Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018

The Orville

The Orville is de naam van een nieuwe Sci-fi serie die zal worden uitgezonden vanaf 10 september 2017.
De serie zal in Amerika worden uitgezonden door Fox.

"The Orville" is voor 98% een rip off van Star Trek TNG. Maar desondanks, is deze serie bij sommigen bekend, maar bij anderen misschien weer niet, toch mooi gemaakt. Je waant je een beetje terug in de TNG tijd, met de USS Enterprise als zijnde de "Cadillac" onder de sterrenschepen, en zo is de USS Orville ook. In deze serie geen lensflares of heel drukke actie of geflits en dergelijke, maar met hele mooie, rustige, kleurrijke huiselijke sets. Vergelijkbaar met de USS Enterprise uit TNG. Over het algemeen is de serie wel serieus, maar regelmatig vliegt de hilariteit van het scherm af en worden er soms reacties gegeven die totaal nergens op slaan of de spot drijven met de situatie.

Maar voor de rest is het concept bijna hetzelfde als Star Trek TNG. Een kapitein krijgt het commando van een schip en zijn 1e officier is notabene zijn ex-vrouw, die hij een jaar daarvoor betrapt had op sex met één of andere blauwe alien. De overige karakters kun je vergelijken met die uit TNG. Zo heb je een Mokleb, een karakter die heel erg doet denken aan Worf uit TNG, heel erg nors, maar op een grappig manier. Er is tevens een robot/android, te vergelijken met Data, en ze hebben een vrij klein 'meisje', jonge dame, met de kracht van hulk (helemaal rechts op de foto hierboven). En de dokter van het schip wordt gespeeld door de "Kassidy Yates" uit Star Trek Deep Space Nine (de vriendin van Kapitein Sisko). En dan is er ook nog een Slimer karakter. Niet te zien op de foto.

Afijn, als je houdt van Sci-fi, en je houdt van onzinnigheid op z'n tijd, en je houdt van Star Trek, dan is deze serie echt een aanrader.

Premise

Set 400 years in the future, the show follows the adventures of the Orville, a not-so-top-of-the-line exploratory ship in Earth's interstellar Fleet. Facing cosmic challenges from without and within, this motley crew of space explorers will boldly go where no comedic drama has gone before.

Nieuws

The Orville Seizoen 2 bevestigd door Fox

Karakters

• Seth MacFarlane als Capt. Ed Mercer
  • Adrianne Palicki als Cmdr. Kelly Grayson
  • Penny Johnson Jerald als Dr. Claire Finn
  • Scott Grimes als Lt. Gordon Malloy
  • Peter Macon als Lt. Cmdr. Bortus
  • Halston Sage als Lt. Alara Kitan
  • J. Lee als Lt. John LaMarr
  • Mark Jackson als Isaac
  • Larry Joe Campbell als Steve Newton
  • Chad L. Coleman als Klyden

Links

Wikipedia
IMDB - Rating 7.8 (niet slecht).

Trailer

Afleveringen Seizoen 1

S01E01 - Old Wounds
Newly promoted Captain, Ed, is taken back when his ex-wife is assigned as his First Officer.
S01E02 - Command Performance
Alara must take command of the Orville when Ed and Kelly end up imprisoned in a replica of their old home.
S01E03 - About a Girl
Bortus and Klyden debate whether their newborn child should have a controversial surgery.
S01E04 - If the Stars Should Appear
The crew encounters a vessel adrift in space that's about to collide with a star.
S01E05 - Pira
Ed becomes smitten with the captain of a stranded ship, but Kelly suspects all is not what it seems.
S01E06 - Krill
Ed and Gordon are sent on an undercover mission to infiltrate a Krill ship and obtain a copy of their bible.
S01E07 - Majority Rule
Kelly leads a team to find two missing Union anthropologists on a planet similar to Earth.
S01E08 - Into the Fold
The crew set out to save Dr. Finn, her two sons and Isaac, after their shuttle gets thrown into uncharted space.
S01E09 - Cupid's Dagger
While the crew attempts to mediate a peace treaty between two warring cultures, tensions rise between Ed and Kelly when a familiar face comes aboard.
S01E10 - Firestorm
Alara questions whether she's fit for her job when a fire breaks out on the Orville and a crew member dies.
S01E11 - New Dimensions
The Orville gets damaged by a spatial anomaly causing harrowing effects to all living things.
S01E12 - Mad Idolatry
Ed and Kelly consider getting back together; Ed and the crew discover a planet from another universe; Kelly makes a decision with unforeseen long-term consequences for the planet, putting Ed in a difficult position.
S01E13 - Geannuleerd - Omdat men dacht dat The Orville maar 1 seizoen zou krijgen is deze aflevering, die het einde zou breien aan het verhaal, afgekapt om vervolgens verder te gaan in seizoen 2. (jippie).

Afleveringen Seizoen 2

S02E01 - TBA
S02E02 - TBA
S02E03 - TBA
S02E04 - TBA
S02E05 - TBA
S02E06 - TBA
S02E07 - TBA
S02E08 - TBA
S02E09 - TBA
S02E10 - TBA
S02E11 - TBA
S02E12 - TBA
S02E13 - TBA

92946 wijzigde deze reactie 07-12-2017 02:10 (28%)

• Destiny
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-10 08:49
Een serie die beter is dan ik verwachte. Ik verwachte alleen maar flauwe grappen en grollen, maar de verhalen vallen erg mee en zouden soms niet misstaan als ST episodes. Misschien ook niet zo raar met Brannon Braga als een van de producers/regisseurs/schrijvers.

• 92946
Naar schijnt zullen Patrick Stewart en Scott Bakula ook een guest appearance krijgen in seizoen 1. :Y

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik vind het ook een leuke serie en ik vind de grappen eigenlijk helemaal niet zo kinderlijk dan ik in eerste instantie verwacht had. Het acteren is niet altijd even overtuigend, maar veelal acceptabel. Overigens is Isaac echt een 1:1 Data.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hmmm ik heb eigenlijk alleen de helft van Aflevering 1 gezien. Die vond ik nu niet bepaald geweldig, en de setup (man komt bij zijn ex op het schip werken) klonk zo als een slechte sitcom dat ik ook niet verder gekeken heb.

Heb ik te vlug geoordeeld ? En Word het verderop wel wat meer ST achtig ?

heuveltje wijzigde deze reactie 09-11-2017 21:40 (4%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Destiny
quote:
heuveltje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:19:
Hmmm ik heb eigenlijk alleen Aflevering 1 gezien. Die vond ik nu niet bepaald geweldig, en de setup (man komt bij zijn ex op het schip werken) klonk zo als een slechte sitcom dat ik ook niet verder gekeken heb.

Ik vond aflevering 1 de zwakste tot nu toe. Ik ben niet helemaal bij, ik heb de eerste vijf gezien maar aflevering 3 vond ik best sterk. Typisch ST verhaal met een "moreel" vraagstuk. Ook de andere afleveringen geven met toch wel het "ST gevoel"

Destiny wijzigde deze reactie 09-11-2017 20:33 (4%)

• 92946
quote:
heuveltje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:19:
(man komt bij zijn ex op het schip werken)
Het is net andersom. :)
quote:
Ja, ik begon ook met een zekere twijfel, maar je moet er even inkomen en dan ga je het echt wel leuk vinden denk ik. Als je van Star Trek houdt, dan hou je hier ook wel van.

Tenminste, dat is mijn ervaring. Ieder z'n eigen ding natuurlijk.

Maar eindelijk weer eens een sci-fi serie dat zich in de ruimte afspeelt en dat naast Star Trek Discovery, hebben we tenminste weer eens space-based series. Dat is al heel wat.

92946 wijzigde deze reactie 10-11-2017 02:54 (5%)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik vind het een heerlijke show. Gewoon lekker ontspannen. Humor is goed. Moralistische lesjes liggen er misschien wat teveel bovenop maar dat is wel oke.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ga wel kijken als het seizoen is afgelopen. Volg al veel series momenteel...

Is Seth McFarlane met zijn humor een beetje te pruimen? Ik vind hem altijd veel te 'Amerikaans', zeker met dat accent van 'm. De Ted films waren nog leuk, temeer omdat ie daar niet direct zichtbaar was (alleen de stem).

Mijn muziekcollectie op Discogs

• 92946
quote:
Nyarlathotep schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:07:
Is Seth McFarlane met zijn humor een beetje te pruimen? Ik vind hem altijd veel te 'Amerikaans', zeker met dat accent van 'm. De Ted films waren nog leuk, temeer omdat ie daar niet direct zichtbaar was (alleen de stem).
Ik merk er niets van, hij is gewoon een ontzettende droogkloot. :)

Zo, ik ben nu tot aflevering 8 gekomen en vind de serie eigenlijk steeds leuker worden. Leuke, nieuwe, interessante verhaallijnen, een vaste vijand, de Krill, de counterpart van de Klingons uit Star Trek, maar ook wat romantische aangelegenheden en een jaloerse ex-vrouw. En dan dat geintje om die ene gast z'n been af te zagen als zijnde 'practical joke'. Kijk zelf maar, hilarisch. :9~

Ah kijk, aflevering 9 is net uit.

Ben echt benieuwd of we Patrick Stewart en/of Scott Bakula ook te zien krijgen en wat voor karakters ze zullen krijgen. Het meest geweldig denkbare iets is dat beide universum even tijdelijk mixen. Maar die kans is denk ik heel klein, aangezien The Orville van Fox is, en Startrek van CBS en Paramount. Dus dat zie ik niet gebeuren.

92946 wijzigde deze reactie 10-11-2017 17:31 (18%)

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-10 16:24
Hilarisch die opening van aflevering 9. Prachtig ook door die dubbele Titanic verwijzing. Lachte me suf.

• 92946
Ik heb eens onderzoek gedaan naar de fysieke grootte van het schip. Of het allemaal klopt weet ik niet. Wat denken jullie? Zie ik iets over het hoofd?

• LA-384
Leuk begin van episode 9 :D

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• 92946
Ik was ook echt nieuwsgierig hoe hij het gedaan zou hebben.......

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:51
quote:
Snowwie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:12:
Ik was ook echt nieuwsgierig hoe hij het gedaan zou hebben.......
Dat was juist ook de grap natuurlijk :9

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:34
Ha leuk een The Orville topic. Ik vind het ook een leuke serie. Had echt zoiets van ... wouw, dit had Star Trek moeten zijn. Maar toen ging ik er nog van uit dat Discovery zou zuigen. Maar al met al... een erg leuke serie. Vond alleen die aflevering met die 2 kids wat minder.

• 92946
quote:
tiguan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:20:
Vond alleen die aflevering met die 2 kids wat minder.
Aflevering met 2 kids?

ST of TO? :?

• tiguan
De aflevering van vorige week (dacht ik) van The Orville. Episode 8.

tiguan wijzigde deze reactie 15-11-2017 15:28 (8%)

• 92946
quote:
tiguan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:27:
De aflevering van vorige week (dacht ik) van The Orville. Episode 8.
Oh die aflevering, dat de robot op ze moest passen. Mja, kinderen in series zijn bijna altijd irritant of saai.
- Star Trek TNG : Wesley Crusher : Verrekte irritant en saai, werd later wel ietsje minder irritant.
- Star Trek DS9 : Jake Sisko : saai en iets minder irritant dat wel.
- Star Trek Voyager : Naomi Wildman : Te doen
- Star Trek Enterprise : De baby eenmalig te zien van T'Pol en Tucker tel ik niet mee, voor de rest geen kids toch?
- The Orville : Die twee koters van de dokter : Irritant en saai

92946 wijzigde deze reactie 15-11-2017 16:07 (3%)

• Destiny
Seizoen 2 is reeds besteld door fox :)

http://www.ismyshowcancel...the-orville-for-season-2/

• 92946
TS geupdate met informatie over de afleveringen, wat layout aanpassingen gedaan en bovenstaande informatie ook toegevoegd, waarvoor dank @Destiny :)

• Terranova
quote:
Snowwie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:56:
TS geupdate met informatie over de afleveringen, wat layout aanpassingen gedaan en bovenstaande informatie ook toegevoegd, waarvoor dank @Destiny :)
Voeg deze informatie helaas dan ook maar toe :( Aflevering 13 gaat naar het 2e seizoen.

http://www.tvguide.com/ne...e-season-1-episode-count/

Waarschijnlijk is het omdat de laatste episode mogelijk een einde zou geven mocht de serie niet verlengd worden. En dus het seizoen nu op een cliffhanger eindigt.

• 92946
quote:
Terranova schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:20:
[...]

Voeg deze informatie helaas dan ook maar toe :( Aflevering 13 gaat naar het 2e seizoen.

http://www.tvguide.com/ne...e-season-1-episode-count/

Waarschijnlijk is het omdat de laatste episode mogelijk een einde zou geven mocht de serie niet verlengd worden. En dus het seizoen nu op een cliffhanger eindigt.
Informatie toegevoegd.

Ik ben in elk geval blij dat er een seizoen 2 komt. ;)

We moeten nog maar zien of dat ook met Star Trek Discovery gebeurt.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe kijken jullie deze show?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• tiguan
Ik download 'm vanaf thepirtebay :X

Ik had nog aan Fox NL gevraagd of ze 'm gingen uitzenden maar hun antwoord was pertinent NEE. The assholes.

tiguan wijzigde deze reactie 15-11-2017 23:19 (60%)

• Terranova
quote:
tiguan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:19:
Ik download 'm vanaf thepirtebay :X

Ik had nog aan Fox NL gevraagd of ze 'm gingen uitzenden maar hun antwoord was pertinent NEE. The assholes.
Ah dat is bizar, andere Fox series kunnen ze wel met maar 1 dag vertraging uitzenden(The Gifted iig). Nu opeens niet :'(

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vond al vreemd dat hij niet in de programmalijst van Fox NL stond en ook niet te vinden was op Netflix of Amazon. Ik wil deze serie best zien, maar dan wel op een meer legale manier dan TPB.

zonoskar wijzigde deze reactie 16-11-2017 09:09 (3%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• tiguan
Ik ben ook niet zo van 't "illegaal" downloaden, maar als 't onmogelijk worddt gemaakt om het op een legale manier te kijken, dan maar zo hoor.

Deze show moest ik gewoon meteen zien. Ik ga niet wachten tot iemand in NL besluit het uit te zenden.

tiguan wijzigde deze reactie 16-11-2017 10:24 (26%)

• 92946
Ik heb geen Fox dus hier moet het ook een beetje minder legaal. Doe het meestal via showrss.info maar het programma "Bit Che" biedt ook uitkomst.

Het is eigenlijk van de zotte dat we hier in Nederland wel nutteloze Turkse en Italiaanse zenders hebben, waar de gemiddelde Nederlander niets aan heeft, of je moet toevallig al Turk of Italiaan zijn, maar standaard de grote Amerikaanse zenders toevoegen, ho maar.

En de show komt (voorlopig) nog niet op Netflix.

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ik vind het een leuke serie! Het neemt zich niet zo serieus allemaal, maar het houdt zich gelukkig wel ver van de pies- en poepgrappen die Seth MacFarlane nog wel eens wil maken in Family Guy of Ted. Het heeft de beperkte diepgang van TOS en de eerdere afleveringen van TNG met een sausje droge humor uit 2017; met name door de twee piloten en Bortus. Prima vermaak.

• ChaosKilla
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10-07-2018
Ik ben een long time ( 35+ jaar) scifi kijker, dus ik heb het meeste wel voorbij zien komen qua verhaal en in dat opzicht vind ik wel dat de verhalen wat aan de dunne kant zijn.

De effecten zijn iets aan de lage kant voor 2017, maar nog steeds ruim voldoende ( ST: Discovery is in dat opzicht baas, maar dat ligt natuurlijk aan het budget)

Het geacteer is niet altijd door ieder karakter even goed, maar kan er mee door

Voor de rest vind ik elke nieuwe (hardcore) scifi content welkom, zolang het maar een minimum niveau heeft. Dus ik zeg blijf maar komen

Zo ook:
The Expanse
Philip K. Dick's Electric Dreams
Black Mirror
Westworld
Stranger Things

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik vind de combinatie van Trek en af en toe zwarte of absurdistische humor gewoon goed werken. Zo'n lieutenant Payne opmerking zou je in een Star Trek serie niet vinden. En bijvoorbeeld zo'n holodeck gag "wij hadden em om 3 uur geboekt" is iets wat eigenlijk best realistisch is maar dat zie je ook verder nergens.

• 92946
Aflevering 10 gezien en ik moet zeggen: Ik ben onder de indruk. Dit is wat Star Trek behoort te zijn. En ook geen copy cats, ook nog origineel ook nog. Een zeer overtuigend serieus verhaald met een heel kleine likje humor (de humor is in deze aflevering wat minder om specifieke redenen), maar dat maakt het verhaal zeker niet slecht. Als ze deze serie zo kunnen vasthouden dan zie ik er wel een mooie toekomst in.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:32
spoiler:
De vader van Alara komt me bekend voor :P

Ramon wijzigde deze reactie 18-11-2017 11:11 (6%)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Ramon schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:02:
spoiler:
spoiler:
It took you thirty three years to come up with Joe? _O-
:P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• 92946
quote:
Ramon schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:02:
spoiler:
Jup, daar hebben we de 1e cameo al, het zal me nog echt benieuwen of die andere twee ook komen. :)

Ps. spoilertags zijn niet nodig, de aflevering is al uitgezonden.

• Terranova
Aflevering 10 was inderdaad echt awesome :o

• Semyon
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:33
quote:
zonoskar schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:07:
Ik vond al vreemd dat hij niet in de programmalijst van Fox NL stond en ook niet te vinden was op Netflix of Amazon. Ik wil deze serie best zien, maar dan wel op een meer legale manier dan TPB.
Waar ik woon (buiten de EU, buiten de VS) is the Orville beschikbaar via Google Play, is die dat in NL niet?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• tiguan
@Semyon Nope, helaas niet.

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:38

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
ChaosKilla schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:43:

Het geacteer is niet altijd door ieder karakter even goed, maar kan er mee door
Die negert piloot :X
Zijn acteerprestaties in de up/down vote wereld was echt tenenkrommend.

Wel mooi dat ze heel subtiel loopjes nemen met film cliche's. Zoals bijv. met die kinderen als de 1 zegt 'Mother is still alive! I can feel it!' en die robot zegt 'Wat is dat nou weer voor een loze opmerking die nergens op gebaseerd is?'. Ik vind het altijd bijzonder irritant als filmkarakters van die dingen zeggen als ' I will return you home safely, I promise!'. Het zijn volstrekt loze beloftes.

Dit dus.

• 92946
quote:
Semyon schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:10:
[...]

Waar ik woon (buiten de EU, buiten de VS) is the Orville beschikbaar via Google Play, is die dat in NL niet?
Bij ons via Google Search :)

Hmm pas op 1 december aflevering 12... :/

92946 wijzigde deze reactie 26-11-2017 17:59 (8%)

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:01

HMC

Pluviophile

The Orville gaat lekker. Eerste aflevering slechts humor die mensen misschien op het verkeerde been kan zetten, maar de serie gaat sterk, met karakterverdieping en geen duffe "winterstop".

Nog drie daagjes en we gaan weer verder. oOo
Thanks voor het topic. Wist niet dat 'ie er was. Zal mijn Orville spam op DIS-topic stoppen. :P

Betaalde Kremlin-troll

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:38

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
HMC schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:02:
The Orville gaat lekker. Eerste aflevering slechts humor die mensen misschien op het verkeerde been kan zetten, maar de serie gaat sterk, met karakterverdieping en geen duffe "winterstop".
Die humor is dan ook wel sterker geworden nu ze wat meer op elkaar ingespeeld zijn. Beginafleveringen waren best matig.

Dat zie je ook terug in de recensies. Op rottentomatoes scoren ze geloof ik 20% op de pro's en 90% bij het public of zo :D

Maar goed, de officiele media recensenten kijken twee afleveringen en weten niet goed wat ze er mee aanmoeten. Denk dat als ze een nieuwe review zouden doen, dit een stuk beter zou uitpakken.

Dit dus.

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02-10 16:03
The Orville ben ik ook maar gaan kijken gezien de lovende woorden in ons geliefde STD-topic.

De aftrap in ep1 was wel echt een vreselijk D'OH!-moment gezien mijn commentaar op de seksualisering van STD. 8)7

Echter ging ik hier ondanks alle lof en de vergelijking met Star Trek totaal niet met een ST-verwachting in en was ik al op de hoogte dat het om een comedy ging. Dat is toch net even anders.

De humor is soms geestig maar vaak toch vreselijk flauw en voorspelbaar. Overduidelijk een tamelijk hoog Family Guy gehalte. Hopelijk maken ze niet de fout dat ze al teveel in herhaling gaan vallen.

De zogenaamde "achtergebleven" (of ouderwetse) special effects boeien mij niet zo. Liever dat dan die over the top zooi die totaal geen doel dient. "Overdaad schaadt" en "less is more" is, zeker tegenwoordig, behoorlijk van toepassing wat mij betreft. :) Die overdosis CGI voegt meestal niets toe. Het gaat allemaal zo snel dat je niet eens de tijd hebt om het te bewonderen. Of het leidt enorm de aandacht af van de scene die plaatsvindt. De eenvoud in The Orville is dus een verademing.

De meeste afleveringen tot nu toe zijn natuurlijk een regelrechte rip-off van ST-afleveringen (evenals een aantal karakters) maar ik vond er toch een paar uitspringen.

Ondanks de voorspelbare elementen (en het ripp-off-gehalte) had die aflevering "Majority rule" volgens mij toch een aardige boodschap. Geen idee of dat met opzet is maar ik zie er wel een aantal punten van kritiek op onze maatschappij in.
- de thumbs-up-cultuur
- de totale beïnvloeding van de heersende gedachte door een MSM-feed
- een lesje dat een pure democratie niet zo handig en wenselijk hoeft te zijn

Die admiral is trouwens ook meerdere keren in Star Trek voorbijgekomen (in meerdere series). Met name herkenbaar in The Masterpiece Society (die aflevering met die totaal genetisch ontworpen kolonie).

Aflevering 10 (Firestorm) had mij echt wel op het puntje van mijn stoel en had een plottwist die ik niet had verwacht. De onthulling daarvan vond ik wat duf maar verder was dat een heerlijke aflevering. Ik liep zelfs even wat ongemakkelijk naar de plee zo midden in de nacht :')

Vooralsnog vermakelijk spul en als die laatste illustratief is voor de koers van de serie dan denk ik dat dit een groter succes wordt dan STD.

• 92946
Aflevering 11 gezien en simpelweg en verdomd goeie aflevering, met iets compleet nieuws wat ik volgens mij nog nooit in Star Trek gezien heb. Mja, het enige wat er op lijkt is dat de Enterprise in TNG in een Tyken rift dreigt getrokken worden en dat die ook zou leiden naar een 2D omgeving. Maar hoe dit allemaal gevisualiseerd is, enorm creatief. Voor wie aflevering 11 nog niet gezien heeft, probeer eens een visualisatie te maken van een 2D ruimte. En natuurlijk weer die grappen en grollen, dat de ene man de andere man ''opeet", maar tegelijkertijd ook de serieuze aspect van Kapitein Mercer die er achter komt dat zijn ex vrouw er achter zit dat hij het commando heeft gekregen en zich daar heel onprettig bij voelt. Zeer leuke, maar vooral originele aflevering. Ik zeg, Orville, ga zo door. :)

• HMC

HMC

Pluviophile

Agreed. Prima "brede" aflevering weer. Leuk SF-gedoe en karakterverdieping ernaast.

Betaalde Kremlin-troll

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:15

Wildfire

Joy to the world!

Wederom blijf ik er bij dat The Orville meer Star Trek is dan Star Trek: Discovery.

Het zegt al genoeg dat ik elke week de nieuwe aflevering van The Orville meteen bekijk en dan ik van Star Trek: Discovery nu al meerdere afleveringen achter loop... en dat terwijl ik toch echt een Star Trek fan ben.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• VOODOO_WILLIE
Was een geinige aflevering. Wel een tikkie tam zo na ep10 :P

• 92946
TS weer een beetje geupdate. Aflevering 12 informatie plot toegevoegd.

• HMC

HMC

Pluviophile

Laatste aflevering van dit seizoen was weer helemaal prima. d:)b

Geen grote cliffhangers, zoals in DIS, dus ben benieuwd wat het tweede seizoen gaat brengen.

Het lijkt erop dat de arc alleen in de karakters en de verhoudingen tussen hen zit.
Verder zijn de afleveringen gewoon losstaand.
Ik heb genoten van seizoen 1.

Betaalde Kremlin-troll

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 04:30

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik vind The Orville vermakelijk om naar te kijken comedy en syfy d:)b

Alleen de verhaallijnen zijn zo voorspelbaar het irriteert niet maar zou bijna denken steeds ''Star trek did it!'' Net als ze zeggen over the Simpsons in Family Guy.

Si vis pacem, para bellum

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, begin van de ep deed mij ook erg aan TNG denken, maar ze gingen toch hun eigen weg. :D

Betaalde Kremlin-troll

• 92946
Het was zeker verfrissend, vooral na dat grimmige Discovery gebeuren. Ik zeg niet dat Discovery slecht is, maar The Orville is gewoon meer 'Star Trek' dan Star Trek Discovery, en dat is gewoon een raar idee. Maar wellicht komt dat ook doordat een groot deel van de tweakers die hier al wat langer rondlopen ook zijn opgegroeid met Star Trek, de meesten met TNG. Dat is voor de meesten hier denk ik wel de 1e Star Trek die ze ooit zagen. Voor mij in elk geval wel. DS9, Voyager en zelfs Enterprise waren ook allemaal prima series, totdat J.J. Abrahms Star Trek om zeep hielp met z'n irritante lens flares, drukkigheid, snel bewegende camera's, duisternis en amper karakter ontwikkeling. Ik weet na 1 seizoen The Orville al meer van Kelly dan van 3 films J.J. Abrahms Star Trek Uhura.

Die "Kelly", in werkelijkheid heet ze Adrianne mag er ook best wel zijn:
O+

• VOODOO_WILLIE
quote:
Snowwie schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:44:

Die "Kelly", in werkelijkheid heet ze Adrianne mag er ook best wel zijn:
[afbeelding] O+
Kelly is 'm gesmeerd zo te zien :P

Voorlopig ziet het ernaar uit dat we nog driekwart jaar mogen wachten op seizoen 2. Beetje jammer -O-

• Skimovic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-09 23:17
Erg hoogstaand is het niet.

Maar wel vermakelijk en heb er wel met plezier naar gekeken, hoeft niet altijd zo serieus te zijn :)

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het tweede seizoen is gestart, de eerste aflevering is, ahum, "verkrijgbaar". :P

Nou kijk ik dit soort series het liefst 's avonds op m'n gemak uit bed, wat dus inhoudt dat ik deze aflevering pas volgend jaar ga kijken. :+

(morgenavond dus :P)

Wildfire wijzigde deze reactie 31-12-2018 08:42 (52%)

• HMC

HMC

Pluviophile

*O*

Veel lol beleefd aan het eerste seizoen.
Bring it on! oOo

Betaalde Kremlin-troll

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

HMC schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:40:
*O*

Veel lol beleefd aan het eerste seizoen.
Bring it on! oOo
Ik heb er ook veel zin in, het eerste seizoen beviel me uitstekend. Wat ik al vaker heb gezegd, ik vond het meer Star Trek dan Star Trek Discovery. :P (qua gevoel dat ik erbij heb dan)

Wildfire wijzigde deze reactie 31-12-2018 08:43 (5%)

• HMC

HMC

Pluviophile

Daar ben ik het verschrikkelijk mee.....

eens. :Y

Betaalde Kremlin-troll

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-10 11:27
Ugh, seizoen 1 begon leuk, niet al te serieus (ook naar zichzelf toe), maar de nieuwste aflevering is gewoon een soap serie over allerlei relaties op het schip. Er zat niets in wat te maken had met space travel oid. Ik voorzie geen lang lopende serie zo; waar is de langlopende verhaallijn?

Verder is het irritant dat er kennelijk een chaotische samenleving is van allerlei rassen, waarin te pas en te onpas een loopje genomen kan worden met hierarchie en continu fouten gemaakt worden die al eerder in alle Star Trek e.d. series reeds gezien zijn, zoals bijv het 'away team' met alle top brass erin.

• HMC

HMC

Pluviophile

MoiZie schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:12:
Ugh, seizoen 1 begon leuk, niet al te serieus (ook naar zichzelf toe), maar de nieuwste aflevering is gewoon een soap serie over allerlei relaties op het schip. Er zat niets in wat te maken had met space travel oid. Ik voorzie geen lang lopende serie zo; waar is de langlopende verhaallijn?
Zulke eps zaten er toch ook in de oudere ST-series? :P
Verder is het irritant dat er kennelijk een chaotische samenleving is van allerlei rassen, waarin te pas en te onpas een loopje genomen kan worden met hierarchie en continu fouten gemaakt worden die al eerder in alle Star Trek e.d. series reeds gezien zijn, zoals bijv het 'away team' met alle top brass erin.
Dank voor de spoilers. :P Geintje.

Betaalde Kremlin-troll

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MoiZie schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:12:

Je beseft toch wel dat The Orville zowel een ode aan als een parodie op SF series in het algemeen en Star Trek in het specifiek is?

Sowieso, als een 'away team' alleen maar onbekende personen zijn dan is het voor de kijker ook niet interessant. Het is een beetje geven en nemen op dit gebied, net zoals geluid in ruimte wat er niet is, dat is ook voor de beleving.

Het lijkt me dat je veel te serieus kijkt. Daar zijn andere series voor. :)

Wildfire wijzigde deze reactie 31-12-2018 13:19 (15%)

• HMC

HMC

Pluviophile

@MoiZie _O- Inderdaad erg soap.
Maar die humor ligt mij persoonlijk echt goed.
Heb weer flink gelachen en gegniffeld.

Mooie start van Seizoen 2, wat mij betreft. :Y

HMC wijzigde deze reactie 31-12-2018 13:43 (17%)

Betaalde Kremlin-troll

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:38

GeeBee

Oddball

Wat is de juiste volgorde?
S02E01 - Ja'loja
S02E02 - Primal Urges
https://www.seriesfeed.com/series/the-orville/episodes

of

S02E01 - Primal Urges
S02E02 - Ja'loja
Deze volgorde kom ik ook tegen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-10 09:46
Aangezien Ja'loja al is uitgezonden en Primal Urges nog niet zal de eerste optie wel de correcte zijn.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 02:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Poeh, ik was erg enthousiast over seizoen 1, maar de opener van seizoen 2 valt nogal tegen. Het voelt als een filler uit de eerste helft van seizoen 1, voordat ze moeite gingen doen op de verhaalllijn.
Dat aflevering 1 van het seizoen wat minder sterk is omdat de karakters opnieuw moeten worden geintroduceerd er nieuwe verhaallijnen gestart moeten worden kan ik begrijpen, maar dit was wel heel dunnetjes.
Laten we hopen dat dit de doorgeschoven aflevering was en dat volgende verder gaat op het niveau waarmee ze seizoen 1 hebben geeindigd.

Ik vond het toch wel leuk hoor, maar het viel een beetje tegen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Joarie
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:52

Joarie

De zalmroze trenchcoat

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:17:
Poeh, ik was erg enthousiast over seizoen 1, maar de opener van seizoen 2 valt nogal tegen. Het voelt als een filler uit de eerste helft van seizoen 1, voordat ze moeite gingen doen op de verhaalllijn.
Dat aflevering 1 van het seizoen wat minder sterk is omdat de karakters opnieuw moeten worden geintroduceerd er nieuwe verhaallijnen gestart moeten worden kan ik begrijpen, maar dit was wel heel dunnetjes.
Laten we hopen dat dit de doorgeschoven aflevering was en dat volgende verder gaat op het niveau waarmee ze seizoen 1 hebben geeindigd.

Ik vond het toch wel leuk hoor, maar het viel een beetje tegen.
Zoals ik het lees is het dus gewoon nog een aflevering van het eerste seizoen die doorgeschoven is. Dat stelt mij wel gerust. Het aantal SF/Comedies is op 1 hand te tellen dus ik ben al lang blij dat ze een 2e seizoen hebben gekregen.

http://orville.wikia.com/wiki/Season_2

Without engineers science is just philosophy

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben weer helemaal gerustgesteld. De tweede en derde aflevering van het seizoen zijn weer helemaal op orde. Geen overmatige onderbroekenhumor, wel af en toe een knipoog, maar een mooi ethisch dilemma als rode draad en reflectie op onze eigen maatschappij, maar dan in de context van een alien maatschappij zodat je het los kan zien van je normale vooroordelen. Precies zoals ik het verwacht van goede SF.

En ik ben stiekem ook een beetje verliefd op de aankleding en de sfeer van de show. Het is vast jeugdsentiment, maar ik voel me er meer bij thuis dan bij ST:D. Orville is vriendelijk en optimistisch, mensen (en aliens) hebben lol in hun werk en proberen elkaar te helpen. Het is prettig om naar te kijken, in tegenstelling tot veel andere moderne SF-series waar je het gevoel hebt dat het hele universum één groot bloederig oorlogsgebied is vol ellende.

Ik krijg ook de indruk dat er meer "originele" ST acteurs meewerken met The Orville dan met ST:D. Dat is misschien profiteren van oude glorie, en weinig ambitieus of vernieuwend, maar ik geniet er van. Ik heb genoten van de "dokters". Ze waren allebei goed op dreef en genoten van hun rol. Het voelt voor mij als oude helden die een masterclass komen geven om te laten zien hoe het hoort. Ambachtelijk ST folklore :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:55:

[..]

Ik krijg ook de indruk dat er meer "originele" ST acteurs meewerken met The Orville dan met ST:D. Dat is misschien profiteren van oude glorie, en weinig ambitieus of vernieuwend, maar ik geniet er van. Ik heb genoten van de "dokters". Ze waren allebei goed op dreef en genoten van hun rol. Het voelt voor mij als oude helden die een masterclass komen geven om te laten zien hoe het hoort. Ambachtelijk ST folklore :)
In 2x03 kwam "dr. Phlox" uit Enterprise langs ja. Plus natuurlijk "The Doctor" uit Voyager maar die hadden we in deze rol al eerder gezien in The Orville. :)

Blijft een feest van herkenning altijd. Ik verwacht op z'n minst dat Jeffrey Combs ook nog eens langs komt. Die zat toch al in DS9, Voyager en Enterprise :P

Wildfire wijzigde deze reactie 13-01-2019 15:02 (11%)

• Terranova
Ik zit nogsteeds op Picard te wachten, zeker omdat Patrick Stewart al in 8 verschillende series/films van Seth Macfarlane heeft gespeeld. Al zal die kans wel kleiner zijn geworden door dat nieuwe Picard project(geen idee of Patrick Stewart daara überhaupt aan mee werkt).

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb wel eens gedacht dat ze Picard hebben opgezet om te voorkomen dat hij in The Orville verschijnt. Dat zou voor veel fans toch een soort "goedkeuring" zijn.

Neemt niet weg dat ik vind dat Picard z'n eigen serie verdient. Het is naar mijn mening de meest memorabele kapitein en wordt gespeeld door iemand (Stewart) die goed genoeg is om een solo-serie te dragen. Ik hoop dat ze zich niet inhouden maar ruim baan bieden aan het talent van Stewart. Wat mij betreft mag het Shakespeare-in-de-ruimte worden.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ep4:
Begon weer als een soap, maar ze lijken nu in "het verhaal" (story arc) te gaan, wat ze zogenaamd beloofd hebben. Met oorlogen, en zo.

Cheap CGI, makkelijke emoties, maar toch vond ik het weer een heerlijke episode. d:)b

Betaalde Kremlin-troll

• HMC

HMC

Pluviophile

Ep5:
Sommige parallellen met STD Ep2 zelfs in het begin. Maar gewoon meer lol, luchtiger.

Mooie quote:
Alien: "So it is a Utopia?" Sprekend over United Federation of planets.
Mercer: "Well, we do still have in laws." _O-

Betaalde Kremlin-troll

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

HMC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:27:
Ep5:
Sommige parallellen met STD Ep2 zelfs in het begin. Maar gewoon meer lol, luchtiger.

Mooie quote:
Alien: "So it is a Utopia?" Sprekend over United Federation of planets.
Mercer: "Well, we do still have in laws." _O-
Je bedoelt hier de Planetary Union, de UFP is uit Star Trek :P

• HMC

HMC

Pluviophile

Wildfire schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Je bedoelt hier de Planetary Union, de UFP is uit Star Trek :P
Ja, kwam er even zo snel niet op, maar die dus.
Wel een LMAO-moment.

Ep was weer briljant.

Betaalde Kremlin-troll

• Shiznit
  • Laatst online: 11-10 01:08
Jongens, Hoe kijk ik seizoen 1 terug ?

Systeem Video

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:38

GeeBee

Oddball

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Shiznit
  • Laatst online: 11-10 01:08
Jah, ik ben zelf natuurlijk ook aan het zoeken gegaan.
Fox is van Disney en Disney heeft een eigen kanaal, en dus geen vriendjes van netflix..

Kan via vpn wel geheel seizoen 2 kijken op fox.com...

Shiznit wijzigde deze reactie 28-01-2019 21:29 (3%)

Systeem Video

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:05
Waar star trek in deze episode zich zou hebben beperkt tot het opgesloten zijn van de crewleden die vervolgens met het zonnezeil trucje bevrijd zouden zijn, wordt in the Orville nog een uitbraakpoging + schietpartij + vele doden alsnog gevolgd door een no hard feelings happy end. Heel erg niet star trek, valt me tegen van McFarlane.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

@CopyCatz The Orville is dan ook geen Star Trek. ;)

"When you grow up your heart dies"

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Die uitbraak viel me ook een beetje tegen, daar hadden ze flink voor op hun donder mogen krijgen van de kapitein. Dat leden van de crew proberen te ontsnappen begrijp ik, dat mensen ook maar mensen zijn is ook deel van de Star Trek-gedachte, maar niet zonder stil te staan bij de gevolgen. Dit was een prima gelegenheid geweest voor een "en dit is waarom wij het zo doen"-preek, maar eigenlijk zouden ze moeten worden gedisciplineerd.

Ik weet dat The Orville geen ST is, maar meer een eerbetoon aan het oude Star Trek. Ze hebben de oude fomules zo nauw gevolgd dat het logisch is dat de kijkers ook de oude regels volgen. Wat dat betreft is het net een 'tribute band'. Die zijn ook gedoemd om de nummers van hun voorbeeld zo exact mogelijk na te spelen. Een beetje eigen interpretatie kan nog wel, maar mensen komen omdat je origineel imiteert, zelfs als de oorspronkelijk band zelf verder is gegaan.

Heel erg vind ik het niet. Dit soort discussie over de ethiek en moraal van ST hoort er ook bij.

Het valt me op dat Seth McFarlane flink is veranderd. Een paar weken terug was er aflevering van Family Guy waarin duidelijk werd dat hij het over een ander boeg heeft gegooid en duidelijk stelling neemt in een aantal publieke debatten. De oude Family Guy schopte overal waar het pijn deed en schuwde foute grappen niet maar nam geen politieke stelling in. De controverse was genoeg voor een paar grappen. In voornoemde Family Guy aflevering wordt er duidelijk wel voor een kant gekozen.
Ik vraag me af of er een verband is met The Orville, want ST heeft wel altijd heel duidelijk progressief standpunt gehad en The Orville lijkt daar in te volgen. Wellicht heeft het ook invloed gehad op z'n andere werk.

• LA-384
Ik ben dus niet de enige die daar zijn bedenkingen bij had. Hadden ze het nou beperkt tot enkele, hoogstnoodzakelijke doden, dan had ik het nog kunnen begrijpen. Maar die uitbraak lijkt bijna een ode aan de jaren 80/90 actiefilm met Sylvester Stallone of Arnold Schwarzenegger. Mooie indruk laat je dan achter als "alien" zijnde.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ep. 6.

"Let's flip the table." _O-

Leuke ep. Gebeurde verder niet echt veel.

spoiler:
Behalve wat android-human-relatie-spul.

Betaalde Kremlin-troll

• VOODOO_WILLIE
Ep. 5 Is een dijk van een aflevering!

Dat was ff een ommezwaai in het plot zeg. Het lag wellicht aan mijn gare hoofd dat ik dat niet zag aankomen maar dat zag ik dus niet aankomen.
LA-384 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:36:
Ik ben dus niet de enige die daar zijn bedenkingen bij had. Hadden ze het nou beperkt tot enkele, hoogstnoodzakelijke doden, dan had ik het nog kunnen begrijpen. Maar die uitbraak lijkt bijna een ode aan de jaren 80/90 actiefilm met Sylvester Stallone of Arnold Schwarzenegger. Mooie indruk laat je dan achter als "alien" zijnde.
Ehmm ... Iedereen die ze hebben omgelegd stond met een automatisch wapen in z'n klauwen en was ernstig druk bezig met het voorkomen dat ze ontsnapten. Lijkt me vrij noodzakelijk om iedereen die op je schiet uit te schakelen als je het zelf wilt overleven. Het is ook niet alsof er een "stun setting" op die dingen zat. Of heb ik iets gemist?

En over "mooie indruk" gesproken:

Je "alien" gasten bij first contact in een concentratiekamp gooien omdat ze op de "verkeerde" datum zijn geboren. Nee, dát laat een geweldige indruk achter ... :P

Ff "filosofisch: Ik ben van mening dat je je principes niet moet laten varen als het moeilijk wordt maar in dit geval had ik de hele zooi genuked (bij wijze van spreken). Overigens is dat ook iets wat me meerdere malen verbaasde in de oudere Star Treks. Best nog weleens gedacht: "Kick their asses, dammit! To hell with the Prime Directive!".

En misschien is dat ook wel een punt wat MacFarlane wil maken. Dat het wellicht soms noodzakelijk is om sommige principes even opzij te zetten als dat, in een uitzichtloze situatie, noodzakelijk is om te overleven.

Anyways. Ik heb ervan genoten. Ep.6 was dan helaas weer een hele tamme afl. Niet onvermakelijk maar zeker na ep. 5 nogal saai. En het was uiteraard een enorme ripoff van ...

Ik ben benieuwd of er nog meer van die zwaardere afleveringen als ep. 5 komen. Bring it on! :)

@HMC Die was geestig ja. Ook echt zonder twijfel of vertraging: Hatsiekiedee! _O-

• HMC

HMC

Pluviophile

Holy Moly!
Ep 8. Begint met een mager plot. Wordt verder wel aardig uitgewerkt, maar wat een einde!!!
Ik kan er wel meer over zeggen, maar dat zouden alleen maar spoilers zijn.

Betaalde Kremlin-troll

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
Mooi dat er eindelijk eens wat spanning is. Ik vind het een leuke serie maar de toon is wel heel luchtig.

SW-0040-8191-9064

• foolish_child
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 29-08 11:27
Is er nog steeds geen "normale" manier om dit in Nederland te kijken?
Je zou denken dat FOX het toch zou oppikken hier, nadat het een 2e series heeft enz.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03:37

BlackEyedAngel

Just a nice guy

Holy shit wat een aflevering _/-\o_

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-10 02:35
spoiler:
Curse your sudden and inevitable betrayal...

Nu kan ik niet wachten tot het vervolg.

TheS4ndm4n#1919

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:43
Hallo allemaal,

Ik wil mij ook scharen bij de fans van de Orville. Wat ik hier gelezen heb ben ik mee eens, ik vind het jammer dat je hier in NL 'The Orville' niet op een 'legale' manier kan kijken, want die serie verdient onze steun.

Maar na het kijken van ep8 heb ik wel de volgende vraag:
spoiler:
Kaylon: friends or foe? 8)

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik vraag me juist af of dit een "story arc" wordt, of dat het nog maar één ep wordt die de boel afsluit. Maar wat gebeurt er dan met Isaac? Toch wel een geliefd "character" uit de serie.
Ben echt zeer benieuwd hoe dit verder gaat. :D oOo

Betaalde Kremlin-troll

• HMC

HMC

Pluviophile

Hmm. Ep9.
Begon wat minder spannend dan gehoopt na het einde van Ep8.
Werd uiteindelijk een opeenhoping van clichés die we kennen uit eerdere series als Star Trek, samengepropt in een aflevering.
Toen kwam er het chaotische space battle spektakel, en toen de morele conclusies.
Allemaal vrij standaard en niet de hoogspanning waar op gehoopt was.

spoiler:
Wel lollig dat ze zelf zeiden dat het allemaal cliché is aan het einde.

Al met al lollig om te kijken. :Y

Betaalde Kremlin-troll

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 16:13
quote]HMC schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:50:
Hmm. Ep9.
Begon wat minder spannend dan gehoopt na het einde van Ep8.
Werd uiteindelijk een opeenhoping van clichés die we kennen uit eerdere series als Star Trek, samengepropt in een aflevering.
Toen kwam er het chaotische space battle spektakel, en toen de morele conclusies.
Allemaal vrij standaard en niet de hoogspanning waar op gehoopt was.

spoiler:
Wel lollig dat ze zelf zeiden dat het allemaal cliché is aan het einde.

Al met al lollig om te kijken. :Y
[/quote]

Ik zat met ep8 toch wel even op het puntje van de bank, toen die armada aan kwam zwoeven.
Na BSG heb ik lang niet meer in 5.1 in een goeie spacebattle gezeten. (Geen star wars fan).
Maar, dit bracht me qua gevoel wel weer even terug naar de jaren '90. ST:NG, (althans toen ik het zag in het duits).
Puntje van kritiek, boomer en helo zitten aan het begin van BSG beter in een stuurloze raptor dan kelly en gordon in die hyper-quantum drive.
En ja, het cliche op het einde.......

Edit: de volgende aflevering is ook een Krill afleveringen, dus ben benieuwd!
Hoop trouwens niet dat dit in spoilers moest, aangezien het al 2 weken bekend was

DaRk PoIsOn wijzigde deze reactie 01-03-2019 22:08 (7%)

who put a "stop payment" on my reality check

• sjaool

sjaool

ph4ge schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:44:
Mooi dat er eindelijk eens wat spanning is. Ik vind het een leuke serie maar de toon is wel heel luchtig.
Het is in de basis dan ook bedoelt als een comedy. ;)

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ondansk het cliche-matige einde vond ik het toch fijne afleveringen.
Ik heb het gevoel dat het in deze afleveringen juist gaat om de vergelijking met ST te maken en duidelijk te maken waar The Orville staat. Wel geinspireerd op ST maar geen ambitie om ST te overtreffen. The Orville is een eerbetoon en net als bij een cover-band betekent dit dat je de hits van je voorbeeld naspeelt, inclusief en misschien wel met name met, de cliche's, dat is nu eenmaal wat het publiek wil.
Deel daarvan is dat er maar beperkt ruimte is voor ontwikkeling van de karakters, aan het einde van de aflevering is alles weer bij het oude en af en toe is er een deus-ex-machina nodig om het weer goed te krijgen.

• HMC

HMC

Pluviophile

Was weer eens een week pauze. Willen ze gelijk lopen met STD, of zo?

Maar...we hebben TUVOK!!! *O*

Betaalde Kremlin-troll

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03:37

BlackEyedAngel

Just a nice guy

Meh gelijk lopen, imho staan ze ver voor/boven STD :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De aflevering van deze week is wel weer erg vermakelijk. Goede humor, een verliefde Gordon en Leighton Meester! O+ :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:43
@sjaool Helemaal mee eens. Ik vind dit een hele goede aflevering. Het was een deugd om
spoiler:
Tim Russ
weer in actie te zien. Met zijn overduidelijke
spoiler:
Tuvok-ik-weet-alles houding _/-\o_

Ook het idee dat iemand zijn of haar leven uit een
spoiler:
mobieltje
te halen is, vind ik wel briljant. Persoonlijk vind alleen het type een beetje jammer. Maar dat komt omdat, ik, persoonlijk, geen appels lust. :+

• HMC

HMC

Pluviophile

En nu weer twee weken pauze. :O

Betaalde Kremlin-troll

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True