. Prima te pruimen. Ik vond de ontwikkeling van persoonlijke relaties in deze episode ook erg goed, ten spijt van wat de meeste mensen hier zeggen. Mooi ook een stuk backstory, en dat de Red Angel dan ook haar eigen moeder blijkt te zijn (wat natuurlijk veel logischer is dan dat ze het zelf is). De interactie tussen Spock en Birnham sprak me erg aan deze episode, vooral dat boksmomentje. En sowieso, die dubbele uithaal naar Leland

Het gedoe aan het begin is begrijpelijk immers er gaat niet altijd iemand dood van de crew en dat moet dan even in beeld worden gebracht. Ergens blij dat ze dit zo lang hebben gedaan want vaak wordt dat in vorige series een beetje afgedaan als torpeda -> schiet -> klaar.
Of helemaal niet (eg, de "red shirts"). Vond ik wel een beetje dubbel. Had Culber ook een dergelijk afscheid? Volgens mij niet.
bij het onderzoek naar de Red Angel komt naar voren dat het Burnham moet en zal zijn aangezien ze 100% matched met de huidige burnam. Vervolgens blijkt het haar moeder te zijn. Sorry maar hoe kun je dat nou niet zien? Dat je dingen overerfd van je ouders is logisch maar je bent NOOIT een 100% kopie. Dus hoe dat ze tot die conclussie zijn gekomen? Slaat compleet nergens op.
Wie zegt dat ze op een normale manier verwekt is? Haar ouders waren beiden wetenschappers, en niet de minste ook, blijkbaar. Misschien is ze gewoon een kloon van haar eigen moeder

. Of, ÓF, ze ís haar moeder, die zichzelf uit het verleden heeft gehaald en zelf heeft opgevoed (MIND=BLOWN

)
p.s. toen Burnham daar zat te stikken kon ik mij toch niet bedwingen om even te hopen dat ze daadwerkelijk uit de serie was geschreven. En toen kwam haar moeder

Heh dat dacht ik geen moment. De hele aflevering had ik al zoiets van: er gebeurt vast niets zolang er een failsafe is, die moet ook echt daadwerkelijk weg zijn zodat de Red Angel de énige is die haar nog kan redden, en daar zullen ze vast ook zelf achter komen.
Maar het is dus niet Amanda (haar voogd, de moeder van Spock), maar haar eigen biologische moeder.
[
Voor 8% gewijzigd door
.oisyn op 22-03-2019 20:40
]