Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
kijk zelf met een set dali speakers. Daar is niks mis mee behalve bij deze serie. Zal vanavond eens testen als ik het naar stereo forceer. Had iets gelezen dat bij CBS streaming dit probleem zich ook voor doet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:11

Radeon

Today is a good day to die

Webgnome schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:39:
kijk zelf met een set dali speakers. Daar is niks mis mee behalve bij deze serie. Zal vanavond eens testen als ik het naar stereo forceer. Had iets gelezen dat bij CBS streaming dit probleem zich ook voor doet.
Kijk zelf Discovery met een set Dali's (Nvidia shield, Netflix, Onkyo versterker) helemaal geen problemen met het geluid.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik denk dat ik het al weet. Het geluid is ten opzichte van andere willekeurige series veel doffer. Waarom , geen idee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Webgnome schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:02:
Ik denk dat ik het al weet. Het geluid is ten opzichte van andere willekeurige series veel doffer. Waarom , geen idee.
Dat herken ik wel. Kijk het zelf voornamelijk op een redelijk simpel 2.1 setje. Ik moet vaak het volume wat harder zetten om de dialogen beter te kunnen horen. Zoals je zegt, dof.

Het laatste seizoen van The Punisher had hier ook last van maar daar verschilde het per aflevering of zelfs per scene, heel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het geluid is bij mij inderdaad ook beroerd. En dan met name de stemmen lijken soms wel van 8-bit kwaliteit.
Even ter verduidelijking: Met andere Netflix series (en films) heb ik dit niet. Ik kijk met de app op mijn tv, en geluid gaat via ARC terug naar de receiver.

Ik ga de volgende (en laatste?) aflevering gewoon eens downloaden om te kijken of het via VLC beter klinkt...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Pendaco schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:32:
[...]

Dat herken ik wel. Kijk het zelf voornamelijk op een redelijk simpel 2.1 setje. Ik moet vaak het volume wat harder zetten om de dialogen beter te kunnen horen. Zoals je zegt, dof.

Het laatste seizoen van The Punisher had hier ook last van maar daar verschilde het per aflevering of zelfs per scene, heel raar..
Precies dit, ik moet constant met mijn volume spelen om de stemmen te kunnen verstaan. Netflix zou echt wat aan zijn geluid moeten doen, het verschilt namelijk echt heel veel per serie.

Star Trek (film) vond ik daarentegen wel goed klinken over mijn surround set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het volume pas ik ook steeds aan, de muziek en de geluidseffecten zijn veel te hard in vergelijking met de stemmen maar dat is altijd zo bij films en series.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan misschien een instelling zijn op de TV, maar op mijn oude Samsung op de slaapkamer heb ik geen last van het geluid. Alles is duidelijk en nagenoeg geen verschillen tussen geluidseffecten en spraak. Waarschijnlijk omdat ik dan de stereo mix pak ipv de 5.1 surround, want wat hier gezegd wordt, merk ik vooral bij andere titels die ik 5.1 "luister" . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
Dit was best een aardige aflevering op wat potholes na. De canon is gerepareerd en STD is vrij om z'n eigen weg te volgen in het Beta Quadrant.

Het hoogtepunt vaan de aflevering vind ik stiekem toch dat er wordt geïmpliceerd dat de predator Kelpiens in korte tijd alle moerasmonsters hebben gedood en de planeet hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ErikT738 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:32:
Het hoogtepunt vaan de aflevering vind ik stiekem toch dat er wordt geïmpliceerd dat de predator Kelpiens in korte tijd alle moerasmonsters hebben gedood en de planeet hebben overgenomen.
Of dat ze samenwerken / leven? Moet zeggen dat het eerste deel van de aflevering tegenviel. Teveel plotholes en veel te veel irritante oneliners. Verder hebben ze inderdaad de canon weer recht getrokken maar ben wel benieuwd naar wat het 3e seizoen ons brengt. Als dat er komt.

Zouden ze nu een seizoen vullen met Enterprise + pike afleveringen? Alles wijst er op van niet maar je weet nooit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Zelfs de vriendin, die DS9 tof vond en TNG en VOY een warm hart toedraagt, maar maar weinig met STD heeft, liep weg in deze "spectaculaire" cliffhanger episode.

Gaap. :O

Allemaal heel mooi gemaakt, zeker, maar saai. Gelukkig een keer geen gejank...maar wacht...toch weer wel...

En de zonnepaneeltjes op de SF-brug. _O-

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 19-04-2019 15:00 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Control was vernietigd, waarom dan nog wegjumpen?

Ben benieuwd naar het komende seizoen en hoe ze hem nu weer terugpakken naar Discovery. Het zat nu wel heel dicht tegen een serie rondom de enterprise aan!

Iig vind ik een stijgende lijn in de kwaliteit zitten. Als er nog iets minder gejank door Burnham gaat gebeuren, dan komt het vast wel goed, zeker als haar rol wat kleiner blijft (zoals in de afgelopen afleveringen).

Zou die koningin nog stiekem zijn meegereisd met discovery? Misschien moet zij maar kapitein worden dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik denk dat saru wel kapitein blijft als we er vanuit gaan dat komend seizoen rondom de discovery draaid. Als ik het even snel uitreken komen ze ergens in 3100 uit. De vraag is natuurlijk wat daar allemaal op ze te wachten staat. Nu komen ze toch wel in gevaarlijk teritorium aangezien paar eeuwen daarvoor Starfleet de timeline ging controleren. Dus ben heel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.

@Raymond dat vond ik ook een rare actie. Control dood (met een simpel magneetje..) en dan toch nog die jump. Waarschijnlijk om de timeloop 'rond' te maken en daardoor er een andere timeline van te maken?

Wat ik trouwens niet snap is het gedoe met die torpedo. Heel moeilijk moeilijk allemaal en dan komt men er op het laatst moment ineens achter. Oh ja wacht deze ruimte had een blast door.. Komt dat even goed uit.
algalid schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:58:
Uit een interview achteraf las ik dat ze verder gingen focusen op Discovery. Mss dat ze zoeken hoe ze terug kunnen? Hoewel dat echt klinkt als Voyager maar dan met tijd ipv afstand.
ik mag aannemen dat dit klopt natuurlijk anders is de naam van de serie verkeerd. Maar hoe ze terug kunnen? Ze gingen toch met Burnham mee? Ik mag toch aannemen dat ze dan het time crystal wel weer krijgen opgeladen ( want die oplader die ze hadden is volgens mij niet kapot) en dat ze dus zo weer terug kunnen jumpen. Maar dat zal niet gebeuren aangezien de canon dan weer stuk is.

[ Voor 29% gewijzigd door Webgnome op 19-04-2019 15:06 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:56
Uit een interview achteraf las ik dat ze verder gingen focusen op Discovery. Mss dat ze zoeken hoe ze terug kunnen? Hoewel dat echt klinkt als Voyager maar dan met tijd ipv afstand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14
Raymond schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:46:
Control was vernietigd, waarom dan nog wegjumpen?
Omdat we nu met zijn allen seizoen 1 en 2 moeten vergeten. Seizoen 3 wordt seizoen 1 maar dan zonder de writer's trainwreck. Iedereen die hier nog over seizoen 1 en 2 praat wordt beschuldigd van hoogverraad.

Ik heb nog nooit zo'n idiote aflevering van een scifi serie gezien. Ik denk dat de schrijvers het bedoeld hadden als een puntje-van-de-stoel-aflevering, maar het ene moment is er nog 60 seconden voor het pak af kan, en dan wel weer 5 minuten voor wat sentimenteel geneuzel. Verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ze zijn er na twee jaar achter dat ze iets te veel moesten verklaren "for the canon" en het 3e productieteam mag nu een andere weg inslaan. Spock, Pike, spore drive, Control, te geavanceerde holograms, altijd maar verklaren en verklaren. Mss kunnen ze nu vrij van ketens hun fantasie de vrije loop laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat is natuurlijk niet helemaal waar want nu hebben ze zoals ik al aangaf geen rekening gehouden met de tak van starfleet die 'time anomalies' in de gaten moet houden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:56
Ik vond het een zeer vette aflevering. Zeker vanuit VFX oogpunt voor mezelf. De beste tot nu toe van de twee seizoenen in ieder geval. Dit seizoen ook sowieso beter dan de eerste. Uiteraard voelt het onlogisch, sentimenteel gedoe wanneer de tijd tikt. Maar het blijft een serie/film waar karakter ontwikkeling nodig is. Er valt te stellen dat dit beter op andere momenten kan, maar serieus ik vind het gewoon leuk vermaak.
Verder valt het me op dat dit topic vol zit met mensen die extreem kritisch zijn naar een vermakelijke serie. De afleveringen die ook op IMDB by far de hoogste cijfers krijgen worden hier de grond in gebrand.

Zeer benieuwd naar seizoen 3 in ieder geval :)

[ Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 19-04-2019 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

CopyCatz schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:11:
[...]Ik heb nog nooit zo'n idiote aflevering van een scifi serie gezien. Ik denk dat de schrijvers het bedoeld hadden als een puntje-van-de-stoel-aflevering, maar het ene moment is er nog 60 seconden voor het pak af kan, en dan wel weer 5 minuten voor wat sentimenteel geneuzel. Verschrikkelijk.
Zo fijn dat je dat dan kan skippen met Netflix. Op mijn laptop waren die 60 seconden gewoon 60 seconden en gingen ze niet zitten zeuren over het feit dat ze allemaal op elk moment dood hadden kunnen zijn, terwijl ze allemaal op elk moment dood kunnen zijn :)

Het idee van magnetiseren had ik vanaf aflevering 12, nadat Spock het zo effectief toepaste. Ik vind mezelf er nog vrij traag in, om dat te bedenken. In elke andere serie hadden ze dit in 2 minuten besproken in een conferentieruimte, waarna de crew ervoor zorgt dat elk stukje van het schip gemagnetiseerd kan worden. En vervolgens excuses aanbieden aan Data omdat hij ook op de vloer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

De "control" in Leland, die de battle aanstuurde was toch alleen een toekomstige "zendeling" van control die was vernietigd met Leland, degene die was terug gelift met die probe. Ja, ze zeiden "Control is destroyed", maar dat was natuurlijk enkel Leland, de instance die ter plekke was. In de toekomst bestond control nog gewoon, net als de primitieve hedendaagse control die hij juist aan de sphere data wilde helpen.

Als ze niet zouden jumpen zou control waarschijnlijk een manier vinden om toch weer aan de sphere data te komen.

Ik denk trouwens niet dat ze terug proberen te komen, dan wordt het inderdaad een soort voyager. De toekomst waarin ze terecht komen zal ook zonder control geen Utopie zijn ;).

[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 19-04-2019 22:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een uur lang inhoudsloze, chaotische actie in combinatie met intrappen van een hoop open deuren.
Oh wat mis ik toch de variatie van de zoektocht naar het onbekende.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Net als met die gast van een aflevering geleden? Op zich met je eens, maar dan is het wel raar dat al die schepen stil vielen, toen leland gemagnetiseerd werd.

Die blastdoor was btw ook wel erg effectief: pike kon gewoon door het raampje kijken hoe de hele voorkant vd enterprise er werd afgeblazen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

Je gaat je ook afvragen waarom er maar aan een kant van de blast door manual override is. En ook "authorized personnel only". Als er een moment is waarop je niet gaat kijken naar rang en tot welke dingen je toegang hebt, dan is het in het midden van een gevecht waarop diegenen die er wel bij kunnen misschien met hele andere dingen bezig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:15

NMH

Moderator General Chat
Op zich geen onaardige aflevering, maar er waren toch wel wat minpunten. Dit wordt een beetje een gecombineerde aflevering/seizoensreview. :)

The good:
  • Het eindgevecht. Hoewel ik altijd wat mixed feelings heb bij grote ruimteslagen in Star Trek vond ik het wel goed geschreven. Heel chaotisch en complex (op een goede manier) met meerdere subplots.
  • Het was eens een "ensemble cast" aflevering waar iedereen wat bij te dragen had in plaats van dat het alleen om Burnham draaide. Zeer aangenaam.
  • Er werd uit de doeken gedaan hoe de vijf red signals tot dusver een coherent geheel vormden en daarmee een soort ruggegraat van het seizoen vormden.
  • Ik krijg de indruk dat Tilly langzamerhand aanzienlijk beter (dat wil zeggen minder irritant) geschreven wordt.
The less good:
  • Arc seconds zijn naar mijn beste kennis een eenheid om booghoeken aan te duiden (bijvoorbeeld de afstand tussen twee sterren aan de aardse sterrenhemel), niet om afstanden aan te duiden. Minor nitpick.
  • Hoewel ik het segment met Po wel grappig vond, vond ik het niet heel realistisch dat zij iets zag wat alle anderen (de professionals) gemist hadden. Het voelde een beetje alsof dit er in gerommeld was om haar iets te doen te geven in deze aflevering.
  • Waarom staat Tyler opeens op de brug van een Klingon schip? Het feit dat hij niet dood was moest dacht ik geheim blijven voor de Klingons. (Niet dat ze daar de rest van het seizoen zo op gelet hebben overigens.)
  • Culber wil opeens weer verder met Stamets? We hebben net afleveringen lang hem langzaam weg zien drijven van hem vanwege zijn worsteling met wat er gebeurd was en nu is het opeens in een klap weer in orde? Had dit dan uitgesmeerd over meerdere afleveringen in seizoen 3 waar hij langzaam tot dit inzicht komt, eventueel door het coma van Stamets.
  • Tyler die opeens de baas wordt van section 31. Hoewel ik zeker een rol voor hem zie binnen die organisatie lijkt het me dat er wel meer gekwalificeerde kandidaten moeten zijn die die functie kunnen vervullen.
  • Het subplot met de torpedo die niet afging voelt wat geforceerd en onrealistisch. Een tweede trigger mechanisme om blindgangers alsnog af te laten gaan is op zich geloofwaardig, maar waarom in hemelsnaam een vertraging van 15 minuten? Een blast door die iets wat de explosieve kracht van een stevig kernwapen heeft tegen kan houden op point blank range? En waarom heeft die deur in vredesnaam alleen aan de binnenkant een noodhendel? Ik vond het soortgelijke plot in de DS9 aflevering "Starship down" beter uitgedacht. Ik had liever gehad dat ze Cornwell dan maar hoofd van section 31 hadden gemaakt als grote hervormer in plaats van haar er zo uit te schrijven.
  • The Big Cover-up. Ik weet eigenlijk niet of ik deze onder good of less good moet scharen. :) Aan de ene kant ben ik blij dat ze een poging gedaan hebben om te verklaren waarom de spore drive en Burnham later nooit meer genoemd worden. Aan de andere kant, hoe realistisch is het dat men Burnham (eerste muiter in Starfleet IIRC en degene die eigenhandig een oorlog met de Klingons begon) in de doofpot stopt. Daarnaast, hoewel ik niet rouwig zou zijn als de spore drive verdwenen is, wat zegt het over je serie als je effectief de eerste twee seizoenen uit moet wissen?
Random observations en toekomstspeculaties:
  • Het doel van de slag en de speech aan het begin deed me denken aan de TNG aflevering Yesterday's Enterprise waarin de Enterprise-C verdedigd moet worden zodat die terug in de tijd kan om de oorlog met de Klingons te voorkomen.
  • Georgiou was dit seizoen minder bitchy en ruthless dan ze (in mijn herinnering) was toen ze nog in het parallele universum was.
  • Het gezicht van de officier die de verhoren aan het eind deed werd conspicuously buiten beeld gehouden. Daar komt men vast nog op terug.
  • Control is niet dood maar alleen uitgeschakeld. Er komt een hernieuwde worsteling om de sphere data in seizoen 3.
  • Georgiou en Saru gaan botsen over de te volgen koers aan boord Discovery. Wellicht dat Georgiou gaat proberen om het aan boord voor het zeggen te krijgen.

Webgnome schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:28:
Zouden ze nu een seizoen vullen met Enterprise + pike afleveringen? Alles wijst er op van niet maar je weet nooit.
spoiler:
Hoogstwaarschijnlijk niet.

Zie de eerdere post van @Pendaco:
Pendaco schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:58:
spoiler:
Ik had trouwens begrepen dat we Anson Mount (Pike) en Rebecca Romijn, die we 2 seconden hebben gezien _O-, in seizoen 3 niet meer gaan terugzien. https://www.newsarama.com...rek-discovery-report.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

-O-
Ik krijg de indruk dat Tilly langzamerhand aanzienlijk beter (dat wil zeggen minder irritant) geschreven wordt.
Makkelijk, ze had überhaupt geen aandeel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Prima aflevering en eind aan dit seizoen :)

Al hoop ik wel dat ze met het 3e seizoen iets meer naar de "Mystery of the week" stijl van afleveringen gaan.
Rode draad is prima maar geen arc die het hele seizoen aanhoud en elke aflevering aan bod komt.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
@NMH Jezus wat een verhaal. Tldr.
Ik ben gewoon blij dat we weer star trek hebben :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Was wel een redelijk leuke finale, maar had gehoopt dat de laatste 10sec van lieten zien waar/hoe de Discovery nu is/was? Want in theorie zijn ze dan wel 900 jaar in de toekomst, maar goed het blijft toch altijd een verassing. Zou mij niets verbazen dat S03 begint dat ze stiekem 9000 jaar in de toekomst zijn of iets dergelijks.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Volgens mij heb ik in elke aflevering Micheal wel een keer zien huilen. Houd het dan nooit op?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 02:16:
Volgens mij heb ik in elke aflevering Micheal wel een keer zien huilen. Houd het dan nooit op?
... niet vanzelf. :+

@NMH en inderdaad er komt geen aparte pike serie. Dat weet ik ook wel aangezien Anson Mount zelf op twitter heeft aangegeven dat het een leuk seizoen was en een great opportunity etc. Maar het zou zo mooi zijn als ze een enterprise serie zouden maken met hem als captain.

We zullen zien waar het naar toe gaat. Ik denk wel dat Georgiou een grotere rol gaat spelen in het derde seizoen. Ze is en blijft immers Terran. Ben dus ook wel benieuwd naar hoe dat ze in de toekomst de Klingons en dergelijke gaan laten zien. Ze moeten eigenlijk wel naar de TNG/Voyager versies anders klopt er echt iets niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Webgnome op 20-04-2019 08:40 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Webgnome schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:21:
We zullen zien waar het naar toe gaat. Ik denk wel dat Georgiou een grotere rol gaat spelen in het derde seizoen. Ze is en blijft immers Terran. Ben dus ook wel benieuwd naar hoe dat ze in de toekomst de Klingons en dergelijke gaan laten zien. Ze moeten eigenlijk wel naar de TNG/Voyager versies anders klopt er echt iets niet.
Mja, ik zat eerst te denken dat ze in de toekomst wellicht konden aansluiten bij de TNG/Voyager tijd, maar als ze 900 jaar in de toekomst gaan is dat geen optie: volgens Wikipedia zit er maar ruwweg 100 jaar tussen Discovery & TNG. Als ze echt 900 jaar verder gaan, krijgen ze het lastig: technologisch achterlopen, een schip met veel schade door het gevecht wat ze net gehad hebben, een enigszins beperkte crew (want, iedereen die niet essentieel was is er toch afgehaald?)...

Terug naar de huidige tijd lijkt mij ook geen optie. Eigenlijk lijkt, op dit moment, mij nog het beste om het als een mysterie te laten eindigen door de serie te stoppen (ondanks dat ik het wel een leuke serie vind om te volgen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
The Hollywood Reporter - Alex Kurtzman talks about the shocking season two finale, and how the franchise is "building a new future."
That's the same thought process that went into jumping 950 years into the future. We're now completely free of canon, and we have a whole new universe to explore.

There will be canonical references to everything that has happened in the various shows; we're not erasing that. But we're so far past that point that all of that is a very distant memory. We're very excited to see how you put the elements of Star Trek in an entirely new universe.
Dat betekent dat nu alles kan. Hij spreekt niet over temporal cold war (denk dat die wordt los gelaten).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 20:14
Al het gemopper terzijde dan, wat mij betreft is Anson Mount het hoogtepunt van deze serie. De man straalt charisma en gezag uit en is wat mij betreft de jongere picard en had een eigen serie moeten krijgen. In plaats van een GTST crew om zich heen had hij Discovery moeten binnen stappen als een recht door zee vervangende captain die respect en gehoorzaamheid afdwong. Binnen dat gegeven had dit seizoen nog steeds de verhaallijn kunnen hebben maar met minder focus op slechte acteurs en LBGT correcte human interest. De enterprise scene aan het eind van deze aflevering was een hoogtepunt, al had pike na de "we zien wel waar het ons brengt" dialoog op de enterprise natuurlijk een beetje met gemengde gevoelens moeten kijken, gezien wat hem staat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Lorca vond ik leuk maar Anson 'Pike' Mount is de Starfleet captain we need :P Samen met Rebecca Romijn! Er is trouwens een petitie voor een Pike-serie:
https://www.google.com/am...ery-captain-pike-spinoff/

De season finale heb ik trouwens nog niet uit gekeken, ik ben in slaap gevallen. :P Maar ik blijf er bij dat enkel in de toekomst springen geen oplossing is voor de canon. Tenzij er iets gebeurd wat ik nog niet heb gezien ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:38

liberque

Vrijzinnig!

Ben ik dan werkelijk de enige die seizoen 2 helemaal geweldig vond? Naar mijn idee is het de beste Trek in jaren en stukken beter dan de Abrams films.
Culber wil opeens weer verder met Stamets? We hebben net afleveringen lang hem langzaam weg zien drijven van hem vanwege zijn worsteling met wat er gebeurd was en nu is het opeens in een klap weer in orde? Had dit dan uitgesmeerd over meerdere afleveringen in seizoen 3 waar hij langzaam tot dit inzicht komt, eventueel door het coma van Stamets.
Dan heb je niet echt goed opgelet. Op een gegeven moment wilt Culber het goed maken met Stamets, maar is het Stamets die denkt Culbert te ontlasten en hem zegt dat hij alleen verder gaat. Culber beseft dat Stamets het heel moeilijk heeft gehad met die beslissing en berust zich erin - terwijl de intentie van zijn gesprek heel erg anders was.
Hoewel ik het segment met Po wel grappig vond, vond ik het niet heel realistisch dat zij iets zag wat alle anderen (de professionals) gemist hadden. Het voelde een beetje alsof dit er in gerommeld was om haar iets te doen te geven in deze aflevering.
Van de persoon die dilithium wist te herkristalliseren terwijl dit voor Starfleet de gouden graal en niet te bereiken was verwachtte ik juist wel dat ze inbreng vanuit een andere hoek zou hebben. Het meiske is gewoon geniaal.
Het aanhoudende gejank van Burnham:
Hier heb ik me absoluut niet aan gestoord. Ik vond het juist heel mooi om te zien dat iemand die op Vulcan is opgevoed zo 'in touch' is met haar gevoel dat ze zelfs emotionele reacties bij Spock weet uit te lokken. Vond het perfect passen in het verhaal en laten we wel wezen: als ze niet zou janken zou het ongeloofwaardig zijn.

Nee, al met al heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten en ben ik zelf heel erg benieuwd naar EINDELIJK een Star Trek serie in de verre toekomst. Het is heel makkelijk te zeggen dat deze keus is gemaakt om aan de canon te ontsnappen, maar is dat werkelijk waar? We hebben genoeg uitstapjes naar de toekomst gemaakt in de andere series dat het niet ondenkbaar is dat we toch nog met canon te maken krijgen en mochten we op een punt belanden dat we zo ver in de toekomst zitten dat 'de tijdreisjes' van de collega-series al verleden tijd zijn is dat toch iets om rekening mee te houden. Denk maar aan de temporal cold war in Enterprise en de afleveringen 'Future's End' van Voyager waarin een tijdreiziger uit de 29e eeuw verschijnt. Ze zitten er ver overheen, maar ze kunnen deze geschiedenis niet negeren.

Het enige wat ik miste in het hele Burnham/Spock canonverhaal was Sybok. De oudere half-broer van Spock die we te zien kregen in Star Trek - The Final Frontier. In deze film zegt Spock toch echt dat hij er een verleden mee heeft en dat klopt ook wat Sybok is opgevoed als half-broer van Spock. Daar hebben ze een klein steekje laten vallen, maar goed... het kippevel wat ik kreeg toen ik de gemoderniseerde versie van het interieur van Enterprise zag maakte veel goed. Ik ben iig een groot fan en kan niet wachten op seizoen 3.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik blijf het verbazend vinden hoe snel de mensen het weer in canon vinden...

Het is heel leuk dat Starfleet er niet meer over praat, maar de Klingons zullen nog steeds wel een veroorzaker van de oorlog hebben, de klingons hebben het schip zien vertrekken.
De kelpiens die zijn bevrijd door een schip waarvan Starfleet het bestaan ontkent, maar wat ze wel hebben zien vertrekken?

In wezen de hele section 31 is uitgeroeid zonder enige verantwoordelijke...
Terwijl section 31 in canon ook buiten Starfleet bekend is.

Dat kan ik allemaal niet in canon vinden...

Maar ik vraag me meer af wat nu eigenlijk het originele idee van de makers was, seizoen 1 was geen Star Trek, seizoen 2 zijn ze teruggefloten en nu gaan ze dus met seizoen 3 helemaal de Star Trek canon loslaten.
Was het oorspronkelijke idee niet gewoon om een losse sci-fi serie te maken en die goedkope publiciteit te geven door het onder de Star Trek vlag te laten vallen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Gomez12 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:09:
Was het oorspronkelijke idee niet gewoon om een losse sci-fi serie te maken en die goedkope publiciteit te geven door het onder de Star Trek vlag te laten vallen?
Nee, zo is het niet gegaan. Althans dat was niet de intentie. Het grote probleem zit hem in de auteursrechten die op Star Trek berusten. Alle rechten bevinden zich op het ogenblik bij CBS (een legacy van het oude Viacom - niet te verwarren met het nieuwe Viacom). De films daarentegen (de originele) zijn eigendom van Paramount. In verband met de franchise en de Paramount films mochten de twee niet teveel op elkaar lijken. Vandaar het andere uiterlijk van bv. de Klingons. De films van JJ Abrams hadden nog veel striktere restricties dus daarom leek de Enterprise in die films niet eens meer op de Enterprise.

Nu Netflix, Hulu, HBO Go etc. er groot geworden zijn wilde CBS ook meedoen. Echter, zij hadden niks exclusiefs te streamen en er werd dus gezocht naar een serie die ze daarvoor konden inzetten. Hoewel de rechten al jarenlang bij CBS lagen is er nooit iets met die rechten gedaan - sterker nog: CBS was verantwoordelijk voor het trekken uit de stekker van Enterprise. Nu wilden ze dus Star Trek gaan 'gebruiken' voor exclusieve content op CBS All Access. Echter CBS All Access zat enkel in de States en er werd dus een partij gezocht die de nieuwe serie wereldwijd zou distributeren: en daar kwam Netflix om de hoek kijken.

Netflix rook goud en betaalde de volledige productiekosten van seizoen 1 van Discovery. CBS had dus geen enkel financieel risico bij seizoen 1 en het was dan ook niet erg moeilijk voor hen om Seizoen 2 van Discovery aan te kondigen. Echter hier begonnen de problemen: hoewel Netflix een recordaantal aanmeldingen zag voor het 1e seizoen - zagen ze na de eerste aflevering ook een recordaantal afmeldingen. De serie flopte. Fans waren absoluut niet blij met de veranderingen en Netflix zou echt niet zomaar een 2e seizoen volledig financieren. Star Trek Discovery werd mede daardoor in seizoen opeens wel een financieel risico voor CBS en het hele roer moest om. Vandaar ook de radicale ommezwaai in de series. Er moest 'afgerekend' worden met seizoen 1 en dit is waar seizoen 2 voor ingezet werd. Er werd snel een Picard series aangekondigd die een eventueel gat dat zou vallen als Disco na seizoen 2 werd stopgezet moest opvullen voor CBS.

Toch, ondanks de vele bezwaren - het geklaag etc. scoorde seizoen 2 wel redelijk goed (persoonlijk vond ik het geweldig) en is er een 3e seizoen aangekondigd. De fans krijgen nu uiteindelijk wel wat ze al jaren vragen: een Star Trek serie die nu eens geen prequal is en tja, de Picard serie cancellen kunnen ze niet meer maken.

Een hoop gerommel op de achtergrond dus, maar alleen maar goed voor ons fans. Niet iedereen is gecharmeerd van Discovery, maar hetzelfde kan je zeggen over Voyager, DS9 en Enterprise en de Abrams films. Ik heb echter van alles genoten en ik hoop dat Discovery zeker nog 5 seizoenen meegaat (de tijd dat Kurzman getekend heeft bij CBS)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
liberque schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:00:
[...]
Nee, zo is het niet gegaan. Althans dat was niet de intentie. Het grote probleem zit hem in de auteursrechten die op Star Trek berusten.
...
In verband met de franchise en de Paramount films mochten de twee niet teveel op elkaar lijken.
Het probleem met seizoen 1 was niet dat het er anders uitzag als in de oude films.
Het probleem was simpelweg verhalen en verhaallijnen etc die nergens op sloegen (binnen het Star Trek universum). En oa een gedachtengang die er bij TOS en TNG en veelal later ook nog inzat was : Het moet grotendeels technisch mogelijk zijn en niet 100% verzonnen worden, die gedachtengang is compleet losgelaten met een SporeDrive etc. etc. etc.

S1E1 ging over muitenarij en een oorlog starten, ik kan me nog niet eens 1 aflevering voor de geest halen waarin een andere star trek 1 van die onderwerpen behandelt (behalve als de oude heerser als extreem slecht was neergezet)
Dan heb je nog iets als de Spore Drive wat inclusief hoofdrolspelers gewoon uit een computerspel gejat is.

Kijk naar DS9, kijk naar Voyager alletwee voorbeelden van series die qua looks weinig overeenkomsten hebben met TOS of de oude films of TNG, maar die wel gewoon Star Trek canon zijn omdat "de sfeer" hetzelfde is.
De fans krijgen nu uiteindelijk wel wat ze al jaren vragen: een Star Trek serie die nu eens geen prequal is en tja, de Picard serie cancellen kunnen ze niet meer maken.
Ik ben bang dat de fans helemaal niet gaan krijgen wat ze vragen, want ik denk dat ze gewoon een andere sci-fi serie krijgen die niets met Star Trek te maken heeft en alleen maar de naam draagt en concepten eruit wil jatten en veranderen.

Zo hebben de makers al eens gezegd dat ze de Borg graag zouden willen veranderen en als je de canon gewoon compleet negeert, wat is er dan makkelijker dan Leland het begin van de Borg in Beta-kwadrant opeens te laten worden.
Want dan kan je de Borg uiteraard gewoon in ruimteschepen laten vliegen en lasers uit hun ogen laten komen etc. etc. etc. Want dat zijn dan de Borg van het Beta-kwadrant en die zijn anders dan de Borg uit Delta-kwadrant.

Want tja, als je de canon los wilt laten, als je je niet aan de gedachtengang dat het technisch mogelijk moet zijn wilt houden en je volledige fantasie wilt kunnen gebruiken, wat is er dan nog Star Trek aan? Behalve dat je wilt meeliften op een succesvolle naam.

In een compleet verzonnen scifi serie kan je het maken om een eerste commander (georgiou) van section 31 niets te laten weten van zo ongeveer het belangrijkste wapen van hun ruimteschepen (namelijk dat het te verdelen is in 100'en losse scheepjes met schilden die van 2 kanten aangevallen moeten worden), maar juist in een Star Trek kan dit niet, daar hoort een eerste gewoon de kapitein te kunnen vervangen en minstens zoiets structureels als simpelweg de mogelijkheid om het schip te verdelen zijn opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wanneer komt seizoen 3 er? Volgend jaar pas?

Work on Season 3 has begun

As we have previously reported, production of the third season of Discovery is scheduled to begin in early July.

https://trekmovie.com/201...ears-fans-on-pike-series/

De laatste aflevering heb ik nog niet gezien, maar ik vond het een vrij matig seizoen. De verhaallijn is gewoon zwaar overdreven en met futuristische technologie die niet in dit tijdperk thuishoort. Tardigrade? Spore drive? Laat me niet lachen. Ik zou wel meer van dat mirror universum willen zien, lekker wrede omgeving.
liberque schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:34:
Ben ik dan werkelijk de enige die seizoen 2 helemaal geweldig vond? Naar mijn idee is het de beste Trek in jaren en stukken beter dan de Abrams films.
De abrams films zijn imo een stuk beter maar ook niet alles, overigens was de laatste star trek film volgens mij niet van Abrams maar van ene Justin Lin:

Wikipedia: List of Star Trek films and television series

[ Voor 31% gewijzigd door Salvatron op 20-04-2019 21:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Gomez12 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:13:
[...]

Het probleem met seizoen 1 was niet dat het er anders uitzag als in de oude films.
Het probleem was simpelweg verhalen en verhaallijnen etc die nergens op sloegen (binnen het Star Trek universum). En oa een gedachtengang die er bij TOS en TNG en veelal later ook nog inzat was : Het moet grotendeels technisch mogelijk zijn en niet 100% verzonnen worden, die gedachtengang is compleet losgelaten met een SporeDrive etc. etc. etc.
Het is en blijft scifi - ook al was het een grove kopie van dat Tardigrass (oid) spelletje. Het idee dat ons heelal een sublevel heeft waarin alles (an)organisch aan elkaar verbonden is en je dit kan manouvreren is helemaal niet zo onmogelijk als je er over nadenkt. Het valt in ieder geval technisch gezien in dezelfde categorie als warspeed, het vouwen van ruimte, slipstreams, reizen door wormholes en bv. quadstreams: het is wetenschappelijk (nog) niet mogelijk. Daarbij is het ene voorbeeld niet absurder dan de ander.
S1E1 ging over muitenarij en een oorlog starten, ik kan me nog niet eens 1 aflevering voor de geest halen waarin een andere star trek 1 van die onderwerpen behandelt (behalve als de oude heerser als extreem slecht was neergezet)
Mutiny is juist een vaak voorkomend onderwerp geweest in de Star Trek franchise. Genoeg officieren die gemuit hebben met de beste bedoelingen in de verschillende series en films (ST:3 en 4: waarin Kirk een order negeert en Spock probeert te redden en dat ze in het vervolg op het matje geroepen worden), maar iedere keer hadden ze achteraf gezien de juiste keus gemaakt en kwamen ze er met een standje vanaf. (Behalve Tom Paris die 30 dagen mocht brommen op Voyager).

Een oorlog starten hebben we in DS9 gezien. We hebben zelfs gezien hoe Sisko daar met Garek ronduit de boel belazerd om de - eerst neutrale - Romulans in de oorlog te krijgen omdat ze anders verliezen.
Dan heb je nog iets als de Spore Drive wat inclusief hoofdrolspelers gewoon uit een computerspel gejat is.
Ja, granted dat is inderdaad schandalig.
Kijk naar DS9, kijk naar Voyager alletwee voorbeelden van series die qua looks weinig overeenkomsten hebben met TOS of de oude films of TNG, maar die wel gewoon Star Trek canon zijn omdat "de sfeer" hetzelfde is.
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Voor mij is Star Trek altijd iets geweest waar kamaraadschap centraal staat. Een crew die op elkaar aangewezen is en voor onmogelijke taken gezet wordt. Dit vermeerderd met 'de droom' dat de mensheid een positieve toekomst heeft en de nieuwsgierigheid naar mogelijke toekomstige wetenschap (heerlijk discusseervoer) en de tegen het arrogante aan moraal van Starfleet (met zijn gevolgen) maakt dat het bij mij een behoorlijke aantrekkingskracht heeft. In die context voldoet Disco compleet aan mijn eisen om the kwalificeren als maintainer van de Star Trek-sfeer.
Ik ben bang dat de fans helemaal niet gaan krijgen wat ze vragen, want ik denk dat ze gewoon een andere sci-fi serie krijgen die niets met Star Trek te maken heeft en alleen maar de naam draagt en concepten eruit wil jatten en veranderen.
Daar was men destijds bij DS9 en Voyager ook zo bang voor. Ik heb ditzelfde overigens ook horen zeggen over Enterprise. Toch praten de meeste van die mensen in retrospect nu heel anders over die series. Als ze de punten honoreren die ik in de vorige alinea heb geplaatst maakt het niet echt uit waar in tijdruimte ze zitten. Ik vind het heel belangrijk dat het allemaal wel een beetje klopt en ik kan nog steeds kwaad worden dat ze Vulcan in de Abram films hebben laten ontpolffen, maar als ik heel eerlijk ben (dont shoot me): dan krijg ik zelfs met een compleet andere lore toch bij The Orville ook heel soms het gevoel dat ik naar Star Trek aan het kijken ben.
Zo hebben de makers al eens gezegd dat ze de Borg graag zouden willen veranderen en als je de canon gewoon compleet negeert, wat is er dan makkelijker dan Leland het begin van de Borg in Beta-kwadrant opeens te laten worden.
Want dan kan je de Borg uiteraard gewoon in ruimteschepen laten vliegen en lasers uit hun ogen laten komen etc. etc. etc. Want dat zijn dan de Borg van het Beta-kwadrant en die zijn anders dan de Borg uit Delta-kwadrant.
Weet je dat ik dat niet eens zo heel erg vreemd zou vinden. Er is altijd een hele vreemde interesse van de Borg richting Aarde geweest. Ze hadden nooit van ons gehoord totdat Q ons even introduceerde en ik dacht aanvankelijk altijd dat de Borg zoiets hadden van "hey die was snel weg - die technologie moeten wij hebben), maar na Wolf 359 moet dan ook de Borg hebben beseft dat we die tech helemaal niet hadden. Waarom zouden ze toch blijven volharden? Waarom die obsessie met aarde? De strijd tussen Janeway en de Borg was helemaal raar van de Borg - waarom er zo om heen draaien en niet gewoon direct assimileren. Dat is nooit helemaal goed uitgelegd - wellicht dat ze daar iets mee kunnen :P
Want tja, als je de canon los wilt laten, als je je niet aan de gedachtengang dat het technisch mogelijk moet zijn wilt houden en je volledige fantasie wilt kunnen gebruiken, wat is er dan nog Star Trek aan? Behalve dat je wilt meeliften op een succesvolle naam.
Star Trek: TNG is het ultieme voorbeeld van het meeliften op een succesvolle naam. Hoewel deze serie natuurlijk geweldig was leek het in de verste verte niet op de originele Star Trek. Ja, het gevoel was er, maar TOS was letterlijk een "space opera" en dat is TNG nooit geweest. Je kreeg elke aflevering een drama voorgespiegeld wat buiten de sfx om ook gewoon net zo goed in het theater had kunnen worden gespeeld met als leidraad de bromance tussen Spock / Kirk en Mccoy. Hoewel TNG net als TOS wel de maatschappelijke issues van die tijd aan de kaak stelde was TNG aan sich een op zich staande nieuwe serie die stoelde op een oude succesvolle naam en haar lore.
In een compleet verzonnen scifi serie kan je het maken om een eerste commander (georgiou) van section 31 niets te laten weten van zo ongeveer het belangrijkste wapen van hun ruimteschepen (namelijk dat het te verdelen is in 100'en losse scheepjes met schilden die van 2 kanten aangevallen moeten worden), maar juist in een Star Trek kan dit niet, daar hoort een eerste gewoon de kapitein te kunnen vervangen en minstens zoiets structureels als simpelweg de mogelijkheid om het schip te verdelen zijn opgevallen.
Al die schepen van section 31 waren onbemand - we hebben een control die zichzelf in een organische vorm (Leland) kan plaatsen en er heel tech omheen bouwt met iets wat verdacht veel lijkt op nanotechnologie. Daarbij heeft Leland al een gedeelte van de sphere data in handen en zou hij stom zijn als hij deze niet zo gebruiken. Als je daarbij goed kijkt naar de reactie van Georgiou als ze al die kleine scheepjes uit de schepen van Section 31 ziet komen dan merk je dat ze geschokt is. Niet zoiets van "Oh ik wist niet dat hij dat ging gebruiken", maar meer zoiets van "What de piep is dat!". Ik ga er dan ook vanuit dat control de schepen van Section 31 wist aan te passen net zoals hij Leland "aanpaste" icm de techboost die hij kreeg van de tot dan verworven sphere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dan zou ik TOS maar eens terug gaan kijken. De afleveringen waarbij Captain Kirk in zijn rolstoeltje terecht komt en wat daarmee gebeurt (door spock). Dat is muitenarij van het hoogste niveau.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
Niemand die zich stoort aan dat space battles uitgevochten worden als in de 18e eeuw? Eerst gaan we in een perfecte cirkel (! niet eens een bol, want in space) er omheen liggen en dan gaan we lekker op elkaar schieten.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jawel hoor, maar dat was allemaal zo overduidelijk slecht dat het niet eens benoemd hoeft te worden. Ik heb me gewoon de helft van de aflevering zitten vervelen. :P
liberque schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:36:
Daarbij is het ene voorbeeld niet absurder dan de ander.
Nee? Een warpkern tegenover een groot uitgevallen beerdiertje? Dan weet ik genoeg, dan praat je gewoon alles goed. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Gonadan schreef op zondag 21 april 2019 @ 08:59:
Nee? Een warpkern tegenover een groot uitgevallen beerdiertje? Dan weet ik genoeg, dan praat je gewoon alles goed. :/
Dat groot uitgevallen beerdiertje was niet de manier van transportatie, maar het was de manier van navigatie.Niet heel veel anders dan dat Frank Herbert space-in-guild navigators gebruikte die gemanipuleerd waren in onmenselijke wezens door de specie melange en dat werd getuige de Hugo en de Nebula awards die Dune ontving wel serieus ontvangen. Nog maar niet te spreken over het nul-ruimte schip waar men uiteindelijk gebruik van ging maken.

Warp-speed is inmiddels zo ingeburgerd dat blijkbaar mensen het als de heilige graal zien, maar als je bedenkt hoeveel energie daar theoretisch voor nodig is en je telt daarbij bv. de expansie van het universum bij op dan is dit ook nog steeds verre van mogelijk. Ook deze theorie gebruikt daarnaast een extra laag/dimensie en is dus helemaal niet zo verschillend van het laagje met het mycelium netwerk behalve dan dat die laatste een organische factor heeft voor de navigatie.

Dat is het mooie van scifi: het gaat om een mogelijke toekomst dus niets staat vast. Je kunt het ene dus niet uitsluiten boven het andere. Jezelf beperken tot een mogelijke manier van reizen betekent eigenlijk dat je het hele concept van science fiction niet begrijpt, want daarin telt voornamelijk: keep an open mind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@liberque je beschrijft feitelijk de nuance tussen sci-fi en fantasy. Discovery wringt zich in allerlei bochten om maar aantrekkelijk te zijn voor het grote publiek. Daarmee gaat het alleen maar verder van Star Trek af staan.

Begin seizoen twee leek het even de goede kant op te gaan, maar dat was slechts een lokkertje voor de echte trekkies. Daarna is het gewoon weer heel hard achteruit gegaan. Ik kijk het open als losstaande serie maar dan nog geeft het mij meer irritatie dan plezier. Het kijken van seizoen drie is voor mij dan ook nog iets wat ter discussie staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

@Gonadan Ik denk dat vele aanhangers van het Frank Hebert universum het niet met je eens zullen zijn dat je deze saga als fantasy neerzet. Je moet daarbij ook niet vergeten dat zo'n beetje het hele Star Wars verhaal en grote delen van wat we tegenwoordig kennen als Star Trek zijn oorsprong vind in de verhalen van Frank Herbert.

In het Duin universum gaat het er voornamelijk om dat men na de Butlerse Jihad (de oorlog tussen machine en mens) besluit om nooit meer denkende computers te maken. Er is een specie melange die ervoor zorgt dat mensen in de toekomst kunnen kijken. De space-in-navigatoren , meer dan 4000 jaar gemuteerd door excessief gebruik van deze melange, gebruiken deze voorkennis om te navigeren in de ruimte. Op deze manier kunnen ze reizen door de ruimte zonder gebruik te maken van de gevaarlijke denkende computers. Prachtig om te zien dat ze daarin alles wat een computer kan onderbrengen in mensen. Denk hierbij ook bijvoorbeeld aan de mentats: de menselijke computers.

Ook in de Star Trek series komt het daarbij vaak voor dat er een organische factor nodig is om te navigeren door de ruimte. Denk hierbij bijvoorbeeld aan The Traveler en Wesley Crusher waarin we zien dat tijd en ruimte onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en genavigeerd kunnen worden door louter gedachten. Het feit dat een computer te logisch denkt en daardoor gerestricteerd is door logica (en dus gebonden is aan wat de wetenschap op dat moment weet) en daardoor niet beschikt over verbeelding, instinct en nieuwsgierigheid en daardoor niet verder kan kijken dan zijn neus lang is en dus niet kan navigeren zie we bijvoorbeeld terug in Voyager's Alice waarin Tom Paris moet zorgen voor de 'onlogische' input.

Dit soort dingen zien we in heel veel sci-fi terug waarbij het mooiste voorbeeld dat ik kan geven de geweldige film Lucy is. Wat als we meer dan 8 procent van onze hersencapaciteit kunnen gebruiken? Wat als 1+1 niet gelijk staat aan 2? Wat zijn dan de mogelijkheden? De serie The OA is gebaseerd op een identiek idee en er zijn vast nog talloze voorbeelden - ook in Star Trek. Denk dan aan Q. Is dit dan fantasy? Sci-fi gaat verder dan enkel technologische vooruitgang - het gaat ook om de vooruitgang van de mens in zijn geheel (of zelfs achteruitgang)

Dat het Tardigrass (oid) idee gejat is van een game is - hoewel schandalig - daarbij best wel triviaal. De game heeft het immers ook van anderen 'gejat'. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het beerdiertje niet anders is dan een in-space-navigator uit Dune en dat het best een uitgedacht idee is. Het beerdiertje is immers op het moment het enige organisme dat we kennen dat zonder bescherming in het vacuum van ruimte kan bestaan. In 2007 zijn er zo'n 1000 de ruimte in geschoten en ze hadden nergens last van. Er ligt dus wel degelijk een wetenschappelijke kern aan het verhaal.

We kunnen echter lang discusseren, want we denken duidelijk allebei heel anders over bepaalde dingen en dat dien ik te respecteren. Je hebt gelijk dat de lijn tussen sci-fi en fantasy heel erg dun is, maar bij fantasy denk ik aan orcs, elfjes en lotr-achtige dingen terwijl ik bij sci-fi juist denk aan dingen die mogelijk zouden kunnen zijn (en dat is een hoop, want we weten nagenoeg nog niks). Ik vind het heel erg jammer dat je Disco niet waardeert zoals ik, maar wellicht ga je uiteindelijk de serie toch nog waarderen. Time will tell :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik zet het niet weg als fantasy, maar het heeft wel van die aspecten. Star Trek heeft altijd de intentie gehad om onze toekomst te weerspiegelen, daar is gewoon heel iets anders dan een compleet verzonnen universum.
Dat is overigens geen waarde oordeel, maar gewoon feitelijk onderscheid.

Er zijn twee manieren waarop ik de serie zou kunnen waarderen.
Één, als Star Trek. Dus veel geloofwaardige wetenschap, onderzoek naar levensvormen en beschavingen en morele kwesties. Het moge duidelijk zijn dat Discovery die rol niet gaat vervullen
Dan optie twee, als sci-fi serie. Daar zijn er veel meer van in allerlei soorten en kwaliteiten. Daar heeft Discovery gewoon het probleem dat de serie kwalitatief gewoon niet zo goed is. Te veel dingen irriteren en dan is het aanbod van leuke series te groot om mijzelf te blijven pijnigen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Gonadan schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:00:
Er zijn twee manieren waarop ik de serie zou kunnen waarderen.
Één, als Star Trek. Dus veel geloofwaardige wetenschap, onderzoek naar levensvormen en beschavingen en morele kwesties. Het moge duidelijk zijn dat Discovery die rol niet gaat vervullen
Het lijkt me ook heel erg moeilijk voor Discovery om die rol te vervullen - want: been there, seen that. TOS was daar heel goed in, maar TNG werd al meer een politiek moralistich verhaal, DS9 ging over de keerzijde van dat moralistische verhaal en VOY deed het eigenlijk alleen in de eerste paar seizoenen om daarna te transformeren in Star Trek: Borg. Enterprise zou dan het antwoord worden, maar werd teniet gedaan door de grote valkuil in de Star Trek series : tijdreizen en Disco heeft dit laatste pad ook al bewandeld maar heeft nu de potentie om in jouw woorden 'als Star Trek' verder te gaan zo'n 1000 jaar in de toekomst. Echter, als ze dan weer op zoek gaan naar levensvormen en beschavingen dan krijg je al heel snel het gevoel van: mjah: dit heb ik eigenlijk al gezien. Hoeveel scenario's kan je nog bedenken?

Kijk naar The Orville. Het hele idee van de Morclans - een beschaving van enkel geslachten waarbij dus homosexualiteit de defacto standaard is en zodra er maar een meisje geboren wordt deze omgebouwd moet worden ligt er zo dik op (wat als heterosexualiteit de afwijking is) dat het gewoon pijnlijk is om naar te kijken. Dat wil je toch ook niet voor een Star Trek. Met meer dan 700 afleveringen (ruim 600 uur) aan Star Trek is het heel moeilijk om toch nog interessant te zijn als je het niet over een andere boeg probeert te gooien. Persoonlijk zou ik het prachtig vinden, maar ik denk dat zo'n serie geen lang leven beschoren is.
Dan optie twee, als sci-fi serie. Daar zijn er veel meer van in allerlei soorten en kwaliteiten. Daar heeft Discovery gewoon het probleem dat de serie kwalitatief gewoon niet zo goed is. Te veel dingen irriteren en dan is het aanbod van leuke series te groot om mijzelf te blijven pijnigen. ;)
Dat is een kwestie van smaak en daar kunnen we niks aan veranderen. Ik zie het dan ook als zijnde sci-fi in een Star Trek jasje. De origine ligt er - het samenwerken als crew en de sociale ontwikkelingen daarin liggen er net zoals de lore en tech, maar als je echte Star Trek wilt zien dan heb je geen keus om enkel naar TOS te kijken - de rest inclusief TNG is slechts daarop gebaseerd en dat is dan ook precies wat je in de credits te zien krijgt "based on Gene Roddenberry's Star Trek".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja smaak. Het universum en het verhaal is gejat, alles wat de schrijvers daadwerkelijk zelf moeten bedenken geeft abominabele resultaten. Daarnaast irritante karakters of slecht acteerwerk, net hoe je het uitlegt. Vermoeiend camerawerk en een zeer wisselvallige stijl.
Op zich kan ik best leven met een andere stijl serie binnen het Star Trek universum, lijkt me best gaaf. Alleen doe het dan wel gewoon goed en probeer niet allerlei verwijzingen te forceren. Vaak tast je daar eerder het originele verhaal mee aan dan dat het echt iets toevoegt.

Wat wel en kwestie van smaak is, is inderdaad wat je leuk vind aan de oudere series. Daar werd in allemaal heel veel aan ontdekking gedaan maar het tweede deel van Voyager vond ik inderdaad niet sterk meer. Enterprise heeft mij ook niet kunnen bekoren, te veel jatwerk en te veel fantasy.

Je stipt wel het juiste punt aan, kan het nog wel? Is er nog ruimte voor nieuwe scenario's? Geen idee, maar het hoeft ook niet per se. Genoeg is genoeg. Verzin eens wat nieuws, dan heb ik weer een heel nieuw universum te ontdekken. Da's pas echt tof. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Gonadan schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:19:
Verzin eens wat nieuws, dan heb ik weer een heel nieuw universum te ontdekken. Da's pas echt tof. :Y)
Als je dat uit kunt leggen in Hollywood... Alles is tegenwoordig een remake of een adaptie omdat elke ingebouwde fanbase mooi is meegenomen.

Je krijgt nu trouwens geen heel nieuw universum maar een nieuw kwadrant waarschijnlijk. Ik ben geen die hard Star Trek fan maar volgens mij is het Beta Quadrant nog weinig verkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Star trek is van oudsher science fiction, nu ligt de nadruk vooral op fiction en nauwelijks op science, waardoor het een hoog fantasiegehalte heeft, ipv dat men met beide benen op de grond blijft staan en een realistischer beeld van het universum schetst. Svp realistische technologie, een wetenschappelijk verantwoorder verhaal, diepere karakters, beter acteerwerk, etc. Dit is niks zo.

edit: wat Gonadan dus deels ook al zegt haha

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 21-04-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Gonadan schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:19:
Je stipt wel het juiste punt aan, kan het nog wel? Is er nog ruimte voor nieuwe scenario's? Geen idee, maar het hoeft ook niet per se. Genoeg is genoeg. Verzin eens wat nieuws, dan heb ik weer een heel nieuw universum te ontdekken. Da's pas echt tof. :Y)
Ik denk persoonlijk dat we aan het einde van onze creativiteit zitten. Alles is al een keer gedaan of verteld.
Kijk maar naar de popmuziek. Da's al jaren remixen op remix.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:15:
[...]

Ik denk persoonlijk dat we aan het einde van onze creativiteit zitten. Alles is al een keer gedaan of verteld.
Kijk maar naar de popmuziek. Da's al jaren remixen op remix.
Nee, gewoon lui.....easy money! ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dat alles al gedaan is, is wat mij betreft niet erg. Als het maar op de juiste manier nog een keer gedaan wordt. Helaas is Discovery wat mij betreft niet de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 15:58
Seizoen 3 volgen we dus Discovery in de verre toekomst? Is hun schip dan niet hopeloos ouderwets als ze in conflict komen met een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Nee, spore drive :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Als ze dat hok nog in durven met alle die nanotech en Stamets het fysiek nog aannam na z'n verwondingen.

En het is een beetje de vraag hoe ver de tech in het Beta Quadrant en op Terralysium is, we gaan het zien hopelijk volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:27

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Over het betakwadrant is best veel bekend in de lore. Een paar grote rassen hebben er hun thuiswereld: de planeet Vulcan, het Klingon-keizerrijk, het Romulan-keizerrijk en de planeet Betazed (thuiswereld van het volk van Counselor Troi). Maar die werelden/rijken liggen wel allemaal relatief tegen de grens met het alfakwadrant aan.

Er is dus ook een stuk Federation Space in het betakwadrant (Vulcan en Betazed zijn lid van de Federation).

De vraag is wel of de Federation (of al die planeten) nog bestaan in het tijdperk waar de Discovery nu gaat spelen. Het verst in de toekomst waar we (als ik me niet vergis, en uitsluitend in canon in beschouwing nemend) in deze tijdlijn zijn geweest, is de aflevering Azati Prime (ENT), waarin captain Archer een glimp krijgt voorgeschoteld van een gevecht tussen de Sphere Builders en de Federation (waaronder de Enterprise-J). Dat speelt zich ergens in de 26e eeuw af.

[ Voor 0% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 23-04-2019 09:45 . Reden: Typos ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Over Terralysium gesproken... Wie heeft die lui nou getransporteerd daar naar toe?

Enige dat we weten is dat het een Red Angel was, maar welke dan? Lijkt mij niet aannemelijk dat Burnhams moeder dat heeft gedaan. Dus wanneer heeft Burnham het dan gedaan? Ik ging er vanuit dat ze dat ook nog even snel tussendoor zou doen, tijdens de vijf sprongen.

Of ik heb iets compleet gemist |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Volgens memory alpha was het de moeder van Burnham.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:59
Ik heb erg genoten van de serie, kan niet wachten op S3. Ik vind de red angel erg lijken op sweet Harmony van de lego film, wie was er eerder eigenlijk?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De Red Angel is meer een soort Iron Man, ik vind toch wat gekopieerd en niet zo geloofwaardig dat dit in zo'n pakje kan in het Star trek Universe.

Verder sowieso mixed feelings bij deze reeks. Deels met plezier gekeken, echter het hoge emo en pc gehalte staat me tegen als ook andere eerder genoemde zaken. Saru heeft voor mij hoog Jar Jar Binks gehalte.

Pike en Georgious vond ik dan weer pluspunten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Saru vergelijken met Jar Jar bings? Miscschien even heel snel alle afleveringen terug kijken en tot de ontdekkeing komen dat dat echt niet het geval is?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Na ja, hij wekt bij in ieder geval beetje dezelfde irritatie op. :P Die maniertjes, ganglia etc

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ik zie het ook niet hoor. Ik vind Saru juist 1 van de betere karakters in de serie en de acteur ook één van de betere. Misschien dat je het roept vanwege het uiterlijk, maar het blijft star trek: Het is vanuit productie-oogpunt nogal lastig om niet-humanoid karakters in je serie te hebben. Het blijven gewoon mensen met make-up.

Saru is één van de weinige karakters die een beetje consistent is geschreven en die een beetje ontwikkeling doormaakt en zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Karakterontwikkeling is natuurlijk prima en dat klopt ook wel alleen is het weer zo emo geschreven.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:15

NMH

Moderator General Chat
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:27:
De vraag is wel of de Federation (of al die planeten) nog bestaan in het tijdperk waar de Discovery nu gaat spelen.
Dat vraag ik me ook af. Misschien dat ze een "de Federatie is gevallen, laten we proberen de Federatie te herstellen" plot doen. Dan zou je een beetje dezelfde basis krijgen als Andromeda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

Help!!!! schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:08:
Na ja, hij wekt bij in ieder geval beetje dezelfde irritatie op. :P Die maniertjes, ganglia etc
Jar Jar is echt superirritant en stom, Saru daarentegen is absoluut niet te vergelijken. Veel beter karakter, niet irritant, zit wat karakterontwikkeling in, et cetera.

Wat een vergelijking zeg :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Saru vind ik ook irritant. Wat een vervelende kerel zeg. Slap figuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een casual en als ik zo doorblader hebben de kenners duizend en een punten van kritiek. Ik heb er ook een paar:

- SQL injection was echt een enorm dieptepunt. Het is ook wel weer grappig maar zeer slecht schrijfwerk, het is triest voor een serie die het wetenschappelijke en technische enigzins serieus zou moeten neerzetten. Een blunder.

- De politieke correctheid van het team druipt er af. Dat is de huidige tijd, en de nieuwe "normaal", maar het blijft wennen soms.

- Hoofdreden dat ik me moeilijk door het seizoen worstel is het hoofdpersonage, Burnham. De helft van iedere aflevering gaat over haar emotionele beleving van een aspect van haar leven, welke me niet boeit. Ik ben meer geinteresseerd in de werelden, het schip, de ontdekkingen, niet in een doktersroman. Ze is een goede actrice, maar de rol zelf vind ik saai, en neemt veel te veel tijd in.

- Ondanks dat ik af en toe kijk, blijft mijn hoofdkritiek op Star Trek als geheel de slecht uitgevoerde aliens. Die allemaal "humanoid" zijn. Allemaal gewoon mensen met een randje kraakbeen extra op de schedel. Dat maakt de ruimtereizen fundamenteel ongeloofwaardig, het is goedkope produktie zonder fantasie. Maar goed, dat is decennia-lang het concept, dus zo zal het zijn en blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vond het helemaal tof. Meer doden, bloed en grotere gevechten in de ruimte.
Op naar seizoen 3 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:25:
Ik ben een casual en als ik zo doorblader hebben de kenners duizend en een punten van kritiek. Ik heb er ook een paar:

- SQL injection was echt een enorm dieptepunt. Het is ook wel weer grappig maar zeer slecht schrijfwerk, het is triest voor een serie die het wetenschappelijke en technische enigzins serieus zou moeten neerzetten. Een blunder.

- De politieke correctheid van het team druipt er af. Dat is de huidige tijd, en de nieuwe "normaal", maar het blijft wennen soms.

- Hoofdreden dat ik me moeilijk door het seizoen worstel is het hoofdpersonage, Burnham. De helft van iedere aflevering gaat over haar emotionele beleving van een aspect van haar leven, welke me niet boeit. Ik ben meer geinteresseerd in de werelden, het schip, de ontdekkingen, niet in een doktersroman. Ze is een goede actrice, maar de rol zelf vind ik saai, en neemt veel te veel tijd in.
Eens.

Volgensmij was het de bedoeling om meer vrouwlijke kijkers te trekken. Vandaar de emo-tv (met Burnham).

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Zit maar ff op de telefoon tijdens het kijken van de finale want het is weer emo moment zoveel voor Burnham

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:09

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Inderdaad veel emo en sjw en pc gedoe maar op zich heb ik me er wel mee vermaakt. Ik vind vooral die Tilly ontzettend irritant, als je dan toch iemand wil vergelijken met Jar Jar Binks. Wat ik dan wel weer aardig vind is hoe ze de camera gebruiken.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Deze video legt de vinger wel op de zere plek:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:25

- Ondanks dat ik af en toe kijk, blijft mijn hoofdkritiek op Star Trek als geheel de slecht uitgevoerde aliens. Die allemaal "humanoid" zijn. Allemaal gewoon mensen met een randje kraakbeen extra op de schedel. Dat maakt de ruimtereizen fundamenteel ongeloofwaardig, het is goedkope produktie zonder fantasie. Maar goed, dat is decennia-lang het concept, dus zo zal het zijn en blijven.
In "Next Generation" wordt dit verklaard. De klingons, cardassians, ferengi, de mens en andere hebben allemaal een gemeenschappelijke voorouder die zich door het universum had verspreid en op verschillende planeten puzzelstukjes had achter gelaten zodat als de verschillende rassen samen zouden werken zij hun herkomst zouden kunnen achterhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Zonet pas tijd gehad om de laatste aflevering van dit seizoen te kijken.
Was best een goede en interessante aflevering met een open einde dat maar 2 mogelijkheden biedt:
- óf Discovery komt samen met Burnham terug (grootste kans) via Enterprise geleid via nieuw Red Angel signaal
- óf Discovery wordt verder gevolgd in de toekomst (kleinste kans)
Op Burnham na met alweer huilen was het een waardige aflevering met natuurlijk veel spektakel zoals te verwachten was met de huidige stand van de CGI technieken.
Een 8 waardig (voor mij!).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Drama is niet zo erg mits goed uitgevoerd. Dit gezever met Burnham is echter zo niet goed. Het is vooral dat de karakters te eendimensionaal zijn en het acteerwerk te slecht, waardoor het drama gewoon niet werkt. Zoals dat dus in dat filmpje wordt gezegd. Dan heb ik het nog niet eens over het drama tussen die 2 homo's :D

Het drama in Voyager werkt omdat het acteerwerk veel beter is en de karakters veel meer uitgediept zijn. Ik ben het dus eens met dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Jup, vandaar dat ik het plastic stijlpoppen noemde, en dat in een niet science fiction maar fantasy setting.
Vanaf wanneer gaat The Expanse verder? Heb zin in een goede sci-fi serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Er is nog geen exacte datum bekend, waarschijnlijk pas eind dit jaar. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat aangezien er nu buiten het zonnestelsel kan worden gereisd. Maar dat is meer voer voor het The Expanse topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

Salvatron schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:27:
[...]

Drama is niet zo erg mits goed uitgevoerd. Dit gezever met Burnham is echter zo niet goed. Het is vooral dat de karakters te eendimensionaal zijn en het acteerwerk te slecht, waardoor het drama gewoon niet werkt. Zoals dat dus in dat filmpje wordt gezegd. Dan heb ik het nog niet eens over het drama tussen die 2 homo's :D

Het drama in Voyager werkt omdat het acteerwerk veel beter is en de karakters veel meer uitgediept zijn. Ik ben het dus eens met dat filmpje.
Ik zie het vooral zo dat Disco een beetje een valse start gemaakt heeft wat in seizoen 2 wel een heel eind is rechtgetrokken. Je ziet in de oude series ook dat het eerste seizoen alles een beetje houterig is. Zelfs in TNG waar toch een heule goeie acteur als captain zit :)
Ben het wel met een aantal kritiekpunten eens, waaronder het gezwabber in stijl tussen de afleveringen en het af en toe vergezochte. Maar al met al heb ik toch met veel plezier naar het tweede seizoen gekeken. Ik hoop dat ze er nog een paar seizoenen achter plakken.

Heeft iemand trouwens zich afgevraagd of er een kans is dat de volgende seizoenen om captain Pike draaien en dat het hele Discovery stuk afgesloten wordt? Daarmee zou het wel in het canon passen en daar lijken ze met de geheimhouding in de laatste episode wel op aan te sturen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
snah001 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:18:
Zonet pas tijd gehad om de laatste aflevering van dit seizoen te kijken.
- óf Discovery wordt verder gevolgd in de toekomst (kleinste kans)

Een 8 waardig (voor mij!).
Lijkt me toch heel duidelijk dat het vervolgt wordt in de toekomst het gehele "we zwijgen allemaal over wat er gebeurd is en de sporedrive" lijkt me toch erg duidelijk. Zo hebben ze gelijk de canon van alle series die na ST discovery afspelen recht getrokken waar niemand iets van een sporedrive af weet. Ze gaan niet uitvoerig in beeld brengen dat er gezwegen wordt over de crew en het schip als die volgend seizoen gewoon weer terug komt.

Seizoen 2 was een stuk beter dan 1. Ze hebben toch wel geluisterd naar de kritiek, meer verhaal en minder domme actie. Meer verdieping van karakters.

Hopelijk in seizoen 3:
Minder emo
Een goeie lead character (captain?).
Meer losstaande episodes waar we nieuwe werelden/rassen zien of afleveringen met ethische/filosische vraagstukken.

en hopelijk dat we nooit meer die Klingon Chancelor zien. Die vind ik totaal niet overtuigend over komen als heersers van het Klingon rijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Mirved op 25-04-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat zouden ze in de toekomst dan kunnen doen. Ik verwacht dat het schip dan zwaar onderbewapend is tegen anderen schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
page404 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:25:
[...]

Heeft iemand trouwens zich afgevraagd of er een kans is dat de volgende seizoenen om captain Pike draaien en dat het hele Discovery stuk afgesloten wordt? Daarmee zou het wel in het canon passen en daar lijken ze met de geheimhouding in de laatste episode wel op aan te sturen.
aangezien de acteur die Pike speelde op twitter meerdere malen aangegeven heeft dat het een mooie tijd was en dergelijke schat ik in dat die niet meer terug komt. Het zou nog wel kunnen hoor maar nee lijkt mij vrij onmogelijk

offtopic:
Iedereen zit trouwens lekker te klagen over DISC maar hebben jullie wel eens geprobeerd om het eerste seizoen van TOS helemaal uit te kijken? Ben nu op het eind van seizoen 1 en heb bij veel afleveringen toch echt een ??? gevoel.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Webgnome schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:13:
[...]

aangezien de acteur die Pike speelde op twitter meerdere malen aangegeven heeft dat het een mooie tijd was en dergelijke schat ik in dat die niet meer terug komt. Het zou nog wel kunnen hoor maar nee lijkt mij vrij onmogelijk
Oh dat is echt jammer. Overtuigend karakter vond ik het wel. Echte ST captain ook.
offtopic:
Iedereen zit trouwens lekker te klagen over DISC maar hebben jullie wel eens geprobeerd om het eerste seizoen van TOS helemaal uit te kijken? Ben nu op het eind van seizoen 1 en heb bij veel afleveringen toch echt een ??? gevoel.
Nou inderdaad. Dat heb ik trouwens met 95% van DS9 8)7 snap nog steeds niet waarom die serie zo gelauwerd wordt, en ben al aan het einde van seizoen 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Eerste seizoen van TNG was ook 3x niks, met een Patrick Stewart die staat te "acteren" alsof hij een toneelstuk op broadway aan het voordragen is. Het moet gewoon ff groeien. Als seizoen 3 dezelfde stijgende lijn laat zien als seizoen 2, dat gaat dat gewoon een hardstikke prima seizoen worden :)

Ik kijk er iig wel naar uit, wat ze daar in het beta kwadrant in de toekomst gaan doen. Ze kunnen alle kanten op, à la voyager, of stargate: Universe.

Hoe kleiner de rol van burnham, hoe beter, dat dan weer wel :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:05

BLACKfm

o_O

Unpopular opinion: De politieke correctheid van tegenwoordig gaat nooit wennen. Het is niet het 'nieuwe normaal', maar het 'nieuwe bijzonder'. Want bijzonder en apart zijn, dat is het 'nieuwe normaal'.

Voor de meeste is het gewoon 'normaal', maar het moet er altijd zo dik opgelegd worden.
Leuk een 'liefdesrelatie tussen mensen van hetzelfde geslacht', maar dat hoef je niet elke aflevering weer even te benadrukken.
Je zou jaren op een ruimteschip met elkaar moeten werken en elke keer als je elkaar ziet weer over je privé-situatie moeten praten.

De oudere startrek series hadden nog wel eens van die 'fillers' waar het wat meer over onderlinge relaties in het algemeen ging, maar ST:D heeft over het algemeen alleen maar 'actie' gezien. Dat je al die PC en SJW dingen er even tussenpropt maakt het gewoon irritant om naar te kijken. In mijn optiek bereik je dan het tegenovergestelde (afkeer ipv begrip).

Want als je de media moet geloven (wat zal het toch fijn zijn om een tijdje off-grid in een bos te zitten) is alles en iedereen gekwetst en moet je vooral uniek zijn.

Het is tegenwoordig dan ook niet meer óf er iets bijzonders gebeurt, maar wanneer.
- Wanneer komt de eerste zwarte speler in beeld? (en ik bedoel 'zwart' hier niet negatief, maar gewoon voor de duidelijkheid. Dit regeltje moet erbij, want P.C. enzo O-) )
- Wanneer komt de eerste 'sterke vrouwelijke persoonlijkheid'
- Wanneer is de eerste man-man en/of vrouw-vrouw relatie in beeld
- En houd het wereldkaartje gereed om alle afkomsten van ras en kleur af te vinken.

En check je de meeste dingen niet af bij de eerste trailers of afleveringen, dan kun je gegarandeerd op kritiek rekenen. Want dat is ook het nieuwe normaal, zeiken op alles wat los en vast zit om jezelf maar beter te voelen.

[ Voor 21% gewijzigd door BLACKfm op 25-04-2019 10:24 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

ArisB schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:59:
[...]

In "Next Generation" wordt dit verklaard. De klingons, cardassians, ferengi, de mens en andere hebben allemaal een gemeenschappelijke voorouder die zich door het universum had verspreid en op verschillende planeten puzzelstukjes had achter gelaten zodat als de verschillende rassen samen zouden werken zij hun herkomst zouden kunnen achterhalen. :)
En natuurlijk vooral een praktisch iets, als je alle aliens met CGI moet gaan doen dan worden de productiekosten nog een stuk hoger. Daarnaast heb je ook nog het feit dat wij mensen eerder geneigd zijn om emotionele binding te hebben met menselijk-uitziende aliens dan met echt alien-uitziende aliens. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BLACKfm schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:24:
[...]

Unpopular opinion: De politieke correctheid van tegenwoordig gaat nooit wennen. Het is niet het 'nieuwe normaal', maar het 'nieuwe bijzonder'. Want bijzonder en apart zijn, dat is het 'nieuwe normaal'.
Voor de meeste is het gewoon 'normaal', maar het moet er altijd zo dik opgelegd worden.
Leuk een 'liefdesrelatie tussen mensen van hetzelfde geslacht', maar dat hoef je niet elke aflevering weer even te benadrukken.
Je zou jaren op een ruimteschip met elkaar moeten werken en elke keer als je elkaar ziet weer over je privé-situatie moeten praten.
De oudere startrek series hadden nog wel eens van die 'fillers' waar het wat meer over onderlinge relaties in het algemeen ging, maar ST:D heeft over het algemeen alleen maar 'actie' gezien. Dat je al die PC en SJW dingen er even tussenpropt maakt het gewoon irritant om naar te kijken. In mijn optiek bereik je dan het tegenovergestelde (afkeer ipv begrip).

Want als je de media moet geloven (wat zal het toch fijn zijn om een tijdje off-grid in een bos te zitten) is alles en iedereen gekwetst en moet je vooral uniek zijn.

Het is tegenwoordig dan ook niet meer óf er iets bijzonders gebeurt, maar wanneer.
- Wanneer komt de eerste zwarte speler in beeld? (en ik bedoel 'zwart' hier niet negatief, maar gewoon voor de duidelijkheid. Dit regeltje moet erbij, want P.C. enzo O-) )
- En houd het wereldkaartje gereed om alle afkomsten van ras en kleur af te vinken.

En check je de meeste dingen niet af bij de eerste trailers of afleveringen, dan kun je gegarandeerd op kritiek rekenen. Want dat is ook het nieuwe normaal, zeiken op alles wat los en vast zit om jezelf maar beter te voelen.
Alhoewel Startrek altijd al 'vernieuwend' was met dit soort dingen en verdraagzaamheid predikte, slaat het nu door. Het ligt er allemaal zo dik bovenop en is zo zwaar aangezet. Dat gehuil dat zat nooit zo in star trek. Er waren wel emoties maar het was ingetogen en gedoseerd. Geen liters water ELKE f'ing aflevering.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Dat is wel sterker in ST:D ja. Alhoewel de karakters in de oudere ST series wel erg stoïcijns waren af en toe :D Ach, ik heb me niet zozeer aan de emoties gestoord, meer aan de timing. WE HEBBEN HAAST OMG OMG ... en vervolgens 10 minuten staan bonden met een hoop gehuil en diepe bewoordingen. Dan had ik zoiets van... jullie hadden net nog maar een paar minuten om de wereld te redden en nu heb je ineens alle tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

Spooksel

Spooksel!

page404 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:20:
[...]
Nou inderdaad. Dat heb ik trouwens met 95% van DS9 8)7 snap nog steeds niet waarom die serie zo gelauwerd wordt, en ben al aan het einde van seizoen 3.
Daar is het begin inderdaad mega stroef, maar vanaf seizoen 4 t/m wordt het steeds meer en meer een rollercoaster (in de positieve zin :P).

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Nu ST:D is afgelopen had ik gisteren eindelijk tijd om mijn proef abbo bij prime video te starten en te beginnen aan The Expanse seizoen 3. Fijne afwisseling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:20:
De eerste drie seizoenen waren idd matig, met wat kleine uitschieters. Vanaf seizoen 4 wordt het stukken beter . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
page404 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:25:
[...]
Nul kans, de series heet discovery dus gaat over het schip. En de acteur die Pike speelt heeft al aangegeven volgend seizoen niet mee te doen.
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:11:
Maar wat zouden ze in de toekomst dan kunnen doen. Ik verwacht dat het schip dan zwaar onderbewapend is tegen anderen schepen.
Tja, red angel suit + sporedrive geeft toch wel een redelijk overwicht lijkt me.
Alleen dan ga je je wel branden aan tijdreizen etc.
Webgnome schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:13:
[...]
offtopic:
Dit zijn wel de 2 uitersten die je hier pakt. De ene is het begin van een compleet universum + canon. De ander hoeft enkel maar voort te borduren op een universum wat al 20+ jaar bestaat.
BLACKfm schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:24:
[...]

Grappig voorbeeldje : https://boundingintocomic...otagonist-is-a-white-guy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Gomez12 dat was ook precies de bedoeling. Het is even alles in perspectief zetten zeg maar.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:45
Verbaas me ook over het lyrisch zijn over de oude ST series.
Vooral TOS, ik heb het als kind "live" gezien, maar als ik het nu terugkijk vind ik het blaartrekkend.
Zelfde voor NG en teveel van die idiote verhaaltjes, vooral de episodes met Q.
Voyager vond ik na 1e seizoen steeds beter worden, DS was alleen maar leuk toen de grote oorlogen kwamen.
En dan nu eisen dat een nieuwe ST serie zich houdt aan de (ontbrekende) continuïteit van de oude ST series. Voor mij niet, leuk dat het zich afspeelt in ST universum, maar ga geen rekening houden met wat er ooit allemaal al verteld is.

Los daarvan vind ik een grote verhaallijn leuker dan die geforceerde 1 aflevering verhalen waar alles aan het einde weer goed is.

Moest ik even kwijt na alle negatieve reacties op Discovery :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

page404 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:05:
Dat is wel sterker in ST:D ja. Alhoewel de karakters in de oudere ST series wel erg stoïcijns waren af en toe :D
Het zijn een stelletje stijve harken, luisterend naar Beethoven, bang om emotie uit te drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10

MazeWing

The plot thickens...

ArnoutV schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:22:
Verbaas me ook over het lyrisch zijn over de oude ST series.
Vooral TOS, ik heb het als kind "live" gezien, maar als ik het nu terugkijk vind ik het blaartrekkend.
Zelfde voor NG en teveel van die idiote verhaaltjes, vooral de episodes met Q.
Voyager vond ik na 1e seizoen steeds beter worden, DS was alleen maar leuk toen de grote oorlogen kwamen.
En dan nu eisen dat een nieuwe ST serie zich houdt aan de (ontbrekende) continuïteit van de oude ST series. Voor mij niet, leuk dat het zich afspeelt in ST universum, maar ga geen rekening houden met wat er ooit allemaal al verteld is.

Los daarvan vind ik een grote verhaallijn leuker dan die geforceerde 1 aflevering verhalen waar alles aan het einde weer goed is.

Moest ik even kwijt na alle negatieve reacties op Discovery :P
Het is toch altijd zou dat de meeste dingen van vroeger beter zijn in het geheugen dan ze daadwerkelijk zijn...

Zoals ik al vaker heb gezegd: als je anno 2019 een serie zou maken met de acteerprestaties, onlogica en alle eigenaardigheden van de oudere series, zou het regelrecht floppen. TV anno nu ziet er echt flink anders uit dan pakweg 20 jaar geleden.

Ik heb recent zowel de aflevering van Khan alsmede Star Trek the movie 2 gezien, beide zouden ongeveer het beste moeten zijn dat Star Trek te bieden heeft. Beide waren vermakelijk op hun eigen manier, maar eigenlijk niet meer fatsoenlijk te kijken door een hedendaagse bril. Ik laat de special effects dan nog maar helemaal buiten beschouwing (wel zo terecht lijkt).
Maar zelfs dan is het een film (en serie) die vol zit met eigenaardigheden, onlogica, gebrek en spanning en zware overacting.

Het is in die zin net Goldeneye voor de Nintendo 64. In het geheugen van velen een stuk beter dan het eigenlijk is. Zeker wanneer je het nu zou spelen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:17

gws24

Thinking is hard!

MazeWing schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:43:
[...]

Het is toch altijd zou dat de meeste dingen van vroeger beter zijn in het geheugen dan ze daadwerkelijk zijn...
+10. Vorig jaar voor de gein een aantal series uit mijn jeugd opnieuw proberen te kijken zoals knight rider, battlestar galactica en V. Dat heb ik heel snel opgegeven want de herrinneringen zijn zo veel beter dan de series zelf. Naast dat technologie is veranderd in de 30/40 jaar sindsdien ben ikzelf natuurlijk ook veranderd, ben geen kind meer die airwolf ontzettend gaaf vond waar elke keer hetzelfde shot wordt gebruikt als ze een raket afvuren ;) .

Betekent niet dat ik discovery nou goed vind want het heeft gewoon imho grote problemen:
- teveel gefocussed op Burnham. Voor mij was ST altijd een serie waar er samen gewerkt werd en waar het echt een team effort is om situaties op te lossen. In deze serie is het Burnham die gewoon kei eigenwijs is en het uiteindelijk blijkbaar oplost nadat ze het al tig keer verprutst heeft :? terwijl alles schreeuwt dat ze niet weet wat ze doet.
- te emo, als ik een soap wil kijken dan ga ik wel The bold and the beautiful kijken. De emotionele scenes worden er bij de haren bijgesleept om ons er bij te betrekken maar bij mij heeft het het tegenstelde effect omdat de schrijvers het voorwerk niet hebben gedaan. Neem nou Airiam die doodgaat en Burnham kan het maar niet over haar hart verkrijgen om die luchtsluis open te doen. Al anderhalf seizoen zit Airiam op de brug en ik weet niks, nada, noppes van haar en opeens in 1 episode krijg ik wat achtergond en gaat ze dood en was ze blijkbaar geliefd door de gehele bemanning :? Sorry, maar dan leef ik niet mee.
- de story arc an sich. Tijdreizen en een soort van Borg, echt waar? We konden niks nieuws bedenken?
- de inconsistentie van regie. Blijkbaar wordt elke aflevering door een andere regisseur gedaan en dat blijkt. Waar je de ene aflevering draaiende cameras en light flares krijgt is het de volgende meer ingetogen. Frappant in dat opzicht vind ik bv dat ik aflevering 2 van seizoen 2 heel goed vond en die blijkt nou net door Jonathan Frakes geregisseerd te zijn. (smaak afhankelijk dit natuurlijk, misschien ben ik wel een oude lul en echt een TNG kind :P )

Verder mis ik gewoon de away missions, de engineering afdeling (ze hadden zoveel meer uit Tig Nataro kunnen halen maar die was bijna de hele 2e helft van s2 weg), het holo deck, nieuwe aliens, nieuwe werelden etc.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

gws24 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:51:
- de story arc an sich. Tijdreizen en een soort van Borg, echt waar? We konden niks nieuws bedenken?
Een origin story voor de Borg, waar dit wel naartoe lijkt te gaan, kan ik anders wel enorm waarderen. Men is altijd vaag gebleven over waar ze nou vandaan kwamen. Ik vind het prima als DIS dat gat inkleurt.
de inconsistentie van regie. Blijkbaar wordt elke aflevering door een andere regisseur gedaan en dat blijkt.
"Blijkbaar"? Je bent niet op de hoogte van het feit dat dat vrij gebruikelijk is bij series? Pak de episode guide van een willekeurige serie erbij en je ziet dat er allemaal verschillende regisseurs de revu passeren (en ook vaak castleden zelf die een poging wagen). De vorige Star Treks waren daarin echt niet anders.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie