Tijgert schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:25:
[...]
Dat dus.. je mag blijkbaar geen kritiek meer hebben en daarover praten maar je moet het enkel de hemel inprijzen.
What's next? Cancel culture en mijn baas bellen dat ik negatief doe op een forum?
Meningen mogen blijkbaar enkel positief zijn

Het is voor mij persoonlijk heel bewust met een knipoog. Punt is denk ik dat dit voor veel mensen gewoon vermaak is, en dat ongemerkt erg de nadruk gelegd wordt op de "negatieve" punten. Dat strookt niet altijd met de ervaring die mensen willen hebben. Iets afkraken is simpel, maar de positieve punten mogen ook wel benoemd worden. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je al 2 seizoenen lang alleen maar zwaar geërgerd naar een serie zit te kijken omdat het Star Trek in de naam heeft, daar moet ook vermaak onder zitten. En dat vermaak mag ook best benoemd worden.
Ja, de "nieuwe" Klingons zijn vreselijk, spore-drive is een wat bijzondere keuze, het is best wel een "donker" verhaal (is dat Star Trek?), en zo zijn er nog wel meer op-/aanmerkingen op Discovery. Maar als ik nu naar seizoen 3 en alle reacties kijk gaat met met seizoen 3 tot zover behoorlijk de goede richting op. Als de kritiek beperkt blijft tot het gewicht, make-up en de emoties van de acteurs, dan gaat het eigenlijk best goed. Uiteindelijk gaat het immers om het verhaal dat verteld wordt, en hoe dat verteld wordt. Daar merk ik relatief weinig kritiek op, zeker als je vergelijkt met seizoenen 1 en 2.
En heel eerlijk: de meeste Star Trek series sinds TNG beginnen pas goed in seizoen 3, als het verhaal een beetje gesetteld is en (niet onbelangrijk) de acteurs en schrijvers hun draai gevonden hebben. En op TNG/VOY/DS9/ENT na seizoen 3 is ook nog wel het e.e.a. aan te merken... Zit nu Voyager te kijken en ik sla zeker zo hier en daar een aflevering over als het me niet boeit. En da's prima. Zo zal ik Discovery ongetwijfeld ook terug kijken over 10 jaar.