Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Had hem toevallig gisteravond bekeken. Een toffe aflevering. BorgJorgen schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:23:
Dan moet ik die maar eens bekijken.
(dat was waar de Borg nog niet zo 'generfed' waren als later in Voyager).
Ik zit eigenlijk wel te wachten op nieuw nieuws over Discovery. Lijkt wat stiller nu.
Enterprise was niet zo succesvol. De eerste twee seizoenen waren erg matig qua verhalen en vaak brak men ook met de canon. Enterprise was een interessant idee, maar de uitkomst van elk verhaal stond al vast. Een hoop van de toekomst was al bepaald in alle andere series. Dus de serie had een uitkomst waar al naartoe gewerkt moest worden.Jorgen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:31:
Wat er gelukt is met Enterprise, kan natuurlijk ook prima lukken met Discovery. Je kiest een aantal bondgenoten die dan nog geen bondgenoten zijn of waar de betrekkingen nog niet lekker mee lopen en hier en daar diep je de vijandelijke relaties met niet zo heel bekende rassen uit. (In Enterprise Vulcans, Andorians, Xindi, Suliban, enz.) En hup, voldoende houvast voor allerlei verhaallijnen. Zo af en toe laat je een glimp zien van oude vertrouwde (maar dan nog niet bekende) vijanden zien (Klingon, Romulans, Borg) en daar heb je genoeg voer voor verschillende verhaallijnen.
De karakterisering van de Vulcans in Enterprise was apart, maar sprak mij niet echt aan. Net als de Xindi en de Suliban. Deze rassen hadden zo'n invloed op dat moment, maar niemand kent ze meer in het tijdperk van TOS, TNG, DS9 of VOY. Dat is precies dus de valkuil voor dergelijke series, je kan weinig nieuws doen.
Nu dus een prequel van TOS. We kunnen dus verwachten dat veel zaken ietsje vroegere versie zal zijn van wat in TOS gebruikt wordt aan technologie. Het ligt eraan hoe ze het gaan doen, want Enterprise leek al moderner dan TOS.
Voyager is op zich dan wat luchtiger gemaakt.
Maar zonde dat ze naar een periode voor TOS gaan. Maar gaan ze dan ook die timeline plots gaan brengen die aan het einde van Enterprise gebeurde? Dan kan het best nog interessant worden.
[ Voor 5% gewijzigd door junglebeast op 21-08-2016 17:59 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ik heb hem zelf nu ook opnieuw bekeken. Zeer toffe aflevering inderdaad. Bedankt voor je tip!Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:38:
[...]
Had hem toevallig gisteravond bekeken. Een toffe aflevering. Borg![]()
(dat was waar de Borg nog niet zo 'generfed' waren als later in Voyager).
Damn, nog meer flares dan in de J. J. Abrams versieJorgen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:15:
Gewoon dezelfde acteurs gebruiken. Beetje make-up en gaan.
We hebben al een heleboel gezegd over het ontwerp van de Discovery. In deze fanfilm over de USS Albatross wordt een ontwerp gebruikt dat ik erg mooi vind voor een ruimteschip van Starfleet.
[video]

Vorige week kwam ik toevallig dit tegen: YouTube: Star Trek - Horizon: Full Film
Een fan-film met een schip dat de U.S.S. Discovery heet
Mja, TOS is een serie en films, de reboots zijn enkel films. Dat de karakters dan meer uitgewerkt zijn, lijkt mij logischer. Enkel is het jammer dat het bij de reboots de karakters soms iets meer naar karikatuur neigenikkejr schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:04:
[...]
Dat is weel een hele mooie van Ronald en zit wel een logica in ja, hahaha.
Ik was zelf behoorlijk fan van de reboots tot ik TOS gezien had eigenlijk... daarna vond ik het een beetje cringy... Later hebben ze het dus aangeschreven als het alternatieve Kelvin Universe natuurlijk, om er maar mooi mee weg te komen, maar de originele spelers hadden veel meer karakterOoit hoop ik dat CGI mensen zo ver gaan dat ze 1 op 1 echt lijken en dan wil ik een alternative ending voor Voyager. Perhaps even an 8th season, hahaha.
Daar loop ik al een tijdje over te fantaseren dat dat komt als CGI ver genoeg komt om mensen echt 100% menselijk te maken

Gewoon afwachten, zeg ik danVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:27:
Weer een prequellaten ze nou eens verder gaan na Voyager timeline... En de laatste films helemaal vergeten.
Ik snap niks van Hollywood, nergens in de serieuze trek community is men positief over Enterprise of de laatste films. Men wil na Voyager of in de nog verdere toekomst. En het liefst een combo van tng en ds9.
Op YouTube, vind je naast Horizon, o.a. ook Renegades; Of Gods and Men en Prelude to Axanar.D-Three schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:04:
[...]
Vorige week kwam ik toevallig dit tegen: YouTube: Star Trek - Horizon: Full Film
Een fan-film met een schip dat de U.S.S. Discovery heet
[...]
Ik heb Of Gods and Men nu gezien. Ondanks de aanwezigheid van Nyota Uhura, Pavel Chekov en Tuvok vond ik het maar een slechte film en ben ik ergens middenin een stuk in slaap gevallen; het kan zijn dat ik het beste daardoor heb gemist. Ik geloof dat Tim Russ (Tuvok) een van de drijvende krachten is achter Renegades, het productiebedrijf dat een aantal van deze films gemaakt heeft. Allemaal crowdsourcing en deels met echte Star Trekacteurs. De film Renegades is ooit aan CBS aangeboden als idee voor een hele nieuwe Star Trekserie, maar CBS zag er geloof ik geen brood in.
Overigens heb ik vanavond ook Horizon gezien en die vond ik echt heel goed. Ik zal binnenkort een recensie plaatsen in het filmtopic, maar ik kan deze zeker aanraden voor de Star Trekfans.
Misschien goed om maar een apart topic voor al het Star Trek gerelateerde materiaal te maken en dit topic meer voor Discovery te houden.
[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 23-08-2016 01:39 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Verwijderd
volgens mij had een admin laatst gezegd dat het weer ontopic moest gaan over kijkadvies.Jorgen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:23:
Daar post ik ook al geregeld in. Nu is dat topic eigenlijk dus specifiek voor kijkadvies, maar ondertussen ook al verwaterd tot een algemener Star Trek topic.Dus misschien heb je gelijk en moeten we die dingen daar gewoon posten.
Geen verkeerd idee. Een complete topicstart met alle informatie over alle Star Trek series, films en games. Een algemeen topic over alles wat met Star Trek te maken heeft.Jorgen schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:09:
Me dunkt dat het dan hoog tijd wordt voor een groot Star Trek topic.
Krijg je in elk geval niet dat gezeur over dat je in het 'andere Star Trek topic moet zijn' met je vraag.
Wie doet eens een gooi?
Wat ik doe met reviews en gedaan heb met de topicstart over subwoofers:Jorgen schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:16:
Ik ben een poging aan het wagen, maar heb nog niet eerder zo'n topic gemaakt.
Schrijf eerst de tekst in word, met cursief of gekleurde beschrijving van plaatjes, filmpjes oid.
Daarna bekijk je een paar andere topics. Als je een leuke layout hebt gevonden, quote je die ts en plak je het in een nieuw word document.
Vervolgens ga je aanpassingen maken om het je eigen draai te geven, en plak je de tekst en links naar plaatjes/films erbij.
Zo hou je het meeste overzicht en hoef je niet bang te zijn dat het topic ineens spoorloos verdwijnt als je je browser sluit of zo.
Soms maak ik voor elk hoofdstuk een apart document, omdat al die bb-code de boel erg onoverzichtelijk maakt.
[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 26-08-2016 05:51 ]
Dat maakt de beslissing beter of ik alles in 1 post prop, of verschillende onderwerpen een eigen post geef.
Wie suggesties heeft voor een algemeen Star Trek topic, stuur een PM aub.
Alleen in de TS kan je meerdere personen hebben.Jorgen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:56:
Is het mogelijk om mede-auteurs te hebben bij post 2 en verder, of alleen in de TS?
Dat maakt de beslissing beter of ik alles in 1 post prop, of verschillende onderwerpen een eigen post geef.
Wie suggesties heeft voor een algemeen Star Trek topic, stuur een PM aub.
En denk eraan dat elke post een maximum formaat heeft. Zo is er bij mijn topic Buitenlandse TV Series 2016-2017 al 4 posts in gebruik als topic starts. De eerste post heeft wel een groter maximum dan de normale posts.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verder zou ik het ook niet al te uitgebreid maken. Je kunt bijvoorbeeld een hele tijdlijn opstellen, maar je kunt ook gewoon linken naar http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Timeline. Om maar een voorbeeld te noemen.
Als informatie wijdverspreid staat, zou een goede samenvatting of uiteenzetting wel thuishoren in het topic.
[ Voor 63% gewijzigd door LA-384 op 26-08-2016 19:38 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Dat zou wel de serie Star Trek eer aan doen aangezien TOS ook op die manier opgenomen isSeñor Sjon schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:42:
Niet zo raar als je nu nog met de casting bezig bent. Dan zouden ze in een maand of drie een hele serie moeten starten en on the fly produceren terwijl e.e.a. wordt uitgezonden. Nu snap ik dat dat wel vaker gebeurd, maar dat lijkt me niet in CGI-heavy series.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Al dat gedoe met prequels, alternate timelines etc. Waarom nemen ze altijd de verkeerde beslissingen?(commercie natuurlijk).
Het komt nooit meer goed met Star Trek, jammer maar helaas. We zijn veroordeeld tot treurige fan made films en series... zo ver had het nooit hoeven komen als er gewoon na Voyager een nieuwe serie was gekomen met enige aansluiting op TNG/DS9/VOY. Dat is het echte Star Trek.
De rest is Reboot Prequel Disney Trek. Ik verwacht helemaal niets van deze nieuwe serie.
[ Voor 4% gewijzigd door DeepR op 17-09-2016 23:11 ]
Ik snap niet dat mensen altijd zo negatief zijn over "Enterprise". Dat was toch gewoon een leuke Star Trek serie? Tenminste ik vond het wel.DeepR schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:09:
Na TNG, DS9 en VOY compleet bergafwaarts gegaan met Enterprise en de "reboot" films...
De reboots waren wel even wennen, maar die zijn op zich ook wel oke.
Het is net als met Star Wars 1 en SG Universe, lijkt het wel. Ik vraag me altijd af of mensen het slecht vinden of slecht moeten vinden. Las laatst een stukje over Universe, waarbij men het wél een goede sf-show vond, maar de kritiek waarschijnlijk gebaseerd was op het anders zijn dan SG-1 en SG-A.
Anyway, ieder zijn mening en smaak natuurlijk. Ik vond Enterprise erg leuk en de reboots (11 en 12 gezien, 13 nog niet) vond ik ook prima. Anders, maar wel prima.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Verwijderd
ok, ik dacht nu: ik zoek eens op google op jolene blalock nude bij de afbeeldingen, waarom iemand daar een ladyboy van heeft zitten knutselen, mijn god, hoe krijg ik dit nu weer uit mijn hoofdSalvatron schreef op zondag 18 september 2016 @ 03:48:
Vooral vanwege die oersaaie stukken waarin T'Pol (ik noem haar gekscherend ook wel eens Tepel)

Dus doe dat vooral niet na...
Michelle Yeoh
Waarschijnlijk Captain Han Bo van de USS Shenzou
http://moviepilot.com/p/s...ing-plot-spoilers/4153785
[ Voor 40% gewijzigd door Axelfoley007 op 28-11-2016 10:48 ]
Verwijderd
Heb er wel zin in, weer een ST serie.
De film ST: Beyond vond ik trouwens erg tegenvallen.
[ Voor 31% gewijzigd door Ome Ernst op 30-11-2016 14:41 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Discovery komt pas ergens halverwege 2017 uit.Ome Ernst schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:28:
Vreemd genoeg kent Sickrage de serie nog niet, en dat terwijl het over iets meer dan een maand al 2017 is.
Heb er wel zin in, weer een ST serie.
De film ST: Beyond vond ik trouwens erg tegenvallen.
It's never easy.....
Dat had ik later gezien inderdaad. Ach nog genoeg ander beeldmateriaal om ons tot die tijd bezig te houden.Radeon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 03:09:
[...]
Discovery komt pas ergens halverwege 2017 uit.
Toen ik dit schreef was ik vol enthousiasme begonnen aan een algemeen Star Trek topic, maar helaas heb ik niet de rust om er voor te gaan zitten. Er zijn te veel andere, belangrijkere dingen die mijn aandacht vragen. Als iemand anders een poging wil doen, heel graag. Eventueel kan ik later een kleine bijdragen leveren.Jorgen schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:16:
Ik ben een poging aan het wagen, maar heb nog niet eerder zo'n topic gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 04-01-2017 01:52 ]
https://www.facebook.com/.../videos/1354533387931813/
[ Voor 20% gewijzigd door Rannasha op 01-02-2017 08:27 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
http://www.nu.nl/film/4501875/star-trek-serieRadeon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 03:09:
[...]
Discovery komt pas ergens halverwege 2017 uit.
Officieel uitgesteld nu...
Wat is dit nu, nu.nl valt uit elkaar, maar niks over Star-Trek te lezen.Wildfire schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:21:
[...]
http://www.nu.nl/film/4501875/star-trek-serie
Officieel uitgesteld nu...
Dit is de juiste link http://www.nu.nl/film/450...e-opnieuw-uitgesteld.html
[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 28-02-2017 07:38 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Bijzonder. Het was nochtans de URL die in de adresbalk stond. Ach ja. Er zijn ergere dingen... Zoals het uitstel van Discoverymell33 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:37:
[...]
Wat is dit nu, nu.nl valt uit elkaar, maar niks over Star-Trek te lezen.
Dit is de juiste link http://www.nu.nl/film/450...e-opnieuw-uitgesteld.html

Bron?Snowwie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:28:
Het schip ziet er thans al heel anders uit. Een hele vooruitgang, dat mag wel gezegd worden.
[afbeelding]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
https://www.google.nl/sea...F42PpAr6DdWITs4oKTv&hl=nl
Als dit niet werkt, dan rechtermuisknop op de afbeelding en url van de afbeelding kopieeren, dan naar google (op een pc of pak op je mobiel de webversie van google) en ga naar afbeeldingen en klik dan op het camera icoon in de zoekbalk en vul de url van de afbeelding in en zoeken maar.
En hier een link naar de bron (althans ik denk dat dit de bron is):
http://www.digitalspy.com...behind-the-scenes-teaser/
https://www.facebook.com/.../videos/1354533387931813/
~ 0:40
Doe een vertical flip en het ziet er nog ietsje bekender uit:

[ Voor 26% gewijzigd door Snowwie op 07-03-2017 23:11 ]
Lucius Malfidus voor de HP-fans
[ Voor 66% gewijzigd door twapee12 op 09-03-2017 10:05 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
wow die moest ik ff opzoeken, totaal niet herkend, evil lucius malfoy
Star Trek
To boldly go where no man has gone before CBS: fck it, lets do prequel and use quantum torpedo*, holodecks*.
*mijn mening.
Vroeger was ik een hevige Star Trek fan (vooral TNG, DS9 en VOY) maar het was ook de enige 'goede' SF die ik kende (op Babylon 5 en het fenomaal fantastische Space Above and Beyond na). Maar toen kwam daar Stargate (die ik naar het eind wel minder vond maar erg jammer van het gecancelde SGU), Firefly, BSG, ... en nu bijvoorbeeld The Expanse. Star Trek heeft daar jammer genoeg de voorbije jaren niks tegen over gezet. Dus toen deze serie werd aangekondigt als minder episodisch en gemaakt voor en door fans, was ik behoorlijk enthousiast. Al had ik liever geen prequel gezien.
Maar de delays en Fuller weg en nu bovenstaande geruchten... Het zou jammer zijn als het een flop wordt want naast The Expanse is er op dit moment weinig SF dat mij kan boeien. Maar het maakt me eerlijk gezegd noch warm of koud. Het enige wat ik vrees is dat Star Trek dan voor lange tijd de ijskast in gaat.
Voor mij ligt Star Trek helaas ook in het verleden, ik heb nog geeneens die nieuwste reboot film gezien.D-Three schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:32:
Oh well... Om eerlijk te zijn, wie ligt er nog wakker van?
Daar komt nu alleen geen nieuwe generatie van, het probleem wat ze gaan krijgen is dat om commercieel interessant te blijven deze er wel moet komen, want dat zijn de toekomstige kijkers. Extra moeilijk wordt het omdat het landschap op seriegebied drastisch is veranderd in de laatste 10 a 20 jaar. Waar een opportunist zoals J.J. Abrams met een blik aan standaard Hollywood trucs en een groot budget van elke genre wel een kassucces kan maken, ligt op serie gebied de lat een stuk hoger. Je moet seizoen na seizoen blijven presteren op hoog niveau met goeie acteurs, scripts en budget en concurreren met andere series die minstens net zo goed zijn. Sexy acteurs of over-the-top CGI en design gaat daar niet bij helpen.De echte trekkies waarschijnlijk...
En daar ligt de achilleshiel van een serie dat z'n roots heeft op het tv-platform, een populaire uitsmijter zoals de reboots zijn geen enkele basis voor een kwalitatieve levensvatbare serie van minstens 5 a 7 seizoenen. Toch zijn er een hoop mensen die wel denken dat je op die manier nieuwe fans moet binden, maar dan zouden er ook geen mensen kijken naar westworld of the expanse.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Leuke popcorn sci-fi films, veel actie, weinig diepgang, snel vergeten waarover het precies gingdefiant schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:03:
[...]
Voor mij ligt Star Trek helaas ook in het verleden, ik heb nog geeneens die nieuwste reboot film gezien.
Enkel jammer dat het effectief reboots zijn en daardoor bepaalde zaken drastisch verschillen. Maar ergens wel begrijpelijk als men een nieuw publiek wil aanspreken. Maar als men dan series/films in verschillende unversa/timelines gaat maken dan maakt dat het wel moeilijk voor dat nieuwe publiek denk ik?
Ik gun Discovery zeker succes. Al denk ik dat er over het algemeen minder interesse is in pure space SF? The Expanse haalt ook geen torenhoge kijkcijfers en er is een overaanbod aan andere fantasy/sf/superhero series.
Het probleem zit hem er juist in dat je met de reboots weinig basis legt voor een nieuw publiek voor tv-series, omdat de tv-serie geen continuering kan zijn van het popcorn gehalte van de films, tenminste niet als je 5 a 7 seizoenen wilt volmaken.D-Three schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:44:
Enkel jammer dat het effectief reboots zijn en daardoor bepaalde zaken drastisch verschillen. Maar ergens wel begrijpelijk als men een nieuw publiek wil aanspreken. Maar als men dan series/films in verschillende unversa/timelines gaat maken dan maakt dat het wel moeilijk voor dat nieuwe publiek denk ik?
En daarin zat imho het hele probleem ook bij de gedachte gang van het aanboren van nieuwe fans door middel van films, Star Trek is een tv-serie en zal daar primair moeten slagen. Fans van de popcorn reboots zullen misschien niet gecharmeerd zijn van filosofisch afleveringen zoals 'The inner light', terwijl dat wel de basis is van de Star Trek gedachte.
Ik denk dat er zeker een winstgevend markt is voor SF zonder comic/fantasy gehalte, maar de markt wordt nog steeds verkeerd benaderd. Syfy is sowieso geen grote zender met een goede reputatie als het gaat om marketing en beleid rondom premium producties (zie Stargate en Farscape). The expanse is bijvoorbeeld niet direct beschikbaar internationaal op netflix, terwijl je daar wel het grootste publiek mee bereikt. Dat is een punt wat Discovery wel goed heeft gedaan.Ik gun Discovery zeker succes. Al denk ik dat er over het algemeen minder interesse is in pure space SF? The Expanse haalt ook geen torenhoge kijkcijfers en er is een overaanbod aan andere fantasy/sf/superhero series.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Belangrijke punten zijn:
- Release is nog steeds geplanned voor het begin van het najaar.
- De keuze om Discovery op CBS All-Access uit te zenden (ipv het reguliere tv kanaal) is gemaakt omdat men verwacht dat Discovery als "premium content" veel abbonees zal trekken.
- Netflix is niet enkel geldschieter/afnemer, maar is ook betrokken bij de productie.
Ik snap alleen niet waarom men zo hunkert naar de Kirk-generatie/periode? Dat is 50 jaar geleden(!) uitgebracht en zo goed was het allemaal ook niet. Sowieso vond ik dat altijd de minst leuke serie en hebben ze een heel universum opgetuigd met TNG/DS9/VOY dat stof ligt te happen. Ook VOY was 22 jaar geleden begonnen. Na het einde in 2001 is er na wat speelseriefilms niks te genieten geweest in die tijdlijn.
Dit soort momenten ga ik me heel oud voelen met al die oude series...

Een mening die ik wel deel. Kijk de ontwikkeling en berichten rondom Discovery ook met argusogen aan, en met elk nieuwsbericht wordt mijn interesse erin minder en minder. Met name het weer naar een prequel moeten grijpen staat me gewoonweg niet aan. Uiteindelijk zal ik het zeker gaan kijken. Bedoel, nieuwe slechte Star Trek op de buis is en blijft nieuwe Star Trek op de buis.icegodd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:45:
updates:
Star Trek
To boldly go where no man has gone before CBS: fck it, lets do prequel and use quantum torpedo*, holodecks*.
*mijn mening.
Gelukkig is er op gebied van boeken voldoende materiaal beschikbaar over de periodes na TNG/DS9/VOY en zorgen de schrijvers er ook voor dat de verschillende boekenseries mooi naar elkaar verwijzen en overlopen als het gaat over de meer "schip/karakter"-overstijgende gebeurtenissen. Reeksen als Star Trek: Titan of Star Trek: Typhon Pact zijn zeker aanraders om eens door te lezen. Als je hunkert naar nieuw materiaal in de tijdlijn na de eerder genoemde series.
tää on taas niin tätä

A first look at Star Trek: Discovery with Captain Philippa Georgiou (Michelle Yeoh) and First Officer Michael Burnham (Sonequa Martin-Green).
Star Trek: Discovery - First Look Trailer
Ik wordt er nog niet enthousiast van, maar goed, afwachten maar.
Overigens hoeft het ook niet perse storend te zijn om bepaalde rassen alleen nu tegen te komen. Xindi en Suliban waren wat mij betreft prima tegenstanders, ook al zag je ze later (vrijwel?) nooit meer. Precies dat hadden we ook in VOY met Hirogen. Weliswaar later, maar ook gewoon opgelost door in het Delta Kwadrant verzeild te raken.
@Eranum Is dat allemaal canon?
Zo ja, dan zet ik Bandicam even aan
Maar had je niet gezegd dat het Klingons zijn, dat had ik ze zeker niet herkend in die trailer

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 18-05-2017 07:21 ]
Snap alleen niet dat ze de eerste 2 afleveringen linear uitzenden, daarna moet je in de US een abonnement op CBS Access ("CBS Videoloand") nemen. Misschien dat Startrek niet meer voor het grote publiek op een publieke zender is, maar vreemd besluit.
Michelle Yeoh is goed bezig, laatst ook gespot in Guardians of the Galaxy.
Over de trailer zelf. Lijkt erg op de recente films van JJ Abrams aja Bad Robot. Zelfs de irritante overmatige gebruik van lens flare is er. De remake van de Klingons snap ik niet zo, ik had niet zo 1-2-3 herkend. Kan me niet voorstellen ivm kosten dat alle 15 afleveringen er zo uit zien. Hoewel...6-7 miljoen dollar per aflevering schijnt... dus 100 miljoen voor een seizoen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
En de nerd in me moest gelijk hier aan denken:
The Forge

Het lijkt meer op kruising tussen prime timeline en kelvin timeline (soort heksenbrouwsel

conclusie
Ik had ook niet anders verwacht dat het meer JJ / moderne look heeft dan dat het terug gaat naar knullige felgekleurde truien en flashie knopjes ect. Mijn zegen hebben ze in ieder geval. Desalniettemin diverse references tegen gekomen naar TOS en Enterprise. en in de trailer ligt wel wat nadruk op Starfleet en de bijhorende regels (dit stukkie voelt aan als typisch Star Trek)
Ik begreep ook dat het eerste seizoen van 13 naar 15 afleveringen gaat. Dat betekend naar mijn idee dat ze er vertrouwen in hebben en met de extra afleveringen het verhaal beter kunnen vertellen (dus hopelijk niet gehaast en niet te traag).
Ik ben gematigd positief
ik pak nu alvast popcorn voor de echte trekkies, volgens mij gaan die enorm pissed off zijn
wat is er gebeurd met die uniforms?!? goud als command, zilver voor engineering???
[ Voor 16% gewijzigd door Lagune op 18-05-2017 09:33 ]
Hetzelfde geldt voor losse standalone episodes. Een overkoepelende verhaallijn en minder filler aflevering zijn de way to go imho.
Het doel van CBS is juist om met Discovery meer mensen naar CBS All Access te lokken. Die dienst loopt namelijk niet zo goed, dus men probeert het een boost te geven door het belangrijkste IP van het netwerk (de CEO noemt het Star Trek IP de "crown jewels") exclusief op CBS All Access uit te zenden.loekf2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:23:
Snap alleen niet dat ze de eerste 2 afleveringen linear uitzenden, daarna moet je in de US een abonnement op CBS Access ("CBS Videoloand") nemen. Misschien dat Startrek niet meer voor het grote publiek op een publieke zender is, maar vreemd besluit.
Maar goed, voor iedereen buiten de VS is er lekker Netflix. En blijkbaar betaalt Netflix genoeg voor Discovery dat de productiekosten enkel daarmee al kunnen worden betaald. Dus zolang Netflix blij is met de serie, zal het niet veel uitmaken of CBS All Access slaagt of flopt.
Volgens mij wel, zie de officiele site:Lagune schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:20:
komen de afleveringen elke week uit? net als bij TheCW series (designated survivor e.d.), wacht nog steeds op seizoen2 van The Expanse op netflix, volgens geruchten pas in Juli (is al weken afgelopen in de US)
CBS Studios International has announced that the new Star Trek television series will be broadcast exclusively in 188 countries by Netflix (excluding the United States and Canada), and in Canada by Bell Media.
In a landmark international licensing agreement, each episode of the highly anticipated new Star Trek series will be available to Netflix members exclusively in the 188 countries (excluding the United States and Canada) within 24 hours of the United States premiere.
Maakt onderdeel uit van een overeenkomst die ook zorgde alle bestaande series op Netflix te zien zijn.
Offtopic: ja van de Expanse snap ik ook niet helemaal. Ik dacht dat S02 al veel eerder naar Netflix kwam. Natuurlijk heb ik S02 nu al via andere kanalen gezien. Ga niet braaf wachten.
[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 18-05-2017 10:30 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is wellicht het enige minpunt van het materiaal, nahja. Officieel heeft Paramount/CBS aangeven dat alle boeken, comics, games, etc. wel door hun zijn goedgekeurd, maar dat het wel non-canon is. Zelfs de boeken welke gewoon hetzelfde verhaal vertellen als bestaande afleveringen. Persoonlijk maal ik er niet om met wat wel of niet canon is. Het zijn verhalen over karakters waar ik, door het meermaals kijken van de series/films al veel tijd in hebt geïnvesteerd, en of de honger naar nieuwe avonturen dan wordt gestild met canon of non-canon materiaal is mij om het even.
Over de trailer. Mmh, niet helemaal overtuigd voornamelijk door de JJ Abrams filmlook. Benieuwd of ze dat met een seriebudget weten vol te houden en er daardoor niet te weinig budget overblijft voor andere zaken. Verder is er nog weinig over te zeggen eigenlijk. In een interview werd al aangegeven dat er voor de trailer alleen materiaal is gebruikt van de eerste 20 minuten.
tää on taas niin tätä
De serie kan het nu al nooit meer goed doen bij de oude garde van star trek.
Mensen die de nieuwe films erg leuk vinden, maar de oude serie niks vinden, gaan dit wel leuk vinden denk ik.
Als star trek geen nieuwe films had gekregen, dan was het ontvangen als een 'stargate universe' (goede serie maar anders, en dus kut volgens de aanhangers
[ Voor 21% gewijzigd door whiner op 18-05-2017 11:36 ]
Volgens mij zijn dergelijke mensen nooit tevreden te krijgen. Doe hebben liever geen reboot denk ik eerder...whiner schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:33:
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Precies, plus het acteertalent van de acteurs, die 2 factoren zijn echt cruciaal voor het succes van bijna elke kwaliteits-tv-serie. Bijvoorbeeld Star Trek: Enterprise seizoen 3 en 4 was gewoon best redelijke kwaliteit, vaak zelfs beter dan de lege huls die Voyager toch te veel was qua verhaallijn en acteertalent.Axelfoley007 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:14:
Ik ben gematigd positiefmaar alles staat of valt bij het verhaal en de uitvoering van dat verhaal.
Ik denk dat er teveel gefocust wordt op dit soort onderwerpen, de films zijn feitelijk een bijzaak en de echte oude garde van TOS is inmiddels al boven de 60 jaar, die van TNG rond de 40, da's niet het publiek wat een nieuwe serie zal gaan dragen qua kijkgedrag.whiner schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:33:
Ze hadden het gewoon geen prequel moeten noemen, maar een alternatieve universum, dan heb je al dat geklaag niet.
Mensen die de nieuwe films erg leuk vinden, maar de oude serie niks vinden, gaan dit wel leuk vinden denk ik.
Het probleem is dat je nieuwe kijkers nodig hebt en tv-series fundamenteel verschillen van films.
Want het issue is dat met een tv-serie je consequent seizoen na seizoen afleveringen moet kunnen produceren van voldoende kwaliteit om mensen vast te kunnen houden. En de concurrentie op tv-gebied is figuurlijk moordend, de ene na de andere kwaliteitsserie met vaak hoge budgetten vecht om de aandacht van de kijker. Die situatie had je veel minder ten tijden van TNG/VOY/ENT.
Verhaallijn en acteertalent zullen dus doorslaggevend zijn, niet de mate waarin het voldoet aan de normen van trek-puristen. Nou reken ik mezelf totaal niet tot een trek-purist, maar ik denk dat de focus op TOS en in minder mate de prequel verhaallijn toch wel een vorm is van creatieve armoede. De nieuwe trek-kijkers zullen toch over de streep moeten worden getrokken door kwaliteit en verhaallijn, begin dan op een plek en de tijd waarin je ook de ruimte hebt om zelf invulling te geven aan die creativiteit en moderne mogelijkheden tot CGI.
Daarover verschillende de meningenAls star trek geen nieuwe films had gekregen, dan was het ontvangen als een 'stargate universe' (goede serie maar anders, en dus kut volgens de aanhangers)
Trailer ziet er puik uit, maar we gaan het zien

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. De set heeft te veel bling bling. Het lijkt er op dat ze het militaire karakter wat meer de boventoon gaan laten voeren en dat is in het geval van Star Trek not done.icegodd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:49:
Star Trek: Discovery trailer
Het lijkt meer op kruising tussen prime timeline en kelvin timeline (soort heksenbrouwsel). En volgens mij krijgen ze ook soort C-3PO (star trek wordt star wars)
conclusie
tja.. dan kijk ik liever dit als ik het zo zie in iedergeval confirmed en alles..
Ook vroeger was ST een dure serie. Vroegah kostte een ep van TNG ook meer dan een miljoen dollar. Ongekend voor die tijd.defiant schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:15:
[...]
Precies, plus het acteertalent van de acteurs, die 2 factoren zijn echt cruciaal voor het succes van bijna elke kwaliteits-tv-serie. Bijvoorbeeld Star Trek: Enterprise seizoen 3 en 4 was gewoon best redelijke kwaliteit, vaak zelfs beter dan de lege huls die Voyager toch te veel was qua verhaallijn en acteertalent.
[...]
Ik denk dat er teveel gefocust wordt op dit soort onderwerpen, de films zijn feitelijk een bijzaak en de echte oude garde van TOS is inmiddels al boven de 60 jaar, die van TNG rond de 40, da's niet het publiek wat een nieuwe serie zal gaan dragen qua kijkgedrag.
Het probleem is dat je nieuwe kijkers nodig hebt en tv-series fundamenteel verschillen van films.
Want het issue is dat met een tv-serie je consequent seizoen na seizoen afleveringen moet kunnen produceren van voldoende kwaliteit om mensen vast te kunnen houden. En de concurrentie op tv-gebied is figuurlijk moordend, de ene na de andere kwaliteitsserie met vaak hoge budgetten vecht om de aandacht van de kijker. Die situatie had je veel minder ten tijden van TNG/VOY/ENT.
Verhaallijn en acteertalent zullen dus doorslaggevend zijn, niet de mate waarin het voldoet aan de normen van trek-puristen. Nou reken ik mezelf totaal niet tot een trek-purist, maar ik denk dat de focus op TOS en in minder mate de prequel verhaallijn toch wel een vorm is van creatieve armoede. De nieuwe trek-kijkers zullen toch over de streep moeten worden getrokken door kwaliteit en verhaallijn, begin dan op een plek en de tijd waarin je ook de ruimte hebt om zelf invulling te geven aan die creativiteit en moderne mogelijkheden tot CGI.
[...]
Daarover verschillende de meningenS1 was imho een drama zowel qua verhaallijn als acteertalent, pas in S2 kwam er een sterke verbetering in kwaliteit van de grond, maar toen was het al te laat.
Enne, je publiek is minimaal 10 jaar ouder, niet alleen 10-jarigen waren fan.
Wot?devil-strike schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:24:
Kwa kwaliteit fx ziet het er lelijker uit als goedkopere syfy serie the expanse, hopelijk lag dat aan de kwaliteit van de trailer op youtube.
Ik vond The Expanse echt tegenvallen. Verhaalstukken die ontzettend bekend waren (die gasten hebben echt veel 40k e.d. fanfiction gelezen), het acteren dat tenenkrommend was en special effects die tegenvielen. Zeker als je bedenkt dat vele jaren eerder, ds9, space above and beyond (DAAR wil ik een vervolg op) en farscape er beter uitzien.
En de JJ look? Van mij mogen ze. Het is tenminste herkenbare look van een regisseur en niet dertien in een dozijn look.
Vond de reboot sowieso wel goed, alleen blijft The Undiscovered Country beste film. Qua series nog altijd ds9 fan, Voyager vond ik matig. Enterprise niet gezien.
los van dat.. de trailer heeft al alleen voor gezorgd dat ik weer zin heb in Mass Effect, en naar de nieuwe serie van Seth McFarlance die op de een of andere manier meer 'Star Trek' aanvoelt dan dit

Hopelijk over een tijd een 2e trailer die me beter kan overtuigen en de teleurstelling wat weg kan nemen
Uitgebreidere kijk door io9
http://io9.gizmodo.com/ev...-about-the-fut-1795328380
[ Voor 14% gewijzigd door BlackEyedAngel op 19-05-2017 12:35 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Helaas zijn ze terug in de tijd gegaan. Ik had ook veel liever een serie gezien na Voyager/DS9. Wat doen ze met de nieuwe tech die ze hebben meegenomen uit de Delta Quadrant. Laat ze eens de Gamma Quadrant eens goed exploreren. Maar ja het is nou eenmaal niet anders. We moeten het dus hier mee doen.
Ik had ook graag een opvolger gezien. Lijkt me genoeg te vertellen met alleen de Dominion al.Lanithro schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:22:
Laat ze eens de Gamma Quadrant eens goed exploreren.
Maar goed... we shall see
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
defiant schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:15:
- Well written.Thalaron schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:01:
Ik had ook graag een opvolger gezien. Lijkt me genoeg te vertellen met alleen de Dominion al.
Maar goed... we shall seeWie weet komen ze in één of andere tijdlus waardoor ze ineens in het tijdperk NÁ Voyager terecht komen (lijkt me niet maar tsja... wie weet)
- Well cast.
- Well acted.
Dat zijn de vereisten voor een succesvolle TV serie of film zeg ik altijd. Tuurlijk wil je ook graag een goede regisseur maar je moet wel een ongelofelijke sukkel van een regisseur zijn wil je een serie of film nog verpesten als aan die drie voorwaarden is voldaan.
Ik zit ook niet op een reboot te wachten voor een TV serie. Vind ik wat weinig origineel. Tuurlijk zijn de moderne CGI effecten fraai maar die kun je ook met nieuwe verhalen gebruiken. Is twee keer leuk. Goed nieuw verhaal én mooie CGI.
Als ze om een goed idee verlegen zitten kan ik ze zó een gegarandeerd zéér succesvol concept voorleggen voor een nieuwe TV serie. Kan ik zélfs met objectieve feiten onderbouwen.

Ik weet wel zeker dat dat niet gaat gebeuren. Je zit hier met één grote verhaallijn en niet op zichzelf staande afleveringen zoals gebruikelijk was in de vorige series. Dat gaat vandaag de dag ook niet werken waarschijnlijk.Thalaron schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:01:
[...]
Ik had ook graag een opvolger gezien. Lijkt me genoeg te vertellen met alleen de Dominion al.
Maar goed... we shall seeWie weet komen ze in één of andere tijdlus waardoor ze ineens in het tijdperk NÁ Voyager terecht komen (lijkt me niet maar tsja... wie weet)
Ik kan het bijna niet meer geloven...twapee12 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:28:
Volgens NU.nl start Discovery op 25 september op Netflix met elke week een nieuwe aflevering. De reeks kent een pauze tussen begin november en januari.
Ik las verschillende berichten over de problemen in het team - zijn die dan toch opgelost?
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Dat zijn altijd enkel geruchten geweest. Het kan zijn dat ze een kern van waarheid hadden, maar volgens de officiele berichtgeving is er nooit sprake geweest van echte problemenbverstee schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:34:
[...]
Ik kan het bijna niet meer geloven...
Ik las verschillende berichten over de problemen in het team - zijn die dan toch opgelost?
Pff, dus in maart pas beginnen met kijken.. Kijk op zich wel erg uit naar een nieuwe star trek, maar hoop wel dat er ook nog eens een serie komt alla stargate universe, waar er wat verder wordt gereisd.twapee12 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:28:
Volgens NU.nl start Discovery op 25 september op Netflix met elke week een nieuwe aflevering. De reeks kent een pauze tussen begin november en januari.
mag dan AbramsTrek zijn maar met de huidige expanse droogte (boek7 pas in december, tv serie volgend jaar ergens)
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie