De grote baas is man.
Tsk, da's ook niet woke
Tsk, da's ook niet woke
Ik snap de thumbs up niet zo. Zijn mensen echt zo kleurenblind? Zou ik hem echt vergeten?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Is nog steeds maar twee van de drie, man en (mogelijk) hetero
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Zap de WSM met Star Trek wordt dan zo een verkapte alcoholvrije avondTijgert schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:11:
[...]
Is nog steeds maar twee van de drie, man en (mogelijk) hetero
Het gaat mij om te zien hoe diep de blankenhaat en wokeness in de serie verwoven zitten.
Vandaar mijn spelletje “spot the WSM” (White Straight Male).
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Bacardi Oakheart cola maakt het wel leukerJoarie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:17:
[...]
Zap de WSM met Star Trek wordt dan zo een verkapte alcoholvrije avond
[ Voor 62% gewijzigd door durian op 31-12-2021 22:03 ]
Was dat niet ook gelijk het beste karakter? Net als Captain Pike het seizoen ervoor?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ah kijk, dat zou nog kunnen! Toch nog 1durian schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:01:
Cronenberg is toch blank :-)
(hm, ik heb videodrome nog ergens op een vhs band, opgenomen van de BBC in de jaren 80.)
Een blanke boomer, die wordt nog wel main antagonist….en zal dan wel met een regenboogkleurige phaser worden gestunned ofzo.
Een artikel in januari gaf het reeds aan:mister_S schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:50:
TL;DR: total shit. Mocht er een volgende seizoen komen (één die de serie wéér opnieuw tracht uit te vinden), zal ik waarschijnlijk niet eens de moeite nemen om het downloaden. Deze show begon leuk, maar eindigt in de shitpot.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Tja vanalles
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Op Videoland, staat tussen GTST en Onderweg naar morgen.Salvatron schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:56:
op welke streamingdienst kun je het 4e seizoen van star trek discovery kijken? Gewoon op netflix?
Hu?De_Bastaard schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Geen Discovery meer voor mij, en die nieuwe met Picard zelf is al even bout.
OK, dankjewel, ik zal binnenkort dan even een abonnement op Videoland afsluiten.De_Bastaard schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:37:
Op Videoland, staat tussen GTST en Onderweg naar morgen.
Ach ach ach 'de wokeness'... Je zal het maar lastig vinden als er echte menselijke problemen in je serie aan bod komen... Sowieso: wat bedoel je met wokeness? Dat er meer vrouwen een leidende rol hebben? Dat twee mannen elkaar een kusje geven? Of dat er over trauma en gevoelens gesproken wordt op een kwetsbare en treffende manier? Ik snap niet helemaal waarom je hier een probleem mee hebt. Sowieso, als je woke als denigerend woord gebruikt, aan welke kant van de discussie je ook staat, dan ben je al een beetje af.De_Bastaard schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Op Videoland, staat tussen GTST en Onderweg naar morgen.
Jokes aside, ik ben na het vorige seizoen al afgehaakt. Het had voor mij niets meer van doen met startrek zoals ik hem kon. Die wokeness trok ik echt heel slecht. Je zou verwachten dat die drama in de toekomst wel uit de wereld zou zijn omdat je tussen de Aliens enz leeft, maar helaas.
Geen Discovery meer voor mij, en die nieuwe met Picard zelf is al even bout.
Ik heb geen Videoland maar het was, vermoed ik, puur een grap over het soap-niveau van de serie.Salvatron schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:56:
[...]
OK, dankjewel, ik zal binnenkort dan even een abonnement op Videoland afsluiten.
Yup, helemaal goed. Er zijn in het verleden ook hele goede afleveringen geweest die dat adresseren. Maar als het elke week een kwart vd aflevering is dan heeft er iemand niet goed opgelet. De helft van een romcom tiet'n & skiet'n zou ook resulteren in fans die afhaken. Elke aflevering letterlijke Shakespeare-teksten in soaps ook.sebastius schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:04:
Ik vind het juist wel verfrissend dat een SciFi serie laat zien dat mensen gewoon helemaal kapot kunnen gaan. Dat ze fouten maken, heftige emoties hebben.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ah ja, vandaar dat ik het niet kan vinden, ik las wel ergens dat paramount+ wel plannen had om naar nederland te komen.F_J_K schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:27:
[...]
Ik heb geen Videoland maar het was, vermoed ik, puur een grap over het soap-niveau van de serie.
FWIW: Discovery staat niet op Netflix of Amazon Prime. Google suggereert een beetje dat het alleen op Paramount+ staat wat in NL niet wordt aangeboden.
Als eerste trek ik dat popiejopie Disco niet. Discovery schrijven is niet veel meer moeite en maakt je niet minder cool. Iemand 'af' noemen als hij volgens jou Woke denigrerend gebruikt is wel heel erg labelend en daarmee maak je de discussie dood terwijl je jezelf op je schouder klopt. Woke heeft van zichzelf een spotprent gemaakt. *knip* Nee, iets is niet 'normaal' omdat een enkeling dat wilt, dat maakt het geen norm. De verdraagzamheid wordt zwaar uitgebuit en de weerstand daartegen is gelukkig groeiende.sebastius schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:04:
[...]
Ach ach ach 'de wokeness'... Je zal het maar lastig vinden als er echte menselijke problemen in je serie aan bod komen... Sowieso: wat bedoel je met wokeness? Dat er meer vrouwen een leidende rol hebben? Dat twee mannen elkaar een kusje geven? Of dat er over trauma en gevoelens gesproken wordt op een kwetsbare en treffende manier? Ik snap niet helemaal waarom je hier een probleem mee hebt. Sowieso, als je woke als denigerend woord gebruikt, aan welke kant van de discussie je ook staat, dan ben je al een beetje af.
Ik vind het juist wel verfrissend dat een SciFi serie laat zien dat mensen gewoon helemaal kapot kunnen gaan. Dat ze fouten maken, heftige emoties hebben.
Het schrijfwerk voor Disco is niet subtiel, en sommige dingen zijn echt te makkelijk geschreven, veel 'magische momenten' om het plot vooruit te helpen. Inderdaad een voorbeeld is die 'oh we blazen onze sporedrive op, terugreis wordt balen maar we hebben het er voor over' en dan minuten later 'oh er opent een wormhole en dat is voor ons, wat aardig'. Thema's als een Booker die na een trauma helemaal van het padje af gaat en later weer zichzelf terugvind, of een persoon in een lichaamstransitie, whatever: vind ik absoluut niet storend en eigenlijk de boel zelfs verrijken.
Maar laten we wel wezen: het is een tv-serie. Vermoedelijk voor de Young Adult geschreven en iets erboven. Binge-voer voor de massa. Er zit genoeg Star Trek in als fan-service maar het is wel een ander beestje dan de cliché series van de jaren 80/90. En dat is prima! We geven ook meer toe aan maatschappelijke en persoonlijke ontwikkelingen in onze series en films. Ik zou een nieuwe serie die gewoon doorgaat met de lijn TNG, DS9, VOY eigenlijk rete-saai vinden denk ik. Been there, done that.
Tot slot: ook ik vind Disco niet briljant geschreven. De plot is vaak te makkelijk. Maar laten we wel wezen: in TNG gebeurde dat OOK bij de vleet. Reverse the polarity! (En als dat geen woke gender-bender is dan weet ik het ook niet meer)
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2022 10:45 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Maar, mensen die veel huilen zijn toch juist sterk en stabiel?snah001 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:57:
Heb net seizoen 4 afgesloten.
Even een quote uit een review op IMDB en dat geeft het eigenlijk goed weer:
"WTF is going on with everyone crying all the time?
Everyone is an emotional wreck in this show. These people should have never made it into Starfleet. There ain't no crying in Starfleet!
More than half of every episode is dedicated to people crying and explaining their feelings. They do it before and after every event that takes place and then they do it some more just so you know how the feel. Stop crying and talking already and do action. Pew! Pew!
The main girl is the worst of them all. She whispers and cries in every episode and she is suppose to be the damn captain. Nobody wants a crying captain.
She cries more than Carrie Mathison of Homeland and i didn't think that was possible. Space!"
[ Voor 6% gewijzigd door De_Bastaard op 11-08-2022 10:51 ]
Zet even z'n dronken schots accent opzij indien het je irriteert en probeer te luisteren: hij legt het veel beter uit dan hoe ik het zou kunnen, hij vertaalt basically m'n mening en die van vele anderen die het beu zijn om franchises waar ze al decennia fan van waren, te zien verworden tot een politieke propagandamachine.sebastius schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:04:
[...]
Ach ach ach 'de wokeness'... Je zal het maar lastig vinden als er echte menselijke problemen in je serie aan bod komen... Sowieso: wat bedoel je met wokeness? Dat er meer vrouwen een leidende rol hebben? Dat twee mannen elkaar een kusje geven? Of dat er over trauma en gevoelens gesproken wordt op een kwetsbare en treffende manier? Ik snap niet helemaal waarom je hier een probleem mee hebt. Sowieso, als je woke als denigerend woord gebruikt, aan welke kant van de discussie je ook staat, dan ben je al een beetje af.
Het schrijfwerk voor Disco is niet subtiel, en sommige dingen zijn echt te makkelijk geschreven, veel 'magische momenten' om het plot vooruit te helpen. Inderdaad een voorbeeld is die 'oh we blazen onze sporedrive op, terugreis wordt balen maar we hebben het er voor over' en dan minuten later 'oh er opent een wormhole en dat is voor ons, wat aardig'. Thema's als een Booker die na een trauma helemaal van het padje af gaat en later weer zichzelf terugvind, of een persoon in een lichaamstransitie, whatever: vind ik absoluut niet storend en eigenlijk de boel zelfs verrijken.
Maar laten we wel wezen: het is een tv-serie. Vermoedelijk voor de Young Adult geschreven en iets erboven. Binge-voer voor de massa. Er zit genoeg Star Trek in als fan-service maar het is wel een ander beestje dan de cliché series van de jaren 80/90. En dat is prima! We geven ook meer toe aan maatschappelijke en persoonlijke ontwikkelingen in onze series en films. Ik zou een nieuwe serie die gewoon doorgaat met de lijn TNG, DS9, VOY eigenlijk rete-saai vinden denk ik. Been there, done that.
Tot slot: ook ik vind Disco niet briljant geschreven. De plot is vaak te makkelijk. Maar laten we wel wezen: in TNG gebeurde dat OOK bij de vleet. Reverse the polarity! (En als dat geen woke gender-bender is dan weet ik het ook niet meer)
[ Voor 10% gewijzigd door PinusRigida op 11-08-2022 12:24 ]
Ik denk dat we er beter aan doen om de Amerikaanse identiteitscrisis aan die kant van de vijver te laten en het woord woke in deze context niet meer gebruiken.sebastius schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:04:
[...]
XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik ben na een paar afleveringen van S4 gestopt met Discovery. Voor mij is het "science" stukje van sci-fi een belangrijk onderdeel. In S3 lag "sci" al verstopt in een cargo bay, maar in S4 was het "out the airlock". Het 'acteerwerk' stoorde me ook al een tijdje. Tel daarbij het irrelevante (want geen toegevoegde waarde aan het verhaal) geneuzel mbt ras, gender en sexuele voorkeur op *en* de brute verkrachting van de Klingons (uiterlijk, uitspraak, geen echt 'warrior race' meer) en je mag mijn portie aan Fikkie geven.Luuk1983 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:41:
Seizoen 4 heb ik niet eens meer gekeken, het boeit mij gewoon echt niet meer. Ik wil interessante verhalen en interessante personages. Als ze goed geschreven zijn kan je je met iemand identificeren, zelfs als ze een volledig andere kleur, ras, geaardheid, of noem het maar op hebben. Als ze goed geschreven zijn maakt kleur, ras, geaardheid helemaal niks uit namelijk. Maar deze show is niet goed geschreven. Na drie seizoenen weet ik nog steeds maar de naam van drie personages ofzo, zo goed is de character development. En Burnham alleen al...ze is een narcistisch vervelend persoon waar ik mij dus niet in kan identificeren. Ze lost in haar eentje alle problemen in de hele galaxy op, maar ze doet waar ze zin in heeft en breekte regels wanneer nodig. En niet op een goede manier.
En inderdaad, de hele crew is een kleuterklas die allemaal emotionele issues hebben. Dit is geen crew van professionals van een gigantisch ruimteschip.
Tja en als de verhalen dan ook nog eens een keer inconsitent en ronduit idioot zijn (de oorzaak van de burn....) dan blijft er niks meer over. Dan gaat het alleen maar extra opvallen dat 'The message' continue keihard in je gezicht geschoven wordt. Het feit dat er hier zoveel geklaagd wordt over het woke-gebeuren komt wat mij betreft door het feit dat de hele reden van het bestaan van de serie daar om lijkt te draaien. Want de personages zijn amper boeiend en de verhalen ronduit idioot. Ik kan er in ieder geval niet meer naar kijken.
Overigens is dit niet alleen Discovery. Picard is wat minder woke en dat is ook niet om aan te kijken omdat de verhalen gewoon zo dom en idioot zijn. En bij Picard is de pacing ook nog eens dramatisch...
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Strange New Worlds is onvergelijkbaar met DiS en Picard. Zou zonde zijn om die links te laten liggen vanwege de andere series die ook Star Trek heten. Eigenlijk wel grappig: "vroegah" waren de eerste seizoenen van ST wat minder (het moest een beetje op gang komen), nu doen ze dat met hele series. SNW is wat het zou moeten zijn (in mijn ogen).FooLsKi schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:58:
[...]
Ik ben na een paar afleveringen van S4 gestopt met Discovery. Voor mij is het "science" stukje van sci-fi een belangrijk onderdeel. In S3 lag "sci" al verstopt in een cargo bay, maar in S4 was het "out the airlock". Het 'acteerwerk' stoorde me ook al een tijdje. Tel daarbij het irrelevante (want geen toegevoegde waarde aan het verhaal) geneuzel mbt ras, gender en sexuele voorkeur op *en* de brute verkrachting van de Klingons (uiterlijk, uitspraak, geen echt 'warrior race' meer) en je mag mijn portie aan Fikkie geven.
Picard is dezelfde kant op gegaan, helaas. Ik heb Strange New Worlds nog op de planning staan maar Picard en Discovery hebben me erg cynisch gemaakt mbt het potentieel van Strange New Worlds.
Vandaar dat SNW nog op de planning staat. Eerst nog ff Voyager afkijken en dan SNW.Parody schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:25:
[...]
Strange New Worlds is onvergelijkbaar met DiS en Picard. Zou zonde zijn om die links te laten liggen vanwege de andere series die ook Star Trek heten. Eigenlijk wel grappig: "vroegah" waren de eerste seizoenen van ST wat minder (het moest een beetje op gang komen), nu doen ze dat met hele series. SNW is wat het zou moeten zijn (in mijn ogen).
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De enige manier om van michael burnham af te komen is door de hele serie te cancelen...Daniel85 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:38:
Seizoen 5 wordt het laatste seizoen en komt pas begin 2024.
https://deadline.com/2023...aramount-plus-1235277382/
Discovery was niet altijd even boeiend, maar bracht wel nieuw leven in de franchise. Ben benieuwd of we dan de Starfleet Academy serie krijgen.
Angry Rabbit
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Maar de meeste daarvan waren voor het streaming tijdperksnah001 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:18:
Die "Golden Age" (was) is er wel degelijk echter gaat dat zoals altijd ook gepaard met forse missers zoals Discovery.
Het begon jaren geleden met o.a. de schitterende serie "Firefly" en daarna heeft SF flink aan populariteit gewonnen met "The Expanse", "Star Trek Strange New Worlds", "Battle Star Galactica", "Caprica" als goede voorbeelden maar ook met mooie films zoals de topper "Interstellar".
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dat is mij ook ontgaan - er was veel te doen rond S4, omdat die niet op SkyShowtime stond toen die dienst gelanceerd werd. Die hebben ze dan stilletjes toegevoegd.Raymond schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:30:
Ik zag net in de app dat S5 volgende week te zien is op skyshowtime.
Ik wist niet eens dat S4 er te zien was
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 04-04-2024 12:51 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En toen kwamen de stakingen en nu zijn we The Peripheral ook kwijtdefiant schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:59:
En dat is jammer, ik had in het begin de hoop dat het streaming tijdperk een nieuwe golden age voor SF zou inluiden juist omdat minder afhankelijk kan zijn van de mainstream vanwege TV programming perikelen. Dat bleek grotendeels (the expanse bijv als uitzondering) een illusie helaas.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jon Paul zou 27 maart 40 geworden zijn. Misschien dat daar de link zit?Raven schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:50:
Weet iemand toevallig naar wie de "For JP, with love" aan het einde van S05E01 verwijst? De enige link met Star Trek die ik zo gauw kan vinden is Jon Paul Steuer , oftewel Alexander Rozhenko, maar dat is al jaren terug, niets recents.
Dat dus...The episode was dedicated “For JP, with love,” honoring J.P. Locherer, a camera operator for the series who passed away in 2022.
[ Voor 7% gewijzigd door Raymond op 05-04-2024 09:46 ]
Dat dusRaymond schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:46:
Ik denk dat Raven ergens anders kijkt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zie nu S5E1, maar inderdaad heeft de stagaire bij Skyshowtime niet goed opgelet en vergeten om de de tweede aflevering online te zetten, of had ie geen tijd meer om hem te downloaden (kuch) ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zo dacht ik ook over, het is Star Trek dus ik kijk het maar. Maar voor hij is het niet langer een reden om te kijken. Discovery staat mij zo tegen en ik erger me er zo hard aan dat ik oprecht geen seconde nieuwsgierig geweest ben naar nieuwe afleveringen nadat ik na seizoen 3 gestopt ben met kijken. Met andere woorden: als echt de enige reden waarom je kijkt de naam Star Trek in de titel is, doe jezelf en lol en stop ermee.snah001 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:04:
De eerste 2 afleveringen van seizoen 5 gekeken.
Het is dat het Star Trek is en dat is de enige reden om het te kijken, CGI is mooi maar de verhaallijn en het acteerwerk van de hoofdactrice is gewoon erbarmelijk slecht en het grootste deel van de acteurs/actrices is ook niet het je van het.
Te gekunsteld.
Komt nog niet in de buurt van bijvoorbeeld Star Trek Strange New Worlds.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 8% gewijzigd door Wolfp4ck op 30-05-2024 16:09 ]
Zijn er dan nog nieuwe afleveringen gemaakt dan na seizoen 3Wolfp4ck schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:07:
Die laatste aflevering zelf gaf de kers op de taart met het langdradig doorbomen om toch maar tot een uur en 25 minuten te kunnen komen.
Ben blij dat het erop zit... denk niet dat ik nog een extra seizoen had kunnen volhouden (Trekkie die uit principe alles wil zien dat er gemaakt is van Star Trek)
let the past be the past.
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 30-05-2024 17:15 ]
Oscar Wilde
Spoil hem maar hoor (met spoilertags), want nu wil ik het weten ook! Ik ga er echter geen heel seizoen Star Trek Discovery voor kijken.Raven schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:14:
Dankzij de laatste ep weten we nu wel waar een bepaald personage uit ENT vandaan kwam, al is ie wel een stukje ouder geworden
spoiler:Kovich = Daniels
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
JupHeroic_Nonsense schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:17:
Laat me raden:
spoiler:...die temporal agent die ze in ENT aan boord ontdekken?
Oscar Wilde
[ Voor 4% gewijzigd door Mlazurro op 31-05-2024 17:58 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Picard S1 vond ik extreem langdradig. Dan met lage verwachtingen aan S2 begonnen, maar als het duidelijk werd dat het een time travel story ging zijn - uiteraard "toevallig" naar de huidige tijd - ben ik gewoon gestopt. Time travel is soms gewoon.... lui. S3 ben ik niet begonnen. Kan best zijn dat ik iets mis, maar ik kan mij er niet aan zetten om het te starten. Misschien volgende winter :-)page404 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:01:
@Mlazurro zou het script geschreven zijn door Terry Goodkind?![]()
Ik ben ook een tijdje geleden gestopt met kijken. Als je daarna Voyager of TNG kijkt is het, ondanks het gedateerde en af en toe houterige script, een verademing. Of gewoon Picard, wat ik ook met al zijn gebreken een hele toffe serie vond.
[ Voor 5% gewijzigd door Mlazurro op 31-05-2024 16:10 ]
S3 is één lange lipservice naar fans van TNG en Voyager. Ik kan er niks over zeggen zonder te spoilen, maar als je die twee series leuk vond, dan vind je Picard S3 waarschijnlijk ook leuk. S3 is in ieder geval héél anders dan S1 en S2.Mlazurro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:08:
[...]
Picard S1 vond ik extreem langdradig. Dan met lage verwachtingen aan S2 begonnen, maar als het duidelijk werd dat het een time travel story ging zijn - uiteraard "toevallig" naar de huidige tijd - ben ik gewoon gestopt. Time travel is soms gewoon.... lui. S3 ben ik niet begonnen. Kan best zijn dat ik iets mis, maar ik kan mij er niet aan zetten om het te starten. Misschien volgende winter :-)
Misschien ben ik gewoon niet meer compatible met de format van streaming series: lang uitrekken, weinig laten gebeuren, veel lange gesprekken, maar zorgen dat je gewoon blijft kijken door een cliffhanger op het einde. Soms is fan service ook saai en voorspelbaar.
Ik ga hem binnenkort maar eens kijken. Staat al een tijdje op mijn shortlist. Ik vermaak me toch wel hoorHeroic_Nonsense schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:33:
[...]
S3 is één lange lipservice naar fans van TNG en Voyager. Ik kan er niks over zeggen zonder te spoilen, maar als je die twee series leuk vond, dan vind je Picard S3 waarschijnlijk ook leuk. S3 is in ieder geval héél anders dan S1 en S2.
S3 begint matig, maar ontwikkelt zich daarna tot een best vermakelijk geheel.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
[ Voor 14% gewijzigd door mister_S op 11-06-2024 21:38 ]
berrijp die laatste zin echt niet.... je vind de serie Discovery beter dan Discovery met gejank???Unknown Alien schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:52:
Ook hier vermaakt met S01. S02 de eerste paar afleveringen vond ik leuk en daarna een aantal afl. geskipt.
Vind de serie zeker wel vermakelijk, beter dan discovery met al dat gejank over die captain dame
Hhmm vage zin idd.LaFleche schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:11:
[...]
berrijp die laatste zin echt niet.... je vind de serie Discovery beter dan Discovery met gejank???
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zie ook dit artikel:PatrickC schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:41:
Pfff.. zit nog midden in seizoen 4, maar waar zit ik eigenlijk naar te kijken?
Kurtzman heeft dus geprobeerd om Star Trek te marketen voor totaal verschillende doelgroepen. Het is dus niet meer 1 universum met verschillende verhalen voor 1 doelgroep, maar iedere doelgroep heeft los van elkaar feitelijk een eigen versie van Star Trek.Alex Kurtzman: I liken them to different colors in the rainbow. It makes no sense to me to make one show that’s for everybody; it makes a lot of sense to make a lot of shows individually tailored to a sect of the “Star Trek” audience. It’s a misnomer that there’s a one-size-fits-all Trekkie. And rather than make one show that’s going to please everybody — and will almost certainly please nobody — let’s make an adult drama, an animated comedy, a kids’ comedy, an adventure show and on and on. There’s something quite beautiful about that; it allows each of the stories to bloom in its own unique way.
Extreem emotionele mensen met lange tenen die zich prettig voelen bij woke ideeën denk ik.Salvatron schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:52:
En welke doelgroep heeft Discovery in 's hemelsnaam?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
de massaSalvatron schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:52:
En welke doelgroep heeft Discovery in 's hemelsnaam?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Volgens mij vindt de massa Disco best goed te doen. Eens het is ietsjes meer emotioneel neer gezet, maar wat denk je wat het met je zou doen als je een sprong naar de toekomst zou maken waarbij je nooit meer je eigen familie kan zien.... en nooit echt gezond afscheid heeft kunnen nemen???
Seizoen 1 en 2 ging nog wel. 3 was al een stuk minder en omdat Netflix seizoen 4 niet meer uitzond en deze pas recentelijk op SST staat, ben ik dat seizoen nu pas aan het kijken. En in andere ST series zaten ook best wel links naar emoties en onderlinge relaties (b.v. Data die nastreefde om emoties te voelen, Riker/Troy (Imzadi) , Seven of Nine die haar menselijkheid ging herontdekken met relaties met de Dokter en Chakotay, Paris/Torres, T’ Pol/Trip, Dax/Worf, Kira/Odo en dan zal ik er vast nog wel een paar vergeten. Maar bij deze serie lijkt het een hoofd thema te zijn, zeker omdat seizoenen nu veel korter zijn dan bij de oude ST series.NL_NaToR schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:30:
[...]
Volgens mij vindt de massa Disco best goed te doen. Eens het is ietsjes meer emotioneel neer gezet, maar wat denk je wat het met je zou doen als je een sprong naar de toekomst zou maken waarbij je nooit meer je eigen familie kan zien.... en nooit echt gezond afscheid heeft kunnen nemen???
Niet ieder seizoen is misschien even goed, maaar die laatste was best goed te doen
Dit vat echt perfect samen hoe ik Discovery heb ervaren. Vooral veel geneuzel over gevoelens en acceptatie en dat met een SF-sausje.Mlazurro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:24:
Het vorig seizoen ben ik gestopt met kijken, maar dan toch op een regenachtige avond beginnen kijken naar dit seizoen, want ik heb nu eenmaal een zwak voor sci-fi en deels ook star trek.
Ik heb eigenlijk het hele seizoen bekeken op deze manier: als er actie was of sci-fi onthullingen, keek ik. Als er een gesprek over emoties was, skipte ik deze. Soms was de helft van een aflevering mensen die met elkaar praten over hoe ze zich voelen, over hoe ze zich zouden moeten voelen, de hele tijd complimenten geven aan elkaar op vreemde momenten, mensen die anderen aanspreken "ik zag dat er iets scheelde, gaat het?" etc etcetera... ik snap niet dat hier niet meer kritiek op is, het lijkt wel een comedy sketch. Ook details, zoals wanneer er extreem gevaar nadert en elke seconde telt en ze een beslissing moeten nemen.... is er plots tijd voor een inspirerende speech, wat complimenten geven aan elkaar, waarna de camera nog even 8 close up shots toont van elk lid van de crew die goedkeurend/ontroerd knikt en naar elkaar kijkt.... en dan weer verder met het verhaal. Echt gewoon slapstick bijna.
En het tweede punt waar ik mij aan stoorde is het feit dat Burnham succesvol is in letterlijk ALLES wat ze doet en aanraakt. Alles kan ze oplossen, al haar keuzes zijn de juiste. Zowel op tactisch level als het helpen van anderen met hun "emoties". Ze wint ook elke gevecht van elke tegenstander. Een Breem verslaat ze in enkele seconden. Maar het gevecht met Mol duurt dan weer blijkbaar een kwartier ofzo ook al was Mol gewond - en Burnham heeft ook niet eens één spatje bloed of schaafwonde uiteraard, hoewel ze de hele tijd op elkaar zitten te rammen.
spoiler:Wat een absurd script en het is allemaal zodanig verpakt dat het flashy en leuk lijkt, maar als je even halt houdt en nadenkt wat er nu net gebeurt is.... dan zie je gewoon hoe ontzettend belachelijk het allemaal is.En als kers op de taart, blijkt ze ook nog eens the chosen one te zijn om die oeroude tech te beheren.... Ze bedenkt dan plots, nadat iedereen zijn & haar leven riskeerde om de portal te beschermen - dat het best vernietigd wordt ipv bewaard. Je zou denken, dan zorgt ze dat de technologie in handen komt van een consortium van verschillende culturen, net als The Archive dat kunst en kennis verzamelde van tal van rassen en culturen.... but no.... haar redenering was "Als ik het niet mag/kan beheren alleen, ja dan moet het maar naar de vernieling. Er is géén andere optie.". Ondanks dat tal van andere species voor haar sinds... blijkbaar het ontstaan van alles... wél de verantwoordelijkheid opnamen en offers maakten om de tech beschermen - inclusief de wetenschappers die haar geleid hebben tot de vondst - maar zij zegt: nope, we zijn met genoeg soorten, het mag ophouden. Het lijkt wel alsof ze liever een romance begint met Book dan de verantwoordelijkheid opneemt om de tech te beschermen, te bewaren en inderdaad te bestuderen .
Nitpicking Nerd verwoordt het allemaal zeer goed, tot in detail. [YT]
Ik kan niet wachten op de - vergeleken met dit - straightforwardness en de pretentieloosheid van het nieuwe seizoen van Star Trek: Strange New Worlds.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik ben nu door seizoen 4 aan het ploegen van Emo Trek Discovery (moet iets te kijken hebben tijdens het sporten), en ben het eens met de twee grootste problemen die men aankaart voor deze serie:Mad-Matt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:52:
Dit vat echt perfect samen hoe ik Discovery heb ervaren. Vooral veel geneuzel over gevoelens en acceptatie en dat met een SF-sausje.
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 09-08-2024 10:39 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 09-08-2024 06:56 ]
PC Specs
Help!!!! schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 06:55:
Na de eerste 3 seizoenen doorgeworsteld te hebben ben ik in Seizoen 4 na 1 aflevering afgehaakt. De emoties liepen te hoog op bij mij. Ik trok het niet meer.
^^^ dat. Maakt de afleveringen ook lekker kortMlazurro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:24:
Ik heb eigenlijk het hele seizoen bekeken op deze manier: als er actie was of sci-fi onthullingen, keek ik. Als er een gesprek over emoties was, skipte ik deze.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Sommige afleveringen kun je zelfs helemaal skippen!F_J_K schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:24:
[...]
[...]
^^^ dat. Maakt de afleveringen ook lekker kort
Zo'n Spongebob-titelkaartje er tussen:The Zep Man schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:50:
Laatste aflevering die ik van seizoen 4 keek was waarin vrouw-met-kieuwen (ik kan de meeste namen niet onthouden in deze serie, want de karakters zijn niet belangrijk genoeg en worden niet vaak genoeg genoemd) terugkomt als security chief om ervoor te zorgen dat Burnham niet verkeerde keuzes maakt m.b.t. Booker. Wat een emotioneel geouwehoer dat oplevert...
Volgens mij zou er prima een abridged variant van Discovery kunnen komen zonder de emotionele poeha. Ik vermoed dat je dan met een beetje geluk een derde van de looptijd overhoudt. Het kan wel humoristisch zijn mits goed geknipt: belangrijk moment komt op en de spanning is om te snijden. Burnham en willekeurig persoon stappen van de bridge naar de ready room. Burnham en willekeurig persoon stappen onmiddellijk weer uit de ready room. En weer door.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq