Axelfoley007 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:09:
[...]
Prima mogelijk in mijn ogen, kans is groot dat hij samen met Michelle Yeoh een flinke duit kosten ten opzichte van de rest van de kliek. Kan prima zijn dat deze deze 2 vooral gebruikt hebben om de serie (met diverse andere zaken natuurlijk) van de grond af te krijgen/ een extra boost proberen te geven. Nu dat is gedaan kan het stokje over worden gedragen naar de huidige characters of eventuele nog nieuw te introduceren characters.
Ik denk dat ze voorlopig zo niet volledig uit beeld zijn, wellicht nog een gast rol in de toekomst of een flashback maar daar blijft het bij.
Zit wat in eigenlijk ja. Tenslotte moeten al die vuurvliegjes ook betaald worden ...
spoiler:Ik ben zo stom geweest om toch nog eens een After Trek (aanrader voor iedereen die twijfelt over het geforceerde hoge SJW-gehalte van STD) op de achtergrond aan te zetten en Isaacs zei zelf dat hij definitief opgehoepeld is. Uiteraard met een klein hintje naar een toekomstig gastoptreden of zoiets ... En in een eerder aangehaald artikel staat ook dat hij druk is met een andere serie
Hij is nu in ieder geval aardig ge-"avada kedavra"-d

Hij weer?

Martinspire schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:06:
Ik vind het prima Star Trek. Ik denk dat velen vergeten hoe veel afleveringen van de oude serie in elkaar zaten en hoe weinig progressie in die afleveringen zaten. Ja er werd meer geluld, maar dat was meer omdat het CGI-budget ontoereikend was. Bovendien is er wel degelijk ontdekking, maar dan vanuit een nieuwe hoek bekeken. En waarom heeft iedereen er zo'n probleem mee dat ze de geschiedenis uit de doeken doen en belangrijke momenten herleven die allesbepalend waren voor de toekomst van Star Fleet en de Federation? Ontdekkingsreizen draaien niet alleen om nieuwe planeten en nieuwe aliens. De ontwikkeling en ontdekking van de Federation vind ik persoonlijk net zo interessant.
Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met de serie en ga dat ook met het nieuwe seizoen doen. Ik merk dat er veel mensen meer problemen hebben met het feit dat het niet gaat zoals ze willen en daardoor elk minuscuul itempje gaan overdrijven. Zeuren over lensflares of whatever. Zelf al wel eens naar de zon gekeken? In de ruimte heb je gewoon veel extreme lichtbronnen en minder om dat tegen te houden. Camerabeelden die de beweging erin houden zijn niet nieuw en niet iets van de laatste jaren, dat is er al dik een decennium of meer. Het lijkt wel alsof men liever een remake van oude series had. Maar guess what: kijk die oude series dan gewoon nogmaals. Net als bij gaming zie je dat mensen graag hun oude games nieuw willen zien. Doe mij maar een nieuw vervolg met nieuwe dingen dan het herkauwen van oude zaken. Waarbij het overigens steeds lastiger wordt om een origineel verhaal te verzinnen omdat er al simpelweg 700+ afleveringen zijn gemaakt + iets van 13 films? + een aantal games en comics en boeken. Het draaide uiteindelijk in de serie ook niet om het ontdekken van nieuws, het draaide erom hoe men ermee om ging en wat voor nieuwe draai eraan gegeven werd. En als je gaat kijken naar de hoogst gewaardeerde afleveringen, dan is het ontdekken van stuff daar nauwelijks te vinden. Dus ik snap de weg die genomen is zeker wel. En dat er daarbij dingen veranderen die op het oog niet matchen met de toekomst is ook prima. Aan de ene kant zijn het zaken die we nu normaal zijn gaan vinden, maar ook dat zaken nog aan bod gaan komen. Dat mycelium netwerk gaat heus nog wel verdwijnen, maar voorlopig hebben ze er iets nieuws bij waar ze weer mee verder kunnen. We zagen nu al hoe kwetsbaar het netwerk is, maar bij voorbaat afschieten is natuurlijk gewoon makkelijker...
Het gebrek aan (budget voor) cgi was een zegening voor oudere series als je het mij vraagt. Het dwong ze namelijk om te focussen op inhoud (en, nee niet altijd briljant nee) i.p.v. vuurvliegjes. Wat mij betreft ("my humble opinion", dus) is cgi er ter ondersteuning van het verhaal en niet andersom. En dat geldt niet alleen voor deze serie maar voor alle series (en films etc.).
Het probleem is dat het vertellen van de geschiedenis reeds geprobeerd is met Enterprise. Daar zaten duidelijk niet zoveel mensen (en zeker bestaande fans niet) op te wachten als ze hadden gehoopt want dat is uiteindelijk na 4 seizoenen afgeblazen ondanks dat het later eigenlijk gewoon een goede serie werd. Iets met een ezel en een steen ...
Daarnaast is het probleem dat het veel te geforceerd is en dat het gedaan wordt door een stelletje aandachtsgeile social justice warriors die een beetje té graag en té overdreven de (politieke) parallel trekken met de zogenaamde realiteit. Het is niet dat -ik- die parallel zo graag wil trekken maar omdat ze dat -zelf- uitdrukkelijk doen en het er dus gewoon megadik bovenop ligt. Kijk eens een paar afleveringen van After Trek en het wordt je al helemaal duidelijk. Er is gewoon teveel aandacht voor het maken van hun "punt". Ze hebben zo enorm zitten plotten hoe zaken zich zouden afspelen met het voorgaande als doel dat het eigenlijk gewoon lachwekkend is. En vervolgens zitten ze dan in After Trek pakken met veren in elkaars reet te schuiven over hoe geweldig het wel niet bedacht en uitgevoerd is. Het lijkt wel een stel kleuters dat supertrots is dat ze onder die grote naam hun spelletje mogen spelen. Een enorm contrast met voorgangers Berman, Piller en Taylor.
In science fiction is het, volgens mij, sowieso nogal lastig (en tamelijk waardeloos) om een pre-quel te maken. Het zou (misschien) kunnen werken als je twee series parallel laat lopen waarbij ze in de ene serie teruggegooid worden in de tijd en waarbij bijvoorbeeld hun moderne schip en technologie verloren gaan en ze het moeten doen met de middelen uit die tijd. Of als het een tijdelijk iets is in een enkele serie. Ik noem maar iets voorspelbaars ...
Als je de naam "Star Trek" aan je serie verbindt dan begeef je je op heel glad ijs omdat je gelijk een enorme (en kritische) fanbase hebt. En, niet onbelangrijk, begeef je je dan in een enorm bestaand "universum". Aan een dergelijk fenomeen hangen dus ook gelijk een bepaalde filosofie, sfeer en verwachting. Dat wil niet zeggen dat je compleet in het oude hokje moet blijven en niks mag vernieuwen/moderniseren maar het beperkt je gewoon wél in de mogelijkheden die je hebt.
Dat geldt ook voor games. Als je ineens lasermitrailleurs, raketwerpers en atoombommen in WarCraft gaat toevoegen dan gaan de fans ook protesteren. En terecht. Als je dat dus doet dan noem je het geen WarCraft maar StarCraft. Genoeg voorbeelden te noemen van games die op zich goed waren maar waarvan de titels tegen zich werkten m.b.t. verwachtingen en kritiek.
Ze hadden het dus gewoon Soap Trek: Discovery moeten noemen. Dan had er geen haan naar gekraaid.
En hadden we het alsnog STD kunnen noemen.

snah001 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:35:
[...]
Inderdaad is het azijnpisser gehalte vrij hoog en vraag mij dan ook af waarom diegenen dan ook nog blijven kijken.
Kijk dan niet en heb kijkplezier met andere series.
Voor mij weer een prima aflevering met ethische vraagstukken zoals in het verleden in de vorige series het geval was.
Hoort gewoon bij ST.
Nu ben ik benieuwd wie de nieuwe captain wordt en hoe het met de Enterprise afloopt.
Wij "azijnpissers" blijven kijken omdat we toch benieuwd zijn en omdat er nog steeds hoop is dat ze het beter gaan doen dan ze nu doen.
En voor mij persoonlijk ook gedeeltelijk om te lachen om bepaalde stukken domme voorspelbaarheid.
Zoveel ethische vraagstukken zijn er niet in deze serie tot nu toe. Zowel de Klingons als de lui in het mirror universe zijn "xenofobe nazi racists". That's it. Het diversiteitsgedram spettert er vanaf en dat wordt nog maar eens extra duidelijk in die After Trek rommel. Die (zwaar afgezaagde en voorspelbare) "amazing speech you gave" dit en "diversity" dat. En uiteraard was het ook vooraf compleet opzettelijk en uitdrukkelijk uitgedacht (volgens After Trek) dat een groepje van -exclusief vrouwen- het lot van de Klingons en Federation zou bepalen.
Het zou me dus niks verbazen als de volgende captain een "non-cis-normative gender fluid all inclusive multi-talented multisexual feminist black whale wordt". Of zoiets ...
Anyways. Ik weet trouwens niet hoe de natuurwetten in het Discovery universum luiden maar eerst zie je Jupiter in de verte op een slakkengangetje aankomen, tien seconden later zie je Jupiter net uit beeld vliegen, en nog eens tien seconden later staat Neptunus ineens in beeld. Dit alles zonder jumpcuts. Volgens mij (en vele deskundigen) zit het zonnestelsel toch net iets anders in elkaar.
Saru: "Detmar, have we cleared the Sol system?"
Detmar: "Yes captain"
Neptunus: komt joekelgroot aanvliegen op het scherm
Detmar liegt dus dat ze barst en Saru heeft een enorme berg poep in z'n ogen.
Los van de logica (en de bibberitus van het cameramens) vond ik de serie redelijk kijkbaar de afgelopen afleveringen maar deze laatste was echt behoorlijk afgeraffeld, naar mijn idee. Als ze nou die Bold and the Beautiful-aflevering tussen Burnham en Tyler achterwege hadden gelaten dan hadden ze de rest van het verhaal er wat minder gehaast doorheen kunnen jagen.
En toch nog maar even wat over logica.
Punt 1: Tilly snuift zomaar ff wat zooi waarvan ze geen idee heeft wat het is en dat terwijl ze met een zwaar belangrijke missie bezig is (en dat geldt ook voor dat eten eerder trouwens).
Punt 2: Tilly roept -en publiek- dat het een hydro bomb is en niemand die het blijkbaar ene reet interesseert.
Er is hier eerder gezegd dat iedereen weleens een foutje maakt (en dat is uiteraard zo) maar dit soort dingen is toch echt zo ontzettend ongeloofwaardig. Dat zijn nou die typische dingetjes waar ik al regelmatig zo bij heb gezeten:
Ik ben overigens wel benieuwd naar seizoen twee. Volgens de schrijvers etc. gaat dan de focus wat meer liggen op de bemanning en op het verkennen van het universum etc. i.p.v. enkel op dat conflict met de Klingons. Wat mij betreft is dat een goed plan (met alle risico's inmiddels van dien, overigens).
Het is alleen wel een beetje erg jammer dat we daar blijkbaar gewoon minstens een vol jaar op moeten wachten als ik het goed begrijp. En hopelijk komen ze dan ook met wat meer afleveringen op de proppen dan nu.
O ja ... speciaal voor @Thunderwing en @D-Three:
Burnham
loopt
nog
steeds
te
schuddebollen
bij
vrijwel
alles
wat
ze