Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Kunnen we de sexy vrouwendiscussie niet gaan houden in het algemene Star Trek topic? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:23:
[...]

Ehhhh... nee en ja. ;)
[Afbeelding]

Rechtergedeelte v.d. de foto vind ik nogal een contrast met het linkergedeelte. :+

Terwijl bij 7of9 is dat toch al heel wat anders. O-)
Dus je vind Freeza (dat was mijn allereerste gedachte toen ik haar voor het eerst zag, wist niet eens dat dat een vrouw was) maar niks? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

[...]

Ehhhh... nee en ja. ;)
[Afbeelding]

Rechtergedeelte v.d. de foto vind ik nogal een contrast met het linkergedeelte. :+
Mitich speelde alleen in seizoen 1 de rol van Airiam. In S2 is die rol overgenomen door een andere actrice (de precieze reden is onbekend, maar aangenomen wordt dat Mitich de makeup niet goed kon verdragen). Sindsdien hebben ze voor Mitich een nieuwe rol bedacht: Lt. Nilsson, wat gewoon een mens is zonder protheses, cybernetics, of andere gekkigheden. In S2 zag je dat karakter slechts zo nu en dan, maar op dit moment lijkt ze een grotere rol te spelen, want ze was de derde in lijn in de commandostructuur van Discovery (na Saru en Burnham), maar na de demotie van Burnham is ze feitelijk tweede direct na Saru en wellicht wordt ze zijn eerste officier.

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 24-11-2020 18:21 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Ehhhh... nee en ja. ;)
[Afbeelding]

Terwijl bij 7of9 is dat toch al heel wat anders. O-)
zoek nog even op hoe ze er in seizoen 3 uitziet ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-08 15:47
Gisteravond de laatste aflevering gekeken. Ik vond deze keer het overacten van Sonequa Martin-Green echt heel moeilijk om naar te kijken. Het was natuurlijk altijd al aanwezig, maar deze keer ging het, voor mijn gevoel, nog even een versnelling hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, kom maar op! Deze aflevering S3E7 moet toch voer zijn voor de emo-gevoeligen onder ons. :+

Grapje. Wel weer een bijzondere aflevering. Bar weinig pief-paf-poef SF-actie. Alleen maar ouwehoeren en een duidelijke hint hoe (een) ouder(s) altijd het beste voor hebben met hun kind.
BTW: wel een fantastische akoestiek heeft zo'n vergaderzaal op de Discovery, met de flakkerende fakkels en grote gong. 8)

Leuk om te zien, wat ik vroeger altijd al dacht, waarom Romulans en Vulcans, beiden met puntoortjes en aparte wenkbrauwen, uiteindelijk niet hetzelfde zouden zijn. ;)

Iemand enig idee of die video van de wijze Spock nou een deep-fake was, of dat Leonard Nimoy dat echt ooit gezegd zou hebben in een eerdere aflevering?
Want bij deze uitleg kan ik er niet echt uithalen:
https://screenrant.com/st...oy-spock-cameo-explained/
https://www.denofgeek.com...7-review-unification-iii/
of hij daadwerkelijk dat gezegd zou hebben...

[toevoeging] Hmmm, volgens dit:
https://www.denofgeek.com...7-easter-eggs-references/
"By now, it’s obvious, but just in case you missed it, the scene in which Michael views archive footage of Spock comes from two different scenes in “Unification II.” One scene, where Spock alludes to “closed minds” happens fairly early in the episode. The rest of the speech, however, happens at the end of the episode. In both instances, Spock was talking to Jean-Luc Picard. "

Op naar Unification IV! (misschien wel in Star Trek Picard?)

En, idd, tussen Saru en T’Rina zie ik nog wel wat vaker 'gesprekken' komen.
Bij de eerste blik op de mama van Michael moest ik heel erg denken aan die andere serie; Warrior Nun. Maar dan iets meer 'belegen'. :)

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 27-11-2020 11:19 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben vrij content met seizoen 3 dusver maar de laatste aflevering trok ik minder.

Niet zozeer vanwege het verhaal, Romulans en Vulcans op één planneet en afgescheiden van de federatie mooi verklaard en ook de trial vond ik mooi StarTrek.

Maar Tilly die no1 wordt en dat toevallig de moeder van Burnham op Vulcan is en toevallig ook (als niet Romulan) lid van de Qowat Milat en ook nog toegwezen wordt aan Burnham ook vond ik zo onverklaarbaar en ergelijk dat ik met moeite de aflevering heb uitgekeken. Voor het eerst want in tegenstelling tot velen vond S1 en S2 prima Star Trek.

Link naar tng vond ik dan wel weer geslaagd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:07
[Roland] schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:40:
Ik ben vrij content met seizoen 3 dusver maar de laatste aflevering trok ik minder.

Niet zozeer vanwege het verhaal, Romulans en Vulcans op één planneet en afgescheiden van de federatie mooi verklaard en ook de trial vond ik mooi StarTrek.

Maar Tilly die no1 wordt en dat toevallig de moeder van Burnham op Vulcan is en toevallig ook (als niet Romulan) lid van de Qowat Milat en ook nog toegwezen wordt aan Burnham ook vond ik zo onverklaarbaar en ergelijk dat ik met moeite de aflevering heb uitgekeken. Voor het eerst want in tegenstelling tot velen vond S1 en S2 prima Star Trek.

Link naar tng vond ik dan wel weer geslaagd
Ik had dit kunnen schrijven...

Meestal is het drama gehalte nog wel behapbaar maar pff... Ik dacht op een gegeven moment wat duurt deze aflevering lang, keek, en zag dat ik op 40 minuten zat :o

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Lau-ie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:57:
Gisteravond de laatste aflevering gekeken. Ik vond deze keer het overacten van Sonequa Martin-Green echt heel moeilijk om naar te kijken. Het was natuurlijk altijd al aanwezig, maar deze keer ging het, voor mijn gevoel, nog even een versnelling hoger.
Eens! Ook dat overdreven zacht praten/fluisteren naar de admiral en anderen.. Een lekkere aflevering Jank Trek weer :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Star Trek: USS Cry Me A River was een betere titel geweest _O-

Dan waren de verwachtingen in ieder geval lager geweest.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51

MazeWing

The plot thickens...

Het is duidelijk dat de azijn in de aanbieding was deze black friday...

Ik heb met plezier naar de aflevering zitten kijken. Wel vond ik het behoorlijk toevallig en ongeloofwaardig dat uitgerekend haar moeder dit ging doen (en überhaupt EN leeft EN in dezelfde tijd zit EN op de planeet is en Michael mag vertegenwoordigen...

Maar als je daar door heen kijkt (want het is waarschijnlijk weer een beetje filosofisch dat het uitgerekend haar moeder is) is het gewoon een uitstekend 3e seizoen. Ik ben erg benieuwd wat men gaat vinden over SB-19 en hoe de burn precies ontstaan is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
[spoilers]

Ook net gekeken. Wat was me dat weer.
Onlogische beslissingen, absurde toevalligheden. De kernscene/climax was (alweer) een emo situatie, deze keer van opgekropte gevoelens en moeder-dochter relaties. Het hele verloop en de "twist" op het einde van Het Debat, zag ik van mijlenver aankomen.

En Tilly als number one? De meest naïeve, twijfelende, emotionele en onzekere van de hele crew? En hoe ze haar dan - iedereen dik in de tranen - toch als een soort opgetrommelde kleuterklas opwachten als verrassing om haar "dan toch als enige geschikte kandidate te zien". Tegen alle logica in.

In TNG was het gewoon :
"Yes, Sir. I won't let you down. Sir".
Very well. Dismissed, number one.

Dus net zoals twee (?) afleveringen terug dus een "conflict of spanning" tussen de crew, die er eigenlijk nooit zou moeten zijn, maar op het einde iedereen terug vriendjes en lief voor elkaar. Het lijkt wel een plaat die blijft hangen. Opnieuw een aflevering die gewoon als opvulling lijkt, afgekruid met een woord als "SB-19" zodat we toch zeker blijven kijken.

Hopelijk laadt de volgende aflevering mijn enthousiasme weer op. Dan wel minder tranen, meer zweet.

[ Voor 19% gewijzigd door Mlazurro op 27-11-2020 23:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Die jankende wijven komen me nu wel mn strot uit. Is totaal niet nodig.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:33:
Die jankende wijven komen me nu wel mn strot uit. Is totaal niet nodig.
Ik zie maar één oplossing. Tear Trek Drinking Game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Sterke aflevering. Crew gereduceerd tot de kern, opbouw verhaal conform het Star Trek concept van bigger than the sum, een settelen met de impact van out of place en out of time - in combinatie met de Vulcan/romulan kwestie absoluut in lijn met Roddenberry.

Wat hierna komt zal vast een stuk handeling/actie zijn, met ruimte voor groei van de crew. Vraag is wel wat de deus ex machine wordt voor oorzaak van de burn. Er mist een tegenstander. Zeker, chaos genoeg, maar geen traditionele tegenpartij.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
Een beetje gemixte gevoelens (tsja, het emo gehalte is nogal hoog in deze serie ;) ). Ik vond de link naar de Unification uit TNG wel mooi, maar het feit dat Tilly nu first officer is geworden absoluut ongeloofwaardig. Ik kan me nog een TNG aflevering herinneren waarin Troy examen moest doen voor haar training tot Commander en aan welke eisen zij moest voldoen. Ik weet zeker dat Tilly niet aan die eisen voldoet. Maar, deze serie heeft gewoon een gebrek aan character development en we zitten al in het 3e seizoen. Ik zou zo niet een geschikte Number One aan kunnen wijzen bij deze crew.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tilly wordt zelfs gezagsvoerder, zoiets zat in een vorig seizoen ergens staat me bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 08:51

MazeWing

The plot thickens...

Ze hadden Linus number one moeten maken... oOo

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Vergeleken met het vorige seizoen is het drama/Emo gehalte dit seizoen wel erg hoog, weet nog niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Wat meer actie zou wel leuk zijn....

Wat me ook opvalt is dat de diversiteit van acteurs erg hoog is. Erg goed natuurlijk, maar ik krijg we de indruk dat daardoor het drama gehalte ook wat hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Winkiller

De Mopperpot

Het lijkt er nu weer op dat we nu eindelijk een hecht team hebben met Star Trek Discovery. Ik begin het zo waar weer leuk te vinden gezien de eerste 2 seizoenen niet paste (in mijn ogen) in het Star Trek wereldje. Nu nog wat meer spannende missies naast het zoeken naar de reden van the burn en het uitdiepen van de karakters. :)

Oh ik ben van mening dat de kwaliteit dicht bij de laatste 3 Star Trek films ligt.
Hulde voor het benoemen van de echte Spock en natuurlijk Picard. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Een ensign number one maken? Waarom niet joh..

En dat janken heeft dit echt zo lomp gemaakt. Heeft zo ook geen waarde meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Basekid schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:34:
Een vaandrig tijdelijk eerste officier maken, leuk toch, I don't care. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Basekid schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:34:

En dat janken heeft dit echt zo lomp gemaakt. Heeft zo ook geen waarde meer...
Je kan ook 7 jaar wachten en hem/haar nooit promoten. :P (Hi Janeway :P).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

Tilly als first officer is echt ongeloofwaardig.

Je wilt daar iemand met ervaring en overwicht hebben. niet een zenuwachtig persoon die met moeite zich zelf kan aankleden.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
odan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:57:

Je wilt daar iemand met ervaring en overwicht hebben. niet een zenuwachtig persoon die met moeite zich zelf kan aankleden.
Ze is een rolmodel joh, de jeugd laten zien dat hoewel je fysiek en mentaal niet fit bent, je toch de verantwoordelijkheid kan krijgen over een crew van honderden mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Haha, ze moet groeien in haar nieuwe rol, geef haar een kans. :)
Net als Riker steeds "Red Alert" roepen word ook saai.
Daarnaast in Voyager moest Vaandrig Harry Kim ook moeite doen om mee te komen, is ook goed gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan

odan

Winkiller schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:42:
[...]

Haha, ze moet groeien in haar nieuwe rol, geef haar een kans. :)
Net als Riker steeds "Red Alert" roepen word ook saai.
Daarnaast in Voyager moest Vaandrig Harry Kim ook moeite doen om mee te komen, is ook goed gekomen.
Kim (en paris) kwamen op die plekken omdat de mensen die de ervaring hadden voor die posities dood waren.

Tilly komt op die positie terwijl er meerdere mensen beter geschikt beschikbaar zijn op discovery, laat staan wat ze eventueel nog zouden kunnen krijgen vanuit starfleet.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

odan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:00:
[...]

Kim (en paris) kwamen op die plekken omdat de mensen die de ervaring hadden voor die posities dood waren.

Tilly komt op die positie terwijl er meerdere mensen beter geschikt beschikbaar zijn op discovery, laat staan wat ze eventueel nog zouden kunnen krijgen vanuit starfleet.
Ok maar wie is in jouw ogen van de vaste crew dan het meest geschikt als eerste officier ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 12-09 19:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Illegal_Alien schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:24:
[...]

Je kan ook 7 jaar wachten en hem/haar nooit promoten. :P (Hi Janeway :P).
Veel keuze had Janeway natuurlijk niet. Klein schip waarop iedereen wel promotie verdient. Wat moet ze dan uiteindelijk met Chakotay doen? Hem kapitein maken zodat ze zichzelf kan bevorderen tot admiraal?

Heel DSC is nooit geloofwaardig overgekomen. Maar Tilly als FO slaat inderdaad nergens op. Toen ze in het Mirror Universe even op de stoel moest gaan zitten was ze al een wrak, nu moet ze echt beslissingen gaan nemen. Men duwt hier iemand in een positie die er helemaal niet klaar voor is en, in het echte leven, gewoon zou gebroken worden op enkele dagen.
Winkiller schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:50:
[...]

Ok maar wie is in jouw ogen van de vaste crew dan het meest geschikt als eerste officier ?
Tsjah, wie is volgende in rang? Tilly is niet eens een vast onderdeel van de bemanning op de brug maar zit de helft van de tijd in engineering. Of nog beter: waarom niet iemand van buiten de Discovery vragen zodat je op de brug iemand mee hebt die bekend is met de huidige politieke situatie en gevoeligheden.

Neen, deze laatste aflevering was voor mij moeilijk om te kijken om zovele redenen. En dat is eigenlijk de eerste keer dat ik dat had bij een aflevering van DSC.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

De enige met Commander in rang (buiten Saru en Michael) is Paul Stamets als Lt. Cmdr.. Maar die kan niet op de Bridge zijn als hij de Spore Drive moet aansturen natuurlijk. :+

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 28-11-2020 20:32 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Laatste aflevering ook maar gekeken; veel meer ouderwetse sfeer dan eerder. Past niet helemaal in de rest van het seizoen, maar als tussendoortje prima op het hoge emo gehalte na.

Zou me niets verbazen als de Borg er aan de haren bijgesleept gaan worden als oorzaak van de burn, het is wel tijd voor een unifying enemy zodat de federation weer nieuwe leden kan gaan werven.

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Tilly is dan ook niet de permanente Eerste Officier, maar de tijdelijke Eerste Officier totdat Saru iemand heeft gekozen die permanent de positie gaat houden.

Maar ja, het is wel een twijfelachtige keuze. Alhoewel wel veel van de crew een prima band met haar blijken te hebben, dat kan wel wat helpen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
EcoR schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:01:
Zou me niets verbazen als de Borg er aan de haren bijgesleept gaan worden als oorzaak van de burn, het is wel tijd voor een unifying enemy zodat de federation weer nieuwe leden kan gaan werven.
Of een terugkeer van Species 8472! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

[...]

zo ongeveer iedereen die op de brug zit. voor zover ik weet zijn dat allemaal departement hoofden. oftewel ervaring en weten al hoe het is om mensen te leiden.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

odan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:35:
[...]

zo ongeveer iedereen die op de brug zit. voor zover ik weet zijn dat allemaal departement hoofden. oftewel ervaring en weten al hoe het is om mensen te leiden.
Sommige mensen zijn natuurlijke leiders, die hebben geen opleiding nodig, verder is je antwoord slecht onderbouwd. >:)

Time will tell of Tilly will do the job. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

odan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:35:
[...]

Nou, dat weten ze niet hoor... het zijn allemaal acteurs... :)
Grapje...

Maar ff sereneus; het is fictie, het is een 'show', het is notabene SF. Who cares? :+
Ik weet niet beter of vrijwel alles wat je bekijkt aan series/films e.d. zit vol met onlogische dingen, fouten, tegenstrijdigheden en zaken die in het echt, echt niet zo gaan.

Zo zat ik gisteravond een spannende scene te kijken van een Duitse serie over Bergrettung, rent er een vrouw binnen in een berghut rond, draagt op dat moment een donkerblauwe broek, rent naar buiten toe, naar een precaire situatie en plotsklaps is die spijkerbroek verandert in lichtblauw. 8)7 Ik bedoel maar.
PatrickC schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:11:
[...]

Of een terugkeer van Species 8472! :o
Nee, nog beter, de introductie van Q2 (de opvolger van 'Q'). Die heeft de 'Burn' als ultieme test/proef bedacht om het universum ff op te schudden. :Y

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 28-11-2020 22:19 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Ik vond de aflevering eigenlijk best ok en kreeg zelfs een traantje in de ogen met de beelden van Leonard Nimoy.... en toen kwam die emo-sceno in engineering met Tilly ALLES verknallen. bah.. typisch voor Amerikanen zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-09 22:06
Kan er niet meer naar kijken, vind het acteerwerk ook abominabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Prima aflevering, prima verhaal, prima acteerwerk. Ik was weer tevreden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mlazurro schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:38:
[spoilers]

En Tilly als number one? De meest naïeve, twijfelende, emotionele en onzekere van de hele crew? En hoe ze haar dan - iedereen dik in de tranen - toch als een soort opgetrommelde kleuterklas opwachten als verrassing om haar "dan toch als enige geschikte kandidate te zien". Tegen alle logica in.
Dat is dan ook direct het probleem: Er zit niemand op de voorgrond van het verhaal die wel gewoon een normaal stabiele persoonlijkheid is zo ongeveer. Oké de kapitein ondertussen, maar die kan je moeilijk ook eerste officier maken :P.

Burnham die loopt te vertellen over hoe het gaat over het belang van de grote groep, bevestigd door haar moeder, nadat ze net terug is van haar team in de steek laten voor haar persoonlijke missie. Uhuh, sterk verhaal.

En tja, Tilly. Had haar in de loop der tijd iets zelfverzekerder gemaakt en ze had wel een promotie kunnen krijgen vanaf ensign. Maar Tilly als eerste officier gaat echt helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sissors schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:38:
Dat is dan ook direct het probleem: Er zit niemand op de voorgrond van het verhaal die wel gewoon een normaal stabiele persoonlijkheid is zo ongeveer. Oké de kapitein ondertussen, maar die kan je moeilijk ook eerste officier maken :P.
De captain is ook nog lang niet een captain zoals we gewend zijn. Kirk, Picard, Sisko, Janeway, Archer, Pike waren veel sterkere persoonlijkheden. Maar Saru ontwikkelt zich wel goed vind ik, dus dat is verder prima.Tilly is verder maar ‘acting’ first officer en dan hadden ze niet gedaan als we toch nog een andere krijgen op die plek. Uiteindelijk zal Michael het wel weer worden, na een paar heldhaftige optredens... >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Zooo, ik sta toch wel te kijken van alle negativiteit hier. Ieder zijn smaak he, maar als je het echt zo slecht vind kan je ook stoppen met kijken ;)
ik had de eerste paar afleveringen ook twijfels waar het heen ging, maar in de meest recente aflevering beginnen dingen wel op hun plek te vallen. Ze hebben nog steeds een erg grote staging neergezet voor het verhaal, ik hoop dat ze er niet in verzuipen en er een beetje stabiele verhaallijn uit gaat rollen.

Ja, er is veel emotie en soms iets teveel en te lang. Maar ik vind het wel passend. De crew heeft veel meegemaakt en iedereen die ze kenden zijn weg en zijn in een vreemde, onbekende wereld terecht gekomen. Ik vind het heel erg Star Trek om dan stil te staan bij de processen die mensen doormaken en de groei die daarbij hoort. Dat wordt nota bene nog benoemd door Culber expliciet benoemd. En tilly als acting first officer is alleen maar een voorbeeld van die groei: van stotteraar en flapuit naar iemand die leert voor zichzelf op te komen en haar worden te wegen. Niks mis mee.
En de hereniging met de moeder van Michael was zeker te toevallig, maar aan de andere kant had de dialoog die ze tijdens die meeting had niet zo sterk geweest als het niet met haar moeder was. Ik vond dat eerlijk gezegd een hele sterke scene.
Ik krijg zo langzamerhand echt wel een band met veel van de karakters, ik vind Reno echt heel grappig en Georgiou ook een hoogtepunt.
Voor mij was het ook allemaal even wennen maar het heeft genoeg inhoud voor mij om een van de betere Star Trek series te worden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
page404 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:51:
Zooo, ik sta toch wel te kijken van alle negativiteit hier. Ieder zijn smaak he, maar als je het echt zo slecht vind kan je ook stoppen met kijken ;)
Dat doe ik dus ook. Waar ik echt voorheen echt kon genieten van ha een nieuwe aflevering, heb ik nu zoiets nou ik hoor wel wanneer het seizoen klaar is.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
page404 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:51:
En tilly als acting first officer is alleen maar een voorbeeld van die groei: van stotteraar en flapuit naar iemand die leert voor zichzelf op te komen en haar worden te wegen. Niks mis mee.
Mijn probleem is dat het onrealistische groei is, en het overduidelijk is dat ze daar nog lang niet is. De groei van de kapitein was prima, en nu is hij gewoon geschikt voor die functie. Tilly is overduidelijk (imo) nog totaal ongeschikt voor de functie van eerste officier. Het is alsof je je stagair op je werk direct naar assistent-manager promoveert, langs alle andere mensen. Ja ze is minder irritant dan het eerste seizoen, en had je haar hoofd gemaakt van de science divisie dan was dat redelijk geweest (al had ze dan ook nog wel een lange weg te gaan), maar eerste officier is mijn inziens heel wat stappen teveel.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 30-11-2020 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Sissors schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:24:
[...]

Mijn probleem is dat het onrealistische groei is, en het overduidelijk is dat ze daar nog lang niet is. De groei van de kapitein was prima, en nu is hij gewoon geschikt voor die functie. Tilly is overduidelijk (imo) nog totaal ongeschikt voor de functie van eerste officier. Het is alsof je je stagair op je werk direct naar assistent-manager promoveert, langs alle andere mensen. Ja ze is minder irritant dan het eerste seizoen, en had je haar hoofd gemaakt van de science divisie dan was dat redelijk geweest (al had ze dan ook nog wel een lange weg te gaan), maar eerste officier is mijn inziens heel wat stappen teveel.
Mja, OK, bent het met je punten eens, maar: Saru heeft behoefte aan een first officer naast hem. Wie zou er dan beter voor in aanmerking komen?

En daarnaast: wellicht realiseert Saru zich dit alles ook wel, maar ziet hij dit vooral als een pressure cooker om Tilly naar een hoger niveau te krijgen. Dus dat ze nu wellicht niet de beste first officer is, maar wel degene die het meest baat heeft bij die functie. En dan bij gebrek aan betere kandidaat dus maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

vanaalten schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:17:
[...]

Mja, OK, bent het met je punten eens, maar: Saru heeft behoefte aan een first officer naast hem. Wie zou er dan beter voor in aanmerking komen?
Iemand van het huidige starfleet zoals al door iemand anders geopperd. Voordeel is dat die weet hoe de verhoudingen liggen in het universum en je hebt een veel grotere pool aan mensen waaruit je kan kiezen.
En daarnaast: wellicht realiseert Saru zich dit alles ook wel, maar ziet hij dit vooral als een pressure cooker om Tilly naar een hoger niveau te krijgen. Dus dat ze nu wellicht niet de beste first officer is, maar wel degene die het meest baat heeft bij die functie.
Dus omdat zij er baat bij heeft gaan we gokken met de toekomst van het hele schip? Het is geen opleidings of therapie positie!
En dan bij gebrek aan betere kandidaat dus maar...
Zie mijn eerste opmerking, ze zijn niet alleen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
gws24 schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:00:
[...]
Iemand van het huidige starfleet zoals al door iemand anders geopperd. Voordeel is dat die weet hoe de verhoudingen liggen in het universum en je hebt een veel grotere pool aan mensen waaruit je kan kiezen.
Dat is een optie inderdaad. Voordeel: je haalt lokale kennis in huis. Nadeel: niet ingespeeld op de rest, geen draagvlak bij de huidige bemanning, geen kennis van Discovery, sport drive, geschiedenis. Dat kan allemaal een afweging voor Saru geweest zijn.
[...]
Dus omdat zij er baat bij heeft gaan we gokken met de toekomst van het hele schip? Het is geen opleidings of therapie positie!
Het is niet zwart-wit, hè! Dat ze niet de ideale kandidaat is maakt het nog niet gokken-met-de-toekomst enzo. Er zijn nog andere mensen aan boord met ogen & oren enzo. En Saru zelf zal haar ook wel in de gaten houden.

Plus: elke positie is een opleidingspositie. Als je wordt aangesteld als captain, ben je nog geen perfecte captain - je leert een hoop in een nieuwe positie om door te groeien tot 'perfecte captain'. En dan wordt je gepromoveerd tot, tja, generaal of zo. Zie ook het 'Peter Principle' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:17:
[...]

En daarnaast: wellicht realiseert Saru zich dit alles ook wel, maar ziet hij dit vooral als een pressure cooker om Tilly naar een hoger niveau te krijgen. Dus dat ze nu wellicht niet de beste first officer is, maar wel degene die het meest baat heeft bij die functie. En dan bij gebrek aan betere kandidaat dus maar...
Ben ik met je eens, al is de eerder genoemde optie van iemand van buiten Discovery eigenlijk een best logische. Een eerste officier is er natuurlijk ook niet om vriendjes met iedereen te zijn.

Maar goed, los van die optie, dat was dus mijn andere punt, de meeste van de hoofdpersonen in de serie hebben een behoorlijke rugzak mee. En natuurlijk wil je wel dat het bijzondere personen zitten, maar niet iedereen hoeft een rugzak te hebben. Nhan was een logische keuze geweest, maar die is weer ervandoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:28
Ik denk dat Saru Tilly heeft gekozen omdat ze toch al zo'n beetje zijn 'leerling/pupil' is en dat het meer een emotionele keuze was dan een rationele keuze. Ze heeft immers niet de benodigde competenties of het zelfvertrouwen dat nodig is voor de functie. En ik denk dat in toekomstige afleveringen ook wel naar voren gaat komen dat ze er nog niet klaar voor is.

Voor mij zou een logische keuze Lt. Joann Owosekun zijn geweest. Ze is niet veel in beeld geweest maar ze is wel altijd evenwichtig geweest. Tevens is zij operations officer. Als we kijken naar Enterprise was het ook Picard (Captain), Riker (first officer), Data (operations officer) in die volgorde. Lijkt me een meer logische keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Tilly lijkt mij op dit moment emotioneel gezien ook het meest stabiel; de rest van de crew is "kreupel".

Maar lijkt mij inderdaad niet de ideaalste kandidaat. Kan er ook niet zo eentje opnoemen. (Namen blijven ook niet echt hangen...) die het beter zou kunnen. Behalve dan mischien degene die dan nu op die vliegende zaadbak zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Illegal_Alien schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:25:Namen blijven ook niet echt hangen...
Dat probleem had ik ook... ik moest even opzoeken hoe ze ook al weer allemaal heten en we zitten inmiddels in seizoen 3! Maar het is ook niet te vergelijken met vroeger, waar een Star Trek seizoen bijna 30 afleveringen was, dus het grootste deel van het jaar zag je elke week een aflevering. Namen bleven toen beter hangen. En bij b.v. TNG was de screen-time beter verdeeld over de bridge crew naar mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mlazurro
Milo85 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:38:
Ik denk dat Saru Tilly heeft gekozen omdat ze toch al zo'n beetje zijn 'leerling/pupil' is en dat het meer een emotionele keuze was dan een rationele keuze. Ze heeft immers niet de benodigde competenties of het zelfvertrouwen dat nodig is voor de functie. En ik denk dat in toekomstige afleveringen ook wel naar voren gaat komen dat ze er nog niet klaar voor is.
We moeten wel alles in perspectief zien, het is niet Saru die Tilly koos, het zijn de schrijvers/producers die Tilly kozen :) En volgens mij is de voornaamste reden dat dit beter ligt bij de publiek opinie (de kijkers). Het is een tijd van vrouwen naar voor schuiven in films en series. Op zich heb ik daar geen probleem mee, maar als het onlogisch is en het er té dik op ligt, brengt het mij helemaal uit het verhaal en kijk ik alleen naar bewegende beelden van "keuzes van producers die goede commentaar krijgen in de Twitter reacties achteraf".

Ik vind het nog steeds sterk dat iemand kan "genieten" van al deze emotionaliteit, in een Star Trek serie dan nog.. Al die "effe ruzie en dan terug vrienden" en "niet eerlijk zijn en dan toch eerlijk zijn" en "sorry dat ik zo uithaalde tegen jou - niet erg, we hebben het allemaal lastig" en "bedankt voor je inzicht, ik zal veranderen"- gesprekken en thema's die kéér op kéér terugkomen. Ik ga zeker niet ontkennen dat het menselijke aspect belangrijk is in Star Trek, maar het bleef altijd realistisch en in de juiste context. Het blijft een bemanning op een schip. Er is een militaristisch insteek. De serie kon zoveel intenser zijn, het tempo veel hoger. Ik heb meer & meer het gevoel dat ik naar een Desperate Housewives of Modern Family aflevering kijk, met op de achtergrond iets intergalactisch dat soms aan bod komt. Kans is groot dat we - ja mijn vriendin denkt er hetzelfde over, sorry producers - tijdens emotalk gewoon fast forwarden. Tot er iets gebeurt dat iets meer Star Trek is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mlazurro op 01-12-2020 20:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik vind het wel knap dat Starfleet schijnbaar enige competenties of professionaliteit totaal heeft laten varen ten tijde van het recruiteren van de discovery crew. Desperate houswives in Space! Maar goed je moet tegenwoordig alles maar hersenloos leuk vinden anders ben je schijnbaar een azijnzeiker, want stel je voor dat je inhoudelijke kritiek hebt of is een keer nadenkt bij wat er gebeurd, oh nee!

Een semi militaire organisatie met een serieus officieren corps die totaal geen besef van taak en/of verantwoordelijkheden hebben. Het begint steeds erger te worden, je zou denken dat door alle ervaringen ondertussen de crew wel wat ervaring heeft opgedaan en wat mentale weerbaarheid heeft opgebouwd. Maar helaas.
PatrickC schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:25:
[...]

Dat probleem had ik ook... ik moest even opzoeken hoe ze ook al weer allemaal heten en we zitten inmiddels in seizoen 3! Maar het is ook niet te vergelijken met vroeger, waar een Star Trek seizoen bijna 30 afleveringen was, dus het grootste deel van het jaar zag je elke week een aflevering. Namen bleven toen beter hangen. En bij b.v. TNG was de screen-time beter verdeeld over de bridge crew naar mijn mening.
En de karakters hadden zowaar karakter en waren sympthathiek en menselijk

[ Voor 49% gewijzigd door Postius op 04-12-2020 13:06 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Postius schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:35:
Maar goed je moet tegenwoordig alles maar hersenloos leuk vinden anders ben je schijnbaar een azijnzeiker, want stel je voor dat je inhoudelijke kritiek hebt of is een keer nadenkt bij wat er gebeurd, oh nee!
misschien moet je het niet te persoonlijk maken ;) discussie over de gebeurtenissen is leuk, maar als we nou naar elkaar met modder moeten gaan gooien vind ik een beetje zonde.

Er zijn nu eenmaal verschillende meningen, niks mis mee toch? Ik vind ook niet alles realistisch, sommige mensen hier ergeren er zich kapot aan, ik kan er mee leven, er zitten genoeg elementen in die voor mij wel de moeite waard zijn.
Ik kijk nog veel oude Star Trek en daar zit ook heel wat cringeworthy spul in en ST zou wel heel saai worden als iedereen zich aan de Star Fleet regulations zou houden. Als je daar heel veel last van hebt, ik zeg het nog maar een keer, dan is deze serie niet voor jou. Even goede vrienden, maar kijk gewoon niet :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vond het wel weer een leuke aflevering. Nodige explosies en pief-paf-poef. Ruimteschepen die elkaar bevechten. En geagiteerde captains die elkaar via het grote kijkscherm lekker zitten op te fokken. Heerlijk.
Weinig gejank en iedereen gedraagt zich lekker rebels.

Maar idd, van de Emerald Chain en Osyraa zullen we nog wel het nodige gaan horen/zien/beleven.

En dat Philippa ziek is (of bezeten door een andere entiteit), is natuurlijk ook voer voor toekomstige verhaalontwikkelingen. Tijdens het medisch onderzoek: "If I had time, I’d poison your children.” “If I had time, I’d have children!" Prachtig!

Afijn, de oorsprong van de Burn is nu gevonden en daar komt dat dekselse liedje weer om de hoek piepen.
Maar dat Adira nu 'wij' genoemd wenst te worden; dat vond ik wel een beetje over de top.

Nog maar vijf afleveringen te gaan; en ik heb niet het idee dat de huidige verhaallijnen netjes afgesloten zullen worden. Dat zal wel weer een flink cliffhanger gaan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 04-12-2020 18:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Saru die zijn eigen "Engage!" probeert te vinden. en Linus blijft volgens mij de running gag van de show. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
page404 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:03:
[...](...)
Er zijn nu eenmaal verschillende meningen, niks mis mee toch?(...). Als je daar heel veel last van hebt, ik zeg het nog maar een keer, dan is deze serie niet voor jou. Even goede vrienden, maar kijk gewoon niet :P
Ik mis de regel in het openingsbericht van dit topic dat we geen negatieve punten mogen opsommen. Als hier alleen een meeting mag zijn van mensen die het allemaal lekker tof vinden, mag de TS het mij nu zeggen.

[Spoiler warning uiteraard]

Maar dus een nieuwe aflevering. Iets meer pow pow, dreigende taal en gelaser, dus dat is altijd wel een fijne afwisseling van de "diepzinnige emotionele conflicten" tussen de crew.

Paar punten waar ik dan weer m'n ogen achterover sloeg:

Opnieuw weer: "Burham: we moeten naar daar, om persoonlijke redenen - maar van Federatie baas zullen we niet mogen, oei". Het lijkt wel of dat elke keer de premise zal zijn. Discovery die wegglipt en dan (surprise) iets goed doet en de Federatiebaas is dan toch niet boos. Een beetje maar. (behalve deze keer dan misschien, zie verder)

De (eindelijk) geïntroduceerde "villain", Osyraa vind ik persoonlijk niet geloofwaardig of bedreigend overkomen. Vind ik een grote teleurstelling. Is het omdat het een vrouw is? Omdat ze dachten "goh we zullen ze dan maar groen verven?". Is het omdat we het hele seizoen geteast werden met de Grote Bedreiging en werden verteld hoe evil ze wel is en de verwachtingen dus zeer hoog waren? Waarschijnlijk dit alles tesamen.

Maar hoe moeilijk is het om met een originele villain te komen? Alleen al qua uiterlijk. Opnieuw een fit & afgetrainde dame, ik zeg maar iets. Alsof alle andere body types eruit gefilterd zijn in de toekomst. Maar wel groene make-up all over, dus "het is een alien en je moet bang zijn, want ze kijkt streng".

Hoe de diagnose nu van Georgiou nu al zolang uitgesteld en uitgerokken wordt, het wordt beetje slapstick.

Het "they/us" moment vond ik, als je mijn vorige comments las, natuurlijk een diepe zucht waard. En ook het enorme voorspelbare dat een homoseksuele man zich ontfermt over het onsubtiel genderfluid meisje/jongen. Ik wil hier geen té diepe discussie over beginnen, maar zou het niet enorm progressief zijn van de serie om een gewone heteroman te laten connecten met haar (of hen)? Ik snap dat in onze tijd mensen die wat "afwijken van de norm" en discriminatie ondervinden, samenklitten en elkaar steunen en afduwen van de rest (soms teveel). Maar we zitten in het Star Trek universum. Gays zijn heus niet meer zo speciaal of hard gediscrimineerd, als je deel bent van een bemanning van instectoïdes, hagedissenmannen en andere non-humaniodes. Dus ze hoefden geen minderheid met een minderheid te laten binden. Het zijn zo'n details die mij dus ergeren ;) Ik bedoel maar, het zou even absurd zijn, als een vrouwelijke ensign begint te vertellen hoe moeilijk het voor haar was om op de plek te geraken waar ze nu was, als vrouw. Dat rijmt totaal niet in het Roddernberry universum. Die sh*t is al tientallen, honderden jaren geregeld.
En aangezien die thematiek in deze serie schijnbar zeer belangrijk is, is het terecht om daar ook over te discussiëren. Zonder té ver af te dwalen, natuurlijk, waarvoor mijn excuses :)

De bescheiden space battle was netjes gedaan. Al is het realisme soms ver te zoeken. De manual override vond ik ongeloofwaardig en ik snapte ook niet waarom ze zich plots lekker chill omdraaide naar haar blauwe passagier om te zeggen "... maar ik heb de beste co-piloot die ik maar kon wensen" (terwijl ze dus een miljoen lasers moet ontwijken). Alsof ze al jaren dikke vrienden zijn. Zo vaak wordt een sterk moment verkl**t door klefheid en onrealisme.

En als laatste, hoe dom was het eigenlijk, dat plan om met een non-federatie schip, Osyraa aan te vallen - een schip dat nota bene gewoon uit de Discovery kwam gevlogen, met een bemanningslid én met dé "wanted criminal" aan boord - en dan overtuigd te zijn dat Osyraa (én de grote Federatie baas) dat totaaal niet zouden zien als provocatie en start van een groot conflict? Dat vond ik ook één grote WTF. Het was wel in de Star Trek geest om te handelen volgens het principe van "samen uit, samen thuis" en de crew (en gast) te beschermen, dat wel.

Over de gehele lijn, niet slecht, maar opnieuw vele punten waar ik mij aan ergerde en die mij "uit de zone" haalden. Ik ben vooral benieuwd naar het distress signal in de nebula, de zogezegde oorsprong van de Burn. Zorgen ze weer dat ik volgende week kijk, de snoodaards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de "Goh groene villain": Wikipedia: Orion (Star Trek)

Afbeeldingslocatie: https://scifanatic-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2014/04/ent_s4_bound_orion_women.jpg

Waarbij dus de vrouwen de baas zijn dus dat klopt wel. :P (Zie Startrek: Enterprise en TOS.

De hij/zij/.wij kan ik nog soort van inkomen omdat de Trill combo blijkbaar meer is dan alleen het geheugen behooud, maar dat ze blijkbaar altijd nu met zijn tweeën zijn Beetje vergezocht maargoed. :P.

En dat schip ding hou ik maar even op de onervarenheid van die hele crew. :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 20:54
Prima aflevering met de nodige actie. Een van de laatste gesprekken, die tussen Stamets en de dokter vond ik tenenkrommend. Zoveel mogelijk hen/zij in één dialoog om te laten zien hoe progressief ze wel niet zijn waardoor het niet aanvoelt als een normaal gesprek.

Ben erg benieuwd naar de Burn. De groene schurk komt niet op mij over als een echte schurk. Niet bepaald intimiderend.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 05-12-2020 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Over het algemeen vond ik het ook een prima aflevering. Ik heb (scifi) boeken gehad waarbij de gender-neutrale, al dan niet aliens, met "they" werden aangesproken, maar ik vond het verwarrend. Simpelweg omdat je de meervoudsvorm gebruikt voor één persoon, maar goed, dat zullen we wel overleven. Vind het wat geforceerd allemaal, maar dat hoort dan ook wel wat bij Star Trek misschien.

Pew Pew was leuk, maar het hele geneuzel eromheen van een ander schip gebruiken? Waarom niet gewoon Discovery tussen de kruiser en de planeet brengen? Uberhaupt, hoe kan een veredelde shuttle die kruiser verslaan?

En dan aan het eind natuurlijk wordt het probleem waar de wetenschappers op de planeet al jaren aan het werk waren in 20 seconde opgelost. Zonder gif te gebruiken, want de zee-sprinkhanen plaag moeten we wel zonder geweld oplossen <3. Het hoort natuurlijk allemaal wat bij Star Trek, en ik vond het overall echt geen slechte aflevering, maar het was wel net zo iets als bij de aflevering bij de Aarde: Al decennia lang een oorlog hebben, die allemaal gebaseerd was op een misverstand en in 2 minuten is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sissors schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:16:
Over het algemeen vond ik het ook een prima aflevering. Ik heb (scifi) boeken gehad waarbij de gender-neutrale, al dan niet aliens, met "they" werden aangesproken, maar ik vond het verwarrend. Simpelweg omdat je de meervoudsvorm gebruikt voor één persoon, maar goed, dat zullen we wel overleven. Vind het wat geforceerd allemaal, maar dat hoort dan ook wel wat bij Star Trek misschien.
is dat niet normaal in het engels?ik kom wel vaker 'they' tegen wanneer het geslacht niet aangeduid wordt.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Salvatron schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:05:
[...]

is dat niet normaal in het engels?ik kom wel vaker 'they' tegen wanneer het geslacht niet aangeduid wordt.
Klopt, singular they is niets nieuws, dat gaat al terug naar de 14e eeuw. In modern taalgebruik (afgezien van nonbinary genders) zie je het vooral in contexten waar het geslacht onbekend is, zoals "if someone borrows something, they should return it"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:41:

Ben erg benieuwd naar de Burn. De groene schurk komt niet op mij over als een echte schurk. Niet bepaald intimiderend.
Moest aan de heks uit de serie Once denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 12-09 20:54
hjs schreef op zondag 6 december 2020 @ 06:51:
[...]
Moest aan de heks uit de serie Once denken :+
Of gewoon überhaupt een standaard heks :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7L9pkUKZCYPzojLLUyLBQGnWV-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SQTtA5Q2f1Y3VXa3sLa7Y4Br.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
.oisyn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:36:
[...]

Klopt, singular they is niets nieuws, dat gaat al terug naar de 14e eeuw. In modern taalgebruik (afgezien van nonbinary genders) zie je het vooral in contexten waar het geslacht onbekend is, zoals "if someone borrows something, they should return it"
De oorsprong is inderdaad behoorlijk oud, maar het is nou niet iets wat wijdverspreid wordt verbruikt, en schijnbaar is ook niet iedereen heel happig erop omdat het vaak onduidelijk kan zijn. Maar alle pogingen een andere genderneutrale singular te vinden zijn ook niks geworden, dus waarschijnlijk moeten we het ermee doen. Het was mij iig heel wat jaren gelukt om te leven zonder de singular they gebruikt zien worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Na 8 afleveringen kan ik wel voor mijzelf concluderen dat dit het beste seizoen is.
Nog steeds, en dat wordt bij elke aflevering alleen nog maar versterkt, vind ik dat het personage Michael Burnham totaal faalt en dat ligt toch voornamelijk aan de actrice zelf die gewoon niet "past" in de persoon die ze moet spelen.
Vind eigenlijk Michelle Yeoh een veel betere karakter actrice die deze rol erg goed zou passen.
En téveel allerlei "gender" gedoe alleen maar omdat het "goed" staat en blijkbaar een "must" is.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat gender gedoe, wat bedoelen jullie nu?
Dat meervoud gaat toch over al die personen die in haar zitten via dat overdracht ding van paar afl terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
hjs schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:08:
Dat gender gedoe, wat bedoelen jullie nu?
Dat meervoud gaat toch over al die personen die in haar zitten via dat overdracht ding van paar afl terug?
Ja, maar 't ligt er wel net té dik op in de hedendaagse context. Maar goed, ook dat is typisch Star Trek.
Saru past voor mij overigens perfect in het rijtje captains of Star Trek, heel goed geschreven. Natuurlijk ligt dat ook aan het feit dat hij een van de regulars sinds het begin is - net zoals Tilly overigens, die deze aflevering wat minder aan bod kwam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hjs schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:08:
Nee, het gaat over singular they. Ze spreekt ook over ik, niet wij.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Mwah vond het ook wel weer te dik (zoals veel dingen van Discovery) erop gelegd idd.

In TOS hadden we Uhura (eerste zwarte en vrouw(?) in belangrijke rol), in DS9 hebben we aantal keren lesbiennes gehad. Daar werd ook geen woord aan vuil gemaakt omdat het allemaal al normaal was, waarom opmerken dus?

Dat het nu "bijzonder" is dat iemand they is, zou geen aandacht moeten verdienen want in ST moet dit al eeuwen normaal zijn.

Kan me ook niet voorstellen dat van de honderden rassen die de Federation ontdekt heeft, iedereen standaard man/vrouw is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
.oisyn schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:44:
[...]

Nee, het gaat over singular they. Ze spreekt ook over ik, niet wij.
Ja, maar ik begrijp de verwarring wel, want de ondertitelaar zat ook te goochelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmBB5fXjWeq2vneOy96H3JuNeX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q0Qduu8ybyGuCB5zID33Rtvo.png?f=fotoalbum_large

//edit:
gegoochel ja:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWwW37oPmc87Gmr5PrC9Oa4IGp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GSCXhtfWqWljlyE4U0G4mjXP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACjh2xNQwbDZGcdaqqGpsid-SX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HfntLVBOoAYGTShVL7eXRhnh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door phYzar op 07-12-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Basekid schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:01:
Dat het nu "bijzonder" is dat iemand they is, zou geen aandacht moeten verdienen want in ST moet dit al eeuwen normaal zijn.
Er wordt toch helemaal niet gedaan dat het bijzonder is? Adira geeft hun voorkeur aan, Stamets accepteert dat.

De enige die het nochtans bijzonder vinden zijn de kijkers.
phYzar schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:29:
[...]

Ja, maar ik begrijp de verwarring wel, want de ondertitelaar zat ook te goochelen:

[Afbeelding]

//edit:
gegoochel ja:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat was me niet eens opgevallen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan me ook niet voorstellen dat van de honderden rassen die de Federation ontdekt heeft, iedereen standaard man/vrouw is....
Nog even los van allerhande wezens zoals species 54321 (of zoiets :+ ) en Tholians:
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/a/a9/Soren.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/700?cb=20190323015439&path-prefix=en Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/c/c8/Bynars.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/292?cb=20120805112752&path-prefix=en en vast meer.
.oisyn schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:37:
[...]
Adira geeft hun voorkeur aan, Stamets accepteert dat.
Dat 'ie daarna wat trots kijkt, suggereert dat het er nog wel speciaal is. Kijk die eens opkomen voor de eigen rechten.

Maar goed, ik denk altijd maar zo: zolang er heisa over wordt gemaakt in de wereld is het blijkbaar nodig om het te doen. Verder boeie doe gerust wat je zelf wilt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd.
Hermafrodiet:
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Hermaphrodite

Meervoudige persoonlijkheden:
https://memory-alpha.fand...iple_personality_disorder

En zelfs meerdere sexes tegelijk:
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Gender

M.a.w. er is al het nodige voorbijgekomen... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
En bij Andorians zijn er toch 4 sexen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Raymond schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:07:
En bij Andorians zijn er toch 4 sexen?
Apocrypha
In non-canonical novels by Pocket Books, Andorians have four sexes (β): zhen, shen, chan, and thaan. In function and appearance, zhens and shens are largely female, and chans and thaans approximate males, with shens and chans the more androgynous of the pairings
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Andorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

phYzar schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:29:
[...]

[Afbeelding]

//edit:
gegoochel ja:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben zo vrij geweest je screengrabs te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hebben jullie de ondertiteling op nederlands staan?

Ik ben niet een taal purist maar ik vond de gemiddelde vertaling echt om te huilen zo slecht, om het nog maar niet te hebben over spelfouten of dingen die gewoon verkeerd vertaald worden.
Illegal_Alien schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:08:
Ik ben Nederlander dus dan lijkt mij Nederlands logisch ja; of wil je soms dat ik het op Frans zet? :?
Nee hoor gewoon op engels, vindt het wel handig als er scenes zijn met veel lawaai en rommel. Plus ze vertalen dingen niet raar, maar dan nog zelfs in het engels worden er weleens woorden verkeerd gehoord en staat er in de ondertiteling niet wat ze zeggen maar hoe het fonetisch klonk. Maar ik zat me gewoon echt te ergeren aan NL ondertiteling :9

[ Voor 54% gewijzigd door Postius op 09-12-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ik ben Nederlander dus dan lijkt mij Nederlands logisch ja; of wil je soms dat ik het op Frans zet? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Postius schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:06:
Hebben jullie de ondertiteling op nederlands staan?

Ik ben niet een taal purist maar ik vond de gemiddelde vertaling echt om te huilen zo slecht, om het nog maar niet te hebben over spelfouten of dingen die gewoon verkeerd vertaald worden.
Is helaas al tijden zo en een gevolg van het uitknijpen door Netflix van de ondertitelaars. Zie o.a. https://www.rtlnieuws.nl/...n-tijdsdruk-en-lage-lonen
Ik spreek en versta goed engels en gebruik dus weinig NL ondertiteling maar af en toe bij drukke scenes is het net niet goed te volgen en dan is engelse ondertiteling af en toe wel handig ;) . Alleen is die vaak weer meer gericht op doven en slechthorenden en dan staan er vaak ook weer allerlei extra dingen bij zoals [deur kraakt] die dan weer irritant zijn.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is bij de ondertitelingen niet alleen bij Nederlands mis gegaan trouwens. Het onderwerp kwam ter sprake in een vertalersgroep waar ik lid van ben en ik heb daar nog niemand gezien die heeft aangegeven dat het in hun taal wel correct is vertaald. Zo jammer dit!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Laten we gewoon bij Netflix vragen of ze naast [skip intro] en [skip recap] ook een [skip pc dialogue] willen invoeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34

Bestla

Kvinne

Ik ben zelf transvrouw en ergerde mij groen en geel aan dat gedoe omdat het schijnbaar moet om lekker inclusief te zijn.

Het kwam op mij veel te kunstmatig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik hoop echt dat we wat meer close up shots en "binnenscenes" krijgen van andere Starfleet vessels.

Vond ik altijd wel leuk aan DS9 en TNG, je merkte dat je op een andere class zat (bijv excelsior of nebula) maar het was wel duidelijk starfleet design.

Aan de andere kant, stafleet HQ is ook niks unieks aan te herkennen (ook wel logisch na 900 jaar i guess).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
Ik kijk al jaren niet meer naar een Nederlandse ondertiteling. Want wat wil je uiteindelijk van een ondertiteling? Toch alleen maar begrijpen wat gezegd wordt? Dan lijkt het mij ergens het meest logische om gewoon de Engelse ondertiteling aan te zetten en elk woord, elke naam, duidelijk kunnen lezen indien nodig. Een vertaling is altijd een interpretatie, nuances die weggelaten worden, humor die verkracht wordt en bij bepaalde situaties ook gewoon volledig verkeerd.

Nee, ik kies alleen NL, als er geen ENG is. Uiteraard alleen bij Engelstalige media. En als je geen Engels begrijpt, dan uiteraard best in NL lezen.
Basekid schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:27:
(...)

Aan de andere kant, stafleet HQ is ook niks unieks aan te herkennen (ook wel logisch na 900 jaar i guess).
Na bijna 1000 jaar zijn ze nog steeds bezig met hand gestures and projecties :/ . Dat lijkt mij wel zeer teleurstellend. Cognitieve chips, displays in ooglenzen... daar zijn ze nu zelfs al bezig. Maar ik veronderstel dat Minority Report achtige interface wat lekkerder oogt op het scherm, vonden de producers. Of misschien hadden ze geen inspiratie. Maar opnieuw: onlogisch en onrealistisch. Er zijn ontzettend veel nadelen aan verbonden.

• Postius
Mlazurro schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:48:
[...]

Ik kijk al jaren niet meer naar een Nederlandse ondertiteling. Want wat wil je uiteindelijk van een ondertiteling? Toch alleen maar begrijpen wat gezegd wordt? Dan lijkt het mij ergens het meest logische om gewoon de Engelse ondertiteling aan te zetten en elk woord, elke naam, duidelijk kunnen lezen indien nodig. Een vertaling is altijd een interpretatie, nuances die weggelaten worden, humor die verkracht wordt en bij bepaalde situaties ook gewoon volledig verkeerd.

Nee, ik kies alleen NL, als er geen ENG is. Uiteraard alleen bij Engelstalige media. En als je geen Engels begrijpt, dan uiteraard best in NL lezen.

[...]
Na bijna 1000 jaar zijn ze nog steeds bezig met hand gestures and projecties :/ . Dat lijkt mij wel zeer teleurstellend. Cognitieve chips, displays in ooglenzen... daar zijn ze nu zelfs al bezig. Maar ik veronderstel dat Minority Report achtige interface wat lekkerder oogt op het scherm, vonden de producers. Of misschien hadden ze geen inspiratie. Maar opnieuw: onlogisch en onrealistisch. Er zijn ontzettend veel nadelen aan verbonden.
Wat dat betreft lijken ze goed de nieuwe films te volgen. Star Trek: Beyond Stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik weet dat het waarschijnlijk bij Star Trek hoort, maar waarom zijn alle bad guys (en girls) mensen met een masker op? Allemaal stereo type mens. Twee benen, twee armen, een soort van neus en en oren en twee ogen en een mond.

Had daar nou echt niet meer inspiratie in gestopt kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Tristan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:39:
Ik weet dat het waarschijnlijk bij Star Trek hoort, maar waarom zijn alle bad guys (en girls) mensen met een masker op? Allemaal stereo type mens. Twee benen, twee armen, een soort van neus en en oren en twee ogen en een mond.

Was ooit in een aflevering van TNG behandeld dacht ik: dat het universum was geseed met dna en dat daarom bijna alle volken op elkaar lijken (2 armen, 2 benen etc). Maar kan het me fout herinneren.

edit: dat het ook erg makkelijk/praktisch is voor de productie van een st show is natuurlijk mooi meegenomen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 10-12-2020 15:08 ]

• Postius
Tristan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:39:

Dit heeft grappig genoeg meer met de beperkingen van TV etc te maken zoals ik het heb begrepen. Niet iedereen kon babylon 5 of farscape poppen waarderen :9

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beide is waar :P
Plus
-1 Ook nu nog, wekelijks CGI is duurder dan een pakje.

Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/7/75/Species_8472_courting.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/842?cb=20080427060941&path-prefix=en
-2 Het publiek bestaat uit mensen en wij zijn slecht in het uit elkaar houden van pak-em-beet individuele mieren terwijl de mieren zelf het vast andersom met ons hebben. Ik zou ze niet uit elkaar kunnen houden als ieder karakter van de cast er zo uit zag. Dat gaat beter met twee acteurs met afwijkende neuzen een oren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En, puur theoretisch, is om een bepaalde vorm van evolutie te bereiken (zeg, ruimtevaarttijdperk) het praktisch nodig dat je ook handen hebt die functioneel zijn en je een zekere hoogte kan bereiken (om in de evolutie een voordeel te hebben op andere soorten) en tegelijk kunt staan en iets hanteren. Bijzondere vormen (veelpotigen of "vreemder") hebben evolutionair een nadeel wat dat betreft. Tenzij je telekinese e.d. gaat introduceren.

Wat dat betreft vond ik Yaphit in The Orville fantastisch, zowel "iets vreemds" als praktisch wanneer hij dat wil.

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 10-12-2020 16:10 ]

• Thalaron
In Star Trek: Enterprise had je wel aparte soorten die afweken van mensachtigen. Die serie is mijn inziens vroegtijdig afgekapt.. maar goed, wel anders dan alleen mensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Omdat ik 3 weken geleden wat zuur was.

Aflevering van vandaag is wat mij betreft de beste van bijna 3 seizoenen Discovery.
Ja, er was een manier nodig om de keizerin terug te krijgen en de manier waarop lijkt misschien wat makkelijk maar het grijpt fantastisch terug op de TOS aflevering City on the edge of forever.

Hoop dat volgende week net zo goed is en dat ze over gevolgen hebben nagedacht want volgens mij is er een probleem gecreëerd betreffende continuïteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Puur uit beleefdheid doe ik nu nog spoilers morgen niet meer.

spoiler:
Vraag me af of die man met de deur een soort Q is/was. Eigenlijk zijn bijna alle ST afleveringen met de Terrans wel goed.

Continuity zie ik eigenlijk nu nog geen probleen in. Vraag me alleen af of Georgiou een afstammeling is van Hoshi Sato; volgens dat artikel is er wel een link.

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-12-2020 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vond het een schitterende aflevering "Terra Firma" _/-\o_

Heerlijk hoe de man-met-de-bolhoed-en-de-ouderwetse-krant-van-morgen, Philipa door een deur laat stappen.
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/5/5f/Carl_holding_The_Star_Dispatch.png/revision/latest/scale-to-width-down/1000?cb=20201210132536&path-prefix=en

En dat je dan gelijk geconfronteerd wordt met Capt. Tilly; heerlijk gewoon. Die semi-hitler groet is best wel scary. En dan die bemanning; prachtig hoe die uitgedost is. Om dan uiteindelijk onze huilebalk een Joker-face te laten trekken. Wow. 8)

De inwijding van de Charon vond ik trouwens net een Cirque-du-Soleil feestje. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Ik moet de laatste paar afleveringen nog kijken maar kan me er niet toe verzetten..

Dat eeuwige gejank van burnham! Damn ze is gewoon de nieuwe Kes! Met het verschil dat Kes nog redelijk geloofwaardig over kwam.

Ik ben maar weer met TNG begonnen :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Gadver wat een snert aflevering, bah. :r Dacht ik met de aflevering van vorige week dat het nog goed zou komen met Discovery maar ik ben bang dat ik als dit zo door gaat niet meer kijk. Wat een pulpaflevering. :F

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mlazurro
*Spoiler warning*

Nee dat was het hem weer niet. Het ligt nu echt vast: emo aflevering afgewisseld met actie aflevering. Ook mijn insteek van mijn vorige "review", namelijk dat het bijna elke keer "Baas, we moeten naar daar. Nee dat mag niet, ik heb jullie hier nodig. *Burnham kijkt droevig of protesteert*. OK DAN, ga maar."

De eerste wtf was al tijdens de eerste minuten: namelijk dat geen énkele persoon iets zegt over de escalatie door Discovery van het conflict in de vorige aflevering. Geen debriefing, geen kritiek, geen aanmaning, geen "het is jammer, maar ik begrijp dat het nodig was". Het lijkt wel of ze zin hebben in een potje oorlog met Osyraa en The Chain. Misschien vervelen ze zich keihard door wat te blijven hangen bij elkaar, zo zonder dilithium en warp mogelijkheden. Maar ook volgens de eigen logica van de reeks: ze spenderen soms een halve aflevering aan de emotionele ontlading van een kleine ruzie tussen de crew, maar een oorlog starten is iets dat geen aandacht verreist? Niemand bang? Niemand die "even wil praten"? Oké.

Tweede was, hoe compleet contradictorisch Emperor Georgiou zich gedroeg. Iedereen zegt dat een Terran geen zwakte mag tonen, want dat betekent de dood. En zij is... de keizerin. En dan toch zo moeilijk, zagerig en duidelijk angstig doen over haar nakende dood. Dat was gewoon... vreemd. Het leek wel een puber. En dan vervolgens na een gesprek van 3-4 zinnen met Burnham, verandert ze compleet van mening ivm het bezoek aan "De Planeet die haar 5% overlevingskans biedt.". Plots is ze quasi zo gehoorzaam als een lammetje en knuffelt ze zelf Tilly (zucht).

En dan de man in de stoel. Waarom zat daar een man verkleed als 1950s aardbewoner? Niemand van de hele crew weet echt hoe mensen zich toen kleden. Hij kon daar in een Spiderman kostuum gestaan hebben, het zou even "normaal" zijn. Maar uiteraard komt daar geen reactie op en ook de papieren krant is na pakweg 250 jaar nog perfect herkenbaar en iets normaal. Maar hier waren we dus meer dan 1000 jaar verder.
Dat personage bracht een mix van herkenning en schaamtegevoel. Omdat bijvoorbeeld TNG ook vaak afleveringen had met vintage/retro outfits, maar daar was de context logisch: het educatief en fantasievolle holodeck. Of Q die langskwam. Ze wilden dit duidelijk ook hier proberen, maar hier voorlopig zonder enige logica.

Vervolgens wat politiek spel in het ander universum en heel wat dreigende en bloeddorstige blikken naar elkaar gooien tussen de Terrans en toen was het gedaan. Dus de volgende aflevering zal nog grotendeels gaan om de Georgiou & haar magische reis naar haar keizerrijk. Hopelijk komt Osyraa op bezoek en is ze zeer slechtgezind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Mlazurro schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 03:28:
*Spoiler warning*

Nee dat was het hem weer niet. Het ligt nu echt vast: emo aflevering afgewisseld met actie aflevering. Ook mijn insteek van mijn vorige "review", namelijk dat het bijna elke keer "Baas, we moeten naar daar. Nee dat mag niet, ik heb jullie hier nodig. *Burnham kijkt droevig of protesteert*. OK DAN, ga maar."

De eerste wtf was al tijdens de eerste minuten: namelijk dat geen énkele persoon iets zegt over de escalatie door Discovery van het conflict in de vorige aflevering. Geen debriefing, geen kritiek, geen aanmaning, geen "het is jammer, maar ik begrijp dat het nodig was". Het lijkt wel of ze zin hebben in een potje oorlog met Osyraa en The Chain. Misschien vervelen ze zich keihard door wat te blijven hangen bij elkaar, zo zonder dilithium en warp mogelijkheden. Maar ook volgens de eigen logica van de reeks: ze spenderen soms een halve aflevering aan de emotionele ontlading van een kleine ruzie tussen de crew, maar een oorlog starten is iets dat geen aandacht verreist? Niemand bang? Niemand die "even wil praten"? Oké.

Tweede was, hoe compleet contradictorisch Emperor Georgiou zich gedroeg. Iedereen zegt dat een Terran geen zwakte mag tonen, want dat betekent de dood. En zij is... de keizerin. En dan toch zo moeilijk, zagerig en duidelijk angstig doen over haar nakende dood. Dat was gewoon... vreemd. Het leek wel een puber. En dan vervolgens na een gesprek van 3-4 zinnen met Burnham, verandert ze compleet van mening ivm het bezoek aan "De Planeet die haar 5% overlevingskans biedt.". Plots is ze quasi zo gehoorzaam als een lammetje en knuffelt ze zelf Tilly (zucht).

En dan de man in de stoel. Waarom zat daar een man verkleed als 1950s aardbewoner? Niemand van de hele crew weet echt hoe mensen zich toen kleden. Hij kon daar in een Spiderman kostuum gestaan hebben, het zou even "normaal" zijn. Maar uiteraard komt daar geen reactie op en ook de papieren krant is na pakweg 250 jaar nog perfect herkenbaar en iets normaal. Maar hier waren we dus meer dan 1000 jaar verder.
Dat personage bracht een mix van herkenning en schaamtegevoel. Omdat bijvoorbeeld TNG ook vaak afleveringen had met vintage/retro outfits, maar daar was de context logisch: het educatief en fantasievolle holodeck. Of Q die langskwam. Ze wilden dit duidelijk ook hier proberen, maar hier voorlopig zonder enige logica.

Vervolgens wat politiek spel in het ander universum en heel wat dreigende en bloeddorstige blikken naar elkaar gooien tussen de Terrans en toen was het gedaan. Dus de volgende aflevering zal nog grotendeels gaan om de Georgiou & haar magische reis naar haar keizerrijk. Hopelijk komt Osyraa op bezoek en is ze zeer slechtgezind.
Je hebt precies verwoord wat ik dacht bij het kijken van deze aflevering. Ik heb met moeite de aflevering tot het einde gekeken en dat is me nog nooit eerder gebeurd bij Star Trek Discovery.

Nu was het bij oudere ST series ook wel eens dat er een draak van een aflevring tussen zat, maar als een seizoen bijna 30 afleveringen duurt, dan vind ik dat minder erg. Dat parallelle universum vind ik verder ook helemaal niets deze keer... het is een soort mix van het Romeinse Rijk en het Derde Rijk van Adolf Hitler? En 'Captain Killy' deed voor mij de deur dicht. Ik vrees voor de volgende aflevering, want ze zijn nog niet klaar hiermee helaas.

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie