MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wist ik wel.oisyn schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:16:
"Blijkbaar"? Je bent niet op de hoogte van het feit dat dat vrij gebruikelijk is bij series? Pak de episode guide van een willekeurige serie erbij en je ziet dat er allemaal verschillende regisseurs de revu passeren (en ook vaak castleden zelf die een poging wagen). De vorige Star Treks waren daarin echt niet anders.
dit dus:
MazeWing schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:33:
Wel hadden ze bij Discovery een consistentere stijl kunnen hanteren qua camerawerk en lensflares. Hier zat te veel verschil in en te veel de smaak van de regisseur van die aflevering.
[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 25-04-2019 20:36 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Berlioz.Salvatron schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:43:
Het zijn een stelletje stijve harken, luisterend naar Beethoven, bang om emotie uit te drukken.
Toch heb ik met het terug kijken van die series mij afgelopen jaren meer vermaakt dan met Discovery. Het was wellicht niet zo goed als ik mij herinner, maar toch stukken beter dan wat ik nu krijg.MazeWing schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:43:
Het is toch altijd zou dat de meeste dingen van vroeger beter zijn in het geheugen dan ze daadwerkelijk zijn...
Zoals ik al vaker heb gezegd: als je anno 2019 een serie zou maken met de acteerprestaties, onlogica en alle eigenaardigheden van de oudere series, zou het regelrecht floppen. TV anno nu ziet er echt flink anders uit dan pakweg 20 jaar geleden.
Ik heb recent zowel de aflevering van Khan alsmede Star Trek the movie 2 gezien, beide zouden ongeveer het beste moeten zijn dat Star Trek te bieden heeft. Beide waren vermakelijk op hun eigen manier, maar eigenlijk niet meer fatsoenlijk te kijken door een hedendaagse bril. Ik laat de special effects dan nog maar helemaal buiten beschouwing (wel zo terecht lijkt).
Maar zelfs dan is het een film (en serie) die vol zit met eigenaardigheden, onlogica, gebrek en spanning en zware overacting.
Het zou fantastisch zijn als Jonathan Frakes heel seizoen drie mag regisseren.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het blijft SF, dus misschien moeten we niet allemaal zo enorm met de details bezig zijn en gewoon een beetje genieten.
Ik zou het zo tof vinden als er een serie met de Enterprise en Capt. Pike (die ik echt geweldig vind) zou komen. Dat Discovery een soort 2 seizoenslange intro is om een soort van TOS-reboot te doen. (voor Kirk zeg maar, ze hebben nog 8 jaar voordat Kirk komt, dus genoeg tijdspan om wat te maken)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Het probleem is dat een origin story van de Borg weer canon problematiek gaat brengen....oisyn schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:16:
[...]
Een origin story voor de Borg, waar dit wel naartoe lijkt te gaan, kan ik anders wel enorm waarderen. Men is altijd vaag gebleven over waar ze nou vandaan kwamen. Ik vind het prima als DIS dat gat inkleurt.
Want als Discovery iets van Borg tegenkomt dan weten de Borg dus van de sporedrive en moet je opeens weer uitleggen waarom de Borg dat verzwijgen.
Of ze moeten heel snel van de sporedrive afkomen inclusief al het onderzoek (wat weer heel raar zou zijn) of de schrijvers moeten alles in de toekomst houden (en dus geen borg origin maken)
Nou en. Misschien moet je afstappen van het idee dat canon rigide is. De canon is elke serie weer iets gewijzigd. Ze waren nooit consistent.Gomez12 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:35:
[...]
Het probleem is dat een origin story van de Borg weer canon problematiek gaat brengen...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tja, dan hadden ze net zo goed discovery in het alpha kwadrant kunnen houden....oisyn schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:02:
[...]
Nou en. Misschien moet je afstappen van het idee dat canon rigide is. De canon is elke serie weer iets gewijzigd. Ze waren nooit consistent.
Het lijkt mij een beetje apart om ze uit alpha kwadrant te halen om in canon te blijven en dan gelijk plannen te hebben om canon ergens anders te breken.
Toen de serie (en die film) oorspronkelijk uitkwamen, had men nog nooit zoiets gezien. Star Trek TOS was héél anders dan de SF-serials (Buck Rogers*, Flash Gordon**, Lost in Space) die tot dat moment bij het grote publiek bekend waren.MazeWing schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:43:
[...]
Ik heb recent zowel de aflevering van Khan alsmede Star Trek the movie 2 gezien, beide zouden ongeveer het beste moeten zijn dat Star Trek te bieden heeft. Beide waren vermakelijk op hun eigen manier, maar eigenlijk niet meer fatsoenlijk te kijken door een hedendaagse bril. Ik laat de special effects dan nog maar helemaal buiten beschouwing (wel zo terecht lijkt).
Maar zelfs dan is het een film (en serie) die vol zit met eigenaardigheden, onlogica, gebrek en spanning en zware overacting.
Wrath of Khan (ST2) gold binnen het ST-fandom als de beste ST-film (voor mij is dat overigens First Contact en zo verschilt dat per persoon).
De film bracht (voor ST) een nieuwe laag diepgang: het liet onder andere zien dat Kirk ook zichzelf kon verliezen in emotie en de Enterprise niet onsterfelijk was. Vergeleken met andere films (buiten ST) is het een vermakelijke film, maar inderdaad niet briljant.
*) de cinematische serials, niet de TVserie uit 1979
**) de cinematische serials uit 1936 en de TV-serie uit de 50s, niet de film uit 1980
Zelfde verhaal eigenlijk: Goldeneye was de eerste shooter op een console waarvan de besturing goed werkte. Voor console-gamers was het een revolutionaire game (als je niet ook een PC had). Maar tegenwoordig is er zoveel meer inderdaad.Het is in die zin net Goldeneye voor de Nintendo 64. In het geheugen van velen een stuk beter dan het eigenlijk is. Zeker wanneer je het nu zou spelen...
Het was ook een storydriven shooter, wat tot de komst van Half-Life en SiN (beide een jaar later) op de PC ook zeldzaam was.
Nee, die heeft het tegen die tijd veel te druk met zijn (eventueel recurring) rol in de nieuwe Picard-serie (men mag hoop hebben, toch?Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:59:
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Webgnome schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:18:
offtopic:
wat zijn serials? Ik ken die alleen als code voor software..
Min of meer een serie in de bioscoop, vooral in de jaren 20/30/40/50 dus zegmaar tot het op TV kwam. Zeg ik trouwens niet uit persoonlijke ervaring
Edit: in de jaren '00 van vorige eeuw zelfs al, Wikipedia: Serial film
Volkomen rigide niet als in dat een foutje maken kan gebeuren. Maar als er bewust majeure wijzigingen plaastvinden dan wordt het een zootje. En nodigt het (althans zonder fratsen zoals alternate universes) uit naar nog meer afwijken..oisyn schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:02:
[...]
Nou en. Misschien moet je afstappen van het idee dat canon rigide is. De canon is elke serie weer iets gewijzigd. Ze waren nooit consistent.
[ Voor 47% gewijzigd door F_J_K op 26-04-2019 12:41 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
En voor tvWebgnome schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:18:
offtopic:
In television and radio programming, a serial has a continuing plot that unfolds in a sequential episode-by-episode fashion. Serials typically follow main story arcs that span entire television seasons or even the full run of the series, which distinguishes them from traditional episodic television that relies on more stand-alone episodes. Worldwide, the soap opera is the most prominent form of serial dramatic programming.
Kunnen we de marathons in sommige bioscopen voor elke Avengers film dan ook Serials noemen?F_J_K schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:37:
offtopic:
Min of meer een serie in de bioscoop, vooral in de jaren 20/30/40/50 dus zegmaar tot het op TV kwam. Zeg ik trouwens niet uit persoonlijke ervaring
Edit: in de jaren '00 van vorige eeuw zelfs al, Wikipedia: Serial film
We zijn ook erg verwend met enorm goed geschreven series (en mini-series) in de afgelopen jaren, zoals Breaking Bad, Game of Thrones, True Detective, Narcos etc. om er maar een paar te noemen en een gigantische toename van content, ook op sci-fi gebied.
In die zin wel goed dat Star Trek niet bij het oude blijft en meegaat met de tijd, maar dan had ik liever gehad dat Discovery het oorspronkelijke Anthology concept had gevolgd met elk seizoen een nieuw Discovery verhaal & crew.
Ik vrees iig het ergste voor het volgende seizoen, als dat er al gaat komen (dit seizoen liep al ver buiten het budget). Die Kurtzman en Michelle Paradise kunnen gewoon geen coherent verhaal schrijven..
[ Voor 21% gewijzigd door Pendaco op 26-04-2019 12:55 ]
Als je ook kijkt wie er nog over zijn dan krijg je dus straks Burnham of Saru als kapitein. Allebei niet echt sterke karakters die ik graag als kapitein wil zien. Maar het zou ook raar zijn als een nieuw karakter uit de toekomst zo maar kapitein zou worden.Pendaco schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:43:
[...]
Ik vrees iig het ergste voor het volgende seizoen, als dat er al gaat komen (dit seizoen liep al ver buiten het budget). Die Kurtzman en Michelle Paradise kunnen gewoon geen coherent verhaal schrijven..
We hebben ook nog die terran aan boord..Mirved schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:52:
[...]
Als je ook kijkt wie er nog over zijn dan krijg je dus straks Burnham of Saru als kapitein. Allebei niet echt sterke karakters die ik graag als kapitein wil zien. Maar het zou ook raar zijn als een nieuw karakter uit de toekomst zo maar kapitein zou worden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Eens...ik ben doordat discovery uitkwam ook weer voy gaan kijken, vanaf het begin. Zit nu in s3 en ik vermaak me echt veel meer dan met discoveryGonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:59:
[...]
Berlioz.
[...]
Toch heb ik met het terug kijken van die series mij afgelopen jaren meer vermaakt dan met Discovery. Het was wellicht niet zo goed als ik mij herinner, maar toch stukken beter dan wat ik nu krijg.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
nu moet ik zeggen dat ik Voyager ook wel echt heel goed vond. Jammer dat het toen ineens voorbij was, had graag nog wat meer van die periode in het Star Trek universum willen genieten. Trans-warp, sub-space corridors, opkomende borg, species 8472....sevenofninebonzz.netninja schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:54:
[...]
Eens...ik ben doordat discovery uitkwam ook weer voy gaan kijken, vanaf het begin. Zit nu in s3 en ik vermaak me echt veel meer dan met discovery
Maar ik heb het niet over foutjes. De incentives van de Borg zijn ook gewijzigd over de verloop van de series. Of bijvoorbeeld hoe de Ferengi zich gedroegen aan het begin van TNG. Er kunnen best kleine wijzigingen worden aangebracht, en dat gebeurt ook aan de lopende band. Goed, zoiets groots als de spore drive blijft natuurlijk een issue, dat erin schrijven was een blunder van jewelste waar ze nu op een of andere manier mee moeten dealen, maar dat de Borg zijn ontstaan zoals nu wordt uitgelegd kan prima.F_J_K schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:37:
Volkomen rigide niet als in dat een foutje maken kan gebeuren.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En het zou ook niet in de tijd passen, de Borg zijn ouder.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Webgnome schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:18:
offtopic:
Voordat TV populair was, werden er in de bioscoop "series" uitgezonden. Die heetten "serials". Het waren afleveringen die samen een verhaal vertelde (zoals we nu van een serie kennen). Het was bedoeld om je vaker naar de bioscoop te laten komen (natuurlijk). Vooral populair bij de jeugd en over het algemeen onderdeel van de zaterdagvoorstellingen ("matinee") van films.
Edit: ik zie dat er al antwoord is van anderen
Edit 2 (en volledig offtopic):
Batman serial (1941): YouTube: Batman and Robin 1949 Serial Movie Robert Lowery Johnny Duncan Jane ...
Buck Rogers serial (1939): YouTube: Buck Rogers Ep 1-6 1939 FS wmv copy (part 1)
YouTube: Buck Rogers Ep 7-12 1939 FS copy movie serial (part 2)
Flash Gordon serial (1936): YouTube: Flash Gordon 1936 serial, fan edit - 2 hour movie
[ Voor 42% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 26-04-2019 14:57 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
My stond V'ger bij uit een oude film, maar er zijn meerdere verhalen die het ontstaan van de Borg beschrijven.Raymond schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:41:
Ik zou het doodzonde vinden als hiermee de Borg zouden worden verklaard. De verklaring in de boeken is zoveel beter.
En het zou ook niet in de tijd passen, de Borg zijn ouder.
Zowel in de series, films en de boeken.
Totaal geen consistent verhaal.
Wikipedia: Borg
Borg historyArnoutV schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:56:
[...]
My stond V'ger bij uit een oude film, maar er zijn meerdere verhalen die het ontstaan van de Borg beschrijven.
Zowel in de series, films en de boeken.
Totaal geen consistent verhaal.
Wikipedia: Borg
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Maar normaliter kijk ik vrijdags of zaterdags naar een verse aflevering van Discovery.
Maar helaas, de ST koek is voorlopig weer ff op.
Als ik me bedenk dat ik al als klein jochie naar Kirk en Spock keek, maar wanneer ik dat nu terugzie, het er wel erg pover uitziet. En lt. Uhura in d'r superkorte rokje zou nu ook niet meer kunnen...
Waar blijft de tijd? Wat een nostalgie.
Van jou mag dat misschien niet meer, maar van mij wel hoor.ehtweak schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:41:
[...]
Uhura in d'r superkorte rokje zou nu ook niet meer kunnen...
Eat the bugs, live in a pod
Non-canon
Gisteravond Star Trek Into Darkness gekeken, maar daar konden ze er ook wat van. Dikke tranen over de wangen van Kirk en Spock. En kissy-kissy tussen Spock en Nyota. En ook hier is onder/boven niet altijd duidelijk en het nodige cameragezwiep.
Wel een hoop actie in zo'n film; wat imho eigenlijk net één lange aflevering van een serie is.
Heerlijke rol van Benedict Cumberbatch; prachtig wat voor een rollen die man allemaal kan spelen.
Vond de uniformen aan het einde van de film, met die overdreven Koreaanse stijl militaire hoedjes wel erg 'fout'. Zo zie je maar, wat de tijdsgeest, tijdens het maken van zo'n film, voor een invloed heeft op de uiteindelijke productie.
Eensch, maar dat is 3 minuten screentime. 'For dramatic effect' duurt het dan voor de kijker 3 minuten. In werkelijkheid zou dat wat sneller moeten gaan natuurlijk, wat des al niet te min niet wil zeggen dat ze maar de tijd moeten nemen met al dat privésfeer gewauwel.mark-k schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:52:
Net de laatste aflevering gekeken, best prima op het feit na dat ik echt een aantal keer zat van "je schip wordt bijna opgeblazen, ga gvd je werk doen ipv lekker bijkletsen met je stiefbroer"... De 4 minuten van t kristal was te veel tijd, maar daarna wel nog ff 3 minuten zoetsappig blijven doen.
Maar goed, dat zijn net zo van die dooddoeners als "zombies schiet je door de kop, heb je nooit films gekeken?" "Niet opsplitsen in een eng huis, heb je nooit films gekeken?", "Ga nou eens een keer met zijn allen op die vechjas af en niet 1 voor 1" en de meest voor de hand liggende die in de film 'Last Action Hero' wordt benadrukt, maar toch weer fout gaat... "Niet ouwehoeren met je tegenstander, maar gewoon gelijk schieten!".
Noodzakelijk kwaad zullen we maar zeggen, maar onnodig gedoe over emoties is dan toch wel het meest irritante, zeker in momenten waar 'time of the essence' is...
Ik vind dat ze naar de toekomst gaan prima, maar het roept imho veel vragen op met wat het doel exact was in het verleden. Ze hebben nu 2 seizoenen in het prequel canon universe besteedt en daar veranderingen in aangebracht met welk doel precies?
Het zwakke punt van Star Trek in huidige iteraties is imho niet het bestaan van canon universe, maar hoe schrijvers en producers het schijnbaar als een obstakel beschouwen.
Neem bijvoorbeeld deze quote:
Alex Kurtzman Confirms ‘Star Trek: Discovery’ Season 3 Destination, Hears Fans On Pike Series
Een franchise heeft gewoon een canon nodig om geloofwaardig te zijn, dat is een basis gegeven van geloofwaardige worldbuilding. Dat zorgt voor achtergrond, diepgang en geloofwaardigheid waardoor verhalen en karakters een geloofwaardig indruk maken op de kijker. Kijk naar S8 van game of thrones om te zien wat er gebeurd als je met de pet gooit naar de complete achtergrond qua storyline en achtergrond wat er is opgebouwd.We love playing within canon. It’s a delight and a privilege. It’s fun to explore nooks and crannies of the universe that people haven’t fully explored yet. That being said, we felt strongly that we wanted to give ourselves an entirely new energy for season three with a whole new set of problems. We’re farther than any Trek show has ever gone. I also had experience working on the [J.J. Abrams] films where we were stuck with canonical problems. We knew how Kirk had died, and we wondered how we could put him in jeopardy to make it feel real. That’s what led us to go with an alternate timeline; suddenly we could tell the story in a very unpredictable way. That’s the same thought process that went into jumping 950 years into the future. We’re now completely free of canon, and we have a whole new universe to explore.
En dat is ook altijd mijn punt geweest, ik ben niet tegen prequels of het rebooten van karakters, ik maak me alleen zorgen dat ze dat niet op een canon manier zullen doen. Het argumenten voor de Kelvin films vond ik daarom ook altijd zeer zwak. Ok, je introduceert een alternatief universum met andere karakters in een andere setting, maar met welk doel precies? Wat is dan nog Star Trek, wil je alleen maar entertainment zijn of iets meer?
Ik vond het einde van Discovery zeker niet slecht, hoewel er wel gaten in zaten, zeker met de AI. Ik denk dat de introductie van Pike de serie zeker wel gered heeft, gezien de casting en kwaliteit van z'n rol.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Hej, dat is de doodssteek voor DiscoveryGomez12 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:14:
[...]
Nul kans, de series heet discovery dus gaat over het schip. En de acteur die Pike speelt heeft al aangegeven volgend seizoen niet mee te doen.
ST: Picard gaat dat nu doen, dus laten we zien wat daar uit komt.
Seizoen 3 zonder Pike gaat niks worden. Het gaat alleen iets worden als ze terug gaan naar werelden/culturen enzovoort ontdekken. Dat is leuk. Iets opsteken, iets leren, iets wonderlijks zien ipv Burnham die elke aflevering zit te janken, of dat ze 1 2 3 een oplossing weten voor een ontwikkeld probleem of al dat fantasy.
Nou... Ik houd me hart vast.
Kan ook maar niet inkomen in DS9 en NG. Enterprise en Voyager toch het hoogtepunt van ST.
Edit: Zo dat was het dan wel weer. Hier en daar wat kippenvel vanwege die ruimtegevechten, vond het wel iets te veel over de top. Weer heleboel gejank en tranentrekker-scenes. Voor de rest vond ik het een prima afsluiter.
Seizoen 3 mag wel doodbloeden.. Tenzij tenzij tenzij ze van Burnham afblijven en die acteur van Pike vervangen door iemand anders, maar wel Pike speelt. Dan leuke 'prequel' op de jaren voordat Kirk het roer overneemt. Dan toch werelden ontdekken en al dat spul. Maak het wat somberder, wat minder lensflare, over de top-actie en praal. Meer technische stuff en ontdekken.
[ Voor 34% gewijzigd door Ivysaur op 09-06-2019 20:08 ]
https://intl.startrek.com...season-three-trailer-nycc
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Super :-) Ik kijk er alvast naar uit!FrankGuthrie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:18:
Nieuwe trailer voor seizoen 3:
Zolang het maar geen "red de alternatieve dimensie(s)" gaat wordenIvysaur schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:45:
Volgens mij is het weer een 'red het universum' seizoen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Stardate: 340700.5 ongeveer (2256 + 930 = 3186 om en nabij)Webgnome schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:01:
Als ze 930 jaar in de toekomst zitten. Welk jaartal is dat dan.
[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 06-10-2019 17:36 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Verwijderd
Beide series natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:03:
Ik weet het niet, voel me nu al een stuk meer aangetrokken tot de nieuwe serie met Picard.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Staat nog niet op Netflix. Maar even aanvragen via https://help.netflix.com/nl/titlerequest hopelijk voegen ze de Short Reeks dan snel toe.Raven schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:01:
Er is hier een nieuwe short trek binnen gekomen, nog niet gezien.
Trailers geven vaak een vertekend beeld over wat er gaat gebeuren en heeft totaal geen diepgang. Dus voor de mensen die al beginnen over 'safe the universe' story, hou je commentaar gewoon voor je en wacht tot dat de serie daadwerkelijk verder gaat.
"That's what I do. I drink and I know things."
Ik verwacht een rebirth of Starfleet danwel de Federation. Oh, en de toekomst ziet er verdacht veel uit als IJsland, of wellicht de Faeröer.FrankGuthrie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:18:
Nieuwe trailer voor seizoen 3:
Is ook opgenomen in ijslandNMH schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:39:
[...]
Ik verwacht een rebirth of Starfleet danwel de Federation. Oh, en de toekomst ziet er verdacht veel uit als IJsland, of wellicht de Faeröer.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Na de eerste twee seizoenen is enige scepsis over het derde seizoen niet iets om zomaar even weg te wuiven. Als je de lijn door trekt zijn de aannames helemaal niet zo vreemd. Je moet het toch ergens over hebben voordat het daadwerkelijk verder gaat?Frozenhands schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:22:
Ik vind het toch al heel bijzonder dat mensen nu al een oordeel klaar hebben over het komende seizoen terwijl het nog niet eens zover is.
Trailers geven vaak een vertekend beeld over wat er gaat gebeuren en heeft totaal geen diepgang. Dus voor de mensen die al beginnen over 'safe the universe' story, hou je commentaar gewoon voor je en wacht tot dat de serie daadwerkelijk verder gaat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zal Picard vast ook wel zo zijn, maar daar wordt het tenminste ongecencureerd the Picard show genoemd.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
En Patrick Stewart heeft natuurlijk zijn sporen ruimschoots verdiend, het is wel echt een serieus goede en veelzijdige acteur.kmf schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:00:
Ik blijf het vreemd vervelend vinden dat de serie zoveel leunt op 1 karakter. Waarbij andere Star Treks alle karakters aan bod komen, is er een enorme overdaad aan Burnham in S2. En door al dat emotionele gedoe van haar vind ik dat steeds irritanter. Best een risico, als die karakter dus niet zo populair is.
Zal Picard vast ook wel zo zijn, maar daar wordt het tenminste ongecencureerd the Picard show genoemd.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
maar dat is nog zeker geen garantie voor een goede serie.dr.lowtune schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:41:
[...]
En Patrick Stewart heeft natuurlijk zijn sporen ruimschoots verdiend, het is wel echt een serieus goede en veelzijdige acteur.
Hoe heten ze, waar staan ze en zijn ze de moeite waard?
"The Girl Who Made the Stars" en ""Ephraim and Dot".Martinspire schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:30:
[...]
Ze zijn sinds 12 december te zien op CBS All Access voor de Amerikanen. Op Netflix zie ik ze niet.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Beide langs zien komen op UNet.g0tanks schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:50:
[...]
"The Girl Who Made the Stars" en ""Ephraim and Dot".
[ Voor 10% gewijzigd door Winkiller op 16-12-2019 15:15 ]
tekenfilms.....Martinspire schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:30:
[...]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Daar is IMDb voor
Plekken die hier niet met naam genoemd mogen wordenMartinspire schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:30:
waar staan ze
Oscar Wilde
https://screenrant.com/st...ewed-season-4-report-cbs/
Niet heel verrassend....
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Oscar Wilde
Jammer dat het deze keer tekenfilms zijn. Ik vond de vorige korte verhalen met de echte personages een stuk boeiender.
Die hoort eerder in het Star Trek: Picard topic thuis, gezien deze Short Trek een introductie tot die serie is.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat zou je wel denken, maar in Picard's serie heeft ie (aldus de trailer) niks meer met Starfleet te maken toch? In de Short Trek is ie (nog) admiraal:Rannasha schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:54:
[...]
Die hoort eerder in het Star Trek: Picard topic thuis, gezien deze Short Trek een introductie tot die serie is.

Of is dit misschien iets dat voor die serie afspeelt, een bepaalde significante gebeurtenis waar in de serie mogelijk naar verwezen wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 12-01-2020 10:27 ]
Oscar Wilde
Dit.Raven schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:27:
[...]
Of is dit misschien iets dat voor die serie afspeelt, een bepaalde significante gebeurtenis waar in de serie mogelijk naar verwezen wordt?
Uit de Short Trek weten we dat
Ik denk dat de gebeurtenissen in de Short Trek bij hebben gedragen aan het vertrek van Picard uit Starfleet. Maar we gaan het zien over 2 weken.
[ Voor 96% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:53 ]
Halverwege seizoen 2 was ik zo enthousiast over de de serie, dat ik dacht, ik ga eens bijlezen op Tweakers, kijken of ik dingen gemist heb, wat anderen denken wat er gebeurd is en wat er kan gaan gebeuren, je weet wel, lekker speculeren over een serie.
Na tientallen pagina's gelezen te hebben, ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de serie maar 1 echte grote flaw heeft.... de kijker!
Wat een stelletje zeikerds zijn jullie (bijna) allemaal zeg, holy sh*t!
De kostuums zijn niet goed... de CGI is niet goed... de acteurs zijn niet goed... de camera bewegingen (WTF??) zijn niet goed... het verhaal is niet plausibel ( you're frikking kidding me right?)... het verhaal is niet canon, want sporedrive... (nou wat hebben jullie nu te zeggen?)... f-ing hell wat een slechte zin kreeg ik van het lezen van veel reacties hier, dat zelfs mijn vriendin zei van "stop nou gewoon met lezen" als ze me weer hoorde zuchten en "grmbllll-en"
Mijn vriendin keek overigens ook mee en ook die is enthousiast over de serie, nou is zij niet bepaald een "Trekkie" wat misschien verklaart waarom ze het wel met een open mind heeft kunnen kijken, i.t.t. velen hier.
Ik heb gigantisch genoten (jullie snappen dat dat de bedoeling is he? Niet met de notepad op de bank zitten om te turven wat er zoal verkeerd is, want toegegeven er zijn dingen niet goed of hadden echt anders gekund, maar laat het gaaaaaaaaaan, geniet!) en kan niet wachten op S3.
Ik begrijp dat ze verder gaan in de toekomst, wat het hele canon gebeuren oplost en ik vind het een prima oplossing en ben benieuwd hoe ze het gaan invullen en wat ze nog meer gaan meemaken
Ik beschouw mezelf als een Trekker, wat hier in Nederland een beetje een vraag-om-grappen-benaming is.
Er zijn Trekkies en er zijn Trekkers. De Trekkies zijn meer de die-hard fans en de Trekkers zijn eigenlijk de wat meer down-to-earth types. Het zijn voornamelijk de Trekkies die flink zitten te klagen over Discovery

Zeiss Distagon 21 f/2.8
1) De kwaliteit van het complete verhaal en plot.
2) De kwaliteit van het acteerwerk.
3) De consistentie van de wereld die geschapen wordt (voor suspension of disbelief).
Op punt 1 en 2 punten scoort Discovery imho voldoende maar niet meer dat, zeker ten opzichte van andere series die de algemene lat van kwaliteit van series hebben verhoogd. Op punt 3 wordt imho te veel geknutseld met SF plotdevices om het verhaal te laten werken of om het verhaal z.g.n. interessant te maken vanuit SF perspectief.
En dat is denk ik het werkelijke verschil tussen verschillende groepen kijkers, je hebt mensen die kijken puur voor het entertainment en mensen die kijken die hechten aan kwaliteitscriteria. Er zit zeker overlap tussen deze groepen, maar op belangrijke punten ook niet.
Hetzelfde zie je terug in andere SF/fantasy series, de star wars franchise is op dit moment ook verwikkeld in dezelfde 2 groepen, waarbij de ene groep zich niet kan inleven in de andere.
Het punt is alleen dat zonder kwaliteitscriteria de franchise uiteindelijk op een dood spoor belandt, kijk bijvoorbeeld wat er gebeurd is met de terminator of alien franchises. Ze hebben misschien nog wel entertainment waarde, maar qua verhaal moet je je door een hoop bochten wringen om er nog maar enigszins een touw aan vast te knopen. Bij de terminator zeggen ze inmiddels al: vergeet filmw 3,4 en 5 maar.
Het is om die reden dat franchises die gebaseerd zijn op kwalitatief goede boeken zo goed uitpakken, The Expanse is op dit moment imho kwalitatief de beste SF serie. Hetzelfde zie je bij andere genres, zoals The Witcher en GoT (tot het moment dat de boeken ophielden).
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Hetgeen jij wilt gebeurt er juist op T.net, alleen dan gaat het niet over de geisoleerde serie (zoals jij hem wilt bekijken) maar de serie binnen het Star Trek universum.metallicattim schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:27:
Na lang wachten, weinig tijd gehad en teveel andere series die ook gekeken moeten worden, heb ik eindelijk alles gezien.
Halverwege seizoen 2 was ik zo enthousiast over de de serie, dat ik dacht, ik ga eens bijlezen op Tweakers, kijken of ik dingen gemist heb, wat anderen denken wat er gebeurd is en wat er kan gaan gebeuren, je weet wel, lekker speculeren over een serie.
Ik vind het wel apart dat mensen een Star Trek serie niet binnen het grotere Star Trek universum willen plaatsen, maar het gewoon ondanks de naam als een losse serie willen zien.
Kijk eens naar de aliens franchise. Als we daar nu opeens ET gaan introduceren als aardige alien en dan gewoon een vriendelijke film maken over ET maar met de naam Aliens, dan krijg je ook kritiek.
Als we een nieuwe Fast & Furious onder de Terminator-franchise gaan bouwen dan krijg je ook kritiek..
Of je commiteert je aan een franchise en je hebt je te houden aan de franchise zelf of je probeert maar je eigen naam op te bouwen.
Op TOS na (jaja I know...) heb ik alle series meermaals gezien, ik ben dus zeker wel bekend met de Star Trek wereld. Ik snap daarom ook niet wat er mis is met DISGomez12 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:24:
[...]
Hetgeen jij wilt gebeurt er juist op T.net, alleen dan gaat het niet over de geisoleerde serie (zoals jij hem wilt bekijken) maar de serie binnen het Star Trek universum.
Ik vind het wel apart dat mensen een Star Trek serie niet binnen het grotere Star Trek universum willen plaatsen, maar het gewoon ondanks de naam als een losse serie willen zien.
Kijk eens naar de aliens franchise. Als we daar nu opeens ET gaan introduceren als aardige alien en dan gewoon een vriendelijke film maken over ET maar met de naam Aliens, dan krijg je ook kritiek.
Als we een nieuwe Fast & Furious onder de Terminator-franchise gaan bouwen dan krijg je ook kritiek..
Of je commiteert je aan een franchise en je hebt je te houden aan de franchise zelf of je probeert maar je eigen naam op te bouwen.

Er zijn aliens, er zijn vreemde planeten, er zijn starships, er is technologie die we nu niet kennen en wellicht nooit zullen kennen, er speelt politiek, er heerst emotie, er zijn zelfs space-battles (jaaaaa die horen erbij vdomme
Wat wil je nog meer??
Wat me echter het meeste stoort zijn de mensen die naar neven-details kijken, daar de serie op afkraken en dat aan de lopende band. Als je niet van metal houdt, ga je dan naar concerten om iedereen te vertellen hoe stom metal is met dat geschreeuw? Je kan dan wel nog steeds van muziek houden.
Als je niet van voetbal houdt, ga je dan naar wedstrijden om je mening te verkondigen? Je kan nog steeds van sport houden.
Als je* niet van de DIS serie houdt, ga je dan tot in den treure verkondigen hoe stom het is? Je kan nog steeds van Star Trek houden.
Laat mensen die er wél van genieten gewoon in hun waarde. Maar zoals gezegd, ik heb tientallen pagina's gelezen, maar het verhaal bespreken kon niet, want dan kwamen er weer tientallen reacties tussendoor hoe slecht de verlichting op de gangen van Discovery waren

* je = algemene zin
Waarom ik me er zoveel aan stoor? Ik zie het in praktisch alle serie-topics terugkomen dit, het is noooooooooit eens goed. Misschien moeten de topics gesplitst worden? Verhaal bespreken / kritiek bespreken
Je zou verwachten dat het heel binnenkort zou starten aangezien seizoen 2 op 17 januari 2019 begon. Maar goed seizoen begon dan weer op 24 september 2017. Dus het kan ook zomaar wezen dat seizoen 3 in het najaar pas begint.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:48:
Is er al een datum bekend voor seizoen 3 eigenlijk? Ik kijk er ook wel naar uit
"When you grow up your heart dies"
Het vroegere schema van 1 seizoen per jaar met elk jaar een vast begin moment gaat niet echt meer op nu de seizoenen korter worden en de productietijd langer.sjaool schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:22:
[...]
Je zou verwachten dat het heel binnenkort zou starten aangezien seizoen 2 op 17 januari 2019 begon. Maar goed seizoen begon dan weer op 24 september 2017. Dus het kan ook zomaar wezen dat seizoen 3 in het najaar pas begint.
Discovery S3 zal sowieso niet uitkomen voordat het eerste seizoen van Picard is afgerond. Star Trek is de belangijkste aantrekkingskracht voor CBS All Access, dus CBS zal de Trek shows zodanig uitsmeren dat mensen zo lang mogelijk abbonnee blijven.
Picard begint eind deze maand en heeft 10 afleveringen, dus dat loopt ergens in April af. Afhankelijk van of CBS Discovery over de zomer heen wil laten lopen of niet, zal S3 dus waarschijnlijk net voor of net na de zomer uitkomen.
Met die redenering zal het dus wel september worden vrees ik.Rannasha schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:42:
[...]
Afhankelijk van of CBS Discovery over de zomer heen wil laten lopen of niet, zal S3 dus waarschijnlijk net voor of net na de zomer uitkomen.
Maar goed, liever wat langer wachten en kwaliteit zien dan snel en afgeraffeld produceren.
WestWorld neemt ook maar liefst 2 jaar de tijd voor een volgend seizoen.
Volgens mij staan productieplanning en uitzendplanning redelijk los van elkaar (uiteraard zit er wel een volgordelijkheid insjaool schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:27:
[...]
Maar goed, liever wat langer wachten en kwaliteit zien dan snel en afgeraffeld produceren.
Een serie kan rustig ff op de plank liggen, voordat'ie wordt uitgezonden.
De meeste series die tegenwoordig uitgezonden worden niet hoor. De opnames gaan wel vrij vlot maar de special effects nemen vrij veel tijd in beslag. West World is een verhaal apart. De schrijvers beginnen pas met volgende seizoen te schrijven als het vorige seizoen opgenomen en helemaal klaar is omdat de regisseur en producer ook de schrijver is.Raymond schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:47:
[...]
Volgens mij staan productieplanning en uitzendplanning redelijk los van elkaar (uiteraard zit er wel een volgordelijkheid in)
Een serie kan rustig ff op de plank liggen, voordat'ie wordt uitgezonden.
Zie ik net dus dat West World seizoen 3 op 16 maart in première gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 03-03-2020 11:36 ]
Exclusive: ‘Star Trek: Discovery’ Renewed for Season 5 at CBS All Access
Three weeks ago, we revealed that the fourth season will start production in July. Today, we have learned that CBS is planning on shooting seasons 4 and 5 back-to-back. Production will take place in Pinewood Studios, Toronto, Canada.
Dat is gek, ik dacht dat ik seizoen 4 al gezien haddefiant schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 00:30:
En er komt ook een seizoen 5:
Exclusive: ‘Star Trek: Discovery’ Renewed for Season 5 at CBS All Access
[...]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Je hebt seizoen 3 nog niet eens gezien. De nieuwste aflevering is: Star Trek Discovery - 2x14Salvatron schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 01:43:
[...]
Dat is gek, ik dacht dat ik seizoen 4 al gezien had
bizar, ik zou toch zweren dat ik seizoen 3 al gezien had. Zeker kortsluiting in mijn brein dan.PilatuS schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 02:38:
[...]
Je hebt seizoen 3 nog niet eens gezien. De nieuwste aflevering is: Star Trek Discovery - 2x14
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Seizoen 2: story arc met mysterieuze engel uit de toekomst die Spock gek maakt en een AI (Control) die de mensheid wil vernietigen
Aan het einde van S2 reist de Discovery bijna 1.000 jaar de toekomst in om Control te slim af te zijn en gaat de Enterprise haar eigen weg richting de gebeurtenissen die we zien in TOS. De achterblijvers in de 23e eeuw zweren om nooit over de gebeurtenissen te spreken en Discovery (en de sporedrive) worden geclassificeerd als 'Top Secret'.
Edit: Nog niet langs zien komen hier, maar er is inmiddels een trailer voor seizoen 3 van DSC:
[ Voor 15% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 03-03-2020 12:47 ]
https://www.hollywoodrepo...at-cbs-all-access-1294704
Alleen te zien via CBS All Access en dus waarschijnlijk ook op Netflix.
https://www.inverse.com/e...-3-release-date-crossover
[ Voor 24% gewijzigd door snah001 op 29-07-2020 14:23 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
even een copy /paste van mijn bericht van gisteren tijdens Star Trek Day panels:snah001 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:22:
CBS heeft datum van de start van seizoen 3 gepubliceerd: 15 oktober 2020.
Alleen te zien via CBS All Access en dus waarschijnlijk ook op Netflix.
https://www.inverse.com/e...-3-release-date-crossover
Discovery Panel:
- Eerste trailer van Discovery S3. Het lijkt erop dat 900 jaar in de toekomst de federation stuk is. Waarschijnlijk is het aan de discovery om dat weer opnieuw op te bouwen..
- Discovery s3 zal vanaf 16 oktober te zien zijn op netflix.
- The Burn: Thema in S3. Er gaat iets goed mis in het universum. En dat is niet dat de federation stuk implodeerde...
Ze doen eigenlijk een soort reboot. Als je 900 later in de toekomst zit heb je geen 'last' meer van van de canon (the burn.. Burnham, Burnhem , Burnem, Burn'm, Burn Them?)
- een nieuw hoofdpersonage wordt geintroduceert. Deze persoon komt uit de nieuwe tijd , is er geboren, en kent dus geen andere wereld dan een zonder de federation. De DSY crew heeft natuurlijk een ander referentie kader. Dat kan natuurlijk leuk zijn
- Het derde seizoen zal in het teken staan van de zoektocht naar wat er is gebeurd, de staat van de federdation en hoe de crew daarmee om gaat
- Er komt een nieuw character. En het is een Daxx , ik bedoel trill
- Een nieuw character is een kat...

Ik roep nu al Cleveland "Book" Booker ( David Ajala ) tot het beste personage in de reeks uit

Maar Book heeft een interessant karakter om te spelen, waarbij ik hoop dat het niet al te mystiek gaat worden.
Als ik het einde van de aflevering zo zag, Burnham met lang haar / dreadlocks, gaat het wel 'even' duren voor ze Discovery tegenkomt in deze timeline; zo snel groeit haar nou ook weer niet
Ik vraag me wel af of de makers niet beter gelijk voor een '31e eeuw' verhaal konden gaan, ook daarin kan namelijk alle Dilithium ontploft zijn eind jaren 2900, na de temporal wars... Nu lijkt het alsof S3 een compleet nieuw verhaal gaat maken, en voelt S1-2 een beetje als een andere serie aan.
[ Voor 14% gewijzigd door MoiZie op 15-10-2020 23:17 ]
Thanks! Dan wordt het vandaag na de vrimibo snel Netflix aanzettenehtweak schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:08:
@GoTyce Meestal zijn wekelijkse afleveringen vanaf 09:00h beschikbaar...
Maar discovery zet zich vanaf het eerste moment al buitenspel in het star trek universum met de spore drive. Allemaal als vehikel om maar niet al te veel aan de star trek lore en cannon en wereld te hoeven houden.MoiZie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:16:
Heb zojuist ook de eerste aflevering gekeken. Interessante aflevering; het zal een moeilijke aflevering geweest zijn om te schrijven, omdat een hele nieuwe situatie gecreëerd moet worden, in 50 minuten gepropt. De over de top worm die Michael op-eet en weer uitspuugt is natuurlijk een mooie humor / relax situatie. De hindoestaanse familie die al generaties lang een reeds ontploft ruimteschip bemant is natuurlijk een beetje te bizar... Het vlag ophangen / symboliek voelde wat Amerikaans, maar was natuurlijk ook bedoeld om een vleugje 'wij van de Federation' gevoel te maken.
Maar Book heeft een interessant karakter om te spelen, waarbij ik hoop dat het niet al te mystiek gaat worden.
Als ik het einde van de aflevering zo zag, Burnham met lang haar / dreadlocks, gaat het wel 'even' duren voor ze Discovery tegenkomt in deze timeline; zo snel groeit haar nou ook weer niet
Ik vraag me wel af of de makers niet beter gelijk voor een '31e eeuw' verhaal konden gaan, ook daarin kan namelijk alle Dilithium ontploft zijn eind jaren 2900, na de temporal wars... Nu lijkt het alsof S3 een compleet nieuw verhaal gaat maken, en voelt S1-2 een beetje als een andere serie aan.
Dus ja ik zou er volledig vanuit gaan dat S3 zijn eigen ding wordt, want ze proberen al twee seizoenen lang zich bijzonder krampachtig los te trekken van star trek met natuurlijk als bijkomend dieptepunt de spore drive. Maar voor mijn gevoel zijn ze al vanaf het allereerste moment bezig deze serie los te trekken van het star trek universum om er iets anders van te kunnen maken. Soort GTST in space met verhaallijnen die onlogisch zijn en oppervlakkig omdat ze niet goed uitgewerkt en gedacht worden en 45 lensflares. Ik weet niet wat nog dommer is dan tijdreizen en parralel universum, maar dat hielden ze een heel seizoen vol. Dus niks zou me verbazen voor seizoen drie, het hoeft zich niet te houden aan de star trek regels. Er is niks meer in de serie wat star trek, star trek maakt. De karakters zijn vrij dom en vervelend, de verhaallijnen kloppen geen hol van. Mijn voorspelling is dat ze god ontmoeten.
[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 16-10-2020 10:51 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik wist niet dat er Star Trek "regels" waren. Sterker nog, hoeveel afleveringen in TNG, VOY en DS:9 zijn niet op tijdreizen en parallelle universa gebaseerd? En als je ST met GTST gaat vergelijken moet je zeker eens de oude series terug gaan kijken. Met de freak of the week en talloze opvullers met geneuzel tussen de crewmembers deed het me altijd al een een soapserie denken. Maar dan in space.Postius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Ik weet niet wat nog dommer is dan tijdreizen en parralel universum, maar dat hielden ze een heel seizoen vol. Dus niks zou me verbazen voor seizoen drie, het hoeft zich niet te houden aan de star trek regels.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik kijk met spanning uit naar de 1ste aflevering van S3. En dat het Star Trek heet? En/of dat al dan niet terecht is? Lekker belangrijk.
Kijk er gewoon naar als een vermakelijke SF serie. Niks meer, niks minder. En ongetwijfeld rammelt er wat aan het verhaal; so what.
Als het me niet bevalt, dan kijk ik niet. Next, move on.
Als het me wel bevalt; wacht ik geduldig op de volgende aflevering.

Er zijn zelden series/films, ongeacht het genre, waar niet wat op aan te merken valt en/of er onlogische zaken plaatsvinden. Maar, idd, toegegeven; we moeten alhier natuurlijk wel wat te zagen hebben...
[edit]
Zojuist E1 S3 gekeken. Heerlijk; nieuwe situaties, nieuwe mensen, nieuwe tech'dingen'.
Gewoon cool SF stuff.
En... the never ending story of finding the future, the past and the present.
[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 16-10-2020 14:35 ]
Wat mij verder opviel was dat men het uiterlijk van de andorians hebben aangepast.Begrijp waarom ze dat hebben gedaan, om aan te geven dat je toch echt in een andere tijd zit, maar de in 1000 jaar veranderd er volgens mij evolutie technisch gezien niet heel veel.
Ben heel erg benieuwd naar hoe het verhaal zich verder zal gaan ontwikkelen. Heb nu vooral een hoog 'Star Wars' gevoel en dat is eigenlijk niet wat ik had gehoopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 16-10-2020 17:46 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Book is idd een leuk karakter, de vraag is hoe groot zijn rol is, wordt hij een nieuwe Tyler of niet?
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie