Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

.oisyn schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:19:
Serieus? SQL injecties? 8)7

[...]

Klopt, dat was ook al enorm evident in de vorige aflevering.
Daar kromde mijn tenen ook nogal van. Klonk als mijn schoonmoeder die een hippe term ergens gehoord heeft en random in een gesprek gooit :')

Verder een toffe aflevering :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
.oisyn schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:19:
Serieus? SQL injecties? 8)7

[...]
Ik dacht dat een foutje van de vertaler was.. zal het eens terug kijken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Webgnome schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:54:
[...]

Ik dacht dat een foutje van de vertaler was.. zal het eens terug kijken
Nope

https://www.reddit.com/r/...injections_mild_spoilers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de opmerking over de teleporter wel leuk, je wordt gekopieerd en het origineel wordt verwijderd . . . :*) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:04

NMH

Moderator General Chat
Ja, dat viel mij ook al op. Gevalletje leuk geprobeerd maar de plank behoorlijk misslaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

MazeWing

The plot thickens...

Vond het een zeer goede aflevering en hoop dat ze deze kwaliteit vasthouden.

Die Red Angel is zeer interessant en zorgt ervoor dat de tijdlijn anders gaat lopen en Discovery dus een geheel eigen tijdlijn kan creëren zonder volledig rekening te houden met de bestaande tijdlijn(en). Een beetje dus zoals de Star Trek reboot.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Gewoon een toppie aflevering.
De Red Angel is zoals ik al eerder geschreven heb vlgs. mij de tijdreiziger zoals in ST Enterprise voor het voetlicht trad. De aankleding lijkt er i.i.g. op.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
-36- schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:05:
[...]

Die 3 rode lampjes in haar oog zijn toch een computervirus uit de toekomst ofzo? Lijkt me idd wel duidelijk dat zij de saboteur is.

Verder grappig die intro, krijg bij de laatste afleveringen sowieso wat meer een StartTrek gevoel dan het vorige seizoen en op wat blauwe vlekken en strepen na is het camerawerk ook een stuk prettiger om naar te kijken
Het was redelijk in your face vond ik zelfs!

Wat me een beetje irriteert. Het is een character waar we 0 van weten. 0 binding mee hebben. Ze is een of ander mechanisch wezen. Maar we weten niks van haar soort. Het boeit me niet zoveel.

Voor de rest gaat het zeker de goeie kant op met ST:D. Echter, heb ik met The Orville nog wel meer het Star Trek gevoel. En ben een stuk meer geïnvesteerd in die characters.

spoiler:
(Hoewel ik het vertrek van Alara al lang en breed vergeten ben. :P.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Wat me een beetje irriteert. Het is een character waar we 0 van weten. 0 binding mee hebben. Ze is een of ander mechanisch wezen. Maar we weten niks van haar soort. Het boeit me niet zoveel.
Dat is nu juist ook het idee denk ik. Langzaam maar zeker een ander persoon naar voren schuiven zodat je , na de Burnam periode, mee verder kunt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:32

-36-

Trust me. I'm an amateur

Naj_Geetsrev schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:38:
[...]

Het was redelijk in your face vond ik zelfs!
[/spoiler]
Ja dat bedoel ik, het stond er bij de reactie NMH alsof het een gok was. Maar idd moeilijk te missen.
Webgnome schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:02:
[...]

Dat is nu juist ook het idee denk ik. Langzaam maar zeker een ander persoon naar voren schuiven zodat je , na de Burnam periode, mee verder kunt.
Spock en Burnham samen in een shuttle biedt wel mogelijkheden }) 1 photontorpedo en die hele soapdrama verhaallijn kan gelijk afgekapt worden. Dan mag Burham bij de ontknoping nog één keertje als daadwerkelijk engeltje afscheid komen nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Laatste aflevering van Voyager aan het kijken. Trekt me toch meer dan Discovery. Zit nu te denken dat een Star Trek serie van 1 of 2 seizoenen op Aarde wel wat lijkt. Geen Usa ofzo maar ergens in Ierland of België. Of Zuid-Afrika ofzo. En dan chronologisch vanaf eerst contact tot original de geschiedenis van de Aarde uit doeken doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Aganim schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:13:
@Timminator, zeker.. Van alle karakters vind ik de nieuwe Georgiou de leukste, heerlijk hoe ze iedereen naar haar hand weet te zetten, die scenes zijn me eigenlijk altijd te kort. Michelle Yeoh heeft het volgens mij prima naar haar zin in die rol, daar zie ik graag meer van. Sowieso geen vervelende vrouw om naar te kijken. O-)
Ik vind het één van vervelendste zaken aan de nieuwe serie, weten dat Georgiou een te grote rol heeft om gewoon een keer gedood te worden. Maar ik zou zo graag zien dat ze eruit gehaald wordt. Voor mij slaat het nergens op. We hebben met afstand de grootste oorlogsmisdadigster, die vooral druk bezig is geweest met genocide plegen. En die mag nu leuk haar dingetje doen in dit universum. Ze hoeft nog geen eens moeite te doen om de hele handel naar haar hand te zetten, door de twijfelachtige competentie van iedereen om haar heen. Die hele baas van sector 31 zou toch wel iets beter zijn best mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb het 2e seizoen nog niet gezien maar in het 1e seizoen vond ik die Georgiou toch wel een leuk karakter.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:45

Aganim

I have a cunning plan..

Sissors schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:27:
[...]

Ik vind het één van vervelendste zaken aan de nieuwe serie, weten dat Georgiou een te grote rol heeft om gewoon een keer gedood te worden. Maar ik zou zo graag zien dat ze eruit gehaald wordt. Voor mij slaat het nergens op. We hebben met afstand de grootste oorlogsmisdadigster, die vooral druk bezig is geweest met genocide plegen. En die mag nu leuk haar dingetje doen in dit universum. Ze hoeft nog geen eens moeite te doen om de hele handel naar haar hand te zetten, door de twijfelachtige competentie van iedereen om haar heen. Die hele baas van sector 31 zou toch wel iets beter zijn best mogen doen.
Het competentieniveau van Leland mag wel wat hoger inderdaad, maar wat betreft oorlogsmisdadiger...Tja, ik vergelijk het maar met een Werner von Braun-achtige constructie: we weten dat je (gigantisch) stinkt, maar we hebben je hulp nodig en dus zijn we bereid om je een nieuwe start te gunnen.

En heel eerlijk gezegd: heel Discovery zit vol met vergezochte zaken, deus ex'en en ga zo maar door. Infiltratie op een klingonschip om daar een schreeuwende discobol onder de neus van de brugbemanning te plaatsen iemand? Over incompetent gesproken. :+ d:)b

Dan kan dit stukje comic relief we ook nog wel bij, beter dan het ge'ADHD van Tilly wat mij betreft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Toen ik dat hoorde, fronste ik meteen m'n wenkbrauwen Spock-stijl... hoe komen ze er bij, alsof er in die tijd nog SQL zou zijn -- en als het er nog zou zijn, dan zouden SQL injecties toch echt wel een "thing of the past" moeten zijn...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006

Aganim

I have a cunning plan..

Wildfire schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:43:
[...]

Toen ik dat hoorde, fronste ik meteen m'n wenkbrauwen Spock-stijl... hoe komen ze er bij, alsof er in die tijd nog SQL zou zijn -- en als het er nog zou zijn, dan zouden SQL injecties toch echt wel een "thing of the past" moeten zijn...
Ik weet ook niet wat schokkender is, dat SQL dan nog geen zachte dood gestorven is of dat ze nog steeds niet hebben geleerd om gebruikersinput op te schonen. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aganim schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:45:
[...]

Ik weet ook niet wat schokkender is, dat SQL dan nog geen zachte dood gestorven is of dat ze nog steeds niet hebben geleerd om gebruikersinput op te schonen. queries aan elkaar rijgen met stringbewerkingen :F
FTFY ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Aganim schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:45:
[...]

Ik weet ook niet wat schokkender is, dat SQL dan nog geen zachte dood gestorven is of dat ze nog steeds niet hebben geleerd om gebruikersinput op te schonen. :F
Volgende week zal blijken dat Java en Flash nog steeds bestaan.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Wildfire schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:52:
[...]

Volgende week zal blijken dat Java en Flash nog steeds bestaan.

:P
Wat dacht je van de comeback van Basic? ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
sjaool schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:56:
Wat dacht je van de comeback van Basic? ;)
Nah, Fortran 2250. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Wees blij dat niet dat hele schip op nodejs draait..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 14:22
Webgnome schreef op maandag 11 maart 2019 @ 06:25:
Wees blij dat niet dat hele schip op nodejs draait..
Met Node Red kun je anders leuke interfaceschermpjes maken die het goed doen als space ship console hoor.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 14:58

MazeWing

The plot thickens...

Sissors schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:27:
[...]

In het mirror-universe was zijn een persoon die genocide had gepleegd. In het "normale" universum is zijn een zeer gewaardeerde kapitein met een uitstekende staat van dienst. Op een handjevol mensen na weet niemand dat de huidige Georgiou de variant uit het mirror-universe is.

Los van dit alles is al aangekondigd dat er een spin-off van Section 31 komt met haar in de hoofdrol (ergens in 2020/2021). Verwacht dus niet dat ze er plots uitgehaald wordt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 14:50
Is seizoen 2 nu afgelopen op Netflix? Weekje geleden begonnen met kijken van dit seizoen en elke aflevering enthousiaster geworden. Wat een top afleveringen zitten er tussen :). Die Red Angel is echt heel boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nee, dit seizoen heeft in totaal 14 afleveringen. We zijn nu bij aflevering 8 ("If Memory Serves"); morgen komt de aflevering 9 "Project Daedalus" online en volgende week aflevering 10 "The Red Angel". De laatste waarvan ik de release date weet, is 11 ("Perpetual Infinity"). Die komt op 28 maart online.

Daarna volgen dus nog zeker drie afleveringen, maar daar weet ik de release dates niet van.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:41:
Nee, dit seizoen heeft in totaal 14 afleveringen. We zijn nu bij aflevering 8 ("If Memory Serves"); morgen komt de aflevering 9 "Project Daedalus" online en volgende week aflevering 10 "The Red Angel". De laatste waarvan ik de release date weet, is 11 ("Perpetual Infinity"). Die komt op 28 maart online.

Daarna volgen dus nog zeker drie afleveringen, maar daar weet ik de release dates niet van.
Je maakt me heel blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Volgens http://epguides.com/StarTrekDiscovery/ is het gewoon iedere week totdat het afgelopen is halverwege april :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:22:
Is seizoen 2 nu afgelopen op Netflix? Weekje geleden begonnen met kijken van dit seizoen en elke aflevering enthousiaster geworden. Wat een top afleveringen zitten er tussen :). Die Red Angel is echt heel boeiend.
Volgens imdb gaat dit seizoen 14 afleveringen tellen (en is seizoen 3 alvast aangekondigd ook).
Dus het zal nog wel even blijven lopen op netfllix :)

edit: nota voor zelf: eerst checken of er een nieuwe pagina met reacties is bijgekomen voordat we nogmaals hetzelfde posten...

[ Voor 11% gewijzigd door roeleboel op 14-03-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:22
Edit: even refreshen helpt.

[ Voor 93% gewijzigd door Mugwump op 14-03-2019 17:39 ]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Zo jammer dat Airiam degene is die dood gaat, had gehoopt op Burnham zodat we eindelijk eens wat meer van de rest van de crew gingen zien. Wishful thinking natuurlijk maar die hele focus op Burnham is wat deze serie imho geen goed doet. Een tweetal 8)7 momenten waar ik echt denk WTF en die me uit het verhaal halen:

- Tilly die elke keer op de brug uit het niets compleet onprofessioneel meerdere aanspreekt, nu ook weer met de admiraal. Je mag toch verwachten dat een starfleet officer beter weet/kan! Ik snap dat het een soort van comic relief is maar kom op zeg.
- Burnham die op het laatst maar niet die airlock open kan doen ;( en dan moet notabene commander Nahn, die we eigenlijk niet kennen, het doen want oh oh wat is het emotioneel moeilijk voor Burnham. Die Burnham die Burnham! denk ik op zo'n moment want hoe kan jij met dit soort gedrag een hoge officier zijn in starfleet :?

Is er dan niks positief te vermelden? Ja zeker wel, het verhaal an sich begint interessant te worden en de camera voering is ook stukken verbeterd (behalve die compleet onnodige op zijn kop shot in het begin bij de shuttle). Al met al gaat het langzaam de goede kant op!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Damn, spoilers... :X Had je die nou niet even in een spoiler-tag kunnen zetten? :-(

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AtleX schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:23:
[...]

Damn, spoilers... :X Had je die nou niet even in een spoiler-tag kunnen zetten? :-(
De eerste zin ook 8)7. Maar ja, de episode is geaired. Je weet dat dat je het topic moet mijden als je nog niet bij bent :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

AtleX schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:23:
[...]

Het is gewoon beschikbaar op Netflix dus volgens het beleid is dat niet de bedoeling :> . Ik zelf lees de reacties in dit topic niet tot ik de aflevering heb gezien. Excuus als ik het voor jou gespoilered heb maar wanneer kan ik dan wel inhoudelijk ingaan op de aflevering zonder spoiler tags?
.oisyn schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:27:
[...]

De eerste zin ook 8)7. Maar ja, de episode is geaired. Je weet dat dat je het topic moet mijden als je nog niet bij bent :)
Ok, dat is misschien inderdaad een hele grote spoiler maar het is 16:2819 en de aflevering is al de hele dag beschikbaar. Normaal zijn er hier al een paar reacties en zoals jezelf zegt als je geen spoilers wilt moet je wegblijven uit dit topic >:)

[ Voor 33% gewijzigd door gws24 op 15-03-2019 16:30 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

.oisyn schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:27:
[...]

gws24 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:27:
[...]
Het is gewoon beschikbaar op Netflix dus volgens het beleid is dat niet de bedoeling :> .
Uh, het is inderdaad alweer vrijdag. :X Mijn excuses.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AtleX schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:28:
[...]

[...]

Ja ik maakte dezelfde fout, ik klikte gewoon nietsvermoedend het topic open. Als ik dan al meteen een hele grote spoiler lees is dat natuurlijk wat onfortuinlijk, maar nog steeds mijn eigen schuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

AtleX schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:28:
.oisyn schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:35:
Ja ik maakte dezelfde fout, ik klikte gewoon nietsvermoedend het topic open. Als ik dan al meteen een hele grote spoiler lees is dat natuurlijk wat onfortuinlijk, maar nog steeds mijn eigen schuld :P
Geen probleem, ik kan me goed voorstellen dat je niets vermoedend de hele week bij een nieuwe post dit topic aanklikt omdat je het bv gebookmarked hebt en dat mijn post nogal rauw op je dak valt dus excuus is echt niet nodig.

EDIT: Of is Airiam wel echt dood? >:) Laat het speculeren beginnen!! Heb zo'n vermoeden namelijk dat ze later nog wel een keer terug komt.

[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 15-03-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Persoonlijke gevoelens over laatste ep:

Burnham vs. Spock: Spock te emotioneel. Klopt niet. Begon al niet goed, maar dat schaakspel was wel zo verschrikkelijk voorspelbaar kwa gang van zaken. :?

Tilly wenste ik eerder een paradoxaal holodeck-programma toe, waar ze nooit meer uit zou kunnen komen, maar nu wens ik haar ook Borg-implantaten toe om iets normaler te kunnen praten. Met iets meer...zelfverzekerdheid. Wat een verschrikking. En dat ze een marathon wint is gewoon onzin. Ze doet het schip trillen met haar rennen. Een tientonner. Geen ST Officer.

Red Angel is uiteraard Burnham, en zag ik eerder in seizoen 2 als een makkelijk excuus om naar meer afzonderlijke, avontuurlijke afleveringen te kunnen gaan.
Wordt in mijn opinie nu iets interessanter.
Ik was daar te voorbarig over, daar is over nagedacht. :D

Mijnenveld: Sjonge jonge, wat een makkelijke actiescene met een zeer vorspelbaar einde. :F
Daarna nog wat "Alien"-stijl actie, in een zeker tof laatste kwartier. :Y

Echter krijg ik het gevoel dat dit een voor eeuwig durende cliffhanger wordt.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Vergeten ze nou het hele laatste deel dat ze transporters hebben? Misschien dat ze binnen niet weggebeamd kunnen worden maar buiten het station had het moeten lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

HMC schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:26:
En dat ze een marathon wint is gewoon onzin. Ze doet het schip trillen met haar rennen. Een tientonner. Geen ST Officer.
Misschien heb ik iets gemist maar dat was toch de vorige aflevering waar ze na 5 minuten stil staan alsnog wint :+
ErikT738 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:03:
Vergeten ze nou het hele laatste deel dat ze transporters hebben? Misschien dat ze binnen niet weggebeamd kunnen worden maar buiten het station had het moeten lukken.
Tja, logica en tv shows is geen goede combinatie :P . In onze herinnering was alles logisch in st:ng of St:d9 maar dat was echt niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

gws24 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:12:
[...]

Misschien heb ik iets gemist maar dat was toch de vorige aflevering waar ze na 5 minuten stil staan alsnog wint :+
Klopt, maar is nu nog overduidelijker. Keeps gaining. Niet ST-officer-waardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Heb de aflevering zojuist gezien en ik moet toch wel zeggen dat ik mijn heb vermaakt. Afgezien van het nogal voorspelbare scenario en de vele bekende irritatiefactortjes heb ik mij dus wel vermaakt. Spock is wat mij betreft net iets te gevoelig maar misschien is dat nu juist het doel. Om de menselijke kant ( hij is immers half mens) te laten zien.

Dat we van Airiam af zijn vind ik wel een beetje jammer. Dat verhaal lijntje hebben ze volgens mij net iets te snel de nek omgedraaid. Want was is nu project Daedalus? Wat is er nu gebeurt met Project 31? Weten die eigenlijk wel of misschien niet dat er een stel hoog geplaatsten zijn bevroren?

nog zoveel vragen...

wat ik wel irritant begin te vinden is het gezeur over Tilly. Ja die kan onzeker overkomen en ja die is niet zo broodmager als de rest van de crew maar zullen we nou maar gewoon even aannemen dat die de academy heeft doorlopen en daar gewoon thuishoort?

@HMC wat je zegt over dat ze geen marathon kan lopen? Sorry maar je weet dat dat onzin is als je gewoon eens kijkt naar het gemiddeld deelnemersveld bij een willekeurige marathon. Daar lopen genoeg 'tilly's' rond. Zullen daar gewoon eens over op houden?

[ Voor 29% gewijzigd door Webgnome op 15-03-2019 20:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Het begint steeds meer op The Bold And The Beautiful te lijken.. goeie god.. Goede zaak dat Spock Burnham even op dr plaats zet! Maar jammer dat hij dan weer wordt neergezet als de emotionele gek door dat bord omver te slaan.

Deze aflevering viel mij ook op hoe-veel vrouwvolk er op de bridge rondloopt vergeleken met de mannen. We hebben Pike, Saru (alien) en Black dude comms guy en dat is het wel zo'n beetje.

Ben helemaal voor emancipatie maar dit slaat wel een beetje door.. De security officer Nahn mag overigens wel blijven, de rest mag allemaal, net als Airiam, door de airlock naar buiten wat mij betreft :w Alhoewel ik Airiam liever ook had gehouden.

Edit: Dit seizoen wordt Airiam overigens door een andere actrice gespeeld viel mij op. De actrice die haar vorige seizoen speelde Sara Mitich zit nog steeds in de serie maar dan als Lt. Nilsson.

[ Voor 15% gewijzigd door Pendaco op 15-03-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:08

g0tanks

Moderator CSA
Zwakste deel van deze aflevering is naar mijn mening die emotie van Burnham omtrent de airlock.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
g0tanks schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:30:
Zwakste deel van deze aflevering is naar mijn mening die emotie van Burnham omtrent de airlock.
We weten toch zo onderhand wel dat dat haar bestaansrecht is in de serie?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Deze laatste ep bevestigd wel de theorie van iemand dat de red angel Burnham zelf is

"It wanted me to killl you as you are important"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:52
Pendaco schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:06:
Deze aflevering viel mij ook op hoe-veel vrouwvolk er op de bridge rondloopt vergeleken met de mannen. We hebben Pike, Saru (alien) en Black dude comms guy en dat is het wel zo'n beetje.
De supporting cast vind ik veel gelijken op wandelende Alexa speakers. Uiteindelijk kom je niet veel te weten over Detmer en Owosekun en ze zitten er maar om te antwoorden op vragen en commando's van Pike en Burnham. En dan had je nog Laforge kloon transporter guy, wie moet dat wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Pendaco schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:06:
Maar jammer dat hij dan weer wordt neergezet als de emotionele gek door dat bord omver te slaan.
Voor mijn gevoel was dit om ons te laten denken dat Spock wel in staat zou kunnen zijn om te kunnen moorden (scène in die inrichting). Zwaar leunend op emotie ipv logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste aflevering gezien en ik kan niet aan de indruk onttrekken dat Airiam is "opgeofferd" omdat de actrice niet meer wou of dat ze er contractueel niet meer uitkwamen en dat ze dit verhaaltje er omheen hebben getoverd om haar niet 'zomaar' te laten verdwijnen. Het zou niet voor de eerste keer zijn . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Welke actrice? Ik lees twee posts eerder dat juist de actrice een andere rol heeft gekregen. Alsof ze juist op die manier aan boord is gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Even los ervan dat we uiteraard een station dat zover bekend in handen is van een vijand binnen gaan dringen zonder enig veiligheidspersoneel, maar waar ik me dan weer vooral aan irriteerde was dat na het gevecht Burnham, of uberhaupt ook maar iemand op de brug van de Discovery, het geen ene drol uitmaakt dat een mede officier daar ligt te stikken. En er was echt wel de tijd om even te kijken of diegene nog leefde en hoe het ermee ging.

En tja, Tillie. Haar gewicht heb ik geen problemen mee, maar ik had gehoopt dat het idiote gedrag wat minder was nadat ze niet meer die parasiet in d'r had. Maar dat valt tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
gws24 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:40:
EDIT: Of is Airiam wel echt dood? >:) Laat het speculeren beginnen!! Heb zo'n vermoeden namelijk dat ze later nog wel een keer terug komt.
Alles is mogelijk, het is sci-fi. Misschien wordt ze wel een avatar van Control. :)
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat project Daedalus ofwel de bouw van Control is of een onfortuinlijke poging om Control te upgraden wat een beetje gebackfired heeft. Maar het kan net zo goed iets anders zijn. :)
wat ik wel irritant begin te vinden is het gezeur over Tilly. Ja die kan onzeker overkomen en ja die is niet zo broodmager als de rest van de crew maar zullen we nou maar gewoon even aannemen dat die de academy heeft doorlopen en daar gewoon thuishoort?
Onzeker vind ik helemaal niet erg, dat zou zelfs juist wel een mooie verhaallijn kunnen zijn ("onzekere ensign die aan zelfvertrouwen wint"). Gewicht maakt mij ook helemaal niet uit, maar haar gedrag vind ik regelmatig niet bij een officier passen.
wimpie007 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:31:
Deze laatste ep bevestigd wel de theorie van iemand dat de red angel Burnham zelf is

"It wanted me to killl you as you are important"
Het is nog niet zeker en het kan ook nog een andere kant op, maar het zou ook een goede verklaring zijn waarom de angel Spock uitkoos.

Goed, nieuwe week, nieuwe aflevering. Op zich best een aflevering die goed wegkeek, maar er waren wel een paar serieuze minpunten als je even doordacht. Ik ga even kritisch zijn. :)

The good:
  • We leren eindelijk wat meer over de backstory van Ariam. Wel jammer dat ze vervolgens aan het eind van de aflevering het loodje legt. Nu voelt het een beetje of de backstory er alleen was om haar dood meer impact te laten hebben dan de gemiddelde TOS redshirt.
The less good:
  • De draaiende camera in het begin. Gelukkig niet zo irritant als het wel eens geweest is, maar toch. Wat wel grappig is, naar het einde toe is er een bullet-time achtige sequence als Burnham en Airiam in gevecht zijn. Daar had een draaiende camera wel toegevoegde waarde gehad.
  • Tilly die een partijtje tegen de admiraal ramblet in het begin. Een beetje quirkiness is helemaal niet erg, maar ik vind dit niet passen bij een officier, en al helemaal niet tegen een meerdere.
  • De rol van section 31. In DS9 werd het geintroduceerd als een geheime organisatie die vanuit de schaduwen werkt en bij zeer weinigen bekend was. Hier lijkt het gewoon een afdeling van Starfleet die breed bekend is en kennelijk ook functioneert als strategische denktank. Die twee kan ik niet echt met elkaar rijmen.
  • Admiral Patar die een logic extremist zou zijn. Volgens eerdere afleveringen zijn de logic extremists effectief een terroristische organisatie. Nou neemt S31 wel meer schimmige figuren aan, maar ik zie even niet in hoe iemand die behoort tot een club die vind dat de Federation een "failed experiment" is nu opeens aan het werk is bij een organisatie die de belangen van de Federation claimed te behartigen.
  • Burnham die zich er niet toe kan bewegen de airlock te openen. Het was duidelijk dat zijzelf en het schip er aan zouden gaan als ze het niet deed. Airiam zei dat ze het moest doen, Pike beval haar het te doen en zij heeft effectief een breakdown en uiteindelijk moet Nhan het doen. Is het een kutsituatie? Ja. Is het makkelijk? Nee. Maar als je een Starfleet officer wilt zijn moet je wel de moeilijke keuzes kunnen maken. Vergelijk TNG waar Troi in de bridge officer test moest aantonen dat ze bereid was om iemand op te offeren om het schip te redden als de situatie zich voordeed. Als ik Pike was zou ik nu wel mijn twijfels hebben over haar geschiktheid als officier. (Wat ik me overigens wel afvraag is waarom ze haar helm niet opzette. Dan was ze geen bedreiging meer (want ze zweeft in de ruimte) maar had ze het wel overleefd. Dan hadden ze wellicht kunnen proberen haar te deprogrammeren.)
Random observations:
  • We weten dat Saru een breder spectrum kan zien dan de meeste mensen. Wat interessant is dat hij dat ook kon via een beeld op een scherm. Maar waarom zou een scherm UV/infrarood laten zien als toch bijna niemand dat kan zien?
  • Een AI Control noemen is kind of asking for it. :) Control deed me overigens sterk denken aan Skynet uit de Terminator franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 00:16
Deadalus was toch een sub quantum transporter in s4 van st:ent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-08 13:28
ErikT738 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:03:
Inderdaad! Dat irriteerde mij de hele tijd. Het haalde alle spanning uit de ‘emotionele scene’ van impeding death van iemand die we net deze aflevering leren kennen :O Anyway ik zat me de heletijd af te vragen waarom ze niet gewoon konden beamen. Toen ze de ruimte in werd gezogen dacht ik nog ‘ze kunnen dr nu toch prima vanuit space beamen, dat werkt zo vaak. Gewoon directly to sickbay etc. En dan op het eind: ja hoor, ze leeft gewoon nog even een halfuur in space!

Af en toe heb ik het idee dat Saru de enige competente crewman is en nu ook die Nahn (die iedereen even vergeten was. Niemand die life signs checkt??), die wel weet op te krabellen en haar werk weet te doen ondanks alles. Oja, zij was de enige die robotmevrouw al op het spoor was. Maar toch niet direct schieten wanneer Pike ze oproept. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:30:
Laatste aflevering gezien en ik kan niet aan de indruk onttrekken dat Airiam is "opgeofferd" omdat de actrice niet meer wou of dat ze er contractueel niet meer uitkwamen en dat ze dit verhaaltje er omheen hebben getoverd om haar niet 'zomaar' te laten verdwijnen. Het zou niet voor de eerste keer zijn . . .
Dure make-up :p
Zal wel een tijdje duren voor dat allemaal netjes erop zit.

(had dat helemaal bij Inhumans, eerste aflevering Medusa's haar eraf, scheelt weer een hoop fx die je moet gebruiken om dat haar te animeren)

Dat ze niet kunnen beamen binnen dat S31 HQ is best logisch, was een gevangenis, lijkt me niet dat je dan zomaar gevangenen eruit moet kunnen beamen.

Airiam was niet meer te redden en offerde zichzelf op, ik begreep dat ze door haar aanpassingen wel zou kunnen overleven in de ruimte, maar dat ze dat uitschakelde omdat ze wist dat ze niet meer te redden was. Alleen beetje jammer dat ze pas in deze aflevering met een wat langer verhaal kwamen om der karakter te onderbouwen.

[ Voor 27% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 16-03-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik probeer zoveel mogelijk spoilers over seizoen 2 te vermijden en wil pas gaan kijken als ik alles in 1 keer kan bingewatchen. Kan iemand me vertellen hoeveel afleveringen er nog komen / wanneer het seizoen compleet op Netflix staat? Dan kan ik daarna dit topic weer vrolijk mijden ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Jorgen Kom zeg, zoek de show even op op Wikipedia ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

.oisyn schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:52:
@Jorgen Kom zeg, zoek de show even op op Wikipedia ofzo :)
Op de NL wiki staat het niet; de Engelse wiki heeft alleen de VS data en ik wil geen spoilers.
Maar sorry hoor :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NL release loopt gelijk met de VS. Wat hier staat kun je dus aanhouden: Wikipedia: Star Trek: Discovery :)

[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 17-03-2019 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik weet zeker dat Tilly de reden is dat de disruptor is uitgevonden. }:|

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gonadan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:16:
Ik weet zeker dat Tilly de reden is dat de disruptor is uitgevonden. }:|
Dat nou ook weer niet. Maar regelmatig gedraagt ze zich wel dusdanig dat als ik de kapitein was, ik haar terug naar Starfleet Academy zou hebben geschopt om daar alsnog te leren hoe zich professioneel te gedragen.

Zoals ze deze keer zich gedroeg tegenover de admiraal... wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou, hele aflevering af maar was eigenlijk best te pruimen. Minder rare shit, komt vast omdat Frakes zich er weer mee bemoeide. Op het volledig kansloze einde na heb ik mij echt wel weer vermaakt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Kan iemand even mijn geheugen verfrissen of Spock zei dat de RA human, of humanoid was? Toch wel een onderscheid, en ik weet het niet meer precies :X
Ik hoop niet dat het Burnham blijkt te zijn, het moment dat ze zeiden dat ze erg belangrijk zou zijn.. ugh :r wmb mag ze zsm oprotten en Pike lekker de hoofdrol overnemen, kan haar niet uitstaan, zelfs niet wanneer ik het wel met d'r eens ben of ze een keer niet loopt te miepen :{

Wel was ik blij dat er eindelijk wat character-diepgang was en een tragisch verleden, on d'r diezelfde aflevering dood te maken :{
Wel had ik het gevoel meer te.. euh.. voelen toen het gebeurde, en had ik achteraf direct de gedachte naar Star Trek Nemesis, en hoe slecht de nasleep en het emotionele aspect aangepakt was over zo'n belangrijk character als Data.. Heeeel sterk het idee dat Jonathan Frakes ( _O_ ) het soort van 'goed' wilde doen deze ronde, maar dat kan aan mij liggen :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:32

-36-

Trust me. I'm an amateur

Vice Admiral Katrina Cornwell maakt wel een paar behoorlijk dubbelzinnige opmerkingen. Krijg het idee dat ze niet het achterste van haar tong laat zien. Zou ze ook onderdeel van section 31 zijn (geweest)? Ze weet er wel erg veel van. plus admiraals die dubbelspel spelen is ook wel iets wat vaker in ST is voorgekomen.

En de grote plotlijn: dat de toekomst dingen dan eigenlijk de goede zijn (of maybe meerdere mogelijke toekomsten die onderlinge strijd hebben oid) en discovery fout en misleid en de oorzaak van armageddon. En dat de goede toekomst (één met nog meer vrouwen :X ) Burnham als laatste redmiddel een tijdreispak geven om alles te fiksen. Dat is voorlopig iig de enige manier hoe ik het aan elkaar kan breien op een manier die past bij hoe de serie in elkaar steekt en de boodschap die het wil overbrengen.

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 18-03-2019 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie hier iig geen geklaag meer over de klingons, dus wat dat betreft boeken we vooruitgang :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Mijn god zeg :p als je die reacties hier leest dan is het een hele taak om door een aflevering van Star Trek heen te komen. Wat er allemaal wel niet klopt en irriteert, tjonge jonge.

Vind seizoen 2 tot nu toe bijzonder goed. Ik ben echt nieuwsgierig naar die Red Angel en het verdere verloop van het verhaal :) Tilly ook prima te pruimen. Sta soms ook echt te kijken van visuals. Na die ene aflevering waarin we begonnen met een stuk Star Trek van vroeger (was het jaren 60? 70?). Erg leuk om te zien, vraag me af hoe iemand in de jaren 60 zou reageren als ze een aflevering zouden zien van de Star Trek van nu :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Haha ja maar jij bent ook aardig kritiekloos. :P

Deze aflevering vond ik visueel ook wel tof moet ik zeggen. Grafisch up to date zonder lasogen. Ook zo'n mooi klassiek overzicht met een planeet in het begin, zo hoort het. Frakes mogen ze vaker neerzetten, het valt mij toch op dat de immense variatie in kwaliteit van de afleveringen ook gerelateerd is aan wie er achter de knoppen zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 19:02
Ik denk en dat ze armageddon kunnen voorkomen, maar dat hieruit 'the borg' ontstaan.
Waarom alles vernietigen als je het het ook kan assimileren ;).

In seizoen 8 een time-jump, nieuwe personages en tada we hebben een nieuwe populaire vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Gonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:46:
Haha ja maar jij bent ook aardig kritiekloos. :P

Deze aflevering vond ik visueel ook wel tof moet ik zeggen. Grafisch up to date zonder lasogen. Ook zo'n mooi klassiek overzicht met een planeet in het begin, zo hoort het. Frakes mogen ze vaker neerzetten, het valt mij toch op dat de immense variatie in kwaliteit van de afleveringen ook gerelateerd is aan wie er achter de knoppen zit.
Inderdaad best wel een goede aflevering op de persoon Burnham na, daar ben ik nu wel (mede door hoe e.e.a. bij die airlock toeging) op uitgekeken en wordt langzamerhand de zwakste schakel in het geheel.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Gonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:46:
Ja, er zit een flink verschil tussen de diverse regisseurs. Frakes levert over het algemeen wel de betere afleveringen (in dit seizoen heeft hij ook de 2e aflevering gedaan: New Eden). Ik zie hier een taak voor de showrunner of een van de andere producers om de creatieve vrijheid van de regisseurs iets in te perken en een wat duidelijkere basis neer te zetten over hoe de afleveringen er uit komen te zien.

Over showrunners gesproken: De schrijfster van de aflevering van afgelopen week, Michelle Paradise, zal in seizoen 3 als showrunner aan de slag gaan. Wellicht is de afgelopen aflevering dus een indicatie voor hoe de toekomst er uit gaat zien.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
whiner schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:12:
Ik denk en dat ze armageddon kunnen voorkomen, maar dat hieruit 'the borg' ontstaan.
Waarom alles vernietigen als je het het ook kan assimileren ;).
Als ze de lijn vd boeken aanhouden, dan gaan hieruit niet de borg ontstaan :)

Ik vond die boekenserie trouwens bijzonder sterk, dus als daar een seizoen of serie aan wordt gewijd, dan kan dat veel kijkplezier opleveren :)

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 18-03-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raymond schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:04:
[...]

Als ze de lijn vd boeken aanhouden, dan gaan hieruit niet de borg ontstaan :)

Ik vond die boekenserie trouwens bijzonder sterk, dus als daar een seizoen of serie aan wordt gewijd, dan kan dat veel kijkplezier opleveren :)
Volgens Guinan en Q bestaan de Borg ook al "duizenden eeuwen" in het Delta Kwadrant, dus de tijdlijn klopt niet helemaal als het allemaal perse Burnham's fout moet zijn :P

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:24:
[...]

Volgens Guinan en Q bestaan de Borg ook al "duizenden eeuwen" in het Delta Kwadrant, dus de tijdlijn klopt niet helemaal als het allemaal perse Burnham's fout moet zijn :P
Is de oorsprong van de Borg eigenlijk voorbij gekomen in de ST-series? Ik kan daar niet zo gauw iets over herinneren, alleen dat wat jij zei.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:10
@Raven

De meeste informatie die gekend is over de oorsprong van de Borg komt ter sprake in Star Trek: First Contact en enkele afleveringen van ST: Voyager.

In VOY: "Dragon's Teeth komen we te weten dat ze ergens rond 1484 begonnen zijn met het assimileren van andere rassen.

https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Borg_history

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar het is ook maar met welke draai men eraan wenst te geven. Het is niet alsof alle episodes van de eerdere series nou zo consistent zijn met elkaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raven schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:05:
[...]

Is de oorsprong van de Borg eigenlijk voorbij gekomen in de ST-series? Ik kan daar niet zo gauw iets over herinneren, alleen dat wat jij zei.
Nee; nog niet in de films of series. Het enige aanknooppunt in de series is de aflevering "Q Who?" (TNG).

Daarin stelt Guinan dat de borg "thousands of centuries" oud zijn en haar volk en zijzelf al eerder met ze maken heeft gehad. Dat is ook waar ik naar refereerde.

"Q Who?" is ook de eerste aflevering waarin we als kijkers de Borg ontmoeten (Q stuurt de Enterprise-D naar het Delta Quadrant om Picard te laten zien waar de Federation nog niet klaar voor is).

Alle overige "oorspronguitleg" komt uit de Star Trek-boeken, games en strips. Onder andere dat V'Ger (ST: The Motion Picture) de oer-borg is bijvoorbeeld, maar dit is dus nog nooit "onscreen" bevestigd.

Het vervelende is dat er onduidelijkheid bestaat of de boeken als geheel (of een afzonderlijk boek) nu canon is of niet. De boeken spreken elkaar ook wel eens tegen namelijk, en sinds Discovery is het er allemaal niet duidelijker op geworden zeg maar :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
ErikT738 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:26:
Je hoorde Harry Kim toch ook niet bitchen dat de rest van de bemanning van "zijn" Voyager allemaal dood zijn?
Nu snap ik hem. Seizoen 2 aflevering 21. Net gezien. Een hele toffe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Nee; nog niet in de films of series. Het enige aanknooppunt in de series is de aflevering "Q Who?" (TNG).

Daarin stelt Guinan dat de borg "thousands of centuries" oud zijn en haar volk en zijzelf al eerder met ze maken heeft gehad. Dat is ook waar ik naar refereerde.

"Q Who?" is ook de eerste aflevering waarin we als kijkers de Borg ontmoeten (Q stuurt de Enterprise-D naar het Delta Quadrant om Picard te laten zien waar de Federation nog niet klaar voor is).

Alle overige "oorspronguitleg" komt uit de Star Trek-boeken, games en strips. Onder andere dat V'Ger (ST: The Motion Picture) de oer-borg is bijvoorbeeld, maar dit is dus nog nooit "onscreen" bevestigd.

Het vervelende is dat er onduidelijkheid bestaat of de boeken als geheel (of een afzonderlijk boek) nu canon is of niet. De boeken spreken elkaar ook wel eens tegen namelijk, en sinds Discovery is het er allemaal niet duidelijker op geworden zeg maar :).
je vergeet nog dat ST Voyager aardig wat info geeft over borg (o.a dat de species nummering aardig indicatie geeft van hoe ze door space hebben bewogen.

en ST TNG, ST Enterprise series hebben ook wel wat "info" ik geloof dat DS9 en TOS, TAS borg loos zijn.
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Borg_history als je meer wilt weten

maar beetje dubbelpost ;)

ontopic:
ST discovery is best wel apart in het nieuwe seizoen .. radicaal anders .. maar wel intressant

offtopic: ben overgens benieuwd wat ST "picard" de nieuwe serie gaat bieden .

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 20-03-2019 00:07 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

vso schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:05:
[...]

je vergeet nog dat ST Voyager aardig wat info geeft over borg (o.a dat de species nummering aardig indicatie geeft van hoe ze door space hebben bewogen.

en ST TNG, ST Enterprise series hebben ook wel wat "info" ik geloof dat DS9 en TOS, TAS borg loos zijn.
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Borg_history als je meer wilt weten
Technisch gezien is DS9 niet "Borg-loos". We leren al in de eerste aflevering hoe de vrouw van Sisko om het leven is gekomen - Wolf 359...

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/Screenshot_2019-03-19%20Battle%20of%20Wolf%20359.png

Maar we leren er niet meer over de Borg van, dus in dat opzicht heb je wel gelijk. TOS en TAS zijn de enige Star Trek series die compleet Borg-loos zijn, simpelweg omdat de schrijvers destijds de Borg nog niet hadden bedacht. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 20-03-2019 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat mag je eigenlijk gerust borg loos noemen hoor. Of nou ja eigenlijk ook weer niet wat de Dominion zijn op vele vlakken een kopie van de borg alleen in een ander jasje.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

vso schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:05:
[...]

Ik moest ergens een keer ophouden met typen, anders werd het zo'n lange post ;)

De Borg waren er in ieder geval al ruim vóór de tijd waarin DSC zich afspeelt, alleen in TOS en TAS waren ze nog niet bedacht en dus ook niet te zien. In ENT zijn ze wel te zien (dat waren neergestorte Borg uit ST:First Contact als ik me niet vergis), maar de crew van de (NX-)Enterprise komt in die aflevering niet te weten wat voor een ras het is (zodat de echte, bewuste "first contact" Federation <> Borg nog steeds in "Q Who?" is.... cirkeltje weer rond). Zelfde geldt voor Federation <> Romulans overigens; ook daar is in ENT mooi omheen gewerkt door de rassen wel tegen elkaar te laten "vechten" maar ze nooit elkaar te laten ontmoeten zodat "first contact" nog steeds pas in "Balance of Terror (TOS) plaatsvindt).

Wat is het toch een mooi programma, dat Star Trek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik kan Discovery wel waarderen hele nieuwe insteek en timeline maar de sprong TOS --> TNG(ds9,voy,) was ook geniaal Ik hoop echter dat ze 24th century (time travel enzv() waar we relatief door de alle series uitgezonderd TOS/TAS nog ooit gaan zien.

Ik denk echter in Discovery dat we weinig "Q" gaan zien of "the traveller" ik vind de red angel gedoe best een gevoel geven van been there done that idee. Doet me ook veel denken aan andere sci-fi series zoals Andromeda en Babylon 5.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

vso schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:19:
Ik kan Discovery wel waarderen hele nieuwe insteek en timeline maar de sprong TOS --> TNG(ds9,voy,) was ook geniaal Ik hoop echter dat ze 24th century (time travel enzv() waar we relatief door de alle series uitgezonderd TOS/TAS nog ooit gaan zien.

Ik denk echter in Discovery dat we weinig "Q" gaan zien of "the traveller" ik vind de red angel gedoe best een gevoel geven van been there done that idee. Doet me ook veel denken aan andere sci-fi series zoals Andromeda en Babylon 5.
Er komt een "24th century" serie aan (de nog titelloze Picard-serie). Die speelt zich af ná ST: Nemesis, maar de exacte setting en het plot zijn nog niet bekend (behalve dan dat het over Picard gaat en Patrick Stewart de rol ook speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Net enkele afleveringen ingehaald... En waar ik na de laatste aflevering nu aan denk is; waar komt die 'Control' plots vandaan? Heb ik iets gemist en werd dit reeds eerder genoemd?

En hoe kan Control plots beslissen om data te stelen om zelfbewust te worden als het nog niet eens zelfbewust is? 'Zelfbewustzijn' is letterlijk bewust zijn van jezelf, van jouw eigen identiteit. En vooral, hoe kan het een probe aanpassen en terug reizen in de tijd om die shuttle aan te vallen en uiteindelijk Airiam te infecteren? Het is alsof je terug reist in de tijd om jezelf te verwekken? :P Heb ik hier ook iets gemist of denk ik gewoon te ver?

Dit deed me trouwens wel denken aan mijn favoriete short 'Calypso'. De AI van Discovery was geëvolueerd en extreem geavanceerd. Ik vroeg me al af hoe dit kon... Maar misschien komt dit ook door de data van de sphere? De data dus die control wou? Het zou leuk zijn als ze hier op inhaken maar dat zal wel niet :)

Trouwens, volgens mij klopt de theorie dat Burnham de 'red angel' is niet. Spock zei dat de engel voor het eerst aan hem verscheen de nacht dat Burnham wegliep van thuis en hem toonde waar ze was en hoe ze stierf. Daardoor werd Burnham gered. Hoe kan iemand in de tijd terug keren om zichzelf te redden van zijn dood? Moeilijk als je dood bent.

Dus dacht ik dat de 'red angel' gewoon Spock zelf moet zijn? Stamets vraagt aan Spock: "Weet je waarom de Rode Engel jou koos? Wat maakt jou uniek?"... Wel, het unieke aan iedere persoon is de persoon zelf, dacht ik? :P Het lijkt me enigszins logisch als je terug gaat in de tijd dat je jezelf wilt waarschuwen? :P Maar die theorie zal niet kloppen want de engel lijkt een vrouw te zijn. En afhankelijk van hoe ver uit de toekomst de engel komt, bestaat Spock in die tijdlijn niet meer want hij zit in de Kelvin-timeline :P

Een vrouw dus... En waarom rood... Tilly heeft rood haar? Oh no.. :X

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 22-03-2019 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

D-Three schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:39:
...
Een vrouw dus... En waarom rood... Tilly heeft rood haar? Oh no.. :X
Wees niet bevreesd. Bekijk de afbeeldingen van het vrouwenfiguur/red angel maar eens. En kijk dan nog eens naar Tilly. Tilly past niet in dat strakke pakje...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik snap niet helemaal dat een aantal users hier consequent doorgaan met het 'fatshaming' van de actrice die Tilly vertegenwoordigt.
Is dat nou nodig in een topic dat over een serie gaat? Wat voor toegevoegde waarde heeft het om er continu een punt van te maken :') ?

Heb het over de serie en de Klingons die geen 'echte' Klingons zijn. Dat is tenminste nog amusant (albeit inmiddels een bejaard onderwerp). Maar dat over Tilly begint nu toch echt wel vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Notna schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:54:
Ik snap niet helemaal dat een aantal users hier consequent doorgaan met het 'fatshaming' van de actrice die Tilly vertegenwoordigt.
Is dat nou nodig in een topic dat over een serie gaat? Wat voor toegevoegde waarde heeft het om er continu een punt van te maken :') ?

Heb het over de serie en de Klingons die geen 'echte' Klingons zijn. Dat is tenminste nog amusant (albeit inmiddels een bejaard onderwerp). Maar dat over Tilly begint nu toch echt wel vervelend te worden.
sluit ik mij helemaal bij aan. Ik dacht toch echt dat we in 2019 leefde..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Discussies over:
  • acteerprestaties van een hoofdrolspeelster
  • de grime/makeup van alien types die slissend Engels spreken
  • de recalcitrante en kinderachtige acties van allerlei figuren uit het verhaal
  • de roller coaster camerabewegingen
  • flare effecten die niet zouden mogen
  • het verhaal wat niet zou kloppen
  • gratenpakhuizen versus stevige types
  • huilebalken versus stoere jongens en duivelinnen
  • verhaallijnen die uitgeplozen dienen te worden
  • geluidseffecten in het luchtledige
  • enzovoorts, enzovoorts.
Het hoort er allemaal bij! Stel je voor dat we het zo maar goed en vermakelijk zouden vinden. Dat kan echt niet hoor... O-)

BTW: ik ben helemaal vóór Tilly! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Op zich met je eens, maar net zoals de Klingons geen echte Klingons zijn/waren, is Tilly natuurlijk geen officer. Kunnen ze wel mooi met short cut scenes doen alsof ze hard kan rennen, maar dat kan ze natuurlijk niet. :)
Daar ga je je leven niet graag vanaf willen laten hangen...

Heb trouwens niets tegen dikkerds, @Notna. HMC en betere helft zijn ook niet echt de dunsten. :P

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 22-03-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het interesseert me helemaal niet hoe ze er uit ziet. En het rennen interesseert me ook niet :P Voor mij mag ze de irritatiefactor verlagen en zich echt gedragen als een starfleet officier! Les silly, more Tilly. Geen probleem met af en toe wat grapjes, niet alles in het leven is serieus, ik ben de eerste om grappen te maken. Maar toch... Zo maar admiraal aanspreken bijvoorbeeld... Voor mij is ze de Jar Jar Binks van Discovery.

Maar de meningen over de serie en haar verschillen duidelijk en dat is goed :)
Anders hadden we niks om over te discussiëren :)

Maar gaan we het nu echt over de laatste zin hebben in mijn lap tekst??
Zie er voor? Control? Iemand? :P

Ik zat me trouwens te bedenken... Toen de shuttle werd aangevallen door die probe, zeiden ze toen niet dat die 500 jaar uit de toekomst kwam? Komt de 'red angel' dan ook niet uit ongeveer die periode en kan het met andere woorden geen gekend figuur zijn? Tenzij een afstammeling, kloon, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zit nog steeds te denken aan een 'Borg' verhaallijn.
Die plukkende probe op de shuttle, de 'Borg Queen' als Red Angel o.i.d. Totale overheersing/vernietiging in de toekomst.

Alles is gericht op kennis=macht vergaren en uiteindelijk:
We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile.

We zullen het zien...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Net gekeken naar de laatste aflevering en ik weet het ;) Maar ik ga niet spoileren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Three schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:33:
Net gekeken naar de laatste aflevering en ik weet het ;) Maar ik ga niet spoileren ;)
Ik ook. Aardige aflevering met een wel onverwachts einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb moeite met deze aflevering. Met de Red Angel uit de toekomst weet je al dat het een lastige verhaallijn zal gaan worden.
Captain Janeway
Time travel. Since my first day on the job as a Starfleet captain I swore I'd never let myself get caught in one of these godforsaken paradoxes - the future is the past, the past is the future, it all gives me a headache.
Er klopte wat mij betreft niets van de gebruikte logica, normaal kijk ik daar wel omheen maar bij deze aflevering vond ik dat lastig. Zal over een paar dagen wel uitleggen wat ik bedoel (Of besluiten dat vanaf vrijdag spoileren in dit topic gewoon is toegestaan :-), helpt discussie over de serie denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ugh, wanneer leren ze het nou eens in ST dat tijd paradoxen iets is waar je ver vandaan moet blijven :') :+

Prima aflevering verder :Y En dat einde: tsja het lag er gedurende het hele seizoen iets te dik bovenop. Maar dit specifieke einde had ik ook niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toen men de vormen van Burnham vergeleek met de Red Angel was er geen enkel probleem, nu worden de vormen van Tilly vergeleken en het is ineens 'shaming'. Spijkers op laag water, dat politiek correct zoeken naar incorrectheid waar het niet is begint ook aardig vervelend te worden. :)
D-Three schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:03:
Voor mij mag ze de irritatiefactor verlagen en zich echt gedragen als een starfleet officier! Les silly, more Tilly. Geen probleem met af en toe wat grapjes, niet alles in het leven is serieus, ik ben de eerste om grappen te maken. Maar toch... Zo maar admiraal aanspreken bijvoorbeeld... Voor mij is ze de Jar Jar Binks van Discovery.
Dit is inderdaad dé reden waarom zoveel over Tilly geklaagd wordt, niets anders. En in mijn ogen een heel terechte reden. :P

Op zich wel zonde want in de scenes waar ze normaal doet vind ik haar heel best te pruimen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Gonadan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Toen men de vormen van Burnham vergeleek met de Red Angel was er geen enkel probleem, nu worden de vormen van Tilly vergeleken en het is ineens 'shaming'. Spijkers op laag water, dat politiek correct zoeken naar incorrectheid waar het niet is begint ook aardig vervelend te worden. :)

[...]

Dit is inderdaad dé reden waarom zoveel over Tilly geklaagd wordt, niets anders. En in mijn ogen een heel terechte reden. :P

Op zich wel zonde want in de scenes waar ze normaal doet vind ik haar heel best te pruimen.
Lets agree to disagree. Heb ook eigenlijk helemaal geen zin in die discussie verder.

Laten we het aub gewoon houden voor wat het is en het gewoon hebben over de serie zelf.

Dat gezegd te hebben; geldt hier ook de regel dat als de aflevering 'is uitgezonden' (e.g beschikbaar is op Netflix) er dan over gesproken kan worden? Of moeten we iedereen even de kans geven om thuis te komen en het te kunnen kijken :+?

[ Voor 40% gewijzigd door Notna op 22-03-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Notna schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:41:
*knip* (laat die smileys maar weg)
Ik zie de toegevoegde waarde gewoon niet om iemands figuur in het ridicule te gooien als er verder geen punt gemaakt wordt. Dat het gedaan wordt om visueel te zien wie de Red Angel zou kunnen zijn lijkt mij niet meer dan logisch en daar is niets mis mee. Dáár had ik het over en dat is wat iets wat hier gewoon niet thuis hoort in een topic zoals dit.
Dat is dan ook het enige wat gebeurde, de rest zoek je er echt zelf bij. De wijze van verwoorden had inderdaad wel wat degelijker gekund, maar feitelijk is het doel nog steeds vergelijken wie de Red Angel zou kunnen zijn, meer niet. :)
Dat ze als personage in de serie een vreemde eend in de bijt is: uiteraard. Alsof je in een organisatie als Star Fleet dergelijk gedrag kan en moet vertonen :') . Ze hadden haar anders neer moeten zetten, dan was ook niet haar figuur ten sprake gekomen (want je kan wel claimen dat dit niet aan bod komt, maar dan zou ik de ondertoon van de verschillende discussies toch nog eens teruglezen als ik jou was).

Enfin; laten we het aub gewoon houden voor wat het is en het gewoon hebben over de serie zelf.
Eens. Dit dus.
offtopic:
Ik heb echt wel de opmerkingen langs zien komen, maar scroll daar dan maar gauw voorbij. Er op reageren heeft geen zin en al helemaal iet als het niet eens in dezelfde categorie valt. Als je het niet vindt kunnen gewoon lekker rapporteren, scheelt gedoe in het topic. :)
Dat gezegd te hebben; geldt hier ook de regel dat als de aflevering 'is uitgezonden' (e.g beschikbaar is op Netflix) er dan over gesproken kan worden? Of moeten we iedereen even de kans geven om thuis te komen en het te kunnen kijken :+?
Uitgezonden is bespreken, dan moet je maar gewoon aan het werk in plaats van op GoT zitten. ;)
Webgnome schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 07:21:
Dat mag je eigenlijk gerust borg loos noemen hoor. Of nou ja eigenlijk ook weer niet wat de Dominion zijn op vele vlakken een kopie van de borg alleen in een ander jasje.
Op welke vlakken vind je het een kopie dan? Want ik heb het nooit zo bekeken eigenlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gonadan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:47:
[..]
Op welke vlakken vind je het een kopie dan? Want ik heb het nooit zo bekeken eigenlijk.
Alles willen overheersen
meedogenloos
bijvoorbeeld

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Webgnome schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:14:
Alles willen overheersen
meedogenloos
bijvoorbeeld
Da's toch geen kopie van de Borg? Da's meer een stereotype van de slechte vijand in fantasy en sci-fi, meedogenloze usurpators. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie