Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
In de boeken is hij dat niet volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Boeken tellen in Star Trek niet als canon, enkel de films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ENT telt ook niet als canon. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Gonadan Bij jou niet, bij ST wel ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:32

Krizzie

Progressive Music \o/

Nyarlathotep schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:15:
[...]

Je kan nu écht niet meer aankomen met een 'brave' Star Trek zoals 20 jaar geleden. Bovendien gaan mensen dan ook weer klagen dat het een schaamteloze kopie van de oude series is, en te weinig vernieuwend.
The Orville doet dat anders heel prima! Stukje luchtiger en pikanter qua taalgebruik dat wel.
Gonadan schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:24:
Tussenstand na drie afleveringen:
Leuke Science fiction serie, kan best ergens heen groeien. Maar het is geen star trek.
Dit dus! :)

Geluidswolk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, da's wel een beetje een persoonlijk probleempje inderdaad. :P

Ik weet even niet hoe ik het echt duidelijk uit moet leggen, maar: Zodra een nieuwere serie de arrogantie heeft om bepaalde waarheden om te gooien in een poging zo zelf maar aan populariteit te winnen dan trek ik dat heel slecht. ENT had daar wel een handje van met hun 'ohnee, wij waren lekker toch eerder met ontdekkingen dan de gevestigde series' en ook Voyager was ik bijna mee gestopt toen ze de Borg en alles daarna aan het verkrachten waren.

Misschien is een serie in tijdvak voor de bestaande gewoon niet iets voor mij. Ik vrees dus ergens wel voor Discovery, ook al vind ik het tot nu toe best gaaf. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Gonadan Dan denk ik dat je het ook gewoon zo moet zien. Het is Star Trek; het is tof; en als het niet geheel consistent is, of dingen toevoegt, gewoon lekker laten gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jorgen schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:26:
@Gonadan Dan denk ik dat je het ook gewoon zo moet zien. Het is Star Trek; het is tof; en als het niet geheel consistent is, of dingen toevoegt, gewoon lekker laten gaan. :)
Mja dat is inderdaad wel zo, maar ik heb het gevoel dat TNG, DS9 en de eerste helft van VOY met een zeker mate van respect aan subtiele verwijzingen deden. Op een uitzondering na wellicht.
Tot op een bepaald niveau kan ik het negeren, maar uiteindelijk trek ik het gewoon niet meer. Zeker niet als de serie verder ook niet heel veel tofs biedt. :P

Daarom overigens wel goede hoop voor Discovery, die is zo niet-Star Trek dat ik het wellicht gewoon als losstaande sci-fi serie kan zien. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, een duistere captain, in een tijd van oorlog. Dat lijkt niet-Star Trek, maar als je mijn post hier ergens boven leest, valt het m.i. allemaal nog wel mee en past het er prima binnen. Dat is echter mijn bescheiden mening. :P
Als ik After Trek met Matt Mira zo bekijk, dan lijkt het erop dat de schrijvers / regisseurs / acteurs in elk geval allemaal fan zijn, dus ik hoop dat het met dat respect wel goed zit. We gaan het zien. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 05-10-2017 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Al je posts heb ik gelezen, maar ik ben simpelweg (nog) iets minder fan en hooked. :P
Het enige is dat we pas drie afleveringen gezien hebben dus de serie heeft nog amper tijd gehad om zich op dat vlak te profileren. Dat artikel waar je op in ging ben ik het dan ook niet mee eens, het is gewoon nog te vroeg om te kunnen oordelen. Op dit punt is het Star Trek gevoel er gewoon nog niet, ook geen rauwe variant. Het komt waarschijnlijk later nog, dat is helemaal niet erg en doet niets af aan hoe leuk de serie nu is.
Maar echt Star Trek vind ik het simpelweg nu nog niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op het Star Trek gevoel na (wat ik wel heb) ben ik het dan ook geheel met je eens. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik vind het Star Trek gevoel er zeker wel in zitten, vooral bij Captain Georgiou en Burnham. Zij bekijken het conflict beide op hun eigen manier. De ene wat meer Vulcan en de andere als Starfleet captain. Maar het gevoel zit er wel in.

Ook merk ik op in de serie dat starfleet er mee lijkt te worstelen of zij nu soldaten zijn of ontdekkers, dat vind ik wel een hele interessante stelling.

Voor mij zijn dit tot nu toe de beste drie pilot afleveringen van elke star trek serie, de andere series hadden wat meer tijd nodig om in een lekkere flow te komen en bij deze serie lijkt dit sneller te komen.

Btw, qua productie niveau. WOW, ik vind het allemaal erg strak in elkaar gezet en ziet er erg goed uit en ben benieuwd of ze deze kwaliteit vast kunnen blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
_/-\o_ *O* OMG Patrick Stewart gaat een bijrol spelen in orville season 1 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Zeer offtopic maar wel leuk nieuws idd. Eigenlijk ook niet zo heel gek, hij zit ook in veel andere producties van Seth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Had van de week alle 3 de afleveringen bekeken, geweldig vond ik ze. Het is een wat donkerdere Star Trek zeg maar. Nu vind ik Star Trek goed, maar kan niet zeggen dat ik echt fan ben en zit dit ook niet als fan te bekijken (om te kijken of het Star Trek gevoel er is).
Ik kijk in ieder geval uit naar de volgende afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ook eindelijk de tijd gehad om de aflevering te bekijken, geheel naar aflevering zelf kijkend was vond ik het een redelijke goede episode hoewel het verloop natuurlijk voorspelbaar is. Het diende daarom vooral het introduceren van de karakters en settings, het introduceren van een mysterieuze/donkere captain inclusief de verklaring met z'n oog deed imho te geforceerd aan. Sylvia Tilly deed me op een of andere manier denken aan Dorian Collins uit de episode Valiant van DS9.

Imho wordt het probleem met de prequel en de established canon universe hier ook meteen weer duidelijk. Het introduceren van een nieuwe en in potentie zeer krachtige en disruptieve technologie gebaseerd op een nieuw concept in het star trek universum introduceert op zich zelf natuurlijk een potentieel probleem met consistentie. Het is natuurlijk op dit moment nog niet duidelijk welke rol het gaat spelen, maar je vraag je wel af welk verhaal wil men vertellen?

Als je wilt focussen op de Klingon War dan is het niet per se noodzakelijk om allerlei nieuwe technologieën te verzinnen waar je weer plot devices voor nodig hebt om het recht te breien. Als je echt de focus wilt leggen op nieuwe technologieën en concepten binnen het Star Trek universum is er geen enkele reden om dat per se te doen als prequel.

Ik ben verder geen purist qua canon, maar het zit me toch niet lekker, een prequel blijft hierdoor toch altijd een groot risico.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Ik vind het tot nu toe een leuke serie om te kijken, maar wat mij betreft is het geen Star Trek. Tot nu toe had ik bij elke Star Trek serie wel in bepaalde mate een Star Trek gevoel, maar hier ontbreekt dat compleet.

The Orville heeft meer een Star Trek vibe dan Star Trek zelf nu...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:44
Wildfire schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 02:43:
Ik vind het tot nu toe een leuke serie om te kijken, maar wat mij betreft is het geen Star Trek. Tot nu toe had ik bij elke Star Trek serie wel in bepaalde mate een Star Trek gevoel, maar hier ontbreekt dat compleet.

The Orville heeft meer een Star Trek vibe dan Star Trek zelf nu...
True, STD vind ik meer hebben als een SyFy show dan een Star Trek show.

Terwijl The Orville Star Trek is met wat humor.

Ben ook benieuwd waar STD heen gaat in de tijd, misschien wordt het wat meer ST.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
My 2 cents:

Ik vind de nieuwe Star Trek erg verfrissend en heel entertainend. De 3e aflevering had me op het puntje van mijn stoel en ik kijk erg uit naar deel 4. Ik heb een aantal oude reeksen, zoals Voyager, Enterprise & TNG ook gezien en ik vind het allemaal prima passen binnen het universum. Binnen het tijdskader waren dat ook prima reeksen, al zijn sommige afleveringen moeilijk te herbekijken. Ik ben wel geen kenner of Trekkie, maar dit amuseert me enorm :-)

Ik vind trouwens de nieuwe films ook allemaal kijkwaardig.

The Orville, waar al een paar keer naar verwezen werd, vind ik echt tenenkrommend slecht. Halfweg de 2e aflevering ben ik stoppen kijken, de 'humor' is echt te flauw om naar deze reeks verder te kijken. Het is een 'comedy' in een Star Trek-sfeertje en geen sciencefiction met humor en dat maakt volgens mij wel een aardig verschil ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

defiant schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 02:05:
Sylvia Tilly deed me op een of andere manier denken aan Dorian Collins uit de episode Valiant van DS9.
Ze deed mij denken aan Wesley. Zo'n irritant kutkarakter wat straks ineens onrealistisch slimme oplossingen voor schijnbaar onoverkomelijke problemen gaat introduceren.
Maar misschien loop ik wat op de zaken vooruit. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zat me net te bedenken, als section 31 inderdaad betrokken is bij Discovery dan zou die nieuwe tech wel kunnen verklaren waarom Luther Sloan van Section 31 ongemerkt in DS9 kon komen.
Gonadan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:14:
Ze deed mij denken aan Wesley. Zo'n irritant kutkarakter wat straks ineens onrealistisch slimme oplossingen voor schijnbaar onoverkomelijke problemen gaat introduceren.
Ach, het kan altijd nog erger met een karakter zoals Neelix :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van het weekend de eerste 3 episodes een tweede keer gezien. Op het "here kitty"-momentje na, vond ik Lorca nu veel minder duister overkomen. T'Kuvma zou na alleen deze veldslag nog geen martelaar horen te zijn. Laat staan een opvolger van Kahless. Kijk zeer uit naar die nieuwe aflevering, maar eerst lekker slapen. :) Als er iets minder dramaqueen in Stamets komt, kunnen de confrontaties Burnham - Stamets en Burnham - Saru erg leuk worden. Heb voor de vergelijking ook een stuk van de eerste episode van TNG gekeken. (klein halfuur) Picard stond er meteen en straalde rust en autoriteit uit. Veel van de andere castleden vond ik erg onwennig. En dan dat verhaal met Q. Als een show heden ten dage met zo'n karikatuur zou komen, dan zouden we ook klagen over de groteske poppenkast. Ter vergelijking heb ik ook de eerste minuten van Event Horizon gezien. Wat ben ik dan blij met de tegenwoordige staat van de CGI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naji
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-06 00:28
Gisteravond 3 episodes gezien.

Ik ben geen die-hard trekkie, dus het maakte mij niet zoveel uit dat klingons er anders uit horen te zien, dat de technologie 'te nieuw' is en de consistentie met de andere series een probleem zal worden.

Ten tweede zijn er van die types die zeuren dat het teveel tumblr drama is met klingons die volgens de creators zelf een parallel met trump-supporters zijn, een overdaad aan vrouwen en whatever. Ik let daar niet op.

Echter, wat betreft storyline in het algemeen, acteerniveau en cinematografie (tel alsjeblieft niet hoeveel lensflares en dutch angles er worden gebruikt) is het echt een zeer matige serie. Episode één is echt een schoolvoorbeeld van hoe je aan slechte expositie doet, karakters worden gepresenteerd op manier A en doen vervolgens inconsistent B, 'lethal radiation' TUURLIJK VRIEND en de scenes zijn een chaotische voortgang van geforceerde stommiteiten om de plot voort te stuwen. Doet met terugdenken aan prutseries als 'the 100'.

*gaat episode 4 kijken want niets is zo lekker als slechte series op een regenachtige vrije dag*

update: lol die 'tactics' officer, zo cringey. Ik haat Tilley en het is ongeloofwaardig dat zo'n kneuzig karakter als Maru 1st officer zou zijn op het meest high tech blackops schip dat starfleet heeft. Een schip dat blijkbaar opeens in alle haast moet worden ingezet omdat wegens plot-technische redenen de federation graag hun belangrijkste lokates laat bombarderen zonder dat daar bescherming voor in de buurt is.
Ook de dialogen waren weer van het expositieniveautje: 'hey dit zijn gevaarlijke wapens' terwijl ze in een kamer vol gevaarlijke wapens staan. ;w
Weet niet of ik dit een seizoen ga volhouden.

[ Voor 21% gewijzigd door Naji op 09-10-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hele Klingon verhaallijn kan mij gestolen worden, verder is het een prima serie aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 20:14
Wow! Episode 4 is wel echt gaaf i.m.o.
Geeft een veel beter zicht op dat zogenaamde monster a.k.a. Ripper.

Ook dat Burnham medelijden krijgt door de stress die de spore drive blijkbaar met zich meebrengt. Dus zonder het (mis)bruik van Ripper kan er niet gesprongen worden. Wat ook weer indruist tegen Starfleet principes. Moet zeggen dat ik het zelf ook wel zielig vond voor het beest.

Ik vind DIS steeds meer en meer Star Trek worden, en daar ben ik blij om. Jammer dat we nog niet echt de complete cast echt goed zien. Tilly doet maar af en toe mee, het draait echt om Burnham, Lorca en de Klingons, de rest zien we niet echt goed.

Zoals: wie is de dokter? Ik zag hem op de Instagram van Star Trek wel voorbijkomen, maar we hebben hem maar amper gezien, en hij zegt ook vrij weinig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:42

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist aflevering 4 gezien en ik vond het weer zeer vermakelijk. Het feit dat ze dat dier nodig hebben om met succes te kunnen reizen is misschien ook wel de reden dat het verder nooit in star trek is gebruikt.

Misschien is de Discovery het enige schip dat dit kan en wie weet gaat het dier wel dood en is er nog steeds geen vervanging voor gevonden.

Al bij al vond ik het hele verhaal weer prima in elkaar steken en kijk ik alweer uit naar volgende week!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Vanochtend de vierde aflevering gezien en vind dat ik daarop best een mening mag vormen.
Ik ben absoluut geen "Trekkie" en sta volledig open voor nieuwigheden e.d. , maar dit onstijgt het niveau van een matige SciFy serie nauwelijks. Ik vind het vooralsnog vreselijk oppervlakkig. Matige tot slechte special effects en ik mis het meer diplomatieke gedeelte wat het voor mij voorheen juist zo interessant maakte.

Ik kijk dit seizoen wel af, maar als dit het niveau blijft, moet ik nog maar zien of dit standhoudt.
Wat ik begreep is dit in de US ook enkel via CBS All Access te kijken en dan vervolgens -naar mijn mening- een matige Sci-Fy ,... ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MazeWing Ik vond het ook een prima aflevering. Je zag hoeveel het van het dier eiste, dus waarschijnlijk wordt het om dierenbeschermende redenen niet verder ontwikkelt, of wellicht overlijdt het beerdiertje en is er geen vervanging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:44
Die spore-drive vind ik echt helemaal niks, het idee er van slaat imo nergens op. En hoe het eruit ziet is ook niks, ik heb er een soort van kiddy/cheap idee bij..ik ben dus wel wat afgeknapt op ep4.
Na aantal episodes klinken de Klingons nog steeds sloom en slaapverwekkend (ik dacht misschien gewenning).
Ik ben ineens een stukje minder enthousiast dus -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 09-10-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ep4 gekeken. Deze serie zal alleen tof worden als ze ineens naar de verre toekomst gaan. Misschien in het tweede seizoen. Ik hoop dat ze daar op aansturen. Het is vast allemaal al vastgelegd.

Duffe namaak-Klingons gaan het 'em niet doen, en bovendien moet je constant lezen, want ze spreken...Klingon.

dat ze maar weer een serie maken in het verleden, maar met nieuwe foefjes gaat niet werken, en dat sacho wijf werkt ook niet, voor de gemiddelde ST fan.

edit: Ik ken helemaal niemand op het schip. Er is totaal geen karakterverdieping. Echt weer een hopeloze, duffe makkelijke serie tot nu toe. Maar ik zie potentie.

Ik wou dat ik aan de knoppen zat

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 09-10-2017 18:14 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ben sowieso verrast dat er nog geen complaints zijn over "black alert". _O-

Dit is Star Wars...Geen Star Trek.

[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 09-10-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een Federation Schip dat zich niet gelijk aan gort laat schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wel cool dat Lorca even cochrane en Elon Musk opnoemt als space pioneers. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
Elon Musk? Ik ben niet echt fan om zo dichtbij onze werkelijkheid te zitten.

De verschillende bemanningsleden op de brug leren we enkel "kennen" in de Michael Bay stijl met draaiende camera's in het heetst van de actie. Maar zoals anderen al opmerken komt die dokter er bekaaid van af met een cameo en Landry was ook snel afgemaakt. Naar verluid zouden de makers de ruimte hebben gekregen om de verschillende personages uit te bouwen. Maar het gaat zo traag dat je lang met onbekende personen opgescheept zit waar je enkel het gezicht van herkent.

Ik vond de episode maar half geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nah ja...leuke actieserie, maar waarom ze er de naam Star Trek aan gehangen hebben is voor sommige ouderen ons niet echt tof. Dit is totaal niet vergelijkbaar of integreerbaar met de eerdere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is meer Star Trek dan ST: Enterprise ooit was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik vind het nog wel tof, maar ik kan weer totaal niet tegen die klingons. Ligt het aan mij of hebben ze een IQ vermindering gekregen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Bensimpel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:54:
Ik vind het nog wel tof, maar ik kan weer totaal niet tegen die klingons. Ligt het aan mij of hebben ze een IQ vermindering gekregen?
Klingons waren over het algemeen niet de slimste van het stel. Het ging vaker over eer dan geweten..

Maar ik moet zeggen dat ik de serie steeds beter vind worden. De uitspraak van de klingons was dit keer een stuk beter (of wen ik er gewoon aan?) dan afgelopen afleveringen. Ook het dillema dat Micheal heeft met aan de ene kant het dier pijnigen en aan de andere kant het dier gebruiken pas met een beetje wringen wel in het Star Trek universum.

Waar ik mij echter een beetje over heb verbaasd is het gebruik van de transporter in het schip zelf maar ook over het communitor gebruik in het schip? Waarom heb je zo'n mooie badges op als je er verder niks mee kunt (of zie ik dat verkeerd)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Webgnome schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:45:
[...]
Maar ik moet zeggen dat ik de serie steeds beter vind worden. De uitspraak van de klingons was dit keer een stuk beter (of wen ik er gewoon aan?) dan afgelopen afleveringen.
Het was een stuk beter dan in de eerste twee afleveringen. Het verschil is denk ik dat de voornaamste Klingon-spreker in ep 1 & 2, T'kuvma, enkel een gastrol bleek te zijn. De huidige karakters gaan waarschijnlijk een stuk langer mee, waardoor de acteurs mogelijk beter getraind zijn op het Klingon praten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Webgnome schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:45:
Waar ik mij echter een beetje over heb verbaasd is het gebruik van de transporter in het schip zelf maar ook over het communitor gebruik in het schip? Waarom heb je zo'n mooie badges op als je er verder niks mee kunt (of zie ik dat verkeerd)
Is dat niet omdat pas in TNG die badges als communicators werden gebruikt? In TOS waren dat een soort fliphones met een ronde micro op.

Net zoals de knopjes konden ze dat evengoed dumpen, het ziet er inderdaad wat raar uit. En die badges zijn ook al verouderd vandaag de dag, je moet er expliciet op drukken. Na die vermelding van Elon Musk hoop ik dat iemand de volgende keer "Alexa" roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
ook wel mooi dat het schip al 6 maanden ''stuk'' was en er geen bird of prey in de buurt was om te salvagen..

volgende scene ''bird of prey warped in''

hoezo geen voorraden hoezo kunnen die niet de materialen brengen die nodig zijn.

niemand die ff langs kan komen en/of eten kan ophalen....

ik vond hem maar matig hoe ze dat uitdiepte...

en idd zwakke tactical/first officer zouden daar nooit voor worden aangenomen..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 10:22
Kan er nog steeds niet warm of koud van worden. De graphics tijdens de simulatie vond ik wel mooi en de nieuwe "aandrijving" vind ik juist wel weer grappig. Maar het acteerwerk blijft ondermaats en de scenes met de Klingons kunnen me gestolen worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Het is werkelijk voor sommige mensen ook nooit goed ;)

Tot nu toe is ST enterprise de enige serie uit de hele lijn die van mij niet uitgezonden had hoeven te worden.
en hoewel ik het jammer vind dat de ST tijdlijn best een skip zoals van ST TOS naar ST TNG had mogen hebben en wat later in de toekomst vind ik het "moraal" gehalte best irritant.

Nu met ST Discovery heb je op zich een kans waar ze wat minder moraal en lekker heftig knokken mogen vertonen. Ook vind ik het enorm leuk dat ze nu naar iets anders kijken dan warp drive.

Maar veel herkenbare elementen zoals de klingons hadden best gelijk mogen blijven.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dat mega warpen blijft geheim onderzoek enzo, kan me best voorstellen dat tijdreizen hier ook wel bij gaat komen. Of alternatieve universums.

Denk ook wel dat het geheim blijft anders is starfleet wel erg OP voor de toekomste battles. Stel je voor dat Picard kon mega warpen.

Of voyager opeens weer thuis kon zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door Bensimpel op 09-10-2017 23:47 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik snap de problemen die mensen hebben met de nieuwe warp. Maar het lijkt mij overduidelijk dat niet de nieuwe canon is maar dat we ermee stoppen omdat het mislukt of omdat we een morele les leren over het misbruiken van een ander wezen.

Ik blijf zeker nog positief. Dit het nieuwe Star Trek. Het oude model van de Verenigde Naties in de ruimte met een crew die alleen maar goed wil doen past echt niet meer bij de huidige tijdgeest. Bovendien hoeft dat helemaal niet weg te zijn. De Federation en de mensheid vecht voor haar voortbestaan, de prioriteit zal ergens anders liggen dan intergalactic space police.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik kan me voorstellen dat de Federation de techniek uiteindelijk niet verder gebruikt, maar omdat de wetenschap door alle beschavingen bedreven wordt en onderzoek naar het universum niet geheim is, is het wel opvallend dat andere beschavingen in latere tijdperken deze techniek ook niet gebruiken of misbruiken. Of ze moeten het allemaal om dezelfde redenen weer afzweren.

Om m'n vorige punt te herhalen, ik heb in principe niet zoveel bezwaren tegen een nieuwe techniek introduceren, maar juist door een prequel krijg je problemen waar je weer plot devices voor nodig hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 10-10-2017 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Het militaristische met erg onmilitaire discipline stoort me meer. Captain Giorgiou neemt haar First Officer mee voor een kidnapping, Landry werpt zich letterlijk voor de leeuwen, Stamets wil er ineens vandoor. Er zijn mensen die beweren dat Starfleet "altijd vredig" is maar in hun hele geschiedenis kennen ze toch amper vrede.

Ik zou bijna hopen dat de hordes redshirts van TOS terug zouden komen maar het lijkt er eerder op dat we elke dode op onze tong moeten kunnen proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meh ik vond het een stom verhaal en als dit de koers gaat worden ben ik snel afgehaakt. Die Spore Drive zint me totaal niet. Het past niet in het canon, hoe breed je het ook ziet. Verder was het gewoon een saai, traag verhaal. De Klingons snap ik al helemaal niet, maanden stil hangen en verhongeren terwijl je ook kunt eten kunt laten bezorgen. Maffe boel, het past gewoon niet in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Ik heb erg moeten lachen om die klingons. In de eerste twee afleveringen leek het nog wat met alle "grandeur", maar nu werkten die rubberkoppen en die opgelezen teksten op mijn lachspieren. Nul expressie en nul uitstraling.

Het verhaal rammelt aan alle kanten. Het beest was aan het eind van ep.3 in het geheim aan boord gebracht, maar niemand is verbaasd of bezorgd als ze het beest zien (ook Tillie niet). Het beest kan niet tegen licht (als burnham de lampjes een beetje hoger zet verdwijnt het in zijn hok), maar even later zit hij beetje om zich heen te kijken in een fel verlichte doos en reageert pas als hij wordt vastgezet. De security officer verdient een Darwin Award (beest had 10 klingons omgelegd en zij wil het rustig houden met een beetje verdoving en een geweertje). Oh onze belangrijkste dilithiummijn wordt aangevallen en er is niemand in de buurt....eh jullie zijn in oorlog, misschien geen gek idee om wat schepen op strategische plekken te hebben, zeker als je zo afhankelijk bent van dat spul (ze waren blijkbaar door een blokkade gebroken). En dan die schimmelmotor: We kunnen niet zover springen, nou dan maak je toch 10 kleinere sprongen. Pff schrijvers zitten zelf aan de paddo's heb ik het idee. Gaan we nu een heel seizoen doen over die rare motor. Van mijn part blazen ze de hele discovery op want ik heb geen enkel gevoel bij de personages.

Sommigen vinden dan dat het oude Star Trek niet meer bij de tijdsgeest past, maar in de laatste 3 films is het toch aardig gelukt dat op een moderne manier weer te geven. Ik ben niet kapot van die films, maar kijk ze liever dan dit geknutsel. Star Trek is geen comedy, maar humor heeft altijd wel deel uitgemaakt van de series en die is nu ver te zoeken. Daardoor wordt het onderhand overteerbare kost. Tenzij de klingons humoristisch zijn bedoeld, maar dat denk ik niet 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Destiny op 10-10-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@Destiny Meeste herken ik wel, maar dit stukje: "Oh onze belangrijkste dilithiummijn wordt aangevallen en er is niemand in de buurt" moet ik even nuanceren: Volgens mij werd er wel gezegd dat de Klingons door de blokkade waren gebroken, waardoor het dichtsbijzijnde volgende schip op 84u reizen was oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Destiny schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:05:
Ik heb erg moeten lachen om die klingons. In de eerste twee afleveringen leek het nog wat met alle "grandeur", maar nu werkten die rubberkoppen en die opgelezen teksten op mijn lachspieren. Nul expressie en nul uitstraling.

Het verhaal rammelt aan alle kanten. Het beest was aan het eind van ep.3 in het geheim aan boord gebracht, maar niemand is verbaasd of bezorgd als ze het beest zien (ook Tillie niet). Het beest kan niet tegen licht (als burnham de lampjes een beetje hoger zet verdwijnt het in zijn hok), maar even later zit hij beetje om zich heen te kijken in een fel verlichte doos en reageert pas als hij wordt vastgezet. De security officer verdient een Darwin Award (beest had 10 klingons omgelegd en zij wil het rustig houden met een beetje verdoving en een geweertje). Oh onze belangrijkste dilithiummijn wordt aangevallen en er is niemand in de buurt....eh jullie zijn in oorlog, misschien geen gek idee om wat schepen op strategische plekken te hebben, zeker als je zo afhankelijk bent van dat spul. En dan die schimmelmotor: We kunnen niet zover springen, nou dan maak je toch 10 kleinere sprongen. Pff schrijvers zitten zelf aan de paddo's heb ik het idee. Gaan we nu een heel seizoen doen over die rare motor. Van mijn part blazen ze de hele discovery op want ik heb geen enkel gevoel bij de personages.

Sommigen vinden dan dat het oude Star Trek niet meer bij de tijdsgeest past, maar in de laatste 3 films is het toch aardig gelukt dat op een moderne manier weer te geven. Ik ben niet kapot van die films, maar kijk ze liever dan dit geknutsel. Star Trek is geen comedy, maar humor heeft altijd wel deel uitgemaakt van de series en die is nu ver te zoeken. Daardoor wordt het onderhand overteerbare kost. Tenzij de klingons humoristisch zijn bedoeld, maar dat denk ik niet 8)
je vergeet de verhongerende Klingons die geen take out konden bestellen :+

verder helemaal mee eens.. probleem is ook bij inhumans verhaal rommelt aan elke kant, plot holes van hier tot in ginter..
Raymond schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:13:
@Destiny Meeste herken ik wel, maar dit stukje: "Oh onze belangrijkste dilithiummijn wordt aangevallen en er is niemand in de buurt" moet ik even nuanceren: Volgens mij werd er wel gezegd dat de Klingons door de blokkade waren gebroken, waardoor het dichtsbijzijnde volgende schip op 84u reizen was oid.
ik vraag me wel af wat voor blokkade dat is geweest dan en de schepen daar kon er niet achteraan of iets dergelijks ?

en die mijnen hebben geen eigen verdediging voor dit soort situaties, wel een schild wat enkele ''uren'' een bombardement aankan maar niet hun eigen afweergeschut (of hoe je het ook wilt noemen)

ze hebben de meest krachtige power source bij hun ongelimiteerde power...

[ Voor 16% gewijzigd door AjDuLion op 10-10-2017 10:16 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Raymond schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:13:
Oh dat was me even ontgaan. Zal ik aanpassen.
AjDuLion schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:13:
[...]

je vergeet de verhongerende Klingons die geen take out konden bestellen :+

verder helemaal mee eens.. probleem is ook bij inhumans verhaal rommelt aan elke kant, plot holes van hier tot in ginter..
Inhumans...daar ben ik niet door de tweede episode heen gekomen. Ik vond de inhumans in de comics altijd erg leuk maar die serie is niet door te komen....na een half uur wilde ik het al uitzetten. Ik heb nog niemand gevonden die die serie leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ben verder prima met jullie eens dat de schrijvers beter moeten nadenken.

Als ze Michael laten ontdekken dat alle (hele dikke) deuren van binnen naar buiten zijn opengebeukt door dat beest, dan is het niet handig om 2 scenes later dat beest in exact dezelfde klemmetjes van de Glenn (want daarvandaan meegenomen) in een plexiglas kooitje te plaatsen, zonder dat er iets gebeurt.

En ik dacht dat die veiligheidsofficier het hele seizoen zou meelopen (best wel bekende actrice), maar blijkbaar moest er een Tasha Yar actie gedaan worden :+

En toch blijf ik het graag kijken, want ruimte-scifi en Star Trek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Gisteren aflevering 4 bekeken, verschrikkelijk veel gaten in het verhaal, laat ik mijn rant even beperken tot het gevecht bij de mijn:

Dlitiummijn wordt aangevallen. Discovery verschijnt ter plekke, vlak boven de mijn, vlak nadat het schild heeft gefaald. Perfecte timing dus! Het lijkt me erg riskant om zo dichtbij het oppervlak te materialiseren, een minuscule afwijking had ze onder de oppervlakte geplaatst, maar we gaan er even vanuit dat ze de experimentele technologie die ze voor het eerste keer gebruiken zonder precies te weten hoe het werkt goed onder controle hebben...

In plaats van het element van verrassing te gebruiken om aan te vallen blijft de Discovery daar gewoon zweven. De Klingons zouden op dat moment de oorlog kunnen winnen door te blijven vuren op de mijn, zonder schilden is dat namelijk een makkelijk doelwit. In plaats daarvan vallen de Klingons de Discovery aan die vervolgens niets doet.

Vlak voordat het schild van de Discovery faalt laten ze een paar bommen los en verdwijnen snel. Gelukkig slagen die bommen er in om alle aanvallers uit te schakelen, want die bevonden zich blijkbaar allemaal op een ramkoers met de Discovery. De bemanning had geen enkel idee van deze "tactiek", de kapitein moet stap voor stap orders geven, gelukkig gaat het allemaal goed.

De kapitein zegt iets over dat hij de Klingons op deze manier een bericht wil sturen, maar ze zijn allemaal vernietigd, zelfs de mijnwerkers hebben geen idee wat er is gebeurd.

Er is geen enkele garantie dat alle Klingons vernietigd zijn, toch gaat de Discovery er vandoor zonder dat daar enige reden voor is. Ondertussen is de belangrijke mijn onverdedigd, zonder schilden, er is brand en er zijn gewonden. De Discovery doet niets om deze mensen te helpen...

En deze kapitein is zogenaamd een militair genie?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Johnny schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:27:
Gisteren aflevering 4 bekeken, verschrikkelijk veel gaten in het verhaal, laat ik mijn rant even beperken tot het gevecht bij de mijn:

Dlitiummijn wordt aangevallen. Discovery verschijnt ter plekke, vlak boven de mijn, vlak nadat het schild heeft gefaald. Perfecte timing dus! Het lijkt me erg riskant om zo dichtbij het oppervlak te materialiseren, een minuscule afwijking had ze onder de oppervlakte geplaatst, maar we gaan er even vanuit dat ze de experimentele technologie die ze voor het eerste keer gebruiken zonder precies te weten hoe het werkt goed onder controle hebben...

In plaats van het element van verrassing te gebruiken om aan te vallen blijft de Discovery daar gewoon zweven. De Klingons zouden op dat moment de oorlog kunnen winnen door te blijven vuren op de mijn, zonder schilden is dat namelijk een makkelijk doelwit. In plaats daarvan vallen de Klingons de Discovery aan die vervolgens niets doet.

Vlak voordat het schild van de Discovery faalt laten ze een paar bommen los en verdwijnen snel. Gelukkig slagen die bommen er in om alle aanvallers uit te schakelen, want die bevonden zich blijkbaar allemaal op een ramkoers met de Discovery. De bemanning had geen enkel idee van deze "tactiek", de kapitein moet stap voor stap orders geven, gelukkig gaat het allemaal goed.

De kapitein zegt iets over dat hij de Klingons op deze manier een bericht wil sturen, maar ze zijn allemaal vernietigd, zelfs de mijnwerkers hebben geen idee wat er is gebeurd.

Er is geen enkele garantie dat alle Klingons vernietigd zijn, toch gaat de Discovery er vandoor zonder dat daar enige reden voor is. Ondertussen is de belangrijke mijn onverdedigd, zonder schilden, er is brand en er zijn gewonden. De Discovery doet niets om deze mensen te helpen...

En deze kapitein is zogenaamd een militair genie?
De stukken van de klingonschepen vallen ook op de planeet. De mijnwerkers kijken toe...eh dat is wel erg dichtbij, enorme precisie van de Discovery of stom geluk dat die boel niet op de mijn valt. Ook wordt er niet even gecheckt hoe het gaat met de mijnwerkers en of ze misschien (medische) hulp nodig hebben. Dat zijn nu precies de dingen die je bij ST wel zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

<is het de bedoeling om spoiler tags te gebruiken> ?

ep4, schitterend, ik snap al het commentaar niet echt, mee eens dat het soms een beetje vaag uitgewerkt is maar zo'n discovery met ronddraaiende saucer :9 love it

de security officer ;w

Afbeeldingslocatie: https://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/04/escalated.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Inderdaad, dat stuk bij de mijn was wel een scene die veel verbeteringen had kunnen hebben. Als ze dan waren teruggekeerd, en iedereen hadden gered; dan hadden we de dokter ook nog eens kunnen zien.

Maar misschien mag niemand iets van het bestaan van de Discovery weten? Daar lijkt het wel op, dat het zo schimmig en donker mogelijk moet zijn.
Burnham lijkt dan wel meer gevoelens te hebben, hopelijk bouwen ze het uit.
Hoe de eerste 3 afleveringen waren lijkt het me ook raar als er ineens veel meer diepgang is, dat zou wel heel erg contrasterend zijn...

Ik denk toch dat we Section 31 gaan zien. Wanneer, geen idee, maar het gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Lijkt me in dit geval dat de rest van starfleet nu naar die mijn gaat om de boel op te lappen. Discovery is gewoon supergeheim.

Nieuws dat de mijn is verdedigt door een super geheim schip dat overal op kan duiken, gaat natuurlijk als een vuur door het universum. Dan heb je niet meer het element van verassing als de klingons dit weten.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Bensimpel schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:54:
Lijkt me in dit geval dat de rest van starfleet nu naar die mijn gaat om de boel op te lappen. Discovery is gewoon supergeheim.

Nieuws dat de mijn is verdedigt door een super geheim schip dat overal op kan duiken, gaat natuurlijk als een vuur door het universum. Dan heb je niet meer het element van verassing als de klingons dit weten.
Ja de Discovery is zo supergeheim dat we zes gevangenen in een shuttle aan boord brengen omdat de kapitein er eentje wil hebben en de andere laten we gewoon weer gaan en die praten vast niet met andere gevangenen en zeker niet over die bekende gevangene die is achtergebleven op het supergeheime schip en geen van die gevangenen komt ooit nog vrij en ook die piloot van de shuttle zegt echt niets als hij 's avonds in de kroeg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Destiny schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Ja de Discovery is zo supergeheim dat we zes gevangenen in een shuttle aan boord brengen omdat de kapitein er eentje wil hebben en de andere laten we gewoon weer gaan en die praten vast niet met andere gevangenen en zeker niet over die bekende gevangene die is achtergebleven op het supergeheime schip en geen van die gevangenen komt ooit nog vrij en ook die piloot van de shuttle zegt echt niets als hij 's avonds in de kroeg zit.
True, maar die gevangenen weten niet dat het schip overal kan verschijnselen :p

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
[...]

en ook die piloot van de shuttle zegt echt niets als hij 's avonds in de kroeg zit.
De piloot was toch weggezogen in de ruimte? Ze kunnen die shuttle ook wel op autopilot hebben weggestuurd ;)

Eens, te vaak is er ontbrekende informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Destiny schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:05:
Dat niet alleen, de manier waarop ze praten is lachwekkend. Je hoort gewoon dat de acteurs moeite hebben met spreken door de rubberen maskers, het klinkt alsof hun lippen en tong opgezwollen zijn door bijensteken ofzo.

Daarnaast komen ze helemaal niet intimiderend over. Klingons zouden gevaarlijke krijgers zijn maar ze zien er nu uit als mislukte Prometheus-achtige wezens met spraakgebrek. Ik kan ze niet serieus nemen.

Ik heb gemengde gevoelens over deze serie, aan de ene kant ben ik blij dat we eindelijk weer een Star Trek serie hebben (en ik wil heel graag dat hij succesvol is) maar aan de andere kant doet de serie zoveel fout. Mislukte Klingons, Starfleet die nogal onethisch te werk gaat (een organisme martelen om te navigeren bijvoorbeeld), reizen door middel van "spores"...

Waarom moest men per se de Klingons nog een keer zo sterk veranderen? De Klingons in de 2009 film waren al anders en die zagen er een stuk indrukwekkender en Klingon-achtig uit dat wat we nu hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Worf is nogsteeds mijn favorite klingon, straalde gewoon autoriteit uit :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

...het kan natuurlijk ook dat die shuttle nooit z'n doel heeft bereikt, zou wel bij het duistere aspect van de serie passen. Maar we weten het niet, het is een open einde.

Er zitten wel wat gaten hier en daar, maar vooralsnog vind ik het een zeer vermakelijke serie en kijk ik uit naar de volgende episode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
dr.lowtune schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

...het kan natuurlijk ook dat die shuttle nooit z'n doel heeft bereikt, zou wel bij het duistere aspect van de serie passen. Maar we weten het niet, het is een open einde.

Er zitten wel wat gaten hier en daar, maar vooralsnog vind ik het een zeer vermakelijke serie en kijk ik uit naar de volgende episode.
Dat zou het wel spannender hebben gemaakt als die aflevering eindigde met een ontploffende shuttle. Dat had beter geweest dan de anti climax die we nu hebben. Eerst halen de kapitein en inmiddels wijlen security officer dat dier in het geheim aan boord en in episode 4 is er geen enkele pay off van dat complot. Er is bij niemand een emotionele reactie te bespeuren. Ook de security officer legt het loodje. Geen enkele emotionele reactie bij de crew. Alleen die engineer toont enige emoties als hij iets moet doen wat volgens hem niet kan....dan stap ik op en neem alles mee. Kapitein: nee hoor, spul is van ons. Reactie engineer: nul...gaat gewoon weer aan het werk. Drama zonder emoties heeft geen zin. Het zijn allemaal karakterloze poppen die op het goede moment hun zinnetje opzeggen. Burnham is de enige die nog iets aan karakter heeft maar moet dat dan weer wegstoppen onder de Vulcan opvoeding.

Hoe cheesy de oude series ook waren, het waren wel personages met enig karakter. Zelfs Data had meer emoties dan de hele crew van discovery bij elkaar. :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Destiny op 10-10-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Dragonfly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 11:06
Alhoewel ik alle comments begrijp, er zitten zeker hiaten in het verhaal, toch ben ik zo blij dat er weer een nieuwe Star Trek serie is. Daarnaast vind ik het eigenlijk wel leuk dat ik niet precies weet waar het heen gaat en niet alle karakters duidelijk goed zijn, of op z'n minst twee kanten hebben. Ik heb het idee dat ik zelfs sympathie voor de klingons aan het krijgen ben :D En ik ben een sucker voor de mooie effecten.

Thou shalt not commit logical fallacies & Thou shalt not suffer cognitive biases

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WP_Pj
Hebben jullie de sneak peak van de volgende aflevering gezien op After Trek?

spoiler: volgende aflevering
Lorca wordt op het matje geroepen door de admiraal die hem stoorde tijdens het eten (nog steeds geen idee wie dat is, maar goed). Ze is niet echt blij met het recruiten van Burnham. Lorca wuift de kritiek weg.

Interessant stukje, het onderstreept weer eens de grijs-/donkerheid van Lorca aangezien hij
spoiler:
niet eens naar een superior officer luistert.
Wat dat aangaat passen Lorca en Burnham wel bij elkaar. Nu is maar net de vraag: wanneer wordt Burnham FO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Enige wat mij echt irriteert is de manier waarop de Klingons praten. En al helemaal 10 keer per minuut: T'KUUUVMA T KUUUVMA T KUUUVMA

Oh en die actie met dat beest loslaten sloeg ook echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mirved schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:33:
Enige wat mij echt irriteert is de manier waarop de Klingons praten. En al helemaal 10 keer per minuut: T'KUUUVMA T KUUUVMA T KUUUVMA

Oh en die actie met dat beest loslaten sloeg ook echt nergens op.
Dat stotterende Klingon is inderdaad nergens voor nodig. Gewoon doen zoals in eerdere series, zodat je niet constant hoeft te lezen maar gewoon naar de personages kan kijken.

Soms een regeltje Klingon kan best, daar leren we weer een nieuwe taal van, maar dit voegt echt helemaal niets toe. Sterker nog, het irriteert.

En totaal oneens met @Verwijderd dat dit meer ST is dan TOS
Edit. Oh wait...@Verwijderd had het over ENT. Mwah. Ik weet het nog net zo niet.
ENT ging op een gegeven moment wel de goeie kant op.

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 10-10-2017 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Net aflevering 4 gekeken en waarachtig het wordt beter en spannender.
Begrijp nog steeds niet dat sommigen zo negatief zijn.
Maar blijven vergelijken met de vorige series heeft totaal geen zin en ik ben blij toe dat alles echt nieuw is,
Heb gisterenavond nog even naar een aflevering van Voyager gekeken en in het tijdframe toen die serie liep echt super maar past nu niet meer in deze tijd.
Begrijp alleen niet waarom de klingons maar in hun taal blijven spreken ipv na 1 of 2 zinnen weer over te gaan in het Engels, dat zou het minder dramatisch en ook begrijpelijker maken.
De opbouw van de serie wordt langzaam duidelijk nu de geheime drive ter beschikking is en de eerste missie is voltooid. Stukje voor stukje worden in iedere aflevering de ingrediënten aangeleverd voor de richting waar de serie naar toe zal gaan.
Nu is het wachten hoe de nieuw ontdekte drive technologie wordt ingezet in de volgende avonturen want dat blijven het toch.
Zal hopelijk nooit veranderen want Sci-Fi moet een droomfabriek op fictie gebied zijn en blijven.
Kom maar op met de volgende afleveringen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vijf maanden stilliggen zonder hulp terwijl je de enige bent met cloak, right. Geneuzel over spore drive, beestje weaponizen een kapitein die geen enkele boodschap heeft aan de moraal van Starfleet. Verhaal en de acties van de hoofdpersonen blijven rammelen aan alle kanten, het past op geen enkele wijze in het Star Trek universum (ik reken Abrams tieten schieten star ships verhaal even niet mee).

Maar we hebben een tribble op een bureau liggen dus het is Star Trek.

[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 11-10-2017 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Bensimpel schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:39:
Worf is nogsteeds mijn favorite klingon, straalde gewoon autoriteit uit :)
Ja en zo zouden klingons eruit moeten zien. Niet met zo'n misvomde bek haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:45

g0tanks

Moderator CSA
Ik vind die spore drive maar niks. Voor mij is heeft het een net te hoog deus ex machina-gehalte.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WP_Pj

Interessante analyse, dat er dus toch blijkbaar veel overeenkomsten zijn, hoewel anders uitgewerkt in mijn opinie in DIS.

Vast wel iemand die het daar niet zo mee eens is ;)

[ Voor 32% gewijzigd door WP_Pj op 11-10-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
WP_Pj schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:42:
[video]

Interessante analyse, dat er dus toch blijkbaar veel overeenkomsten zijn, hoewel anders uitgewerkt in mijn opinie in DIS.

Vast wel iemand die het daar niet zo mee eens is ;)
Aardig verhaal. Legt vooral verbanden naar de oude series.
Vooral de vraag aan het einde over de telescoop is erg goed. Blijkbaar is er iemand bij de evacuatie van Zhenzou naar de hut van de kapitein gegaan en heeft de telescoop ingepakt en meegenomen in de escape pod...dat is standaard starfleet protocol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mja kan mij niet zo vinden in al dat commentaar. Had al wat comments gelezen voordat ik de aflevering keek. En toch heb ik mij wel vermaakt. Wel wat kleine minpuntjes maar verder een redelijk goeie aflevering.

True die officer verdient een Darwin award. Beetje een onbekende alien(waarvan het bekend is dat die dodelijk is) te irriteren.

Alle scenes met de Klingons mogen geschrapt worden. Hou het maar bij space battles. Dat gelul is super traag en voegt echt helemaal niks toe.

Maar verder wel een goeie opzet. Special ops schip met nieuwe techniek in een oorlog. Wat ervoor zorgt dat er spanningsveld ontstaat tussen de idealistische Starfleeft en daadwerkelijk een oorlog winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Defector schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:45:

True die officer verdient een Darwin award. Beetje een onbekende alien(waarvan het bekend is dat die dodelijk is) te irriteren.
Of ze was gewoon mega overmoedig, altijd de beste tactieken, nooit verliezen in het echt (i.p.v. de simulaties). Landry dacht gewoon: "Met wat lachgas krijg ik dat ding wel plat, dan schiet ik wel met mn phaser als het echt fout gaat, het is toch versuft, en ik hak er gewoon op los met mn Ushaan-tor.". Beetje dom en dit is ook totaal geen Tasha Yar ervaring geweest, daar had ik heel wat meer compassie mee.

Edit: cursieve tekst

[ Voor 4% gewijzigd door WP_Pj op 11-10-2017 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WP_Pj schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:39:
Of ze was gewoon mega overmoedig, altijd de beste tactieken, nooit verliezen in het echt.
Ach ja, ze gedragen zich als een stel cowboys wat zonder grenzen hun eigen regels denkt te kunnen bepalen. Wordt vast expres zo gebracht zodat er plaats is voor de verstandigere karakters die we nu aardig moeten vinden. De bemanning ziet er aan het einde van het seizoen vast heel anders uit.
HMC schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:27:
ENT ging op een gegeven moment wel de goeie kant op.
Ergens rond S04E22 bedoel je? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ze hadden beter wat meer geld moeten uitgeven aan de schrijvers en wat minder aan de special effects. Het mooie van Star Trek was altijd dat de schrijvers altijd geprobeerd hebben om het verhaal wetenschappelijk aannemelijk te maken. Dat gevoel heb je bij deze nieuwe serie helemaal niet. Spore drive, ok prima, maar binnen een uur uitvinden dat je een alien monster kan gebruiken als navigatiecomputer en zonder testen precies goed uitkomen?

Klingons hadden gewoon Engels moeten praten. Klingons klonken altijd agressief en met autoriteit. In deze nieuwe serie klinken ze als een stel koffiedames.

De nieuwe Star Trek is meer het niveau van Star Wars dan een waardige nieuwe Star Trek serie. Als het niveau niet snel verbetert wordt het denk ik na 1 seizoen al gecanceld. Ik kijk nog een aantal afleveringen met de hoop dat het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat cancellation al is vermeden. Er kijken minstens 11 miljoen Amerikanen naar en dan heb je nog CBS All Access en Netflix. Dat broodje zit goed gebakken.

We kunnen hopen dat ze van een goede basis de ruwe kantjes gaan slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@algalid als iedereen het zo slecht vind als wij hier, dan zijn die 11 miljoen kijkers binnen no-time minder dan 1 miljoen kijkers. Het zijn voornamelijk Star Trek fans die kijken denk ik. Maar zelfs de die hard Star Trek fan gaat afhaken als het zo slecht blijft. Enterprise was zover ik me herinner toch wel 10x beter dan Discovery en die heeft het maar 5 seizoenen vol gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Z___Z schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:01:
@algalid als iedereen het zo slecht vind als wij hier, dan zijn die 11 miljoen kijkers binnen no-time minder dan 1 miljoen kijkers. Het zijn voornamelijk Star Trek fans die kijken denk ik. Maar zelfs de die hard Star Trek fan gaat afhaken als het zo slecht blijft. Enterprise was zover ik me herinner toch wel 10x beter dan Discovery en die heeft het maar 5 seizoenen vol gehouden.
Naar mijn weten vinden de meeste Star Trek fans Discovery juist wel te pruimen. Dit gaat zeker niet gecancelled worden ;) En gelukkig maar ook, ik vermaak me prima ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gaan jullie lekker filosoferen over zelfbedachte statistiek, ik wacht het wel af. In mijn optiek zie ik juist iedereen die niet klaagt vertellen dat hij geen echte trekkie is. :P

Of het nu Star Trek is of niet, ik heb in ieder geval een sci-fi serie waar ik nog voldoende nieuwsgierigheid uit haal om meer te willen zien.
snah001 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:42:
Net aflevering 4 gekeken en waarachtig het wordt beter en spannender.
Begrijp nog steeds niet dat sommigen zo negatief zijn.
Komt misschien omdat de serie de diepgang van een hovercraft heeft? Waarbij de meeste karakters nul inhoud hebben en elk stukje plot binnen drie-en-een-halve minuut voorbij moet zijn? Waarbij alle moraal en persoonlijke dilemma's die we van Star Trek gewend zijn gewoon van tafel zijn geveegd?

Tja, dan kan je natuurlijk dingen roepen dat dit een duistere versie is, maar zo zijn die nieuwe films een hitsige en agressieve versie, dat is niet meer dan een excuus. Onder de streep is het gewoon meer aangepast aan de smaak van het grote publiek en heeft het weinig meer met het originele idee van Star Trek te maken.

Dat is op zich niet erg, als makkelijk kijkbare sci-fiserie kan het nog steeds een groot succes worden. Maar plak dan dat label er niet op en laat ons wel lekker klagen als dat label er wel op zit.
Maar blijven vergelijken met de vorige series heeft totaal geen zin en ik ben blij toe dat alles echt nieuw is,
Heb gisterenavond nog even naar een aflevering van Voyager gekeken en in het tijdframe toen die serie liep echt super maar past nu niet meer in deze tijd.
Qua techniek en uiterlijk ben ik dat helemaal met je eens, dat was zelfs bij oudere series al op het randje. Het is wel jammer dat ze in de meeste series nog niet eens knap contactloze stembediening hadden en dat nu al dat soort dingen ineens heel goed gaan. Net als antwoorden van de computer. Maar daar moeten we niet over gaan klagen, want dan past het inderdaad gewoon niet meer in het huidige beeld van sci-fi.
Het schip an sich lijkt mij niet geheim, de missie en het onderzoek wel. De gevangenen hebben niets anders mee gekregen dan dat ze op een schip kwamen en daar weer vanaf getrapt zijn. Michael weet nu inderdaad meer, waardoor zij überhaupt niet meer mag vertrekken lijkt mij. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
sjaak88 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:12:
[...]

Naar mijn weten vinden de meeste Star Trek fans Discovery juist wel te pruimen. Dit gaat zeker niet gecancelled worden ;) En gelukkig maar ook, ik vermaak me prima ermee.
Misschien is dit de Star Trek voor de volgende generatie. Actiegeorienteerde series moeten tegenwoordig snel zijn. Snel en diepgang passen niet goed bij elkaar. Alhoewel Westworld is wel een moderne snelle sci fi serie met diepgang, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:54:

[...]

Het schip an sich lijkt mij niet geheim, de missie en het onderzoek wel. De gevangenen hebben niets anders mee gekregen dan dat ze op een schip kwamen en daar weer vanaf getrapt zijn. Michael weet nu inderdaad meer, waardoor zij überhaupt niet meer mag vertrekken lijkt mij. ;)
Eh, je reageert nu op een reactie op een reactie. Mijn oorspronkelijke opmerking was dat Discovery geen hulp bood aan de mijnwerkers. Er werd toen gesteld dat Discovery supergeheim was, maar jouw antwoord is geen reden om geen hulp aan de mijnwerkers te geven..ze hadden hulp kunnen bieden zonder hun missie vrij te geven.....dussssss :)

Ik zie STD (wat een leuke afkorting) niet zomaar van de buis verdwijnen. Alles draait om de kijkcijfers en die zijn nog goed...en ST heeft bij velen nogal wat krediet, maar als de verhalen zo slecht geschreven blijven dan prikken de kijkers er op een gegeven moment doorheen, zeker als het nieuwtje er vanaf is. Wat gaan we doen, weer een avondje brabbelende klingons kijken of zetten we wat leuks op? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Destiny schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:52:
Eh, je reageert nu op een reactie op een reactie.
Yup, da's niet heel ongewoon op een forum. ;)
Mijn oorspronkelijke opmerking was dat Discovery geen hulp bood aan de mijnwerkers. Er werd toen gesteld dat Discovery supergeheim was, maar jouw antwoord is geen reden om geen hulp aan de mijnwerkers te geven..ze hadden hulp kunnen bieden zonder hun missie vrij te geven.....dussssss :)
In mijn optiek is er ook geen reden waarom ze geen hulp konden bieden, anders dan dat de kaptein dat überhaupt niet interessant vindt. Ik reageer slechts op de argumentatie dat de gevangenen ineens alles zouden moeten weten omdat ze aan boord geweest zijn, ik denk dat dat wel mee valt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:03:
[...]

In mijn optiek is er ook geen reden waarom ze geen hulp konden bieden, anders dan dat de kaptein dat überhaupt niet interessant vindt.
Discovery is misschien geen geheim schip, maar de spore drive is wel geheim en Starfleet wil het als troefkaart inzetten in de oorlog tegen de Klingons. Ze hebben nu de spore drive moeten gebruiken voordat deze echt klaar was voor algemeen gebruik, omdat die kolonie zo cruciaal was. Daarom lijkt het mij dat ze liever niet willen dat Discovery rond blijft hangen en er verhalen over de mogelijkheden van dat schip de wereld in komen.

Idealiter wordt eerst de spore drive verder ontwikkeld, zodat deze door meer schepen gebruikt kan worden, voordat deze massaal wordt ingezet (al weten we dat de spore drive uiteindelijk niet bij het vaste assortiment van een starship zal horen, dus er zal in de loop van het verhaal wel een reden komen, ongetwijfeld gerelateerd aan de tardigrade, waarom de spore drive een doorlopen spoor is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rannasha schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:11:
Discovery is misschien geen geheim schip, maar de spore drive is wel geheim en Starfleet wil het als troefkaart inzetten in de oorlog tegen de Klingons. Ze hebben nu de spore drive moeten gebruiken voordat deze echt klaar was voor algemeen gebruik, omdat die kolonie zo cruciaal was. Daarom lijkt het mij dat ze liever niet willen dat Discovery rond blijft hangen en er verhalen over de mogelijkheden van dat schip de wereld in komen.

Idealiter wordt eerst de spore drive verder ontwikkeld, zodat deze door meer schepen gebruikt kan worden, voordat deze massaal wordt ingezet (al weten we dat de spore drive uiteindelijk niet bij het vaste assortiment van een starship zal horen, dus er zal in de loop van het verhaal wel een reden komen, ongetwijfeld gerelateerd aan de tardigrade, waarom de spore drive een doorlopen spoor is).
Jij doelt op het feit dat de plotselinge aanwezigheid misschien vragen kan oproepen. Dat is inderdaad waar, daar had ik niet aan gedacht. Als je ze gaat helpen zal je waarschijnlijk de naam van het schip ook wel moeten prijsgeven.

Dat is inderdaad wat anders dan een paar gevangenen toevallig tegenkomen en weer door sturen. Daar gebeurde niets vreemds.

offtopic:
Wat is er mis met 'beerdiertje'? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Z___Z schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:18:
Klingons hadden gewoon Engels moeten praten. Klingons klonken altijd agressief en met autoriteit. In deze nieuwe serie klinken ze als een stel koffiedames.
Ik zei onlangs nog tegen een kameraad van me, die Klingons in de nieuwe Star Trek serie klinken net als die Noord Koreaanse nieuwslezeres.

Echt, die Klingons praten alsof ze een skippybal in de keel hebben en zo "voorgelezen". De Klingons in TNG, DS9 en Voyager praatten veel natuurlijker.

Het is ook maar net wat je gewend bent.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:34:
[...]

Jij doelt op het feit dat de plotselinge aanwezigheid misschien vragen kan oproepen. Dat is inderdaad waar, daar had ik niet aan gedacht. Als je ze gaat helpen zal je waarschijnlijk de naam van het schip ook wel moeten prijsgeven.

Dat is inderdaad wat anders dan een paar gevangenen toevallig tegenkomen en weer door sturen. Daar gebeurde niets vreemds.

offtopic:
Wat is er mis met 'beerdiertje'? :?
Niets vreemds??? "Black Alert" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Even uit mijn hoofd was dat een scene waar Michael met die muts van Brave op de kamer zat. Geen idee wat de gevangenen mee gekregen hebben. Maar als dat inderdaad ook door de nor geroeptoeterd wordt dan is dat wel slordig ja. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Elke fatsoenlijke militaire strateeg zou kiezen om ergens te springen achter een maan om vervolgens vanaf daar een surprise aanval te doen. Ook zou je zeker willen weten dat alle vijanden verslagen zijn voordat je vertrekt. Alleen zulke acties zijn niet zo spectaculair als springen naar het middelpunt van het gevecht.

Des Star Trek (TNG, VOY, DS9) zou zijn om altijd hulp aan te bieden. Maargoed een prequel, dus misschien was starfleet toen nog niet zo behulpzaam.

Spore drive zal wel doodlopen, omdat je zo’n beest nodig hebt om het accuraat te kunnen gebruiken. Ze zullen wel niet meer dan 1 beest kunnen vinden. De rode lijn is in ieder geval niet slecht. Ik hoop alleen dat de details minder slordig en kort door de bocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik blijf voorlopig ook After Trek nog wel volgen. Als je door het hysterische gedoe heen prikt, is het heel leuk om de acteurs aan het woord te zien en om van de schrijvers te horen waarom er bepaalde keuzes gemaakt worden.

Zo was één van de kritieken die ik hier in dit topic las dat het Klingonschip daar maar een beetje stuurloos lag te verhongeren. Volgens de schrijvers had dat een duidelijke reden: 1) het betreden van dat schip was not done omdat het hun "messias" had weten te doden; en 2) daarmee waren alle onderdelen van het schip "besmet". En dus ook de broodnodige dilithium-onderdelen. Een volk dat eer boven al het andere stelt (en daar vaak ook nog eens in faalt) zou zichzelf daarmee begrijpelijkerwijs in de voet kunnen schieten. Het was ook niet voor niets dat die vrouwelijke Klingon haar Fakkeldrager moest overtuigen toch de Shenzhou te betreden. Met dit soort uitleg maak je rare keuzes niet perse goed, maar er zat wel een duidelijke gedachte achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Voor die gedachte had ik after trek niet nodig, dat lag er gewoon dik op. Maar het lijkt af en toe wel alsof de schrijvers gewoon een baal pretgras gerookt hebben. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Gonadan hahahahaha Klopt, dat had ik ook wel zelf door, want het werd inderdaad duidelijk gemaakt in de aflevering zelf. Was ook maar een voorbeeld.

Ik heb net trouwens TNG aflevering 1 (Farpoint) afgekeken en kijk nu naar aflevering 2. Als je dat vergelijkt, met DSC... tjonge :P psychedelische ruimtekwallen die gebruikt worden voor eigen gewin, Q's bizarre rechtbank, magische appels, dronkenschap door sterrenmoleculen en dan natuurlijk Riker en Troi waar al bij het begin duidelijk is dat ze wat hadden en weer gaan hebben. Kan me voorstellen dat veel mensen aflevering 2 niet gehaald hebben. Het einde van de Farpointaflevering was dan wel in orde, maar door Q's rechtbank was het gewoon even doorbijten. Goed dat ik weet hoe tof TNG werd. Wat dat aangaat zie ik wel parallellen met DSC, want hier hebben we het beerdier(tje) dat voor eigen gewin wordt gebruikt, en Klingons die zich (net als Q) boven de mensheid verheven voelen.

TNG, 't is me wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Jorgen schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 00:04:
Ik blijf voorlopig ook After Trek nog wel volgen. Als je door het hysterische gedoe heen prikt, is het heel leuk om de acteurs aan het woord te zien en om van de schrijvers te horen waarom er bepaalde keuzes gemaakt worden.

Zo was één van de kritieken die ik hier in dit topic las dat het Klingonschip daar maar een beetje stuurloos lag te verhongeren. Volgens de schrijvers had dat een duidelijke reden: 1) het betreden van dat schip was not done omdat het hun "messias" had weten te doden; en 2) daarmee waren alle onderdelen van het schip "besmet". En dus ook de broodnodige dilithium-onderdelen. Een volk dat eer boven al het andere stelt (en daar vaak ook nog eens in faalt) zou zichzelf daarmee begrijpelijkerwijs in de voet kunnen schieten. Het was ook niet voor niets dat die vrouwelijke Klingon haar Fakkeldrager moest overtuigen toch de Shenzhou te betreden. Met dit soort uitleg maak je rare keuzes niet perse goed, maar er zat wel een duidelijke gedachte achter.
Maar de kapitein van Shenzhou is niet besmet en die mag je gewoon opeten?
Jorgen schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 02:13:
@Gonadan hahahahaha Klopt, dat had ik ook wel zelf door, want het werd inderdaad duidelijk gemaakt in de aflevering zelf. Was ook maar een voorbeeld.

Ik heb net trouwens TNG aflevering 1 (Farpoint) afgekeken en kijk nu naar aflevering 2. Als je dat vergelijkt, met DSC... tjonge :P psychedelische ruimtekwallen die gebruikt worden voor eigen gewin, Q's bizarre rechtbank, magische appels, dronkenschap door sterrenmoleculen en dan natuurlijk Riker en Troi waar al bij het begin duidelijk is dat ze wat hadden en weer gaan hebben. Kan me voorstellen dat veel mensen aflevering 2 niet gehaald hebben. Het einde van de Farpointaflevering was dan wel in orde, maar door Q's rechtbank was het gewoon even doorbijten. Goed dat ik weet hoe tof TNG werd. Wat dat aangaat zie ik wel parallellen met DSC, want hier hebben we het beerdier(tje) dat voor eigen gewin wordt gebruikt, en Klingons die zich (net als Q) boven de mensheid verheven voelen.

TNG, 't is me wat :P
TNG heeft wat seizoenen nodig om echt zijn draai te vinden. Veel mensen zijn het wel blijven kijken want:
- Zo'n 20 jaar geen Star Trek Serie geweest (ik laat de animated serie maar even).
- Een veel kleiner aanbod van series in die tijd (geen netflix)
- Leuke karakters, personages als Picard en Data waren snel populair. Weshley Crusher namen ze op de koop toe.
- Voor die tijd goede special effects (zeker voor TV)
- Q werd toch wel leuk gevonden en is nog meerdere malen in TNG, DS9 en VOY opgedoken. Kwam met name door John DeLancie die een vrij goed acteur is.
- Riker en Troi hadden al wat elkaar gehad. Ze wilden iets vergelijkbaars als de relatie tussen Decker en Ilia als in The motion picture. (Yup een gerecycled idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Destiny schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:13:
[...]

Maar de kapitein van Shenzhou is niet besmet en die mag je gewoon opeten?
Dat is dan ook precies het argument dat L'Rell gebruikt om Voq te overtuigen dat hij raar bezig is: Alles van dat schip is zogenaamd offlimits, maar lekker de kapitein opsmikkelen is wel OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Het enige wat mij dan weer echt stoort is de make-over van de Klingons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 00:04:

Zo was één van de kritieken die ik hier in dit topic las dat het Klingonschip daar maar een beetje stuurloos lag te verhongeren. Volgens de schrijvers had dat een duidelijke reden: 1) het betreden van dat schip was not done omdat het hun "messias" had weten te doden; en 2) daarmee waren alle onderdelen van het schip "besmet". En dus ook de broodnodige dilithium-onderdelen. Een volk dat eer boven al het andere stelt (en daar vaak ook nog eens in faalt) zou zichzelf daarmee begrijpelijkerwijs in de voet kunnen schieten.
En de vloot laat een kritieke technologie vijf maanden ronddoberen terwijl ze in oorlog zijn. Kom nou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Koja78 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:41:
Het enige wat mij dan weer echt stoort is de make-over van de Klingons.
En de vlotheid van spreken. Ik snap dat Klingon spreken moeilijk is, maar net daarom: waarom. Ik wil gerust af en toe een Qapla' of een andere uitspraak horen, maar dit is gewoon enorm irritant.
Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie