Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ach, gewoon een goede aflevering en ben benieuwd hoe ze het Spock verhaal verder gaan invullen.
Dokter is terug, Tilly is terug en section 31 is terug.
Hoop dat Discovery ook de 7 seizoenen haalt want géén Star Trek is ook maar kommer en kwel.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snah001 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:28:
Hoop dat Discovery ook de 7 seizoenen haalt want géén Star Trek is ook maar kommer en kwel.
Dat valt wel mee. Tussen Enterprise en Discovery heb ik mij prima vermaakt met andere TV series. Het mag dan wel niet in het Star Trek universum afspelen, maar toch . . .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
snah001 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:28:
Ach, gewoon een goede aflevering en ben benieuwd hoe ze het Spock verhaal verder gaan invullen.
Dokter is terug, Tilly is terug en section 31 is terug.
Heb liever geen goede of zoetsappige verhaallijnen enzovoort. Dood moet gewoon dood zijn. Saru had dood moeten zijn, Georiou uit STD, Die ene Klingon-foetsie, Tilly dood, Culber dood. Er mag wel eens wat realistischer verteld worden. Beetje GoT maar geen seks en bloed. Dood is dood. Het leven is geen sprookje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Laatst online: 13:13
Mutatie schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:55:
[...]

Dat denk ik al een tijdje, Burnham, Saru en Stamets eruit knikkeren. Discovery schip/concept dumpen en dan is het mss goed te kijken :+ Wat een irritante karakters :X
Tilly vind ik dan best wel oke, wat menselijker tussen de plastic stijlpoppen :P
Pike is goed.

/pissmode off.

Het ziet er allemaal heel mooi uit O-)
Tilly en die lover van Burnham zijn wat mij betreft juist degene die er echt uit mogen. Die geven het mijn inziens een hoger gtst gehalte dan nodig zou moeten zijn. Ik wil gewoon toffe scifi.

Maar was weer een leukere aflevering. Beter dan de vorige twee. De show is niet briljant maar kijkt lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

wil space battles niet dat soapy tilly

pew pew pew

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
space battles en star trek :|

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ivysaur schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:39:
Heb liever geen goede of zoetsappige verhaallijnen enzovoort. Dood moet gewoon dood zijn. Saru had dood moeten zijn, Georiou uit STD, Die ene Klingon-foetsie, Tilly dood, Culber dood. Er mag wel eens wat realistischer verteld worden. Beetje GoT maar geen seks en bloed. Dood is dood. Het leven is geen sprookje.
Eens. De Culber arc had van mij niet gehoeven op deze manier, Stamets had zelf er geloof ik al op gehint dat het beter was dat elkaar niet meer zagen in het mycelium netwerk en nu is hij opeens terug. Laat hem in de serie of schrijf hem er definitief uit.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ja haha, als er iets altijd underwhelming is geweest in Star Trek (iig in de series) zijn het de space battles :P . Deze franchise moet het m.i. van andere dingen hebben, was daar ook meester in, en juist die dingen lijken wat onderbelicht in deze run (iig in het eerste seizoen).

Maar ach, kan me ook herinneren hoe iedereen liep te zeiken op Voyager destijds, Star Trek fans zijn gewoon wat conservatief aangelegd lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ivysaur schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:39:
[...]
Beetje GoT maar geen seks en bloed. Dood is dood.
Je weet dat in GoT dood ook niet altijd dood is hè? Verder ben ik het met je eens! Al mag Saru van mij wel blijven en betekend dit IMO enkel dat zijn soort een soort van misplaatst zelfmoord ritueel volgt...

Verder zou een "Red Wedding" niet verkeerd zijn om wat ruimte te maken voor talentvolle(re) acteurs..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:33:
Verder zou een "Red Wedding" niet verkeerd zijn om wat ruimte te maken voor talentvolle(re) acteurs..
Wat dacht je van een warpcore breach ?? :*)

Weg schip! Weg spore drive! Weg irritante karakters! Pike overleeft het (uiteraard), Burnham ook (goed je moet wat) en met de Enterprise gaat men achter Spock aan. Probleem opgelost! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:51
defiant schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:12:
Laat hem in de serie of schrijf hem er definitief uit.
Het probleem is dat ze met Kurtzman nu al aan de 3e set schrijvers zijn en CBS heeft dan ook wat cues opgenomen om meer TOS sounds erin te zetten, Pike is de typische good captain en er zit humor in ipv gloom and doom. De plotwendingen zullen we erbij moeten nemen.
Weemism schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:19:
Maar ach, kan me ook herinneren hoe iedereen liep te zeiken op Voyager destijds
Het is allemaal terug te brengen tot deze minuut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

algalid schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:04:
[...]

[...]

Het is allemaal terug te brengen tot deze minuut :P
[YouTube: Tuvok kills Neelix]
Neelix idd haha, als we ons die nog herinneren, daar is Tilly echt niets bij.

Ik heb laatst het eerste seizoen van Voyager toevallig teruggekeken waar het origineel van deze scene in zat, maar die liep volgens mij toch wel anders :P , vraag me af hoe deze dan is ontstaan want lijkt meer dan wat clevere editing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Weemism schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:10:
[...]

Neelix idd haha, als we ons die nog herinneren, daar is Tilly echt niets bij.

Ik heb laatst het eerste seizoen van Voyager toevallig teruggekeken waar het origineel van deze scene in zat, maar die liep volgens mij toch wel anders :P , vraag me af hoe deze dan is ontstaan want lijkt meer dan wat clevere editing?
Offtopic:
Ze hebben de context er uit gehaald in dit Youtube-filmpje, maar het is wel hoe de scene ook in de aflevering zit.

Hier met context: YouTube: Tuvok has problems with a mind meld, kills Neelix

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Vond DS9 toch een aantal massive space battles hebben. >:)

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

JK

De space battles in The Expanse vind ik wel gaaf. En dat zijn er ook niet zoveel.

Maar verder kijkt Discovery best aardig weg. In elk geval beter dan seizoen 1 en de toevoeging van Section 31 heeft wel wat. Ik wist niet eens van het bestaan af, maar heb DS9 dan ook niet gekeken op wat losse afleveringen na, vroeger. Maar goed, ik ben dan ook weer geen echte Trekkie, eerder fan van space sci-fi met voor mij bovenaan de lijst; The Expanse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

expanse is heel gaaf, vooral de boeken

/offtopic, gister episode gezien van The Orville met de Voyager EMH vs Flox van ST:ENT

geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
De nieuwe promo voor de geinteresseerden: YouTube: Star Trek Discovery 2x07 Preview
spoiler:
Mass Effect Reapers? Spock is eindelijk aangekomen (in de reeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Deze aflevering heeft me zowaar verrast!
spoiler:
Ik had verwacht dat de Kelpiens en de Ba'ul gewoon hetzelfde ras zouden zijn maar blijkbaar zijn het moerasmonsters. Deze aflevering verklaart wel beter waarom Saru in S1 al super speed en super strength leek te hebben. Verder een toffe aflevering, ik vraag me alleen af of het heel wijs is om een heel ras van opgejaagd vee te veranderen in super-predators :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
spoiler:
Mijn god dit sloeg echt nergens op. Laten we even uit de losse pols beslissen om een ganse planeet te laten evolueren, rechtstreeks ingrijpen in een intern conflict en potentieel een planetaire genocide uitlokken die we toch nooit hadden kunnen tegenhouden? Maar wel eventjes vermelden dat we General Order 1 van Star Trek wel een beetje kunnen buigen bwahaha, buigen noemen ze het...

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:04
-AzErTy- schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:29:
spoiler:
Mijn god dit sloeg echt nergens op. Laten we even uit de losse pols beslissen om een ganse planeet te laten evolueren, rechtstreeks ingrijpen in een intern conflict en potentieel een planetaire genocide uitlokken die we toch nooit hadden kunnen tegenhouden? Maar wel eventjes vermelden dat we General Order 1 van Star Trek wel een beetje kunnen buigen bwahaha, buigen noemen ze het...
Tja dat is vanaf dag 1 al een beetje het schrijfwerk van Discovery. Het gegeven vond ik echt tof, maar daar raffelen ze in 1 afleveringen redelijk ongeloofwaardig doorheen. Desalniettemin een aardige aflevering om te kijken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Lagune schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:56:

/offtopic, gister episode gezien van The Orville met de Voyager EMH vs Flox van ST:ENT

geinig
Voor The Orville kan je hier terecht:
[Serie] The Orville

Ik weet niet waar je zit, maar dat is Seizoen 1. :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

-AzErTy- schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:29:
spoiler:
Dat dus

spoiler:
We did not come here to start a war between the kelpiens and the ba'ul
*starts a war between the kelpiens and the ba'ul*

En dan hebben we het nog niet over het feit dat er nog geen diepgaand onderzoek is gedaan naar de gevolgen van dat hele vahar'ai verhaal. Saru deed nogal onberekenbaar aan, wie zegt dat dat niet door zou zetten en dat ie als moordlustige gek heel discovery zou uitmoorden?

Dan Pike tegen mr S31 aan het einde... die even vrolijk doet alsof die red angel vast geen bedreiging is, en er geen reden is om paranoide te doen... Pike leek me een evenwichtig en verstandig kapitein, dit is roekelozer dan Kirk...

Met het verdwijnen van The Expanse was Discovery nog een van de weinige redenen om netflix aan te houden, als het meer deze kant opgaat kwa afleveringen ben ik er dan toch snel klaar mee

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heerlijk de aflevering van vandaag. d:)b

Lekker inconsequent (zoals wel vaker in vrijwel alle fictie). Prachtige geluiden in het vacuüm van de ruimte. Er wordt energie van de ene kant naar de andere kant gesmeten alsof het niks is.
Einstein zou zich kostelijk amuseren.

But who care's? The show must go on. *O*
Ik kijk met smart uit naar de volgende episode. Surprise me Spock!

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 22-02-2019 21:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:06
Werkte de transporter nou door de schilden heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Nee.. door de em pulse waren de schilden uitgeschakeld...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 07:31:
Oh en dit is een stro-man zo groot als de torens in Den Haag met oud-en-nieuw. :')
Ouderwetse vogelverschrikkers branden inderdaad als een fakkel maar volgens mij moet je de definitie van stroman nog maar eens opzoeken. ;) Ik heb je verteld waar je het aan kan zien (buiten de afleveringen zelf). Zoals gezegd de After Trek's maar ook bijv. interviews (op youtube) en de twitteraccounts van schrijvers en acteurs. Met name bij de betrokken "minderheden" is het één groot black power, girl-power en LGBTQ-power fest. Identity politics activisten dus. Maar de enige die jouw ogen open kan doen ben je zelf.
ehtweak schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:57:
Dank! Hartelijk dank voor al deze heerlijke reacties! _/-\o_
Het is bijna nog vermakelijker dan een aflevering van Discovery zelf...

ehtweak in "[Serie] Star Trek: Discovery"

En alsjeblieft, @ al diegenen die roepen dat ze niet meer gaan kijken. Wel kijken hoor! Anders moeten we het doen zonder al het gezaag en gezever. :+
oOo Nou vooruit dan maar weer. Omdat je zo aandringt ... >:)
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:03:
[...]

Dit is nu al de derde keer dat je met een dergelijke reactie komt. Waarom zit je zo te stoken? Is dit jouw manier om te zeggen, dat mensen zich niet zo moeten opwinden? Of dat je het niet met ze eens bent? Zou het niet constructiever zijn om gewoon de discussie aan te gaan in plaats van te proberen mensen uit de tent te lokken? Tussen de regels door lees ik dat je het niet met iedereen eens bent. Maar in plaats van direct in gesprek te gaan begin je een beetje uit de hoogte te doen.

Het is je goed recht natuurlijk om mensen te stangen, maar wellicht is er een manier die wat sfeerverhogender werkt?
Ahum ...
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 07:31:
Oh en dit is een stro-man zo groot als de torens in Den Haag met oud-en-nieuw. :')
*kuch* *kuch*. O-) :+

Ik kon de opmerking van @ehtweak trouwens wel waarderen hoor. Een sarcastisch grapje is nooit weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:12

NMH

Moderator General Chat
Ik weet niet goed wat ik van deze aflevering moest denken. Hij had zeker goede punten maar ook een paar beduidend mindere.

The good:
  • Langlopende verhaallijnen, het invullen van back stories en de evolutie van de personages (voornamelijk Saru in deze aflevering).
  • "Mooi" om te zien dat Culber niet direct weer de oude is en doorgaat alsof er niets gebeurd is.
  • Airiam krijgt ook eens iets te doen, maar het blijft allemaal wel erg minimaal voor de niet "core" personages.
  • The relatie tussen de Kelpiens en de Ba'ul is niet een klassiek gevalletje good/evil.
The not so good:
  • De camera-gymnastiek is terug. Waarom moest de camera om de personages heen draaien tijdens het overleg in het begin van de aflevering? En nog onstabiel ook. Net of iemand met een telefoon aan het filmen was.
  • Saru als lid van het away team. We hebben hier iemand waar a) de emoties out of whack zijn door zijn recente evolutie, b) iemand die oorspronkelijk uit het dorp komt en daar familie heeft en c) gezien zijn afkomst logischerwijs niet neutraal er in staat. Hij was zo ongeveer de laatste die naar beneden had gemoeten.
  • Waar de vorige afleveringen vaak prettig onvoorspelbaar waren was dat hier bij vlagen niet zo. Saru van de brug gestuurd? Die gaat vast naar de transporter om naar beneden te gaan... en dat gebeurde dus ook.
  • General order one / prime directive. Er werd niet een beetje creatief mee omgegaan, men veegde hun derrière er mee af. Ja, de Kelpiens zijn bekend met "geavanceerd" leven, dus het verschijnen van een mens zou misschien nog niet zo verstorend zijn. Maar Saru die eventjes een college buitenaards leven aan zijn zus geeft is dat wel. Vervolgens gaan ze nog even een reuzenstap verder en maken ze plannen om de relatie tussen de Kelpiens en de Ba'ul te verstoren om tot slot met het pièce de résistance te komen en even een heel ras evolueren. En en passant verklaren we de anderen ook nog even de oorlog. Wat een schril contrast met het citaat van Picard in Symbiosis: The Prime Directive is not just a set of rules; it is a philosophy ... and a very correct one. History has proven again and again that whenever mankind interferes with a less developed civilization, no matter how well intentioned that interference may be, the results are invariably disastrous. Dit was echt precies hoe het niet hoort.
Oh, en om nog even op iets van mezelf terug te komen:
NMH schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:35:
Het "joint custody" concept van Saru en Pike vind ik wat twijfelachtig. We hebben in het Nederlands een uitdrukking over twee kapiteins op een schip. :)
Daar was vandaag dus weinig van over. :) Pike is duidelijk de baas. Ook een mooie scene aan het begin waar Pike duidelijk zoiets heeft van "get out of my chair" als Saru niet snel genoeg ophoepelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09
Webgnome schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 23:02:
Nee.. door de em pulse waren de schilden uitgeschakeld...
Die was toen nog niet geweest? Ik zat er ook aan te denken namelijk. Jammer dit soort grote fouten.

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 23-02-2019 00:03 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
NMH schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:01:
The Prime Directive is not just a set of rules; it is a philosophy ... and a very correct one. History has proven again and again that whenever mankind interferes with a less developed civilization, no matter how well intentioned that interference may be, the results are invariably disastrous.
Als we volgend seizoen weer op visite gaan bij de Kelpiens zijn de Ba'ul ook praktisch uitgemoord en leidt Saru's zus een bende moorddadige super-predators die de kosmos over willen nemen (al geef ik de schrijvers nu misschien te veel credits).

De mensheid heeft nog niet zo lang warp technologie in de tijd waarin STD zich afspeelt. Iemand moet al die fouten maken waar de rest van de mensheid van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 13:09
ErikT738 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:10:
[...]

De mensheid heeft nog niet zo lang warp technologie in de tijd waarin STD zich afspeelt. Iemand moet al die fouten maken waar de rest van de mensheid van kan leren.
Die fouten zijn al gemaakt anders bestond de prime directive (of hoe ze het ook noemen) waarschijnlijk niet.
Maar ik vond het eigenlijk voor het eerst dat ik het irritant vond dat dat soort dingen zo makkelijk aan de kant werden geschoven.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
NMH schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:01:
Wat een schril contrast met het citaat van Picard in Symbiosis: The Prime Directive is not just a set of rules; it is a philosophy ... and a very correct one. History has proven again and again that whenever mankind interferes with a less developed civilization, no matter how well intentioned that interference may be, the results are invariably disastrous. Dit was echt precies hoe het niet hoort.[/li]
[/list]
Dit hoort dus thuis in je "the good" rijtje :)
Picard is iets van 200jr later. Over welk soort fouten denk je dat hij het heeft? :)
Pike is duidelijk de baas. Ook een mooie scene aan het begin waar Pike duidelijk zoiets heeft van "get out of my chair" als Saru niet snel genoeg ophoepelt. :)
Hoort wmb ook in het "good" rijtje thuis: het perspectief van de serie is langzaam aan het veranderen. Burnham speelt nog wel wel een grote rol, maar de hoofdrol verschuift wmb naar Pike. En dat is goed. Wat de acteur van Pike is veel beter dan de actrice van Burnham :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Interessante aflevering.
De prime directive werd eigenlijk niet geschonden omdat met vooruitstrevende technologie een volk door een ander volk gegijzeld werd en toen Discovery bij de thuiswereld van Saru aankwam NADAT ze het signaal van de "rode engel" gevolgd hadden en waren ze zelf verrast bij zijn thuiswereld aan te komen.
Nadat de onderdrukkers van Saru's volk hierop dreigden om Saru's volk te vernietigen nadat Saru na het geheime bezoek aan zijn zus terugkeerde op de Discovery en van Pike eisten dat hij Saru uitleverde aan de onderdrukkers koos Saru er voor zich vrijwillig over te geven om een grote ruimtebattle te voorkomen en kwam zo in het nauw samen met zijn zus.
De "rode engel" verscheen pas toen het helemaal fout dreigde te gaan en was geen bemoeienis door Pike en zijn bemanning.
Die werden min of meer zo geconfronteerd met deze gebeurtenissen en het hierdoor indirect ontstane contact met het volk van Saru door Saru zelf
Pike heeft zover ik kan zien niet zelf contact gehad met Saru's volk met uitzondering van de zus van Saru en was er geen opzettelijke actie om de "Prime Directive" te schenden.
Dit soort gevolgen zijn al meerdere keren voorgekomen in de voorgaande Star Trek series en zeker niet nieuw want hoe vaak hebben bemanningsleden van vorige series niet "verkleed" bezoeken gebracht aan pré warp volkeren en niet stiekem met 1 persoon van zo'n volk contact gelegd met uitleg van hoe en wat?
En het zou mij niet verbazen dat de "rode engel" een tijdreiziger is zoals die in ST Enterprise voorkwam.
Al met al zeer Star Trek eigen aflevering. Prima zo.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 23-02-2019 10:07 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hmm even een snelle theorie. In het vorige seizoen waren ze toch in het mirror universum, en toen ze terugkwamen waren ze 9 maanden verder in de tijd dan voordat ze naar het mirror universum gingen.
Wat als de Red Angel inderdaad een tijd reiziger is, en de time jump actie van discovery niet had mogen gebeuren, en de RA dus probeert alle fouten van Discovery probeert te redden/herstellen?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy!!!! schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:17:
Hmm even een snelle theorie. In het vorige seizoen waren ze toch in het mirror universum, en toen ze terugkwamen waren ze 9 maanden verder in de tijd dan voordat ze naar het mirror universum gingen.
Wat als de Red Angel inderdaad een tijd reiziger is, en de time jump actie van discovery niet had mogen gebeuren, en de RA dus probeert alle fouten van Discovery probeert te redden/herstellen?
Hoe zou dat het verhaal met de groep mensen in die getransporteerde kerk verklaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Gisteren de aflevering gekeken en ik moet zeggen dat ik toch achteraf het een goede aflevering vond. Wat mensen hier blijkbaar niet helemaal begrijpen is dat dit zich afspeelt in dezelfde tijd als Star Trek (TOS) en zoals al vaker is aangegeven lapte men daar de prime directive ook vaak aan hun laars. Misschien op en iets subtielere manier maar het gebeurde zeer zeker.

Het punt waarop mensen kritiek hebben waarom dat Saru naar de homeworld is gebeamed (laten we het aub geen stralen noemen..) snap ik niet zo goed. Hij, ondanks zijn situatie, is echt de enige die een beetje weet hoe die wereld in elkaar steekt en dan zou hij juist niet mee kunnen. Hoewel die gedachtengang klopt is het voor het verhaal (en daar gaat het toch om) natuurlijk funest. Immers als Burnham alleen naar beneden ging dan ging het ongeveer zo:

Burnam: Hallo ik ben Burnam
Random Kelpien: waaaaaah schrik..
einde

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Ik vond seizoen 1 geweldig maar voorlopig is S2 een tegenvaller. Ik vind de vele verhaallijnen soms vergezocht en daardoor weinig geloofwaardig. Ik vond de verrijzenis van een aantal karakters ook totaal niet passen, het voelt te veel aan als een goedkoop drama waarbij doden plots ook terug in de show komen of dat er een boosaardige tweelingbroer/-zus opduikt. Ook het gefilosofeer op het einde van de vorige aflevering en bij het begin van de huidige voelt geforceerd aan waarbij het in vorige series 'natuurlijker' aanvoelt.

Verder vind ik ook, zoals hierboven al vermeld, dat Pike een meerwaarde is voor de serie, ik vind hem op dit moment het interessantste personage in de serie. Ik kijk zeker nog even verder en hoop dat de volgende afleveringen beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55
Het is inderdaad jammer dat goed acteurs zoals Pike een interessant personage kunnen neerzetten, maar dat moeten doen in een wirwar van verhaallijnen omdat het vorige seizoen in essentie verkloot is. Er wordt blijkbaar vol ingezet op discovery qua budget, waarbij er in hoog tempo slechte schrijversbeslissingen van vorig seizoen worden rechtgezet. Dat levert rare dingen op maar het is ook wel weer sci fi dus alles moet kunnen.. ~Soms lijkt het net of de red angel een constructie is waarbij alle verhaallijnen worden afgewerkt die moeten worden gerepareerd qua seizoen 1 rommel, maar dan denk ik teveel door denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik denk nog steeds dat de tweede helft van het seizoen beter gaat worden, met het vervangen van de producenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
ErikT738 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:10:
Iemand moet al die fouten maken waar de rest van de mensheid van kan leren.
Raymond schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:19:
Picard is iets van 200jr later. Over welk soort fouten denk je dat hij het heeft? :)
Het is zeker mogelijk dat dit een van de fouten is waar Picard het over heeft. :) En dit had een mooie "birth of the prime directive" aflevering kunnen zijn* (we grijpen nu goed bedoeld in en volgend jaar komen we terug en zien we dat we de planeet onbedoeld in de ellende gestort hebben). In dat geval had ik het juist een mooi stukje "geschiedenisles" gevonden. Mijn "probleem" is echter dat er meermaals wordt verwezen naar general order one in de aflevering, wat duidelijk aangeeft dat a) de prime directive al bestaat en b) nogal belangrijk gevonden wordt. Om er dan zo bot over heen te walsen vind ik eigenlijk onbestaanbaar (als in, dat zou je waarchijnlijk een rechtszaak opleveren als kapitein zijnde).
Raymond schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:19:
Dit hoort dus thuis in je "the good" rijtje :)
Voor het geval het verkeerd overkwam: dit stond er los onder en hoorde niet bij het "bad" rijtje. :)

*: Al is het een beetje laat in de Star Trek tijdslijn daarvoor aangezien de prime directive waarschijnlijk al wat langer bestaat aangezien Archer al hintte dat zoiets nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
snah001 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:04:
Interessante aflevering.
De prime directive werd eigenlijk niet geschonden omdat met vooruitstrevende technologie een volk door een ander volk gegijzeld werd en toen Discovery bij de thuiswereld van Saru aankwam NADAT ze het signaal van de "rode engel" gevolgd hadden en waren ze zelf verrast bij zijn thuiswereld aan te komen.
Nadat de onderdrukkers van Saru's volk hierop dreigden om Saru's volk te vernietigen nadat Saru na het geheime bezoek aan zijn zus terugkeerde op de Discovery en van Pike eisten dat hij Saru uitleverde aan de onderdrukkers koos Saru er voor zich vrijwillig over te geven om een grote ruimtebattle te voorkomen en kwam zo in het nauw samen met zijn zus.
De "rode engel" verscheen pas toen het helemaal fout dreigde te gaan en was geen bemoeienis door Pike en zijn bemanning.
Die werden min of meer zo geconfronteerd met deze gebeurtenissen en het hierdoor indirect ontstane contact met het volk van Saru door Saru zelf
Pike heeft zover ik kan zien niet zelf contact gehad met Saru's volk met uitzondering van de zus van Saru en was er geen opzettelijke actie om de "Prime Directive" te schenden.
De Ba`ul gingen pas over op genocide nadat de discovery de hele "evolutie" in gang had gezet. Dat zou je kunnen zien als het schenden van the prime directive.

Hiervoor, wilden ze alleen Saru en zijn zus hebben omdat die in contact waren gekomen met discovery en de waarheid kenden (of in ieder geval genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nee, de Ba'ul was al een warp capable volk dus dan gaat de prime directive niet op.
En die actie werd door de Ba'ul in gang gezet nadat Pike trachtte contact te leggen met de Ba'ul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Vind het maar toch meer een sprookjes/fanatasie serie. Deze aflevering laat dat maar weer eens zien.

Die Rode Engel zal Burnham wel zijn uit een werkelijkheid/tijdlijn waar o.a de Kelpiens werden uitgeroeid door die mastexplosies ofzo. En nu alles proberen recht te zetten.

Spock in zijn jeugdjaren bezoek gehad van oudere Burnham die zei dat door haar tijdreizen de universum is vernietigd ofzo. En nu spock ouder is probeert die alles in voorkomen maar helaas. Alles gaat weer zoals het eerder ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ivysaur schreef op zondag 24 februari 2019 @ 01:58:
Vind het maar toch meer een sprookjes/fanatasie serie. Deze aflevering laat dat maar weer eens zien.

Die Rode Engel zal Burnham wel zijn uit een werkelijkheid/tijdlijn waar o.a de Kelpiens werden uitgeroeid door die mastexplosies ofzo. En nu alles proberen recht te zetten.

Spock in zijn jeugdjaren bezoek gehad van oudere Burnham die zei dat door haar tijdreizen de universum is vernietigd ofzo. En nu spock ouder is probeert die alles in voorkomen maar helaas. Alles gaat weer zoals het eerder ging
Ik ben bang dat jij gelijk hebt; het past in het rijtje van voorspelbare plottwists in DSC.

Maar ik hoop dat de Red Angel een Iconian is; het zou echt een mooie introductie van het ras in de serie zijn! Ook met Saru's supervision vaststelling dat de Red Angel een "humanoid in a technologically advanced exosuit" is, kan die theorie nog steeds kloppen dus we houden hoop!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Aegir81 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:57:
Ik vond seizoen 1 geweldig maar voorlopig is S2 een tegenvaller. Ik vind de vele verhaallijnen soms vergezocht en daardoor weinig geloofwaardig. Ik vond de verrijzenis van een aantal karakters ook totaal niet passen, het voelt te veel aan als een goedkoop drama waarbij doden plots ook terug in de show komen of dat er een boosaardige tweelingbroer/-zus opduikt. Ook het gefilosofeer op het einde van de vorige aflevering en bij het begin van de huidige voelt geforceerd aan waarbij het in vorige series 'natuurlijker' aanvoelt.

Verder vind ik ook, zoals hierboven al vermeld, dat Pike een meerwaarde is voor de serie, ik vind hem op dit moment het interessantste personage in de serie. Ik kijk zeker nog even verder en hoop dat de volgende afleveringen beter worden.
Ik vind dit juist veel beter. Geen doorlopend flinterdun actie verhaal maar los staande "avonturen" waar iedere keer op iets ingegaan wordt. Dit is veel meer Star Trek dan seizoen 1 was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Star Trek: Discovery is vernieuwd voor een derde seizoen. Michelle Paradise, een van de schrijvers van Discovery, zal in S3 de rol van co-showrunner op zich nemen, naast Alex Kurtzman, die nu showrunner is maar die als algemeen leider van alle Star Trek projecten van CBS zich waarschijnlijk meer op de big picture zal gaan richten.

bron

edit:
“The massive success of Star Trek: Discovery's second season launch exceeded our expectations in both driving subscriber growth and generating a phenomenal response from Star Trek fans,” said Julie McNamara, Executive Vice President, Original Content, CBS All Access.

[ Voor 28% gewijzigd door Rannasha op 27-02-2019 20:44 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Goed nieuws, voorlopig is er geen goede SF alternatief.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:01:
[...]
Ik vind dit juist veel beter. Geen doorlopend flinterdun actie verhaal maar los staande "avonturen" waar iedere keer op iets ingegaan wordt. Dit is veel meer Star Trek dan seizoen 1 was.
Juist met Voyager voelde het mij altijd zo onlogisch aan dat het juist voornamelijk losse afleveringen waren en er geen enkele progressie gemaakt werd om thuis te komen. (behalve in de laatste 2 afleveringen dan. :X )

Ik snap dat het ontdekkingsreizen moeten zijn, dat is de basis voor alle Star Treks maar enige interessante multi episode story arc mag daar ook wel bij. (hoeft niet perse 1 arc over het hele seizoen te zijn.)

Ook krijg ik in Star Trek nooit het echte gevoel van ruimte, ruimte is in Star Trek gewoon een soort hypersnelweg. (wat The Expanse wel erg goed doet imho.)
Wat meer "realisme", ipv lets-jump-to-the-chase zou ik wel waarderen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
enchion schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:57:
[...]

Juist met Voyager voelde het mij altijd zo onlogisch aan dat het juist voornamelijk losse afleveringen waren en er geen enkele progressie gemaakt werd om thuis te komen. (behalve in de laatste 2 afleveringen dan. :X )

Ik snap dat het ontdekkingsreizen moeten zijn, dat is de basis voor alle Star Treks maar enige interessante multi episode story arc mag daar ook wel bij. (hoeft niet perse 1 arc over het hele seizoen te zijn.)
Volgens mij zaten er bij Voyager wel een aantal afleveringen bij die gingen om de progressie om naar huis te komen. Als ik me kan herinneren, toen Kes Voyager verliet, afleveringen over de Caretaker en een aflevering over een wormhole. En er waren er vast wel meer die ik nu vergeet.

Discovery seizoen 2 lijkt een goede mix te zijn tussen een arc (hele seizoen) en losse afleveringen.
Verder hadden DS9 en Enterprise natuurlijk ook season arcs.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zeker. Voyager had de caretaker array om in het Delta kwadrant te geraken en handenvol afleveringen die direct in het teken stonden van het overbruggen van de enorme afstand. Kes inderdaad; Borg conduits; quantum slip stream; wormholes, Nekrit Expanse, de deal om door de corridor in Borg space te kunnen reizen; Barclay, enz.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lieutenant Broccoli :+ kreeg toch alleen communicatie over lange afstand voor elkaar, niet daadwerkelijk (sneller) reizen over diezelfde afstand? Iets met microwormgaten als ik het mij goed herinner.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Twee ingehaald. Die in dat netwerk was meh, die van de Kelpiens wel weer leuk. Op het moerasmonster en het serieus misselijk worden van de briefing na.

Blijft trouwens toch ook wel een Star Trek dingetje. Uit schroot en gesloopte onderdelen zonder gereedschap nieuwe apparatuur kunnen maken. Vind ik toch altijd weer knap. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Webgnome
Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:56:

Blijft trouwens toch ook wel een Star Trek dingetje. Uit schroot en gesloopte onderdelen zonder gereedschap nieuwe apparatuur kunnen maken. Vind ik toch altijd weer knap. :P
En dat zonder ook maar enige vorm van onderzoek.. Gewoon 'what does this button do.. oh he het werkt'

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:56:
Twee ingehaald. Die in dat netwerk was meh, die van de Kelpiens wel weer leuk. Op het moerasmonster en het serieus misselijk worden van de briefing na.

Dat kunnen MacGyver en The A-Team ook.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Jorgen schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:22:
Dat kunnen MacGyver en The A-Team ook.
Nee dat is totaal anders. The A-team vindt toevallig een schuur met alle benodigdheden, MacGyver maakt alles van een paperclip en duct-tape.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:16
Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:11:
[...]

Nee dat is totaal anders. The A-team vindt toevallig een schuur met alle benodigdheden, MacGyver maakt alles van een paperclip en duct-tape.
En een lasapparaat Overal waar het A-team komt is lasapparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Deze week een okay aflevering, losstaand verhaal (waar nog wel een interesant vervolg op kan komen) plus de ongoing search for Spock.

Ik las in een interview met Frakes dat regiseren voor Discovery zo leuk is omdat je zoveel vrijheid krijgt. Vandaar alle draaiende camera's, flikkerende lampen e.d.
De regiseur van dienst voor deze aflevering is wat dat betreft saai. Alles staat stil en hij/zij heeft zelfs een extra lampje aan gedaan op de brug van de Discovery. Vooral voor dat laatste bonuspunten van mij.
On Discovery, Olatunde Osunsanmi, who is also the producing director, also believes we are free to do and express ourselves visually in an exciting a way as possible. So, the restrictions I mentioned from Castle and Falling Skies I don’t experience on my current shows, where I am encouraged to do what whatever. They want it to be cinematic. The thing about the new Star Treks, like Discovery, is they are very much in the J.J. [Abrams] world of very cinematic. A lot of moving camera. A lot of crane work. So, it is frankly more fun to shoot than sitting on a dolly and looking at a close-up that doesn’t move.
bron

[ Voor 44% gewijzigd door [Roland] op 01-03-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
On Discovery, Olatunde Osunsanmi, who is also the producing director, also believes we are free to do and express ourselves visually in an exciting a way as possible. So, the restrictions I mentioned from Castle and Falling Skies I don’t experience on my current shows, where I am encouraged to do what whatever. They want it to be cinematic. The thing about the new Star Treks, like Discovery, is they are very much in the J.J. [Abrams] world of very cinematic. A lot of moving camera. A lot of crane work. So, it is frankly more fun to shoot than sitting on a dolly and looking at a close-up that doesn’t move.
En dat is nou juist een heel slecht ding.. Blijkbaar snapt men niet dat er ook nog mensen naar hun spul moeten kunnen kijken..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tja dat is de huidige koers van 'cinematic'. Na het 3D debacle krijg je nu HDR en UHD-kleurtjes op de tv's. Dat moet je natuurlijk verzadigen tot de max en uitbuiten. Blijkbaar wordt een groot deel van het huidige bioscoop publiek er bij van, gezien de populariteit van al die matige films.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
HDR en UHD zijn juist wel toffe dingen maar dat moeten draaien met de camera etc zonder ook maar enige noodzaak.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Webgnome schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:51:
HDR en UHD zijn juist wel toffe dingen maar dat moeten draaien met de camera etc zonder ook maar enige noodzaak.
Dat is om zoveel mogelijk tegenlicht en flare te kunnen vangen voor je HDR. :P

offtopic:
Ik werd dus serieus misselijk van die briefing van vorige week, kap gewoon met die shit. Voor een keer en subtiel is het een best leuk effect, maar dit slaat nergens op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, zojuist de aflevering van vandaag bekeken.
Dat was weer eens een 'ouderwetse' Star Trek aflevering! Het komt allemaal heel erg vertrouwd en bekend over. De manier van in beeld brengen, het soort avontuur, de acties, de interacties tussen de spelers, etc.

Is dat nou goed of juist niet? :?
Want er is toch niks mis met vernieuwing? Of moet alles maar hetzelfde blijven?

Wel leuk dat die sinistere drie rode stippen, via Airiam weer opduiken bij Section31....
Dat kan nog wat leuks worden in de toekomst. :Y

Rode stip? Borg? Anyone?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:33:
[...]

En dat is nou juist een heel slecht ding.. Blijkbaar snapt men niet dat er ook nog mensen naar hun spul moeten kunnen kijken..
Vind ik dus niet. Ik hou wel van de flare en het "snelle" camera werk (heb wel moeite met de donkere sets). Probleem met Discovery is dat het gelijk teveel is, het moet beter gedoseerd worden. Ik wil zeker niet terug naar de cameravoering ten tijde van TNG,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Gonadan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Dat is om zoveel mogelijk tegenlicht en flare te kunnen vangen voor je HDR. :P
Mee eens. :P
offtopic:
Ik werd dus serieus misselijk van die briefing van vorige week, kap gewoon met die shit. Voor een keer en subtiel is het een best leuk effect, maar dit slaat nergens op.
Nonsens. Geloof ik niet.
Ik vind het ook maar niets, maar dat je er misselijk van wordt is bullshit.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
HMC schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:33:
Ik kreeg er ook een beetje een vertigo gevoel van, dus ik kan me voorstellen dat sommige mensen die er gevoelig voor zijn wel degelijk misselijk kunnen worden. Dat kan functioneel zijn, als je een impressie wil geven van iemand die van een gebouw valt, maar voor een vergadering was het niet op zijn plaats.

Goed, nieuwe week, nieuwe aflevering. De kwaliteit van de afleveringen dit seizoen varieert nogal, maar dit was na een mindere aflevering vorige week weer een stuk beter. Ik heb er met plezier naar gekeken in ieder geval. :)

The good:
  • Pike. Ik begin een beetje in herhaling te vallen, en vorige week was hij wat minder, maar ik kan echt van die man genieten. Dat is hoe een Starfleet kapitein voor mij hoort te zijn.
  • De invulling van de tijdsverstoringen als reflecties van het verleden (dubbele communicatie, "spookbeelden" op de brug). Deed mij sterk denken aan het Manheim effect.
  • Aangename cameravoering. Er was een miniem draaitje in de crypte, maar voor de rest was het prima.
  • Referenties naar eerdere Trek: de Mutara sector, de (omgekeerde) coordinaten van Spock eindigden op 47, en we gaan naar Talos IV, wat zeker in combinatie met Pike interessant kan worden.
  • De rest van de brugbemanning kreeg ook weer eens wat meer aandacht.
The less good:
  • Tilly haar taalgebruik. Waar komt dat opeens vandaan? Ik kan me niet herinneren dat ze in het verleden zo was. On a postive note: ze is de laatste afleveringen wel minder irritant dan voorheen IMHO.
  • De emoties van Burnham. Ik stoorde me er nooit zo aan, maar het begint zo langzamerhand wel wat over the top te voelen.
  • Sarek was wat emotioneler dan ik zou verwachten op basis van TOS.
Random observations:
  • De controls van de shuttle waren erg TOS-like, wat op zich prima in de tijdsgeest past, maar wel wat out of place voelt in vergelijking met de hypermoderne consoles van de Discovery zelf.
  • De lengte van de afleveringen fluctueert nogal. De vorige was bijna een uur, deze maar 40 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

HMC schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:33:
Nonsens. Geloof ik niet.
Dan toch lekker niet, ik slaap er niet minder om als je het niet wilt geloven. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

On topic: wel leuke aflevering dit. Niet bijzonder maar gewoon prima. Dat Burnham niet kan acteren weten we al, en kaptein in een shuttle, zucht. Verder geen rare dingen en gewoon leuk. Op deze manier vermaak ik mij nog wel een tijdje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Keek weer lekker weg deze week.
Enige wat mij een beetje stoort is dat alles om Burnham draait.
In de ST Enterprise serie was bijna iedere keer wel altijd een ander bemanningslid hoofdfiguur met daarnaast de captain als rode draad.
Burnham mag nu echt wel wat minder met meer focus op andere bemanningsleden per aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

En hipsterspock, maar die heb ik gewoon uit m'n geheugen geblokkeerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zolang de spock verhaallijn niet klaar is kun je nog veel burnham zien. Wat mij betreft mag ze inderdaad wat minder screentime zolang ze niets anders kan dan zielig kijken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat is toch gewoon de stijl van die actrice? Gaat niet veranderen denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was het ook de insteek dat Discovery, Michael Burnham als centrale karakter had en alles om haar heen draaide. Wat dat betreft had het net zo goed Star Trek: The Michael Burnham chronicles kunnen heten en ik verwacht niet dat het gaat veranderen de komende afleveringen/seizoenen. Het gaan van een single perspective naar een multi perspective zoals de voorgaande series hadden, zal ongetwijfeld wel wat haken en ogen hebben op de achtergrond van deze serie . . .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Dat is inderdaad ook de insteek. En die insteek is wel vernieuwend maar dan helpt het niet dat je een rol hebt waarbij het hoofd thema 'huilen' is. Bij voorgaande star trek series had je het juist omgekeerd. Dan ging het om de hele bridge crew (en wat kleine rolletjes) en zo nu en dan kwamen er een bak afleveringen die om een bepaald karakter zijn gemaakt. Zoals bij VOY the Docter of 7of9 reeks

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
This is as good as it gets. Ik hoop dat Pike meer op de voorgrond kan treden maar het kan evengoed zijn dat hij moet vertrekken op het einde van het seizoen. Ik vind wel dat meer personages in het voetlicht mogen treden dan vorig seizoen waar ze 2-3 lijnen kregen (bvb Airam).

Met al die productieproblemen gaan ze de "perfectie" nooit bereiken. Eens het schip uitvaart kan je vanalles wijzigen aan het interieur maar je zit vast aan het koetswerk. Maar binnen de contouren hebben ze de feedback van de kijkers toch goed weten te verwerken. En geloof het of niet, er zijn fans van Tilly in overdrive.

Ik kijk wel uit naar de Georgiou spinoff. Michelle Yeoh vindt plezier in de draak steken met "the despicable and spineless Federation".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ivysaur schreef op zondag 24 februari 2019 @ 01:58:

Het had gekund maar qua figuur komen ze niet echt overeen. Dus voorlopig houd ik het maar op de iconians theorie.

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 05-03-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-36- schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:21:
[...]

Het had gekund maar qua figuur komen ze niet echt overeen. Dus voorlopig houd ik het maar op de iconians theorie.
Die Engel heeft anders wel erg vrouwelijke heupen. Dus denk Burnham.

Verveelde me gisteren, dus maar voor de grap Vojager gekeken. Wat een verademing. Wel wat gedateerd, maar je het is een lust en rust voor het oog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ja ik sluit het bij nader inzien niet uit, best kans dat de belichting en rode schaduw het beeld vertekenen. Maar die heupomtrek leek me in de eerste instantie nog eerder maatje Tilly dan Burnham

Afbeeldingslocatie: https://cimg.tvgcdn.net/i/2019/03/01/95661b0b-b202-497d-80f0-831e06434ae8/190301-startrekdiscoredangel-news.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door -36- op 05-03-2019 23:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

-36- schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:59:
Ja ik sluit het bij nader inzien niet uit, best kans dat de belichting en rode schaduw het beeld vertekenen. Maar die heupomtrek leek me in de eerste instantie nog eerder maatje Tilly dan Burnham

[Afbeelding]
Burnham heeft ook best wel wat "junk in the trunk" hoor ;) Niet mijn beste Photoshop werk maar het komt aardig overeen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NGXu0EX.jpg

Zo inventief zijn de schrijvers ook niet dus ik denk dat we er voor 95% vanuit kunnen gaan dat het Burnham is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Oof. Als het echt zo is dan heb ik toch wel een prijs verdient, hoor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

Pendaco schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:32:
[...]

Burnham heeft ook best wel wat "junk in the trunk" hoor ;) Niet mijn beste Photoshop werk maar het komt aardig overeen:

[Afbeelding]

Zo inventief zijn de schrijvers ook niet dus ik denk dat we er voor 95% vanuit kunnen gaan dat het Burnham is..
Is dat niet toevallig van een goede cosplay look-a-like? Volgens mij is dat iig niet Sonequa Martin-Green.
Ivysaur schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:14:
Oof. Als het echt zo is dan heb ik toch wel een prijs verdient, hoor. :+
2e prijs dan: }) ;)
-36- schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 02:22:
Gokje: Burnham is de Red Angel.( Die met terugwerkende kracht op nog onbekende magische wijze alle gebeurtenissen met schimmelnetwerk opdoekt? Tada alles perfect canon)

[ Voor 40% gewijzigd door -36- op 06-03-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@-36- Oops, my bad. Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Pendaco schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:32:
[...]

[Afbeelding]

Tilly past beter in dat pak.. :X
Maar het moet wel iemand bekend zijn met het schip en de karakters.

[ Voor 7% gewijzigd door Pjotrik op 06-03-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik denk dat het Amanda is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

* dr.lowtune is late to the party, maar heeft de aflevering inmiddels ook gezien, terwijl morgen (?!) alweer de nieuwe online komt.

Vond het best een vermakelijke aflevering, wel een tikkie kort. Ik ben heel benieuwd naar wie de red angel is, wat de achterliggende bedoeling is etc. Tot nu toe houdt het me beter vast dan seizoen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vandaag vond ik prima. Ben zeer benieuwd naar de rest van het seizoen na deze aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Idd een zeer goede episode. Ik kan er wel niet bij dat de episodes in dit seizoen zo verschillend zijn van kwaliteit en insteek, een geheel kan ik het niet echt noemen. Maar meer afleveringen zoals deze mogen zeker komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Je kan merken dat er is gewisseld van producers. Kwaliteit schiet omhoog :D

* Raymond likey :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Heerlijke aflevering.

Het stukje "Previously on Star Trek" vond ik wel een beetje een onnodige recap. Iedereen herinnert zich die aflevering van 54 jaar geleden nog wel. :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[Roland] schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:08:
Heerlijke aflevering.

Het stukje "Previously on Star Trek" vond ik wel een beetje een onnodige recap. Iedereen herinnert zich die aflevering van 54 jaar geleden nog wel. :-)
Moest ff kijken of ik wel het juiste seizoen had gestart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat van die intro hadden ze inderdaad erg tof gedaan al vond ik de effecten een beetje irritant. Wat mij ook opviel is dat ik toch meteen wist om welke aflevering het ging ondanks dat ik maar een paar afleveringen van TOS gezien heb.

Verder kon de aflevering mij zeker wel vermaken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Was imho de meest voelbaar naar vroeger Star Trek aflevering die ik tot nu toe gezien heb, met meer verhaal en minder effects wat dat betreft.

Zat halverwege de aflevering echt te kijken naar m`n playbalkje of de aflevering al richting einde zou gaan, om er achter te komen dat ik pas op de helft was. (een fenomeen wat ik eigenlijk alleen bij BreakingBad/BetterCallSaul en the Expanse meemaak)

Maw positief dus.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Van dit type aflevering mogen ze er meer maken! Alleen het verhaal met die dokter die uit de dood is opgestaan boeit me niet echt. In het Star Trek universum moet je gewoon accepteren dat er vreemde dingen kunnen gebeuren. Je hoorde Harry Kim toch ook niet bitchen dat de rest van de bemanning van "zijn" Voyager allemaal dood zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Aitt. Een prima aflevering. Alleen die flare en camerawerk foetsie. Dan alles prima. En seizoen drie weer ouderwets Star trek en werelden/culturen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Top aflevering ! Ben benieuwd hoe het verder gaat... Pike komt uiteindelijk in een rolstoel, in TOS althans en wordt vereenigd met Vina in "The Menagerie" Het hele discovery verhaal speelt zich dus af tussen "The Cage" en "The Menagerie", ik kan alleen niet goed vinden over welk tijdsbestek we praten ah gevonden: The year is 2254 – eleven years before Captain Kirk's five-year mission commanding the USS Enterprise.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:10

Aganim

I have a cunning plan..

Ivysaur schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:09:
Aitt. Een prima aflevering. Alleen die flare en camerawerk foetsie. Dan alles prima. En seizoen drie weer ouderwets Star trek en werelden/culturen ontdekken
Ik kan echt geen lens flare meer zien. :r Gelukkig viel mijn vriendin het ook op door mijn geklaag, dus gedeelde smart is halve smart. :+

Op dat stukje na vond ik de laatste aflevering erg vermakelijk, leuke verwijzing naar 'The Cage', die ik geheel toevallig nog niet al te lang geleden gezien heb.

Ben ook wel benieuwd naar de identiteit van 'The Red Angel', Burnham is een voor de hand liggende optie. Maar eigenlijk dan weer zo voor de hand liggend dat het wat teleurstellend zou zijn.

Op naar de volgende aflevering, met 'time-warp factor 7'!

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 09-03-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 19:36
Aganim schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Ik kan echt geen lens flare meer zien. :r Gelukkig viel mijn vriendin het ook op door mijn geklaag, dus gedeelde smart is halve smart. :+

Op dat stukje na vond ik de laatste aflevering erg vermakelijk, leuke verwijzing naar 'The Cage', die ik geheel toevallig nog niet al te lang geleden gezien heb.

Ben ook wel benieuwd naar de identiteit van 'The Red Angel', Burnham is een voor de hand liggende optie. Maar eigenlijk dan weer zo voor de hand liggend dat het wat teleurstellend zou zijn.

Op naar de volgende aflevering, met 'time-warp factor 7'!
Mij viel die Lens flare nooit zo op, tot deze aflevering. VRESELIJK, ik heb me kapot geërgerd. Ik twijfel of ik door ga kijken, het verhaal boeit me weinig. Pike is ok, Saru ook wel. Stamets mwah. Burnham doe me niks en de rest ook weinig.
Ik zou graag een Sector 31 spinoff zien, zonder Lens Flare! Met terran Phillipa in de hoofdrol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:10

Aganim

I have a cunning plan..

@Timminator, zeker.. Van alle karakters vind ik de nieuwe Georgiou de leukste, heerlijk hoe ze iedereen naar haar hand weet te zetten, die scenes zijn me eigenlijk altijd te kort. Michelle Yeoh heeft het volgens mij prima naar haar zin in die rol, daar zie ik graag meer van. Sowieso geen vervelende vrouw om naar te kijken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Was door de bank genomen weer best een goede aflevering. :)

The good:
  • Mooie TOS recap aan het begin. Ook leuk dat Tilly het had over problemen met de "duotronics"; dat is de correcte technologie voor de tijd.
  • Culbers aanpassingsproblemen. Hoewel ik hoop dat er niet te veel aandacht aan gegeven wordt (het moet geen soap worden) is het wel realistisch dat iemand in die situatie een flinke psychologische knauw en een indentiteitscrisis er aan over houdt. Goed geschreven en gespeeld met Stamets die blij is zijn man terug te hebben en zijn best doet om hem zich thuis te laten voelen en ondertussen de problemen van Culber eigenlijk volledig mist.
  • Pike's reactie op de knokpartij. Hoewel ik de knokpartij zelf niets vond (en al helemaal niet dat Saru het liet gebeuren) vond ik Pike's reactie heel netjes (vriendelijk maar duidelijk aangeven dat het niet nog eens moet gebeuren).
  • Ik bespeur een trend van Tilly die minder irritant wordt. :)
The less good:
  • Draaiende cameras. Gelukkig beperkt dit keer, maar daar mogen ze nou echt wel eens mee kappen.
  • Het idee dat tijd de "bedrock of my logic" is is wel wat gezocht. En Burnham's idee dat hun relatie het is helemaal. Logica kan prima op zich staan lijkt me.
  • Het idee dat ze renegades worden. Ten eerste is het een beetje cliche en ten tweede is het niet echt realistisch als je goed nadenkt. Moet je nagaan wat er zou gebeuren als in de echte wereld een kapitein zou besluiten om zijn fregat aan de marine te onttrekken. Dat zou een ongekende crisis zijn.
Verwachtingen:
  • Ik sluit mij aan bij degenen die denken dat Burnham de angel is. Zeker weten doe ik het niet, maar zij heeft de beste papieren denk ik, zeker gegeven hoe Discovery vrij Burnham-centric is.
  • Airiam is de mol (en niet Tyler).
  • Georgiou probeert zich op te werken in S31 om daar de touwtjes in handen te krijgen. Wellicht uiteindelijk proberen om haar oude rol van emperor terug te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Niet dat ik perse fan ben van Michael.. maar wel grappig dat velen hier fan zijn van Georgiou daar ik dat karakter al zowat vanaf het begin af aan beu was. Ging gelukkig dan ook richting het hiernamaals Maja... helaas.

Al met al gaat het de goede kant op mijn inziens! Pike bevalt nog steeds goed en gezien Ariam geen (volledig) biologisch iemand is lijkt het mij duidelijk dat "zij" de sporedrive heeft gesaboteerd.

Zin in de volgende aflevering :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

NMH schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:23:
  • Airiam is de mol (en niet Tyler).
Die 3 rode lampjes in haar oog zijn toch een computervirus uit de toekomst ofzo? Lijkt me idd wel duidelijk dat zij de saboteur is.

Verder grappig die intro, krijg bij de laatste afleveringen sowieso wat meer een StartTrek gevoel dan het vorige seizoen en op wat blauwe vlekken en strepen na is het camerawerk ook een stuk prettiger om naar te kijken

[ Voor 67% gewijzigd door -36- op 10-03-2019 01:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Serieus? SQL injecties? 8)7
-36- schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:05:
[...]

Die 3 rode lampjes in haar oog zijn toch een computervirus uit de toekomst ofzo? Lijkt me idd wel duidelijk dat zij de saboteur is.
Klopt, dat was ook al enorm evident in de vorige aflevering.

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 10-03-2019 02:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie