle karakters terug laten komen en ze anders maken dan de gewone karakters.

Daarnaast voelt dit (en ik gok de volgende ook) als een filler. Even een alternatief verhaal en na twee afleveringen gaan we weer verder met de main storyline. Meh.
Stel je nou eens voor dat ze zoiets verzonnen zouden hebben in TOS met bv. een evil capt. Kirk en een bad spock ofzo iets, dat zou toch te gek voor woorden zijn....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Caveman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:34:
[...]

Stel je nou eens voor dat ze zoiets verzonnen zouden hebben in TOS met bv. een evil capt. Kirk en een bad spock ofzo iets, dat zou toch te gek voor woorden zijn....
inderdaad stel je voor dat ipv goofy one off episodes er heel seizoen of zelfs meerdere seizoenen aan die bagger zou zijn besteed. Dan heb je echt een draak van een serie denk ik! Gelukkig is dat niet gebeurd, stel je voor zeg.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Laatst online: 18:26
Is de man in de stoel niet een nieuw soort q??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

frenkied schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:25:
Is de man in de stoel niet een nieuw soort q??
Er wordt druk over gespeculeerd. Een Q zou kunnen, maar die noemen zichzelf altijd "Q" (ook als ze het over een individu hebben) en dus geen "Carl". Maar goed, wie weet geldt dat nu even niet.

Een mogelijke easter egg is de naam van de planeet waarop ze Carl aantreffen (Dannus Five): misschien is dat een verwijzing naar Richard Danus, die de TNG-aflevering "Deja-Q" (TNG 3x13) schreef en samen met Roddenberry de "vader van de Q" is.

Een Guardian of Forever lijkt het me niet; dat is meer een levend portaal en wordt niet als een persoon uitgebeeld.

De acteur die Carl speelt (Paul Guilfoyle) heeft in ieder geval nooit eerder in Star Trek gespeeld (als je hij je bekend voorkomt: hij speelde de rol van Jim Brass in de originele CSI).

We hebben ook nog het ras dat zich voordeed als "God" in Star Trek V: The Final Frontier, die rol werd gespeeld door George Murdock (die in 2012 overleed) en Murdock en Guilfoyle hebben wel wat gelaattrekjes gemeen.

Misschien weten we het morgen al. Het lijkt me in ieder geval dat het personage terugkomt, anders cast je er niet zo'n acteur voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-12-2020 07:21 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nog een leuke die mischien weer erop wijst dat het wel een Q is: (Sorry diehard ST fans :P)
Dannus Five - could be named for writer Richard Danus, who penned the TNG episode "Deja Q".
De persoon die de "Q" heeft "uitgevonden".

En ook:
De Star Dispatch Is niet specifiek alleen voor Star Trek:
The Star Dispatch is a "generic" fictional newspaper that was seen carrying headlines in numerous movies from the 1940s and 1950s, including such classics as Astro-Zombies, All the King's Men (1949), Batman and Robin (1949), and Bewitched.
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/The_Star_Dispatch

[ Voor 49% gewijzigd door Illegal_Alien op 17-12-2020 09:54 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
Nu The Expanse weer op TV is, heb ik icm met The Mandalorian genoeg sci-fi per week om voor nu een einde te maken aan ST:D

Die twee series zijn dan wel geen Star Trek, maar dat was Discovery (voor mij iig) al heel lang niet.

Verder hebben die twee series iig:

- Geen hoofdrolspeler waar ik totaal geen klik mee heb (Michael met haar gefluister, grote ogen en altijd centraal)
- Geen constant huilende, knuffelende en onprofessionele crew
- Respect voor de canon (inc set design)

zo, nu ben ik mijn teleurstelling en frustratie ook even kwijt :9

[ Voor 6% gewijzigd door Basekid op 17-12-2020 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Basekid schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:33:
Nu The Expanse weer op TV is, heb ik icm met The Mandalorian genoeg sci-fi per week om voor nu een einde te maken aan ST:D

Die twee series zijn dan wel geen Star Trek, maar dat was Discovery (voor mij iig) al heel lang niet.

Verder hebben die twee series iig:

- Geen hoofdrolspeler waar ik totaal geen klik mee heb (Michael met haar gefluister, grote ogen en altijd centraal)
- Geen constant huilende, knuffelende en onprofessionele crew
- Respect voor de canon (inc set design)

zo, nu ben ik mijn teleurstelling en frustratie ook even kwijt :9
The expanse is super maar The Mandolarian is naar mijn mening het labeltje science fiction niet waardig. Eerder Future fantasy of zoiets. Het is allemaal zo ongeloofwaardig met vlagen kinderachtig en slaat vaak helemaal nergens op als je er iets langer over nadenkt. De science in het star wars universum is vaak ver te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:07
Star Wars is dan ook geen Sci-Fi maar fantasy inderdaad. Weliswaar veel raakvlakken maar toch anders :)

ST: D is voor mij een beetje een op de achtergrond serie geworden merk ik. Maar ik blijf wel kijken in de hoop dat het wat spannender gaat worden. Ik ben wel benieuwd naar de meneer bij de deur. Ik had alleen gehoopt dat het daarbij bye bye mirror universe zou zijn... helaas...

Al heb ik een vermoeden dat ze niet écht terug is maar dat het een soort van test is.

The Expanse is hoe dan ook een topserie die, of je nu wel of niet van Star Trek zou houden, bijna een must see is voor elke Sci-Fi fan :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

S3E10; goodbye Philippa, live long & prosper.
Of toch niet... ;)

Tja; 't was wel weer een aparte aflevering. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden.
De sadistische Tilly, de wrede blikken van Burnham. Ik moet zeggen, de make-up artists hebben zich weer kunnen uitleven. :+

En de nieuwe/oude Philippa die geen Kelpien vlees meer eet, want dat is slecht voor je cholesterol. ;)
Wel opmerkelijk dat de schrijvers wat actuele thema's, al dan niet in meer of mindere mate, subtiel in het script verwerkt hebben.

En dan Booker die op het laatste moment er weer ff een Emerald Chain gadget plaatst zodat ze het signaal kunnen traceren. Leuk detail: Jett Reno kauwend op wat wel een dropveter lijkt. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Science fiction = fantasy in space

STD = GTST in space dus geen sci fi :o

Qua geloofwaardigheid vind ik dat Star Wars in bepaalde opzichten ver ver voor loopt op andere science fiction. The Expanse was natuurlijk ook uitstekend, wel hele andere insteek. Al was S4 van the expanse wel echt baggerslecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

spoiler:
In iedergeval duidelijk wat Carl is.

Alleen die CGI van dat zwaard auw, dat kon beter. :x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

Zo... vanmorgen even de laatste 3 afleveringen gekeken (ik lag wat achter) en alhoewel ze wel goed wegkeken vond ik het een veel hoger "episodic" gehalte hebben dan voorheen. Zeker die aflevering met de Emerald Chain op de planeet van Book vond ik echt zo'n typische aflevering.

Tevens valt me op dat de gemiddelde planeet in Star Trek:
- Feeft een probleem waar ze na x-jaar nog steeds geen oplossing voor gevonden hebben
- De "leiders" van de planeet bestaan uit een handjevol mensen die toevallig ook actief zijn als bewaker en "toevallig" onze hoofdrolspelers aantreffen als ze op de planeet komen. Dit was wel heel extreem in de hierboven genoemde aflevering...
- Discovery lost het probleem, dat de eigen bevolking met geen mogelijkheid krijgt opgelost, in luttele seconden/minuten op
- En ze leefden nog lang en gelukkig...

De werelden leven in mijn optiek absoluut niet. Het lijkt meer een voorstelling van de lokale toneelvereniging dan een "echte" wereld vol dynamiek, problemen, etc.
Het zou (voor mij althans) echt een stuk beter zijn als Discovery zich eens niet opstelt als een veredeld "A-team" en het veel meer story driven wordt. Liever 1 planeet, die extreem goed is uitgewerkt, in een seizoen dan 10 van dit soort planeten.

Waarschijnlijk wilden de oude fans van Star Trek een format zoals dit aangezien dat meer bij het oude, klassieke "episodic" idee past.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MazeWing schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:54:

Waarschijnlijk wilden de oude fans van Star Trek een format zoals dit aangezien dat meer bij het oude, klassieke "episodic" idee past.
Ik heb eigenlijk dat nog helemaal nergens gelezen, of discussie over gezien. Meeste mensen kunnen een langere verhaallijn juist wel waarderen.

Het commentaar is eerder dat de verhalen te slecht zijn uitgewerkt voor een heel seizoen, maar ik heb nog nergens echt een roep gezien van dat ze weer terug moeten naar episodic star trek zoals vroeger. Dat hebben de makers gewoon zelf bepaald. Het kan best dat dat is gebeurd nav de kritiek die STD kreeg, maar de kritiek ging over het niveau van het acteerwerk, het schrijfwerk etc. Niet episodic episodes, dat is zo ongeveer het enige waar ik mensen niet heb over zien klagen bij STD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Postius schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:20:
[...]

Ik heb eigenlijk dat nog helemaal nergens gelezen, of discussie over gezien. Meeste mensen kunnen een langere verhaallijn juist wel waarderen.

Het commentaar is eerder dat de verhalen te slecht zijn uitgewerkt voor een heel seizoen, maar ik heb nog nergens echt een roep gezien van dat ze weer terug moeten naar episodic star trek zoals vroeger. Dat hebben de makers gewoon zelf bepaald. Het kan best dat dat is gebeurd nav de kritiek die STD kreeg, maar de kritiek ging over het niveau van het acteerwerk, het schrijfwerk etc. Niet episodic episodes, dat is zo ongeveer het enige waar ik mensen niet heb over zien klagen bij STD
Ze klaagden steen en been dat het niet echt Star Trek was. Als er 1 ding “echt” Star Trek was (of is) dan is het wel episodic met werelden bestaande uit 5-20 mensen die in 1 kamer (of set) zitten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je vraagt je wel af hoe de Empire ooit iemand kom veroveren. Kan me niet voorstellen dat met enige regelmaat vuurgevechten tussen je bemanningsleden en (pogingen tot) moord goed is voor de efficientie van je vloot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:14:
[...]

Een Guardian of Forever lijkt het me niet; dat is meer een levend portaal en wordt niet als een persoon uitgebeeld.
I stand corrected.

Ik denk dat we pas in de komende Section 31-serie gaan zien wat er aan de andere kant van het portaal is.

[ Voor 16% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 19-12-2020 19:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sissors schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:38:
Je vraagt je wel af hoe de Empire ooit iemand kom veroveren. Kan me niet voorstellen dat met enige regelmaat vuurgevechten tussen je bemanningsleden en (pogingen tot) moord goed is voor de efficientie van je vloot :P
Heel het feit dat ieder persoon ook een mirror counterpart heeft en ze ook allemaal bij elkaar op een schip zitten gaat natuurlijk sowieso al nergens over :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:35:
[...]

Heel het feit dat ieder persoon ook een mirror counterpart heeft en ze ook allemaal bij elkaar op een schip zitten gaat natuurlijk sowieso al nergens over :P
Alsof het andere universum, perfect oscilleert wat keuzes betreft om de zelfde tijd mediaan idd.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aLwYVLP_460swp.webp
Kon hem jullie niet onthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

Carl is goed. Met sigaar, prima tijdsbeeld neergezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 20-12-2020 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:53

NMH

Moderator General Chat
Ik vond Terra Firma (beide delen) eigenlijk een "raar" verhaal. De premisse van het derde seizoen was dat ze het verleden achter zich gelaten hadden, maar nu gaan we via een achterdeurtje toch nog twee afleveringen terug. Dat verzwakt eigenlijk het centrale idee van het seizoen, en het heeft ook niets aan het doorlopende verhaal bijgedragen. Ik had liever gezien dat ze de ontwikkeling van Georgiou in het "heden" hadden uitgewerkt. Dat ze bijvoorbeeld in het "wilde westen" van de eerste afleveringen van het seizoen het schip had verlaten met het idee om daar in de wetteloosheid een nieuw keizerrijkje (of crime syndicate zo je wil) te stichten om er vervolgens achter te komen dat ze veranderd is en het niet meer in zich heeft om een gewetensloze leider te zijn. Dan had je hetzelfde bereikt zonder rare sprong naar het verleden. En als ze van het personage af wouden hadden ze haar alsnog om zeep kunnen helpen.

Daarnaast mag het ophemelen van Burnham wel een paar tandjes minder van mij. Nu hadden we weer die laatste woorden van Georgiou (far greater that you can imagine, Saru is niet de enige die geschikt is als kapitein). Ik bedoel, ze heeft muiterij gepleegd tegen de prime Georgiou in de eerste aflevering en meer recent heeft ze weer bevelen genegeerd wat haar (terecht) haar positie als XO gekost heeft. Naar de maatstaven van het mirror universe misschien goede kwaliteiten, maar ik zou zeggen dat het haar in het prime universe bij uitstek ongeschikt maakt voor de grote stoel. Ik vraag me af of dit te opmaat is voor een nieuwe kunstje in de laatste afleveringen van het seizoen. Misschien kan ze nu een oorlog tegen de Emerald Chain beginnen...

Ik vraag met trouwens af of die laatste scene bij de Guardian een hat tip was naar de film Contact, waarin de hoofdpersoon ook door een portal gaat waarbij er voor de buitenwacht niets lijkt te gebeuren, terwijl de opname-apparatuur die de betreffende persoon bij zich had aangeeft dat ze wel degelijk langere tijd weg was geweest. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:24
Mja, Terra Firma - we hebben het gehad, nou graag weer door met het verhaal. Carl was leuk, de rest ongeloofwaardig en saai - en voelt aan alsof ze gewoon twee afleveringen besteed hebben aan het uitschrijven van een actrice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
Wat een verspilling van afleveringen waren deze laatste 2 afleveringen. In de huidige kortere seizoenen is dat wel erg jammer. In beide afleveringen heb ik me er op betrapt dat ik gewoon mijn iPad erbij pakte om daarlangs iets anders te gaan doen met STD als ‘achtergrondgeluid’. En wat een naïef verhaal ook... het niveau van de scripts was in de laatste 2 afleveringen beneden peil. En dat terwijl dit seizoen zo’n veelbelovende start kende.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

NMH schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:56:
Ik vond Terra Firma (beide delen) eigenlijk een "raar" verhaal.
Het is dat je het zegt. Ik ben bij beide ongeveer op de helft in slaap gevallen. En ik ga ze ook niet opnieuw kijken; zonde van de tijd en volgens mij mis ik daar met de huidige werkwijze van de serie helemaal niks aan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik ben opzich wel fan van het mirror universum. Lekker over de top en ik vond er zelf een klein beetje diepgang in zitten, in de zin dat we meer leren over dit universum. Ja, natuurlijk is het onlogisch dat dezelfde personages precies bij elkaar komen op hetzelfde schip (zeker als ze elkaar zo snel afmaken als we nu ook weer gezien hebben), maar daar moet je een beetje doorheen kijken.

Waar ik het wel helemaal mee eens ben, is dat dit nogal voelt als een complete verspilling van twee afleveringen. Het is al zo'n kort seizoen en dan ga je ook nog eens niet verder met waar het allemaal om draait. Wat ik wil zien is meer starfleet, meer verkennen, meer van de grand scheme of things met de emerald chain. Niet allerlei uitstapjes waarbij Burnham altijd het midden is van het universum en alles om haar draait.

Weet je, ik vind het op zich prima dat er emotie getoond wordt, maar ze kan bijna niks zeggen zonder trillende stem, alles is meteen emotioneel en alles moet perse direct tegen de gevestigde orde zijn.

Maar uiteindelijk zijn het voor mij de personages waardoor ik maar niet écht in Discovery kom. Een paar uitzonderingen daar gelaten heb ik gewoon helemaal niks met bijna alle personages en acteurs. Sowieso omdat we van veruit het grootste deel geen idee hebben wie het nou eigenlijk zijn, maar ook omdat we de hele tijd geforceerd worden in: oh wat vinden we elkaar toch allemaal lief en wat zijn we een hechte groep. Dat zag je nu ook weer bij de afscheidstoast van Giorgio... En ik heb echt een intense hekel gekregen in hoe totaal onprofessioneel ze met elkaar omgaan, het is soms bijna slapstick.

Anyway, ik vind Stamets echt helemaal niks. Het lijkt net of hij constant stoned is. Tilly heeft haar momenten, maar ik vind die onzekerheid er echt te dik opliggen, doe ff normaal. Burnham heeft haar momenten, maar als personage vind ik haar vrij irritant. Adira kan ik best prima hebben als ze niet TE veel de nadruk op haar gender neutrale rol leggen, maar die gast in haar imagination is ronduit vervelend. Als je het dan hebt over zonde van de tijd, dan vind ik het de relatie tussen Adira en blauw-haar-mooiboy in haar hoofd. De rest van de bemanning ken ik amper, dus wat moet je daar van vinden he!

Hoogtepunten zijn voor mij Culbert. Wat een goede acteur en wat een goede dokter zet hij neer. Saru vind ik ook heel erg sterk en maakt wat mij betreft veel ontwikkeling door. Maar ja, ga amper twee echt boeiende crewleden de serie voor mij redden? Amper...

Anyway, ik vind Discovery zeker niet super slecht en ik kijk het ook echt niet met tegenzin. Maar er is gewoon teveel waardoor ik telkens toch met een onbevredigend gevoel achterblijf. Vooral met het idee: hier had meer ingezeten!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ST: Enterprise kwam later ook wat beter op stoom; totdat hij gecancelled werd... Saru is inderdaad wel eentje die de serie (poging tot) aan het trekken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Weet je wat voor mij het grootste gemis bij Terra Firma was? Dat we geen cameo van Lorca kregen.
Ik zat echt te wachten tot hij z'n opwachting zou maken (of zelfs zouden zien hoe hij juist van het mirror universe naar het "echte" universe ging), maar was best wel teleurgesteld toen we helemaal niets kregen...

Verder waren het eigenlijk 2 behoorlijk nutteloze (maar wel vermakelijke) afleveringen. Ik denk dat deze afleveringen enkel nodig waren om Georgiou verhaaltechnisch "klaar te zetten" voor de spin-off die gaat komen. Maar dit hadden ze ook op een andere (lees: veel kortere) manier kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
MazeWing schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:21:
Verder waren het eigenlijk 2 behoorlijk nutteloze (maar wel vermakelijke) afleveringen. Ik denk dat deze afleveringen enkel nodig waren om Georgiou verhaaltechnisch "klaar te zetten" voor de spin-off die gaat komen. Maar dit hadden ze ook op een andere (lees: veel kortere) manier kunnen doen.
Ik denk dat dit EXACT is wat er aan de hand is. Geen idee of ik überhaupt zin heb in zo'n serie, maar goed, dat is een ander verhaal.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Luuk1983 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat dit EXACT is wat er aan de hand is. Geen idee of ik überhaupt zin heb in zo'n serie, maar goed, dat is een ander verhaal.
Georgiou`s serie kan intressant worden; alleen geen idee hoeveel tranen er komen. (Van de acteurs en/of van de fans :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:17:
Hoogtepunten zijn voor mij Culbert. Wat een goede acteur en wat een goede dokter zet hij neer. Saru vind ik ook heel erg sterk en maakt wat mij betreft veel ontwikkeling door. Maar ja, ga amper twee echt boeiende crewleden de serie voor mij redden? Amper...
Dat zijn ook mijn twee favoriete karakters. En wat hebben ze gemeen? Geen drama. Natuurlijk hebben ze hun eigenaardigheden en eigen personaliteit, maar niet de drama en gedoe wat alle andere hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff, geen van de karakters haalt het bij Lizard-guy :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben eigenlijk wel tevreden met seizoen 3, in tegenstelling tot seizoen 1 en 2 voelt dit veel meer als "echte" Star Trek. Het is episodisch, het schip gaat in de meeste afleveringen ergens naartoen om daar een probleem op te lossen, er is een kapitein die ethiek hoog in het vaandel heeft staan en die problemen liever oplost met diplomatiek dan met wapengekletter en vooral: het is optimistisch en positief.
Burnham, Georgiou, Red Angle, het mirror universe en tijdrijzen hebben bij mij nooit geklikt. Burnham en Georgiou zijn op zich beste interessante personages maar ze passen niet goed in het StarTrek universum. ST is niet zo van de grijstinten maar staat juist voor een duidelijke moraal. Het conflict tussen die moraal en de vervelende realiteit is een belangrijk thema. Dat werkt niet als je er van uit gaat dat de hoofdpersoon zich toch niet aan de regels houdt. Nu hoort het breken van die regels ook bij ST, maar dat moet dan wel een worsteling zijn, niet de standaard oplossing.
De Terra Firma afleveringen vind ik de minste van dit seizoen. Het interssantste aspect daarvan is een beetje het omgekeerde van wat ik hierboven schreef. In ST is de verwachting dat de hoofdpersonen zich aan de regels houden, maar niet Georgiou. Tot ze door het portaal ging en de rollen opeens omgekeerd zijn. In de nazi wereld wordt ook verwacht dat iedereen zich strak aan de regels houdt en ook nu is er een worsteling tussen de regels en de realiteit. Alleen is onze bad-ass Georgiou nu opeens degene met een ethisch conflict.
Dat vind ik wel een interessant stukje. Verder hoop ik dat we deze afleringen snel weer achter ons kunnen laten en dat we weer verder gaan met de "klassiek" stijl.

Owja, moraliteit die er duimendik op ligt tot ergernis van sommige kijkers hoort er ook bij. ST heeft altijd moralistische thema's uit de maatschappij behandeld vanuit een zeer progressieve insteek, met veel aandacht voor gelijkheid. ST heeft een boodschap en die moet wel gezien worden. Dat lukt niet als het al te subtiel is. De manier waarop ST in het verleden om ging met zaken als racisme, feminisme en communisme was net zo 'in your face', al is dat tegenwoordig minder zichtbaar omdat tijden veranderen de onderwerpen ook.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuk1983
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:01:
Owja, moraliteit die er duimendik op ligt tot ergernis van sommige kijkers hoort er ook bij. ST heeft altijd moralistische thema's uit de maatschappij behandeld vanuit een zeer progressieve insteek, met veel aandacht voor gelijkheid. ST heeft een boodschap en die moet wel gezien worden. Dat lukt niet als het al te subtiel is. De manier waarop ST in het verleden om ging met zaken als racisme, feminisme en communisme was net zo 'in your face', al is dat tegenwoordig minder zichtbaar omdat tijden veranderen de onderwerpen ook.
Ik snap wat je zegt, maar ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben. Jazeker, Star Trek is progressief en boort thema's aan waar ze in preuts Amerika al snel op hun achterste benen staan. Misschien dat subtiel niet werkt, maar ik krijg juist een hele erge tegenzin en ergernis als het er TE dik bovenop ligt. Alsof er knipperende pijlen op het scherm staan zo van: zie je, zie je, ZIE???? Voor mij werkt het als het heel natuurlijk is. Sisko een zwarte kapitein? Prima, wordt nergens de nadruk op gelegd, het is gewoon een gegeven en voor iedereen is het de normaalste zaak van de wereld. Janeway de eerste vrouwlijke kapitein: prima, heb ik nog twee keer over nagedacht omdat het gewoon natuurlijk was. Jadzia Dax die zoent met een andere vrouw vanwege de symbiont. Sterke aflevering, maar dat voelde ook natuurlijk.

Ik had het sterker gevonden als Adira ergens heel casual tussen even genoemd had dat ze aangesproken wil worden met them/they en iedereen zoiets had van: oh ja. Gewoon in twee seconden zonder de aandacht er verder op te vestigen, maar gewoon heel casual omdat het voor iedereen daar heel gewoon is. Nee, nu moet er een hele scene komen waar de nadruk erop gelegd wordt en natuurlijk met dat samen met een gay character zijn, want dat is helemaal progressief natuurlijk.

En daar kan ik slecht tegen. Het voelt daardoor geforceerd met heel veel nadruk erop in plaats van dat de personages in de serie dit allemaal heel normaal zouden moeten vinden en er niet twee keer over hoeven na te denken. Hetzelfde zie je in holywood met 'sterke vrouwen'. Ripley van Aliens was in de jaren 80 al een sterke vrouw gewoon om wie ze was. Dat voelde heel natuurlijk en logisch en daar hoefde geen nadruk op te leggen. Nu moeten sterke vrouwen aan allerlei voorwaarden voldoen en vooral de hele tijd laten zien hoe sterk en stoer ze wel niet zijn. Bah. Doe gewoon normaal.

Naar mijn idee knuffelen en zoenen Culbert en Stamets ook teveel. Ja, ik weet dat ze homo zijn, no big deal. Moet dat constant benadrukt worden? Misschien heb ik het mis, maar als ik naar andere Star Trek series kijk, dan kan ik mijn niet herinneren dat er koppels zijn die zo vaak klef doen. Gay of straight.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 22-12-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

@Luuk1983 Paris en Torres komen in de buurt, maar niet zo extreem. Enige wat wel wat "extremer" werd was T'Pol die ongeveer elke aflevering wel topless of naakt rondliep. (En helaas heb ik een vriend die het jammer vond nooit de voorkant te zien ;) :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik moet toegeven dat er in verschillende series nogal verschillend mee om wordt gegaan. Ik dacht meer aan Kirk en zijn crew.

Zelf ervaarde ik de "they" scene juist als een compromis. Adira's sexualiteit is anders doordat er zoveel persoonlijkheden samen komen in één lichaam via de symbiont. Het was voor mij niet nodig om een reden te zoeken waarom Adira geen "gewone" hetero is. Nu voelt het een beetje als een excuus: Adira is niet "normaal" maar een uitzondering.

Dat de tegenspeler in die scene homosexueel is lijkt misschien overdreven maar is volgens mij (helaas) normaal. Je vindt nu eenmaal eerder een vertrouwd luisterend oor bij iemand die vergelijkbare problemen heeft gehad. Zo gaat dat. Wat dat betreft vond ik het juist helemaal niet progressief om een homo in die scene te hebben.

Vandaar dat ik dus ook niet heel blij ben met die scene, maar niet omdat het te progressief of overdreven is, maar juist omdat ze van mij wel wat verder hadden mogen gaan. En iets beters bedenken dan een symbiont.

Het kleffe gebeuren hoeft voor mij ook niet zo, wat mij betreft zou het beter zijn als ze shirtless rondliepen, want er is wel een hoop precedent voor ST karakters die er vooral in leken te zitten om mooi te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-12-2020 15:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:12:
...
want er is wel een hoop precedent voor ST karakters die er vooral in leken te zitten om mooi te zijn.
Vooral dat ja. :+

Ach, wie let er nou op dat 7of9, laten we het netjes zeggen, visueel nogal aantrekkelijk is?
Niemand toch? O-)
Afbeeldingslocatie: https://texasfishingforum.com/forums/pics/usergals/2014/03/full-29596-5845-jeri_ryan_as_7_of_9_5.jpg

Of T'Pol in d'r strakke pakkie:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/52/3f/ff/523fffa4875a527570163dccb3fdd602.jpg

Feit is en blijft, sex sells:
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/1/1e/T%27Pol_naked.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/340?cb=20171230163725&path-prefix=en

Wat dat betreft is STD eigenlijk nogal preuts... ;)

Vond nog wat interessant leesvoer:
https://www.quora.com/Why...lses-on-Star-Trek-Voyager

...And that’s why a playboy bunny in a bodysuit was on the show....
...
To draw the male gaze of course. Voyager was on a slide in 1995–96 and when Jeri Ryan arrived it boosted viewership by 60%.
...

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 22-12-2020 15:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Nee een alien swans in beeld... Das lekker.
Ik krijg nog nachtmerries van die blauwe boomstam van Doc. Manhattan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jeri Ryan zette ook een uitstekend personage (seven of nine) neer, goed geacteerd. Het was niet alleen lekker zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Salvatron op 22-12-2020 23:18 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:53

NMH

Moderator General Chat
MazeWing schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:21:
Ik denk dat deze afleveringen enkel nodig waren om Georgiou verhaaltechnisch "klaar te zetten" voor de spin-off die gaat komen. Maar dit hadden ze ook op een andere (lees: veel kortere) manier kunnen doen.
Ah, een soort backdoor pilot. Dat zou wel verklaren waarom deze keus is gemaakt. Alsnog zonde van die twee aflevering trouwens.
Luuk1983 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:17:
Maar uiteindelijk zijn het voor mij de personages waardoor ik maar niet écht in Discovery kom. Een paar uitzonderingen daar gelaten heb ik gewoon helemaal niks met bijna alle personages en acteurs. Sowieso omdat we van veruit het grootste deel geen idee hebben wie het nou eigenlijk zijn,
Ja, dat vind ik ook jammer. Een groot deel van de personages wordt eigenlijk amper uitgediept. Burnham kennen we goed, Saru redelijk en Stamets ook wel wat, maar daarbuiten wordt het hard minder. We weten amper wat af van bijvoorbeeld Detmer en Owosekun. Het zijn bijna background performers op de brug. Bij TNG en DS9 had je veel meer een ensemble cast waar iedereen af en toe "de beurt" kreeg, bijvoorbeeld voor een away team. En gaandeweg werden de personages steeds verder uitgewerkt en kregen ze een backstory. Nou weet ik wel dat we veel minder afleveringen van DIS hebben gehad dan van TNG, maar ik heb het gevoel dat ik een Natasha Yar of een Ezri Dax beter kende dan ik de personages van Discovery ken, en die hadden allebei <= 26 afleveringen. Het is meer "Star Trek: Burnham" dan "Star Trek: Discovery".

Wat ook niet helpt is dat er een ontzettend verloop is voor wat betreft personages. Lorca, Pike, Georgiou, Airiam, Nhan, allemaal kwamen en gingen ze. En elke keer gaat de opbouw die je met het personage gemaakt hebt verloren en kun je weer vanaf 0 beginnen met de opvolger. Misschien is het opzet om te zorgen dat Burnham het hoofdpersonage blijft en niemand haar voorbij kan groeien.
maar ook omdat we de hele tijd geforceerd worden in: oh wat vinden we elkaar toch allemaal lief en wat zijn we een hechte groep. Dat zag je nu ook weer bij de afscheidstoast van Giorgio... En ik heb echt een intense hekel gekregen in hoe totaal onprofessioneel ze met elkaar omgaan, het is soms bijna slapstick.
Mee eens. Ik vond die afscheidstoast nog wel meevallen, maar die group hug toen Burnham weer aan boord kwam aan het begin van het seizoen en het "schoolreisje" naar die grote boom op aarde aan het einde van diezelfde aflevering, het was allemaal behoorlijk over the top en onprofessioneel. Ik heb mijn collega's ook al bijna een jaar niet in real life gezien, maar ik voel toch niet de behoefte aan een group hug, en dat heeft niets met Corona te maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:12:

Dat de tegenspeler in die scene homosexueel is lijkt misschien overdreven maar is volgens mij (helaas) normaal. Je vindt nu eenmaal eerder een vertrouwd luisterend oor bij iemand die vergelijkbare problemen heeft gehad. Zo gaat dat. Wat dat betreft vond ik het juist helemaal niet progressief om een homo in die scene te hebben.
Ik heb dit al eerder aangehaald. Ik zie dit dus anders. In de context van de show en vooral in de tijd is dit niet normaal, maar meer compleet idioot om te insinueren dat binnen paar eeuwen homoseksualiteit nog een probleem is of iets waar iemand persoonlijk mee worstelt. Al helemaal als je leeft in een tijd waarin je sneller dan het licht reist terwijl je naast een insectoïde zit die praat over z'n tijd op de academie en achter jou een wezen met 56 geslachten. En dan zou jij denken "Ik val op mannen, ik ben zoo vreemd ;( ". Of mensen zouden je anders behandelen? In de 23e eeuw. Ik dacht het niet.

Dat Adira alleen toenadering vindt of krijgt van een "lieve homo" en dat ze inderdaad insinueren dat hij weet hoe het is om "anders" te zijn of "gediscrimineerd" te zijn .... is dus over the top injecteren van een huidig thema. Het is eigenlijk een anachronisme. En juist niét progressief. Progressief zou zijn geweest als zij gewoon een mooi moment had met een hetero man, die haar begreep en die haar ook mentaal steunde met wat tips, humor of luisterend oor. Je weet wel, tonen aan de kijkers hoe mooi het wel zou kunnen zijn als iedereen normaal deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Volgens mij zijn we het daar wel over eens. Ik schreef ook al dat het /niet/ progressief is, ook al ervaren sommige mensen het als overdreven geforceerd "modern".

Met "(helaas) normaal" doelde ik op onze eigen tijd. Maar zo werkt alle goede science fiction; het is vooral een bespiegeling op de huidige tijd.
Hoe wij de toekomst zien zegt vooral iets over hoe we onze eigen maatschappij zien. Deze hele discussie is daar deel van. Dat we het er over hebben of die scene beter zou werken met een homo of een hetero zegt genoeg.

Ergens denk ik ook dat zolang zo'n scene ook maar enige discussie veroorzaakt het een goede scene was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mlazurro schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:57:
[...]
...Je weet wel, tonen aan de kijkers hoe mooi het wel zou kunnen zijn als iedereen normaal deed.
_/-\o_ Een waar woord.
De hele SF serie is al niet normaal, dan kunnen er ook nog wel wat 'vreemde' wezens (en zelfs homo sapiens) bij, toch? :+

geldt dat ook voor het commentaar van de kritische kijker? ;)

Mooie Plaatjes   

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Eindelijk tijd om te beginnen aan het nieuwe seizoen. Vanochtend Ep04 gekeken. Tot nu toe vermaak ik mij prima :Y

Ik stoorde mij wel mateloos aan het cello 'spel' in deze ep :') Ging echt nergens over. Nee je hoeft geen echte muzikant te zijn, maar je kan op zijn minst proberen een beetje je best te doen voor die 10 seconden :F .

(Ja, zeurkous, ik weet het :+ )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Is in dit topic geen probleem, er zitten er hier wel meerdere >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Aflevering 11.

Weer zo`n aflevering waarvan je jezelf afvraagt hoe dat zo tot stand is gekomen wat script betreft.
Hangt vast aan allerlei toevalligheden en situaties die opgezet zijn om de volgende stap te kunnen bewerkstelligen.
Ook zit iedereen maar vrolijk z`n eigen beslissingen te nemen alsof het niet uitmaakt.

Het ziet er leuk uit maar echt creatief maar toch logisch is het absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

S3 E11.
Mwah, ik weet gewoon niet wat er ik nou van moet vinden. :|
Op sommige momenten denk je; wow :) en een paar minuten later is het weer van mwah. :-(
En dat her-assemblerende ship van Booker; dat komt wel erg kinderachtig over.

Ik begin ondertussen meer het idee te krijgen dat de schrijvers van alles proberen, iedere aflevering weer, en dan afwachten hoe de reviews, comments en andere reacties zijn.
Om vervolgens te kunnen bepalen hoe ze na S3 verder moeten...

https://www.gamesradar.co...11-review-recap-spoilers/
https://www.vulture.com/a...n-3-episode-11-sukal.html

In bovenstaande recaps is het eigenlijk wel een beetje gezegd, wat je er van kunt vinden... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Na aflevering 9 en 10 was dit tenminste weer een aflevering die het verhaal oppakt. Kritiekpunt blijft dat iemand met geen enkele command ervaring in de captain’s chair wordt gezet tijdens een crisis situatie. De Discovery wordt dan ook simpel overmeesterd. Voor de rest heb ik mij prima vermaakt met deze aflevering. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:56:
Na aflevering 9 en 10 was dit tenminste weer een aflevering die het verhaal oppakt. Kritiekpunt blijft dat iemand met geen enkele command ervaring in de captain’s chair wordt gezet tijdens een crisis situatie. De Discovery wordt dan ook simpel overmeesterd. Voor de rest heb ik mij prima vermaakt met deze aflevering. :)
Maar lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling, dat je zo kan beamen naar ander schip, dat er nul beveiliging is die reageert, en dat de brug uberhaupt niet in de gaten heeft dat er vijandelijke eenheden in het schip zijn.

Overall iig weer een aflevering die het verhaal oppakt, jammer van de enorme cliffhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sissors schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:06:
Maar lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling, dat je zo kan beamen naar ander schip, dat er nul beveiliging is die reageert, en dat de brug uberhaupt niet in de gaten heeft dat er vijandelijke eenheden in het schip zijn.
Precies! Wie is er eigenlijk hoofd beveiliging op Discovery? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PatrickC schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:06:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THbABZWU7wPUXqvut8z-FDG6EhY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ic1vdodOWCGYUAN686J7DUiU.png?f=fotoalbum_large

Kies maar. :P: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Chief_of_security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sissors schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:06:
Je kan veel verklaren doordat ze bijna 1000 jaar door de tijd zijn gesprongen. Al hun techniek is enorm verouderd. Dat vind ik wel een van de moeilijke punten van seizoen 3 als je er langer over nadenkt. Als we een modern 'special ops' teams met een moderne aanvalshelicopter terug zouden sturen naar het jaar 1200 dan zou niemand enige weerstand kunnen bieden, ze zouden niet weten wat ze overkwam.

Het enige wat Discovery voor heeft is de spore drive. Er is wel wat moderne techniek aan boord gesleept om het schip te updaten, maar ja, het zal toch nog steeds niet kunnen meten met iets moderns. De beste middeleeuwse ridder met het mooiste middeleeuws houten zeilschip met alle denkbare upgrades kan niet op tegen de eenvoudigste marinier met een motorboot en een machinegeweer en een raketwerper.

Maar goed, het blijft fantasy, ik probeer maar niet te veel op dat soort dingen te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niemand meer dus.
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:47:
[...]
Je kan veel verklaren doordat ze bijna 1000 jaar door de tijd zijn gesprongen. Al hun techniek is enorm verouderd.
Dat ja. Wat meteen eigenlijk de hele serie ongeloofwaardig maakt (als het dat al niet was sinds de "Klingons". Die we trouwens nu niet meer gezien hebben toch? Zouden ze weer de TNG-/DS9-look hebben?)

Elk schip zou ze uit het water moeten kunnen blazen? Al was het maar door blijkbaar simpelweg een bommetje aan boord te beamen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:06:
[...]

Niet te vergeten dat die superintelligente Sphere-data de Discovery had overgenomen als een soort liefdadige HAL (of zelfs een AI-Q), maar nu het schip gejacked wordt compleet afwezig is. Terwijl alle grote plotlijnen in deze serie worden aangestuurd juist door die Sphere-data.

Dat had bv de commando`s vanuit Stamets volledig op standby kunnen zetten of het schip naar een willekeurige bestemming kunnen sturen samen met Osyraa. Dan Osyraa en haar kornuiten terug te beamen naar hun eigen schip of gewoon de ruimte in en vervolgens weer terug te jumpen naar waar ze waren.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 26-12-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
enchion schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:26:
[...]

Niet te vergeten dat die superintelligente Sphere-data de Discovery had overgenomen als een soort liefdadige HAL (of zelfs een AI-Q), maar nu het schip gejacked wordt compleet afwezig is. Terwijl alle grote plotlijnen in deze serie worden aangestuurd juist door die Sphere-data.

Dat had bv de commando`s vanuit Stamets volledig op standby kunnen zetten of het schip naar een willekeurige bestemming kunnen sturen samen met Osyraa. Dan Osyraa en haar kornuiten terug te beamen naar hun eigen schip of gewoon de ruimte in en vervolgens weer terug te jumpen naar waar ze waren.
Dat heeft vooral met kwaliteit van schrijven te maken. Bedoel, er zijn genoeg tegenstrijdigheden in oude Star Trek series hoor, maar de moderne Star Trek wordt alle kanten op geschreven, net wat nodig is voor dat moment en vervolgens wordt er niet meer naar terug gekeken. Denk aan het van de aarde naar Qonos kunnen beamen in Star Trek: Into Darkness (waarom heb je nog starships nodig als je zo ver kan beamen) en de magical bullshit device dat alles kan maken door het maar te fantaseren in Star Trek: Picard. Blijkbaar heeft Discovery een cloaking device, maar pas nu gebruiken ze het ineens.En waarom zou Ossayra überhaupt niet gecloaked komen aanvliegen? En waarom zou blijf je vervolgens NAAST het schip van de vijand blijven liggen nadat je gecloacked bent. Waarom kunnen ze nu ineens door de schilden beamen en eerder niet?

En dan deze hele aflevering en de oorzaak van de burn...pfff...wat een onzinnige verklaring weer, eigenlijk waar ik al bang voor was. Op zich wel grappig hoe de acteurs er anders uitzien, maar wederom: met 13 afleveringen in het seizoen voelt het allemaal overbodig en onzinnig. Wederom een leeg gevoel aan het einde van de aflevering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

@Luuk1983 Ik ben het met je eens dat ze erg opportunistisch zijn in het schrijfwerk. Maar die cloaking-functie hebben ze als onderdeel van de upgrades van dit tijdperk gekregen. En volgens mij kunnen ze niet gecloaked vliegen, alleen in stilstand.

En waren ze niet uit hun cloak gevallen toen Ossayra's mensen aan boord gebeamd werden?

Die oorzaak van de burn was inderdaad erg teleurstellend.

B.S.U.R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 17:59
Ik kijk de afleveringen af en aan met plezier of met een gezonde dosis cringe. Dit was echt een cringe aflevering vond ik. Ik kon het bijna niet afkijken zelfs.

Nouja, in ieder geval heeft Michael een hele aflevering niet gehuild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Luuk1983 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:32:
Dat heeft vooral met kwaliteit van schrijven te maken. Bedoel, er zijn genoeg tegenstrijdigheden in oude Star Trek series hoor, maar de moderne Star Trek wordt alle kanten op geschreven, net wat nodig is voor dat moment en vervolgens wordt er niet meer naar terug gekeken.
Dat kan niet vaak genoeg benadrukt worden imho, een van de belangrijkste elementen van SF is suspension of disbelief. D.w.z. ontwikkelingen moeten een geloofwaardig gevolg zijn van wat eerder al is opgebouwd qua worldbuilding. Telkens als er weer iets nieuws wordt verzonnen wat tegenstrijdig is, wordt suspension of disbelief doorbroken en daarmee de immersie in het verhaal.

Uiteindelijk krijg je een inconsistente wereld, waarbij het steeds moeilijker wordt om nou te bepalen wat nu Star Trek is. Voor schrijvers en producers lijkt dit geweldig, want ze zijn niet meer gebonden aan creatieve restricties van het universum en kunnen zo iedere keer weer hun stempel erop drukken, maar er komt een moment dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van serie en mensen gaan afhaken.

Ik vond Picard hier nog het meest schuldig aan, aangezien men daar minder afstand heeft tot de oorspronkelijke serie qua karakters en tijdlijn. Discovery creëert in ieder geval nog bewust meer afstand.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Je kan veel verklaren doordat ze bijna 1000 jaar door de tijd zijn gesprongen. Al hun techniek is enorm verouderd. Dat vind ik wel een van de moeilijke punten van seizoen 3 als je er langer over nadenkt. Als we een modern 'special ops' teams met een moderne aanvalshelicopter terug zouden sturen naar het jaar 1200 dan zou niemand enige weerstand kunnen bieden, ze zouden niet weten wat ze overkwam.

Het enige wat Discovery voor heeft is de spore drive. Er is wel wat moderne techniek aan boord gesleept om het schip te updaten, maar ja, het zal toch nog steeds niet kunnen meten met iets moderns. De beste middeleeuwse ridder met het mooiste middeleeuws houten zeilschip met alle denkbare upgrades kan niet op tegen de eenvoudigste marinier met een motorboot en een machinegeweer en een raketwerper.

Maar goed, het blijft fantasy, ik probeer maar niet te veel op dat soort dingen te letten.
Er zijn natuurlijk wel momenten waarbij de techniek enorm vooruit gaat, maar er zijn ook momemten waarbij het minder snel gaat. 10.000 jaar terug of 11.000 jaar terug is geen groot verschil in techniek. De afgelopen 1000 jaar is extreem, maar eigenlijk is dat de laatste 200 jaar en de volgende 1000 jaar zal waarschijnlijk ook een enorm verschil zijn. Maar dan kan er wel weer een tijd zijn dat het minder snel gaat omdat je bijvoorbeeld tegen de natuurwetten aanloopt. Het verschil van de afgelopen 1000 jaar zal waarschijnlijk veel groter zijn dan tegenover het jaar 6000 naar 7000. Stel je gaat 100.000 jaar in de toekomst is het maar de vraag of niet vrijwel alles al is ontdekt en wat er de 1000 jaar daarna nog te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
[...]
Je kan veel verklaren doordat ze bijna 1000 jaar door de tijd zijn gesprongen. Al hun techniek is enorm verouderd.
Ik vind het dubbel. Ze zijn expliciet ge-refit en geupgradet met moderne huidige (1000 jaar later) techniek. Ik bedoel, ze hebben nu nacelles die zweven aan de romp (wtf?) ipv er fysiek aan te hangen. Maar ze hebben geen shields of sensoren die een boarding party kunnen detecteren of tegenhouden? Of een camera verbinding op de brug met het spore drive lab om te checken waarom die niet reageren?

En ook gewoon, het was toch red alert, nee? Ze komen in contact met iemand die letterlijk de oorlog verklaarde aan hen, drie afleveringen terug. En niemand op Discovery stelt een defensieve positie op? Of deelt wapens uit? Nee, totale overrompeling en verrassing. En Tilly - terwijl ze Discovery probeert te redden met Freud beledigingen - die tot 4-5x toe via de com vraagt naar Stamets. En geen enkele reactie krijgt en ook nul reactie gééft. Terwijl dat 2000% verdacht is, als je in een stand off zit met iemand die net 2s geleden heel zelfzeker zegt dat de spore drive "not yet" van hen is. Zucht, cringe inderdaad.
Apiekool schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:15:
Volgens mij wel net tijdens de aftiteling, uit beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Dus...je schip wordt overgenomen, ze staan opeens op de brug, en je vergrendelt niet even alle commando's naar de boordcomputer? Dat is toch vrij basaal (en zag ik picard of janeway wel altijd direct doen)

...en dat moe opeens ook realiseren dat die hele boordcomputer helemaal niet meer lijkt te bestaan? In tng ging alles via dat ding

[ Voor 24% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-12-2020 20:21 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Apiekool schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:15:
Ik kijk de afleveringen af en aan met plezier of met een gezonde dosis cringe. Dit was echt een cringe aflevering vond ik. Ik kon het bijna niet afkijken zelfs.

Nou...het scheelde niet veel vond ik dat ze weer bijna stond te jankzakken aan het begin van de aflevering

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

bonzz.netninja schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:17:
Dus...je schip wordt overgenomen, ze staan opeens op de brug, en je vergrendelt niet even alle commando's naar de boordcomputer? Dat is toch vrij basaal (en zag ik picard of janeway wel altijd direct doen)

...en dat moe opeens ook realiseren dat die hele boordcomputer helemaal niet meer lijkt te bestaan? In tng ging alles via dat ding
Maar laten we even niet vergeten dat Tilly nooit command-training gehad heeft, en ongetwijfeld zal DAT zijn waar ze dat allemaal leren _wel_ te doen :)

Waarom ze dan überhaupt als acting-captain aangeduid wordt, ik kan er echt geen reden voor verzinnen...

'Gelukkig' heeft ze plot-armor, want anders was ze al morsdood geweest, net als de rest van de crew.

Ik heb mijzelf al aangeleerd van echt niet na te denken bij deze reeks, want daar komt alleen maar frustratie van. Nu alleen nog hopen dat Michael verdrinkt in haar eigen tranen en deze serie wordt weer heel wat beter te bekijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat wordt de laatste afleverig van de huidige serie:

Michael wordt huilend wakker in haar bedje en heeft alles gedroomd... En dan komt Spock haar troosten... :+

En kan alles weer opnieuw beginnen. No problemo voor the scriptwriters. >:)

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 26-12-2020 23:15 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

roeleboel schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:57:
Waarom ze dan überhaupt als acting-captain aangeduid wordt, ik kan er echt geen reden voor verzinnen...
Daar is een goed antwoord voor, die aanduiding wordt gebruikt voor de persoon die op de stoel van de kapitein zit, ongeacht rang of senioriteit.
'Gelukkig' heeft ze plot-armor, want anders was ze al morsdood geweest, net als de rest van de crew.
Ja, dat is de ellende van veel series. Om verschillende redenen willen ze wel de crew bij elkaar houden. Het is niet alleen onhandig om steeds nieuwe acteurs te moeten zoeken, maar kijkers moeten ook een band op kunnen bouwen met de karakters.
De serie Supernatural had in haar laatste seizoen een aflevering zonder (overdreven) plot armor en heroes luck. Helaas kwamen ze niet erg ver want hun auto wilde niet starten...
Ik heb mijzelf al aangeleerd van echt niet na te denken bij deze reeks, want daar komt alleen maar frustratie van.
Wijze woorden. Het is entertainment, geen wetenschappelijke documentaire. Star Trek vertelt verhalen over mensen en hun ethiek en reflecteert op onze eigen maatschappij. Alle science, ruimtevaart, aliens, prime directives en toekomst zijn er om een afstand te scheppen zodat we de verhalen vanuit een andere perspectief kunnen zien dan vanuit onze vastgeroeste denkpatronen en vooroordelen.
Nu alleen nog hopen dat Michael verdrinkt in haar eigen tranen en deze serie wordt weer heel wat beter te bekijken...
Dat ze veel huilt vind ik op zich geen probleem. Zo zijn sommige mensen nu eenmaal. Dat iemand die opgevoed is als een halve Vulcan af en toe wat moeite heeft met emoties is wel te begrijpen. Mijn probleem is dat Burnham te veel aandacht kreeg. De eerste seizoenen leek het vaak Star Trek: Burnham te zijn. Dan gaan bepaalde karaktereigenschappen ook veel aandacht krijgen, en ze is niet echt standaard Star Fleet materiaal.
De vergelijking met ST: Picard dringt zich op. Dat is ook een ST serie die focust op één karakter en een seriele stijl gebruikt. Maar Picard is een bewezen kracht met een uitontwikkeld karakter. Als die een keer huilt verandert dat niks aan onze beeld van hem. Die hele serie is een vorm van fan-service. Gevoelsmatig schaar ik die hele serie onder "special" of "bonus content".

--

Nog even over episode 11. Het viel me op dat het uiterlijk van Saru werd aangepast. Daar lijkt geen goede verklaring voor te zijn. Waarom zou het kind schrikken van een Kelpian?
Ik vermoed dat Saru wel eens belangrijker voor de geschiedenis van de Kelpians is geweest dan wij weten en is uitgegroeid tot een mythologisch figuur (de redder (of vernietiger) van zijn volk?) die onmiddellijk herkend zou worden in zijn normale verschijning.
We weten maar heel weinig van de Kelpians in de afgelopen eeuw en er is in de serie al gehint naar dat er nauwelijks contact met de Kelpians is. Nu we er een tegen komen is die helemaal apart opgegroeid en heeft maar weinig kennis over z'n eigen achtergrond. Als mijn theorie klopt dat de computer niet wil dat Saru herkend wordt dan moet Saru wel een enorme beroemdheid zijn, anders zou hij geen deel zijn van het kleine beetje kennis dat het kind wel heeft.
Ik denk er een hoop gebeurd is met de Kelpians waar we nog niks van weten maar wat een probleem gaat worden op het moment dat Saru ze tegenkomt.

[ Voor 18% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 27-12-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:55:
[...]
Daar is een goed antwoord voor, die aanduiding wordt gebruikt voor de persoon die op de stoel van de kapitein zit, ongeacht rang of senioriteit.
Taalverwarring :)
Ik begrijp heel goed waarom de rest van de crew haar zo aanspreekt, ik begrijp echter niet waarom ze überhaupt zo een functie gekregen heeft. (door Saru aangeduid als acting captain dus)

Zoals ik zei wil ik gerust mijn verstand op quasi nul zetten tijdens het kijken, maar ensign is dacht ik de allerlaagste rang? Dit mist gewoon alle realiteitszin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

roeleboel schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:21:
[...]

Ik begrijp heel goed waarom de rest van de crew haar zo aanspreekt, ik begrijp echter niet waarom ze überhaupt zo een functie gekregen heeft. (door Saru aangeduid als acting captain dus)

Zoals ik zei wil ik gerust mijn verstand op quasi nul zetten tijdens het kijken, maar ensign is dacht ik de allerlaagste rang? Dit mist gewoon alle realiteitszin.
oh, duh 8)7 Ik geloof dat ik ook nog wat aan mijn begrijpend lezen moet werken :)

Er is overigens een gesprek geweest waarin het Saru stelde dat Tilly genoeg ervaring heeft opgedaan door 1000 jaar door de tijd te reizen, maar dat vond ik ook maar een beetje zwak.
Niettemin zie ik Tilly als kapitein wel zetten, lijkt me een interessant karakter voor die rol, als ze een beetje handig met haar beperkingen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
[...]

maar ensign is dacht ik de allerlaagste rang? Dit mist gewoon alle realiteitszin.
Een ensign is het equivalent van een tweede luitenant, een vast benoemde positie binnen de command structuur. Binnen de crew/eenheid van een schip zijn er maar 2 hogere posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

justmike schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:20:
[...]

Een ensign is het equivalent van een tweede luitenant, een vast benoemde positie binnen de command structuur. Binnen de crew/eenheid van een schip zijn er maar 2 hogere posities.
Ensign (tilly)
Lieutenant junior grade.
Lieutenant
Lieutenant Commander
Commander
Captain (saru)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

odan schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:58:
[...]

Ensign (tilly)
Lieutenant junior grade.
Lieutenant
Lieutenant Commander
Commander
Captain (saru)
Dan maken we hem helemaal compleet:
Afbeeldingslocatie: https://startrekdistanthorizons.yolasite.com/resources/Ranks-ALL.jpg.opt880x757o0%2C0s880x757.jpg

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

De laagste officiers rang. Maar inderdaad, blijft scheef.
defiant schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:28:
[...]

Dat kan niet vaak genoeg benadrukt worden imho, een van de belangrijkste elementen van SF is suspension of disbelief. D.w.z. ontwikkelingen moeten een geloofwaardig gevolg zijn van wat eerder al is opgebouwd qua worldbuilding. Telkens als er weer iets nieuws wordt verzonnen wat tegenstrijdig is, wordt suspension of disbelief doorbroken en daarmee de immersie in het verhaal.
Precies dit. Ik lees best een hoop scifi, en qua verhaal is het gemiddelde boek een stuk beter dan de gemiddelde scifi serie. Maar wat alle van de (imo) betere scifi auteurs doen is een consistent universum neerzetten. Natuurlijk is het scifi, maar binnen de scifi wereld moet het wel gewoon consistent zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Over de mensen die vallen over de (acting) captain: In Voyager was ensign Kim ook regelmatig de "acting captain". (Weet alleen even niet welke aflevering.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:30
Illegal_Alien schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:34:
Over de mensen die vallen over de (acting) captain: In Voyager was ensign Kim ook regelmatig de "acting captain". (Weet alleen even niet welke aflevering.)
Over het algemeen in de night shift als er niets bijzonders verwacht wordt. En altijd met een meer ervaren officier oproepbaar, wat ook gebeurt. En Kim was aan het eind van de serie ook veel meer ervaren dan zijn rang deed voorkomen, maar het was in de Delta kwadrant niet echt mogelijk om iedereen te promoveren. Daar wordt ook nog een punt van gemaakt in een aflevering.

Ik blijf Discovery wel een leuke serie vinden, maar ik begrijp de kritiek zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door Spookelo op 27-12-2020 22:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mlazurro
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:55:
[...]
Het is entertainment, geen wetenschappelijke documentaire. Star Trek vertelt verhalen over mensen en hun ethiek en reflecteert op onze eigen maatschappij. Alle science, ruimtevaart, aliens, prime directives en toekomst zijn er om een afstand te scheppen zodat we de verhalen vanuit een andere perspectief kunnen zien dan vanuit onze vastgeroeste denkpatronen en vooroordelen.
Ik vergelijk deze serie eigenlijk niet zo zeer met onze realiteit, maar met voorgaande ST series, maar ook met ander sci-fi. En dan vallen de minpunten nog steeds door de mand. En eigenlijk nog harder.

Je kan niet voor elke slechte plotwending, irritant personage of ongeloofwaardige actie het excuus van "het is entertainment" of "het is om een afstand te scheppen tussen onze realiteit en hun verhaal" gebruiken, lijkt mij. Dat is wél extreem gemakkelijk en vergevingsgezind.

Voor mij persoonlijk is er ook nog een extra laag - zonder extreem fan te zijn van het Star Trek -, namelijk respect voor wat Star Trek is, de bedenkers & makers en wat het nu al paar decennia betekent voor fans. Ik mis de geloofwaardigheid, de waardigheid en het realisme (voor een sci-fi) van andere ST series. In dit seizoen eigenlijk nog het meest.

Persoonlijk vond ik het pure slapstick, toen bleek dat de Burn veroorzaakt was door een schreeuwende kinderlijke Kelpian die bang was - eigenlijk constant bang is, als we naar de aflevering kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mlazurro schreef op maandag 28 december 2020 @ 02:30:
[...]

Persoonlijk vond ik het pure slapstick, toen bleek dat de Burn veroorzaakt was door een schreeuwende kinderlijke Kelpian die bang was - eigenlijk constant bang is, als we naar de aflevering kijken.
Kelpian-kinderen staan er (tot nu toe) niet om bekend dat ze met hun tantrums het universum lam kunnen leggen. Er is dus meer aan de hand.

De planeet is duidelijk een katalysator (door de grote hoeveelheid dilithium?); een ongelukkige samenloop van omstandigheden om een kind met deze "krachten" op een planeet met die bijzondere eigenschap te laten crashen zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
Heroic_Nonsense schreef op maandag 28 december 2020 @ 06:37:
[...]

Kelpian-kinderen staan er (tot nu toe) niet om bekend dat ze met hun tantrums het universum lam kunnen leggen. Er is dus meer aan de hand.

De planeet is duidelijk een katalysator (door de grote hoeveelheid dilithium?); een ongelukkige samenloop van omstandigheden om een kind met deze "krachten" op een planeet met die bijzondere eigenschap te laten crashen zeg maar.
Het zal is een keer niet van allerlei toevalligheden aan elkaar hangen :F

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
Ben ik de enige die het ergens toepasselijk vind dat The Burn zover we nu weten is veroorzaakt door het gejank van een Kelpian en niet door het gejank van Burnham? :o

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mlazurro
Heroic_Nonsense schreef op maandag 28 december 2020 @ 06:37:
[...]

Zover was ik natuurlijk zelf ook wel. Maar het blijft comedy gold. Je mag er een genetische modificatie door een planeet bijgooien, het blijft een Kelpian die "AAAAGGH" roept en die op die manier honderden of duizenden ruimteschepen deed verpulveren . Wie verzint zoiets? En vooral: wat dronken ze.

Misschien in het volgende seizoen een Klingon die met een kosmisch scheet een rift in the space time continuum veroorzaakt? Wij kijken alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mlazurro schreef op maandag 28 december 2020 @ 02:30:
[...]
Ik vergelijk deze serie eigenlijk niet zo zeer met onze realiteit, maar met voorgaande ST series, maar ook met ander sci-fi. En dan vallen de minpunten nog steeds door de mand. En eigenlijk nog harder.

Je kan niet voor elke slechte plotwending, irritant personage of ongeloofwaardige actie het excuus van "het is entertainment" of "het is om een afstand te scheppen tussen onze realiteit en hun verhaal" gebruiken, lijkt mij. Dat is wél extreem gemakkelijk en vergevingsgezind.

Voor mij persoonlijk is er ook nog een extra laag - zonder extreem fan te zijn van het Star Trek -, namelijk respect voor wat Star Trek is, de bedenkers & makers en wat het nu al paar decennia betekent voor fans. Ik mis de geloofwaardigheid, de waardigheid en het realisme (voor een sci-fi) van andere ST series. In dit seizoen eigenlijk nog het meest.

Het constant bang zijn van Kelpians zit blijkbaar in hun genen. Dat vertelt Saru ergens in een van de eerste 12 afleveringen.

Ik heb deze serie 2 weken geleden (pas) ontdekt, op aandringen van Netflix. Maar ben het na 15 of zo afleveringen roerend eens met bovenstaande mening over de serie. De wetenschappelijke samenhang en geloofwaardigheid die de oude series zo aantrekkelijk maakte is vrijwel helemaal verdwenen, en de pogingen die gedaan worden in die richting maken het lachwekkend. Ik ga bij deze ook stoppen, het is eigenlijk pure tijdverspilling. Ik begin nog liever met het her-kijken van TNG.

Wat een ongelooflijk kwaliteitsverschil met deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Bedorven Romulan Ale? 1000 jaar over de datum(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

joopv schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:18: Ik ga bij deze ook stoppen, het is eigenlijk pure tijdverspilling. Ik begin nog liever met het her-kijken van TNG.

Wat een ongelooflijk kwaliteitsverschil met deze serie.
Ik ben al een paar maanden bezig met TNG, inmiddels ergens in s06, maar met name de eerste seizoenen zitten ook bedroevend slechte afleveringen tussen hoor :+ al ligt het dan meestal aan (het gebrek) aan special effects, dat is natuurlijk wel een heel stuk gelikter in Discovery.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Thalaron schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:40:
[...]

Bedorven Romulan Ale? 1000 jaar over de datum(!)
Kunnen ze niet even flippen naar het mirror universe om daar wat gratis bier te halen?
Haan schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:23:
[...]

Ik ben al een paar maanden bezig met TNG, inmiddels ergens in s06, maar met name de eerste seizoenen zitten ook bedroevend slechte afleveringen tussen hoor :+ al ligt het dan meestal aan (het gebrek) aan special effects, dat is natuurlijk wel een heel stuk gelikter in Discovery.
Maar niemand beweert ooit dat er geen slechte star trek afleveringen zijn. Ze slaan de plank een paar keer gigantisch mis wat soms super hilarisch is (robin hood, met worf in "middeleeuwse" kleding? dat was hilarisch en slecht).

Maar het voelt een stuk oprechter, ze proberen dingen en het werkt niet altijd even goed. Maar de intentie waarmee ze het doen is anders (of zo voelt het).

Om nog maar te zwijgen van het gebaseerd op wetenschap (en ja star trek maakt zich schuldig aan technobabble, maar dat is wat anders, ze zijn wel vrij consistent in zaken itt STD).

Daarnaast komt star fleet er veel beter uit, dat zijn officieren die op zijn geleid om het beste van zichzelf te geven ongeacht wat. Nee ze zijn niet perfect en doen dingen verkeerd maar ze proberen het juiste te doen, al is dat niet altijd makkelijk constateren wat het juiste is. Dit maakte vooral TNG en DS9 erg sterk en goed. Uiteindelijk is star trek ook een hele hoopvolle serie over het "beste" van de mensheid. Dat betekent niet dat mensen perfect zijn en nooit fouten maken maar wel dat ze hun best doen het juiste te doen, dat gevoel ontbreekt compleet bij std. Het zou me bij STD niks verbazen als ze nog is een keer een ongewapend iemand neerschieten en zichzelf dan de grote helden vinden.

[ Voor 77% gewijzigd door Postius op 28-12-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Spookelo schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:39:
[...]

Over het algemeen in de night shift als er niets bijzonders verwacht wordt. En altijd met een meer ervaren officier oproepbaar, wat ook gebeurt. En Kim was aan het eind van de serie ook veel meer ervaren dan zijn rang deed voorkomen, maar het was in de Delta kwadrant niet echt mogelijk om iedereen te promoveren. Daar wordt ook nog een punt van gemaakt in een aflevering.

Ik blijf Discovery wel een leuke serie vinden, maar ik begrijp de kritiek zeker.
Ik kreeg ook het idee dat het voor Tilly de eerste keer was dat ze de leiding kreeg op de brug. Ze was er iig enorm door overrompeld. Ik neem toch aan dat ze al wel wat diensten had gedraaid toen de kapitein aan het slapen was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Sissors schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:06:
[...]

Ik kreeg ook het idee dat het voor Tilly de eerste keer was dat ze de leiding kreeg op de brug. Ze was er iig enorm door overrompeld. Ik neem toch aan dat ze al wel wat diensten had gedraaid toen de kapitein aan het slapen was?
Het lijkt mij overduidelijk dat ze dat niet heeft gehad. Van mij had dit karakter wel mogen afsterven in deze aflevering als zijnde een harde les om de juiste persoon met voldoende ervaring op de juiste plek te plaatsen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:30
Nou, na het zien van dit seizoen stop ik ermee.

Dit is geen Star Trek meer, dit is GTST in een Star Trek jasje. Er gaat geen aflevering voorbij zonder emotioneel “gejank” soms figuurlijk maar meestal letterlijk.

Zo’n zooitje bij elkaar geraapte onprofessionele crew zou het nooit overleven in een semi militaire organisatie als Starfleet. Ze stralen geen enkele professionaliteit uit die je mag verwachten na het afronden van een Starfleet training.

In TNG en DS9 is meerdere malen naar voren gekomen dat Starfleet Academy geen lachertje is, dat je best van goede huize moet komen om het te halen.

Ja, Discovery speelt zich hiervoor af, maar een crew van een geheim experimenteel ship zou tot het neusje van de zalm moeten behoren.

Ik trek het in ieder geval niet meer.

• Postius
iwaarden schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:37:

Dit is geen Star Trek meer, dit is GTST in een Star Trek jasje. Er gaat geen aflevering voorbij zonder emotioneel “gejank” soms figuurlijk maar meestal letterlijk.

Zo’n zooitje bij elkaar geraapte onprofessionele crew zou het nooit overleven in een semi militaire organisatie als Starfleet. Ze stralen geen enkele professionaliteit uit die je mag verwachten na het afronden van een Starfleet training.

In TNG en DS9 is meerdere malen naar voren gekomen dat Starfleet Academy geen lachertje is, dat je best van goede huize moet komen om het te halen.

Ja, Discovery speelt zich hiervoor af, maar een crew van een geheim experimenteel ship zou tot het neusje van de zalm moeten behoren.

Zullen we na corona tijden een begrafenis organiseren voor star trek? zodat we elkaar een beetje kunnen steunen enzo en herinneringen ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 01:33
iwaarden schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:37:

Ja ik zag het ook al in de nieuwere films, geen officieren maar een stel losgeslagen pubers op een ruimteschip :F
Ik ken TOS niet echt, misschien was het daar ook een beetje zo? Al die wilde verhalen over Kirk.

Gelukkig hebben we The Expanse nog, die is wel zo'n beetje op nr1 beste sci fi series gekomen voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 31-12-2020 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Postius Wellicht tijd voor een DBA meeting in een donker, achteraf zaaltje? ;)

DBA = DiscoveryBurnhamAnonymous :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justmike
Sterke aflevering vandaag, tot net voor het einde :X Die scene zou zo in een Disney/pixar film passen :P

[ Voor 33% gewijzigd door justmike op 31-12-2020 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 19:34
Ik was blijven steken op aflevering 2. Nu toch ook eens de rest bekeken tot 11. Tja... Toch hier en daar weer wat zaken die mij stoorden.

Het schip van Book die plots bij het ultrageheime hoofdkwartier van Starfleet geraakt? :? Ook mag je blijkbaar in Starfleet meerdere malen kort na elkaar bevelen negeren zonder grote gevolgen. Uiteraard gebeurt dat in andere ST series ook maar hier lijkt het gewoon standaard. Ook het tempo van de serie is soms vreemd, het ene moment breng je jouw schip en de volledige crew in gevaar omdat er geen 5 minuten wordt nagedacht of overleg wordt gepleegd want 'geen tijd'... Om dan echt vlak er na wel tijd te hebben voor een emo momentje van 10 minuten... |:( Het voelt te geforceerd aan... Zoals zoveel mogelijk het woord 'they' in een paar zinnen proppen en het dan de afleveringen er na nog amper te gebruiken. :P Veel superslimme mensen ook, die alles kunnen oplossen, bijna allen lijken ze in het wetenschapslab (of wat het ook is) te werken. En weinig likeable karakters... Djeez, die bevelhebber van Starfleet... Ik weet zijn naam niet eens... :+ Ik wil Lorca en Pike terug :P

Niet dat het allemaal slecht is, er zaten enkele leuke afleveringen bij als je bepaalde zaken negeert. Ik denk dat ik nog de volgende aflevering kijk om te weten of het nu echt een huilbaby is die The Burn heeft veroorzaakt, ik hoop van niet :X Met het monster is er ook iets vreemd, het lijkt mij geen hologram maar eerder een bewustzijn (van de moeder?).

Enerzijds wil ik het hierna voor bekeken houden... Anderzijds wil ik toch verder kijken... :+

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 31-12-2020 22:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Mutatie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:13:
Gelukkig hebben we The Expanse nog, die is wel zo'n beetje op nr1 beste sci fi series gekomen voor mij.
Ja, het niveau verschil tussen The Expanse en ST Discovery is schrijnend. Maar het zijn natuurlijk compleet verschillende sci-fi’s. Persoonlijk vond ik bijvoorbeeld de serie ‘Space Above and Beyond’ een geweldige serie, maar die duurde helaas maar één seizoen. Deze serie had een meer militaire vibe.

Op één of andere manier bouw je geen band op met het hoofdpersonen van Discovery, iets wat ik bij alle eerdere ST series wel had. Bij ST Picard zou ik denk ik hetzelfde probleem hebben, maar door Picard, Data, Riker, Troy en Seven of Nine in deze serie heb je dit automatisch wel. Met de nieuwe karakters in die serie heb ik ook nog weinig, maar ja... die zijn nog maar 10 afleveringen onderweg. ST Discovery heeft er inmiddels bijna 3 seizoenen op zitten. De enige die bij Discovery wel in de buurt kwam van het echte ST gevoel was Pike.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Aflevering 12 was weer eens heel wat anders.

Hoop pief-paf-poef.
Aan de onderhandelingstafel tussen Osyraa en Vance leek het wel op het politieke spelletje tussen de USofA en China. Over en weer goede bedoelingen, maar ondertussen...
Uiteindelijk wil iedereen hetzelfde (zeggen ze tenminste), macht en welvaart voor iedereen. Alleen de manier waarop en hoe verschilt nogal... :+
And we are the good guys! Toch? :X

Beetje kinderachtig om aan het einde dan van die vliegende teletubbies te gebruiken, die als belichaming van de bol-data, wel ff de boel zullen gaan redden. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:45
Ik heb Discovery een heel tijdje links laten liggen maar ben inmiddels weer bij. Helaas blijft de serie een beetje crap geschreven. Burnham is dit seizoen iets minder irritant, maar jammer genoeg is ze nu vooral een beetje saai. Dat hele gedoe met Stamets die Adora na een paar weken (maanden?) als dochter ziet is een beetje random, net als dat stukje over het gebruik van de juiste prounouns... Ik dacht dat de mensheid in de toekomst dit soort pietluttige zaken juist naast zich had neergelegd (zie ook Uhura die Abraham Lincoln ontmoet).

Hetgeen wat ik wel toejuich in dit seizoen is de nieuwe setting. Ze hoeven geen rekening meer te houden met de canon en met de Burn (en de temporal wars) hebben ze een plausibele reden gegeven om het niveau van de technologie in lijn te houden met wat we van Star Trek gewend zijn. Het enige wat ik jammer vind is dat Discovery redelijk snel en makkelijk toegang krijgt tot de Federation en allerlei nieuwe technologie.

De peace talks tussen de Federation en de Emerald Chain in de laatste aflevering vond ik één van de betere momenten van dit seizoen. Eens zien of ze door kunnen zetten of dat het hele conflict weer met phazer-gevuur moet worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 18:50
Die admiraal vind ik wel een goed karakter. En ook een goed acteur.

Maar niemand die problemen ermee heeft dat discover naar het beginpunt van the burn springt en dat de Emerald Chain effe komt buurten? Het lijkt wel of dat bij de buren is gebeurd ipv aan de andere kant van een galaxy. Ze hebben toch genoeg dilithium om de reis te maken. 8)7

Ik ben benieuwd of mama eraan komt om de boel te redden (Burnham stuurde een bericht naar haar moeder). 7(8)7

let the past be the past.

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie