Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

HMC schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:20:
Misschien wordt STD juist wel de Section 31 "spin-off"?
Zomaar een wilde theorie.
Hij schijnt er toch wel echt te komen, over een paar jaar dan althans volgens dit bericht:

Star Trek spin-off 'Section 31' pas over paar jaar

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 01:00
NitroX infinity schreef op maandag 4 februari 2019 @ 00:07:
Je moet DIS gewoon zien als een parallel universum, heb je ook geen gezeik met dit soort spul (net zoals de JJ-verse).
Zo voelt het voor mij ook al redelijk, zeker aangezien de technologie bij DIS ook al een stuk "hipper" is dan bij TOS. (Wat op zich begrijpelijk is, primitiever dan TOS doet het waarschijnlijk anno 2019 niet zo goed bij de kijkers. ;)) Maar goed, trekkies zijn pietjes precies en volgens mij hebben ze gezegd dat het in de prime universe plaatsvond, dus dan maar ons best doen om het te verenigen. ;)
Weemism schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:30:
Hij schijnt er toch wel echt te komen, over een paar jaar dan althans volgens dit bericht:
Ik weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet denken. Puur rationeel: ja, het heeft qua verhaallijnen wel potentie denk ik. Maar het is wel een beetje de antithese van Star Trek zoals het oorspronkelijk bedoeld was.

NMH wijzigde deze reactie 04-02-2019 19:47 (24%)

• Pjotrik
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19-02 22:34

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

De haat is wel erg groot bij sommige mensen. Vreselijk irritante mekker. Het zou je fan maar zijn, heb je geen vijanden nodig.. YouTube: STAR TREK DISCOVERY NOT RENEWED FOR SEASON 3! ...Yet?
Youtube blijft dit maar promoten bij mij ondanks de down votes, erg vervelend.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Ik ga het mijzelf makkelijk maken deze keer en laat het bij één zin:
Hopelijk betekent deze flinke stap terug weer twee stappen vooruit in aflevering vier. :/

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Vast wel, hoop ik. Dit was meer een filler en een aflevering om alles klaar te zetten voor de rest van het seizoen.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Annuleer Discovery en maak een nieuwe Star Trek. Met normaal camerawerk, Pov vanuit de Kapitein en het verhaal voornamelijk gericht op nieuwe werelden ontdekken, beetje parallel universa-werelden en geschiedenis er door heen. Op de achtergrond langzaam de personages laten ontwikkelen.

Klaar.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iedere keer, na het kijken van een aflevering, lees ik de reacties alhier. En wow; soms is het alhier nog vermakelijker dan de beelden op Netflix. :+

Waar mensen zich al niet druk over maken. 8)7

En ja, ik kijk al ST TOS sinds de originele Kirk, Spock, Uhura, McCoy en Scotty.
So what dat iedere reïncarnatie van de serie weer anders is? So what dat het niet altijd consistent is qua verhaallijn? Het is fictie, het is beeldvermaak. :Y

Ongeacht of Tilly nou wel of niet door het beeld mag denderen. Ongeacht of de individuen uit het verhaal nou hun (onechte) familieleden door de halve galaxy achterna warpen. Ongeacht of sinistere karakters bij de hemelse geheime dienst werken. Ik kijk iedere keer weer met een grijns naar een nieuwe aflevering.
...om vervolgens nog een keer te grinniken om de reacties alhier... ;)

Mooie Plaatjes   

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:33

-36-

Trust me. I'm an amateur

ehtweak schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:04:
Iedere keer, na het kijken van een aflevering, lees ik de reacties alhier. En wow; soms is het alhier nog vermakelijker dan de beelden op Netflix. :+

En ja, ik kijk al ST TOS sinds de originele Kirk, Spock, Uhura, McCoy en Scotty.
So what dat iedere reïncarnatie van de serie weer anders is? So what dat het niet altijd consistent is qua verhaallijn? Het is fictie, het is beeldvermaak. :Y

Ongeacht of Tilly nou wel of niet door het beeld mag denderen. Ongeacht of de individuen uit het verhaal nou hun (onechte) familieleden door de halve galaxy achterna warpen. Ongeacht of sinistere karakters bij de hemelse geheime dienst werken. Ik kijk iedere keer weer met een grijns naar een nieuwe aflevering.
Het blijft uiteraard T.net. >:) De focus ligt hier vaak vooral op de verbeterpunten. Als een probleem dat gefikst moet worden.

• MarchelHoek
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:41

Hear hear

Bla Bla Bla

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Dat jij blijkbaar geen eisen stelt aan wat je kijkt betekent toch niet dat anderen dat niet mogen doen? :>

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-02 14:02

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik verbaas er mij eigenlijk over dat er niet terug een hele hoop commentaren gekomen zijn over dat limburgs-watjes-gebrabbel van die would-be klingons... (voor iemand iets zegt: ik ben zelf klingon limburger)...
Voor een volk dat het zo moet hebben van een imposante indruk klinken ze zoals een stel achtergestelde boeren op de buiten met een negatief iq... :(
Vooral dat irriteert mij dus nog steeds mateloos...

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Ik ben bij de Klingonscenes al blij dat ze daar wel de camera enigszins stil houden, dus mij hoor je niet klagen. O-)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-02 16:02

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na wat berichten hier te lezen toch maar een beetje terughoudend begonnen aan seizoen 2 (Daar waar ik seizoen 1 absoluut niets vond).
Deze is al in aflevering 1 stukke beter, moest zelfs even grinniken:

Pike: I was expecting a red thing, where is my damn red thing?

(Jammer dat de klassieke uniformen niet blijven, zijn leuker dan dat saaie blauw)

Mad-Matt wijzigde deze reactie 05-02-2019 14:56 (13%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• NMH
Graag gedaan. :P

Maar goed, ik vind het juist leuk om er nog even over door te praten; dat is voor mij deel van het vermaak. :) Zijn er belangrijker dingen in het leven? Absoluut. Ga ik een seconde slaap verliezen als DIS zich niet aan het canon houdt? Hell no. :)

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:01
Pff, wat een aflevering bijna afgezet ... dat Tilly stuk en dat mes verhaal van Saru ...

papa van Emma en Saartje

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
Ik vond 'm nog wel aardig eigenlijk. Het grootste probleem was dat er drie verhaallijnen door elkaar liepen terwijl dat hele stuk in engineering niet echt nodig was voor de aflevering (maar waarschijnlijk wel voor de rode draad van dit seizoen).

spoiler:
Ik ben benieuwd of Saru zich anders gaat gedragen na z'n "power-up" en hoe ver we de body horror kant op gaan met Tilly's fungus cocon.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:20
Dat was alweer een soort tussenaflevering: space drama with a house dressing of power, unlimited power!

spoiler:
En die spore drive moet echt "sterven" in meerdere episodes

algalid wijzigde deze reactie 08-02-2019 13:58 (28%)

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Goede aflevering! :) Helaas weer een week wachten. :/

• Ivysaur
  • Niet online
spoiler:
Had Saru gewoon dood laten gaan. Nu weer zo'n zoetsappig einde.

• NMH
Goed, tijd om @ehtweak zijn wekelijkse dosis vermaak te bezorgen. ;)

Pluspunten:
  • Cameravoering. Wat een verademing vergeleken met vorige week. Ik vraag me af of dat een dingetje van de regisseur is (geweest).
  • Knikjes naar TOS. Ik mag dan af en toe wat ranten over continuity, het is me wel duidelijk dat er mensen aan de productie werken die de eerdere series kennen en respecteren. Voorbeelden: de food synthesizers en de PADD die Number One aan Pike geeft zijn beide duidelijk TOS stijl en dus correct voor de tijd. En Number One zelf natuurlijk.
  • De uiteindelijke "oplossing" voor de Saru-situatie. Ik had een oplossing in de stijl van "sphere weg, probleem opgelost" verwacht. Dit opent daadwerkelijk de deur voor een ontwikkeling van het personage.
Mindere punten:
  • Saru en Burnhum blijken erg close te zijn deze aflevering. Ik kan me niet herinneren dat dat in eerdere aflevering zo naar voren kwam, maar daarbij moet ik wel aantekenen dat ik me seizoen 1 om een of andere reden veel minder goed herinner dan andere series die ik gezien heb. Ik had een beetje een "oh ja?" gevoel.
  • We krijgen wel erg veel mensen met quirks. Nu hebben we ook nog Reno naast Tilly en nog wat anderen.
  • "We got a hundred giga-electron volts surging through the local relays." Klinkt als indrukwekkend veel energie, en dat is het ook... in de wereld van deeltjesfysica. In de macroscopische wereld van alledag is 100 GeV 1.6 * 10-8 Joule. Dat is ongeveer genoeg om een zandkorrel (10 mg) een tiende millimeter op te tillen :).
Maar goed, al met al geen slechte aflevering. Stuk beter dan vorige week in ieder geval. :)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@NMH Dank u! Ik vermaak me nu al kostelijk! oOo

Terwijl ik de aflevering nog niet eens gezien heb... ;)

De commentaren alhier lezende, snap ik eigenlijk niet waarom jullie nog kijken?
Hopende op totaal iets anders?
Of nog beter, script, regisseer en produceer het zelf ff! Be my guest. O-)

ehtweak wijzigde deze reactie 08-02-2019 23:06 (48%)

Mooie Plaatjes   

• NMH
ehtweak schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:04:
De commentaren alhier lezende, snap ik eigenlijk niet waarom jullie nog kijken?
Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik vond zoals gezegd deze aflevering best te pruimen. :)
Of nog beter, script, regisseer en produceer het zelf ff! Be my guest. O-)
offtopic:
Er zijn behoorlijk wat fanfilms en -series gemaakt. Een aanzienlijk deel vrij amateuristisch, maar anderen zelfs dermate goed dat het CBS en Paramount toch wat te gortig werd (Axanar). :)

• algalid
Ik wacht nog altijd op een zomerbanket met lekkere ganglia :P

Trailers van de volgende aflevering lijken wel moeilijk te vinden. (EDIT: heb iets gevonden, lijkt spannend)

algalid wijzigde deze reactie 08-02-2019 23:34 (13%)

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:46

Rannasha

aka "Species5618"

algalid schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:31:
Trailers van de volgende aflevering lijken wel moeilijk te vinden. (EDIT: heb iets gevonden, lijkt spannend)
Voor de mensen die nog zoeken: Hier is een trailer voor ep 5:

Spoilers, uiteraard.

YouTube: Promo: Star Trek: Discovery: "Saints of Imperfection" (S2E5)

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22-02 22:11
Vind die engineer die haar handen vuilmaakt en alles "fixed" wel tof. Niet altijd perfect die heen en weer opmerkingen (past niet altijd in ernstige situaties) maar die droge "I can also fix that analogy for you" moest ik toch van grijnzen, ook op de manier dat ze het brengt.

• Ivysaur
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:46:
[...]

Voor de mensen die nog zoeken: Hier is een trailer voor ep 5:

Spoilers, uiteraard.

YouTube: Promo: Star Trek: Discovery: "Saints of Imperfection" (S2E5)
spoiler:
Dat wordt natuurlijk weer zo'n over de top pewpewpew-aflevering

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Gokje: Burnham is de Red Angel.( Die met terugwerkende kracht op nog onbekende magische wijze alle gebeurtenissen met schimmelnetwerk opdoekt? Tada alles perfect canon)

-36- wijzigde deze reactie 09-02-2019 21:07 (78%)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:29
Gister de aflevering gekeken en heb weet het niet. Aan de ene kant hartstikke goede star trekt achtige aflevering maar aan de andere kant .. Michael.. het is wel een emo type.

Ze hadden beter Michael even in het hospitaal op kunnen nemen.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-02 13:21
Ik snap niet waarom mensen die nog steeds het gevoel hebben dat het geen ST serie hier blijven hangen. Ik heb mij prima vermaakt met deze aflevering en de vorige ook. Voor mij is het gevoel van ST wel met moderne camera technieken, ik kijk uit naar de volgende aflevering.

Ik begin echt moe te worden van de azijnzeikers in dit topic..

"That's what I do. I drink and I know things."

• Mickey77
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:14

Mickey77

Allround ICT-er

Leuk om het Discovery topic weer even op de front page te zien. Hoewel ik zeker een grote ST fan ben, heb ik nog geen aflevering gezien. Staat wel hoog op mijn lijstje, maar ik heb de laatste twee jaar niets gedownload en mijn internet verbinding is te slecht voor streaming en ik heb geen tv kabel of ziggo omdat ik midden in een bos woon (wie ook download en mij uit de brand wil helpen, een PM wordt zeer gewaardeerd).

Bij discussie over moderne ST series onderscheid ik twee verschillende dingen.Variatie in kostuums en moderne cameratechnieken storen mij niet. ST Enterprise was al een stap in die richting en vind ik een hele mooie serie. Maar ik vind de sociale principes wel belangrijk. Ik was heel erg teleurgesteld toen Jonathan onderdelen van een ander schip stal, om de missie van Enterprise te kunnen vervolgen.

Ik heb dit topic niet helemaal gelezen omdat ik niet teveel spoilers wil zien, maar ik heb wel gelezen dat de 'modernisering' dus voort wordt gezet. Wat ik mij af vraag is of de er in Discovery ook afbreuk wordt gedaan aan het sociale aspect van ST. Hoe men met elkaar om gaat, de prime directive, etc. Kan iemand mij dat in een korte reactie weergeven zodat ik niet het hele topic hoef te lezen (vast niet alle spoilers zitten in een spoiler tag denk ik zo)?

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:31

Caveman

whahoehaha

Grappig, ik had meteen een paar oude afleveringen in gedachte:
Wikipedia: The Tholian Web
Wikipedia: The Doomsday Machine (Star Trek: The Original Series)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

MazeWing

passionate & cynical

Vond het een vermakelijke aflevering waarbij er volgens mij toch wel typische Star Trek dingetjes in zaten. Benieuwd hoe het met Tilly gaat aflopen en tot wanneer ze doorgaan met de spore drive. Ik vind zelf de spore drive een erg leuke en interessante toevoeging.

Het is duidelijk dat er iets gaat gebeuren waardoor de spore drive:
- niet meer gebruikt wordt
- het volledig in de doofpot gestopt wordt

Wat ik interessant vond is dat er schijnbaar een volk leeft in het mycelium network dat kennelijk op een harmonieuze manier in het netwerk leeft, iets dat nu volledig abrupt verstoord is door al die jumps, met alle gevolgen...

edit: trailer voor aflevering 5 ziet er erg goed uit! :9~

MazeWing wijzigde deze reactie 09-02-2019 13:10 (4%)

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

@Mickey77 niet kijken dan.

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:16

Winkiller

De Mopperpot

@Mickey77 Discovery is gewoon Star Trek, ze schenden zelfs de prime directive door een moderne energiebron te geven aan een volk zonder stroom. ;)

Sociaal zit het ook wel goed. :)

Winkiller wijzigde deze reactie 09-02-2019 13:19 (10%)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Mickey77
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:14

Mickey77

Allround ICT-er

@Gonadan Ik ga hoe dan ook kijken, met hoeveel plezier dat is dat is afwachten...

@Winkiller Dankjewel, daar heb ik wat aan. Afwijken in positieve zin is idd wel sociaal. Dat werd ik elke serie wel een keer gedaan schat ik zo in. Maar in negatieve zin afwijken, dat voelt als minder fijn. Ik vind het ook wel begrijpelijk voor Enterprise hoor, gezien de tijd dat het speelt. Maar waarin ST zich onderscheid ten aanzien van series als Star Gate etc is toch wel de ideologie, het sociale deel. Daardoor ben ik fan van ST.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Mja, ik snap dat je het wilt proberen, ik kijk zelf tenslotte ook. Maar het ideologische deel van Star Trek bestaat wat mij betreft niet echt meer. Op wat losse verwijzingen na is het gewoon een geinige actie serie in het Star Trek universum. :)

• NMH
Ik had daarnaast ook associaties met TMP. Ancient voorwerp met veel kennis, "ten to the twentieth power", het alert icoon, etc. :)

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ilm schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 00:50:
Vind die engineer die haar handen vuilmaakt en alles "fixed" wel tof. Niet altijd perfect die heen en weer opmerkingen (past niet altijd in ernstige situaties) maar die droge "I can also fix that analogy for you" moest ik toch van grijnzen, ook op de manier dat ze het brengt.
Het is een leuk bedacht personage idd, altijd leuk om een cynisch karakter te hebben tussen de verder zo squeaky cleane' omgangsvormen die ST vaak kenmerkt, een beetje zoals Bones in TOS. Niettemin vind ik haar nog een beetje overdone en zo obvious waarom ze iemand als haar in de serie geschreven hebben. Vond haar cynisme bij bijna letterlijk elke woordenuitwisseling soms wel erg overbodig, en op een gegeven moment daardoor ook wel vervelen. Maar denk dat de schrijvers nog even hun weg moeten vinden met haar personage misschien.
Mickey77 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 08:29:
[…]
Wat ik mij af vraag is of de er in Discovery ook afbreuk wordt gedaan aan het sociale aspect van ST. Hoe men met elkaar om gaat, de prime directive, etc. Kan iemand mij dat in een korte reactie weergeven zodat ik niet het hele topic hoef te lezen (vast niet alle spoilers zitten in een spoiler tag denk ik zo)?
M.i. wordt er juist wel veel ingezet op het sociale aspect tussen bemanningsleden, en verdieping van de personages, iets wat je m.i. tegenwoordig vaker ziet t.o.v. oudere series, maar in STD nog een beetje geforceerd lijkt.

De prime directive blijft m.i. ook bij STD een van de pijlers van de franchise, ook al blijft het ook hier altijd weer een dilemma, maar wat ook wel weer in lijn is om de redenen die je zelf al aangeeft v.w.b. de periode waarin de serie zich afspeelt.

@Winkiller , niet helemaal eens, het volk waaraan ze die powersource geven komt tenslotte van aarde en was daar al bekend met elektriciteit. In de aflevering geven ze ook aan dat ze ook een energiebron hadden toen ze werden verplaatst naar deze planeet, maar dat die op een gegeven moment op was (er werd ook aangegeven dat dat de reden was waarom het stadje geen bedevaartsoord meer was, want kerk niet meer verlicht). Ze hadden alleen niet de resources om zelf een nieuwe power source te maken.
NMH schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:02:
[…]
  • Saru en Burnhum blijken erg close te zijn deze aflevering. Ik kan me niet herinneren dat dat in eerdere aflevering zo naar voren kwam, maar daarbij moet ik wel aantekenen dat ik me seizoen 1 om een of andere reden veel minder goed herinner dan andere series die ik gezien heb. Ik had een beetje een "oh ja?" gevoel.
[…]
Dat gaf mij ook even een 'huh?' momentje. Het was uit het vorige seizoen wel duidelijk dat ze goed door een deur konden, maar dat ze ineens zo'n emotionele band deelden en kennelijk zelfs BFF's zijn was wel een beetje het spreekwoordelijke konijn uit de hoge hoed, want paste toevallig goed in het verhaal zo.

Verder vond ik het een prima aflevering wel weer, de sfeer is zoveel prettiger en vriendelijker dan seizoen 1, wat mij betreft een verademing en steeds meer gewoon een moderne versie (v.w.b. cameravoering, schaal van de sets, kostuums, interactie tussen personages, etc.) van wat ik altijd zo leuk vond aan ST.

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 08:30

Spooksel

Spooksel!

Bridge crew in een briefing room, Pike die holo comms zat is en weer communicatie via het scherm wil, de spore drive lijkt nu echt richting exit te gaan... En dat de week nadat de Klingons er weer wat normaler uitzien, nice.

Ze zijn hard bezig om de serie in het gareel te krijgen als je het mij vraagt. I like it...

De Saru development was wat overkill, maar hey... Dit gaat aardig de goeie kant op als je het mij vraagt!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:16

Winkiller

De Mopperpot

Weemism schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:21:
@Winkiller , niet helemaal eens, het volk waaraan ze die powersource geven komt tenslotte van aarde en was daar al bekend met elektriciteit. In de aflevering geven ze ook aan dat ze ook een energiebron hadden toen ze werden verplaatst naar deze planeet, maar dat die op een gegeven moment op was (er werd ook aangegeven dat dat de reden was waarom het stadje geen bedevaartsoord meer was, want kerk niet meer verlicht). Ze hadden alleen niet de resources om zelf een nieuwe power source te maken.
Zonder er een groot ding van te maken, in het begin van die aflevering werd gezegd, geen moderne techniek laten zien. Aan het einde van de aflevering waren ze betrapt op ruimtevaart (de persoon wist het en dat is een schending) en met die kennis van die bewuste inwoner is besloten die powersource kado te doen. :)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:22
Was gewoon een goede aflevering.
Ben trouwens benieuwd wat Pike gaat doen als de Enterprise weer gerepareerd is.......

Ben parallel ook nog TNG aan het kijken en gisteren die mooie aflevering "The Inner Light" S05E25 met die beroemde "Ressikan flute".

snah001 wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:43 (36%)

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 18:35
Paar dingen die ik jammer vind aan de laatste paar afleveringen:

spoiler: title
Hoe knullig engineering omgaat met die spore entity. Gewoon even een soort van tractorbeam op een crewmember in een open ruimte. Daarna nog 2 keer het ding totaal onderschatten. Hopelijk is JarJar Tilly sowieso dood.

Wel leuk hoe het nu wat meer episodes zijn met "probleem" van de week. I.p.v. een of ander doorlopende actie verhaal.

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:28
na het kijken van S02E11 van TNG, Contagion, begin ik steeds meer het idee te krijgen dat de red angel een Iconian is, helemaal na de afgelopen aflevering van DIS.

Random computer glitches? check. in TNG omdat het 'virus' de computer probeerde te herschrijven, en in Discovery doordat die probe een datadump wilde doen. het is best mogelijk dat de probe uit TNG hetzelfde probeerde te doen, maar met een ander OS (en ander type warpcore) dit een compleet ander effect gaf.

Verschijnen in onverwachte plekken? check. Iconians hadden de gateways waarmee ze overal konden verschijnen. geef ze 200K jaar extra, en dan kunnen ze het vast en zeker ook zonder de gateway.

Uiterlijke overeenkomsten: soort van check. in Star Trek Online komen ze ook voor, en daar zie ik wel overeenkomsten in.

ook blijken de Iconians weergegeven te zijn op een kaart in S01E05 van Discovery: https://i.imgur.com/KFUByuc.jpg wellicht een vroege easter egg?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Laat ik voorop stellen dat ik groot fan ben van ENT, de hele serie heb ik 3 keer gezien, + een aantal films (First Contact en de meer recente films). Verder heb ik eigenlijk maar weinig met Star Trek. Onlangs ben ik begonnen met TNG, ben nu in seizoen 3.

Momenteel kijk ik voor het eerst naar aflevering 1, seizoen 1 van Discovery en heb niet echt het idee dat dit de 23e eeuw is, eerder de 27e ofzo. Het voelt zoveel moderner aan als ENT, TNG, de fragmenten van TOS die ik gezien heb. Het voelt.... vreemd...

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
FastFred schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:57:
Momenteel kijk ik voor het eerst naar aflevering 1, seizoen 1 van Discovery en heb niet echt het idee dat dit de 23e eeuw is, eerder de 27e ofzo. Het voelt zoveel moderner aan als ENT, TNG, de fragmenten van TOS die ik gezien heb. Het voelt.... vreemd...
Betere CGI? :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• FastFred
@g0tanks Ik weet het niet, de brug ziet er moderner uit dan iedere andere brug in de Star Trek films en series die ik gezien heb.

• NMH
FastFred schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:21:
@g0tanks Ik weet het niet, de brug ziet er moderner uit dan iedere andere brug in de Star Trek films en series die ik gezien heb.
Tja, dat is een beetje onvermijdelijk. TOS is ondertussen 50+ jaar oud en DIS speelt voor TOS, dus dan zou je dit soort consoles moeten hebben: https://mikecaulfield.fil...es-desktop-computer-3.jpg. Daar kun je echt niet meer mee aankomen voor een mainstream sci-fi serie, tenzij je voor een steampunk-achtige look gaat. :) Het is een van de redenen waarom ik niet zo'n fan van prequels ben.

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:10
NMH schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:59:
[...]

Tja, dat is een beetje onvermijdelijk. TOS is ondertussen 50+ jaar oud en DIS speelt voor TOS, dus dan zou je dit soort consoles moeten hebben: https://mikecaulfield.fil...es-desktop-computer-3.jpg. Daar kun je echt niet meer mee aankomen voor een mainstream sci-fi serie, tenzij je voor een steampunk-achtige look gaat. :) Het is een van de redenen waarom ik niet zo'n fan van prequels ben.
Dat wordt steeds als argument aangehaald en dat klopt wel. Maar ik ben er zeker van dat @FastFred niet bedoelt dat het er nog moet uit zien zoals in TOS. Het voelde voor mij ook net iets te modern aan, net iets te veel verschillend van al het andere. In de Star Trek films van Abrams vond ik dit wel leuk gedaan. OK, het was allemaal iets te wit, te glimmend en te plastic-achtig en de machinekamer was een grote miskleun, toch vond ik de brug geslaagd. Modern met met een leuke sixties-stijl. Al waren er misschien toch teveel lens-flares om dat wekelijks voorbij te zien komen ;)

Verder lig ik er niet zo wakker van dat het visueel moderner is, het is inderdaad logisch. Maar wat ik bijvoorbeeld dan wel vervelend vind, is dat Pike in de laatste aflevering zegt 'Ik hou niet van hologrammen, vanaf nu communiceren we weer via schermen'. Dan haalt dat me uit de aflevering omdat ik weet dat ze het er speciaal hebben in gestopt om te verklaren waarom er geen hologrammen zijn op de Enterprise. Dan verklaart het niet waarom het nergens anders werd gebruikt, laat het gewoon achterwege, denk ik dan.

Maar goed, dat allemaal ter zijde, seizoen 2 ben ik eindelijk ook eens aan begonnen en ik weet niet waarom maar ik vind het tot nu toe leuker dan seizoen 1 :P Pike straalt het echt uit kapitein te zijn, ik ben Lorca bijna vergeten. Uiteraard mag Tilly nog steeds een transporter/shuttle/...-ongeluk krijgen. En engineering is inderdaad een zootje ongeregeld, het is me nog steeds niet duidelijk wie daar nu de baas is. Ook de shorts bekeken, de meeste vond ik niks maar Calypso stak er met kop en schouders boven uit!
spoiler:
De vraag hoe een schip 1000 jaar kan overleven in een 'ruimtestorm' zullen we maar negeren. Maar wie is er in oorlog met wie? Betty Boop? :P Hoe komt het dat iemand niet weet wat een dinsdag is? En is dit een hint naar het einde van Discovery? Waarschijnlijk niet, de sterkte van deze aflevering ligt in het niet beantwoorden van vragen.

Trouwens net geleerd dat de co-writer van Calypso ook meewerkt aan de nieuwe Picard serie. Dus wat dat betreft al een pluspunt :)

• FastFred
D-Three schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 01:07:
[...]

Dat wordt steeds als argument aangehaald en dat klopt wel. Maar ik ben er zeker van dat @FastFred niet bedoelt dat het er nog moet uit zien zoals in TOS. Het voelde voor mij ook net iets te modern aan, net iets te veel verschillend van al het andere.
Dat is idd wat ik bedoel :)

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-02 09:23
snah001 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:39:
Was gewoon een goede aflevering.
Ben trouwens benieuwd wat Pike gaat doen als de Enterprise weer gerepareerd is.......

Ben parallel ook nog TNG aan het kijken en gisteren die mooie aflevering "The Inner Light" S05E25 met die beroemde "Ressikan flute".
Ghehe toevallig. Ik kijk ook met mijn vrouw TNG en we hebben gisteren ook deze aflevering gekeken en de season cliffhanger ook.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:47
U riep fluit? :+

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Aflevering 2 zit ik halverwege in, toen hij net uit was heb ik even een stuk gekeken, daarna verder gegaan in
andere series die ik nog heb.

Een ding wil ik wel kwijt. Elke keer als ik Pike zie, moet ik aan
spoiler:
Van Persie
denken.

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:46

Rannasha

aka "Species5618"

D-Three schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 01:07:
[...]
En engineering is inderdaad een zootje ongeregeld, het is me nog steeds niet duidelijk wie daar nu de baas is.
De baas van engineering ("chief engineer") is een karakter dat we niet kennen / nog niet gezien hebben. De ruimte waar Stamets met z'n spores werkt is een "engineering lab". In S02E01 wordt ook gezegd (volgens mij door Tilly) dat de spore drive apparatuur naar een science lab verplaatst gaat worden en dat de ruimte weer wordt omgezet in een normaal engineering lab.

In S02E04 zegt Jet Reto tegen Stamets/Tilly (de engineer die ze in E01 van de asteroide hebben geplukt) dat de "chief engineer" haar heeft gestuurd om Stamets & Tilly te helpen.

Dus de "main engineering" ruimte die we kennen uit andere shows hebben we nog niet gezien. En de hoofd engineer is een karakter dat we ook nog niet kennen.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Rannasha schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:25:
[...]

De baas van engineering ("chief engineer") is een karakter dat we niet kennen / nog niet gezien hebben. De ruimte waar Stamets met z'n spores werkt is een "engineering lab". In S02E01 wordt ook gezegd (volgens mij door Tilly) dat de spore drive apparatuur naar een science lab verplaatst gaat worden en dat de ruimte weer wordt omgezet in een normaal engineering lab.

In S02E04 zegt Jet Reto tegen Stamets/Tilly (de engineer die ze in E01 van de asteroide hebben geplukt) dat de "chief engineer" haar heeft gestuurd om Stamets & Tilly te helpen.

Dus de "main engineering" ruimte die we kennen uit andere shows hebben we nog niet gezien. En de hoofd engineer is een karakter dat we ook nog niet kennen.
Wel raar dat we die idd nooit gezien hebben.
Wel viel s02e04 me nogal tegen eigenlijk.
Ik vond de richting die ze eerder insloegen prima, en op eens zit ik weer naar die nep klingons en hun gezemel te kijken :( Daarnaast was ik me zwaar aan het iriteren aan het compleet geen enkele risico beperking met dat spoorcel ding. Alsin we weten dat het mensen kan beinvloeden, overnemen en in hun lichaam groeien, dus laten we we er lekker zonder enige bescherming in gaan wroeten en snijden.

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• NMH
heuveltje schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:38:
Wel raar dat we die idd nooit gezien hebben.
Wel een beetje. Maar aan de andere kant, de positie van chief engineer van de Enterprise-D was ook een beetje fuzzy tot La Forge die positie kreeg. Voor die tijd waren er vier. :)

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 01:55
Ik was niet zo onder de indruk van seizoen 1 maar ik ben toch met frisse hoop aan seizoen 2 begonnen door de verhalen over "een andere richting", "meer exploration", etc.

Na een, nog niet eens zo slechte, start van het nieuwe seizoen met afl. 1 was ik door aflevering 2 eigenlijk blij (doch alsnog voorzichtig) verrast. :)

Uiteraard de bekende "akkefietjes", jada jada jada, maar in het algemeen vond ik 'm goed te doen. Het verhaal was nog niet eens zo briljant (want niks nieuws) maar de sfeer vond ik er wel goed inzitten. Vooral het rustigere camerawerk vond ik ook een serieuze verademing. Dat kan zomaar wat beloven.

(Later zag ik overigens dat die afl. gedirigeerd is door Frakes. Dus dat verklaart wel het e.e.a. gok ik ... ;) )

Toen kwam afl. 3.

Helaas ging dat letterlijk van start met misselijkmakend camerawerk waardoor ik zowat met een pirouetje van m'n bank afdonderde, gevolgd door een volstrekt ongeloofwaardige stampede van wandelende mentale stoornis Tilly.

Vervolgens mochten we kennismaken met Amanda. De vrouw van Sarek en moeder van Spock die we kennen als sterke, statige, vastberaden vrouw. Een grotere belediging had het niet kunnen zijn. Zacht, fluisterend stemmetje, onzekere blik, slonzige houding. Diepe zucht!

Maar dan ... Klingons!

En wat ziet mijn oog? Klingons die er weer uitzien als een "jaren-80-metalband" oOo (en punkband; en sumoband; maar kniesoor die daar op let. Alles voor de diversiteit tenslotte O-) ...) Yeehaw! _O_
Dat lijkt er meer op! Ik kan mijn hoop aan z'n paardestaart terugtrekken.

En wie hebben we daar? Ash Hipster ... seriously? :S Daarna nog maar eens een stukje The Bold and the Beautiful tussen Burnham en Amanda (waarin het voorgaande nog even extra bevestigd wordt) en gelijk de volgende afl. van The Bold and the Beautiful met Burnham en Hipster erachteraan.

Ach, ik kan het hebben na de "nieuwe" Klingon headbangers. :) Maar dan ... het irritante jeugdvriendinnetje van Kadet GeeGeeZet:

"I don't understand. That was funny. The captain of this ship isn't funny. He's terrifying"
"Was he shorter? And blonder? And much MUCH WHITER?"

I beg your f*cking pardon? Wat voor een overduidelijke gore insinuatie is dat nâh?! :r

Dat Star Trek altijd al zogezegd "progressief", "divers" en "inclusief" was is niks nieuws en ook niks bijzonders wat mij betreft. Het is me nooit écht alszodanig opgevallen (met uitzondering van een enkele thema-aflevering) want het was gewoon zoals het "hoorde".
Dat STD dat tot-de-macht-tien doet door het diversiteitsgedram er metersdik op te leggen irriteert me regelmatig behoorlijk maar ok ... so be it. Je moet tenslotte wel "open minded" blijven hè.

Maar dus niet zó open minded dat je hersenen eruit vallen ...

Ik ben klaar met dat doorgeslagen extreem-linkse activistenclubje.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:24

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Gast, waar héb je het over? Stamets is toch ook gewoon een gevalletje nooit-in-de-zon-geweest wit ivm Pike? Dat jij dát eruit opmaakt ligt toch echt aan jezelf.

.oisyn wijzigde deze reactie 15-02-2019 03:34 (20%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• CopyCatz
  • Laatst online: 21:04
VOODOO_WILLIE schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 03:06:
Maar dan ... het irritante jeugdvriendinnetje van Kadet GeeGeeZet:

"I don't understand. That was funny. The captain of this ship isn't funny. He's terrifying"
"Was he shorter? And blonder? And much MUCH WHITER?"

I beg your f*cking pardon? Wat voor een overduidelijke gore insinuatie is dat nâh?!
Dat heb je niet helemaal begrepen geloof ik. De spore zag stamets als de captain, daar werd hier al op gehint.

• algalid
Dat was een goede aflevering, ben fan van de episodes met Giorgiou, helaas zal ze enkel af en toe verschijnen.

spoiler:
Ik begrijp het mycellial network niet goed, het is mss wat te ingewikkeld opgezet. Maar ik denk dat we er niet al te hard op moeten kijken want anders bots je op inconsistenties.

En Culber is terug, wel met een trucje...

• Ivysaur
  • Niet online
Ik weet niet wat ik moet vinden van deze aflevering. Hoop echt dat seizoen 2 de laatste is en dan Star Trek dood laten gaan, ofzo. Het is mooi geweest.

Lijkt wel een fantasy/sprookjes aflevering, joh

Ivysaur wijzigde deze reactie 16-02-2019 00:45 (14%)

• NMH
Geen onaardige aflevering dit keer op zich. Ik geef nog steeds de voorkeur aan TNG/DS9, maar het is zeker kijkbaar. :)

Pluspunten:
  • Captain Pike. Al eens eerder genoemd, maar een kapitein zoals een Star Trek kapitein hoort te zijn wat mij betreft. Voor mij het favoriete personage op dit moment. Ik vraag me nog wel af of er ergens een addertje onder het gras zit en of hij na dit seizoen blijft.
  • De verhaallijnen van dit seizoen beginnen langzaam samen te komen.
  • Tilly was minder obnoxious dan anders.
Minpuntjes / nitpicks:
  • Weer die knipperende lichten als er iemand door de gang rent (Burnham direct na de recap). Gaat nergens over.
  • Section 31 is in DS9 geintroduceerd als een clandestiene organisatie waarvan het bestaan maar bij zeer weinigen buiten de organisatie bekend was (al deden ze daar zelf in Inter Arma Enim Silent Leges ook al wat afbreuk aan door de betrokkenheid van admraal Ross). Hier lijkt iedereen en zijn hond bekend met de organisatie en wordt er over het bestaan weinig geheimzinnig gedaan.
  • Als the Disovery half in de schimmel zit wordt iedereen naar de stuurboordzijde geevacueerd omdat het spul niet aangeraakt mag worden. En wat doen we om er uit te komen? De ringen in de schotel ronddraaien zodat iedereen "door het slijk" gehaald wordt. :)
Hat tips aan vorige series:
  • Tyler wier insigne een TNG-style commbadge blijkt te zijn. Past prima bij het idee dat S31 geavanceerdere technolgie heeft dan het "normale' Star Fleet.

• VOODOO_WILLIE
.oisyn schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 03:33:
Gast, waar héb je het over? Stamets is toch ook gewoon een gevalletje nooit-in-de-zon-geweest wit ivm Pike? Dat jij dát eruit opmaakt ligt toch echt aan jezelf.
Mwah. Is het je opgevallen dat de verlichting op de brug aanzienlijk anders is dan in het lab? Ook Pike zou een bleekscheet zijn in dat cyaanlicht in het lab. Let maar eens op onze roodharige "bleekscheet" Tilly. Ze ziet er op de brug (in het warme rodere licht) toch tamelijk gezond uit terwijl ze er in lab uitziet alsof ze ieder moment dood kan vallen. Zelfs Burnham ziet er daar ziek uit. Zie verder hieronder.
CopyCatz schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:02:
[...]
Dat heb je niet helemaal begrepen geloof ik. De spore zag stamets als de captain, daar werd hier al op gehint.
Ik heb het prima begrepen. Zie hieronder.

Om het even kort (en dus wellicht ietwat ongenuanceerd) te duiden voor iedereen:

STD wordt geregeerd door (voor het gemak maar even) SJW's. Die zijn niet geïnteresseerd in het aankaarten van maatschappelijke problemen maar zijn compleet geobsedeerd door identiteitspolitiek. Als dat nog niet duidelijk is uit de afleveringen zélf dan toch wel uit de After Treks waar letterlijk de motivatie achter keuzes wordt uitgekauwd.

SJW's hebben constant de mond vol van"offensive language" en dat we zo zorgvuldig in onze woordkeuze moeten zijn om maar niemand te "mishandelen" en dus lief en "inclusief" te zijn. Intussen doen ze zelf al jaren niks anders dan het bashen van de westerse "witte" samenleving en alles wat maar slecht is koppelen aan "blank" (of "wit"uiteraard; om nog maar even te benadrukken wat voor een hekel ze hebben aan zwart/wit-denken)..

"White privilege", "white supremacy" en alle aanverwante termen zijn niet onbekend, mag ik hopen. Ze hebben nogal last van "white guilt" en de nadruk ligt constant maar op huidskleur en ras (alsof dergelijk zwart/witdenken ook maar iéts gaat uithalen, bij de weg ... ).

Dan nu het punt.

Sinds wanneer hebben we het er, bij het vergelijken van (huids)kleur, over dat iemand "veel, VEEL, WITTER" is dan? Volgens mij hebben we het dan toch over "lichter" of "bleker". Net als dat we het hebben over "donkerder" en niet over "zwarter".
Dus ... zouden ze dat ook op zo'n manier gedaan hebben als Burnham die spore drive had aangestuurd. "Was she much, MUCH, BLACKER?!"

Ik dacht het niet. De wereld zou te klein zijn geweest.

"Were his hair and skin much lighter?" vs "Was he blonder? And much, MUCH, WHITER?"

Het zit hem dus vooral in de woordkeuze en de hysterische manier waarop het gebracht wordt.

Ik verwacht niet dat jullie het met me eens zullen zijn en het zou me ook niet verbazen als jullie het vergezocht vinden maar wat mij betreft is het overduidelijk een opzettelijke en hele vieze dubbelzinnige uitspraak.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Hier kan ik maar 1 ding op zeggen: :Z

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Wat is er eigenlijk aan de hand met de verlichting op de gangen in het schip? Valt me nu echt op dat daar de verlichting zelden constant is.

• Webgnome
Waarschijnlijk hebben ze lampjes uit china en aangezien ze nu ergens in deep space zijn kunnen ze het niet laten vervangen...

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-02 10:56
Ivysaur schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:32:
Ik weet niet wat ik moet vinden van deze aflevering. Hoop echt dat seizoen 2 de laatste is en dan Star Trek dood laten gaan, ofzo. Het is mooi geweest.

Lijkt wel een fantasy/sprookjes aflevering, joh
Ik kan mijn aandacht er ook niet bij houden, tijdsverspilling om naar te kijken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
VOODOO_WILLIE schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 00:23:
[...]
Het zit hem dus vooral in de woordkeuze en de hysterische manier waarop het gebracht wordt.
Die May is gewoon hysterisch. Ook als ze andere dingen zegt.

Ik vind het inderdaad heel, heel, heel vergezocht.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• utbone
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:25
Ik hoef het niet te kijken... maar:
Wat een draak van een aflevering...
Emotionele rollercoasters, herenigingen... weinig actie.. pfff... krijgt nog een kans volgende week..

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:55
Prima aflevering, beetje echte ST :)

Ook goed om te zien dat ze bij de producent er ook achter zijn dat die Sonequa (die Burnham speelt) een b-actrice is. Pike gaat een steeds grotere rol spelen en het originele (en onzalige) idee om het verhaal vanuit 1st officer perspectief te vertellen, verdwijnt steeds meer naar de achtergrond. Een ziekenhuisserie vertel je toch ook niet vanuit het perspectief van de verpleegsters, maar juist vanuit de doktoren. En al helemaal niet als je er niet goede acteurs/actrices voor inzet.

Al met al lijkt het wel goed te komen. Over 1 of 2 eps is het productieteam ook vervangen en dan zou het weleens helemaal goed kunnen komen, imho.

• Ivysaur
  • Niet online
@Raymond

Hoop dat je gelijk hebt.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
Raymond schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:38:

Ook goed om te zien dat ze bij de producent er ook achter zijn dat die Sonequa (die Burnham speelt) een b-actrice is. Pike gaat een steeds grotere rol spelen en het originele (en onzalige) idee om het verhaal vanuit 1st officer perspectief te vertellen, verdwijnt steeds meer naar de achtergrond. Een ziekenhuisserie vertel je toch ook niet vanuit het perspectief van de verpleegsters, maar juist vanuit de doktoren. En al helemaal niet als je er niet goede acteurs/actrices voor inzet.

Al met al lijkt het wel goed te komen. Over 1 of 2 eps is het productieteam ook vervangen en dan zou het weleens helemaal goed kunnen komen, imho.
Het probleem zit 'm niet zozeer in het idee maar in de uitvoering. De actrice die Burnham speelt is gewoon niet goed en het karakter is ook niet fantastisch geschreven. Ik zou overigens niet te gehecht raken aan Pike, dikke kans dat ze volgend seizoen weer met een andere captain aan komen zetten.

De aflevering was verder wel redelijk. Ik vind het jammer dat we geen ZergTilly kregen na die cocon en dat alles weer zo makkelijk wordt opgelost. Culber ziet er zelfs niet meer uit alsof hij maanden tussen de paddo's heeft geleefd. Ik ben wel benieuwd of de Discovery aan blijvende schade doet of dat het schip er net als in Voyager aan het begin van elke aflevering weer als nieuw uitziet (dit vond ik een van de grootste pluspunten van Enterprise).

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-02 16:59
Ik heb mij hier een tijdje stil gehouden en eerst een paar afleveringen gekeken voordat ik opnieuw mijn mening zou geven. Ik ben blij dat er Star Trek op TV is en ik ben wel elke week benieuwd als er een nieuwe aflevering is, maar de serie kan mijn gewoon niet echt opzuigen. Genoeg series op Netflix waar ik niet kan wachten om verder te kijken, dat doet Discovery niet echt voor mij. Ik kijk het vooral omdat het Star Trek is en het is ook geen marteling of iets dergelijks, maarik blijf het meh vinden.

De goede dingen zijn voor mij dat dit seizoen tot nu toe beter is dan vorig seizoen. Een aantal pijnpunten zijn aangepakt en ik ben echt heel blij met Pike. Die gast maak een goede indruk, is charismatisch en straalt voor mij autoriteit uit. Hij is een echte captain. Ook geeft ik section 31 nog een kans. Dat kan in potentie nog interessant worden.

Waar ik nog neutraal in ben, is het verhaal en waar het naar toe moet gaan met de red angle. Ik kan er niks aan doen, maar ik ben nu al bang dat het één of ander lame conclusie gaat worden. Maar goed, het is wel een mogelijk interessant mysterie.

Waar ik echt helemaal schijtziek van wordt (behalve soms het camerawerk) is het hele gedoe om Spock heen en de combinatie Burnham/Amanda. Het hele Spock-gebeuren doet me echt helemaal niks en de monologen van Burnham zijn irritant. Ook begint Tilly me langzaam aan genoeg te irriteren dat ik van haar ook niet zoveel meer hoef te zien, net als het hele sporenetwerk. Uiteindelijk is het - ondanks een aantal verbeteringen - toch weer het schrijfwerk wat ik niks vind.
spoiler:
Het gemak waarmee Discovery in gevaar wordt gebracht om Tilly uit het sporenetwerk te redden, het redden van Dokter Culbert etc. Nee voor mij is het het allemaal niet.

Ik blijf het lastig vinden waarom ik Discovery niet boeiend vind en andere series wel. Mijn enige conclusie blijft toch elke keer dat het een serie is met een hoog budget, maar matig schrijfwerk en simpelweg teveel matige personages om er ook maar iets om te geven. De komst van Pike heeft mij wel iets laten zien van hoe Discovery zou kunnen zijn.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Raymond schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:38:

Ook goed om te zien dat ze bij de producent er ook achter zijn dat die Sonequa (die Burnham speelt) een b-actrice is.
Ze heeft zo ongeveer 1 look in haar assortiment, bij iedere scene met enige spanning of emotionele lading trekt ze een intense blik alsof ze heel nodig moet poepen.

-36- wijzigde deze reactie 16-02-2019 15:55 (4%)

• Ivysaur
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:00:
De komst van Pike heeft mij wel iets laten zien van hoe Discovery zou kunnen zijn.
Enigste wat ik kan bedenken is Burnham, Tilly, Culber, Stamets en Saru dood laten gaan en de serie in seizoen 3 helemaal bouwen om Pike heen. :D

Next Generation begon ook pas echt in seizoen 3. :P

Ivysaur wijzigde deze reactie 16-02-2019 23:10 (11%)

• Webgnome
Dan zou er meteen mee stoppen om te kijken. Saru is toch wel een van de beste characters

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik vond het wel een aardige aflevering. De Discovery half gedipt in zure saus met zwarte randjes als resultaat :) De dokter weer terug met een ietwat vergezocht verhaal. Het was bijna een geboorte. Maar dat is ook Star Trek. Denk maar aan TOS en 1 van de vele verhalen over de griekse goden. De admiraal op het sectie 31 schip is raarr. En haar moralistisch verhaal is hypocriet, wie wilde ook alweer een planeet opblazen? Een toontje lager mag wel.
Hoop wel dat Spock nu een keer gevonden gaat worden, want duurt lang. En Tilly.. Tilly mag minder gaan praten, ze is wel irritant soms. De ene keer geeft ze blijk van een normaal twijfelend karakter en dan is ze gewoon slecht dramatisch.
Al met al kijk ik weer uit naar volgende week.

• Luuk1983
Webgnome schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:39:
Dan zou er meteen mee stoppen om te kijken. Saru is toch wel een van de beste characters
Ja, die had ik inderdaad ook moeten noemen :)

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• Ivysaur
  • Niet online
Hoezo vinden jullie Saru een goed personage? De vorige aflevering waarbij die dood ging en toen magisch plotseling weer topfit was was gewoon net als deze aflevering. Een sprookje. Omdat het zogenaamd feel good' moet.

Ivysaur wijzigde deze reactie 16-02-2019 23:10 (12%)

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 02:52
Ivysaur schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:37:
[...]

Enigste wat ik kan bedenken is Burnham, Tilly,
spoiler:
Culber
, Stamets en Saru dood laten gaan en de serie in seizoen 3 helemaal bouwen om Pike heen. :D

Next Generation begon ook pas echt in seizoen 3. :P
Dat denk ik al een tijdje, Burnham, Saru en Stamets eruit knikkeren. Discovery schip/concept dumpen en dan is het mss goed te kijken :+ Wat een irritante karakters :X
Tilly vind ik dan best wel oke, wat menselijker tussen de plastic stijlpoppen :P
Pike is goed.

/pissmode off.

Het ziet er allemaal heel mooi uit O-)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@Ivysaur de algemene regel is: spoiler tags voor dingen die nog niet in een al uitgezonden aflevering te zien zijn geweest ;)

• Ivysaur
  • Niet online
Okidoki. Begrepen. Dacht dat spoilers ook moest voor men die nog niet bij de tijd zijn.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Even hoor, ben benieuwd naar jullie meningen. De terugkeer van én Ash Tyler, én Georgiou, én Culber. En dan Spock ook nog een keer.

En wat hebben die karakters gemeen met de main cast? Juist: unresolved issues. En wat doe je in een soap-serie? Om de hete brei heen draaien. Vooral geen unresolved issues uitpraten!

Ik heb er een hard hoofd in. Ik voorspel een soap tot einde van dit seizoen en dan een cliffhanger zodat we allemaal seizoen 3 gaan kijken. En star trek nerds kennende, wordt het een focus op de Enterprise. Burnham wordt magischerwijs first officer samen met Kirk en Spock doet ook mee. Zoiets. En dan na S03E02 wordt het weer een soap.

Misschien zit ik er vreselijk naast maar ik begin stevig af te haken.

• VOODOO_WILLIE
.oisyn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 00:28:
Hier kan ik maar 1 ding op zeggen: :Z
Goed argument. Lekker kort ook! :9
g0tanks schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:22:
[...]

Die May is gewoon hysterisch. Ook als ze andere dingen zegt.

Ik vind het inderdaad heel, heel, heel vergezocht.
Ze is zeker een hysterisch typje ja. Ze was vast niet voor niets een vriendinnetje van Tilly ... ;)

Verder zal ik er maar niet over doorzagen. Niet omdat ik een discussie uit de weg wil gaan maar omdat het uiteraard hard off-topic gaat en ik, volgens velen, ongetwijfeld al "vervelend" genoeg ben geweest. ;)

Laat volstaan te zeggen dat ik schoon genoeg heb van het spelletje "identity politics" en de bijbehorende dubbele standaard in het algemeen.

Ik vind het buitengewoon jammer en triest dat óók mijn favoriete franchise (zie ook vooral de After Treks waar ze constant van hun krukje glibberen wegens het "weldoordachte deugen") zich erdoor heeft laten kapen.

Heel misschien dat ik het nog een kans geef als ik weer afgekoeld ben maar voorlopig verlaat ik het zinkende schip.

Ik wens iedereen verder veel plezier met STD! :)

• CurtPoindexter
  • Niet online
-36- schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:58:
Ik had bijna pluspunten gegeven voor het feit dat het niet de redshirt was die eraan ging in de reddingsmissie van s02e01 ware het niet dat het vantevoren en geheel in lijn met de rest van de serie al overduidelijk was dat het de arrogante alpha-male was die eraan moest geloven. Ik probeer de serie heel hard niet door een gekleurde genderbril te zien maar het me wel erg lastig gemaakt door zonder uitzonderingen iedere keer weer die voorkeur bevestigd te zien. De boodschap dat vrouwen en mensen met een andere geaardheid of huidskleur gelijkwaardig zijn aan (blanke) mannen is prima en mag best uitgedragen (graag zelfs) worden door een van oudsher progressieve serie als StarTrek maar het had er wel iets minder dik bovenop mogen liggen nu doet het naar mijn idee afbruik aan de verhaallijn en maakt het allemaal wel erg voorspelbaar.
Sorry hoor, maar de arrogante vent die op zijn bek gaat is al een televisie en film-trope sinds 1939. Dat je daar een SJW ding van moet maken laat wel een heel erg teer zieltje zien.
STD wordt geregeerd door (voor het gemak maar even) SJW's. Die zijn niet geïnteresseerd in het aankaarten van maatschappelijke problemen maar zijn compleet geobsedeerd door identiteitspolitiek. Als dat nog niet duidelijk is uit de afleveringen zélf dan toch wel uit de After Treks waar letterlijk de motivatie achter keuzes wordt uitgekauwd.
Oh en dit is een stro-man zo groot als de torens in Den Haag met oud-en-nieuw. :')
NMH schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:55:

Minpuntjes / nitpicks:
  • Als the Disovery half in de schimmel zit wordt iedereen naar de stuurboordzijde geevacueerd omdat het spul niet aangeraakt mag worden. En wat doen we om er uit te komen? De ringen in de schotel ronddraaien zodat iedereen "door het slijk" gehaald wordt. :)
Ik dacht dat de spore-drive niet alle decks meeslingerde maar echt een schijf was. Lijkt me ook wel lullig. Lig je te slapen, ga je ineens met 200RPM omdat de spore-drive aan staat.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 17-02-2019 07:34 (31%)

• Webgnome
Als je de graphics bekijkt zie je toch dat de hele schijf draait?

Maar in ieder geval. Ik heb persoonlijk niet zoveel tegen het theoretische SJW sausje. Star trek is altijd al met dat soort dingen bezig geweest.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 17 februari 2019 @ 08:46:
Als je de graphics bekijkt zie je toch dat de hele schijf draait?

Maar in ieder geval. Ik heb persoonlijk niet zoveel tegen het theoretische SJW sausje. Star trek is altijd al met dat soort dingen bezig geweest.
Ja maar ik bedoel, daar zitten volgens mij geen decks aan vast. Het was mijn indruk dat die schijf geen crew quarters of gangen ofzo bevatte.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:55
En dan nog: inertia dampeners. Dat beetje draaien heeft natuurlijk veel minder impact dan wanneer daarna de hele discovery om zn as draait, of accellereert naar full impulse :)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dank! Hartelijk dank voor al deze heerlijke reacties! _/-\o_
Het is bijna nog vermakelijker dan een aflevering van Discovery zelf...

ehtweak in "[Serie] Star Trek: Discovery"

En alsjeblieft, @ al diegenen die roepen dat ze niet meer gaan kijken. Wel kijken hoor! Anders moeten we het doen zonder al het gezaag en gezever. :+

ehtweak wijzigde deze reactie 17-02-2019 09:58 (26%)

Mooie Plaatjes   

• algalid
Ik denk dat deze Star Trek beïnvloed is door de huidige staat van series draaien: werken met arcs, ingaan op interne struggles en de chemie tussen de personages is even belangrijk als het plot.

Het erg grote budget en niet week per week draaien maakt dat er andere keuzes gemaakt kunnen worden, vooral tov TOS.

Voor mij persoonlijk is het soms zoeken naar de link met de andere canon. Op zich vind ik de serie goed maar de spore drive en Klingon forceren in de rest van de series is lastig.

• CurtPoindexter
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:57:
Dank! Hartelijk dank voor al deze heerlijke reacties! _/-\o_
Het is bijna nog vermakelijker dan een aflevering van Discovery zelf...

ehtweak in "[Serie] Star Trek: Discovery"

En alsjeblieft, @ al diegenen die roepen dat ze niet meer gaan kijken. Wel kijken hoor! Anders moeten we het doen zonder al het gezaag en gezever. :+
Dit is nu al de derde keer dat je met een dergelijke reactie komt. Waarom zit je zo te stoken? Is dit jouw manier om te zeggen, dat mensen zich niet zo moeten opwinden? Of dat je het niet met ze eens bent? Zou het niet constructiever zijn om gewoon de discussie aan te gaan in plaats van te proberen mensen uit de tent te lokken? Tussen de regels door lees ik dat je het niet met iedereen eens bent. Maar in plaats van direct in gesprek te gaan begin je een beetje uit de hoogte te doen.

Het is je goed recht natuurlijk om mensen te stangen, maar wellicht is er een manier die wat sfeerverhogender werkt?

• Luuk1983
algalid schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:23:
Ik denk dat deze Star Trek beïnvloed is door de huidige staat van series draaien: werken met arcs, ingaan op interne struggles en de chemie tussen de personages is even belangrijk als het plot.

Het erg grote budget en niet week per week draaien maakt dat er andere keuzes gemaakt kunnen worden, vooral tov TOS.
Ja maar dat hoeft niet negatief te zijn. Ik kijk zat series die boeiend zijn en blijven die op die manier gemaakt zijn.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

CurtPoindexter schreef op zondag 17 februari 2019 @ 07:31:

Sorry hoor, maar de arrogante vent die op zijn bek gaat is al een televisie en film-trope sinds 1939. Dat je daar een SJW ding van moet maken laat wel een heel erg teer zieltje zien.
Dus als iets al eerder gebruikt is kan het niet meer voor propaganda doeleinden gebruikt worden? Ik heb het verder niet over SJW omdat ik dat een trieste en polariserende term vind maar het valt toch moeilijk te ontkennen dat er door de makers zwaar op identiteitspolitiek wordt ingezet. Iets(!) teveel naar mijn mening. Wat dat betreft hadden de oude Startreks toch een wat breder spectrum van morele en maatschappelijke problemen die aangekaart werden en dat mis ik een beetje bij DIS. Verder dank dat je je druk maakt om mijn zieltje maar het feit dat je direct op de man meent te moeten spelen zegt denk ik meer over jou manier van omgang met mensen met een andere mening dan over mij.

-36- wijzigde deze reactie 17-02-2019 14:58 (10%)
Reden: spelling

• CurtPoindexter
  • Niet online
-36- schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Dus als iets al eerder gebruikt is kan het niet meer voor propaganda doeleinden gebruikt worden? Ik heb het verder niet over SJW omdat ik dat een trieste en polariserende term vind maar het valt toch moeilijk te ontkennen dat er door de makers zwaar op identiteitspolitiek word ingezet. Iets(!) teveel naar mijn mening. Wat dat betreft hadden de oude Startreks toch een wat breder spectrum van morele en maatschappelijke problemen die aangekaart werden en dat mis ik een beetje bij DIS. Verder dank dat je je druk maakt om mijn zieltje maar het feit dat je direct op de man meent te moeten spelen zegt denk ik meer over jou manier van omgang met mensen met een andere mening dan over mij.
Wat is waarschijnlijker? Een oude filmtrope of een sjw complot?

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dus als de makers nogal sterk hun politieke visie door laten schemeren is het meteen een complot? mooie keuze die je daar stelt.

Maar zullen we het weer over Discovery gaan hebben?

-36- wijzigde deze reactie 17-02-2019 13:08 (28%)

• Webgnome
-36- schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:04:
Dus als de makers nogal sterk hun politieke visie door laten schemeren is het meteen een complot? mooie keuze die je daar stelt.

Welkom in 2019 het jaar waarin veel mensen achter veel dingen complotten zoeken omdat het kan niet omdat het moet..

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

CurtPoindexter schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:03:
[...]

Dit is nu al de derde keer dat je met een dergelijke reactie komt. Waarom zit je zo te stoken?
Stoken? Ik geef slechts aan dat ik me kostelijk vermaak. Prima toch?
Ik zie anderen voor de zoveelste keer roepen dat camerawerk niet deugt, dat de acteurs/actrices niet deugen, dat het verhaal niet deugt, dat de effecten niet deugen. En dat allemaal keer op keer. Nou en?

Ik ben al jaren fan, sinds meneer Kirk en de originele Spock van dit gebeuren op de kijkbuis verschenen.
En het is gewoon fascinerend om te zien hoe in de loop van een halve eeuw (!) de manier van in beeld brengen zich ontwikkelt, en hoe de kijkers er op reageren.
Niks meer, niks minder.

Of mag ik dat ook al niet meer zeggen in de huidige wereld van politieke correctheid? :+

ehtweak wijzigde deze reactie 17-02-2019 14:09 (11%)

Mooie Plaatjes   

• CurtPoindexter
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Stoken? Ik geef slechts aan dat ik me kostelijk vermaak. Prima toch?
Ik zie anderen voor de zoveelste keer roepen dat camerawerk niet deugt, dat de acteurs/actrices niet deugen, dat het verhaal niet deugt, dat de effecten niet deugen. En dat allemaal keer op keer. Nou en?

Ik ben al jaren fan, sinds meneer Kirk en de originele Spock van dit gebeuren op de kijkbuis verschenen.
En het is gewoon fascinerend om te zien hoe in de loop van een halve eeuw (!) de manier van in beeld brengen zich ontwikkelt, en hoe de kijkers er op reageren.
Niks meer, niks minder.

Of mag ik dat ook al niet meer zeggen in de huidige wereld van politieke correctheid? :+
Je ontwijkt mijn vraag. Maar dat is ook een antwoord. Bedankt voor je bijdrage.

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:31

Caveman

whahoehaha

Tjeez, is er nu niemand hier die gewoon met een biertje en zakkie chips op een vrijdagavond naar een serie kan kijken en zeggen "leuke aflevering" of "mwa, ik wel eens betere gezien" .... Het lijkt wel of je op moet letten hoe vaak Pike naar links kijkt, want Kirk deed het maar gemidddeld 3x per keer en Pike deed het nu 4x keer... WHAAA gauw naar het forum met mijn glas azijn.

[ontopic]
Waarschijnlijk hadden de makers het beter vlak na de TNG of in de TNG tijdlijn kunnen plaatsen, dan waren dingen als het Mycilium netwerk en alle moderne vormgeving beter op zijn plaats gevallen. De serie Enterprise deed dat iets beter.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• icegodd
  • Laatst online: 19:42
-36- schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:04:

'Star Trek: Discovery' keeps progressive view of future in the Trump era
'We are creating a world that we would like to see,'
says executive producer Alex Kurtzman.

Er is geen mooie toekomst voor wereld met Trump+aanhangers erin.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:06

HMC

Pluviophile

icegodd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:57:
[...]

'Star Trek: Discovery' keeps progressive view of future in the Trump era
'We are creating a world that we would like to see,'
says executive producer Alex Kurtzman.

Er is geen mooie toekomst voor wereld met Trump+aanhangers erin.
Je wacht op/verwacht een aflevering over een planeet vol deplorables? :+
Kurtzman is al weg toch? Die deplorable.

Betaalde Kremlin-troll

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True