Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:47
Luuk1983 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:24:
[...]

To be fair, ik vond Scotty op het laatst bijna ongeloofwaardig als engineer die ook fysieke arbeid moet verrichten. Ik vond hem er ongezond uitzien.
Ja hoor, daar heb je zeker gelijk in. In TOS had Scotty al een buikje, maar daar kon hij nog wel mee in een Jeffries tube, dat zou ten tijde van Star Trek IV en verder al niet meer lukken.

Maar mijn punt was meer dat er in de toekomst van Star Trek nog genoeg forsere mensen/humanoïde personen zijn, en zelfs een android die soms een extra batterypack met zich mee lijkt te zeulen. ;)
Mr. Scott is daarvan het meest zichtbare voorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 27-10-2020 13:49 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Checkin' in hier! Net S03E01 gezien op Netflix. Ik vond hem erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Pendaco schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:33:
[...]
Gelukkig was iemand nog onder de indruk ;) Ze hebben iig goed gekeken naar The Mandalorian zullen we maar zeggen :P Ben benieuwd of we dit seizoen nog een klein grappig wezentje gaan krijgen waar ze op moeten passen :+
Zoals eerder ook al gezegd; ze hebben dat van Firefly afgekeken.
Plus het was toch al eerder genoemd? Het klein grappig wezentje ==> een kat. :+
CopyCatz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:53:
[...]
Je gaat meer planet of the week krijgen dan space battles...
Ah, ze gaan nu Stargate kopiëren >:)

Het lijkt mij eerder dat ze nu wél die Spore drive kunnen inzetten, nu er geen Dilithium en warpdrive meer is.

Maar...
  • Waarom is het eerste ding dat je doet als je crasht op een onbekende planeet, om je spacesuit weg te sturen?
  • Hebben ze dan niet warp engines op andere brandstof ontwikkeld? Of die transwarp verder ontwikkeld? Wij hebben nu toch ook benzine, diesel en electrische motoren!?
  • Je hebt nanobots die van vorm kunnen veranderen. Maar die kunnen niet de long range sensoren repareren? (ep1)
  • Of de rest van je spacestation?
    (die was stuk, maar hij leefde er wel. ik neem aan dat hij voor een deel nog intact is)
  • En er zijn ook geen relay stations om toch verder te kunnen communiceren/transporteren?
  • En waarom altijd die opacalyptische omgevingen? Kleine nederzettingen die worden geterroriseerd door een bad guy. Is dat omdat het dan goedkoop te filmen is? Of omdat ze dat in elke andere Syfy serie ook doen?
  • Bij Tilly ging mijn gedachte uit naar: kapper? ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:33

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
SPee schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:28:
Het lijkt mij eerder dat ze nu wél die Spore drive kunnen inzetten, nu er geen Dilithium en warpdrive meer is.
Als ze slim waren geweest, hadden ze de Quantum slipstream drive verder ontwikkelt, geen dilithium of warp nodig (naar ik weet) :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Mercatres schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:14:
Ik had wel gehoopt dat ze iets meer zouden uitweiden over het ontbreken van Starfleet, maar misschien is dat juist bewust gedaan: het niet benoemen is het juist wel benoemen. Of moeten we de insteek naar het Wilde Westen (saloon, gunfighters, ...) beschouwen als de current state of affairs?
Het ontbreken van Starfleet zal één van de doorlopende verhaallijnen zijn, je had toch serieus niet verwacht daar in de 2e aflevering al het antwoord en oplossing voor te krijgen? :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

• Waarom is het eerste ding dat je doet als je crasht op een onbekende planeet, om je spacesuit weg te sturen?
De suit moest terug door de wormhole om het laatste signaal uit te zenden. Zo weet de Enterprise dat de tijdreis gelukt is.
• Hebben ze dan niet warp engines op andere brandstof ontwikkeld? Of die transwarp verder ontwikkeld? Wij hebben nu toch ook benzine, diesel en electrische motoren!?

[...]
In-universe is dilithium niet de brandstof, maar de manier om de reactie tussen materie en antimaterie te kanaliseren (zodat er plasma ontstaat in plaats van een explosie die de halve sector meeneemt).

De brandstof (voor Starfleet) is dueterium + antideuterium.

Andere volken gebruiken wel andere brandstoffen (de Romulans gebruiken bijvoorbeeld een kunstmatig zwart gat om antimaterie te creëren). Geen idee of die ook dilithium nodig hebben voor het creëren van drive plasma.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
ehtweak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:38:
Wow; die discussies over Mary Wiseman. (alhier en daar)
https://www.inverse.com/m...rollment-period-this-year

Lekker belangrijk. ;w

Wel slordig trouwens, van de edit/post-production afdeling, dat ze die toeristen op IJsland er niet ff tussen uit gehaald hebben.
Welke scene was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Je hebt nanobots die van vorm kunnen veranderen. Maar die kunnen niet de long range sensoren repareren? (ep1)
    (die was stuk, maar hij leefde er wel. ik neem aan dat hij voor een deel nog intact is)
  • En er zijn ook geen relay stations om toch verder te kunnen communiceren/transporteren?
  • En waarom altijd die opacalyptische omgevingen? Kleine nederzettingen die worden geterroriseerd door een bad guy. Is dat omdat het dan goedkoop te filmen is? Of omdat ze dat in elke andere Syfy serie ook doen?
Timesuit: Ze vernietigt het Red Angel suit om zeker te weten dat het nooit gebruikt wordt om de Sphere-data naar het verleden te brengen. En het is een handige manier om uit te sluiten dat ze gewoon nooit meer terug naar het verleden gaan en dit seizoen een soft reboot is.

Warp Engines: Dit vind ik ook een grote plot hole. In TOS was de rol van dilithium nog vaag, maar vanaf TNG is dilithium voornamelijk een soort van 'katalysator' om de materie/anti-materie-reactie te reguleren. De energie die daarbij vrijkomt kan vanwege technobabble onder andere worden gebruikt om je warp plasma te laden.
Dilithium was dus geen brandstof, daarnaast kun je ook andere energiebronnen voor je warp plasma gebruiken (zoals de kwantumsingulariteit die de Romulans gebruiken). Maar dat is dus blijkbaar nu veranderd.

Transwarp: Book noemt dat hij quantum slipstream gebruikt. In Voyager is volgens mij bevestigd door Seven of Nine dat dat een vorm van transwarp is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 28-10-2020 09:16 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ff een paar posts teruglezen...

Er is zelfs beeld(bewijs)materiaal geplaatst. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
ehtweak schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

ff een paar posts teruglezen...

Er is zelfs beeld(bewijs)materiaal geplaatst. :)
oh, helemaal overheen gelezen.
Je moet wel verrekte goed kijken om ze te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
[...]

Maar...
Tja hersens uit en gewoon niet nadenken. Anders blijf je per aflevering met wel heel veel vragen en plotholes over. Het antwoord is in deze serie helaas maar al te vaak, omdat de schrijvers vrij slecht zijn en het een vehikel is om het verhaal verder te duwen zonder logica.

Dus gewoon lekker verstand op standje 0, genieten van alle technobabble en de mooie beelden en explosies. Star trek is gewoon geen serie waar je al te veel bij moet nadenken, wordt je alleen maar negatief van! Gewoon lekker genieten.

En voor het hele warp probleem, ze verzinnen wel iets willekeurig nieuws wat het gewoon doet. Want dat is over het algemeen de oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 28-10-2020 11:58 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
Ik kwam een interessante theorie tegen over 'the burn' en een mogelijke connectie met een aflevering van Voyager: https://trekmovie.com/202...s-the-origin-of-the-burn/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Dat is inderdaad een interessante theorie al is het wel een beetje ver gezocht. Zou zelf toch meer zoeken in een eerdere aflevering van TNG, meen ik, waarbij Warp er voor zorgt dat een bepaald deel van een stelsel niet meer te reizen valt omdat er door Warp er gaten komen ( geen idee wat het precies was ;)).

En het verklaart natuurlijk nog niet waarom dat bijna alle dilitium 'op' is. Toch?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Persoonlijk vind ik de CGI van de laatste aflevering van vorig seizoen en van deze eerste 2 afleveringen best wel cool.
Echter de special effects op de bridge van de Discovery lieten in de 2de aflevering te wensen over.
Het verhaal blijft weinig diepgang hebben maar dat is de tand des tijds t.o.v. de oudere series.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:06:
Dat is inderdaad een interessante theorie al is het wel een beetje ver gezocht. Zou zelf toch meer zoeken in een eerdere aflevering van TNG, meen ik, waarbij Warp er voor zorgt dat een bepaald deel van een stelsel niet meer te reizen valt omdat er door Warp er gaten komen ( geen idee wat het precies was ;)).

En het verklaart natuurlijk nog niet waarom dat bijna alle dilitium 'op' is. Toch?
Voyager heeft ook een dergelijke aflevering waar er sub-space conduits bestaan, wanneer je echter "slordig" daar in en uit gaat creëer je gaten in de conduit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Misschien dat ik die twee dan door elkaar haal. Ik denk eerder dat het zoiets is. Maar we zullen zien. Ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik vond de 'programmable matter' uit S03E02 trouwens ook wel erg gaaf.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hield "The Burn" niet in dat een groot deel van het dilithium ineens "opbrandde"? Niet de vernietiging van subspace?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:36

gws24

Thinking is hard!

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:25:
Hield "The Burn" niet in dat een groot deel van het dilithium ineens "opbrandde"? Niet de vernietiging van subspace?
Tenzij er weer een verband is met het Omega molecuul en Dilithium :P . Volgens mij kan je het met techno babble best zo recht trekken dat bij het instabiel worden van omega ook dilithium opbrand.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Raymond schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:37:
Deze ep had vooral heel weinig Burnham en dat scheelt heel veel gejank.
Vooral zo doorgaan :D
Ik moet zeggen dat ik Burnham ook niet echt gemist heb in de tweede aflevering, ging prima zonder. :)

Ik vraag me trouwens af of ze de setup van de eerste twee afleveringen (eerste aflevering Burnham zonder de rest en de tweede de rest (vrijwel) zonder Burnham) gebruikt hebben om de afleveringen parallel te kunnen filmen. Doctor Who heeft die truc regelmatig gebruikt om een aflevering meer te kunnen opnemen dan waar de planning eigenlijk ruimte voor bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Wildfire schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:20:
[...]

Het ontbreken van Starfleet zal één van de doorlopende verhaallijnen zijn, je had toch serieus niet verwacht daar in de 2e aflevering al het antwoord en oplossing voor te krijgen? :P
Haha, klopt wel. Maar dan zouden ze dat kunnen oplossen en meteen naar "alien weirdness of the week" kunnen gaan. Maar goed, dat gaat misschien meer iets voor Strange New Worlds worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De val de van Federation is iets wat meer uitdieping vergt. Lijkt me niet iets wat je zo even in een paar zinnetjes even ergens wegpropt. :P

We shall see. Geduld hebben... dat is een schone zaak, dat klopt, maar wel lastig. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Net aflevering 3 gezien . :*)

Starfleet komt aan bij een "vreemde planeet" en bemiddeld vrede tussen twee strijdende facties.

Dit voelt als een klassieke star trek episode, het zou zo een scenario kunnen zijn uit The Next Generation. De (positieve) invloed van TNG veteraan Jonathan Frakes, die de aflevering regisseerde, is duidelijk te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
hij is in NL nog niet uitgezonden he ;) miss even onder spoiler tags

[ Voor 41% gewijzigd door Wognummer op 30-10-2020 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wognummer schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:11:
[...]

Vooral ook quoten dan :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Wognummer schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:11:
[...]

Je weet dat de aflevering online staat en dat er over gepraat zal worden? Waarom ga je dan bewust het risico op spoilers opzoeken door dit topic te open voor je zelf gekeken hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
Ik ook. Ik ben in deze serie ingestapt in aflevering 1 van seizoen 3, heb van de vorige 2 seizoenen geen enkele aflevering gezien (na t lezen van een review op the verge).
Ik heb vroeger wel Star Trek gekeken, next generation, deep space nine en voyager. Ik was even vergeten hoe 'soft' deze serie is. Op een gegeven moment,
spoiler:
toen ze het masker bij West van z'n kop trokken
had ik even het idee naar een A-Team achtige aflevering te kijken. Het begint allemaal heel evil en bad-ass, maar aan het eind zijn we allemaal softies die gaan grousphuggen ;)

Maar tot nu toe verveel ik me niet, het kijkt allemaal prima weg :)

[ Voor 4% gewijzigd door deBennie op 30-10-2020 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

justmike schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:51:
Net aflevering 3 gezien . :*)

Starfleet komt aan bij een "vreemde planeet" en bemiddeld vrede tussen twee strijdende facties.

Dit voelt als een klassieke star trek episode, het zou zo een scenario kunnen zijn uit The Next Generation.
Dat zeker; was gewoon een prima aflevering, met naar verhouding weinig opblaas-en-vernietig acties. :)
De (positieve) invloed van TNG veteraan Jonathan Frakes, die de aflevering regisseerde, is duidelijk te merken.
Is dat zo? De regisseur schrijft de aflevering toch niet?

Leuk om weer nieuwe figuren/elementen te zien worden toegevoegd.
Vooral die Adira (Trill) kan nog een interessante plot-wending gaan geven.
https://screenrant.com/st...-admiral-tal-trill-twist/

Ook leuk om die ontzettend dikke en oude boom als metafoor te zien gebruiken. Zo in de trant van: ongeacht wat er gebeurt, ongeacht hoeveel tijd er verstreken is, deze staat er nog steeds! Still going strong... Onkruid vergaat niet. Of zoiets... :+
deBennie schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:04:
[...]

toen ze het masker bij West van z'n kop trokken
West? Wen heette 'ie toch? Gespeeld door Christopher Heyerdahl.

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 30-10-2020 09:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justmike
ehtweak schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:03:

Ook leuk om die ontzettend dikke en oude boom als metafoor te zien gebruiken. Zo in de trant van: ongeacht wat er gebeurt, ongeacht hoeveel tijd er verstreken is, deze staat er nog steeds! Still going strong... Onkruid vergaat niet. Of zoiets... :+
Het enige wat nog miste in die scène was een groundskeeper Boothby kloon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
[...]

West? Wen heette 'ie toch? Gespeeld door Christopher Heyerdahl.
Oja, je hebt gelijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
justmike schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Het enige wat nog miste in die scène was een groundskeeper Boothby kloon :P
Wie zegt dat Boothby een mens is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Misschien loopt de species 8472 kloon van Boothby nog ergens rond. 😉

Vraag me trouwens af of dat ook een verwijzing was naar de boom waar Picard zijn initialen in had gekerfd.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Maar eens op Memory Alpha gekeken, en Boothby is ooit begonnen als een mens. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05

Spooksel

Spooksel!

Ok, het beetje emo gedoe ik deze aflevering is ze vergeven. Het bleef gelukkig binnen de perken :P

Die hele Aarde/Wen(Titan) ontwikkeling vond ik wel iets te gemakkelijk eigenlijk, maar goed... ze hadden even iets simpels nodig natuurlijk om Discovery een goed beentje voor te laten krijgen. Verder lijkt het me redelijk onaannemelijk dat de Aarde niet op z'n minste het gehele Sol systeem dik in de verdediging zou hebben, met enkel sub-light is dat prima te controleren. Beetje raar verhaal dus dat je als planeet je eigen research stations binnen het systeem niet eens meer in de gaten zou houden.

Also... schip met 930 jaar oude shield tech overleefd twee direct hits van een paar torpedo's, what?

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Vond het wel een goede aflevering. En inderdaad zoals sommigen aangaven had het veel weg van een TNG aflevering. Hopelijk zet dit zich zo door

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik vond deze derde afleveringen niet verkeerd maar wel de minste van de 3 tot nu toe. Maar goed, op naar de volgende :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Vind het ook steeds beter worden! Deze was zowaar leuk, diplomacy etc.

Dat ze torpedoes die 900 jaar meer advanced zijn overleven.. Tja ach tja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog nooit een serie zoveel keer totaal in een ander richting zien gaan (na een seizoen), maar opzich is het prima te pruimen.

Dilithium is dus goed raar gaan doen en totale chaos veroorzaakt. Nu ben ik benieuwd of we iets van de Romulans gaan zien, gezien de Warbirds gebruik maken van een Artificial quantum singularity, en niet een conventionele matter/anti-matter warp-drive door een dilithium kristal matrix.

Tenzij ze later alsnog overstag zijn gegaan en ook een standaard warp-drive zijn gaan gebruiken.

En leuk Jonathan Frakes die weer eens wat achter de schermen doet. William T Riker was trouwens ook eventjes een Trill host :P (TNG S4E23)

[ Voor 0% gewijzigd door Vinnie op 30-10-2020 22:06 . Reden: woordje vergeten :+ ]

C:\>_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 12-09 19:34
Vinnie schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:50:
En leuk Jonathan Frakes die eens wat achter de schermen doet.
Eh... Wat bedoel je? Hij heeft afleveringen geregisseerd van TNG, DS9, Voyager, TNG films en Picard... Ook van The Orville :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voortaan beter bericht checken hier :+ Ik ben er van op de hoogte. En genoeg andere series en films (zo ook die blunder van een Thunderbirds film, maar dat terzijde :P)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

Dat zeker; was gewoon een prima aflevering, met naar verhouding weinig opblaas-en-vernietig acties. :)
Behalve dan die toen bijna heel de brug explodeerde. Ze kunnen toch echt overdrijven op zulke momenten vind ik. Even later zie je er zelfs al niets meer van.
Is dat zo? De regisseur schrijft de aflevering toch niet?
Maar heeft wel een invloed op het verhaal en uiteraard al helemaal de vormgeving. Regisseurs worden geloof ik reeds tijdens het schrijfprocess toegewezen aan hun aflevering.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Blokker_1999 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 06:58:
[...]

Behalve dan die toen bijna heel de brug explodeerde. Ze kunnen toch echt overdrijven op zulke momenten vind ik. Even later zie je er zelfs al niets meer .
Nu je het zegt.. dat is wel slordig inderdaad.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

Vinnie schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:50:
Nog nooit een serie zoveel keer totaal in een ander richting zien gaan (na een seizoen), maar opzich is het prima te pruimen.

Dilithium is dus goed raar gaan doen en totale chaos veroorzaakt. Nu ben ik benieuwd of we iets van de Romulans gaan zien, gezien de Warbirds gebruik maken van een Artificial quantum singularity, en niet een conventionele matter/anti-matter warp-drive door een dilithium kristal matrix.

Tenzij ze later alsnog overstag zijn gegaan en ook een standaard warp-drive zijn gaan gebruiken.

En leuk Jonathan Frakes die weer eens wat achter de schermen doet. William T Riker was trouwens ook eventjes een Trill host :P (TNG S4E23)
Waren de romulans niet grotendeels een non entity geworden door de verwoesting van romulus en remus?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Nou misschien ben ik de enige maar deze 3e aflevering was echt niet om aan te zien. Wat een verschrikkelijke clichematige dramasoap en wat een gejank allemaal. Alsof je naar een b-film zit te kijken.

Met name die scene dat die rooie bij die isignes staat te jankzakken dat ze geen afscheid heeft kunnen nemen. Volkomen ongeloofwaardig en echt heel dunnetjes geacteerd. Of in het begin...dan saru toch kapitein mag zijn met een verschrikkelijke theatrale scene bij die stoel. Man man man.....

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
odan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:31:
[...]

Waren de romulans niet grotendeels een non entity geworden door de verwoesting van romulus en remus?
Dat is wel wat er in Picard verteld is inderdaad.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou inderdaad, erg slecht. Als zo de serie verder gaat stop ik met kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

Webgnome schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:28:
[...]

Dat is wel wat er in Picard verteld is inderdaad.
totdat je daar op het einde een grote vloot ziet ...

En niet vergeten dat er heel wat eeuwen tussen dit derde seizoen zitten en Picard. Wie weet hoe de balans verschoven is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow; d'r zijn wel een aantal StarTrek masochisten alhier, die zichzelf blijven kastijden met zo'n slechte serie. })

Simpele oplossing: er zit een On/Off button op! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09 13:29
Ik loop denk ik twee afleveringen achter. Wil het eigenlijk wel bingen, anders is het zo kut iedere week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ehtweak schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:44:
Wow; d'r zijn wel een aantal StarTrek masochisten alhier, die zichzelf blijven kastijden met zo'n slechte serie. })

Dat heet hoop dat het toch nog beter wordt icm niet willen accepteren wat er aan de hand is

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

ehtweak schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:44:

Misschien ben ik een simpele ziel, maar ik vermaak me wel prima eigenlijk met Discovery al drie seizoenen lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:39:
Nou misschien ben ik de enige maar deze 3e aflevering was echt niet om aan te zien. Wat een verschrikkelijke clichematige dramasoap en wat een gejank allemaal. Alsof je naar een b-film zit te kijken.

Met name die scene dat die rooie bij die isignes staat te jankzakken dat ze geen afscheid heeft kunnen nemen. Volkomen ongeloofwaardig en echt heel dunnetjes geacteerd. Of in het begin...dan saru toch kapitein mag zijn met een verschrikkelijke theatrale scene bij die stoel. Man man man.....
Niet de beste aflevering maar wel één met een sterke nostalgische vibe. Misschien ook/juist omdat het tempo wat lager lag. Voyager meets tng, zoiets.

Verder viel dat drama niet echt uit de toon. Voor zover ik me kan herinneren zijn nagenoeg alle series hoofdzakelijk een moralistische dramaserie met af en toe actie. De rest is decor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38

MazeWing

The plot thickens...

bonzz.netninja schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:39:

We zullen het er maar niet over hebben dat de "oude" Star Trek meer een As the World Turns in space was... 8)7 |:(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

MazeWing schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

We zullen het er maar niet over hebben dat de "oude" Star Trek meer een As the World Turns in space was... 8)7 |:(
Ja ook....maar er zaten iig niet zulke over de top geacteerde scene's in als dit werk in discovery. Maar goed....maakt ook helemaal niet uit wat oude star treks deden...dit was gewoon volkomen ruk. my2cents :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Geen beste aflevering nee, waar ze de red angel verhaallijn imho te lang hadden uitgespreid is dit (imho) weer veel te gehaast. Het verhaal had ook wel veel verfijnder gekund, dat de hele floot die ineens ontploft (dat ook nog eens slecht oogde) lijkt iets wel afkomstig had kunnen zijn van JJ Abrams. Het niveau van dit schrijfwerk belooft weinig goeds voor hoe dit verder uitgewerkt gaat worden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
bonzz.netninja schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Ja ook....maar er zaten iig niet zulke over de top geacteerde scene's in als dit werk in discovery. Maar goed....maakt ook helemaal niet uit wat oude star treks deden...dit was gewoon volkomen ruk. my2cents :+
Kijk aub alle afleveringen met Troy terug wil je of die van Data en sherlock holmes etc. Er zijn genoeg afleveringen in TNG, VOY , TOS , DS9 terug te vinden waar over de top geacteerde scene's te vinden zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Webgnome schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Kijk aub alle afleveringen met Troy terug wil je of die van Data en sherlock holmes etc. Er zijn genoeg afleveringen in TNG, VOY , TOS , DS9 terug te vinden waar over de top geacteerde scene's te vinden zijn.
Die hoef ik niet terug te kijken want dat doe ik al met grote regelmaat. Zelfs daarin is het niet zo clichematig als dit discovery gebeuren (alhoewel ook niet al te best maar soit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ergerde me aan de makeup bij Tillie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik vond deze 3e de minste aflevering tot nu toe. Ben benieuwd naar de 4e!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

hjs schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:37:
Ik ergerde me aan de makeup bij Tillie :+
En Michael.. is er een overdaad aan glow makeup in de toekomst ofzo? Zo erg was ze blijkbaar ook weer niet aan het "roughen".

Het valt wel op dat er alleen maar sterke zwarte vrouwen in zitten en slappe blanke mannen.. is dat de toekomst? Of is dat links Hollywood in de spagaat?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Makeup? Waar gaaaaaat dit over? 8)7
Nog even en de looks zijn nog belangrijker dan het verhaal. ;)

Ik zou eerder verwachten dat in de toekomst, uiterlijkheden van totaal ondergeschikt belang zijn. Zeker gezien de interessant vormgegeven en soms bizarre 'andere' species...

Maar ja, al in de tijd van Kirk & Spock tierden de ultrakorte rokjes welig. :+

Ik moet altijd nog denken aan dit:
ehtweak in "[Serie] Star Trek: Picard"

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 01-11-2020 10:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Webgnome
@ehtweak blijkbaar is het bij deze serie de bedoeling om echt alles onder een vergrootglas te leggen om zo eens lekker te kunnen zeuren over deze serie. Ik ga dit topic verlaten. Het is elke week het zelfde gedoe (en ja daar had ik zelf ook deel aan). Dan wordt er teveel gehuild, dan zijn er teveel mensen van kleur in beeld, dan zijn er weer teveel blanke mensen in beeld, dan zijn de explosies niet logisch en. En als dat allemaal nog niet genoeg is dan is wel weer 'teveel tilly'. En deze week is het zelfs zo dat er alleen maar 'zwakke' witte mannen in beeld staan. Sorry maar als je niet tegen verandering kan moet je NIET naar star trek kijken.

valt me nog mee dat er niemand heeft lopen zeuren over dat een human host het zo lang uit blijkt te houden met een trill..

toedeledokie allen.

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 01-11-2020 10:08 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Iemand is wel erg gevoelig lijkt wel. Staat er een ongeschreven moratorium op bepaalde onderwerpen bespreken ofzo?

Dan zal ik maar niet gaan beginnen over de 'nieuwe Wesley'...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tijgert schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:08:
Iemand is wel erg gevoelig lijkt wel. Staat er een ongeschreven moratorium op bepaald onderwerpen bespreken ofzo?

Dan zal ik maar niet gaan beginnen over de 'nieuwe Wesley'...
Nou, ik ben het wel met hem eens. Het lijkt hier wel zeiken om het zeiken. De afgelopen weken heb ik echt niets boeiends gelezen in dit topic.
Dit was voorlopig mijn laatste bezoek hier, ik hoop oprecht dat het hier in de toekomst weer gezellig wordt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou, echt hoor. Niet alleen hier overigens, ik merk het bij elk serietopic dat ik enigszins volg wel. Misschien moeten we het forum eens afsplitsen in een inhoudelijk forum voor de gewone inhoudelijke discussie, en een metaforum waarin al die zeikstralen lekker met elkaar kunnen keuvelen over alles wat er niet goed aan is :Z

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
[Serie/Zeikerts] en [Serie/Kijkerts]? ;)

Ik neem de "zeikerts" (bewust tussen quotes, iedereen heeft recht om zijn/haar mening) voor lief en sluit me aan bij de kijkers.

[ Voor 62% gewijzigd door Parody op 01-11-2020 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Parody schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:04:
[Serie/Zeikerts] en [Serie/Kijkerts]? ;)

Ik neem de "zeikerts" (bewust tussen quotes, iedereen heeft recht om zijn/haar mening) voor lief en sluit me aan bij de kijkers.
Dat dus.. je mag blijkbaar geen kritiek meer hebben en daarover praten maar je moet het enkel de hemel inprijzen.
What's next? Cancel culture en mijn baas bellen dat ik negatief doe op een forum?

Meningen mogen blijkbaar enkel positief zijn :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Tijgert schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:25:
[...]

Dat dus.. je mag blijkbaar geen kritiek meer hebben en daarover praten maar je moet het enkel de hemel inprijzen.
What's next? Cancel culture en mijn baas bellen dat ik negatief doe op een forum?

Meningen mogen blijkbaar enkel positief zijn :N
Het is voor mij persoonlijk heel bewust met een knipoog. Punt is denk ik dat dit voor veel mensen gewoon vermaak is, en dat ongemerkt erg de nadruk gelegd wordt op de "negatieve" punten. Dat strookt niet altijd met de ervaring die mensen willen hebben. Iets afkraken is simpel, maar de positieve punten mogen ook wel benoemd worden. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je al 2 seizoenen lang alleen maar zwaar geërgerd naar een serie zit te kijken omdat het Star Trek in de naam heeft, daar moet ook vermaak onder zitten. En dat vermaak mag ook best benoemd worden.

Ja, de "nieuwe" Klingons zijn vreselijk, spore-drive is een wat bijzondere keuze, het is best wel een "donker" verhaal (is dat Star Trek?), en zo zijn er nog wel meer op-/aanmerkingen op Discovery. Maar als ik nu naar seizoen 3 en alle reacties kijk gaat met met seizoen 3 tot zover behoorlijk de goede richting op. Als de kritiek beperkt blijft tot het gewicht, make-up en de emoties van de acteurs, dan gaat het eigenlijk best goed. Uiteindelijk gaat het immers om het verhaal dat verteld wordt, en hoe dat verteld wordt. Daar merk ik relatief weinig kritiek op, zeker als je vergelijkt met seizoenen 1 en 2.

En heel eerlijk: de meeste Star Trek series sinds TNG beginnen pas goed in seizoen 3, als het verhaal een beetje gesetteld is en (niet onbelangrijk) de acteurs en schrijvers hun draai gevonden hebben. En op TNG/VOY/DS9/ENT na seizoen 3 is ook nog wel het e.e.a. aan te merken... Zit nu Voyager te kijken en ik sla zeker zo hier en daar een aflevering over als het me niet boeit. En da's prima. Zo zal ik Discovery ongetwijfeld ook terug kijken over 10 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Tja, het probleem is Star Trek als concept een hoop trouwe en verknochte aanhangers heeft ten opzichte van de gemiddelde sitcom of crimi waarmee je achteloos stopt met kijken als je geen zin meer hebt. Als er dan er dan nieuwe series komen die van significant lagere kwaliteit zijn qua acteer-en schrijfwerk, dan stoppen mensen niet zomaar met kijken, dat is gewoon menselijk gedrag.

Dezelfde dynamiek zag je met Star Wars toen JJ Abrams ermee aan de haal ging. Ook hier trad een split op tussen mensen die vooral de nadruk legde op de entertainment waarde en de mensen die inhoudelijk kritiek hadden.

En het probleem is, imho uiteraard, dat veel van de inhoudelijke kritiek op het acteer-en schrijfwerk gewoon terecht is. En doordat de matige kwaliteit geen uitzondering is, maar consistent is door de hele serie heen, is het een terugkerend onderwerp.

Wel vind ik dat de kritiek constructief en opbouwend moeten zijn. Het hele goede over het wokeness gehalte voegt imho niet zoveel toe, Star Trek was volgens die definitie al "woke" sinds de jaren 60.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tijgert schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:25:
[...]

Leuke stroman, maar waarom moeten de standaard kritieken elke aflevering weer herhaald worden (de acteurs wijzigen bijvoorbeeld niet, dus hun prestaties ook niet)? En waarom moet het per se meta zijn, en kan het niet gewoon over de inhoud gaan?

En @defiant, ik denk niet dat de fanbase er iets mee te maken heeft. In de TWD topics is het precies hetzelfde verhaal. "Oh het is zo slecht boehoehoe ik stop met kijken". Om vervolgens de week erna precies hetzelfde te zeggen. Zelden dat iemand ook daadwerkelijk daad bij woord voegt 8)7.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
defiant schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:14:
Tja, het probleem is Star Trek als concept een hoop trouwe en verknochte aanhangers heeft ten opzichte van de gemiddelde sitcom of crimi waarmee je achteloos stopt met kijken als je geen zin meer hebt. Als er dan er dan nieuwe series komen die van significant lagere kwaliteit zijn qua acteer-en schrijfwerk, dan stoppen mensen niet zomaar met kijken, dat is gewoon menselijk gedrag.

Dezelfde dynamiek zag je met Star Wars toen JJ Abrams ermee aan de haal ging. Ook hier trad een split op tussen mensen die vooral de nadruk legde op de entertainment waarde en de mensen die inhoudelijk kritiek hadden.

En het probleem is, imho uiteraard, dat veel van de inhoudelijke kritiek op het acteer-en schrijfwerk gewoon terecht is. En doordat de matige kwaliteit geen uitzondering is, maar consistent is door de hele serie heen, is het een terugkerend onderwerp.

Wel vind ik dat de kritiek constructief en opbouwend moeten zijn. Het hele goede over het wokeness gehalte voegt imho niet zoveel toe, Star Trek was volgens die definitie al "woke" sinds de jaren 60.
Wordt vaak onderschat, Star Trek is cultuur. Star Wars is consumptie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

.oisyn schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:06:
[...]

Leuke stroman, maar waarom moeten de standaard kritieken elke aflevering weer herhaald worden (de acteurs wijzigen bijvoorbeeld niet, dus hun prestaties ook niet)? En waarom moet het per se meta zijn, en kan het niet gewoon over de inhoud gaan?

En @defiant, ik denk niet dat de fanbase er iets mee te maken heeft. In de TWD topics is het precies hetzelfde verhaal. "Oh het is zo slecht boehoehoe ik stop met kijken". Om vervolgens de week erna precies hetzelfde te zeggen. Zelden dat iemand ook daadwerkelijk daad bij woord voegt 8)7.
Ik weet niet wat de standaard kritieken zijn. Gezien in deze aflevering met nieuwe acteurs en settings het contrast van de sterke zwarte vrouw en zwakke witte man zo overdreven wordt lijkt het mij niet een veelvoorkomend onderwerp. Zo wel, dan is het dus een onderwerp.

En waarom moet het per se inhoud zijn en kan het niet gewoon over meta gaan? Dat is toch ook een deel van het geheel? Je kan zelfs stellen DAT het inhoud is en niet puur meta, maar dan gaan we over in semantiek.

Ik heb even niet alle varianten van 'fallacies' klaar om uit te kiezen, maar deze zit er vast wel tussen. Alles om andere geluiden te verstommen lijkt het devies. Maar laten we hierbij laten, gaan jullie lekker verder over de inhoud, als er maar geen klachten zijn. Stel je voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tijgert schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:33:
[...]

Ik weet niet wat de standaard kritieken zijn. Gezien in deze aflevering met nieuwe acteurs en settings het contrast van de sterke zwarte vrouw en zwakke witte man zo overdreven wordt lijkt het mij niet een veelvoorkomend onderwerp. Zo wel, dan is het dus een onderwerp.
Even voor mijn begrip, wie is die zwakke witte man?
Ik kan me alleen een sterke witte man zo voor de geest halen die ondanks zijn zware verwondingen zijn best doet het schip te herstellen en waar het hele schip afhankelijk van is vwb de spore-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Webgnome schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:07:
@ehtweak blijkbaar is het bij deze serie de bedoeling om echt alles onder een vergrootglas te leggen om zo eens lekker te kunnen zeuren over deze serie. Ik ga dit topic verlaten. Het is elke week het zelfde gedoe (en ja daar had ik zelf ook deel aan). Dan wordt er teveel gehuild, dan zijn er teveel mensen van kleur in beeld, dan zijn er weer teveel blanke mensen in beeld, dan zijn de explosies niet logisch en. En als dat allemaal nog niet genoeg is dan is wel weer 'teveel tilly'. En deze week is het zelfs zo dat er alleen maar 'zwakke' witte mannen in beeld staan. Sorry maar als je niet tegen verandering kan moet je NIET naar star trek kijken.

valt me nog mee dat er niemand heeft lopen zeuren over dat een human host het zo lang uit blijkt te houden met een trill..

toedeledokie allen.
Hah, ik was heel enthousiast dat 't een Trill was. Uiteindelijk ook een heel logische keuze, gezien de manier hoe dat ze leven. Kan ook nog wel interessante situaties opleveren, een mens met een Trill-symbiont. Verder was het wel leuk om de exit shot te zien, inclusief de mooie soundtrack. Ik heb ook wel het gevoel gehjad dat ze té veel tegelijk wilden doen. Op deze manier verdween de boodschap van Starfleet een beetje, wat het jammer maakt voor iedereen die "nieuw" is met Star Trek en de missie waar Starfleet voor staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tot nu toe bevalt seizoen 3 me prima. Ze gaan een heel andere kant op dan de eerste twee seizoenen en alhoewel ik me met die seizoenen ook heb vermaakt, voel ik nu bij dit seizoen pas echt dat het Star Trek is.

Ik moet inderdaad ook wel zeggen dat er wel overmatig veel 'azijnzeikers' zijn bij Discovery. Ze vinden dat Discovery wel slecht mòet zijn dus alles wordt onder een vergrootglas gelegd en afgezeken. Alhoewel ik ook eerlijk moet zeggen dat Discovery geen walhalla is (bv. de spore drive en de redesign van de Klingons), is het ook zeker niet de hel die sommigen er van maken.

Ik kijk in ieder geval alvast weer uit naar de vierde aflevering. :)

(ik ben trouwens iemand die me uitstekend heeft vermaakt met alle Star Trek series)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 02-11-2020 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
Wordt de serie inhoudelijk besproken, gaan mensen daar ook weer over zitten klagen?

Open anders een topic voor mensen die een tv serie kijken en er niet tegen kunnen als mensen commentaar erop hebben en dit willen bediscussiëren{TVSeries/alleenpositief] ofziets?. Gaan klagen over mensen die niet alleen maar positief zijn draagt ook niet bij aan het topic.

Er wordt hier best veel inhoudelijk besproken, alleen misschien niet altijd wat deze mensen willen wat er besproken wordt?

Het is alleen wat jammer dat er bij iedere discussie weer een paar mensen doorheen fietsen met kijk dan niet, of beginnen dat het overdreven negatief is allemaal. Tja voor de mensen die zich ergeren aan die reacties heb ik dezelfde tip als zij de mensen geven die zich ergeren aan discovery, dan lees je de reactie toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Persoonlijk vind ik dat je een serie ook afzonderlijk per aflevering kan beoordelen en dat dan uitmaakt van een groter geheel... so be it. Het doet me denken aan de dipjes in Heroes en The 100. Uitermate sterke seizoenen, maar die hadden ook draken van afleveringen. Acht heel S7 van the 100 is een draak. (die deden even een Got'je)

Zelf vond ik de eerste twee afleveringen helemaal super! Maar bij deze aflevering, dacht ik weer... ohh jankende wijven..... laat maar. (neemt niet weg, dat ik Tilly nog steeds een lekker wijf vind)

[ Voor 6% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 02-11-2020 12:04 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:02
hjs schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:50:
[...]

Even voor mijn begrip, wie is die zwakke witte man?
Ik kan me alleen een sterke witte man zo voor de geest halen die ondanks zijn zware verwondingen zijn best doet het schip te herstellen en waar het hele schip afhankelijk van is vwb de spore-drive.
Nou ja, in de belevingswereld van dat soort types zijn homoseksuele mannen natuurlijk sowieso geen 'sterke mannen'. :P

Maar wat blijft dit zoals meer mensen aankaarten toch ook een vreselijke non-discussie. Ik vermaak me prima, op naar aflevering 4.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Toen in de jaren '80 The Next Generation in ontwikkeling was, waren er ook veel Trekkies (en sommige acteurs uit TOS) fel anti-TNG. En het eerste en tweede seizoen van TNG was (met enkele uitzonderingen daargelaten) nu ook weer niet om naar huis over te schrijven.

Dus met dat in het achterhoofd ik geef Discovery nog een kans ;) Ik vond het eerste en tweede seizoen matig, maar dat komt voornamelijk omdat ze door de setting net voor TOS gewoon continu continuity-errors veroorzaken (zowel in verhaal als techniek).
Dat hebben ze nu opgelost door ver in de toekomst te gaan, nu kan de serie ook gewoon een eigen verhaal vertellen i.p.v. steeds steunen op gebeurtenissen/personages uit het TOS tijdperk. En in mijn hoofd is Discovery ook een beetje alternate universe (dan kan ik zoiets als de Spore Drive tenminste accepteren zonder steeds af te moeten vragen waarom ze die in Voyager niet konden gebruiken).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 20:02
Mugwump schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:22:
[...]

Nou ja, in de belevingswereld van dat soort types zijn homoseksuele mannen natuurlijk sowieso geen 'sterke mannen'. :P

Maar wat blijft dit zoals meer mensen aankaarten toch ook een vreselijke non-discussie. Ik vermaak me prima, op naar aflevering 4.
Hey hey hey het is een metro man die in touch is met zijn feminine side. Zo noem je dat. En dan heeft ie ook nog een body positive sidekick om het paddenstoelennetwerk te runnen. Komt helemaal goed dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Voor mij was het een beetje een aflevering met twee kanten. Het "aarde-plot" (ontdekken dat de Aarde isolationistisch en xenofoob is geworden en het Wen gebeuren) vond ik op zich sterk, maar het voelde uiteindelijk een beetje afgeraffeld. Een aflevering als The Vengeance Factor met een soortgelijke premisse deed dat wat beter; ik heb het gevoel dat ze wat te veel in een aflevering hebben proberen te proppen waardoor het uiteindelijk wat in de knel kwam.

De mindere kant vond ik dan toch wel weer de in mijn ogen overdreven sentimentaliteit. Die group hug nadat Burnham terugkwam voelde behoorlijk over the top. Als het nou familie was die je na een jaar terugzag dan was dat een begrijpelijke reactie, maar voor collega's is het IMHO wat overtrokken. Sowieso zou er van mij wel iets meer decorum in mogen; het zijn officieren, maar die laatste scene onder de boom voelde meer als een schoolreisje. (Overigens heb ik niets tegen op emotie als het een beetje smaakvol en realistisch gebeurt. Ik kan bijvoorbeeld nog steeds tranen in de ogen krijgen van de uitvaart van Spock in TWOK. :))

Om op een positieve noot te eindigen: Adira lijkt me interessant personage; ik kreeg er een beetje een Ezri Dax vibe bij, zowel qua uiterlijk als persoonlijkheid. Daar zit zeker potentie in; hopelijk wordt het personage wat uitgediept in de komende afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:02
Wat een gezeur over emoties etc, ik wist helemaal niet dat Tweakers emoties kunnen lezen 8) ?

Ik vind dit seizoen 1 van de betere. komt lekker snel opgang, weinig gehuil, genoeg actie. Ik ben blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
whiner schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:36:
Wat een gezeur over emoties etc, ik wist helemaal niet dat Tweakers emoties kunnen lezen 8) ?

Ik vind dit seizoen 1 van de betere. komt lekker snel opgang, weinig gehuil, genoeg actie. Ik ben blij.
Je vond snelheid een probleem in een serie die een complete intergalactische oorlog afdoet in 5 minuten?

Als je dit seizoen nu al een van de betere vind, zegt dat ook wel veel over seizoen 1 en 2. Dus er is meer dan genoeg om over te hebben, zoals je zelf al aangeeft. Jammer dat je dat niet doet en je niet verder dan twee regels uitdieping komt terwijl menig van die zeurtweakers hun meningen goed onderbouwen. Maarja niet 100% positief dus ze zeuren!

Misschien een idee een groot positivo/nietnadenk topic te maken? Een thread waarin je alleen maar positief mag zijn over alles en geen afwijkende meningen toegestaan zijn. Scheelt ook weer erg veel berichten van mensen die zeuren over mensen die niet 100% positief zijn over discovery.

Ik weet ook niet zo goed wat alleen maar typen hoe goed je het vindt nou echt toevoegt aan een discussie topic? Als ik nu kijk naar jouw bericht, ik heb geen idee waarom je iets vindt.

[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 02-11-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:02
Postius schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:52:
[...]

Je vond snelheid een probleem in een serie die een complete intergalactische oorlog afdoet in 5 minuten?

Als je dit seizoen nu al een van de betere vind, zegt dat ook wel veel over seizoen 1 en 2. Dus er is meer dan genoeg om over te hebben, zoals je zelf al aangeeft. Jammer dat je dat niet doet en je niet verder dan twee regels uitdieping komt terwijl menig van die zeurtweakers hun meningen goed onderbouwen. Maarja niet 100% positief dus ze zeuren!

Misschien een idee een groot positivo/nietnadenk topic te maken? Een thread waarin je alleen maar positief mag zijn over alles en geen afwijkende meningen toegestaan zijn. Scheelt ook weer erg veel berichten van mensen die zeuren over mensen die niet 100% positief zijn over discovery.

Ik weet ook niet zo goed wat alleen maar typen hoe goed je het vindt nou echt toevoegt aan een discussie topic? Als ik nu kijk naar jouw bericht, ik heb geen idee waarom je iets vindt.
Misschien moet je alles eens niet zo serieus nemen, wordt het leven een stuk leuker van.
En als je dan toch graag dingen wilt analyseren, analyseer dan iets nuttigs iets dat wat toegevoegd aan deze wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Postius schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:52:
[...]

Ik verwacht dat we elke aflevering iets meer te weten krijgen over die oorlog. Je moet toch ergens de setting creëren?
Het grootste vreemde is dat ze niet wat langer bij de aarde blijven om de technologie gat van bijna een millennium enigszins te dichten. Waar zullen ze volgende afleveringen heen gaan. Doelloos rondvliegen in de ruimte is niet iets waar je een rode draad aan hebt.
De Federation herstellen die al 100 jaar niet bestaat? Richt dan een nieuwe federatie op ipv iets ouds uit de geschiedenis proberen terug te halen. Een Starfleet captain is geen politicus en zeker Saru vind ik een erg zwak karakter hebben als captain. Veel te goedgelovig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tc99m schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:25:
Toen in de jaren '80 The Next Generation in ontwikkeling was, waren er ook veel Trekkies (en sommige acteurs uit TOS) fel anti-TNG. En het eerste en tweede seizoen van TNG was (met enkele uitzonderingen daargelaten) nu ook weer niet om naar huis over te schrijven.

Dus met dat in het achterhoofd ik geef Discovery nog een kans ;) Ik vond het eerste en tweede seizoen matig, maar dat komt voornamelijk omdat ze door de setting net voor TOS gewoon continu continuity-errors veroorzaken (zowel in verhaal als techniek).
Dat hebben ze nu opgelost door ver in de toekomst te gaan, nu kan de serie ook gewoon een eigen verhaal vertellen i.p.v. steeds steunen op gebeurtenissen/personages uit het TOS tijdperk. En in mijn hoofd is Discovery ook een beetje alternate universe (dan kan ik zoiets als de Spore Drive tenminste accepteren zonder steeds af te moeten vragen waarom ze die in Voyager niet konden gebruiken).
Mwoah, er is wel meer mis dan een beetje continuïteit maar ik wil het eigenlijk ook wel weer een kans geven. De ergernis van de eerste seizoenen is onderhand wel weer een beetje gezakt dus als ik er met weinig verwachtingen weer aan begin wordt het misschien gewoon wel genieten.

Als ik dan echter lees dat de discussie over Tilly nog steeds de hoofdmoot van het topic is ga ik mij wel zorgen maken. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
whiner schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:36:

Gewoon weer proberen dus? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik denk dat in het kader van de omvang van Tilly, de huidskleur van de bemanning en de tranen van Michael, dit wel van toepassing is:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/510x-bZB7wL._AC_.jpg

:+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:07

jdh009

FP ProMod
spoiler:
Vandaag weer een nieuwe aflevering op Netflix. Krijg een déjà vu gevoel van het verhaal over de Trill, jullie ook? Is er al eens een vergelijkbare aflevering geweest bij een andere ST serie?

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 05-11-2020 18:51 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
spoiler:
jdh009 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:11:
Vandaag weer een nieuwe aflevering op Netflix. Krijg een déjà vu gevoel van het verhaal over de Trill, jullie ook? Is er al eens een vergelijkbare aflevering geweest bij een andere ST serie?
Je bedoeld S03E03? Die staat er al sinds vrijdag op?
Morgen komt S03E04 pas online. Hier is die in ieder geval nog niet beschikbaar.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:07

jdh009

FP ProMod
Thalaron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:13:
[...]

Je bedoeld S03E03? Die staat er al sinds vrijdag op?
Morgen komt S03E04 pas online. Hier is die in ieder geval nog niet beschikbaar.
Wist niet dat Netflix een dag achter liep dus vandaar. Ik kijk zelf via CBS All Acces en daar staat ie dus al op, dacht dat die gelijk liepen.

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 05-11-2020 18:24 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Gonadan schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:38:
Als ik dan echter lees dat de discussie over Tilly nog steeds de hoofdmoot van het topic is ga ik mij wel zorgen maken. :D
Ik vermaak mij wel met deze serie, maar het is ook leuk om hier ff te muggenziften over wat er wel of niet klopt, of om sowieso de reacties hier door te lezen _/-\o_

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Seizoen 3 is, in mijn beleving althans, een stap vooruit.
Inderdaad niet meer (voorlopig..) niet meer terugharken in het verleden maar met een open horizon.
En het "tear jerken" bleef t/m afl. 3 goed binnen de perken.
Al werden in afl. 3 wel wat zaken afgeraffeld maar dat kon de pret niet drukken.
Vond de CGI in de laatste aflevering van seizoen 2 en dit seizoen (3) wel erg goed.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Aflevering 4 gekeken van het huidige seizoen 3.

Mwah... Was een beetje saai en een beetje veel emo. (heerlijk voedsel voor de CH₃COOH liefhebbers ;) )

Prachtig, dat advies van de computer (of was het de bol?) om 'interstellar shopping' als mogelijke behandelmethode aan te raden tegen de algehele depressie en malheur stemming. 8)
at least the wine was good zullen we dan maar zeggen... :+

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 06-11-2020 10:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik vond het een hele LGBTQHI verantwoorde en inclusieve aflevering. Ik werd zelfs even op het verkeerde been gezet omdat ik dacht dat het een lesbische relatie met een trill was, maar het blijkt een transgender rol! Bonuspunten!

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 06-11-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

CopyCatz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:51:
Ik vond het een hele LGBTQHI verantwoorde en inclusieve aflevering. Ik werd zelfs even op het verkeerde been gezet omdat ik dacht dat het een lesbische relatie met een trill was, maar het blijkt een transgender rol! Bonuspunten!
Ik snap het 'transgender' niet? Blijkbaar heb ik iets gemist?
Of bedoel je dat de Trill van een mannelijke naar een vrouwelijke host overgaat? Want dan raad ik je aan om het +-27 jaar oude DS9 even te herbekijken, dat is iets doodnormaal voor een Trill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:47
CopyCatz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:51:
Volgens mij zegt Adira dat Grey haar vriendje is?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
roeleboel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:20:
[...]

Ik snap het 'transgender' niet? Blijkbaar heb ik iets gemist?
https://www.imdb.com/name/nm8401660/bio?ref_=nm_ov_bio_sm

Approximately six weeks before the premiere of the third season of Star Trek: Discovery (2017), series producers and the show's network, CBS All-Access announced the inclusion of the first trans and non-binary characters in the fifty-four year history of the Star Trek universe's franchise of TV series and movies. The roles were cast with out trans male actor Ian Alexander (portraying the trans male character Gray) and non-binary actor Blu del Barrio (portraying the non-binary character Adira).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

CopyCatz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:28:
[...]
https://www.imdb.com/name/nm8401660/bio?ref_=nm_ov_bio_sm

Approximately six weeks before the premiere of the third season of Star Trek: Discovery (2017), series producers and the show's network, CBS All-Access announced the inclusion of the first trans and non-binary characters in the fifty-four year history of the Star Trek universe's franchise of TV series and movies. The roles were cast with out trans male actor Ian Alexander (portraying the trans male character Gray) and non-binary actor Blu del Barrio (portraying the non-binary character Adira).
Aha, bedankt voor de opheldering, dat had ik idd gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Trill_symbiont
The relatively low quantity of symbionts resulted in Trill society hiding from their general populace the fact that virtually 50% of the population was suitable for joining, and the general belief in the 24th century was consequently that only one in every 1,000 Trills was suitable for joining.
en nu een paar honderd jaar later is het ineens andersom? er zijn meer als genoeg symbionts maar te weinig hosts....
Although Humans could be used as a host to a symbiont, the symbiont could not remain in their bodies for long without physically harming the Human host. (TNG: "The Host") A symbiont could survive normally in a partly Trill host, however. (DS9: "Children of Time")
En ineens kunnen mensen wel echt samengaan met symbionts....

Dat de trill species qua uiterlijk is veranderd van tng naar ds9 was vreemd maar absoluut te begrijpen qua make-up etc. maar dit...

Deze hele episode is een f you van heb ik jou daar aangaande canon.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:26
Ik vond het vorige seizoen tot nu toe echt een stuk boeiender.
Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie