Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Hij komt gewoon op Netflix...
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 21-06-2017 16:04 ]
Moet je dat wel hebben
En als bonus krijg je er heel veel meer films en series bij dan alleen Star Trek!Lanithro schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:17:
[...]
Kwestie van afsluiten!
Kijk eens: https://www.netflix.com/nl/#this-is-netflix
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mijn excuses voor het noemen van een niet legale bron.Mx. Alba schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:05:
[...]
En als bonus krijg je er heel veel meer films en series bij dan alleen Star Trek!
YouTube: Star Trek: Discovery | Officiële trailer | Netflix [HD]
It's never easy.....

Vanwege die woestijnscenes? Verder lijkt het niet echt op Star Wars. Wat ik zie is een gewaagde stap om Star Trek de 21e eeuw in te krijgen en een nieuw, jonger publiek aan te boren.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het is de fixatie op specifieke groepen en demografie die vaak nergens op slaan en lijden tot ongefundeerde aannames over waaraan een z.g.n. succesvolle serie aan moet voldoen. Hetzelfde zag je bijvoorbeeld met Stargate: Universe en Star Trek: Enterprise. Opeens was er de aanname dat een nieuwe spin-off een jong en nieuw publiek 'nodig had' en werd het concept omgegooid om te voldoen aan de nieuwe, vaak demografische doelgroep. Zowel SG:U als ST:E realiseerde dat het niet zo werkte, en maakte uiteindelijk de omslag, maar werden beiden uiteindelijk toch gecanceld.Mx. Alba schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:29:
Wat ik zie is een gewaagde stap om Star Trek de 21e eeuw in te krijgen en een nieuw, jonger publiek aan te boren.
Het probleem zit hem in de aanname wat een z.g.n. nieuw en jong publiek wil, vaak komt dat neer komt op aannames, zoals: meer actie, minder diepgaande verhalen, meer verhalen over relaties, etc . Het tegenovergestelde is waar als je kijkt naar de succes op dit moment die een jong en nieuw publiek aantrekken zoals Game of Thrones, Breaking Bad of House of Cards.
Concluderend bestaat er niet zoiets als het aanspreken van jonger publiek, de kwaliteitscriteria van series en films zijn universeel. Het zijn hooguit de sociale en culturele settings en de bijhorende technologische vooruitgang die veranderen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Meer seks, getuige de oersaaie massages in star trek enterprisedefiant schreef op zondag 23 juli 2017 @ 02:29:
Het probleem zit hem in de aanname wat een z.g.n. nieuw en jong publiek wil, vaak komt dat neer komt op aannames, zoals: meer actie, minder diepgaande verhalen, meer verhalen over relaties, etc .

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik verwonder me bij heel veel series hier ook over.defiant schreef op zondag 23 juli 2017 @ 02:29:
Concluderend bestaat er niet zoiets als het aanspreken van jonger publiek, de kwaliteitscriteria van series en films zijn universeel. Het zijn hooguit de sociale en culturele settings en de bijhorende technologische vooruitgang die veranderen.
Steeds vaker voel ik me als 'privileged white male' in de hoek gedrukt
*hyped*
Je bedoelt een nieuwe sci-fi serie met veel piewboem die losjes gebaseerd is op het Star Trek universum?Mx. Alba schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:29:
Wat ik zie is een gewaagde stap om Star Trek de 21e eeuw in te krijgen en een nieuw, jonger publiek aan te boren.
Star Trek is meer dan een wereld met rassen en allianties.
Niet dat ik het niet ga proberen, want ik heb wel zin in een nieuwe serie.
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 27-07-2017 00:02 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ik kan zo'n beetje alles van Star Trek dromen en tot mijn schande denk ik dat ik van een willekeurige quote kan benoemen welke serie, aflevering en wat de context is. En waarschijnlijk ook nog wel wat ervoor en erna gezegd werd. Om kort te gaan: ik heb hulp nodig
ST:ENT is een mooi voorbeeld hiervan. Ik had er ook moeite mee met er aan te wennen, en ben nog steeds van mening dat Scott Bakula een fout was, hoewel hij na gewenning het wel erg goed doet, maar zeker in het begin schrikt dat gewoon af. Je verwacht elk moment Al tevoorschijn te zien komen voor een timejump.
In ST:ENT is men ook bezig geweest met lange story-arches, en dat beviel mij persoonlijk zeer goed. De hele xindi verhaallijn heb ik waarschijnlijk inmiddels vaker gezien dan mening TOS aflevering.
Dus mits de serie de tijd krijgt om tot wasdom te komen (minimaal 2 - 3 seizoenen) en dan niet afgeknald wordt, én men ook de belofte van lange story-arches waar te maken zonder DS-9 soapy te worden.. netflix here I come!!
Vergeet dat maar.. Tegenwoordig krijgt een serie de tijd niet om zich te bewijzen zolang er geen super hero's in zitten...Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:22:
Een nieuwe Star Trek serie, en trailers daarvan, zal het nooit goed doen. Omdat het niet is wat je kende. Je hebt dus een periode van gewenning.
Ik kan zo'n beetje alles van Star Trek dromen en tot mijn schande denk ik dat ik van een willekeurige quote kan benoemen welke serie, aflevering en wat de context is. En waarschijnlijk ook nog wel wat ervoor en erna gezegd werd. Om kort te gaan: ik heb hulp nodig
ST:ENT is een mooi voorbeeld hiervan. Ik had er ook moeite mee met er aan te wennen, en ben nog steeds van mening dat Scott Bakula een fout was, hoewel hij na gewenning het wel erg goed doet, maar zeker in het begin schrikt dat gewoon af. Je verwacht elk moment Al tevoorschijn te zien komen voor een timejump.
In ST:ENT is men ook bezig geweest met lange story-arches, en dat beviel mij persoonlijk zeer goed. De hele xindi verhaallijn heb ik waarschijnlijk inmiddels vaker gezien dan mening TOS aflevering.
Dus mits de serie de tijd krijgt om tot wasdom te komen (minimaal 2 - 3 seizoenen) en dan niet afgeknald wordt, én men ook de belofte van lange story-arches waar te maken zonder DS-9 soapy te worden.. netflix here I come!!
Series vandaag de dag moeten een lange verhaallijn hebben. Series met te veel op zichzelf staande afleveringen gaan het niet worden. Ik en mijn vrouw zitten nu Enterprise te kijken en midden in de Xindi verhallijn. Ik moet zeggen dat het eindelijk leuk begint te worden. Ik blijf er echter bij dat DS:9 de beste serie is.Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:22:
Een nieuwe Star Trek serie, en trailers daarvan, zal het nooit goed doen. Omdat het niet is wat je kende. Je hebt dus een periode van gewenning.
De nieuwe Discovery zal trouwens niet de Star Trek worden zoals we gewend zijn. Het zal meer gericht zijn op Fiction dan Science. Verwacht dus meer actie. De hardcore fans zullen vrees ik erg teleurgesteld worden, maar ik verwacht dat er redelijk wat nieuwe fans bij kunnen komen.
Dat hangt helemaal af van waar ze de term 'Star Trek' voor gebruiken. Is het, zoals bij de oudere series, vanwege de ideologie en gedachte wat 'Star Trek' zo populair gemaakt heeft? Of is het, zoals bij de laatste films, puur een bekend labeltje om makkelijker publiek te trekken?Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:22:
Ergens ben ik bang voor het laatste, omdat het eerste waarschijnlijk alleen door de die-hard fans gewaardeerd wordt en verder geen kijkers trekt. In mijn optiek hoef je het dan ook eigenlijk geen Star Trek te noemen, maar het is natuurlijk wel makkelijker om een universum te misbruiken dan een nieuwe te verzinnen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
vindt het ook jammer, waarom zien klingons er niet gewoon uit zoals klingons
Zelfs Roddenberry vond het TNG/DS9 uiterlijk gewoon zoals het zou moeten zijn, maar blijkbaar moet het weer moeilijk gemaakt worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er in DS9 een aflevering (Trouble with Tribblelations) waarin ze terug in de tijd gaan (geniale aflevering trouwens) en op de Enterprise van Kirk terecht komen met de Tribbles. Hierin wordt ook aangehaald waarom de Klingons er zo uit zagen.Gonadan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:28:
Ze hebben in ENT via een of ander bullshitverhaal proberen uit te leggen waarom de make-up vroeger te duur was er verschil in uiterlijk is.
Zelfs Roddenberry vond het TNG/DS9 uiterlijk gewoon zoals het zou moeten zijn, maar blijkbaar moet het weer moeilijk gemaakt worden.
In Enterprise hebben ze er een aflevering aan geweid om dit uit te leggen. Het komt er kort op neer dat er een experiment is mislukt en ze er meer uit zien als mensen.
Misschien zie je in de nieuwe serie de overgang van standaard klingon naar de meer menselijke variant.
Dat bedoel ik dus, was alleen vergeten de link te plakken.Lanithro schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
Er in DS9 een aflevering (Trouble with Tribblelations) waarin ze terug in de tijd gaan (geniale aflevering trouwens) en op de Enterprise van Kirk terecht komen met de Tribbles. Hierin wordt ook aangehaald waarom de Klingons er zo uit zagen.
In Enterprise hebben ze er een aflevering aan geweid om dit uit te leggen. Het komt er kort op neer dat er een experiment is mislukt en ze er meer uit zien als mensen.
Misschien zie je in de nieuwe serie de overgang van standaard klingon naar de meer menselijke variant.
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Klingon_augment_virus
Het blijft een bullcrapverhaal om wat fans tevreden te stellen terwijl het er alleen maar minder van wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 01-08-2017 10:55 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach ik vond het juist een leuke aflevering die in gaat op ergenissen van fans. Ze hebben in ieder geval geluisterd naar de fans.Gonadan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:55:
[...]
Dat bedoel ik dus, was alleen vergeten de link te plakken.
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Klingon_augment_virus
Het blijft een bullcrapverhaal om wat fans tevreden te stellen terwijl het er alleen maar minder van wordt.
Net als de aflevering van de Borg die ze tegen komen op aarde. Leuke knipoog naar First Contact.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
1 verhaal, goede storyline
en deze epic episode :
[ Voor 32% gewijzigd door Lagune op 01-08-2017 12:15 ]
Ik had er in het begin ook heel veel moeite mee maar ik zit nu in de Xindi verhaallijn en ik moet zeggen ik vermaak me uitstekend. Met een paar kleine uitzonderingen daargelaten, maar het blijft voor mij wel de minste serie.Gonadan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:19:
Wellicht ben ik ook wat bevooroordeeld, ik heb nooit echt kunnen wennen aan ENT. Te veel typetjes en karakterthema's die wel zes keer gezien hebben en te veel afhankelijk van die knipogen naar andere series om echt interessant te zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor mijn gevoel had ik liever gewoon een serie gezien, met wat voor thema dan ook, dat weer volgt op Voyager.
Maar ja, de winstbejag van de grote tv zenders in Amerika jaagt alles wat oorspronkelijk zo Star Trek is gewoon de laan uit. Het gaat ze totaal niet om de spirit van Star Trek, maar ze kijken alleen maar naar dollar tekens. Dat begon er eigenlijk bij Voyager al in te kruipen toen ze Seven of Nine gingen toevoegen. Er moesten meer 'tieten' in Star Trek om meer kijkers te krijgen. Hoe bedroevend ben je dan bezig. Er is niets mis met tieten, maar niet in Star Trek. Star Trek kijk je om de science, de fiction, planeten en alle vreemde dingen die gaande zijn in het heelal. Maar dat betekend niet dat romantiek niet wenselijk is. Ik vond de binding tussen T'Pol en Tucker een vermakelijke; niets heerlijker dan van die bijna schier onmogelijke relaties en dan toch proberen het voor elkaar te krijgen. Heeft op zich weinig met Star Trek te maken, maar het geeft de personages wel meer diepgang, en dat is ook belangrijk in een serie. Dat zie je dan weer heel vaak missen in de fan based Star Trek films, daar gaat men altijd direct to the point. Gelijk knallen.

Bashir: Wait a minute. Aren't you two wearing the wrong color?
O'Brien: Don't you know anything about this period in time?
Bashir: I'm a doctor, not an historian.
Sisko: In the old days, operations officers wore red, command officers wore gold...
Jadzia: And women wore less.

Bashir: I think I'm going to like history.
* Raven agrees
En het stukje over Kirk

Dulmur: Be specific, Captain, which Enterprise? There've been five.
Lucsly: Six.
Sisko: This was the first Enterprise - Constitution-class.
Dulmur: His ship!
Lucsly: James T. Kirk.
Sisko: The one and only!
Lucsly: Seventeen separate temporal violations; the biggest file on record.
Dulmur: The man was a menace.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat was idd een hele leuke aflevering, hoop humorRaven schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:06:
[...]
![]()
offtopic:
Bashir: Wait a minute. Aren't you two wearing the wrong color?
O'Brien: Don't you know anything about this period in time?
Bashir: I'm a doctor, not an historian.
Sisko: In the old days, operations officers wore red, command officers wore gold...
Jadzia: And women wore less.
[afbeelding]
Bashir: I think I'm going to like history.
* Raven agrees
En het stukje over Kirk:
Dulmur: Be specific, Captain, which Enterprise? There've been five.
Lucsly: Six.
Sisko: This was the first Enterprise - Constitution-class.
Dulmur: His ship!
Lucsly: James T. Kirk.
Sisko: The one and only!
Lucsly: Seventeen separate temporal violations; the biggest file on record.
Dulmur: The man was a menace.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ah, niet overdrijven. Bij TOS hadden ze minirokjes waarmee ze bij wijze van spreken amper voor over konden buigen zonder iets weg te geven. En een hoop aliens die niet veel meer droegen dan een veredelde bikini of badpakSnowwie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:13:
Ik snap ook de noodzaak niet om een jonger publiek aan te boren. Wat is er mis met het "oude" publiek? Dat hunkert naar ''daddy's Star Trek"?
Voor mijn gevoel had ik liever gewoon een serie gezien, met wat voor thema dan ook, dat weer volgt op Voyager.
Maar ja, de winstbejag van de grote tv zenders in Amerika jaagt alles wat oorspronkelijk zo Star Trek is gewoon de laan uit. Het gaat ze totaal niet om de spirit van Star Trek, maar ze kijken alleen maar naar dollar tekens. Dat begon er eigenlijk bij Voyager al in te kruipen toen ze Seven of Nine gingen toevoegen. Er moesten meer 'tieten' in Star Trek om meer kijkers te krijgen. Hoe bedroevend ben je dan bezig. Er is niets mis met tieten, maar niet in Star Trek. Star Trek kijk je om de science, de fiction, planeten en alle vreemde dingen die gaande zijn in het heelal. Maar dat betekend niet dat romantiek niet wenselijk is. Ik vond de binding tussen T'Pol en Tucker een vermakelijke; niets heerlijker dan van die bijna schier onmogelijke relaties en dan toch proberen het voor elkaar te krijgen. Heeft op zich weinig met Star Trek te maken, maar het geeft de personages wel meer diepgang, en dat is ook belangrijk in een serie. Dat zie je dan weer heel vaak missen in de fan based Star Trek films, daar gaat men altijd direct to the point. Gelijk knallen.
Dat is ook ironie: star trek spiegelt een mooie toekomst voor met übermenschen die boven hun eigen egoistische natuur uit zijn gaan steken, en een ander soort economie waarbij geld niet meer bestaat, en de ferengi als de ultieme kapitalist-trollen. Terwijl de tv-studios zich niet interesseren voor de star trek gedachte, maar vooral geinteresseerd zijn in dollars...Snowwie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:13:
Maar ja, de winstbejag van de grote tv zenders in Amerika jaagt alles wat oorspronkelijk zo Star Trek is gewoon de laan uit. Het gaat ze totaal niet om de spirit van Star Trek, maar ze kijken alleen maar naar dollar tekens.
Inderdaad erg bedroevend, desondanks werd seven of nine erg goed neergezet door Jeri Ryan, prima acteerwerk en een uitstekend personage.Dat begon er eigenlijk bij Voyager al in te kruipen toen ze Seven of Nine gingen toevoegen. Er moesten meer 'tieten' in Star Trek om meer kijkers te krijgen. Hoe bedroevend ben je dan bezig.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Zoals je zelf al aangeeft, het gaat om het geld. En ook series evolueren met de tijd. Dat zie je in elke serie. Vroeger had elke serie op zichzelf staande afleveringen. Vandaag de dag moet er een verhaal zijn om de kijkers tevreden te houden. Kijk naar ENT. S03 en S04 hebben één grote verhaallijn een voorbeeld van deze evolutie. Helaas kwam het te laat. Stargate SG-1 De laatste seizoenen ook. Nu kan dat alleen maar met series als CSI en NCIS.Snowwie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:13:
Ik snap ook de noodzaak niet om een jonger publiek aan te boren. Wat is er mis met het "oude" publiek? Dat hunkert naar ''daddy's Star Trek"?
Ik ook maar helaas. Ik geloof dat Michael Dorn ook zo'n idee had, maar ze zagen meer heil in Bryan Fuller zijn idee.Voor mijn gevoel had ik liever gewoon een serie gezien, met wat voor thema dan ook, dat weer volgt op Voyager.
Tsja zonder geld zijn er ook geen series dus is het raar ze winst willen maken?Maar ja, de winstbejag van de grote tv zenders in Amerika jaagt alles wat oorspronkelijk zo Star Trek is gewoon de laan uit. Het gaat ze totaal niet om de spirit van Star Trek, maar ze kijken alleen maar naar dollar tekens.
Dat was er al in geslopen in TOS en kwam ook terug in TNGDat begon er eigenlijk bij Voyager al in te kruipen toen ze Seven of Nine gingen toevoegen. Er moesten meer 'tieten' in Star Trek om meer kijkers te krijgen. Hoe bedroevend ben je dan bezig. Er is niets mis met tieten, maar niet in Star Trek.
Dit zou vandaag de dag niet meer werken. Men zit niet meer te wachten op de Science maar meer op de Fiction. Dit effect heb je ook gezien bij ENT. Mensen keken niet meer dus dag serie. Als een product geen winst meer maakt dan haal je het uit productie.Star Trek kijk je om de science, de fiction, planeten en alle vreemde dingen die gaande zijn in het heelal.
Die fan based dingen kijk ik nooit. Het acteerwerk is vaak zo tenenkrommend slecht dat ik me kapot erger.Maar dat betekend niet dat romantiek niet wenselijk is. Ik vond de binding tussen T'Pol en Tucker een vermakelijke; niets heerlijker dan van die bijna schier onmogelijke relaties en dan toch proberen het voor elkaar te krijgen. Heeft op zich weinig met Star Trek te maken, maar het geeft de personages wel meer diepgang, en dat is ook belangrijk in een serie. Dat zie je dan weer heel vaak missen in de fan based Star Trek films, daar gaat men altijd direct to the point. Gelijk knallen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Die heb ik dan weer net wel gezien, maar dat is meer een Documentaire film over de Battle of Axanar met acteurs met een goede staat van dienst.Jorgen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:20:
@Lanithro Dan wil ik je toch aanraden om Prelude to Axanar te gaan bekijken. Dit is echt kwalitatief goede fan-televesie. Ik denk dat je positief verrast zult zijn.
Een aantal populaire series die toch gecanceled zijn, terwijl het toch allemaal leuke series waren:Lanithro schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:09:
Zoals je zelf al aangeeft, het gaat om het geld.
- Firefly
- V (2009)
- Farscape
- Terminator: The Sarar Connor Chronicles
- 2 Broke Girls (<- alhoewel de meningen over deze serie heel sterk uitéénlopen)
- Mike & Molly
- Star Trek Enterprise
De eerdere versies keek ik ook niet. Ik was hooguit nieuwsgierig naar hun visuals.Lanithro schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:09:
Die fan based dingen kijk ik nooit. Het acteerwerk is vaak zo tenenkrommend slecht dat ik me kapot erger.
Maar je kunt niet ontkennen dat Star Trek: Prelude to Anaxar tenenkrommend is.
Het is zelfs, voor een fan based project zo professioneel opgezet dat de eigenaren van Star Trek het niet toestaan dat het gemaakt wordt en dat, als het goed is, nog steeds een rechtszaak over deze kwestie loopt.
[ Voor 41% gewijzigd door Snowwie op 03-08-2017 01:51 ]
Het is niet omdat het een leuke serie is dat het daarom niet kan worden. En niet iedereen vindt dezelfde series leuk dus wat Lanithro klopt meestal, wat telt zijn de kijkcijfers en de productiekosten. Zo heb ik bijvoorbeeld geen goed oog op The Expanse terwijl het ondanks enkele gebreken echt wel een leuke serie is. Voor mij dan tochSnowwie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:07:
[...]
Een aantal populaire series die toch gecanceled zijn, terwijl het toch allemaal leuke series waren:
- Firefly
- V (2009)
- Farscape
- 2 Broke Girls (<- alhoewel de meningen over deze serie heel sterk uitéénlopen)
- Mike & Molly
- Star Trek Enteprise
Ik ken niet alle series die je opnoemt maar sommige hadden toch redelijk wat seizoenen? Het kan ook niet eeuwig blijven duren
[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 03-08-2017 01:21 ]
Ik heb laatst bij een vriend hier het bordspel van gespeeld. Het was zeer vermakelijk, de tv-serie kon ik me nietSnowwie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:07:
[...]
Een aantal populaire series die toch gecanceled zijn, terwijl het toch allemaal leuke series waren:
- Firefly
herinneren, dat is gewoon te lang geleden. Waar je op het internet ook kijkt, in bijna alle lijsten van ¨gecancelde tv-series¨ en ¨WAAROM ?!?!¨ staat deze vaak op de eerste plaats. Inmiddels staat hij hier op de NAS, maar we gaan eerst Turn:Washingtons Spies afmaken.
- Firefly is gecanceld vanwege het feit dat de aflevering niet in juiste volgorde werd uitgezonden waardoor niemand er wat van snapte en afgehaakt was (er is wel een afsluitende film gemaakt)Snowwie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:07:
[...]
- Firefly
- V (2009)
- Farscape
- Mike & Molly
- Star Trek Enterprise
[...]
- V was inderdaad een goede serie maar de kijkcijfers vielen tegen dus weg er mee.
- Farscape kon ik nooit echt goed in komen maar ook daar vielen de kijkcijfers tegen.
- Terminator was inderdaad een goede serie maar ook daar gingen de kijkcijfers drastisch achteruit. Iets wat ik wel begrijp.
Welke ik mis in dit rijtje is Stargate Atlantis en Stargate Universe. En waarbij Atlantis in mijn ogen onterecht is gecanceld.
Axanar is een uitzondering op de regel. Andere grotere fan based films heb ik getracht te kijken maar na twee scenes ben ik al gestopt.De eerdere versies keek ik ook niet. Ik was hooguit nieuwsgierig naar hun visuals.
Maar je kunt niet ontkennen dat Star Trek: Prelude to Anaxar tenenkrommend is.
Het is zelfs, voor een fan based project zo professioneel opgezet dat de eigenaren van Star Trek het niet toestaan dat het gemaakt wordt en dat, als het goed is, nog steeds een rechtszaak over deze kwestie loopt.
[video]
Firefly hebben ze inderdaad helemaal verkloot door oa de volgorde te verprutsen. Maar schijnbaar ook door uitzendtijden te veranderen en bijna geen marketing aan te besteden. Erg jammer want de film gaf wel aan dat de serie veel potentie had. Nu is het even snel afgerond.
Wat Sci-Fi gewoon lastig maakt voor studio's is dat het vaak al snel dure producties worden door alle CGI. En dan heb je minstens een deel van het "mainstream volk" nodig zodat de opbrengsten navenant zijn. Dat is ook de enige reden dat GoT op dezelfde voet kan doorgaan als Fantasy/middeleeuwen serie. Maar daar zie je ook meteen aan de reacties en scores dat het mainstream volk vooral actie wil zien. Dat terwijl GoT juist zijn kracht put uit dialogen en relaties. In de boeken worden de meeste veldslagen niet eens verteld maar enkel de uitslag besproken.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
The Summer curseLanithro schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:08:
- Terminator was inderdaad een goede serie maar ook daar gingen de kijkcijfers drastisch achteruit. Iets wat ik wel begrijp.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waarom wist ik hier niets van?MrFl0ppY schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:41:
Stargate Atlantis heeft het prima 5 seizoenen vol gehouden. En dat vond ik best knap gezien het concept van Atlantis hetzelfde was als SG-1. Universe was gewoon ondermaats, te weinig bodem om een goede serie op te bouwen (er komt overigens een nieuwe Stargate (Origins)).
Erg enthousiast kan ik hier niet van worden trouwens:
Each episode of Origins will run 10 minutes in length, with the first season of 10 episodes available exclusively on a new website called Stargate Command.
SG:U was inderdaad niet zo goed als de eerste twee series, maar net als V stopten ze toen het spannend werd.
Jups klopt. SciFi producties zijn duur. Maar ik denk door slim produceren het een stuk goedkoper kan.Wat Sci-Fi gewoon lastig maakt voor studio's is dat het vaak al snel dure producties worden door alle CGI. En dan heb je minstens een deel van het "mainstream volk" nodig zodat de opbrengsten navenant zijn. Dat is ook de enige reden dat GoT op dezelfde voet kan doorgaan als Fantasy/middeleeuwen serie. Maar daar zie je ook meteen aan de reacties en scores dat het mainstream volk vooral actie wil zien. Dat terwijl GoT juist zijn kracht put uit dialogen en relaties. In de boeken worden de meeste veldslagen niet eens verteld maar enkel de uitslag besproken.
Is dit nog altijd het geval? Ik had gedacht dat ze de CGI blockbuster kwaliteit van 10 jaar geleden nu met de vingers in de neus kunnen produceren voor series. In elk geval lijken me op locatie filmen (Sens8), grote set pieces en kostuums (GoT vermoed ik? Of Westworld, Deadwood...) een pak duurder dan ergens in een studio met niets anders dan een blauw scherm[b]Lanithro schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:17:Jups klopt. SciFi producties zijn duur. Maar ik denk door slim produceren het een stuk goedkoper kan.
[ Voor 4% gewijzigd door ilm op 03-08-2017 14:29 ]
En dat is zo bull shit, Star Trek TNG en ook deels DS9 en Voyager werkten allemaal met miniaturen. Toegegeven, je kunt met miniaturen minder complexe manoeuvres maken. Maar hoe vaak is dit nu echt nodig in Star Trek? En al helemaal bij DS9 met een vast station. Maar zelfs die tijd gingen ze Babylon 5 nog renderen. Nou zeg ik je het; Kijk naar een goeie plaat van Deep Space 9 en naar Babylon 5, en wat ziet er dan beter uit?MrFl0ppY schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:41:
Wat Sci-Fi gewoon lastig maakt voor studio's is dat het vaak al snel dure producties worden door alle CGI.
Persoonlijk vond ik de miniaturen er veel mooier uitzien dan het CGI spul: Even twee vergelijkbare scenario's waarbij de 1e video een miniatuur versie is en het tweede een CGI, en beide doen ze hetzelfde, neerstorten op een planeet:
Hou ook rekening met het productiejaar.
Neemt niet weg dat de crash van Voyager er niet gelikt uitziet, maar de manier waarop het schip neerstort en op het ijs 'stuitert' en overkomt als een solide object gaat er bij mij niet in. Dat schip had bij inslag direct in miljoen stukken moeten slaan. Enterprise D komt onder een veel lagere hoek naar beneden, maar hier zie je ook nog het effect van de inslag op de bemanning.
Het komt er op neer dat men 'vroeger' een TNG aflevering kon maken voor minder dan een miljoen. Sommige TNG afleveringen waren zo briljant opgezet zonder ook gebruik te maken van dure visuals of explosies. Tegenwoordig, nu alles zo gehyped is, en alles overdreven gedaan moet worden, het moet allemaal duurder, groter, drukker, sneller, bloter.......tja, dan rijzen de kosten ook de pan uit. Als je dan niet een x aantal kijkers haalt trek je de stekker er al voortijdig uit.
Star Trek TNG, DS9 en Voyager waren op dat vlak veel relaxter. Zelfs de "oorlog" in DS9 tegen de Dominion was eentje die nog 'relaxt' overkwam. In Enterprise werd de confrontatie met de Xindi al wat drukker.
[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 21-09-2017 02:08 ]
Ondanks z'n zwakheden in het begin heeft Star Trek Enterprise zich uiteindelijk prima hersteld, maar toen was het helaas al te laat. De grap is dat de reden waarom de serie zich herstelde juist kwam omdat ze de veranderingen die ze wilden doorvoeren in het begin om het juist minder op Star Trek te laten lijken hebben losgelaten. Maar uiteindelijk heeft denk ik het principe van een prequel ook niet echt meegeholpen bij de populariteit en dat zal bij Star Trek Discovery niets anders zijn ben ik bang.Lagune schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:14:
seizoen 3 + 4 waren erg vermakelijk, pas weer op netflix gekeken
1 verhaal, goede storyline
Ik ben een groot fan van Farscape, maar het probleem van Farscape was dat de serie verbonden was aan SciFi (tegenwoordig SyFy), je bereikt gewoon minder mensen met op z'n zender dan als je primetime wordt uitgezonden op een groot station. Ik kan het alsnog aanraden het doorstaat de tand des tijds nog steeds prima. Farscape heeft alle ingrediënten van een kwalitatief goede serie: een lange consistente story arc over meerdere seizoenen, kwalitatief goede verhaallijnen, goede acteurs en in interessant universum. De verbondenheid van de serie met de studio van Jim Henson heeft eigenlijk alleen maar positief uitgepakt, juist in een tijdperk waarin CGI nog niet echt goed was.Lanithro schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:08:
- Farscape kon ik nooit echt goed in komen maar ook daar vielen de kijkcijfers tegen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Serieus, geef die serie nogmaals een kans, neem de tijd, een zak chips, zet je telefoon uit, zet tweakers uit, zet je vriendin buiten de deur en laat de kanarie rondjes rondom het huis vliegen, maar probeer Farscape gewoon. Laat ik een kleine spoilertje geven "de vijandelijke vrouwelijke personage (iets met black) wordt later heel interessant in de serie". Meer zeg ik niet. Gewoon lekker gaan kijken, zonder verwachtingen oid.Lanithro schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:08:
Wel jammer dat men enkel zich baseert op kijkcijfers. Neem TOS, die had belabberde kijkcijfers, maar uiteindelijk heeft die serie het in syndication alsnog goed gedaan. Dit had bij Terminator The Sarah Connor Chronicles ook goed gekund.- Terminator was inderdaad een goede serie maar ook daar gingen de kijkcijfers drastisch achteruit. Iets wat ik wel begrijp.
Ik vond Stargate Atlantis een steengoede serie, maar nooit echt stilgestaan bij z'n einde. Ik dacht eigenlijk toen ze Atlantis bij de Aarde kregen dat de serie klaar was. Maar als het zo bekijkt had die serie ook nog wel even mogen doorgaan.Welke ik mis in dit rijtje is Stargate Atlantis en Stargate Universe. En waarbij Atlantis in mijn ogen onterecht is gecanceld.
Stargate Universe was 10x prut.
Star Trek Renegades vond ik zeker niet slecht.Axanar is een uitzondering op de regel. Andere grotere fan based films heb ik getracht te kijken maar na twee scenes ben ik al gestopt.
en voor de meer parodie versie is Star Wreck in the Pirkinning een leuke film, met veel visuals.
Misschien als ik wat meer tijd heb.Snowwie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 01:32:
[...]
Serieus, geef die serie nogmaals een kans, neem de tijd, een zak chips, zet je telefoon uit, zet tweakers uit, zet je vriendin buiten de deur en laat de kanarie rondjes rondom het huis vliegen, maar probeer Farscape gewoon. Laat ik een kleine spoilertje geven "de vijandelijke vrouwelijke personage (iets met black) wordt later heel interessant in de serie". Meer zeg ik niet. Gewoon lekker gaan kijken, zonder verwachtingen oid.
Tegenvallende kijkcijfers betekend tegenvallende inkomsten. Hoe meer kijkcijfers, hoe meer geld ze kunnen vragen voor reclames. It's all about the money.[...]
Wel jammer dat men enkel zich baseert op kijkcijfers. Neem TOS, die had belabberde kijkcijfers, maar uiteindelijk heeft die serie het in syndication alsnog goed gedaan. Dit had bij Terminator The Sarah Connor Chronicles ook goed gekund.
Er zou sprake zijn van één of twee afsluitende film voor Atlantis maar die is er helaas nooit gekomen. Maar die serie had nog wel een seizoen of twee door kunnen gaan.[...]
Ik vond Stargate Atlantis een steengoede serie, maar nooit echt stilgestaan bij z'n einde. Ik dacht eigenlijk toen ze Atlantis bij de Aarde kregen dat de serie klaar was. Maar als het zo bekijkt had die serie ook nog wel even mogen doorgaan.
Stargate Universe was 10x prut.
Ik heb Renegades geprobeerd, maar alleen al de tweede scene op die vuurplaneet was al tenenkrommend.[...]
Star Trek Renegades vond ik zeker niet slecht.
en voor de meer parodie versie is Star Wreck in the Pirkinning een leuke film, met veel visuals.
echt jammer dat het toen was gecanceled, gelukkig wel het verhaal afgemaakt met de film
oh man, nu moet ik het weer kijken ;-)
[ Voor 25% gewijzigd door Lagune op 04-08-2017 11:15 ]
Claudia Black
Hij staat inmiddels hier weer op de server, dus misschien toch een keer gaan kijken.
24 september in Amerika
25 september in Nederland
http://www.netflix-nederl...netflix-eindelijk-bekend/
Het enige wat ik me afvraag is of Star Trek Discovery ook in 4K wordt uitgezonden via Netflix. Die informatie vindt ik nergens terug.
Trailer en aankondiging nu op Netflix. Voor 't geval dat je 't gemist heb (het is ook vrij stil hier).
Hier de YouTube versie:
YouTube: Star Trek: Discovery | Official Trailer [HD] | Netflix
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Gister toevallig de eerste 2 afleveringen gekeken, was op zich niet onaardig.D-Three schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:48:
Die trailer hebben we toch reeds gezien?![]()
Zijn die "andere" schepen in de trailer trouwens Klingon? Als dat zo is dan hebben ze niet alleen het uiterlijk van de Klingon op de schop gedaan... Een beetje jammer van de extreme stijlbreuk maar ik ga toch kijken. Al doet The Orville me meer aan Star Trek denken
[video]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Episode 1: "The Vulcan Hello"
Episode 2: "Battle at the Binary Stars"
Episode 3: "Context is for Kings"
Episode 4: "The Butcher's Knife Cares Not for the Lamb's Cry"
[ Voor 37% gewijzigd door Gaitman op 20-09-2017 22:06 ]

Zin in

Smiling as the shit comes down...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik vond het ook niet onaardig, maar helaas ook niet meer dan dat...prutser001 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:56:
[...]
Gister toevallig de eerste 2 afleveringen gekeken, was op zich niet onaardig.
Had er zelf in elk geval iets meer van verwacht. Schat dat The Orville, tenzij ze snel beter gaan worden, niet heel lang mee zal draaien.
@ Star Trek, heb daar wel zin in
Hoop dat het een waardige opvolger zal worden en niet een slap aftreksel dat na 1-3 seizoenen uit ellende een stille dood krijgt.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Gezien het nog niet beschikbaar is op Netflix zal ik nog niet spoileren, maar erg interessante manier waarop ze deze pilot gedaan hebben, ik ben zeer benieuwd hoe de rest van het seizoen verder gaat.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De eerste aflevering miste actie. Iets teveel uitleg voor mijn gevoelVeefje schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:27:
Ik vond de eerste aflevering niet echt goed. De tweede aflevering vond ik zelf al stukken beter.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De humor is opgeschroefd itt andere series. Het is zeker grappiger dan die eeuwig knorrige kapitein Archer van Star Trek Enterprise. De rest voelt erg vertrouwd aan. Enkel zijn die communicators en tricorders wel erg retro anno 2017, maar het klopt wel in die realiteit.
[ Voor 3% gewijzigd door algalid op 25-09-2017 13:46 ]
Inderdaad, precies dat. Veel te veel uitleg.wontcachme schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:28:
[...]
De eerste aflevering miste actie. Iets teveel uitleg voor mijn gevoel
Ik vind dat ook en er is nog heel dat gedoe met het Augment virus om de TOS discrepantie uit te leggen, schept enkel verwarring. Hun pakken zien er ook uit alsof ze van de Jem'hadar komen, maar dat zal minder mensen storen dan hun uiterlijk.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:48:
Beetje jammer dat de Klingons wederom er anders uitzien...
Waar kijk je Netflix op ? Ik las dat op een ATV4 (die nieuwe) het gewoon HD is, op een Samsung smart TV weer wel in 4k. Netflix maakt er weer een potje van, maar misschien dat Samsung exclusiviteit heeft op 4k ?algalid schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:45:
De afleveringen 1 en 2 staan ondertussen op Netflix. Hij staat bij mij gemarkeerd als HDR 5.1 dus hij is zeker in 4K.
De humor is opgeschroefd itt andere series. Het is zeker grappiger dan die eeuwig knorrige kapitein Archer van Star Trek Enterprise. De rest voelt erg vertrouwd aan. Enkel zijn die communicators en tricorders wel erg retro anno 2017, maar het klopt wel in die realiteit.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nice!!D-Three schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:48:
Die trailer hebben we toch reeds gezien?![]()
Zijn die "andere" schepen in de trailer trouwens Klingon? Als dat zo is dan hebben ze niet alleen het uiterlijk van de Klingon op de schop gedaan... Een beetje jammer van de extreme stijlbreuk maar ik ga toch kijken. Al doet The Orville me meer aan Star Trek denken
[video]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik kijk op de KS-reeks van 2016 die gewone HDR10 ondersteunt. Buiten een icoon op mijn TV vind ik helaas geen verdere info online. Met de info-knop zie ik dat het helaas 1080P is, een van de weinige series die HDR combineert met gewone HD. Normaal impliceert HDR ook UHD, excuses voor de verwarring.loekf2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:31:
Waar kijk je Netflix op ? Ik las dat op een ATV4 (die nieuwe) het gewoon HD is, op een Samsung smart TV weer wel in 4k. Netflix maakt er weer een potje van, maar misschien dat Samsung exclusiviteit heeft op 4k ?
Op een Poolse site staat wel HDR/Dolby Vision vermeld (zonder resolutie):
https://www.nflix.pl/prem...etflix-polska-25-09-2017/
Effe wennen ja, maar omdat dit voor m'n zoon (11) de eerste Star Trek serie is die hij gaat kijken, zal het voor hem - en de rest van the next generation (blinkVerwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:48:
Beetje jammer dat de Klingons wederom er anders uitzien...
[ Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 25-09-2017 14:38 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Vind het uiterlijk van de Klingons raar. Ze zouden er inderdaad uit moeten zien zoals de Klingons in TOS, en al is het nu niet zo, waarom zijn ze allemaal kaal?
Mja misschien komt hier nog uitleg over.
De uitspraak van de Klingons vind ik ook vrij slecht vergeleken met het Klingon van de andere series, slechte articulatie . Maar ik neem aan dat dit komt doordat bijna hun hele gezicht bedekt is met siliconen.
Vind het ook raar dat we de gebruikelijke 3 kleuren niet terug zien in de uniformeren. Aangezien dit iets is wat in elke serie aanwezig is geweest.
Enkele rare keuzes vind ik het design van de brug. Veel grote felle schermen, vind het een beetje storend alsof JJ Abrams bezig is geweest.
Dat er 3 of 4 nieuwe alien rassen op de brug zijn vind ik best veel, trekt toch de aandacht weg. Ik had het beperkt tot 2.
De grote verschillen zijn denk ik het resultaat van producers die allemaal hun eigen stempel willen drukken.
Verwijderd
Vond het ook wat storend, maar verderop in de reeks was het al snel beter gelukkig.Deadsy schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:41:
...
De uitspraak van de Klingons vind ik ook vrij slecht vergeleken met het Klingon van de andere series, slechte articulatie . Maar ik neem aan dat dit komt doordat bijna hun hele gezicht bedekt is met siliconen.
Verder is het wel een mix van oud en nieuw, de geluidjes waren orgineel maar de technieken zag je niet zo bij TOS.
Wel erg genoten hoor
Aangezien het toch wel belangrijk is had ik de acteurs toch wat meer laten oefenen zodat het direct goed zit.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:46:
[...]
Vond het ook wat storend, maar verderop in de reeks was het al snel beter gelukkig.
Verder is het wel een mix van oud en nieuw, de geluidjes waren orgineel maar de technieken zag je niet zo bij TOS.
Wel erg genoten hoor
Qua besturing enzo is alles touch, had zelf een paar echte knoppen enzo erbij gegooid.
Maar hoop dat de volgende afleveringen wat minder donker met fel licht van de displays zal zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 25-09-2017 16:27 ]
Dat het zich niet na VOY afspeelt, stoort me niet. Dat de Klingons er anders uitzien, stoort me niet. Dat het acteren misschien niet het beste was, stoort me ook niet.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
- Lensflares
- Blauwe licht op de bridge / turbolift en waar dan ook. (mis warme kleuren, maar goed dit schip is ook geen galaxy class star ship)
- Phasers in short bursts.. beetje te veel piew piew gehalte
- Uiterlijk Klingons.. Tsja
- Taal van de Klingons klinkt niet echt als Klingon, had veel weg van een Hebreeuwse taal..
Voor de rest ben ik wel blij dat er weer een Star Trek serie is en ik kijk uit naar de volgende ep!
De Captain kan mij niet bekoren. Straalt niet de charme uit die de andere captains hadden in vorige series. Meer een persoonlijke mening. Verder wel genoten van de 2 afleveringen. Ben benieuwd hoe de serie zich verder zal gaan ontwikkelen.
Ja, dat zat er wel aan te komen. Een iconische serie als deze heeft zoveel fans, dat je er vergif op kon innemen dat er ook genoeg fans zouden zijn die er negatief over zouden zijn. Onvermijdelijk.mystie schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:48:
Ik heb alle Star Trek series gezien. Veel negatieve reacties op IMDB. Ben de nieuwe serie zonder vooroordelen gaan kijken.
Er is trouwens ook een After Trek aflevering. Zoiets als The Talking Dead zeker, waar ze de aflevering met publiek bespreken.
[ Voor 12% gewijzigd door Veefje op 25-09-2017 18:54 ]
Als je daar vanuit gaat kan het alleen maar mee vallen toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Dat gebliep van TOS kan ik niet tegen, hopeloos ouderwets klinkend, bij gebrek aan beter toentertijd denk ik dan maar. Gelukkig werd het niet al teveel gebruikt.
Van goed naar slecht. TNG/DS9 - VOY - ENT (TOS nooit helemaal gekeken). De films van JJ Abrams zullen we het maar niet over hebben, waardeloos.
Even hield ik mijn hart vast met al die lensflares, maar zo heel erg storend is het tot nu toe niet.
Het liefste had ik, net als velen, een periode na DS9/VOY gehad maar hoe dit is opgezet ben ik ook tevreden. Een verfrissende kijk dat best goed is uitgewerkt. Naar mijn idee als men in (misschien TOS periode) maar zeker TNG het budget hadden dan zouden ze de Klingons ook zo neerzetten. Een (veel meer) dreigende uiterlijk dat enorm cultuur gedreven is. Tuurlijk, qua verhaal was dat in TNG/DS9 ook wel duidelijk maar visueel niet echt (zowel kostuum als decoratie). Al vraag ik mij af hoe goed dat voor de huid is al die heftige makeup op langdurige termijn, schijnt dat Michael Dorn (Worf) ook een soort huidprobleem heeft ontwikkeld daardoor.
Het is ook enorm moeilijk met zoveel franchise geschiedenis iets te maken waar iedereen tevreden is. Lijkt mij als acteur/mens zijnde ook een erg moeilijke keus met veel druk (maar ze zullen wel extra training krijgen door vooral niet het internet op te gaan om ervaringen te lezen
Trouwens de intro moest ik bij start denken aan gaat een soort TNG theme worden, paar seconden later moest ik aan Fringe denken (beeld en geluid). Ook qua visualisatie een beetje aan James Bond. En aan het eind weer aan TNG qua geluid.
Qua verhaal denk ik dat het meer een space opera ala DS9 gaat worden. Ik vond DS9 1 van de betere series dus helemaal niet erg maar ik weet het nog niet wat dat met de kijkcijfers gaat doen. Zeker de jongere kijkers. Ikzelf maar je leest het ook van anderen zijn DS9 pas op latere leeftijd gaan waarderen.
Ow ja, waar zijn de rokjes/jurkjes?
Ik denk dat andere Star Trek features ook naar de prullenmand zijn verwezen: alien of the week, dubbelepisodes over General Order 1 (no interference) buiten een vlugge vermelding in het begin en de "holodeck afleveringen" waar ze cowboy, baseball, Sherlock spelen. Gelukkig zijn er geen holodecks (voor mij), maar die afleveringen hadden ook hun fans.
Ik verwacht me wel aan time travel paradoxes, die komen altijd terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe dan ook blij met een nieuwe SF serie.
Enige dat me wat tegenstond was het gemompel van de Klingons, maar wellicht is dat een kwestie van wennen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
[ Voor 18% gewijzigd door oldsmelly op 25-09-2017 22:44 ]
MuziekLiefhebbert
De serie is in ieder geval beter dan jouw spellingoldsmelly schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:21:
Kolerre wat tenenkrommend slecht is dit zeg. Sarek de vader van spock die 1 of andere nepspock introduceert. Klignons die zo freaking langzaam praten dat het erg irritant is en waarom zien.ze er uit .? En dan de graphics zo nep.als maar kan .En dan het acteren dat kan een.gemiddelde schooloptreden beter . Nee veruit de.slechste star trek tot nu toe .

Ik ben tot nu toe best enthousiast eigenlijk. Qua uiterlijk van de serie niks te klagen (mag ook wel met een budget van 8 miljoen per aflevering).
Een hoop referneties naar de series van weleer (een deur bijvoorbeeld met een TOS sample).
De Klingons zijn wennen. Qua uiterlijk meer dan de spraak. Die spraak ging in de oude series ook vaak met horten en stoten, en was nooit erg mooi om naar te luisteren. Maar dat was ook de bedoeling lijkt mij.
Jammer dat die Klingons vervolgens wel bijna accentloos Engels spreken....
Dat tyfus tegenlicht viel aflevering twee wel mee. Dan blijft als enige irritatie over dat de Klingons houterige Uruk-Hai zijn met een spraakgebrek en een pakje van de Action. Maar daar wen ik vast aan.
Toffe is wel dat ze wat rauwer zijn en er genoeg tempo in zit, relatief gezien. Ze moeten alleen wel die star wars blasters vervangen door phasers en disruptors.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
*knip* ad hominem
[ Voor 54% gewijzigd door Mx. Alba op 26-09-2017 10:08 ]
MuziekLiefhebbert
De Klingons mogen van mij wel wat vloeiender en vlotter spreken. Ik vroeg me ook af hoe het kan dat een soort zulke geavanceerde schepen kan maken en er zo'n primitieve ideologie op nahouden.
Wel vond ik de intro leuk en kunstig, maar heeft voor mij niet het respectabele zakelijke gevoel als van TNG en VOY.
Gadgets FTW!
Het heeft meer met je interpunctie te maken. Een leesteken komt direct na een letter, dus zonder spatie. En na het leesteken komt wel een spatie.oldsmelly schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:46:
Waf heeft mijn spelling er mee te maken ?
Gadgets FTW!
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie