• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

heuveltje schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:35:
[...]

Maar het is mij niet duidelijk wanneer de volgende afleveringen komen, is dat 1 keer per week op xxxdag ?
Afleveringen komen wekelijks, op zondag in de VS en op maandag (ochtend, NL-tijd) op Netflix.

Het eerste seizoen bestaat uit 15 afleveringen, waarvan er 8 dit jaar worden uitgezonden (dus dat zal tot eind november doorlopen) en de rest vanaf januari volgend jaar.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

anandus schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:38:
Wat was er mis met de Klingontekst? Volgens mij klopte dat allemaal wel. Niet dat ik Klingon goed ken ofzo :P , maar het klonk voor mij wel zoals Klingon klinkt?
Het komt erg hakkelend over.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Wat was er mis met de Klingontekst? Volgens mij klopte dat allemaal wel. Niet dat ik Klingon goed ken ofzo :P , maar het klonk voor mij wel zoals Klingon klinkt?
Het klonk allemaal erg houterig. Ik twijfel er niet aan dat het Klingon was, maar het was alsof ze het van een bordje oplazen (en misschien was dat ook wel zo :) )

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hakkelend hoort wel een beetje bij de taal, maar normaal gesproken zit er een stuk meer tempo in. Daardoor klonk het nu wat stroef inderdaad.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik hoorde geen enkele klingon Qapla zeggen, gemiste kans hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De momenten dat de klingons aan het praten waren zoog wel het tempo uit het verhaal. Het is duidelijk dat dit niet echte gesprekken waren. Maar oplezen van tekst op gezette tijdstippen.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:36:
Een vrouw in de leiding, een vrouw die 'michael' heet, allebei natuurlijk niet blank, wat een correcte treurnis :')
Ook dat is Star Trek. Altijd al zo geweest. Donkere vrouw in TOS (wat toen echt een ding was en geholpen heeft bij acceptatie zwarte amerikanen in de TV business, ook de reden dat Whoopie Goldberg zelf bij Star trek wilde). Vrouwelijke kapitein in Voyagerne zwarte commander bij DS9.

Ik vind dit overigens top aan Star trek en ik vind het ook echt raar dat zoiets als negatief word gezien. Niets mis met politieke correctheid.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is een beetje dubbel. Dat dit ons opvalt en dat wij er kritiek op leveren bewijst alleen maar dat er nog een lange weg te gaan is wat betreft tolerantie :)

Toegegeven: Ze hebben er bij deze serie wel exra op gelet. De Klingon commander die pikzwart is en de hoogste rang heeft. De lijkbleke Klingon die casteless is en vanwege zijn huidskleur wordt verguist.
Omgekeerde wereld?

Ik vind het goed dat ze dit zo verwerken in de serie, en het valt op. En dat zou natuurlijk niet mogen ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
[Roland] schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:15:
[...]

Ook dat is Star Trek. Altijd al zo geweest. Donkere vrouw in TOS (wat toen echt een ding was en geholpen heeft bij acceptatie zwarte amerikanen in de TV business, ook de reden dat Whoopie Goldberg zelf bij Star trek wilde). Vrouwelijke kapitein in Voyagerne zwarte commander bij DS9.

Ik vind dit overigens top aan Star trek en ik vind het ook echt raar dat zoiets als negatief word gezien. Niets mis met politieke correctheid.
klopt vroeger (TOS DS9 Voy) werd het gewoon gedaan (zwarte amerikanen) in cast opnemen. Punt, verder geen uitlegt.

maar nu doen ze het met een politiek overtuiging ... (zie interviews en socialmedia )
En dat is SJW BULLSHIT

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKWKGxgVAAAhoyi.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gonadan schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:16:
Hakkelend hoort wel een beetje bij de taal, maar normaal gesproken zit er een stuk meer tempo in. Daardoor klonk het nu wat stroef inderdaad.
Wat stroef? Dit was oplezen en alles zo duidelijk mogelijk articuleren. Er zat geen greintje trots in de uitspraak, iets wat je bij een Klingon zou verwachten. En de complete make-over van de Klingons (inclusief de Birds of Prey) had voor mij ook niet gehoeven. Had er dan gewoon een ander ras van gemaakt, als je toch alle consistentie de airlock uit flikkert.

Ik zal de komende afleveringen wel kijken, er zijn meer series waarbij ik ff moest wennen, maar ik ben nog niet echt positief gestemd.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Pendaco schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:09:
Heb me ook erg vermaakt, met dezelfde kritiek als anderen;
  • Matige intromuziek. Graphics zijn wel tof en de homage aan TOS/TNG in de muziek is wel leuk geprobeerd maar komt er niet lekker uit. Kun je idd skippen.
  • Het horten en stoten van de Klingon dialogen
  • Even wennen aan het nieuwe Klingon design
  • Blij dat Yeoh (captain) dood is, haar Engels is echt tenenkrommend :P Je zou zeggen dat het na die Bond film in de jaren 90 is verbetert, maar nee dus..
Kritiek op de CGI vind ik vreemd. Voor een serie zijn die echt van een behoorlijk hoog niveau. De voorgaande series waren in dat opzicht een stuk treuriger ;) Ook het set-design was regelmatig van een hoog GTST gehalte.
Dit allemaal :).

Intro muziek had ik veel meer van verwacht en daar zat ik echt op te hopen.
Helaas en gemiste kans.

Verder leuk ! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Snap niet echt dat hele gedoe over politieke correctheid. Het viel mij helemaal niet op dat de vrouwen het commando hadden en dat de donkere Klingon hoger in rang staat dan de blanke.

Ja ik zag het wel maar dacht er geen twee keer over na en zocht er zeker geen motivatie achter of vond het raar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Wat een gezeur, kijk dan niet meer als je niet tevreden bent, het is vermaak mensen.
CGI en acteren kan altijd beter maar ondanks dat ben ik blij met de nieuwe Star Trek Discovery serie.
Eindelijk weer iets anders op TV dan talenten jachten. :Y :+

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik was anders aardig onder de indruk van hoe het er allemaal uitzag voor een serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:32

Krizzie

Progressive Music \o/

Als toch best wel Trek fan (TNG vooral) keek ik erg uit naar de nieuwe serie, maar wel met de gedachte dat het waarschijnlijk tegen ging vallen. Het hedendaagse publiek wil geen moralen en drama, maar alleen maar actie en spektakel.

Beide eps gisteren achter elkaar gekeken en vandaag de drie eps van The Orville gekeken. Bij de laatste had ik direct het Star Trek gevoel te pakken (ondanks de extra humor) terwijl ik bij Discovery dat totaal niet had..

De Klingons lijken wel family van Hell Boy en de CGI vind ik erg slecht, er zit 0.0 detail in. Leuk dat de ruimte er mooi uit ziet en dat alles er super flashy is, maar de schepen lijken gerendered op een voodoo2. Echt geen detail of iets op te zien.. Om over het gevecht maar te zwijgen want dat was echt diep triest (piew piew piew piew... :') )

De opgepoetste TNG is echt vele malen beter daarin.. Voor een serie uit de jaren 80/90 ziet dat er zoveel beter en indrukwekkender uit! (Want daadwerkelijk modellen en geen CGI)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net After Trek bekeken (ook op Netflix). De presentator is echt een fan en dat is leuk, maar man, wat is-ie hysterisch. Is dat iets typisch Amerikaans of zo? Op een enkel momentje na, waarin ze wel in-depth probeerden te gaan, vond ik er eigenlijk niet zoveel aan. Hopelijk is After Trek volgende aflevering leuker, anders stop ik wel met kijken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
Ik denk dat After Trek niet beter gaat worden. Het is in hetzelfde bedje ziek als After The Thrones dat vorig jaar liep en dan prompt werd geannuleerd (zelfs Amerikaanse fans konden het niet uitstaan).

Veel geklap, over the top enthousiasme en soms clueless remarks waarvan je denkt "Ze hebben het nog nooit gezien". Omdat het onderdeel van CBS is moet er ook nog aan zelfcensuur gedaan worden, dus je krijgt een halve show ipv een full overview.

Voor goede recaps en commentaar zul je denk ik meer moeten zoeken op Youtube en podcasts. Minder production value maar meer content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

After Trek kan wel beter worden als die presentator iets minder hyper gaat doen. Blijkbaar is die vent een grote fan van Star Trek en ik kan me goed voorstellen dat je dan nogal enthousiast bent als je de eerste afleveringen van een gloednieuwe Trek serie mag bespreken met cast en crew. Wellicht dat die hype er in de komende tijd wat vanaf gaat en het wat beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen idee of de tekst klopt. Mijn Klingon komt niet verder dan KAPLAH !
Maar voorheen was klingon een taal die gesnouwd en geschreeuwd werd, vol met passie en snelheid.
Dat ook echt klonk als een taal voor een klingon ras, Nu klonk het gewoon alsof iemand 1 voor 1 woordjes aan het oplezen was. zonder samenhang of emotie. Misschien als ze verteld hadden dat het vulcans waren, had ik er nog iets van geloofd :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

heuveltje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:39:
[...]

Geen idee of de tekst klopt. Mijn Klingon komt niet verder dan KAPLAH !
Maar voorheen was klingon een taal die gesnouwd en geschreeuwd werd, vol met passie en snelheid.
Dat ook echt klonk als een taal voor een klingon ras, Nu klonk het gewoon alsof iemand 1 voor 1 woordjes aan het oplezen was. zonder samenhang of emotie. Misschien als ze verteld hadden dat het vulcans waren, had ik er nog iets van geloofd :P
Het verschil is dat voorheen voornamelijk strijdkreten in het Klingon werden geschreeuwd en dat langere gesprekken bijna altijd in het Engels plaatsvonden. Dat maakt het een stuk makkelijker om vloeiende tekst te schrijven.

In Discovery is al het gesproken Klingon taalkundig correct. De tekst is geschreven door Klingon-experts en zij hebben ook bij de rest van de productie geholpen. Het probleem is echter dat Klingon een geconstrueerde taal is en geen taal die natuurlijk is ontstaan, wat uitspraak van langere stukken tekst een stuk lastiger maakt.

Maar er waren ook grote verschillen te horen in de uitspraak tussen de verschillende Klingons. Bij sommigen was het erg haperig. Vooral bij T'kuvma, maar dat viel ook meer op omdat hij het meeste tekst had. Maar andere brachten hun zinnen een stuk vloeiender. Hopelijk zijn de Klingons die in de rest van de serie een grote rol spelen redelijk vloeiend in hun uitspraak. Wat dat betreft is het misschien goed dat T'kuvma het loodje heeft gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb in after trek die acteur van t'kuvma gezien. Die gaf zelf ook al aan dat hij het moeilijk vond. En hij praat zelf ook langzaam merkte ik.

Idd maar goed dat die gast niet terug hoeft te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Rannasha schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:14:
[...]

Het verschil is dat voorheen voornamelijk strijdkreten in het Klingon werden geschreeuwd en dat langere gesprekken bijna altijd in het Engels plaatsvonden. Dat maakt het een stuk makkelijker om vloeiende tekst te schrijven.

In Discovery is al het gesproken Klingon taalkundig correct. De tekst is geschreven door Klingon-experts en zij hebben ook bij de rest van de productie geholpen. Het probleem is echter dat Klingon een geconstrueerde taal is en geen taal die natuurlijk is ontstaan, wat uitspraak van langere stukken tekst een stuk lastiger maakt.
Hierin heb je compleet gelijk. Maar dat verandert niets aan het probleem/ mijn mening.
Ik vind het wel gaaf dat ze ooit van klingon een echte taal hebben gemaakt. en het voorkomt het "elk ras spreekt engels syndroom"
Maar dan moet die taal wel werken als gesproken tekst, en dat doet het nu niet echt.
En laten we wel zijn, op een handjevol trekkies en taalknobbels na, spreekt of verstaat niemand kllingon.

Dus als ik dan toch ondertitels moet lezen. dan heb ik liever een compleet nonsens taal waaruit ik de emotie en expressie kan halen. dan een correcte taal waarbij het klinkt alsof er een telefoongids word opgelezen.
Hopelijk zijn de Klingons die in de rest van de serie een grote rol spelen redelijk vloeiend in hun uitspraak. Wat dat betreft is het misschien goed dat T'kuvma het loodje heeft gelegd.
Daar kan ik het dan weer helemaal mee eens zijn :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
heuveltje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:35:
[...]

Hierin heb je compleet gelijk. Maar dat verandert niets aan het probleem/ mijn mening.
Ik vind het wel gaaf dat ze ooit van klingon een echte taal hebben gemaakt. en het voorkomt het "elk ras spreekt engels syndroom"
Maar dan moet die taal wel werken als gesproken tekst, en dat doet het nu niet echt.
En laten we wel zijn, op een handjevol trekkies en taalknobbels na, spreekt of verstaat niemand kllingon.

Dus als ik dan toch ondertitels moet lezen. dan heb ik liever een compleet nonsens taal waaruit ik de emotie en expressie kan halen. dan een correcte taal waarbij het klinkt alsof er een telefoongids word opgelezen.

[...]

Daar kan ik het dan weer helemaal mee eens zijn :)
Het is heel goed mogelijk dat het langzaam spreken te maken heeft met de situatie waar ze in zitten; het is een belangrijk religieus moment waar men overtuigd moet worden om mee te gaan in de actie. Om de boodschap enig gewicht mee te geven kán ervoor gekozen worden om luid, maar langzaam te spreken i.c.m. korte spreekpauzes.

Mogelijk dat het in de komende afleveringen wat vlotter gaat (de acteurs hebben dan ook even kunnen oefenen :+).

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

heb de eps nog een keer bekeken viel me op dat het eigenlijk alleen t'kuvma is die zo hakkelend spreekt, de klingon council lijkt wel gewoon vloeiend

wat me nu ook opviel is die phasers, waarom doen die pew pew pew en niet bzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzz (straal) :) (of hebben ze dat nog niet uitgevonden in de prime era?)

[ Voor 9% gewijzigd door Lagune op 29-09-2017 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Laatst online: 12-09 20:14
Lagune schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:18:

wat me nu ook opviel is die phasers, waarom doen die pew pew pew en niet bzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzz (straal) :) (of hebben ze dat nog niet uitgevonden in de prime era?)
Dat zijn Star Trek-technisch gezien geen phasers, maar phase cannons. Volgens mij is dit zo'n afstammeling van de Kelvin-opmaak, die voor deze serie gebruikt moet worden, want licentie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

WP_Pj schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:22:
[...]

Dat zijn Star Trek-technisch gezien geen phasers, maar phase cannons. Volgens mij is dit zo'n afstammeling van de Kelvin-opmaak, die voor deze serie gebruikt moet worden, want licentie |:(
nope kennelijk prime universum, hier een leuk artikel gevonden:
http://www.treknews.net/2...r-trek-discovery-phasers/

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Hubert schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:01:
[...]

nope kennelijk prime universum, hier een leuk artikel gevonden:
http://www.treknews.net/2...r-trek-discovery-phasers/
Klopt, het is marketingtechnisch inderdaad Prime timeline. Maar vanwege de licentie zijn er heel veel overeenkomsten tussen de Kelvin films, en DIS. DIS valt namelijk onder dezelfde licentie als de Kelvin films, een nieuwe licentie aanvragen was teveel werk, of kostte gewoonweg teveel geld

edit1: marketingtechnisch > marketingtechnisch
edit2:

In TOS waren phasers natuurlijk ook van die pieuw pieuw dingen :X

[ Voor 10% gewijzigd door WP_Pj op 29-09-2017 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

WP_Pj schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:04:
[...]

Klopt, het is marketingtechnisch inderdaad Prime timeline. Maar vanwege de licentie zijn er heel veel overeenkomsten tussen de Kelvin films, en DIS. DIS valt namelijk onder dezelfde licentie als de Kelvin films, een nieuwe licentie aanvragen was teveel werk, of kostte gewoonweg teveel geld
Huh :?

Discovery is gewoon 100% prime timeline. De rechten voor de Star Trek films zijn van Paramount, de rechten op de series zijn van CBS. De Kelvin timeline komt uit de films en die hoort dus bij Paramount. Discovery is een CBS product, en dus in de prime timeline.

Daarnaast zijn er geen verhaaltechnische aanwijzingen dat Discovery in een andere timeline dan Prime speelt. Ja, het lijkt grafisch meer op de recente films dan op TOS, maar dat is onvermijdelijk. Op enkele puristen na had niemand het geaccepteerd als Discovery een jaren '60 look had gehad.

Overigens zijn phase cannons (waar deze discussie mee begon) niet specifiek voor een van de twee timelines. Phase cannons komen oorspronkelijk uit Enterprise, lang voor het branching point van de twee timelines. Hoewel er niets over gezegd wordt, is het goed mogelijk dat de NCC 1701 een van de eerste schepen was met de traditionelere phaser beams en dat daarvoor phase cannons de norm waren.

[ Voor 52% gewijzigd door Rannasha op 29-09-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Ja, het is heel erg raar, toen ik het hoorde wist ik ook niet wat me overkwam.
Helaas kan ik de bronnen waar ik het heb gelezen niet meer vinden, nu ik actief naar die bronnen zoek, dus wellicht is het onzin geweest. Hoewel het prima onderbouwd was destijds.

Zo lijkt DIS heel erg op de Kelvin timeline (de Delta insignia's bijvoorbeeld)

Inderdaad, het is onvermijdelijk dat ze overeenkomsten hebben. Sixties hoeft van mij ook niet, pls no maar op sommige punten vind ik DIS wel veel op de Kelvin films lijken (met de films zijn ze het pad ook helemaal kwijt imo).

Phase cannons zijn denk ik wel interessanter voor nu, aangezien je meer actie krijgt in de serie, veel meer impacts, en dus explosies etc.

Wat ik echt oprecht jammer vind is dat DIS zo ontzettend is afgebrand voordat het überhaupt te zien was, en er zoveel op gehaat is. Stiekem eigenlijk niet zo stiekem hoor ;) vind ik DIS echt wel gaaf. De haat is imo niet gerechtvaardigd

[ Voor 40% gewijzigd door WP_Pj op 29-09-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
Uitleg over licentie... @10:43 videotijd

7(8)7 |:(

[ Voor 8% gewijzigd door icegodd op 29-09-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
icegodd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:50:
Uitleg over licentie... @10:43 videotijd

[video]

7(8)7 |:(
die video heb ik ook wel eens gezien ja, alleen weet ik wel zeker dat ik het op meer plekken nog gelezen heb ook (vergelijkbaar iets) maargoed, blijkt onzin te zijn, broodje Gorn verhaal :z

Verwijderd

Rannasha schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:14:Het verschil is dat voorheen voornamelijk strijdkreten in het Klingon werden geschreeuwd en dat langere gesprekken bijna altijd in het Engels plaatsvonden. Dat maakt het een stuk makkelijker om vloeiende tekst te schrijven.

Daar haak ik even op in, want daar hadden ze dan beter hun best erop kunnen doen. Zeker als ik het ga vergelijken met het Dothraki, Valyrian en Na'vi, wat ook geconstrueerde talen zijn, misschien met wat etnische invloeden. Daar bekt het gewoon lekker vergeleken met het Klingon (leuk dat Netflix dat als ondertiteling erbij doet), wat nu nog tenenkrommend is om aan te horen.

Hopelijk gaat dat inderdaad verbeteren, want ik probeer mij niet voor te stellen hoe een politiek debat (of algemene beschouwingen) moet zijn op Qo'noS . . . 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

klingon
Bensimpel schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:18:
Ik hoorde geen enkele klingon Qapla zeggen, gemiste kans hoor.
Als ik het me goed herinner, zei Daniel Craig pas op het laatste moment in Casino Royale de iconische woorden "The name is Bond; James Bond." Alle fans zaten daarop te wachten en door het zo uit te stellen werd de dramatiek van die woorden ook groter.

Ik kan me voorstellen dat de makers van Star Trek met een soortgelijk idee een bepaald moment in gedachten zullen hebben om zo'n unieke Klingon-kreet te laten horen. Ik verwacht dan ook dat we dat in episode 3 of 4 zullen horen. Als we alles al in episode 1 en 2 gezien en gehoord hebben, wordt de canon-dichtheid enorm, maar voelt het waarschijnlijk ook eerder al gekunsteld aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Staat de aflevering nu later op netflix dan vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Raymond schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:24:
Staat de aflevering nu later op netflix dan vorige week?
Ik was ook vol verwachting aan het uitkijken maar voorlopig nog niets te zien... Tegen de middag zal het er wel op staan hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de nieuwe episode er nu op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Net gekeken. Ik vind dat ze een groot risico nemen met het concept van de discovery:

spoiler:
Een nieuw soort aandrijving dat in de andere series niet bestaat. Dat moet dus eindigen in een faal of een grote reset zoals de tijdreis-eps van vroegah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19

MazeWing

The plot thickens...

Ben sinds vorige week begonnen met deze serie en vind het tot nu toe een erg vermakelijke en goede serie. Ik heb wel zeer weinig ervaring met de voorgaande series en vond Star Trek tot aan de reboot van J.J. Abrams maar zeer matig en overladen met waardeloze special effects.

In die zin maakt het mij dus 0,0 uit dat ze bepaalde "vaste" gegevens op de schop gooien en een eigen koers varen. Kijk ik naar deze serie met in het achterhoofd de gigantische ontwikkelingen die series in het algemeen hebben meegemaakt, zie ik een serie die in de basis goed en vlot wegkijkt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 11:59
Aflevering 3 gekeken. Green-screen horror; zowel 'in' de shuttlebay als door ramen naar binnen kijkend was van low-budget kwaliteit.

Voor de rest, mwa, ik zie wel waar het heen gaat.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19

MazeWing

The plot thickens...

Dat blijft een probleem bij series. Wat dat betreft zijn we verwend met films van de laatste jaren. Maar waar een film tegenwoordig honderden miljoenen budget heeft, heeft een serie hier maar een fractie van.

Als ze alle effecten op vergelijkbaar niveau willen doen krijg je 1 aflevering die perfect is en de rest van het seizoen waardeloze effecten zoals midden jaren 90...

Met dat in het achterhoofd vind ik het ze absoluut niet slecht doen. Ook.de gevechten in de 2e afleveringen zagen er behoorlijk aardig uit. Natuurlijk is het niet te vergelijken met de laatste 3 films maar vergelijk je het met voorgaande star trek series en films is het STUKKEN beter!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
@MazeWing idd. Dat is helaas waar tv gewoon tegen aanloopt. We (ik zeg maar we omdat ik een televisievolger ben en tv prefereer boven film) krijgen wel steeds meer sterren naar het kleine scherm, maar qua budget blijft tv het ondergeschoven kindje. Voor elke Game of Thrones, Westworld en The Crown heb je wellicht het vijfdubbele aan series die er cheap uitzien. Als ze al uitpakken dan zie je dat vaak alleen in de pilot, de midseasonfinale of de seasonfinale. Daar tussenin zie je duidelijk dat het budget lager is en dat het zich bijvoorbeeld veel binnenskamers afspeelt. Ik probeer hier zelf wel altijd een beetje rekening mee te houden. Bij series van Syfy weet je bijvoorbeeld dat het er vaak crappy uitziet. Star Trek ziet er wat dat betreft beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

sebastius schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:42:
Net gekeken. Ik vind dat ze een groot risico nemen met het concept van de discovery:

spoiler:
Een nieuw soort aandrijving dat in de andere series niet bestaat. Dat moet dus eindigen in een faal of een grote reset zoals de tijdreis-eps van vroegah
spoiler:
het kan natuurlijk ook nog een classified project blijven, iets wat alleen voor black-ops gebruikt mag worden. Maar gezien het "spieren en aders van het universum" verhaal is een fail aannemelijker ,waarschijnlijk onder de mom van "onherstelbare schade aan de structuur van het universum"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
Zo, episode 3 achter de rug. Leuke aanpak om Michael een rol te geven ondanks de veroordeling. Discovery, leuk concept om de serie mee door te laten gaan. Lekker weinig Klingons en hun spraakgebrek. Beste aflevering tot nu toe! ;)

Vooralsnog ben ik van een "mwah" naar een "leuk, ben benieuwd" gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:29:
[...]

Daar haak ik even op in, want daar hadden ze dan beter hun best erop kunnen doen. Zeker als ik het ga vergelijken met het Dothraki, Valyrian en Na'vi, wat ook geconstrueerde talen zijn, misschien met wat etnische invloeden. Daar bekt het gewoon lekker vergeleken met het Klingon (leuk dat Netflix dat als ondertiteling erbij doet), wat nu nog tenenkrommend is om aan te horen.

Hopelijk gaat dat inderdaad verbeteren, want ik probeer mij niet voor te stellen hoe een politiek debat (of algemene beschouwingen) moet zijn op Qo'noS . . . 8)7
Het verschil is wel dat klingon is begonnen met een paar zinnen en uitdrukking in 1985 en later is uitgegroeid tot een daadwerkelijk complete taal. Hierdoor hebben ze waarschijnlijk wel wat problemen gehaad om het vloeiend te kunnen krijgen, voor zover dat uberhaupt mogelijk was.

Anyways; ik heb de eerste 2 gekeken en ben niet telleurgesteld. Of ik het echt goed vind moet ik nog bezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Het was een aflevering die voorbij vloog, maar het Star Trek gevoel ontbrak op bepaalde punten:
- Lorca is een ietwat duistere persoonlijkheid, normaal is de kapitein iemand die idealistisch goed is. Maar vandaag de dag pakt de mayonaise van zo'n utopische voorstelling niet meer. De optimistische toon van Gen Roddenberry is erg ver weg.
- Een irritante sidekick (Sylvia Tilley) maakte haar intrede. Jammer dat ik haar zie als redshirt maar ze zal waarschijnlijk lang meegaan...
- Ik weet niet wat de rol is van het monster, is dat gewoon een MacGuffin device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:57
Zonet aflevering 3 gezien. Wat ik erg jammer vind, is dat deze serie vooralsnog erg ver weg van het gedachtegoed van de eerdere series lijkt te staan. De toon is gewoon te duister om aan te sluiten in de Star Trek universum. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het een slechte serie vind, juist niet. Tot nu toe goed spannend en mysterieus. Ik snap alleen niet waarom Jason Isaacs nu een Amerikaans accent heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tussenstand na drie afleveringen:
Leuke science fiction serie, kan best ergens heen groeien. Maar het is geen star trek.

Ben overigens wel benieuwd hoe het gaat bevallen wanneer het tempo inzakt, want dit ga je niet een heel seizoen volhouden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Eddye schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:06:
Zonet aflevering 3 gezien. Wat ik erg jammer vind, is dat deze serie vooralsnog erg ver weg van het gedachtegoed van de eerdere series lijkt te staan. De toon is gewoon te duister om aan te sluiten in de Star Trek universum. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het een slechte serie vind, juist niet. Tot nu toe goed spannend en mysterieus. Ik snap alleen niet waarom Jason Isaacs nu een Amerikaans accent heeft.
Je kan nu écht niet meer aankomen met een 'brave' Star Trek zoals 20 jaar geleden. Bovendien gaan mensen dan ook weer klagen dat het een schaamteloze kopie van de oude series is, en te weinig vernieuwend.

Ik ben blij dat er een eigen koers wordt gevaren. We moeten de oude Star Trek gewoon laten voor wat het is. Dat was toen, dit is nu. Koester de oude serie en zet die weer lekker op als je er zin in hebt,

Deze derde aflevering was wel tof trouwens! Een flink stukje mysterie, en een 'coole' captain die duidelijk zijn eigen regels hanteert.

Ik gok dat het monster van één van de onbekende verre bestemmingen af komt. Misschien is er wel een hele collectie met wezens van verre werelden op de Discovery?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 20:54
Toch een zeer aangename aflevering 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Aflevering 3 was een stuk beter dan de eerste 2 iig. Michael was een stuk minder irritant en ook de meer "grijze" opzet van de karakters stond mij wel aan. Het past wel bij de tijd van oorlog en onzekerheid. Zie er wel potentie in.

Zo'n monster achtige alien is trouwens ook wel een primeur voor Star Trek volgens mij. In het verleden waren ze er niet of alleen houterig of aaibaar ;).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gonadan schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:24:
Tussenstand na drie afleveringen:
Leuke science fiction serie, kan best ergens heen groeien. Maar het is geen star trek.
Jup. precies wat ik ook dacht.
We zullen wel zien hoe het loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
heuveltje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:45:
[...]

Jup. precies wat ik ook dacht.
We zullen wel zien hoe het loopt ;)
Inderdaad. Bij ST is het vaak wel zo dat de eerste twee seizoenen niet de beste zijn (TNG, DS9) en het pas in het derde seizoen op gang komt. Ik krijg toch steeds meer een Stargate Universe gevoel bij deze serie.

En hoe lang gaat het nog duren voor we Burnhams 'stiefbroer' te zien krijgen :) Is hij de cliffhanger van seizoen 1 of kunnen ze het niet zo lang ophouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Hoe lang zal het duren voor we Spock te zien krijgen. Volgens mij moet hij time Line technisch nu rondvliegen op de Enterprise en we krijgen elke aflevering te horen dat Michael de zus van Spock is. In aflevering 3 heeft ze het zelfs over hem en zijn moeder (Amanda).

Het kan natuurlijk ook gewoon een red herring zijn die ze gebruiken om de trekkies te dwingen om te blijven kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 09:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het is wat donkerder en anders dan de series waar ik mee ben opgegroeid (TNG, DS9, VOY en ENT), maar na 12 jaar hebben wij eindelijk een nieuwe Star Trek serie en ik heb geen problemen met de cosmetische wijzigingen die zij hebben aangebracht.

Tot op heden vind ik Star Trek: Discovery enorm vermakelijk.

Overigens heb ik steeds meer het vermoeden dat deze serie draait om Section 31....

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

nwagenaar schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:22:
Het is wat donkerder en anders dan de series waar ik mee ben opgegroeid (TNG, DS9, VOY en ENT), maar na 12 jaar hebben wij eindelijk een nieuwe Star Trek serie en ik heb geen problemen met de cosmetische wijzigingen die zij hebben aangebracht.

Overigens heb ik steeds meer het vermoeden dat deze serie draait om Section 31....
ST mag wel eens wat donkerder. In de series zitten veel referenties naar donkere tijden, bijvoorbeeld de oorlog met de Klingons. We hebben dat gewoon nooit echt gezien. Dat we nu een donkere periode zien is wat mij betreft juist mooi.

Ik ben ook een enorme fan van het mirror universe met het Terran Empire. Hier mogen ze van mij ook wel een keer een film of serie omheen bouwen.

Section 31 lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Die mysterieuze badges, Ncc-1031 als nummer en een kapitein die de mogelijkheid heeft om iemand die levenslang de gevangenis in moet voor muiterij in zijn crew op te nemen wijzen daar wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

top aflevering imho, wel irritante sidekick (waarom altijd zo'n personage erin gooien met character flaws, beetje afgezaagd)

interessante ready room heeft ie trouwens

shuttles die naar warp gaan, love it :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

MrFl0ppY schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:34:
Aflevering 3 was een stuk beter dan de eerste 2 iig. Michael was een stuk minder irritant en ook de meer "grijze" opzet van de karakters stond mij wel aan. Het past wel bij de tijd van oorlog en onzekerheid. Zie er wel potentie in.
Helaas erg ver af van wat Star Trek is. Of misschien is het wel een Section 31-schip.
Zo'n monster achtige alien is trouwens ook wel een primeur voor Star Trek volgens mij. In het verleden waren ze er niet of alleen houterig of aaibaar ;).
Zouden het Tribbles zijn? *brrrr* :+ De Borg werden in First Contact overigens ook wel minder aaibaar gebracht. Idem in mindere mate species 8472. Of dat moddermonster in TNG.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Aflevering 3 vind ik ook erg vermakelijk, ziet er mooi uit. Section 31 lijkt me wel heel erg waarschijnlijk (Black badges/insignia, Lorca, schipnummer), veel verwijzingen daarnaar. Zou me dus niets verbazen. Alleen Saru past niet echt in dat plaatje, en wel meer van de personages. Hoe gaan ze dat rijmen als het wel een Section 31 schip is (of Saru moet een meesteracteur zijn, hij lijkt me niet echt het type voor Section 31)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 09:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

Section 31 werkt ook voornamelijk in de schaduwen, dus het is heel goed mogelijk dat Saru (en diverse andere wetenschappers) niet op de hoogte zijn wat de exacte reden en doel is van Discovery.

Ik ben behoorlijk benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken want dit zal duidelijk gaan zorgen voor frictie tussen mensen die volledig volgens Starfleet protocol werken en degene die bereid zijn om een stapje verder te gaan zeg maar, zeker in een donkere periode van oorlog.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben ik de enige die elke keer dat Michael in een close-up kwam met een paar krulletjes van d'r haar over het voorhoofd moest denken aan een jonge Michael Jackson? :')

Ik vind de serie overigens prima te pruimen maar ik kijk het dan ook voor de lol en niet om alle details te over-analyseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

F_J_K schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Helaas erg ver af van wat Star Trek is. Of misschien is het wel een Section 31-schip.

[...]

Zouden het Tribbles zijn? *brrrr* :+ De Borg werden in First Contact overigens ook wel minder aaibaar gebracht. Idem in mindere mate species 8472. Of dat moddermonster in TNG.
in een van de scenes lag er een tribble op de desk van de kapitein :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lagune schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

in een van de scenes lag er een tribble op de desk van de kapitein :F
Ik dacht gister al een bekend geluid te horen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 17:58
Vorige week ook aan deze serie begonnen.
Zelf alle series/films gevolgd dus was benieuwd wat ik kon verwachten.

Los van het script/acteer werk wat een beetje "cheesy" overkomt (vaker met Netflix Originals) vind ik het vermakelijk om naar te kijken.
Enige "Star Trek principes" moest ik wel opzij zetten maar ben benieuwd hoe de serie zich verder ontwikkeld
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
nwagenaar schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:57:
Section 31 werkt ook voornamelijk in de schaduwen, dus het is heel goed mogelijk dat Saru (en diverse andere wetenschappers) niet op de hoogte zijn wat de exacte reden en doel is van Discovery.

Ik ben behoorlijk benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken want dit zal duidelijk gaan zorgen voor frictie tussen mensen die volledig volgens Starfleet protocol werken en degene die bereid zijn om een stapje verder te gaan zeg maar, zeker in een donkere periode van oorlog.
True, lijkt me toch wel apart, gezien Saru (nu nog) First Officer is. In aflevering 4 zal Burnham wel FO/Number One worden gezien de uitspraken van Lorca ("by my side").

Dat monster was overigens ook wel gaaf. Schept wel een donkere sfeer voor Away Missions, dat ze verre van veilig zijn, ook op een Starfleet schip.
Maar dat eerste "creature" was toch iets anders als dat monster dat het Away Team opjaagde? Blijkt dat de U.S.S. Glenn toch wel een aantal species had meegenomen van hun travels.

Die nieuwe vorm van warpen zal wel op niets uitlopen anders had Voyager wel binnen die 1,3 seconden weer thuis geweest. Misschien massieve Subspace vervormingen? Affijn, we gaan het zien, ik ben benieuwd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
nwagenaar schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:22:

Met een kapitein met ontaard karakter, frankenstein complex en gecorreleerd conflict.

In dat opzicht is Discovery een flinke verschuiving ten aanzien van traditionele concepten van Star Trek. Van de discussie voor balans tussen "needs of the many / needs of the few" naar een strijd à la veiligheidsdiscussies in een samenleving onder druk.

offtopic:
Discovery is gemaakt voor het cultureel bewustzijn van de Amerikaanse samenleving, dat mogen we niet vergeten. Het is een domein afkomstig uit tijden waarin media als TV en film gebruikt werden om een richting te geven aan ontwikkeling daarvan. Aan deze kant van het water kennen we dit al niet meer van eigen bodem sinds het einde van de jaren '30 vorige eeuw.
WP_Pj schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:51:
[...]
Die nieuwe vorm van warpen zal wel op niets uitlopen anders had Voyager wel binnen die 1,3 seconden weer thuis geweest. Misschien massieve Subspace vervormingen? Affijn, we gaan het zien, ik ben benieuwd
Dat wordt een gevalletje "Omega Directive", dat is nu wel duidelijk. Al vraag ik me ergens af of hier niet een stuk opzet zit naar de daadwerkelijke reden van beëindiging van vijandelijke relaties tussen de Federatie en de Klingons, omdat dit technologisch pad erg lijkt op een pad naar de vermogens van de Iconians, en dat is destabiliserend op een veel hoger niveau - en dus uiteindelijk de interventie van het Verdrag van Organia.

[ Voor 23% gewijzigd door Virtuozzo op 03-10-2017 11:01 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

xSmooth- schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:41:
Vorige week ook aan deze serie begonnen.
Zelf alle series/films gevolgd dus was benieuwd wat ik kon verwachten.

Los van het script/acteer werk wat een beetje "cheesy" overkomt (vaker met Netflix Originals) vind ik het vermakelijk om naar te kijken.
Enige "Star Trek principes" moest ik wel opzij zetten maar ben benieuwd hoe de serie zich verder ontwikkeld
.
Dat viel me opeens ook al op.
Er stond Netflix Original bij, maar dit is toch een CBS productie :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:30

Spooksel

Spooksel!

Gisteravond ook even lekker op de bank gehangen voor deze nieuwe episode. Over het algemeen wel vermakelijk. Vind het alleen wel een redelijk goedkope truc om even een 'simpele' '6 months later' uit te halen en dan Michael weer volop in de actie te gooien. Dat hele tribunaal die gevangenisstraf zijn ook weer een beetje overbodig zo.

Anyway, die redhead... irritant, dat 'instant travel'... draai het de nek om aub. Move on :)
heuveltje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:29:
[...]
Dat viel me opeens ook al op.
Er stond Netflix Original bij, maar dit is toch een CBS productie :?
Het is een Netflix 'Original' in de zin dat Netflix de internationale partner van CBS is voor de distributie en verder ook echt gigantisch meebetaald aan de productie ervan!

[ Voor 31% gewijzigd door Spooksel op 03-10-2017 11:31 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Zo, ook de 3de aflevering gekeken en ben blij dat met het "oude" Trek stramien gebroken is.
Iedere serie had zijn charme en zeker met de veel te vroeg beëindigde StarTrek Enterprise.
Nieuwe serie en op deze tijd gebaseerde CGI en overige effects.
Geeft toch overduidelijk een StarTrek gevoel maar dan echt in een nieuwe jas en zo moet je het toch volgens mij ook zien.
Vergelijken met de oudere series heeft geen zin daar ieder uitgezonden in het tijdstramien van toen.
Alle elementen, rangen etc. van StarTrek zitten erin met de karakters die in een nieuwe StarTrek thuishoren.
Ben blij toe en zie uit naar de volgende afleveringen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik moet nog zwaar wennen aan die uniformen. zijn meer trainingspakkies

maar ik zie number1 nog wel terugkomen als kapitein in deel 5 ... wedden !!
kijken wel makkelijk weg nu.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
Na aflevering 1 was ik nog niet overtuigd, aflevering 2 bracht me aan het twijfelen en nu na aflevering 3 ben ik hooked. Ik ben blij dat het een wending genomen heeft, want aan het begin was het wel erg zoetsappig allemaal. Nu kan er tenminste wat spanning in komen.

Ik moet overigens zeggen dat aflevering 3 de eerste is die ik heb kunnen zien zonder in slaap te vallen. De eerste twee konden me niet geboeid houden. Ook grappig, in de lijst van ondertitels zag ik ook "klingon" tussen staan :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/95VNCGgl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 03-10-2017 21:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
dr.lowtune schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:25:
[...]

spoiler:
het kan natuurlijk ook nog een classified project blijven, iets wat alleen voor black-ops gebruikt mag worden. Maar gezien het "spieren en aders van het universum" verhaal is een fail aannemelijker ,waarschijnlijk onder de mom van "onherstelbare schade aan de structuur van het universum"
Dit doet met aan The Omega Directive denken :)
algalid schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:26:
Het was een aflevering die voorbij vloog, maar het Star Trek gevoel ontbrak op bepaalde punten:
- Lorca is een ietwat duistere persoonlijkheid, normaal is de kapitein iemand die idealistisch goed is. Maar vandaag de dag pakt de mayonaise van zo'n utopische voorstelling niet meer. De optimistische toon van Gen Roddenberry is erg ver weg.
De kapitein van de USS Equinox was ook niet echt een toonbeeld van idealisme te noemen ;)

Onlangs onderstaand filmpje gezien en ik heb toch enkele keren moeten glimlachen.
En het is inderdaad niet altijd zo goed als we dachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
Het is meer Days of Our Lives dan Star Trek. Denk niet dat ik verder ga kijken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://arstechnica.com/g...34087043#comment-34087043 vat het aardig samen voor me.

Het is Stargate Universe all over again; nutteloze conflicten, ongeloofwaardig gedrag en het wantrouwen druipt overal vanaf. Aardig op zichzelf, grafisch prachtig, maar niet de naam Star Trek waardig tot nu toe. Ik geef het nog twee afleveringen een kans maar als dit zo doorgaat dan ben ik er klaar mee.

Gelukkig is er een nieuwe star trek serie, hij heet alleen The Orville.

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 03-10-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
neographikal schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:16:
https://arstechnica.com/g...34087043#comment-34087043 vat het aardig samen voor me.

Het is Stargate Universe all over again; nutteloze conflicten, ongeloofwaardig gedrag en het wantrouwen druipt overal vanaf. Aardig op zichzelf, grafisch prachtig, maar niet de naam Star Trek waardig tot nu toe. Ik geef het nog twee afleveringen een kans maar als dit zo doorgaat dan ben ik er klaar mee.

Dat is een goeie ;) Star Trek: 90210 :D The Orville ga ik ook eens checken!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Of in Stargate-termen; as the Stargate turns :P

Schijnbaar verkoopt deze donkere emo-TV goed, ik snap dat de jaren 80-90's setting niet wil verkopen Enterprise is tenslotte ook een stille dood gestorven. Een herhaling van zetten zal hetzelfde resultaat geven, dus met verandering op zichzelf heb ik niet zozeer moeite.

Maar of het nou direct tieten schieten helicopters star ships (de nieuwe films) of As the world turns moet worden....Het blijft bijzonder dat een ripoff als The Orville, ondanks de flauwe humor zo nu en dan, meer Star Trek gevoel weet te geven en meer morele kwesties durft te behandelen dan deze serie die daadwerkelijk het label draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
D-Three schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:44:
[...]
..

[...]

De kapitein van de USS Equinox was ook niet echt een toonbeeld van idealisme te noemen ;)
Ik vond "Equiniox I/II" mede om die reden een fantastische aflevering om naar te kijken.
Dat duistere "non-Starfleet" principe en 2 Federation schepen die elkaar naar de filistijnen schoten. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

neographikal schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:16:

Destiny schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Inderdaad. Bij ST is het vaak wel zo dat de eerste twee seizoenen niet de beste zijn (TNG, DS9) en het pas in het derde seizoen op gang komt. Ik krijg toch steeds meer een Stargate Universe gevoel bij deze serie.

En hoe lang gaat het nog duren voor we Burnhams 'stiefbroer' te zien krijgen :) Is hij de cliffhanger van seizoen 1 of kunnen ze het niet zo lang ophouden?
Virtuozzo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Met een kapitein met ontaard karakter, frankenstein complex en gecorreleerd conflict.

In dat opzicht is Discovery een flinke verschuiving ten aanzien van traditionele concepten van Star Trek. Van de discussie voor balans tussen "needs of the many / needs of the few" naar een strijd à la veiligheidsdiscussies in een samenleving onder druk.

offtopic:
Discovery is gemaakt voor het cultureel bewustzijn van de Amerikaanse samenleving, dat mogen we niet vergeten. Het is een domein afkomstig uit tijden waarin media als TV en film gebruikt werden om een richting te geven aan ontwikkeling daarvan. Aan deze kant van het water kennen we dit al niet meer van eigen bodem sinds het einde van de jaren '30 vorige eeuw.

[...]

Dat wordt een gevalletje "Omega Directive", dat is nu wel duidelijk. Al vraag ik me ergens af of hier niet een stuk opzet zit naar de daadwerkelijke reden van beëindiging van vijandelijke relaties tussen de Federatie en de Klingons, omdat dit technologisch pad erg lijkt op een pad naar de vermogens van de Iconians, en dat is destabiliserend op een veel hoger niveau - en dus uiteindelijk de interventie van het Verdrag van Organia.
Stargate Universe was juist ijzersterk door niet een herhaling van zetten te doen, maar de setting dusdanig te veranderen dat het nieuw bleef; anders en toch interessant. Als ze van de Melkweg en de Pegasus Galaxy, naar Andromeda waren verplaatst, waren de facties en locaties nieuw, maar was het SG1 en SGA all over again. Door de Destiny te gebruiken, de achtervolging door die robotschepen en de enorme tijdsdruk werd er een nieuw verhaal gecreëerd. Daarnaast vond ik de persoonlijke en interpersoonlijke conflicten van grote toevoeging. Zonde dat dit nooit is afgerond en MGM wel plannen heeft voor een reboot, maar niet voor een bevredigend einde van de huidige franchise. Zo vond ik bijv. ook de verschillen tussen CSI Vegas, Miami en NY erg fijn.

Ik vind het gelinkte artikel en de post maar een beetje mwah... Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen verandering. Star Trek gaat over een utopische toekomst, maar wel eentje waaraan gewerkt moet worden, ook door mensen-met-fouten en niet enkel door moeder-Theresa's. In First Contact zat de wereld in de nadagen van de Derde Wereld Oorlog; in Enterprise bestond de federatie nog niet in de toestand die we van de latere Star Treks kennen en was er vooral onmin tussen de Vulcans en Andorians. Picard is lang niet altijd een lieverdje geweest; Sisko zat met de Dominion-war en hoe vaak heeft Archer niet in gewetensnood gezeten rondom de Xindi-war, hoe hard heeft hij moeten werken voor diezelfde Federatie? Zonder donkere oorlogen met de Klingon Empire, The Romulan Star Empire; de Xindi. de Dominion en de Cardassians was het allemaal een stuk zoetsappiger geweest. We hebben Khan en de eugenetics wars en het terrorisme gehad, übervijand de Borg, de Hirogen, de Suliban en de temporal cold war en nog veel meer extreem gevaarlijke rassen als de Tholians, Breen, Iconians en species 8472. De grillen van Q; de confrontatie met V'Ger, inderdaad ook The Omega Directive, enz, enz, enz.

Als ik de enige 3 karakters met al een beetje diepgang in de eerste 3 afleveringen bekijk, dan hebben we Lorca die koste wat het kost niet wil verliezen van de Klingons, maar ook kapitein is van Starfleet en dus de Prime Directive hoog in het vaandel zou moeten hebben staan. Hij lijkt me niet perse slecht, maar hij is wel bereid om desnoods een lichtjaar over de rand te stappen als dat de mensheid kan redden. Mogelijk zien we dus nu een kapitein in conflict afdrijven naar de verkeerde kant. Saru is de andere kant van deze medaille. Hij heeft gezien dat Burnham te ver is gegaan en walgt daarvan, maar ziet ook het goede in haar. Ik verwacht nog wel een of meer conflicten tussen Saru en Lorca waarbij de parallellen met Georgiou en Burnham waarschijnlijk niet aan hem voorbij zullen gaan. Hij lijkt me angstig en voorzichtig en daarmee prima tegenover Lorca te staan. Michael Burnham is een beetje van allebei. De combinatie van Vulcan-opvoeding en logica en de menselijke emoties en handelen passen mooi in het midden tussen de Captain en zijn Number One. Als we geen conflicten en liefde tussen de karakters hadden, was er ook minder opbouw en diepgang. Dan was het ook niet goed geweest.

We gaan nu een oorlog zien die we alleen kennen uit verhalen en overleveringen; het noemen van feitjes en allerlei verwijzingen. Ik vind het wel mooi dat we met Discovery een donkere tijd ingaan. De hoop van Star Trek is niet weg; we weten namelijk al dat het Archer lukte om de Vulcans en Andorians te verenigen en dat de Klingons in de tijd van Picard steeds meer bondgenoten werden, ipv vijand. De hoop van ST DSC bestaat uit het opstaan en herrijzen uit deze donkere periode van Star Treks geschiedenis. Star Trek is altijd al de conflictueuze weg naar een utopie geweest.

Ik ben fan én hooked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik denk niet dat er veel fans zijn die de serie van de jaren 60 in 4K en met betere CGI willen zien. Het heeft er meer mee te maken dat de serie meer overeenkomsten heeft met 2017 dan 2256.

De vele verwijzingen naar onze tijd (Beatles, fortune cookies) zijn een beetje vreemd. Onderhuids zijn ook de struggles te zien waar de huidige maatschappij mee kampt: rebellie tov het gezag, alles is grijs ipv zwart/wit en uitbouwen van carrière (Tilly wil kapitein worden, Stamets de beste wetenschapper, Lorca een militair genie), terrorisme. Vloeken met "shit" en "fuck" clasht ook wat met het Star Trek gevoel.

Ik hoop dat de soap opera elementen enkel character buildup zijn en dan verdwijnen. Als we personages willen zien worstelen met verkeerde beslissingen, dan zijn er andere series voor. Is het de bedoeling om de oorlog met de Klingons te laten zien of is die oorlog een excuus om de personages steeds te zien falen? Da's de vraag waar ik mee zit, ik hoop op het eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben het met je eens dat het een sci-fi-serie is en geen karakterstudie. We hebben dit soort dingen echter in alle series gezien. Qua persoonlijke ontwikkeling bijv. de relatie tussen T'Pol en Trip; de zoektocht / hang naar menselijkheid van Data en Seven of Nine; de liefdesdriehoek Worf-Troy-Riker; de vriendschap tussen Kirk en Spock en Chakotay die van Maquis steeds meer Starfleet werd. Ik denk dat als het alleen om oorlog gaat en een enkel A4-tje background volstaat voor de hele cast, dat het dan ook niks meer aan is. Wel vind ik dat het zeker binnen de perken moet blijven. Overigens, verwijzingen naar "onze periode" c.q. afgelopen eeuw zijn er natuurlijk ook voldoende. De horrorfilmavondjes in Enterprise; de Doctor die opera's zingt; detectiveverhalen op het holodek. Ik vond de gelukskoekjes ook opmerkelijk, tot ik me bedacht dat Picard verschillende keren door de wijngaard van zijn voorouders liep.

Wat ik met deze en mijn vorige post bedoel te zeggen, is dat ik ook niet op GTST zit te wachten, maar dat de verhouding tussen oorlog en utopie; tussen sci-fi-verhaal en karakterontwikkeling - en heden versus toekomst altijd al wel in Star Trek heeft gezeten. Ik denk dat als we terug zouden lezen we soortgelijke kritiek en lof kunnen vinden over Voyager en Enterprise.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Ik had er nog niet echt bij stil gestaan ( ben ook geen die hard trekkie ), maar die section 31 theorieën spreken me wel aan. Ik zou het wel top vinden als deze serie de minder mooie duistere kantjes van starfleet laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

D-Three schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

Geweldige afleveringen waren dat de Equinox 1+2, prachtig schip, mad captain

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/d3/9c/74/d39c743bb853729e0bbe55dd7a9ccacb.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:19:
Stargate Universe was juist ijzersterk door niet een herhaling van zetten te doen, maar de setting dusdanig te veranderen dat het nieuw bleef; anders en toch interessant.
Verandering is prima, het gaat om de balans, die is zowel in SGU als STD doorgeslagen naar de Galactica/As the world turns/emo-kant. Als ik dat doe, wat vinden ze er dan van, doe ik het wel goed, oh hij is boos en tegeleurgesteld in mij, ik zwijg om de spanning op te bouwen, etc. Ik heb met veel plezier - op het laatste seizoen na - Galactica gekeken, maar het doel van die serie was ook anders.

Daarnaast was Star Trek, hoewel scifi, op persoonlijk vlak meestal rédelijk geloofwaardig. Burnhams acties en die van anderen rammelen aan alle kanten. Misschien wordt het beter, TNG en Enterprise waren het eerste seizoen ook echt niet best, maar dat lag imho meer aan de executie dan het concept.

Hier lijkt het concept m.i. voor een Star Trek serie tot op heden flawed. Plak er een ander label op en schrap de onnodige referenties, dan is het een okay scifi serie.

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 04-10-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Star trek meets stranger things? :+

Tenminste zo'n gevoel krijg ik erbij.

Maar ik vind section 31 wel erg vet hoor. Ben benieuwd waar dat monster nou vandaan komt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSmooth-
Lagune schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Geweldige afleveringen waren dat de Equinox 1+2, prachtig schip, mad captain

[afbeelding]
Eens! Nova Class +1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sowieso kreeg ik van de laatste aflevering een soort Resident Evil gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Jorgen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:48:
Sowieso kreeg ik van de laatste aflevering een soort Resident Evil gevoel.
Donker ruimteschip en enge monsters? dat doet mij eerder aan Alien denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Na de eerste 3 afleveringen gezien te hebben valt het mij helemaal niet tegen. Mooi gemaakt, goede acteurs en een aantal interessante karakters en verhaallijnen. Ik ga hem zeker volgen en afkijken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Brons schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:20:
Hoe lang zal het duren voor we Spock te zien krijgen. Volgens mij moet hij time Line technisch nu rondvliegen op de Enterprise en we krijgen elke aflevering te horen dat Michael de zus van Spock is. In aflevering 3 heeft ze het zelfs over hem en zijn moeder (Amanda).

Het kan natuurlijk ook gewoon een red herring zijn die ze gebruiken om de trekkies te dwingen om te blijven kijken.
Discovery speelt 10 jaar voor TOS dus lijkt me sterk dat Spock al op de Enterprise rondvliegt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Wildfire schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:33:
Discovery speelt 10 jaar voor TOS dus lijkt me sterk dat Spock al op de Enterprise rondvliegt.
Hij is ca 25 bij aanvang van deze serie (en 35 als TOS begint) dus zo onwaarschijnlijk is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik hoop het niet, dergelijke verwijzingen zijn altijd zo geforceerd. Subtiele verwijzingen zijn gaaf, de overduidelijke ben ik niet zo van. Dat vond ik ook jammer bij ENT (wat ik ervan gezien heb).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Was "It's one five year mission" toevallig ook de eerste missie? Dan vaart de Enterprise van Kirk nog niet. Anders is het inderdaad zeer goed mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 04-10-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Wildfire schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

Volgens Memory Alpha komt Spock in 2254 op de Enterprise. Discovery speelt zich af in 2256.
Jorgen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:13:
Was "It's one year mission" toevallig ook de eerste missie? Dan vaart de Enterprise van Kirk nog niet. Anders is het inderdaad zeer goed mogelijk.
Kirk was niet de eerste captain van de Enterprise.

Het was trouwens een five year mission ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Brons op 04-10-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Brons Inderdaad; volgens de series was dat Archer. Maar aangezien we meerdere Enterprises hebben gehad, had die van Kirk nog niet perse hoeven varen. Dan was ik waarschijnlijk in de war. Ik dacht dat Kirk eerst een 1 year mission had en daarna pas 5. Maakt ook weinig uit voor wat ik wilde zeggen. ;)

V.w.b. de poll, hebben nu meer dan 100 mensen gestemd. 80 daarvan vinden DSC leuk, 20 aardig en 1 vind er niks aan. Voor een kritisch gestemd publiek hier op GoT vind ik dat een mooie score. Daarmee klopt dat wel aardig met de consensus op IMDB, waar de serie na ruim 13-duizend stemmen een 7.3 scoort en 73% van de stemmers een 7 of hoger toekent. 65% Zelfs een 8 of hoger. In de eerste week hebben circa 15 miljoen mensen de serie op CBS bekeken.

Al met al geen slecht begin. Hoop dat dit mag groeien net als de voorgaande series en nog jaren doorgaat.

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 05-10-2017 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pike was toch de eerste? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Volgens Memory Alpha was Robert April de eerste kapitein van de USS Enterprise NCC-1701. Is uit de Animated Series.
Ik dacht ook dat Pike de eerste kapitein was hoor, nooit TAS gekeken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Pike was de eerste kapitein van de "TOS Enterprise" (NCC-1701). De pilot met Pike, "The Cage", speelt zich zo'n 10 jaar voor de eerste Kirk-aflevering af, dus ongeveer gelijktijdig met Discovery. Spock is de science officer van de Enterprise tijdens The Cage.
WP_Pj schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:02:
[...]
Volgens Memory Alpha was Robert April de eerste kapitein van de USS Enterprise NCC-1701. Is uit de Animated Series.
De canon-status van TAS is twijfelachtig.

[ Voor 30% gewijzigd door Rannasha op 05-10-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Rannasha schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:03:

[...]

True.

Hoe vinden jullie "After Trek" eigenlijk? Ik vind het wel vermakelijk, alleen soms wel irritant dat Matt Mira na de reclameblokken blijft zeggen dat ze live zijn, had dat er ook niet uit geknipt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rannasha schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:03:
Pike was de eerste kapitein van de "TOS Enterprise" (NCC-1701). De pilot met Pike, "The Cage", speelt zich zo'n 10 jaar voor de eerste Kirk-aflevering af, dus ongeveer gelijktijdig met Discovery. Spock is de science officer van de Enterprise tijdens The Cage.
Ja dat weet ik nog, daar had hij wat meer moeite met emoties. Staat hij nog schaapachtig tegen een bloempje te lachen en zo. :D
Op z'n minst. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Nu er hier even kort werd gediscussieerd over wie de eerst kapitein was, moest ik even denken aan de verschillende Enterprises.

De 'eerste' was dus de NX-01 van Archer, dit was de prefix voor deze klasse van schepen. Daarna werd de NCC prefix ingevoerd en dus hadden de daaropvolgende Enterprises NCC-1701, NCC-1701-A, NCC-1701-B, ... als registratienummer.

De NX prefix werd dan enkel gebruikt voor experimentele ruimteschepen. Denk aan de Defiant en de Prometheus. Moet de Discovery dan geen NX nummer hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 05-10-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien Archers NX-Enterprise überhaupt de eerste in zijn soort was qua Aards starship en daarmee ook de eerste Enterprise, lijkt het me dat Archer ook de eerste kapitein van de Enterprise was. Daarna in de Constitution-klasse met de NCC-Enterprises dan Pike, gevolgd door Kirk.

Pagina: 1 ... 5 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie