Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

Spooksel

Spooksel!

odan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:57:
Dat de trill species qua uiterlijk is veranderd van tng naar ds9 was vreemd maar absoluut te begrijpen qua make-up etc. maar dit...

Deze hele episode is een f you van heb ik jou daar aangaande canon.
Ik weet niet hoor, maar Trills hebben sinds iig DS9 gewoon een lijn met vlekken van hun hoofd tot ergens beneden en verder lijken het net mensen, dus ja... dat was niet niet anders. Alleen de vlekken zijn wat kleiner en feller lijkt het.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Canon, canon, canon... In elke ST serie wordt er wel iets tegengesproken wat in andere series is gebeurd... Of zelfs eerder in dezelfde serie.

Kijk gewoon en geniet ervan. Mooi stel trouwens die Adira en Gray! <3

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 06-11-2020 22:52 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

Spooksel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:01:
[...]

Ik weet niet hoor, maar Trills hebben sinds iig DS9 gewoon een lijn met vlekken van hun hoofd tot ergens beneden en verder lijken het net mensen, dus ja... dat was niet niet anders. Alleen de vlekken zijn wat kleiner en feller lijkt het.
Ik had het over de verandering van tng naar ds9. Daar was een giga verandering (die ik begrijp)
Afbeeldingslocatie: http://www.sherylfranklin.com/images/trek/women/tng/kareelodan.jpg
Mx. Alba schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:45:
Canon, canon, canon... In elke ST serie wordt er wel iets tegengesproken wat in andere series is gebeurd... Of zelfs eerder in dezelfde serie.
Kleine dingen zul je altijd hebben, dat is te verwachten. maar zoiets groots als zeker 50% van de populatie is geschikt naar we moeten opzoek naar andere rassen, is gewoon slecht geschreven.
Kijk gewoon en geniet ervan. Mooi stel trouwens die Adira en Gray! <3
:X
had het idee dat ik naar kinderen van 12 zat te kijken.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik dacht dat die actrice zo graag they/them genoemd wil worden, maar het was toch echt telkens she/her. Ow well.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:27
Spooksel schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:21:
Ik dacht dat die actrice zo graag they/them genoemd wil worden, maar het was toch echt telkens she/her. Ow well.
Actrice.. rol..

Ik neem aan dat je je als acteur aanpast aan de rol en niet andersom?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-08 23:49
Ik weet niet, maar een of andere reden boeit het nieuwe seizoen mij helemaal niet. Het verhaal gaat van de hak op de tak, ik heb echt geen idee wat er aan de hand is en het is een lange keten van uitgerekte huilie huilie drama dialogen die echt vermoeiend zijn om te volgen en verder eigenlijk ook niet van belang zijn voor het verhaal. Ik denk zonder al dat gejank en gezeur tussendoor dat je een aflevering samen kan pakken tot een paar minuten.

Nee ik denk dat als dit zo door gaat dat ik op een gegeven moment vanzelf afhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
Mx. Alba schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:45: Mooi stel trouwens die Adira en Gray! <3
Ik was toch enigszins teleurgesteld na Jadzia en Ezri..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:49:
Ik vond het vorige seizoen tot nu toe echt een stuk boeiender.
Klopt, er is geen sense of urgency. 't Kijkt lekker weg, maar het trekt je niet zo mee in het verhaal. Dat was met The Red Angel natuurlijk wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
Waarom is een Netflix exclusive in 21:9.geschoten? Zo jammer. Fantastisch beeld en dan die balken. Zo kansloos.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
BugBoy schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:12:
Waarom is een Netflix exclusive in 21:9.geschoten? Zo jammer. Fantastisch beeld en dan die balken. Zo kansloos.
offtopic:
Sowieso aparte ontwikkelingen op dat vlak. Content optimaliseren gaat alle kanten op (16:9, 21:9, 1:1, 9:16, horizontaal/verticaal). Smartphones, tv's en monitoren bewegen steeds meer naar 21:9 als 'bredere' nieuwe standaard, terwijl bij laptops de beweging meer gaat naar het 'hogere' 16:10. Op Prime Video staan 4:3-series die zijn 'omgezet' naar 16:9 door boven- en onderkant eraf te knippen. Geen balken maar ook niet ideaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• odan

odan

BugBoy schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:12:
Discovery is geen netflix exclusive. Netflix heeft de rechten in de (sommige) landen waar de cbs streaming service er niet is.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

odan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:57:
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Trill_symbiont

[...]

en nu een paar honderd jaar later is het ineens andersom? er zijn meer als genoeg symbionts maar te weinig hosts....

[...]

En ineens kunnen mensen wel echt samengaan met symbionts....

Dat de trill species qua uiterlijk is veranderd van tng naar ds9 was vreemd maar absoluut te begrijpen qua make-up etc. maar dit...

Deze hele episode is een f you van heb ik jou daar aangaande canon.
To be honest, beide worden uitgelegd in de aflevering.

Veel hosts zijn gestorven tijdens de burn. Hierdoor zijn er voor het eerst meer symbionts dan hosts.

En de Trill zijn net zo verbaasd als jij dat een symbiose met een menselijke host werkt. Ik denk persoonlijk dat dat nog wel als verhaallijn terug gaat komen. Dat hij/zij ook een oude host ziet (en voelt) is natuurlijk ook niet zoals een Trill de symbiose normaal gesproken ervaart.

De acteur/actrice die Gray speelt, speelde eerder al een transrol in The OA (als Buck), waar het character in het ene universum mannelijk en in het andere universum vrouwelijk was, maar door dezelfde persoon werd gespeeld.

Na Jason Isaacs is dit de tweede acteur uit The OA die in Discovery opduikt. Nog even en het wordt een cross over :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Een aflevering niet gehuild.... is een prima aflevering :)

Stom dat dat zo belangrijk voor me is. Toch is het zo.

Dit was een prima aflevering. Beetje achtergrondverhaal, beetje verdieping. Ik kan het wel waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

odan schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:16:
:X
had het idee dat ik naar kinderen van 12 zat te kijken.
Die inclusiveness gaat inderdaad wel ver. *knip*

Extreme suggesties voegen niets toe.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 09-11-2020 23:33 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Zo, gister eindelijk aflevering 4 kunnen kijken. Ik heb nog steeds niet echt een band met de meeste personages in Discovery, terwijl ze telkens het hebben over 'van elkaar houden' en van 'Michael houden' enzo. Ik vind het iets te klef voor Starfleet officieren. Maar los daarvan. De meeste kritiek is het gebrek aan character development. Wat dat betreft vond ik het een redelijk sterke aflevering. Je hebt zojuist alles achter gelaten om in een vreemd universum terecht te komen, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik vind de diner-scene daarom vrij sterk. Ook sterk vond ik het verder uitdiepen van de Thrill-maatschappij en de symbiont. Dr Culbert vind ik ook steeds beter in zijn rol als dokter kruipen. Ik kan hem steeds meer waarderen.

Wat mij dan weer wel stoort zijn de toevalligheden en het gemak waarmee regels genegeerd worden en Adria alsnog kan geholpen wordt: Burnham die sneaky niet direct naar de shuttle gaat en ze geambushed worden en heel toevallig is daar ook degene die ze wilt helpen en hopppa, ze worden geholpen.

Ik deel hierboven verder wel een beetje het sentiment qua Adria en Gray; het maakt mij niks uit of ze non-binary of trans zijn, maar het zijn net een paar kleuters die totaal onboeiend zijn om naar te kijken. Ik was niet echt overtuigd van Adria als actrice, maar ik heb wel een paar momenten gezien waardoor ik dacht: hmm, ze kan best acteren.

Kortom, op zich geen probleem dat er minder actie is deze aflevering en er meer focus is op character development en uitdiepen van een cultuur. Nou hoop ik alleen nog dat met meer character development de personages mij uiteindelijk ook echt wat gaan schelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 09-11-2020 10:57 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Luuk1983 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:57:
Wat mij dan weer wel stoort zijn de toevalligheden en het gemak waarmee regels genegeerd worden en Adria alsnog kan geholpen wordt: Burnham die sneaky niet direct naar de shuttle gaat en ze geambushed worden en heel toevallig is daar ook degene die ze wilt helpen en hopppa, ze worden geholpen.
Dat heb ik anders gezien: Ze werden door die ene Trill begeleid naar de Shuttle. Maar Burnham viel het op dat dit niet de weg terug naar de shuttle was en dat bleek ook zo te zijn: Ze werden door een stel handlangers van die begeleider overvallen.

Die andere Trill was hen gevolgd en heeft hen verder naar de grotten begeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raymond schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:04:
[...]

Dat heb ik anders gezien: Ze werden door die ene Trill begeleid naar de Shuttle. Maar Burnham viel het op dat dit niet de weg terug naar de shuttle was en dat bleek ook zo te zijn: Ze werden door een stel handlangers van die begeleider overvallen.

Zo kwam de scene ook op mij over.

Burnham wist immers niet waar de grotten waren.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Raymond schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:04:
[...]

Ah, ok, dat zou ook kunnen inderdaad!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:20

Bestla

Kvinne

Ik vond dit met afstand de slechtste aflevering, ik viel zowat in slaap. Ik had dat ook met DS9 als er geen actie was, maar alleen drama.

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 09-11-2020 15:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vond het een mooie aflevering, en had ook niet door dat deze met ruim 50 minuten vrij lang duurde.

Als die negativiteit hier aangaande inclusiviteit en zelfs iemand die pedo's aanhaalt... Door dit soort figuren hier wordt maar weer bewezen dat we er nog lang niet zijn als het om acceptatie gaat. Mijn maag keert er eigenlijk een beetje van om. Ik had niet verwacht dit hier op Tweakers te zien.
(Zelf had ik er geen 'last' van en zat ik niet steeds te loeren zo van 'is dat nou een man of vrouw en bah!')

Aangaande urgency: Er staat ons nog wat te wachten met Control denk ik. Die lijkt (deels) bezit te hebben genomen van Detmer? Of is het de Sphere Data... Ook de ship computer die gek ging doen beloofd nog wat.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

Heroic_Nonsense schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:06:
[...]

To be honest, beide worden uitgelegd in de aflevering.

Veel hosts zijn gestorven tijdens de burn. Hierdoor zijn er voor het eerst meer symbionts dan hosts.

En de Trill zijn net zo verbaasd als jij dat een symbiose met een menselijke host werkt. Ik denk persoonlijk dat dat nog wel als verhaallijn terug gaat komen. Dat hij/zij ook een oude host ziet (en voelt) is natuurlijk ook niet zoals een Trill de symbiose normaal gesproken ervaart.
800 jaar voor discovery langskomt waren er op Trill (planeet) 650 miljoen trill (mensen) en 11 miljoen symbioten. Dus ook nog een aardig aantal die op oa. federation schepen/bases/planeten zullen zitten.

Stel dat die 650 miljoen nog steeds zo is 800 jaar later. dan zijn er zo'n 325 miljoen mogelijke hosts op trill zelf.

Veel van de hosts en symbioten die op op schepen/bases/planeten zaten zullen gestorven zijn. maar dat verklaart dus niet waarom er nu ineens gezocht moet worden naar andere rassen om symbioten in kwijt te kunnen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
odan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:39:
[...]

800 jaar voor discovery langskomt waren er op Trill (planeet) 650 miljoen trill (mensen) en 11 miljoen symbioten. Dus ook nog een aardig aantal die op oa. federation schepen/bases/planeten zullen zitten.

Stel dat die 650 miljoen nog steeds zo is 800 jaar later. dan zijn er zo'n 325 miljoen mogelijke hosts op trill zelf.

Veel van de hosts en symbioten die op op schepen/bases/planeten zaten zullen gestorven zijn. maar dat verklaart dus niet waarom er nu ineens gezocht moet worden naar andere rassen om symbioten in kwijt te kunnen.
Je verwacht ook de ontvangst in een metropool ipv in de jungle. Dus wellicht is er een Coronavirus op Trill rondgegaan, waardoor de populatie gedecimeerd is naar minder dan 10 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

Z___Z schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:22:
[...]

Je verwacht ook de ontvangst in een metropool ipv in de jungle. Dus wellicht is er een Coronavirus op Trill rondgegaan, waardoor de populatie gedecimeerd is naar minder dan 10 miljoen.
En zoiets ook echt vermelden in de episode is natuurlijk niet belangrijk...

Het is gewoon weer eens slecht geschreven, maar dat komt wel vaker voor in discovery.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
odan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:39:
[...]

En zoiets ook echt vermelden in de episode is natuurlijk niet belangrijk...

Het is gewoon weer eens slecht geschreven, maar dat komt wel vaker voor in discovery.
Tja, als je op elke plot hole zout legt, kan je beter geen tv kijken, maar beter een boek lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Z___Z schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:47:
[...]

Tja, als je op elke plot hole zout legt, kan je beter geen tv kijken, maar beter een boek lezen.
Nee joh, die zijn ook slecht geschreven |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Z___Z schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:22:
[...]

Kijk een heleboel afleveringen van de andere series terug en je zal vaker zien dat hele planeten vaak teruggebracht worden tot één contactpersoon en één locatie. Het moet natuurlijk ook wel behapbaar blijven en er is simpelweg ook geen budget om het veel grote te maken dan dat. Voordat ze naar de planeet gingen hadden ze al aangegeven dat ze problemen hadden met een symbiont. Ik kan mij zomaar voorstellen dat dat de reden is om naar de 'jungle' te gaan; die speciale grotten zijn daar immers.

Waarom ze trouwens met de shuttle naar de planeet gingen in plaats van met de transporters was mij overigens niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Nyarlathotep schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:19:
Ook de ship computer die gek ging doen beloofd nog wat.
Daar gaf Saru duiding aan: volgens hem was dat de sphere data die de Discovery wilde beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik dacht dat ik het hier gelezen had maar waarschijnlijk was het op Reddit. Iemand gaf aan dat seizoen 1 tot nu toe het beste was. Nu heb ik me in mijn herinnering prima vermaakt met seizoen één maar beste vond ik wat overdreven.

Was wel reden om seizoen 1 nog eens terug te kijken. Ondanks dat ik de grote lijn nog wel wist ook veel niet blijven hangen. Nu ook gewend aan de karakters en de vernieuwingen (Klingons vooral), denk dat het helpt dat ik anders kijk. Echt wel een prima seizoen dan, beter dan in mijn herinnering. Mickael is nog veel stabieler en Ash veel minder irritant dan ik dacht (al ben ik nog steeds blij dat dat karakter niet mee mee doet). Echt beter en fijner dan ik dacht. Lorca vond ik al goed en dat is nog eens bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:30:
[...]

Kijk een heleboel afleveringen van de andere series terug en je zal vaker zien dat hele planeten vaak teruggebracht worden tot één contactpersoon en één locatie. Het moet natuurlijk ook wel behapbaar blijven en er is simpelweg ook geen budget om het veel grote te maken dan dat. Voordat ze naar de planeet gingen hadden ze al aangegeven dat ze problemen hadden met een symbiont. Ik kan mij zomaar voorstellen dat dat de reden is om naar de 'jungle' te gaan; die speciale grotten zijn daar immers.

Waarom ze trouwens met de shuttle naar de planeet gingen in plaats van met de transporters was mij overigens niet helemaal duidelijk...
Natuurlijk snap ik dat er op de kosten gelet moet worden, maar dan zou een ontvangst binnen logischer zijn. Ze hadden dan ook gewoon naar binnen kunnen stralen ipv de overbodige shuttle scene te maken. Ik vind deze plot holes overigens niet zo erg. Het meeste stoor ik me eigenlijk aan het slechte acteerwerk van Micheal. Het derde seizoen is wel meer Star Trek dan de eerste twee waren, dus misschien komt het nog wel goed. Toen ik TNG keek had ik de eerste seizoenen ook nooit gezien. Vroeg me al af bij the Big Bang Theory wie Wesley Crusher was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ook bezig met de serie sinds een paar weken. Werd dus tijd. Topserie. :)

spoiler:
Bij Mr. Mudd moest ik gelijk aan Q (TNG) denken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan

odan

PD2JK schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:43:

Bij Mr. Mudd moest ik gelijk aan Q (TNG) denken.
Mudd is een karakter dat origineel in TOS langskwam.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
Ik moet dit toch ook even kwijt hier, ook al heb ik het hele topic niet doorgenomen. Ik ben een gemiddelde fan van Star Trek - met in bijzonder de TNG serie en de films die daaruit voort kwamen. De eerste twee recente films keken ook lekker weg. TNG deels uit nostalgie, maar ook door de drive, de frisheid, de sterke personages en de wetenschappelijke insteek die altijd belangrijk was. TNG kent een soort puurheid. Een paar episodes zijn gewoon geniaal, ook al is de productie soms aandoenlijk low budget en 1990s. De films kon ik vooral smaken voor de actie en avontuur, al was de laatste iets teveel comedy.

Ik ben nu ook beginnen kijken naar Discovery S3, na twijfel na veel ups & downs in de vorige en ik denk dat ik gewoon ga stoppen. Ik irriteer mij rot aan de ellenlange emotionele dialogen en ditto situaties. Het lijkt soms wel Modern Family. De laatste aflevering leek wel een kleuterklas, waar iedereen wat boos was op iedereen en op het einde dan weer terug dikke vrienden waren. Dat was gewoon het grote thema van de aflevering. En dan ook nog eens de extreem onsubtiel injectie van een transgender/genderloos/holebi bijverhaal. In de bekende aflevering van Deep Space Nine (Jadzia Dax & Lenara Khan) was dit nog een progressief en moedig statement. Ik heb er an sich geen probleem mee natuurlijk, maar nu is het gewoon een commerciële keuze en overduidelijk mikken op de positieve posts op Twitter. De relatie van Paul & Hugh is tenminste super naturel en bijna zonder enige vorm van moreel preken.
Ik wil kijken naar een verhaal uit het Star Trek universum - letterlijk en figuurlijk, niet op "Play" klikken en zien welk trending thema ze nu zullen aansnijden. Het maakt het artificieel en zorgt dat ik er nooit ingezogen word.

Maar ik wijk af. Nee, ik vind de serie gewoon teleurstellend boring - ondanks het grote budget - en een paar personages zijn bijzonder irritant - met Tilly als koploper. Hoe zij het stereotiep 'onzekere, zenuwachtig stotterende meisje, maar toch moedig als het nodig is en altijd gelovend in de goedheid van iedereen" speelt is een gigantische karikatuur.

Ik heb gewoon het gevoel dat de 3-4 afleveringen die nu al uit zijn, perfect in één of twee afleveringen verteld konden worden in een lekker levendig tempo, als ze gewoon geskipt hadden op onnodige dialogen of sociale conflicten. Meer Star Trek, minder tear trek aub. Ook lijkt het mij dat ze - zoals zo vaak bij Netflix series tegenwoordig - eerst opbouwen met saaie afleveringen, om dan te eindigen met een climax of een conflict - en de onvermijdelijke cliffhanger om iedereen te sluizen naar het volgende seizoen.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mlazurro schreef op donderdag 12 november 2020 @ 02:05:
[heel verhaal en analyse]
. Meer Star Trek, minder tear trek aub.
Maar je hebt een punt. Het is anno nu totaal iets anders dan Capt. Kirk, Spock en lt. Uhura. :+

Je zou haast een praatgroep oprichten voor Star Trek Discovery getraumatiseerden...
TTA --> TearTrekAnonymous >:)

Desondanks ga ik vrijdag gewoon weer "Die Trying" kijken. :Y

Eigenlijk is het niet zo vreemd dat de afleveringen zo verschillend zijn. Als je ziet hoeveel verschillende mensen regisseren en schrijven:
Wikipedia: List of Star Trek: Discovery episodes

...ondertussen zijn de opnames van S4 al bezig...

[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 12-11-2020 09:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
ah ik weet nog met voyager dat de hele crew te pas en te onpas het holodeck in stapte met als resultaat dat je naar een aflevering zat te kijken die zich afspeelde in 1800 oid. Heer-lijke SF! *not*

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mlazurro schreef op donderdag 12 november 2020 @ 02:05:
Ik moet dit toch ook even kwijt hier, ook al heb ik het hele topic niet doorgenomen. Ik ben een gemiddelde fan van Star Trek - met in bijzonder de TNG serie en de films die daaruit voort kwamen. De eerste twee recente films keken ook lekker weg. TNG deels uit nostalgie, maar ook door de drive, de frisheid, de sterke personages en de wetenschappelijke insteek die altijd belangrijk was. TNG kent een soort puurheid. Een paar episodes zijn gewoon geniaal, ook al is de productie soms aandoenlijk low budget en 1990s. De films kon ik vooral smaken voor de actie en avontuur, al was de laatste iets teveel comedy.

Ik ben nu ook beginnen kijken naar Discovery S3, na twijfel na veel ups & downs in de vorige en ik denk dat ik gewoon ga stoppen. Ik irriteer mij rot aan de ellenlange emotionele dialogen en ditto situaties. Het lijkt soms wel Modern Family. De laatste aflevering leek wel een kleuterklas, waar iedereen wat boos was op iedereen en op het einde dan weer terug dikke vrienden waren. Dat was gewoon het grote thema van de aflevering. En dan ook nog eens de extreem onsubtiel injectie van een transgender/genderloos/holebi bijverhaal. In de bekende aflevering van Deep Space Nine (Jadzia Dax & Lenara Khan) was dit nog een progressief en moedig statement. Ik heb er an sich geen probleem mee natuurlijk, maar nu is het gewoon een commerciële keuze en overduidelijk mikken op de positieve posts op Twitter. De relatie van Paul & Hugh is tenminste super naturel en bijna zonder enige vorm van moreel preken.
Ik wil kijken naar een verhaal uit het Star Trek universum - letterlijk en figuurlijk, niet op "Play" klikken en zien welk trending thema ze nu zullen aansnijden. Het maakt het artificieel en zorgt dat ik er nooit ingezogen word.

Maar ik wijk af. Nee, ik vind de serie gewoon teleurstellend boring - ondanks het grote budget - en een paar personages zijn bijzonder irritant - met Tilly als koploper. Hoe zij het stereotiep 'onzekere, zenuwachtig stotterende meisje, maar toch moedig als het nodig is en altijd gelovend in de goedheid van iedereen" speelt is een gigantische karikatuur.

Ik heb gewoon het gevoel dat de 3-4 afleveringen die nu al uit zijn, perfect in één of twee afleveringen verteld konden worden in een lekker levendig tempo, als ze gewoon geskipt hadden op onnodige dialogen of sociale conflicten. Meer Star Trek, minder tear trek aub. Ook lijkt het mij dat ze - zoals zo vaak bij Netflix series tegenwoordig - eerst opbouwen met saaie afleveringen, om dan te eindigen met een climax of een conflict - en de onvermijdelijke cliffhanger om iedereen te sluizen naar het volgende seizoen.
DSC is bewust anders gemaakt dan eerdere ST-series; hier hebben we het al vaker over gehad in dit topic (ik begrijp dat je het niet allemaal gaat teruglezen; no offense).

Voor de échte Trek moet je over een tijdje bij de nieuwe ST-serie Strange New Worlds zijn. Die serie vertelt het deel van de Enterprise-missie toen Pike nog kapitein was (Kirk doet nog niet mee, Spock wel). Wel nieuwe acteurs, dus even wennen, alhoewel de acteur die Spock speelt het goed doet (dezelfde die ook de rol van Spock speelde in Discovery S2).

Als de depiction van de Enterprise en haar crew van hetzelfde soort is als in DSC S2, dan belooft dat geen tear jerk serie te worden, maar gewoon ouderwetse, pure Star Trek dat ergens het midden tussen TOS en TNG zal houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:49
Lower Decks is de enige goeie ST serie de afgelopen jaren. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

chaoscontrol schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:49:
Of Wikipedia: The Orville

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
chaoscontrol schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:49:
Lower Decks valt zeker niet tegen. Best grappig en enigszins spannend, met voldoende zelfspot en een dikke knipoog. En nog een beetje Star Trek gevoel tussendoor.

• MoiZie
  • Laatst online: 08:37
Zou Rachael Ancheril stoppen met de serie? Gezien Nhan nu weg is (permanent?). Vermakelijke aflevering, wanneer komen de Federation nano-bots die het schip even voorzien van alle laatste snufjes? :+

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:47
In de laatste aflevering (afgelopen vrijdag) zat ze er nog in hoor. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Tc99m op 12-11-2020 16:55 ]

scintillating

• MoiZie
  • Laatst online: 08:37
Tc99m schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:38:
[...]

In de laatste aflevering (afgelopen vrijdag) zat ze er nog in hoor. ;)
Die van vandaag niet meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:47
Ah, okay, bedankt voor de (minor?) spoiler dan. ;) De aflevering is in Nederland morgen pas op Netflix beschikbaar.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

spoiler:
Deze aflevering keek lekker weg, met leuke knipoog naar een bepaald schip. (J). Deze lijn naar boven aanhouden graag. (y) . En een hommage naar 1 van de overleden acteurs van DS9.

[ Voor 45% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-11-2020 14:01 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Laatst online: 15:08
Illegal_Alien schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:55:
spoiler:
Deze aflevering keek lekker weg, met leuke knipoog naar een bepaald schip. (J). Deze lijn naar boven aanhouden graag. (y) . En een hommage naar 1 van de overleden acteurs van DS9.
spoiler:
Ik weet dat er van de DS9 cast er volgens mij nu 2 overleden waren, maar de hommage heb ik gemist volgens mij... waar zat die ongeveer

Overigens de aflevering is via Netflix te zien in NL nu, dan zijn spoiler tags toch niet meer nodig? Anyway, voor de nog niet kijkende mensen is dit wel vriendelijker natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

NL_NaToR schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:57:
[...]

spoiler:
Ik weet dat er van de DS9 cast er volgens mij nu 2 overleden waren, maar de hommage heb ik gemist volgens mij... waar zat die ongeveer

Overigens de aflevering is via Netflix te zien in NL nu, dan zijn spoiler tags toch niet meer nodig? Anyway, voor de nog niet kijkende mensen is dit wel vriendelijker natuurlijk ;)
Vandaag uit, dus doe het nog even met spoiler tags; morgen niet meer.

spoiler:
USS NOG NCC-325070 rond 5:32
[quote]According to Alex Kurtzman, the ship was named after Starfleet officer Nog, and it is an Eisenberg-class vessel, named in tribute to the actor. [1]
The Nog has the second highest registry number of Federation starships, after the USS Relativity (NCV-474439-G).[/quote]
Bron: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/USS_Nog

[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-11-2020 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Laatst online: 15:08
Illegal_Alien schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:06:
[...]

Vandaag uit, dus doe het nog even met spoiler tags; morgen niet meer.
Helemaal mee eens, vind dat ook zelf de meeste vriendelijke weg! Liever een spoiler te veel, dan het plezier van iemand naar de klote :-).
spoiler:
USS NOG NCC-325070 rond 5:32
[quote]According to Alex Kurtzman, the ship was named after Starfleet officer Nog, and it is an Eisenberg-class vessel, named in tribute to the actor. [1]
The Nog has the second highest registry number of Federation starships, after the USS Relativity (NCV-474439-G).[/quote]
Bron: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/USS_Nog
spoiler:
:o Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
Erg leuk om de futuristische Starfleet te zien. Ik hoop dat de komende afleveringen meer kruimels worden gelegd over the Burn.

Georgiou wordt zo te zien een soort van mol of toch een liability. En de leukste toevoeging aan de serie, Book, mag ook meer op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
Illegal_Alien schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:55:
spoiler:
spoiler:
Alleen jammer dat het naar tijdlijn totaal niet klopt, discovery is uit 2258 en Voyager gelaunched in 2371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:49
gerre22 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:38:
[...]

spoiler:
Alleen jammer dat het naar tijdlijn totaal niet klopt, discovery is uit 2258 en Voyager gelaunched in 2371
Wat klopt er niet dan? Ze zien alleen Voyager-J en dus de 11e Voyager. Aangezien de schipnamen alleen worden over genomen van legendarische schepen 'weten' ze dus dat er behoorlijk wat verhalen achter moeten zitten. Ze zeggen dan ook dat ze die wel zouden willen horen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
chaoscontrol schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:03:
[...]

Wat klopt er niet dan? Ze zien alleen Voyager-J en dus de 11e Voyager. Aangezien de schipnamen alleen worden over genomen van legendarische schepen 'weten' ze dus dat er behoorlijk wat verhalen achter moeten zitten. Ze zeggen dan ook dat ze die wel zouden willen horen.
Ja, je hebt gelijk. Ik heb het stukje juist even opnieuw gekeken. Bij mijn eerste viewing leek het alsof ze feeling hadden met de reis van Voyager (waarschijnlijk ikzelf als fan die mijn gevoelens projecteer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vond het wel weer een totaal andere aflevering. Beetje 'ouderwets' Star Trek. 8)

Wat highlights vond ik o.a.:

De AI/Android/Holo die tijdens de 1ste briefing van Michael en Saru ff terloops opmerkte dat 'ie nogal veel 'emotie' detekteerde. ;)
Het 'verhoor' Philippa Georgiou was ook wel opmerkelijk. En wie was nou die man met de bril?
En in de laatste minuten van de aflevering, als Michael Philippa aanspreekt, die laatste niet reageert...??? Alsof ze ergens anders was.

En de referentie naar het schip met al de zaden, USS Tikhov, deed me denken aan de Svalbard zaadkluis:
Wikipedia: Svalbard Global Seed Vault

En wat is er nou eigenlijk aan de hand met Detmer? Last van PTSS/D o.i.d?

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 13-11-2020 21:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
ehtweak schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:40:

Het 'verhoor' Philippa Georgiou was ook wel opmerkelijk. En wie was nou die man met de bril?
De man met de bril is niemand minder dan David Cronenberg en ik denk dat we voor zijn rol in de richting van section 31 moeten denken. ( of wat daar na 900 jaar uit geevolueerd is)

[ Voor 6% gewijzigd door justmike op 13-11-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@justmike De naam v.d. acteur is het probleem niet, z'n rol wel... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben absoluut geen fervent trekkie, ben in de jaren '90 en later altijd een casual viewer geweest, maar dat de laatste afleveringen veel weg hebben van de oudere ST series en afleveringen herken ik zeker wel. Wat mij betreft heel wel prima: een rode draad is zeker aanwezig, maar de afleveringen kunnen gewoon op zichzelf staand bekeken worden. Handig voor mijn vrouw die niet altijd mee kan kijken.

De gezonde dosis zelfspot van de schrijvers kan ik trouwens wel waarderen (AI figuur en Burnham die te veel emoties zou hebben ;) )

Het contrast tussen de Burnham in S1 en dit seizoen vind ik overigens erg groot. Mocht ze nog iets van "Vulcan" gedrag in zich hebben dan heeft ze dat nu wel aardig onderdrukt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

ehtweak schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:57:
@justmike De naam v.d. acteur is het probleem niet, z'n rol wel... ;)
Ik vond anders dat ie zijn rol goed speelde, ondanks zijn leeftijd :+

Heb alleen een beetje schrik met wat hij moet voorstellen en wat ze met Georgiou gedaan hebben. Alsof ze al niet labiel genoeg was. En de manier waarop ze die hologrammen uitschakelde was toch ook niet echt geloofwaardig.

En dat 800 jaar na het eerste EMH ze nog altijd geen holografische dokter kunnen maken die een beetje fatsoenlijke manieren heeft lijkt me ook vreemd. Het knikje naar de EMH daarmee is leuk, maar zelfs in VOY konden we al zien met Mk IV dat het beter kon.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ben bijzonder gecharmeerd van het idee van de toekomstige Starfleet.
Een romp volledig gemaakt uit hologrammen... hoe kom je er op en hoe waarborg je de integriteit daarvan als je ruzie hebt men een ander schip of anomalie.

Wel bijzonder dat men niet meteen begon het Dilithium te her distribueren nadat duidelijk was hoeveel Discovery had.
De overmatige achterdocht vond ik ook wel wat raar, maakte van bijna de enige blanke (schijnbaar) heteroseksuele (mensen) man meteen een grumpy bastard.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blokker_1999 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:00:
[...]

Ik vond anders dat ie zijn rol goed speelde, ondanks zijn leeftijd :+
Het probleem was niet hoe die de rol speelde, maar wat voor een rol 'ie speelt... ;)
Kan me namelijk niet herinneren dat 'ie werd voorgesteld of gezegd werd; dit is persoon huppelpup, onze top-inquisiteur o.i.d. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Tijgert schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:28:
[...]
De overmatige achterdocht vond ik ook wel wat raar, maakte van bijna de enige blanke (schijnbaar) heteroseksuele (mensen) man meteen een grumpy bastard.
Er komt een 900+ jaar zo goed als nieuw onbekend schip binnen met officiele Starfleet markings. Dan vind ik het niet gek als ze wat achterdochtig raken. :p.

Waar heeft die blanke hetroseksuele je betast? O-) /sarcasme.
ehtweak schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:08:
[...]

Het probleem was niet hoe die de rol speelde, maar wat voor een rol 'ie speelt... ;)
Kan me namelijk niet herinneren dat 'ie werd voorgesteld of gezegd werd; dit is persoon huppelpup, onze top-inquisiteur o.i.d. :+
Meest logische zal dan wel Section 31 zijn (of Terran? >:))

Nog een kleine gedachtengang van The Burn.

Kan natuurlijk dat dit is veroorzaakt door de moeder van Michael Burnham? Toen zij in de toekomst landde. /cheap verklaring detected. >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-11-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

Wildfire

Joy to the world!

ehtweak schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:08:
[...]

Dat zal ook de bedoeling zijn, om het ook voor de kijker mysterieus te houden. Het zou ook mij niets verbazen als hij bij Section 31 of de toekomstige opvolger daarvan behoort. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 14-11-2020 23:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
@ehtweak

Ik denk dat die hele scene een set up is naar de de Section 31 serie die momenteel in pre productie zit.

Michelle Yeoh/Philippa Georgiou zal hier een rol in gaan spelen. Het feit dat David Cronenberg vooral gekend is van scifi/fantasy werk dat de donkere kantjes van de menselijkheid verkent past volgens mij wel bij het hele Section 31 en Mirrorverse verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:09
En het slaapmuziekje/deuntje zal ook wel met The Burn te maken hebben.
Theorie: Het ontploffen van het Dilithium veroorzaakte geluidsgolven wat lijkt op dat slaapliedje? :+
Oplossing: Ze gaan terug naar het verleden en ze zorgen ervoor dat iedereen in het universum dat nummer gaat spelen/zingen, en dat voorkomt het ontploffen van Dilithium 8) :+

[ Voor 33% gewijzigd door Remy!!!! op 14-11-2020 23:24 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik voel de bui al weer hangen... al deze genoemde plots/verhaallijnen komen in de cliffhanger bij elkaar en worden niet beantwoord. Waardoor je wel weer moet kijken naar het vervolg of prequels, of sequels, of sidestories, of whatever. :+ :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

Remy!!!! schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:23:
Theorie: Het ontploffen van het Dilithium veroorzaakte geluidsgolven wat lijkt op dat slaapliedje? :+
Oplossing: Ze gaan terug naar het verleden en ze zorgen ervoor dat iedereen in het universum dat nummer gaat spelen/zingen, en dat voorkomt het ontploffen van Dilithium 8) :+
Ik snap niet dat Michael daar zo verbaasd over was. Waarom zou dat liedje niet doorheen de federatie verspreid zijn geraakt voor de Burn?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 13:48
Illegal_Alien schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:16:
[...]

Er komt een 900+ jaar zo goed als nieuw onbekend schip binnen met officiele Starfleet markings. Dan vind ik het niet gek als ze wat achterdochtig raken. :p.

Waar heeft die blanke hetroseksuele je betast? O-) /sarcasme.

[...]

Meest logische zal dan wel Section 31 zijn (of Terran? >:))

Kan natuurlijk dat dit is veroorzaakt door de moeder van Michael Burnham? Toen zij in de toekomst landde. /cheap verklaring detected. >:)
Hah, dan was de NPO eerder met hun Dieuwertje Blokkade <+:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
Ik heb het ook nog een kans gegeven en ik moet niet ontkennen dat het een fijnere aflevering was. Federation sfeertje, andere schepen, nieuwe technologie, knipogen naar het verleden... al zijn er altijd scenes, dialogen, situaties waarbij ik met mijn ogen moet draaien en diep zuchten.

- hoe kinderlijke happy de crew reageerde als ze de basis zagen, of bij elk goed nieuws. Ik mis de fonkelende oogjes van Riker of de zelfzekere, subtiel trotse blik van Picard. Van overacting was geen sprake.

- zoals hier al aangehaald: het grote arrogante wantrouwen van de big chief tov the crew, bij hun aankomst. En hoe verrassend en onlogisch snel het ook weer weg was na één "liefdadigheidsactie".

- Hoe ze ook iedereen - opnieuw weer onlogisch - vaag blijven doen over The Burn.

- Fijne interessante nieuwe personages (de mystery man met de bril tijdens het interview), maar ik heb dan weer het irritante gevoel dat we ofwel die personages niet meer (of te weinig) terugzien of niet uitgediept zullen zien, of we ze pas op het einde van het seizoen terug zien na een black out screen na een wtf scene, genre "Oh nee dat was die ....". En dan wachten op het volgende seizoen..🙄. Er is een soort wantrouwen van mij als kijker, waar ik moeilijk af kan.

We zullen zien bij de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mlazurro schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:03:
- hoe kinderlijke happy de crew reageerde als ze de basis zagen, of bij elk goed nieuws.

- zoals hier al aangehaald: het grote arrogante wantrouwen van de big chief tov the crew, bij hun aankomst. En hoe verrassend en onlogisch snel het ook weer weg was na één "liefdadigheidsactie".
Die dingen dus. Starfleet mag dan wel geen leger per se zijn, het is wel een militairistische organisatie, al dan niet met als hoofddoel doel de wetenschap te bevorderen.

Al die overdaad van chicks overal op het schip zal ten eerste al een leuke week vol spanning per maand opleveren (ze zijn al lang genoeg van huis om volledig gesynchroniseerd te zijn), maar die emotionele onzin steeds ‘je kan het, ik geloof in je, wil je praten’ en dat janken, dat hoort daar gewoon niet in thuis. Die shit gets you killed in een pinch. Dat ze dat nog steeds niet zijn is hoogst verbazend, als het geen tv show was.

Die hele dynamiek met de nieuwe Starfleet is toch onzin, als ze zo wantrouwt werden, waarom mochten ze dan gewoon binnen komen en alles zien? Dan laat je ze toch ergens ver weg parkeren en beam je er stiekem heen voor onderzoek?

En archieven hebben dat een bepaald schip (Discovery) stuk was van een millennium terug wat dan niet klopte. Goh, 1000 jaar en er klopt iets niet. Hadden ze toen geen fouten ofzo? Hebben ze nu dan een 100% volledig en accuraat archief van DUIZEND jaar terug? Make that the cat wise.

En hoe wantrouwt ook, deze missie mochten ze opeens wel doen, nadat ze was aangezegd dat ze gesplit en gestript zouden worden.
Als IK dat zou hebben zou ik me ook aanmelden voor deze humanitaire missie en daarna direct wegwarpen. Zoek het dan maar uit met je Starfleet sublight motoren. Catch me if you can.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Tijgert schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:25:
Als IK dat zou hebben zou ik me ook aanmelden voor deze humanitaire missie en daarna direct wegwarpen. Zoek het dan maar uit met je Starfleet sublight motoren. Catch me if you can.
En dan?
Ergens kolonie stichten met de crew en langzaamaan uitsterven?

Dat er niet inhoudelijk wordt ingegaan op de burn, lijkt me komen omdat de schrijvers dit tot later willen bewaren en een beetje willen uitsmeren over de afleveringen. Prima.

Ik hoop wel dat dan ook duidelijk gaat worden waarom er dan in die 100jr niet een alternatief voor dilithium is bedacht. Dit was een kristal dat veel binnen de federatie werd gebruikt, maar er waren andere oplossingen voor FTL.
En ik ga ervanuit dat in de 700-800jr tussen de tijd van Discovery en de burn er intussen ook wel een opvolger voor warp is bedacht. Denk alleen maar aan de borg met hun transwarp. Waar is die tech dan heen?

Ben benieuwd hoe de schrijvers daar invulling aan gaan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Raymond schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:42:
[...]

En dan?
Ergens kolonie stichten met de crew en langzaamaan uitsterven?
Niet noodzakelijk, er zijn genoeg settlements met mensen te vinden of desnoods een ander soort.
Maar je kan stellen dat een schip met crew van 1000 jaar terug niet direct valt onder de autoriteit van Starfleet 1000 jaar later. Je kunt ook stellen dat je geen groep mensen van 1000 jaar terug zomaar kunt opsplitten 1000 jaar later alsof het machines waren. Die impact is te groot en nogal harteloos, tweede argument om de pleiterik te maken.

Niet noodzakelijk voor altijd, maar wel om even duidelijk te maken dat men niet wanhopig is voor anschluss en dat Starfleet misschien Discovery meer nodig heeft dan andersom. Zonder zekere garanties op behandeling moet je jezelf niet zomaar opofferen omdat een organisatie 1000 jaar later ook Starfleet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Interessante aflevering S3 E6. 8)

Leuk 'toeristisch' uitstapje van Michael en Georgiou om Book op te halen en en passant nog ff de black box mee te nemen (alhoewel het meer een staaf is). En de momenten waarop Philipa ff wegvalt zijn ook een voorteken van veel meer 'vage' ellende.

Grudge de kat is ook nog steeds een mysterie; is het nou een gewone dikke ruimtekat of... ?

Opmerkelijk vond ik overigens in de laatste paar seconden, na de reprimande en demotie door Saru van Michael, het feit dat ze haar badge af deed.

Technisch hoogtepuntje vond ik de nieuwe gear waarmee de Discovery bemanning en schip zijn geupgrade. d:)b Leuk spul. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ehtweak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:08:
Grudge de kat is ook nog steeds een mysterie; is het nou een gewone dikke ruimtekat of... ?
Over Grudge gesproken, drukte Grudge op het hail knopje? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 20-11-2020 12:02 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42
Raven schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:02:
[...]

Ik zie wel wat privacy issues met het tot stand komen van die verbinding, maar misschien is dat in de toekomst geen issue meer :)

Wel erg veel gejatte elementen (de collar met perimeter fence, ik zat te wachten op een exploderend hoofd maar het blijft star trek..).

Los daarvan erg veel soap elementen en voor die trill gesprekjes ben ik duidelijk niet de doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Altijd grappig hoe men een schip kan jatten zonder dat iemand het doorheeft :+.

Ben benieuwd waar de focus nu vooral op gaat liggen. Krijgen ze binnen 2 episodes de opdracht om alles over the burn uit te zoeken of wordt dat een verhaal op de achtergrond en gaan ze nu vooral focussen op de problemen in het jaar 3xxx. Ik hoop eigenlijk een beetje het laatste. Wil wel wat meer zien van de wereld van dan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CopyCatz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:24:
Wel erg veel gejatte elementen (de collar met perimeter fence, ik zat te wachten op een exploderend hoofd maar het blijft star trek..).
Waar was dat ook alweer van, mijn eerste gedachte was Battle Royale maar die had toch geen perimeter fence?
MrFl0ppY schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:02:
Altijd grappig hoe men een schip kan jatten zonder dat iemand het doorheeft :+.
Ja, vooral als je aan
denkt, al ging het daar ook wel vrij makkelijk: "The more they overthink the plumbing, the easier it is to stop up the drain." _O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Volgens mij was dat schip cloaked? Sowieso als ik zie dat het schip omkeert door gewoon alle componenten te reversen kom je vast heel makkelijk uit een dock.. Wel weer een nadeel dat er nu zoveel wilde tech is dat de schrijvers zich straks overal uit kunnen tech-en..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Raven schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:14:
[...]

Waar was dat ook alweer van, mijn eerste gedachte was Battle Royale maar die had toch geen perimeter fence?
Wedlock, Fortress.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Eerste gedachte was Running Man.
_/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-11-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
Illegal_Alien schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:16:

Er moet inderdaad een link zijn met de naam. Ik kijk met NL ondertiteling en ondertiteling is vaak een bron van spoilers. Zo heb je bijvoorbeeld bij verschillende series dat ze de naam ervoor zetten wanneer meerdere personen praten, en als een figurant praat staat daar "man with.." of "old lady" terwijl wanneer een persoon in het voorbijgaan wat zegt die later pas formeel wordt geïntroduceerd als relevant personage dan staat zijn/haar naam er al voor. En hier wordt dus in de NL ondertiteling consequent de Burn niet vertaald, maar als Burn (incl hoofdletter) getoond ipv bv de Brand. Dus daar zit wat, want een luie ondertitelaar had dat gewoon meevertaald als dat niet relevant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 09:01
phYzar schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:14:
En hier wordt dus in de NL ondertiteling consequent de Burn niet vertaald, maar als Burn (incl hoofdletter) getoond ipv bv de Brand. Dus daar zit wat, want een luie ondertitelaar had dat gewoon meevertaald als dat niet relevant was.
Denk dat je er te veel achter zoekt. Vertaalbureau vertaalt denk ik gewoon aflevering per aflevering en zal vast geen inside info hebben.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

BugBoy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:22:
[...]

Denk dat je er te veel achter zoekt. Vertaalbureau vertaalt denk ik gewoon aflevering per aflevering en zal vast geen inside info hebben.
Ja, denk het ook; in de eerste seizoenen van Startrek: Enterprise Toen het nog Enterprise heette, werd Vulcan vertaald als Vulkaan. En nog wat dingetjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En ooit een aflevering van Married with Children, waar "Klingons" werden vertaald met "vasthoudertjes". :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Remy!!!! schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:23:
Dat zoiu meteen verklaren waarom er zoveel ex-The OA-castleden in de cast zitten.

Dit is gewoon The OA S3! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:14:
[...]

Dat zoiu meteen verklaren waarom er zoveel ex-The OA-castleden in de cast zitten.

Dit is gewoon The OA S3! :)
Jason Isaacs, Ian Alexander...nog meer die ik heb gemist?

[ Voor 3% gewijzigd door Wren op 23-11-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raven schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:02:
[...]

Ik vraag me plotseling af hoe Book's schip (of Grudge...) wist waar het naartoe moest vliegen om Burnham te vinden.

Ook omdat de Discovery zich toen in een soort van gecloaked deel van de ruimte bevond.

Zou Grudge eigenlijk een shapeshifter zijn?
Wren schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:17:
[...]

Jason Isaacs, Ian Alexander...nog meer die ik heb gemist?
Nou vooruit, twee dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:21:
[...]

Ik vraag me plotseling af hoe Book's schip (of Grudge...) wist waar het naartoe moest vliegen om Burnham te vinden.

Ook omdat de Discovery zich toen in een soort van gecloaked deel van de ruimte bevond.

Zou Grudge eigenlijk een shapeshifter zijn?

[...]

Nou vooruit, twee dan :)
Het zou kunnen hoor, zeker Isaacs is expert op het gebied van meerdere dimensies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Wren schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:23:
[...]

Het zou kunnen hoor, zeker Isaacs is expert op het gebied van meerdere dimensies :)
En als hij zijn haar laat groeien, schijnt hij ook een beetje te kunnen toveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
[...]

En als hij zijn haar laat groeien, schijnt hij ook een beetje te kunnen toveren. :)
Als je daar op doorgaat, hij speelde ook in 'Awake'. een serie over mogelijke meerdere realiteiten/dimensies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Wren schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:28:
[...]

Als je daar op doorgaat, hij speelde ook in 'Awake'. een serie over mogelijke meerdere realiteiten/dimensies :)
Nee nee, want Grudge is eigenlijk Minerva McGonagall... maar we dwalen af =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zou op die Voyager J de (E)MH bijvoorbeeld (weer) werken? Of mischien zelfs (E)CH? :p.

Zie ook: https://memory-alpha.fand.../Living_Witness_(episode) Dat is 700 jaar in de toekomst, dus zou kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:21:
[...]

[...]
Omdat het verhaal moest gebeuren. Net als bij de rest van de serie, niet teveel over nadenken.

(het blijft ook echt hilarisch hoe extreem onprofessioneel de gemiddelde starfleet officier is)

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 24-11-2020 13:20 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik wil er verder niet veel over klagen maar er zit echt geen 1 mooie vrouw in deze serie. Gooi er gewoon een 7 of 9 in, dat maakt alles gewoon leuker. En Micheal heeft de laatste episode weer eventjes gehuild dus staat ze op 95% van de afleveringen huilen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Dat zal dan wel T'Pol stijl worden; 75% van de gevallen half naakt of naakt. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:02
Ik geloof ook niet dat Star Trek er nou per se is om te voldoen aan de fantasieën van hitsige pubers.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

@Dinictus208 Dus omdat JIJ de vrouwen niet mooi vindt zitten er geen mooie vrouwen in? Ok...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dinictus208 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:27:
Ik wil er verder niet veel over klagen maar er zit echt geen 1 mooie vrouw in deze serie. Gooi er gewoon een 7 of 9 in, dat maakt alles gewoon leuker.
Wat heb jij dan voor exotische vrouwensmaak dat er niets van je gading bij zit? Ik denk dat de meesten hier Sara Mitich wel kunnen waarderen:

Afbeeldingslocatie: https://trekmovie.com/wp-content/uploads/2018/08/stlv18-bridgecrew-saramitich.jpg

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Over smaakt valt niet te twisten dus laten we dat niet doen.

"Ik geloof ook niet dat Star Trek er nou per se is om te voldoen aan de fantasieën van hitsige pubers"

Zeker wel dat er wordt gekeken hoe ze een serie voor een breed publiek aantrekkelijk kunnen maken en gedurende een langere tijd.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

@Bart ® Zeker een mooie vrouw, speelt ook in the expanse, maar krijgt te weinig schermtijd om als het lekkere wijf (lekker puberaal :P ) bestempeld te kunnen worden. Naast het feit dat ze in seizoen 1 een soort robot speelde dus dat telt niet ;)

Sowieso is de hoeveelheid schermtijd/verhaallijnen die de verschillende karakters krijgen compleet uit balans imo. Je hebt de vaste kern van Michael/Saru/Stamets/Tilly waar Michael ook nog eens het meeste in beeld is en de rest hangt er maar een beetje bij naar mijn gevoel. Als ik op imdb kijk dan zie ik een aantal personen met in de 20 episodes waarvan ik denk, ja nou je het zegt die staan inderdaad op de brug maar waar ik weinig tot niks van weet. Was in mijn beleving met de andere shows toch anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg_HXBO3odymB6Xg210Vy-eQpbY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jAF7r4GVHgRayWgBBd3hn3Hc.png?f=user_large

Detmer en Owosekun ken ik dan nog wel een beetje maar bv Rhys had ik echt zoiets van :? de eerste tien seconden en toen oh ja. Sommige mensen met minder afleveringen zoals Culber en Giorgiou ken ik veel beter omdat die wel een eigen verhaallijn hebben gehad.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het is wel apart inderdaad. Een beetje alsof je Star Trek Voyager zou doen en dan bijvoorbeeld een Tuvok of Harry Kim maar in 75% van de afleveringen hebben... alsof ze de overige afleveringen echt totaal niet meer aan boord zijn ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Spooksel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:04:
Het is wel apart inderdaad. Een beetje alsof je Star Trek Voyager zou doen en dan bijvoorbeeld een Tuvok of Harry Kim maar in 75% van de afleveringen hebben... alsof ze de overige afleveringen echt totaal niet meer aan boord zijn ofzo :P
En dat ze dan ook nog meestal niks deden zou ik er dan aan toevoegen.

Net even voor de gein de andere shows op imdb zitten bekijken en dan kom ik op het volgende aantal hoofdpersonen die voor mij de kern van de crew vormen en die voor mij goed bekend zijn. Wil niet zeggen dat iedereen daar wel even veel schermtijd kreeg maar zo disproportioneel als in Discovery was het in ieder geval niet.
TNG: 7
Voyager: 8 en dat is zonder Kes of 7of9
DS9: 6/7/8 afhankelijk of je Dax en Worf meetelt want die kwamen later pas
Enterprise: 7
TOS: niet gedaan want die show nooit gekeken

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ja, het standaard format is meestal toch wel dat de hele bridge crew + een dokter en de chief engineer wel altijd minimaal even voorbij komen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen omdat iedereen wel eens _een_ keer een episode skipt eigenlijk, maar zoals de verhoudingen in Discovery liggen is wel heel bijzonder inderdaad :P

Bij Enterprise ging het richting het einde ook zo eigenlijk, dan zag je met name de karakters van Reed en Mayweather veel en veel minder in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bart ® schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:15:
[...]

Wat heb jij dan voor exotische vrouwensmaak dat er niets van je gading bij zit? Ik denk dat de meesten hier Sara Mitich wel kunnen waarderen:
Ehhhh... nee en ja. ;)
Afbeeldingslocatie: https://trekcore.com/blog/wp-content/uploads/2017/12/article-airiam.jpg

Rechtergedeelte v.d. de foto vind ik nogal een contrast met het linkergedeelte. :+

Terwijl bij 7of9 is dat toch al heel wat anders. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 24-11-2020 17:23 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie