Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 06:33
Tja dat is ook wel erg noemenswaardig natuurlijk
Maar goed we dwalen af.

Je kan er voor kiezen om het eens totaal anders te doen en dat is prima maar gebruik dan niet iconische zaken als klignons en sarek en een nep spock uit de originele serie dat maakt het erg ongeloofwaardig. Ik begrijp best dat we de serie een kans moeten geven maar.voor mij zijn deze zaken erg bepalend en doen echt mega afbreuk aan de franchise

[ Voor 98% gewijzigd door oldsmelly op 25-09-2017 23:05 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
Nyarlathotep schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:43:
Jammer dat die Klingons vervolgens wel bijna accentloos Engels spreken....
Universal Translator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De link met de huidige tijdsgeest van het verhaal van de Klingons is duidelijk geënt op het huidige debat qua identiteit verschillen en globalisering, dat is op zich prima, maar ik weet niet of het zo'n goed idee is om de Klingons in retroperspectief een xenofoob/identitair ras te maken als primaire motivator tegen de Federation.

Laat ik me direct maar uitspreken over het meest negatieve punt wat mij betreft, ik zie absoluut geen enkele valide reden om weer aan het uiterlijk van de Klingons te sleutelen. Het is zonde en onnodig.

Voor de rest ben ik positief verrast, hoewel ik een prequel nog steeds geen goed idee vind. De intro van de serie is inderdaad niet echt pakkend, maar die van Enterprise was imho erger :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
wontcachme schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:28:
[...]

De eerste aflevering miste actie. Iets teveel uitleg voor mijn gevoel
En ik die dacht dat de eerste kritiek het omgekeerde ging zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:22
De theme vond ik een beetje klinken zoals dat van Fringe, hij is leuk opgebouwd. Ik ga er wel niet elke keer naar kijken. Enterprise had idd de slechtste theme en de visuals van de 20e eeuw op een sci-fi show zaten als een tang op een varken.

Het verbaast me niets dat de serie een reflectie is van de huidige maatschappij "Make the Klingon great again", het is fashionable. Ze geven het zelf took oe in een Salon interview:
The co-executive producer of the new series “Star Trek: Discovery” has told Rolling Stone that President Donald Trump’s 2016 presidential campaign was “front and center in our minds” as they developed it — so much so that the rallying cry of the show’s villains is specifically patterned after the Trumpster credo “Make America Great Again”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Laatst online: 21:39

Orac

Ik mis je papa.

mystie schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:48:
<knip>

De Captain kan mij niet bekoren. Straalt niet de charme uit die de andere captains hadden in vorige series. Meer een persoonlijke mening. Verder wel genoten van de 2 afleveringen. Ben benieuwd hoe de serie zich verder zal gaan ontwikkelen.
Ik vind het wel een mooie vrouw eigenlijk. Captain Janeway vond ik juist niet charmant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat een enorm wisselende commentaren zeg. Het lijkt TWD wel.
Van mij had het zich ook na DS9 en VOY mogen afspelen en hadden de Klingons meer zoals in de andere series mogen zijn. Ik begreep echter dat daar een plausibele verklaring voor komt. Dat gezegd hebbende, vond ik het er mooi uitzien; over het algemeen spannend en zeer interessant. Ik heb dus met veel plezier gekeken en vind het jammer dat het niet in 1 keer beschikbaar wordt gemaakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Alle schepen hadden zowat dezelfde kleur, zowel de Federatie als de Klingons. Allemaal bruinig.

Lastig uit elkaar te houden tijdens de 1e grote battles,

In de ouderwetse Startrek waren Federatie schepen gewoon grijs en Klingon schepen groen.
En het taalgebruik van de Klingons, alsof de acteur maar wat op bulkt zonder erg echt emotie in te stoppen.\

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Jorgen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:56:
...
Niet zo vreemd, gezien het hoofdpersonage :z O-)

Vind deze serie prima te kijken, ben momenteel ook weer bezig met Enterprise, wat nu wel ineens erg gedateerd aanvoelt bij het zien van deze moderne serie.

Wat wel geniaal is; de keuze voor Klingon ondertiteling op Netflix :o _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:06

jdh009

FP ProMod
In eerste opzicht vind ik het een prima start van een nieuwe serie, al word ik er tot nu toe nog niet echt ingezogen zoals ik bij andere hit series had na twee afleveringen. Dat de Klingons een ander uiterlijk hebben gekregen vindt ik niet zo erg, vond de make-up/aliens van eerdere series altijd te veel op mensen lijken, daar hebben ze met het nieuwe uiterlijk toch net iets buitenaardser van gemaakt. Waarom ze voor deze intro gekozen hebben snap ik echt niet, zowel het beeld als het laat op gang komende openingstrack vond ik niets. Deze heb ik dan ook in aflevering twee overgeslagen.

Al met al geef ik de serie tot nu toe een voorzichtige 7. Ruim voldoende maar nog geen hit serie.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat betreft de Klingons... Het is niet alsof ze niet eerder een "update" hebben gehad. In TNG zagen de Klingons er heel anders uit dan in TNG. En ook van TNG naar DS9 zijn er wat kleinere veranderingen geweest.

Maar het taalgebruik van die Klingons is gewoon slecht. Het klinkt niet vloeiend. Lettergreep voor lettergreep alles blaffen zonder emotie. Ik vraag me af of de acteurs de taal wel echt geleerd hebben of het gewoon fonetisch oplezen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Jorgen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:56:
Hoort er een beetje bij, toch. Ook hier zul je mensen kritiek zien leveren en sommigen vervolgens in de verdediging schieten alsof je ze persoonlijk aanvalt. Met argumenten als ‘kijk dan niet als je het niets vindt’ die gebezigd worden. Vergetende dat het een forum is en leden dus zullen aangeven hoe zij een serie ervaren én dat je kritiek gewoon naast je kunt neerleggen. Vind ik altijd apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gaius schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
Maar waarom zou je geen vrouwelijke captain doen en/of homo-karakter toevoegen aan Star Trek? Alleen omdat het PC zou zijn om het wel te doen? Als de schrijvers en casting hun werk goed doen maakt het geen reet uit of de captain een mannetje of vrouwtje wordt. Datzelfde geldt m.i. voor het toevoegen van een homo-karakter.
Misschien dan vanuit mijn White Privileged positie ....
Ze zijn toch wel héél dicht in de buurt hiermee, om het grote deel van de groepen te vriend te houden
Vrouwelijke Captain - check
'Sterke' gekleurde vrouwen - check
Ze is alleen (nog) niet lesbisch, maar een vrouw die "Michael" heet ... aardig genderneutraal / overschrijdend, zó toekomstgericht ;)

Ik blijf zeker volgen, ik hoop alleen dat de acteurs zich wat beter 'inleven' in hun rol, veel te vaak leek het echt een opdreun-verhaaltje, en niet alleen bij de Klingon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Vannacht mailtje van Amazon gekregen, mn st:discovery e-book staat voor me klaar. Lekker lezen tot de volgende aflevering dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Ben toch positief verrast over de eerste twee afleveringen :) erg vermakelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:52
Serieus?! Geen JJ fans hier? Wat is er mis met die Star Trek films?
Ik vindt ze prima geslaagd. Net als deze nieuwe serie. Ja, ok de Klingons hadden haar, maar dit schip wat steeds in beeld was had wel de buitenbeentjes van de Klingons aan boord. Dan zou je ook kunnen beginnen over de bobbels op hun hoofd, die zijn ook anders. Net als hun neuzen, etc.
Ik bedoel maar... Het zal een soort evolutie zijn.

De flares is ook niets mis mee. En zo vaak zat het er ook niet in. Het geeft meer het gevoel van dat de camera echt in het schip stond te filmen. O, en de kleur van het schip klopt ook niet. Alle andere schepen waren grijs.
Wat me dan wel weer opviel is dat het wel erg donker was aan boord en dan de transporterroom er een beetje jaren 60 uit zag.

Ik ben ook geen die-hard trekkie. Sterker nog ik ben ook even kwijt waar ik deze serie moet plaatsen in de Star Trek tijdlijn. Voor, of na Voyager og TNG of ??

Ik zie nog wel waar het heen gaat met deze serie. Ik heb genoten in ieder geval en het heeft mij overgehaald tot een Netflix abbo. :) ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

FreshMaker schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:46:
[...]
Ze zijn toch wel héél dicht in de buurt hiermee, om het grote deel van de groepen te vriend te houden
Vrouwelijke Captain - check
Die is exit. De volgende (en voor zover we weten definitieve) kapitein is een blanke man.
'Sterke' gekleurde vrouwen - check
Alleen Cmdr. Burnham dus nog.
Ze is alleen (nog) niet lesbisch, maar een vrouw die "Michael" heet ... aardig genderneutraal / overschrijdend, zó toekomstgericht ;)
Vrouwelijke personages namen geven die voornamelijk met mannen worden geassocieerd is een specifiek trekje van Bryan Fuller, de oorspronkelijke showrunner.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik ben ook nog erg positief na de eerste 2 afleveringen. Enkel de "nieuwe" Klingons moeten nog wennen. Maar ik vind het eigenlijk een stuk beter dan dat ik het verwacht had. Ik heb er in ieder geval een beter gevoel bij dan toen bij Enterprise of DS9 (ja ik vond die op het begin eigenlijk echt niet goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 02:02:
Alle schepen hadden zowat dezelfde kleur, zowel de Federatie als de Klingons. Allemaal bruinig.

Lastig uit elkaar te houden tijdens de 1e grote battles,

In de ouderwetse Startrek waren Federatie schepen gewoon grijs en Klingon schepen groen.
En het taalgebruik van de Klingons, alsof de acteur maar wat op bulkt zonder erg echt emotie in te stoppen.\
Ik dacht dat het kwam doordat de schepen vrij dicht bij die zon waren, en daardoor oranje aangelicht werden. Ik twijfel echter of de schepen alleen aan de zon-zijde oranje waren, of dat ze geheel deze kleur hadden.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rimave schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:06:
JJ Abrams kan maar één film maken en afhankelijk van de kostuums noemt ie het Star Trek, Star Wars, of whatever franchise hij nu weer mag uitbreiden met een generieke vlakke zouteloze actiefilm.

Dat gezegd hebbende, wat heeft Abrams met deze serie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 12-09 14:27
Gisterenavond de eerste aflevering bekeken. Was helemaal niet slecht. Een stuk meer Star Trek gevoel dan de laatste films iig. Het acteerwerk was prima voor Star Trek pilot begrippen. De nieuwe Klingons vond ik ook wel aardig gedaan. Dat ze afwijken van het origineel boeit me eerlijk gezegd niet zo heel veel. Ik hoop ook dat ze wat meer diepgang krijgen dan in de originele series. Daar werden ze toch ook wel redelijk eendimensionaal neergezet en duidelijk geïnspireerd op oude aardse beschavingen.

Alleen de first officer Michael begon al naar een kwartier op mijn zenuwen te werken... Wat is dat toch altijd met het verheerlijken van het negeren van bevelen en lekker doen waar je zin in hebt ook al is het absoluut niet verstandig of nodig. En natuurlijk wordt het altijd weer goed gepraat, want ze had gelijk in-the-end. Net of dat iets af doet aan het feit dat ze iedereen in gevaar heeft gebracht.

Vanavond maar eens afl. 2 bekijken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Gisteren de eerste aflevering gezien. Het mag dan Star Trek heten, de eerste aflevering gaf me geen Star Trek gevoel.

En dan nog die Klingons... het andere uiterlijk zal ik nog wel aan kunnen wennen denk ik, maar het taaltje en dan vooral de manier waarop het wordt uitgesproken. Het klinkt erg ingestudeerd en alsof ze moeite hebben het uit te spreken. Bah.

Conclusie eerste aflevering: The Orville voelt meer als Star Trek dan Star Trek: Discovery.

Maar ik zal wel blijven kijken. Het is toch Star Trek ook al heb ik het gevoel (nog) niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 26-09-2017 09:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

prachtig begin, gelijk al een spacebattle, yes! het is wel ff wennen met sascha

de intro theme vindt ik visueel heel mooi maar de muziek minder, ze hadden die gast van westworld & game of thrones intro theme moeten inhuren (Ramin Djawadi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

xoniq schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 02:29:
Niet zo vreemd, gezien het hoofdpersonage :z O-)
Aaah, het is Sasha. Ik zat me al af te vragen waar ik haar van ken :D

Lens flare zuigt. De Klingon acteurs hebben echt nog oefening nodig om wat vloeiender te leren spreken (al is dat misschien wat veel gevraagd: noem eens een andere show waar iedere acteur een niet-bekende taal spreekt? En Klingon is qua vloeiend spreken ook geen Spaans oid.). De intro is te weinig 'Star Trek' (i.t.t. de anderen incl ENT: de beelden met 'de reis van toen naar nu' kon ik juist erg waarderen).

Het uiterlijk: sja. De look is altijd met de tijd mee gegaan.

De Starfleet / UFP uitgangspunten lijken gelijk aan vroegah (niet als eerste schieten, prime directive, etc), de start van deze serie lijkt te zijn de vraag hoe dat zich verhoudt tot een tegenstander die dat anders ziet. Ook niet nieuw trouwens; DS9 speelde daar ook mee.

Verhaal was niet slecht. Vooralsnog ben ik niet ontevreden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik ben positief verrast door beide afleveringen, en had nadat het aftelopen was zin om nog een te kijken, dat is een goed teken voor mij :Y
Uitelijk van de Klingons was ff wennen, maar ben geen die-hard purist dus dat stoort niet zo :P
Het enige wat wel een beetje stoorde was dat de Klingons wel.erg.duidelijk.elk.woord.aan.het.articuleren.waren. Dat klonkt in de andere series toch meer.. nou ja.. als een normale taal die gesproken werd ipv een tourist die naar Japan gaat en 1 week ff snel een cursus gevolgd had :P
Maar dat komt vast wel goed, * BlackEyedAngel wants more

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

F_J_K schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:58:
[...]

De Klingon acteurs hebben echt nog oefening nodig om wat vloeiender te leren spreken (al is dat misschien wat veel gevraagd: noem eens een andere show waar iedere acteur een niet-bekende taal spreekt? En Klingon is qua vloeiend spreken ook geen Spaans oid.
Het probleem is dan ook dat Klingon oorspronkelijk niet als echte taal is ontwikkeld. Men is begonnen met een aantal indrukwekkend klinkende strijdkreten en heeft vervolgens een volledige taal er om heen gebouwd. Dit in combinatie met de gebitsprotheses maakt het niet makkelijk om uit te spreken. In eerdere series werden gesprekken tussen Klingons vaak grotendeels in het Engels uitgevoerd. Vziw waren deze 2 afleveringen de eerste keer dat je Klingons alleen maar Klingon hoorde praten (behalve de paar zinnen die T'kuvma bewust in het Engels uitsprak).

Overigens was er duidelijk verschil te merken tussen de Klingons in hun uitspraak. T'kuvma had de meeste tekst, maar was een van de minste sprekers. Sommige Klingons met minder tekst klonken veel vloeiender. Hopelijk wordt dit met meer oefening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:52
Gaius schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:21:
[...]

JJ Abrams kan maar één film maken en afhankelijk van de kostuums noemt ie het Star Trek, Star Wars, of whatever franchise hij nu weer mag uitbreiden met een generieke vlakke zouteloze actiefilm.

Dat gezegd hebbende, wat heeft Abrams met deze serie te maken?
Niets, maar dat werd door andere tweakers aangehaald.

Ik heb even opgezocht waar ik deze serie moet plaatsen in de Star Trek timeline. Dat verklaart het jaren 60 design van de Transporter room.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

spoiler: title
wel balen dat die USS shenzhou aan barrels wordt geschoten, nu krijgen we die lelijke discovery ;)
Afbeeldingslocatie: http://ncc-1031.com/wp-content/uploads/2017/03/uss-shenzhou-reveal.jpg?x28221

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-1W9w9rI65Ow/V5P043l1xHI/AAAAAAAAqs8/9NoiwKMHAAMWb468y-e_DsIJvVWdHDzRwCKgB/s400/Star%2BTrek%2BDiscovery%2BUSS%2BDiscovery%2BNCC-1031%2Bventral.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:19

ByteDelight

Retro computing is alive!

(jarig!)
Los van mogelijk beperkt acteerwerk, Klingons met een mogelijk spraakgebrek, mogelijk over-bruine CGI, episode 1 die mogelijk meer weg had van .. in ieder geval iets anders, hebben we met volle aandacht naar de spannende start (van de 2 afleveringen - dat moet Netflix gedaan hebben om negatief commentaar op alleen de eerste te voorkomen) gekeken.
Ben erg benieuwd naar de volgende afleveringen.

Ja, het is wennen, maar kijk maar eens terug naar de eerste afleveringen van de klassieke Star Trek, of TNG:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yidUhkXaUmVcWpvS3dr8k6tJ/full.jpg

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Positief verrast en ik heb er zin in.
Enige puntje van kritiek is dat het allemaal zo donker en in de schaduw is. Ik houd van licht en vond de Enterprise bridge in de reboot dan ook geweldig.

Klingons ben ik blij mee, komen veel meer alien over dan Worf en consorten, ook het stukje diepgang bevalt me goed (verzamelen van de doden had ik nog niet eerder gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het oorspronkelijke idee van Discovery was imho nog interessanter:
Bryan Fuller originally envisioned Star Trek: Discovery as an anthology show
In an interview with Entertainment Weekly, former showrunner Bryan Fuller explained that his original pitch for the show was even more ambitious: an anthology that would to do to Star Trek “what American Horror Story [did] for horror.”
According to Fuller, his vision would begin with a prequel series (Discovery is set before Star Trek: The Original Series), and would continue through the eras that followed in Voyager, The Next Generation, Deep Space Nine, and beyond.
The revelation that the show was originally envisioned as an anthology is fascinating, because it’s a format that would allow Fuller and CBS to revisit the franchise’s classic eras and reinterpret them for a new generation of fans.
Elk seizoen zou dus een sprong in de tijd maken naar de volgende Star Trek serie, maar ik kan me voorstellen dat dit zowel qua budget als casting nogal wat uitdagingen met zich mee bracht. Het laat wel zien dat de gehele serie als prequel in principe niet het originele uitgangspunt was, maar ze waarschijnlijk bij het begin zijn blijven steken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

MrFl0ppY schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:41:

Alleen de first officer Michael begon al naar een kwartier op mijn zenuwen te werken... Wat is dat toch altijd met het verheerlijken van het negeren van bevelen en lekker doen waar je zin in hebt ook al is het absoluut niet verstandig of nodig. En natuurlijk wordt het altijd weer goed gepraat, want ze had gelijk in-the-end. Net of dat iets af doet aan het feit dat ze iedereen in gevaar heeft gebracht.

Vanavond maar eens afl. 2 bekijken.
Inderdaad, kijk aflevering 2. Die trekt jouw hele betoog onderuit ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 08:10
Hoezo had ze gelijk? We weten toch niet hoe haar tactiek zou hebben uitgepakt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

defiant schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:04:

[...]

[...]

[...]

Elk seizoen zou dus een sprong in de tijd maken naar de volgende Star Trek serie, maar ik kan me voorstellen dat dit zowel qua budget als casting nogal wat uitdagingen met zich mee bracht. Het laat wel zien dat de gehele serie als prequel in principe niet het originele uitgangspunt was, maar ze waarschijnlijk bij het begin zijn blijven steken.
Dat wordt makkelijker als het schip zou kunnen tijdreizen, maar dat geeft verhaaltechnisch natuurlijk allerlei paradoxale problemen.

Ik vind het begin van DSC in elk geval prima en kijk uit naar afl. 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

defiant schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:04:

[...]

[...]

[...]

Mwah, dat had ik zelf een stuk minder gevonden. Door na ieder seizoen de boel af te kappen en te springen naar een andere periode met een ander schip en andere crew verlies je een boel verhaal- en karakterontwikkeling die wel mogelijk is als je een aantal jaar lang dezelfde mensen volgt.

Zeker met de oudere Star Trek series in het achterhoofd, waar de chemie tussen de cast na een seizoen of twee pas echt goed op gang kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Als zware fan sinds TNG moet ik zeggen...dit was awesome! Ik had lage verwachtingen maar heb me geen seconde verveeld. Klingon overhaul is geweldig (behalve hoe de taal is gesproken). De intro klonk naar mijn idee wat te gedwongen met TNG klanken en de visuals vond ik leuk voor een keer maar meer niet. Eigenlijk het enige commentaar dat ik zo kan bedenken.
De cgi en stijl waren ook geweldig.
Dit was zoveel meer Star Trek dan die laatste Star Wars Trek films!
Lets hope this show lives long and prosper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Mutatie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:21:

De intro klonk naar mijn idee wat te gedwongen met TNG klanken
TOS Klanken zul je bedoelen?

Verder: ep 1 is maar mwah. Vanavond ep 2 maar eens kijken en zien of het Star Trek gevoel dan toch een beetje komt. In ep 1 heb ik geen Star Trek vibe gevoeld iig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 01:33
Wildfire schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:28:
[...]

TOS Klanken zul je bedoelen?

Verder: ep 1 is maar mwah. Vanavond ep 2 maar eens kijken en zien of het Star Trek gevoel dan toch een beetje komt. In ep 1 heb ik geen Star Trek vibe gevoeld iig.
Uhhh kan ook, een beetje onzinning commentaar van me nu ik de intro's nog eens luister. Vind het meer richting TNG en VOY klinken, ook wel wat de opzet van TOS en toch heel anders. Gisteren klonk het mij een beetje gedwongen, kan aan mij liggen. Vind de intro elk geval weinig bijzonder.
De serie is anders dan bv TNG en VOY maar ik vind anders niet slecht als het goed gedaan is :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 26-09-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Gisteren de eerste 2 afleveringen gezien en ik vond het erg vermakelijk, ben erg benieuwd naar de volgende aflevering!

Klingons vond ik wel goed gedaan, alleen jammer dat ze erg langzaam praten, zal wel een taal dingetje zijn. Maar voor de rest spreekt me dit wel erg aan. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rimave schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:06:
Het is geen Star Trek.
De flares is ook niets mis mee. En zo vaak zat het er ook niet in. Het geeft meer het gevoel van dat de camera echt in het schip stond te filmen.
Aflevering twee was prima, aflevering één was echt strontvervelend. Ik heb serieus overwogen een zonnebril te pakken of mijn scherm terug te schroeven. Het was gewoon echt irritant verblindend. Niet alleen flares maar allerlei soorten van tegenlicht. Je kunt het een artistieke stijl noemen maar films die dat te veel hebben sla ik ook gewoon over. Amateuristisch gedoe, maak sfeer en beleving met goed cinematografisch werk, geen simpele trucjes.
Ik ben ook geen die-hard trekkie. Sterker nog ik ben ook even kwijt waar ik deze serie moet plaatsen in de Star Trek tijdlijn. Voor, of na Voyager o
Vandaar. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
oldsmelly schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:21:
Kolerre wat tenenkrommend slecht is dit zeg. Sarek de vader van spock die 1 of andere nepspock introduceert. Klignons die zo freaking langzaam praten dat het erg irritant is en waarom zien.ze er zo.uit .? En dan de graphics zo nep.als maar kan .En dan het acteren dat kan een.gemiddelde schooloptreden beter . Nee veruit de.slechste star trek tot nu toe .Als Trekkie van het eerste uur was ik verheugd dat er een nieuwe serie kwam maar waarom weer in deze tijdsperiode echt een slechte keuze voor mij althans .
Helemaal mee eens! Ik heb de 1e aflevering wel afgekeken en bij de tweede na 20 minuten alles eraf gedonderd! Dit zijn waarschijnlijk Retard Klingons. En de vrouwelijke 'Spock' is fucking irritant als de neten met haar debiele gezwets en acties! En de kapitein is zo grappig! NOT!

Wat een achterlijke serie.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rannasha schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:10:
Dit in combinatie met de gebitsprotheses maakt het niet makkelijk om uit te spreken.
Vooral dit. In eerdere series is ook zat Klingon gesproken maar daar hoefden ze niet per se van die orkgebitjes in. Jammer dat ze het niet nagesynchroniseerd hadden, maar T'kuvma kwam ook een beetje over als de inteelt Klingon van de groep dus wellicht wordt dat snel beter. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Spooksel

Spooksel!

Mandrake466 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:25:
[...]

Helemaal mee eens! Ik heb de 1e aflevering wel afgekeken en bij de tweede na 20 minuten alles eraf gedonderd! Dit zijn waarschijnlijk Retard Klingons. En de vrouwelijke 'Spock' is fucking irritant als de neten met haar debiele gezwets en acties! En de kapitein is zo grappig! NOT!

Dat dat scheelt, die Captain is dood en de vrouwelijke Spock zit in de bak :P Anyway, :w

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Mandrake466 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:25:
[...]

hahaha, you mad bro?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 12-09 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Het is ook altijd ontzettend verstandig om je twee meest belangrijke mensen aan boord samen op een away-missie te sturen.

In het leger sturen ze ook altijd graag 2 generaals samen op verkenningsmissie terwijl de Marines thee blijven drinken in hun barakken.

En uiteraard zo min mogelijk bewapend. Je moet er toch niet aan denken om 2 guns mee te nemen zeg! Veel te praktisch!

Nb: ik verwacht echt multimiljonair te kunnen worden als ik polsbandjes ga verkopen voor handwapens, want werkelijk in iedere film/serie vallen die dingen altijd binnen 3 seconden op de grond (_net_ buiten bereik)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oscar the Grouch schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:08:
Het is ook altijd ontzettend verstandig om je twee meest belangrijke mensen aan boord samen op een away-missie te sturen.
Daar hebben ze in 'later' series toch ook gewoon van geleerd? ;)
Nb: ik verwacht echt multimiljonair te kunnen worden als ik polsbandjes ga verkopen voor handwapens, want werkelijk in iedere film/serie vallen die dingen altijd binnen 3 seconden op de grond (_net_ buiten bereik)
En één keer vallen en hij staat per ongeluk op standje KILL. :D

Edit:
Waarom trouwens ineens general order 1? Pleur op man, prime directive heet dat ding! :(

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 26-09-2017 14:27 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12
Ik had na het kijken even wat tijd nodig om het te laten bezinken en vervolgens ze nogmaals te kijken.
(Handig om te vermelden van welke kant ik het bekijk; Voor mij zijn de star treks: DS9, ENT en VOY ik heb minder met TNG en veel minder met TOS)

Top puntjes van wat ik tof vond van DCS en waarom;

- Het voelt aan als een star trek op diverse momenten, diverse referenties naar van alles en nog wat er al bestaat, soundtracks, achtergrond audio
- Visuele stijl; Ik ben blij dat het er niet uitziet als TOS want dat ziet er echt niet meer uit, ik ben blij dat het veel meer een ST Enterprise sequel is aanvoelt als een prequel van TOS. Hetzelfde voor de consoles en screens van de crew naast de typische onzin (85 [touch] knoppen een lampjes knipperen waar je geen touw aan vast kan knopen) ook duidelijk praktische info te zien is.
- Cast; de cast die tot heden gepresenteerd was en waar je enig sinds een indruk van hebt kunnen krijgen was prima
- Doorlopend verhaal zoals GoT (speculatie: welke naar verwachting primair staat met hier en daar een filler aflevering)
- intro; lekker vernieuwend ten opzichte van wat we hadden met een prima soundtrack, al had ik halverwege het idee of ineens een gedeelte van het Fringe intro begon af te spelen. (ook prima intro trouwens)
- Scheepjes; de zeepkisten die je zag zagen er mooi uit en typisch starfleet

Top puntjes va wat ik minder vond;
- uitvoering van het klingon gebrabbel. Het oogde/hoorde wat stroefjes wellicht dat nog verbeterd (al kun je ze dat niet echt kwalijk nemen)
- Soms zijn scenes en sets te donker, ik snap dat het bijdraagt aan de sfeer een setting maar soms is het te en voelt het niet meer ST klassiek aan maar meer als JJ versies, meest praktische voorbeeld is de court martial van Micheal op het einde waar ze onder een schijnwerper staat en de “jury, judge and executioner lui in het pikdonker de uitspraak geven”
- Lensflares, al viel het mee ten opzichte van de JJ films, het mag nog wel een tikje minder

Er zijn nog wel tig dingen zowel positief als negatief, maar kijk erg uit naar de volgende 13 eps en waar dit heen gaat. Ik hoop van harte dat het ook een financieel succes wordt zodat we nog veel meer star trek mogen krijgen.

8.0/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:22:
[...]

Het is geen Star Trek.

[...]

Aflevering twee was prima, aflevering één was echt strontvervelend. Ik heb serieus overwogen een zonnebril te pakken of mijn scherm terug te schroeven. Het was gewoon echt irritant verblindend. Niet alleen flares maar allerlei soorten van tegenlicht. Je kunt het een artistieke stijl noemen maar films die dat te veel hebben sla ik ook gewoon over. Amateuristisch gedoe, maak sfeer en beleving met goed cinematografisch werk, geen simpele trucjes.
En bedenk je eens hoe je daar als Crew moet werken als je de hele tijd in een oogverblindende ruimte je werk moet doen? Dat is toch volkomen onpraktisch?

Wat mij trouwens aan de intro op viel was dat dit wel een heel bekende stijl is. Simplistisch maar toch stijlvol. Dat zien we bijvoorbeeld ook bij Manhattan, Expanse en andere series vergelijkbare intro filmpjes. In ieder geval niet zo'n tenenkrommend gedrocht als dat van Enterprise.

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 26-09-2017 15:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:24:
[...]

Edit:
Waarom trouwens ineens general order 1? Pleur op man, prime directive heet dat ding! :(
In TOS heet het nog GO1. PD is pas een ding vanaf TNG. Het betekent vrijwel hetzelfde, maar de naam is anders tussen de twee series. DSC doet het wat dat betreft dus goed door het GO1 te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rannasha schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:27:
In TOS heet het nog GO1. PD is pas een ding vanaf TNG. Het betekent vrijwel hetzelfde, maar de naam is anders tussen de twee series. DSC doet het wat dat betreft dus goed door het GO1 te noemen.
Weet je dat zeker? Daar heb ik ook aan gedacht maar ik kon me niet herinneren dat het daar ineens GO1 genoemd werd. Moet wel eerlijk bekennen dat TOS voor mij wel even terug is dat ik dat gezien heb. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Mij troffen de eerste twee afleveringen als iets tussen leuk en teleurstellend in. Dat laatste vanuit nogal wat aspect van continuïteit en scriptfouten (shields up after already being on red alert), maar ook omdat er zo ontzettend veel nadruk lag op het "space aspect" mooi te maken maar als het er op aankwam realisme van precedenten los te laten. Die confrontatie tussen de verschillende vloten was iets van een goedkoop spelletje op Steam, pijnlijk.

Maar de opbouw van menselijke interactie en karakters trof mij als op zijn minst interessant, alsof er nagedacht was over de noodzaak om verder te kijken en een opbouw te bewerkstelligen van nieuwsgierigheid. Wel heel erg herkenbaar voor methodiek voor aansluitingspunten commercieel bereik. Begrijpelijk, maar dat had meer subtiel gekund.

Enfin, twee afleveringen opbouw, dat maakt het interessant voor de gedachte wat ze willen tonen en hoe.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:31:
[...]

Weet je dat zeker? Daar heb ik ook aan gedacht maar ik kon me niet herinneren dat het daar ineens GO1 genoemd werd. Moet wel eerlijk bekennen dat TOS voor mij wel even terug is dat ik dat gezien heb. :P
Hmm, het is voor mij ook heel lang geleden dat ik TOS heb gezien. Heb even gegoogled en blijkbaar worden GO1 en PD door elkaar gebruikt, al kan ik me van de nieuwere series alleen maar PD herinneren.

Zie bijvoorbeeld: http://memory-alpha.wikia...egulations#General_Orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik ben tot nu toe best enthousiast eigenlijk. Qua uiterlijk van de serie niks te klagen (mag ook wel met een budget van 8 miljoen per aflevering).
Het schijnt wel zo te zijn dat 3D artiesten weinig betaald krijgen en 3D bedrijven ook niet, heb ik ergens gezien.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik vond die vrouwelijke kapitein maar niets.

Nu merk je wederom de Abrams effect. "Vroeger", in TNG, DS9, Voyager en zelfs Enterprise waren de series veel rustiger. De brug van een schip veel kalmer. Nu, anno 2017, moeten er overal doorzichtige monitoren hangen met 10,000 knoppen en lichtjes en lensflares en noem maar op. Het hele 'familie' gevoel is weg.

Neem de brug van de Enterprise D. Wat een fantastisch desgin. Elegant, rustig, geen hyper adhd officieren of andere jankers. De brug van de Voyager was wel oke en die van de NX01 vergelijkbaar, maar iets kleiner dan Voyager. DS9 ook, ondanks een complete promenade had ik nooit het gevoel dat het allemaal te druk was.

En bij het zien het van deze 1e aflevering had ik zoiets van, hoe groot zijn die klingon schepen wel? En ik dacht dat het schip de USS Discovery zou gaan heten en geen USS Shenzou (of wat was het ook alweer), maar het is dus gewoon de naam van de serie.

Geen 4K gedetecteerd met Netflix, jammer.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zo, heb ook de eerste 2 afleveringen gezien en ben positief verrast! Natuurlijk is dit weer anders dan TNG, DS9 en VOY, maar zeker vermakelijk! Ben wel heel benieuwd hoe dit nu verder gaat

spoiler:
Schip kapot, kapitein dood, officier levenslang opgesloten, zouden ze de tijd voor dit event nu gaan behandelen, of is de kapitein niet echt dood en wordt Michael weer uit de bak gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik ben tot nu toe best enthousiast eigenlijk. Qua uiterlijk van de serie niks te klagen (mag ook wel met een budget van 8 miljoen per aflevering).
Weet niet meer welke scene het was, maar iets aan het begin met zo'n overzicht van een ruimte object. Daar trokken mijn tenen even flink krom. Gelukkig was het verder in de serie wel prima inderdaad. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dr.lowtune schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:26:
Zo, heb ook de eerste 2 afleveringen gezien en ben positief verrast! Natuurlijk is dit weer anders dan TNG, DS9 en VOY, maar zeker vermakelijk! Ben wel heel benieuwd hoe dit nu verder gaat

spoiler:
Schip kapot, kapitein dood, officier levenslang opgesloten, zouden ze de tijd voor dit event nu gaan behandelen, of is de kapitein niet echt dood en wordt Michael weer uit de bak gehaald?
Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd hoe het nu verder gaat!

Hoefde trouwens niet in spoiler tags. Tenzij anders vermeld zijn die alleen nodig voor zaken die nog niet in officieel uitgezonden afleveringen zitten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 08:10
dr.lowtune schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:26:

spoiler:
Mijn voorspelling:
de Klingons komen verder Federation space in. Een of andere admiraal: "Michael, we know we put you in jail, but the Klingons are attacking and you are the only one who knows how to defeat them. Please be a captain of this ship for us and lead us to victory?"

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Snowwie De serie wordt op Netflix in Dolby Vision uitgezonden. Nu is 4k geloof ik geen vereiste voor HDR, maar volgens mij is zo'n beetje al het HDR-materiaal gewoon 4k / UHD en Star Trek dus ook. Het zag er bij mij in elk geval schitterend uit.

Voor wat betreft het schip: dit is het schip van de kapitein die nu vermoord is. Ik vermoed dat Michael Burnham uiteindelijk een eigen schip zal krijgen dat wel Discovery heet. Anderzijds is het niet ongewoon dat de serie niet de naam van het schip draagt: TOS, TAS, TNG vs VOY en DS9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nee want de captain van de Discovery is een blanke man.

Zij blijft nog wel even in de bak hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Oscar the Grouch schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:08:

In het leger sturen ze ook altijd graag 2 generaals samen op verkenningsmissie terwijl de Marines thee blijven drinken in hun barakken.

En uiteraard zo min mogelijk bewapend. Je moet er toch niet aan denken om 2 guns mee te nemen zeg! Veel te praktisch!

Om te beginnen ik vind het een vermakelijke serie hoor. En ben een groot liefhebber van Scifi. Maar wat ik toch wel grote waarde aan hecht is dat het binnen het universum consistent in elkaar zit. En er is inderdaad geen enkele fatsoenlijke reden om de twee hoogste officieren te sturen. Logischerwijs gooi je hun brug zo vol mogelijk met je eigen beveiligingspersoneel (mariniers) en verder zoveel mogelijk die een wapen kunnen vasthouden als dat niet voldoende is.

En bij het gevecht was mijn grootste probleem: Waarom wordt er op geen enkele manier samengewerkt. Zonder admiraal kan niemand de leiding daar nemen?

Nog steeds vermakelijk hoor, maar ik irriteer me daar wel wat aan :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Jorgen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:14:
@Snowwie De serie wordt op Netflix in Dolby Vision uitgezonden. Nu is 4k geloof ik geen vereiste voor HDR, maar volgens mij is zo'n beetje al het HDR-materiaal gewoon 4k / UHD en Star Trek dus ook. Het zag er bij mij in elk geval schitterend uit.
Nee, maar je betaald wel voor 4K content en dan voel je je gewoon wel een beetje genaaid. Het is een nieuwe serie en er zijn al een aantal series die op 4K draaien. Ik zie simpelweg niet de reden waarom dit niet optioneel is gemaakt.
Voor wat betreft het schip: dit is het schip van de kapitein die nu vermoord is. Ik vermoed dat Michael Burnham uiteindelijk een eigen schip zal krijgen dat wel Discovery heet. Anderzijds is het niet ongewoon dat de serie niet de naam van het schip draagt: TOS, TAS, TNG vs VOY en DS9.
Je vergeet "Enterprise". :)
3 om 3 :P
Ramon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:07:

Mijn voorspelling:
De Klingons komen verder Federation space in. Een of andere admiraal: "Michael, we know we put you in jail, but the Klingons are attacking and you are the only one who knows how to defeat them. Please be a captain of this ship for us and lead us to victory?"
Alsjeblief niet zeg. Terug naar de oude typische zegswijze in Star Trek:
"We are picking up a distress call captain"
"We are the only ship in range"
"Captain the ship it not ready"
"But we go anyway"

uuurhghhh.....daar had ik altijd zo'n hekel aan hè, zeker als het schip ook nog bij de aarde ligt (Zoals in Generations). Daar ligt StarFleet HQ en totaal geen verdediging bij de aarde??

Vraag me trouwens af wat ze uiteindelijk gedaan hebben met de maan(mijn)kolonie die verkast was naar Mars om van daaruit met de Verteron Array op de aarde en andere schepen te schieten. Wederom met Peter Weller als bad guy. Die events hebben feitelijk nog maar een paar tientallen jaren zich voorgedaan voor Discovery.

[ Voor 39% gewijzigd door Snowwie op 26-09-2017 19:13 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Er zat nog een stukje achteraan met "this season on star trek discovery"... Al had ik die liever niet gezien, de grote lijnen van het verhaal werden al weer veel te duidelijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Nog een overeenkomst met TWD, we krijgen een mid season finale:
The series will debut on Netflix from Monday, September 25 – with the mid-season finale dropping on Monday, November 6. The second half of Star Trek: Discovery's first season will premiere some time in January 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jorgen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:14:
Bij mij ook, maar ik heb geen 4K abonnement. Blijkbaar ziet HD er ook al prachtig uit. :P

Maar dat verklaart wel al dat tyfus tegenlicht in aflevering één. Net als bij 3D zijn sommige effecten er om een techniek te promoten, niet omdat het beter is voor de film. :r

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Star Trek is in 1080P en Dolby Vision. Ik denk dat het te maken heeft met CBS All Access dat ook vast zit op dat formaat. Erger nog, die arme stakkers krijgen enkel de eerste aflevering Dolby Surround en daarna zitten ze op stereo. Hoewel dat een technisch mankement kan zijn...

Ik denk niet dat we 4K gaan zien voor dit half seizoen, mss hopen op het 2e seizoen. Of ze melken het uit met UHD blu rays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Tja als star trek fan voelt het een beetje als de eerste transformer film. Het is scifi en toevallig heet het star trek. Komt misschien ook wel door dezelfde schrijver.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Mx. Alba schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:00:
[...]

Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd hoe het nu verder gaat!

Hoefde trouwens niet in spoiler tags. Tenzij anders vermeld zijn die alleen nodig voor zaken die nog niet in officieel uitgezonden afleveringen zitten.
Hoe het ongeveer verder gaat is redelijk op te maken uit de trailer voor de rest van het seizoen: YouTube: Star Trek Discovery Episode 3 and Season 1 Promo Trailer HD CBS Netf... (obvious spoilers).

Dus: wat er ongeveer gaat gebeuren, volgens de trailer: (maar even in spoilertags gezet, want het gaat over materiaal dat nog niet als reguliere aflevering is uitgezonden)
spoiler:
Captain Lorca van de USS Discovery heeft "iets" aan boord dat erg bijzonder is, waardoor hij blijkbaar vrij mag kiezen wie hij als crew meeneemt. Mogelijk is Discovery een experimenteel schip, want in een eerdere trailer (voor de release van de pilot) hoorde je Lorca praten over een "new way to fly". Omdat Cmdr Burnham blijkbaar vaardigheden of kennis heeft die moeilijk elders te vinden zijn, mag zij mee op de Discovery, al is haar aanwezigheid wel een bron van conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

Ik ben positief verrast door de serie. Interessant verhaallijn en de sfeer sprak mij wel aan. Heb wel wat voorgaande series gezien maar de basis, waar het mij om draait, lijkt vooralsnog wel goed te zitten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Rannasha schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:56:
Hoe het ongeveer verder gaat is redelijk op te maken uit de trailer voor de rest van het seizoen: YouTube: Star Trek Discovery Episode 3 and Season 1 Promo Trailer HD CBS Netf... (obvious spoilers).
Bedankt, ik was er al naar op zoek!
spoiler:
Die bebaarde man reageert wel erg 20e eeuws. Dat wringt.

Voor de rest bevestigt het mijn vermoeden: het is een lange story arc ivm Klingon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

algalid schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:34:
Nog een overeenkomst met TWD, we krijgen een mid season finale:
Mmm, misschien ga ik hem dan vanaf januari in zijn geheel zien, ik heb het momenteel nogal retedruk met het werk en ik kan ook niet zo tegen cliffhangers. Mmm, keuzes keuzes.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

• Snowwie
Ik heb in bovenstaande poll voor "Leuk, ondanks kleine kritiek" gekozen.

De Klingons zijn teveel veranderd. Niet alleen op het gebied van uiterlijk, maar voornamelijk het taalgebruik. Het gaat veel minder vloeiend en je ziet de acteurs gewoon de woorden één voor één zeggen zonder dat ze de eigenlijke betekenis goed kennen. Of er beter de nadruk op leggen. Dit zijn Klingon nieuwslezers.

Misschien groeit dat nog wel, we moeten ook niet vergeten dat er inmiddels 12 jaren zijn verstreken tussen het einde van Enterprise in 2005 en het begin van Discovery in 2017.

Want wie kan mij eens vertellen, is deze Star Trek nu canon of niet? Moet dit nu echt de periode voorstellen tussen Enterprise en TOS? Zo ja, dan kan het virus dat de Klingons zgn. in Enterprise hebben opgelopen en transformeren naar bijna mensen in TOS nauwelijks verklaard worden in Discovery. Tja, je zou kunnen zeggen dat dit een tussenliggende vorm is, maar goed, tijd zal het leren.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

het is ook pas season1 hè, VOY/TNG/DS9/ENT season 1 + 2 was imho niet al te best, vooral VOY vond ik echt ubersaai s1 + s2

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Haha, idd... Maar DS9 kon d'r idd ook van!

Altijd als ik DS9 kijk dan is dit gedrocht uit S1 een instant skip :P

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik snap niet dat mensen vallen over het feit dat de intro wat minder is. Deze bekijk toch nooit. Ik pak meestal wat drinken als deze start en bij Netflix kan je deze overslaan aan het begin.

Verder klinken de Klingons als twee jarige die naar hun woorden moeten zoeken. Een ekeling uitgezonderd. En ja de Lens flares, in het begin was ik bang dat die te pas en te onpas in beeld zouden komen, maar ik vond het wel meevallen.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Intro vind ik juist wel wat hebben. Word op een mooie en stilistische manier allerlei objecten getoond. Beter dan een highlight reel met lachende main characters ala DS9.

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 20:14
De intro ziet er zeker goed uit, het thema vind ik dan weer helemaal niets.... Had gehoopt dat het weer typisch Star Trek thema zou worden (zoiets als dit).

Alleen hoe gaan ze het mirror universum uitwerken, als de karakters van zichzelf al niet zwart/wit zijn, maar duidelijk grijs :?

spoiler: rol lorca
Stiekem hoop ik dat Lorca van Section 31 is, zou een leuke twist geven aan het verhaal

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

WP_Pj schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:27:
Alleen hoe gaan ze het mirror universum uitwerken, als de karakters van zichzelf al niet zwart/wit zijn, maar duidelijk grijs :?
Gewoon geen mirror universe afleveringen maken, lijkt mij.

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 20:14
Rannasha schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:30:
[...]

Gewoon geen mirror universe afleveringen maken, lijkt mij.
maar dat gaan ze juist wel doen :F

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Bah, dat mirror universe geneuzel was ook altijd al zo suf in DS9. De enige die ik wel leuk vond waren die 2 eps in Enterprise, maar dat is meer omdat de karakters uit de prime universe geen crossovers maakten daar. Whatever d'r dus gebeurde maakte verder echt geen drol uit.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

yes! mirror universe :9

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:02

Saven

Administrator

Een vrouw in de leiding, een vrouw die 'michael' heet, allebei natuurlijk niet blank, wat een correcte treurnis :')

[ Voor 15% gewijzigd door Saven op 27-09-2017 12:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Saven schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:36:
Een vrouw in de leiding, een vrouw die 'michael' heet, allebei natuurlijk niet blank, wat een correcte treurnis :')
De vrouw in de leiding is dood. De daadwerkelijk leider is een blanke man (Jason Isaacs aka "Captain Lorca") en Lt. Burnham heet Michael omdat de schrijver, Brian Fuller, het leuk vindt om vrouwelijke hoofdpersonages een traditioneel mannelijke naam te geven. Heeft niets te maken met identiteitspolitiek, het is gewoon een eigenaardigheid van de schrijver.

Als je even verder kijkt dan de eerste scene is het lang niet zo'n "correcte treurnis".

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:02

Saven

Administrator

Rannasha schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:46:
[...]

De vrouw in de leiding is dood. De daadwerkelijk leider is een blanke man (Jason Isaacs aka "Captain Lorca") en Lt. Burnham heet Michael omdat de schrijver, Brian Fuller, het leuk vindt om vrouwelijke hoofdpersonages een traditioneel mannelijke naam te geven. Heeft niets te maken met identiteitspolitiek, het is gewoon een eigenaardigheid van de schrijver.

Als je even verder kijkt dan de eerste scene is het lang niet zo'n "correcte treurnis".
Ah goedzo :P was al bijna bang voor een ghostbusters fail :')

• Defector
  • Niet online
De commando structuur viel mij niet op als storend. Ze zetten hun rollen overtuigend neer vind ik. De naam was wel even een paar keer apart. Maar goed dat weet je nu.

Waar ik meer moeite mee had was dat ze direct een aantal keer de belangrijkste officieren van het schip in een gevaarlijke positie plaatsen. Hartstikke leuk voor het verhaal natuurlijk. Maar het is natuurlijk onzinnig om als Kapitein of eerste officier die gevaarlijke dingen zelf te gaan doen. Zoals die put openbreken op die planeet met een naderende storm. Of met een jet-pack een astroidebelt invliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Defector schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:56:
Waar ik meer moeite mee had was dat ze direct een aantal keer de belangrijkste officieren van het schip in een gevaarlijke positie plaatsen. Hartstikke leuk voor het verhaal natuurlijk. Maar het is natuurlijk onzinnig om als Kapitein of eerste officier die gevaarlijke dingen zelf te gaan doen. Zoals die put openbreken op die planeet met een naderende storm. Of met een jet-pack een astroidebelt invliegen.
Dat klopt, maar het is wel typisch Star Trek dat de hoogste officieren met het away team meegaan (vaak begeleid door een of twee "red shirts" met bijzonder lage levensverwachting). In werkelijkheid zouden er een aantal mensen van lage rang worden gestuurd onder leiding van een officier ergens in het midden van de hierarchie, maar als tv-kijker wil je natuurlijk de hoofdpersonages in actie zien, niet de rank and file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dat is een Star Trek trope. Je kan het wel terugvoeren naar oude zeeschepen waarbij de kapitein vaak als één van de eersten aan land wilden bij onontdekt gebied? Maar logisch is het niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je had wel missies waar alleen Harry en Tom, of Malcolm en Trip op avontuur gingen, maar dan waren het weliswaar niet de captain en nr. 1, maar wel de hoogst geplaatste officieren binnen de scheepsonderdelen. Denk dat het verhaaltechnisch gewoon interessanter is om het zo te doen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Tsjah, je wilt als kijker natuurlijk wel een beetje kunnen meeleven/inleven in een beperkte groep karakters (de hoofdrollen). Als je elke aflevering driekwart van de tijd kwijt bent aan figuren die je niet kent, is de serie ook niks aan :)

Het is niet correct, maar wel te begrijpen. Ik stoor me er niet aan iig.

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Waar ik vooral naar benieuwd ben is het schrijf-en acteertalent. Ik hoop natuurlijk op pareltjes zoals The Inner Light en In The Pale Moonlight :)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even een kleine samenvatting van de poll, na 60 stemmen

Leuk! (Leuk; evt kleine kritiek): 51
Gemiddeld (veel kritiek; even aankijken): 9
Niet leuk (geen ST; andere smaak): 0

Merendeel vindt het dus een leuke serie, maar er is wel wat kritiek.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik heb er ook van genoten, ik vind alleen de introtune erg matig.
Zet toch altijd wel de sfeer (denk aan GoT, Black Sails).

De klingons vind ik erg geslaagd, doen veel meer "alien" aan, ook wat egyptische invloeden heb ik het idee.

Ik ben in elk geval allang weer blij dat 1 van mijn favo franchises er weer een kwaliteit TV serie bij heeft :) .
Nu hopen dat ze het lang volhouden, daar ben ik nog een beetje bang voor vanwege de paywall.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Heb me ook erg vermaakt, met dezelfde kritiek als anderen;
  • Matige intromuziek. Graphics zijn wel tof en de homage aan TOS/TNG in de muziek is wel leuk geprobeerd maar komt er niet lekker uit. Kun je idd skippen.
  • Het horten en stoten van de Klingon dialogen
  • Even wennen aan het nieuwe Klingon design
  • Blij dat Yeoh (captain) dood is, haar Engels is echt tenenkrommend :P Je zou zeggen dat het na die Bond film in de jaren 90 is verbetert, maar nee dus..
Kritiek op de CGI vind ik vreemd. Voor een serie zijn die echt van een behoorlijk hoog niveau. De voorgaande series waren in dat opzicht een stuk treuriger ;) Ook het set-design was regelmatig van een hoog GTST gehalte.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Defector schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:56:
De commando structuur viel mij niet op als storend. Ze zetten hun rollen overtuigend neer vind ik. De naam was wel even een paar keer apart. Maar goed dat weet je nu.

Pas in TNG is dit strak gezet. kapitein gaat niet mee op away missies.

In TOS was het nog normaal dat Kirk en Spock samen op pad gingen. Dit speelt zich voor TOS af dus strakke richtlijn bestaat nog niet.

Misschien niet logisch, wel goed voor de verhalen.

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
Gisteren het tweede deel gekeken. Ik herken veel van de kritiek. Openingsmuziek is inderdaad zwak en totaal niet herkenbaar. Ik heb het gevoel dat dit een soort van pilotfilm was in twee delen en dat het nu pas gaat beginnen. Wat ik vooral miste was het Star Trek gevoel. De bemanning voelde niet als een team maar als een stelletje randoms die toevallig op hetzelfde schip waren gegooid. Geen idee wie nu wie was en wat deed. Ik heb het gevoel dat we alleen die science officer nog terug gaan zien. De klingons zijn OK, maar ook weer niet echt klingons. De klingon schepen vond ik echt niks.

Ik vond het niet slecht, maar ook niet echt star trek. Als ze een paar dingen hadden veranderd hadden ze gewoon een goede SF serie gemaakt zonder alle ST "ballast". Dat had denk ik interessanter geweest.

Nu weer verder met The Expanse seizoen 2. Die vind ik tot nu toe beter.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Destiny schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:01:
Ik heb het gevoel dat dit een soort van pilotfilm was in twee delen en dat het nu pas gaat beginnen.
Dat is het ook. Een van de schrijvers heeft in de after-show ("After Trek") letterlijk gezegd dat deze twee afleveringen een proloog vormen waarin de achtergrond van Cmdr. Burnham duidelijk gemaakt wordt. Daarom was de hele USS Discovery ook nog niet te zien.

Een groot deel van de bridge crew van de Shenzhou zal ook niet overstappen naar de Discovery. Vziw is Lt. Saru, naast Burnham natuurlijk, de enige van de belangrijke crew die wel al gezien hebben.

• Defector
  • Niet online
After Trek een 10 minuten volgehouden en daarna was ik het formaat en de presentator zat. Maar inderdaad dit zou de setting voor Micheal moeten zetten. De achtergrond en de motivatie verduidelijken. Dat vind ik wel positief, twee afleveringen pakken om echt diepgang in de karakter te brengen. En de politieke situatie ten tijde van Discovery neer te zetten.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Rannasha schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:21:
[...]

Dat is het ook. Een van de schrijvers heeft in de after-show ("After Trek") letterlijk gezegd dat deze twee afleveringen een proloog vormen waarin de achtergrond van Cmdr. Burnham duidelijk gemaakt wordt. Daarom was de hele USS Discovery ook nog niet te zien.

Een groot deel van de bridge crew van de Shenzhou zal ook niet overstappen naar de Discovery. Vziw is Lt. Saru, naast Burnham natuurlijk, de enige van de belangrijke crew die wel al gezien hebben.
Ik heb nu ook de 2 delen gezien. Het voelde mij totaal neit startrek achtig aan, iig niet meer na de opening.
En al dat klingon tekst was tenenkrommmend.

Als dit de serie word hoeft het van mij niet, maar ik heb goede moed dat dit idd niet meer dan een lange pre-loog was. :)

Maar het is mij niet duidelijk wanneer de volgende afleveringen komen, is dat 1 keer per week op xxxdag ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat was er mis met de Klingontekst? Volgens mij klopte dat allemaal wel. Niet dat ik Klingon goed ken ofzo :P , maar het klonk voor mij wel zoals Klingon klinkt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie