MazeWing schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:34:
[...]
Dit waren de uitzonderingen. Eigenlijk had ik moeten zeggen 15-20 jaar geleden.
Feit is wel dat Netflix een zeer positieve ontwikkeling op series gehad heeft. Niet alleen hoe we ze kijken maar ook de kwaliteit hiervan en bepaalde keuzes die men durft te maken.
Een serie zoals bijvoorbeeld Stranger Things had never nooit een kans van slagen gehad als een bestaande tv-zender dit had moeten produceren...
Toen wel uitzonderingen ja, vandaar dat ik zeg dat het toen ongeveer begonnen is

Voorheen werden tv series vooral gezien als een opstapje naar het echte werk. Dat je bekende filmacteurs tegen kwam in tv-series was dus bijna ongezien; Kiefer Sutherland in 24, Martin Sheen in The West Wing, ... Plotlijnen over een volledig seizoen of meerdere seizoenen werd toen ook meer en meer gedaan. Ik wil gewoon zeggen dat het niet begonnen is bij Netflix. En is het misschien niet gewoon een evolutie? SFX en apparatuur die beter en goedkoper worden, beter opgeleide mensen, ...
Stranger Things ken ik (nog) niet

Ik zal eens kijken. Vergeet echter niet dat series als Twin Peaks en X-Files waren ook wat raar en vernieuwend waren voor hun tijd. Al is Netflix uiteraard wel een game changer. En dankzij hen hebben we ook Star Trek Discovery!

Sorry

Leuke aflevering weer

. Lorca komt dus uit het mirror universum, zoals we allemaal al wel hadden verwacht. Maar ondanks dat het onverwacht is, wel een leuke twist. Het verklaart waarom hij zou out of place voelde in de rol van een Federation captain.
Deze aflevering vond ik net weer wat minder. Op de ontmaskering van Lorca na (die ik eigenlijk niet had willen zien), is er eigenlijk weinig gebeurd. Ik vraag me wel af hoe Lorca in de Prime Universe is geraakt? En waar is 'onze' Lorca dan?
Wat ik dan weer enigszins apart vind is dat je gewoon exact dezelfde personages hebt in een mirror universe. Men gedraagt zich duidelijk anders, maar blijkbaar hebben dezelfde mensen generaties lang dezelfde relaties met elkaar, zodat ze dezelfde kinderen kunnen baren

. En dat gaat natuurlijk terug naar het onstaan van leven zelf, ook dat is allemaal op precies dezelfde manier geëvolueerd. Maar goed, dat is de wetenschapper in mij, ik moet het maar gewoon voor waar aannemen

. Ze haalden het zelf natuurlijk ook nog even aan, Lorca die zei dat men elkaar blijkbaar alijd weer vond.
Gewoon leren mee leven, de Mirror Universe in Star Trek is altijd zo geweest.

Al heb ik die afleveringen altijd als leuke kortstondige zijsprongen beschouwd. Dat ze het nu zo serieus nemen en uitwerken vind ik dan weer iets minder voor de 'geloofwaardigheid'.Toch wel benieuwd waar het heen gaat ook al verwacht ik niks wereldschokkends. En ik hoop nog steeds dat Lorca blijft.
[
Voor 10% gewijzigd door
D-Three op 23-01-2018 22:07
]