Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Star Trek: Discovery

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste
Acties:

• Destiny
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09:07
Wildfire schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:29:
Nog ca. twee weekjes en Discovery begint weer. En voor diegenen onder ons die ook The Orville kijken, die is ondertussen al begonnen. Weer genoeg SF zo de komende tijd :)

[...]

Het Mirror Universe maakten we als eerste kennis mee in DS9 natuurlijk. Enterprise borduurde daar op voort (of eigenlijk, vooraf borduren :P).
Nope. The mirror universe komt voor het eerst voor in de aflevering Mirror, Mirror van TOS. Spock heeft daar trouwens een sikje.... (8>

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
En voor diegenen onder ons die ook The Orville kijken, die is ondertussen al begonnen.
Ik wacht nog steeds op een manier om die te kunnen kijken. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Thunderwing
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:53

Thunderwing

Mighty pirate!

Nog ca. twee weekjes en Discovery begint weer. En voor diegenen onder ons die ook The Orville kijken, die is ondertussen al begonnen. Weer genoeg SF zo de komende tijd :)
Het Mirror Universe maakten we als eerste kennis mee in DS9 natuurlijk. Enterprise borduurde daar op voort (of eigenlijk, vooraf borduren :P).
Nope . . . :N

http://www.startrek.com/uploads/assets/articles/Mirror-3.jpg

;)

Bijna alle series hebben het gekend, alleen TNG had het niet. Waarom ... geen idee :?

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

Wildfire

Joy to the world!

Destiny schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:15:
[...]

Nope. The mirror universe komt voor het eerst voor in de aflevering Mirror, Mirror van TOS. Spock heeft daar trouwens een sikje.... (8>
I stand corrected. Was die TOS aflevering vergeten. Foei :P

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-03 05:51
Foutje ... dubbelpost

VOODOO_WILLIE wijzigde deze reactie 31-12-2018 17:13 (96%)

• VOODOO_WILLIE
Ik was alweer bijna vergeten dat STD bestaat ...

Laat de trailers maar zitten trouwens. Tegenwoordig hoef je de serie/film niet eens meer te kijken als je de trailer hebt gezien. Het zijn geen teasers meer maar gewoon complete plot reveals. Dat vind ik ook al zo jammer van de "Next time on STD ..."-afsluiters in de serie. Ik zat richting het einde meer klaar om de stopknop in te drukken dan dat ik op m'n gemakkie zat te kijken.

Maar goed ... Ik ben benieuwd wat seizoen 2 gaat doen. Nog drie kleine weekje geduld en, met een beetje pech, kunnen we weer volop zeiksnorren. :P :+

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Even een sidestep, ik denk dat Billy Bob Thornton een goede opvolger van Nemoy zou kunnen zijn.
Zelfs het kapsel toont overeenkomsten xD

Ome Ernst wijzigde deze reactie 31-12-2018 18:40 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Ome Ernst schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:37:
[...]

Even een sidestep, ik denk dat Billy Bob Thornton een goede opvolger van Nemoy zou kunnen zijn.
Zelfs het kapsel toont overeenkomsten xD
Ik vind hem dan meer een Sarek-typje eigenlijk.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:21
Het schema staat online (alleszins tot 15 maart):
https://www.netflix-neder...ery-seizoen-2-op-netflix/

De eerste aflevering komt hier uit op vrijdag 18 januari (normaal rond 9 uur 's morgens). Let wel op voor online spoilers aangezien CBS het uitzendt op donderdag 17 januari (8 PM EST ofwel "vrijdag" 02:00 onze tijd CET).

Indien je het vroeger of later dan 9 uur 's morgens ziet: dat moeten we blijkbaar normaal vinden, het zijn de grillen van CBS.

algalid wijzigde deze reactie 14-01-2019 15:17 (4%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:04
Destiny schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:15:
[...]

In Star Trek Enterprise kwam hij ook voor. Weliswaar de een na laatste serie qua uitbrengen, maar de eerste qua chronologie.

Edit: en dan lees ik 5 pagina's terug en zie je dat dat al gezegd is. /spuit elf :+

Jorgen wijzigde deze reactie 14-01-2019 15:57 (10%)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Er komt blijkbaar weer een nieuwe Star Trek serie, maar dan gebaseerd op de rol van Michelle Yeoh als de mirror universe Philippa Georgiou die in het Prime Universe voor Section 31 werkt.

Nou... daar heb ik dus geen behoefte aan...

https://www.vitalthrills....rek-series-michelle-yeoh/

Wildfire wijzigde deze reactie 15-01-2019 07:16 (7%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zelfs in die foto zit glare... :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• evEndzhar
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Hoe zou je anders herkennen dat het Star Trek is? ;)

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
* defiant wijst even op:
Pjotrik in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie"
en de topic warning :)

Climate dashboard

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmm dat andere topic had ik niet eens gezien. Nee, ook is de topic warning me serieus niet opgevallen. :P

En verder kan het op zich wel in dit topic want Philippa Georgiou komt natuurlijk vanuit Discovery.

Maar voor verdere discussie dat andere topic dan maar :)

Wildfire wijzigde deze reactie 15-01-2019 19:45 (6%)

• gws24
  • Laatst online: 14:37

gws24

Thinking is hard!

pfffff, net de eerste aflevering van seizoen 2 gezien en het is geen succes op zijn zachtst gezegd (imho). Het enige positieve vond ik eigenlijk de rol van captain Pike die laat zien hoe een starfleet captain zich moet gedragen. Maar dan komen de negatieve zaken toch bovendrijven en ik heb me echt zitten ergeren bij sommige stukken, teveel om op te noemen en ik kan niet anders dan tot de conclusie te komen dat deze serie voor mij iets is wat zich wel in het universum van Star Trek afspeelt maar het gewoon NIET is!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ArmouredSPony
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-03 16:37

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

gws24 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:24:
pfffff, net de eerste aflevering van seizoen 2 gezien en.. <knip> Star Trek afspeelt maar het gewoon NIET is!
Zeker mee eens! Al is het ten opzichte van het vorige seizoen wel een vooruitgang en blijf ik wel nog even kijken.

Intel Core i5-6600K, GTX 1080 Ti, Corsair Vengeance 16GB DDR4, ASRock Z370 Extreme4 mobo

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:21
De JJ Abrams visuals zijn hier wel erg aanwezig. Detmer haar linkeroog is heel blauw geworden.

Als sci fi actieserie vind ik het wel snor zitten maar de Star Trek vibe is idd ver te zoeken in deze aflevering. Ik denk dat we het een aantal afleveringen moeten geven om terug in de hiërarchie te komen.

• Pjotrik
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 12:15

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Geweldig begin! Veel knipogen naar de andere Star Trek series. De geluidjes, kleine visuele dingen uit TOS. Bijv de hut van Spock. En de crew kreeg zowaar ook meer tijd en namen. Op en top Star Trek.
Stelletje ongeloofelijke azijnpissers.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:38
Pjotrik schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:09:
Geweldig begin! Veel knipogen naar de andere Star Trek series. De geluidjes, kleine visuele dingen uit TOS. Bijv de hut van Spock. En de crew kreeg zowaar ook meer tijd en namen. Op en top Star Trek.
Stelletje ongeloofelijke azijnpissers.
Het is geen star trek zoals de oudere series. Maar is dat erg? Ik moet zeggen dat ik mij wel vermaakt heb met deze eerste aflevering.

Het voelde soms wel echt als een star trek tng/voy aflevering om daarna weer in de huidige tijd terug te komen. Ik geef het nog wat tijd. Maar waarom moeten ze spock er nou weer in stoppen. Pike snap ik nog (die had toch al niet veel screentime in TOS ;)) maar spock?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:36
Best leuke ep was het hoor. De tot heden positievere toon maakt het weer beter als het 1e seizoen.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Dat klinkt al een stuk beter ;)

Ik vraag mij ook af of je aan Spock moet komen, maar men heeft er over nagedacht dus we gaan het zien.

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:12

segil

Hatsikidee

Discovery,

Is het sci-fi? Ja.
Is het Star Trek? Nee

Hoe definieer je dat? Simpel. Star trek is bedacht door Gene Roddenberry. Hij had een bepaalde visie voor de mensheid in de toekomst. Hij zag een optimische toekomst, waar geen honger meer was, geen hebzucht, geld, etc. Een wereld waar mensen zichzelf zijn ontstegen. Dat zag je in TOS, met de allereerste zwarte vrouwelijke actrice. Die nota bene een zoenscene heeft gehad met Kirk (blanke man). Dat was voor die tijd echt ondenkbaar.
Veel ethische dillema's in TNG, zoals of Data rechten heeft en welke principes je wel/niet moet hanteren. En al die principes werden prachtig vertaald door Picard.

Star trek is een sfi-fi serie maar veel meer dan dat. Het is een bepaalde blik op de toekomst, hoe de mensheid kan worden. Door de ogen van Gene. Het was/is een wereld waarin ik zou willen wonen toen ik voor het eerst op tv zag als kleine jongen.

En dat is allemaal vern**kt door JJ Abrams, met z'n reboot film en opvolgers en nu ook met Discovery. Dit is geen ST. Ik ken Gene persoonlijk niet (had wel graag hem gekend), maar ik heb wel interviews met hem gelezen over wat hij wilde met Star trek. En ik ben vrij overtuigd dat Discovery niet is wat hij wilde.
Star Trek = Gene Roddenberry, net zo goed als Lords of the Rings = Tolkien. Je kunt frodo ook een tovenaarshoedje op zetten en laten line dancen met pratende paddenstoelen. Zal vast leuke fantasy opleveren. Maar het is geen Lotr. Net zo goed als Discovery geen ST is.

segil wijzigde deze reactie 19-01-2019 11:41 (3%)

Om een vrij mens te zijn betekent niet alleen dat jij vrij bent, maar ook dat je zelf niet onderdrukt.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:10

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Zo erg hoef je het ook weer niet af te kraken hoor. Nee, dit is niet het zelfde als de oudere series en films... Maar het is Star Trek naar de huidige Zeitgeist getrokken. Ik vind het geweldig. Deep Space 9 vond ik ook geweldig, terwijl dat op vele fronten de minst Star Trek Star Trek serie van de 20e eeuw was.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• HMC
  • Registratie: juli 2001

HMC

Pluviophile

Ik vond de eerste ep goed te doen. Behalve het zoetsappige gedoe in het eerste deel (zeg 20 minuten). Zag het alweer slecht in, maar het werd zowaar beter.
Maar die Tilly mag van mij wel verdwalen in een paradoxaal holodeck-programma waar ze niet meer uitkomt.
Wat een irritant karakter, zeg. :S

Betaalde Kremlin-troll

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

segil schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:36:
Discovery,

Is het sci-fi? Ja.
Is het Star Trek? Nee

Hoe definieer je dat? Simpel. Star trek is bedacht door Gene Roddenberry. Hij had een bepaalde visie voor de mensheid in de toekomst. .. geen ST is.
Discovery is niet van Abrahams. Het wordt gemaakt door mensen met een liefde voor Star Trek, en er een eigen visie op na houden. Ik durf te stellen dat veel mensen zijn gaan houden van een serie die Star Trek heet maar niet van Star Trek zelf.
Het thema van Star Trek is altijd "To boldy go where no man has gone before" geweest. Vanuit die gedachte is Star Trek groter geworden. Ja er zijn idealen en die zie je ook terug komen, ook in Discovery. Discovery is zich aan het uitvinden, en daarom is seizoen 2 al heel anders begonnen als seizoen 1. De serie afserveren en continue dezelfde mantra uitspreken wordt erg vervelend en druist in tegen wat Roddenberry zou willen. Ga boldy heen en kijk waar de serie je brengt.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Eerste aflevering van S2 gekeken net. Dikke prima weer. Genoeg referenties naar het oude om m'n inner-geek te kietelen en qua verhaal ook weer een prima kick-off voor het volgende seizoen. En ik kijk de oude StarTreks ook graag, en dit is gewoon wat nieuws. Niks mis mee :)

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Man, man, man. Wat heb ik zitten huilen, hoor. Heb het maar afgekeken omdat het van mij moest. Pike was wel het hoogtepunt van deze aflevering. Hoop dat ze eindelijk eens werelden / culturen gaan ontdekken, want dat is voor mij de insteek van Star Trek. Nieuwe werelden, nieuwe culturen, nieuwe technologieen, met daarachter een leuk achtergrondverhaal tussen of met de personages. Niet dat zweverige SJW gedoe, enzovoort.

• Thunderwing
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:53

Thunderwing

Mighty pirate!

Albantar schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:23:
Zo erg hoef je het ook weer niet af te kraken hoor. Nee, dit is niet het zelfde als de oudere series en films... Maar het is Star Trek naar de huidige Zeitgeist getrokken. Ik vind het geweldig. Deep Space 9 vond ik ook geweldig, terwijl dat op vele fronten de minst Star Trek Star Trek serie van de 20e eeuw was.
Hij kraakt het ook niet af, hij tipt een paar goeie punten aan.

DS9 was ook geweldig, mede door zijn story arcs (en Gul Dukat :Y), maar het verschil tussen DS9 en Discovery is dat DS9 nooit 'established Trek lore' het raam uitsmeet ten gunste van één of andere lensflare of rare plottwist (Voq/Ash, Starfleet's first mutineer) omdat het verhaal niet interessant was.

Als ze naar andere (hit)series hadden gekeken en vooral naar hoe het verhaal 'overall' in elkaar steekt (Babylon 5), dan had je best een goeie Star Trek serie kunnen hebben die ook mensen buiten Trek zou kunnen aantrekken (bijv. First Contact). Waren House of Cards of Game of Thrones op dezelfde manier als Discovery gemaakt, dan waren zo nooit zo succesvol geweest.

Discovery: het is een leuke SF-serie en als mensen het leuk vinden, prima, maar het zal nooit en te nimmer echt Trek worden zoals Gene Roddenberry het had voorzien . . .

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Caveman

whahoehaha

segil schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:36:
Een wereld waar mensen zichzelf zijn ontstegen. Dat zag je in TOS, met de allereerste zwarte vrouwelijke actrice. Die nota bene een zoenscene heeft gehad met Kirk (blanke man). Dat was voor die tijd echt ondenkbaar.
Laat me niet lachen.... Kirk "zoende" zo'n beetje alles wat op vrouw leek. Sex was not done in die serie, maar als TOS nu gemaakt zou zijn, had die zo'n beetje met alles in bed gelegen. Mooi voorbeeld voor een wereld waar mensen zichzelf ontstijgen ;)

Terug naar Discovery; volgens mij hebben ze begrepen dat ze met seizoen 1 niet op de goede weg zaten. Ik heb genoten van de eerste aflevering, ben benieuwd of ze dit vast blijven houden. En ik ben dol op eastereggs en die zaten er zat in d:)b

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:09
Ik wil het tof vinden maar man wat een irritaties weer, waardeloze sci, is meer fantasy fiction geworden (spore drive vind ik in de top van meest stupide sci fi ideeen), karakters waar ik niets mee kan, geforceerde feeling/sfeer/types. Waarom stop je dan ook midden in je doel, niet even van afstand stoppen en scannen. Ja enkel om de spannende situatie te scheppen. Het ziet er tof uit en Pike leek me wel oke, dat dan weer wel.
Maar toch blijven kijken 8)7

Mutatie wijzigde deze reactie 19-01-2019 19:10 (26%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@segil heeft gewoon 100% gelijk. Maar daar waren we vorig seizoen al achter.

Nu ben ik wel benieuwd naar seizoen twee en of het mij kan vermaken. De posts hierboven stemmen mij niet gerust, maar ik ga het gewoon proberen. Series kunnen zich enorm ontwikkelen in latere seizoenen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:12

segil

Hatsikidee

Caveman schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:48:
[...]

Laat me niet lachen.... Kirk "zoende" zo'n beetje alles wat op vrouw leek. Sex was not done in die serie, maar als TOS nu gemaakt zou zijn, had die zo'n beetje met alles in bed gelegen. Mooi voorbeeld voor een wereld waar mensen zichzelf ontstijgen ;)
I think you're missing the point. Destijds (jaren 60) was het ondenkbaar dat op Amerikaanse televisie een blanke man zoende met een zwarte vrouw. En Gene deed het toch maar mooi wel. Nichelle vertelt dit o.a. in dit interview. Kan je tegenwoordig moeilijk meer voorstellen dat het een probleem was.

Om een vrij mens te zijn betekent niet alleen dat jij vrij bent, maar ook dat je zelf niet onderdrukt.

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-03 19:39

Winkiller

De Mopperpot

Ook gekeken maar de azijnpissers hier moeten maar een andere serie gaan afzeiken. Ik vond in tegenstelling met S1 het begin van S2 Star Trek Discovery geheel Star Trek waardig. Okay met een klein beetje over de top high tech vliegen naar het gestrande schip. Ik ga zeker kijken volgende week, hopelijk ook een vol uur want 40 minuten is dan te kort. ;)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
Mutatie schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:07:
Ik wil het tof vinden maar man wat een irritaties weer, waardeloze sci, is meer fantasy fiction geworden (spore drive vind ik in de top van meest stupide sci fi ideeen), karakters waar ik niets mee kan, geforceerde feeling/sfeer/types. Waarom stop je dan ook midden in je doel, niet even van afstand stoppen en scannen. Ja enkel om de spannende situatie te scheppen. Het ziet er tof uit en Pike leek me wel oke, dat dan weer wel.
Maar toch blijven kijken 8)7
Ik haak nu af, dit is geen star trek, lijkt verdorie wel een young adult serie met irritante karakters. En dan lees ik hier dat er ook nog een spin off komt, gadver.

Zonde dat netflix/cbs dit mag doen met star trek, het was zo goed.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• gws24
  • Laatst online: 14:37

gws24

Thinking is hard!

Hobbykok schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Ik haak nu af, dit is geen star trek, lijkt verdorie wel een young adult serie met irritante karakters. En dan lees ik hier dat er ook nog een spin off komt, gadver.

Zonde dat netflix CBS dit mag doen met star trek, het was zo goed.
FTFY ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:42

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Het lijkt al wat beter te zijn dan het 1e seizoen, maar helemaal enthousiast ben ik nog niet. Ik kan me nog niet helemaal in de karakters inleven en waarom moet alles er zo "flitsend" uit zien vergeleken met de vorige series. De apparatuur ziet er uit of de serie zich 4 eeuwen ná i.p.v. 10 jaar vóór TOS afspeelt...

En de pakken zijn ook niet zo duidelijk, allemaal blauw met gouden of zilveren strepen zonder rang onderscheidingstekens of diverse kleuren voor de functies.

Maar misschien is het gewoon even een kwestie van wennen ;)

Specs

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
bvk schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:10:
waarom moet alles er zo "flitsend" uit zien vergeleken met de vorige series. De apparatuur ziet er uit of de serie zich 4 eeuwen ná i.p.v. 10 jaar vóór TOS afspeelt...
Wat had je dan gedacht ? Een nieuw serie maken en het er uit laten zien als in de jaren 60 toen er gewoon nog geen technieken waren om iets dat zich ver in de toekomst afspeelt goed te laten zien ? Wat we nu in deze serie zien vind ik veel dichterbij liggen van wat je mag verwachten dan wat er in de jaren 60 te zien was.

Verder vind ik het vrij logisch wat ze met deze Star Trek hebben gedaan tegenover de eerdere series. We zitten niet meer in de jaren 60 of 90. Het tempo ligt tegenwoordig veel hoger en dingen als actie en grafische pracht is gewoon toegenomen in vrijwel alle series en films. Verder spreekt het ook weer jongere mensen aan die zulke dingen gewend zijn. Kan mij voorstellen dat de wat oudere mensen (zit er zelf tussen in) dit niet echt Star Trek vinden, maar je moet wat. Ik vind het zelf juist fijn dat ze een stap verder zijn gegaan en niet iets als Voyager na gingen maken wat qua tempo gewoon heel laag ligt met veel fillers. Voor mij is dit gewoon een logische stap om de serie zo te maken in deze tijden. Gelukkig gaan ze met de tijd mee, moet er niet aan denken een slome saaie serie te hebben, ook al snap ik de kritiek wel.

Het is voor mij gewoon Star Trek, alleen dan de moderne versie.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Tempo en grafisch geweld hoeft niet te betekenen dat je geen inhoud en diepgang volgens de droom van Roddenberry hebt. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Bij Discovery is dat echter wel het geval en dat is gewoon jammer.

Commercieel gezien snap ik het wel. Het sterft de laatste tijd van de films met grafisch geweld en weinig diepgang, daar valt gewoon knaken mee te verdienen. En dat is dus precies wat de echte liefhebbers over vallen, in het grote publiek te trekken wordt veel overboord gegooid.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat het er allemaal veel gelikter uitziet komt omdat je niet meer weg zult komen met een productie die er uitziet zoals TOS. Men is ondertussen véél betere plaatjes gewend. Dus ook al is het een prequel dan moet je daar toch enige concessies aan doen. Dat snap ik wel. Maar men slaat qua technologisch ontwikkelingsniveau soms wel een beetje door waardoor het voor je gevoel geregeld wat gaat 'wringen' met de series die erna komen in de tijdlijn.

Ik vond de referentie naar 'nieuwe uniformen' met een kleurtje zoals Pike bij arriveren op de Discovery droeg wel een aardige knipoog naar TOS. ;)

Waar ik me het meest over verbaasd heb en aan stoorde was de introductie van de spore drive. Een volgens mij eigenlijk onnodige deus ex machina die natuurlijk héél erg wringt met de tijdlijn erna. Gaat men nog aannemelijk maken dat die drive in de series die in de tijdlijn in de toekomst liggen niet meer gebruikt wordt (Voyager?) en men er zelfs nooit meer aan refereert? Dat zal me dan een vrij geforceerd verzinsel worden vrees ik zo. Ik zie ook niet in dat men dat überhaupt nodig zou hebben om een goed verhaal te kunnen bedenken. Een goed verhaal had best zonder die drive verteld kunnen worden. Dat ze het 'nodig' hadden om een beetje spectaculair te kunnen zijn vind ik eigenlijk een beetje een zwaktebod.

Maar goed... we zullen het wel merken.

• PilatuS
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:44:
Tempo en grafisch geweld hoeft niet te betekenen dat je geen inhoud en diepgang volgens de droom van Roddenberry hebt. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.
Tempo en diepgang staan vind ik anders aardig tegenover elkaar staan. Diepgang haalt het tempo er juist uit.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
PilatuS schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:47:
Tempo en diepgang staan vind ik anders aardig tegenover elkaar. Diepgang haalt het tempo er juist uit.
Hangt er vanaf of de regisseur een beetje talent heeft. Maar goed, als je een inhoudelijke dialoog al vertraging vindt kan je beter die superheldenshit gaan volgen. ;)

• PilatuS
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:50:
[...]
Maar goed, als je een inhoudelijke dialoog al vertraging vindt
Dat is dus niet wat ik zeg, maar wat jij er van maakt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
PilatuS schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:58:
Dat is dus niet wat ik zeg, maar wat jij er van maakt.
Ik geef slechts een voorbeeld, voel je vrij om een betere te geven. :P

• Webgnome
Maar wacht even. We doen nu net of er totaal geen diepgang in deze aflevering zat. Ben ik dan de enige die heeft op zitten letten bij het verhaal rondom Michael/Spock?

En we moeten nu niet den alsof TOS zo ontzettend uitblonk van de diepgang. Tuurlijk er zaten baanbrekende zaken in maar ik kan mij nog aardig zat afleveringen herinneren waar gewoon wat erg gefilled werd. Zelfde voor TNG. Die vele holodeck afleveringen (of was dat nou voy?)

• PilatuS
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:05:
[...]

Ik geef slechts een voorbeeld, voel je vrij om een betere te geven. :P
Jij zegt dat diepgang en tempo elkaar niet uitsluiten, maar ze staan haaks tegenover elkaar. Meer van het ene is minder van het andere en andersom.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Webgnome ik baseer het nog op S1, moet nog aan S2 beginnen. :P

Fillers had je vroeger niet, daar was het gewoon monster of the week (met inderdaad veel variatie in type aflevering). ;)

@PilatuS en ik zeg dus dat dat niet waar is. Cirkeltje nog een keer doen? ;)

Gonadan wijzigde deze reactie 20-01-2019 17:26 (17%)

• PilatuS
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:25:
@PilatuS en ik zeg dus dat dat niet waar is.
Prima dan :P

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:25:
Fillers had je vroeger ook, daar was het gewoon monster of the week
FTFY :)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Als je het zo formuleert dan waren zelfs de goede afleveringen een filler. :P
Ik doel op het feit dat er weinig doorgaande verhaallijn op te vullen was, pas bij DS9 had je er een flinke doorlopende lijn. Dat maakte weer een hoop dingen goed bij die serie. :P

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:24

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Pjotrik schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Discovery is niet van Abrahams. Het wordt gemaakt door mensen met een liefde voor Star Trek, en er een eigen visie op na houden. Ik durf te stellen dat veel mensen zijn gaan houden van een serie die Star Trek heet maar niet van Star Trek zelf.
Het thema van Star Trek is altijd "To boldy go where no man has gone before" geweest. Vanuit die gedachte is Star Trek groter geworden. Ja er zijn idealen en die zie je ook terug komen, ook in Discovery. Discovery is zich aan het uitvinden, en daarom is seizoen 2 al heel anders begonnen als seizoen 1. De serie afserveren en continue dezelfde mantra uitspreken wordt erg vervelend en druist in tegen wat Roddenberry zou willen. Ga boldy heen en kijk waar de serie je brengt.
Maar wel geschreven door Alex Kurtzman die ook Star Trek (2009) en Into Darkness heeft gedaan ;) Trouwens ook deze 1ste aflevering geregisseerd maar dat terzijde.

Ik vond 'm vermakelijk, benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Wat mij betreft hadden ze Spock mogen vervangen door een ander karakter. Dat komt nu wat geforceerd over. En begreep ik het nou goed dat Spock verantwoordelijk is voor die 7 anomalies? En daar zijn hints in heeft achtergelaten.

Ook cool die kleine muzikale easter egg bij de introductie van jonge Spock naar de 2009 versie.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Ivysaur
  • Niet online
Pendaco schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:40:
[...]

Ik vond 'm vermakelijk, benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Wat mij betreft hadden ze Spock mogen vervangen door een ander karakter. Dat komt nu wat geforceerd over. En begreep ik het nou goed dat Spock verantwoordelijk is voor die 7 anomalies? En daar zijn hints in heeft achtergelaten.
Krijg je natuurlijk weer dat zweverige gedoe. Dat Spock verantwoordelijk is van die anomalies, of dat hij helderziend is en het heeft zien aankomen ofzo. En de universum ineens in groot gevaar blijkt te zijn. Woeehhhh. Eng, hoor. Lijkt me meer op een bovennatuurlijk-serie dan op Star Trek. 8)7

Ivysaur wijzigde deze reactie 20-01-2019 19:20 (5%)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik heb me prima vermaakt :)

Ze gaan die asteroide onderzoeken en tegelijkertijd een search for spock.

Ik vind het prima.

Wel jammer dat niet de redshirt ontplofte met dr pod, maar die andere gast. Zou ik wel leuk hebben gevonden :D

• VOODOO_WILLIE
CaptJackSparrow schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:46:
Dat het er allemaal veel gelikter uitziet komt omdat je niet meer weg zult komen met een productie die er uitziet zoals TOS. Men is ondertussen véél betere plaatjes gewend. Dus ook al is het een prequel dan moet je daar toch enige concessies aan doen. Dat snap ik wel. Maar men slaat qua technologisch ontwikkelingsniveau soms wel een beetje door waardoor het voor je gevoel geregeld wat gaat 'wringen' met de series die erna komen in de tijdlijn.
Vrijwel niemand zal vallen over betere graphics en effecten. Het is alleen nogal overdadig en het gaat allemaal veel te snel om te "bewonderen". Met al het (actie) gamen wat ik gedaan heb en nog steeds doe kan ik best zeggen dat ik een vrij vlot analysevermogen heb maar het vliegt en schudt allemaal constant voorbij als de brandweer. Niet alleen is dat ontzettend onrustig en desoriërenterend maar het is ook zonde van de moeite (en daarmee) het budget, als je het mij vraagt.
Waar ik me het meest over verbaasd heb en aan stoorde was de introductie van de spore drive. Een volgens mij eigenlijk onnodige deus ex machina die natuurlijk héél erg wringt met de tijdlijn erna. Gaat men nog aannemelijk maken dat die drive in de series die in de tijdlijn in de toekomst liggen niet meer gebruikt wordt (Voyager?) en men er zelfs nooit meer aan refereert? Dat zal me dan een vrij geforceerd verzinsel worden vrees ik zo. Ik zie ook niet in dat men dat überhaupt nodig zou hebben om een goed verhaal te kunnen bedenken. Een goed verhaal had best zonder die drive verteld kunnen worden. Dat ze het 'nodig' hadden om een beetje spectaculair te kunnen zijn vind ik eigenlijk een beetje een zwaktebod.
Dat is zeker een vette deus ex machina en één van de vele "face-desks" die ik ervaarde. Nergens voor nodig. Bovendien hebben ze het zichzelf gewoon ontzettend moeilijk gemaakt. Het feit dat die spore drive het hele "fabric of space" vernietigde vond ik een enorme rip-off uit TNG. Geen idee meer hoe die aflevering heet maar daar sloopte warpdrive in een bepaald gebied sub space en bedreigde daarmee het voortbestaan van een planeet.

Ze hadden de inconsistentie sowieso kunnen voorkomen door niet voor een pre-pre-sequel te gaan. Maarja ... in het geval van een daverend succes kunnen ze nu dus de hele tijdlijn uitmelken met vervolgseries en parallel lopende series terwijl dat met een serie, van na het Voyager-tijdperk, natuurlijk een stuk lastiger is.

Ik snap dat ook ergens wel want in Voyager werd natuurlijk wel iets verpest met transwarp en helemaal met dat warp 10-concept (in die aflevering dat Paris in een amfibie veranderde, geloof ik). Overal tegelijk zijn en dus in een oogwenk overal in het universum tevoorschijn kunnen komen is natuurlijk niet te overtreffen en maakt de reis feitelijk overbodig.

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 19:36

Spooksel

Spooksel!

Raymond schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:22:
Wel jammer dat niet de redshirt ontplofte met dr pod, maar die andere gast. Zou ik wel leuk hebben gevonden :D
Tja, dat was ongetwijfeld de hele opzet. Haha.

Iedereen verwacht natuurlijk meteen dat die red-shirt het loodje gaat leggen, eerlijk gezegd zat ik daar ook een beetje op te wachten. Maar toen die kerel begon te pochen had ik meteen al het vermoeden dat hij de pannekoek zou gaan worden.

I wasn't disappointed :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Pendaco schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:40:
Wat mij betreft hadden ze Spock mogen vervangen door een ander karakter. Dat komt nu wat geforceerd over.
Wat mij betreft ook, zo draait het weer om karakters uit het verleden die opnieuw ingevuld worden in plaats van dat het draait om het universum wat gecreëerd is. Het is geen marvel/dc comic universum waarin karakters centraal staan, imho het universum zelf moet sterk genoeg zijn om een nieuw verhaal met nieuwe karakters zelfstandig te dragen zonder continu oude karakters van stal te hoeven halen. Met de films hebben ze daar met andere tijdlijnen natuurlijk omheen gewerkt, maar goed.

Dat is ook wel de weerstand die ik heb tegen prequels, het wordt verleidelijk om de geschiedenis te herschrijven en je komt automatisch met consistentie problemen (zie ook de spore drive discussie). Natuurlijk is het een keuze hoe hard je wil vast houden aan de canon, er te hard aan vast houden is 1 ding, maar laat je het te veel los dan gaat het uiteindelijk ook te koste van de immersion.

Bijvoorbeeld in de terminator universum wordt met de nieuwe film gedaan alsof de sequels na T2 niet hebben bestaan, zo kan je bezig blijven en het maakt het allemaal niet geloofwaardiger, imho dan :)

Climate dashboard

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

Ik vond het weer helemaal mooi maar ik geef dan ook geen moer om of het past in het hele star trek universum wat betreft personen / tijdlijn / techniek of ander geneuzel. Ik wil gewoon vermaakt worden en dan lukt prima.

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• Webgnome
Spooksel schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:34:
[...]

Tja, dat was ongetwijfeld de hele opzet. Haha.

Iedereen verwacht natuurlijk meteen dat die red-shirt het loodje gaat leggen, eerlijk gezegd zat ik daar ook een beetje op te wachten. Maar toen die kerel begon te pochen had ik meteen al het vermoeden dat hij de pannekoek zou gaan worden.

I wasn't disappointed :P
Was het zo onduidelijk ja? Ik had direct door dat deze persoon er aan zou gaan. Al meteen vanaf de introductie. Wat mij nog wel het meest verbaasde is dat de personen met een rotvaart (mach 9 hadden ze het over?) door de lucht vliegen en dan 'gewoon' even op manual besturing over gaan. Alsof er helemaal geen brokjes rondvliegen

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:51
Als ze mach 9 gingen, dan snap ik niet waarom ze dan zo lang over die laatste 900 meter deden :)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Mach 9 in de ruimte is natuurlijk gewoon stil staan want mach = geluidssnelheid, en geluid heb je niet in het luchtledige. :D

• MazeWing
  • Laatst online: 07:33

MazeWing

passionate & cynical

Gisteren de eerste aflevering van het nieuwe seizoen gekeken en vond het weer erg vermakelijk. De acteur die Pike speelt doet het erg goed en ik vind het eigenlijk meteen een likeable personage.

Qua verhaal, pacing en actie was er niets te klagen en zag alles er top notch uit. Hopelijk weten ze dit vast te houden gedurende het seizoen en hebben ze geleerd van het vorige seizoen. Ik had wel het idee dat iedereen een stuk beter in zijn of haal rol zat en inmiddels beter weet wat voor personage ze precies spelen.

Wat betreft de azijnpissers die altijd wat te zeiken hebben zodra Star Trek wat moderner (lees: beter effecten, snellere pacing, "drukkere actie-scenes", etc.) hoop ik dat ze zich eens over het feit heen kunnen zetten dat het 2019 is en een serie zoals de voorgaande Star Trek series niet meer zou werken en regelrecht zou floppen. Je hebt meer kijkers nodig dan het select groepje die-hard fans...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:40
Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor 'wezen' Burnham zag toen zij gered werd door Pike. Ansich was ze aan het hallucineren, maar volgens mij zag ik zo'n zelfde soort wezen ook in de intro? Ben op het werk dus kan het even niet controleren op dit moment.

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-03 18:15
Toch grappig dat je de discussie van Discovery 1 op 1 kan copieren naar of de nieuwe star wars nog wel echte star wars zijn.
Het is een serie gemaakt in het universum van Star Trek. Het is geen wetenschap he ;)
Natuurlijk is het anders kwa opzet van de originele Star Trek, we zijn immers ook tig jaar verder. Als je nu een Star Trek zou maken zoals toen, kijkt er geen hond meer (op de paar oudere na uit nostalgische redenen)
Ik kan bijvoorbeeld de originele Star Trek echt niet meer aanzien. Oudbollig, saai en totaal niet spannend.

Wees blij dat de serie makers een serie maken in de tijdgeest van nu. Dan wordt er tenminste gekeken naar SciFi wat er toe resulteert dat er ook andere SciFi gemaakt wordt.

Ik vermaak me prima met deze Star Trek net zoals ik me ook prima vermaak met de nieuwe Star Wars films net zoals ik me destijds ook prima vermaakt heb met de originele Star Trek en Star Wars.

• Aegir81
CaptJackSparrow schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:46:

Maar goed... we zullen het wel merken.
In één van de Short Treks tussen S1 en S2 is er een verhaal dat zich afspeelt 1000 jaar na Discovery, daar wordt wel een hint gegeven dat het ruimteschip achtergebleven/verlaten werd. Ik ga ervan uit dat er in de laatste aflevering iets zal gebeuren waardoor iedereen het schip achterlaat/vergeet.

Verder vond ik het een erg fijne start van het 2e seizoen. Maar ik vond ook seizoen 1 al een erg toffe kijkervaring ;-) Ik ben ook fan van de oudere reeksen Next Generation, Voyager en Enterprise, en ik vind Discovery een erg welkome en frisse Star Trek-reeks. Aan de huidige kwaliteit mogen ze nog vele seizoenen vast breien ;-)

Aegir81 wijzigde deze reactie 21-01-2019 17:19 (12%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
MazeWing schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:02:
Wat betreft de azijnpissers die altijd wat te zeiken hebben
Echt een hele volwassen manier om aan discussies deel te nemen. d:)b
zodra Star Trek wat moderner (lees: beter effecten, snellere pacing, "drukkere actie-scenes", etc.) hoop ik dat ze zich eens over het feit heen kunnen zetten dat het 2019 is en een serie zoals de voorgaande Star Trek series niet meer zou werken en regelrecht zou floppen. Je hebt meer kijkers nodig dan het select groepje die-hard fans...
Eens. De oude stijl zou waarschijnlijk totaal niet aan slaan en dus ook niet rendabel zijn. Al was het vroeger volgens mij ook niet zozeer voor het grote publiek, alleen tilde men er minder zwaar aan dan nu. Feit is wel dat het gewoon totaal niet de Star Trek van vroeger is, dus het heeft ook geen zin om te doen alsof dat wel zo is.

Je hebt dan in feite twee typen fans. Degene die primair de diepgang en morele kwesties zo fantastisch vonden, en degenen die het als sci-fi universum gewoon leuk vonden.
De eerste groep is nu dus teleurgesteld, zij worden niet meer bediend en missen dus wat zij vroeger zo leuk vonden (gebaseerd op S1). Zij hebben het gevoel dat het universum commercieel misbruikt wordt.
De tweede groep is nu blij, want het universum wat zij leuk vonden wordt nu verder gebruikt voor een moderne sci-fi serie. Die oude zijn voor hen namelijk niet meer om aan te gluren.
(oké, dan heb je nog een derde groep waar ik zelf in zit. Die balen vanwege punt 1, maar vinden een nieuwe sci-fi wel leuk dus kijken het toch)

Kunnen we niet gewoon accepteren dat we twee soorten fans hebben dat de één niet meer gelijk heeft dan de ander? En dus elkaar gewoon respecteren?
Daarnaast weten we het nu wel dat het niet meer is zoals de oude Star Trek, en we weten ook wel dat het geen vereiste is om een leuke sci-fi-serie te maken. Keer op keer beide punten blijven herhalen zal het hier niet gezelliger gaan maken. :)

@mike0001 zelf heb ik dat gevoel bij de Star Wars films veel minder. Ik vind alleen de laatste paar echt slecht inderdaad. De spin-offs zoals Rogue 1 vind ik dan wel weer helemaal fantastisch. Geen oude koeien uit de sloot maar gewoon nieuwe verhalen in een tof universum, dat moeten ze meer doen. :P

• HMC

HMC

Pluviophile

mike0001 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:44:
Toch grappig dat je de discussie van Discovery 1 op 1 kan copieren naar of de nieuwe star wars nog wel echte star wars zijn.
Het is een serie gemaakt in het universum van Star Trek. Het is geen wetenschap he ;)
Natuurlijk is het anders kwa opzet van de originele Star Trek, we zijn immers ook tig jaar verder. Als je nu een Star Trek zou maken zoals toen, kijkt er geen hond meer (op de paar oudere na uit nostalgische redenen)
Ik kan bijvoorbeeld de originele Star Trek echt niet meer aanzien. Oudbollig, saai en totaal niet spannend.

Wees blij dat de serie makers een serie maken in de tijdgeest van nu. Dan wordt er tenminste gekeken naar SciFi wat er toe resulteert dat er ook andere SciFi gemaakt wordt.

Ik vermaak me prima met deze Star Trek net zoals ik me ook prima vermaak met de nieuwe Star Wars films net zoals ik me destijds ook prima vermaakt heb met de originele Star Trek en Star Wars.
Star Wars is misschien niet echt ooit wetenschappelijk geweest, maar Star Trek zeker wel.
Zelfs TOS was wetenschappelijk onderbouwd in zijn tijd, en zeker TNG had z'n wetenschappelijk filosofische inslag.
Ook waren er de morele dilemma's. Iets wat ik niet snel in deze serie terug zal zien.

Ik kan STD wel waarderen, maar TOS, TNG, DS9 en zelfs VOY afleveringen kunnen tranen in de ogen brengen door pure filosofische discussies, waar STD mijlenver vanaf staat.

Ieder z'n ding natuurlijk, maar om Star Wars hier nu in te gooien is natuurlijk precies het punt.
Het wordt een flashy serie met boem-bam-bats! en dat is/was nu precies iets wat Star Trek niet -was-.

Ah well, leuk dat we hier discussie hebben, we kijken het toch wel, want het is Star Trek. :D
Ik zeg: Let the story unfold! oOo

Betaalde Kremlin-troll

• Webgnome

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:43
HMC schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:53:
[...]

Star Wars is misschien niet echt ooit wetenschappelijk geweest, maar Star Trek zeker wel.
Zelfs TOS was wetenschappelijk onderbouwd in zijn tijd, en zeker TNG had z'n wetenschappelijk filosofische inslag.
Ook waren er de morele dilemma's. Iets wat ik niet snel in deze serie terug zal zien.

Ik kan STD wel waarderen, maar TOS, TNG, DS9 en zelfs VOY afleveringen kunnen tranen in de ogen brengen door pure filosofische discussies, waar STD mijlenver vanaf staat.

Ieder z'n ding natuurlijk, maar om Star Wars hier nu in te gooien is natuurlijk precies het punt.
Het wordt een flashy serie met boem-bam-bats! en dat is/was nu precies iets wat Star Trek niet -was-.

Ah well, leuk dat we hier discussie hebben, we kijken het toch wel, want het is Star Trek. :D
Ik zeg: Let the story unfold! oOo
Inderdaad dat is juist hetgene waarom ik nooit zo'n fan van star wars was en wel enorme fan van ST. Het ging daadwerkelijk ergens over. Het was niet simpel vermaak. Het zette je aan het denken. Ik heb net s2e1 gekeken en was nog aan het denken dat 1 aflevering hiervan waarschijnlijk even veel kost als 10 van TNG, Voyager of DS9, Maar ik zou veel liever 10 afleveringen zien daarvan zonder al het grafisch geweld met echt filosofische vraagstukken dan dit rond rennende spektakel langs explosies en vliegende rotsen. Ik weiger ook te geloven dat er niet nog steeds een groep mensen is (ook onder jongeren) die graag liever aan het denken gezet wordt dan simpelweg "vermaakt' door actie.

• CopyCatz
  • Laatst online: 13:24
Mirved schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:01:
[...]

Ik heb net s2e1 gekeken en was nog aan het denken dat 1 aflevering hiervan waarschijnlijk even veel kost als 10 van TNG, Voyager of DS9, Maar ik zou veel liever 10 afleveringen zien daarvan zonder al het grafisch geweld met echt filosofische vraagstukken dan dit rond rennende spektakel langs explosies en vliegende rotsen.
Low poly CGI met Billy Joel doen het idd momenteel meer voor mij.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Mirved schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:01:
Inderdaad dat is juist hetgene waarom ik nooit zo'n fan van star wars was en wel enorme fan van ST. Het ging daadwerkelijk ergens over. Het was niet simpel vermaak. Het zette je aan het denken.
Ik las laatste de uitspraak: Star Wars entertains but Star Trek inspires :)

Climate dashboard

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:31
Ik heb gisteren de nieuwste aflevering gezien en ik weet niet helemaal wat ik er van moet vinden. Ik vind het op zich prima dat er wat meer actie in zit dan in TNG maar de meeste CGI in de eerste aflevering voelt als pure verspilling. In de meeste shots is echt nauwelijks te zien wat er allemaal aan de hand is omdat het in rap tempo vanuit verschillende camerahoeken voorbij snelt. Verhaaltechnisch vond ik het verder een beetje zwak om zoveel op Spock te focussen. Wel fijn dat de crew dit seizoen wat "blijer" en "gezelliger" overkomt, ik denk dat ik wel blijf kijken dit seizoen tenzij het erg hard achteruit gaat.

Ik snap overigens de Star Wars vergelijking niet helemaal aangezien Star Wars altijd al Fantasy-in-Space is geweest in plaats van Science Fiction. Eigenlijk zijn het vooral de namen die op elkaar lijken :+

ErikT738 wijzigde deze reactie 22-01-2019 10:35 (3%)

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:16
defiant schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:30:
[...]

Ik las laatste de uitspraak: Star Wars entertains but Star Trek inspires :)
En ik was juist tot de conclusie gekomen dat Trek (of althans, Discovery) met E2S1 ook wel heel erg het entertainen opzoekt. Die hele dodemansvlucht met die pods was iets wat in vorige trek series nooit had gezeten. Ook vanuit rationeel commando voeren was het een compleet onbegrijpelijke keus, 4 senior officieren (1 captain, 3 commanders) en vier van die pods door zon rotsenveld heen schieten, omdat er misschien nog iemand leeft op het wrak.... 8)7 In TNG had picard dat nooit gedaan (want had Geordi laforge gewoon de sensoren getechnobabbled via een omgekeerde tachyon puls of zo..)

Was ik trouwens de enige die struikelde over Pike die na het redden van de overlevenden van de Hiawatha "my mision has ended" roept? Ik dacht dat ie het hele fenomeen van die pulsen moest onderzoeken, uitvinden WTF er aan de hand is... Dat ie dan zonder antwoorden opzij stapt nadat ze een paar starfleet poppetjes hebben gered...

Verder best vermakelijk hoor, ik keek seizoen 1 ook best met plezier, en Pike is wel een tof karakter, geen Lorca, maar soit..

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:30:
[...]

En ik was juist tot de conclusie gekomen dat Trek (of althans, Discovery) met E2S1 ook wel heel erg het entertainen opzoekt. Die hele dodemansvlucht met die pods was iets wat in vorige trek series nooit had gezeten. Ook vanuit rationeel commando voeren was het een compleet onbegrijpelijke keus, 4 senior officieren (1 captain, 3 commanders) en vier van die pods door zon rotsenveld heen schieten, omdat er misschien nog iemand leeft op het wrak.... 8)7 In TNG had picard dat nooit gedaan (want had Geordi laforge gewoon de sensoren getechnobabbled via een omgekeerde tachyon puls of zo..)

Was ik trouwens de enige die struikelde over Pike die na het redden van de overlevenden van de Hiawatha "my mision has ended" roept? Ik dacht dat ie het hele fenomeen van die pulsen moest onderzoeken, uitvinden WTF er aan de hand is... Dat ie dan zonder antwoorden opzij stapt nadat ze een paar starfleet poppetjes hebben gered...

Verder best vermakelijk hoor, ik keek seizoen 1 ook best met plezier, en Pike is wel een tof karakter, geen Lorca, maar soit..
Dat zulke scenes vroeger niet voorkwamen had meer met budget te maken. De transporter was ook bedacht zodat ze geen shuttle scenes hoefden te maken.
Ook in TNG gingen altijd senior officiers op away missions. Dat is niet logisch en niet veranderd. Is ook logisch, want je kan maar zoveel personages uitdiepen in een serie en star trek volgt daarbij voornamelijk de senior staf van het schip.
Ik vind het nieuwe seizoen al veel meer star trek dan seizoen 1. Mag wel iets geloofwaardiger worden, maar het is beter dan de meeste Netflix original meuk.

• Webgnome
vectormatic schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:30:
[...]

ik zou als ik jou was eerst maar even Voyager terug kijken en dan even je reactie aanpassen.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:16
Webgnome schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:50:
[...]

ik zou als ik jou was eerst maar even Voyager terug kijken en dan even je reactie aanpassen.
Lekker neerbuigend weer ;w

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Webgnome
Dat bedoelde ik niet zo. Maar het gaat erom dat wat je zegt niet helemaal klopt / niet nieuw is. Tijdens Voyager bijvoorbeeld ging ook de hele bridge crew gezellig op missie.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:09
MazeWing schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:02:

Wat betreft de azijnpissers die altijd wat te zeiken hebben zodra Star Trek wat moderner (lees: beter effecten, snellere pacing, "drukkere actie-scenes", etc.) hoop ik dat ze zich eens over het feit heen kunnen zetten dat het 2019 is en een serie zoals de voorgaande Star Trek series niet meer zou werken en regelrecht zou floppen. Je hebt meer kijkers nodig dan het select groepje die-hard fans...
Wat is dit voor een rare framing -O- Er zijn meerdere "moderne"sci fi die niet zo oppervlakkig en flitsend zijn maar erg goed. Neem een The Expanse, of iets ouder alweer een Battlestar Galactica. Het kan best modern en serieuzer tegelijk zijn. Het een sluit het ander niet uit. Maar dit zie je zoveel in discussies, alles naar het extreme en zwart wit trekken.
Bv ik wil een moderne Star Trek die anders/moderner is dan de oude series maar wel de serieuze insteek en feeling en gedachtengoed hebben. Waarom zou beide niet tegelijk kunnen? En Hoezo is sneller flitsender modern? Er zijn ook moderne series en films die niet zo voor een ADD MTV publiek zijn (lees flitsend en snel).
Btw, The Orville doet het best goed en is alles wat je zei dat niet meer kan werken :P
Gonadan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:39:
[...]

@mike0001 zelf heb ik dat gevoel bij de Star Wars films veel minder. Ik vind alleen de laatste paar echt slecht inderdaad. De spin-offs zoals Rogue 1 vind ik dan wel weer helemaal fantastisch. Geen oude koeien uit de sloot maar gewoon nieuwe verhalen in een tof universum, dat moeten ze meer doen. :P
Grappig, hier net zo :D

Mutatie wijzigde deze reactie 22-01-2019 20:44 (19%)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb gisteren nog even de Short Treks gekeken. Die over Saru was goed, mooi stukje achtergrond in hoe hij op Discovery terecht is gekomen. Blijkbaar waren de Kelpiens pre-warp en was hij de enige die verder keek dan de tradities. Mooi dat Starfleet/UFP een uitzondering kon maken om iemand uit een pre-warp beschaving mee te laten draaien in hun maatschappij...

Benieuwd of die "harvest" van Kelpiens ooit nog navolg krijgt.

En die over Mudd was lachen :P

Wildfire wijzigde deze reactie 23-01-2019 07:40 (7%)

• Aegir81
Wildfire schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:38:
Ik heb gisteren nog even de Short Treks gekeken. Die over Saru was goed, mooi stukje achtergrond in hoe hij op Discovery terecht is gekomen. Blijkbaar waren de Kelpiens pre-warp en was hij de enige die verder keek dan de tradities. Mooi dat Starfleet/UFP een uitzondering kon maken om iemand uit een pre-warp beschaving mee te laten draaien in hun maatschappij...

Benieuwd of die "harvest" van Kelpiens ooit nog navolg krijgt.

En die over Mudd was lachen :P
Ik vond het ook 4 mooie verhaaltjes die toch wat meer diepgang geven. Mijn favoriet was degene die zich 1000 jaar later afspeelt. Daar zaten wel een paar leuke ideeën rond A.I. in .

• Webgnome
Die heb ik gisteren ook gekeken. Deze sprong er echt wel uit wat betreft originaliteit. De saru aflevering was leuk maar heeft zoveel vragen.

Waarom Saru?
Waarom alleen hij en niet zijn hele volk?
Wat denkt zijn volk nu eigenlijk over hem?
Wat doet het met je als je weet dat je nooit meer terug kunt naar je familie.
etc

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Seizoen 2 ep 1 gekeken om het nog een kans te geven, maar ik haak af. Grafisch prachtig opgenomen, serieus, maar het verhaal en de acties waren regelmatig tenenkrommend om maar meer emo-tv te kunnen faciliteren. De lichtere toon was wel lekker, maar de humor niet heel erg geslaagd. Nog steeds teveel lijkend op "As the stargate turns" en te weinig Star Trek.

Ik heb hem uit m'n lijstjes gehaald om te kijken iig. :)

Op zoek naar een fotograaf?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aegir81 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Ik vond het ook 4 mooie verhaaltjes die toch wat meer diepgang geven. Mijn favoriet was degene die zich 1000 jaar later afspeelt. Daar zaten wel een paar leuke ideeën rond A.I. in .
Mwa... Ik vond in die eerste compleet ongeloofwaardig dat een trainee officer eventjes geheel zelfstandig het ongeautoriseerd arriveren van een alien op het schip afhandelt en er blijkbaar niet aan denkt om haar superieuren daarover te informeren. Dat zou het eerste zijn wat ze zou moeten doen.

In de tweede vond ik van de AI compleet ongeloofwaardig dat die niet het vermogen zou hebben om op een gegeven moment te kunnen concluderen dat de gehele bemanning allang niet meer kan leven en dan toch blindelings het laatst commando om in positie te blijven zou blijven volgen en niet in staat zou zijn een alternatieve actie te ondernemen zoals contact met Starfleet proberen op te nemen en de situatie te melden en om instructies te vragen. De ontwerpers van de AI zouden toch zeker dergelijk fallback gedrag ingeprogrammeerd hebben lijkt me.

Nee, dan gaan we die AI reduceren tot romantisch geobsedeerd tienergedrag om een beetje een zwijmelverhaaltje te kunnen vertellen. Vond ik niet bepaald sterk.
Webgnome schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:49:
Die heb ik gisteren ook gekeken. Deze sprong er echt wel uit wat betreft originaliteit. De saru aflevering was leuk maar heeft zoveel vragen.

Waarom Saru?
Waarom alleen hij en niet zijn hele volk?
Wat denkt zijn volk nu eigenlijk over hem?
Wat doet het met je als je weet dat je nooit meer terug kunt naar je familie.
etc
Omdat hij als enige de zelfstandigheid en vrijheid van geest had om niet blindelings de 'leer' te volgen maar kritische vragen kon stellen en op zoek was naar 'de waarheid'. Blijkbaar had hij daardoor het contact met de buitenstaander getriggered en kreeg hij de keuze aangeboden om zijn vragen beantwoord te krijgen, zij het dat dat impliceerde dat hij dan nooit meer terug zou mogen omdat hij daarmee vermoed ik het prime directive teveel zou kunnen schaden door de civilisatie, die blijkbaar nog niet aan die kennis toe was, met die kennis te beïnvloeden en hun eigen evolutie zou verstoren. Zéér Star Trek vond ik die episode dus en die kon ik wel waarderen.

Die met Harry Mudd was gewoon wel humoristisch en liet zien hoe men met elke technologie toch eeuwig weer zal proberen om die op criminele manier te misbruiken voor eigenbelang ten koste van anderen.

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Albantar schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:41:
Mach 9 in de ruimte is natuurlijk gewoon stil staan want mach = geluidssnelheid, en geluid heb je niet in het luchtledige. :D
Volgens mij zou je dat andersom kunnen zien.

Als de dichtheid lager wordt wordt de snelheid hoger om dezelfde Mach te halen.

Mach9 in absolute ruimte zou dus oneindige snelheid betekenen.

How do you save a random generator ?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Albantar schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:41:
Deze redenering klopt niet (op het feit na dat er geen geluid is in het luchtledige). De Mach-schaal is gewoon een schaal waarin snelheid wordt gerelateerd aan dat van geluid op aarde. Je kunt in de ruimte prima mach 9 vliegen, het geeft enkel een snelheid aan en dat kan dus ook prima in het luchtledige.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

enchion schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:24:
[...]

Volgens mij zou je dat andersom kunnen zien.

Als de dichtheid lager wordt wordt de snelheid hoger om dezelfde Mach te halen.
:? Mach 1 is de snelheid van het geluid in het betreffende medium (ook @Wildfire, zie Wikipedia: Mach number). Bij een lagere dichtheid neemt de snelheid van het geluid ook af. In het vacuüm is de voortplantingsnelheid exact 0.

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:32:
[...]

:? Mach 1 is de snelheid van het geluid in het betreffende medium (ook @Wildfire, zie Wikipedia: Mach number). Bij een lagere dichtheid neemt de snelheid van het geluid ook af. In het vacuüm is de voortplantingsnelheid exact 0.
Hoe hard moet je met je vliegtuig in de ruimte vliegen voordat je Machmeter Mach 9 aangeeft ? :P

How do you save a random generator ?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Die geeft bij elke snelheid waarschijnlijk Mach ∞ aan ;)

Is de snelheid van geluid 10km/s, dan is Mach 9 90km/s. Is de geluidssnelheid 1 km/u, dan is Mach 9 9km/u. Is de snelheid 0, dan is Mach 9 ook 0.

Wil je je Mach getal weten, dan deel je je huidige snelheid door die van Mach 1. Die is 0 in de ruimte, dus je krijgt een deling door 0.

.oisyn wijzigde deze reactie 24-01-2019 20:16 (106%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Somebody is wrong... O-)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

.oisyn schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:32:
[...]

Hmmm, I was wrong, geef ik niet graag toe maar het is zo :P

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
Mach = snelheid van het object / snelheid van geluid door het betreffende medium

Als we er van uit het dat het medium ruimte vacuüm is (want een puur vacuum is het eigenlijk niet), dan is de snelheid van het geluid 0. En een getal delen door 0 is in principe oneindig. Dus de punten gaan naar @.oisyn ;)

edit: Het was al beslist, zie ik ;) :P

D-Three wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:12 (6%)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

D-Three schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:09:
Mach = snelheid van het object / snelheid van geluid door het betreffende medium

Als we er van uit het dat het medium ruimte vacuüm is (want een puur vacuum is het eigenlijk niet), dan is de snelheid van het geluid 0. En een getal delen door 0 is in principe oneindig. Dus de punten gaan naar @.oisyn ;)

edit: Het was al beslist, zie ik ;) :P
Nee de punten gaan naar mij want ik zei het als eerste. En sowieso ben ik een moderator dus ik heb altijd gelijk. :+

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
Laten we het er gewoon op houden dat je de mach-eenheid niet kan gebruiken in de ruimte :)

edit:
En in plaats van hiermee bezig te zijn, zou ik beter eens starten met Discovery seizoen 2 :P Maar eerst nog Lucifer seizoen 3 uit kijken (beschouw dat maar als een guilty pleasure ;)). Legends of Tomorrow geef ik nu op na 2 seizoen, bij momenten erg zwak en het lijkt het qua sf nergens op. Al deed het me wel wat denken aan de serie Sliders uit de jaren '90.

Ik snap wel dat sommigen Discovery geen Stark Trek vinden, ik betreur ook de keuzes. Maar we mogen misschien niet klagen, er bestaat slechter :P Ik beschouw Discovery als een actie-sf in het Star Trek universum en probeer wat te negeren dat het een prequel betreft. Voorlopig blijf ik wel kijken. En als ik het iets luchtiger wil en een leuke hommage aan TOS/TNG, dan kijk ik wel The Orvill ;) Allemaal leuke tijdvullers totdat The Expanse en Game of Thrones terug starten ;)

Het enige wat ik een beetje vrees is dat ze met het Star Trek universum de superheldenseries achterna willen; veel verschillende gelijklopende spin-off series dus. Die mirror-Georgiou serie zit ik dus echt niet op te wachten.

D-Three wijzigde deze reactie 24-01-2019 22:39 (98%)

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:11
Ik vind de 2e van het seizoen een hele fijne.

Voor iedereen die discovery te weinig Start Trek vind (hoor ik niet bij) denk ik dat ze positiever zijn over deze aflevering. Ik vond dit classic trek.

• Ivysaur
  • Niet online
Ait. Tweede aflevering van seizoen 2 was een bijna Star Trek-waardig. Op een moment was het me iets te veel pewpewpew. Maar voor de rest, ja.
spoiler:
Nieuwe planeet verkennen, 'What if', enzo. Nu dat pewpewpew er nog uit.

Ivysaur wijzigde deze reactie 25-01-2019 15:23 (4%)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik had bijna pluspunten gegeven voor het feit dat het niet de redshirt was die eraan ging in de reddingsmissie van s02e01 ware het niet dat het vantevoren en geheel in lijn met de rest van de serie al overduidelijk was dat het de arrogante alpha-male was die eraan moest geloven. Ik probeer de serie heel hard niet door een gekleurde genderbril te zien maar het me wel erg lastig gemaakt door zonder uitzonderingen iedere keer weer die voorkeur bevestigd te zien. De boodschap dat vrouwen en mensen met een andere geaardheid of huidskleur gelijkwaardig zijn aan (blanke) mannen is prima en mag best uitgedragen (graag zelfs) worden door een van oudsher progressieve serie als StarTrek maar het had er wel iets minder dik bovenop mogen liggen nu doet het naar mijn idee afbruik aan de verhaallijn en maakt het allemaal wel erg voorspelbaar.

-36- wijzigde deze reactie 25-01-2019 16:41 (30%)

• HMC

HMC

Pluviophile

Waarom is het nog steeds nodig om "last time in Star Trek" (dikke minuut, ook met spul uit veel eerdere afleveringen) en "Next time in Star Trek" (volgens mij ook dikke minuut, maar die kijk ik nooit, want spoilers) iedere aflevering te blijven doen. :? Zeer irritant. :(

Voor de rest geinige aflevring.

Betaalde Kremlin-troll

• [Roland]
HMC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:03:
Waarom is het nog steeds nodig om "last time in Star Trek" (dikke minuut, ook met spul uit veel eerdere afleveringen) en "Next time in Star Trek" (volgens mij ook dikke minuut, maar die kijk ik nooit, want spoilers) iedere aflevering te blijven doen. :? Zeer irritant. :(

Voor de rest geinige aflevring.
Omdat er soms terug gegrepen wordt op (veel) eerdere gebeurtenissen en niet iedereen die in zijn hoofd heeft zitten. Skip recap en skip intro vind ik dan ook mooie toevoeging die Netflix biedt.

Netto zijn de afleveringen nog altijd veel langer dan bij de oude series. Het voordeel van niet vast zitten aan een uitzendschema. Recap tijd kost vanwege dat laatste dus ook geen tijd.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

[Roland] schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:39:
Het voordeel van niet vast zitten aan een uitzendschema.
STD is echter geen stream-only serie, dus ze zitten er weldegelijk aan vast. Daarom moeten we ook steeds een week wachten voor een nieuwe episode.

• [Roland]
.oisyn schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:48:
[...]

STD is echter geen stream-only serie, dus ze zitten er weldegelijk aan vast. Daarom moeten we ook steeds een week wachten voor een nieuwe episode.
Oh, ik dacht at CBS all access ook een streamingdienst was. Niet dus. Dan mogen de recaps van mij ook komen te vervallen :-)

edit: cbs all access is wel een streaming dienst. Hoe bedoel je dat het niet stream-only is? Wordt het ergens uitgezonden?

en nog een edit: Ik zie op netflix dat elke aflevering een andere lengte heeft. klopt dus wel wat ik zeg.recap e.d. heeft geen invloed op lengte van de aflevering.

[Roland] wijzigde deze reactie 25-01-2019 16:53 (26%)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

[Roland] schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Oh, ik dacht at CBS all access ook een streamingdienst was. Niet dus. Dan mogen de recaps van mij ook komen te vervallen :-)
I stand corrected, het is idd CBS All Access. Ik dacht dat hij ook gewoon in de CBS broadcast zat.
Gooi dan ook gewoon in een keer het hele seizoen online. En die mid season breaks slaan ook nergens op 8)7

.oisyn wijzigde deze reactie 25-01-2019 16:53 (13%)

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True