Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[Roland] schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:48:
Mijn post wegzetten als een trol is echter wel onzin. Als er al een post aan te wijzen is als trol is wel de post waarin gesproken werd over zuurpruimen.
Ik doelde dan ook op die originele post, niet die van jou. :)
MazeWing schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:48:
Wat een onzin! De huidige series (Netflix als groot voorbeeld) zijn van een ongekend hoger niveau dan series van een jaar of 15 geleden. Mede door Netflix met hun Netflix Originals krijgen we series waar we vroeger enkel van hadden kunnen dromen. Gedurfde series met een enorme diepgang, uitmuntende acteerprestaties en production values waar menig film nog van kan leren.
Zeer zeker waar. Game of Thrones, Black Mirror, Stranger Things, ik kan nog wel even door gaan. Allemaal series die we vroeger echt niet hadden op dat niveau.
Daarom is het ook zo jammer dat DIS bij vlagen tenenkrommend is. :P (en ja, dat staat helemaal los van de Star Trek discussie)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
Ik kijk elke week toch wel uit naar Star Trek Discovery, omdat ik telkens wel benieuwd ben hoe het verder gaat. Ik ben ook niet iemand die het geen Star Trek vind omdat het anders is, of gaat zeuren als dingen niet helemaal perfect is de tijdlijn passen. De production value is heel erg hoog. En toch...het is science fiction, maar het hele spore drive en alles wat erbij komt kijken blijf ik op één of andere manier heel ongeloofwaardig vinden. Het acteerwerk vind ik prima en dat de focus op een paar personages ligt ipv een brede crew is wat mij betreft gewoon een andere insteek. De Klingons zal ik nooit aan wennen, maar ze zijn al wat minder in beeld, dus och. Het parallel universe vind ik altijd tof. Discovery als schip blijf ik een gedrocht vinden om te zien.

Maar het schrijfwerk...tja, daar zit het probleem volgens mij. Ik blijf zeker kijken, maar ik hoop dat het schrijfwerk echt beter wordt! Er zit naar mijn idee zoveel meer in. Setting, VFX etc kan ik verder allemaal wel mee leven.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 23-01-2018 12:13 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Ik als zelfbenoemd Trekkie vind dit gewoon een goede ST serie. Er zijn vele slechtere geweest. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan die hele metadiscussie niet gewoon kappen? Kunnen we het weer over de inhoud hebben. God zeg, dat was een leuk lesje "hoe verziek je een topic" :Z

Leuke aflevering weer :). Lorca komt dus uit het mirror universum, zoals we allemaal al wel hadden verwacht. Maar ondanks dat het onverwacht is, wel een leuke twist. Het verklaart waarom hij zou out of place voelde in de rol van een Federation captain.

Wat ik dan weer enigszins apart vind is dat je gewoon exact dezelfde personages hebt in een mirror universe. Men gedraagt zich duidelijk anders, maar blijkbaar hebben dezelfde mensen generaties lang dezelfde relaties met elkaar, zodat ze dezelfde kinderen kunnen baren 8)7. En dat gaat natuurlijk terug naar het onstaan van leven zelf, ook dat is allemaal op precies dezelfde manier geëvolueerd. Maar goed, dat is de wetenschapper in mij, ik moet het maar gewoon voor waar aannemen :P. Ze haalden het zelf natuurlijk ook nog even aan, Lorca die zei dat men elkaar blijkbaar alijd weer vond.

En dat Michael Saru op heeft zitten etten (als dat idd gebeurd is) moest ik wel even om gniffelen :D.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
.oisyn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:28:

En dat Michael Saru op heeft zitten etten (als dat idd gebeurd is) moest ik wel even om gniffelen :D.
Volgens mij was dat de Kelpien die ze uitzocht bij de Queen toen die vroeg om 1 van de 3 kelpiens te kiezen. De verwarring komt misschien omdat deze een beetje op Saru leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@chaoscontrol Ja ik weet dat ze 'm uitzocht, maar ik dacht idd dat dat Saru was. Was dat niet zo, dan?

.edit: nu ik erover nadenk is dat onlogisch idd, want ze gingen per shuttle en Saru was niet mee.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2018 12:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
.oisyn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:36:
@chaoscontrol Ja ik weet dat ze 'm uitzocht, maar ik dacht idd dat dat Saru was. Was dat niet zo, dan?
Saru kwam niet mee in de shuttle en het lijkt mij sterk dat ze hem alleen daarvoor even overgestraald hebben.

Beetje lullig om iemand als beloning hun eigen slaaf aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat zeg ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Wat ik dan weer enigszins apart vind is dat je gewoon exact dezelfde personages hebt in een mirror universe. Men gedraagt zich duidelijk anders, maar blijkbaar hebben dezelfde mensen generaties lang dezelfde relaties met elkaar, zodat ze dezelfde kinderen kunnen baren 8)7. En dat gaat natuurlijk terug naar het onstaan van leven zelf, ook dat is allemaal op precies dezelfde manier geëvolueerd. Maar goed, dat is de wetenschapper in mij, ik moet het maar gewoon voor waar aannemen :P. Ze haalden het zelf natuurlijk ook nog even aan, Lorca die zei dat men elkaar blijkbaar alijd weer vond.
Als het mirror universe één van de oneindige parallelle universums is, waarbij elke mogelijkheid kan gebeuren een parallel universum oplevert, dan kan mij voorstellen dat er ergens een universum zou moeten zijn waarbij alles precies zo samenvalt. Toevallig is dan weer wel dat in dit specifieke paralelle universum altijd alle dezelfde mensen bij elkaar zijn en komen, zoals in de ENT, TOS en DS9 tijdperken ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

chaoscontrol schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Volgens mij was dat de Kelpien die ze uitzocht bij de Queen toen die vroeg om 1 van de 3 kelpiens te kiezen. De verwarring komt misschien omdat deze een beetje op Saru leek.
Klopt het was niet Saru maar hij leek er wel verdomd veel op. Niet handig gedaan...
Persoonlijk vond ik deze aflevering weer een van de betere. Los van de CGI: het leek soms meer op de Thunderbirds wtf...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Dubbelrollen zijn natuurlijk ook wel des Star Treks. Zo speelt de actrice die Tilly speelt ook de rol van... ;)
Mijn fout. Ik dacht dat Wiseman een dubbelrol had. :F @Icephase

[ Voor 31% gewijzigd door HMC op 23-01-2018 15:11 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

HMC schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:57:
Dubbelrollen zijn natuurlijk ook wel des Star Treks. Zo speelt de actrice die Tilly speelt ook de rol van... ;)
van... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik had het gevoel dat ze juist die Kelpien koos omdat die veel op Saru leek. Wel grappig gedaan, al verwachtte ik al wel dat de Kelpien die ze koos niet zo maar een slaaf werd maar dat het daar wat slechter mee ging aflopen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 23-01-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Destiny schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:59:
[...]

Nee een serie die erg op TNG lijkt en bijna 1 op 1 de plots van TNG afleveringen herhaalt maakt geen enkele kans. Zeker niet als als je er ook nog grappen aan toevoegt.....

The Orville anyone? De ratings voor The Orville zijn hoger dan die van Disco:

http://www.digitalspy.com...he-orville-which-is-best/
Oh ja, The Orville is wel leuk vanwege hommage naar SF series uit de jaren 90 maar het is nu ook geen topserie. Had men het Star Trek genoemd dan werd er gegarandeerd ook wel over iets geklaagd. ;)
[Roland] schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:26:
[...]

Ik vind het inderdaad echt heel moeilijk te begrijpen dat als je niet zit te wachten op reboot toch gaat zitten kijken om daarna (alweer) te klagen in een topic. Onbegrijpelijk. Nog lastiger te begrijpen is dat na elke aflevering hetzelfde geklaag voorbij komt: dat het geen Star Trek is en dat vooral de Klingons belachelijk zijn. Soort van langspeelplaat die blijft hangen. Dat is gewoon jammer en niet nodig.

[...]
Maar die Klingons lijken ook gewoon nergens op! :P Hoe ze met die lange onhandige vingers spaceships hebben gebouwd is mij een raadsel ;) En zouden ze niet bang zijn een nagel te breken in combat? ;) Maar je hebt wel gelijk, mijn plaat blijft weer hangen.

Toch kan je het fans moeilijk kwalijk nemen dat ze klagen over zo'n grondige make-over? Niet dat de update van de technologie bedoel ik, fans die verwachten dat ze nog tricorders uit TOS gebruiken zijn gek. Maar die Klingon-update is er echt wel over. Het is alsof ze Yoda in Star Wars blauw maken en lang haar geven. En hem in mooie volzinnen laten spreken omdat een Jedi grootmeester dat hoort te doen.
MazeWing schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:48:
[...]

Wat een onzin! De huidige series (Netflix als groot voorbeeld) zijn van een ongekend hoger niveau dan series van een jaar of 15 geleden. Mede door Netflix met hun Netflix Originals krijgen we series waar we vroeger enkel van hadden kunnen dromen. Gedurfde series met een enorme diepgang, uitmuntende acteerprestaties en production values waar menig film nog van kan leren.
Netflix als groot voorbeeld? Geen goede series 15 jaar geleden? The Sopranos, The West Wing, 24, Lost, Battlestar Galactica, House, ... Ik geloof graag dat het toen ongeveer begonnen is :D

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 23-01-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:53

MazeWing

The plot thickens...

D-Three schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:31:
Netflix als groot voorbeeld? Geen goede series 15 jaar geleden? The Sopranos, The West Wing, 24, Lost, Battlestar Galactica, House, ... Ik geloof graag dat het toen ongeveer begonnen is :D
Dit waren de uitzonderingen. Eigenlijk had ik moeten zeggen 15-20 jaar geleden.
Feit is wel dat Netflix een zeer positieve ontwikkeling op series gehad heeft. Niet alleen hoe we ze kijken maar ook de kwaliteit hiervan en bepaalde keuzes die men durft te maken.

Een serie zoals bijvoorbeeld Stranger Things had never nooit een kans van slagen gehad als een bestaande tv-zender dit had moeten produceren...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Inderdaad zijn West Wing (met kop en schouders boven alles uit), The Sopranos, Dead like me, Earth Final Conflict, Under the Dome en Battlestar Gallactica (die met Katee Sackhoff) uitzonderingen en blijven het bekijken waard waarbij ik de laatst genoemde weer aan het kijken ben en wat was dat een goed serie.

Discovery is de laatste kans die de franchise heeft en ben allang blij dat er weer een serie is na het jammerlijke te vroege stoppen van ST Enterprise.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MazeWing schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:34:
Feit is wel dat Netflix een zeer positieve ontwikkeling op series gehad heeft. Niet alleen hoe we ze kijken maar ook de kwaliteit hiervan en bepaalde keuzes die men durft te maken.
West wing is 20 jaar oud. Twin peaks en Sopranos idem. Deadwood 25. The Wire 15. X-files 25. Breaking bad 10. Oz 20. Blackadder en Hill street blues 35. The office 20. Fawlty towers 40. Seinfeld en ST TNG 30. Monty python 50. Mash 45.

(Holy Crap ik ben oud..)

Netflix is heel goed in big data bij elkaar harken om te zien wat goed valt en ik ben graag abo, maar ze hebben niet goede TV uitgevonden.

Edit: Hmm. Dit is niet het NF-topic realiseer ik me nu. Dan gaan we wel erg off-topic :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 23-01-2018 21:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
MazeWing schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Een serie zoals bijvoorbeeld Stranger Things had never nooit een kans van slagen gehad als een bestaande tv-zender dit had moeten produceren...
Toen wel uitzonderingen ja, vandaar dat ik zeg dat het toen ongeveer begonnen is :) Voorheen werden tv series vooral gezien als een opstapje naar het echte werk. Dat je bekende filmacteurs tegen kwam in tv-series was dus bijna ongezien; Kiefer Sutherland in 24, Martin Sheen in The West Wing, ... Plotlijnen over een volledig seizoen of meerdere seizoenen werd toen ook meer en meer gedaan. Ik wil gewoon zeggen dat het niet begonnen is bij Netflix. En is het misschien niet gewoon een evolutie? SFX en apparatuur die beter en goedkoper worden, beter opgeleide mensen, ...

Stranger Things ken ik (nog) niet ;) Ik zal eens kijken. Vergeet echter niet dat series als Twin Peaks en X-Files waren ook wat raar en vernieuwend waren voor hun tijd. Al is Netflix uiteraard wel een game changer. En dankzij hen hebben we ook Star Trek Discovery! :D
Kan die hele metadiscussie niet gewoon kappen? Kunnen we het weer over de inhoud hebben. God zeg, dat was een leuk lesje "hoe verziek je een topic" :Z
Sorry :$
Leuke aflevering weer :). Lorca komt dus uit het mirror universum, zoals we allemaal al wel hadden verwacht. Maar ondanks dat het onverwacht is, wel een leuke twist. Het verklaart waarom hij zou out of place voelde in de rol van een Federation captain.
Deze aflevering vond ik net weer wat minder. Op de ontmaskering van Lorca na (die ik eigenlijk niet had willen zien), is er eigenlijk weinig gebeurd. Ik vraag me wel af hoe Lorca in de Prime Universe is geraakt? En waar is 'onze' Lorca dan?
Gewoon leren mee leven, de Mirror Universe in Star Trek is altijd zo geweest. ;) Al heb ik die afleveringen altijd als leuke kortstondige zijsprongen beschouwd. Dat ze het nu zo serieus nemen en uitwerken vind ik dan weer iets minder voor de 'geloofwaardigheid'.Toch wel benieuwd waar het heen gaat ook al verwacht ik niks wereldschokkends. En ik hoop nog steeds dat Lorca blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 23-01-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Iemand hier een idee waarom ep 11 van After Trek nog steeds niet op Netflix te zien is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:26
justmike schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:46:
Iemand hier een idee waarom ep 11 van After Trek nog steeds niet op Netflix te zien is ?
Ik had een soortgelijk probleem en het lukte me door even uit te loggen en terug in. Sommigen moeten de cache/app data verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@algalid

Die cache/appdata verwijderen, hoe doe je dat ? Uit/inloggen deed hier weinig voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
justmike schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:57:
@algalid

Die cache/appdata verwijderen, hoe doe je dat ? Uit/inloggen deed hier weinig voor me.
Dat is enkel makkelijk te doen op Android/Windows:

- WIndows: http://www.howto-connect.com/error-u7353-netflix-windows-10/
- Voor Android ziet het er ongeveer zo uit (elke phone heeft wel een eigen skin zodat het er wat anders uit ziet maar tis het algemene idee):

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/6003900826/original/android-clear-app-cache-data.png?1440563470

- Voor iOS: https://www.macworld.co.u...r-iphone-or-ipad-3609079/

[ Voor 7% gewijzigd door algalid op 23-01-2018 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
justmike schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:46:
omdat het een waste van bandbreedte is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@algalid
Thanks _/-\o_

@Koja78

't is tenenkrommend, maar om reden die ik zelf ook niet begrijp blijf ik er toch naar kijken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Discovery is best ok..

maar die after trek... daarvoor moet je echt hulp zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nee, ze was altijd al redelijk chubby.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:56

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
D-Three schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:47:
Ik vraag me wel af hoe Lorca in de Prime Universe is geraakt? En waar is 'onze' Lorca dan?
Dat vraag ik me dus ook af, als Lorca niet meer terugkomt dan moet er sowieso een nieuwe captain worden aangewezen. Gezien de crew samenstelling zal dat denk ik alleen maar Saru kunnen zijn, of toch Burnham, tenzij ze een nieuw karakter introduceren.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik vermoed ook dat Lorca het niet haalt als kapitein. Tenzij hij toch prime universe blijkt te zijn wat weinig waarschijnlijk is. Of zijn prime universe tegenhanger duikt plots, saves the day en wordt kapitein van de USS Discovery. Of Evil Lorca blijkt toch niet evil te zijn?

Wat ik ook nog altijd niet begrijp, ze beweren dus dat de USS Discovery van plaats is gewisseld met de ISS Discovery. Maar in de Mirror Universe kennen ze de spore drive niet of dat beweert de keizerin toch. Dat klinkt aannemelijk want Mirror Stamets zit te experimenteren op het Keizerlijke schip en zit dus niet op de ISS Discovery. Maar als er geen spore drive is, hoe kan de ISS Discovery dan springen? En vooral waarom zouden ze de ISS Discovery dan gebouwd hebben, ze hadden er geen reden toe?

Of de keizerin liegt omdat ze hun motor niet op punt krijgen of er is iets wat de keizerin niet weet. Spannen Mirror Stamets en Mirror Lorca samen? Is Lorca door een verkeerd gelopen experiment in de Prime Universe terecht gekomen?

All this and more... Next week on Star Trek Discovery ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
D-Three schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 01:25:
Ik vermoed ook dat Lorca het niet haalt als kapitein. Tenzij hij toch prime universe blijkt te zijn wat weinig waarschijnlijk is. Of zijn prime universe tegenhanger duikt plots, saves the day en wordt kapitein van de USS Discovery. Of Evil Lorca blijkt toch niet evil te zijn?

Wat ik ook nog altijd niet begrijp, ze beweren dus dat de USS Discovery van plaats is gewisseld met de ISS Discovery. Maar in de Mirror Universe kennen ze de spore drive niet of dat beweert de keizerin toch. Dat klinkt aannemelijk want Mirror Stamets zit te experimenteren op het Keizerlijke schip en zit dus niet op de ISS Discovery. Maar als er geen spore drive is, hoe kan de ISS Discovery dan springen? En vooral waarom zouden ze de ISS Discovery dan gebouwd hebben, ze hadden er geen reden toe?

Of de keizerin liegt omdat ze hun motor niet op punt krijgen of er is iets wat de keizerin niet weet. Spannen Mirror Stamets en Mirror Lorca samen? Is Lorca door een verkeerd gelopen experiment in de Prime Universe terecht gekomen?

All this and more... Next week on Star Trek Discovery ;)
In de mirror universe kennen ze de spore drive nog niet maar kennen ze wel de technologie die er aan ten grondslag ligt. Immers hoe komt Mirror Stamets anders in het netwerk? Waarschijnlijk liegt ze dat ze barst aangezien de Discovery uit de 'gewone' universe ook problemen heeft met de spore drive. Of is iedereen dat vergeten?

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 24-01-2018 08:37 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:01:
Als je een Star Trek in de stijl van vroeger zou maken zou het binnen 1 seizoen van de buis worden gehaald. Het is tegenwoordig niet meer rendabel om je te focussen op een kleine niche groep
Waarom doet de The Orville het dan zo goed?

Die serie is juist geliefd omdat het juist datgeen respresenteert waar Star Trek voor staat.

http://variety.com/2017/t...e-ratings-fox-1202600964/

Ik vermoed dat als er wel ooit een normale Star Trek weer komt NA Voyager, maar met in de tijdlijn van Voyager, dus geen paralelle universa e.d. en een interessante combo van bekende rassen dat juist zo'n serie een hit zal worden.

Bv. De Dominion probeert opnieuw de Federatie aan te vallen. Admiral Janeway zoekt contact met species 8472, maar de Borg hebben hun genetische krachten ontdekt dus Species 8472 heeft ook hulp nodig, van de Federatie. En tegelijkertijd pikken de Romulanen de situatie niet langer en vallen ex bondgenoot de Klingsons aan. Beide partijen zoeken hulp bij de Federatie, maar voor wie kiest de Federatie? Er is zoveel materie om mee te werken. En ik kan prima leven met een nieuwe Enterprise F. De F zou dan mooi symbool staan voor Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een nieuwe Enterprise in het jaar 2507 of zo. Met de mogelijkheid tot hier en daar wat tijdreizen en het bezoeken van de Andromeda en Triangulum galaxieën.

Hoeveel weken moet ik nog wachten trouwens, voordat ik de gehele 2e seizoenshelft van DIS in 1 x kan bekijken? Ben bang dat als ik zelf ga zoeken, ik allemaal spoilers te lezen krijg. Vermijd op Netflix daarom ook de afleveringenlijst, want daar zie je natuurlijk waar het over gaat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08
Jorgen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:55:
Hoeveel weken moet ik nog wachten trouwens, voordat ik de gehele 2e seizoenshelft van DIS in 1 x kan bekijken?
11 februari wordt, volgens TheTVDB.com, de laatste van S01 uitgezonden. Nog drie afleveringen te gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dankjewel @vanaalten Dan hoef ik niet zo heel lang meer te wachten en kan ik dit topic ook weer mijnden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eindelijk weer bij en ik moet zeggen dat deze prima te pruimen was. Geen gekke dingen en ik vond het frituren van een Kelpien helemaal geen slecht idee.
Ben benieuwd waar het heen loopt. Het lijkt één grote intro te zijn waarin ze lekker kunnen experimenteren met vage shit en slechte karakters lozen. Ben benieuwd waar volgend seizoen dan om draait.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Jorgen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:55:
Een nieuwe Enterprise in het jaar2507 2525 of zo.
Fixed that for you. ;)

YouTube: Zager And Evans - In The Year 2525

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
Ik zie geen nieuwe aflevering op Netflix, klop dat?? Ik kijk elke maandag maar vandaag zie ik niets staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geduld is een schone zaak. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb hem net gezien hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ep 13 is tof. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Meh. M’n ogen vielen dicht tijdens de latere vechtscenes. En het einde was zowel voorspelbaar (natuurlijk kwamen ze niet uit op het vertrekpunt, of als deus ex machina iets eerder) als ongeloofwaardig (als ze altijd al de mogelijkheid hadden om zonder contact met Starfleet alle Klingons te volgen, hoe verloren ze de oorlog dan? 8)7 )

Ik ben wel benieuwd wat er met de keizerin gebeurt, ze leidde een zwaar racistisch xenofobisch bruut rijk en gaat nu lief zijn?

edit:
al zal dat eerste deels liggen aan m’n zware griep :+

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 29-01-2018 14:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
cem. schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:07:
Ik zie geen nieuwe aflevering op Netflix, klop dat?? Ik kijk elke maandag maar vandaag zie ik niets staan?
Probeer even af te melden en terug aan om te zien of het er op staat. Anders kan je de cache legen, een paar posts boven staat hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
algalid schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Probeer even af te melden en terug aan om te zien of het er op staat. Anders kan je de cache legen, een paar posts boven staat hoe dat werkt.
Ik heb gevonden en bekeken :) mooi serie zekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 13:05

Quellien

Excrement producer

F_J_K schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:39:
Meh. M’n ogen vielen dicht tijdens de latere vechtscenes. En het einde was zowel voorspelbaar (natuurlijk kwamen ze niet uit op het vertrekpunt, of als deus ex machina iets eerder) als ongeloofwaardig (als ze altijd al de mogelijkheid hadden om zonder contact met Starfleet alle Klingons te volgen, hoe verloren ze de oorlog dan? 8)7 )

Ik ben wel benieuwd wat er met de keizerin gebeurt, ze leidde een zwaar racistisch xenofobisch bruut rijk en gaat nu lief zijn?

edit:
al zal dat eerste deels liggen aan m’n zware griep :+
Voorspelbaar: ja. Maar dat is inherent aan zo ontzettend veel series en Star Trek al helemaal (imho).
Leuk opgezet, leuke scenes. Fijn om Landry weer eens te zien (sowieso al in eerste instantie, Battlestar Galactica ftw). Ik was wel geboeid toeschouwer.

Inderdaad had ik al verwacht dat ze veel te laat terug zouden komen voor de oorlog. Geeft wel leuke mogelijkheden voor de komende afleveringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik me neergelegd dat dit geen Star Trek ik waar ik mee opgegroeid ben. En met dat in ogenschouw is het een leuke sf serie met voor mij leuke twisten. Aflevering 13 vond ik dus wel weer leuk. Merk ook dat ik op maandag op mijn werk al benieuwd ben naar de nieuwe aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

F_J_K schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:39:
ep14 preview spoiler:
spoiler:
Het lijkt erop dat MU-Georgiou de Federation gaat helpen met wat "special tactics" om de Klingons goed aan te pakken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Allereerst: ontsla de cameramannen en neem nieuwe aan, of nog beter: gebruik statieven. Tering wat een zenuwachtig gedoe. :X

Verder wel vermaakt met de aflevering. Niet hoogstaand maar dat verwacht ik ook niet meer. Het verhaal wordt wel een beetje mal zo. Het lijkt erop dat ze nu weer een manier moeten zoeken om terug te gaan in tijd en zo weer het een en ander te forceren.

Opvallend dat één realiteit alle leven in alle universa kan slopen. Statistisch gezien moet er wel een realiteit zijn waarin dat gebeurt, dus waarom is er überhaupt nog leven? Ach ja, het is toch al geen canon. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:36:
Het lijkt erop dat ze nu weer een manier moeten zoeken om terug te gaan in tijd en zo weer het een en ander te forceren.
Dat hoeft niet. De oolog is niet compleet verloren, dus terug in de tijd is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Gonadan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:36:
Allereerst: ontsla de cameramannen en neem nieuwe aan, of nog beter: gebruik statieven. Tering wat een zenuwachtig gedoe. :X

Verder wel vermaakt met de aflevering. Niet hoogstaand maar dat verwacht ik ook niet meer. Het verhaal wordt wel een beetje mal zo. Het lijkt erop dat ze nu weer een manier moeten zoeken om terug te gaan in tijd en zo weer het een en ander te forceren.

Opvallend dat één realiteit alle leven in alle universa kan slopen. Statistisch gezien moet er wel een realiteit zijn waarin dat gebeurt, dus waarom is er überhaupt nog leven? Ach ja, het is toch al geen canon. :P
Camerawerk hoort wel een beetje bij deze stijl ST. Moet zeggen dat ik het meer als zijspoor zie dan daadwerkelijk StarTrek. ST voor mij is meer een geloofwaardiger gebruik van techniek, met de eventuele mogelijkheid tot daadwerkelijk gebruik van de verzonnen elektronica.

Het hele sporedrive gebeuren is net even een tikkie te...

Maar verder zeker de moeite waard om te volgen, in ieder geval een stuk beter naar mijn mening dan DS9...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MoiZie
Wat een vette aflevering. Waar de oude star trek gewoon bijna soap achtig begon te worden, is dit game of thrones achtig. Mensen worden daadwerkelijk gedood, ook als ze een hoofdrol hebben. Een stuk realistischer dan elke keer weer wachten tot the red shirt dood ging, waarbij de main cast alles overleeft. Ik ben groot fan van de richting waar deze nieuwe star trek heen gaat! Jammer dat we alweer bijna aan het einde van het seizoen zijn, ik kijk vol anticipatie naar de komende afleveringen uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
KatirZan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:54:
[...]
met de eventuele mogelijkheid tot daadwerkelijk gebruik van de verzonnen elektronica.
Je kunt niet alles afzetten tegen wat je nu weet.
De meeste gadgets in TOS zijn ook nu nog steeds geen realiteit (behalve dan de tablets) dus jouw opmerking over daadwerkelijk gebruik gaat nergens over, ook in de navolgende series zie je eigenlijk niks ervan terug in daadwerkelijk gebruik.
Het is SciFi !!!!

De aflevering was boeiend tot aan het einde en verliep zoals verwacht na de vorige aflevering behalve dan op het einde met de emperor en het te ver vooruit in tijd terugkeren.
Geeft weer nieuwe impulsen voor het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
MoiZie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:28:
Wat een vette aflevering. Waar de oude star trek gewoon bijna soap achtig begon te worden, is dit game of thrones achtig. Mensen worden daadwerkelijk gedood, ook als ze een hoofdrol hebben. Een stuk realistischer dan elke keer weer wachten tot the red shirt dood ging, waarbij de main cast alles overleeft. Ik ben groot fan van de richting waar deze nieuwe star trek heen gaat! Jammer dat we alweer bijna aan het einde van het seizoen zijn, ik kijk vol anticipatie naar de komende afleveringen uit!
Sluit ik me compleet bij aan. Ik vond de oude series ook goed, maar ook echt niet alles.
Maandagavond is Discovery avond voor me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

snah001 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:34:
De meeste gadgets in TOS zijn ook nu nog steeds geen realiteit (behalve dan de tablets)
Vergeet de schuifdeuren niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind het wel leuk. Twee dingen die ik me afvraag.

1. Waar is Lorca van het originele universe? Die is niet bevestigd dood toch?
2. We hebben nu dus een derde tijdlijn? Na de originele en Kelvin. Blijkbaar was Discovery ‘9mnd terug’ nodig om te winnen van de klingons. Dus enterprise met kirk (?) is er nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:21

BLACKfm

o_O

BlauweFles schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:34:
2. We hebben nu dus een derde tijdlijn? Na de originele en Kelvin. Blijkbaar was Discovery ‘9mnd terug’ nodig om te winnen van de klingons. Dus enterprise met kirk (?) is er nu dus niet meer.
Ik denk dat de Discovery nodig was om te winnen mét de klingons. Op het moment dat de Discovery in het Terran universum belande waren ze niet vreemd, ze hebben hun uiterlijk aangepast om te lijken op de zelfde Discovery uit dat universum... Dus waar is de Discovery uit het Terran universum?

Ik heb het vage vermoeden dat deze met de Klingons in zee is gegaan in het 'originele' universum.
En nu de Terran emperor mee is gegaan verwacht ik dat die de slechte Terran Discovery wel 'even' tot de orde gaat roepen, of in ieder geval gebruikt wordt om het tij te keren...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54

Spooksel

Spooksel!

Toffe aflevering hoor :) Ik vind het echt een heerlijke serie!

Gooo Disco :P :+

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
BlauweFles schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:34:
Ik vind het wel leuk. Twee dingen die ik me afvraag.

1. Waar is Lorca van het originele universe? Die is niet bevestigd dood toch?
Punt 1 is natuurlijk interessant. Duikt de Lorca van het originele universe alsnog op?
Punt 2 is geen nieuwe tijdlijn maar de originele waarin ze 6 maanden in de toekomst zijn beland. Daar gaan ze natuurlijk van alles aan doen om de overwinning van de klingons teniet te doen door trachten 6 maanden terug te gaan en daar de juiste actie te gaan ondernemen.
Blijft wel spannend en interessant zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Hmm, of ze direct gaan proberen terug te gaan naar hun vertrektijd weet ik zo nog niet. Het is 9 maanden trouwens :)

Anyway, het zou me niks verbazen als de oorspronkelijke Lorca 'gewoon' ten onder gegaan is met de Buran uit het prime universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Prima aflevering nummer 13 :)
Nog 2 te gaan dit seizoen.

[ Voor 38% gewijzigd door calsonic op 30-01-2018 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
En een hele aflevering geen mutant Klingons om je aan te storen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Ik had geen idee dat er een nieuwe startrek serie was.. Ik heb vroeger genoten van TNG en Voyager, Ook Enterprise vond ik zeer leuk om naar te kijken. DS9 nooit gezien helaas..

Is deze nieuwe serie dan een soort "moetje" voor mij ?

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Hmm, niks is een 'moetje'. Maar als je wat leuke sci-fi wilt zien in een Star Trek theme en je stoort je verder niet aan wat 'mankementjes' zoals onherkenbare Klingons... Then break out the popcorn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Ah oke - nog een excuus om netflix te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Van de ene kant zijn story arcs wel beter om een verhaal te vertellen. Van de andere kant mis ik het avontuur van de week zoals bij Star trek vroeger.

Aflevering vast zitten in een wormhole, aflevering over crewdlid x, aflevering exotische aliens op planeet y en aan het eind altijd weer allemaal goed. Op die manier kwam er wel een stuk meer sci-fi aanbod, meer filosofische dillema's, meer character building en meer hypothetische situaties.

Overigens vind ik het hele spoor drive gebeuren zo extreem en buiten de cannon vallen. Waarom grijpen de Q niet in bij een wapen dat al het leven van het gehele universum aan het vernietigen is? Waarom wordt er nooit meer iets genoemd in de toekomst over zoiets krachtig als een spoor drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

offtopic:
Tja, Netflix heeft verder al zo'n gigantische overload aan top content... dat is sowieso al de moeite waard om te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

shades schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:47:
Ah oke - nog een excuus om netflix te nemen :D
als je toch scy-fy excusen zoekt. :)

Er is ook nog
startrek tng/ds9/voy/ent
The Expanse
Dark matter
black mirror
Ascension
Travelers
Continuum
killjoys
sense8
Stranger Things
Legends of Tomorrow (half scyfy / half superheld)

zo uit mijn hoofd :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Die 2 zijn erg goed!!

Killjoys kon ik niet inkomen. Wordt dat later nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet op de Nederlandse in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

chaoscontrol schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:25:
[...]

Die 2 zijn erg goed!!

Killjoys kon ik niet inkomen. Wordt dat later nog beter?
Het blijft een beetje low budget actie sci-fi met wat humor.
Ik vond het een zeer leuke serie met een beetje een firefly vibe.
Maar als je de 1e afleveringen niks vind, zul je de rest ook wel niet trekken gok ik:)
.oisyn schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Niet op de Nederlandse in ieder geval.
MMM ik heb hem gekeken, en dacht me echt te herinderen dat dat op netflix was ?
Dan zit ik verkeerd, of hij is er ondertussen weer afgegooid :(

[ Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 30-01-2018 12:02 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:51:
Van de ene kant zijn story arcs wel beter om een verhaal te vertellen. Van de andere kant mis ik het avontuur van de week zoals bij Star trek vroeger.

Aflevering vast zitten in een wormhole, aflevering over crewdlid x, aflevering exotische aliens op planeet y en aan het eind altijd weer allemaal goed. Op die manier kwam er wel een stuk meer sci-fi aanbod, meer filosofische dillema's, meer character building en meer hypothetische situaties.
Uiteindelijk waren de echte gems daarin ook best zeldzaam, en waren veel afleveringen vooral herhalingen van al ooit eerdere afleveringen.
(warpdrive is stuk, jeffriestube aflevering 12, probleem met de opstraler, enzzz...)

Een storyarc is imho wat Star Trek altijd gemist heeft, in ieder geval een arc over meerdere afleveringen.
Zeker Voyager had ik nooit het gevoel dat ze ook maar enige progressie maakten naar de terugkeer naar Aarde toe.

De enige serie die dit imho (wat jij stelt het avontuur) en arc perfect in balans had waren de 2 Buck Rogers series. (vorig jaar helemaal gekeken, en oneindig verrast met de fun en kwaliteit)
(imho niet te hopen dat ze daar ooit nog een vervolg op maken, zou heiligschennis zijn)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Is MU Lorca dood of niet? Hij desintegreerde in het mycellium netwerk. Dan moet hij wel toevallig op een planeet of schip terecht komen maar lijkt me toch een plausibele los eindje. Mss voor seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik lees dit topic graag, maar elke keer dat azijngezeik over de vorige Star Trek's komt mij de strot uit... kap er gewoon mee, doe het in een ander topic of blijf gewoon weg.

Ik vond de afgelopen aflevering erg vermakelijk en interessant om te zien dat ze negen maanden later terugkeren in hun eigen universum. Dat ze de oorlog grotendeels hebben verloren komt alleen door de 'stealth' techniek van de Klingons.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

heuveltje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:21:
[...]

als je toch scy-fy excusen zoekt. :)

Er is ook nog
startrek tng/ds9/voy/ent
The Expanse
Dark matter
black mirror
Ascension
Travelers
Continuum
killjoys
sense8
Stranger Things
Legends of Tomorrow (half scyfy / half superheld)

zo uit mijn hoofd :)
Wow,,, alle startreks dus ook?
Gelijk maar even abonnement genomen..
Kan ik eindelijk DS9 gaan kijken (en de nieuwe serie natuurlijk).. Daar heb ik echt veel van gemist.. (aflevering kan ik op 2 handen tellen helaas) -
heuveltje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:58:
[...]

Het blijft een beetje low budget actie sci-fi met wat humor.
Ik vond het een zeer leuke serie met een beetje een firefly vibe.
Maar als je de 1e afleveringen niks vind, zul je de rest ook wel niet trekken gok ik:)
Firefly _/-\o_
Westworld is trouwens ook erg goed maar volgens mij niet bij netflix
(maar ik dwaal af van het topic)

[ Voor 29% gewijzigd door shades op 30-01-2018 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KatirZan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:54:
Camerawerk hoort wel een beetje bij deze stijl ST. Moet zeggen dat ik het meer als zijspoor zie dan daadwerkelijk StarTrek. ST voor mij is meer een geloofwaardiger gebruik van techniek, met de eventuele mogelijkheid tot daadwerkelijk gebruik van de verzonnen elektronica.
Het zal er vast bij horen, maar dat maakt het nog niet prettig. Het lijkt zelfs steeds erger te worden en voegt weinig toe. Maar goed, je ziet het ook bij sommige films. Een soort goedkope manier van spanning creëren.

De focus ligt bij deze serie meer op de actie en grafisch geweld dan technologische of morele verhalen. Dat is nu eenmaal zo en gaat ook niet veranderen. Wellicht komt er ooit een nieuwe serie die dat wel biedt, een echte Star Trek of iets heel anders.
Tot die tijd is het een prima serie om gewoon lekker weg te kijken zolang hij niet weggedrukt wordt door andere series op Netflix. :P
Maar verder zeker de moeite waard om te volgen, in ieder geval een stuk beter naar mijn mening dan DS9...
Dat is gewoon een troll. :/
Spooksel schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:41:
Maar als je wat leuke sci-fi wilt zien in een Star Trek theme en je stoort je verder niet aan wat 'mankementjes'
Perfecte omschrijving. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Vette aflevering. Ondanks dat de Klingons nu behoorlijk veel macht in handen hebben; de discovery is terug, heeft de cloacking frequencies voor zover ik weet nog en een empress die waarschijnlijk ook wel wat in-depth kennis heeft. Was bang dat de hele serie in MU zou zijn, maar dat valt dus enorm mee!

Het spore network zal inmiddels wel helemaal kapot zijn, waardoor je er dus later niks meer over hoort...

Erg benieuwd naar de volgende aflevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

shades schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Wow,,, alle startreks dus ook?
Gelijk maar even abonnement genomen..
Kan ik eindelijk DS9 gaan kijken (en de nieuwe serie natuurlijk).. Daar heb ik echt veel van gemist.. (aflevering kan ik op 2 handen tellen helaas) -
DS9 is misschien even doorbijten in S1, en zelfs in S2, maar het is echt een hele goeie serie. Ik moest er vroeger eigenlijk ook niets van hebben en heb 'em toentertijd overgeslagen, maar een jaar of 3 geleden geprobeerd na herhaald aandringen van een mede-Trekkie. Zal je niet teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

dr.lowtune schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:30:
Het spore network zal inmiddels wel helemaal kapot zijn, waardoor je er dus later niks meer over hoort...
Dan heb je toch een beetje van het plot gemist want onmiddellijk na het opblazen van de Mycelial-reactor van de Charon begon het netwerk te regenereren. :)

[ Voor 11% gewijzigd door 6129(15) op 31-01-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Baf...gespoild. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

HMC schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:47:
[...]

DS9 is misschien even doorbijten in S1, en zelfs in S2, maar het is echt een hele goeie serie. Ik moest er vroeger eigenlijk ook niets van hebben en heb 'em toentertijd overgeslagen, maar een jaar of 3 geleden geprobeerd na herhaald aandringen van een mede-Trekkie. Zal je niet teleurstellen.
Wat ik gezien heb vond ik goed maar ik heb het door omstandigheden gewoon gemist.. Ook van Voyager en Enterprise wel aardig wat gemist. Dat wordt dus ook inhalen :+ Ik vergelijk DS9 altijd een klein beetje met B5 maar da's volgens mij een verkeerde vergelijking eigenlijk. B5 ook een toppertje voor toen (maar we dwalen weer af :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn waar Lorca is gebleven, een kleine hint/speculatie.
spoiler:
Jason Isaacs staat voor 15 afleveringen op imdb vermeld. Mijn verwachting is dus dat de originele Lorca nog wel komt opdagen in de volgende afleveringen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
6129(15) schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Dan heb je toch een beetje van het plot gemist want
spoiler: title
onmiddellijk na het opblazen van de Mycelial-reactor van de Charon begon
het netwerk te regeneren. :)
Schijnbaar stop al het leven in alle dimensies zodra het spore netwerk kapot is. Lijkt me dus niet dat het netwerk nu weg is. Waarom de spore drive niet meer gebruikt wordt zal vast later uitgelegd worden. Waarschijnlijk beschadigt het gebruik van de spore drive ook het netwerk of iets dergelijks.

Toekomstige referenties die er niet zijn hierover, is makkelijk te verklaren, doordat Discovery top secret was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

sjaool schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:10:
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn waar Lorca is gebleven, een kleine hint/speculatie.
spoiler:
Jason Isaacs staat voor 15 afleveringen op imdb vermeld. Mijn verwachting is dus dat de originele Lorca nog wel komt opdagen in de volgende afleveringen.
Tot nu toe is iedereen die mol ging teruggekomen, in welke gedaante of dimensie dan ook. En dat zal met Lorca vast niet anders zijn. Leuke "twist" die ze proberen te maken, maar op de één of andere manier ook goedkoop.

Net zoals met al de Netflix series (hou me ten goede, ik kan niet zo goed script-schrijven) begin ik de patronen wel te zien. Het is een formule.

Je kan zeggen dat dat altijd zo is geweest, maar ik vind persoonlijk dat er meer moeite in die formules werd gestoken vroeger (ja, ik haat dat woord ook, "vroeger")

Maar je ziet het ook in de popmuziek. Het is allemaal formulatief. Ze weten, zeg maar, hoe het gemaakt moet worden om te scoren bij publiek x of y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34
HMC schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:22:
Tot nu toe is iedereen die mol ging teruggekomen...Net zoals met al de Netflix series...
Kleine verkloot de quote
Je ziet dit vaak, en daarom is het ook verfrissend als series (of films) dit anders doen, zoals walking dead, the 100 (of rogue one) waar ze niet bang zijn dat main cast dood gaat.

Hmm, klinkt wel heel macaber zo, maar you get the point :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Kleine? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

@HMC Alles is een formule of voldoet aan een bepaalde schrijfwijze. Alles is immers al een keer gedaan. Het wordt dan ook steeds moeilijker om het publiek te verrassen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Erg fijne aflevering. Vraag mij af wat die groene spore was op Tilly haar schouder; kan Hugh zijn geweest, kan Lorca zijn geweest; who knows

Maar het was weer een lekkere, typische, Star Trek aflevering in de goede zin van het woord. Spanning, shoot outs, een explosie surfen om toch nog uit een benarde situatie te komen; heerlijk oOo

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sjaool schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:06:
@HMC Alles is een formule of voldoet aan een bepaalde schrijfwijze. Alles is immers al een keer gedaan. Het wordt dan ook steeds moeilijker om het publiek te verrassen.
Je kunt het publiek verrassen met een origineel verhaal, ongeacht de formule die je gebruikt. Alleen kost dat daadwerkelijk moeite qua schrijven, niet alle series slagen daar even goed in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Het zal er vast bij horen, maar dat maakt het nog niet prettig. Het lijkt zelfs steeds erger te worden en voegt weinig toe. Maar goed, je ziet het ook bij sommige films. Een soort goedkope manier van spanning creëren.

De focus ligt bij deze serie meer op de actie en grafisch geweld dan technologische of morele verhalen. Dat is nu eenmaal zo en gaat ook niet veranderen. Wellicht komt er ooit een nieuwe serie die dat wel biedt, een echte Star Trek of iets heel anders.
Tot die tijd is het een prima serie om gewoon lekker weg te kijken zolang hij niet weggedrukt wordt door andere series op Netflix. :P

[...]

Dat is gewoon een troll. :/

[...]

Perfecte omschrijving. :D
Juistem. Ik vind het ook echt een leuke serie om tussendoor te kijken. En gevalletje DS9, trolletje moet kunnen. Persoonlijk vind ik nextgen en voyager de beste ST versies...Hier heb ik dan ook alle afleveringen van gezien

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:56

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik vond het ook een prima episode, ik kan het waarderen dat men moeite steekt in lange verhaallijnen, ook al is zoals genoemd tegenwoordig niet moeilijk meer om specifieke voorspelbare elementen erin te herkennen. Genoeg mensen denk ik die tv-tropes bij de hand hebben, bijvoorbeeld What's Past is Prologue :) Wat noodzakelijk is om daarboven uit te stijgen en het memorabel te maken is karakterontwikkeling in combinatie met acteertalent en prestaties, episodes die de mogelijkheid geven dat uitdiepen zijn er nog niet geweest, aangezien de focus meer verschoven is naar actie.

Echter, met een wat meer kritische blik blijf ik toch wel sceptisch over het introduceren van een steeds krachtiger wordend concept van het Mycelial network. Niet alleen is het een concept dat het mogelijk maakt om bijna instant door het universum te verplaatsen, maar inmiddels ook door diverse universum en zelfs tijd (nu is tijdreizen Star Trek niet vreemd). Op de koop toe is het ook nog eens verantwoordelijk voor al het leven in alle universums. Zoiets introduceren in een prequel blijft is imho een risico, er zal uitgelegd moeten worden waarom niemand later (zelfs de meest geavanceerde wezens) dit concept niet gebruiken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ook net gekeken. Ik wou wel zien waar het naar toe ging. Het einde van de aflevering kon even goed een cliffhange geweeest zijn van de seizoensfinale? :P

Wel een facepalm momentje toen Lorca niet doorhad dat Burnham en Georgiou hetzelfde trucje uithalen met hem als wat hij en Burnham hebben uitgehaald op Georgiou. 8)7

En wat betreft Lorca, die vond ik nu wat minder leuk nu hij plots 'all evil' is. Toch vind ik het nog jammer dat hij weg is. ;)
spoiler:
Blijkbaar heeft de acteur (nog) geen contract getekend voor seizoen 2 wat kan betekenen dat hij niet onmiddellijk terug keert.

[ Voor 34% gewijzigd door D-Three op 31-01-2018 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

6129(15) schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Dan heb je toch een beetje van het plot gemist want
spoiler: evenement uit de allerlaatste aflevering
onmiddellijk na het opblazen van de Mycelial-reactor van de Charon begon
het netwerk te regeneren. :)
Oeps..misschien had ik niet moeten kijken terwijl ik mijn dochter een fles aan het geven was :P Vanavond in alle rust nog maar een keertje checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Dat hele gedoe met die spores en het jumpen is nogal overdreven ben benieuwd wanneer alles het gaat begeven gezien in de toekomst dat hele spore gedoe niet van toepassing is.

Als ze de verhaallijn volgen tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
defiant schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 00:01:
Op de koop toe is het ook nog eens verantwoordelijk voor al het leven in alle universums. Zoiets introduceren in een prequel blijft is imho een risico, er zal uitgelegd moeten worden waarom niemand later (zelfs de meest geavanceerde wezens) dit concept niet gebruiken.
Toen ik de laatste aflevering aan het kijken was hadden ze het erover dat het netwerk verbruikt werd (non-sustainable) door de Terrans. Toen ik dat hoorde dacht ik: dat zou best wel eens een uiteindelijke reden kunnen zijn waarom we nooit meer over horen in latere series; het blijkt dat het netwerk niet gebruikt kan worden zonder schade aan te brengen en er wordt op een gegeven moment besloten om het netwerk met rust te laten. Maar goed, dan is het nog vreemd dat je in noodsituaties niet terug zou kunnen grijpen op het netwerk, en aangezien het netwerk blijkbaar belangrijk is voor al het leven kan het niet zo zijn dat het netwerk aan het einde van de serie weg is.

Een ander alternatief is dat de techniek van de spore drive misbruikt wordt en dat ze terug gaan in de tijd om het ontwikkelen van de spore drive te stoppen zodat het nooit werkelijkheid zal worden. Who knows ;)

Simpelere verklaring: het is een serie waarbij bepaalde vrijheden genomen worden. Ja, dan kan je vinden dat ze geen prequel hadden moeten maken of dat ze het geen Star Trek hadden moeten noemen, maar het is gewoon een feit canon wel vaker gebogen of genegeerd wordt als het uitkomt, zelf binnen één serie. Uiteindelijk gaat het om het vermaak en het binnenhalen van geld.

Ik ben wel oprecht benieuwd waar ze naartoe gaan met Discovery. Ik kijk elke week nog uit naar de nieuwe aflevering, maar op dit moment kan het echt alle kanten op. Ik vind de mirror universe tof, maar het was nu wel een beetje klaar wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:30:
Vette aflevering. Ondanks dat de Klingons nu behoorlijk veel macht in handen hebben; de discovery is terug, heeft de cloacking frequencies voor zover ik weet nog en een empress die waarschijnlijk ook wel wat in-depth kennis heeft.
En geen problemen heeft met martelen en massa moorden. Gewoon als klein detail ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Thunder00x schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:58:
Dat hele gedoe met die spores en het jumpen is nogal overdreven ben benieuwd wanneer alles het gaat begeven gezien in de toekomst dat hele spore gedoe niet van toepassing is.

Als ze de verhaallijn volgen tenminste.
Het hele sporegeneuzel past uberhaupt in de verhaallijnen. Janeway had instant thuis kunnen zijn, geen woord over sporedrives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

neographikal schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Het hele sporegeneuzel past uberhaupt niet in de verhaallijnen. Janeway had instant thuis kunnen zijn, geen woord over sporedrives.
Fixed :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom moet alles zo in de continuiteit passen van de vorige series.

Eerlijk gezegd stoor ik me er mateloos aan dat het een "reboot" is maar er wel weer Vulkans en Klingons inzitten.
Ga dan all the way, en gooi dan de hele achtergrond weg, verzin dan ook nieuwe volkeren en een nieuw sterrenstelsel.

Beter de vergelijkbaarheid helemaal overboord gooien imho, anders wordt het uiteindelijk weer een herhaling van zetten.

Maw ik probeer dit juist als een volledig afzonderlijke serie te zien, waarin het verhaal eigenlijk best aardig bedacht is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
enchion schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:46:
Waarom moet alles zo in de continuiteit passen van de vorige series.

Eerlijk gezegd stoor ik me er mateloos aan dat het een "reboot" is maar er wel weer Vulkans en Klingons inzitten.
Omdat de makers zelf zeggen dat het geen reboot is maar een prequel?
Ga dan all the way, en gooi dan de hele achtergrond weg, verzin dan ook nieuwe volkeren en een nieuw sterrenstelsel.

Beter de vergelijkbaarheid helemaal overboord gooien imho, anders wordt het uiteindelijk weer een herhaling van zetten.

Maw ik probeer dit juist als een volledig afzonderlijke serie te zien, waarin het verhaal eigenlijk best aardig bedacht is.
Prima. Maar als je alles overboord gooit en er een volledig nieuw universum van maakt zonder bekende rassen... Dan is het toch geen Star Trek meer? Geef het dan gewoon een andere naam?

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 03-02-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

D-Three schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:59:
Geef het dan gewoon een andere naam?
The Orville ? 8)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:53
Of geef het een andere achtergrond, andere volkeren, plaats het in een galaxy, lang geleden, en far far away, en vervang 'trek' door 'wars' 🤣
Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie