3 zelfs, volgende komt pas 11 april volgens IMDb.
* Raven ziet een bekend gezicht uit TNG
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Beetje zoetsappig begin en een bekend thema, maar het is allemaal toch weer erg vermakelijk.
En inderdaad een bekend gezicht.
En inderdaad een bekend gezicht.
Eat the bugs, live in a pod
Deze aflevering was wel geniaal!
En hoe nu verder
spoiler: title
2 kelly's
En hoe nu verder
who put a "stop payment" on my reality check
Het lijkt de enige serie te zijn die "soap opera" wel lollig en aantrekkelijk weet te houden.
verandering in de tijdlijn, zal mij benieuwen of we daar nog de consequenties van gaan zien.
Uit de promo van de volgende aflevering blijkt datDaRk PoIsOn schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:36:
Deze aflevering was wel geniaal!
spoiler: title2 kelly's
En hoe nu verder
spoiler: title
Young Kelly
ook een rol gaat spelen in de season finale.
[Aylin]
Ik moet zeggen, de laatste aflevering is wel echt goed. Er is duidelijk nergens op bezuinigd, behalve dan op de kleding van adrianne palicki, maar ook dat pakt goed uit
Dan blijft nog de hamvraag, komt er nog een derde seizoen of was dit een 'series final'?
Ik kan het allezinds niet direct opmaken uit de laatste scene. Het verhaal kan nu alle richtingen uit.
Ik kan het allezinds niet direct opmaken uit de laatste scene. Het verhaal kan nu alle richtingen uit.
[ Voor 37% gewijzigd door Kapoen op 26-04-2019 22:50 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
is nog niks van bekend. wachten op wat fox gaat doen.
Als ik me niet vergis scoort The Orville prima, in dat geval lijkt een 3e seizoen wel waarschijnlijk.
Wat een dunne beentjes, dat valt zo echt op met die leggingsLA-384 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:01:
Ik moet zeggen, de laatste aflevering is wel echt goed. Er is duidelijk nergens op bezuinigd, behalve dan op de kleding van adrianne palicki, maar ook dat pakt goed uit
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wildfire schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:42:
Als ik me niet vergis scoort The Orville prima, in dat geval lijkt een 3e seizoen wel waarschijnlijk.
dat zijn wel flinke drops.The second season of The Orville averaged a 0.75 rating in the 18-49 demographic and 3.16 million viewers. Compared to season one, that is down by 40% and 27%, respectively
Oei dat zijn zeker flinke drops 
Zelf hoop ik dat de show nog een paar seizoenen erbij krijgt, het juiste voer voor m'n Star Trek en Sci-fi honger :U

Zelf hoop ik dat de show nog een paar seizoenen erbij krijgt, het juiste voer voor m'n Star Trek en Sci-fi honger :U
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Drops zullen wel komen door afleveringen die characters builden...
M'n vriendin kijkt ook altijd mee, en die noemde bv. a Happy Refrain saai, als ook de aflevering waar Alara naar huis gaat.. dus denk dat de gemiddelde 'murican liever wat meer actie ziet.., of er met een Family Guy verwachting aan begon.. veel mensen die dit soort series kijken, hebben ervaring met startrek of stargate series - waarbij het gewoon fijner was om echt de canon episodes te kijken, ipv de endless fillers ( voyager kuch ) - dus bij trage ogenschijnlijk op zichzelf staande afleveringen haakt men af.
Zelf vond ik dat wel fijne afleveringen, want je krijgt zo wel wat meer 'feel' met de crew.
M'n vriendin kijkt ook altijd mee, en die noemde bv. a Happy Refrain saai, als ook de aflevering waar Alara naar huis gaat.. dus denk dat de gemiddelde 'murican liever wat meer actie ziet.., of er met een Family Guy verwachting aan begon.. veel mensen die dit soort series kijken, hebben ervaring met startrek of stargate series - waarbij het gewoon fijner was om echt de canon episodes te kijken, ipv de endless fillers ( voyager kuch ) - dus bij trage ogenschijnlijk op zichzelf staande afleveringen haakt men af.
Zelf vond ik dat wel fijne afleveringen, want je krijgt zo wel wat meer 'feel' met de crew.
[ Voor 25% gewijzigd door mvz op 01-05-2019 16:14 ]
The Orville is vanaf 14 mei te zien bij Comedy Central
. Elke dinsdag om 21:00 (en vast elke nacht 3 herhalingen
)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nog een leuke uitsmijter van seizoen 2:
En yay voor seizoen 3
En yay voor seizoen 3
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 12-05-2019 10:19 ]
Gelukkig.
Persoonlijk denk ik dat The Orville het beste is wat de SF-wereld de afgelopen jaren heeft meegemaakt. Of je het nu kan waarderen of niet, het is heel anders dan alle andere SF-series die nu lopen. The Orville laat zien dat het niet noodzakelijk is om de toekomst als duister en hard te zien, maar dat je ook met een positieve blik leuke verhalen kan vertellen. Dat deed het oorspronkelijk ST ook maar dat is tegenwoordig een beetje uit de mode. Net als losstaande verhalen zonder dat alles in dienst staat van een overkoepelende verhaallijn vol complexiteit.
The Orville is licht en luchtig, maar heeft toch voldoende diepgang om niet oppervlakkig te zijn.
Persoonlijk denk ik dat The Orville het beste is wat de SF-wereld de afgelopen jaren heeft meegemaakt. Of je het nu kan waarderen of niet, het is heel anders dan alle andere SF-series die nu lopen. The Orville laat zien dat het niet noodzakelijk is om de toekomst als duister en hard te zien, maar dat je ook met een positieve blik leuke verhalen kan vertellen. Dat deed het oorspronkelijk ST ook maar dat is tegenwoordig een beetje uit de mode. Net als losstaande verhalen zonder dat alles in dienst staat van een overkoepelende verhaallijn vol complexiteit.
The Orville is licht en luchtig, maar heeft toch voldoende diepgang om niet oppervlakkig te zijn.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dat is iets wat Seth MacFarlane ook zelf aanhaalt in deze clip:CAPSLOCK2000 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:45:
Gelukkig.
https://pca.st/4181 podcast over SciFi en wetenschap met de creator Seth.
Waar kijken jullie Orville eigenlijk?
Something something
Op steam natuurlijkSeenD schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:52:
https://pca.st/4181 podcast over SciFi en wetenschap met de creator Seth.
https://store.steampowere...teractive_Fan_Experience/
Ik had het gedownload, maar nu kan je 't ook op Comedy Central kijken
Wat ik wel erg mis is een soort overkoepelende story arc. Het zijn te veel losse afleveringen.
Ik merkte dat ik bij dit tweede seizoen meer moeite had om de aandacht er bij te houden. Het was gewoon allemaal veel minder interessant.
En dan snap ik de terugval in kijkcijfers ook wel...
Laten we hopen dat ze met seizoen 3 een doel hebben. Minder losse flodders graag.
Ik merkte dat ik bij dit tweede seizoen meer moeite had om de aandacht er bij te houden. Het was gewoon allemaal veel minder interessant.
Laten we hopen dat ze met seizoen 3 een doel hebben. Minder losse flodders graag.
In Italië. Of bedoelde je dat niet?SeenD schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:52:
Had op campzone beide seizoenen binnengehengeld. Ben nu op vakantie, kijk af en toe een episode voor ik ga slapen
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 09-08-2019 00:52 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik vind het juist fijner, ik mis de series van vroeger zoals Star Trek of The X Files of Firefly waar elke aflevering een eigen verhaal was met een eigen reflectie op de maatschappij. Soms niet sterk soms wel.Nyarlathotep schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:21:
Wat ik wel erg mis is een soort overkoepelende story arc. Het zijn te veel losse afleveringen.
Ik vind al die series met een verhaal van 5 seizoenen te veel worden. Dat trok me in deze serie juist.
Something something
.
[ Voor 99% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-08-2019 10:23 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Zo, alles gezien nu. Erg goede serie. Ik had meer humor verwacht het maar eigenlijk is het een best serieuze serie met af en toe een grapje, en dat bevalt me wel. Het maakt de boel ook zoveel menselijker dan een Star Trek.
Wel was ik een beetje klaar met de love stories in seizoen 2. Het waren op zich wel leuke afleveringen maar ze leken even het hele rijtje op de bridge af te gaan. En die gapende plot hole van de laatste aflevering vergeten we voor het gemak maar even (Young Kelly die The Union niet even waarschuwt voor de verborgen agenda van de Kaylon).
Kan niet wachten op seizoen 3
Wel was ik een beetje klaar met de love stories in seizoen 2. Het waren op zich wel leuke afleveringen maar ze leken even het hele rijtje op de bridge af te gaan. En die gapende plot hole van de laatste aflevering vergeten we voor het gemak maar even (Young Kelly die The Union niet even waarschuwt voor de verborgen agenda van de Kaylon).
Kan niet wachten op seizoen 3
Ik heb eindelijk de tijd genomen om seizoen 2 te bingen. Seth MacFarlane maakt 1 ding enorm duidelijk: er is helemaal niets mis met de kern filosofie en uitvoering van Star Trek zoals dat is uitgewerkt voordat nutrek z'n intrede deed. Hij laat zien waarin nutrek (hiertoe reken ik alle films/series na de reboot) structureel faalt: het kunnen schrijven van een goed SF verhaal vanuit een kern filosofie en uitgevoerd door acteurs die dit kwalitatief kunnen vertalen.
Deze serie was een puur genot om naar te kijken en elke aflevering smaakte naar meer, het tegenovergestelde had ik bij elke aflevering van nutrek, waar het gevoel van tevergeefse hoop op verbetering uiteindelijk verdween en ik afhaakte.
Er zijn natuurlijk ook wat kritiek punten. Zo vind ik de relatie dynamiek tussen Ed en Kelly zoals die is neergezet eigenlijk totaal niet interessant en ik vind het nogal geforceerd overkomen door het relatie zo neer te zetten. Dit kritiek punt komt tot een hoogpunt in de seizoensfinale, waarvan ik het plot wel heel erg vergezocht vond. Niet dat verhalen over relaties niet kunnen werken, bijvoorbeeld Lasting Impressions was juist een van de betere afleveringen.
Deze serie was een puur genot om naar te kijken en elke aflevering smaakte naar meer, het tegenovergestelde had ik bij elke aflevering van nutrek, waar het gevoel van tevergeefse hoop op verbetering uiteindelijk verdween en ik afhaakte.
Er zijn natuurlijk ook wat kritiek punten. Zo vind ik de relatie dynamiek tussen Ed en Kelly zoals die is neergezet eigenlijk totaal niet interessant en ik vind het nogal geforceerd overkomen door het relatie zo neer te zetten. Dit kritiek punt komt tot een hoogpunt in de seizoensfinale, waarvan ik het plot wel heel erg vergezocht vond. Niet dat verhalen over relaties niet kunnen werken, bijvoorbeeld Lasting Impressions was juist een van de betere afleveringen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Het filmen van seizoen 3 is druk aan de gang, sinds december.
Ik heb nu een paar afleveringen hiervan gezien en ik heb niet echt te drang om verder te kijken. Misschien omdat McFarlane een erg matig acteur is die beter achter de camera kan blijven ipv er voor. Het is overduidelijk een parodie op Star Trek, maar het heeft ook wel wat weg van een derderangs Galaxy Quest.
Blijven kijken, het wordt per aflevering beter. Of it grows on you, dat kan ook.P-Rock schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:32:
Ik heb nu een paar afleveringen hiervan gezien en ik heb niet echt te drang om verder te kijken. Misschien omdat McFarlane een erg matig acteur is die beter achter de camera kan blijven ipv er voor. Het is overduidelijk een parodie op Star Trek, maar het heeft ook wel wat weg van een derderangs Galaxy Quest.
Ik heb hem echt gebinged toen ik er eenmaal aan begon.
ping 127.212.23.124
Juist geen parodie, maar een ode van een fanboy aan Star Trek. En dan niet de puinhoop die JJ Abrams er van gemaakt heeft.P-Rock schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:32:
Het is overduidelijk een parodie op Star Trek.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het is overduidelijk dus NIET een parodie op Star Trek. Het is een hommage aan Star Trek, maar dan met humor gebracht (of je die humor leuk vindt is weer een andere kwestie).P-Rock schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:32:
[..]
Het is overduidelijk een parodie op Star Trek, maar het heeft ook wel wat weg van een derderangs Galaxy Quest.
Trouwens, niet voor niets werd door veel kijkers gezegd dat ze The Orville meer Star Trek vonden dan Discovery.
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 21-02-2021 23:19 ]
Wat The Orville nog wel graag mag doen is putten uit de verhalen van Star Trek. Er komen in de serie ook nogal wat oud Star Trek acteurs voorbij.
"When you grow up your heart dies"
The Orville has wrapped production on the long-awaited season 3
In ieder geval goed nieuws, The Orville weet imho de essentie van Star Trek vele malen beter te vertolken dan Kurtzman met z'n secret hideout productie team nu doet met z'n nutrek Star Trek licentie.
Nog geen exacte datum wanneer hij zal worden uitgezonden/beschikbaar komt op streamingdiensten. Volgens de geruchten zal dat ergens rond de jaarwisseling zijn.In case you missed it: filming for the long awaited third season of the Trek-alike series The Orville has finally wrapped. Series creator Seth MacFarlane made the announcement earlier this month, and the news was picked up by comicbook.com.
Posting to social media, MacFarlane said, “And that is a wrap on season 3 of The Orville! Thank you to our incredible cast and crew for all their tireless and brilliant work, and I sincerely hope this is not the last time we all go to space. #TheOrville”
In ieder geval goed nieuws, The Orville weet imho de essentie van Star Trek vele malen beter te vertolken dan Kurtzman met z'n secret hideout productie team nu doet met z'n nutrek Star Trek licentie.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Goed nieuws! Nu gaat het de postproductionmolen in natuurlijk, en dat zal wel wat maandjes in beslag nemen.
Release rond de jaarwisseling is wel haalbaar denk ik. We gaan het zien.
Ik hoop wel dat er een soort overkoepelend verhaal gaat komen. Ik heb genoten van seizoen 1 en 2 maar miste wel een soort rode draad.
Release rond de jaarwisseling is wel haalbaar denk ik. We gaan het zien.
Ik hoop wel dat er een soort overkoepelend verhaal gaat komen. Ik heb genoten van seizoen 1 en 2 maar miste wel een soort rode draad.
Is het iedereen al opgevallen dat The Orville S1 en S2 op Disney+ staan?
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Oei 10 maart 2022 'pas'.
https://www.ign.com/artic...ease-date-seth-macfarlane
Nou mijn backlog is nog groot genoeg om nog even te wachten...Maar toch had het eerder verwacht.
https://www.ign.com/artic...ease-date-seth-macfarlane
Nou mijn backlog is nog groot genoeg om nog even te wachten...Maar toch had het eerder verwacht.
Komt uit op Hulu inderdaad, wat dan in NL weer Disney+ is (soort van, niet helemaal zelfde aanbod).Is het iedereen al opgevallen dat The Orville S1 en S2 op Disney+ staan?
The Orville originally aired on Fox but will move to Hulu next season. This is most likely a result of Disney’s buyout of 20th Century Fox in 2019. Disney owns both Fox properties like The Orville as well as Hulu, so it makes sense Disney will move popular shows to its streaming service.
[ Voor 40% gewijzigd door KingCrash op 24-09-2021 16:53 ]
Angry Rabbit
3 jaar wachten op het vervolg van de cliffhanger...
Damn you Covid-19!
Ik zit een beetje op mijn honger qua leuke SF series. Het laatste seizoen van The Expanse start gelukkig binnenkort. En voor wie The Orville leuk vindt, kan ik ook wel Star Trek Lower decks aan raden. Maar suggesties zijn welkom
Damn you Covid-19!
Ik zit een beetje op mijn honger qua leuke SF series. Het laatste seizoen van The Expanse start gelukkig binnenkort. En voor wie The Orville leuk vindt, kan ik ook wel Star Trek Lower decks aan raden. Maar suggesties zijn welkom
[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 24-09-2021 21:42 ]
@D-Three
offtopic:
psst; Foundation, Star Trek Lower Decks S2, Final Space S3, Rick & Morty S5, Star wars Visions
psst; Foundation, Star Trek Lower Decks S2, Final Space S3, Rick & Morty S5, Star wars Visions
[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 24-09-2021 22:14 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Nou ik kan mij hier ook aansluiten. Staat inderdaad op Disney+ en inderdaad: meteen een echt Star Trek gevoel. Misschien her en der wat knullig, of de cgi niet helemaal top, maar juist omdat de serie zich iets minder serieus neemt, juist goed te pruimen.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Even warmmakertje.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
Sinds een paar dagen heb ik dat door ja. Kan ik eindelijk eens kijken hoe de acteur die verantwoordelijk is voor het ontmoeten van m’n vrouw het doet.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:39:
Is het iedereen al opgevallen dat The Orville S1 en S2 op Disney+ staan?
OK, ik hap wel... vertel!Verwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:26:
[...]
Sinds een paar dagen heb ik dat door ja. Kan ik eindelijk eens kijken hoe de acteur die verantwoordelijk is voor het ontmoeten van m’n vrouw het doet.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
haha, Isaac! Die woonde, net als ik, in Voorschoten en gaf een feestje waar ik m'n vrouw heb leren kennen.
Ik ben deze serie nu aan het volgen op Disney+. Ik had al eens wat afleveringen op tv gezien maar omdat die niet in volgorde werden uitgezonden en ik geen spoilers wilde niet verder gekeken en gewacht op een streaming service. Eindelijk is 'ie dan ergens te streamen! Ben nu bij aflevering 4 van S2. Tot nu toe zelfs leuker dan ik in eerste instantie al dacht. Goed geschreven, leuke verhalen en grappen. De crew is geweldig. Bortus is mijn favoriet
Super grappig hoe droog hij altijd overal op reageert
Er zijn indicaties dat seizoen 3 ook meteen wel eens het laatste seizoen zou kunnen zijn:
‘The Orville’ Future Beyond Season 3 Uncertain As Seth MacFarlane & His Cast Focus On Other Projects
‘The Orville’ Future Beyond Season 3 Uncertain As Seth MacFarlane & His Cast Focus On Other Projects
The Orville has been a passion project — and a big undertaking — for Seth MacFarlane who created, writes, directs, executive produces and stars in the space comedy-drama. As the series is preparing for the June 2 launch of Season 3 on Hulu, there are no current plans for a fourth season. I hear the cast of the series was released in August when their most recent options expired.
Het is natuurlijk niet geheel onverwacht gezien de omstandigheden zoals de pandemie, maar aan de andere kant zou het heel erg jammer zijn als het klopt.While there are no plans for Season 4 of The Orville, I hear Season 3 is not designed as a definitive ending to the series. The door has been left open for MacFarlane to revisit it with a new installment if/when he wants to do it in the future. In case he decides to do it, the cast will have to be reassembled, and new deals need to be made.
Nieuwe trailer:
Zo dan, hebben ze extra budget voor de CGI gehad of zit alles in de trailer

Is het ook bekend of het derde seizoen (gelijk) op Disneyplus komt. Want daar staan seizoen 1 en 2 ook op.
Ik ga ervan uit dat seizoen 3 ook direct op Disney Plus komt te staan. Ik heb er in ieder geval weer zin in.Gaitman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:23:
[...]
Is het ook bekend of het derde seizoen (gelijk) op Disneyplus komt. Want daar staan seizoen 1 en 2 ook op.
Het is nu een Hulu serie, dus dat zou wel moeten in Nederland aangezien Hulu hier in Disney+ zit.
Beetje offtopic, maar ik zit momenteel ST:ENT te herkijken (momenteel in seizoen 4), zie ik Seth MacFarlane ineens langs komen
. Wist helemaal niet dat hij ook een rolletje had.
Hij is een grote Star Trek fan, volgens mij wilde hij ook een nieuwe Star Trek serie maken, maar dat kon/mocht niet, dus The Orville was geboren..oisyn schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:43:
Beetje offtopic, maar ik zit momenteel ST:ENT te herkijken (momenteel in seizoen 4), zie ik Seth MacFarlane ineens langs komen. Wist helemaal niet dat hij ook een rolletje had.
Seth MacFarlane laat zien wat het verschil talent, liefde en passie voor het bron materiaal en kwaliteit kan maken op een serie, in tegenstelling tot wat Kurtzman produceert met z'n secret hideout studio.
Ik heb ook het idee dat the Orville deels ook gemaakt is omdat verschil duidelijk te maken. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat seizoen 3 een story arc bevat over het hele seizoen, net zoals Discovery en Picard. Ongetwijfeld zal The Orville dat vele malen beter uitvoeren.
Hoe groot een fan Seth MacFarlane is van Star Trek blijkt wel uit de film die hij heeft gemaakt in z'n jeugd
Ik heb ook het idee dat the Orville deels ook gemaakt is omdat verschil duidelijk te maken. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat seizoen 3 een story arc bevat over het hele seizoen, net zoals Discovery en Picard. Ongetwijfeld zal The Orville dat vele malen beter uitvoeren.
Hoe groot een fan Seth MacFarlane is van Star Trek blijkt wel uit de film die hij heeft gemaakt in z'n jeugd
Ik heb net even op de Instagram van Seth MacFarlane gekeken maar daar wordt Nederland helaas nog niet genoemd.Terranova schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:28:
Het is nu een Hulu serie, dus dat zou wel moeten in Nederland aangezien Hulu hier in Disney+ zit.
:strip_exif()/f/image/xxOkgo3Op5CLOVLptgDJHJnL.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig is er ook die nieuwe star trek serie die wél het concept van de oude series volgt. We worden verwend dit jaardefiant schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:37:
Seth MacFarlane laat zien wat het verschil talent, liefde en passie voor het bron materiaal en kwaliteit kan maken op een serie, in tegenstelling tot wat Kurtzman produceert met z'n secret hideout studio.
Hoe groot een fan Seth MacFarlane is van Star Trek blijkt wel uit de film die hij heeft gemaakt in z'n jeugd![]()
[YouTube: Seth macfarlane as teenager in star trek fan film with his friends]
Prima seizoen starter wat mij betreft, het SFX budget is duidelijk opgeschroefd. Als kritiek punt, het Kaylon conflict wordt vooral impliciet geïntroduceerd, er zit weinig achtergrond in. Dat voelde toch wat geforceerd aan als een plot device.
Vanaf 12 juni wordt het nieuwe seizoen wekelijks uitgezonden op Paramount Network.
Hoezo "het Kaylon conflict wordt vooral impliciet geïntroduceerd"? Seizoen 2 eindigde met het grote gevecht tegen de Kaylon en dat Isaac gereactiveerd werd. Dan is het ook niet vreemd dat in seizoen 3 er een hoop mensen zijn die wrok koesteren jegens Isaac aangezien hij een Kaylon is en initieel ook de kant van de Kaylon koos voordat hij zich tegen hun keerde.defiant schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:06:
Prima seizoen starter wat mij betreft, het SFX budget is duidelijk opgeschroefd. Als kritiek punt, het Kaylon conflict wordt vooral impliciet geïntroduceerd, er zit weinig achtergrond in. Dat voelde toch wat geforceerd aan als een plot device.
Dat noem ik geen "impliciet" iets.
Fijn! Ik neem aan dat dat de zender is die op de plek van Spike is beland?tiguan schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:17:
Vanaf 12 juni wordt het nieuwe seizoen wekelijks uitgezonden op Paramount Network.
En omdat dat zo vaag is: heb je wellicht een tijdslot?
Ah, volgens mijn 2e hit op DuckduckGo
https://www.veronicasuper...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2FVanaf juni gaan sowieso nog meer science-fiction series in première. Star Trek: Prodigy start zondag 5 juni om 19.00 uur op Paramount Network. En het nieuwste seizoen van The Orville: New Horizons start zondag 12 juni om 20.00 uur.
[ Voor 40% gewijzigd door pjottum op 07-06-2022 13:13 ]
ping 127.212.23.124
De 2e aflevering was weer top, ik ben blij dat ze langer zijn dan 45 minuten (was zo in de vorige seizoenen). Mocht er geen 4e seizoen zijn lijkt het me niet dat er een echte "cliffhanger" is, elke aflevering staat op zich en het duurt lang genoeg om uitgebreid te kunnen verkennen.
Nou ja, de situatie met de Kaylon zal toch echt afgehandeld moeten worden natuurlijk. Die willen al het organische leven vernietigen omdat dat inferieur zou zijn.algalid schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:11:
De 2e aflevering was weer top, ik ben blij dat ze langer zijn dan 45 minuten (was zo in de vorige seizoenen). Mocht er geen 4e seizoen zijn lijkt het me niet dat er een echte "cliffhanger" is, elke aflevering staat op zich en het duurt lang genoeg om uitgebreid te kunnen verkennen.
En de Krill zijn er ook nog, alhoewel die nu meer in een soort "the enemy of my enemy is my friend" situatie zitten dankzij de Kaylon.
Tis best wel een slap seizoen tot nu toe, standaard verhaaltjes, niet de lichtvoetigheid en humor van de vorige seizoenen.
Viel me op, quirkyness is een beetje weg. Misschien komt het nog goed.Sponz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:53:
Tis best wel een slap seizoen tot nu toe, standaard verhaaltjes, niet de lichtvoetigheid en humor van de vorige seizoenen.
ping 127.212.23.124
Ik vind de quirkiness nu een beetje te erg worden. De CGI is een stuk verbeterd, maar die super geëvolueerde alien deze week in haar lichtgevende maillot en het verhaal waren van het niveau weekafsluiting stukje. Wat dat betreft ligt ST: Strange New Worlds nu weer mijlenver voor qua classic trek. Ik vond the Orville wel leuk vanwege de humor, maar ook daar is cptn Pike nu wel de winnaar
Weet iemand wanneer hij op Disney+ te zien gaat zijn in NL?
.edit: vaag, volgens de EPG bij Ziggo was afgelopen zondag episode 2, maar komende zondag komt episode 1 weer, en de zondag daarop episode 4
.edit: vaag, volgens de EPG bij Ziggo was afgelopen zondag episode 2, maar komende zondag komt episode 1 weer, en de zondag daarop episode 4

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 21-06-2022 16:58 ]
Als ST fan ben ik nu begonnen aan The Orville. paar afleveringen gezien en ik kom er nog niet in. Ik trek die flauwe Amerikaanse humor niet zo goed. Ik was benieuwd of de humor nog verandert in de serie? Blijft dat een beetje op hetzelfde niveau, of wordt het minder?
Disclaimer: Ik heb tot nu toe enkel seizoen 1 en 2 gezien, intussen heel erg lang geleden.
Voor zover ik mij herinner, blijft de humor qua stijl ongeveer gelijk maar is seizoen 2 iets serieuzer. Maar het blijft The Orville en ik kan perfect begrijpen dat niet iedereen het leuk vind. Het is zeker geen DS9
Ik kan de minder serieuze toon wel waarderen, vergelijk het wat met ST Lower Decks. Maar gelukkig is het bijlange geen STD.
Voor zover ik mij herinner, blijft de humor qua stijl ongeveer gelijk maar is seizoen 2 iets serieuzer. Maar het blijft The Orville en ik kan perfect begrijpen dat niet iedereen het leuk vind. Het is zeker geen DS9
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 24-06-2022 09:45 ]
In seizoen 3 is de humor van de eerdere seizoenen vrijwel verdwenen. De eerste 4 afleveringen zijn meer serieuzer met actuele thema's.
Aflevering 4 was echt een juweeltje!
Aflevering 4 was echt een juweeltje!
Ik vind ze daardoor juist wat saai. Toen de serie net nieuw was en Star Trek alleen maar met heel duistere dingen bezig was, dacht ik 'oh leuk, een soort knipoog naar oudere Star Trek series, maar dan met humor'. Inmiddels hebben ze zich gericht op de 'ik wil oude Star Trek'-doelgroep en hebben ze de humor er een beetje uitgehaald. Terwijl juist voor die doelgroep er het nieuwe Strange New Worlds is.Daniel85 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:03:
In seizoen 3 is de humor van de eerdere seizoenen vrijwel verdwenen. De eerste 4 afleveringen zijn meer serieuzer met actuele thema's.
Ik vind het nog steeds een leuke serie hoor, maar die humor van het begin tilde het voor mij net even naar een ander niveau...
Punctuality is the politeness of kings
Ik vind het behoorlijk zwakker geworden t.o.v. de vorige seizoenen. Ik kan niet precies duiden wat er mis is, maar de cast lijkt er ook geen zin meer in te hebben.
Eens, ik vind het helaas ook zwakker. Zeker seizoen 2 had imho de juiste mix tussen humor, SF en serieuze thema's. Het straalde hierdoor precies de juiste sfeer uit die ik mis bij veel moderne Star Trek en andere SF, een soort van lichtvoetig optimisme.
In seizoen 3 lijkt het op serieuze SF, maar de juiste toon en modus lijken ze hier nog te missen. En heeft er ook mee te maken dan in seizoen 1 en 2 de serie anders is, het verwachtingspatroon is dan ook anders.
Edit: na het zien van S0304 moet ik zeggen dat ik zeggen dat het toch wel een significante verbetering is, d.w.z. SF met relevante actuele politieke boodschap. Het plot nam zeker wat shortcuts, sommige waren wel immersie brekend maar uiteindelijk niet enorm ernstig.
In seizoen 3 lijkt het op serieuze SF, maar de juiste toon en modus lijken ze hier nog te missen. En heeft er ook mee te maken dan in seizoen 1 en 2 de serie anders is, het verwachtingspatroon is dan ook anders.
Edit: na het zien van S0304 moet ik zeggen dat ik zeggen dat het toch wel een significante verbetering is, d.w.z. SF met relevante actuele politieke boodschap. Het plot nam zeker wat shortcuts, sommige waren wel immersie brekend maar uiteindelijk niet enorm ernstig.
[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 25-06-2022 02:48 ]
En de opgaande lijn zet door, S0305 is een schoolvoorbeeld van hoe je een progressief thema goed neerzet: show, don't tell. Goed geacteerd ook weer. Dit is het type SF wat ik graag kijk.
Klein kritiekpuntje, de archeologische missie was natuurlijk bedoelt als backdrop voor de rest van crew, maar had uiteindelijk maar weinig body.
Klein kritiekpuntje, de archeologische missie was natuurlijk bedoelt als backdrop voor de rest van crew, maar had uiteindelijk maar weinig body.
Ik dacht dat er ook nog iets ging komen, twee gelijklopende verhaallijnen is nu ook niet onoverkomelijk. Maar het was zeer beperkt en op het einde gingen ze gewoon weg, dat was het, geen spannende belevenis of Indiana Jones gebeuren.defiant schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:22:
.... zag ik nou een Jackass?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
S03 is een beetje droog en het bijna compleet weglaten van de humor gaat weer net iets te ver (ten opzichte van S01, waar het wel erg infantiel was allemaal) maar als ze afleveringen als S03E06 kunnen neerzetten hoor je mij niet klagen. Een fraai uitgewerkt verhaal rondom tijdreizen, dat zowaar bijna alle gebruikelijke clichés in dat genre weet te vermijden, eigenlijk puur filosofisch is (zodat je zelf ook nog mag nadenken over wat je er van vindt) en met een ontknoping die leunt op "echte" sci-fi. Gewoon niks mis mee, en dat is in deze tijd al heel wat.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Heb net de 6e aflevering gezien en ik moet zeggen dat tot dusver seizoen 3 een stuk leuker is dan seizoen 2. Ja, de humor van seizoen 1 is er niet meer, maar de verhalen gaan wel dieper en er wordt flink aandacht geschonken aan de visuals.
Ik zie overigens dat ik nota bene diegene was met de TS, misschien maar eens updaten
Ik zie overigens dat ik nota bene diegene was met de TS, misschien maar eens updaten
Enkel de 2 eerste afleveringen gezien van seizoen 3. Maar daar was ik nu niet geweldig van onder de indruk...
Hoop dat het beter gaat worden.
Hoop dat het beter gaat worden.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Wel erg irritant dat ie eerst leek te verschijnen op Disney+, maar we nu moeten wachten tot Paramount de serie afgedraaid heeft?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
S03E04 was inderdaad een zeer goede aflevering. Hopelijk is seizoen 3 nu echt vertrokken!
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Dit was een fantastische episode. Inderdaad geweldig geacteerd ook. Episode 4, 5 en 6 zijn allemaal erg goed! Benieuwd naar de rest.defiant schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:22:
En de opgaande lijn zet door, S0305 is een schoolvoorbeeld van hoe je een progressief thema goed neerzet: show, don't tell. Goed geacteerd ook weer. Dit is het type SF wat ik graag kijk.
Aflevering 9 was ook enorm goed. Leek haast wel een tv-film, al dan niet een seizoensfinale. Benieuwd volgende week naar alweer de laatste aflevering van het seizoen. Hopelijk is het nieuws dat alle drie de seizoenen van The Orville naar Disney Plus wordt gebracht een goed teken voor een 4e seizoen. Zou zonde zijn, na dit geweldig seizoen.
Inderdaad, die maakte de draak van aflevering 8 goed. Man daar was niet doorheen te komen. Merendeel van die aflevering hebben we doorspoeld. Ik begrijp dat het een opzetje was naar aflevering 9 maar daar had je echt geen 1,5 uur voor nodig.Daniel85 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:21:
Aflevering 9 was ook enorm goed. Leek haast wel een tv-film, al dan niet een seizoensfinale. Benieuwd volgende week naar alweer de laatste aflevering van het seizoen. Hopelijk is het nieuws dat alle drie de seizoenen van The Orville naar Disney Plus wordt gebracht een goed teken voor een 4e seizoen. Zou zonde zijn, na dit geweldig seizoen.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik vermoed ook dat wel dat Seth MacFarlane door heeft dat als The Orville door moet gaan dat je simpelweg niet kunt beknibbelen. Wat we nu zien is hoogstaande producties met enorm veel special effects. En goede special effects. Was het in Star Trek zo dat de landing van een shuttle altijd gepaard ging met een crash of slechts een 'bonk' van binnen de shuttle gezien (gehoord), in The Orville zie je de shuttle gewoon landen en in één vloeiende beweging gelijk de bemanning uitstappen. Alhoewel The Orville vaak vergeleken wordt met Star Trek TNG heeft het ook wel trekjes van Star Wars, dit omdat de space battles vaak enorm zijn. Dit valt totaal niet te rijmen met de uiterst spannende moment tussen Picard en Tomalak in waar 2 Romulaanse Warbirds de Enterprise dreigen te vernietigen en dan plotseling 3 Klingon BoP's verschijnen, en dan de dialoog die volgt. En dat is typisch Star Trek, heel veel spanning en op het puntje van je stoel zitten zonder dat er ook maar 1 schot gelost word. Daar onderscheid The Orville zich toch wel een beetje. In episode 9 zien we een armada van Union ships naar de Krill thuisplaneet vliegen en tientallen Union schepen worden vernietigd, en daar wordt niets over gezegd. Maar uiteindelijk, het is een leuke serie, kijkt lekker weg, een ode aan Star Trek TNG, vleugje Star Wars massa space battles, goede cgi special effects. Ik hoop dat seizoen 4 er wel gaat komen.Daniel85 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:21:
Ik vond aflevering 9 ook vrij sterk, maar er is toch één dingetje dat mij verbaasde.
Voor de rest zou ik ook graag een vierde seizoen verwelkomen, dat mag eventueel een definitief waardig slot zijn. Een goede serie hoeft niet noodzakelijk ad infinitum gerokken te worden.
spoiler:
Gedurende het hele seizoen bouwt men het verhaal op het belang van (mislukte) allianties om de Kaylon het hoofd te kunnen bieden, zelfs tot en met aflevering 8.
In het begin van aflevering 9 is er dan ineens een superwapen waarmee ze een Kaylon armada kunnen verdampen. Daardoor waren die allianties dus eigenlijk nooit nodig? Ik vind de sprong nogal groot omdat er nooit hints waren naar deze ontwikkeling tijdens vorige afleveringen.
In het begin van aflevering 9 is er dan ineens een superwapen waarmee ze een Kaylon armada kunnen verdampen. Daardoor waren die allianties dus eigenlijk nooit nodig? Ik vind de sprong nogal groot omdat er nooit hints waren naar deze ontwikkeling tijdens vorige afleveringen.
Voor de rest zou ik ook graag een vierde seizoen verwelkomen, dat mag eventueel een definitief waardig slot zijn. Een goede serie hoeft niet noodzakelijk ad infinitum gerokken te worden.
[ Voor 46% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2022 10:55 ]
Ik zag, tot mijn verbazing, dat The Orville ook via ouderwetse TV te zien is. Op zondagavond, kanaalnummer ergens tussen de 10 en 30.
Omdat de lengte van de uitzending één uur en vijftig minuten was, dacht ik dat er sprake was van een film van The Orville, in plaats van een aflevering uit de serie. Maar kon op IMDB niets over een film vinden.
Later realiseerde ik me: langere duur vanwege de commercials?
Omdat de lengte van de uitzending één uur en vijftig minuten was, dacht ik dat er sprake was van een film van The Orville, in plaats van een aflevering uit de serie. Maar kon op IMDB niets over een film vinden.
Later realiseerde ik me: langere duur vanwege de commercials?
Dit kwam inderdaad ineens uit het niets, schijnbaar puur om deze aflevering mogelijk te maken. Het rare is dat ze in aflevering 6 ook al zoiets hadden metKapoen schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:26:
Ik vond aflevering 9 ook vrij sterk, maar er is toch één dingetje dat mij verbaasde.
[...]
spoiler:
dat omwille van redenen van goede smaak en dingen beheersbaar houden ook gelijk uit de serie geschreven moest worden natuurlijk. het mysterieuze apparaat waarmee je kon tijdreizen
Ach ja, heel erg doet het er niet toe, het is allemaal vermakelijk en de verwijzingen naar Star Wars spatten eraf (men is niet tevreden met alleen Trek imiteren, naar het schijnt).
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Enorm star wars gevoel bij episode 9. Steengoede aflevering wel!
Ik volg de thread niet echt omdat ik pas in seizoen 2 zit, maar volgens mij was er nog geen bevestiging voor seizoen 3 op Disney Plus in Nederland, toch?Daniel85 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:21:
Hopelijk is het nieuws dat alle drie de seizoenen van The Orville naar Disney Plus wordt gebracht een goed teken voor een 4e seizoen. Zou zonde zijn, na dit geweldig seizoen.
"Ouderwetse TV", bedoel je via de antenne?kraanwagen schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:36:
Ik zag, tot mijn verbazing, dat The Orville ook via ouderwetse TV te zien is. Op zondagavond, kanaalnummer ergens tussen de 10 en 30.
Paramount Network zendt The Orville uit, zoals in dit topic al een paar keer genoemd is. Bij Ziggo zit dat op 16.
[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 01-08-2022 15:43 ]
Signatures zijn voor boomers.
Alleen een verwachting als ik dit artikel mag geloven: https://www.guidinc.nl/ni...volg-seizoen-4-campdiplusErikT738 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:31:
[...]
Ik volg de thread niet echt omdat ik pas in seizoen 2 zit, maar volgens mij was er nog geen bevestiging voor seizoen 3 op Disney Plus in Nederland, toch?
Wellicht als Paramount Network het volledige 3e seizoen heeft uitgezonden?
@kraanwagen Is dat reeds seizoen 3? In Belgie werden seizoen 1 en 2 ook al uitgezonden (in 2019/2020 als ik me niet vergis) maar daar duurde een aflevering echt niet zo lang, zelfs niet met reclame. Dan zou je ongeveer een uur aan reclame hebben? Zijn het geen twee afleveringen na elkaar?
Afleveringen zijn gewoon langer in seizoen 3. Soms wel tot bijna 90 minuten. Heeft geen hol met reclame te maken.
Ik ben zelf halverwege seizoen twee en kende deze niet. Dus kan inderdaad seizoen drie zijn. In seizoen twee duren de afleveringen ongeveer 50 minuten (of iets meer). Volgens @daffie82 duren ze daar een stuk langer.D-Three schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:56:
@kraanwagen Is dat reeds seizoen 3? In Belgie werden seizoen 1 en 2 ook al uitgezonden (in 2019/2020 als ik me niet vergis) maar daar duurde een aflevering echt niet zo lang, zelfs niet met reclame. Dan zou je ongeveer een uur aan reclame hebben? Zijn het geen twee afleveringen na elkaar?