Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:58

Martinspire

Awesomeness

Gezien ze een nieuwe captain krijgen, wie verwachten jullie eigenlijk? En is er qua lore nog bekend wat voor belangrijke kapiteinen er zoal waren geweest?

Ik vond op zich Lorca best een gave captain. Nu we weten hoe en waarom, maakt het ook wel wat meer duidelijk over waarom hij x en y deed. Michael meenemen bv omdat ie wist wat ie aan haar had in het andere universum. En een beetje balsy zijn met wat ie wel of niet doet en hoe ie wel of niet naar Star Fleet gaat luisteren. Nou zullen ze die rebelsheid niet nodig hebben na de oorlog, maar overall was het een interessante captain die duidelijk de leiding kon nemen. Saru is een aardige kerel, maar zie ik dat inderdaad niet doen op die manier en als gezag. Wel apart dat Michael blijkbaar niet in aanraking kwam, maar waarschijnlijk willen ze zoiets pas na een paar seizoenen doen oid. En eigenlijk is het ook wel leuk als ze niet captain is. Maakt het meteen wat realistischer door niet elke keer de kapitein naar elke alien planet te laten gaan :P

Met onze keizeres verwacht ik dat het een beetje de Q-kant op gaat. Af en toe een keer tegenkomen met 1 of ander vaag verhaal waarom de humans iedereen moeten uitroeien, maar verder geen grote schakel.

Gezien de oorlog nog wel een tijdje door zal rommelen (tenminste, ik zou het realistisch vinden als dit nog wel ter sprake komt), denk ik dat ze nog wel een sterke captain terug krijgen. Maar het zou onderhand fijn zijn om te horen wie ze daarvoor op het oog hebben.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-01 16:09

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
Martinspire schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:21:
Gezien ze een nieuwe captain krijgen, wie verwachten jullie eigenlijk? En is er qua lore nog bekend wat voor belangrijke kapiteinen er zoal waren geweest?
Discovery speelt 2 jaar na "The Cage", de pre-pilot van TOS met Cpt. Pike. Karakters uit die aflevering kunnen mogelijk de nieuwe kapitein worden. Voornaamste kandidaat hiervoor zou "Number One" zijn, de eerste officier van de Enterprise waarvan de daadwerkelijke naam nooit genoemd wordt. Destijds gespeeld door Majel Roddenberry. Maar eigenlijk is er niet meer bekend behalve dat de kapitein op Vulcan moet worden opgehaald.

Gezien S2 ook weer een serialized formaat krijgt, is het goed mogelijk dat de Discovery niet direct in de gelegenheid is om langs Vulcan te gaan, afhankelijk van hoe het verhaal met de Enterprise zich gaat ontwikkelen. Dus dan zou Saru nog een tijdje langer Acting Captain kunnen blijven.

Hoe dan ook, opnames voor S2 beginnen in april, dus als de nieuwe kapitein vroeg in het seizoen al aan boord komt, dan zullen we binnenkort wel de naam van een acteur/actrice te weten komen.
quote:
Met onze keizeres verwacht ik dat het een beetje de Q-kant op gaat. Af en toe een keer tegenkomen met 1 of ander vaag verhaal waarom de humans iedereen moeten uitroeien, maar verder geen grote schakel.
Idd, MU-Georgiou zit in de perfecte positie voor een tijdelijke terugkeer. Kurtzman heeft ook al hints gegeven in die richting.
quote:
Gezien de oorlog nog wel een tijdje door zal rommelen (tenminste, ik zou het realistisch vinden als dit nog wel ter sprake komt), denk ik dat ze nog wel een sterke captain terug krijgen. Maar het zou onderhand fijn zijn om te horen wie ze daarvoor op het oog hebben.
Dat er Klingons langskomen in S2 is inmiddels ook al bevestigd, al zal het een stuk minder zijn dan in S1. Bovendien weten we van TOS dat er in die tijd nog geen vrede is met de Klingons. Er is geen actieve oorlog, maar erg vriendschappelijk gaat het er ook niet aan toe. Een soort van koude oorlog met hier en daar een incidentje dus. Ik verwacht dat Discovery ook die kant op gaat met verhaal.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• Delph1900
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-01 15:23
Bij terugkeer vanuit het parallelle universum kwamen ze 9 maanden terug in de tijd aan, daar hoor ik niemand meer over.
Ik vraag mij af komen ze over 9 maanden niet in een loop terecht? denk ik te simpel? heb ik iets gemist?

Edit: Ben er net door mijn zoon erop gewezen dat het 9 maanden in de toekomst was 8)7

Delph1900 wijzigde deze reactie 13-02-2018 19:29 (16%)

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:06
quote:
Delph1900 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:00:
Bij terugkeer vanuit het parallelle universum kwamen ze 9 maanden terug in de tijd aan, daar hoor ik niemand meer over.
Ik vraag mij af komen ze over 9 maanden niet in een loop terecht? denk ik te simpel? heb ik iets gemist?
Check!

Ze zijn 9 maanden in de toekomst terecht gekomen.

• Frituurman
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-01 22:54
Yay. Uitloggen en opnieuw op de Netflix app op Android biedt geen soelaas. Cache daarna legen ook niet. Maar cache legen, uitloggen en vervolgens opnieuw inloggen werkt wel! Afleveringen gedownload, morgen in de trein kijken!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Rannasha schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:55:
[...]

Discovery speelt 2 jaar na "The Cage", de pre-pilot van TOS met Cpt. Pike. Karakters uit die aflevering kunnen mogelijk de nieuwe kapitein worden. Voornaamste kandidaat hiervoor zou "Number One" zijn, de eerste officier van de Enterprise waarvan de daadwerkelijke naam nooit genoemd wordt. Destijds gespeeld door Majel Roddenberry. Maar eigenlijk is er niet meer bekend behalve dat de kapitein op Vulcan moet worden opgehaald.

Gezien S2 ook weer een serialized formaat krijgt, is het goed mogelijk dat de Discovery niet direct in de gelegenheid is om langs Vulcan te gaan, afhankelijk van hoe het verhaal met de Enterprise zich gaat ontwikkelen. Dus dan zou Saru nog een tijdje langer Acting Captain kunnen blijven.

Hoe dan ook, opnames voor S2 beginnen in april, dus als de nieuwe kapitein vroeg in het seizoen al aan boord komt, dan zullen we binnenkort wel de naam van een acteur/actrice te weten komen.
Weet je zeker dat ze die namen en rollen al bekend maken dan? Lijkt me dat ze alleen vertellen wie er mee gaan doen (en zelfs daarvan misschien niet iedereen). Ook hoeft het niet in aflevering 1 te gebeuren, dus dat blijft nog wel even gokken.

Is er eigenlijk al bekend hoeveel afleveringen er komen en wanneer ze beginnen? Lijkt me tof als het gewoon een vol seizoen is namelijk :P
quote:
Dat er Klingons langskomen in S2 is inmiddels ook al bevestigd, al zal het een stuk minder zijn dan in S1. Bovendien weten we van TOS dat er in die tijd nog geen vrede is met de Klingons. Er is geen actieve oorlog, maar erg vriendschappelijk gaat het er ook niet aan toe. Een soort van koude oorlog met hier en daar een incidentje dus. Ik verwacht dat Discovery ook die kant op gaat met verhaal.
Soort Noord/Zuid Korea verhaal? Geen vrede, maar ook geen echte oorlog. En dat kan dus inderdaad alle kanten op. Ik denk dat prioriteit 1 is om de gesprekken aan te halen en contact te maken met T'Rell. Misschien gaat missie 1 daar ook over dat er iets mis is?

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:57
Het volgende seizoen komt ergens in 2019 uit volgens Kurtzman. Of dat januari of september is, daar weten we niets van af.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Lwaxana Troi? "What does that little one do Mr. Woof?" _O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
Raven schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:05:
[...]

Lwaxana Troi? "What does that little one do Mr. Woof?" _O-
Ja die. Ook bekend als Nurse Chapel uit TOS en de computer-stem uit de meeste Star Trek series (voornamelijk TOS t/m VOY).

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• algalid
Het team heeft benadrukt dat bekende acteurs niet in de serie zullen te zien zijn om Discovery eigen benen te geven. Als het meerdere seizoenen gaat lopen is de verleiding uiteraard groot, maar ik verwacht geen cameo's. Mensen zoals Clint Howard die in eerdere reeksen meespeelden zitten er wel bij maar die heb ik ook maar achteraf ontdekt omdat er artikels over waren.

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik loop wat achter, net gekeken, maar dat camerawerk idd... we gaan de Battlestar Galactica kant op of had de cameraman gewoon teveel gezopen :P Extreem vermoeiend en waarom nu opeens. Omdat het "spannend" is? Eén ding is wel continue aanwezig; beslissingen waarvan je denkt, hoe kom je daar nou weer bij.

Ik ga de rest niet meer kijken tenzij de reviews goed zijn. Ze hadden een paar redelijk vermakelijke afleveringen (als je niet al te kritisch was) en nu gaat het weer opeens de andere kant op. Erg inconsistent in alle opzichten.

neographikal wijzigde deze reactie 14-02-2018 01:37 (5%)

Op zoek naar een fotograaf?

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Wat mij stoort is het gemak waarmee de problemen worden opgelost.
Ze groeien wat van die zooi op een planeet, ze lopen ff gewoon rond op een vijandelijke planeet en de kapitein gaat ook nog ff plezier hebben. En er hangt een bommetje ergens en de oorlog is voorbij (ontmantelen kan niet terwijl ze wel een mens kunnen overnemen?)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Tja, vroegâh kreeg je standaard andere kleren en vak zelfs plastische chirurgie voordat je daar een planeet ging waar je niet herkend wilde worden.

Dat die kaptein een pleziertje gaat hebben kan ik wel mee leven. Die is Terran en die slaan toch al nergens op. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• neographikal
  • Niet online
quote:
hjs schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:56:
Wat mij stoort is het gemak waarmee de problemen worden opgelost.
Ze groeien wat van die zooi op een planeet, ze lopen ff gewoon rond op een vijandelijke planeet en de kapitein gaat ook nog ff plezier hebben. En er hangt een bommetje ergens en de oorlog is voorbij (ontmantelen kan niet terwijl ze wel een mens kunnen overnemen?)
Los daarvan, zou jij het accepteren als er één de macht overneemt onder dreiging? Dat gaat goed zolang de dreiging er is, zodra die weg is (of mevrouw tussen 6 planken wordt gelegd) is het business as usual. Maar het is een actie/drama serie geworden, niet meer, niet minder.

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-01 13:23
(bijna) Iedereen hier zit te bitchen over deze serie. Terwijl de grootste Trekkie die ik ken (mijn broer) helemaal lyrisch is over deze serie.
Waarom kunnen mensen er niet bij neer leggen dat een serie als TOS en TNG niet meer gaat werken. Er moet nou eenmaal meer actie in zitten om het sussesvol te houden. Het is gewoon een evolutie van TV kijken. Leg je er bij neer.

Yavu Steam Profile Lanithro

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-01 18:01

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik vond het afgelopen seizoen erg leuk, het is idd totaal anders dan de oude series en films. Dat is voor mij niet erg, ik kijk momenteel Voyager weer eens van voor naar achter. TOS bv kan ik echt niet meer kijken.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• neographikal
  • Niet online
quote:
Lanithro schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:46:
(bijna) Iedereen hier zit te bitchen over deze serie. Terwijl de grootste Trekkie die ik ken (mijn broer) helemaal lyrisch is over deze serie.
Waarom kunnen mensen er niet bij neer leggen dat een serie als TOS en TNG niet meer gaat werken. Er moet nou eenmaal meer actie in zitten om het sussesvol te houden. Het is gewoon een evolutie van TV kijken. Leg je er bij neer.
Dit is geen excuus voor een warrige en matig uitgewerkte verhaallijn vol tegenstrijdigheden met even zo geloofwaardige karakters. Grafisch is het pracht en praal, werkelijk fantastisch, maar de serie als geheel is hol en de titel Star Trek m.i. niet waardig. De aandacht en liefde - los van de vorm - waarmee de oude series zijn gemaakt ontbreekt.

neographikal wijzigde deze reactie 14-02-2018 11:45 (15%)

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:43
quote:
Lanithro schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:46:
Waarom moet het zo zwart-wit zijn? Even los van het feit dat één persoon niet echt een goede graadmeter is, ga je er voor het gemak vanuit dat veel mensen bitchen omdat het geen TOS en TNG is. Ik ben het namelijk helemaal met je eens dat TOS en TNG nu echt niet meer zouden werken. Hell, ik had wel meer actie willen zien in de vorm van Starship combat met Discovery. Red alert, rondvliegend personeel, explosies, torpedoes, geweldig! Oh er zullen vast ook mensen zijn die het niks vinden omdat het geen TOS en TNG is, maar ook dat is hun goed recht om die mening te hebben.

Ik bitch op de serie omdat ik het gewoon een slechte serie vind, hoe jammer ik het ook vind. Maar volgens mij ben ik genuanceerd genoeg om ook de goede dingen te benoemen. Ik kijk dan ook uit naar seizoen 2. Als het schrijfwerk daarin verbeterd, dan is Discovery hard op weg om voor mij een goede serie te worden, want ze doen veel ook wel goed.

Luuk1983 wijzigde deze reactie 14-02-2018 11:42 (5%)

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Deze serie is wel aardig, en inderdaad volgt het de trend van moderne series, waar alles snel moet, anders raakt het publiek z'n aandacht kwijt. Eigenlijk jammer dat ze het Star Trek genoemd hebben, waardoor de schrijvers veel minder creatieve vrijheid kunnen gebruiken. De meeste Star Trek fans zijn Sci-Fi fans. Dus als ze een nieuwe space soap serie hadden gemaakt die vergelijkbaar is met Star Trek, maar geen Star Trek heet, hadden ze misschien een hele nieuwe verfrissende franchise kunnen opbouwen.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:11
Net DIS afgezien. Ik vond het erg tof. Ben benieuwd of Georgiou in het tweede seizoen nog een nare rol gaat spelen en of we de originele Lorca ooit nog terugzien. Verder vroeg ik me af waarom Stamets niet de opdracht kreeg om 9 maanden terug te reizen, naar het moment dat ze verdwenen, danwel enkel de dagen in de Terran Universe daarbij op te tellen. Uiteindelijk zijn ze toch verder in de timeline terug gekomen (Dat klinkt heel erg Back to the Future / paradoxaal). Ben ook wel benieuwd naar de verdere reactie van de Klingons. De Federatie heeft ze dan wel in vertrouwen de bediening van de bom gegeven, maar daarmee ook hun enige slagvaardige wapen. Zoveel eer en geweten hebben deze Klingons niet laten zien... Toen de Enterprise van Pike in beeld kwam, had ik trouwens wel een grijns van oor tot oor. Mocht dit allemaal al besproken zijn, ik heb dit topic de afgelopen weken zoveel mogelijk gemeden om geen spoilers te lezen ;) Ik hoop trouwens ook dat het tweede seizoen niet enkel in HDR te zien is, maar dan meteen in 4k HDR. Ik heb in elk geval genoten en vond het wel een mooie aanvulling op de Star Trek canon.
quote:
algalid schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 00:35:
Het team heeft benadrukt dat bekende acteurs niet in de serie zullen te zien zijn om Discovery eigen benen te geven. Als het meerdere seizoenen gaat lopen is de verleiding uiteraard groot, maar ik verwacht geen cameo's. Mensen zoals Clint Howard die in eerdere reeksen meespeelden zitten er wel bij maar die heb ik ook maar achteraf ontdekt omdat er artikels over waren.
Wel leuk dan dat Jonathan Frakes ep.10 regisseerde.

Jorgen wijzigde deze reactie 16-02-2018 00:47 (19%)

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06:42
quote:
Axelfoley007 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Prima mogelijk in mijn ogen, kans is groot dat hij samen met Michelle Yeoh een flinke duit kosten ten opzichte van de rest van de kliek. Kan prima zijn dat deze deze 2 vooral gebruikt hebben om de serie (met diverse andere zaken natuurlijk) van de grond af te krijgen/ een extra boost proberen te geven. Nu dat is gedaan kan het stokje over worden gedragen naar de huidige characters of eventuele nog nieuw te introduceren characters.

Ik denk dat ze voorlopig zo niet volledig uit beeld zijn, wellicht nog een gast rol in de toekomst of een flashback maar daar blijft het bij.
Zit wat in eigenlijk ja. Tenslotte moeten al die vuurvliegjes ook betaald worden ... :+
spoiler:
Ik ben zo stom geweest om toch nog eens een After Trek (aanrader voor iedereen die twijfelt over het geforceerde hoge SJW-gehalte van STD) op de achtergrond aan te zetten en Isaacs zei zelf dat hij definitief opgehoepeld is. Uiteraard met een klein hintje naar een toekomstig gastoptreden of zoiets ... En in een eerder aangehaald artikel staat ook dat hij druk is met een andere serie
quote:
Lanithro schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Holy Shitballs. Nooit gezien dat hij ook in Harry Potter speelde. Normaal zie ik dat soort dingen wel, maar nu totaal niet gezien.
Hij is nu in ieder geval aardig ge-"avada kedavra"-d :+
quote:
Thunderwing schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:48:
[...]

Fout, jongen. Het was de stagair die ook bij Terminator Salvation liep . . . :+
Hij weer? :+ :+
quote:
Martinspire schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:06:
Ik vind het prima Star Trek. Ik denk dat velen vergeten hoe veel afleveringen van de oude serie in elkaar zaten en hoe weinig progressie in die afleveringen zaten. Ja er werd meer geluld, maar dat was meer omdat het CGI-budget ontoereikend was. Bovendien is er wel degelijk ontdekking, maar dan vanuit een nieuwe hoek bekeken. En waarom heeft iedereen er zo'n probleem mee dat ze de geschiedenis uit de doeken doen en belangrijke momenten herleven die allesbepalend waren voor de toekomst van Star Fleet en de Federation? Ontdekkingsreizen draaien niet alleen om nieuwe planeten en nieuwe aliens. De ontwikkeling en ontdekking van de Federation vind ik persoonlijk net zo interessant.

Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met de serie en ga dat ook met het nieuwe seizoen doen. Ik merk dat er veel mensen meer problemen hebben met het feit dat het niet gaat zoals ze willen en daardoor elk minuscuul itempje gaan overdrijven. Zeuren over lensflares of whatever. Zelf al wel eens naar de zon gekeken? In de ruimte heb je gewoon veel extreme lichtbronnen en minder om dat tegen te houden. Camerabeelden die de beweging erin houden zijn niet nieuw en niet iets van de laatste jaren, dat is er al dik een decennium of meer. Het lijkt wel alsof men liever een remake van oude series had. Maar guess what: kijk die oude series dan gewoon nogmaals. Net als bij gaming zie je dat mensen graag hun oude games nieuw willen zien. Doe mij maar een nieuw vervolg met nieuwe dingen dan het herkauwen van oude zaken. Waarbij het overigens steeds lastiger wordt om een origineel verhaal te verzinnen omdat er al simpelweg 700+ afleveringen zijn gemaakt + iets van 13 films? + een aantal games en comics en boeken. Het draaide uiteindelijk in de serie ook niet om het ontdekken van nieuws, het draaide erom hoe men ermee om ging en wat voor nieuwe draai eraan gegeven werd. En als je gaat kijken naar de hoogst gewaardeerde afleveringen, dan is het ontdekken van stuff daar nauwelijks te vinden. Dus ik snap de weg die genomen is zeker wel. En dat er daarbij dingen veranderen die op het oog niet matchen met de toekomst is ook prima. Aan de ene kant zijn het zaken die we nu normaal zijn gaan vinden, maar ook dat zaken nog aan bod gaan komen. Dat mycelium netwerk gaat heus nog wel verdwijnen, maar voorlopig hebben ze er iets nieuws bij waar ze weer mee verder kunnen. We zagen nu al hoe kwetsbaar het netwerk is, maar bij voorbaat afschieten is natuurlijk gewoon makkelijker...
Het gebrek aan (budget voor) cgi was een zegening voor oudere series als je het mij vraagt. Het dwong ze namelijk om te focussen op inhoud (en, nee niet altijd briljant nee) i.p.v. vuurvliegjes. Wat mij betreft ("my humble opinion", dus) is cgi er ter ondersteuning van het verhaal en niet andersom. En dat geldt niet alleen voor deze serie maar voor alle series (en films etc.).

Het probleem is dat het vertellen van de geschiedenis reeds geprobeerd is met Enterprise. Daar zaten duidelijk niet zoveel mensen (en zeker bestaande fans niet) op te wachten als ze hadden gehoopt want dat is uiteindelijk na 4 seizoenen afgeblazen ondanks dat het later eigenlijk gewoon een goede serie werd. Iets met een ezel en een steen ...

Daarnaast is het probleem dat het veel te geforceerd is en dat het gedaan wordt door een stelletje aandachtsgeile social justice warriors die een beetje té graag en té overdreven de (politieke) parallel trekken met de zogenaamde realiteit. Het is niet dat -ik- die parallel zo graag wil trekken maar omdat ze dat -zelf- uitdrukkelijk doen en het er dus gewoon megadik bovenop ligt. Kijk eens een paar afleveringen van After Trek en het wordt je al helemaal duidelijk. Er is gewoon teveel aandacht voor het maken van hun "punt". Ze hebben zo enorm zitten plotten hoe zaken zich zouden afspelen met het voorgaande als doel dat het eigenlijk gewoon lachwekkend is. En vervolgens zitten ze dan in After Trek pakken met veren in elkaars reet te schuiven over hoe geweldig het wel niet bedacht en uitgevoerd is. Het lijkt wel een stel kleuters dat supertrots is dat ze onder die grote naam hun spelletje mogen spelen. Een enorm contrast met voorgangers Berman, Piller en Taylor.

In science fiction is het, volgens mij, sowieso nogal lastig (en tamelijk waardeloos) om een pre-quel te maken. Het zou (misschien) kunnen werken als je twee series parallel laat lopen waarbij ze in de ene serie teruggegooid worden in de tijd en waarbij bijvoorbeeld hun moderne schip en technologie verloren gaan en ze het moeten doen met de middelen uit die tijd. Of als het een tijdelijk iets is in een enkele serie. Ik noem maar iets voorspelbaars ...

Als je de naam "Star Trek" aan je serie verbindt dan begeef je je op heel glad ijs omdat je gelijk een enorme (en kritische) fanbase hebt. En, niet onbelangrijk, begeef je je dan in een enorm bestaand "universum". Aan een dergelijk fenomeen hangen dus ook gelijk een bepaalde filosofie, sfeer en verwachting. Dat wil niet zeggen dat je compleet in het oude hokje moet blijven en niks mag vernieuwen/moderniseren maar het beperkt je gewoon wél in de mogelijkheden die je hebt.

Dat geldt ook voor games. Als je ineens lasermitrailleurs, raketwerpers en atoombommen in WarCraft gaat toevoegen dan gaan de fans ook protesteren. En terecht. Als je dat dus doet dan noem je het geen WarCraft maar StarCraft. Genoeg voorbeelden te noemen van games die op zich goed waren maar waarvan de titels tegen zich werkten m.b.t. verwachtingen en kritiek.

Ze hadden het dus gewoon Soap Trek: Discovery moeten noemen. Dan had er geen haan naar gekraaid. ;)
En hadden we het alsnog STD kunnen noemen. >:) :P
quote:
snah001 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:35:
[...]

Inderdaad is het azijnpisser gehalte vrij hoog en vraag mij dan ook af waarom diegenen dan ook nog blijven kijken.
Kijk dan niet en heb kijkplezier met andere series.

Voor mij weer een prima aflevering met ethische vraagstukken zoals in het verleden in de vorige series het geval was.
Hoort gewoon bij ST.
Nu ben ik benieuwd wie de nieuwe captain wordt en hoe het met de Enterprise afloopt.
Wij "azijnpissers" blijven kijken omdat we toch benieuwd zijn en omdat er nog steeds hoop is dat ze het beter gaan doen dan ze nu doen. En voor mij persoonlijk ook gedeeltelijk om te lachen om bepaalde stukken domme voorspelbaarheid.

Zoveel ethische vraagstukken zijn er niet in deze serie tot nu toe. Zowel de Klingons als de lui in het mirror universe zijn "xenofobe nazi racists". That's it. Het diversiteitsgedram spettert er vanaf en dat wordt nog maar eens extra duidelijk in die After Trek rommel. Die (zwaar afgezaagde en voorspelbare) "amazing speech you gave" dit en "diversity" dat. En uiteraard was het ook vooraf compleet opzettelijk en uitdrukkelijk uitgedacht (volgens After Trek) dat een groepje van -exclusief vrouwen- het lot van de Klingons en Federation zou bepalen.

Het zou me dus niks verbazen als de volgende captain een "non-cis-normative gender fluid all inclusive multi-talented multisexual feminist black whale wordt". Of zoiets ...

Anyways. Ik weet trouwens niet hoe de natuurwetten in het Discovery universum luiden maar eerst zie je Jupiter in de verte op een slakkengangetje aankomen, tien seconden later zie je Jupiter net uit beeld vliegen, en nog eens tien seconden later staat Neptunus ineens in beeld. Dit alles zonder jumpcuts. Volgens mij (en vele deskundigen) zit het zonnestelsel toch net iets anders in elkaar. :+

Saru: "Detmar, have we cleared the Sol system?"
Detmar: "Yes captain"
Neptunus: komt joekelgroot aanvliegen op het scherm

Detmar liegt dus dat ze barst en Saru heeft een enorme berg poep in z'n ogen. :+

Los van de logica (en de bibberitus van het cameramens) vond ik de serie redelijk kijkbaar de afgelopen afleveringen maar deze laatste was echt behoorlijk afgeraffeld, naar mijn idee. Als ze nou die Bold and the Beautiful-aflevering tussen Burnham en Tyler achterwege hadden gelaten dan hadden ze de rest van het verhaal er wat minder gehaast doorheen kunnen jagen. :)

En toch nog maar even wat over logica.
Punt 1: Tilly snuift zomaar ff wat zooi waarvan ze geen idee heeft wat het is en dat terwijl ze met een zwaar belangrijke missie bezig is (en dat geldt ook voor dat eten eerder trouwens).
Punt 2: Tilly roept -en publiek- dat het een hydro bomb is en niemand die het blijkbaar ene reet interesseert.

Er is hier eerder gezegd dat iedereen weleens een foutje maakt (en dat is uiteraard zo) maar dit soort dingen is toch echt zo ontzettend ongeloofwaardig. Dat zijn nou die typische dingetjes waar ik al regelmatig zo bij heb gezeten: :F

Ik ben overigens wel benieuwd naar seizoen twee. Volgens de schrijvers etc. gaat dan de focus wat meer liggen op de bemanning en op het verkennen van het universum etc. i.p.v. enkel op dat conflict met de Klingons. Wat mij betreft is dat een goed plan (met alle risico's inmiddels van dien, overigens).

Het is alleen wel een beetje erg jammer dat we daar blijkbaar gewoon minstens een vol jaar op moeten wachten als ik het goed begrijp. En hopelijk komen ze dan ook met wat meer afleveringen op de proppen dan nu.

O ja ... speciaal voor @Thunderwing en @D-Three:
:Y Burnham :Y loopt :Y nog :Y steeds :Y te :Y schuddebollen :Y bij :Y vrijwel :Y alles :Y wat :Y ze :Y zegt. :N Ze :N is :N het :N dus :N nog :N niet :N afgeleerd :N.

:P >:) :9

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:25
quote:
VOODOO_WILLIE schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:57:
O ja ... speciaal voor @Thunderwing en @D-Three:
:Y Burnham :Y loopt :Y nog :Y steeds :Y te :Y schuddebollen :Y bij :Y vrijwel :Y alles :Y wat :Y ze :Y zegt. :N Ze :N is :N het :N dus :N nog :N niet :N afgeleerd :N.

:P >:) :9
lol :)

Mij lijkt het alsof ze bijna altijd boos is bij iedere zin die ze uitspreekt.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Na 15 afleveringen zit seizoen 1 erop. Ik hoop dat het succesvol genoeg was voor een 2e seizoen. In herinneringen bestonden seizoenen in het verleden ook uit meer afleveringen. Waarom nu slechts 15? DS9 had er bijvoorbeeld 20 het eerste jaar.

• J_star
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-01 18:20
Ahh man ik ben weer helemaal bij. Ik vind het een leuke serie maar de laatste aflevering is zo jammer. Het voelt gewoon niet logisch, het was zo vet geweest als die planeet opgeblazen was.

In een oorlog is niet iedereen poeslief en altijd even ethisch bezig, ik had de hoop dat ze niet te federation achtig bleven. Waarom zou je iemand een bom geven die niet zo lang geleden je hele schip wil vernietigen. Je kan nog wel zo graag willen verbinden maar je geeft een serie moordenaar geen geweer in z’n hand.

Over het algemeen blijf ik positief en blijf ik de serie aanraden, ik ben dan ook benieuwd naar seizoen 2.

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:56
Woah, laatste aflevering gezien; wat een spektakel! Toen die eerste tonen kwamen en Pike 'eraan kwam' kreeg ik toch wel even een rilling. En heerlijk ook die scene waarin ze eventjes het hele Klingon empire aan zich bond. Wel vond ik dat Georgiou snel inbond, tevens jammer dat 'K/Tilly' een beetje de humoristic escape goat lijkt te zijn... Stoned een bom vinden en zo...

Ik ben zeer benieuwd naar komend jaar, helaas zo lang wachten :(

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-01 13:23
quote:
Thorgrem schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:45:
Na 15 afleveringen zit seizoen 1 erop. Ik hoop dat het succesvol genoeg was voor een 2e seizoen. In herinneringen bestonden seizoenen in het verleden ook uit meer afleveringen. Waarom nu slechts 15? DS9 had er bijvoorbeeld 20 het eerste jaar.
Er is al een tweede seizoen aangekondigd. In eerste instantie zouden er maar 11 afleveringen komen maar zijn er 4 bij besteld. Waarom dit seizoen er maar zo weinig zijn? Dat is helaas de trend van de afgelopen paar jaren. Een seizoen duurt 10 afleveringen over het algemeen.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Luuk1983
quote:
Lanithro schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Er is al een tweede seizoen aangekondigd. In eerste instantie zouden er maar 11 afleveringen komen maar zijn er 4 bij besteld. Waarom dit seizoen er maar zo weinig zijn? Dat is helaas de trend van de afgelopen paar jaren. Een seizoen duurt 10 afleveringen over het algemeen.
Dat is een trend die je veel vaker ziet. Er wordt denk ik vaak ervoor gekozen om een hoger budget per aflevering te gebruiken en zo minder 'filler' afleveringen nodig te hebben om een seizoen vol te krijgen. Zeker nu er zoveel keus is willen ze volgens mij voorkomen dat een serie te langdradig gaat worden.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• algalid
Naar verluid zouden de 2 eerste afleveringen eerst als flashbacks in de serie komen maar hebben ze die herwerkt tot volledige afleveringen, maar het zou oorspronkeijk idd een kort seizoen zijn.

Tegenwoordig zijn series ook meer serialized ipv episodic: Discovery heeft geen regelmatige "bad guy of the week"(1x Harry Mudd) of "planet of the week" (1x Pahvo) en de Holodeck/Holosuite episodes ontbreken helemaal waar je wel wat afleveringen mee kon vullen.

Het zorgt er wel voor dat character building episodes wat ontbreken: bvb een hele episode waarin Saru zijn verleden wat zit uit te spitten aan de hand van een gevonden voorwerp of persoon die langs komt in een enkele aflevering.

• Jorgen
Volgens mij kwamen de holodecks ook pas in opgang bij TNG. Tenminste, daar is men aan het begin zo lyrisch over de nieuwe levensechte technieken van het holodeck en moet iedereen het toch maar vlug eens gaan proberen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Jorgen schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:15:
Volgens mij kwamen de holodecks ook pas in opgang bij TNG. Tenminste, daar is men aan het begin zo lyrisch over de nieuwe levensechte technieken van het holodeck en moet iedereen het toch maar vlug eens gaan proberen.
Mja ach. Toen waren tablets ook nog helemaal nieuw en een android ook heel bijzonder. Lijkt me niet dat ze daar aan vast gaan houden. Maar holodeck heeft weinig prioriteit gehad denk ik. Misschien voor training, maar verder zaten ze meer met andere dingen in hun hoofd

• Jorgen
Grootste euvel van de hele serie is de make-up van Airiam:

Sara Mitich - Airiam

:P

Ik kijk in elk geval uit naar seizoen 2. Is daar al een datum voor?

• VOODOO_WILLIE
quote:
Jorgen schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:04:
Grootste euvel van de hele serie is de make-up van Airiam:

Sara Mitich - Airiam

:P

Ik kijk in elk geval uit naar seizoen 2. Is daar al een datum voor?
Je kan natuurlijk niet het "witte patriarchale systeem" in stand houden door een mooie blanke vrouw de politiek correcte show te laten stelen ... :+ ;w

Wat ik begreep is dat seizoen twee op z'n vroegst in 2019 van start gaat. Schiet lekker op dus ...

• Jorgen
Politieke en filosofische inslag is natuurlijk wat Star Trek sterk maakt, maar ze kunnen het tegenwoordig ook overdrijven ;)

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-01 09:25
Ben geen trekkie, maar keek altijd wel graag naar TNG en Voyager enzo. Discovery is best aardig om te kijken (het meeste is hier in het topic wel genoemd aan goede en slechte dingen), maar seizoen 2 ga ik denk ik pas kijken als alles op Netflix staat, ik ga er niet meer per week op wachten. Daarnaast maar eens aan The Expanse begonnen en dat past veel beter in mijn straatje, dat is scifi wat ik eigenlijk al een tijd zocht. Afgelopen vrijdag begonnen, nu nog een aflevering of 4 en dan heb ik daar twee seizoenen van gekeken. Had ik veel eerder moeten doen. Gister toevallig de aflevering gezien waar Apophis van Stargate SG-1 in mee deed. :)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:36

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Luuk1983 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:13:
[...]

Dat is een trend die je veel vaker ziet. Er wordt denk ik vaak ervoor gekozen om een hoger budget per aflevering te gebruiken en zo minder 'filler' afleveringen nodig te hebben om een seizoen vol te krijgen. Zeker nu er zoveel keus is willen ze volgens mij voorkomen dat een serie te langdradig gaat worden.
Bij 10 afleveringen per seizoen kan het budget per aflevering omhoog en daarmee ook de kwaliteit. Vaak duren de afleveringen dan ook iets van 50/60 minuten in plaats van de gebruikelijke 40 minuten. Ik vind het op zich wel een goede ontwikkeling. 20/25 afleveringen per seizoen worden series inderdaad alleen maar langdradig van en haken mensen vaak ook eerder af.

"When you grow up your heart dies"

• neographikal
  • Niet online
quote:
JK schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:33:
Ben geen trekkie, maar keek altijd wel graag naar TNG en Voyager enzo. Discovery is best aardig om te kijken (het meeste is hier in het topic wel genoemd aan goede en slechte dingen), maar seizoen 2 ga ik denk ik pas kijken als alles op Netflix staat, ik ga er niet meer per week op wachten. Daarnaast maar eens aan The Expanse begonnen en dat past veel beter in mijn straatje, dat is scifi wat ik eigenlijk al een tijd zocht. Afgelopen vrijdag begonnen, nu nog een aflevering of 4 en dan heb ik daar twee seizoenen van gekeken. Had ik veel eerder moeten doen. Gister toevallig de aflevering gezien waar Apophis van Stargate SG-1 in mee deed. :)
The Expanse is fantastisch inderdaad, naast de grafische pracht en praal gewoon een goed verhaal, spannend tot en met en goed uitgedacht. Het kán dus nog wel :P Weinig met de tijdsgeest van doen :)

• D-Three
quote:
neographikal schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:13:
[...]

The Expanse is fantastisch inderdaad, naast de grafische pracht en praal gewoon een goed verhaal, spannend tot en met en goed uitgedacht. Het kán dus nog wel :P Weinig met de tijdsgeest van doen :)
Het is dan ook gebaseerd op een boekenreeks. Net als bij Game of Thrones is dat volgens mij één van de sterktes. En de serie heeft trouwens zijn eigen topic ;) [Serie] The Expanse

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:15
quote:
D-Three schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:33:
[...]

Het is dan ook gebaseerd op een boekenreeks. Net als bij Game of Thrones is dat volgens mij één van de sterktes. En de serie heeft trouwens zijn eigen topic ;) [Serie] The Expanse
Het is inderaad een geweldige boekenreeks, ik ben momenteel bezig in deel 7 en er is ook een rechtstreekse link met Game of Thrones want Ty Franck (die samen met Daniel Abraham onder het pseudoniem James SA Corey schrijft) is de assistent van George R.R. Martin. Gelukkig zit er in het schrijven van The Expanse veel meer vaart dan in GoT.

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-01 16:59
Nu ST toch even stil ligt en we het over andere series hebben. Altered Carbon is ook echt een super Sci-Fi serie.

• immetjes
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11:10

immetjes

HIER is Perry

quote:
Mirved schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:45:
Nu ST toch even stil ligt en we het over andere series hebben. Altered Carbon is ook echt een super Sci-Fi serie.
Thanks, gaan we bekijken!

• Luuk1983
Laten we niet teveel afwijken van het onderwerp hier, daar zijn andere topics voor (Altered Carbon is echt heel gaaf idd, fantastisch schrijfwerk). Ik kwam dit nog tegen op YouTube: YouTube: Star Trek Discovery Season 2 Rumors and Speculation.

Het gaat interessant worden hoe seizoen 2 gaat uitpakken. Het blijkt dat Discovery niet loopt zoals verwacht. En waar in seizoen 1 Netflix zoveel betaald heeft voor de uitzendrechten dat ze praktisch het hele seizoen bekostigd hebben, gaan ze dan in seizoen 2 niet meer doen. Het risico komt nu veel meer bij CBS te liggen, waardoor ze er wel een succes van moeten maken. Hopelijk gaat ze dat ook lukken.

• algalid
Dat bericht is wel gitzwart, maar vraag me af of de "fan base" veel invloed heeft op beslissingen van Netflix. De film Bright was universeel afgewezen, maar toch komt er een vervolg van.

Aangezien Netflix nooit kijkcijfers geeft en we niet weten wat zij als succes beschouwen kan iedereen er wat over zeggen. CBS had Discovery al in oktober vernieuwd en nu krijgen ze plots schrik? Op zijn minst een ongewone wending te noemen, dan hadden ze beter gewacht. Het kan evengoed zijn dat de cijfers minder zijn omdat mensen enkel voor een paar maanden in de USA kijken naar Discovery en het dan afzeggen. Je kan moeilijk zeggen "Ze nemen geen jaarabo in de States dus Discovery sucks!"'.

Ik dacht eerst ook dat fan reactie een invloed zou hebben maar zoals het verhaal uiteindelijk is gelopen denk ik dat ze eerder gaan voor een breed publiek dat zich de vorige series enkel vaag herinnert.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
Mirved schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:45:
Waarom zijn alle Netflix Sci-Fi series zo donker? Star Trek, Altered Carbon, Expanse, allemaal erg donker. Vroeger was er op ruimteschepen gewoon net zoveel licht als je op kantoor hebt.

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:25
quote:
neographikal schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:13:
[...]

The Expanse vind ik (ook dus de boeken) erg veel jatwerk vertonen van wat amateurs/fans schreven op het oude forum van black library (gw).
De serie bevat daarnaast wel erg matig acteerwerk. Wat jammer is gezien de setting die wel aanspreekt. Ben in aflevering 1 van seizoen 2 vooralsnog blijven steken.

Discovery is ook bijna fan-geschreven maar vooral tweede helft kent enkele erg sterke afleveringen.

• D-Three
quote:
Z___Z schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:57:
[...]

Waarom zijn alle Netflix Sci-Fi series zo donker? Star Trek, Altered Carbon, Expanse, allemaal erg donker. Vroeger was er op ruimteschepen gewoon net zoveel licht als je op kantoor hebt.
Niet echt Netflix specifiek en gewoon een design-keuze denk ik. Naar mijn gevoel waren 'vroeger' de schepen van Babylon 5 en Space Above and Beyond ook donkerder dan pakweg TNG.

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:37:
Laten we niet teveel afwijken van het onderwerp hier, daar zijn andere topics voor (Altered Carbon is echt heel gaaf idd, fantastisch schrijfwerk). Ik kwam dit nog tegen op YouTube: YouTube: Star Trek Discovery Season 2 Rumors and Speculation.
Die bron is alles behalve betrouwbaar. Vorig jaar hebben die nog een video gemaakt waarin ze het hadden over geruchten dat Discovery tijdens seizoen 1 al gecancelled zou worden of misschien zelfs helemaal niet door zou gaan.
quote:
Het blijkt dat Discovery niet loopt zoals verwacht. En waar in seizoen 1 Netflix zoveel betaald heeft voor de uitzendrechten dat ze praktisch het hele seizoen bekostigd hebben, gaan ze dan in seizoen 2 niet meer doen. Het risico komt nu veel meer bij CBS te liggen, waardoor ze er wel een succes van moeten maken. Hopelijk gaat ze dat ook lukken.
Waaruit blijkt dat? Ongefundeerde geruchten uit een YouTube filmpje?

• algalid
quote:
Rannasha schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:22:
Die bron is alles behalve betrouwbaar. Vorig jaar hebben die nog een video gemaakt waarin ze het hadden over geruchten dat Discovery tijdens seizoen 1 al gecancelled zou worden of misschien zelfs helemaal niet door zou gaan.
Da's geen goed track record. Maar het eerste seizoen was wel bijna gestrand. Erg vlot verliep de productie niet, ben blij dat ze het hebben gehaald. Ook al is het resultaat niet perfect de geest van Star Trek voor mij.

• Luuk1983
quote:
algalid schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Da's geen goed track record. Maar het eerste seizoen was wel bijna gestrand. Erg vlot verliep de productie niet, ben blij dat ze het hebben gehaald. Ook al is het resultaat niet perfect de geest van Star Trek voor mij.
Ja daar doelde ik vooral op. Op zich is 1 bron op YouTube weinig betrouwbaar, maar ik hoor en lees wel vaker over gerommel achter de schermen. Ik heb echt goede hoop voor seizoen 2 wat dat betreft.

• D-Three
Kritieken zeggen weinig. Maar kijkcijfers zeggen uiteraard (bijna) alles. Zolang het goed scoort op Netflix en/of CBS zal het nog wel een tijdje blijven lopen. Maar wat de kijkcijfers dan zijn, weten we inderdaad niet :)

Het kan uiteraard aan de kijcijfers liggen dat Netflix minder wil betalen voor seizoen 2. Mij lijkt het echter dat ze sterk in hun schoenen staan. Want stel dat ze de exclusieve rechten hebben op seizoen 1 voor x aantal jaar maar niks hebben getekend voor seizoen 2. Naar waar moet CBS dan lopen met seizoen 2?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
D-Three schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:40:
Naar waar moet CBS dan lopen met seizoen 2?
Is dat zo'n probleem dan? Het is Star Trek. Ook al heb je niet seizoen 1, mensen kijken (of proberen) het toch wel. Wie weet hoef je seizoen 1 niet te zien om seizoen 2 te volgen.

Maar ik denk dat Netflix het niet doet omdat ze hem niet in de VS mogen opnemen in het assortiment. Dat is toch wel een grote speler die ze missen. Zoiets van "als wij hem niet in de VS mogen uitzenden, dan gaan we er minder in investeren". Anders hadden ze dat heus wel gedaan.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:03

MazeWing

passionate & cynical

Hoe positief ik over de gehele serie was, zo negatief ben ik over de laatste 2 afleveringen. Wat een waardeloze rommel! Het leek wel alsof het geld voor de resterende 2 afleveringen zo goed as op was. Dit zag je in alles; de verhaallijn, de special effects, etc. Ze hadden gewoon verstandig moeten zijn en na de dood van Lorca het seizoen moeten eindigen.

De manier waarop ze nu even snel snel de huidige story arc beëindigen slaat werkelijk waar nergens op. Een story arc die ze notabene zelf hebben gecreëerd de laatste minuten van aflevering 13 (waar de Klingon aan het winnen zijn omdat ze 9 maanden "te laat" in hun eigen universum terugkomen). Als je dit vervolgens niet goed kan afmaken, begin er dan niet aan.
De manier waarop dit verhaaltechnisch in elkaar wordt gezet is gewoonweg bespottend voor de kijker.

Ik vond episode 1 t/m 13 nog steeds vermakelijk en ben erg benieuwd wat ze ons in seizoen 2 gaan geven. Als ze echter weer zo'n waardeloos staartje eraan gaan maken dan haak ik na seizoen 2 weer af. Er zijn voldoende andere series die qua verhaal (en dan voornamelijk de geloofwaardigheid) stukken beter zijn...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• VOODOO_WILLIE
@MazeWing Misschien ging het wel veel minder goed met STD dan ze ons hebben willen laten geloven en was het eigenlijk een soort "Enterprise-je". De "laatste" aflevering daarvan was ook een extreem gehaast zooitje om even het hele verhaal (het ontstaan van de Federation) af te ronden omdat de serie afgeblazen werd. Misschien was het hele seizoen zelfs wel een "Enterprise-je". ;)

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Dan hadden ze het zichzelf aanzienlijk makkelijker kunnen maken door de federation winnend te maken toen ze 9 maanden te laat terugkwamen uit het parallelle universum. Hadden ze nog 2 afleveringen de tijd gehad het seizoen (of misschien wel de gehele serie) anders ten einde kunnen brengen.

Of nog beter; gewoon een jump terug naar het eigen universum maar dan honderden jaren later. Zouden ze meteen van al het gezeik klaar zijn. Was er meteen een verklaring waarom bepaalde technieken (zoals de spore drive) nooit eerder gebruikt werd, waarom er nooit eerder naar bepaalde personages verwezen werd, etc.

Hoe dan ook ben ik benieuwd wat seizoen 2 ons gaat brengen...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• VOODOO_WILLIE
Had gekund maar dan is ook gelijk de spanning eraf natuurlijk. Als je de laatste aflevering van je serie afsluit met een duffe saaie boel dan kan je er wel van uitgaan dat je publiek verliest. Alhoewel me dat sowieso wel een reëel scenario lijkt als je de kijkers minstens een heel jaar laat wachten op seizoen 2.
quote:
Thorgrem schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:45:
Het staat al een tijdje vast dat seizoen twee ook gaat komen. :)

Voyager had trouwens ook maar 16 afleveringen in het eerste seizoen. Die gingen alleen wél na een paar maanden verder met het tweede seizoen (net als alle andere series) en niet pas na een jaar of meer. En daarna hadden de seizoenen inderdaad 26 afleveringen. Alhoewel dat ook niet helemaal opging. TNG S2 heeft maar 20 afleveringen terwijl die in S1 wel gewoon met 26 van start ging.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Tegenwoordig hebben vele series nog maar iets van 10 afleveringen over seizoen. Dit zal ongetwijfeld met het budget te maken hebben. Series zijn stukken duurder geworden dan pakweg 10-15 jaar geleden. Ook is er nu zo veel concurrentie dat het een hele opgave is om mensen 20+ afleveringen aan je te weten te binden.

Hoe dan ook draait het om kwaliteit en niet kwantiteit. Ik heb liever een Star Trek seizoen bestaande uit 7 top afleveringen dan 20 matige afleveringen.

• VOODOO_WILLIE
Over budget valt, op zich al, genoeg te zaniken, maar dat doe ik niet ;)

Naar mijn idee blijft die kwaliteit anders behoorlijk achter. Een overdosis vuurvliegjes en wiebelcamera's maakt nog geen kwaliteit.

Overigens heb je gelijk dat kwaliteit belangrijker is (in het algemeen) dan kwantiteit maar wel in alle redelijkheid. Daarnaast insinueert de term "serie" toch ook wel een zekere mate van kwantiteit. ;)

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:07
Als je naar TNG, DS9 of Voyager kijkt, zie je ook dat er duidelijk low budget afleveringen afwisselen met high budget,
de ene keer 3 acteurs met een soap verhaal, en de andere een action verhaal met veel special-effects.

Tegenwoordig zijn alle afleveringen meer high budget.

• shades
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-01 22:16

shades

huh ?

Luitjes,

Ik ben net ingestapt. Vorige maand Netflix genomen en dit weekend de eerste paar afleveringen van het eerste seizoen gekeken. Heerlijke serie. Ik kan me bedwingen om de spoilers niet te bekijken. Het is echter wel heel lastig :D
Gisteravond afgesloten met "choose your pain" S1:E5 geloof ik?
Wat in godsnaam gebeurt daar in die laatste minuut met Stamets daar in de spiegel. Loopt hij nou weg terwijl zijn spiegelbeeld blijft staan? Ik heb het geloof ik wel 5 keer teruggekeken. Wordt dit in latere episodes nog duidelijk (zo ja - niet vertellen :D)

Mijn vrouwtje vindt alle Star Treks wel ook maar die zat gisteren in bad 2 episodes te kijken zodat we 's avonds samen S1:E5 konden kijken :D

En we vragen ons beide af waar in de tijdlijn zich dit afspeelt.
In ieder geval na ST:Enterprise.

shades wijzigde deze reactie 12-03-2018 11:34 (7%)

https://boxer.gs

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

quote:
shades schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:33:
Wat in godsnaam gebeurt daar in die laatste minuut met Stamets daar in de spiegel. Loopt hij nou weg terwijl zijn spiegelbeeld blijft staan? Ik heb het geloof ik wel 5 keer teruggekeken. Wordt dit in latere episodes nog duidelijk (zo ja - niet vertellen :D)
Gewoon blijven kijken, zeg ik zonder verdere info ;)
quote:
En we vragen ons beide af waar in de tijdlijn zich dit afspeelt.
In ieder geval na ST:Enterprise.
Bedoel je tijd (jaartallen) of tijdlijn (cf. de oudere series; de alternative universe van de oudere series; de recente films; etc.)? Qua tijd: idd na Enterprise, voor de originele serie.

F_J_K wijzigde deze reactie 12-03-2018 11:40 (26%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• shades
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-01 22:16

shades

huh ?

quote:
F_J_K schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Gewoon blijven kijken, zeg ik zonder verdere info ;)
Geen we zeker doen 8)

Ik had iets meer info in de TS verwacht maar misschien over tijdlijn en karakters etc maar dat leer is wel als we vorderen in de serie
Ja, in de hele star trek tijdlijn.

Ah oke.. Ik was er zeker van dat het na enterprise was aangezien ik Archer voorbij zag komen toen Saru met zn nieuwe protocol bezig was..

shades wijzigde deze reactie 12-03-2018 11:43 (20%)

https://boxer.gs

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-01 17:11

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
MazeWing schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:10:
Tegenwoordig hebben vele series nog maar iets van 10 afleveringen over seizoen. Dit zal ongetwijfeld met het budget te maken hebben. Series zijn stukken duurder geworden dan pakweg 10-15 jaar geleden. Ook is er nu zo veel concurrentie dat het een hele opgave is om mensen 20+ afleveringen aan je te weten te binden.

Hoe dan ook draait het om kwaliteit en niet kwantiteit. Ik heb liever een Star Trek seizoen bestaande uit 7 top afleveringen dan 20 matige afleveringen.
Ik merk juist dat series met de 22-24 afleveringen per seizoen veel meer lijden onder slecht schrijfwerk, fillers en andere zinloze afleveringen. Nu erger dan vroeger (TNG e.d. hadden wel ca. 23 afleveringen/seizoen, maar de tijden zijn onvergelijkbaar).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

quote:
Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Ik merk juist dat series met de 22-24 afleveringen per seizoen veel meer lijden onder slecht schrijfwerk, fillers en andere zinloze afleveringen. Nu erger dan vroeger (TNG e.d. hadden wel ca. 23 afleveringen/seizoen, maar de tijden zijn onvergelijkbaar).
Dat klopt ook. Echter heeft veel met budget en tijd te maken. Waar ze vroeger voor een X bedrag een seizoen van 22-25 afleveringen maakten in pakweg een jaar tijd. Worden er tegenwoordig voor een hoger budget een aflevering of 7-10 gemaakt waar ze ook een jaar over doen.

Voordeel is dat er kwalitatief een aanzienlijk hoger niveau per seizoen gehaald kan worden met een stuk minder filler (lees: in toom houden van de kosten) per aflevering/seizoen hoeft te zijn.
Nadeel is wel dat je tegenwoordig nog wel eens 2 seizoenen nodig hebt om een bepaald verhaal te vertellen, waarbij dit vroeger met gemak in 1 seizoen kon.

Hoe dan ook ben ik een groot voorstander wanneer Star Trek teruggebracht zou worden naar 10 afleveringen per seizoen. Het budget kan dan per aflevering omhoog, waardoor de kwaliteit van de gehele serie naar een hoger niveau getild kan worden.

Het is namelijk niet zo dat een zender gebaat is bij veel afleveringen per seizoen zodat ze er vervolgens veel reclameblokken in kunnen stoppen...
Die tijd ligt gelukkig achter ons!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
quote:
MazeWing schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:12:
[...]
Hoe dan ook ben ik een groot voorstander wanneer Star Trek teruggebracht zou worden naar 10 afleveringen per seizoen. Het budget kan dan per aflevering omhoog, waardoor de kwaliteit van de gehele serie naar een hoger niveau getild kan worden.
Alsjeblieft niet zeg. Het is een -serie- ... for goodness sake ...
Het hoeft echt allemaal niet zoals vroegâh maar dat is echt het andere uiterste. Straks heb je:

- Een maandje je wekelijkse afleveringen
- Een maandje (of twee) mid season break
- Weer een maandje je wekelijkse afleveringen
- 10-16 maanden wachten op het volgende "seizoen"

Noem mij maar ouderwets ofzo maar dat is niet mijn idee van een serie. Het is dan zo kort en er zit zolang tussen dat je helemaal geen "binding" meer met een serie krijgt. Dat gevoel heb ik nu sowieso al met het eerste seizoen (even los van wat ik er aan vind mankeren).

Bovendien is er nu al zoveel afgeraffeld en van de hak op de tak gegaan om het verhaal maar in het seizoen te kunnen proppen. Wat blijft er dan nog aan tijd over om echt iets te vertellen of om de personages te "leren kennen"?

Is 8 miljoen trouwens niet genoeg voor een aflevering? Ik snap dat het allemaal niet gratis is maar ik vraag me echt weleens af waar die idiote bedragen in vredesnaam aan uitgegeven worden. Je kan er nog 100 miljoen tegenaangooien maar zolang je met hetzelfde clubje blijft zitten (dat vastzit in hun eigen denkwereldje en vooral bezig is met veren in elkaars reet te stoppen) maakt het allemaal geen hol uit. Het niveau gaat er echt niet van omhoog. Je krijgt hooguit meer vuurvliegjes, lens flares en wiebelende camera's ... :+

Overigens denk ik ook niet dat het persé goed is als iedere aflevering zogenaamd "briljant" is. Het is een beetje het probleem van de hele maatschappij inmiddels. Alles moet op ieder moment ultiem bevredigend en maximaal uitbundig zijn want anders is het niet goed genoeg. Met als gevolg dat eigenlijk helemaal niks meer bevredigend kán zijn omdat het op een gegeven moment gewoon niet meer aan de verwachtingen kán voldoen.

Nogmaals ... het is een -serie-. Geen film. Een beetje realiteitszin mag best en ook op de Discovery mogen er dus wat rustige(re) dagen bijzitten. Mooie gelegenheid om, noem eens wat "geks", de karakters een beetje uit te diepen. ;)

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Absoluut niet met je eens. De helft van Discovery zou eruit ge-edit kunnen worden zonder ook maar iets aan diepgang te missen.

Kijk een serie zoals Breaking Bad of Game of Thrones. Beide aanzienlijk minder afleveringen per seizoen maar een veel betere diepgang omdat ze met veel meer focus te werk gaan en geen kostbare tijd verspillen aan onzinnige filler...

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 15:24
quote:
MazeWing schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 06:49:
Absoluut niet met je eens. De helft van Discovery zou eruit ge-edit kunnen worden zonder ook maar iets aan diepgang te missen.

Kijk een serie zoals Breaking Bad of Game of Thrones. Beide aanzienlijk minder afleveringen per seizoen maar een veel betere diepgang omdat ze met veel meer focus te werk gaan en geen kostbare tijd verspillen aan onzinnige filler...
Ik kan mij nog de aflevering "Fly" van Breaking Bad herinneren waar het bijna 45 minuten alleen maar gaat over het chasen van een vlieg in de superlab...... (overigens briljante serie _/-\o_ )

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

quote:
TDB schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:02:
[...]

Ik kan mij nog de aflevering "Fly" van Breaking Bad herinneren waar het bijna 45 minuten alleen maar gaat over het chasen van een vlieg in de superlab...... (overigens briljante serie _/-\o_ )
Haha ja, dat was de enige filler aflevering. Puur omdat ze al flink over hun budget zaten.
quote:
"Fly" was produced as a result of the series' considerable budgetary restrictions and being unable to afford the $25,000–$35,000 needed to move the production trucks to a new location.[1] Series creator Vince Gilligan remarked: "We were hopelessly over budget ... And we needed to come up with what is called a bottle episode, set in one location."[1] The episode was written by Sam Catlin and Moira Walley-Beckett, and directed by Rian Johnson; it aired on AMC in the United States and Canada on May 23, 2010.

Along with extras in the laundromat, Bryan Cranston and Aaron Paul are the only two actors who appear in the episode. Series regulars Dean Norris (Hank), Betsy Brandt (Marie), and RJ Mitte (Walt, Jr.) are credited, but do not appear. Anna Gunn (Skyler)'s voice is heard in the episode, but it is reused audio from the second season episode "Phoenix".

Gilligan noted that the limited setting and cast allowed for a slower pace and deeper exploration of character traits and motives:

"Even if financial realities didn't enter into it, I feel as a showrunner that there should be a certain shape and pace to each season, and the really high highs that you try to get to at the end of a season — the big dramatic moments of action and violence, the big operatic moments you're striving for — I don't think would land as hard if you didn't have the moments of quiet that came before them. The quiet episodes make the tenser, more dramatic episodes pop even more than they usually would just by their contrast."

— Vince Gilligan[2]
Ondanks dat droeg het wel bij aan de karakterontwikkeling van beide hoofdrolspelers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
quote:
MazeWing schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 06:49:

Niet mee eens? Nooit verwacht :P ;)

Maar wat betreft diepgang ben ik het met je eens ja. Niet zo heel moeilijk op zich want ik vond de diepgang sowieso om te huilen. En als je gewoon gelijk een samenvatting laat zien ben je met een minuutje ook klaar. Stuk goedkoper ook dan gelijk. ;)

Van Breaking Bad en Game of Thrones heb ik niks gezien. Hele massa's (inclusief bekenden van me) deden daar hysterisch over en dan "weet ik meestal al genoeg". ;) Alhoewel ik het natuurlijk ook mis kan hebben.

Wat Star Trek voor mij mede aantrekkelijk maakte was een behoorlijke mate van realisme en consistentie. Dat is uiteraard niet 1-2-3 uit te leggen zonder een half boek te schrijven maar de gang van zaken was, kort gezegd, behoorlijk "geloofwaardig". Dat wil niet zeggen dat er nooit buiten de pot werd gepist maar de gang van zaken kwam in grote lijnen wel overeen met de werkelijkheid.
Het gaat, grappig genoeg, vaak om kleine dingetjes. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het gedrag van mensen (stronteigenwijze Burnham en het nemen van totaal ongeloofwaardige risico's) of de tijd die bepaalde zaken (zoals het maken/verzinnen van een apparaat) in beslag nemen.

De makers van STD hebben dat soort dingen gewoon de luchtsluis uitgemieterd. Het is letterlijk hollen of stilstaan. Volop drama en actie afgewisseld door ineens tergend langzame Bold and the beautiful-achtige scenes tussen Burnham en Tyler. De balans is zoek.

Maar goed ... voordat dit uitdraait op een lange rant (waar er al genoeg van voorbij zijn gekomen) ;) ...

Een serie (en ST in het bijzonder) is voor mij iets waar je een soort van "deel van uit gaat maken". Uiteraard niet letterlijk (want het blijft fictie; voordat ik bestempeld wordt als idioot ;) ) maar het moet een soort van "familie" of "vriendenkring" worden. Dat gaat niet lukken met zo weinig aflevering. Bij mij niet in ieder geval.

Met zo weinig afleveringen is het meer een soort van doe-vakantie waar je ter plekke een paar mensen ontmoet en waar je noodgedwongen een paar dagen mee op pad "moet".

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-01 13:38

YourMom

I put the p in pool.

quote:
VOODOO_WILLIE schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:19:
[...]

Niet mee eens? Nooit verwacht :P ;)

Maar wat betreft diepgang ben ik het met je eens ja. Niet zo heel moeilijk op zich want ik vond de diepgang sowieso om te huilen. En als je gewoon gelijk een samenvatting laat zien ben je met een minuutje ook klaar. Stuk goedkoper ook dan gelijk. ;)

Van Breaking Bad en Game of Thrones heb ik niks gezien. Hele massa's (inclusief bekenden van me) deden daar hysterisch over en dan "weet ik meestal al genoeg". ;) Alhoewel ik het natuurlijk ook mis kan hebben.

Wat Star Trek voor mij mede aantrekkelijk maakte was een behoorlijke mate van realisme en consistentie. Dat is uiteraard niet 1-2-3 uit te leggen zonder een half boek te schrijven maar de gang van zaken was, kort gezegd, behoorlijk "geloofwaardig". Dat wil niet zeggen dat er nooit buiten de pot werd gepist maar de gang van zaken kwam in grote lijnen wel overeen met de werkelijkheid.
Het gaat, grappig genoeg, vaak om kleine dingetjes. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het gedrag van mensen (stronteigenwijze Burnham en het nemen van totaal ongeloofwaardige risico's) of de tijd die bepaalde zaken (zoals het maken/verzinnen van een apparaat) in beslag nemen.

De makers van STD hebben dat soort dingen gewoon de luchtsluis uitgemieterd. Het is letterlijk hollen of stilstaan. Volop drama en actie afgewisseld door ineens tergend langzame Bold and the beautiful-achtige scenes tussen Burnham en Tyler. De balans is zoek.

Maar goed ... voordat dit uitdraait op een lange rant (waar er al genoeg van voorbij zijn gekomen) ;) ...

Een serie (en ST in het bijzonder) is voor mij iets waar je een soort van "deel van uit gaat maken". Uiteraard niet letterlijk (want het blijft fictie; voordat ik bestempeld wordt als idioot ;) ) maar het moet een soort van "familie" of "vriendenkring" worden. Dat gaat niet lukken met zo weinig aflevering. Bij mij niet in ieder geval.

Met zo weinig afleveringen is het meer een soort van doe-vakantie waar je ter plekke een paar mensen ontmoet en waar je noodgedwongen een paar dagen mee op pad "moet".
Haha, ik herken me in je reactie, ik denk er hetzelfde over bij Star Trek: Discovery... niet dat het me hélemaal niet meer kan boeien maar toch... geen diepgang, ongeloofwaardige plotwendingen en absurde risico's en idd. ze flansen een experimenteel stuk hoogtechnologisch wonder-apparaat in elkaar dat ook gewoon werkt, in evenveel tijd als het duurt om een kom kornflakes op te eten bij manier van spreken.

Maar in één ding ben ik het stellig oneens met je:
quote:
"Van Breaking Bad en Game of Thrones heb ik niks gezien. Hele massa's (inclusief bekenden van me) deden daar hysterisch over en dan "weet ik meestal al genoeg". ;) Alhoewel ik het natuurlijk ook mis kan hebben."
Kijk, ik kan niet over Breaking Bad meespreken maar ajb... kijk naar GoT!! ook ik ben een "late adopter" en ben pas beginnen kijken wanneer seizoen 3 al bezig was (op de reguliere televisie dus al zeker een jaar eerder in USA)
En ook ik ben steeds achterdochtig als ik anderen te enthousiast over iets hoor praten maar... pfffff... mijn achterdocht smolt als sneeuw voor de zon toen ik begon te kijken. Machtige serie!

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:47

HMC

Pluviophile

quote:
YourMom schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:54:

Maar in één ding ben ik het stellig oneens met je:

[...]

Kijk, ik kan niet over Breaking Bad meespreken maar ajb... kijk naar GoT!! ook ik ben een "late adopter" en ben pas beginnen kijken wanneer seizoen 3 al bezig was (op de reguliere televisie dus al zeker een jaar eerder in USA)
En ook ik ben steeds achterdochtig als ik anderen te enthousiast over iets hoor praten maar... pfffff... mijn achterdocht smolt als sneeuw voor de zon toen ik begon te kijken. Machtige serie!
Hmm, beetje offtopic, maar, ik keek GoT de eerste twee seizoenen graag. Maar bij seizoen 3 begon ik het erg langdradig te vinden. Ik bedoel, er gebeurde bijna niets per aflevering. Dat kan inmiddels beter zijn, maar ik vond iedere aflevering in Seizoen 3 een "drag" en daardoor verloor ik totaal mijn interesse. Misschien toch maar weer eens oppakken dan. Of op z'n minst weer eens een kans geven. :D

The Orville heeft helaas ook een veel te lange pauze. Ik kijk er naar uit.
Ik ga zeker STD verder kijken, maar ik kijk er niet onwijs naar uit.
Wel weer net TOS klaar (voor honderdste keer) en weer met TNG begonnen (voor duizendste keer. :P ) Ik zal er nooit genoeg van krijgen.

Betaalde Kremlin-troll

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
HMC schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:03:
[...]

Hmm, beetje offtopic, maar, ik keek GoT de eerste twee seizoenen graag. Maar bij seizoen 3 begon ik het erg langdradig te vinden. Ik bedoel, er gebeurde bijna niets per aflevering. Dat kan inmiddels beter zijn, maar ik vond iedere aflevering in Seizoen 3 een "drag" en daardoor verloor ik totaal mijn interesse. Misschien toch maar weer eens oppakken dan. Of op z'n minst weer eens een kans geven. :D

Wel weer net TOS klaar (voor honderdste keer) en weer met TNG begonnen (voor duizendste keer. :P ) Ik zal er nooit genoeg van krijgen.
Lost in Space houdt mij net lang genoeg tevreden todat The Orville weer begint
Wellicht het overwegen waard.

/offtopic

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:47

HMC

Pluviophile

Nooit van gehoord. Ga ik uitzoeken. d:)b

Betaalde Kremlin-troll

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
HMC schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:03:
[...]

Mja, ik vind de "langdradige" stukken in GoT eigenlijk best interessant omdat je in veel gevallen bepaalde motivaties te weten komt uit de dialogen. Ik heb die rustige stukken eigenlijk nooit langdradig gevonden, het heeft me steeds geboeid maar het is nu eenmaal mijn soort serie, vind het geweldig. 8)
quote:
Notna schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:47:
[...]

Lost in Space houdt mij net lang genoeg tevreden todat The Orville weer begint
Wellicht het overwegen waard.

/offtopic
Binnen een paar afleveringen ben ik klaar met Star Trek: Discovery en Lost in Space staat al klaar als opvolger. B)

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-01 16:59
GoT vond ik persoonlijk veel te snel gaan. Als je de boeken eerst gelezen hebt zie je dat ze echt door het verhaal heen vliegen. De eerste aflevering van GoT is 150+ pagina's van boek 1.

Ik mis de 24+ afleveringen per seizoen. Voor mij hoeft het niet de hele tijd spanning en sensatie te zijn. Een aflevering waar ze ingaan op een bepaald karakter of een filosofisch thema vind ik ook erg interessant. De afleveringen van TNG die ik niet goed/leuk vond zijn op een hand te tellen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

spoiler:
Jeezes wat een teleurstellende seizoensfinale zeg, had gehoopt op tenminste een 'all-out' war met de Klingon... slaagt Michael er op totaal ongeloofwaardige wijze in om die vrouwelijke Klingon te overtuigen om op -alweer- totaal ongeloofwaardige wijze de macht over te nemen door een flauwe speech te geven. Wat dan als totaal ongeloofwaardig gevolg heeft dat het o zo machtige Klingon rijk dat eer zoekt in oorlog en het vernietigen van z'n vijand, dat aan de winnende hand is en letterlijk klaar staat om de Federation uit te roeien met een complete overmacht aan schepen... plots allemaal akkoord gaan met nieuw leiderschap van een vrouwelijke Klingon die een zwak heeft getoond voor tenminste één mens en daarvoor in een zeer zwakke positie zou moeten staan en op de valreep van hun complete en totale en zelfs gegarandeerde overwinning, toch beslissen om de wapens neer te leggen om zich te verenigen... Neen, dat zijn niet de Klingons die ik dacht te kennen.

*rant modus uit*

Desondanks heb ik wel genoten van het eerste seizoen, het had wat foutjes en hier en daar een paar ongeloofwaardigheden, met de seizoensfinale als summum van ongeloofwaardigheid... maar al bij al heb ik toch een voornamelijk positief gevoel... heb al erger meegemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:26

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Wat in @YourMom's spoiler tag staat is geen spoiler ;)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
.oisyn schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:53:
Wat in @YourMom's spoiler tag staat is geen spoiler ;)
Nee, idd, niet meer i.i.g.... :$
maar eventueel voor andere late vogels zoals ik...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk1983
quote:
YourMom schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:54:
spoiler:
Jeezes wat een teleurstellende seizoensfinale zeg, had gehoopt op tenminste een 'all-out' war met de Klingon... slaagt Michael er op totaal ongeloofwaardige wijze in om die vrouwelijke Klingon te overtuigen om op -alweer- totaal ongeloofwaardige wijze de macht over te nemen door een flauwe speech te geven. Wat dan als totaal ongeloofwaardig gevolg heeft dat het o zo machtige Klingon rijk dat eer zoekt in oorlog en het vernietigen van z'n vijand, dat aan de winnende hand is en letterlijk klaar staat om de Federation uit te roeien met een complete overmacht aan schepen... plots allemaal akkoord gaan met nieuw leiderschap van een vrouwelijke Klingon die een zwak heeft getoond voor tenminste één mens en daarvoor in een zeer zwakke positie zou moeten staan en op de valreep van hun complete en totale en zelfs gegarandeerde overwinning, toch beslissen om de wapens neer te leggen om zich te verenigen... Neen, dat zijn niet de Klingons die ik dacht te kennen.

*rant modus uit*

Desondanks heb ik wel genoten van het eerste seizoen, het had wat foutjes en hier en daar een paar ongeloofwaardigheden, met de seizoensfinale als summum van ongeloofwaardigheid... maar al bij al heb ik toch een voornamelijk positief gevoel... heb al erger meegemaakt.
Dat dus, helemaal mee eens. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar het tweede seizoen. Als de ongeloofwaardigheid er een beetje uit gaat, dan kan het een zeer vermakelijk seizoen worden. Ik vind wel dat ze lef hebben om de Enterprise en Pike in de serie te stoppen, want als je het verkeerd doet dan loop je de kans om de fans tegen je te keren. Maar doe je het goed, dan is het een fantastische homage.

• Thunderwing
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:16

Thunderwing

Mighty pirate!

quote:
spoiler:

*rant modus uit*

Dit is voornamelijk de reden waarom ik ben afgehaakt. Het totaal ongeloofwaardige in combinatie met schijt aan alles wat Star Trek dus ook Star Trek maakt. Discovery is in mijn ogen een losse serie die ze een Star Trek sticker hebben opgeplakt, het had net zo goed een Star Wars, Babylon 5 of GTST sticker hebben kunnen krijgen en je zou dezelfde ongeloofwaardigheid hebben gekregen.

Welliswaar off-topic, maar onlangs ben ik begonnen aan de Netflix versie van “Lost in Space” (drie afleveringen gezien) en de wijze waarop dat is gemaakt, hadden ze ook bij Discovery moeten toepassen. In het kort: je hebt nog het gezin Robinson, maar zij zijn niet de enigen die de ruimte zijn ingegaan. Smith is niet meer “comic relief” wat (toen nog) hij was in de jaren ‘60. De oudste dochter kent een andere vader en pa & moe hebben trammelant in hun huwelijk.

Subtiele verschillen vergeleken met het origineel, maar interessant genoeg en dusdanig goed uitgewerkt dat het niet stoort. Zo zou Discovery ook moeten zijn, maar ipv hebben een heel slap aftreksel gekregen wat alleen de naam ‘Star Trek’ draagt en verder niks met het gegeven te maken heeft . . .

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Thunderwing schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:49:
[...]

Dit is voornamelijk de reden waarom ik ben afgehaakt. Het totaal ongeloofwaardige in combinatie met schijt aan alles wat Star Trek dus ook Star Trek maakt. Discovery is in mijn ogen een losse serie die ze een Star Trek sticker hebben opgeplakt, het had net zo goed een Star Wars, Babylon 5 of GTST sticker hebben kunnen krijgen en je zou dezelfde ongeloofwaardigheid hebben gekregen.

Welliswaar off-topic, maar onlangs ben ik begonnen aan de Netflix versie van “Lost in Space” (drie afleveringen gezien) en de wijze waarop dat is gemaakt, hadden ze ook bij Discovery moeten toepassen. In het kort: je hebt nog het gezin Robinson, maar zij zijn niet de enigen die de ruimte zijn ingegaan. Smith is niet meer “comic relief” wat (toen nog) hij was in de jaren ‘60. De oudste dochter kent een andere vader en pa & moe hebben trammelant in hun huwelijk.

Subtiele verschillen vergeleken met het origineel, maar interessant genoeg en dusdanig goed uitgewerkt dat het niet stoort. Zo zou Discovery ook moeten zijn, maar ipv hebben een heel slap aftreksel gekregen wat alleen de naam ‘Star Trek’ draagt en verder niks met het gegeven te maken heeft . . .
Niet helemaal eerlijk om Lost in Space te vergelijken met Star Trek. De eerste heeft 1 korte serie gehad en 1 boek, de tweede heeft vele jaren aan tv-content gemaakt, enkele films, comics, boeken en games voortgebracht. Bij die eerste hebben ze bovendien een remake gemaakt, die tweede vertelt een nieuw verhaal. Wat mij betreft appels met peren...

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:36

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Thunderwing schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:49:
[...]

Lost in Space ben ik na 1 aflevering afgehaakt. Veel teveel toevalligheden en de cast vond ik niet prettig om naar te kijken. Dat ligt natuurlijk aan mij. ;) Misschien op een later moment nog maar eens een keer proberen.

Discovery vind ik echt wel de moeite waard. Het duistere vind ik juist leuk. .

"When you grow up your heart dies"

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
sjaool schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:11:
[...]

Lost in Space ben ik na 1 aflevering afgehaakt. Veel teveel toevalligheden en de cast vond ik niet prettig om naar te kijken. Dat ligt natuurlijk aan mij. ;) Misschien op een later moment nog maar eens een keer proberen.
Het word wel beter hoor na die eerste aflevering, geen hoogvlieger maar wel leuk voor "tussen door" :)

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

quote:
spoiler:

*rant modus uit*

De laatste 2 afleveringen zijn inderdaad een clusterfuck en zijn qua kwaliteit belabberd. Zeker vergeleken met de voorgaande afleveringen.
En waarom? WAAROM? ze komen enkele maanden later weer terug in hun een dimensie. Had het dan op een geloofwaardige manier uitgelegd hoe de oorlog ten einde was gekomen en dat de Klingons eiren voor hun geld hadden gekozen.

Nu kregen we na de cliffhanger dat de Klingons aan de winnende hand zijn (nadat ze dus terug in hun eigen dimensie zijn) even de meest ongeloofwaardige oplossing rap rap in 2 afleveringen gepresenteerd. Had het dan:
1. niet gedaan en had het seizoen waardig afgesloten met een of andere cliffhanger.
2. had seizoen 1 afgesloten met het gegeven dat de Klingons aan het winnen zijn als cliffhanger gebruikt en had vervolgens seizoen 2 besteed aan het, op een overtuigende en goed uitgewerkte manier, oplossen van dit conflict.

De laatste 2 afleveringen hebben echt schade toegebracht aan hoe ik tot dusver over de serie dacht. Als ze dit soort idiote fratsen uithalen zullen ze dit vroeg of laat ongetwijfeld weer een keer doen... 8)7 |:(

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Leuk maar is dit nou een poging om het gezonken schip op het droge te krijgen? We hebben in het verleden gezien dat oudgedienden weer mee laten doen niet altijd een recept is voor succes.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• D-Three
quote:
Webgnome schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:21:
Leuk maar is dit nou een poging om het gezonken schip op het droge te krijgen? We hebben in het verleden gezien dat oudgedienden weer mee laten doen niet altijd een recept is voor succes.
Uiteraard niet. Maar een nieuwe serie lijkt mij wel goed nieuws, na jaren niks nu plots 2? En dus terug met Picard en dus geen prequel :P Al lijkt het mij niet dat hij een volledige serie zal trekken? Hij is ook niet meer van de jongste. Maar als publiektrekker lijkt het mij wel ideaal, je trekt er de fans van TNG mee aan en de jongere generatie kent hem als Professor Charles Xavier :)

D-Three wijzigde deze reactie 23-06-2018 21:49 (27%)

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

quote:
D-Three schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:43:
[...]

Uiteraard niet. Maar een nieuwe serie lijkt mij wel goed nieuws, na jaren niks nu plots 2? En dus terug met Picard en dus geen prequel :P Al lijkt het mij niet dat hij een volledige serie zal trekken? Hij is ook niet meer van de jongste. Maar als publiektrekker lijkt het mij wel ideaal, je trekt er de fans van TNG mee aan en de jongere generatie kent hem als Professor Charles Xavier :)
Picard kan alle kanten op.. als admiraal kan hij nog altijd veel screentime innemen in een adviserende/dialoogrol. Dat zie ik hem nog best even doen. Hij blijft een theaterman en heeft het vooral van zijn dialoog gehad altijd.. erg lichamelijk was hij nooit.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• D-Three
Blijkbaar is het dus nog niet zeker maar er staan dus wel meerdere shows en/of mini-series in de planning:
http://www.digitalspy.com...urning-new-series-picard/
https://www.telegraph.co....ng-picard-back-star-trek/

Verder staat er in het bovenstaand artikel nog nieuws over Discovery dat mij niet was opgevallen:
https://www.hollywoodrepo...lex-kurtzman-take-1120416
Het blijft dus rumoerig rond Discovery :/

• Raymond
  • Laatst online: 15:55
quote:
D-Three schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:01:

Verder staat er in het bovenstaand artikel nog nieuws over Discovery dat mij niet was opgevallen:
Da's goed nieuws!
Heb je ze weleens in aftertrek gezien?
Opgeruimd staat netjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
D-Three schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:01:
Blijkbaar is het dus nog niet zeker maar er staan dus wel meerdere shows en/of mini-series in de planning:
http://www.digitalspy.com...urning-new-series-picard/
https://www.telegraph.co....ng-picard-back-star-trek/

Ik weet niet hoeveel invloed Alex gaat hebben op het verhaal, maar de shows die hij produced zijn verder gewoon prima. Op tijd en zonder veel problemen.

Ben benieuwd hoeveel we er gaan merken van de eerste 5 over naar de laatste 5. Gezien ze voor de eerste aflevering over budget zijn gegaan en dat op de overige afleveringen terughalen, denk ik dat we wel een kwaliteitsverschil gaan zien. Sowieso wel erg slecht om zoveel extra kosten te maken ook. Zie ook dat ie de premiere had geregisseerd en volgens mij zat die prima in elkaar (de regie dus).

Martinspire wijzigde deze reactie 24-06-2018 00:23 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het verbaast me niets dat het rumoerig is rondom Discovery, men heeft veel risico genomen zowel qua concept (prequel + new tech) en uitvoering (exclusive streaming), bij veel risico wordt je daar natuurlijk ook sneller op afgerekend. Het is daarom jammer dat streaming services hun kijkcijfers niet openbaar maken, terwijl ze juist gedetailleerde gegevens hebben.

S2 gaat daarom cruciaal worden, een S1 produceren is niet zo moeilijk als de pitch geaccepteerd is, het budget is al gereserveerd en de commitment is al gemaakt.

Qua geruchten over nieuwe series, iemand als Patrick Steward gaat waarschijnlijk z'n reputatie niet verkwanselen en zal waarschijnlijk niet tekenen voor een concept wat z'n legacy kan beschadigen. In dat opzicht verbaast het me wel dat z'n naam genoemd is.

Climate dashboard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:52
Ik zit heel eerlijk ook niet te wachten op een nieuwe star trek serie met Stewart in een prominente rol. Zo ben ik ook gestopt met het opnieuw bekijken van star trek tng. Sommige dingen kun je gewoon beter in je herinneringen laten.

Zijn er nou helemaal geen jongere acteurs/actrices meer die een rol als die van Picard goed kunnen neerzetten?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
quote:
LA-384 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:12:
Ik zit heel eerlijk ook niet te wachten op een nieuwe star trek serie met Stewart in een prominente rol. Zo ben ik ook gestopt met het opnieuw bekijken van star trek tng. Sommige dingen kun je gewoon beter in je herinneringen laten.

Zijn er nou helemaal geen jongere acteurs/actrices meer die een rol als die van Picard goed kunnen neerzetten?
Natuurlijk wel echter is het publiek van tegenwoordig heel anders. Het moet allemaal pew pew pew flits flits boem. Daar kan Steward, Spinner of wie dan ook niks aan veranderen. Het moet allemaal snel, hard en mooi.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
LA-384 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:12:
Star Trek is voornamelijk een televisie serie en niet gebaseerd op boeken of comics, de karakters worden daardoor ook mede gecreëerd door de acteurs, ik ben persoonlijk daarom tegen het principe van het re-casten van iemand in dezelfde rol zoals gebeurd is met de reboots. Daarnaast is Star Trek geen karakter gedreven universum zoals Marvel/DC, het idee achter het Star Trek universum zou imho genoeg moeten zijn om een nieuwe de serie te kunnen dragen.

Climate dashboard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12:55

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als Picard terugkomt al is het maar als bijrolletje als admiraal ofzo zou ik zeker bereid zijn de show nog een kans te geven.

TNG was S01 ook niet om aan te zien. Dus wie weet groeit er bij Discovery uiteindelijk ook nog iemand een baard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
Een admiraalsrol is volgens mij wel beter idd. Lijkt me gezien de leeftijd van Stewart ook wel beter bij hem passen. Ook al ligt de AOW leeftijd in die eeuw vast al wel boven de 100, dan nog ziet het er niet uit als er zo'n bejaarde aan het roer van de enterprise staat :+

Raymond wijzigde deze reactie 24-06-2018 17:00 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
-36- schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:45:
Dus wie weet groeit er bij Discovery uiteindelijk ook nog iemand een baard.
Niet smooth as an androids bottom? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
-36- schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:45:
Als Picard terugkomt al is het maar als bijrolletje als admiraal ofzo zou ik zeker bereid zijn de show nog een kans te geven.

TNG was S01 ook niet om aan te zien. Dus wie weet groeit er bij Discovery uiteindelijk ook nog iemand een baard.
Dit vindt toch veel te vroeg plaats om uberhaupt Picard te hebben? Zelfs als kadet lijkt het me niet mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
quote:
Martinspire schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:41:
[...]
Dit vindt toch veel te vroeg plaats om uberhaupt Picard te hebben? Zelfs als kadet lijkt het me niet mogelijk.
Zie:

D-Three in "[Serie] Star Trek: Discovery"

Is dus niet discovery, maar eigen serie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:52
quote:
defiant schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:06:
[...]

Star Trek is voornamelijk een televisie serie en niet gebaseerd op boeken of comics, de karakters worden daardoor ook mede gecreëerd door de acteurs, ik ben persoonlijk daarom tegen het principe van het re-casten van iemand in dezelfde rol zoals gebeurd is met de reboots. Daarnaast is Star Trek geen karakter gedreven universum zoals Marvel/DC, het idee achter het Star Trek universum zou imho genoeg moeten zijn om een nieuwe de serie te kunnen dragen.
Nee, dat is ook niet wat ik bedoel. Niemand kan de rol van Picard beter vertolken dan Patrick Stewart. Wat ik bedoel is dat ik het jammer vind dat ze niet een nieuw gezicht introduceren, met hetzelfde charisma als Patrick Stewart. Gewoon een heel nieuw karakter. Ik ben gewoon bang dat Stewart in de eventuele nieuwe star trek een rol krijgt toebedeeld die niet kan tippen aan zijn rol in de oude serie en daarmee zijn hele karakter om zeep helpt. Ik gun die man geen eindcarriere zoals jcvd, Bruce Willis en Sylvester Stallone.

Het zal kloppen wat @Webgnome zegt. Tegenwoordig zit de meerderheid waarschijnlijk niet te wachten overtuigend acteerwerk en is het wellicht te risicovol om een onbekend gezicht een dergelijke rol te laten vertolken.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
Overtuigend acteerwerk? Kijk eens goed naar Patrick, in Star Trek en de genoemde films. Het is net alsof hij op het theaterpodium staat, ipv voor de camera :)
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True