Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Star Trek: Discovery

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ik ben het eens dat je oude dingen moet laten rusten en wacht zeker niet op een vervolg op TNG. Maar een miniserie in het TNG-tijdperk zie ik wel zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:18
quote:
D-Three schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:03:
Ik ben het eens dat je oude dingen moet laten rusten en wacht zeker niet op een vervolg op TNG. Maar een miniserie in het TNG-tijdperk zie ik wel zitten.
Ik denk dat veel die-hard fans niet zaten te wachten op een 'vervolg' op TOS, in de vorm van TNG, met nieuwe acteurs en een nieuwe Enterprise. Maar de rest is geschiedenis zou ik zeggen ;)

Ik merk zelf ook wel dat ik heel snel anti of sceptisch ben, maar dat het uiteindelijk best kan meevallen.

Persoonlijke mening alert! Ik ben zelf echt een TNG-era fan. Toen ze met Enterprise begonnen in de 'tijd voor Kirk' leek me dat helemaal niks, maar uiteindelijk was Enterprise bijzonder vermakelijk (vanaf seizoen 3 dan). Toen ze met de reboot films begonnen over de 'jonge jaren van Kirk', toen dacht ik: bah, waarom niet TNG-era, maar uiteindelijk waren de films best prima. Discovery geldt een beetje hetzelfde voor (alleen is het verhaal van Discovery vrij ruk). Waar het mij blijkbaar om gaat is dat het modern genoeg oogt.

Ik vind de TOS-stijl gewoon niks. Het is naar moderne maatstaven te ouderwets en ik ben elke keer bang dat als ze over het TOS-era beginnen dat ze dan die stijl gaan aanhouden. Enterprise, Discovery en de reboot-films laten zien dat ze dat niet doen. TOS-era met een geüpdate, moderne look vind ik eigenlijk net zo cool als TNG-era moet ik zeggen. Het geeft natuurlijk wel wat continuity issues, maar hey, het is een televisieserie!

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:27

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben het volledig eens met Luuk, maar Discovery vind ik echt helemaal niets.
Het hele verhaal vond ik niets, maar goed, dat is nog niet zo erg. Het erge vond ik wel dat de karakters me echt niets deden. Vond ze allemaal maar irritant eigenlijk.

D3 Profile D3 XP Ladder

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:56
Voor we een mogelijke remake krijgen wil ik eerst zien hoe ze de Enterprise gaan aanpakken in Discovery. Als dat niet werkt, dan kunnen we zulke plannen beter opbergen.

Met al die productie-issues kan het wel zijn dat de serie niet langer dan 3 seizoenen overleeft, dat zou wel jammer zijn. En mss dat al die spinoffs ook de mist in gaan. Aankondigen is makkelijk maar wanneer komt het op het scherm, dat is de vraag.

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:39

OgWok

U.N.C.L.E.

quote:
Mad-Matt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:27:
......

Het hele verhaal vond ik niets, maar goed, dat is nog niet zo erg. Het erge vond ik wel dat de karakters me echt niets deden. Vond ze allemaal maar irritant eigenlijk.
Heb een aantal afleveringen gezien en het blijven, voor mij, sprekende poppen. Geen karakters. Er worden bakken geld gestoken in schmink en effects.

Geef mij maar Kirk, Spock, Picard, Data in een piepschuim decor ;)

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
OgWok schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:08:
[...]

Heb een aantal afleveringen gezien en het blijven, voor mij, sprekende poppen. Geen karakters. Er worden bakken geld gestoken in schmink en effects.

Geef mij maar Kirk, Spock, Pickard, Data in een piepschuim decor ;)
idd, mee eens. Er wordt veel te veel geleund op special effects en actie. Eigenlijk wil ik gewoon weer de oude Startrek terug, eigenlijk was het gewoon een SF-drama met wat actie en avontuur. En dat heeft 30 jaar lang prima gewerkt.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-03 12:12

Winkiller

De Mopperpot

quote:
quote:
Raymond schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:50:
Overtuigend acteerwerk? Kijk eens goed naar Patrick, in Star Trek en de genoemde films. Het is net alsof hij op het theaterpodium staat, ipv voor de camera :)

Winkiller wijzigde deze reactie 25-06-2018 11:17 (67%)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:06

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

quote:
Stewart is een shakespearean actor, dat is gewoon een feit (overigens een heel relevant filmpje voor de huidige discussie ;)). Maar dat is juist wat ik zo mooi aan hem vind. En waarom hij in American Dad ook zo geweldig is :P

En laten we zijn ALS ice bucket challenge niet vergeten:

Wat een baas :+

.oisyn wijzigde deze reactie 25-06-2018 11:34 (33%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ook leuk: the Borg........

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• D-Three
  • Nu online
quote:
Luuk1983 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:08:
[...]

Ik denk dat veel die-hard fans niet zaten te wachten op een 'vervolg' op TOS, in de vorm van TNG, met nieuwe acteurs en een nieuwe Enterprise. Maar de rest is geschiedenis zou ik zeggen ;)
Met vervolg op TNG bedoel ik terug de volledige oude crew. Dat moet niet. TNG kwam bijna 30 jaar na TOS, stel je voor dat ze destijds in plaats daarvan de TOS crew hadden terug gehaald... De laatste aflevering van TNG was ook bijna 25 jaar geleden.

Een miniserie rond Picard met af en toe een andere bekende kop zie ik wel zitten...

Een volledige post-TNG serie mag uiteraard wel :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:40

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

30 jaar na TNG zou prima zijn. Een keer weer vooruitgang ipv een veredelde flashback met hacks in de tijdlijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Señor Sjon schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:17:
30 jaar na TNG zou prima zijn. Een keer weer vooruitgang ipv een veredelde flashback met hacks in de tijdlijn.
precies dit. Het is op het moment mode om maar terug in de tijd te gaan.
Het lijkt me juist (zeker bij SF) tof om weer verder vooruit te gaan, je kan dan met zoveel wetenschappelijke speculaties gaan rommelen. Tijdreizen, transwarp verder uitdiepen, extra dimensies. Noem maar op.

Nog een puntje van kritiek (nu ik toch lekker bezig ben);
Ik vond Discovery ook te intens, er was niets luchtigs aan, niets rustig en geestig.

In de oudere series was er altijd wel een komische aflevering of iets geks. Dit was 1 verhaal met alleen maar aktie, spanning en serieus.

Mad-Matt wijzigde deze reactie 25-06-2018 13:43 (22%)

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die hadden met 23 afleveringen/seizoen ook tijd voor zoiets. Maar een karakter als de dokter uit Voyager vond ik altijd briljant. :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Seven of Nine vond ik briljant

The enemy within

• D-Three
  • Nu online
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:17:
Of ik begrijp jouw opmerking verkeerd of jij de mijne :P Met 30 jaar na TNG bedoeld ik effectief dat we nu ruim 30 jaar na de allereerste aflevering zijn of bijna 25 jaar na de laatste. Niet in het Star Trek universum zelf :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik bedoel beide als je nog iets met Picard wilt. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Lore (kwaadaardige broer van Data) en Picard als Borg: ook niet verkeerd!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
briljant is niet de term die ik voor Seven zou gebruiken O+

D3 Profile D3 XP Ladder

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bij voorkeur niks met Data, dat was zo ongeveer het meest tenenkrommende aan heel de show. :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Wesley Crusher was imo het meest tenenkrommende aan TNG

The enemy within

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-03 09:01

Lagune

Its time for warp

Beverly Crusher however.. O+

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:40
quote:
Salvatron schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:28:
Wesley Crusher was imo het meest tenenkrommende aan TNG
Die was echt te erg! En dan werd het altijd nog zo gebracht dat HIJ de oplossing bracht voor het probleem van de dag :r . Zelden zo'n irritant karakter meegemaakt in een serie.
quote:
Zijn moeder had idd een goed karakter ;)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat Lwaxana Troi bovenaan de lijst van cringeworthy performances staat. Ik denk dat dat personage tegenwoordig zelfs niet meer op het scherm te vertonen valt als wel erg stereotiep en stalkerig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Achteraf is stiekem best een hoop aan TNG tenenkrommend :P

Deanna met haar touchy feely new age "i sense strong emotions" gewauwel, Riker met zn vaak toch net iets te slick en creepy kop, Wesley en lwaxana.... brrrrrrr

Als ik zo terugdenk zijn denk ik Picard en Laforge de enige karakters die niet een overduidelijk awkward randje hebben

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ach, zie het in het tijdsbeeld van 30 jaar geleden. ;)

• vectormatic
quote:
Señor Sjon schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:09:
Ach, zie het in het tijdsbeeld van 30 jaar geleden. ;)
Oh zeker, en het blijft een goede serie, maar ik denk dat we met TNG precies in de range zitten waar het allemaal net te ver weg is om lekker te passen in het huidige aanbod, en net te dichtbij om als "historisch" gezien te worden en de awkwardness gewoon er bij hoort, zoals bij TOS wel het geval is ondertussen.

Heb laatste op netflix ook eens de krenten uit de TOS pap gevist, prima te doen zonder dat ik me aan van alles loop te irriteren, denk niet dat me dat bij een TNG aflevering met bijvoorbeeld Pulaski er in nog zou lukken :P

• D-Three
  • Nu online
quote:
vectormatic schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:08:
Als ik zo terugdenk zijn denk ik Picard en Laforge de enige karakters die niet een overduidelijk awkward randje hebben
Worf en O'Brien vielen toch ook mee? :)

Maar goed, daarom dus dat ze de TNG cast niet meer moeten laten opdraven. En aub ook geen Borg :P

• vectormatic
quote:
D-Three schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:56:
[...]

Maar goed, daarom dus dat ze de TNG cast niet meer moeten laten opdraven. En aub ook geen Borg :P
O'Brien wel denk ik, worf... is denk ik vooral super houterig

En idd, nu de hele TNG cast.... lijkt me inderdaad niet echt awesome

• algalid
Er lijkt toch iets aan de hand met een TNG remake: https://trekmovie.com/201...l-to-return-to-star-trek/

Brent Spiner ziet er wel echt oud uit, da's +50 jaar in vergelijking met de rest van de crew die je +30 jaar kunt doen.

Ze hebben nu een heel archief aan "Top embarrassing moments of TNG" pagina's om fouten te vermijden en dan zien we wel waar het eindigt. Was beter geweest als ze het lieten rusten.

• Thunderwing
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-03 21:40

Thunderwing

Mighty pirate!

quote:
quote:
Mad-Matt schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:38:
briljant is niet de term die ik voor Seven zou gebruiken O+
Ooohhhh, Seven of Mine . . . :P

Wat betreft TNG, de eerste twee seizoenen waren toch wel zwak. Dat komt voornamelijk ook door het grote aantal verhalen die nog voor phase II op de plank lagen van zo’n 15 jaar daarvoor. Pas na het overlijden van Mr. Roddenberry himself, kon de serie groeien en vanaf seizoen 3 was dat duidelijk te merken. De verhalen werden in grote lijnen beter en ook karakters konden verder uitgediept worden. Het is ook aan Michael Dorn grotendeels te danken dat de Klingons werden uitgediept dan alleen maar als ‘bad guys’ gebruikt werden. Vooral DS9 heeft daar goed gebruik van kunnen maken, alleen jammer dat Voyager een beetje heeft laten liggen . . .
quote:
algalid schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:46:
Brent Spiner ziet er wel echt oud uit, da's +50 jaar in vergelijking met de rest van de crew die je +30 jaar kunt doen.
Die is er ook te oud voor. Het kan wel, maar met motion capture. Anders zou ik Data niet doen . . .

Thunderwing wijzigde deze reactie 27-06-2018 09:27 (14%)

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
D-Three schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:56:
[...]

Mr Woof? _O- :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Albantar
  • Laatst online: 23:16

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Modbreak:
Zullen we het weer over Discovery hebben, en niet over The Next Generation of andere ST-series?

Albantar wijzigde deze reactie 27-06-2018 15:12 (10%)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002

Rannasha

aka "Species5618"

De trailer van seizoen 2 van Discovery is uit. Bekijk hem hier. S2 zal pas in 2019 uitkomen. Niet geheel onverwacht.

Daarnaast is bekend gemaakt dat de rol van first officer van de Enterprise, een karakter dat enkel bekend is als "Number One" zal worden gespeeld door Rebecca Romijn (bron). Onbekend is hoe groot deze rol zal zijn. Waarschijnlijk vrij klein.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:49
Wel aardige trailer. Maar om heel eerlijk te zijn.
spoiler:
Waarom moeten ze spock er nou weer bij betrekken?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:24

sjaool

Every life should have 9 cats

Scheelt weer een klik. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11-03 20:24

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Awesome! En zin in!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

De trailer ziet er leuk uit. Hopelijk hebben ze zich de kritieken van het eerste seizoen aangetrokken en komen ze nu met een seizoen wat gewoon "leuk" is om te kijken, zonder dat we tenenkrommend voor de buis zitten, omdat menig 'established Trek lore' rigoureus de deur werd uitgesmeten . . .

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• Luuk1983
Trailer ziet er an sich goed uit en ik ben wel fan van een 'mysterie'. Star Trek gaat after all over verkennen.

Daarentegen zie ik ook wel weer een hoop actie waarvan ik het idee heb dat het allemaal weer iets te overdreven is, maar dat zal moeten blijken. En Spock er bij betrekken...meh, ik moet nog maar zien of ze dat op een goede manier doen. Het valt - net als de introductie van de Enterprise - nogal een zwaktebod. De grens tussen cameo/retro/fan pleasen en goedkoop scoren liggen dicht bij elkaar. Maar dat wacht ik af.

Ik heb er -ondanks dat ik meestal kritisch ben- absoluut zin in en ik hoop oprecht om aangenaam verrast te worden!
quote:
Thunderwing schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:20:
De trailer ziet er leuk uit. Hopelijk hebben ze zich de kritieken van het eerste seizoen aangetrokken en komen ze nu met een seizoen wat gewoon "leuk" is om te kijken, zonder dat we tenenkrommend voor de buis zitten, omdat menig 'established Trek lore' rigoureus de deur werd uitgesmeten . . .
Ik heb op zich niet zoveel problemen om een nieuwe twist aan een serie te geven en artistieke vrijheden te nemen ten op zichtte wat er geweest is. Mijn probleem is dat het gewoon bagger geschreven is op sommige momenten.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Mijn grootste bezwaar is is dat het geen afzonderlijke afleveringen meer zijn zoals in TNG, Voyager, DS9.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 19:09

HMC

Pluviophile

@Thorgrem Errrmmm, als er iets "anders" was aan DS9 was het wel dat het een continu verhaal is. Ok, ze sprongen soms van hot naar her, maar het ging om een voortschrijdend verhaal. Een prachtig verhaal, trouwens. :D

Zo ook in de andere series. Er is een verhaallijn. Die heb ik in STD nog niet kunnen ontdekken. :+

Ook ik vond STD in het eerste seizoen maar weinig, alhoewel, OMDAT het ST is ben ik het wel blijven kijken.
De trailer is waarschijnlijk een samenvatting van het hele tweede seizoen, dus loop vooral niet te warm over hoe het action packed zal zijn. :P

Maar toch, ik zal het zeker weer kijken. Zo ook The Orville. :D

Ondertussen zit ik weer lekker in TNG, na TOS weer af te hebben. En over een kleine twee maanden als TNG weer klaar is ga ik weer verder met DS9 en VOY. Dat zijn series waar ik gewoon nooit genoeg van zal kunnen krijgen.

HMC wijzigde deze reactie 23-07-2018 16:43 (6%)

Betaalde Kremlin-troll

• algalid
De trailer ziet er veelbelovend uit ondanks de recente switches van het productieteam. Het ziet er wel naar uit dat er meer funny blurbs in zitten ITT het donkere in het eerste seizoen. De CW tienerserie soundtrack vond ik wel minder maar dat komt wss niet in de reeks zelf.

spoiler:
Waar is Michelle Yeoh? Of heb ik een seconde screenshot gemist.

• Luuk1983
Het valt me trouwens op dat Pike in eerste instantie meer een TOS-style geel uniform aanheeft (in ieder geval als hij aan boord komt van de Discovery), maar dat hij verder in de trailer het blauwe Discovery-uniform aan heeft. Ze hadden het er al over dat ze meer uitleg zouden geven over de uniformen en meer de plek in canon zouden gaan verduidelijken, dus dat zou het kunnen zijn.

• D-Three
  • Nu online
Inderdaad, waarom Spock er weer bij halen... Alsof de ruimte niet groot genoeg is voor anderen? We shall see...
quote:
algalid schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:02:
spoiler:
Waar is Michelle Yeoh? Of heb ik een seconde screenshot gemist.
Het was toch redelijk duidelijk dat die er (voorlopig) niet meer bij is?
quote:
Luuk1983 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:13:
Het valt me trouwens op dat Pike in eerste instantie meer een TOS-style geel uniform aanheeft (in ieder geval als hij aan boord komt van de Discovery), maar dat hij verder in de trailer het blauwe Discovery-uniform aan heeft. Ze hadden het er al over dat ze meer uitleg zouden geven over de uniformen en meer de plek in canon zouden gaan verduidelijken, dus dat zou het kunnen zijn.
I'm here to take command, zegt hij. En het lijkt er op dat hij er wel even bij zal zijn dus zo verwonderlijk lijkt het mij dan niet dat hij een Disco-uniform aan heeft? Vreselijke afkorting :P

D-Three wijzigde deze reactie 24-07-2018 23:18 (9%)

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
Damn, had hem bijna niet herkend.
Vond hem in Hell of Wheels een stuk meer badass

Acties:
  • +3Henk 'm!

• algalid
quote:
D-Three schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:13:
Het was toch redelijk duidelijk dat die er (voorlopig) niet meer bij is?

Ik veronderstel dat de actrice voorlopig andere engagementen heeft, ik zal haar missen.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:37
quote:
algalid schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:27:
[...]

Ik veronderstel dat de actrice voorlopig andere engagementen heeft, ik zal haar missen.
Dat is dan wel heel cool. Jammer dat juist dit eruit is gehaald.

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:03

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Zo, ik heb nu ook het eerste seizoen helemaal gezien en ben helaas ook niet heel erg enthousiast. Vooral door de al veel genoemde rare story line en de acteurs/karakters die bij mij totaal niet overkomen. Hopelijk wordt dat in het 2e seizoen allemaal wat beter, we wachten het rustig af.

Maar wat ik vooral mis is het totale gebrek aan humor, ik heb werkelijk helemaal niemand ooit zien lachen of plezier zien hebben in hun werk of leven aan boord van het schip. Iedereen lijkt chagrijnig en altijd serieus....

Plus dat je helemaal ook geen karakters hebt waar we als kijker om kunnen lachen zoals Data met zijn taal en woorden misverstanden, Neelix met zijn "blunders in de keuken", Quark die denkt slim te zijn maar de zaken toch weer verkeerd aanpakt en uiteraard niet te vergeten de Dokter.

Dit soort figuren heb ik echt gemist, ik hoop van harte dat daar met seizoen 2 wat verandering in komt!

Specs

• HMC

HMC

Pluviophile

Reken er maar niet op, @bvk :P
Dat is allemaal te "Apu uit The Simpsons"...
Stigmatiserend, whatever-foob en what-not.

Betaalde Kremlin-troll

• algalid
Uit de trailer van seizoen 2 lijkt de fun er terug in te komen, niveau Neelix. Ik weet nu niet of dat goed of slecht is :)

• bvk

bvk

quote:
HMC schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:03:
Reken er maar niet op, @bvk :P
Dat is allemaal te "Apu uit The Simpsons"...
Stigmatiserend, whatever-foob en what-not.
Dat zou echt jammer zijn. En ik kan me ook niet voorstellen dat bijvoorbeeld de meest recht geaarde kapitalist ooit boos zou kunnen worden op de manier waarop de Ferengi gepresenteerd worden.

Zonder die humor en de draak steken met bepaalde zaken wordt het zo saai....

Specs

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:32

-36-

Trust me. I'm an amateur

quote:
bvk schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

Dat zou echt jammer zijn. En ik kan me ook niet voorstellen dat bijvoorbeeld de meest recht geaarde kapitalist ooit boos zou kunnen worden op de manier waarop de Ferengi gepresenteerd worden.

Zonder die humor en de draak steken met bepaalde zaken wordt het zo saai....
Kapitalisten niet, maar sommige meenden er een soort karakterikale space-joden in te herkennen. :S

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:15

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
Thorgrem schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:06:
Mijn grootste bezwaar is is dat het geen afzonderlijke afleveringen meer zijn zoals in TNG, Voyager, DS9.
Voyager was toch ook 1 lang verhaal? (Hoe komen we in hemelsnaam weer terug naar de aarde?!) Maar ze namen daar wel royaal de tijd voor :+

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• Lagune
  • Laatst online: 20-03 09:01

Lagune

Its time for warp

ben zelf meer een fan van 1 verhaal, a la Babylon5, god wat was dat een machtige serie zeg

die intro van s5, goosebumps

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-03 22:19
Twitter van Patrick Stewart

Patrick Stewart die bevestigd dat hij de rol van Jean Luc Picard weer oppakt.
Ik ben heel benieuwd.

Nu al die verschillende Star Trek series gaan draaien misschien de topic titel aanpassen zodat als Patrick Steward niet in Discovery gaat spelen dit bericht toch ontopic is :-)

• Webgnome
quote:
[Roland] schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:49:
Twitter van Patrick Stewart

Patrick Stewart die bevestigd dat hij de rol van Jean Luc Picard weer oppakt.
Ik ben heel benieuwd.

Nu al die verschillende Star Trek series gaan draaien misschien de topic titel aanpassen zodat als Patrick Steward niet in Discovery gaat spelen dit bericht toch ontopic is :-)
Patrick Steward gaat natuurlijkwijs niet in Discovery spelen. Dan klopt er van de timeframe al helemaal geen drol meer. En als het wel gebeurt ben ik heel benieuwd hoe ze het gaan recht draaien.
quote:
algalid schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:44:
Uit de trailer van seizoen 2 lijkt de fun er terug in te komen, niveau Neelix. Ik weet nu niet of dat goed of slecht is :)
Heb eigenlijk nooit begrepen wat er zo mis is met Neelix. Zo heel veel screentime heeft ie niet (op een aantal eigen afleveringen na) en het zorgt voor een luchtige sfeer waarin het duidelijk is dat altijd maar op een spaceship leven niet alleen maar gevuld kan zijn met 'that's an order'.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:45
quote:
bvk schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:54:
Maar wat ik vooral mis is het totale gebrek aan humor, ik heb werkelijk helemaal niemand ooit zien lachen of plezier zien hebben in hun werk of leven aan boord van het schip. Iedereen lijkt chagrijnig en altijd serieus....
Ik vond het geen leuke serie om te kijken, maar dat heb ik eigenlijk niet echt gemist.
Vergeet niet dat het zich afspeelt in de tijd dat ze in oorlog waren met de Klingons. Toch?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

quote:
Webgnome schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:05:
[...]

Heb eigenlijk nooit begrepen wat er zo mis is met Neelix.
Hij was een beetje de Jar Jar Binks van het Star Trek universum. Gelukkig evolueerde het karakter wel.

It takes two fools to argue.

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

quote:
[b][message=56035125,noline]Hij was een beetje de Jar Jar Binks van het Star Trek universum. Gelukkig evolueerde het karakter wel.
Jar Jar was erger, zeker in The Phanton Menace. Die was echt geschreven om "leuk" te zijn. In latere films was 'ie gelukkig wat afgezwakt, maar het beste zou nog geweest zijn dat de Gungans een gelijkwaardig ras was gebleven binnen de Star Wars universum . . .

• HMC

HMC

Pluviophile

quote:
XWB schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Hij was een beetje de Jar Jar Binks van het Star Trek universum. Gelukkig evolueerde het karakter wel.
Die mag je uitleggen. Neelix was in het begin bezig met het helpen bevrijden van z'n geliefde. Daarna was er een soort "moral officer"-achtig iets, en er zijn zelfs best wel sterke afleveringen met hem.
Totaal niet te vergelijken met SW-sidekick-éénsdagsvliegen.

Betaalde Kremlin-troll

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik vind nog altijd die Darth Jar Jar theory mooi, what could have been :Y

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Met de aankondiging dat CBS de Star Trek franchise verder wil uitbreiden, heb ik maar even een algemeen topic aangemaakt wat allang op de planning stond:
[Algemeen][Star Trek] Nieuws, achtergronden en informatie
Hij is nog under construction, als mensen mee willen helpen of aanvulling hebben of dit al voldoende vinden (kan ook :) ), laat maar weten.

Op deze manier kunnen we dit topic on-topic houden over Star Trek: Discovery :)

Climate dashboard

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:

Dit soort figuren heb ik echt gemist, ik hoop van harte dat daar met seizoen 2 wat verandering in komt!
Dat is toch de bedoeling van de ditzy roomie?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Jorgen
quote:
Zo, ik heb nu ook het eerste seizoen helemaal gezien en ben helaas ook niet heel erg enthousiast. Vooral door de al veel genoemde rare story line en de acteurs/karakters die bij mij totaal niet overkomen. Hopelijk wordt dat in het 2e seizoen allemaal wat beter, we wachten het rustig af.

Plus dat je helemaal ook geen karakters hebt waar we als kijker om kunnen lachen zoals Data met zijn taal en woorden misverstanden, Neelix met zijn "blunders in de keuken", Quark die denkt slim te zijn maar de zaken toch weer verkeerd aanpakt en uiteraard niet te vergeten de Dokter.

Tilly?
quote:
Lagune schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:04:
ben zelf meer een fan van 1 verhaal, a la Babylon5, god wat was dat een machtige serie zeg

[video]
Het zal het tijdsbeeld zijn, maar zo'n onsamenhangende trailer kan tegenwoordig echt niet meer ;)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
HMC schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

Die mag je uitleggen. Neelix was in het begin bezig met het helpen bevrijden van z'n geliefde. Daarna was er een soort "moral officer"-achtig iets, en er zijn zelfs best wel sterke afleveringen met hem.
Totaal niet te vergelijken met SW-sidekick-éénsdagsvliegen.
Klopt, maar hij was wel net zo irritant. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• bvk

bvk

quote:
kmf schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:05:
[...]

Dat is toch de bedoeling van de ditzy roomie?
Van de wat???

@Jorgen

Ik vind Tilly niet grappig of zo, tenzij je op dat naïeve gedag doelt. Nee, ik bedoel scenes zoals met Data die niet wist wat een speurneus was, Picard dat uitlegt en je in de volgende scene Data ineens Sherlock Holmes ziet vertolken :P

Dát is de humor die ik mis in ENT en DIS....

Specs

• Jorgen
quote:
bvk schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Van de wat???

@Jorgen

Ik vind Tilly niet grappig of zo, tenzij je op dat naïeve gedag doelt. Nee, ik bedoel scenes zoals met Data die niet wist wat een speurneus was, Picard dat uitlegt en je in de volgende scene Data ineens Sherlock Holmes ziet vertolken :P

Dát is de humor die ik mis in ENT en DIS....
Dat was wel ongeëvenaard in de serie, denk ik.
Alhoewel we natuurlijk niet moeten kopiëren, want dat gaat denk ik ook niet werken.
Data had in zijn eentje ook niet gewerkt, denk ik, maar juist de interactie met Picard, Geordie, Worf en Riker was heel goed gedaan.

Tilly en Michael hebben wel een soort band waarin potentie zit qua humor en verhaal. Wellicht groeit het nog. En anders wellicht onbedoeld van Saru als zijn angst en serieusheid voor wat komisch zou gaan zorgen.

Ben sowieso wel heel erg benieuwd naar waar DIS en de Picard-serie naartoe zullen gaan.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:01
quote:
Jorgen schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:10:

Het zal het tijdsbeeld zijn, maar zo'n onsamenhangende trailer kan tegenwoordig echt niet meer ;)
Erger nog: dat is niet een trailer, maar de opening credits van iedere aflevering van seizoen 5 van die serie. Je moest ook heel veel weten van wat er in de afgelopen seizoenen allemaal was gebeurd om seizoen 5 een beetje te snappen, dus wellicht waren deze opening credits wel pure noodzaak :+

Dat is ook het verschil tussen B5, The Expanse en Battlestar Galactica (de remake) enerzijds en monster-of-the-week-series als TNG anderzijds. Ik bedoel: bij TNG kwamen we er pas in de laatste aflevering van het laatste seizoen achter dat er eigenlijk één lang plot was over alle seizoenen heen:
spoiler:
de beoordeling van de mensheid door Q

Dat gezegd hebbende is TNG wel mijn favoriete Star Trek.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:47
quote:
Lagune schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:04:

[video]
Echt he!! Zo groots en episch, zulke toffe karakters. Paar jaar geleden nog weer eens helemaal gezien. Zo worden ze niet meer gemaakt ;(

• Heroic_Nonsense
quote:
Mutatie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 01:30:
[...]

Echt he!! Zo groots en episch, zulke toffe karakters. Paar jaar geleden nog weer eens helemaal gezien. Zo worden ze niet meer gemaakt ;(
Zeker! B5 staat hoog op mijn lijst (het hielp ook dat ik aan al mijn vrienden kon vertellen dat dat echt met een Amiga was gemaakt... en dan "vergeten" om erbij te vertellen dat het alleen voor seizoen 1 opgaat en niet zeggen dat mijn stock A1200 daartoe niet in staat was natuurlijk).

Helaas sta ik in mijn vriendenkring alleen met deze mening :( Voor de rest geldt:

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

quote:
Mutatie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 01:30:
Ik heb het een paar jaar terug ook helemaal weer gezien en ik moet toch zeggen dat er mindere afleveringen er her en der tussen zaten. Seizoen 4 vond ik toch wel de beste, omdat in eerste instantie er geen seizoen 5 zou komen en dus het hele verhaal in seizoen 4 afgemaakt moest worden. Daar was geen ruimte meer voor nonsens "probleem van de week" afleveringen . . .

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:01
Vanaf volgende week donderdag komt er maandelijks een shorts:
https://www.tor.com/2018/...titles-synopses-airdates/
Benieuwd wat ze er van maken :)

• CopyCatz
  • Laatst online: 22:39
Wow. Deze thread gaat echt alle kanten uit. But then again, het "plot" van Discovery ook. Ik neem aan dat die shorts bedoeld zijn om het verhaal een beetje een consistente richting uit te duwen en het train wreck van s1 te doen vergeten.

CopyCatz wijzigde deze reactie 26-09-2018 15:37 (45%)

• algalid
Helaas voor ons zullen we de shorts niet te zien krijgen via Netflix. Of ze ergens anders te koop zullen zijn betwijfel ik, CBS is niet echt bezig met wat zich buiten Amerika afspeelt.

https://www.tvwise.co.uk/...ks-not-coming-to-netflix/

Hoe kort is zo'n short? 5, 10 of 20 minuten?

algalid wijzigde deze reactie 02-10-2018 10:30 (22%)

• Luuk1983
algalid schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:29:
Helaas voor ons zullen we de shorts niet te zien krijgen via Netflix. Of ze ergens anders te koop zullen zijn betwijfel ik, CBS is niet echt bezig met wat zich buiten Amerika afspeelt.

https://www.tvwise.co.uk/...ks-not-coming-to-netflix/

Hoe kort is zo'n short? 5, 10 of 20 minuten?
Uit je eigen gelinkte artikel:
Each of the four shorts run ten to fifteen minutes in length and will center on a key character, including familiar faces from Discovery.

• algalid
Luuk1983 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:16:
Uit je eigen gelinkte artikel:

...fifteen minutes...
Ah, had over het paragraaf gezien waar vooral veel namen in stonden. Met allerlei tierlantijntjes is dat dus 11 minuten content.

• Heroic_Nonsense
Erg jammer dat we dit moeten missen; soms voegt dergelijke content wel wat toe aan de beleving.

Misschien krijgen we het als extra's als er ooit een boxset van de serie uitkomt.

• algalid
@Heroic_Nonsense Een van de beste toevoegingen vond ik een deleted after credits scene over Empress Giorgiou die enkel 4 minuten duurt, maar het had toch een impact. Als het echte character building is waar een jonge Tilly inspiratie vindt om Starfleet te vervoegen, dan ben ik minder enthousiast. (Real) Lorca, Stamets en Culber zou wel nog leuk zijn.

• nickbock
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-03 11:57
Er zijn al korte samenvattingen van de shorts:

spoiler: Short Treks: Runaway
Onboard the U.S.S. Discovery, Ensign Tilly encounters an unexpected visitor in need of help. However, this unlikely pair may have more in common than meets the eye.

spoiler: Short Treks: Calypso
After waking up in an unfamiliar sickbay, Craft finds himself on board a deserted ship, and his only companion and hope for survival is an A.I. computer interface.

spoiler: Short Treks: The Brightest Star
Before he was the first Kelpien to join Starfleet, Saru lived a simple life on his home planet of Kaminar with his father and sister. Young Saru, full of ingenuity and a level of curiosity uncommon among his people, yearns to find out what lies beyond his village, leading him on an unexpected path.

spoiler: Short Treks: The Escape Artist
Harry Mudd back to his old tricks of stealing and double-dealing, finds himself in a precarious position aboard a hostile ship — just in time to try out his latest con.

• algalid
Voor de geïnteresseerden de eerste trailer voor seizoen 2 is uit (na de teaser):
YouTube: Star Trek: Discovery Season 2 NYCC Trailer | Rotten Tomatoes TV

Ik raad aan om enkel te kijken als je spoilers wilt, de meeste series trailers geven niet veel weg, maar hier krijg je toch wel enkel "gasp" moments. Dus het is niet voor iedereen geschikt!

spoiler:
Daar is Michelle Yeoh dus...

• MazeWing
  • Laatst online: 18:42

MazeWing

passionate & cynical

Zojuist de trailer gekeken en kijk erg uit naar het volgende seizoen. Hopelijk weten ze dit keer het tempo en het plot beter uit te smeren over het seizoen. Ik heb echt geen zin in weer zo'n clusterfuck de laatste paar afleveringen...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• D-Three
  • Nu online
Ziet er goed uit maar veel te geavanceerd voor die periode. Maar ik ga er mij niet teveel vragen bij stellen en gewoon kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 05:11

Radeon

Today is a good day to die

D-Three schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:24:
Ziet er goed uit maar veel te geavanceerd voor die periode. Maar ik ga er mij niet teveel vragen bij stellen en gewoon kijken.
Tja te geavanceerd, ze kunnen moeilijk nog met diskette's rond gaan lopen op Discovery.

It's never easy.....

• algalid
De tweede trailer is uit (gaat verder op spoilers van de eerste, heb maar een redelijk neutrale shot genomen):

• MazeWing
  • Laatst online: 18:42

MazeWing

passionate & cynical

Gisteren de nieuwe trailer gezien en kijk er nog steeds erg naar uit! Wel vind ik Spock er maar raar uitzien. Ook zijn manier van praten is wat meer menselijker en voorzien van meer emoties dan enkel het rationele. Zachary Quinto zette mijns inziens een zeer goede Spock neer, dus de lat ligt redelijk hoog...

Los van Spock ziet het er allemaal goed uit. Wel hoop ik zo dat ze geleerd hebben van seizoen 1 en ze het verhaal beter hebben uitgestippeld hebben. Ik zit namelijk niet weer te wachten op een flinke opbouw van iets, wat vervolgens op de meest amateuristische manier binnen 2 afleveringen om zeep wordt geholpen. Kwaliteit > kwantiteit!

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:16

Martinspire

Awesomeness

algalid schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:54:
De tweede trailer is uit (gaat verder op spoilers van de eerste, heb maar een redelijk neutrale shot genomen):

[YouTube: STAR TREK: DISCOVERY Season 2 Official Trailer (HD) Anson Mount Series]
Geldt die 17 januari ook voor ons (op Netflix)? Of is dat dan de 18e oid? En dan weer wekelijks een aflevering denk ik?
Komt op zich wel uit, dan is Dakar net afgelopen :P

Martinspire wijzigde deze reactie 16-12-2018 23:35 (10%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Kijkende naar Discovery als Star Trek, dan heb ik er weinig zin in.
Kijkende naar Discovery als gewoon een niet-Star Trek serie, dan heb ik er best wel zin in.

Maar ik heb veel meer zin in het nieuwe seizoen van The Orville. :)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:35

Spooksel

Spooksel!

Wildfire schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:38:
Kijkende naar Discovery als gewoon een niet-Star Trek serie, dan heb ik er best wel zin in.
Echt, kunnen we dit soort gemekker niet gewoon eens achter ons laten?

Discovery IS Star Trek! Deal with it. Het draagt de Star Trek naam, is officieel onderdeel van de franchise en gewoon een geaccepteerd onderdeel van de prime tijdlijn.

Het is geen losstaande sci-fi, het is geen Orville, het is Star Trek!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:36
Trailer ziet er veel belovend uit, ik kijk er naar uit!

"That's what I do. I drink and I know things."

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

Wildfire schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:38:
Ik moet zeggen dat ik er niet eens op zit te wachten, wat ik met andere series wel had (BSG, HoC, WW, GoT). Misschien kijk ik het wel, maar na een teleurstellend 1e seizoen, mis ik de 'drive' om seizoen 2 te gaan kijken straks . . . :/ :/

• Webgnome
Thunderwing schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:04:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er niet eens op zit te wachten, wat ik met andere series wel had (BSG, HoC, WW, GoT). Misschien kijk ik het wel, maar na een teleurstellend 1e seizoen, mis ik de 'drive' om seizoen 2 te gaan kijken straks . . . :/ :/
sluit mij hierbij aan. De tweede trailer kan mij ook niet heel vee boeien eerlijk gezegd. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat het weer een nieuwe JJ Abrams Star Trek film was..

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:18

Nikeo

1 van de Nehn?

Ik heb het eerste seizoen gekeken en ik vond het zo nu en dan aardig maar nooit echt heel leuk worden. Ik zal wel in oude tijden blijven hangen en het ligt vast aan mijn vastgeroeste geest (32) maar ik houd toch meer van het statische, protocollaire en hiërarchische star trek met avonturen per 1 of twee afleveringen. Avonturen waar per keer een epic natuurkundige theorie wordt behandeld of een fenomeen of sci fi concept centraal staat. Vind ik gewoon leuker. Zoals in Voyager bijvoorbeeld.

Niet dat ik daar fan was van elk personage maar dat vond ik echt leuk.(Van Harry en Tom werd ik vrij moe, prima jongens hoor maar vaak het zelfde gedoe) Discovery vind ik te modern, te impulsief en te 'losjes'. Het is hollywoodpulp, sorry. Ik erger me alleen al aan hoe respectloos voor rangen en protocollen de hoofdpersonen met kapiteins en admiraals omgaan. Wacht aub enigszins op je beurt tot je wat zegt en doe alsjeblieft wat minder vaak impulsieve acties die tegen de chain of command in gaan. In mijn toekomstbeeld zie ik gewoon liever dat de eeuwenoude tekortkomingen in het menselijke karakter eindelijk opgelost zijn ipv dat er nog steeds als een ongeorganiseerde roedel honden getracht wordt een missie te volbrengen. Een beetje structuur en efficiëntie in je organisatie aub. Het mag best een mooi weer show zijn. Dus ik connect vrij slecht met de moderne star trek maar de cgi beelden vind ik wel echt te gek dus ik ga het wel kijken ben ik bang.

Nikeo wijzigde deze reactie 17-12-2018 17:53 (7%)

Suddenly I see the doors open. I have the keys

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:45
Is dat nou een opplakbaard of heeft die acteur er gewoon geen hoofd voor? Wat een gekke keuze weer :N is dat niet zo ongeveer de eerste bebaarde Vulcan in de serie?

Verder vind ik de trailer weer veel te flashy. Seizoen 1 ben ik mee gestopt toen ze in die andere dimensie kwamen.

Pluspuntje is wel dat ze wat gaan doen met Captain giorgiou. Ik vond de eerste scene uit de eerste aflevering veel potentie hebben en baalde dat het een andere kant op ging. Nou denk ik niet dat dat beter is in het 2e seizoen, maar wel goed om te zien dat dat karakter niet in de vergetelheid raakt.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Spooksel schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:24:
Echt, kunnen we dit soort gemekker niet gewoon eens achter ons laten?

Discovery IS Star Trek! Deal with it. Het draagt de Star Trek naam, is officieel onderdeel van de franchise en gewoon een geaccepteerd onderdeel van de prime tijdlijn.

Het is geen losstaande sci-fi, het is geen Orville, het is Star Trek!
Op papier wel ja. :>

Maar goed, ik ben het wel met je eens. Na alle teleurstelling van het eerste seizoen wil hier gewoon positief in gaan en het een eerlijke kans geven. Als ik de trailers zo bekijk dan zie ik naast slechte grappen en slecht acteren (wat beide een beetje bij sci-fi hoort) ook veel actie en gave shit langs komen.
Als ze dat dan ook nog een beetje knap en geloofwaardig aan elkaar schrijven dan zie ik niet waarom ik mij niet met het tweede seizoen zou kunnen vermaken. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• algalid
De afleveringen zullen volgens Netflix-Nederland verschijnen op 18 januari en dan elke week opnieuw. Normaal is dat rond 9-10u 's morgens.

Ik las dat ze na de kritiek op de "te donkere sfeer" nu de goofy toer op gaan om het wat lichter te maken. Het ziet er eerder naar uit dat het wat droge Stamets humor zal zijn. Een holodeck avontuur loert altijd om de hoek waar ze ineens cowboy zijn...

• vectormatic
algalid schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:16:
De afleveringen zullen volgens Netflix-Nederland verschijnen op 18 januari en dan elke week opnieuw. Normaal is dat rond 9-10u 's morgens.

Ik las dat ze na de kritiek op de "te donkere sfeer" nu de goofy toer op gaan om het wat lichter te maken. Het ziet er eerder naar uit dat het wat droge Stamets humor zal zijn. Een holodeck avontuur loert altijd om de hoek waar ze ineens cowboy zijn...
Jammer, ik kon de donkere sfeer (Lorca!) en oorlog met de klingons wel waarderen, enige kritiekpuntje van mijn kant is dat ze de obligate "evil twin universe" aflevering niet hadden hoeven oprekken tot het halve seizoen..

Ik laat de trailers voorlopig even links liggen, maar ik hoop toch wel dat er een overtuigende vijand wordt neergezet, misschien tijd voor de Romulans?

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Vind het de slechtste Star Trek-serie uit de hele franchise. Al vond ik de eerste drie seizoenen van Next Generation erg saai, vergeleken met de rest van NG. Discovery heeft het gewoon net niet. Te donker, te raar, te Hollywood-achtig, SJW-gehalte, die #metoo er door heen gedrukt enzo.

Voyager en Enterprise allebei het hoogtepunt van de franchise, met Original series als een knipoog naar post-WW2 en het begin van de 'televisie'

Ivysaur wijzigde deze reactie 28-12-2018 16:19 (17%)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Star trek Discovery doet me erg aan Enterprise denken. Zowel in Enterprise als in Discovery heb je een parallel universum waarin het aardse keizerrijk een hoop ongure streken uithaalt.

The enemy within

• D-Three
  • Nu online
LA-384 schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:05:
is dat niet zo ongeveer de eerste bebaarde Vulcan in de serie?
Mirror Sarek heeft een baard

D-Three wijzigde deze reactie 29-12-2018 02:24 (4%)

• sebastius
  • Laatst online: 16:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Salvatron schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:22:
Star trek Discovery doet me erg aan Enterprise denken. Zowel in Enterprise als in Discovery heb je een parallel universum waarin het aardse keizerrijk een hoop ongure streken uithaalt.
jup klopt ook want ze hebben de Enterprise parallel universum verhaallijn gebruikt :)

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Nog ca. twee weekjes en Discovery begint weer. En voor diegenen onder ons die ook The Orville kijken, die is ondertussen al begonnen. Weer genoeg SF zo de komende tijd :)
Salvatron schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:22:
Het Mirror Universe maakten we als eerste kennis mee in DS9 natuurlijk. Enterprise borduurde daar op voort (of eigenlijk, vooraf borduren :P).

Wildfire wijzigde deze reactie 31-12-2018 08:30 (56%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True