Net enkele afleveringen ingehaald... En waar ik na de laatste aflevering nu aan denk is; waar komt die 'Control' plots vandaan? Heb ik iets gemist en werd dit reeds eerder genoemd?
En hoe kan Control plots beslissen om data te stelen om zelfbewust te worden als het nog niet eens zelfbewust is? 'Zelfbewustzijn' is letterlijk bewust zijn van jezelf, van jouw eigen identiteit. En vooral, hoe kan het een probe aanpassen en terug reizen in de tijd om die shuttle aan te vallen en uiteindelijk Airiam te infecteren? Het is alsof je terug reist in de tijd om jezelf te verwekken?

Heb ik hier ook iets gemist of denk ik gewoon te ver?
Dit deed me trouwens wel denken aan mijn favoriete short 'Calypso'. De AI van Discovery was geëvolueerd en extreem geavanceerd. Ik vroeg me al af hoe dit kon... Maar misschien komt dit ook door de data van de sphere? De data dus die control wou? Het zou leuk zijn als ze hier op inhaken maar dat zal wel niet
Trouwens, volgens mij klopt de theorie dat Burnham de 'red angel' is niet. Spock zei dat de engel voor het eerst aan hem verscheen de nacht dat Burnham wegliep van thuis en hem toonde waar ze was en hoe ze stierf. Daardoor werd Burnham gered. Hoe kan iemand in de tijd terug keren om zichzelf te redden van zijn dood? Moeilijk als je dood bent.
Dus dacht ik dat de 'red angel' gewoon Spock zelf moet zijn? Stamets vraagt aan Spock: "Weet je waarom de Rode Engel jou koos? Wat maakt jou uniek?"... Wel, het unieke aan iedere persoon is de persoon zelf, dacht ik?

Het lijkt me enigszins logisch als je terug gaat in de tijd dat je jezelf wilt waarschuwen?

Maar die theorie zal niet kloppen want de engel lijkt een vrouw te zijn. En afhankelijk van hoe ver uit de toekomst de engel komt, bestaat Spock in die tijdlijn niet meer want hij zit in de Kelvin-timeline
Een vrouw dus... En waarom rood... Tilly heeft rood haar? Oh no..
[
Voor 8% gewijzigd door
D-Three op 22-03-2019 07:25
]