aflevering s03e01 is sinds 18.00 online in de lage landen.Help!!!! schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:41:
S3 is op Nederlandse Netflix beschikbaar begrijp ikDat zou top zijn.
Klopt het dat deze aflevering niet in 4K is?
Right, deze hele serie is schijnbaar niet in 4K, maar wel met Dolby Vision.
Right, deze hele serie is schijnbaar niet in 4K, maar wel met Dolby Vision.
[ Voor 47% gewijzigd door Ritchie op 16-10-2020 20:44 ]
- NAC Breda -
Ik denk dat je daar teveel achter zoekt. De klingons waren ook heel anders (waar genoeg over geschreven is). Dit zijn gewoon andorians nieuwe stijl.Webgnome schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:13:
...
Wat mij verder opviel was dat men het uiterlijk van de andorians hebben aangepast.Begrijp waarom ze dat hebben gedaan, om aan te geven dat je toch echt in een andere tijd zit, maar de in 1000 jaar veranderd er volgens mij evolutie technisch gezien niet heel veel.
...
Leuk karakter inderdaad,algalid schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:01:
...
Book is idd een leuk karakter, de vraag is hoe groot zijn rol is, wordt hij een nieuwe Tyler of niet?
spoiler:
en als ik de "what's next" (kijk ik normaal niet, maar ik had m'n handen vol) mag geloven gaat ie voorlopig nog wel even mee.
Spoiler tags voor als iemand het niet wil lezen.
Top! Ik ga alleen even wachten tot het hele seizoen afgelopen is en dan lekker alles in één ruk afkijken.justmike schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:47:
[...]
aflevering s03e01 is sinds 18.00 online in de lage landen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Met plezier gekeken naar de nieuwste aflevering. Book is een intrigerende karakter, Michael blijft.. Michael.
Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering, en zie de rol van Starfleet als een mogelijkheid om terug meer "Star Trek" te worden dan de vorige twee seizoenen.
spoiler:
Behalve die scene nadat ze is gevangen genomen en beneveld wordt met die drug. Leuk om te zien dat ze ook kan lachen.
Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering, en zie de rol van Starfleet als een mogelijkheid om terug meer "Star Trek" te worden dan de vorige twee seizoenen.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar gezien die 't over z'n familie had leek 't me niet. Nu, in andere series hebben hologrammen/androids het ook wel eens over familieWebgnome schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:56:
Even een gedachte spinsel. Die man in de federation starbase (of wat er van over is). Is dat nu een hologram? Het lijkt er heel sterk op maar ook weer niet..
@Webgnome Waarom zou een hologram slapen?
Ik ben vooralsnog wel blij met de nieuwe weg die STD is ingeslagen en ben benieuwd naar hoe het verder gaat lopen
Ik ben vooralsnog wel blij met de nieuwe weg die STD is ingeslagen en ben benieuwd naar hoe het verder gaat lopen
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Diezelfde vraag kan je ook stellen over een hologramWebgnome schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:25:
Geen idee. Maar het leek mij ergens logisch. Immers hoe kan een redelijk kapot geschoten starbase iemand in leven houden?
[ Voor 0% gewijzigd door Mercatres op 18-10-2020 13:42 . Reden: Typo fixed ]
Dat is dan ook weer waar. Redelijk wat tech nodig om zoiets werkend te houden. Laten we het er maar op houden dat ik erg benieuwd ben naar dit character. Hoop alleen niet dat het een filler wordt. Een character die je in principe niet nodig hebt alleen als kickstarter voor een bepaalde verhaallijn.
Ik vond de eerste aflevering van seizoen 3 best vermakelijk. Natuurlijk, het zegt nog niet zoveel over de rest van het seizoen, maar ik heb mij de hele aflevering lang niet geërgerd en ik ben oprecht benieuwd waar het heen gaat dit seizoen. De eerste stapjes zijn zeker hoopvol, hopelijk trekken ze die lijn door.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Stelen? Heb ik iets gemist of zo? Behalve de 'handelsbase' met allerlei rare figuren heb ik niks gezien over stelen?Mercatres schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:37:
[...]
Diezelfde vraag kan je ook stelen over een hologram
"Stellen" natuurlijk. Beetje begrijpend lezen en je niet meteen zo aangevallen voelenehtweak schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:21:
[...]
Stelen? Heb ik iets gemist of zo? Behalve de 'handelsbase' met allerlei rare figuren heb ik niks gezien over stelen?
Ik dacht ook eerst dat het een hologram was, maar gezien de rest van de aflevering ben ik er van overtuigd dat dit niet het geval is. Ik kan er natuurlijk nog naast zitten, maar ik vraag me af wat voor nut het zo hebben om alsnog in een plot twist erachter te komen dat hij een hologram is.Mercatres schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar gezien die 't over z'n familie had leek 't me niet. Nu, in andere series hebben hologrammen/androids het ook wel eens over familie
PS Seizoen 4 is al bevestigd en begint binnenkort met filmen: https://trekmovie.com/202...ction-starts-in-november/.
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 18-10-2020 09:51 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
CBS zal blijven uitzenden in 1080P, het is idd wat ongewoon dat er HDR op zit maar de lagere resolutie drukt ook de kosten en tijd voor de rendering van alle CGI.Ritchie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:41:
Klopt het dat deze aflevering niet in 4K is?
Wie heeft het hier over 'aanvallen'? Ik niet hoor. Stelde gewoon een vraag. Ik dacht in eerste instantie aan een typefout, maar uren later was het nog niet gecorrigeerd. Vandaar dat ik me afvroeg of ik iets gemist had.sig69 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:44:
[...]
"Stellen" natuurlijk. Beetje begrijpend lezen en je niet meteen zo aangevallen voelen
Niks meer, niks minder.
Leuk weetje, toen ik de 1ste aflevering van S3 had gezien, dacht ik al IJsland te herkennen, maar idd:
https://www.denofgeek.com...ason-3-filming-locations/
https://www.hitc.com/en-g...ons-where-filmed-iceland/
Zonder te spoiler, maar mijn gevoel zegt echt dat ze een andere weg zijn ingeslagen met het verhaal. Het voelde anders, en zat wat humor in, en in vond het echt avonturistisch.
Kan niet wachten op aflevering 2.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Precies dit. Ik moest even zuchten toen Burnham binnen 10min al 3x moest huilen.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:02:
Zonder te spoiler, maar mijn gevoel zegt echt dat ze een andere weg zijn ingeslagen met het verhaal. Het voelde anders, en zat wat humor in, en in vond het echt avonturistisch.
spoiler:
Maar de verhoorscene en glibberige wormen waren wel weer leuk gedaan.
Benieuwd hoe we de federatie gaan herstellen en brandstof gaan vinden.
Benieuwd hoe we de federatie gaan herstellen en brandstof gaan vinden.
Angry Rabbit
Dat het zich in de verre toekomst afspeelt geeft de schrijvers en producers natuurlijk nog meer vrijheid dan ze al hadden genomen. Ik denk dat met S3 een testcase wordt van de daadwerkelijk kwaliteit van de schrijvers en producers op het gebied van verhaal en karakters, ik hoop dat ze hebben geleerd van het (imho uiteraard) fiasco van Picard qua verhaal en karakters.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ik kijk normaal niet de "This season in..."-spoilers maar ik kreeg best een beetje een Andromeda-vibe. Herstellen van de Commonwealth vs herstellen van de Federation. De crew van Discovery is wat groter dan van de Andromeda maar ik zag in elk geval wat overeenkomsten in het globale verhaal. Ik ben in elk geval wel benieuwd.defiant schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:28:
Dat het zich in de verre toekomst afspeelt geeft de schrijvers en producers natuurlijk nog meer vrijheid dan ze al hadden genomen. Ik denk dat met S3 een testcase wordt van de daadwerkelijk kwaliteit van de schrijvers en producers op het gebied van verhaal en karakters, ik hoop dat ze hebben geleerd van het (imho uiteraard) fiasco van Picard qua verhaal en karakters.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Nou vergeleken met Discovery was Picard tenminste gewoon een tv serie met een verhaal.. De 1e twee seizoenen Discovery was gewoon meekijken met een schrijversteam wat tevergeefs probeerde een logische verhaallijn neer te zetten met het bekende trainwreck tot gevolg.. Picard probeert tenminste een consistent verhaal neer te zetten meer volgens het oude TNG stramien. Dat dat in deze tijd ook niet echt meer werkt/aanslaat is een ander verhaal, maar daar hebben ze iig mensen met een schrijfdiploma.defiant schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:28:
Ik was ook zowaar tevreden met s3e1. De bar lag natuurlijk erg laag tvm picard en eerdere Discovery, maar ik heb zin in de volgende aflevering!
Veel (hopelijk) verwijzingen dat ze meer naar ideals n minder gehuil gaan krijgen. Die nieuwe sidekick lijkt me ook een toffe peer.
Veel (hopelijk) verwijzingen dat ze meer naar ideals n minder gehuil gaan krijgen. Die nieuwe sidekick lijkt me ook een toffe peer.
Nou, het viel mij uiteindelijk mee deze eerste aflevering van seizoen 3. Het begon gewoon klote met Burnham die binnen 10 minuten al weer tig keer moet huilen/moeilijk kijken. Ik snap echt niet dat ze in het schrijversteam niet zien dat dit niet werkt want het is teveel soap, teveel cringe, teveel
. Daarentegen is het nieuwe karakter van Book wel goed, gewoon normaal! Ook zoals eerder al gezegd een beetje humor maar vond het wel een beetje teveel in elkaar gepropt waar Burnham iets te snel de dingen door heeft of als normaal beschouwd. Volgens mij had dat allemaal net wat beter gekund. Al met al ga ik e2 wel kijken maar het liefst zie ik dat Burnham dood gaat en ze met Book verder gaan

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik ben het zeker met je eens dat er teveel geprobeerd wordt om emotie te forceren in Discovery door iedereen maar te laten huilen zodat je als publiek wel erg hard in je gezicht gegooid wordt van: zie het is heel emotioneel! Alleen wordt het publiek niet echt emotioneel van personages met de diepgang van karton. Toen Iron Man uiteindelijk in Avengers Endgame dood ging was dat emotioneel, want je had als publiek al zoveel tijd in het personage geïnvesteerd en wist alles van hem. In Discovery is het totaal niet het geval.gws24 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:28:
Nou, het viel mij uiteindelijk mee deze eerste aflevering van seizoen 3. Het begon gewoon klote met Burnham die binnen 10 minuten al weer tig keer moet huilen/moeilijk kijken. Ik snap echt niet dat ze in het schrijversteam niet zien dat dit niet werkt want het is teveel soap, teveel cringe, teveel. Daarentegen is het nieuwe karakter van Book wel goed, gewoon normaal! Ook zoals eerder al gezegd een beetje humor maar vond het wel een beetje teveel in elkaar gepropt waar Burnham iets te snel de dingen door heeft of als normaal beschouwd. Volgens mij had dat allemaal net wat beter gekund. Al met al ga ik e2 wel kijken maar het liefst zie ik dat Burnham dood gaat en ze met Book verder gaan
Dat gezegd hebbende, in deze aflevering vond ik het emotionele van Burnham wel terecht. Helemaal alleen, 930 jaar in de toekomst, geen contact kunnen krijgen met Discovery...ik denk dat ik mij ook niet zo heel happy had gevoeld

Daar heb je een goed punt. Aan de andere kant. Ze wist dat dit zou kunnen gebeuren. En als ze daar geen rekening mee had gehouden...Luuk1983 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
Dat gezegd hebbende, in deze aflevering vond ik het emotionele van Burnham wel terecht. Helemaal alleen, 930 jaar in de toekomst, geen contact kunnen krijgen met Discovery...ik denk dat ik mij ook niet zo heel happy had gevoeld
Gezien seizoen drie er is, gister nog geprobeerd seizoen twee af te kijken want was daar mee gestopt omdat ik er echt niet meer tegen kon.
Blijkt dat ik gestopt was tijdens de S2 finale episode. Opnieuw aangezet dan maar en helaas. Ik had gehoopt dat het me mee zou vallen en het me oprecht voorgenomen om me over dingen heen te zetten. Maar het lukt niet, het is echt zulke bagger. Alles wat star trek leuk maakt zit er helaas niet in.
Maar gezien de discussies over discovery vooral positief moeten zijn (anders gaan mensen klagen dat er geen discussie is of zeuren over mensen die zeuren) zal ik het hierbij laten. Ik hoop dat jullie allemaal van seizoen 3 kunnen genieten. Maar bijna alles aan de serie is gewoon zo slecht, de dialoog, de manier van filmen, de karakters, het star trek universum, de (niet bestaande) logica, de regels van het eigen universum veranderen ongeveer per episode en uit dit hele trainwreck komt nul interesants behalve MAH EMOTIONS! En als star trek nou ergens niet over ging dan was het emoties. Dingen als overbodige lensflares en slechte aankleding kan ik nog wel overheen komen, maar het is ook gewoon super irritant gefilmd (moeilijk he een camera stil houden).
Mijn vriendin en ik hadden bedacht dat de intro het meest star trek is en dus ook niet bij de serie past. Eigenlijk moet de intro heel veel explosies en lasers zijn, die allemaal supersnel zijn geedit, terwijl een announcer star trek discovery erdoorheen schreeuwt ofzo en dat voor 30 seconden. Dan heb je ongeveer de kern van discovery te pakken, lasors, explosies, scherm clutter en none of it makes any sense at all. (oke hier laten we het dan bij)
Als een heel universum niet genoeg is om een verhaal te vertellen ben je een bijzonder slechte schrijver, vind ik.
Blijkt dat ik gestopt was tijdens de S2 finale episode. Opnieuw aangezet dan maar en helaas. Ik had gehoopt dat het me mee zou vallen en het me oprecht voorgenomen om me over dingen heen te zetten. Maar het lukt niet, het is echt zulke bagger. Alles wat star trek leuk maakt zit er helaas niet in.
Maar gezien de discussies over discovery vooral positief moeten zijn (anders gaan mensen klagen dat er geen discussie is of zeuren over mensen die zeuren) zal ik het hierbij laten. Ik hoop dat jullie allemaal van seizoen 3 kunnen genieten. Maar bijna alles aan de serie is gewoon zo slecht, de dialoog, de manier van filmen, de karakters, het star trek universum, de (niet bestaande) logica, de regels van het eigen universum veranderen ongeveer per episode en uit dit hele trainwreck komt nul interesants behalve MAH EMOTIONS! En als star trek nou ergens niet over ging dan was het emoties. Dingen als overbodige lensflares en slechte aankleding kan ik nog wel overheen komen, maar het is ook gewoon super irritant gefilmd (moeilijk he een camera stil houden).
Mijn vriendin en ik hadden bedacht dat de intro het meest star trek is en dus ook niet bij de serie past. Eigenlijk moet de intro heel veel explosies en lasers zijn, die allemaal supersnel zijn geedit, terwijl een announcer star trek discovery erdoorheen schreeuwt ofzo en dat voor 30 seconden. Dan heb je ongeveer de kern van discovery te pakken, lasors, explosies, scherm clutter en none of it makes any sense at all. (oke hier laten we het dan bij)
Het is inderdaad wel heel moeilijk een verhaal te verzinnen in een volledig universum met allerlei verschillende rassen en culturen die uniek zijn.Mirved schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:45:
[...]
Hopelijk geeft dit de schrijvers idd de vrijheid die ze nodig hebben. Dat was namelijk een groot probleem van discovery door het in de tijdlijn voor een aantal van de andere series te plaatsen moesten ze constant met canon rekening houden. Wat je erg beperkt in de verhalen die je kan vertellen. Zeker als je een groter verhaal wilt neerzetten of nieuwe dingen wilt laten zien. Door naar de toekomst te gaan zijn de daar in ieder geval van af.
Als een heel universum niet genoeg is om een verhaal te vertellen ben je een bijzonder slechte schrijver, vind ik.
[ Voor 20% gewijzigd door Postius op 21-10-2020 09:58 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Hopelijk geeft dit de schrijvers idd de vrijheid die ze nodig hebben. Dat was namelijk een groot probleem van discovery door het in de tijdlijn voor een aantal van de andere series te plaatsen moesten ze constant met canon rekening houden. Wat je erg beperkt in de verhalen die je kan vertellen. Zeker als je een groter verhaal wilt neerzetten of nieuwe dingen wilt laten zien. Door naar de toekomst te gaan zijn de daar in ieder geval van af.defiant schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:28:
Er is nog hoop: https://arstechnica.com/g...-discoverys-third-season/Postius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:32:
Gezien seizoen drie er is, gister nog geprobeerd seizoen twee af te kijken want was daar mee gestopt omdat ik er echt niet meer tegen kon.
[...]
Het is inderdaad wel heel moeilijk een verhaal te verzinnen in een volledig universum met allerlei verschillende rassen en culturen die uniek zijn.
Blijkbaar worden de opvolgende afleveringen meer "old TNG" met alien/problem of the week
Of je de serie wel of niet gaat kijken laat ik natuurlijk helemaal aan jezelf. Maar ik vind het wel jammer als je hier je mening niet meer gaat geven omdat je het idee hebt dat het positief moet zijn. Dat idee heb ik namelijk totaal niet. Ik denk dat we best kritisch kunnen zijn op Discovery, als het maar opbouwend is en er ruimte is voor discussie.Postius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:32:
Maar gezien de discussies over discovery vooral positief moeten zijn (anders gaan mensen klagen dat er geen discussie is of zeuren over mensen die zeuren) zal ik het hierbij laten.
Ik deel sowieso je mening over Discovery. Het is net zo'n train wreck als Star Trek Picard. Ik was eerst in de veronderstelling dat ik gewoon oud aan het worden ben en dat ik slecht tegen verandering kan, maar daar ben ik wel op terug aan het komen. Ik vond Star Trek 2009 bijvoorbeeld helemaal niet zo slecht. De casting vond ik erg goed en het verhaal was mager, maar wel OK, ik kon die film prima kijken. Maar Star Trek: Into Darkness en Star Trek: Beyond hebben hetzelfde probleem als Picard en Discovery: het is een verschrikking op het gebied van schrijfwerk. Er is geen samenhang, geen emotionele investering, geen character development, een hoop toevalligheden, bullshit devices en science die 30 stappen voorbij 'fiction' gaat en eerder in fantasy thuis hoort.
In seizoen 2 van Discovery was de Enterprise en haar crew een verademing. Was dat omdat het de Enterprise was en 'bekende personages'? Ja en nee, volgens mij niet. Eindelijk was er een federation ship dat er uitziet alsof het een federation starship is (in tegenstelling tot Discovery en bijna elk ander federation starship), maar het had net zo goed een ander ship kunnen zijn wat mij betreft. Discovery is gigantisch lelijk en alle schepen zijn mij veel te generiek. De casting voor Pike en Number one is echt heel erg goed, daar wil ik meer van zien. En je ziet meteen wat er gebeurt als je al enigszins geïnvesteerd heb in een personage. Dé scene in seizoen 2 voor mij was Pike die in een visioen te zien krijgt over waar zijn toekomst ligt (een toekomst die wij al weten). Bij alle andere personages moeten ze ons constant vertellen en bij de hand nemen dat iets dus emotioneel is, hier hoefde dat niet (takes notes, schrijvers!!).
Ik erger mij vaak aan Discovery, maar ik kijk het wel. Ik wil heel graag dat het een succes wordt en ik wil heel graag dat het goed wordt. Ik wil dat Star Trek blijft en dat ze erin blijven investeren. Ook heb ik nog ergens de hoop dat - ondanks dat het een andere tijd tegenwoordig is - toekomstige seizoenen beter worden, omdat ook TNG en DS9 niet echt heel goed waren in de eerste twee seizoenen.
Aflevering 1 van seizoen 3 heeft mij daarom tot nu toe positief verrast. De schrijvers zijn zover ik weet niet veranderd, dus ik hou mijn hart vast, maar het begin is er in ieder geval. Ik hoop alleen dat ze niet iets te ver doorslaan met grappig proberen te zijn, zoals
spoiler:
de worm die Burnham opeet en weer uitspuugd.
We gaan het zien allemaal. Ik blijf in ieder geval kijken, als is het maar om mee te kunnen praten over hoe slecht Discovery wel niet is
Het grappige is, dat dit ook niet altijd alles is. Ik heb natuurlijk alles van Star Trek gezien en ik ben toevallig nu een andere 'old school' serie aan het kijken op Amazon Prime: The X-Files. Het probleem van 'problem of the week' is dat je alles in één aflevering moet afronden. Als je ziet wat voor bedreigingen en potentiële rampen eventjes aan het einde van een aflevering afgerond worden, waarna er nooit meer wat van hoort, dan voelt dat ook niet altijd even logisch aan. Zeker als het hele belangrijke zaken zijn die potentieel impact hebben op alle afleveringen die erna komen, maar het voor het gemak genegeerd worden.Basekid schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Er is nog hoop: https://arstechnica.com/g...-discoverys-third-season/
Blijkbaar worden de opvolgende afleveringen meer "old TNG" met alien/problem of the week
Edit: ik heb het artikel ook even helemaal gelezen en het klinkt in ieder geval positief!
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 21-10-2020 12:41 ]
Goed punt, zo vond ik DS9 de beste show omdat doe echt character development en grote lijnen haddenLuuk1983 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Het grappige is, dat dit ook niet altijd alles is. Ik heb natuurlijk alles van Star Trek gezien en ik ben toevallig nu een andere 'old school' serie aan het kijken op Amazon Prime: The X-Files. Het probleem van 'problem of the week' is dat je alles in één aflevering moet afronden. Als je ziet wat voor bedreigingen en potentiële rampen eventjes aan het einde van een aflevering afgerond worden, waarna er nooit meer wat van hoort, dan voelt dat ook niet altijd even logisch aan. Zeker als het hele belangrijke zaken zijn die potentieel impact hebben op alle afleveringen die erna komen, maar het voor het gemak genegeerd worden.
Edit: ik heb het artikel ook even helemaal gelezen en het klinkt in ieder geval positief!
Blijkbaar is dat idd moeilijk want een show met een miljoenen budget en een heel writers team krijgt het blijkbaar niet voor elkaar gezien al jouw kritiek.Postius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:32:
[...]
Het is inderdaad wel heel moeilijk een verhaal te verzinnen in een volledig universum met allerlei verschillende rassen en culturen die uniek zijn.
Er is niks mis met kritiek geven overigens ben het zelfs grotendeels met je eens maar jij bent wel erg doorgeslagen in je zuurheid.
Lekker een andere serie/film gaan kijken, waarom je jezelf zo kwellen?Postius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:32:
[...]
PSN: TDBtje
Dit brengt me bij een ander punt. Ik zou zeggen dat men in het jaar 2350 toch wel heeft leren omgaan met emoties. Maar nee, ondanks alle technologische en sociale vooruitgang heeft men de neiging om emoties te verstoppen en zich ongemakkelijk te voelen, captain Picard voorop.Postius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:32:
En als star trek nou ergens niet over ging dan was het emoties.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
@Postius @Salvatron Emoties zijn altijd al aan bod gekomen in Star Trek. Denk maar aan Vulcans die logisch en emotieloos zijn en Spock die opgevoed als Vulcan zijn menselijke kant ontkent. En Klingons die emoties als angst niet kennen (of onderdrukken) en emoties als woede dan weer veel minder onder controle hebben. Of Betazoids zoals Troy die telepatische en empatische gaven hebben en waar ook verhalen rond gemaakt zijn. Ook Data niet vergeten die wil begrijpen wat emoties zijn.
Dus emoties zijn zeer zeker een onderdeel van Star Trek.
Eigenlijk heb ik er nooit over nagedacht dat het over emoties ging, ik ben eerder een tech-guy
Het valt veel minder op omdat het niet zo geforceerd en in-your-face is dan Burnham/Discovery... Burnham lijkt soms een robot met een slechte geprogrammeerde emotiechip. Wie weet onthullen ze dit ooit nog! 
Het nieuwe seizoen heb ik nog niet gezien al wil ik het nog wel eens een kans geven. Alhoewel blijkbaar niet te zien in België volgens JustWatch?
Dus emoties zijn zeer zeker een onderdeel van Star Trek.
Het nieuwe seizoen heb ik nog niet gezien al wil ik het nog wel eens een kans geven. Alhoewel blijkbaar niet te zien in België volgens JustWatch?
[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 22-10-2020 18:31 ]
Maar wacht... Burhan is toch half Vulcan? Waarom dan zoveel emotie?
Overigens voor een normaal mens snap ik het:
Overigens voor een normaal mens snap ik het:
- Je hebt je crew/schip kwijt
- Je moeder net ontmoet en weer kwijt
- Net een grote knokpartij in de ruimte gehad waar het einde van het leven van het sterrenstelsel op het spel stond
- Je eindigt in een zware crash
- Vervolgens kom je er achter dat er nog leven in het sterrenstelsel is, maar je geliefde Federation is verdwenen
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Burnham is gewoon 100% mens maar geadopteerd door en opgevoed als Vulcan. Ze is eigenlijk een experiment van Sarek die wou te weten komen of de befaamde "Vulcan logic" ook bij andere soorten zou werken. Dat experiment heeft duidelijk gefaalt, vandaar dat Burnham het zo moeilijk heeft met emoties.Motrax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:00:
Zijn tweede poging bij Spock die half vulcan , half mens was had al iets meer succes, maar nog steeds niet het gewenste resultaat.
In aan ander topic kwam terloops star trek aan bod en de volgende aflevering:
IMDB: "Star Trek: The Next Generation" The Measure of a Man (TV Episode 1989)
Kan je je voorstellen dat Discovery zoiets maakt? Het zit er zo verschrikkelijk ver vanaf van alles wat star trek voor mij leuk maakte.
Maar dat soort episodes is voor mij de kern van Star Trek, en dit is dan een uitzonderlijke goeie episode. Zo goed dat het denk ik 1 van de betere tv episodes gemaakt in het algemeen is. Maar het hele onderliggende dilemma, de gedachte gang en het met elkaar erover praten en tot dieper inzicht komen (onder andere wat betekent het om mens te zijn). Dat is star trek voor mij. En tuurlijk zitten daar elementen in die je in discovery hebt in de serie (tijd reizen, paralelle universums), maar in discovery draait het daarom. In Star Trek was dit nooit de kern, slecht een middel. In discovery is het middel de hele show geworden wat de serie toch wel stompzinnig heeft gemaakt.
IMDB: "Star Trek: The Next Generation" The Measure of a Man (TV Episode 1989)
Kan je je voorstellen dat Discovery zoiets maakt? Het zit er zo verschrikkelijk ver vanaf van alles wat star trek voor mij leuk maakte.
Maar dat soort episodes is voor mij de kern van Star Trek, en dit is dan een uitzonderlijke goeie episode. Zo goed dat het denk ik 1 van de betere tv episodes gemaakt in het algemeen is. Maar het hele onderliggende dilemma, de gedachte gang en het met elkaar erover praten en tot dieper inzicht komen (onder andere wat betekent het om mens te zijn). Dat is star trek voor mij. En tuurlijk zitten daar elementen in die je in discovery hebt in de serie (tijd reizen, paralelle universums), maar in discovery draait het daarom. In Star Trek was dit nooit de kern, slecht een middel. In discovery is het middel de hele show geworden wat de serie toch wel stompzinnig heeft gemaakt.
Zoals @justmike al zei, ze is volledig mens maar "Vulcan-style" opgevoed. Maar ik las laatst wel een opvallend stukje daarover op Memory Alpha:Motrax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:00:
Vooropgesteld: ik snap de wisselwerking tussen acteur en schrijver; als schrijver schrijf je de dialoog en kun je in beperkte mate aangeven hoe iets gespeeld moet worden ("droog", "scherp", etc.), maar uiteindelijk is het de acteur die het personage op zijn eigen wijze tot leven brengt, dus is het logisch dat je dat als schrijver weer meeneemt. Maar als je als schrijver een semi-Vulcan voor ogen staat, dan vind ik het nou niet erg voor de hand liggen om een "very empathic" actrice in die rol te casten. Dan zou ik als leek zeggen dat er ergens iets niet helemaal optimaal is gegaan.Writing staffers such as Erika Lippoldt and Bo Yeon Kim found that the casting of Sonequa Martin-Green in the role of Michael Burnham helped inform their writing of the character. "Once we saw her in the first two episodes, we were kinda like, 'Oh, okay; that's who she is,' you know, because the very early drafts, we had her much more Vulcan," Lippoldt stated. "You know, like, she was just full on, like, completely logical, not really any emotional intonations, but Sonequa's just naturally a very empathetic person."
Belachelijk dat Michael Burnham een mannennaam heeft. Geef een vrouw toch asjeblieft een vrouwennaam zeg.
Ik ben begonnen aan seizoen 3 na t lezen van een review op the verge, heb seizoen 1 en 2 niet gezien (in t interview stond dat je prima met seizoen 3 kon beginnen), maar wat een gave aflevering zeg, die s03e01! Wow!
Leeft dat nog steeds ? Ik dacht dat die discussie al ergens halverwege seizoen 1 was afgesloten.Salvatron schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:40:
Belachelijk dat Michael Burnham een mannennaam heeft. Geef een vrouw toch asjeblieft een vrouwennaam zeg.

Zo ongewoon is dat toch niet, er zijn tig voorbeelden te vinden in fictie en realiteit van vrouwen met een "mannelijke" naam en omgekeerd.
Enkele bekende vrouwelijke Micheals zijn :
- Michael Learned, actrice uit de tv serie The Waltons
- Michael Michelle , actrice uit oa. Dynasty en E.R.
- Michael Steele, Bassiste van The Bangels
[ Voor 17% gewijzigd door justmike op 22-10-2020 21:03 ]
Blake Lively
Carey Mulligan
Chris Teigen
Alex Morgan
Of fictief: Nicky Nichols, Alex Vause om het bij 1 serie te houden.
Boeie.. Focus op goede verhalen.
Carey Mulligan
Chris Teigen
Alex Morgan
Of fictief: Nicky Nichols, Alex Vause om het bij 1 serie te houden.
Boeie.. Focus op goede verhalen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
't Moest verboden worden! Foei toch!Salvatron schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:40:
Dat de schrijvers dat gedurfd hebben; shame on them!
https://www.babynameshub.com/girl-names/Michael.html
Wikipedia: Michael
The theophoric name is a rhetorical question – "Who [is] like [the Hebrew God] El?"[1], whose answer is “there is none like El”, or "there is none as famous and powerful as god". This question is known in Latin as Quis ut Deus?
Denk dat de diepere betekenis daar gezocht moet worden.
Episode 2 gaat ook wel lekker.
Semi offtopic, maar Pickard is ook wel te pruimen; ik houd het er maar op dat de schrijvers van de huidige tijd gewoon slechter zijn dan vroeger.
. En vergeet Enterprise niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-10-2020 11:48 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik denk dat de schrijvers even goed zijn. Ik denk dat het publiek stommer is en meer slikt van slecht vermaak. En alles wat geld opbrengt wordt gemaakt.Illegal_Alien schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:47:
Episode 2 gaat ook wel lekker.Semi offtopic, maar Pickard is ook wel te pruimen; ik houd het er maar op dat de schrijvers van de huidige tijd gewoon slechter zijn dan vroeger.
. En vergeet Enterprise niet.
Ik denk dat het inherent aan TV is verbonden dat het steeds oppervlakkiger en dommer wordt, er moeten steeds meer mensen worden bereikt op een gemene deler. Hoe groter de groepen worden hoe lager het niveau.
Als geld kan verdienen met slechte tv, waarom nog moeite doen om goede tv te maken?
https://www.digitalspy.co...ale-lead-man-name-reason/Salvatron schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:40:
of hap ik nu?
@Postius je doet nu net alsof Star Trek altijd goede TV is geweest. Als je dat echt denkt dan zou ik je aanraden om heel TOS te kijken. Na een half seizoen heb je echt door hoe het werkt en is het uitzitten tot de aftiteling. Het heeft echt niet zoveel met oppervlakkig etc te maken maar simpelweg met wat men tegenwoordig van TV verwacht.
Men verwacht groot meeslepende verhalen met allerlei plottwists etc. Dat kan op TV echter helemaal niet want daar is de tijd niet voor en het vergt een bepaald type verhaal/schrijver. Mede door dat heel veel series dat proberen te doen is het ook steeds moeilijker om onscheidend te zijn en al helemaal als je vast zit aan 'canon' of legacy.
Het lukt zelfs in filmland niet eens zonder dat je er 3+ uur durende films voor moet maken. Je zit het ook bij boeken. Mijn vrouw leest alles wat los en vast zit en de laatste jaren zie ik steeds vaker hele series binnen komen van minimaal 5 delen. Of als deel 1 is uitgebracht al de zekerheid dat het er 5 moeten zijn. Dat gaat gewoon niet altijd goed. Sommige boeken zijn na boek 2 al gewoon klaar maar dan verzinnen ze er maar wat bij.
(maar we dwalen af)
Men verwacht groot meeslepende verhalen met allerlei plottwists etc. Dat kan op TV echter helemaal niet want daar is de tijd niet voor en het vergt een bepaald type verhaal/schrijver. Mede door dat heel veel series dat proberen te doen is het ook steeds moeilijker om onscheidend te zijn en al helemaal als je vast zit aan 'canon' of legacy.
Het lukt zelfs in filmland niet eens zonder dat je er 3+ uur durende films voor moet maken. Je zit het ook bij boeken. Mijn vrouw leest alles wat los en vast zit en de laatste jaren zie ik steeds vaker hele series binnen komen van minimaal 5 delen. Of als deel 1 is uitgebracht al de zekerheid dat het er 5 moeten zijn. Dat gaat gewoon niet altijd goed. Sommige boeken zijn na boek 2 al gewoon klaar maar dan verzinnen ze er maar wat bij.
(maar we dwalen af)
Mede-belg hier: staat bij mij gewoon op Netflix, samen met de andere 2 seizoenen.D-Three schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:28:
@Postius @Salvatron Het nieuwe seizoen heb ik nog niet gezien al wil ik het nog wel eens een kans geven. Alhoewel blijkbaar niet te zien in België volgens JustWatch?
Hij was weer heerlijk, aflevering 2 van seizoen 3 "Far From Home"
BTW, dit vond ik helemaal te gek:
Het leek wel Gunfight at the ok corral! Compleet met klapdeurtjes, een bar, drank en sf(cow)boys die woest kwamen binnenstampen met nog net geen rinkelende sporen aan hun laarzen.
En op het einde een weerzien, na 1 jaar, na tig jaar? Who knows?
BTW, dit vond ik helemaal te gek:
Het leek wel Gunfight at the ok corral! Compleet met klapdeurtjes, een bar, drank en sf(cow)boys die woest kwamen binnenstampen met nog net geen rinkelende sporen aan hun laarzen.
spoiler:
De cowboy rinkelde toch wel? Zeker in ieder geval toen hij de bar verliet aan het einde?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Motrax schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:50:
spoiler:De cowboy rinkelde toch wel? Zeker in ieder geval toen hij de bar verliet aan het einde?
spoiler:
yes
Spoiler tags hoeft niet voor iets wat al uitgezonden is...
Ik vond dat hoge cowboygehalte nogal overdreven trouwens... Het is geen Firefly!
Ik vond dat hoge cowboygehalte nogal overdreven trouwens... Het is geen Firefly!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Gelukkig was iemand nog onder de indrukehtweak schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:30:
Hij was weer heerlijk, aflevering 2 van seizoen 3 "Far From Home"
BTW, dit vond ik helemaal te gek:![]()
spoiler:Het leek wel Gunfight at the ok corral! Compleet met klapdeurtjes, een bar, drank en sf(cow)boys die woest kwamen binnenstampen met nog net geen rinkelende sporen aan hun laarzen.
Ik mis Pike... Al die zeikwijven op dat schip met enkel wat halfzachte mannen (of wat er voor door moet gaan), of aliens met viskoppen die beter in Star Wars passen.
Hopelijk volgende week meer Book(er), want het schip + de crew is eigenlijk het minst interessante van de serie.
Ben vooral benieuwd naar de huidge staat van de aarde, federation etc.
Betwijfel of we er veel van te zien krijgen.
Verder is 900jaar wel ergg ver. De shields en weapons etc van de Discover zijn totaal en compleet nutteloos bij elke confrontatie. Nouja, dan maar diplomacy 😁
Betwijfel of we er veel van te zien krijgen.
Verder is 900jaar wel ergg ver. De shields en weapons etc van de Discover zijn totaal en compleet nutteloos bij elke confrontatie. Nouja, dan maar diplomacy 😁
Ugh, hou eens op met al die zwarte balken zeg. Uitgezonden is uitgezonden, ep niet gezien -> blijf dan gewoon hier weg totdat je gekeken hebt, want... dun dun duuun... spoilers.
Anyway, ze ging niet eens janken op het eind... wow
Wel grappig dat ze 'maar' een jaar eerder was, hadden ze makkelijk veel meer kunnen maken gezien die enorme staart van d'r haha.
Also, Tilly is nog steeds irritant/
Anyway, ze ging niet eens janken op het eind... wow
Also, Tilly is nog steeds irritant/
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ze zegt letterlijk "I landed here a year ago"?ehtweak schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:30:
Daar is de deus ex machina voor van the Burn, ze gaan niet veel schepen meer tegenkomen omdat die er niet meer zijn. Je gaat meer planet of the week krijgen dan space battles...Basekid schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:44:
[ Voor 11% gewijzigd door CopyCatz op 23-10-2020 22:53 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik s03e02 een van de betere afleveringen vind van Discovery. Balen dat ik weer een week moet wachten
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Wellicht ten overvloede op wat er al gezegd is: als de uitzending geweest is op streaming media die beschikbaar in Nederland is zijn er geen spoiler tags meer nodig.
Dat gezegd hebbende, is dit een van de betere afleveringen qua schrijfwerk op zowel karakter als verhaal. Ik hoop dat de trend doorzet.
Dat gezegd hebbende, is dit een van de betere afleveringen qua schrijfwerk op zowel karakter als verhaal. Ik hoop dat de trend doorzet.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Tilly was weer irritant en ze wordt steeds breder.. Je zou toch zeggen dat ze dat toch wel kunnen corrigeren in de toekomst..
Veel te grafische beelden, die hompen vlees hoef ik echt niet te zien.. Veel geweld ook..
Buiten dat.. leuke aflevering, voelde wel soort van Trekachtig.. Kijk uit naar volgende week!
Ben benieuwd of ze de Discovery lekker gaan upgraden met tech uit de toekomst. Beetje zoals ze toen de Voyager geupgrade hadden in End Game. Kick ass armor en futuristische torpedo's.. Geen transphasic maar nog coolere!!
Veel te grafische beelden, die hompen vlees hoef ik echt niet te zien.. Veel geweld ook..
Buiten dat.. leuke aflevering, voelde wel soort van Trekachtig.. Kijk uit naar volgende week!
Ben benieuwd of ze de Discovery lekker gaan upgraden met tech uit de toekomst. Beetje zoals ze toen de Voyager geupgrade hadden in End Game. Kick ass armor en futuristische torpedo's.. Geen transphasic maar nog coolere!!
Ik zat me ook af te vragen of ze nou zwanger is of dat ze haar volstoppen voor het body positive element.. in seizoen 2 was ze behoorlijk afgevallen.Arsenius schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:42:
Tilly was weer irritant en ze wordt steeds breder.. Je zou toch zeggen dat ze dat toch wel kunnen corrigeren in de toekomst..
[ Voor 15% gewijzigd door CopyCatz op 24-10-2020 01:54 ]
Pardon?Arsenius schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:42:
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zelfs als dat al zou zijn, denk eens terug aan Roddenberry’s keuze voor Uhura. Het is Star Trek, daarbij, ik zou denken dat we in de tegenwoordige tijd al wat geleerd hebben van body shaming en zo meer.CopyCatz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:48:
[...]
Ik zat me ook af te vragen of ze nou zwanger is of dat ze haar volstoppen voor het body positive element.. in seizoen 2 was ze behoorlijk afgevallen.
Hou het bij het verhaal.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het zou niet slecht zijn. Mag en kan ook wel, denk ik. In veel opzichten hebben de schrijvers een tabula rasa - heel anders dan het reboot drama. Wat ik me afvraag is of er voor toon en setting samengewerkt wordt met het team verbonden aan die andere serie die komt, Captain Pike.defiant schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:26:
[mbr]Wellicht ten overvloede op wat er al gezegd is: als de uitzending geweest is op streaming media die beschikbaar in Nederland is zijn er geen spoiler tags meer nodig.,[/mbr]
Balen, maar snap het wel. Net als bij the Expanse lag er een les bij het binge fenomeen. Heeft negatieve impact op opbouw van bereik.Thalaron schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:18:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik s03e02 een van de betere afleveringen vind van Discovery. Balen dat ik weer een week moet wachten
Echt serieus?Postius schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Ik denk dat de schrijvers even goed zijn. Ik denk dat het publiek stommer is en meer slikt van slecht vermaak. En alles wat geld opbrengt wordt gemaakt.
Ik denk dat het inherent aan TV is verbonden dat het steeds oppervlakkiger en dommer wordt, er moeten steeds meer mensen worden bereikt op een gemene deler. Hoe groter de groepen worden hoe lager het niveau.
Als geld kan verdienen met slechte tv, waarom nog moeite doen om goede tv te maken?
Je blijft er maar in hangen, je vergeet dat het jouw mening is en niet de absolute waarheid.
Ik vind TOS ondertussen echt niet meer goed. Toen was het gaaf, nu vind ik het een slechte soap in space.
En je hoeft niet te kijken, echt niet.
Ik hoop echt dat je een slechte grap maakt, maar ik ben bang van nietArsenius schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:42:
..

Ik vind S3 tot nu toe goed te pruimen. Er zit inderdaad genoeg geweld in, en dat kan nu ook. De gene die van het geweld is staat niet bekend om haar subtiele benadering.
En haar meerdere spreekt haar er ook op aan.
Soms moeten mensen niet zo zeuren.
Maar... Tilly is inderdaad irritant maar dat staat los van haar uiterlijk.
En haar meerdere spreekt haar er ook op aan.
Soms moeten mensen niet zo zeuren.
Maar... Tilly is inderdaad irritant maar dat staat los van haar uiterlijk.
[ Voor 13% gewijzigd door whiner op 24-10-2020 21:01 ]
er schijnen 13 afleveringen te komen van discovery seizoen 3, ik ga het pas kijken als zo ongeveer alle afleveringen op netflix staan, laatste seizoen 3-aflevering January 7, 2021
Wikipedia: Star Trek: Discovery (season 3)
[ Voor 8% gewijzigd door Salvatron op 24-10-2020 22:33 ]
Ik kijk ze zelf gewoon zodra er iets beschikbaar is. Indien de kwaliteit hoog genoeg is binge ik hem gewoon nog een keer t.z.t.Salvatron schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:32:
er schijnen 13 afleveringen te komen van discovery seizoen 3, ik ga het pas kijken als zo ongeveer alle afleveringen op netflix staan, laatste seizoen 3-aflevering January 7, 2021
Foutje in de tweede aflevering,
spoiler:
in het gesprek tussen Saru en Tilly als ze net op pad gaan zie je in een shot achter Tilly toeristen lopen in een blauwe en witte jas
pagani schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:42:
Foutje in de tweede aflevering,
in het gesprek tussen Saru en Tilly als ze net op pad gaan zie je in een shot achter Tilly toeristen lopen in een blauwe en witte jas

Rechts in beeld, ter hoogte van haar 2e onderkin.
Om even in te haken op de nutteloze 'dikzakken horen niet in Star Trek' discussie
[ Voor 17% gewijzigd door MoiZie op 25-10-2020 12:24 ]
In het beeld en profil (van haar voluptueuze zijkant) zie je daadwerkelijk mensen lopen. En in een ander camerastandpunt ook iemand in een roze jas.
En qua haar formaatdiscussie, ik mag toch aannemen dat over honderden jaren we prima dik, dun, kort of lang kunnen zijn zonder invloed op onze gezondheid, dus waarom zou je slank willen blijven?
En qua haar formaatdiscussie, ik mag toch aannemen dat over honderden jaren we prima dik, dun, kort of lang kunnen zijn zonder invloed op onze gezondheid, dus waarom zou je slank willen blijven?
[ Voor 65% gewijzigd door pagani op 25-10-2020 12:39 ]
Ahja, stuk duidelijker.pagani schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:30:
In het beeld en profil (van haar voluptueuze zijkant) zie je daadwerkelijk mensen lopen. En in een ander camerastandpunt ook iemand in een roze jas.

Edit; hm begrijp niet waarom deze niet werkt.
Edit2, fixed
[ Voor 8% gewijzigd door MoiZie op 25-10-2020 12:51 ]
Tja, ze is wat steviger, boeiend. Daarmee vertegenwoordigd ze in dit tijdperk volgens mij meer de gemiddelde vrouw dan je denkt hoor, ik stoor me er in ieder geval niet zo aan. Voor mij is het het doen en laten van haar karakter dat me gewoon irriteert. Geen idee of de actrice ook zo is, maar het karakter... meh.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Voor de mensen die zich storen aan Tilly zou ik zeggen ga eens gewoon naar buiten en kijk naar de gemiddelde persoon in je stad of dorp. En kijk dan weer naar Tilly. Is het dan nog steeds zo gek?
Ik vind het persoonlijk wel een goede move van Sarru om juist Tilly mee te nemen. Hij weet dat ze ontzettend onzeker is van zichzelf en dat ze dat helemaal niet hoeft te zijn.
Ik vind het persoonlijk wel een goede move van Sarru om juist Tilly mee te nemen. Hij weet dat ze ontzettend onzeker is van zichzelf en dat ze dat helemaal niet hoeft te zijn.
Ik heb in een vorig seizoen wel eens die interviews zitten kijken, en zij is in het echt zeker niet de meest irritante persoon. En tja, ze heeft een maatje meer. So what? Als ze zichzelf er maar prettig bij voelt.
Goede actrice zullen we dan maar zeggenParody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:04:
Ik heb in een vorig seizoen wel eens die interviews zitten kijken, en zij is in het echt zeker niet de meest irritante persoon. En tja, ze heeft een maatje meer. So what? Als ze zichzelf er maar prettig bij voelt.
Ik ben behoorlijk kritisch geweest over de eerste twee seizoenen van Discovery, tot het punt dat ik eigenlijk weinig zin had om aan S3 te beginnen, maar ik moet zeggen dat het een stuk beter is geworden.
Ik krijg nu veel meer een Star Trek gevoel dan ik in de eerste seizoenen had. Hoopvol, ondanks dat ik over het algemeen niet zo'n fan ben van "dystopian future" series.
Ook wel leuk om eens een keer een buitenaardse wereld te zien die er niet uitziet als Californie, maar meer als IJsland.
Hoewel ze denk ik beter niet bij de Seljalandsfoss hadden kunnen filmen, die is wel behoorlijk bekend en herkenbaar.
Ook wel leuk om eens een keer een buitenaardse wereld te zien die er niet uitziet als Californie, maar meer als IJsland.
Denk dat de gemiddelde 'Murican daar echt helemaal niks van weetNMH schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:43:
Ook wel leuk om eens een keer een buitenaardse wereld te zien die er niet uitziet als Californie, maar meer als IJsland.Hoewel ze denk ik beter niet bij de Seljalandsfoss hadden kunnen filmen, die is wel behoorlijk bekend en herkenbaar.
Ik ben al een fan van Doug Jones maar als Saru hoop ik dat hij vaker zo op pad mag gaan. Lekkere actie.
"When you grow up your heart dies"
Yes, yes yes! Ik vind 't alsmaar beter worden. Lekker sfeertje bouwen, nieuwe aliens (en uiteraard ook weer iet als parasitair ijs, je moet er maar opkomen
). Verder vind ik het vooral jammer dat de karakteropbouw van Tilly zo magertjes is, want ik vind haar juist een heel interessant karakter. Naast Saru uiteraard, wát een bad-ass en evolutie heeft dat karakter meegemaakt.
Deze ep had vooral heel weinig Burnham en dat scheelt heel veel gejank.
Vooral zo doorgaan
Vooral zo doorgaan
Ach Tilly zit erbij voor de forced diversity hire. Dat maakt het ook wel irritant. Het voelt zo ontzettend geforceerd allemaal, je weet gewoon dat de producten lijstjes aan het afvinken zijn om alle boxen te checken. Vind zelf verder dat het hele karakter vrij weinig toevoegt en vrij oppervlakkig is. Naast dat starfleet officieren min of meer het beste van de mensheid horen uit te stralen, levensgevaarlijk overgewicht is daar tegenwoordig onderdeel van?
En nee ik haat geen dikke mensen op TV, maar het past gewoon niet echt in de rest van het universum. Als ze er nu een alien van hadden gemaakt of iets, of een andere creatieve oplossing. Maar ik vind gigantisch overgewicht nou niet echt iets uitstraalt van een poging je beste zelf te zijn, wat volgens mij altijd wel het uitgangspunt is geweest van Starfleet.
Moet je voorstellen dat je uitgezonden wordt met een andere officier die nog niet eens 500 meter kan rennen. Erg verantwoord
En nee ik haat geen dikke mensen op TV, maar het past gewoon niet echt in de rest van het universum. Als ze er nu een alien van hadden gemaakt of iets, of een andere creatieve oplossing. Maar ik vind gigantisch overgewicht nou niet echt iets uitstraalt van een poging je beste zelf te zijn, wat volgens mij altijd wel het uitgangspunt is geweest van Starfleet.
Moet je voorstellen dat je uitgezonden wordt met een andere officier die nog niet eens 500 meter kan rennen. Erg verantwoord
Ach laten we in het kader van PC Bro! maar ophouden over Tilly. Ik zit me al een tijd in te houden om niet te reageren op de magere karakteropbouw van Tilly hierboven
Ik had wel gehoopt dat ze iets meer zouden uitweiden over het ontbreken van Starfleet, maar misschien is dat juist bewust gedaan: het niet benoemen is het juist wel benoemen. Of moeten we de insteek naar het Wilde Westen (saloon, gunfighters, ...) beschouwen als de current state of affairs?
Heb het idee dat daar de komende afleveringen wel aandacht aan besteed gaat worden (wat was de Burn, wat is er over van de Aarde, etc).Mercatres schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:14:
Ik had wel gehoopt dat ze iets meer zouden uitweiden over het ontbreken van Starfleet, maar misschien is dat juist bewust gedaan: het niet benoemen is het juist wel benoemen. Of moeten we de insteek naar het Wilde Westen (saloon, gunfighters, ...) beschouwen als de current state of affairs?
Je hoort ze ook specifiek zeggen dat er nog 2 starfleet vessels rondvliegen, dus er is wel ietsssss over van een Starfleet/Federation.
Wow; die discussies over Mary Wiseman. (alhier en daar)
https://www.inverse.com/m...rollment-period-this-year
Lekker belangrijk.
Wel slordig trouwens, van de edit/post-production afdeling, dat ze die toeristen op IJsland er niet ff tussen uit gehaald hebben.
Dat moet met de huidige video-editing s/w en CGI mogelijkheden toch geen enkel probleem zijn?
Of heeft er iemand zitten slapen?
Lekker belangrijk.

Wel slordig trouwens, van de edit/post-production afdeling, dat ze die toeristen op IJsland er niet ff tussen uit gehaald hebben.
Dat moet met de huidige video-editing s/w en CGI mogelijkheden toch geen enkel probleem zijn?
Godskolere zeg, is het gewicht van een actrice nu ook al een probleem? Nog afgezien van het feit dat de actrice slank is vergeleken bij de gemiddelde Amerikaan (en zo langzamerhand ook bij de gemiddelde inwoner van veel Europese landen), had ik even gemist dat overgewicht in het Star Trek universum eigenlijk was uitgebannen bij mensen door middel van genetische modificatie ofzo en derhalve een actrice die niet het standaard Hollywoodmaatje heeft gelijk weer een diversiteitscomplot is.
Wat moet fictie kijken vermoeiend zijn als je obsessie met dat soort zaken constant in de weg zit.
Wat moet fictie kijken vermoeiend zijn als je obsessie met dat soort zaken constant in de weg zit.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ach, het is een teken van hoe snel alles allemaal moet tegenwoordig; het is allemaal peperduur. In GOT zag je ook pickuptrucks van de crew op de achtergrond (en om maar niet te spreken van de beroemde Starbucks-beker).ehtweak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:38:
Wow; die discussies over Mary Wiseman. (alhier en daar)
Lekker belangrijk.![]()
Voor mijn eigen site (die overigens niet Star Trek-gerelateerd en dus verder volledig offtopic is) heb ik toevallig vorige maand een (Australische) TV-producer geïnterviewd. Dat ging over een aanzienlijk eenvoudigere productie dan Star Trek en daar was het al een race tegen de klok om alles synchroon te produceren.
Productie is "staggered" om alles zo snel en goedkoop mogelijk te produceren. Dat heeft als voordeel dat de crew snel weer beschikbaar is voor een andere serie. Maar het heeft ook een groot nadeel: tijdsdruk.
De cast schiet de scenes met de set crew en gaat met een verse regisseur door naar de shoot voor de volgende aflevering. Ondertussen gaat de regisseur van de aflevering die ze zojuist hebben geschoten met het materiaal naar postproductie. Daar heeft de post crew exact een week om de boel te editen, syncen, muziek eronder te spelen etc.
Re-shoot nodig? Dan moet de cast terugkomen uit de shoot waar ze dan mee bezig zijn en de mensen van "continuity" en "set dressing" moeten weer aan de slag om alles kloppend te maken met het materiaal van de overige shots uit de scene. Dat is niet alleen erg omslachtig, maar doet ook weer een aanslag op het schema van de aflevering waar ze mee bezig zijn.
Dus een reshoot is eigenlijk out of the question. Ik kan me daarbij voorstellen dat een CGI-oplossing alleen kan als dat team niet toevallig heel druk is met de effecten voor een aflevering of twee verderop in de serie.
Nu gaat mijn site over een Australische jeugdserie uit de jaren 80 (C/o The Bartons, van Jocelyn Moorhouse), maar ik begreep van de crewleden die ik gesproken heb dat dat allemaal niet veranderd is. Alleen maar erger geworden zelfs.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Klopt, dat was ik vergeten. Dan komt de vraag: is dat goede of slechte Starfleet?Basekid schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Heb het idee dat daar de komende afleveringen wel aandacht aan besteed gaat worden (wat was de Burn, wat is er over van de Aarde, etc).
Je hoort ze ook specifiek zeggen dat er nog 2 starfleet vessels rondvliegen, dus er is wel ietsssss over van een Starfleet/Federation.
Mugwump schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:54:
Godskolere zeg, is het gewicht van een actrice nu ook al een probleem? Nog afgezien van het feit dat de actrice slank is vergeleken bij de gemiddelde Amerikaan (en zo langzamerhand ook bij de gemiddelde inwoner van veel Europese landen), had ik even gemist dat overgewicht in het Star Trek universum eigenlijk was uitgebannen bij mensen door middel van genetische modificatie ofzo en derhalve een actrice die niet het standaard Hollywoodmaatje heeft gelijk weer een diversiteitscomplot is.
:strip_exif()/f/image/UtFumrf2LN6fwIvbUm6yItXb.jpg?f=fotoalbum_large)
Just saying...
Alleen in Enterprise en de rebootfilms moest iedereen naar de sportschool, m.u.v. Phlox (ironisch genoeg de scheepsarts).
scintillating
Daarnaast zegt gewicht zeker niet altijd iets over fysieke conditie. Genoeg mensen in mijn omgeving met een (soms flink) hogere BMI dan ik heb, maar van wie ik het sportief gezien absoluut niet ga winnen.
Ik verwacht dat ze niet voor niets Discovery een jaar later dan Michael laten aankomen. Burnham is na een jaar al veel beter op de hoogte van alle gebeurtenissen en ik verwacht dat zij nu dingen gaat uitleggen aan de crew van Discovery, zodat wij als publiek dat ook meekrijgen.Mercatres schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:14:
To be fair, ik vond Scotty op het laatst bijna ongeloofwaardig als engineer die ook fysieke arbeid moet verrichten. Ik vond hem er ongezond uitzien.Tc99m schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:34:
[...]
[Afbeelding]
Just saying...En er zijn bij wel wat meer acteurs (van TOS t/m ENT) wel wat buikjes, volle gezichten en dikkere nekken te ontdekken - valt alleen niet zo op als de mannen een ruim en donker uniform aan mogen ipv een getailleerd pakje. In de hedendaagse marine is ook niet iedere matroos of officier een spierbonk dan wel lat.
Alleen in Enterprise en de rebootfilms moest iedereen naar de sportschool, m.u.v. Phlox (ironisch genoeg de scheepsarts).
Tilly past verder natuurlijk gewoon in het plaatje van Star Trek om een diverse crew te hebben en gerepresenteerd te worden door allerlei bevolkingsgroepen. Verschillende geslachte, verschillende huidskleuren, verschillende sexuele voorkeuren en dus ook verschillende lichaamsbouwen.
Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie