Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
D-Three schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:59:
[...]
Omdat de makers zelf zeggen dat het geen reboot is maar een prequel?

[...]

Prima. Maar als je alles overboord gooit en er een volledig nieuw universum van maakt zonder bekende rassen... Dan is het toch geen Star Trek meer? Geef het dan gewoon een andere naam?
Ik bedoelde meer als bv James Bond, daar grijpen ze ook niet continu terug naar de vorige films of proberen ze gelijk te blijven lopen in een continuiteit, en met andere acteurs en toch is het James Bond.

Dan heb ik dus liever een andere Enterprise van een andere Federation waar andere volkeren ontmoet zijn en mee samengegaan zijn.
Dan is het imho nog steeds genoeg om het Star Trek te kunnen noemen. (opzich gaat deze serie al best een eind die kant op)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Damn, die laatste scene had ik niet zien aankomen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Was weer een prima aflevering volgende week de seizoens finale :)

[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 05-02-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-Three schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:59:
Prima. Maar als je alles overboord gooit en er een volledig nieuw universum van maakt zonder bekende rassen... Dan is het toch geen Star Trek meer? Geef het dan gewoon een andere naam?
Nou inderdaad. Want wees eerlijk, op de namen na is er weinig vergelijk met het bestaande universum. Alles is en gedraagt zich anders. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calsonic schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:00:
Was weer een prima aflevering volgende week de seizoens finale :)
Ik ben zeer benieuwd. Tot op heden hebben ze mij wel regelmatig weten te verassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
Misschien ben ik gek maar 13 is de laatste toch?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
justmike schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:23:
Damn, die laatste scene had ik niet zien aankomen :o
Compleet stupide actie, maar ja ik zag hem wel aankomen, het hele wat moeten we nou met d'r lag er weer te dik bovenop. Misschien wel zag ik het vanwege de stupiditeit wel aankomen :P

De laatste afleveringen zijn kijkbaar. 't Is nauwelijks Star Trek te noemen, melodrama nog steeds behoorlijk aanwezig, maar het wordt allemaal wat minder houterig.

[ Voor 36% gewijzigd door neographikal op 05-02-2018 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Zucht.. slappe aflevering met veel te veel voor de hand liggende zaken. Nee mij zijn ze kwijt..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het einde vond ik te makkelijk en te snel, maar als overgang naar de finale kan ik er nog enigszins inkomen. Het lijkt me dat Georgiou ook geen captain hoeft te zijn om haar rol te vervullen, voor de rest van de crew zal 't ook niet geloofwaardig zijn als ze zich totaal anders gedraagt, maar goed dat zien we in de finale. Het valt verder op dat Georgiou niet gevoelig was voor het licht in dit universum.

Al met al al vond ik dit toch wel een mindere episode.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 16:26
Leuke grijns op het einde, "jeuj I'm in control again". Wederom een goede aflevering, jammer dat de volgende alweer de laatste is voor een lange tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Blijf er toch bij dat ik de oude star trek mis. Ik wil graag meer weten over die robotvrouw op de brug. Of die helmsman met dat ijzer op haar hoofd. Ik wil graag nieuwe planeten zien of exotische anomalies. Een of andere gekke cultuur ontdekken dat ethische/filosofische vragen oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Mirved schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:59:
Blijf er toch bij dat ik de oude star trek mis. Ik wil graag meer weten over die robotvrouw op de brug. Of die helmsman met dat ijzer op haar hoofd. Ik wil graag nieuwe planeten zien of exotische anomalies. Een of andere gekke cultuur ontdekken dat ethische/filosofische vragen oproept.
Dat heb je dit seizoen wel een beetje gehad met die planeet met die toren.
Maar zoals ik al eerder heb aangegeven gaat het oude Star Trek niet meer werken met de markt van nu. De oude generatie kijkers zal het misschien fantastisch vinden (maar ook die zullen altijd commentaar hebben, maar de nieuwe generatie kijkers laten hem links liggen omdat er geen reet gebeurd. Dus geen kijkcijfers, dus gecancelled, dus geen nieuwe star trek.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

von het weer leuke entertainment, weinig diepgang helaas, maar blijft toch star trek en leuk imho :) we kunnen weer naar black alert (woop woop, toffe animatie :)) volgende episode blue alert?

mis wel lorca, was net aan hem gewend (bad guy van The OA) en vind hem heel verfrissend (eindelijk een keer een captain die niet zo braaf en moraal is

[ Voor 4% gewijzigd door Lagune op 06-02-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zat te kijken naar of er officiële kijkcijfers beschikbaar zijn van CBS all-access en/of Netflix voor Discovery, maar die lijken niet beschikbaar, nu het seizoen bijna voorbij is ben ik daar toch wel benieuwd naar.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

HMFS! Ik zit geplakt aan mijn iPad! Gimme more!

Bubblegum for the brain maybe, maar het is totaal up my alley.
(die Philippa Georgiou... nooit gedacht dat ik op oudere vrouwen zou vallen. Zal de hele setup wel zijn)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Gonadan schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:15:
[...]

Nou inderdaad. Want wees eerlijk, op de namen na is er weinig vergelijk met het bestaande universum. Alles is en gedraagt zich anders. :P
Maar dat bedoelde ik niet... :X
Mirved schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:59:
Dit was iets wat ik ook een beetje miste bij DS9. Maar de makers van Discovery hebben gezegd dat seizoen 2 meer 'exploring' zal zijn: https://trekmovie.com/201...e-exploring-for-season-2/
Lanithro schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Dat heb je dit seizoen wel een beetje gehad met die planeet met die toren.
Maar zoals ik al eerder heb aangegeven gaat het oude Star Trek niet meer werken met de markt van nu. De oude generatie kijkers zal het misschien fantastisch vinden (maar ook die zullen altijd commentaar hebben, maar de nieuwe generatie kijkers laten hem links liggen omdat er geen reet gebeurd. Dus geen kijkcijfers, dus gecancelled, dus geen nieuwe star trek.
Ook die aflevering in de mirror universe waarbij Tyler en Michael de rebels opzoeken. Toen ze op de planeet rondwandelden vond ik het wel erg Star-Trek-like :P Ik denk dat een goede mix tussen de 2 zeker kan. Trouwens, nieuwe planeten/soorten ontdekken is toch niet 'oude generatie'? Dat vond ik bijvoorbeeld ook altijd de leukere afleveringen van Stargate. Maar voor Star Trek mogen ze dat gerust wat moderniseren en spreiden over meerdere afleveringen of bepaalde soorten/planeten herbezoeken. En niet de aflevering er na vergeten zijn wat er de aflevering er voor gebeurd is :) Een verhaal spannen over 1 seizoen met af en toe een story of the week er tussen lijkt prima. Dit hebben ze nu min of meer met Discovery gedaan.
Tijgert schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:19:
(die Philippa Georgiou... nooit gedacht dat ik op oudere vrouwen zou vallen. Zal de hele setup wel zijn)
Sommigen Tilly, nu jij Philippa... Wtf is going on here? :D 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 06-02-2018 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Wat ik nog wel tof zou vinden zijn meer afleveringen over de crew zelf. Ben nu ook Voyager aan het herkijken en daar zie je dat er veel afleveringen niet gaan over het bezoeken van bepaalde planeten / volkeren maar over hoe de crew zich gedraagt in een schip dat verdwaald is.

Dus een beetje meer exploring en een beetje meer character building en het zou goed kunnen komen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vermakelijke aflevering weer. Op zich weinig gebeurd, maar wel progressie. De season finale zal wel weer een leuke cliffhanger worden.

Wat denken we, is dit de tijdlijn waarop we verder gaan en waarop de rest van de canon is gebaseerd, of gebruiken ze de spores om toch op een of andere manier weer terug in de tijd te springen en te voorkomen dat de Klingons überhaupt zo ver komen?

Dat laatse was mijn gevoel nog voor ik deze aflevering had gezien, maar het ljikt er nu niet meer op dat dat de richting is waarop men zal gaan.
D-Three schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:06:
Sommigen Tilly, nu jij Philippa... Wtf is going on here? :D 8)7
Nerds met een lage standaard :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Weet ik. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

.oisyn schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:18:

[...]

Nee, nerds met meer diepgang dan gemiddeld 8)
Coole Aziatische blik, flexibel als een veer en aan alle kanten strak.
Ze zal vast ook wel meer te vertellen hebben dan menig tweener en zat skills en ervaring hebben zonder gène.

Maare, ik vind de character building juist wel redelijk vlotten zonder hele afleveringen er aan te besteden waardoor je de rode draad uit zicht raakt. Ik heb wel aardig wat geleerd over de meeste (hoofd) crewleden, de rest komt vanzelf aan bod wanneer het er tijd voor is, give it time, maar vertel het verhaal eerst.

Vergeet niet dat DS9 en Voyager hoofdzakelijk episodisch waren (omdat het verhaal nogal simpel was en men geen arcs mocht maken) en daardoor veel kansen had om karakters uit te lichten en er hele afleveringen aan te besteden. Voyager had maar een paar verhalen die er twee afleveringen over deden en DS9 had zelfs toestemming om uiteindelijk bijna een heel seizoen aan een enkele verhaallijn te besteden (tot groot genot van mij, I like stories). Discovery is hoofdzakelijk NIET episodisch maar een enkel lang groot verhaal met zijsprongen naar karakters. Geef mij dat maar, liever eerst verhaal diepgang en dan af en toe wat karakters toelichting in plaats van andersom, anders kijk ik wel GTST :+

[ Voor 59% gewijzigd door Tijgert op 06-02-2018 15:45 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Awww, wat lekker GTST dat ze allemaal vriendjes met Taylor willen zijn :+

Prima aflevering weer hoor :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Vermakelijke aflevering weer. Op zich weinig gebeurd, maar wel progressie. De season finale zal wel weer een leuke cliffhanger worden.
Dit is de langste cliffhanger ooit. Het begon al in de vorige aflevering, en is alleen maar uitgebouwd in deze ep.
Ik vond het verder waardig om te kijken, maar het is één en al opbouw naar een cliffhanger.
Serieschrijven wordt makkelijk op deze manier. Maar dat zie je ook bij andere series. Het rekken is verschrikkelijk.. Pieuw pieuw, boem baf, maar er gebeurt eigenlijk niets.
Dat inclu een "wat gebeurde er laatste keer" plus een song van 3 minuten, plus een "wat komt er volgende week"... Om doodmoe van te worden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
HMC schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:03:
[...]

Dit is de langste cliffhanger ooit. Het begon al in de vorige aflevering, en is alleen maar uitgebouwd in deze ep.
Ik vond het verder waardig om te kijken, maar het is één en al opbouw naar een cliffhanger.
Serieschrijven wordt makkelijk op deze manier. Maar dat zie je ook bij andere series. Het rekken is verschrikkelijk.. Pieuw pieuw, boem baf, maar er gebeurt eigenlijk niets.
Dat inclu een "wat gebeurde er laatste keer" plus een song van 3 minuten, plus een "wat komt er volgende week"... Om doodmoe van te worden.
Wat is er in hemelsnaam mis mee om naar een cliffhanger toe te bouwen? Dat bouwt in mijn ogen alleen maar de spanning op, in dit geval met ST ook.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Niets mis mee. Maar dat ging vroegah anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Ik ben opgegroeid met TNG, DS9 en VOY en ik vermaak me prima met de nieuwe Star trek. Ik vind het een forse vooruitgang tov de speelfilms en een mooie mix tussen modern en nostalgie. Het verhaal in het alternatieve universum en de oorlog met de Klingons boeit me wel, terwijl we in principe de afloop weten. Ik begrijp alle kritiek dan ook niet, wees blij dat de franchise weer leeft. .

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
[...]

Als je op Netflix kijkt kan je dat heen eenvoudig skippen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WTF? Het geluid doet het niet bij Discovery. Alle andere series op Netflix wel. Wat is dit nu weer? :?

Edit: is alleen op de Apple TV, via de tv werkt het wel. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 06-02-2018 22:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 19:09

Wat denken we, is dit de tijdlijn waarop we verder gaan en waarop de rest van de canon is gebaseerd, of gebruiken ze de spores om toch op een of andere manier weer terug in de tijd te springen en te voorkomen dat de Klingons überhaupt zo ver komen?

Dat laatse was mijn gevoel nog voor ik deze aflevering had gezien, maar het ljikt er nu niet meer op dat dat de richting is waarop men zal gaan.

[...]

Ze willen niet vertellen wat er moet gebeuren naast het drone-mappen van de planeet. Aangezien ze daar terra-philippa voor nodig hebben is het wat extreems, dus misschien kamikaze/selfdestruct van spore-discovery middenin qo'oooooonoooos, waarna ze seizoen 2 beginnen met een kakelverse glutenspore-vrije Discovery Mark 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Er is inderdaad wel erg weinig gebeurd...

Geen idee. Sinds vorige week had ik het vermoeden dat de Discovery misschien wel richting Kronos zou gaan. Ik zat er niet volledig naast maar ik dacht eigenlijk meer aan Praxis, de maan van Kronos die door een mijnongeval wordt vernietigd. Dit zorgt naast voor een drastische vermindering in de toevoer van grondstoffen ook voor een zware beschadiging van de atmosfeer van Kronos. Daardoor willen de Klingon de middelen die ze wel nog hebben meer in de bescherming van hun planeet steken dan in van het voeren van oorlog. Dit resulteert uiteindelijk in een wapenstilstand.

Dus ik dacht, wat als dat ongeval geen ongeval was maar een handje werd geholpen door iemand? Misschien door de Discovery? Enkel klopt dan het jaar niet. Discovery vindt namelijk plaats in 2256 (intussen waarschijnlijk al 2257). Dit is nog voor TOS. Maar de vernietiging van Praxis is veel later, namelijk in 2293. In dat jaar 'vliegt' de tweede Enterprise dan al rond.

Wees gerust, die data heb ik ook allemaal moeten opzoeken hoor ;)
Zie http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Praxis

Maar... Als we gaan kijken naar de "alternatieve realiteit" (dus de Star Trek tijdslijn uit de nieuwe films) dan zien we dat in die tijdslijn Praxis reeds vernietigd is in 2259 wanneer de Enterprise in de buurt van Kronos komt. Zie http://memory-alpha.wikia...raxis_(alternate_reality)

Dus terug naar Discovery... Enkel het in kaart brengen van de planeet om hun militaire installaties te kunnen aanvallen zullen ze niet doen. Enerzijds omdat die oplossing maar tijdelijk is zoals mirror-Philippa zei, anderzijds omdat ze mirror-Philippa geen kapitein zouden maken enkel en alleen daarvoor. :) Met andere woorden, ze zijn iets anders van plan. Volgens mirror-Philippa blijft van mirror-Kronos niet veel meer meer over dan een hoop stof. Echter de volledige planeet vernietigen is niet volgens de Starfleet-waarden... Maar wat als de Discovery Praxis beschadigt/vernietigt in een poging de toevoer van grondstoffen te staken? Dan zouden we wel in de alternatieve realiteit uit de films moeten zitten?
Notna schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:41:
Awww, wat lekker GTST dat ze allemaal vriendjes met Taylor willen zijn :+
Dat vond ik er ook volledig over... Ze zijn nog niet 100% zeker of de procedure geslaagd is. Maar hé, jij die nog niet zo lang aan boord is en onze dokter heeft vermoord, een vertrouwenspersoon die reeds veel langer aan boord was dan jij... Jij mag vrij rond lopen, geen probleem hoor. En we willen allemaal vriendjes zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 07-02-2018 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
D-Three schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:35:
Met andere woorden, ze zijn iets anders van plan. Volgens mirror-Philippa blijft van mirror-Kronos niet veel meer meer over dan een hoop stof. Echter de volledige planeet vernietigen is niet volgens de Starfleet-waarden... Maar wat als de Discovery Praxis beschadigt/vernietigt in een poging de toevoer van grondstoffen te staken? Dan zouden we wel in de alternatieve realiteit uit de films moeten zitten?
Ik denk eerder dat er een confrontatie op basis van principes komt tijdens alle commotie rondom die missie, en vervolgens gebruik van een trope waar ze inspringen op de mogelijkheden van dat spore network om niet enkel van plaats of universum te wisselen, maar waar ook tijd een relatieve factor is.

Grotere vraag voor mij is hoe ze de klingon-packaged-as-redshirt gaan gebruiken daarbij.
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:40:
Ik zit te wachten tot het moment waarop men doorkrijgt dat de nieuwe security chief een klingon is.

[ Voor 10% gewijzigd door Virtuozzo op 07-02-2018 02:23 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Zo eindelijk kan ik ook meepraten, nog niet eerder tijd gehad om te kijken. Net als bij alle vorige afleveringen hink ik op twee gedachtes. Ik vind de serie leuk om te kijken en ben altijd benieuwd hoe het verder gaat (das het belangrijkste denk ik!). Ik vind het acteerwerk en production value meer dan prima en vind de uniformen denk ik beter dan de TOS-uniformen. Wat mij betreft is het prima Star Trek. Maar het schrijfwerk...man man man, ze weten van gekheid niet meer wat ze moeten doen. Het 'gemak' waarmee idiote ideeën, zoals in lege grotten op Kronos jumpen, hoe simpel er even nieuwe spores gemaakt worden...nee het schrijf werk vind ik heel lui en vooral heel simpel. De meeste verassingen zie je al kilometers van tevoren aankomen.

Zoals gezegd, ik kan het verder prima kijken, maar ik blijf constant wel met het gevoel zitten dat het zoveel beter had kunnen zijn als er wat meer diepgang ingezeten had.

Het kan ook gewoon aan mij liggen hoor, maar het is een soort trend om helemaal over de top te moeten gaan om maar coole actie kunnen kunnen hebben. Zo werden de Daniel Greg James Bond films ook steeds slechter en slechter omdat ze steeds meer over de top gingen in tegenstelling tot het briljante Casino Royal. Jurassic World begin interessant en eindigt ook weer in een totaal idioot en over the top finale en recenter Star Trek: Into Darkness begint interessant en zakt voor mij halverwege volledig door het ijs en gaat de idiote kant op. Same goes voor Star Trek: Beyond. Prima film, maar er moet nog een over de top finale waarbij de belangrijkste slechterikken de meest onlogische en idiote stunts uithalen omdat het cool is.

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk1983 op 07-02-2018 08:32 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Virtuozzo schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 02:21:
[...]

Ik denk eerder dat er een confrontatie op basis van principes komt tijdens alle commotie rondom die missie
Uiteraard:)
Grotere vraag voor mij is hoe ze de klingon-packaged-as-redshirt gaan gebruiken daarbij.
Misschien draait hij Michael toch de nek om? :P Dat Michael zegt dat het afscheid van haar vader definitief voelde, zit er niet zomaar in.

Sarek legt niet het loodje in de prime timeline of de alternate reality. Dus kunnen er volgens mij 3 zaken gebeuren:
- er gebeurt iets met Michael (overlijden, terug naar de mirror universe, ...)
- er gebeurt iets met de Discovery (mirror of andere universe, sprong in de tijd, ...). Dit lost veel op.
- Michael doet iets ergs waardoor Sarek haar nooit meer wil zien of horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:26
D-Three schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:30:
[...]
- Michael doet iets ergs waardoor Sarek haar nooit meer wil zien of horen
Ik denk eerder andersom. Sarek doet iets samen met Terra-Phillipa wat de klingons de oorlog doet opgeven. Michael zal het daar niet mee eens zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
ph4ge schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:23:
Ik ben opgegroeid met TNG, DS9 en VOY en ik vermaak me prima met de nieuwe Star trek. Ik vind het een forse vooruitgang tov de speelfilms en een mooie mix tussen modern en nostalgie. Het verhaal in het alternatieve universum en de oorlog met de Klingons boeit me wel, terwijl we in principe de afloop weten. Ik begrijp alle kritiek dan ook niet, wees blij dat de franchise weer leeft. .
Helemaal mee eens!
Was een prima aflevering en de opbouw naar een seizoensfinale is aan de gang.
Werd ook nog even gerefereerd aan Enterprise met Archer 100 jaar geleden (zo kunnen we dus SSD in de tijd plaatsen) en dat de spore-drive toch weer werkend gekregen kan worden. Als ze dat 1 keer kunnen doen dan kan dat dus meerdere keren en geeft weer opties in toekomstige afleveringen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

mijn gok voor de laatste aflevering: Georgiou gaat Kronnos opblazen, Michael weet dat op heldhaftige wijze te voorkomen. De Klingons zien dat en beseffen dat Humans ook eervol kunnen zijn. Iedereen begint elkaar te knuffelen en kum ba yah te zingen. Einde.

[ Voor 37% gewijzigd door -36- op 07-02-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

^^ Ik vermoed dat Burnham uteindelijk (net als in ep 1) muiterij pleegt tegen Georgiou , maar deze keer zal worden gesteund door de bemanning omdat Georgiou iets volkomen onethisch wil uithalen (en dat willen we niet, toch?)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Luuk1983 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:29:
Ik vind het acteerwerk en production value meer dan prima en vind de uniformen denk ik beter dan de TOS-uniformen. Wat mij betreft is het prima Star Trek. Maar het schrijfwerk...man man man, ze weten van gekheid niet meer wat ze moeten doen. Het 'gemak' waarmee idiote ideeën, zoals in lege grotten op Kronos jumpen, hoe simpel er even nieuwe spores gemaakt worden...nee het schrijf werk vind ik heel lui en vooral heel simpel. De meeste verassingen zie je al kilometers van tevoren aankomen.

Zoals gezegd, ik kan het verder prima kijken, maar ik blijf constant wel met het gevoel zitten dat het zoveel beter had kunnen zijn als er wat meer diepgang ingezeten had.
Kan iemand mij dan vertellen of het de stijl van deze tijd is? Ik kijk relatief weinig films dus mis misschien ene hoop, maar er zijn een aantal dingen die mij opvallen bij Discovery:
• continu bewegende camera
• meer dan twee zinnen achter elkaar is al een diepgaande conversatie
• spanning wordt geforceerd door oneliners flitsend heen en weer te gooien (werkt dus niet bij mij)
• als ergens de focus op moet draait de camera er rondjes omheen, soms zelfs meerdere keren hetzelfde shot
• overacting zonder diepgang.

Is dat iets wat je nu vaak in films ziet? Of is het een bekende stijl van de makers?
Ik probeer er een beetje achter te komen of ik gewoon oud wordt of dat het specifiek de stijl van Discovery is die mij zwaar irriteert.
Het kan ook gewoon aan mij liggen hoor, maar het is een soort trend om helemaal over de top te moeten gaan om maar coole actie kunnen kunnen hebben. Zo werden de Daniel Greg James Bond films ook steeds slechter en slechter omdat ze steeds meer over de top gingen in tegenstelling tot het briljante Casino Royal. Jurassic World begin interessant en eindigt ook weer in een totaal idioot en over the top finale en recenter Star Trek: Into Darkness begint interessant en zakt voor mij halverwege volledig door het ijs en gaat de idiote kant op. Same goes voor Star Trek: Beyond. Prima film, maar er moet nog een over de top finale waarbij de belangrijkste slechterikken de meest onlogische en idiote stunts uithalen omdat het cool is.
Mwoah, dat had je vroeger ook wel. Het is meer afhankelijk van het genre en doelgroep. Voor simpel kijken zoekt men simpele oplossingen, dus veel boem. De oude James Bond was dan ook een andere stijl dan de nieuwe, dus een ander publiek wellicht. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb ook nooit zo goed begrepen wat daar het idee achter is, dat de camera continu beweegt. Dat kijkt soms heel onrustig. Maar dat gebeurt wel vaker in films en series. Ik noem het maar het parkinson effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Je ziet het omdat het dan zogenaamd uit de éérste hand is, zoals een FPS. Battlestar Galactica had het ook heel erg. En glare... so... much.... glare... alles geeft blijkbaar licht in de toekomst. Statische beelden met dialoog worden bijna niet meer gewaardeerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

• continu bewegende camera
Ja, door lichtere cameras en stabilisatie technieken hebben regisseurs tegenwoordig meer mogelijkheden met bewegende camera's
• meer dan twee zinnen achter elkaar is al een diepgaande conversatie
Ja, commerciële belangen. Het is bij big budget producties belangrijk zoveel mogelijk kijkers te trekken, dat betekend dus een korte spanningsboog en simpele gesprekken.
• spanning wordt geforceerd door oneliners flitsend heen en weer te gooien (werkt dus niet bij mij)
Oneliners en humoristisch bedoelde snarky opmerkingen is iets (sinds superhelden-films?) wat nogal overmatig word toegepast om het licht en verteerbaar te houden. Maar of het daar nu spannender van word..
• als ergens de focus op moet draait de camera er rondjes omheen, soms zelfs meerdere keren hetzelfde shot
Ja, zelfde als eerste antwoord
• overacting zonder diepgang.
Lijkt me iets wat van alle tijden is, kijk voor de lol maar is een oude StarTrek aflevering of James Bond terug, dan is de nieuwe serie nog minder overacted. Misschien worden we gewoon allemaal een dagje ouder/serieuzer/kritischer?

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 08-02-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

-36- schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:08:
Lijkt me iets wat van alle tijden is, kijk voor de lol maar is een oude StarTrek aflevering of James Bond terug, dan is de nieuwe serie nog minder overacted.
Nee, zeker niet. Ik kijk met regelmaat ouder materiaal en dat speelt dat probleem echt minder
Oud materiaal heeft weer andere minpunten, maar dat terzijde. ;)
Misschien worden we gewoon allemaal een dagje ouder/serieuzer/kritischer?
Dat sowieso. :P
Señor Sjon schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:57:
Je ziet het omdat het dan zogenaamd uit de éérste hand is, zoals een FPS. Battlestar Galactica had het ook heel erg. En glare... so... much.... glare... alles geeft blijkbaar licht in de toekomst. Statische beelden met dialoog worden bijna niet meer gewaardeerd.
Nu je het zegt, BSG had dat ook inderdaad. Wel veel meer gedoseerd in bepaalde scènes waardoor het wel wat toevoegde. Nu staat zelfs bij een standaard conversatie de camera te rammelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 08-02-2018 16:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Nee, zeker niet. Ik kijk met regelmaat ouder materiaal en dat speelt dat probleem echt minder
Oud materiaal heeft weer andere minpunten, maar dat terzijde. ;)
Misschien niet direct overacting, maar ik denk wel dat emoties en de achterliggende vraag van "hoe voelt de hoofdpersoon zich daarbij" tegenwoordig veel meer focus heeft dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

-36- schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:25:
Misschien niet direct overacting, maar ik denk wel dat emoties en de achterliggende vraag van "hoe voelt de hoofdpersoon zich daarbij" tegenwoordig veel meer focus heeft dan vroeger.
Ik bedoelde dus wel overacting, daarom schreef ik dat dan ook. ;)

Daarnaast vraag ik mij sterk af of het waar is wat je zegt. Zo had ik vroeger een innige emotionele band met Cameron Poe. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ok dan verschillen we daarin van mening, kan 8). Maar als ik bv cpt Kirk bezig zie vs de huidige star trek weet ik wel welke ik meer overacted vind

YouTube: William Shatner's best acting ever?
YouTube: The Shatnerian School of Acting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja dat snap ik, maar zet hem tegenover Lorca en het ontloopt elkaar weinig. Gelukkig was Kirk ook een exces. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Skip recap
Skip intro :9

Hmc toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:30:
[...]

Skip recap
Skip intro :9

Hmc toch ;)
Ik bedoel dat dat flink op de eigenlijke episodetijdsduur inhakt.
Je weet wel, die periode waarin je iets nieuws en spannends kunt laten zien.
Ook wel bekend als "aflevering". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Om maar is een politiek lichtelijk incorrecte stelling te deponeren:

In hoeverre missen jullie een autoritair mannelijk rolmodel?

En wat vinden jullie ervan dat de enigste rol die daarvoor in aanmerking kwam uiteindelijk uit het fascisten universum kwam. En door de fascisten ontwikkelde "al het leven vernietigende" "unsustainable energy" zijn ondergang werd. Misschien zoek ik er teveel achter maar Star Trek kennende leek me dat toch iets van een onderliggende morele boodschap.

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 09-02-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-36- schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:51:
Het maakt mij echt compleet niets uit. Ik kom er ook eigenlijk pas achter nu je het zegt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-36- schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:51:
Was Lorca niet behoorlijk autoritair?
Ik mis het overigens niet, hou me daar niet zo mee bezig.

Wat ik wel bijzonder van de laatste paar jaar vind is dat men in veel moderne series en films zo geforceerd SJW correct wil zijn. Ik denk dat maar een kleine minderheid daarop zit te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:28:
[...]

Was Lorca niet behoorlijk autoritair?
Ik mis het overigens niet, hou me daar niet zo mee bezig.

Wat ik wel bijzonder van de laatste paar jaar vind is dat men in veel moderne series en films zo geforceerd SJW correct wil zijn. Ik denk dat maar een kleine minderheid daarop zit te wachten.
Ja maar Lorca was uiteindelijk de slechterik, dan kan je niet echt meer van een rolmodel spreken. en van de overige mannelijke rollen is de ene een soort intelligente koe, de ander niet functioneel vanwege een PTSD achtig iets en nr3 een softie. Puur vanuit gender rolverdeling maakt me dat verder ook niet uit. Ik zou me daar eerlijk gezegd het liefst helemaal niet mee bezig houden. Maar feit is dat een heleboel andere mensen dat wel doen (SJW warriors idd) en zodoende ga je je dan toch afvragen of een script daar dan op aangepast word.

En daarnaast voelt het stiekem toch ook wel beetje een alsof er iets mist. Oorlog zonder dat er een ijzervreter de orders uitdeelt voelt ergens gewoon niet echt. En ik mis ook een beetje de logboek momentjes waarop door "de baas" (m/v) nog even een moralistische of filosofische overwegingen van het overwonnen dilemma worden samengevat.. ofzo.

en niet dat het nu een dealbreaker voor de serie is of iets is waar ik me dagelijks mee bezig houd. en vind het zeker geen ook straf om te kijken naar vooral sterke vrouwelijke rollen. Maar het viel me vandaag na een stukje over bewuste keuzes voor progressieve rolpatronen in de vorige StarTrek series te hebben gelezen gewoon op

[ Voor 13% gewijzigd door -36- op 10-02-2018 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

vanaalten schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:43:
[...]

11 februari wordt, volgens TheTVDB.com, de laatste van S01 uitgezonden. Nog drie afleveringen te gaan dus.
Jeeeeeej... Dus maandag te zien op Netflix? Heb er zin in! :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Ik dacht dat het aan mijn griephoofd lag dat ik niet helemaal lekker werd bij het kijken maar het is dus duidelijk dat irritante camerawerk. Gelukkig ben ik niet de enige die het is opgevallen ...

De industrie is verdulleme een eeuw bezig om technologie te verzinnen om van het getril en het gewiebel af te komen. Dan hebben ze het eindelijk voor elkaar en wat doen ze vervolgens? Met opzet de camera laten trillen zodat het lijkt alsof het door een amateur is gefilmd die er toevallig bij stond ... |:( 8)7 7(8)7

Ik houd helemaal niet van dat constante gedraai (om het middelpunt heen) en die rare perspectieven (zoals ondersteboven beginnen en meedraaien naar rechtop) omdat het gewoon misselijkmakend is maar dat gewiebel is wel het toppunt van ultiem irritant. Het kan alsnog aan mijn griephoofd liggen natuurlijk maar dat lijkt me toch iets van de laatste afleveringen of niet? Of in ieder geval ligt het dan aan de frequentie en/of amplitude van het verschijnsel.

Heb ik me eindelijk "neergelegd" bij de hoge bullshit-factor ... krijgen we dit weer ...

Maar goed. Dat mycelium vuurvliegje dat bij Tilly binnendringt zal wel Lorca zijn. Om later natuurlijk weer door een wonder herschapen te worden in z'n eigen vorm. Of het is iets om Tilly een "confidence boost" te geven. Anderzijds kan het natuurlijk ook Hugh zijn ... want die ging ook nog een belangrijke rol vervullen volgens de show runners.

Ik kan me overigens slecht voorstellen dat Lorca voorgoed verdwenen is. Hij is sowieso één van de betere (zoniet de beste) acteurs van de hele kliek. En STD zonder Lucius Malfoy kan natuurlijk sowieso niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Was een prima finale en leuke cliffhanger :)

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 12-02-2018 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:11
Finale voelde wel wat gerushed maar anzich prima idd.

Ook wel leuk dat ze voor het eerst een acteur van stal hebben gehaald die in andere start trek series een gastrol had. Clint Howard

Heeft gespeeld in:

TOS
DS9
ENT

Hoop dat ze in het volgende seizoen dat meer doen, Jeffrey Combs please :Y

spoiler:
PS:
Enterprise zag er prima uit, en ben benieuwd wie ze voor Pike gaan casten.
En wie zal de nieuwe captain worden welke ze gingen ophalen van Vulcan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:11
VOODOO_WILLIE schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:17:
Ik kan me overigens slecht voorstellen dat Lorca voorgoed verdwenen is. Hij is sowieso één van de betere (zoniet de beste) acteurs van de hele kliek. En STD zonder Lucius Malfoy kan natuurlijk sowieso niet. :P
Prima mogelijk in mijn ogen, kans is groot dat hij samen met Michelle Yeoh een flinke duit kosten ten opzichte van de rest van de kliek. Kan prima zijn dat deze deze 2 vooral gebruikt hebben om de serie (met diverse andere zaken natuurlijk) van de grond af te krijgen/ een extra boost proberen te geven. Nu dat is gedaan kan het stokje over worden gedragen naar de huidige characters of eventuele nog nieuw te introduceren characters.

Ik denk dat ze voorlopig zo niet volledig uit beeld zijn, wellicht nog een gast rol in de toekomst of een flashback maar daar blijft het bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Axelfoley007 op 12-02-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Holy Shitballs. Nooit gezien dat hij ook in Harry Potter speelde. Normaal zie ik dat soort dingen wel, maar nu totaal niet gezien.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De industrie is verdulleme een eeuw bezig om technologie te verzinnen om van het getril en het gewiebel af te komen. Dan hebben ze het eindelijk voor elkaar en wat doen ze vervolgens? Met opzet de camera laten trillen zodat het lijkt alsof het door een amateur is gefilmd die er toevallig bij stond ... |:( 8)7 7(8)7
Fout, jongen. Het was de stagair die ook bij Terminator Salvation liep . . . :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

calsonic schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:31:
Was een prima finale en leuke cliffhanger :)
Kwart aflevering in een seksclub, met schamel geklede vrouwen en mannen. SJW's zouden hier helemaal nuts over moeten gaan. Ik zag zowaar naakt! Een man, tig vrouwen!!! :o
Verder een per aflevering uitdijende Tilly, die inmiddels zelf een middelpunt van een zonnestelsel zou kunnen zijn. Nou mooi hoor. Fat shaming ook covered.
Burnham die weer schreeuwt tegen "de" admiral, en via duffe muziek en blabla het volk overtuigt dat revolutie op ons is...
En waarom gooit Burnham de mededeling zo neerbuigend naar de voeten van Georgiou/Philippa later in de aflevering?

Conclusie over laatste ep: Totaal onsamenhangende aflevering over niets. Met uiteraard een cliffhanger die nog voorspelbaarderderder is dan mijn mooie rijpende pepers aan mijn pepertjesplanten.

Verder zijn de schrijvers uiteraard goed in het maken van een iets waardoor je volgend seizoen weer zou willen kijken. Ik ook. Ik zal het zeker weer kijken.

Afgezien van een "Number One"-call welke mij trigger't en een zooi planetaire species die me bekend zijn uit de eerdere series, behalve die achgchgchgchterlijk Klingons, is dit gewoon geen ST.

Grappige, leuke Sci-Fi-serie :Y
Maar van samenhangendheid, goed verhaal en iets waar je traantjes van in de ogen kunt krijgen en echt in je hersenen geschreven blijft, zoals een TOS, een TNG of een DS9 of een VOY dat kan...echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
HMC schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:11:
[...]

Kwart aflevering in een seksclub, met schamel geklede vrouwen en mannen. SJW's zouden hier helemaal nuts over moeten gaan. Ik zag zowaar naakt! Een man, tig vrouwen!!! :o
Verder een per aflevering uitdijende Tilly, die inmiddels zelf een middelpunt van een zonnestelsel zou kunnen zijn. Nou mooi hoor. Fat shaming ook covered.
Burnham die weer schreeuwt tegen "de" admiral, en via duffe muziek en blabla het volk overtuigt dat revolutie op ons is...
En waarom gooit Burnham de mededeling zo neerbuigend naar de voeten van Georgiou/Philippa later in de aflevering?

Conclusie over laatste ep: Totaal onsamenhangende aflevering over niets. Met uiteraard een cliffhanger die nog voorspelbaarderderder is dan mijn mooie rijpende pepers aan mijn pepertjesplanten.

Verder zijn de schrijvers uiteraard goed in het maken van een iets waardoor je volgend seizoen weer zou willen kijken. Ik ook. Ik zal het zeker weer kijken.

Afgezien van een "Number One"-call welke mij trigger't en een zooi planetaire species die me bekend zijn uit de eerdere series, behalve die achgchgchgchterlijk Klingons, is dit gewoon geen ST.

Grappige, leuke Sci-Fi-serie :Y
Maar van samenhangendheid, goed verhaal en iets waar je traantjes van in de ogen kunt krijgen en echt in je hersenen geschreven blijft, zoals een TOS, een TNG of een DS9 of een VOY dat kan...echt niet.
Je zegt het zelf al "Grappige, leuke Sci-Fi-serie" dus prima te doen.
En je, en met jou blijkbaar velen..., moet het zeker niet gaan vergelijken met welke andere serie dan ook.
Je kunt een fiat en een bmw ook niet met elkaar vergelijken ondanks dat het allebei auto's zijn ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het prima Star Trek. Ik denk dat velen vergeten hoe veel afleveringen van de oude serie in elkaar zaten en hoe weinig progressie in die afleveringen zaten. Ja er werd meer geluld, maar dat was meer omdat het CGI-budget ontoereikend was. Bovendien is er wel degelijk ontdekking, maar dan vanuit een nieuwe hoek bekeken. En waarom heeft iedereen er zo'n probleem mee dat ze de geschiedenis uit de doeken doen en belangrijke momenten herleven die allesbepalend waren voor de toekomst van Star Fleet en de Federation? Ontdekkingsreizen draaien niet alleen om nieuwe planeten en nieuwe aliens. De ontwikkeling en ontdekking van de Federation vind ik persoonlijk net zo interessant.

Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met de serie en ga dat ook met het nieuwe seizoen doen. Ik merk dat er veel mensen meer problemen hebben met het feit dat het niet gaat zoals ze willen en daardoor elk minuscuul itempje gaan overdrijven. Zeuren over lensflares of whatever. Zelf al wel eens naar de zon gekeken? In de ruimte heb je gewoon veel extreme lichtbronnen en minder om dat tegen te houden. Camerabeelden die de beweging erin houden zijn niet nieuw en niet iets van de laatste jaren, dat is er al dik een decennium of meer. Het lijkt wel alsof men liever een remake van oude series had. Maar guess what: kijk die oude series dan gewoon nogmaals. Net als bij gaming zie je dat mensen graag hun oude games nieuw willen zien. Doe mij maar een nieuw vervolg met nieuwe dingen dan het herkauwen van oude zaken. Waarbij het overigens steeds lastiger wordt om een origineel verhaal te verzinnen omdat er al simpelweg 700+ afleveringen zijn gemaakt + iets van 13 films? + een aantal games en comics en boeken. Het draaide uiteindelijk in de serie ook niet om het ontdekken van nieuws, het draaide erom hoe men ermee om ging en wat voor nieuwe draai eraan gegeven werd. En als je gaat kijken naar de hoogst gewaardeerde afleveringen, dan is het ontdekken van stuff daar nauwelijks te vinden. Dus ik snap de weg die genomen is zeker wel. En dat er daarbij dingen veranderen die op het oog niet matchen met de toekomst is ook prima. Aan de ene kant zijn het zaken die we nu normaal zijn gaan vinden, maar ook dat zaken nog aan bod gaan komen. Dat mycelium netwerk gaat heus nog wel verdwijnen, maar voorlopig hebben ze er iets nieuws bij waar ze weer mee verder kunnen. We zagen nu al hoe kwetsbaar het netwerk is, maar bij voorbaat afschieten is natuurlijk gewoon makkelijker...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 20:14
spoiler:
Ik kon wel gillen als een klein meisje in de laatste scene met Enterpise. Kippevel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Wat een aflevering... :r Ben er onderhand wel over uit dat het niks voor mij is. Ga er hier verder ook niets negatiefs over schrijven of dingen afzeiken maar ga gewoon stoppen met kijken.

Voor de rest iedereen hier veel plezier gewenst met seizoen 2 d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door -36- op 12-02-2018 20:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Goeie god wat een azijnzeikers hier. Ik doel niet op normaal opbouwende kritiek maar wat een ongelooflijke zure zogenaamde Star Trek fans zitten hier. Laat dat soort commentaar lekker even achterwege en post gewoon niets.
Ik heb alles van Star Trek gezien en een groot deel gelezen, van TOS tot Discovery, van tekenfilm tot Cold Equations, en Discovery is net zo Star Trek als het kan zijn. Het probeert wat nieuwe dingen uit en soms pakt het goed uit en soms niet. Ik kan me Nemesis nog herinneren waar ik weer plaatsvervangend schaamtegevoel had met het zingen om Data weer te redden, wat slecht was dat.
Deze finale was wat mat en snel en toch was er veel te zien. De Enterprise was mooi om te zien en alles sluit netjes op elkaar qua stijl. De canon is hier en daar een beetje stuk geloof ik maar daar kan ik mee leven. Overall heb ik genoten van dit seizoen en was een stuk beter dan de eerste seizoenen van TNG en DS9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Nou ik heb ook alles gezien van Star Trek maar ik hoop echt dat S2 beter word dan wat ik in S1 gezien heb.
Het hoeft niet zo over de top als in de laatste film maar het kan beter dan wat we gezien hebben in Discovery.
In de tussentijd maar weer eens DS9 uit de kast trekken en Odo zien veranderen. ;)

En natuurlijk Jadzia Dax O+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MeOAJdx8_0I]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Pjotrik schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:39:
Goeie god wat een azijnzeikers hier. Ik doel niet op normaal opbouwende kritiek maar wat een ongelooflijke zure zogenaamde Star Trek fans zitten hier. Laat dat soort commentaar lekker even achterwege en post gewoon niets.
Ik heb alles van Star Trek gezien en een groot deel gelezen, van TOS tot Discovery, van tekenfilm tot Cold Equations, en Discovery is net zo Star Trek als het kan zijn. Het probeert wat nieuwe dingen uit en soms pakt het goed uit en soms niet. Ik kan me Nemesis nog herinneren waar ik weer plaatsvervangend schaamtegevoel had met het zingen om Data weer te redden, wat slecht was dat.
Deze finale was wat mat en snel en toch was er veel te zien. De Enterprise was mooi om te zien en alles sluit netjes op elkaar qua stijl. De canon is hier en daar een beetje stuk geloof ik maar daar kan ik mee leven. Overall heb ik genoten van dit seizoen en was een stuk beter dan de eerste seizoenen van TNG en DS9.
Inderdaad is het azijnpisser gehalte vrij hoog en vraag mij dan ook af waarom diegenen dan ook nog blijven kijken.
Kijk dan niet en heb kijkplezier met andere series.

Voor mij weer een prima aflevering met ethische vraagstukken zoals in het verleden in de vorige series het geval was.
Hoort gewoon bij ST.
Nu ben ik benieuwd wie de nieuwe captain wordt en hoe het met de Enterprise afloopt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21
Winkiller schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:20:
Nou ik heb ook alles gezien van Star Trek maar ik hoop echt dat S2 beter word dan wat ik in S1 gezien heb.
Het hoeft niet zo over de top als in de laatste film maar het kan beter dan wat we gezien hebben in Discovery.
In de tussentijd maar weer eens DS9 uit de kast trekken en Odo zien veranderen. ;)

[video]

En natuurlijk Jadzia Dax O+

[video]
Dan noem je ook net een serie die lastig op gang kwam ... DS9 is tot nu toe mn favoriete ST, maar die heeft er ook wat meuk tussen zitten :p

Overigens wat het laatste natuurlijk wel een kippevel momentje... en ook hier zijn weer die zeuren dat het niet de "echte" was... gaat leuk worden mocht het interieur in S2 in beeld komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:42:
[...]
Dan noem je ook net een serie die lastig op gang kwam ... DS9 is tot nu toe mn favoriete ST, maar die heeft er ook wat meuk tussen zitten :p
Ja precies, ik vind Discovery overigens hetzelfde probleem hebben, ik vond het niet slecht maar wel matig.
Mijn vrouw (ook Trekkie fan) is het ook niet met mij eens hoor, die heeft Discovery in haar hart gesloten. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
-36- schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:08:
mijn gok voor de laatste aflevering: Georgiou gaat Kronnos opblazen, Michael weet dat op heldhaftige wijze te voorkomen. De Klingons zien dat en beseffen dat Humans ook eervol kunnen zijn. Iedereen begint elkaar te knuffelen en kum ba yah te zingen. Einde.
Dit was wel de saaiste oplossing... ;) Maar het was toch ongeveer dit! Ik had gehoopt dat er iets werd opgeblazen maar uiteraard is dat niet de Starfleet-way :P We kunnen nu niet meer ontkennen dat het echt Star Trek is! :D
Axelfoley007 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:59:
spoiler:
PS:
Enterprise zag er prima uit, en ben benieuwd wie ze voor Pike gaan casten.
En wie zal de nieuwe captain worden welke ze gingen ophalen van Vulcan.
spoiler:
Ja, was mooi gedaan, een mooie kruising tussen oud en nieuw.
T'Poll? :P Geen idee wat er met haar is gebeurd, ik heb ENT nooit uitgekeken.
Axelfoley007 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:09:Prima mogelijk in mijn ogen, kans is groot dat hij samen met Michelle Yeoh een flinke duit kosten ten opzichte van de rest van de kliek.
Dat zal wel mee vallen hoor. Het is niet echt een 'topacteur' en uiteindelijk was het 'maar' een cameo. Al zal het uiteraard wel meer zijn dan ik kan betalen ;) Maar kijk eens voor de grap naar The Orville, daar zijn toch ook al enkele bekende acteurs de revue gepasseerd.

Heb ik trouwens iets gemist of was er deze aflevering min of meer een plothole? Ze weten niet welke slapende vulkaan ze nodig hebben en dus halen ze 'Voq' er bij. Maar hij weet dan niet dat de slapende vulkanen eigenlijk actief zijn? Btw, hoe komt het dat Stamets nu wel probleemloos de Spore drive kan bedienen?

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 13-02-2018 08:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat een hoop TL;DR gehuil over negatieve reacties weer, dat is minstens zo irritant als notoire klagers. :N

Het is een forum, daar heb je verschillende standpunten en meningen, zowel goed onderbouw als gewoon neer geplempt. Als je niet tegen meningen kan die ander zijn dan je eigen dan kan je beter niet op een forum gaan zitten. Richt dan gewoon een fansite op en ban iedereen die de serie niet leuk vindt.
In een topic op Tweakers lijken kritische reacties mij net zo goed op hun plaats als adorerende reacties. Laat iedereen gewoon vinden wat hij vindt. :)

On-topic:
Vermakelijke aflevering weer. Wel wat geforceerd moralistisch, we moeten maar even slikken dat het normaal was dat een Admiraal in het oude Starfleet blijkbaar voorstander was van genocide. 8)7 Maar goed, de verlichte houding moet ergens ontstaan zijn dus doen we het er maar mee.
Wat de Orion slaven betreft was ik positief verrast. Ergens was ik bang om alleen mannen te zien vanwege de overmatig politiek correcte insteek, maar het was dit keer niet doorgeslagen. Het feit dat zowel mannen als vrouwen te huren zijn vond ik een prima logische keuze.
Het keek gewoon lekker weg, gewoon stom achterover hangen en sci-fi kijken. De cliffhanger was natuurlijk übergeforceerd en te verwachten, maar het werkt wel. Want ook ik ga gewoon kijken waar dat op uit draait.
Pike was toch al meer een echte kaptein dan binkie Kirk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Gonadan schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:16:
Wat een hoop TL;DR gehuil over negatieve reacties weer, dat is minstens zo irritant als notoire klagers. :N

Het is een forum, daar heb je verschillende standpunten en meningen, zowel goed onderbouw als gewoon neer geplempt. Als je niet tegen meningen kan die ander zijn dan je eigen dan kan je beter niet op een forum gaan zitten. Richt dan gewoon een fansite op en ban iedereen die de serie niet leuk vindt.
In een topic op Tweakers lijken kritische reacties mij net zo goed op hun plaats als adorerende reacties. Laat iedereen gewoon vinden wat hij vindt. :)

On-topic:
Vermakelijke aflevering weer. Wel wat geforceerd moralistisch, we moeten maar even slikken dat het normaal was dat een Admiraal in het oude Starfleet blijkbaar voorstander was van genocide. 8)7 Maar goed, de verlichte houding moet ergens ontstaan zijn dus doen we het er maar mee.
Wat de Orion slaven betreft was ik positief verrast. Ergens was ik bang om alleen mannen te zien vanwege de overmatig politiek correcte insteek, maar het was dit keer niet doorgeslagen. Het feit dat zowel mannen als vrouwen te huren zijn vond ik een prima logische keuze.
Het keek gewoon lekker weg, gewoon stom achterover hangen en sci-fi kijken. De cliffhanger was natuurlijk übergeforceerd en te verwachten, maar het werkt wel. Want ook ik ga gewoon kijken waar dat op uit draait.
Pike was toch al meer een echte kaptein dan binkie Kirk. :+
Een forum is een plek waar gelijkgestemden discussiëren over een onderwerp. Discussiëren is het key woord. Je kan dit niet doen met een azijnzeiker die alles kut vindt. Die hoort hier niet thuis. Jij vergelijkt dit met een reactiepagina onder een artikel. Dit topic is een mini fansite. Daarom zijn er er ook moderators om te modereren. Om deze reden wordt er volgens mij ook veel geklaagd op zeikerds in dit topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pjotrik schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:51:
Een forum is een plek waar gelijkgestemden discussiëren over een onderwerp. Discussiëren is het key woord. Je kan dit niet doen met een azijnzeiker die alles kut vindt. Die hoort hier niet thuis. Jij vergelijkt dit met een reactiepagina onder een artikel. Dit topic is een mini fansite. Daarom zijn er er ook moderators om te modereren. Om deze reden wordt er volgens mij ook veel geklaagd op zeikerds in dit topic.
Discussiëren kan ook niet met mensen die alles prachtig vinden en alle kritiek opzij zetten met veelal argumenten die op de man gaan.

Het woordt topic betekent onderwerp, je bespreekt hier een onderwerp. Dan zijn zowel positieve als negatieve reacties op zijn plaats. Voor beide kanten is inhoudelijke onderbouwing uiteraard van belang want anders heeft een topic überhaupt weinig bestaansrecht.

Suggereren dat in een topic als deze alleen plaats is voor positieve reacties over het onderwerp is van de zotte. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ik merk dat het verhaal en alles eromheen mij weinig boeit. Het geen dat mij aanspreekt van Star Trek mist hier gewoon. Ik hoef geen flashy actie story arc.

Geef mij maar gewoon een goed doordacht moreel dillemma zonder een hoop CGI actie en relatie problemen. Producers denken tegenwoordig dat ze veel groter publiek kunnen trekken door allerlei zaken in series te stoppen zodat bijv. jonge vrouwen of tieners die graag actie zien ook gaan kijken. Zie stargate universe en hoe hard dat geflopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Misschien zat ik niet op te letten, maar waarom is de oorlog nu over? Puur omdat die muts dreigt met het opblazen van Kronos? Zijn ze daarom ineens verenigd?
Of is het meer dat ze zien wat had kunnen gebeuren en trekken ze zich daarom terug. Zou niet echt 'Des Klingons' zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25
Gonadan schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:51:
Misschien zat ik niet op te letten, maar waarom is de oorlog nu over? Puur omdat die muts dreigt met het opblazen van Kronos? Zijn ze daarom ineens verenigd?
Of is het meer dat ze zien wat had kunnen gebeuren en trekken ze zich daarom terug. Zou niet echt 'Des Klingons' zijn. :P
Ik merk dat ik hier voorzichtig moet zijn met kritiek op deze serie, maar kennelijk is dreigen met een afstandsbediening zonder enige verificatie waar die voor dient, genoeg om een intergalactische oorlog te stoppen. Waarmee bewezen is dat Klingons toch liever zijn dan Kim Yong Un.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
CopyCatz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Ik merk dat ik hier voorzichtig moet zijn met kritiek op deze serie, maar kennelijk is dreigen met een afstandsbediening zonder enige verificatie waar die voor dient, genoeg om een intergalactische oorlog te stoppen. Waarmee bewezen is dat Klingons toch liever zijn dan Kim Yong Un.
Er is natuurlijk ook geen Klingon die L'Rell neerschiet voor ze op de knop kan drukken. :+
* Spookelo duikt weg

Ik vind het wel een leuke serie verder en probeer niet te kritisch te zijn op dat soort schoonheidsfoutjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Wat ik niet snap is dat een verenigd Klingon rijk minder gevaarlijk is dan 24 verdeelde Klingon huizen en waarom L'rel de federation niet gewoon vernietigd of onderwerpt. Omdat Ash het lief vroeg?

Verder was het wel een aardige aflevering. Vooral het gedeelte op Kronos (en de bevestiging dat Klingons ook in hun broek extra organen hebben :p). Wel jammer dat ze niet het virus wat het uiterlijk van Klingons verandert op Kronos hebben losgelaten. Dat zou i.i.g. verklaren waarom het uiterlijk zo verschilt door alle series heen.

Het einde van de aflevering met het uitreiken van medallies met Michael die ertussendoor loopt te speechen was echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 19:09
ErikT738 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:10:
Wat ik niet snap is dat een verenigd Klingon rijk minder gevaarlijk is dan 24 verdeelde Klingon huizen en waarom L'rel de federation niet gewoon vernietigd of onderwerpt. Omdat Ash het lief vroeg?
Omdat T'kuvma wilde dat de klingons zich verenigde. De oorlog met de federation zorgde voor verdeeldheid onder de klingons. L'rel was trouwe volgeling van T'kuvma, dus het doel van verenigen staat boven de federation uitroeien. En omdat Voq het lief vroeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

phYzar schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:18:
[...]

Omdat T'kuvma wilde dat de klingons zich verenigde. De oorlog met de federation zorgde voor verdeeldheid onder de klingons. L'rel was trouwe volgeling van T'kuvma, dus het doel van verenigen staat boven de federation uitroeien. En omdat Voq het lief vroeg :P
Daarop voortbordurend... T'kuvma had verwacht dat een oorlog tegen de UFP de Klingons zou verenigen. En als de UFP een sterke tegenstander was geweest, dan was dat wellicht gebeurd. Maar met de cloak en na het verdwijnen van de Discovery voor 9 maanden, was de Federation geen partij voor de Klingons, waardoor het ontaarde in een free-for-all plunderfestijn in plaats van iets dat de Klingons doet samenkomen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Maar dan nog snap ik niet waarom ze het nu ineens wel willen. Ze gingen toch gewoon hun eigen gang en L'rel en Voq werden gewoon aan de kant gezet. Wat is daarin nu veranderd dan? Moet dat puur zijn omdat Kol nu ook stuk is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Spookelo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Er is natuurlijk ook geen Klingon die L'Rell neerschiet voor ze op de knop kan drukken. :+
* Spookelo duikt weg

Ik vind het wel een leuke serie verder en probeer niet te kritisch te zijn op dat soort schoonheidsfoutjes.
Wat denkt Starfleet dat er gebeurt als ze Kronos opgeblazen hebben? Dat de Klingons die bijna bij de Aarde zijn aangekomen met hun staat tussen de benen weg gaan? Als je zo'n grote massa genocide pleegt dan krijg je dat kei hard terug van de Klingons. Verder wel een vermakelijke aflevering :)

Vraag me wel af waarom de Enterprise een Priority 1 noodroep doet, terwijl in de laatste scene de Enterprise in prima conditie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
Z___Z schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Wat denkt Starfleet dat er gebeurt als ze Kronos opgeblazen hebben? Dat de Klingons die bijna bij de Aarde zijn aangekomen met hun staat tussen de benen weg gaan? Als je zo'n grote massa genocide pleegt dan krijg je dat kei hard terug van de Klingons. Verder wel een vermakelijke aflevering :)

Vraag me wel af waarom de Enterprise een Priority 1 noodroep doet, terwijl in de laatste scene de Enterprise in prima conditie is.
De theorie was dat de Klingons zich zouden terug trekken om het eigen gebied te verdedigen. Maar inderdaad die zou je waarschijnlijk wel vroeger of later terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Spookelo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:57:
[...]

De theorie was dat de Klingons zich zouden terug trekken om het eigen gebied te verdedigen. Maar inderdaad die zou je waarschijnlijk wel vroeger of later terug krijgen.
Het is vergelijkbaar met als de Russen met hun hele marine bijna bij de kust van de VS aankomt en de oorlog bijna gewonnen heeft, en de VS gooit heel Rusland plat met nukes. Dan gaan de Russen ook niet eerst terug naar Rusland, of wat er van over is, maar gooien in alle waarschijnlijkheid eerst de VS plat voordat ze terug gaan. Ok de Klingons zijn in DSC beter te vergelijken met IS in hun tactiek van verdeel en heers :).
Ik zag liever dat ze de cloak van de Klingons ontmaskerd hebben en daarmee de verhouding in de oorlog weer omzetten in het voordeel van de UFP. Cloak = Geen shield. Dus de hele Armada die op weg naar aarde was vernietigen terwijl ze gecloakt zijn. Zou hele mooie CGI beelden opgeleverd hebben :)
Voor continuïteit in het canon zouden de Klingons verder in de tijd, waarbij ze niet in oorlog zijn met de UFP de cloak nog kunnen verbeteren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luuk1983
Na het eerste seizoen is het tijd om de balans op te maken.Wat vond ik van Discovery? Welke dingen vind ik goed en welke dingen vind ik slecht? Voordat ik begin wil ik wel zeggen dat ieder zijn mening mag hebben en mensen wegzetten als 'azijnzeikers' vind ik not done, laten we het gezellig houden! Maar wel onderbouwd, of je nou een voorstander of tegenstander bent van de serie, leg vooral uit waarom. Maar de meeste mensen hier (ja ook de 'azijnzeikers' willen echt heel graag dat Discovery een succes is/wordt. Ik denk dat iedereen hier in dit topic heel graag wil dat het werkt en er een goede Star Trek-serie op TV komt. Dan is de teleurstelling des te groter als het niet aansluit bij de verwachting.

Voor mij is Discovery in de basis absoluut Star Trek. Ik heb geen problemen met dingen opnieuw uitvinden en ik zit ook echt niet te wachten op een schip dat eruit ziet als een kartonnen jaren 60 TOS-schip. Als je kijkt naar de huidige stand van techniek van vandaag, dan is een Discovery waarschijnlijk veel geloofwaardiger dan een TOS-schip. Ik ben dan ook absoluut geen tegenstander van de JJ Abrams-films. Dat vind ik net zo goed Star Trek.

Discovery als schip is gewoon lelijk (van buiten) en doet het niet voor mij. De bridge is juist wel een prima mix van modern en klassiek. Alle andere schepen die we gezien hebben voelen voor mij minder 'starfleet' dan bij andere series. Ik kan niet precies de vinger erop leggen wat het is. De uniformen vind ik ook meer dan prima. De Klingons kunnen mij juist weer totaal niet boeien. Niet in aflevering 1 en niet in aflevering 15. De Klingon-cultuur is in de series en films opgebouwd met een gigantische achtergrond aan taal en gebeurtenissen en daar zie ik niet veel van terug in deze serie. Het enige wat ik goed gedaan vind, is dat de Klingons bruter zijn en daarmee angstaanjagender. Maar verder zijn het onboeiende schepen, onboeiende personages en irritante spraak.

Dat het verhaal zich concentreert op een paar personages is denk ik prima als je dit tempo voor de serie wilt volhouden. Als je je op meer personages wilt concentreren, dan zou het tempo ook lager moeten liggen. Nou denk ik dat het tempo best lager mag zijn, maar daar kom ik dadelijk wel op terug. Wel viel mij op in de laatste aflevering toen de hele bridge crew opstond om te zeggen dat ze 'Starfleet' zijn, dat mij al die personages geen bal kon schelen, omdat ik niks van ze weet. De impact van die scene was dan ook 0,0 voor mij.

Dit heeft eigenlijk alles te maken met het schrijfwerk. Ik vind het schrijfwerk van Discovery echt heel erg slecht. De setting is goed, de acteurs zijn goed, maar het tempo ligt veel te hoog en er is gewoon veel teveel bullshit. Onlogische keuzes, oplossingen voor problemen die heel vergezocht zijn en altijd lukken, weinig tijd om emotioneel met personages (behalve de belangrijkste) te binden. Ook worden problemen heel snel opgelost, waardoor het verhaal heel snel vooruit gaat. Het concept van het spore-drive is niet aan mij besteed, dus daarmee heeft Discovery al een flinke achterstand.

De laatste aflevering was voor mij een grote teleurstelling. Niet alleen lossen ze 'even' de Klingon-oorlog op, maar ze zorgen ervoor dat de Klingons even goed kunnen hergroeperen als een eenheid. Dan moeten ze T'Rell dus op haar blauwe ogen geloven dat ze vriendjes is met de Federation. Toch handig dat Voq precies de dingen wist die ze nodig hebben om naar de Klingon thuisplaneet te gaan. Ook laten ze de keizerin van het Terran-rijk gewoon weglopen (en gaf ze zich wel erg makkelijk over). Alsof we die niet terug gaan zien. Als ze slim is manipuleert ze zich de top van het Klingon-rijk in en staat ze binnenkort op de stoep van de aarde. En dan nog is het ongeloofwaardig (ondanks dat het een orion trade post is) dat mensen die op Kronos rondlopen niet meteen opgepakt worden. De Klingons zeiden het zelf: 'aan het spioneren voor de Federation, human?'. Dan laat je ze toch niet lopen? Zeker niet Tilly met één of andere vreemde koffer die aan vast zit gaat rondlopen...Nee dat roept geen vragen op.

De laatste scene met de Enterprise voelde voor mij heel geforceerd en ik denk dat het veel discussies gaat opleveren. Ik vind het vooral een zwaktebod. Begrijp me niet verkeerd, ik vind referenties naar dingen uit andere series prima en ook leuk om te zien, bijvoorbeeld hoe ze de USS Defiant in het paralelle universum noemen en hoe Archer en de NX-01 genoemd worden als mensen die voor het laatste op de Kronos geweest zijn. Als je echter de hele tijd referenties maakt, dan kom je nogal geforceerd over om maar te willen benadrukken dat het echt Star Trek is en ook dat het echt in hetzelfde universum afspeelt. Een directe ontmoeting met de Enterprise voelde geforceerd. Mij kwam het een beetje wanhopig over om mensen nog een reden te geven om seizoen 2 te gaan kijken, want eerlijk is eerlijk, verder is er amper een cliffhanger, omdat alles 'even' opgelost is in de laatste aflevering. En het is 'gevaarlijk' omdat er genoeg mensen zullen zijn die moeite hebben met het feit dat de Enterprise er niet uitziet zoals in TOS. Dat zal niet iedereen waarderen. Overigens vond ik de Enterprise er wel echt cool uitzien. Het klassieke ontwerp, maar wel moderner gemaakt. Beter dan de JJ Abrams Enterprise wat dat betreft! Mogelijk dat de Enterprise in seizoen 2 nog een rol gaat spelen in een boeiend verhaal, dat zullen we zien.

Zoals ik al eens eerder zei: het is vooral dat ik veel potentie zie, maar dat het slechte schrijfwerk mij elke keer tegenvalt. Dat wil niet zeggen dat het constant slecht is. Er zijn genoeg memorabele scenes en toch wil ik telkens weten hoe het verder gaat, maar het aantal ogen-rollende momenten zijn er helaas teveel om het een goede serie te vinden. Dit is dus niet omdat ik het geen Star Trek vind, maar gewoon omdat ik het slecht geschreven vind. Ik denk dat het eerder andersom is: ik denk dat als het niet de Star Trek naam had en geen referenties had naar dingen die ik al ken, dat ik al lang afgehaakt was.

We gaan zien wat seizoen 2 gaat brengen. Ik ben heel erg benieuwd welke kant we op gaan en of de potentie beter benut gaat worden. We hebben al vaker hier gezegd dat er genoeg Star Trek-series zijn die er langer over doen om goed te worden, dus ik geef Discovery zeker nog even het voordeel van de twijfel. Het is alleen jammer dat series als The Expanse het wel kunnen om meteen boeiend te zijn (in mijn mening) en Discovery niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 13-02-2018 12:08 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Ik ben bij t/m aflevering 12. Dit omdat het voor mij bij uitstek een 'in de trein'-serie is. Het probleem is echter dat Netflix keurig was met het bijhouden van de downloads (t/m aflevering 12 was een aflevering ook meteen beschikbaar voor download), maar inmiddels zijn we al wat afleveringen verder volgens mij. Sterker nog, seizoen 1 is afgelopen. Maar aflevering 13, 14 en 15 zijn niet available for download. Iemand enig idee waarom? Ik kreeg een vaag 'mogelijk iets met licenties' van de helpdesk. Waarom dan bij de rest van het seizoen wel? :(

Ter info: Ik heb onderweg in de trein niet de meest stabiele verbinding, daarom download ik afleveringen van te voren. Als het allemaal vlekkeloos werkte, streamde ik alles wel. Maar helaas.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Frituurman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:55:
Maar aflevering 13, 14 en 15 zijn niet available for download. Iemand enig idee waarom? Ik kreeg een vaag 'mogelijk iets met licenties' van de helpdesk. Waarom dan bij de rest van het seizoen wel? :(
offtopic:
Afl 15 downloaden gaat hier prima, zowel onder Win10 als iOS. Misschien een update van je app?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
Frituurman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:55:
Maar aflevering 13, 14 en 15 zijn niet available for download. Iemand enig idee waarom? Ik kreeg een vaag 'mogelijk iets met licenties' van de helpdesk. Waarom dan bij de rest van het seizoen wel? :(
Probeer eens even uit te loggen of de cache te legen. Ik denk dat de Netflix app voor Discovery niet goed in de gaten heeft of de aflevering beschikbaar is. Het is al een probleem bij meerdere mensen sinds begin januari.

Op Android heeft de update van verleden weekend de app helemaal naar de knoppen geholpen. Die vertelt doodleuk dat Netflix niet beschikbaar is... Da's helemaal herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gonadan schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:16:
Wel wat geforceerd moralistisch, we moeten maar even slikken dat het normaal was dat een Admiraal in het oude Starfleet blijkbaar voorstander was van genocide. 8)7
Ik denk dat het komt door de strijd die al geleverd is. Klingons die zich niet respectvol gedragen naar de tegenstander maar er de draak mee steken. En zoveel mensenlevens verloren hebben. Dat doet wat met je. Dan wil je ook dat het gewoon in 1 keer is afgelopen. De beslissingen die ze namen waren dan ook niet meer zo goed doordacht en netjes als aan het begin van de oorlog zal zijn geweest. Je moet je voorstellen dat ze dus elke dag diverse gevallen hoorden van aanvallen en enorme hoeveelheden slachtoffers. Die was gewoon gebroken en dat zag je ook.

Voor de VS was het gebruiken van een atoombom ook ongebruikelijk, maar ze waren er ook helemaal doorheen (tuurlijk, ze hadden de technische overmacht en enorme productie maar het kostte gewoon veel mensenlevens en het werd lastiger om nieuwe soldaten te vinden).

Ze was sowieso al anders door een bepaalde kapitein aan het roer te zetten van een dergelijk ruimteschip. Dat deed ze ook niet met de beste bedoelingen maar juist om een einde te forceren.

Ik ben vooral benieuwd wat men nog meer heeft gedaan om de oorlog te winnen. Ik vermoed dat we nog wel iets te zien krijgen komend seizoen over wat voor misdaden Starfleet nog meer heeft gedaan.
Luuk1983 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:41:

Discovery als schip is gewoon lelijk (van buiten) en doet het niet voor mij. De bridge is juist wel een prima mix van modern en klassiek. Alle andere schepen die we gezien hebben voelen voor mij minder 'starfleet' dan bij andere series. Ik kan niet precies de vinger erop leggen wat het is. De uniformen vind ik ook meer dan prima. De Klingons kunnen mij juist weer totaal niet boeien. Niet in aflevering 1 en niet in aflevering 15. De Klingon-cultuur is in de series en films opgebouwd met een gigantische achtergrond aan taal en gebeurtenissen en daar zie ik niet veel van terug in deze serie. Het enige wat ik goed gedaan vind, is dat de Klingons bruter zijn en daarmee angstaanjagender. Maar verder zijn het onboeiende schepen, onboeiende personages en irritante spraak.

Dat het verhaal zich concentreert op een paar personages is denk ik prima als je dit tempo voor de serie wilt volhouden. Als je je op meer personages wilt concentreren, dan zou het tempo ook lager moeten liggen. Nou denk ik dat het tempo best lager mag zijn, maar daar kom ik dadelijk wel op terug. Wel viel mij op in de laatste aflevering toen de hele bridge crew opstond om te zeggen dat ze 'Starfleet' zijn, dat mij al die personages geen bal kon schelen, omdat ik niks van ze weet. De impact van die scene was dan ook 0,0 voor mij.

Dit heeft eigenlijk alles te maken met het schrijfwerk. Ik vind het schrijfwerk van Discovery echt heel erg slecht. De setting is goed, de acteurs zijn goed, maar het tempo ligt veel te hoog en er is gewoon veel teveel bullshit. Onlogische keuzes, oplossingen voor problemen die heel vergezocht zijn en altijd lukken, weinig tijd om emotioneel met personages (behalve de belangrijkste) te binden. Ook worden problemen heel snel opgelost, waardoor het verhaal heel snel vooruit gaat. Het concept van het spore-drive is niet aan mij besteed, dus daarmee heeft Discovery al een flinke achterstand.
Ik vind het makkeljik om de serie af te schrijven vanwege schrijfwerk. Je hebt niets met het schip, je hebt niets met de tegenstander en je hebt niets met enkele personages of acteurs. Dan ligt het toch echt aan jou dat je niet in het verhaal mee kunt komen. Dat het je niet pakt is dan vanwege die redenen. En ook dat is prima, maar zie je nu hoe je jezelf een excuus geeft om negatief te kunnen zijn?
De laatste aflevering was voor mij een grote teleurstelling. Niet alleen lossen ze 'even' de Klingon-oorlog op, maar ze zorgen ervoor dat de Klingons even goed kunnen hergroeperen als een eenheid. Dan moeten ze T'Rell dus op haar blauwe ogen geloven dat ze vriendjes is met de Federation. Toch handig dat Voq precies de dingen wist die ze nodig hebben om naar de Klingon thuisplaneet te gaan. Ook laten ze de keizerin van het Terran-rijk gewoon weglopen (en gaf ze zich wel erg makkelijk over). Alsof we die niet terug gaan zien. Als ze slim is manipuleert ze zich de top van het Klingon-rijk in en staat ze binnenkort op de stoep van de aarde. En dan nog is het ongeloofwaardig (ondanks dat het een orion trade post is) dat mensen die op Kronos rondlopen niet meteen opgepakt worden. De Klingons zeiden het zelf: 'aan het spioneren voor de Federation, human?'. Dan laat je ze toch niet lopen? Zeker niet Tilly met één of andere vreemde koffer die aan vast zit gaat rondlopen...Nee dat roept geen vragen op.
Ik denk ook niet dat dit het einde is van de strijd tussen Starfleet en Klingons, maar het is een rustpauze. Het geeft Starfleet de tijd om zaken weer op te bouwen en een betere verdediging op te zetten. Bovendien moeten we nog maar zien of T'Rell sterk genoeg is. Belangrijk is wel dat de Klingons weer gaan kijken naar hun verleden en zich gaan ontwikkelen. Ze zijn toch lange tijd de barbaren geweest van de ruimte en pas na deze stap gingen ze zich beter gedragen, waardoor ze uiteindelijk verder vooruit gingen als gemeenschap. Belangrijke punten in hun geschiedenis zijn voorbij gekomen. Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er meer in het verhaal had gezeten. Door ze naar het andere universum te sturen moesten ze het ook wel een beetje flauw afronden omdat ze geen tijd meer hadden (al zeg ik dan: gooi er dan een aflevering bij. Budget krijgen ze toch wel)

Wat betreft de missie op Qonos vind ik het niet raar dat je maar een paar mensen stuurt. Grote groepen mensen gaat opvallen. En de deal met die keizerin was nou eenmaal voor haar vrijheid en de ruse dat ze kapitein was, het was niet aan de crew om dat in twijfel te stellen (voor zover die beslissing slim was).

Ze zal vast terug komen, maar vergeet niet dat haar haat voor niet-mensen vrij groot is. Dus ik verwacht niet dat ze daar veel succes gaat hebben (misschien wat hoertjes, maar de rest niet). Ik verwacht dat ze terug komt om te laten zien hoe slecht mensen werkelijk zijn met 1 of andere vage aflevering en dat ze niet kunnen overleven zonder de rest uit te roeien. Het is een makkelijke plot-device, dat zeker, maar overall vind ik het niet erg om haar nog een keer te zien.
De laatste scene met de Enterprise voelde voor mij heel geforceerd en ik denk dat het veel discussies gaat opleveren. Ik vind het vooral een zwaktebod. Begrijp me niet verkeerd, ik vind referenties naar dingen uit andere series prima en ook leuk om te zien, bijvoorbeeld hoe ze de USS Defiant in het paralelle universum noemen en hoe Archer en de NX-01 genoemd worden als mensen die voor het laatste op de Kronos geweest zijn. Als je echter de hele tijd referenties maakt, dan kom je nogal geforceerd over om maar te willen benadrukken dat het echt Star Trek is en ook dat het echt in hetzelfde universum afspeelt. Een directe ontmoeting met de Enterprise voelde geforceerd. Mij kwam het een beetje wanhopig over om mensen nog een reden te geven om seizoen 2 te gaan kijken, want eerlijk is eerlijk, verder is er amper een cliffhanger, omdat alles 'even' opgelost is in de laatste aflevering.
Ik denk dat het vooral af hangt van wat voor verhaal ze eraan zetten. Referenties is niet raar als je bezig bent met een belangrijk punt in de historie van een bepaalde gemeenschap. Juist dan is het logischer, want dan laat je zien wat voor plek het heeft en wie er zoal bij betrokken waren.

[ Voor 67% gewijzigd door Martinspire op 13-02-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Martinspire schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:52:
Ik vind het makkeljik om de serie af te schrijven vanwege schrijfwerk. Je hebt niets met het schip, je hebt niets met de tegenstander en je hebt niets met enkele personages of acteurs. Dan ligt het toch echt aan jou dat je niet in het verhaal mee kunt komen. Dat het je niet pakt is dan vanwege die redenen. En ook dat is prima, maar zie je nu hoe je jezelf een excuus geeft om negatief te kunnen zijn?
Nee, het is zeker geen excuus om negatief te kunnen zijn. Dat ik het schip (van buiten) niks vind heeft niet veel impact op hoe ik de serie beleef. Ik vind het gewoon geen mooi schip, maar je moet het niet te zwaar meetellen en zoals gezegd, de sets zijn prima in orde

De rest is allemaal een gevolg van het schrijfwerk. Dat ik de Klingons niks vind heeft te maken hoe ze neergezet worden en hoe ik de Klingon cultuur zie aan de hand van alles wat we eerder gezien hebben. De 'look' maakt me niet eens zoveel uit, maar ik mis de diepgang in de Klingons.

Ik heb volgens niet gezegd dat ik niks heb met enkele personages of acteurs. Ik heb gezegd dat er weinig emotionele band is met de meeste personages omdat ze - op een paar main characters na - geen screentime hebben. Hell, na één seizoen kan ik je misschien net de namen van de helft van de bridge crew vertellen. Dit alles heeft te maken met het schrijfwerk.

Misschien kwam dat niet helemaal naar voren in mijn verhaal, maar ik vind dat ze een prima canvas hebben gecreëerd voor een goede Star Trek serie, met prima acteurs en een prima visuele stijl. Ik vind alleen de invulling van dat canvas niet geweldig - ook al zijn er ook echt wel goede afleveringen en scenes.

Het is een beetje een haat/liefde-verhouding en ik wil ook heel graag dat Discovery slaagt. Maar ik denk oprecht dat het ECHT het schrijfwerk is wat het probleem hier is en niet een excuus om negatief te zijn - want ik zoek juist excuses om positief te zijn. Het is immers Star Trek.
Ik denk dat het vooral af hangt van wat voor verhaal ze eraan zetten. Referenties is niet raar als je bezig bent met een belangrijk punt in de historie van een bepaalde gemeenschap. Juist dan is het logischer, want dan laat je zien wat voor plek het heeft en wie er zoal bij betrokken waren.
Ja dat is inderdaad even afwachten. Er is absoluut ruimte om aangenaam verrast te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 13-02-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Luuk1983 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:25:
[...]

Nee, het is zeker geen excuus om negatief te kunnen zijn. Dat ik het schip (van buiten) niks vind heeft niet veel impact op hoe ik de serie beleef. Ik vind het gewoon geen mooi schip, maar je moet het niet te zwaar meetellen en zoals gezegd, de sets zijn prima in orde
Het telt gewoon mee als 1 van de zaken wat je minder vind aan de serie. Tel ze bij elkaar op en iemand kan minder betrokken worden bij het verhaal. Is niet jouw schuld maar ook niet zozeer van de serie zelf.
De rest is allemaal een gevolg van het schrijfwerk. Dat ik de Klingons niks vind heeft te maken hoe ze neergezet worden en hoe ik de Klingon cultuur zie aan de hand van alles wat we eerder gezien hebben. De 'look' maakt me niet eens zoveel uit, maar ik mis de diepgang in de Klingons.
Hoeveel diepgang wil je in die Klingons hebben. Ze zijn gewoon vrij barbaars en volgens mij hebben ze nog nooit zoveel diepgang gehad in welke serie dan ook. Van bv Worf weten we ook nog veel niet en daarbij duurde het ook veel afleveringen voordat daar uberhaupt wat aandacht aan werd geschonken
Ik heb volgens niet gezegd dat ik niks heb met enkele personages of acteurs. Ik heb gezegd dat er weinig emotionele band is met de meeste personages omdat ze - op een paar main characters na - geen screentime hebben. Hell, na één seizoen kan ik je misschien net de namen van de helft van de bridge crew vertellen. Dit alles heeft te maken met het schrijfwerk.
Wederom: verkeerde conclusie.

De voorgaande series kwam er altijd een nieuw crewlid bij wat ze de kans gaf om even uitgebreid iedereen kennis te laten maken. Nu was het een bestaande crew, waardoor het raar is als ze elkaar ineens bij naam gaan voorstellen. En waar je doorgaans de hoofd crew wel zag, was het daarnaast ook vrij dramatisch gesteld. We hebben niet voor niets de naam Red Shirts in de lore. Ze hadden een bestaande crew omdat dit voor het verhaal logischer was om ze naar bepaalde plekken te sturen. Het was altijd raar dat ze een vrij nieuwe crew naar de hotspots stuurden, daar wil je een ervaren captain en crew.

Ik ben het met je eens dat de rare aliens in de hoofdruimte weinig aandacht kregen, maar daar kreeg je weer veel diepgang met Michael voor terug. De persoon waar het toch vooral om draaide. En wat ook anders is aan deze serie. Kijk ook hoeveel tijd men in de andere ruimte besteed heeft voor de Mycelium en wie daar betrokken waren. Vroeger waren we al blij met een "Ayay Captain" vanuit de Engine room als ze wat sneller moesten dan mogelijk was en dat was het.

Een Janeway of Picard had veel afleveringen nodig voordat je een beetje begreep wat voor persoon het was en waarom ze daar stonden. Bij Michael doen ze dat nu sneller omdat dit voor het verhaal nodig was.

Ik vind ook vaak Saru erg onderschat hier, toch een interessant personage geworden welke steeds beter werd als Acting Captain imo.
Misschien kwam dat niet helemaal naar voren in mijn verhaal, maar ik vind dat ze een prima canvas hebben gecreëerd voor een goede Star Trek serie, met prima acteurs en een prima visuele stijl. Ik vind alleen de invulling van dat canvas niet geweldig - ook al zijn er ook echt wel goede afleveringen en scenes.

Het is een beetje een haat/liefde-verhouding en ik wil ook heel graag dat Discovery slaagt. Maar ik denk oprecht dat het ECHT het schrijfwerk is wat het probleem hier is en niet een excuus om negatief te zijn - want ik zoek juist excuses om positief te zijn. Het is immers Star Trek.
Ik begrijp het en het is ook makkelijk om plotholes te zoeken tegenwoordig omdat er meer informatie beschikbaar is om ze te vinden. Als je wilt kun je ook dingen vinden die TNG verkeerd deed ten opzichte van TOS e.d.

Ze proberen een verhaal te vertellen wat eigenlijk neerkomt op de eerste keer dat de Federation gigantisch op zijn bek ging. Dat het te maken kreeg met de eerste echt gewelddadige en wrede tegenstander. Daar waar veel rassen vreedzaam waren, deden de Klingons iets wat ze niet zagen aankomen. Hoe zo'n ras gekomen is tot waar het is blijft intrigerend en dat ze daarbij ook nog eens zo'n Federation op de knieën kunnen krijgen is indrukwekkend. Aan de ene kant zijn ze bruut en lomp. Aan de andere kant halen ze wel de technologische middelen binnen om vooruit te gaan en zelfs technisch superieur te zijn aan de Federation.

Het is een kant die niet velen verwacht hadden toen de serie ging beginnen, maar ik vond het wel de moeite waard. En het maakt de Federation veel menselijker dan het in andere series ooit is geweest. Minder als robots en tot in de nopjes perfect, maar fouten maken, kostbare fouten, en daar dan van leren. En het laat zien wat voor experiment het toch altijd is geweest.

Dat de serie ook niet perfect is, is voor sommigen een bittere pil. Anderen kunnen er beter mee omgaan, maar ik denk dat je in de tegenwoordige tijd toch niet iedereen meer tevreden kunt houden. En zeker niet als serie die voldoende geld in het laatje brengt om door te gaan. Ik blijf erbij: liever een Star Trek serie die wat matiger is, dan helemaal geen dergelijke Sci-Fi op tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 13-02-2018 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Martinspire schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:15:
Ze proberen een verhaal te vertellen wat eigenlijk neerkomt op de eerste keer dat de Federation gigantisch op zijn bek ging. Dat het te maken kreeg met de eerste echt gewelddadige en wrede tegenstander. Daar waar veel rassen vreedzaam waren, deden de Klingons iets wat ze niet zagen aankomen. Hoe zo'n ras gekomen is tot waar het is blijft intrigerend en dat ze daarbij ook nog eens zo'n Federation op de knieën kunnen krijgen is indrukwekkend. Aan de ene kant zijn ze bruut en lomp. Aan de andere kant halen ze wel de technologische middelen binnen om vooruit te gaan en zelfs technisch superieur te zijn aan de Federation.

Het is een kant die niet velen verwacht hadden toen de serie ging beginnen, maar ik vond het wel de moeite waard. En het maakt de Federation veel menselijker dan het in andere series ooit is geweest. Minder als robots en tot in de nopjes perfect, maar fouten maken, kostbare fouten, en daar dan van leren. En het laat zien wat voor experiment het toch altijd is geweest.
Ik vind het ook lastig om precies de vinger op de zere plek te leggen. Ik ben dan ook geen expert waarin ik je precies kan vertellen wat er anders zou moeten. De basis is namelijk erg goed en interessant. Als ik jouw samenvatting hierboven een jaar geleden gelezen had zo uit denken: hell yeah, bring it on! Want het klinkt gewoon als een interessant gegeven en een interessant verhaal (en nu nog steeds). Maar op één of andere manier hebben ze dit interessante gegeven in een vorm gegoten waarbij ik constant het idee heb van: meh. Te over the top, te rare beslissingen door personage, te gerushed, weinig verassende plotwendingen etc. Dat is de potentie waar ik het over heb die ze telkens niet waar maken bij mij persoonlijk.

Overigens heb ik dat al vanaf het begin. Ik vind de trailers voor de serie ook erg vaag en werd er ook niet echt warm van. Mogelijk dat dat mijn mening toen al beïnvloed heeft, dat zou kunnen, maar voor mij doen ze ergens iets niet goed.

Saru is trouwens inderdaad een tof personage, helemaal mee eens. Zoals gezegd, er zijn ook echt wel goede dingen aan deze serie.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 13-02-2018 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spookelo
Ik heb heel erg het gevoel dat de tekortkomingen van de oude series een beetje vergeten worden. Daar werden ook genoeg rare beslissingen genomen, makkelijke oplossingen gemaakt. Paar voorbeeldjes: De bijna volledige senior staff gaat op away mission inclusief kapitein, of uit voyager: enige weg naar huis wordt direct opgeblazen als er iemand anders op aast zonder te kijken naar andere oplossingen.(Edit: of een tijdbom 8)7 ) En de hele serie lang wordt tijdreizen verboden vanuit de toekomst, maar in de laatste aflevering blaast future Janeway Unimatrix 001 op zonder tegengehouden te worden. Of natuurlijk altijd "Divert power to structural integraty" hoe zou dat moeten werken?

Kijk een beetje door dat soort dingen heen en het is gewoon een leuke Star Trek serie. Al moet ik eerlijk zeggen dat het Mycleum netwerk mij ook te ver gaat.

En ik vind het op zich wel een leuke keuze om wat minder te focussen op de bridge crew, en wat meer op andere crew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Spookelo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:45:
Of natuurlijk altijd "Divert power to structural integraty" hoe zou dat moeten werken?
Het antwoord daarop vind je in de ST TNG Technical manual in sectie 2.4 :

https://books.google.be/b...echnical%20manual&f=false

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
justmike schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Het antwoord daarop vind je in de ST TNG Technical manual in sectie 2.4 :

https://books.google.be/b...echnical%20manual&f=false

;)
Leuk voor op vakantie :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ik denk dat een flink deel van de knelpunten van Discovery te maken hebben met de rommelige start van de productie. Want het is geen groot geheim dat het in het begin niet helemaal lekker liep. Dit hangt vooral samen met het vertrek van Bryan Fuller. Fuller was de showrunner (= de grote baas), had in eerste instantie de globale verhaallijn voor S1 uitgezet en de eerste 3 afleveringen geschreven. Maar uiteindelijk heeft hij het project verlaten en hebben de andere schrijvers de boel moeten oppikken, maar zaten ze vast in de structuur voor het eerste seizoen.

Dit had een aantal gevolgen:
  • Fuller heeft Discovery in eerste instantie gepitched als een "anthology" serie: Ieder seizoen een nieuwe setting met een nieuw schip en een nieuwe crew. Dat betekent dat karakter-plots veel sneller moeten lopen, want aan het eind van het seizoen moet de gewenste karakter-ontwikkeling klaar zijn. Daarnaast kun je karakters veel makkelijker halverwege om zeep helpen, want ze hebben toch geen toekomst na het einde van het seizoen. Uiteindelijk is gekozen om Discovery op de gewone manier op te bouwen, maar de hoofdlijnen van S1 lagen toen al vast.
  • Een tweede gevolg van de anthology-opzet is dat de verhaallijn per sé afgerond moest worden. De Klingon oorlog moest dus een redelijke ontknoping krijgen en kon niet doorsudderen in de volgende seizoenen.
  • De make-over van de Klingons was een idee van Fuller. Daar kon men dus niet echt meer onderuit toen productie eenmaal was gestart. Je ziet dat rassen die later zijn getoond, toen anderen het roer over hadden genomen, bijvoorbeeld Andorians en Tellarites, veel meer lijken op eerdere incarnaties en geen make-overs zijn maar slechts kleine evoluties.
Dit lijkt nu een lekker rondje Fuller-bashen, maar dat is niet mijn bedoeling. Wat ik probeer aan te geven is dat het veranderen van opzet van de serie tijdens de productie voor nogal wat chaos heeft gezorgd.

Inmiddels lijkt er meer rust in de tent te zijn en hebben de huidige producers vaak expliciet gezegd dat ze in S2 dieper willen ingaan op Star Trek canon en de Star Trek filosofie. Wait and see, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Overigens betekent het wel dat bepaalde karakters (waarschijnlijk) niet meer terug komen. Jason Isaacs en Michelle Yeoh zijn redelijk high-profile en zullen zich waarschijnlijk niet zo makkelijk laten binden aan een serie die meerdere jaren loopt. Voor een anthology-formaat kun je bepaalde mensen binnenhalen die minder zin zouden hebben in een meerjarig project.

Hoe dan ook, ik ben blij dat er weer Star Trek op de buis is. Ondanks de zwakke punten heb ik met veel plezier gekeken naar seizoen 1. Er waren veel leuke momenten en er is naar mijn idee veel potentie voor meer. De laatste aflevering was OK, maar ik had liever gezien dat er meer tijd was uitgetrokken voor het hele stuk vanaf het moment dat Discovery terug kwam uit de MU.

Wat meer tijd zodat het duidelijk werd hoe slecht het ging met de Federatie, waardoor de keuze van Starfleet Command om voor de Qo'nos bom te gaan, met MU-Georgiou aan het roer, begrijpelijker zou zijn. Ook wat meer tijd om het einde van de oorlog verder uit te werken: Waarom L'Rell er voor koos om terug te trekken en waarom de Klingons L'Rell bereid waren te volgen. Hier zijn redelijke verklaringen voor te bedenken, maar er werd te gehaast van de ene naar de andere ontwikkeling gesprongen.

edit: Interview met Alex Kurtzman over wat (en wie) we kunnen verwachten in S2: http://ew.com/tv/2018/02/...inale-season-2-interview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Rannasha Ik ben het daarmee eens, maar dat rommelige is er dus helaas nog steeds niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

HMC schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:32:
@Rannasha Ik ben het daarmee eens, maar dat rommelige is er dus helaas nog steeds niet uit.
Dat komt omdat het verhaal voor S1 al grotendeels vast lag en de opvolgers van Fuller dus binnen die lijnen moesten blijven, maar toch hun eigen stempel op de serie wilden zetten.

Tenzij er weer een wisseling van de wacht aan de top plaatsvindt, zal S2 volledig worden gemaakt door hetzelfde team, waardoor deze problemen dan hopelijk niet meer aanwezig zijn.

Hoewel de nieuwe Klingon-look waarschijnlijk zal blijven. Al moet ik zeggen dat ik me niet zo zeer stoor aan de nieuwe look. Het lijken nu daadwerkelijke gevaarlijke aliens in plaats van een jaren '80 metal band. Het voornaamste problem is dat het niet lekker past in het verhaal dat Enterprise heeft geintroduceerd mbt het augment virus.

[ Voor 3% gewijzigd door Rannasha op 13-02-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Indeed. Die look kan me niet zoveel schelen, echter hun gebrabbel wel. :+

Zoals eerder gesteld zal ik S2 zeker kijken. Het is zoals Ma Flodder zei: "Het blijft toch je kind, he?" ST is mijn ding. Mijn vriendin dacht dat ik de enige was die ST-series over-and-over keek, van begin tot eind. "Maar dit heb je toch al gezien?" Jep, zeker. :P Ik ben niet de einge. Dat is wat trekkies doen. Al die duffe oude series, weer kijken. van begin tot eind, nog een keer en nog een keer.

Maar juist dat heb ik niet met Disco, tot nu toe. Het brengt geen tranentrekkers, geen memorabele momenten die je een brok in de keel geven. Dan kan men wel blijven afgeven op hoe eerdere series zogenaamd duf waren, en dat als je ze nu kijkt dat ze dan ineens niet tof meer zijn, maar dat zijn ze dus wel. Ze zijn tijdloos, minus een seizoen één van DS9 of een vage, duffe aflevering in TNG. Dat zijn gewoon keisterke series, met inhoud, politiek, memorabel spul, liefde, verdriet, heldhaftigheid, etc, etc.
En geen zoenende mannen om een bepaald gedeelte van de bevolking hedentendage tevreden te stellen met quota voor me-dit-en-me-dat.

Dit is gewoon dure, goedkope (mooi he? :+ ) zooi.
En ik ben geen azijnzeiker, zoals sommige azijnzeikers hier zeggen. Wat een gezeik zeg. Dit is een plaats om over de nieuwe ST te p[raten, en dit is wat ik vind.
En ondanks dat zal ik dus nog steeds S2 gaan kijken.

Ik vind dit gewoon geen ST, maar omdat het ST is wil ik het blijven kijken. Maar ik word persoonlijk een beetje gestoord van het mezelf groen-en-geel-ergeren aan het schrijfwerk.
Hell, daar kunnen de acteurs zelf zelfs niets aan doen, al zouden ze het willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
Trekmovie heeft een iets informatievere vooruitblik naar seizoen 2 met stukjes uit dat EW interview en After Trek:

https://trekmovie.com/201...d-hint-at-season-2-story/

Het geeft hoop dat ze de vragen uit seizoen 1 willen beantwoorden en naar eigen zeggen "luisteren naar de fans".

Maar om Discovery helemaal te linken aan TOS da's toch een schier onmogelijke taak die ze voor mij persoonlijk niet hoeven te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik denk dat het komt door de strijd die al geleverd is. Klingons die zich niet respectvol gedragen naar de tegenstander maar er de draak mee steken. En zoveel mensenlevens verloren hebben. Dat doet wat met je. Dan wil je ook dat het gewoon in 1 keer is afgelopen. De beslissingen die ze namen waren dan ook niet meer zo goed doordacht en netjes als aan het begin van de oorlog zal zijn geweest. Je moet je voorstellen dat ze dus elke dag diverse gevallen hoorden van aanvallen en enorme hoeveelheden slachtoffers. Die was gewoon gebroken en dat zag je ook.

Voor de VS was het gebruiken van een atoombom ook ongebruikelijk, maar ze waren er ook helemaal doorheen (tuurlijk, ze hadden de technische overmacht en enorme productie maar het kostte gewoon veel mensenlevens en het werd lastiger om nieuwe soldaten te vinden).

Ze was sowieso al anders door een bepaalde kapitein aan het roer te zetten van een dergelijk ruimteschip. Dat deed ze ook niet met de beste bedoelingen maar juist om een einde te forceren.

Ik ben vooral benieuwd wat men nog meer heeft gedaan om de oorlog te winnen. Ik vermoed dat we nog wel iets te zien krijgen komend seizoen over wat voor misdaden Starfleet nog meer heeft gedaan.
Ik ben op zich ook wel benieuwd. Daarmee wil ik even inhaken op de rest van je posts zonder ze te hoeven citeren.
Juist omdat zoveel onduidelijk is of onbeantwoord moeten we veel gissen. Ik heb niet het gevoel dat het politieke spel en wat men wil neerzetten met de serie echt goed over komt. Jij weet het nu leuk te verwoorden en dat klinkt best interessant, maar als kijker zonder forum om erover te leuteren komt niet alles zo goed over als je zou willen.
Dat is wel iets wat ik de schrijvers aanreken. Ik snap dat sommige zaken snel moeten of weinig diepgang kunnen krijgen, maar het verhaal an sich is gewoon te dun en te geforceerd.

In die zin ben ik wel ontevreden over de schrijvers. Ik heb begrip voor de lastige start en omstandigheden, maar dat neemt niet weg dat de kritiek gewoon terecht is. Daarom hoop ik dat ze komend seizoen minder hoeven te haasten en wat dieper op materie in kunnen gaan. Als dat lukt zal het een stuk leuker worden.
Spookelo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:45:
Ik heb heel erg het gevoel dat de tekortkomingen van de oude series een beetje vergeten worden. Daar werden ook genoeg rare beslissingen genomen, makkelijke oplossingen gemaakt. Paar voorbeeldjes: De bijna volledige senior staff gaat op away mission inclusief kapitein, of uit voyager: enige weg naar huis wordt direct opgeblazen als er iemand anders op aast zonder te kijken naar andere oplossingen.(Edit: of een tijdbom 8)7 ) En de hele serie lang wordt tijdreizen verboden vanuit de toekomst, maar in de laatste aflevering blaast future Janeway Unimatrix 001 op zonder tegengehouden te worden. Of natuurlijk altijd "Divert power to structural integraty" hoe zou dat moeten werken?

Kijk een beetje door dat soort dingen heen en het is gewoon een leuke Star Trek serie. Al moet ik eerlijk zeggen dat het Mycleum netwerk mij ook te ver gaat.

En ik vind het op zich wel een leuke keuze om wat minder te focussen op de bridge crew, en wat meer op andere crew.
Nee hoor, dat wordt niet vergeten. Juist daarom was Voyager niet mijn favoriete serie. ;)
Rannasha schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:30:
Inmiddels lijkt er meer rust in de tent te zijn en hebben de huidige producers vaak expliciet gezegd dat ze in S2 dieper willen ingaan op Star Trek canon en de Star Trek filosofie. Wait and see, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Er is meer rust, maar het is nog niet op het niveau wat ik graag zou zien. Wel lijkt er een enigszins stijgende lijn in het gehele seizoen te zitten dus ik geef ze nog we even het voordeel van de twijfel. Kijken wat ze er van maken als ze het vanaf nul kunnen opzetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie