Ik blijf plots met tijdreizen over het algemeen nogal zwak vinden. Waarom niet gewoon terugreizen naar de tijd voordat control gevaarlijk was of zelfs bestond en de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn uitschakelen..
Die 4 shorts zijn al uitgezonden voor de start van seizoen 2, dus in die zin geen spoilers. Zijn in Netflix te vinden onder het 'Trailers en meer' kopje.Notna schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:12:
[...]
Er vanuit gaande dat Discovery in canon blijft met wat er in dit artikel beschreven wordt, is deze link wel een (enorme) spoiler.
Nu had ik ook gewoon niet kunnen klikken, maar zelfs het verwijzen hiernaarspoiler:is imo nogal een spoiler over hoe het verhaal zich kan of gaat ontwikkelen.(in dit geval '1000 jaar later')
spoiler:Immers geeft het artikel aan dat Discovery ruim 1000 jaar later verlaten ronddrijft met enkel een AI aan boord. Een AI die Discovery nu niet heeft, maar Control wel is in de huidige Discovery tijdlijn. Getuige de laatste afleveringen en wat daar in gebeurt is (ook mbt tijdreizen) is het niet zo heel lastig om te bedenken wat het eventuele verloop dus gaat zijn.
Ik zou het dus ook in spoiler tags zetten voor één ieder die niet teveel wilt speculeren. Maar wellicht zie ik er teveel in...
spoiler:
Ik had trouwens begrepen dat we Anson Mount (Pike) en Rebecca Romijn, die we 2 seconden hebben gezien
, in seizoen 3 niet meer gaan terugzien. https://www.newsarama.com...rek-discovery-report.html
Jammer, want Pike was voor mij nog wel 1 van de weinige redenen om te blijven kijken.

Jammer, want Pike was voor mij nog wel 1 van de weinige redenen om te blijven kijken.
* En dit is dan wél weer een spoiler *
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2019 12:28 ]
Kunnen we informatie over wat acteurs gaan doen gewoon ook in spoilertags stoppen? 
De regel "uitgezonden == geen spoiler tags" geldt overigens alleen voor die serie van het topic. Topics kun je mijden als je iets nog wil zien, maar dan moet er in een topic over iets dat je al wel hebt gezien geen informatie worden gedeeld over een andere serie die je nog niet hebt gezien natuurlijk
.
Dat gezegd hebbende, het feit dat er na 1000 jaar nog steeds een Discovery bestaat met een AI aan boord kan natuurlijk nauwelijks een spoiler zijn. Alle schepen hebben een AI aan boord. En die is 1000 jaar verder vast een stuk verder ontwikkeld ook.
De regel "uitgezonden == geen spoiler tags" geldt overigens alleen voor die serie van het topic. Topics kun je mijden als je iets nog wil zien, maar dan moet er in een topic over iets dat je al wel hebt gezien geen informatie worden gedeeld over een andere serie die je nog niet hebt gezien natuurlijk

Dat gezegd hebbende, het feit dat er na 1000 jaar nog steeds een Discovery bestaat met een AI aan boord kan natuurlijk nauwelijks een spoiler zijn. Alle schepen hebben een AI aan boord. En die is 1000 jaar verder vast een stuk verder ontwikkeld ook.
[ Voor 88% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2019 12:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik volg je niet.. De shorts zijn gewoon onderdeel van de serie..oisyn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:29:
De regel "uitgezonden == geen spoiler tags" geldt overigens alleen voor die serie van het topic. Topics kun je mijden als je iets nog wil zien, maar dan moet er in een topic over iets dat je al wel hebt gezien geen informatie worden gedeeld over een andere serie die je nog niet hebt gezien natuurlijk.
Wordt de boordcomputer van een Starfleet schip geclassificeert als een AI dan? Volgens mij zijn het quantum computers met een stemgestuurd systeem. Maar geen AI. Dat zou impliceren dat het zelf keuzes kan maken (of self aware zijn) en dat doen de Starfleet schepen afaik niet..oisyn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:29:
Kunnen we informatie over wat acteurs gaan doen gewoon ook in spoilertags stoppen?
De regel "uitgezonden == geen spoiler tags" geldt overigens alleen voor die serie van het topic. Topics kun je mijden als je iets nog wil zien, maar dan moet er in een topic over iets dat je al wel hebt gezien geen informatie worden gedeeld over een andere serie die je nog niet hebt gezien natuurlijk.
De enige referentie doe we daartoe hebben is M5
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/M-5_multitronic_unit
Zelfs het systeem aan boord van Voyager was niet self aware (gebruikte wel bio gelpacks om alles te berekenen)
Maar ik kan het uiteraard fout hebben
Edit:
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Artificial_intelligence
Ah, het zijn niet volledige AI's maar een AI desalniettemin.
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 03-04-2019 20:38 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pendaco schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:58:
spoiler:Ik had trouwens begrepen dat we Anson Mount (Pike) en Rebecca Romijn, die we 2 seconden hebben gezien, in seizoen 3 niet meer gaan terugzien. https://www.newsarama.com...rek-discovery-report.html
spoiler:
Dat verbaast me niet, maar ik baal er wel van. Voor is Pike ook een van de favoriete personages van dit seizoen, een kapitein zoals een Starfleet kapitein hoort te zijn wat mij betreft. Geen bullebak, maar wel duidelijk de baas.
Dit is niet een Star Trek topic, dit is een Star Trek: Discovery topicPendaco schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:25:
[...]
Ik volg je niet.. De shorts zijn gewoon onderdeel van de serie.
Dat is een erg stricte definitie van AI. Een AI hoeft niet zelfbewust te zijnNotna schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:34:
Wordt de boordcomputer van een Starfleet schip geclassificeert als een AI dan? Volgens mij zijn het quantum computers met een stemgestuurd systeem. Maar geen AI. Dat zou impliceren dat het zelf keuzes kan maken (of self aware zijn) en dat doen de Starfleet schepen afaik niet.
[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2019 21:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
@.oisyn volgens mij komt geen één van die computers door de Turing test als ik mij de conversaties zo herinner.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ehm ja...oisyn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:27:
Dit is niet een Star Trek topic, dit is een Star Trek: Discovery topic. Of bedoel je dat de shorts ook een onderdeel zijn van DIS?

Ze werden in de herfst tussen de seizoenen "uitgezonden" eerst op CBS All Access en later dus ook op Netflix onder de trailers & meer sectie. Heb dit wel altijd een rommelig systeem van Netflix gevonden..
4 shorts; Runaway (met Tilly), Calypso (Discovery 1000 jaar in de toekomst), The Brightest Star (over Saru en z'n afkomst) en Escape Artist (met Harry Mudd).
Fair game dan
Net de aflevering van vandaag gekeken.
Wow; nauwelijks betraande oogjes!
Gewoon een 'ouderwets' Star Trek verhaal.
Kreeg wel erg een "Middle Earth' gevoel bij dat tijdkristal verstop klooster op de Klingon Boreth planeet.
En wederom, kreeg ik toch wel een sterk Borg gevoel van de AI/Control acties in de persoon van Kamran Gant.
Beetje jammer dat Stamets dan weer relatie/emo advies moet krijgen van Reno. Wel erg voorspelbaar.
Al met al, op naar de volgende aflevering!
Wow; nauwelijks betraande oogjes!
Gewoon een 'ouderwets' Star Trek verhaal.
Kreeg wel erg een "Middle Earth' gevoel bij dat tijdkristal verstop klooster op de Klingon Boreth planeet.
En wederom, kreeg ik toch wel een sterk Borg gevoel van de AI/Control acties in de persoon van Kamran Gant.
Beetje jammer dat Stamets dan weer relatie/emo advies moet krijgen van Reno. Wel erg voorspelbaar.
Al met al, op naar de volgende aflevering!
Een leuke episode, deze keer wat meer voorspelbaar. Ik heb een aantal keer vruchteloos "stop stop" zitten roepen maar helaas, de karakters luisteren niet!
Door de bank genomen best een goede aflevering. Weinig overdreven emotioneel gedoe van Burnham dit keer, hoewel we er in het begin tijdens het "telefoongesprek" met Amanda wel dicht in de buurt kwamen.
The good:
The good:
- De blik in de toekomst van Pike (die voor ons al vast ligt). Heel mooi in het verhaal verweven inclusief het dilemma voor Pike en Pike die uiteindelijk zijn toekomst vrijwillig opoffert voor "the good of the many". Ik weet niet of ik het zou kunnen. (En het contrasteert mooi met het onvermogen van Burnham om Airiam op te offeren een paar afleveringen terug.)
- Er komt eindelijk iemand op het lumineuze idee om het schip op te blazen om van de data af te komen.
- Burnham die op ronduit onbeschofte wijze Pike afbreekt in de stafvergadering aan het begin van de aflevering. Die mag samen met Tilly wel even op cursus "hoe gedraag ik me als officier".
- Tyler die met alle geweld naar Boreth wil. Doe je ontzettend veel moeite om de identiteit van het kind verborgen te houden, haal je dat soort stunts uit.
- Zat Tilly niet in deze aflevering? Ik kan me niet herinneren dat ik haar gezien heb.
- De uiteindelijke vorm van Gant/Control leek wel wat op de replicators uit Stargate.
Ik snapte niet dat er wel benoemd werd dat ze weg konden spore driven, maar vervolgens is de conclusie ‘ja, ze halen ons toch wel in’ ehmn, nee niet als je net als de vorige keer even naar t Beta-kwadrant of voor de zekerheid naar t Delta-kwadrant spore drivedNMH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:29:
The good:
• Er komt eindelijk iemand op het lumineuze idee om het schip op te blazen om van de data af te komen.
[/ul]

Dat vond ik zelf ook een rare conclussie. Die spore drive heeft juist als voordeel dat je overal naar toe kunt zappen. Dus control zou niet moeten weten waar je dan uithangt. Of zou dat misschien de manier zijn waarop the borg control in het delta kwadrant terecht komt en waar discovery vervolgens suicide pleegt en we daarom in de andere series nooit iets gehoord over de discovery?
[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 06-04-2019 12:23 ]
De Pike scenes gaven me eindelijk weer eens een emotie bij deze serie anders dan "laat het in godsnaam afgelopen zijn". Heel even dacht ik nog dat Pike zou denken "fuck it ik blaas de boel op, ik ga er toch aan". En dan kijken of je met een nog negatievere outcome je eigen destiny kan cheaten. Ik zou sowieso weinig hechting hebben met deze crew ADHD'ers, narcisten, LGBT'ers met relatieproblemen en schizofrenen.NMH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:29:
Door de bank genomen best een goede aflevering. Weinig overdreven emotioneel gedoe van Burnham dit keer, hoewel we er in het begin tijdens het "telefoongesprek" met Amanda wel dicht in de buurt kwamen.
The good:
- De blik in de toekomst van Pike (die voor ons al vast ligt). Heel mooi in het verhaal verweven inclusief het dilemma voor Pike en Pike die uiteindelijk zijn toekomst vrijwillig opoffert voor "the good of the many". Ik weet niet of ik het zou kunnen. (En het contrasteert mooi met het onvermogen van Burnham om Airiam op te offeren een paar afleveringen terug.)
- Er komt eindelijk iemand op het lumineuze idee om het schip op te blazen om van de data af te komen.
Goed punt; dat is meteen het grote probleem van die spore drive (afgezien van de gare technische onderbouwing en hoe het in het canon ingepast kan worden); het ding is zo "goed" dat je er de helft van je verhaallijnen mee sloopt. Achtervolging? Geen probleem, geen schip met normale aandrijving kan ons achterhalen. Moet er iemand gered worden? Geen probleem, we zijn er in een oogwenk. Vijandelijke linies? We vliegen er gewoon langs. Je houdt geen "dramatic suspense" meer over. Ik snap oprecht niet dat een professioneel schrijver daar mee op de proppen is gekomen.Arbitrator schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 07:52:
Ik snapte niet dat er wel benoemd werd dat ze weg konden spore driven, maar vervolgens is de conclusie ‘ja, ze halen ons toch wel in’ ehmn, nee niet als je net als de vorige keer even naar t Beta-kwadrant of voor de zekerheid naar t Delta-kwadrant spore drived
Inderdaad, ik dacht eerst dat ze de spore drive hadden generfed als convenient plot device door Stamets z'n gezondheid te vernaggelen etc. Echter hebben ze daar toch weer een truc op gevonden, waardoor ze naar die kerk in het Beta? kwadrant konden teleporteren.NMH schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:09:
[...]
Goed punt; dat is meteen het grote probleem van die spore drive (afgezien van de gare technische onderbouwing en hoe het in het canon ingepast kan worden); het ding is zo "goed" dat je er de helft van je verhaallijnen mee sloopt. Achtervolging? Geen probleem, geen schip met normale aandrijving kan ons achterhalen. Moet er iemand gered worden? Geen probleem, we zijn er in een oogwenk. Vijandelijke linies? We vliegen er gewoon langs. Je houdt geen "dramatic suspense" meer over. Ik snap oprecht niet dat een professioneel schrijver daar mee op de proppen is gekomen.
Opzich hoeft het geen probleem te zijn dat de spore drive OP is, echter moet de tegenpartij ook iets hebben wat even OP is. Waarom? Omdat de 'held' eigenlijk evengoed is als de 'slechterik' slecht is. Als de goeien alleen maar OP zijn, dan is het hele verhaal geen moer aan.
Het probleem dat ik met de serie als geheel heb is dat ze soms lijken te beschikken over super slimme mensen, tech etc. omdat vervolgens allemaal het andere moment te vergeten. Airiam even teleporten? Nee laat haar maar sterven in de ruimte. Naar een ander kwadrant spore driven? Nee doe maar self destruct.
Nu voelt het aan alsof ze met z'n allen gewoon super incompetent zijn om het plot verder te helpen.
Ik zat met die naald echt te wachten tot hij zou zeggen; Resistance is futile! En ze op deze manier de link met de Borg zouden bevestigen, maar dat hebben ze gelukkig niet gedaanehtweak schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:16:
Eens! Het beste van de aflevering. Sowieso meer PikeNMH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:29:
- De blik in de toekomst van Pike (die voor ons al vast ligt). Heel mooi in het verhaal verweven inclusief het dilemma voor Pike en Pike die uiteindelijk zijn toekomst vrijwillig opoffert voor "the good of the many".
Ja, deze bullsh#t begint mij ook steeds meer te irriteren. Een hoog SJW gehalte, waarvan de feministen onder ons waarschijnlijk zullen zeggen dat het goed is dat ze voor zichzelf opkomt, maar totaal.. en ik bedoel TOTAAL indruist tegen de hiërarchische (militaire) structuur van Starfleet. Dat geintje kun je 1x in je loopbaan flikken maar het gebeurd goddomme minimaal 1x per aflevering
- Burnham die op ronduit onbeschofte wijze Pike afbreekt in de stafvergadering aan het begin van de aflevering. Die mag samen met Tilly wel even op cursus "hoe gedraag ik me als officier".

CopyCatz schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:29:
De Pike scenes gaven me eindelijk weer eens een emotie bij deze serie anders dan "laat het in godsnaam afgelopen zijn". Heel even dacht ik nog dat Pike zou denken "fuck it ik blaas de boel op, ik ga er toch aan". En dan kijken of je met een nog negatievere outcome je eigen destiny kan cheaten. Ik zou sowieso weinig hechting hebben met deze crew ADHD'ers, narcisten, LGBT'ers met relatieproblemen en schizofrenen.

Nee, dat slopen kwam door die dokter, niet door het jumpen volgens mijWebgnome schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:18:
Maar daarom toch ook de aflevering(en) (je weet wel die met tilly en en haar imaginary friend) waarin geconcludeerd werd dat de spore drive geen alternatief is omdat je de wereld waar die spore drive gebruik van maakt sloopt?
- Geheel offtopic -
[ Voor 96% gewijzigd door .oisyn op 07-04-2019 21:43 ]
Daar moest ik ook aan denken. Gillende nanites die zich als replicators gedragen. Daarnaast had daar Klingon gedoe wel een hoog fantasy gehalte. Niet echt meer sci-fi.NMH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:29:
• De uiteindelijke vorm van Gant/Control leek wel wat op de replicators uit Stargate.
Wel minder gehuil, niet minder emo. Een hoop dialogen zijn geknipt en geplakt van Hallmark channel.
Maar goed, verder keek het wel lekker weg. Alleen jammer dat je alles al van een kilometer ziet aankomen. Heej geheel toevallig één of andere onbekende officier van een vorig schip, heej toch niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oxygen on the ship is at 97%, the atmosphere is restored. (thats what Spock said)
Om vervolgens de helm zo snel mogelijk af te kunnen zetten als ze op het schip zijn.
Een schip waar net de hele crew uit ge-air-unlocked is en waar Control controle heeft over alle controls, maw ook de transporters.
Om dan je helm af te zetten.
En dan je helm proberen terug te vinden als je ergens in de ruimte zweeft.
Zouden ze die honderden jaren in de toekomst dan nog steeds helmen hebben die niet lekker zitten, je laten klinken alsof je een helm op hebt maw geen acoustische compensatie, dus nog steeds helm geluid terwijl je ook een universal translator hebt, en ook niet genoeg eigen lucht kunnen meenemen of in ieder geval een superstrikt filter erop hebben zitten.
(dus een suit+helm dat je gewoon kan blijven dragen zoals Predator heeft)
Ook het boarden van het schip, hadden ze het niet remote kunnen oplossen door het schip via een virtual Jeffriestube in een VM te kunnen runnen. (Wel zo veilig)
Om vervolgens de helm zo snel mogelijk af te kunnen zetten als ze op het schip zijn.
Een schip waar net de hele crew uit ge-air-unlocked is en waar Control controle heeft over alle controls, maw ook de transporters.
Om dan je helm af te zetten.

Zouden ze die honderden jaren in de toekomst dan nog steeds helmen hebben die niet lekker zitten, je laten klinken alsof je een helm op hebt maw geen acoustische compensatie, dus nog steeds helm geluid terwijl je ook een universal translator hebt, en ook niet genoeg eigen lucht kunnen meenemen of in ieder geval een superstrikt filter erop hebben zitten.
Ook het boarden van het schip, hadden ze het niet remote kunnen oplossen door het schip via een virtual Jeffriestube in een VM te kunnen runnen. (Wel zo veilig)
How do you save a random generator ?
Bensimpel
Positieve meneer
Uberhaupt dat je meteen de enige overlever gewoon vetrouwd en weer terug naar het schip neemt. Gewoon zo overduidelijk dat dit control was...enchion schreef op zondag 7 april 2019 @ 00:33:
Oxygen on the ship is at 97%, the atmosphere is restored. (thats what Spock said)
Om dan je helm af te zetten.![]()
![]()
![]()
Tyler heeft het zelfs gezien, had die Burnham wel even mogen waarschuwen...
😆 - Denk ook eens om ;)
Eigenlijk nog vreemder (dommer) is dat Control zichzelf 100% genestelt had in die ene overlevende en niet op het schip ook een backup/copy had runnen.Bensimpel schreef op zondag 7 april 2019 @ 00:45:
[...]
Uberhaupt dat je meteen de enige overlever gewoon vetrouwd en weer terug naar het schip neemt. Gewoon zo overduidelijk dat dit control was...
Waarom zou Control de controle over het schip uit handen geven oftewel risico nemen dat er niemand zou langskomen.
Het is niet alsof die overlevende zou kunnen teruglopen/zwemmen/zweven naar het schip.
How do you save a random generator ?
Control zat ook in de computer van het schip.enchion schreef op zondag 7 april 2019 @ 01:50:
[...]
Waarom zou Control de controle over het schip uit handen geven oftewel risico nemen dat er niemand zou langskomen.
En het is control te doen om Burnham, dus die overlevende was lokaas. Control rekende erop dat Burnham zou komen kijken.
Ik riep al meteen dat het een valstrik was toen het schip nog heel bleek. Het was gewoon zooooo overduidelijk een valstrik.Bensimpel schreef op zondag 7 april 2019 @ 00:45:
[...]
Uberhaupt dat je meteen de enige overlever gewoon vetrouwd en weer terug naar het schip neemt. Gewoon zo overduidelijk dat dit control was...
Maar nee hoor, we gaan er gewoon naar toe met z'n tweetjes. *zucht*
Ach ja dat is normaal in dit soort series hoor. Bij TNG deden ze ook niets anders. Gisteren bijvoorbeeld aflevering 'lessons' gezien. Daarin moet een kolonie worden beschermd en dat kan alleen door het zetten van forcefields. En je raad het al.. dat gaat mis en er blijven mensen achter. Dus voorspelbaarheid is van alle tijden.
Red shirts anyone?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het feit dat er op het einde zeer veel section 31 schepen zijn, maakt al duidelijk dat control op meerdere plaatsen zit en echt niet alles in Gant gestopt had.Raymond schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:45:
[...]
Control zat ook in de computer van het schip.
En het is control te doen om Burnham, dus die overlevende was lokaas. Control rekende erop dat Burnham zou komen kijken.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Zou het echt?MazeWing schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:57:
[...]
Het feit dat er op het einde zeer veel section 31 schepen zijn
Of was dat een simulatie/fake projectie? Control die Discovery doet denken DAT er zoveel Section 31 ships zijn???
Alles kan, je weet 't niet, je weet 't niet...
Enne, @Gonadan Red shirts? Waar doel je op?
Verwijderd
I forgot mine, heb een witte aan
Aflevering gezien, was wel aardig maar dat gedoe met ‘Control’ als Killer-AI begint te lang te duren. We weten nu toch al dat het geen lang leven beschoren is en Discovery zonder Discovery is geen Discovery of ze moeten de naam van de serie gaan veranderen . . .
Ze kunnen een nieuw schip gewoon Discovery noemen. De Enterprise is ook al meermaals volledig naar de klote gegaan...Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:21:
[...]
I forgot mine, heb een witte aan![]()
Aflevering gezien, was wel aardig maar dat gedoe met ‘Control’ als Killer-AI begint te lang te duren. We weten nu toch al dat het geen lang leven beschoren is en Discovery zonder Discovery is geen Discovery of ze moeten de naam van de serie gaan veranderen . . .
Het zou me trouwens niets verbazen als control uiteindelijk overgaat in de Borg en daarmee uiteindelijk verder gaat. Het exacte ontstaan van de Borg is voor zover ik weet nog steeds niet echt bekend.
Waar ik wel van ga balen is dat Oike waarschijnlijk aan het einde van het seizoen weg is. Natuurlijk wisten we dat er iets met hem ging gebeuren, echter blijf ik het jammer vinden dat het al zo snel gaat gebeuren. Hij is met afstand het beste personage. Zowel qua acteur als de daadwerkelijke rol...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Binnen de series/films is dat niet bekend. Binnen de boeken is dat (heel goed, imho) helemaal uitgewerkt. Nu weet ik dat boeken niet "canon" zijn, maar ik zou het wel fijn vinden als ze die lijn zouden volgen.MazeWing schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:30:
Het zou me trouwens niets verbazen als control uiteindelijk overgaat in de Borg en daarmee uiteindelijk verder gaat. Het exacte ontstaan van de Borg is voor zover ik weet nog steeds niet echt bekend.
Als ze dat zouden vertalen naar een serie, dat verhaal, dan zou dat wmb één van de beste ST series worden uit het hele rijtje
care to elaborate?Raymond schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:03:
[...]
Binnen de series/films is dat niet bekend. Binnen de boeken is dat (heel goed, imho) helemaal uitgewerkt. Nu weet ik dat boeken niet "canon" zijn, maar ik zou het wel fijn vinden als ze die lijn zouden volgen.
Als ze dat zouden vertalen naar een serie, dat verhaal, dan zou dat wmb één van de beste ST series worden uit het hele rijtje
Ok, vertel! Waar komen ze (= Borg) vandaan?Raymond schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:03:
[...]
Binnen de series/films is dat niet bekend. Binnen de boeken is dat (heel goed, imho) helemaal uitgewerkt.
@Webgnome
@ehtweak
linkje, dan kan je zelf ff verder lezen:
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Star_Trek:_Destiny
Dan hoef ik hier niet te "spoileren"
Ik vond dit één van de betere boeken van alle ST boeken
@ehtweak
linkje, dan kan je zelf ff verder lezen:
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Star_Trek:_Destiny
Dan hoef ik hier niet te "spoileren"
Ik vond dit één van de betere boeken van alle ST boeken
Ben als Sci-Fi liefhebber natuurlijk ook Discovery aan het kijken en ik ben wel blij dat er blijkbaar nog geen holo-deck bestaat, want holo-deck afleveringen vond ik toch altijd de minst leuke in de verschillende Star Trek series.
Ik lees op een wiki over de Borg het volgende:
spoiler:
The Borg co-opt the technology and knowledge of other alien species to the Collective through the process of "assimilation": forcibly transforming individual beings into "drones" by injecting nanoprobes into their bodies and surgically augmenting them with cybernetic components
Vooral dat laatste stukje is toch exact wat Control doet?
Eens. Voor m'n gevoel had vooral Voyager daar een handje van, zat je driekwart van de aflevering ineens naar een Engels kostuumdrama te kijkenQuantor schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:35:
Ben als Sci-Fi liefhebber natuurlijk ook Discovery aan het kijken en ik ben wel blij dat er blijkbaar nog geen holo-deck bestaat, want holo-deck afleveringen vond ik toch altijd de minst leuke in de verschillende Star Trek series.
Vooral dat eerste stukje zou ik zeggen, de nanoprobes.Piet_Piraat7 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:37:
Ik lees op een wiki over het ontstaan van de Borg het volgende:
spoiler:The Borg co-opt the technology and knowledge of other alien species to the Collective through the process of "assimilation": forcibly transforming individual beings into "drones" by injecting nanoprobes into their bodies and surgically augmenting them with cybernetic components
[ Voor 38% gewijzigd door Weemism op 08-04-2019 14:40 ]
@Weemism oja dat bedoelde ik ook
verkeerd geschreven. Staat ook op de wiki het volgende uitgeschreven, even zonder spoiler tags want we hebben het allemaal gewoon kunnen zien 
In the Star Trek: Discovery episode "Perpetual Infinity", Captain Leland of Section 31 is infected with nanites by the time-traveling rogue artificial intelligence Control. Leland displays characteristics similar to Borg drones, including black veins and a heightened ability to adapt in combat, suggesting that Control is connected to the origin of the Borg
The Star Trek: Discovery episode, Perpetual Infinity, may hint that the Borg is actually an accidental creation of Section 31, when “Control” takes over the body of Captain Leland in a manner reminiscent of Borg assimilation. Although the events of the time post-date earlier origin theories, the fact that the current story arc has a strong time travel element could resolve this issue.
Zal toch wel gewoon begin zijn van de Borg?
In the Star Trek: Discovery episode "Perpetual Infinity", Captain Leland of Section 31 is infected with nanites by the time-traveling rogue artificial intelligence Control. Leland displays characteristics similar to Borg drones, including black veins and a heightened ability to adapt in combat, suggesting that Control is connected to the origin of the Borg
The Star Trek: Discovery episode, Perpetual Infinity, may hint that the Borg is actually an accidental creation of Section 31, when “Control” takes over the body of Captain Leland in a manner reminiscent of Borg assimilation. Although the events of the time post-date earlier origin theories, the fact that the current story arc has a strong time travel element could resolve this issue.
Die theorie is meerdere keren geponeerd in dit topic inderdaad, en als het al niet het begin van de Borg is getuigt het anders van weinig originaliteit van de schrijvers vind ik gezien de overeenkomsten met de 'modus operandi' van de Borg in de latere verhaallijnen in de andere series.Piet_Piraat7 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:45:
[…]
Ik ben niet helemaal thuis in de geschiedenis van de borg, maar in eerdere Star Trek series (welke ná Discovery afspelen) wordt de borg ook wel eens voor het eerst ontmoet zonder dat ze weten wat het is of waar ze vandaan komen.
Dan zie ik het nog wel zo gebeuren dat de Control dusdanig wordt verzwakt dat deze niet meer zo krachtig is, maar dat er genoeg nano-botjes overblijven dat deze via de sporedrive ergens de toekomst/verleden in worden geslingerd (want tijdreizen is recent ook een dingetje) naar het Delta kwadrant en dat daar de Borg ontstaat.
Dan zie ik het nog wel zo gebeuren dat de Control dusdanig wordt verzwakt dat deze niet meer zo krachtig is, maar dat er genoeg nano-botjes overblijven dat deze via de sporedrive ergens de toekomst/verleden in worden geslingerd (want tijdreizen is recent ook een dingetje) naar het Delta kwadrant en dat daar de Borg ontstaat.
Als reactie op @Webgnome, dat de voorspelbaarheid niet nieuw is. Zodra er een onbekend redshirt mee ging wist je ook genoeg toch? Later werd dat een geelshirt, maar toch.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Borg-spoiler:
spoiler:
Het is geen geheim dat de designers van Discovery graag de Borg onder handen zouden nemen: https://comicbook.com/sta...star-trek-discovery-borg/
Maar wat hun invloed is op het verhaal van de show...?
Maar wat hun invloed is op het verhaal van de show...?
Zojuist de nieuwe aflevering gekeken en het was mijns inziens een zeer goede aflevering. Tenzij er last minute plotwendingen gaan komen wordt het steeds duidelijker wat men met Star Trek Discovery gaan doen, en dat spreekt me zeer aan!
Ik kan niet wachten tot volgende week...
Ook net gekeken en helemaal mee eens! Ik hoop alleen niet datMazeWing schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:38:
Zojuist de nieuwe aflevering gekeken en het was mijns inziens een zeer goede aflevering. Tenzij er last minute plotwendingen gaan komen wordt het steeds duidelijker wat men met Star Trek Discovery gaan doen, en dat spreekt me zeer aan!
spoiler:
want dan stop ik echt met kijken, maar verder goed te pruimen! Burnham kapitein wordt
spoiler:
.Spock zal uiteindelijk wel niet meegaan naar de toekomst, want anders loopt de tijdlijn niet in de pas
Overigens kwam mij die
spoiler:
totaal niet bekend voor, ook de flashback aan het begin zei me niets. Komt dat uit één van de shorts misschien?
koningin Po
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ja, dat zat in een short. Wist ik ook niet. Ik zat echt tijdens de recap te denken van: "Huh! heb ik ooit een aflevering gemist?"Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:51:
[...]
Ook net gekeken en helemaal mee eens! Ik hoop alleen niet datspoiler:want dan stop ik echt met kijken, maar verder goed te pruimen!Burnham kapitein wordtspoiler:.Spock zal uiteindelijk wel niet meegaan naar de toekomst, want anders loopt de tijdlijn niet in de pas
Overigens kwam mij diespoiler:totaal niet bekend voor, ook de flashback aan het begin zei me niets. Komt dat uit één van de shorts misschien?koningin Po
Mooie aflevering met wederom een hoop janken van Burnham
Arme vrouw zal wel extreem uitgedroogd zijn inmiddels 
Wat ik overigens niet snapte:
Pike: 'We are taking only essential personel to the Discovery'
* 3 scenes later*
Hele Discovery zit vol met personeel
* 3 scenes later*
Hoe zijn ze trouwens teruggegaan, de schilden waren toch ingeschakeld?Notna schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:09:
* 3 scenes later*
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik wil nog accepteren dat de Sphere data alleen de schilden omhoog deed wanneer de torpedos afgevuurd werden.Raven schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:17:
[...]
Hoe zijn ze trouwens teruggegaan, de schilden waren toch ingeschakeld?
Maar het is wel apart idd
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 12-04-2019 14:21 ]
Wat een enorm uitgesponnen aflevering, voor mij duurde het allemaal veel te lang en net wanneer het interessant wordt, is het afgelopen. Ze hadden makkelijk een minuutje of 20 kunnen wegknippen.
Ik ws dus niet de enige.. was al terug te kijken waar ik wat gemist had...MazeWing schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:53:
[...]
Ja, dat zat in een short. Wist ik ook niet. Ik zat echt tijdens de recap te denken van: "Huh! heb ik ooit een aflevering gemist?"
Eens, er is in het verleden gemopperd dat er teveel actie was en te weinig persoonlijke ontwikkeling. Doe mij dan toch maar meer actie.Aegir81 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:25:
Wat een enorm uitgesponnen aflevering, voor mij duurde het allemaal veel te lang en net wanneer het interessant wordt, is het afgelopen. Ze hadden makkelijk een minuutje of 20 kunnen wegknippen.
Ik ben wel benieuwd naar het vervolg. Uiteindelijk komt discovery in de verre toekomst terecht (zie 1 van de shorts) dus discovery naar de toekomst sturen gaat wel lukken. Ze komen ook terug want Spock komt op de Enterprise terecht. Benieuwd hoe ze hier een creative draai aan gaan geven.
forum is volgens mij bedoeld voor discussie, het in spoilertertags zetten van aannames of ideeën is dus niet nodig (zijn ook geen spoilers :-) )
Dat is vreemd dat die nieuwe aflevering er al is, de vorige keer was het pas zaterdagavond dat de nieuwe aflevering er bij kwam
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Normaal is de aflevering er al vrijdagmorgen om 09:00 onze tijd. Volgende week is al de finale.
Deze aflevering heeft een originele take op de originele Enterprise. Die panelen met lichtjes vind ik wel grappig maar typisch voor die tijd.
Deze aflevering heeft een originele take op de originele Enterprise. Die panelen met lichtjes vind ik wel grappig maar typisch voor die tijd.
Bensimpel
Positieve meneer
opbouwen naar de finale, vond het wel een goede aflevering, eindelijk de pakken uit de enterprise die een soort van update hebben gekregenAegir81 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:25:
😆 - Denk ook eens om ;)
En als de finale geweest is, is er voor de rest van dit jaar geen star trek meer dan?algalid schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:34:
Normaal is de aflevering er al vrijdagmorgen om 09:00 onze tijd. Volgende week is al de finale.
Daar gaan we denk ik volgende week wel achterkomen.Webgnome schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:42:
Wat was nou dat onderonsje tussen Pike en georigou?
Ik denk dat dit een erkenning was dat Pike allang wist dat Georgiou niet de echte is en dat het niet uitmaakt dat ze niet de V1 Geogiou wasWebgnome schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:42:
Wat was nou dat onderonsje tussen Pike en georigou?
Wederom geen onaardige aflevering dit keer.
The good:
The good:
- De interactie tussen Tilly en Po. Hoewel Tilly in dit seizoen voor mij meestal cringe momenten opleverden was dit wel grappig en niet eens al te ongepast.
- De brug van de Enterprise. Ik had aan het begin van het seizoen niet verwacht dat we daadwerkelijk het interieur van de Enterprise zouden zien, much less de brug, maar nu dan toch. Ja, de brug ziet er anders uit dan hij er 50 jaar geleden in TOS uitzag maar het ontwerp en de "look and feel" van het origineel is bewaard gebleven. Goed werk van de designers wat mij betreft.
- De zinloze draaiende camera. Enough said.
- De enorme Burnham-centricness van de aflevering (en eigenlijk de hele serie). De serie had net zo goed "Star Trek: Burnham" kunnen heten. Eerdere series hadden veel meer een ensemble cast (hoewel er bij TOS ook een vrij sterke focus was op Kirk, Spock en Bones). En zoals gebruikelijk moesten de water works ook weer aan deze aflevering.
- Waarom besluit iedereen opeens om gezellig samen te stranden in de toekomst? Wellicht heb ik de verklaring gemist, maar het komt nogal zinloos over.
- Het Culber + Stamets verhaal begint een vrij hoog soap-gehalte te krijgen.
- De wetenschap is op punten nogal twijfelachtig. Beetje zonde, want het kan makkelijk vermeden worden.
- Burnham haar mRNA is een match voor het pak? Messenger RNA is een "working copy" van het DNA in de celkern en slijt vrij snel. Ik denk dat ze eigenlijk mDNA (mitochondriaal DNA) bedoelden wat onveranderd overerft van moeder op kind.
- We gaan het kristal opladen met de energie van een supernova? Dat is werkelijk bizar over the top. Onze zon produceert ongeveer 3.8 * 1026 watt aan energie, wat overeenkomt met 1.8 miljard Tsaar bommen per seconde. Voor de energie van een supernova kun je nog een nulletje of 17 achter dat getal zetten.
- "Planck level energy" is ongeveer wat je in de benzinetank van je auto hebt zitten. Daar moet een starship niet zoveel moeite mee hebben.
- In de Short Trek Calypso zagen we de Discovery 1000 in de toekomst met een AI computer. Mogelijk is dat de evolutie van Discovery + sphere data nadat Burnham het ding de toekomst in sleept. Het schip vertoont nu al een vorm van zelfbehoud (blokkeren van de autodestruct, torpedo's van de Enterprise afweren, etc.), dus dat zou niet eens zo gek zijn.
- Wellicht dat seizoen 3 zich in de toekomst gaat afspelen, soort variant op Voyager waarin men weer thuis probeert te komen. Kan het wellicht ook nog weer goedkomen tussen Stamets en Culber.
Persoonlijke ontwikkeling hoeft niet op de soapy manier waarop Discovery het doet. DS9 was daar bijvoorbeeld heel sterk in, daar zag je de meeste zo niet alle personages op een natuurlijke wijze ontwikkelen over de jaren.[Roland] schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:23:
[...]
Eens, er is in het verleden gemopperd dat er teveel actie was en te weinig persoonlijke ontwikkeling. Doe mij dan toch maar meer actie.
Dit dacht ik ook. Kunnen ze helemaal nieuwe verhalen maken zonder dat dit botst met de Canon van andere series.[b]NMH in "[Serie] Star Trek: Discovery"NMH schreef op vrijdag /li]
• Wellicht dat seizoen 3 zich in de toekomst gaat afspelen, soort variant op Voyager waarin men weer thuis probeert te komen. Kan het wellicht ook nog weer goedkomen tussen Stamets en Culber.
[/ul]
Ik snap je punt, al vond ik het ook bij DS9 vaak teveel, zeker wat betreft Odo en zijn link en Kira met haar religie.NMH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:56:
[...]
Persoonlijke ontwikkeling hoeft niet op de soapy manier waarop Discovery het doet. DS9 was daar bijvoorbeeld heel sterk in, daar zag je de meeste zo niet alle personages op een natuurlijke wijze ontwikkelen over de jaren.
Kan goed aan mij liggen hoor, Emoties, soapy relaties. Graag maar met mate.
Vond er niet veel aan, ook de eerste aflevering dat de aspect ratio me opviel en het me stoorde..
Ik teken ervoor, vooral als ze het dit keer "goed" doen en niet elke aflevering op de reset knop drukken wat betreft supplies en schade aan het schip (Enterprise deed het wat dat betreft een stuk beter in het seizoen met de Xindi). Ik ben wel benieuwd wat voor toekomst we gaan zien, vast niet eentje waar ze keurig netjes worden opgevangen door de Federation van de toekomst die toch al wist dat ze eraan kwamenNMH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:56:
Wellicht dat seizoen 3 zich in de toekomst gaat afspelen, soort variant op Voyager waarin men weer thuis probeert te komen. Kan het wellicht ook nog weer goedkomen tussen Stamets en Culber.
Ik lurk al een tijdje en na jouw post moet ik toch even een angst kwijt.ErikT738 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 07:39:
[...]
Ik teken ervoor, vooral als ze het dit keer "goed" doen en niet elke aflevering op de reset knop drukken wat betreft supplies en schade aan het schip (Enterprise deed het wat dat betreft een stuk beter in het seizoen met de Xindi). Ik ben wel benieuwd wat voor toekomst we gaan zien, vast niet eentje waar ze keurig netjes worden opgevangen door de Federation van de toekomst die toch al wist dat ze eraan kwamen
Ik hoop toch niet dat ze cheesy de toekomst in gaan om erachter te komen dat control toch gewonnen heeft. Om vervolgens bezig te moeten met terugkomen op het juiste moment om toch te winnen.
Deze gedachte ook in relatie tot de visioenen van burnham en die engineer.
Het is mooi geweest, disconnect DISC van de tijdlijn en ga een eigen verhaal maken. DISC heeft nog niet de status waarin ik memorabele episodes of verhaal lijnen onthoud die ik bij andere ST wel heb. Dit is de kans om op eigen benen te staan voor DISC
Ik denk wel dat de tijdslijn waar we nu op af stevenen niet positief uit zal pakken voor de Federation, vooral omdat er nog niemand uit de toekomst heeft geprobeerd in te grijpen na al dat geklooi met de tijdslijn. Ik hoef niet noodzakelijk het verhaal te zien wat jij beschrijft maar een toekomst waarin het Alpha quadrant veilig is onder het gezag van de Federation zit ik ook niet echt op te wachten. Ik hoop meer op Voyager done right.Mavors schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:16:
[...]
Ik hoop toch niet dat ze cheesy de toekomst in gaan om erachter te komen dat control toch gewonnen heeft. Om vervolgens bezig te moeten met terugkomen op het juiste moment om toch te winnen.
Ik zie het trouwens nog wel gebeuren dat ze met een beschadigde of incomplete versie van Control het verleden van het Delta quadrant in geslingerd worden en dat ze zo de Borg laten ontstaan.
Edit - Zou de Discovery in de toekomst een "Antique" of "Old World Tech" zijn? Ik ben benieuwd!
[ Voor 4% gewijzigd door ErikT738 op 13-04-2019 09:05 ]
Waarschijnlijk dat de toekomst inderdaad iets minder rooskleurig uit heeft gepakt en de AI niet volledig tot sterkte is gekomen, maar nog steeds een groot deel van de "sentient beings" heeft uitgeroeid. Het zou best kunnen dat die signalen niet door Burnham zijn gemaakt maar door de Discovery zelf.ErikT738 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:29:
[...]
Ik denk wel dat de tijdslijn waar we nu op af stevenen niet positief uit zal pakken voor de Federation, vooral omdat er nog niemand uit de toekomst heeft geprobeerd in te grijpen na al dat geklooi met de tijdslijn. Ik hoef niet noodzakelijk het verhaal te zien wat jij beschrijft maar een toekomst waarin het Alpha quadrant veilig is onder het gezag van de Federation zit ik ook niet echt op te wachten. Ik hoop meer op Voyager done right.
Ik zie het trouwens nog wel gebeuren dat ze met een beschadigde of incomplete versie van Control het verleden van het Delta quadrant in geslingerd worden en dat ze zo de Borg laten ontstaan.
Hoe dan ook zou het super vet zijn wanneer het 1000 jaar in de toekomst zou spelen. Afgezien van wat basisregels waar ze zich aan moeten houden, hebben ze behoorlijk wat vrijheid.
Eens! Het moment dat de deuren van die noodbrug opengingen met het bekende 'whoosh' geluid, de geel, rood en blauw gekleurde tenues van de bemanning en dan de bridgeNMH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:56:
- De brug van de Enterprise. Ik had aan het begin van het seizoen niet verwacht dat we daadwerkelijk het interieur van de Enterprise zouden zien, much less de brug, maar nu dan toch. Ja, de brug ziet er anders uit dan hij er 50 jaar geleden in TOS uitzag maar het ontwerp en de "look and feel" van het origineel is bewaard gebleven. Goed werk van de designers wat mij betreft.
Ow, en toch nog een paar minuten meer voor de Number One / Rebecca Romijn

Vond een aantal van de overgangen (wipes) best wel chique gedaan.The less good:
- De zinloze draaiende camera. Enough said.
Het gemekker met alle tranen, afscheidjes, ow nee we gaan toch wel mee.. had van mij korter gemogen.
Iets zegt mij ook dat Jett Reno iets in elkaar gaat klussen om die torpedo tegen te houden nadat ze hetzelfde visioen als Burnham had gezien.
Dat zit er natuurlijk dik in. De bob de bouw(st)er van Discovery moet ook iets te doen hebben natuurlijk.Iets zegt mij ook dat Jett Reno iets in elkaar gaat klussen om die torpedo tegen te houden nadat ze hetzelfde visioen als Burnham had gezien.
Waarom zijn hologrammen eigenlijk pleite? Is dat omdat Control deze kan misbruiken? Ik zou niet inzien wat dat dan voor nut heeft immers als control een hologram kan faken dan is een stem faken al helemaal een koud kunstje. Ik ben benieuwd wat de finale ons gaat brengen. En ik hoop echt dat Burnham een iets minder prominente rol krijgt in 3 en dat Saru de nieuwe captain word. Dat is volgens mij de meest logische optie in deze.
ook heel benieuwd hoe men met Spock om gaat. We weten dat ie op Enterprise moet zijn op een bepaald moment. Dus het is illogical om dan mee te gaan?
Dat is volgens mij een continuity dingetje om te verklaren waarom we nooit hologrammen aan boord van de Enterprise zagen in TOS. Men doet wat dat betreft wel zijn best om het bestaande canon te respecteren.Webgnome schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:14:
Waarom zijn hologrammen eigenlijk pleite?
Was dat niet vooral omdat Pike er niet van hield. Dat hij meer van de old fashioned viewscreens was. Kwam geloof ik in de eerste paar afleveringen van dit seizoen ook al eens ter sprake.
Maar komt idd wat geforceerd over zoals NMH al zegt om t in de canon te plaatsen.
Maar komt idd wat geforceerd over zoals NMH al zegt om t in de canon te plaatsen.
Het verhaal wordt steeds interessanter. Leuk. 
Het tijdsgehalte "boehoe" wordt hoger. Niet leuk.
Ja, we bouwen naar de cliffhanger op, maar dit was te langdradig.
Volgende aflevering zal wat "ZAP ZAP" zijn en dan nog niets wijzer.
En dan weer een half jaar wachten.

Het tijdsgehalte "boehoe" wordt hoger. Niet leuk.

Ja, we bouwen naar de cliffhanger op, maar dit was te langdradig.
Volgende aflevering zal wat "ZAP ZAP" zijn en dan nog niets wijzer.
En dan weer een half jaar wachten.
Eat the bugs, live in a pod
Nee, het 2x torpedo's afvuren was een toekomstvisie van Burnham. Wanneer die stopt zijn ze terug op het moment vlak voordat de eerste set torpedo's wordt afgevuurd. Aanname is dus dat de schilden inschakelden als reactie op het afvuren en dat is dus nog niet echt gebeurd.Raven schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:17:
[...]
Hoe zijn ze trouwens teruggegaan, de schilden waren toch ingeschakeld?
De Enterprise was mooi gedaan! Toen ze aan boord kwamen had ik meteen een Enterprise "gevoel". En al zeker op de brug! Mooi gedaan om de oude Enterprise te moderniseren, het zag er modern uit maar voelde ook lekker ouderwets vertrouwd aan.
Goed gedaan, moet ik zeggen.
Goed gedaan, moet ik zeggen.
Erm niet helemaal. Ze hebben wel degelijk torpedos afgevuurd op Discovery, maar bij het 3de of 4de salvo dat ze wilden doen, stopte Burnham ze. Maar ze zijn wel degelijk afgevuurd, toch?phYzar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:55:
[...]
Nee, het 2x torpedo's afvuren was een toekomstvisie van Burnham. Wanneer die stopt zijn ze terug op het moment vlak voordat de eerste set torpedo's wordt afgevuurd. Aanname is dus dat de schilden inschakelden als reactie op het afvuren en dat is dus nog niet echt gebeurd.
Of ik ben even in slaap gevallen toen dit zich afspeelde
Het valt me steeds meer op dat de crew van de Discovery steeds voor de aller moeilijkste oplossing gaat. Schip niet kapot te krijgen? Laten we een ingewikkeld een time crystal kan opladen en in een paar uur dat pak na bouwen zodat we het zooitje in de toekomst kunnen dumpen. Mooi verhaal, wat is er mis met wat foton torpedo’s aan de binnenkant laten ontploffen? Net zoals toen bij de klingons? Bovendien ze doen voorkomen dat de Discovery niet kapot kan wanneer ze een paar keer hebben geschoten. Is het schip nu nog meer OP of kan het wel damage krijgen zoals blijkt in de visioenen?
Daarnaast haalt de ‘super ingewikkelde oplossing’ alle spanning weg, want ja het kan met al de opbouw natuurlijk niet mis gaan.
Daarnaast haalt de ‘super ingewikkelde oplossing’ alle spanning weg, want ja het kan met al de opbouw natuurlijk niet mis gaan.
Pfff, om eerlijk te zijn vond ik dit een aflevering om in slaap te vallen. Het begon nochtans goed maar dan...
Meerdere keren afscheid nemen van Burnham, meerdere keren 'Burnham, jij bent de beste' of 'Bedankt voor jouw opoffering',... Ja, ja, ja, we weten het intussen al bijna 2 seizoenen lang.
Stamets die tegen wat medewerkers zegt dat ze snel moeten verder werken omdat er niet veel tijd meer is. En dan echt onmiddellijk erna stopt met werken voor een emo moment van 5 minuten met de dokter. Dat deed me aan een komedie denken.
Of Sarek en Amanda die blijkbaar weten waar de Discovery is en tijdens een crisismoment nog even een bezoek komen brengen. En blijkbaar is hun schip sneller dan Control? Of Vulcan is vlakbij, kan ook.
Maar ook de Enterprise is sneller. Want net voor de Discovery en de Enterprise wegspringen zit Control op 5 minuten afstand. Echter loopt dit tijdens de vlucht van de Enterprise op naar 10 minuten. De schepen van Section 31 stellen niet veel voor.
Wel een erg leuke retro brug van de Enterprise. Het contrast met de kleurloze gigantische brug van de Discovery er vlak na viel me dan wel op.
Ik vraag me wel af hoe ze verder gaan. Springen naar de toekomst is geen oplossing voor de 'canon' van Star Trek. Ik kan me niet inbeelden dat de blueprints van een schip die belangrijk was in de oorlog nergens veilig bewaard zijn?
Meerdere keren afscheid nemen van Burnham, meerdere keren 'Burnham, jij bent de beste' of 'Bedankt voor jouw opoffering',... Ja, ja, ja, we weten het intussen al bijna 2 seizoenen lang.
Stamets die tegen wat medewerkers zegt dat ze snel moeten verder werken omdat er niet veel tijd meer is. En dan echt onmiddellijk erna stopt met werken voor een emo moment van 5 minuten met de dokter. Dat deed me aan een komedie denken.
Of Sarek en Amanda die blijkbaar weten waar de Discovery is en tijdens een crisismoment nog even een bezoek komen brengen. En blijkbaar is hun schip sneller dan Control? Of Vulcan is vlakbij, kan ook.
Maar ook de Enterprise is sneller. Want net voor de Discovery en de Enterprise wegspringen zit Control op 5 minuten afstand. Echter loopt dit tijdens de vlucht van de Enterprise op naar 10 minuten. De schepen van Section 31 stellen niet veel voor.
Wel een erg leuke retro brug van de Enterprise. Het contrast met de kleurloze gigantische brug van de Discovery er vlak na viel me dan wel op.
Ik vraag me wel af hoe ze verder gaan. Springen naar de toekomst is geen oplossing voor de 'canon' van Star Trek. Ik kan me niet inbeelden dat de blueprints van een schip die belangrijk was in de oorlog nergens veilig bewaard zijn?
[ Voor 45% gewijzigd door D-Three op 14-04-2019 18:16 ]
Ik denk het, want het was nogal duidelijk dat Burnham een vision kreeg van het tijdkristal en toen ze weer bij zinnen was, was het ineens weer vóór het moment dat de torpedo's zijn afgevuurd, waarop ze de rest overtuigde dat het geen zin hadNotna schreef op zondag 14 april 2019 @ 06:50:
[...]
Erm niet helemaal. Ze hebben wel degelijk torpedos afgevuurd op Discovery, maar bij het 3de of 4de salvo dat ze wilden doen, stopte Burnham ze. Maar ze zijn wel degelijk afgevuurd, toch?
Of ik ben even in slaap gevallen toen dit zich afspeelde
Daar waren ze weer die grote huil ogen van Burnham. Moeten ze nu toch echt wel mee gaan kappen want het is geen GTST.....
Overigens viel op dat er tussen de Discovery en de Enterprise gigantische docking tubes ter evacuatie werden aangelegd wat best wel wat tijd vergde (en ze hadden nog maar 10 minuten) maar toen ze onverwachts besloten terug te keren met een kernbemanning was dat in 1 tel gepiept zonder te docken..........beetje inconsistent.
Ben benieuwd hoe Burnham het klusje gaat klaren en of ze terugkomt met Discovery naar deze tijd.
Denk het wel want anders is de serie snel afgelopen.
Overigens viel op dat er tussen de Discovery en de Enterprise gigantische docking tubes ter evacuatie werden aangelegd wat best wel wat tijd vergde (en ze hadden nog maar 10 minuten) maar toen ze onverwachts besloten terug te keren met een kernbemanning was dat in 1 tel gepiept zonder te docken..........beetje inconsistent.
Ben benieuwd hoe Burnham het klusje gaat klaren en of ze terugkomt met Discovery naar deze tijd.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik weet niet hoe groot de kernbemanning was, maar een handjevol mensen kan je snel overteleporteren lijkt mij.snah001 schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:53:
De serie kan prima door zonder de huidige U.S.S. Discovery, of juist wel maar dan in de toekomst.snah001 schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:53:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Het is niet zo triviaal als jij schetst. Afhankelijk van hoe de technologie werkt kan het significant zijn.NMH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:56:
"Planck level energy" is ongeveer wat je in de benzinetank van je auto hebt zitten. Daar moet een starship niet zoveel moeite mee hebben.
De LHC (een deeltjesversneller met een omtrek van 27 km) kan deeltjes laten botsen met een energie in de ordegrootte van TeVs (10^-7 joule). Planck energy is met 10^8 joule een factor 10^15 groter. Om een dergelijke energie te bereiken heb je in theorie een deeltjesversneller nodig ter grootte van de melkweg.
edit: Excuus voor double post, had niet door dat ik al laatste poster was.
[ Voor 4% gewijzigd door g0tanks op 15-04-2019 18:54 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
eigenlijk was de laatste aflevering best boeiend, maar omdat ze het zo erg cheesy maken halen ze veel van het potentieel weg. Burnham die maar blijft huilen (Cry me a river), Tilly die meer in een kinderserie thuis hoort, The Bold and the Beautiful heeft zelfs nog een minder Soap gehalte
Alhoewel ik nu best wel benieuwd ben naar de laatste aflevering, het is al een hele verbetering met vorig seizoen 
Hebben jullie ook zo een last van dat het geluid slecht klinkt ? Vooral de stemmen (vooral die van Klingons) klinken dof.
Hebben jullie ook zo een last van dat het geluid slecht klinkt ? Vooral de stemmen (vooral die van Klingons) klinken dof.
[ Voor 7% gewijzigd door PEBKAC op 16-04-2019 09:35 ]
Idd!ramon89 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:26:
Beeldkwaliteit is verder prima.
Maar het (stem)geluid. Net alsof je door een slechte telefoonverbinding de conversaties moet volgen.
Eerder ook al aangegeven. Het geluid in deze serie is echt bar en bar slecht. Het maakt dan niet heel erg uit wie er spreekt. Dat klingons dof klinken kan ik nog wel verklaren door de kilo's make-up die ze hebben. Als je naar 'oude' star trek afleveringen kijkt met aliens met rare maskers etc dan hoor je hetzelfde.
p.s. over het soap gehalte. Nooit DS9 gekeken?
p.s. over het soap gehalte. Nooit DS9 gekeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 16-04-2019 09:56 ]
vaag, bij mij klinkt het prima
ramon89 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:26:
Kan natuurlijk aan de oorkwaliteit van de luisteraar liggen, maar wellicht ook het verschil tussen een legale via Netflix versus een illegale download? Ik heb in elk geval geen problemen met het geluid. En, eh, ik heb geen Netflix thuis...
misschien ligt het aan de instellingen? Ik zet netflix altijd op stereo ipv surround, dit zou wellicht kunnen helpen. Het geluid is bij mij goed.
ik kijk zelf via netflix app op smart tv met 5.1 setvanaalten schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:46:
[...]
[...]
Kan natuurlijk aan de oorkwaliteit van de luisteraar liggen, maar wellicht ook het verschil tussen een legale via Netflix versus een illegale download? Ik heb in elk geval geen problemen met het geluid. En, eh, ik heb geen Netflix thuis...
Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie