Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:11

HMC

Pluviophile

[Roland] schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Omdat er soms terug gegrepen wordt op (veel) eerdere gebeurtenissen en niet iedereen die in zijn hoofd heeft zitten.
Nu ja, niet mijn probleem dat sommigen series niet kijken, maar slechts bekijken.
Ga in de ervaring mee, en dan is zoiets helemaal niet nodig.
Skip recap en skip intro vind ik dan ook mooie toevoeging die Netflix biedt.
Good for you, ik vind het verschrikkelijk irritant. Een poll waard? :D
Edit: Oh, die begreep ik verkeerd. Die kan je skippen op de paid channels?
Netto zijn de afleveringen nog altijd veel langer dan bij de oude series.
Daar heb je gelijk in.
Het voordeel van niet vast zitten aan een uitzendschema. Recap tijd kost vanwege dat laatste dus ook geen tijd.
Errmmm, het is allemaal al opgenomen. Je zou dus als consument ook gewoon meteen kunnen "binge watchen", maar dat laten ze niet toe. Ze brengen het in de traditionele manier van een aflevering per week uit.

Prima. Maar als je een serie volgt hoeft die duffe "last time" en "next time" niet. In ieder geval, volgens mij niet.
Heb dat ook nog nooit eerder gezien, maar ik kijk niet heel veel "moderne" series.

HMC wijzigde deze reactie 25-01-2019 17:00 (4%)

Betaalde Kremlin-troll

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:55

gws24

Thinking is hard!

Ik was vrij negatief over de eerste aflevering maar deze tweede gaat de goede kant op. Eindelijk krijg ik het star trek gevoel! In het begin van de aflevering had ik nog zoiets van daar gaan we weer toen Burnham het zien van de 'alien' verzweeg tegen Pike maar de rest van de aflevering heb ik echt van genoten, hopelijk kunnen ze dit vasthouden. Ik hoop ook dat Pike de vaste captain wordt want dat karakter maakt voor mij zoveel verschil aangezien hij voor mij echt de geest van Star trek belichaamt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, ze zijn weer teruggegaan naar "white male privilege" en "the patriarchy" _O-
Want dat verkoopt. :P

HMC wijzigde deze reactie 25-01-2019 17:05 (12%)

Betaalde Kremlin-troll

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:32

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

HMC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Nu ja, niet mijn probleem dat sommigen series niet kijken, maar slechts bekijken.
Ga in de ervaring mee, en dan is zoiets helemaal niet nodig.
Onzin, als er een paar weken tussen heeft gezeten dan zit je er soms gewoon niet zo meer in.
Good for you, ik vind het verschrikkelijk irritant. Een poll waard? :D
Edit: Oh, die begreep ik verkeerd. Die kan je skippen op de paid channels?
Paid channels? Je kunt op Netflix de recap en de intro skippen. Skipt ie overigens automatisch als je aan het bingen bent.

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Zojuist de s2e2 gekeken. En dit is de eerste waar ik echt enthousiast van kan worden. Mooie aflevering en gaf mij wel een Star Trek gevoel.

• HMC

HMC

Pluviophile

.oisyn schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Onzin, als er een paar weken tussen heeft gezeten dan zit je er soms gewoon niet zo meer in.
Onzin vind ik een groot woord. Maar we praten geloof ik langs elkaar heen, of zijn het juist met elkaar eens.
Paid channels? Je kunt op Netflix de recap en de intro skippen. Skipt ie overigens automatisch als je aan het bingen bent.
Nah ja, dat weet ik natuurlijk niet he. :P
Niet iedereen woont in gebieden waar dit altijd zomaar meteen te zien is.
Daar doelde ik meer op. :)
En dat snap je best wel.

Verder niet veel mis met de ep, maar, om maar even te spammen, Orville Ep 5 was weer eens VEEL toffer. :+

Betaalde Kremlin-troll

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

HMC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:08:
[...]

Onzin vind ik een groot woord. Maar we praten geloof ik langs elkaar heen, of zijn het juist met elkaar eens.
Je komt met een soort van waarde-oordeel over hoe men een serie (be)kijkt. Maar hoe frequent je 'm kijkt staat daar los van. Tenzij je vindt van niet natuurlijk, maar dan geef ik niet zoveel om die mening ;)
Nah ja, dat weet ik natuurlijk niet he. :P
Euh ja daarom leg ik het ook uit 8)7

.oisyn wijzigde deze reactie 25-01-2019 18:27 (8%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• HMC

HMC

Pluviophile

.oisyn schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:26:
[...]

Je komt met een soort van waarde-oordeel over hoe men een serie (be)kijkt. Maar hoe frequent je 'm kijkt staat daar los van. Tenzij je vindt van niet natuurlijk, maar dan geef ik niet zoveel om die mening ;)

[...]

Daarom leg ik het ook uit 8)7
Keep calm and have an Ale.

Helemaal geen waardeoordeel vanuit mijn kant. Alleen durf ik wel te stellen dat er een verschil is tussen iets zien/kijken en bekijken. Helaas lijkt dat iets van de jongere generaties te zijn. (En ja, dat is wel een waardeoordeel :P )

Je hoeft me verder niets uit te leggen, want dat was al door iemand anders gedaan.

Cheers.

Betaalde Kremlin-troll

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Dit was een goede aflevering. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Nu hopen dat ze niet vast zitten daar in de beta quadrant ..

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:38
Best een toffe aflevering, al was het alsnog een beetje druk en hak-op-de-tak (vooral toen de bevolking vanuit het niets begon met een religieuze en historische infodump).

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ik heb 'm net ook gezien. Moet zeggen dat ze goed op weg zijn, ik vond dit een goede combinatie van op zichzelf staande aflevering dat toch onderdeel is van een grotere verhaallijn.

Tilly blijft irritant, though :P

HMC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:30:
[...]

Keep calm and have an Ale.
Juist ja...
Helemaal geen waardeoordeel vanuit mijn kant. Alleen durf ik wel te stellen dat er een verschil is tussen iets zien/kijken en bekijken. Helaas lijkt dat iets van de jongere generaties te zijn. (En ja, dat is wel een waardeoordeel :P )
Ik snap je punt wel, maar de mijne is dat zelfs als je kijkt (en niet bekijkt zoals je dat zelf zegt) het soms wel fijn is om weer even in de stemming te komen. Toegegeven, vaker na het eind van het seizoen of midseason break. Daarom vond ik je stelling dat die recaps alleen zinnig zijn voor "bekijkers" onzin :)
Je hoeft me verder niets uit te leggen, want dat was al door iemand anders gedaan.
Je stelde letterlijk een vraag ;)

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:44
Ik vond het wel een redelijk klassieke aflevering eigenlijk. Het mag van mij wel een beetje een mix worden van dit en seizoen 1. En inderdaad, op de volgende away mission mag Tilly mee en daar blijven wat mij betreft ;w De rest van de cast vind ik prima. Captain Pike zeker, bijna niveau Picard (al is dat wat vroeg na 2 afleveringen natuurlijk).

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Tilly is anders wel een lekkerding, hoor. Pale, Rood haar, chubby. <3 :P

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:46
Ivysaur schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 02:45:
Tilly is anders wel een lekkerding, hoor. Pale, Rood haar, chubby. <3 :P
Niet mijn type, maar ik vind haar wel het soort "quirky" karakter dat prima in een Star Trek serie past.

Aflevering twee was echt wel weer ouderwets Star Trek. Naar een planeet gaan met een primitieve samenleving, prime directive en ook nog een mooie doorlopende Story Arc.

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-04 13:34
Mugwump schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 02:50:
[...]

Niet mijn type, maar ik vind haar wel het soort "quirky" karakter dat prima in een Star Trek serie past.
Vind haar irritant op een Ferengi/Kes achtinge manier geforceerd irritant en zwak/onzeker.
Aflevering twee was echt wel weer ouderwets Star Trek. Naar een planeet gaan met een primitieve samenleving, prime directive en ook nog een mooie doorlopende Story Arc.
Janeway ging wat strakker met het prime directive om, vond dit niet heel sterk/wel heel snel opgegeven.

Vond de motivatie van Burnham om bevelen op te volgen toen Pike out was ook niet best, heel erg niet Starfleet zeg maar.

• Webgnome
  • Nu online
De Rikster schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Vind haar irritant op een Ferengi/Kes achtinge manier geforceerd irritant en zwak/onzeker.

[...]

Janeway ging wat strakker met het prime directive om, vond dit niet heel sterk/wel heel snel opgegeven.

Vond de motivatie van Burnham om bevelen op te volgen toen Pike out was ook niet best, heel erg niet Starfleet zeg maar.
Je vergelijkt Voyager (24th century) met iets dat zich vlak voor TOS afspeelt. Kan aan mij liggen maar dan liggen de zaken en dergelijke toch net iets anders. Ik heb TOS nooit echt gezien dus geen idee hoe daar met de prime directive om is gegaan.

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-04 19:53

Caveman

whahoehaha

Webgnome schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:07:
[...]
Ik heb TOS nooit echt gezien dus geen idee hoe daar met de prime directive om is gegaan.
Als het Kirk uitkwam..... :D

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Caveman schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Als het Kirk uitkwam..... :D
Waarom moet ik nu aan DS9 denken :+
Dulmur: Be specific, Captain. Which Enterprise? There've been five.
Lucsly: Six.
Sisko: This was the first Enterprise. Constitution class.
Dulmur: His ship.
Lucsly: James T Kirk.
Sisko: The one and only.
Lucsly: Seventeen separate temporal violations. The biggest file on record.
Dulmur: The man was a menace. What was the date of your arrival?
Sisko: Stardate 4523.7.
Dulmur: A hundred and five years, one month, and twelve days ago.
Lucsly: A Friday.
Dulmur: What was the Enterprise doing?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• De Rikster
Webgnome schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:07:
[...]

Je vergelijkt Voyager (24th century) met iets dat zich vlak voor TOS afspeelt.
Ja met de meest recente serie (die er toe doet) en dus de meest uitontwikkelde visie op Starfleet en haar directives.

Los van canon (waar ik eigenlijk niks om geef) vind ik het ook niet sterk qua karakter van Pike. Snap nog niet waar ze met hem heenwillen, zie hem nu meer als een vrijbuiter dan een Picard/Janeway-achtige captain.

• Webgnome
  • Nu online
De Rikster schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Ja met de meest recente serie (die er toe doet) en dus de meest uitontwikkelde visie op Starfleet en haar directives.

Los van canon (waar ik eigenlijk niks om geef) vind ik het ook niet sterk qua karakter van Pike. Snap nog niet waar ze met hem heenwillen, zie hem nu meer als een vrijbuiter dan een Picard/Janeway-achtige captain.
Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat. Je kunt het vergelijken met Voyager maar het is natuurlijk geen eerlijke vergelijking aangezien het tijdstechnisch dus alleen al twee compleet andere werelden zijn. Het is juist in deze tijd de bedoeling denk ik dat het nog wat vrijbuiter gaat en niet zo straks geregisseerd als in TNG/Voyager.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-04 23:12
Tot dusverre vind ik het tweede seizoen een stuk beter te pruimen dan het eerste; het is allemaal wat meer "Star Trek" geworden voor mijn gevoel qua verhaallijnen tot dusver. Nog een pluspunt: de rest van de brugbemanning lijkt zowaar een wat serieuzere rol te krijgen dan alleen maar "button pusher". Ik ben benieuwd of dat doorzet in de rest van het seizoen.

Ook een paar minpuntjes:
  • Tilly. "This is the power of math people"; ik had echt even een *cringe* momentje en zo zijn er meer. (En los van de stijl, een "goed werk mensen" opmerking is meer iets voor een leidinggevende dan een junior officer.)
  • Het "joint custody" concept van Saru en Pike vind ik wat twijfelachtig. We hebben in het Nederlands een uitdrukking over twee kapiteins op een schip. :)
  • Spore drive. Na aflevering 1 van het nieuwe seizoen had ik gehoopt dat het ding in de mottenballen zou blijven, maar helaas. De "wetenschap" erachter is erg on-Star trek en ik zie niet hoe dit ooit in het bestaande canon kan passen.
Maar goed, zoals gezegd, S2 is tot dusver al een stuk beter dan S1, dus ik blijf voorlopig kijken. :)

Overigens, Pike komt tot dusver erg sympathiek over. Ik hoop dat dat "genuine" is, maar iets in mij vraagt zich af of hier een addertje onder het gras zit. We zullen zien. :)

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

Spooksel

Spooksel!

Really... no one else? :P
Musk Junior High
Goud :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:58
@Spooksel leg eens uit?

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Als Tilly d'r oude klasgenootje opzoekt vraagt de ze gegevens op van "Musk Junior High School". Elon Musk!

Hij werd in het begin van seizoen 1 ook al eens vermeld als een grootheid in een rijtje a la 'Wright Brothers, Elon Musk, Zefram Cochrane" :D

• Ivysaur
  • Niet online
Spooksel schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:18:
Als Tilly d'r oude klasgenootje opzoekt vraagt de ze gegevens op van "Musk Junior High School". Elon Musk!

Hij werd in het begin van seizoen 1 ook al eens vermeld als een grootheid in een rijtje a la 'Wright Brothers, Elon Musk, Zefram Cochrane" :D
Nu nog waarmaken. :o

• NMH
Spooksel schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:06:
Really... no one else? :P

[...]

Goud :D
Die was me nog niet opgevallen. :) Ik moet zeggen dat ik die easter eggs wel kan waarderen. Net als dat fortune cookie briefje dat Pike opraapt in de eerste aflevering: "Not every cage is a prison, nor every loss eternal." Dat is ongetwijfeld een verwijzing naar TOS afleveringen "The Cage" en "The Menagerie" waar Pike ook een rol in speelt.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

Wildfire

Joy to the world!

NMH schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:35:

[..]

• Spore drive. Na aflevering 1 van het nieuwe seizoen had ik gehoopt dat het ding in de mottenballen zou blijven, maar helaas. De "wetenschap" erachter is erg on-Star trek en ik zie niet hoe dit ooit in het bestaande canon kan passen.
De spore drive zal ongetwijfeld ooit verdwijnen, want dat gaat echt gigantisch tegen alles in wat we ooit gezien hebben in Star Trek. Daarnaast maakt het verhaallijnen ook veel minder spannend, want ze kunnen dan toch overal in het universum heen in een oogwenk. Het zal dus ooit wel verdwijnen, maar wie weet wanneer...

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Ivysaur
  • Niet online
Wildfire schreef op zondag 27 januari 2019 @ 02:47:
[...]

De spore drive zal ongetwijfeld ooit verdwijnen, want dat gaat echt gigantisch tegen alles in wat we ooit gezien hebben in Star Trek. Daarnaast maakt het verhaallijnen ook veel minder spannend, want ze kunnen dan toch overal in het universum heen in een oogwenk. Het zal dus ooit wel verdwijnen, maar wie weet wanneer...
Misschien blijk later dan die Spore Drive iedereen kanker geeft, ofzo. Of iets dergelijks. Vandaar dat het niet meer te zien is in de andere series. :9

• Webgnome
  • Nu online
[...]

Bedenk je is wat dat voor voyager had betekend als die sporedrive er was geweest.

Caretaker: muhahahahaha
Voyager: whatch this! See ya!!
Einde

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:53
Ik zat te denken over die "engel" verschijning. Zou dit wellicht Q zijn? Iemand die een (andere) theorie heeft die ergens op slaat?

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• Webgnome
  • Nu online
Zou dat dan een niet irritante versie van Q zijn? Dat zou voor het eerst zijn zeg maar.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:53
@Webgnome In het Q universum zijn natuurlijk nog meer figuren. Ik hoop niet dat het Q is want dat zou in de tijdlijn ook wat vreemd zijn gezien de kennismaking op de Enterprise dan niet meer klopt. Ik zou alleen niet weten welke "goddelijke" entiteit krachtig genoeg is om een hele kerk met mensen naar een andere plek in het universum te transporteren...

Ach ja... Ik ben allang blij dat er nieuwe afleveringen blijven komen :)
Het lijkt tot nu toe in ieder geval de goede richting op te gaan.

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog veel meer voer voor Tilly fans:
https://www.reddit.com/r/...tes_from_s02e02_new_eden/
:+

Mooie Plaatjes   

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
Door Tilly kijk ik het niet meer, ben zo klaar met haar. Het is gewoon een jar jar binks, why... why?

Knap dat jullie het wel volhouden.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Thorgrem
  • Niet online
Hobbykok schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Door Tilly kijk ik het niet meer, ben zo klaar met haar. Het is gewoon een jar jar binks, why... why?

Met moeite. Hoop eigenlijk dat ze snel aan haar einde komt bij een 'ongeluk'. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je op een schip maar haar zit dat je wat creatiever wordt met veiligheidsvoorschriften.

• Thunderwing
  • Laatst online: 11:32

Thunderwing

Mighty pirate!

Tilly O+ :Y

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• NMH
Het is alleen bijna niet meer zonder een "deus ex machina" op te lossen, zoals Q die het ding uit de geschiedenis wist, of de onthulling dat dit allemaal in een parallel universum speelt. Ga maar na, de voordelen van het ding zijn zo enorm dat bijna elk nadeel onder de extreem genoege omstandigheden acceptabel is. Oorlog? Maak gewoon een jump naar welk strategisch doelwit dan ook en doe daar je ding. Je kunt achter elke verdediginslinie verschijnen. Zelfs als het schadelijk zou zijn voor de ruimte (Force of Nature) of de bemanning (The High Ground) zou dat onder die omstandigheden voor lief kunnen worden genomen. En zelfs al zou het helemaal niet meer gebruikt kunnen worden (schimmelnetwerk dood of zo), dan zou je verwachten dat het nog wel eens genoemd zou zijn in de latere series ("Goh, zou handig geweest zijn als we spore drive hadden gehad"). Ergens in de zeven jaar van Voyager of zo. :) Ah wel, niet te hard over nadenken.
Ivysaur schreef op zondag 27 januari 2019 @ 03:34:
Misschien blijk later dan die Spore Drive iedereen kanker geeft, ofzo. Of iets dergelijks. Vandaar dat het niet meer te zien is in de andere series. :9
We weten dat Pike het overleeft :)

• Ivysaur
  • Niet online
NMH schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:54:
[...]

[...]

We weten dat Pike het overleeft :)
Je hebt gelijk. Dan zal Q het wel uit de geschiedenis hebben gewist of zoiets. Ben benieuwd.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Hobbykok schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Die momenten met Tilly en die andere meid waren wel zo slecht geacteerd, echt tenenkrommend. Haar verhaallijn mag van mij volgende aflevering afgelopen zijn.

"When you grow up your heart dies"

• Mugwump
Ivysaur schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:24:
[...]

Je hebt gelijk. Dan zal Q het wel uit de geschiedenis hebben gewist of zoiets. Ben benieuwd.
Ach, daar is geen Q voor nodig hoor. Het werkt op basis van een organisch netwerk. Dat kan best kapot. :P

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Er zijn maar een handje mensen die over de spore drive weten. De bemanning van de Discovery en een select gezelschap in Starfleet Command. Dus het is redelijk aannemelijk te maken dat de crew van Vogager hier nooit over heeft gehoord. Een beetje zoals die geheime afdeling van Starfleet die in DS9 voorkwam.

• NMH
Z___Z schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:38:
Er zijn maar een handje mensen die over de spore drive weten. De bemanning van de Discovery en een select gezelschap in Starfleet Command. Dus het is redelijk aannemelijk te maken dat de crew van Vogager hier nooit over heeft gehoord. Een beetje zoals die geheime afdeling van Starfleet die in DS9 voorkwam.
Goed punt, ik was even vergeten dat dat ding geheim was. Dat maakt de afwezigheid uit latere series iets plausibeler.

• Mugwump
Z___Z schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:38:
Section 31 bedoel je?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Waar ik dan wel een beetje moeite mee heb is dat niemand anders het dan verder uitvindt. De enige manier om het echt in de canon te laten passen is dat dat netwerk op een gegeven moment gewoon plat gaat.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
sjaool schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:16:
[...]

Die momenten met Tilly en die andere meid waren wel zo slecht geacteerd, echt tenenkrommend. Haar verhaallijn mag van mij volgende aflevering afgelopen zijn.
nou, precies. Het eerste deel van seizoen 2 aflevering 2 was echt: wow, tof, ik zei nog tegen mijn vrouw: ik twijfelde, maar dit is een goede aflevering. Komt vervolgens Tilly met een Tilly lookalike met zwart haar, oh boy, ik lees hier wel even een tijdje mee en als ze opeens in een zwart gat wordt gezogen of wat dan ook ga ik even weer kijken.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Mugwump
Wel bijzonder om een serie gelijk links te laten liggen omdat je één personage irritant vindt. Maar het is ieders goed recht natuurlijk.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:09
Mugwump schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:26:
Wel bijzonder om een serie gelijk links te laten liggen omdat je één personage irritant vindt. Maar het is ieders goed recht natuurlijk.
Och, ik kan het mij wel indenken. Ik heb de serie Suits lang doorgekeken, maar het personage Louis Litt vond ik dusdanig slecht, ongeloofwaardig dat 'ie mij telkens op het randje van afhaken bracht (en uiteindelijk er overheen). Ondanks dat de rest van de serie & personages best leuk & interessant waren.

Gelukkig heb ik dat met Tilly dan weer niet. Ze is niet de meest interessante in de serie, maar wekt bij mij minder ergernis op dan bij @Hobbykok. :)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Spooksel schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:18:

Dat soort dingen trek ik dan juist weer heel slecht. Musk mag nog niet eens de schoenen poetsen van die anderen in het rijtje. Laat de historie eerst maar eens aantonen dat hij een dergelijk belang gehad heeft. Op dit moment doen dat soort details gewoon ongelooflijk veel afbreuk aan de geloofwaardigheid (jaja, ook bij scifi).

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• NMH
.oisyn schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:54:
Waar ik dan wel een beetje moeite mee heb is dat niemand anders het dan verder uitvindt. De enige manier om het echt in de canon te laten passeren is dat dat netwerk op een gegeven moment gewoon plat gaat.
Je hebt gelijk hoor, de enige manier waarop het in het canon past is als het definitief niet meer functioneert in de toekomst. De vertrouwelijkheid helpt alleen met verklaren waarom niemand het er vervolgens ook nog maar over heeft.

Wel grappig, iemand in Hollywood propt een nieuwe motor in het canon en wij proberen met zijn allen het universum weer consistent te maken. Het heeft wel wat van het bestuderen en consistent maken van religieuze bronnen. :)

• De Rikster
Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:33:
[...]

Dat soort dingen trek ik dan juist weer heel slecht. Musk mag nog niet eens de schoenen poetsen van die anderen in het rijtje. Laat de historie eerst maar eens aantonen dat hij een dergelijk belang gehad heeft. Op dit moment doen dat soort details gewoon ongelooflijk veel afbreuk aan de geloofwaardigheid (jaja, ook bij scifi).
Uiteraard is het tegenwoordig salonfähig om Elon Musk te ridiculiseren maar als er iemand de principes van Starfleet belichaamd is hij het wel: hij is de verpersoonlijking van Zefram Cochrane. Hij heeft de aanzet gedaan tot een vernieuwing in de ruimtevaart die ongekend is.

Maar om iemand weg te zetten die verantwoordelijk is voor PayPal, Tesla en SpaceX (alle drie inleidingen tot oplossingen die nodig zijn om überhaupt tot de spaceage te geraken) op deze manier is niet helemaal fair imo.

• Koenoe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:31
De Rikster schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Uiteraard is het tegenwoordig salonfähig om Elon Musk te ridiculiseren maar als er iemand de principes van Starfleet belichaamd is hij het wel: hij is de verpersoonlijking van Zefram Cochrane. Hij heeft de aanzet gedaan tot een vernieuwing in de ruimtevaart die ongekend is.

Maar om iemand weg te zetten die verantwoordelijk is voor PayPal, Tesla en SpaceX (alle drie inleidingen tot oplossingen die nodig zijn om überhaupt tot de spaceage te geraken) op deze manier is niet helemaal fair imo.
Je bedoelt dat hij goed is in bedrijven opzetten? Net zo zeer dat het "salonfähig" is om de heer Musk te ridiculiseren, is er een groep mensen die de heer Musk als de nieuwe Jezus zien.

Die vernieuwing moet zich eerst nog maar eens bewijzen. Wat raketjes die terug op aarde landen en een auto in de ruimte schieten, is nog lang niet het niveau van een warpdrive.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Mag ik ook gewoon zeggen dat het fijn weg kijkt :+

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

hjs schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:05:
Ik wou net zeggen..
Een hele discussie of er in een fictieve serie een fictieve school naar iemand genoemd mag worden omdat hij wel of niet een bijdrage levert gelijk aan fictieve techniek 8)7

Ik moet mijn tijd volgens mij echt anders gaan verdelen. :'(

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:20

-36-

Trust me. I'm an amateur

.oisyn schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:54:
Waar ik dan wel een beetje moeite mee heb is dat niemand anders het dan verder uitvindt. De enige manier om het echt in de canon te laten passen is dat dat netwerk op een gegeven moment gewoon plat gaat.
Ze kunnen het netwerk altijd nog terug gebruiken om terug in de tijd te gaan om te voorkomen dat het ooit uitgevonden word. Dan is alles weer perfect canon. :+
Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:33:
[...]

Hij is rijk, doet iets met tech en ligt goed in de media. Kans dat er dan uiteindelijk een highschool naar je vernoemd word is best groot. Ik kan iig nog wel een hoop andere minder betekenisvolle figuren bedenken waar ook ongetwijfeld highschools naar vernoemd zijn.
hjs schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:05:
Eens. Ik blijf toch ook maar weer kijken. Enige moment waarop ik de rustige oude StartTrek toch wel een beetje miste was de brugconversatie. Prima dat de missies wat spannender zijn, maar waar ze vroeger gewoon een logisch overleg hadden en iedereen zijn input gaf, gefilmd vanuit 1 hooguit 2 vaste camerapunten moet het nu vooral spannend overkomen met een shot of 20 van een paar seconden en een camera die alle kanten op draait, beweegt en zoomt inclusief spannend muziekje terwijl er eigenlijk niet zo heel veel gebeurd. Maarja dat hoort er tegenwoordig een beetje bij.

Heeft iemand verder al bedacht hoe Burnham betrokken is bij de red angel? Misschien dat ze is uitverkoren door ancient uberaliens om het universum te redden (van niet duurzame groei/millevervuiling of andere gevolgen van slechte menselijke eigenschappen die momenteel actueel zijn) Daar leken een paar van die scenes op die planeet wel een beetje op te hinten.

-36- wijzigde deze reactie 29-01-2019 02:11 (6%)

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:48
Ik heb me weer goed vermaakt met deze aflevering. Ik hoop wel dat in komende afleveringen duidelijk gaat worden waarom die mensen ineens op die planeet waren. Wat heeft die "zogenaamde" engel daarmee te maken? En wat is de reden geweest om die mensen te redden tijdens WW3?

Afwachten weer. Ik vind het een goed te pruimen serie :)

• De Rikster
Koenoe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Je bedoelt dat hij goed is in bedrijven opzetten? Net zo zeer dat het "salonfähig" is om de heer Musk te ridiculiseren, is er een groep mensen die de heer Musk als de nieuwe Jezus zien.
Ik vind hem persoonlijk ook maar een rare hoor, ben geen adept maar als ik iemand moet kiezen die de laatste tien jaar de ideologie van Star Trek een gezicht geeft kan je eigenlijk niet om hem heen.
Die vernieuwing moet zich eerst nog maar eens bewijzen. Wat raketjes die terug op aarde landen en een auto in de ruimte schieten, is nog lang niet het niveau van een warpdrive.
To boldly go where no man has gone before!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Kaasplank schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Ik wou net zeggen..
Een hele discussie of er in een fictieve serie een fictieve school naar iemand genoemd mag worden omdat hij wel of niet een bijdrage levert gelijk aan fictieve techniek 8)7

Ik moet mijn tijd volgens mij echt anders gaan verdelen. :'(
Als een paar posts al als 'hele discussie' bestempeld wordt snap ik wel waarom dit topic over loopt van de kritiek. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Thunderwing
  • Laatst online: 11:32

Thunderwing

Mighty pirate!

Koenoe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:58:
... Net zo zeer dat het "salonfähig" is om de heer Musk te ridiculiseren, is er een groep mensen die de heer Musk als de nieuwe Jezus zien.
Dat gaat niet, die zit hier al . . . :w ;)

8)

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Goed, bewust gewacht tot meer dan één aflevering beschikbaar was want dan kan je tenminste meteen even doorpakken. De eerste is toch ruk, dat is bijna standaard bij series. :P

De eerste aflevering was vermakelijk, maar niet meer dan dat. De tweede gaf alweer wat meer het ontdekkingsgevoel wat er in mijn optiek een beetje bij hoort. Daarnaast wel wat irritatie over Tilly, één of andere zinloze race tussen rotsjes, een dode die je al mijlenver zag aan komen (ongeveer vanaf de derde zin), een rotsblok met een massa groot genoeg om de halve ring op sleeptouw te nemen hang je gewoon als een blikkie achter je ruimteschip, een politiek correcte praat met een vis, Jar Jar vis niest op die kerel die toch al dood gaat, etc.
Daarnaast ligt de stijl mij ook nog niet echt, al lijkt dat wel de goede kant op te gaan: zinloze flashy effecten, actiefillers, dialogen waarbij men zo snel en emotieloos op elkaar reageert dat het niet als natuurlijk gesprek voelt (scheelt vast kosten als je niet hoeft te acteren), maar dat is vast nodig om de kinders van tegenwoordig nog warm te laten draaien. :P

Maar goed, al met al vermaak ik mij toch beter van vorig seizoen. Hoewel ik wat sceptisch ben over de grote verhaallijn lijkt het wel wat meer een rustigere onderzoekende kant op te gaan. Dat hij dan wat flitsender en met wat meer actie is zal de pret niet drukken, zolang het maar functioneel ingezet wordt. Vooralsnog blijk ik nog wel even hangen. :)

• NMH
Iemand anders trouwens ook het vermoeden dat het feit dat zowel Tilly als Stamets allebei overleden mensen zien wel eens met elkaar te maken kan hebben? :)

• calivaty
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 12:42
Ik moet nog beginnen aan seizoen twee. Dus ik ben heel erg benieuwd welke kan het op gaat. Wat ik zo lees is dat ze meer het 'oude' Star trek gevoel terug willen laten komen. Ik hoop echt dat dit zo is.

Mijn grootste kritiekpunt van seizoen 1 was dat ik het erg actiegericht vond met weinig focus op het ontwikkelen van characters. Ik heb gisteren de laatste aflevering van Voyager nog eens gekeken. Wow wat was dat een mooie serie zeg. Bijna weer tranen in mijn ogen bij de laatste scene :) Het verhaal hoe een crew in zeven jaar tijd een familie wordt en hoe characters zoals Seven, Tom, Harry etc ontwikkelen.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12:34
mike0001 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:25:
Ik heb me weer goed vermaakt met deze aflevering. Ik hoop wel dat in komende afleveringen duidelijk gaat worden waarom die mensen ineens op die planeet waren. Wat heeft die "zogenaamde" engel daarmee te maken? En wat is de reden geweest om die mensen te redden tijdens WW3?

Afwachten weer. Ik vind het een goed te pruimen serie :)
Ik krijg heel erg het "treasure hunt"-gevoel: de "red signals" hebben tot nu toe gemeen dat er iemand in levensgevaar gaat komen door naderend onheil (terwijl ze dat zelf nog niet doorhebben).

De eerste "red signal" leidde tot de vondst van de onwaarschijnlijk dichte meteoriet. Die meteoriet bleek het middel dat de redding bracht bij de tweede "red signal"; dus gelukkig dat ze die "toevallig" net hadden gevonden en "toevallig" met hulp van (s)Tilly's dooie vriendinnetje ook aan boord hebben kunnen krijgen.

De meteoriet lijkt ook de oplossing te zijn om Stamets uit zijn leiden te verlossen bij het gebruik van de sporedrive.

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:31

superwashandje

grofheid alom

- Het is hier geen HK :/ -

.oisyn wijzigde deze reactie 29-01-2019 13:21 (89%)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:50

Rannasha

aka "Species5618"

NMH schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:21:
Iemand anders trouwens ook het vermoeden dat het feit dat zowel Tilly als Stamets allebei overleden mensen zien wel eens met elkaar te maken kan hebben? :)
Dit is ongetwijfeld verbonden aan het mycelial network. Stamets is als spore-drive-navigator veel met de spores in aanraking gekomen en bij Tilly landde er een spore op haar schouder in seizoen 1 (wat op totaal niet subtiele wijze in beeld werd gebracht).

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• NMH
Rannasha schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:00:
Dit is ongetwijfeld verbonden aan het mycelial network. Stamets is als spore-drive-navigator veel met de spores in aanraking gekomen en bij Tilly landde er een spore op haar schouder in seizoen 1 (wat op totaal niet subtiele wijze in beeld werd gebracht).
Heh, er komt opeens een potentiele laatste scene voor de serie in me op:
The Discovery explodes and the screen fades to white. We fade in to a lab where Stamets is standing, holding a test tube, looking dazed.

Lab worker: Paul, are you alright?
Stamets: What happened? Where's the ship?
Lab worker: Ship? What ship?
Stamets: The Discovery! We'd just activated the spore drive and were travelling along the mycelial plane and...
Lab worker (laughing): Spore drive? Mycelial plane? You sure have a vivid imagination Paul. But seriously, be a bit more careful with those spores. You know they are hallucinogenic.

Stamets stares at the test tube in his hand, confused, as we fade to black. The end.
})

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik vond aflvering 2 toch best een echte Star Trek aflevering :)

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:30
PilatuS schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:49:
Ik vond aflvering 2 toch best een echte Star Trek aflevering :)
Precies mijn gedachte. Alleen die Tilly en Tilly niet te doen.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12:34
NMH schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:47:
[...]

Heh, er komt opeens een potentiele laatste scene voor de serie in me op:

[...]

})
En dan de Lab Worker door Kevin Spacey laten spelen...

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:02

dr.lowtune

(o\ | /o)

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:47:
[...]

En dan de Lab Worker door Kevin Spacey laten spelen...
Dat zou wel een big bang geven.

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:12
Het is toch wel erg dat The Orville meer star trek is dan Discovery. Zo zie je maar weer je hoeft er geen actie serie van te maken om kijkers te trekken.

• Thorgrem
  • Niet online
Mirved schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:06:
Het is toch wel erg dat The Orville meer star trek is dan Discovery. Zo zie je maar weer je hoeft er geen actie serie van te maken om kijkers te trekken.
Ook the Orville vind ik weinig Star Trek. Wel een leuke serie verder. Fijn dat mensen nu keuze hebben uit meerdere series. Persoonlijk vond ik de laatste aflevering van Discovery erg goed. Ben benieuwd hoe de aflevering van vandaag is.

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-04 22:51
Dat was een hele drukke aflevering met veel losse eindjes afgesloten en een heel aantal nieuwe lijntjes gemaakt. Hoop dat we af zijn van May maar heb wel het idee dat er een fout gemaakt is niet even te luisteren wat ze nou echt wilde.

Oh ja. Laat die section 31 spinoff maar komen.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:37

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

• Mugwump
[Roland] schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:38:
Dat was een hele drukke aflevering met veel losse eindjes afgesloten en een heel aantal nieuwe lijntjes gemaakt. Hoop dat we af zijn van May maar heb wel het idee dat er een fout gemaakt is niet even te luisteren wat ze nou echt wilde.

Oh ja. Laat die section 31 spinoff maar komen.
Vond het ook wel wat rommelig.
We weten in ieder geval waarschijnlijk waarom de spore drive in de ijskast gaat. :P

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
De 3e episode is duidelijk een set up episode om alle pionnen op de juiste plaats te zetten voor de volgende aflevering. Een aantal personages hebben zitten zwaaien tijdens hun eerste appearance in seizoen 2 en idd wat zijplots die daar tussen zijn geperst.

• Webgnome
  • Nu online
Het was een erg rommelig geheel en persoonlijk vond ik het ook weer een net niet aflevering. Ineens gingen ze star dates gebruiken en allerlei andere zaken.
spoiler:
Komt section 31 om de hoek kijken.
en nog meer fratsen.

Het klingon gedeelte was dan wel weer leuk maar ook weer net een tikkeltje te geweldadig voor star trek dan. Ben benieuwd naar de volgende episode. Vooral hoe ze dit zo gaan breien zodat je je niet gaat afvragen waarom men het in TOS nooit over dit deel van spock zijn verleden hebben gehad.

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:48

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Mugwump schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:14:
[...]
Vond het ook wel wat rommelig.
Vond ik ook.. En weer ontzettend veel bewegende camera's.. Ik kan wel veel hebben maar man man man.. zelfs een rondje door de bridge moet met O v E r D r E v e N CaMerAaAAa's :X

Een marathon door het schip en blijkbaar een complete laser lichtshow die afgaat. Loop je daar nietsvermoedend met je kopje earl grey komt er opeens een hele horde mensen langs gesprint met een lichtshow waar Pink Floyd jaloers op zou zijn geweest :+

Tilly blijft 2 minuten ouwehoeren met die hersenschim(mel) maar wordt ra ra chocolade vla toch 1ste :D

Oh.. en de Klingons zijn weer terug.. :/ We weten nu ieder geval wel dat ze niet van nature kaal zijn maar gewoon hun koppies hadden geschoren. Moet wel zeggen dat ze al behoorlijke matten hadden een aantal maanden na het beëindigen van de oorlog.

Deze aflevering voelde weer als een stap terug, hopelijk volgende week beter.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• NMH
Meeste van mijn sentimenten zijn al door de mensen boven mij uitgesproken. :)
Rannasha schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:00:
Dit was dus spot on. Goed onthouden, ik was dat al weer vergeten.
[Roland] schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:38:
(...) maar heb wel het idee dat er een fout gemaakt is niet even te luisteren wat ze nou echt wilde.
Ditto. De "spores" lijken niet echt blij met wat Stamets uitspookt.
Webgnome schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:46:
Vooral hoe ze dit zo gaan breien zodat je je niet gaat afvragen waarom men het in TOS nooit over dit deel van spock zijn verleden hebben gehad.
Dat vraag ik me ook af. Dat is altijd het gevaar als je een prequel maakt met personages waar we al veel van weten. Bij een Pike heb je bijvoorbeeld veel meer vrijheid om zijn leven in te vullen.
Pendaco schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:53:
En weer ontzettend veel bewegende camera's.. Ik kan wel veel hebben maar man man man.. zelfs een rondje door de bridge moet met O v E r D r E v e N CaMerAaAAa's :X
Het camerawerk was ook het eerste wat mij opviel deze aflevering, en niet in positieve zin. De camera beweegt vaak erg onrustig, net of er gefilmd wordt met een smartphone. En waarom zo vaak een shot beginnen met een negentig graden gedraaide camara die dan vervolgens "right side up" draait? Ik zal wel een ouwe lul zijn (35), maar het voegt voor mij niets toe en is alleen maar irritant.
Een marathon door het schip en blijkbaar een complete laser lichtshow die afgaat.
Ja, ik heb geen idee wat die flikkerende lichten toe zouden voegen aan een looptraining.
Deze aflevering voelde weer als een stap terug, hopelijk volgende week beter.
Eens. Vorige aflevering had ik zoiets van "he, dit gaat de goede kant op", maar dit was inderdaad weer een stapje terug IMHO.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:38
Haha de Klingons met haar voelt als een retcon van het vorige seizoen. Kennelijk is de look die ze vorig seizoen hebben geïntroduceerd toch niet helemaal aangeslagen. Ook fijn dat het design van de schepen wat herkenbaarder wordt.

Verder een beetje een rommelige aflevering, maar misschien dat de set-up nodig was voor de komende afleveringen. We weten in ieder geval wel waarom Tillly steeds dikker leek te worden met zo'n enorme klomp fungi in haar lichaam :+

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:55

gws24

Thinking is hard!

Zoals al gezegd was dit een erg rommelige aflevering en een stap terug t.o.v. de vorige. Ook vind ik het erg soapy overkomen met alle persoonlijke drama, volgens mij is het enige wat Burnham kan moeilijk kijken :+ .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

Jammer dat het niet in 4k is

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Dit speelt zich af vóór TOS he, de techniek was toen nog niet zo ver. ;)

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Dit speelt zich af vóór TOS he, de techniek was toen nog niet zo ver. ;)
Volgens die redenatie zou 120p dan logisch geweest zijn.

How do you save a random generator ?

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26

Willybubba

Nut up or shut up.

Er staan overigens ook 4 korte 'Short Treks' op Netflix, bij Trailers and More.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• NMH
Willybubba schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:13:
Er staan overigens ook 4 korte 'Short Treks' op Netflix, bij Trailers and More.
Ah thanks, ik zocht die dingen al maar kon ze niet vinden. Ging er van uit dat ze dan wel niet op Netflix zouden staan.

• Ivysaur
  • Niet online
Vond het toch een net niet-Star Trek aflevering. Was meer een Space-soap, ofzo. Het camerawerk was ook niet echt om te genieten. Draaiende intro's. Volgens mij was deze aflevering meer bedoeld om Sectie 31 te promoten en diens spin-off.

Aflevering 2 vond ik tot nu toe het meest Star Trek-waardig.

• Webgnome
  • Nu online
Het camerawerk stond mij ook heel erg tegen. Ik vroeg mij bij de zoveelste rollercoaster shot af waarom dat dat nou moest. Het voegt totaal niks toe als je het zo vaak / zoveel doet.

• HMC

HMC

Pluviophile

Misschien wordt STD juist wel de Section 31 "spin-off"?
Zomaar een wilde theorie.

Betaalde Kremlin-troll

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Sluit me volledig aan bij de hierboven genoemde minpuntjes. Maar vind het idee van een foute federatie met sectie 31 ergens toch ook wel weer een intressante nieuwe invalshoek tov de oude ethisch onfeilbare federatie en ben benieuwd waar het toe leidt. Ik kan me bij DSN nog herinneren dat de enige manier om een verhaallijn met sectie 31 erdoorheen te krijgen het script aangepast moest worden met de toevoeging van mindcontrolling alien parasieten oid.

Verder Klingons met haar... Was ik net aan de nieuwe klingons gewend, krijgen ze nu toch weer haar. Ik vraag me af hoe ze zich scheren met al die bobbels en huidplooien. :+

-36- wijzigde deze reactie 02-02-2019 20:15 (62%)

• NMH
-36- schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:37:
Ik kan me bij DSN nog herinneren dat de enige manier om een verhaallijn met sectie 31 erdoorheen te krijgen het script aangepast moest worden met de toevoeging van mindcontrolling alien parasieten oid.
Ik denk dat je in de war bent met de samenzwering in Starfleet in het eerste seizoen van TNG (Conspiracy)? Dat had voor zover ik weet niets met section 31 te maken.
Ik vraag me af hoe ze zich scheren met al die bobbels en huidplooien. :+
"Scheermes" dat bestaat uit allemaal kleine disruptorpistooltjes om de haren weg te schieten. :+

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

NMH schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:11:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met de samenzwering in Starfleet in het eerste seizoen van TNG (Conspiracy)? Dat had voor zover ik weet niets met section 31 te maken.
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Was ook iets met geheime organisaties binnen de federatie maar verder houd de vergelijking daar wel op. Nu ik erover nadenk was DSN was wat dat betreft al wat minder braaf.

-36- wijzigde deze reactie 02-02-2019 20:59 (23%)

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 23:17

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

Ik weet nog niet wat ik van de serie moet vinden, jammer dat het "star trek" in de naam heeft.
Tot nu toe vind ik de hele serie warrig en letterlijk over de hele "galaxy" heen, alpha en beta quadrant jumps ? "time" jumps --> alternate time line ? Op zich is er niks/niemand die het schip tegen kan houden en de bizare events gaan ook erg snel.

Toch moet ik aan de andere kant best wel thumbs up geven voor een heel nieuwe kijk op de ST universe en de manier van hoe/wat alles werkt / weergegeven word, zelf had ik liever gezien dat het een en ander meer uitgerekt had mogen worden
DSN, Voy en TNG zijn soms weer net te langdradig

Ik zie dit gebeuren gewoon via een 3rd time line / alternate universe wat het iets dragelijker maakt en tja dan is het wel prettig dat je redelijk veel bekende dingen ziet

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Stating the obvious inmiddels gezien de bovenstaande commentaren, maar idd een wat mindere aflevering helaas deze keer na de eerste twee veelbelovende episodes, hoewel dat bij mij toch vooral afhangt van de aanwezigheid van de Klingons met hun verhaallijn van interne powerstruggle, en de rol van het Ash Tyler personage daarin. Idd te gewelddadig, vermoeiend, en blijf de restyle van de Klingons (hoewel de oude stijl nu waarschijnlijk te ouderwets zou overkomen) onprettig vinden om naar te kijken.

Maar zoals hierboven gezegd lijkt dat zijstapje onderdeel van een set up voor de volgende afleveringen, lijken er aan een paar eindjes nu iig een eind gebreid te zijn (Ash), en zien we die Klingon interne machtsstrijd voorlopig hopelijk niet meer terug nu L'Rell 's leiderschap bevestigd lijkt.

Een eventuele Section 31 verhaallijn met evil Georgiou lijkt me dan wel weer amusant :) .

• Webgnome
  • Nu online
Weemism schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:20:
Stating the obvious inmiddels gezien de bovenstaande commentaren, maar idd een wat mindere aflevering helaas deze keer na de eerste twee veelbelovende episodes, hoewel dat bij mij toch vooral afhangt van de aanwezigheid van de Klingons met hun verhaallijn van interne powerstruggle, en de rol van het Ash Tyler personage daarin. Idd te gewelddadig, vermoeiend, en blijf de restyle van de Klingons (hoewel de oude stijl nu waarschijnlijk te ouderwets zou overkomen) onprettig vinden om naar te kijken.

Maar zoals hierboven gezegd lijkt dat zijstapje onderdeel van een set up voor de volgende afleveringen, lijken er aan een paar eindjes nu iig een eind gebreid te zijn (Ash), en zien we die Klingon interne machtsstrijd voorlopig hopelijk niet meer terug nu L'Rell 's leiderschap bevestigd lijkt.

Een eventuele Section 31 verhaallijn met evil Georgiou lijkt me dan wel weer amusant :) .
De vraag is alleen dan waarom zat dat in de vorige aflevering want het voegde behalve een gevechtsscene niet heel veel toe toch?

• NMH
Weemism schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:20:
en zien we die Klingon interne machtsstrijd voorlopig hopelijk niet meer terug nu L'Rell 's leiderschap bevestigd lijkt.
Ik denk dat de "Klingon politics" juist wel eens een recurring theme kunnen worden dit seizoen. Misschien dat er zelfs nog een tie-in plaatsvindt met de "rode lampjes" verhaallijn. Maar goed, ik kan natuurlijk compleet verkeerd zitten. :)

NMH wijzigde deze reactie 02-02-2019 22:31 (6%)

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik vond het eigenlijk wel relaxed dat de Klingon's eindelijk weer wat meer lijken op hoe ze horen te zijn. Ok, het is inderdaad wat vreemd dat ze in zo'n korte tijd zulke extreme haardossen weten te groeien, maar ze zien er zo iig wel 10x beter uit dan in S1!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:58
Ik ben benieuwd hoe het er na aflevering 5 uit gaan zien. Dat is de wissel qua producer en zijn de producers van vorig seizoen vervangen door Kurtzman. Ik vond die twee van het eerste seizoen maar vervelend (ze waren regelmatig te zien in "after trek"), dus hopelijk heeft dat een goede invloed op de kwaliteit :)

• Webgnome
  • Nu online
Spooksel schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:40:
Ik vond het eigenlijk wel relaxed dat de Klingon's eindelijk weer wat meer lijken op hoe ze horen te zijn. Ok, het is inderdaad wat vreemd dat ze in zo'n korte tijd zulke extreme haardossen weten te groeien, maar ze zien er zo iig wel 10x beter uit dan in S1!
De vraag is dan natuurlijk weer hoe dat ze gaan van de huidige Klingon look naar die van TOS ;)

• NMH
Webgnome schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:10:
De vraag is dan natuurlijk weer hoe dat ze gaan van de huidige Klingon look naar die van TOS ;)
Ik denk dat ze het onopgelost laten. Enterprise had het canon net consistent gemaakt door te beginnen met "TNG klingons" en ze door een virale mutatie te veranderen in "TOS klingons". Nu zitten we met "DIS klingons" tussen ENT en TOS in. Beetje een puinzooi helaas.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:15
Je moet DIS gewoon zien als een parallel universum, heb je ook geen gezeik met dit soort spul (net zoals de JJ-verse).

Mijn blog; Floating Points

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True