Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vond de aflevering van vandaag in het begin nogal tam en emo. Jeetje zeg, ik kwam maar geen einde aan het gejank. :+

Op zich weinig actie.
Wel weer de nodige flares (moet ik bij fotografie niet doen). En het slot van deze aflevering; that famous last word: "mam" ?!?

Maar wat gebeurde er nou precies met meneer Leland? Beetje vaag... naald door z'n oog? wie/wat/waar? Die begreep ik niet...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ehtweak schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:26:
Ik vond de aflevering van vandaag in het begin nogal tam en emo. Jeetje zeg, ik kwam maar geen einde aan het gejank. :+

Op zich weinig actie.
Wel weer de nodige flares (moet ik bij fotografie niet doen). En het slot van deze aflevering; that famous last word: "mam" ?!?

Maar wat gebeurde er nou precies met meneer Leland? Beetje vaag... naald door z'n oog? wie/wat/waar? Die begreep ik niet...
Hij werd geïnjecteerd met iets, in zijn oog, en ik vraag mij af of dit niet nanobots zijn. Wat weer terug te brengen is naar The Borg eventueel.
ik neem overigens aan dat dit door dezelfde AI gedaan is als die we zagen in de vorige aflevering.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Net de aflevering ook gezien en ik moet toch zeggen dat dit er weer eentje was van een hoger niveau. Het gedoe aan het begin is begrijpelijk immers er gaat niet altijd iemand dood van de crew en dat moet dan even in beeld worden gebracht. Ergens blij dat ze dit zo lang hebben gedaan want vaak wordt dat in vorige series een beetje afgedaan als torpeda -> schiet -> klaar.

Wat ik echter niet begrijp is het volgende
spoiler:
bij het onderzoek naar de Red Angel komt naar voren dat het Burnham moet en zal zijn aangezien ze 100% matched met de huidige burnam. Vervolgens blijkt het haar moeder te zijn. Sorry maar hoe kun je dat nou niet zien? Dat je dingen overerfd van je ouders is logisch maar je bent NOOIT een 100% kopie. Dus hoe dat ze tot die conclussie zijn gekomen? Slaat compleet nergens op.

Verder is dit natuurlijk weer voer tot nadenken. Wat doet de moeder van Burnham in dat pak? Wat is het idee ?

p.s. toen Burnham daar zat te stikken kon ik mij toch niet bedwingen om even te hopen dat ze daadwerkelijk uit de serie was geschreven. En toen kwam haar moeder :/

[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 22-03-2019 19:11 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verder stoorde mij ook behalve wat Webgnome hierboven zegt, "TimeCrystal" really! geen andere uitleg over het materiaal, dit is wel erg slecht. (zit echt geen enkele creativiteit in.)

Ook elke scene mekaar verontschuldigen, wordt ik ook een beetje zapgeneigd van.

En uberhaupt section31 te informeren dat het Michael Burnham is en ook het absolute risico nemen om de savior uit te schakelen alleen maar om aan te tonen wie het is ???
Gaat echt nergens over.

Slecht geschreven materiaal, zit meer en meer weer met oneindige smart te wachten op de nieuwe serie van The Expanse waar bijna alleen logische keuzes gemaakt worden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:10:

Wat ik echter niet begrijp is het volgende
spoiler:
bij het onderzoek naar de Red Angel komt naar voren dat het Burnham moet en zal zijn aangezien ze 100% matched met de huidige burnam. Vervolgens blijkt het haar moeder te zijn. Sorry maar hoe kun je dat nou niet zien? Dat je dingen overerfd van je ouders is logisch maar je bent NOOIT een 100% kopie. Dus hoe dat ze tot die conclussie zijn gekomen? Slaat compleet nergens op.

Verder is dit natuurlijk weer voer tot nadenken. Wat doet de moeder van Burnham in dat pak? Wat is het idee ?

p.s. toen Burnham daar zat te stikken kon ik mij toch niet bedwingen om even te hopen dat ze daadwerkelijk uit de serie was geschreven. En toen kwam haar moeder :/
Dat is inderdaad één.

(spoilers niet nodig begrijp ik :-) )

Ook een val voor je toekomstige zelf zetten klopt niet. De Red Angel had Burnham al verschillende keren van de dood gered, dus het is pas later dat ze het pak krijgt en dan weet haar toekomstige zelf van de val. Uiteindelijk is de Red Angel iemand anders en gaat bovenstaand niet op maar had het even genoemd in de aflevering. Nu had ik de hele aflevering van het kan niet dat het Michael is. Ik had gelijk. Laat ik het er maar op houden dat ik slimmer dan Star Fleet personeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
enchion schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:51:
Verder stoorde mij ook behalve wat Webgnome hierboven zegt, "TimeCrystal" really! geen andere uitleg over het materiaal, dit is wel erg slecht. (zit echt geen enkele creativiteit in.)
Wikipedia: Time crystal
https://www.sciencenews.o...d-two-new-types-materials

Het kwam in seizoen 1 ook voorbij.
Verder eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Webgnome schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:10:
Net de aflevering ook gezien en ik moet toch zeggen dat dit er weer eentje was van een hoger niveau.
:Y. Prima te pruimen. Ik vond de ontwikkeling van persoonlijke relaties in deze episode ook erg goed, ten spijt van wat de meeste mensen hier zeggen. Mooi ook een stuk backstory, en dat de Red Angel dan ook haar eigen moeder blijkt te zijn (wat natuurlijk veel logischer is dan dat ze het zelf is). De interactie tussen Spock en Birnham sprak me erg aan deze episode, vooral dat boksmomentje. En sowieso, die dubbele uithaal naar Leland _o_
Het gedoe aan het begin is begrijpelijk immers er gaat niet altijd iemand dood van de crew en dat moet dan even in beeld worden gebracht. Ergens blij dat ze dit zo lang hebben gedaan want vaak wordt dat in vorige series een beetje afgedaan als torpeda -> schiet -> klaar.
Of helemaal niet (eg, de "red shirts"). Vond ik wel een beetje dubbel. Had Culber ook een dergelijk afscheid? Volgens mij niet.
Wie zegt dat ze op een normale manier verwekt is? Haar ouders waren beiden wetenschappers, en niet de minste ook, blijkbaar. Misschien is ze gewoon een kloon van haar eigen moeder :). Of, ÓF, ze ís haar moeder, die zichzelf uit het verleden heeft gehaald en zelf heeft opgevoed (MIND=BLOWN :P)
Heh dat dacht ik geen moment. De hele aflevering had ik al zoiets van: er gebeurt vast niets zolang er een failsafe is, die moet ook echt daadwerkelijk weg zijn zodat de Red Angel de énige is die haar nog kan redden, en daar zullen ze vast ook zelf achter komen.
Maar het is dus niet Amanda (haar voogd, de moeder van Spock), maar haar eigen biologische moeder.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2019 20:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Sjezus HMC dus. Eerste zooi minuten cringe.Maar het blijft ST, dus we blijven kijken. Dan een geile Georgiou waardoor iedereen zich als Gay uitspreekt? WTF Dit is geen ST! Maar toch maar doorkijken, want dit is mijn all-time favo franchise. Dan een paar leuke scenes. Dan zo'n voorspelbaar einde.
Echt he. Ik wil het leuk vinden, maar ze maken het echt moeilijk.
Er zit goed spul in, verhaal ook, maar zoveel "cringe" en voorspelbaarheid...mijlen ver zagv je het einde aankomen

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HMC schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:46:
Echt he. Ik wil het leuk vinden, maar ze maken het echt moeilijk.
Het klinkt echter meer alsof je het jezelf heel erg moeilijk maakt. ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

.oisyn schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Het klinkt echter meer alsof je het jezelf heel erg moeilijk maakt.
Mwah, wat ik bedoel is dat ik ST fan van het eerste uur ben.
Dus voel ik me min of meer verplicht om te kijken.
En er zitten zeker leuke elementen in, en het gaat al beter dan in het geforceerde eerste seizoen, maar toch zit ik me iedere aflevering, op een paar momenten gewoon te ... irriteren.
Heb jij dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
HMC schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Dus voel ik me min of meer verplicht om te kijken.
En er zitten zeker leuke elementen in, en het gaat al beter dan in het geforceerde eerste seizoen, maar toch zit ik me iedere aflevering, op een paar momenten gewoon te ... irriteren.
Heb jij dat niet dan?
Ik zeker. Vooral om de acteerprestaties van burnham. Maar dat weten we nu wel..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Webgnome schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:57:
[...]

Ik zeker. Vooral om de acteerprestaties van burnham. Maar dat weten we nu wel..
Mjah, maar ook dat gedoe met ik ben gay, hij is gay, als Georgiou geil naar hen kijkt.
Gewoon vreemd. Blegh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HMC schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:55:

Same here. Tweede uur dan, TOS heeft me nooit kunnen bekoren.
Heb jij dat niet dan?
Wat mij irriteert is mensen die "irriteren" wederkerend gebruiken :P. Maar nee. Ik denk dat je eigen verwachtingen gewoon in de weg zitten. Accepteer de serie zoals ie is. Dat is ook wat ik bedoel met dat je het jezelf vooral moeilijk maakt.

Als je kritisch gaat kijken naar de oude series zitten daar ook best cringeworthy dingen in. Alleen accepteer je die denk ik meer omdat je uit die tijd komt.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

.oisyn schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:00:
[...]

Wat mij irriteert is mensen die "irriteren" wederkerend gebruiken :P. Maar nee. Ik denk dat je eigen verwachtingen gewoon in de weg zitten. Accepteer de serie zoals ie is. Dat is ook wat ik bedoel met dat je het jezelf vooral moeilijk maakt.
Wat een dooddoener zeg. :+

En, BTW, TOS is awesome. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-08 13:28
Ik lees steeds meer speculatie richting de Borg.
Hoe past het introduceren van de Borg in de historie van de Borg zoals besproken in dit filmpje? YouTube: A History of the Borg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yup, acteren ruk, verhaal ruk, camerawerk ruk, same old, same old.

Intro was mooi uitgewerkt, niets te lang. Ik snap dat het voor de jeugd te lang en gevoelig is maar ik kan dergelijke scènes wel waarderen.
Snap alleen niet dat ze niet snappen dat zij tijd als lineair beschouwen terwijl dat voor een tijdreiziger niet zo hoeft te zijn. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Gonadan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:08:
Yup, acteren ruk, verhaal ruk, camerawerk ruk, same old, same old.

Intro was mooi uitgewerkt, niets te lang. Ik snap dat het voor de jeugd te lang en gevoelig is maar ik kan dergelijke scènes wel waarderen.
Snap alleen niet dat ze niet snappen dat zij tijd als lineair beschouwen terwijl dat voor een tijdreiziger niet zo hoeft te zijn. :P
Jeugd. _O-
En je vond Saru ook zeker mooi zingen?. :P

@Gonadan
Het probleem is juist dat de "jeugd" geen geduld heeft voor eerdere series, zoals TOS, TNG, DS9.
Dit is allemaal goedkoop bling bling spul, met even een boehoehoe moment en een "eh, we zijn allemaal gay en gelijk!"-moment

[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 22-03-2019 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Was wel mooie achtergrondmuziek inderdaad. ;)
Arbitrator schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:08:
Ik lees steeds meer speculatie richting de Borg.
Hoe past het introduceren van de Borg in de historie van de Borg zoals besproken in dit filmpje? YouTube: A History of the Borg
Zou wel passen in de lijn van Star Trek. Voyager degradeerde de Borg al tot Lego, Enterprise moest ook zo nodig even wat laten zien en dan nu komt het ineens door de federatie zelf. Van de toffe onbekende en enge vijand uit TNG is geen spaan meer heel. Zo zonde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

offtopic:
enniewee...waar maak ik me druk over. The orville aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

HMC schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:18:
offtopic:
enniewee...waar maak ik me druk over. The orville aanzetten.
offtopic:
Hoe dan? Ik kan er legaal niet aan komen. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
.oisyn schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:20:

Maar het is dus niet Amanda (haar voogd, de moeder van Spock), maar haar eigen biologische moeder.
Oh, oeps :+
Spoilers niet goed gelezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:04

NMH

Moderator General Chat
Een aflevering die goed begon, maar gaandeweg toch in kwaliteit achteruit ging naar mijn bescheiden mening. :)

The good:
  • Goed camerawerk dit keer, geen onnodig gedraai. :)
  • De uitwisseling tussen Spock en Burnham in het begin van de aflevering. Ik zat met een grijns te kijken.
The less good:
  • Burnham. In het begin vond ik het een prima personage, maar de laatste paar afleveringen begint ze me een beetje te irriteren, voornamelijk door het overdreven emotionele gedoe. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen op emotie (de dood en begrafenis van Spock in TWOK zijn bijvoorbeeld prachtig gedaan), maar het middenstuk van deze aflevering voelde een beetje als een slechte soap.
  • Spock die botweg een bevel van Pike negeert (en dit de aflevering nadat Burnham datzelfde doet). Ik zou nu als Pike wel iets hebben van "Zijn mijn orders tegenwoordig suggesties?!".
  • Ik zie geen logische reden waarom Burnham langzaam de pijp uit moest gaan (anders dan voor spannende TV). De engel kwam pas toen ze dood was, dus een schot uit een phaser had ook volstaan. En dan negeren we de fijne details over het zetten van een val voor iemand die de toekomst kent (en dus weet wat er gaat gebeuren) maar even.
Random observations:
  • Op een van de brugmonitoren aan het eind staat "CPM". Ik vraag me af of dat een verwijzing naar CP/M is.
  • De planeet heeft een atmosfeer van "carbon monoxide, laced with perchlorate dust". Nu ben ik geen scheikundige, maar de meeste perchloraten zijn sterke oxidatoren. Een van de use cases van het spul is in raketmotoren (als je het met een brandstof mengt kan die brandstof veel sneller verbranden omdat het niet afhankelijk is van zuurstof uit de atmosfeer). En laat koolmonoxide nou net brandbaar zijn. Het kon wel eens een interessant effect hebben als je in zo'n atmosfeer een vonkje maakt. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Gonadan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:22:
[...]

offtopic:
Hoe dan? Ik kan er legaal niet aan komen. }:|
offtopic:
Hoewel @HMC aan de andere kant van de wereld woont (Thailand?) ga ik maar Cpt. Obvious zijn: niet legaal? :+

Afaik is die serie alleen in de US legaal (streamend) te vinden.

S01 is wel op DVD te krijgen..
https://www.bol.com/nl/p/...izoen-1/9200000097040713/

En Amazon video
https://www.amazon.de/Jaloja/dp/B0

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 23-03-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
HMC schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:46:
Dan een geile Georgiou waardoor iedereen zich als Gay uitspreekt? WTF Dit is geen ST!
Ik vond het gedrag van Georgiou juist prima passen. Ze haalt duidelijk plezier uit machtspelletjes en het manipuleren van anderen en daar hoorde Stamets trollen in dit geval bij. Dat ze er in het Terran Empire een wat lossere seksuele moraal op nahouden zou ik verder ook niet van staan te kijken.

De reveal met Burnham's moeder voelt wel een beetje cheap, tenzij ze inderdaad een kloon blijkt te zijn of iets dergelijks. Ik hoopte er eigenlijk op dat de huidige Burnham dood zou gaan en dat we door zouden gaan met een Burnham uit de apocalyptische toekomst die eigenlijk niet zou moeten bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Durf te wedden dat we een flashback gaan zien waarin pappa Burnham zijn vrouw op het allerlaatste moment in het pak duwt zodat ze veilig is en kan zorgen dat Burnham beschermt wordt zowel in het verleden, heden als in de toekomst.

Immers kan ik mij niet herinneren dat we ergens bevestigd hebben gekregen (visueel) dat beide ouders overleden waren.

En zelfs dát zegt niets in deze serie, getuige de wederopstand van Dr Colbert.

Heck; voor hetzelfde geld is mamma Burnham de alternatieve versie uit het Terran universum.

Maar we gaan het allemaal beleven :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

ErikT738 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Ik vond het gedrag van Georgiou juist prima passen. Ze haalt duidelijk plezier uit machtspelletjes en het manipuleren van anderen en daar hoorde Stamets trollen in dit geval bij. Dat ze er in het Terran Empire een wat lossere seksuele moraal op nahouden zou ik verder ook niet van staan te kijken.

De reveal met Burnham's moeder voelt wel een beetje cheap, tenzij ze inderdaad een kloon blijkt te zijn of iets dergelijks. Ik hoopte er eigenlijk op dat de huidige Burnham dood zou gaan en dat we door zouden gaan met een Burnham uit de apocalyptische toekomst die eigenlijk niet zou moeten bestaan.
Ik heb niets tegen hoe Georgiou zich gedroeg, dan begrijp je me verkeerd. Het gaat mij om de tirade die erop volgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Die injectie in Leland's oog... Pfff, ik hoop eigenlijk niet op de Borg want hoe gaan ze dat weer passen in het geheel? Gaan ze een timeline afsplitsen? Of sturen ze Leland al dan niet per ongeluk naar een andere tijd en komt die terecht in het Delta kwadrant een paar duizend jaar geleden?

Ik heb trouwens net gezien dat er een boek bestaat dat Star Trek Section 31: Control heet. En het gaat over een AI dat op de achtergrond alles stuurt. Lijkt mij ook geen toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:00:
Same here. Tweede uur dan, TOS heeft me nooit kunnen bekoren.
Mij in het begin ook niet, maar later ben ik het meer gaan waarderen. Het tweede seizoen van Discovery begon goed en sterk, maar steeds meer is het aan het afglijden naar ... geen idee waar, maar het is niet de juiste kant.

De eerdere series hadden ook wel hun tergende momenten, maar bij Discovery begin ik het gevoel te krijgen dat het meer een 'rollercoaster' aan het worden is en dat is toch wel jammer. Zodanig dat een fan-productie zoals "Star Trek Continues" steeds meer met kop en schouders erboven begint te steken . . .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Op zich wel een goede aflevering maar.... personage Burnham begint nu echt wel irritant te worden met constant die grote betraande ogen, emotie mag gerust maar dit is echt over de top.
Oh en sinds wanneer was Burnham zo'n goed bevriend met de wijlen Ariam???
Niks van gemerkt en gezien in seizoen 1 en 2 behalve dan in de vorige aflevering.
Einde aflevering was wel prima met goede cliffhanger.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
D-Three schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:40:
Die injectie in Leland's oog...
Zag ik het goed dat hij na de injectie nog doorgaf dat de beveiliging eraf was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

HMC schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:10:
[...]

Jeugd. _O-
En je vond Saru ook zeker mooi zingen?. :P

@Gonadan
Het probleem is juist dat de "jeugd" geen geduld heeft voor eerdere series, zoals TOS, TNG, DS9.
Dit is allemaal goedkoop bling bling spul, met even een boehoehoe moment en een "eh, we zijn allemaal gay en gelijk!"-moment
Stop met kijken! Daarnaast is TOS echt beter in je herinneringen dan het daadwerkelijk is. Ik heb laatst de aflevering van TOS over Khan gekeken en daarna The Wrath of Khan en kan echt met de beste bedoelingen in de wereld niet bedenken waarom men dit zo goed vind. Qua acteerprestaties is het sowieso ik te huilen, echter is dat met bijna alles uit die tijd (het was nog echt "acteren").

Ik denk dat het grootste probleem waar jij last van hebt is dat in jouw ogen ST zich aan een bepaalde formule moet houden en dat er nauwelijks ruimte is om hiervan af te wijken.

We moeten niet vergeten dat de franchise bijna dood was tot er daadwerkelijk eens (flink) van afgeweken werd. Een ST ik de klassieke stijl zou regelrecht floppen en ook niet meer passen in de manier waarop we tegenwoordig series kijken. Daarnaast is seizoen 2 stukken beter dan deel 1 en verwacht ik een nog betere serie wanneer ze deze lijn doorzetten!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raymond schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:56:
[...]

Zag ik het goed dat hij na de injectie nog doorgaf dat de beveiliging eraf was?
With ^, ik dacht ook gehoord te hebben dat hij het doorgaf :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

MazeWing schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:58:
[...]

Stop met kijken! Daarnaast is TOS echt beter in je herinneringen dan het daadwerkelijk is. Ik heb laatst de aflevering van TOS over Khan gekeken en daarna The Wrath of Khan en kan echt met de beste bedoelingen in de wereld niet bedenken waarom men dit zo goed vind. Qua acteerprestaties is het sowieso ik te huilen, echter is dat met bijna alles uit die tijd (het was nog echt "acteren").

Ik denk dat het grootste probleem waar jij last van hebt is dat in jouw ogen ST zich aan een bepaalde formule moet houden en dat er nauwelijks ruimte is om hiervan af te wijken.

We moeten niet vergeten dat de franchise bijna dood was tot er daadwerkelijk eens (flink) van afgeweken werd. Een ST ik de klassieke stijl zou regelrecht floppen en ook niet meer passen in de manier waarop we tegenwoordig series kijken. Daarnaast is seizoen 2 stukken beter dan deel 1 en verwacht ik een nog betere serie wanneer ze deze lijn doorzetten!
Dood in welke zin? De oude series zijn prima en velen hebben ze compleet gekocht. Ik kan nog makkelijk TOS of TNG, DS9 of VOY in z'n geheel nog een keer kijken na al weet-ik-veel-hoeveel keer.
Deze nieuwe incarnatie voelt te geforceerd aan, en dat is inderdaad mijn opinie.

Als anderen het wel tof vinden, ok, so be it, maar ik blijf lekker doorklagen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

True story, en het eerste seizoen TNG was ook niet echt best. Gelukkig stond daar dan nog de ideologie en goede verhalen tegenover.

Klopt, maar voor veel fans was dat ook prima. Niet iedereen zit er op te wachten dat een format omgebouwd wordt om maar commercieel aantrekkelijk te kunnen zijn.
Blijkbaar vonden de producenten het een goed idee om een bedachte wereld te gebruiken volgens een eigen stijl in plaats van daadwerkelijk zelf iets schrijven, daar moeten we het nu eenmaal mee doen. Maar als mensen daar iets van vinden is dat ook hun goed recht.

Dat gezegd hebbende, zelf volg ik dit seizoen met plezier. Ik kijk het als niet-hoogstaande sci-fi serie en dat bevalt prima, stukken beter dan seizoen één. Hoe minder relatie met de oude Star Trek hoe beter, dan is het gewoon een eigen verhaal. En dan relatief gezien één van de leukere sci-fi series op Netflix. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Nog een "random observation" die ik in mijn vorige post vergeten was: de vervanger van Airiam op de brug is Nisson die zoals eerder al werd opgemerkt in dit topic gespeeld wordt door dezelfde actrice die Airiam speelde in het eerste seizoen. Zoals Quark al zei, "The more things change, the more they stay the same". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ken je Jeffrey Combs? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gonadan schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:50:
Klopt, maar voor veel fans was dat ook prima. Niet iedereen zit er op te wachten dat een format omgebouwd wordt om maar commercieel aantrekkelijk te kunnen zijn.
Helaas is het zo dat een serie er niet alleen maar is 'voor de leuk' maar dat er ook gewoon geld mee verdiend moet worden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13
Raven schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:02:
[...]

With ^, ik dacht ook gehoord te hebben dat hij het doorgaf :?
Lijkt me obvious dat de, zojuist door het wormhole geglipte, A.I. dit zei en niet Leland.

Verder denk ik ook dat de Red Angel nog steeds Burnham zelf is, en dat diegene die zij herkent als haar moeder haar tijdreizende zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Webgnome schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:56:
Helaas is het zo dat een serie er niet alleen maar is 'voor de leuk' maar dat er ook gewoon geld mee verdiend moet worden.
Tja, dat is allemaal relatief. Maar wel waarom je soms tussen minder bekende films ineens pareltjes tegen komt.

Niemand dwingt een producent om Star Trek als thema te nemen. Het overduidelijk gekozen vanwege de naam en de wereld die je erbij krijgt en niet vanwege de ideologie. Dat is gewoon jammer.

Net als de reboot op reboot die tegenwoordig gedaan wordt. Op enkele succesvolle na is het gewoon inspiratieloos cashen. Daar zal ik nooit fan van worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
phYzar schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Lijkt me obvious dat de, zojuist door het wormhole geglipte, A.I. dit zei en niet Leland.

Verder denk ik ook dat de Red Angel nog steeds Burnham zelf is, en dat diegene die zij herkent als haar moeder haar tijdreizende zelf is.
Die bioscan oid leek toch erg precies te zijn, anders zou het ook goed te faken zijn wat onmogelijk was, beetje plothole als ze het toch niet zelf was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Zeker, en ook zijn vele "generaties" Weyoun. :) Maar daar was het wel duidelijk dat Weyoun X werd neergezet door dezelfde acteur als Weyoun X-1. Als Weyoun Brunt nou had opgevolgd bij de FCA daarentegen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Daarnaast is TOS echt beter in je herinneringen dan het daadwerkelijk is.
Dat is met veel oude series en films. Onze nostalgie-bril vertekent het beeld. Als ik nu naar TOS kijk, dan kan ik het nog steeds zeer waarderen hoor, maar omdat we zo gewend zijn aan de moderne decors, special effects, et cetera, voelt het allemaal nep en goedkoop aan. :P
NMH schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Zeker, en ook zijn vele "generaties" Weyoun. :) Maar daar was het wel duidelijk dat Weyoun X werd neergezet door dezelfde acteur als Weyoun X-1. Als Weyoun Brunt nou had opgevolgd bij de FCA daarentegen... :P
Jeffrey Combs hebben we zowel in DS9, VOY als ENT gezien. Benieuwd of hij ook nog in STD gaat opduiken. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2019 22:38 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 15:58
Wat irriteert jullie zo aan Burnham? Haar emotionele scenes? Ik vind haar best goed acteren eigenlijk.. snap de emotie wel als je een crew lid met een druk op de knop moet lanceren in de ruimte of als je na al die jaren je broer weer ziet. Ze toont zeker veel emotie maar het is ergens toch ook wel op z'n plek?

Vond de aflevering erg leuk. Snap alleen niet waarom de val zou werken. Als je uit de toekomst komt dan weet je toch al dat het een val is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:15:
Wat irriteert jullie zo aan Burnham? Haar emotionele scenes? Ik vind haar best goed acteren eigenlijk.. snap de emotie wel als je een crew lid met een druk op de knop moet lanceren in de ruimte of als je na al die jaren je broer weer ziet. Ze toont zeker veel emotie maar het is ergens toch ook wel op z'n plek?

Vond de aflevering erg leuk. Snap alleen niet waarom de val zou werken. Als je uit de toekomst komt dan weet je toch al dat het een val is?
Nou weet niet of je een beetje opgelet hebt >:) maar mensen zijn inderdaad vooral klaar met dat eeuwige gejank de hele tijd. Er is werkelijk geen enkele aflevering, zover ik mij kan herinneren, waar in ze niet op uitbarsten staat om de kleinste dingen. Ik zou haar emotioneel instabiel willen classificeren eigenlijk. Bij de een na laatste aflevering is het inderdaad logisch dat je emotioneel betrokken bent als je iemand de ruimte in werkt maar er zijn momenten waar ik zoiets heb van.. Mens, grow up!
Ja en dat weten de regiseurs ook heus wel maar toch is het een cheap manier om iets wat krom is recht te breien. Timetravel is nooit een goed plan.

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 25-03-2019 08:21 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Dit kan natuurlijk gewoon onderdeel zijn van het plan van de red angel. Die scans zijden dat het Burnham zelf was en nu blijkt het haar moeder te zijn. Wellicht gebeurt er iets waardoor Burnham zelf de red angel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fijn hoe jullie allemaal ineens experts zijn op het gebied van tijdreizen.
1. Het is niet gezegd dat ze uit de toekomst komt
2. Wat voor ons chronologisch is, hoeft voor de tijdreiziger niet chronologisch te zijn.
3. Ook al komt ze uit de toekomst, dan komt ze uit een tijdlijn waarbij Burnham sterft. Val of niet, haar terugkeer zal dat hoe dan ook voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
.oisyn schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:46:
Jawel, er werd gezegd dat de Red Angel Michael Burnham uit de toekomst is. Het was de bedoeling om haar te vangen, dat het nu Michael's moeder blijkt te zijn (en waarschijnlijk dus niet uit de toekomst) wisten ze van te voren niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EnigmaNL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:50:
[...]

Jawel, er werd gezegd dat de Red Angel Michael Burnham uit de toekomst is. Het was de bedoeling om haar te vangen, dat het nu Michael's moeder blijkt te zijn (en waarschijnlijk dus niet uit de toekomst) wisten ze van te voren niet.
Zie punt 3. Iemand uit de toekomst is niet omniscient.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2019 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelisc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 21:42
Hierbij een voorspelling: meerdere Red Angels. Heeft iedereen gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

.oisyn schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:46:
2. Wat voor ons chronologisch is, hoeft voor de tijdreiziger niet chronologisch te zijn.
3. Ook al komt ze uit de toekomst, dan komt ze uit een tijdlijn waarbij Burnham sterft. Val of niet, haar terugkeer zal dat hoe dan ook voorkomen.
Dat is niet meer waar als andere theorieën. Tijdreizen is nu eenmaal niet zo'n bekend terrein. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Het lijkt me eerder eigenlijk dat ze dat pak gebruikt heeft op het moment dat die planet overvallen is geworden. Daardoor heeft ze steeds in de toekomst geleefd waar ze juist de toegang had tot alle historische informatie. Daarmee is dan duidelijk geworden dat ze hier en daar moet ingrijpen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28

Kluus

Gang is alles

Zowel moeders als Michael gebruikten op zekere momenten het pak, moeder om Michael te redden op momenten dat ze in de aangepaste tijdlijn dood ging (want hoe kan je jezelf anders redden van je eigen dood).

Michael om willekeurige problemen van het universum, zoals control, op te lossen, waardoor ze haar bio-dinges in het geheugen van die ransomware vonden. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 26-03-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Kluus schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:32:
Zowel moeders als Michael gebruikten op zekere momenten het pak, moeder om Michael te redden op momenten dat ze in de aangepaste tijdlijn dood ging (want hoe kan je jezelf anders redden van je eigen dood).

Michael om willekeurige problemen van het universum, zoals control, op te lossen, waardoor ze haar bio-dinges in het geheugen van die ransomware vonden. ;)
Dat zou net goed alles ook door moeders alleen kunnen gebeuren. Moeders was tenslotte ook een brilliant wetenschapper.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Yagermeister schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:24:
[...]

Dat zou net goed alles ook door moeders alleen kunnen gebeuren. Moeders was tenslotte ook een brilliant wetenschapper.
Klopt, maar ze waren er zo zeker van dat het Michael was aan de hand van dat bio profiel wat ze in Airiam vonden. Of heb ik dat ergens verkeerd begrepen?
Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:03:
[...]

Die bioscan oid leek toch erg precies te zijn, anders zou het ook goed te faken zijn wat onmogelijk was, beetje plothole als ze het toch niet zelf was

[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 27-03-2019 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Kluus schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 06:39:
[...]

Klopt, maar ze waren er zo zeker van dat het Michael was aan de hand van dat bio profiel wat ze in Airiam vonden. Of heb ik dat ergens verkeerd begrepen?

[...]
Het klopt inderdaad dat ze dat gezegd hebben. Is het echter niet mogelijk dat ze geen profiel van haar moeder hadden waardoor Michael zelf als enigste overblijft om mee te matchen. Het blijft tenslotte een onevenredig aan elkaar geknoopt zooitje af en toe :+

-Te huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
of, Michael lijkt over 30 jaar zoveel op dr moeder, dat ze dacht dat het dr moeder is. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of het is wel de biosignature van Michael. Welke als ankerpunt wordt gebruikt door haar moeder als methode om tijd te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Burnham heeft haar ouders toch überhaupt amper gekend? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gonadan schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:50:
Burnham heeft haar ouders toch überhaupt amper gekend? :?
Mwah, ze was toch al (bijna) een tiener toen ze bij de familie Spock kwam? Dus die heeft ze wel redelijk gekend denk ik. Maar goed, van tijdsreizen is ook bekend dat er rare dingen gebeuren als je je toekomstige zelf tegen komt, dus misschien dwingt je brein je er toe om een logischere persoon te zoeken om die ander te identificeren! :P

Maar ik verwacht dat moeder destijds aan de Klingons is ontsnapt, mogelijk met behulp van het pak, en dat ze in de "toekomst" (lees: nu dus) teamen. Michael knapt wat dirty work op (in ieder geval die zooi met control) en moeder red steeds de situatie als Michael door hun eigen aanpassingen in de tijdslijn om het leven komt.

In de originele tijdslijn was Michael natuurlijk allang op gevreten door dat beest in het bos op Vulcan, dat heeft de moeder al gefixed om dit team mogelijk te maken (en mogelijk uit moederliefde ;( :'( O+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Mis nog 1 ding in het rijtje van de Red Angel ...... Wat nu als het de dochter van Burnham is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik blijf bij mijn kloon-theorie :P. Het was haar moeder, maar Burnham is een kloon van haar moeder (omdat paps geen kinderen kon produceren oid) en daarom hebben ze hetzeflde signature.

spoiler:
Het was overigens wel een andere actrice die haar "moeder" speelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Tijdreisverhalen vind ik altijd zwakke plots. Zorgt gewoon altijd voor plotholes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Mirved schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:18:
Tijdreisverhalen vind ik altijd zwakke plots. Zorgt gewoon altijd voor potholes.
Dan wordt er in België veel in de tijd gereisd haha :) .

Je bedoelt natuurlijk plot holes, maar ik kon het niet laten >:) .

Verder wel aansluiting bij het meeste van wat er boven al is geschreven aan verschillende meningen en theorieën, hoewel ik nooit zo goed heb kunnen begrijpen waarom zoveel mensen moeite hebben met de acteerprestaties van Sonequa Martin-Green als Burnham.

Wel valt er inmiddels wel wat af te dingen op haar personage en de plotselinge diepe emotionele band (en dientengevolge voortdurende gejank) die ze met leden van de crew lijkt te hebben maar waarvan tot dan toe nooit iets zichtbaar was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 12:08

JK

.oisyn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:05:
Ik blijf bij mijn kloon-theorie :P. Het was haar moeder, maar Burnham is een kloon van haar moeder (omdat paps geen kinderen kon produceren oid) en daarom hebben ze hetzeflde signature.

spoiler:
Het was overigens wel een andere actrice die haar "moeder" speelde.
Klinkt mij ook het meest logische, vooral omdat het een 100% match is.
Hopelijk morgen meer duidelijk. Tot nu toe bevalt seizoen 2 mij wel beter dan seizoen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Weemism schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:30:
Verder wel aansluiting bij het meeste van wat er boven al is geschreven aan verschillende meningen en theorieën, hoewel ik nooit zo goed heb kunnen begrijpen waarom zoveel mensen moeite hebben met de acteerprestaties van Sonequa Martin-Green als Burnham.

Wel valt er inmiddels wel wat af te dingen op haar personage en de plotselinge diepe emotionele band (en dientengevolge voortdurende gejank) die ze met leden van de crew lijkt te hebben maar waarvan tot dan toe nooit iets zichtbaar was geweest.
Of het door acteerprestaties of het script komt kan je natuurlijk over discussiëren, maar erg veelzijdig is het niet. Het zou natuurlijk kunnen dat de schrijvers bedacht hebben dat het karakter Burnham maar één gezichtsuitdrukking heeft, beetje zoals Steven Seagal, maar ik heb daar m'n twijfels over. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
spoiler:
Struggle is pointless

Dit maakte wel direct duidelijk met wie we te doen hebben.

spoiler:
Om een of andere reden kan je de sphere data niet meer wissen door een plots opgetrokken firewall. Maar toch je wil de data vernietigen dus wat doe je dan?

A. Niet vernietigen. Negeer dat er een firewall is en download de data naar een pak die 10 jaar geleden werd gemaakt maar toch zo futuristisch is dat het een ongelimiteerde opslag heeft. Stuur het pak naar de toekomst en je hoopt dat dit goed afloopt.

B. Vernietig de data. Je bent maar tijdelijk kapitein van de Discovery. Je wil terug naar de Enterprise. Ook Dr. Burnham maakte dit nog eens duidelijk zodat je het niet zou vergeten. Offer de Discovery op en redt miljarden levens en het universum.

Uiteraard A want anders hadden we een nieuwe naam nodig voor de serie. :P

[ Voor 94% gewijzigd door D-Three op 29-03-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

D-Three schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:28:
spoiler:
Struggle is pointless

spoiler:
Om een of andere reden kan je de sphere data niet meer wissen door een plots opgetrokken firewall. Maar toch je wil de data vernietigen dus wat doe je dan?

A. Niet vernietigen. Negeer dat er een firewall is en download de data naar een pak die 10 jaar geleden werd gemaakt maar toch zo futuristisch is dat het een ongelimiteerde opslag heeft. Stuur het pak naar de toekomst en je hoopt dat dit goed afloopt.

B. Vernietig de data. Je bent maar tijdelijk kapitein van de Discovery. Je wil terug naar de Enterprise. Ook Dr. Burnham maakte dit nog eens duidelijk zodat je het niet zou vergeten. Offer de Discovery op en redt miljarden levens en het universum.

Dat laatste zal uiteindelijk wel de oplossing worden gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Struggle is pointless
Geloof ik niet, niets meer dan een easteregg denk ik (hoop ik).
Ik moet de aflevering terug kijken maar het zal me niet verbazen als Control weet van bestaan van de Borg gezien de gebeurtenissen in Enterprise.

Verder fijne aflevering. Aantal goede quotes en verwijzingen naar anndere series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

spoiler:
Struggle is pointless

spoiler:

[Roland] schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Geloof ik niet, niets meer dan een easteregg denk ik (hoop ik).
Ik moet de aflevering terug kijken maar het zal me niet verbazen als Control weet van bestaan van de Borg gezien de gebeurtenissen in Enterprise.

Verder fijne aflevering. Aantal goede quotes en verwijzingen naar anndere series.
Je bedoelt dat de buis vol met nanobots die geïnjecteerd werden in Leland niet genoeg bewijs was ? :+

Verder een prima aflevering, hoewel Burnham Jr. wel weer een hoop vocht verloor via haar ogen :') :+.

'I like science' :D

Wat ik overigens niet snap; ze weten toch waar Burnham Sr. naar toe gaat? Waarom niet op die locatie nog een tijdkristal achterlaten (in het heden) die alleen zij kan vinden of gebruiken? Of is de 'infinite location' al van toepassing? Ik dacht dat dit pas van toepassing zou zijn als de upload compleet was?

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 29-03-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:52
Ik kan Burnham beter verteren dan anderen hier maar dat deze aflevering 1000% voor het cliché "gaan voor de persoonlijke band boven het algemene doel" is gegaan, het is een brug te ver.

Gelukkig is er volgende week een nieuwe aflevering, dan kunnen we het doorslikken. Evil Leland is wel een pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Notna schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:48:
[...]

[...]

Je bedoelt dat de buis vol met nanobots die geïnjecteerd werden in Leland niet genoeg bewijs was ? :+
Control wil al het leven vernietigen. De Borg wil assimileren en zichzelf verbeteren. Ik zou diep teleurgesteld zijn wanneer dit een opmaat voor de Borg zou zijn (die dan ook nog gewoon ver weg in het Delta quadrant zitten).

Dit zijn schrijvers die bewust alles en iedereen op het verkeerde been zetten. Hebben ze al vaker gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Daar kan je wel altijd een verhaal om heen verzinnen. Kijk naar de Sphere bijvoorbeeld, die was 10.000 jaar oud en heeft doorheen zijn leven een berg data verzamelt. Nu wil Control die data om 'zelfbewust' te worden. Dat de data mij meer een AI lijkt (het kan zichzelf beschermen) en dat Control me al min of meer zelfbewust lijkt negeren we maar even ;) Wat als het Control niet lukt om die data te krijgen? Dan beslist het misschien om zelf data te gaan verzamelen en zoveel mogelijk te leren. En assimilatie wordt dan het nieuwe doel?

Al denk ik niet dat de naam Borg zal vallen want uiteraard leert Starfleet die naam maar later kennen.

Anderzijds, het kan uiteraard perfect dat er nog een cyborg-ras bestaat naast de Borg.

Trouwens, van wie komen de signalen nu waar de Discovery al de ganse tijd op jaagt?
Niet van de Red Angel blijkbaar.
mark-k schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:00:
[...]

Dat laatste zal uiteindelijk wel de oplossing worden gok ik
Hoe bedoel je? De Discovery zal niet worden vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

D-Three schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:56:
Daar kan je wel altijd een verhaal om heen verzinnen. Kijk naar de Sphere bijvoorbeeld, die was 10.000 jaar oud en heeft doorheen zijn leven een berg data verzamelt. Nu wil Control die data om 'zelfbewust' te worden. Dat de data mij meer een AI lijkt (het kan zichzelf beschermen) en dat Control me al min of meer zelfbewust lijkt negeren we maar even ;) Wat als het Control niet lukt om die data te krijgen? Dan beslist het misschien om zelf data te gaan verzamelen en zoveel mogelijk te leren. En assimilatie wordt dan het nieuwe doel?

Al denk ik niet dat de naam Borg zal vallen want uiteraard leert Starfleet die naam maar later kennen.

Anderzijds, het kan uiteraard perfect dat er nog een cyborg-ras bestaat naast de Borg.

Trouwens, van wie komen de signalen nu waar de Discovery al de ganse tijd op jaagt?
Niet van de Red Angel blijkbaar.

[...]

Hoe bedoel je? De Discovery zal niet worden vernietigd.
Dat denk ik dus wel, en dat daarom nooit meer een spore drive gebruikt zal/kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of de AI aka Control is een opmaat voor de Borg? :?

Want de manier waarop de fysieke Leland werd omgebouwd naar een 'enhanced' version, leek toch verdacht veel op wat ik al eerder (eigenlijk dus later) heb zien gebeuren als die lieve Borgjes iets overnamen... :Y

Dat injectienaalden gebeuren en het injecteren van nano-devices en vervolgens dat donkere ader patroon over de huid... Ziet er allemaal erg voorspellend/herkenbaar uit...

Ongeacht wat we vinden van vrijwel altijd vochtige oogjes van Burnham; we weten nu dat het in de familie zit. :+

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 29-03-2019 15:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
mark-k schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Dat denk ik dus wel, en dat daarom nooit meer een spore drive gebruikt zal/kan gaan worden.
Neen want de Discovery bestaat binnen 1000 jaar nog :P En er komt nog een seizoen 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk hoeveel afleveringen dit seizoen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:28:
Weet iemand eigenlijk hoeveel afleveringen dit seizoen heeft?
Dat je het überhaupt durft te vragen, dit had je maar drie klikken gekost. Maar joh, hier, alsjeblieft. IMDB: Star Trek: Discovery - Season 2

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frozenhands schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:39:
[...]

Dat je het überhaupt durft te vragen, dit had je maar drie klikken gekost. Maar joh, hier, alsjeblieft. IMDB: Star Trek: Discovery - Season 2
Dankjewel. En ja, ik durf te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Weet niet wat ik moet denken van deze aflevering. Aan de ene kant is het gewoon een leuke aflevering met genoeg 'te doen' zeg maar. Maar aan de andere kant is het een zwaar voorspelbare en alles behalve originele situatie waar we mee te maken hebben.

Hoe zit het nu met Dr. Burnham? Is die niet gewoon hartstikke dood nu dat ze in dat gat is getrokken zonder pak aan? Leland, gaan we daar nu actief achteraan of trekt die een sprintje naar het Delta Quadrant?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:33

g0tanks

Moderator CSA
Webgnome schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:32:
Hoe zit het nu met Dr. Burnham? Is die niet gewoon hartstikke dood nu dat ze in dat gat is getrokken zonder pak aan?
Ze zal wel (levend) eruit komen bij dat primitieve hutje dat ze heeft gebouwd.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Webgnome schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:32:
Weet niet wat ik moet denken van deze aflevering.
Ben door m'n voorraad azijn heen en de camera man was dit keer weer die dronken kerel. Zal allemaal wel, nu geen zin om veel woorden aan vuil te maken. Volgende week maar weer kijken, heb toch benieuwd hoe het af loopt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Daar waren ze weer de grote betraande ogen.
Alsof ze er niet genoeg van kregen in deze aflevering die verder best wel goed was.
Ben met het karakter Burnham nu wel een beetje klaar want het haalt eigenlijk de serie onverdiend naar beneden.
Goede aflevering die veel mogelijke openingen geeft voor meerdere seizoenen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Het verhaal an sich vind ik leuk om te volgen ondanks alle onmogelijkheden maar zoals al door anderen opgemerkt is Burnham echt te emo. Ik dacht dat deze serie juist zo inclusief moest zijn door een sterke vrouw te laten zien maar het enige wat ik zie is de bevestiging dat vrouwen emotionele wrakken zijn :P (niet te serieus nemen dit hé). Ook Tilly komt weer op een totaal ongepast moment tussen een gesprek met irrelevante data. Ook niet echt een sterk rolmodel voor vrouwen, veel te onzeker, hoe die ooit door de starfleet training is gekomen :?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Deze aflevering was best te pruimen; een stuk beter dan de vorige. :) De moeder van Burnham was goed geschreven; het was mooi om te zien hoe haar jarenlange strijd er voor had gezorgd dat ze weinig of geen ruimte meer liet voor haar emoties en hoe ze bijna geobsedeerd was door de strijd tegen Control. Ik denk dat wel een realistische impact is voor iemand in haar situatie.

The less good:
  • De omgang met de sphere-data. Het kon niet verwijderd worden, maar wel verplaatst naar het pak? Daarnaast; data kan zich niet verzetten tegen verwijdering. Een computervirus zou "tegen kunnen spartelen", maar uiteindelijk is een programma altijd beperkt tot het platform waar het op draait. Worst case hadden ze het schip op kunnen blazen. Niet echt fraai, maar wanneer het er op aan komt is de keus tussen 1 schip en de hele melkweg plus datzelfde schip is niet heel moeilijk.
  • De obligate camera-draai. Gelukkig dit keer beperkt.
En we hadden zowaar een aflevering waar de emoties van Burnham wel op hun plaats waren. :) Zo jammer dat ze in de voorgaande afleveringen ook regelmatig de waterwerken aanzette; daardoor was de impact nu veel minder dan het had kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:32

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb ook deze aflevering weer braaf gekeken, maar het begint gewoon steeds meer op een space soap te lijken, Goede Tijden in de ruimte...

Ik hoop dat we gauw het heelal verder ingaan om nog onbekende planeten en rassen gaan ontdekken. En om natuurlijk vijandig gezinde ruimteschepen af te knallen >:)

Dát is Star trek voor mij, niet dit emo gedoe met vage verhalen en complotten! Just my 2 cents... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@bvk hoewel ik +1 geef voor "soap" ben ik het er niet mee eens. het is eerder "been there done that, got the scars + tshirt to proof it" enzo ..
ik vind series met een rooie draad (evil bad guy) oid best vermakelijk, juist omdat er veel uitgediept kan worden. hoe die rooie draad ontwikkeld pff .. /care

Ik twijfel echter aan de computer evil terminator, insteek. op dit moment hebben we zoveel van dit soort films/series (i robot, terminator enzv) dat deze manier van vertellen gewoon saai is.
Enige nanobots is dat ipv "ST voyager" jaar 2300 oid nu al in 2100 gebeurd (TOS tijdperk)

ook beetje apart nu ik overover na denk is dat de red angel suit "near infinite" CPU power heeft, door space kan wandelen en drones heeft .. terwijl de suits op de discovery zelf (20 jaar na red angel suit) nog steeds moeite hebben om te overleven in space en snel kapot gaan.

En als die dark mater zoveel kracht kan geven waarom de F hebben ze dat dan nog niet in discovery gebouwd (star trek voyager gaf "plausibele" redenen waarom een tech niet handig was om continu te gebruiken)

Nee in deze zeggen ze gewoon F*ck the fans, weg met uitleg en plausibele zaken .. we doen Star wars na en leggen de werking uit van (bv lichtzwaard) "het werkt" en houden het daarbij.

ik beschouw dit meer als "andromeda" meets "star trek" en dat in een blender. = ST discovery

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Misschien schieten ze de Discovery wel een wormhole in ofzo naar een plek/tijd waar het schip 1000 jaar kan rondzweven om de sphere data veilig te stellen. De naam Discovery is generiek genoeg dat het volgende seizoen zich op de Enterprise af kan spelen :p

Een goede aflevering verder, met uitzondering van Burnham weer maar daar verwacht ik ook niet te veel. Er zit wel echt enorme vooruitgang in als je het vergelijkt met S1.

O ja, Control is duidelijk het begin van de Borg natuurlijk. Aan het eind van dit seizoen wordt deze vast verslagen maar zien we dat er een overlevend groepje nanobots in het Delta Quadrant terecht komt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Er vanuit gaande dat Discovery in canon blijft met wat er in dit artikel beschreven wordt, is deze link wel een (enorme) spoiler.

Nu had ik ook gewoon niet kunnen klikken, maar zelfs het verwijzen hiernaar
spoiler:
(in dit geval '1000 jaar later')
is imo nogal een spoiler over hoe het verhaal zich kan of gaat ontwikkelen.

spoiler:
Immers geeft het artikel aan dat Discovery ruim 1000 jaar later verlaten ronddrijft met enkel een AI aan boord. Een AI die Discovery nu niet heeft, maar Control wel is in de huidige Discovery tijdlijn. Getuige de laatste afleveringen en wat daar in gebeurt is (ook mbt tijdreizen) is het niet zo heel lastig om te bedenken wat het eventuele verloop dus gaat zijn.

Ik zou het dus ook in spoiler tags zetten voor één ieder die niet teveel wilt speculeren. Maar wellicht zie ik er teveel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

NMH schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:55:
Deze aflevering was best te pruimen; een stuk beter dan de vorige. :) De moeder van Burnham was goed geschreven; het was mooi om te zien hoe haar jarenlange strijd er voor had gezorgd dat ze weinig of geen ruimte meer liet voor haar emoties en hoe ze bijna geobsedeerd was door de strijd tegen Control. Ik denk dat wel een realistische impact is voor iemand in haar situatie.
Ik krijg juist de indruk dat de moeder ook onder control is. Die is tijdens haar obsessie besmet geraakt en is nu averechts bezig met al haar pogingen. :P

@vso de deus ex machina is sterk in deze serie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom doet iedereen hier alsof er maar 1 Discovery kan zijn? Was er ook maar 1 Enterprise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

.oisyn schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:15:
Waarom doet iedereen hier alsof er maar 1 Discovery kan zijn? Was er ook maar 1 Enterprise?
Maar die had nog een serienummer tenminste én wijzigde ool qua uiterlijk; Discovery heet tot dusver alleen Discovery, ook mbt aanduiding op het schip (tenzij ik dat gemist heb) en heeft ook maar 1 iteratie gehad tot nu toe (uiterlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 30-03-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Notna schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:20:
[...]

Maar die had nog een serienummer tenminste én wijzigde ool qua uiterlijk
Wat je alleen maar weet omdat erover verteld is. Of is alles in het ST universum al bedacht?
Discovery heet tot dusver alleen Discovery
NCC-1031
en heeft ook maar 1 iteratie gehad tot nu toe (uiterlijk)
Tot nu toe ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 23:50

Sméagol

Master of Mayhem

Notna schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:12:
[..]
Er vanuit gaande dat Discovery in canon blijft met wat er in dit artikel beschreven wordt, is deze link wel een (enorme) spoiler.
Hoewel ik persoonlijk liever anders met spoilers omga, is het beleid op Tweakers meestal "is het uitgezonden dan zijn spoiler tags niet nodig." En de betreffende short staat gewoon op Netflix dus had je al kunnen zien.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Gonadan schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Ik krijg juist de indruk dat de moeder ook onder control is. Die is tijdens haar obsessie besmet geraakt en is nu averechts bezig met al haar pogingen. :P

@vso de deus ex machina is sterk in deze serie. ;)
leuke speculatie :)

Wat voor mij star trek --> star trek maakt = semi realistische dingen .. niet van "o laten we maar ff element x gebruiken dat veel power heeft maar niet bruikbaar is voor bv wapens en andere nuttige zaken zoals voortstuwing ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Boekverbranding is een goed iets en dyslectici zijn de redders der mensheid. Zo. Laatste ep ook weer samengevat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hebben meer mensen hier last van de matige geluidskwaliteit van deze serie op Netflix?
Het lijkt wel alsof de dialogen een lage sampling rate hebben. Het is echt irritant.
Twee vrienden merken hetzelfde, en bij één heb ik dit ook zelf gehoord.
Bij andere (Netflix) series heb ik hier geen last van, het is vooralsnog alleen merkbaar bij ST:D.
Ik krijg gewoon het DD+ geluidssignaal door, net als bij de meeste andere Netflix series.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:40:
Hebben meer mensen hier last van de matige geluidskwaliteit van deze serie op Netflix?
Het lijkt wel alsof de dialogen een lage sampling rate hebben. Het is echt irritant.
Twee vrienden merken hetzelfde, en bij één heb ik dit ook zelf gehoord.
Bij andere (Netflix) series heb ik hier geen last van, het is vooralsnog alleen merkbaar bij ST:D.
Ik krijg gewoon het DD+ geluidssignaal door, net als bij de meeste andere Netflix series.
Dat vroeg ik mij nou ook al de hele tijd af. Ik heb hier toch een aardig mooi setje staan (Dali) en bij alles klinkt het geluid kraakhelder behalve hier. Het is echt om te janken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb eigenlijk geen goede hoop meer voor de Picard serie als ik deze video mag geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Inmiddels ook weer gekeken, ik had het dus mis, gaan ze toch voor de "Moeders en dochters lijken heel veel op elkaar" verklaring. :/ Verder vond ik het een leuke aflevering.

Over alle Borg speculatie hierboven: was de Control bij Leland niet de Control van 900+ jaar in de toekomst die al het leven al heeft uitgeroeid (dus waarschijnlijk ook de Borg)? In dat geval kan hij de nanoprobe technologie toch gewoon over genomen hebben van de Borg?
Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie