Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Bij mij vooral de outer shell die stoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 06:56
Discovery is misschien geen geheim schip, maar de spore drive is wel geheim en Starfleet wil het als troefkaart inzetten in de oorlog tegen de Klingons. Ze hebben nu de spore drive moeten gebruiken voordat deze echt klaar was voor algemeen gebruik, omdat die kolonie zo cruciaal was. Daarom lijkt het mij dat ze liever niet willen dat Discovery rond blijft hangen en er verhalen over de mogelijkheden van dat schip de wereld in komen.

Idealiter wordt eerst de spore drive verder ontwikkeld, zodat deze door meer schepen gebruikt kan worden, voordat deze massaal wordt ingezet (al weten we dat de spore drive uiteindelijk niet bij het vaste assortiment van een starship zal horen, dus er zal in de loop van het verhaal wel een reden komen, ongetwijfeld gerelateerd aan de tardigrade, waarom de spore drive een doorlopen spoor is).
Dit zou een redelijke verklaring kunnen zijn, alleen strookt dat niet helemaal met Lorca's gedrag. Het kwam veel meer over alsof hij de Klingon's juist wilde laten zien dat het schip onverslaanbaar was (de simulatie aan het begin van de aflevering liet zien dat de crew in staat zou moeten zijn de getoonde aanval met de normale wapens aan te kunnen). De spore drive was essentieel in de tegenaanval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jorgen schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 02:13:
Ik heb net trouwens TNG aflevering 1 (Farpoint) afgekeken en kijk nu naar aflevering 2. Als je dat vergelijkt, met DSC... tjonge :P psychedelische ruimtekwallen die gebruikt worden voor eigen gewin, Q's bizarre rechtbank, magische appels, dronkenschap door sterrenmoleculen en dan natuurlijk Riker en Troi waar al bij het begin duidelijk is dat ze wat hadden en weer gaan hebben. Kan me voorstellen dat veel mensen aflevering 2 niet gehaald hebben. Het einde van de Farpointaflevering was dan wel in orde, maar door Q's rechtbank was het gewoon even doorbijten. Goed dat ik weet hoe tof TNG werd. Wat dat aangaat zie ik wel parallellen met DSC, want hier hebben we het beerdier(tje) dat voor eigen gewin wordt gebruikt, en Klingons die zich (net als Q) boven de mensheid verheven voelen.

TNG, 't is me wat :P
Haha, maar nu haak je alweer in op het acteertalent of hoe soepel de serie liep. Dat was bij alle series in minimaal een groot deel van het eerste seizoen tenenkrommend. :P
De verhaaltjes blijven sowieso natuurlijk vergezocht, daar is het sci-fi voor.

Wel leuk dat je TNG aan haalt, laat ik even benoemen waarom ik een groot verschil zie.

Encounter at Farpoint heeft direct een groot moreel vraagstuk, is de mensheid daadwerkelijk zo verheven als ze zich graag voordoen of zijn het gewoon een stel barbaren. Daar mag Picard zich gelijk bewijzen en Patrick Steward heeft in die aflevering dan ook meteen zijn karakter neer gezet.
Daarnaast hebben beide 'afleveringen' een groot deel ontdekking in zich. Beide verhalen bevatten een groot stuk onbekend waar de bemanning langzaam achter komt.

Dat mis ik dus heel erg in DIS. Het enige wat daar aan ontdekking gebeurt is een experiment wat ze zelf in de hand hebben, verder is niets onbekend. Dat is wel wat Star Trek voor mij en vele anderen inhoudt: het onbekende ontdekken, discussie over moraal en vage verrassende verhaaltjes. :)

Zullen we overigens de afkorting DIS hanteren in dit topic? Dat namelijk de 'officiële' en wordt ook gebruikt op sites als Memory Alpha. B)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Het is natuurlijk ook wel zo dat DIS begint met een oorlog, terwijl de andere series vanuit een insteek op het schip (in VOY naar 't Delta Quadrant bvb.) of op de crew zelf. Dat is uiteraard een weerspiegeling van de huidige maatschappelijke onrusten. Op deze manier is het veel moeilijker om aan karakteropbouw te beginnen.
Desondanks kijk ik graag verder en ben ik benieuwd waar ze heen gaan. Ik denk wel dat DIS met Burnham het hele verhaal van de Prime Directive nog gaat aanspreken - toch de kern van 't hele Starfleet verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik moet zeggen dat ik steeds meer begin te genieten van de serie. Het is enorm wennen omdat (wat anderen ook aangeven) het compleet anders is als de series die we kennen.

Wat ik wel echt jammer vind, is dat de technologie zoveel verder is dan in de oude serie.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Hebben nog meer mensen bij die spore drive een "blink drive" (dark matter) vibe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mercatres schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:32:
Het is natuurlijk ook wel zo dat DIS begint met een oorlog, terwijl de andere series vanuit een insteek op het schip (in VOY naar 't Delta Quadrant bvb.) of op de crew zelf. Dat is uiteraard een weerspiegeling van de huidige maatschappelijke onrusten. Op deze manier is het veel moeilijker om aan karakteropbouw te beginnen.
Dat kan het inderdaad lastiger maken, maar het is wel een bewuste keuze van de makers. Die gaan liever voor veel actie dan voor karakterontwikkeling en diepgang in het verhaal. Dat is hun goed recht, maar dan mogen wij daar best wat van vinden toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ook eindelijk de episode gezien, ik kan ook nog steeds niet wennen aan de Klingons, het klinkt alsof ze met meel in de mond praten, in TNG/DS9 articuleerden ze veel duidelijker en harder. Het is misschien subtiel, maar het voelt verkeerd.

Het is duidelijk dat het morele dillema zich gaat afspelen rondom de tardigate als navigator van de spore drive, die duidelijk uitgeput of zelfs beschadigd wordt door gebruik, een herhaling van het scenario van de Voyager's Equinox, maar dan met een wezen van minder intelligentie.

Lorca wordt weer bevestigd als leider die alleen oog heeft voor het militaristische aspect, dat kan ook niet anders verwacht worden in dit tijdperk, maar toch.

En wat wordt de rol van Sylvia Tilly? Je mag best een karakter introduceren wat flawed/annoying is, maar zonder doel lijdt het nergens toe.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 20:14
Dit artikel aangaande DIS spreekt me wel aan, geschreven door een echt Trekkie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@WP_Pj Eigenlijk wat ik ook beoog te zeggen met mijn posts. Kan me hier helemaal in vinden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
WP_Pj schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:28:
Dit artikel aangaande DIS spreekt me wel aan, geschreven door een echt Trekkie ;)
Ik vind het wel veel wol voor "andere TV series en programma's zijn ook donker dus wij moeten dat ook doen om een aandeel te krijgen in de kijkcijfers". En ben het er niet mee eens overigens. Niet in het minst omdat je hele volksstammen hebt die bij het horen van Star Trek meteen aan nerds denken. Voordat je die om hebt ben je 5 seizoenen verder. Daarnaast claimt het artikel dat het objectief een goede show is, wat natuurlijk onzin is want dat kan helemaal niet.

Interessanter vind ik het commentaar onder aan het artikel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:05
Derde aflevering gezien en het wordt slechter en slechter en slechter........ (ik duik achter de bank weg)

Een giant "beerdiertje" gebruiken voor navigatie... die dit heeft verzonnen was dus echt Lazerus.

Nee als hardcore trekkie, (die de series al op Laserdisc had) kan ik dit niet langer aanzien..
Zelfs als "standalone" SCFI serie is het , voor mij, niet te verteren. Het acteer werk gewoon ronduit slecht, ze had beter een zombie kunnen blijven in TWD.

Maar goed ieder het zijne... Ik ga me wel vermaken met wat anders.... (en zo af en toe een tng/dsg/voy)

[ Voor 37% gewijzigd door oldsmelly op 14-10-2017 21:07 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Ik heb de eerste vier afleveringen gezien en er is best wel een hoop wat mij stoort. Teveel eigenlijk om in een enkel berichtje te zitten "ranten" hier. Ik geef het een kans maar ik heb om een aantal zaken echt ontzettend zitten facepalmen.

Mogelijk generieke spoilers hieronder dus :P

Dat gesputter van die Klingons is echt vreselijk. Alsof ze constant een muil vol met vreten hebben en goed moeten nadenken om te kunnen praten. Dat hadden ze echt anders moeten doen. Het maakt het ontzettend langdradig op deze manier. Wellicht is dat met opzet gedaan omdat je de tijd moet hebben om de ondertiteling te lezen. Ook zo waardeloos.

Het uiterlijk vind ik ook maar niks. Het straalt maar weinig gevaarlijke "warrior" uit naar mijn idee. En zoetsappige soapachtige liefdesperikelen tussen Klingons? Komop gasten. Dat is niet "des Klingons".

Ze zullen vast wel een brug willen maken naar dat hele genetische verhaal over het uiterlijk van de Klingons ofzo maar dit is echt slecht.

Die Burnham is trouwens ook maar irritant met haar gejatte Seven of Nine trekjes. Buiten dat draait het eigenlijk alleen nog maar om haar. Beetje jammer. In de eerdere series speelde zich in een aflevering meer af en werden parallele verhaallijnen toch beter gemengd, op de een of andere manier. Dat is tenminste mijn eerste indruk.

En welke idioot verzint nu weer dat ze een mannennaam moet hebben?

Het is, in ieder geval, vrij illustratief voor het "politiek correcte" toontje wat er in de serie zit. Nu was dat bij Star Trek sowieso al wel het geval natuurlijk maar het ligt er nu wel heel erg dik bovenop. In eerdere series lieten ze toch wat meer in het midden wat je ervan "moest" vinden.
Al een paar keer is er uitdrukkelijk gezegd dat ze "een boek niet op de kaft" moeten beoordelen en dan is er natuurlijk die scene in het begin met die bleke Klingon. "Als ik jou zie dan kijk ik in een spiegel".

Het is niet de mededeling op zich waar ik me aan erger maar meer de manier waarop die gepresenteerd wordt. Het komt (in het verhaal) eigenlijk gewoon uit de lucht vallen. Er zit geen echt verhaal aan vast maar het "moet" even gezegd worden.

En dan dat duffe theme. Volgens de informatie is het opgenomen met een 64-koppig orkest. Waarom klinkt het dan alsof het op een pc in elkaar is geklikt? Het mist letterlijk iedere vorm van grootsheid. Ultra-inspitatieloos. Zo ook de beelden die erbij zitten. Zelfs die miskleun in Enterprise was nog minder slecht. Daar zaten tenminste ook nog mooie beelden bij.

En wat ze van mij ook echt weg hadden mogen laten is dat irritante "next time on Star Trek". Dat zie ik namelijk vanzelf wel in de volgende aflevering. Je bent altijd net te laat met het stopzetten van de video en dan is er dus al een deel van de volgende aflevering verpest. Bovendien kan je er dus eigenlijk niet lekker voor gaan zitten omdat je op de tijd moet gaan zitten letten om te voorkomen dat je een spoiler ziet.

Ik snap sowieso die trend niet van de spoilers. Het is een grote reden waarom ik ook al lang geen films meer kijk op de (commerciële) tv. "Straks in de film die je net een kwartier aan het kijken bent" ... Erg jammer :S

Het is niet allemaal ellende natuurlijk. Zo is het lang niet zo slecht als de reboot van de films (waar ik wel bang voor was). Maar het is duidelijk onderhevig aan "dumbing down".

Ik kijk vast nog wel een paar afleveringen maar als ze zo aan de gang blijven dan vrees ik dat ik ga afhaken. Tot nu toe vind ik het Star Trek-gevoel tamelijk ver te zoeken.

Zo. Toch even lekker (en tamelijk lang) zitten ranten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
VOODOO_WILLIE schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:18:

En welke idioot verzint nu weer dat ze een mannennaam moet hebben?

Het is, in ieder geval, vrij illustratief voor het "politiek correcte" toontje wat er in de serie zit. Nu was dat bij Star Trek sowieso al wel het geval natuurlijk maar het ligt er nu wel heel erg dik bovenop. In eerdere series lieten ze toch wat meer in het midden wat je ervan "moest" vinden.
Ach in het TV series topic haalde iemand terecht aan dat er genoeg vrouwen zijn met een mannennaam zoals Cameron Diaz en Glenn Close en omgekeerd zoals Leslie Nielsen en Stacy Keach. Het is het minste van de problemen met de serie.

Voor wat betreft het "politiek correcte": Er is al een soort mini-relletje over het feit dat Aziatische vrouwen als eerste het loodje leggen (Michelle Yeoh en Rekha Sharma). ST was destijds heel progressief met Uhura en een "gevarieerde" bemanning hoort ook wel bij ST, maar tegenwoordig is het in de VS zo'n beetje een vereiste om zoveel mogelijk bevolkingsgroepen in je serie te hebben of je hebt gelijk allerlei protestgroepen achter je aan. (Peter Jackson kreeg ook het verwijt dat Lord of the Rings te wit was....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

oldsmelly schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:00:
Een giant "beerdiertje" gebruiken voor navigatie... die dit heeft verzonnen was dus echt Lazerus.
Als je daar al over valt vraag ik me toch bijna af of je uberhaubt ooit een ST aflevering gezien hebt :+

ST: TNG begint gelijk al met Encounter at Farpoint met verliefde ruimtekwallen die van alles uit het niets kunnen laten ontstaan, en dat was nog echt niet het raarste uit die serie.

Ik vind het echt een prima show tot nu toe *O*

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
ScrooLoose schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:18:
[...]

Als je daar al over valt vraag ik me toch bijna af of je uberhaubt ooit een ST aflevering gezien hebt :+

ST: TNG begint gelijk al met Encounter at Farpoint met verliefde ruimtekwallen die van alles uit het niets kunnen laten ontstaan, en dat was nog echt niet het raarste uit die serie.

Ik vind het echt een prima show tot nu toe *O*
Ben ik met je eens maar de manier waarop het hier wordt gepresenteerd... ach misschien wordt ik wel een sentimentele oude zak.... en kan het gewoon niet verkroppen waarop mi het Star trek universum hier wordt ^%$$!

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

oldsmelly schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:20:
Ben ik met je eens maar de manier waarop het hier wordt gepresenteerd... ach misschien wordt ik wel een oude zak.... en kan het gewoon niet verkroppen waarop mi het Star trek universum hier wordt ^%$$!
Dit is by far... de beste seizoensstart van alle ST series (dit zeg ik als groot ST fan, (Go team DS9!) maar nog net geen trekkie ;) ) het veel grotere budget die de serie gekregen heeft is echt aan elk facet van de productie goed te merken, de kwaliteit in dit stadium van de productie stijgt met kop en schouders uit boven het eerste seizoen van de andere series.

En ja het voelt heel anders aan dan de andere series en dat is in mijn optiek een goed iets, wat ook goed uitgelegd word in de link die WP_Pj boven ergens linked.
WP_Pj schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:28:
Wat niet in die link uitgelegd is dat de andere toon ook kan liggen aan het "gerucht" dat ze ...
spoiler:
section 31 en/of Mirror universe aan het opzetten zijn

Ik ben als Star Trek fan iig zeer blij met deze eerste 4 afleveringen en als ze dit vast weten te houden ....word dit gewoon de beste uit de hele reeks :o (there! i've said it! )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Nee sorry echt niet..... en ik ben er bang voor dat ze ergens in aflevering X gaan vertellen dat de discovery uit de toekomst/parallel universum komt of zo.. om goed te lullen waarom de tijdlijn absoluut niet klopt.

Slechtste star trek EVER (there i've said it! :-) )

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

oldsmelly schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:46:
Nee sorry echt niet..... en ik ben er bang voor dat ze ergens in aflevering X gaan vertellen dat de discovery uit de toekomst/parallel universum komt of zo.. om goed te lullen waarom de tijdlijn absoluut niet klopt.

Slechtste star trek EVER (there i've said it! :-) )
oldsmelly schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:20:
... ach misschien wordt ik wel een sentimentele oude zak....
Confirmed :+

:>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:18:
Maar Encounter at Farpoint had wel Q en Picard :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:18:
[...]

Maar Encounter at Farpoint had wel Q en Picard :9 :P
Q!! 1 van de beste personages van heel Star Trek.

Ergens hoop ik dat John De Lancie ergens in een later seizoen van DIS terug komt maar ik denk dat met de serieuzere toon Q wat te silly is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:32:

Ergens hoop ik dat John De Lancie ergens in een later seizoen van DIS terug komt maar ik denk dat met de serieuzere toon Q wat te silly is :p
Ze kunnen er ook voor kiezen om het Q-continuüm op een wat serieuzere toon intrede in DIS te laten doen.

Wat dat betreft is het jammer dat Q en het continuüm nooit echt aan de orde is gekomen tijdens TNG, zoals ze dat met de Klingons destijds hebben gedaan en dat Q maar als een soort 'running gag / comic relief' is gebruikt. In VOY kreeg het wat "diepgang", maar dat waren ook maar twee afleveringen. Ik denk dat mede daardoor John de Lancie na VOY heeft aangegeven niet meer Q te willen spelen . . .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De vergelijking met S1 van TNG is natuurlijk niet helemaal gerechtvaardigd, TV series hebben sinds die tijd een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Het referentie materiaal zou op dit moment meer de huidige kwaliteitsseries moeten zijn.
Ramon schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:27:
Interessanter vind ik het commentaar onder aan het artikel.
Wat daar ook gezegd wordt is dat het argument dat onze huidige tijd rechtvaardigt dat er een donker insteek moet worden genomen, terwijl in het verleden juist optimisme rechtvaardigde, eigenlijk totaal niet klopt. Maar daar wordt wel een deel van de argumentatie aan opgehangen en dat vind ik inderdaad niet sterk. De enige reden waarom donker/gritty wordt gekozen is omdat het nu een al een tijdje een hype is waar men achteraan loopt, niet vanwege het huidige tijdperk.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

defiant schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:48:
De enige reden waarom donker/gritty wordt gekozen is omdat het nu een al een tijdje een hype is waar men achteraan loopt, niet vanwege het huidige tijdperk.
Dat werkt met alles zo, dat is niet iets waar je de serie op af zou moeten rekenen.
Ondanks the koude oorlog was men in de tijd van de TOS en TNG ook aardig positief over de toekomst wat je ook terug ziet in die series.

Het is mijn inziens wel degelijk een afspiegeling (tot een zekere hoogte natuurlijk) van de huidige samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
ScrooLoose schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 01:03:
[...]

Dat werkt met alles zo, dat is niet iets waar je de serie op af zou moeten rekenen.
Ondanks the koude oorlog was men in de tijd van de TOS en TNG ook aardig positief over de toekomst wat je ook terug ziet in die series.

Het is mijn inziens wel degelijk een afspiegeling (tot een zekere hoogte natuurlijk) van de huidige samenleving.
Onzin, die tone shift naar Dark en Gritty was er in de jaren 80 ook al. Weliswaar nog niet op TV maar wel in de comics. In 1986 verscheen The Dark Knight Returns. Een donkere versie van een oudere Batman. Dat was een enorm succes en was eigenlijk het begin van een heropleving van de hele comic industrie en we zitten tot op de dag van vandaag vast aan een steeds somberder wordende Batman, zeker ook in de film en ook Superman is een totale zuurpruim geworden, die laatste films zijn niet om door te komen.

TNG was gemaakt als een familieserie (omdat je die het best kon verkopen in verband met reclames). Een serie als DIS kon je in de jaren 80 en 90 simpelweg niet verkopen. Tegenwoordig is de invloed van de invloed van de reclames minder (Netflix heeft daar helemaal niet mee te maken, die koopt/maakt zaken waarmee ze hopen abonnee's te houden en te krijgen). Met DIS richt men zich op een volwassener publiek en aangezien sex nog een deur te ver is voor ST wordt volwassen gezien als Dark & Gritty.

Zoals ik al eerder zei, de laatste 3 films wisten de sfeer van ST toch wel te raken maar gingen van het padje af door de slechte scenario's (en de lensflare :) ). Dat is het probleem met films, het is een constante escalatie. Het is niet meer genoeg om de Damsel in Distress te redden, je moet de hele wereld of liefst het hele universum redden en dan liefst ook nog de Enterprise opblazen. Daarnaast heeft ST niet echt veel goede films opgeleverd. (Alleen de tweede en de zesde vind ik de moeite waard, het universum leent zich beter voor TV).

Dark en gritty komt niet omdat het moet, maar omdat het kan en de makers denken dat dat de manier is om een "volwassen" serie te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Destiny op 15-10-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ScrooLoose schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:32:

Dat hoop ik echt niet, ik vond het al tenenkrommend dat ze hem ook weer in VOY moesten gebruiken. Dat is geen leuke verwijzing maar gewoon simpel jatwerk omdat je schrijvers zelfs niets kunnen verzinnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Destiny schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 08:57:
[...]

Onzin, die tone shift naar Dark en Gritty was er in de jaren 80 ook al. Weliswaar nog niet op TV maar wel in de comics.
Ik had het over ST, niet over de rest van TV of comics.
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:32:
Dat is geen leuke verwijzing maar gewoon simpel jatwerk omdat je schrijvers zelfs niets kunnen verzinnen.
Nee, dat noemt man fan service omdat het personage so populair is... niks meer niks minder :)
Ik hoef hem ook niet terug zoals hij was in TNG en de rest maar als ze er een wat serieuzere draai aan kunnen geven.... prima d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door ScrooLoose op 15-10-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
ScrooLoose schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:02:
[...]

Ik had het over ST, niet over de rest van TV of comics.

[...]
ST bestaat in een vacuum en heeft niets te maken met wat er in de rest van de media wereld gebeurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Destiny schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

ST bestaat in een vacuum en heeft niets te maken met wat er in de rest van de media wereld gebeurd 8)7
Dit is een ST topic, waarom jij batman en de rest van TV er bij haalt is mij een raadsel :)

Ik heb nooit gezegd dat "dark/gritty" in die tijd er niet was, ik had het gewoon specifiek over ST in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ScrooLoose schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:02:
Nee, dat noemt man fan service omdat het personage so populair is... niks meer niks minder :)
Ik hoef hem ook niet terug zoals hij was in TNG en de rest maar als ze er een wat serieuzere draai aan kunnen geven.... prima d:)b
Oh ja, dan verzin je ineens dat Q met Janeway wil paren en dan gaat ze mee naar het continuüm en daar gaan ze samen pieuw pieuw doen.
Nee, dat noem ik bar slechte service. Volledig verkrachten van waar in TNG is opgebouwd.
Maar goed, dat had VOY wel vaker een handje van.

Q in een andere, serieuze, vorm terug brengen is gewoon een zwaktebod. Dan is het geen Q meer maar een goedkope manier om fans te trekken. Verzin dan gewoon iets origineels wat wel in de sfeer van de nieuwe serie past.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
ScrooLoose schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Dit is een ST topic, waarom jij batman en de rest van TV er bij haalt is mij een raadsel :)

Ik heb nooit gezegd dat "dark/gritty" in die tijd er niet was, ik had het gewoon specifiek over ST in die tijd.
Wat ik aangeef is dat Dark & Gritty al zo oud is dat het zo ongeveer een cliche is. Daarnaast wordt er ook steeds gezegd dat dit de enige manier is om ST tegenwoordig weer te geven want het past bij het tijdsbeeld. Het tijdsbeeld in de jaren 80 was ook niet rooskleurig: Nucleaire dreiging, massa werkloosheid, terrorisme bestond ook al,de IRA en ETA waren erg actief, de RAF was weer een beetje op zijn retour. Alleen duistere series kreeg je niet verkocht in verband met eisen van de reclame makers (niet heel veel anders dan het advertiser friendly beleid dat youtube tegenwoordig heeft).

ST is onderdeel van "popculture" waar ook comics deel van uitmaken. Als je denkt dat er geen beinvloeding is van die kant is dat jammer, maar juist de invloed van comics uit de jaren 80 en 90 is momenteel heel erg groot. Wat vroeger op papier stond staat komt nu op de buis of in de bioscoop. Niet zo raar om daar eens een uitstapje naar te maken en te kijken wat de invloeden daarvan zijn op ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik ben tussendoor ook weer begonnen met het kijken van tng. Ik had al eens eerder een poging gedaan, maar het eerste seizoen kende zoveel matige eps, dat ik het toen niet doorgezet had. Nu met behulp van een kijkadvies de slechte episodes eruit gefilterd en het is zowaar weer leuk om te zien!

Wat me meteen weer opvalt is hoe sterk Patrick Stewart zijn karakter neerzet, hij straalt gewoon gezag uit zonder te vervallen in denigrerend gedrag. Wat ook opvalt in vergelijking met hedendaagse series, is dat ze niet een hele film aan verhaal en plotwendingen in één aflevering willen proppen. Daardoor is er ruimte voor karakterontwikkeling.

Jammer dat voyager niet naar HD gezet wordt, want dat zou ook genieten zijn verwacht ik zo. TOS en DS9 heb ik nooit gezien, dus daar heb ik geen band mee.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 15-10-2017 15:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vanaf episode 1 staat Picard er. Het is dan ook een goede, klassiek geschoolde acteur en dat merk je. Autoriteit, karakter, vriendelijkheid, humor; hij zet het allemaal goed neer. Denk dat Patrick Stewart één van de beste acteurs is die aan Star Trek heeft meegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

* HMC is geswitched naar The Orville. Eerste Ep was even doorbijten, maar het is gewoon meer Star Trek dan DIS is. Ik zal DIS zeker wel nog kijken, want het is ST, maar ik erger me er te veel en vaak aan.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Omdat ik in dit topic wat vergelijkingen met The Expanse zag daar maar eens de eerste aflevering van geprobeerd. Bwahahaha wil iedereen die dat als voorbeeld neemt zich gaan schamen?

CGI überslecht en verder ook gewoon een matige start. Ziet er ook leuk uit om te kijken als sci-fi serie, maar is niet echt de lat waaraan ik series wil meten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:23:
Omdat ik in dit topic wat vergelijkingen met The Expanse zag daar maar eens de eerste aflevering van geprobeerd. Bwahahaha wil iedereen die dat als voorbeeld neemt zich gaan schamen?

CGI überslecht en verder ook gewoon een matige start. Ziet er ook leuk uit om te kijken als sci-fi serie, maar is niet echt de lat waaraan ik series wil meten. :P
Dat hangt er maar vanaf wat je belangrijk vindt. CGI is wellicht minder, maar qua verhaal en acteerprestaties is het veel beter dan DIS. Ook heeft het interessante personages. De eerste afleveringen zijn wellicht wat taai, maar op een gegeven moment valt alles op zijn plaats en is het gewoon een van de beste SF series in lange tijd. Maar als je van SF alleen maar CGI en piew piew wilt, dan kun je beter wat anders gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Destiny schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:08:
Dat hangt er maar vanaf wat je belangrijk vindt. CGI is wellicht minder, maar qua verhaal en acteerprestaties is het veel beter dan DIS. Ook heeft het interessante personages. De eerste afleveringen zijn wellicht wat taai, maar op een gegeven moment valt alles op zijn plaats en is het gewoon een van de beste SF series in lange tijd. Maar als je van SF alleen maar CGI en piew piew wilt, dan kun je beter wat anders gaan kijken :)
Exact mijn punt. DIS wordt afgerekend op de eerste aflevering maar ik mag dat niet met The Expanse?
Gelijke monniken...

Dus laten we DIS ook die kans geven. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Bryan Fuller, de enige hoop dat deze serie nog wat wordt, is weggegooid. Ze mogen zijn "intellectuele eigendom" nog wel gebruiken in seizoen 1, maar hij is weg. Ik zie het bleek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:28:
[...]

Exact mijn punt. DIS wordt afgerekend op de eerste aflevering maar ik mag dat niet met The Expanse?
Gelijke monniken...

Dus laten we DIS ook die kans geven. ;)
We zijn al bij aflevering 4....The Expanse had toen mijn interesse al gewekt en had toen al interessante personages....DIS heeft me tot nu toe alleen lachbuien om haperende Klingons opgeleverd en weinig meer. Meestal bepaal in naar circa 6 afleveringen of ik door wil kijken. Als de volgende twee afleveringen weer zo rammelen dan haak ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Destiny schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:37:
We zijn al bij aflevering 4....The Expanse had toen mijn interesse al gewekt en had toen al interessante personages....DIS heeft me tot nu toe alleen lachbuien om haperende Klingons opgeleverd en weinig meer. Meestal bepaal in naar circa 6 afleveringen of ik door wil kijken. Als de volgende twee afleveringen weer zo rammelen dan haak ik af.
Zover ben ik nog niet, maar de uitspraken waren al bij aflevering twee. Op dat punt vind ik het nog niet een groot verschil.

Wat ik wel tof vind is dat The Expanse weer een nieuwe wereld te ontdekken heeft. Bij DIS herberg ze er alleen maar één te vernaggelen. Dat baart mij zorgen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
HMC schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:32:
Bryan Fuller, de enige hoop dat deze serie nog wat wordt, is weggegooid. Ze mogen zijn "intellectuele eigendom" nog wel gebruiken in seizoen 1, maar hij is weg. Ik zie het bleek in.
Die is toch al een jaartje weg...hij wilde iets anders met ST begreep ik. Iets als American Horror Story met ieder seizoen een andere cast en een andere setting. Dat had me eigenlijk wel wat geleken.
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:45:
[...]

Zover ben ik nog niet, maar de uitspraken waren al bij aflevering twee. Op dat punt vind ik het nog niet een groot verschil.

Wat ik wel tof vind is dat The Expanse weer een nieuwe wereld te ontdekken heeft. Bij DIS herberg ze er alleen maar één te vernaggelen. Dat baart mij zorgen. :P
Als je nog bij de eerste afleveringen zit dan kun je beter hier niet lezen want best wel spoilers (mea culpa :) ). Ik was hoopvol na de eerste twee afleveringen, maar aflevering 3 en 4 hebben die hoop teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Destiny schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:09:
[...]

Ach in het TV series topic haalde iemand terecht aan dat er genoeg vrouwen zijn met een mannennaam zoals Cameron Diaz en Glenn Close en omgekeerd zoals Leslie Nielsen en Stacy Keach. Het is het minste van de problemen met de serie.

Voor wat betreft het "politiek correcte": Er is al een soort mini-relletje over het feit dat Aziatische vrouwen als eerste het loodje leggen (Michelle Yeoh en Rekha Sharma). ST was destijds heel progressief met Uhura en een "gevarieerde" bemanning hoort ook wel bij ST, maar tegenwoordig is het in de VS zo'n beetje een vereiste om zoveel mogelijk bevolkingsgroepen in je serie te hebben of je hebt gelijk allerlei protestgroepen achter je aan. (Peter Jackson kreeg ook het verwijt dat Lord of the Rings te wit was....)
Ik noemde toch een aardig lijstje met bezwaren (en dus lang niet allemaal). :) Die stomme naam is gewoon iets erbij wat me mateloos irriteert. Een naam is uiteraard maar een naam. De voorbeelden die je noemt vind ik óók gewoon "stom". Het is zo'n verschijnsel van: "We moeten opvallen en dus raar doen want gewoon is maar gewoon". Ofzoiets.

Het probleem wat ik daarmee heb is dat dat voorbeeld door een aantal mensen dus gevolgd gaat worden. Denk eens aan wat je je kind daarmee aandoet. Je kan nog zo principieel vinden dat het moet kunnen maar de maatschappij zal je er je hele leven mee lastig vallen.

En dan gaat het nu nog om een "normale" naam maar ik moet dan altijd gelijk denken aan de "exotische" verzinsels. "Her name is 'La-a'". "It's pronounced 'Ladeshia', cause the dash ain't silent." 8)7

Het is een symptoom van een groter probleem. Laat ik het daar maar op houden. :)

Wat betreft de relletjes enzo: Het is toch nooit goed. Sowieso is alles tegenwoordig te "wit". Het zou me niks verbazen als ze "The Cosby Show" of "The Fresh Prince of Bel-Air" nog te wit vinden.

Er heerst een obsessie met "diversiteit" en de zogenaamde "afspiegeling van de maatschappij". Wat daarmee bedoeld wordt is dat er vooral meer van "hun eigen etniciteit" in moeten zitten omdat "ze" zich namelijk altijd maar "gediscrimineerd" en "achtergesteld" voelen.

En daar zit ook de grap. Hier in Nederland maken bijvoorbeeld de Surinamers, Turken en Marokken ieder (ongeveer) 2% uit van de bevolking. (dat is dus 1 op de 50 voor ieder). Maar ... als jij in je bedrijfje van 15 man één Surinamer, één Turk en één Marokkaan in dienst hebt dan ben je dus wél te "wit" bezig.

Met andere woorden: zelfs als je feitelijk de afspiegeling van de maatschappij overstijgt, dan nog is het niet goed.

Dat zal nooit veranderen denk ik. Tenzij je alles, wat niet "wit" is, van de aarde afschopt natuurlijk :P :9 (kan dat grapje hier eigenlijk in deze context? O-) )

Er zijn uiteraard problemen geweest m.b.t. tot ras en superioriteit maar er wordt heel erg gedaan alsof dat het enige criterium is geweest voor oorlog, onderdrukking en slavernij door de geschiedenis heen (en nog steeds is). In de geschiedenis is het echter slechts een zoveelste "excuus" om oorlog te voeren of om te verdelen en heersen.

Door constant maar de aandacht daar op te vestigen maak je de problemen (voor zover die daadwerkelijk bestaan en de schuld zijn van de "gastmaatschappij") alleen maar erger of creëer je juist problemen die er niet zijn.

Dat is ook precies het bezwaar wat ik heb tegen het contstant uitdrukkelijk aankaarten van dergelijke issues in (goedbekeken) media. En zo ook dus in deze Star Trek serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben nu het boek Desperate Hours aan het lezen. Het verhaalt speelt zich een jaar voor de serie af aan boord van de Shenzhou en (kleine spoiler)
spoiler:
de Enterprise met o.a. Spock komt er in voor.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

Michael heet Michael omdat Bryan Fuller het karakter bedacht heeft en hij vaak vrouwelijke karakters een mannelijke naam geeft.

Daar zit geen agenda van identiteitspolitiek of gedwongen diversiteit achter, maar het is gewoon een eigenaardigheid van één enkel persoon die op deze manier zijn stempel op z'n werk wil drukken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Nieuwe aflevering is bii mij al beschikbaar, paar uur eerder dan vorige week.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Raymond Bedoel je niet afleveringen? :P Ik heb er 2 binnen gekregen hier, 5 en 6. Overigens, ik zie een bekend gezicht:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/Backstrom.S01E11.jpgBackstrom anyone? _O- Zo te zien blijft hij een aantal afleveringen aanwezig.

edit: Iemand had de bestandsnaam verkeerd getypt :/

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 16-10-2017 14:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Backstrom was briljant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Spannende aflevering moet ik zeggen.. Ik stoor me wel aan de Klingons echter.. Ik snap dat niet, als dat Klingon schip uit warp komt dan staat het schip gelijk stil? Ik mis een beetje het glide gevoel na de warp. Beetje vreemd.

Voor de rest was het een toffe aflevering, vooral ook dat we nu weten wat er tussen de dokter en Luitenant Stamets aan de hand is.

De eindscene vond ik wel spooky, beetje X-files gevoel.

No spoilers ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Arsenius op 16-10-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Raven schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:43:
@Raymond Bedoel je niet afleveringen? :P Ik heb er 2 binnen gekregen hier, 5 en 6.

edit: Iemand had de bestandsnaam verkeerd getypt :/
Zo...weten we meteen waar jij je DIS vandaan haalt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Arsenius schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:20:
Spannende aflevering moet ik zeggen.. Ik stoor me wel aan de Klingons echter.. Ik snap dat niet, als dat Klingon schip uit warp komt dan staat het schip gelijk stil? Ik mis een beetje het glide gevoel na de warp. Beetje vreemd.

Voor de rest was het een toffe aflevering, vooral ook dat we nu weten wat er tussen de dokter en Luitenant Stamets aan de hand is.

De eindscene vond ik wel spooky, beetje X-files gevoel.

No spoilers ;)
Ik vond er weinig aan. Ben die Klingons helemaal beu....zit weer vol rare momenten en ongeloofwaardigheden maar ik zal maar niet spoileren.

De dokter begint een echte rol te krijgen, misschien krijgt ie ook nog een naam :)

De personage van Rainn Wilson/Backstrom komt uit TOS. Die personage komt daar in twee (?) afleveringen voor. Hij zal nog wel vaker terugkeren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Pwwaasss...dwaaat..bwwrrood..eenwsss...dwoor! Ikwww...wheb...hwonger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D'r zit zowaar wat progressiefs in! Een homostel!

Een kus durfden ze niet aan, te heftig voor conservatief Amerika, maar je moet pakken wat je pakken kan. De rest van het verhaal: fucked. Meer drama, meer conflict, meer geneuzel, meer onlogische acties en tech. Zelfs het camerawerk leek in het begin even op SGU, rondje door het schip, deed me er behoorlijk aan denken. Enige dat nog ontbreekt is het trillende camerawerk van BSG. Star Trek was altijd op meer gefocust dan de problemen van één individu.
spoiler:
Ik dacht zelfs nog even dat Burnham gelijk maar XO zou worden gemaakt. Gewoon. Omdat het kan.

It's going down, not up.

[ Voor 18% gewijzigd door neographikal op 16-10-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

neographikal schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:49:
D'r zowaar wat progressiefs in! Een homostel!

Een kus durfden ze niet aan, te heftig voor conservatief Amerika, maar je moet pakken wat je pakken kan. De rest van het verhaal: fucked. Meer drama, meer conflict, meer geneuzel, meer onlogische acties. Zelfs het camerawerk leek in het begin even op SGU, rondje door het schip, deed me er behoorlijk aan denken. Enige dat nog ontbreekt is het trillende camerawerk van BSG. Star Trek was altijd op meer gefocust dan de problemen van één individu.

It's going down, not up.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die Mudd zit ook in TOS...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pg6yqJ6AS4ZFtO4vQ4eNgfGR/full.jpg

Zit Discovery dan toch na TOS? Maar hoe zit het dan met Spocks vader die jong is? Of is de HF Mudd in TOS eigenlijk HF Mudd II?

En inderdaad, de serie begint een beetje tegen te vallen. Maar toch ga ik blijven kijken in de hoop dat het nog Gene-Roddenberry-waardig wordt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
Deze aflevering heeft een serieuze episodic feel met de "crisis van de week". Alles was opgelost in 45 minuten.

Ik hoop dat Harry Mudd niet de Q van DIS wordt. Tilly blijft even vervelend als in de vorige episodes. Hopelijk heeft ze geen 5 seizoenen nodig om likeable te zijn. Ik vrees dat we eeuwig met haar zitten opgescheept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

algalid schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:03:
Deze aflevering heeft een serieuze episodic feel met de "crisis van de week". Alles was opgelost in 45 minuten.

Ik hoop dat Harry Mudd niet de Q van DIS wordt. Tilly blijft even vervelend als in de vorige episodes. Hopelijk heeft ze geen 5 seizoenen nodig om likeable te zijn. Ik vrees dat we eeuwig met haar zitten opgescheept...
Ik hoop zelf dat Tilly er snel uitgeschreven wordt. Ze is de "dumb" blond/red tegenover de zo slimme, altijd alle orders negerende, sacho. Michael. Echt ST. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Tilly is het enige wat de hele show nog een beetje draaglijk maakt.... maar het is natuurlijk wel een bekende trope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:19
Wat bij Tilly vooral opvalt zijn die twee gigantische borsten. Ziet er een beetje komisch uit in dat star Trek uniform.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

neographikal schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:49:
D'r zit zowaar wat progressiefs in! Een homostel!

Een kus durfden ze niet aan, te heftig voor conservatief Amerika, maar je moet pakken wat je pakken kan.
Had je die nog niet zien aan komen dan? Het enige wat ik nog niet wist was wie het vriendje van de dokter was. :P
De rest van het verhaal: fucked. Meer drama, meer conflict, meer geneuzel, meer onlogische acties en tech. Zelfs het camerawerk leek in het begin even op SGU, rondje door het schip, deed me er behoorlijk aan denken. Enige dat nog ontbreekt is het trillende camerawerk van BSG. Star Trek was altijd op meer gefocust dan de problemen van één individu.
spoiler:
Ik dacht zelfs nog even dat Burnham gelijk maar XO zou worden gemaakt. Gewoon. Omdat het kan.

It's going down, not up.
Behoorlijk ja, ik begin te twijfelen of dit überhaupt nog te redden is. Ik blijf het wel proberen, maar vooralsnog is het niet best en het verhaal geeft nu ook niet echt hoop.
Zodra hij zijn naam zei moest ik m'n tenen weer spalken. Noemen ze dit ook weer 'fan service'? :r
Ramon schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:26:
Tilly is het enige wat de hele show nog een beetje draaglijk maakt.... maar het is natuurlijk wel een bekende trope.
Wellicht ben je heimelijk verliefd op haar, maar anders zou ik werkelijk waar geen enkele reden kunnen bedenken waarom zij de serie draaglijk maakt. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Ze maken het wel heel duidelijk dat die nieuwe personage Ash Tyler gewoon die Klingon Voq is, die gast die door Tkuvma (of hoe je het ook maar schrijft) opvolgde, al die hints door de hele aflevering heen maakt het er niet subtieler op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Ik heb een walking dead flashback #gay... Waarom moet het toch altijd maar weer zo PC zijn die series. 'Vroeger' was dat nog 'spannend' en gewaagd om te doen, tegenwoordig is het gewoon aandachttrekkerij. Het doet niks voor het verhaal.

En ik hoor de andere kant alweer 'wat is hier nou mis mee dan? Vanwaar die haat?'... Het is gewoon overtrokken en BAM! hier heb je in 3 seconden tijd het 'Oh snap!' moment in de serie te pakken.
Hoop dat ik er verder niet veel van terug zie en het een beetje bij de sci-fi blijft.

Nu nog een buitenaards sekse-loos ras (want we kunnen niet gelijk het menselijk ras pakken, dat is nog te fragiel) en de serie is af.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Destiny schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:46:
Als je nog bij de eerste afleveringen zit dan kun je beter hier niet lezen want best wel spoilers (mea culpa :) ). Ik was hoopvol na de eerste twee afleveringen, maar aflevering 3 en 4 hebben die hoop teniet gedaan.
Nee ik zat niet bij aflevering één, ik ben helemaal bij. Alleen werd die vergelijking al wel bij aflevering één en twee gemaakt, veel te vroeg dus.
Maar onderhand moet ik zeggen dat een stijgende lijn niet echt te ontdekken is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Stelletje azijnzeikers hier :>

* ScrooLoose rent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naji
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-06 00:28
Ramon schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:26:
Wil je niet zomaar naar tvtropes verwijzen zonder de waarschuwing dat je dan vervolgens minimaal een uur zit
door te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Naji schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:56:
[...]

Wil je niet zomaar naar tvtropes verwijzen zonder de waarschuwing dat je dan vervolgens minimaal een uur zit
door te klikken.
Sorry O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Rannasha schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Michael heet Michael omdat Bryan Fuller het karakter bedacht heeft en hij vaak vrouwelijke karakters een mannelijke naam geeft.

Daar zit geen agenda van identiteitspolitiek of gedwongen diversiteit achter, maar het is gewoon een eigenaardigheid van één enkel persoon die op deze manier zijn stempel op z'n werk wil drukken.
Van wikipedia:

By June 2016, Fuller had met with several actors, and said that "we want to carry on what Star Trek does best, which is being progressive. So it's fascinating to look at all of these roles through a colorblind prism and a gender-blind prism". A month later, Kadin clarified that the series would feature minority, female, and LGBTQ characters. In August, Fuller said the series would feature "about seven" lead characters, and would star a lieutenant commander, rather than a starship captain like previous Star Trek series, to be played by a non-white actress. He said the series would also include more alien characters than other Star Trek series, and would feature at least one openly gay character. Fuller, who is gay himself, had been determined to see this happen since receiving hate mail while working on Voyager when a character on that show was rumored to be coming out as gay.

Hoezo "geen agenda van identiteitspolitiek of gedwongen diversiteit"? Het enige wat nog ontbreekt is iets m.b.t. tot "seksisme" of hoe je dat ook wil omschrijven. Ow ... een vrouw met een mannennaam ...

Het kan ook iets te maken hebben met het feit dat hij zelf homo is en wellicht bij een "leading lady" zelf een andere "associatie" wil hebben natuurlijk. Ik doe hier maar een wilde gok hoor. Het lijkt mij, in ieder geval, duidelijk dat het niet zomaar iets willekeurig "aparts" is om zijn stempel ergens op te drukken.

Maar goed. Ik heb natuurlijk al weer lang genoeg zwaar irritant de boel "gekaapt" over een "triviaal" puntje. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Als Star Trek niet meer progressief zou zijn, dan zou het geen Star Trek zijn. Tegenover een ietwat donkere en dystopische twist moet wel iets staan natuurlijk ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De kus van Kirk en Uhura was in de jaren '60 een shocker... Daar is een homo-stel in Discovery niets bij.

[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 16-10-2017 22:55 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Mx. Alba schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:53:
De kus van Kirk en dinges hoe heet ze ook alweer was in de jaren '60 een shocker... Daar is een homo-stel in Discovery niets bij.
Lol dat zou zeker een shocker zijn geweest, zelfs in de sixties en sulu zou het wellicht ook wel gewild hebben, maar het was Uhura....overigens was dat niet de eerste interraciale kus op tv hoewel dat wel vaak gedacht wordt.

Edit, je hebt het al aangepast zie ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Destiny op 16-10-2017 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Dat was inderdaad Uhura. Er was wel iets met een openlijk homofiele Sulu in ST Beyond hetgeen George Takei (zelf homo en voorvechter van de LMNOP-rechten) niet zo'n briljant plan vond omdat dat de goed doordachte creatie van Roddenberry zou verpesten.
Brent schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:45:
Als Star Trek niet meer progressief zou zijn, dan zou het geen Star Trek zijn. Tegenover een ietwat donkere en dystopische twist moet wel iets staan natuurlijk ;)
ST was inderdaad altijd vrij "progressief". De kracht van ST lag, mijns inziens, juist altijd in het feit dat dat eigenlijk niet zo opviel. In DSC ligt het er zo uitdrukkelijk geforceerd bovenop.

[ Voor 48% gewijzigd door VOODOO_WILLIE op 16-10-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Destiny schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:56:
[...]

Lol dat zou zeker een shocker zijn geweest, zelfs in de sixties en sulu zou het wellicht ook wel gewild hebben, maar het was Uhura....overigens was dat niet de eerste interraciale kus op tv hoewel dat wel vaak gedacht wordt.

Edit, je hebt het al aangepast zie ik :)
Tja, met de gedachte van een homo-relatie in mijn achterhoofd typte ik op de een of andere manier Sulu. Oh myyyyy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Mx. Alba schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:11:
[...]

Tja, met de gedachte van een hono-relatie in mijn achterhoofd typte ik op de een of andere manier Sulu. Oh myyyyy...
Dan wil ik niet weten wat je in je hoofd hebt bij een homo-relatie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Oke, ik ken alle karakters nog niet bij naam maar vinden jullie ook dat die gast in Engineering wel iets weg heeft van Charles Tucker uit Enterprise? En die gozer zijn side kick, die donkere gast, geen idee hoe dit heet, deed me denken aan Meaweather, ook uit Enterprise.

Overigens, deze zgn. Spore Drive is nooit genoemd in welke andere Star Trek serie dan ook. Het is nog voor Kirk z'n tijd dus vroeg of laat zal de Spore Drive het opgeven. Het zou het overigens ook te makkelijk maken, dat een sterrenschip ineens bam voor je neus kan verschijnen en gelijk z'n wapens op je kan uitstorten. En het is ook geen geheim wapen van Section 31, want anders was deze techniek wel verder uitgezocht en was warp drive overbodig geworden.

Maar die Klingons, ik kan nog niet echt aan ze wennen. Ik heb nog steeds het gevoel naar de nationale Noord Koreaanse Nieuwszender te kijken (luisteren) als de Klingons weer eens een discussie hebben.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aflevering 5 gisteren gezien, tjezus wat een slechte aflevering was dat. Een shuttle dat gekaapt werd door de Klingons, waar vloog die shuttle dan wel niet ?? In Klingon space of zo ?? Ook al zou de shuttle in Federation space hebben gevlogen, niemand die dan iets opvalt ?? :?

De hele ontsnapping was ook gericht om binnen 45 minuten weer klaar te zijn en voor volgende week weer de volgende crisis/ramp/weet-ik-het te "behandelen", om zo ook "achter" te komen dat die Starfleet flip die Lorca meenam, geen zuivere koffie is (of Lorca moet het "nu" al doorhebben).

Gelukkig zijn we dat beestje ook kwijt, dat hele concept dat een beestje ervoor kan zorgen dat je overal kan komen, wordt toch wel een beetje gaga in de goegoe. Een goeie sterrenkaart (wat het beestje in feite maar was) en je komt een heel eind.

Nee, ik denk niet dat dit lang gaat duren. Zeker niet de zeven jaar die Star Trek series 'vroeger' nog kregen . . .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 03:57:
Maar die Klingons, ik kan nog niet echt aan ze wennen. Ik heb nog steeds het gevoel naar de nationale Noord Koreaanse Nieuwszender te kijken (luisteren) als de Klingons weer eens een discussie hebben.
Geef mij dan maar een Noord Koreaans journaal. Dat bekt een stuk lekkerder en klinkt een stut vlotter dan het huidige Klingons (bach, toch, dig, kut) . . . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Je weet dat die Klingon schepen kunnen "cloaken" en dat ze tijdens die battle van een half jaar geleden gecloaked niet te detecteren waren. Dus ja, die kunnen zich vrij gemakkelijk in federatie space verplaatsen en zomaar opduiken.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Alleen het schip van T'Kuvma kon zich verhullen en de techniek is pas net gejat door die chagrijn (Kor?). Het lijkt mij sterk dat de gehele Klingon vloot nu al over de techniek beschikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Die plotholes waren inderdaad wel gapend groot...

Net op het juiste moment een shutle met de kaptein vangen? -> alleen te verklaren met een verrader/lek
D7 met cloack? Eeeh... er was er toch maar 1?
Orcs/Uruk-Hai die maar raar blijven praten :X
En schieten alsof het stormtroopers zijn, met een wapen die als het hun raakt het hele lichaam 'oplost'
Spore drive die enorme wonden achter laat in het lichaam, duh, zou daarom dat beestje telkens verzwakken?

Maar afgezien daarvan, het was best okay om te kijken. Maar je moet niet te kritisch kijken :X

[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 17-10-2017 08:35 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Chrasher schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:31:
Je weet dat die Klingon schepen kunnen "cloaken" en dat ze tijdens die battle van een half jaar geleden gecloaked niet te detecteren waren. Dus ja, die kunnen zich vrij gemakkelijk in federatie space verplaatsen en zomaar opduiken.
Dat is trouwens vreemd want in TOS konden de Klingons dat niet (alleen de Romulans), pas bij de derde ST film kwam er een Klingonschip met cloaking device. (Waarvan ik heb begrepen dat dat in het oorspronkelijke script een buitgemaakt Romulan schip was).
Motrax schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:34:
Die plotholes waren inderdaad wel gapend groot...

Net op het juiste moment een shutle met de kaptein vangen? -> alleen te verklaren met een verrader/lek
D7 met cloack? Eeeh... er was er toch maar 1?
Orcs/Uruk-Hai die maar raar blijven praten :X
En schieten alsof het stormtroopers zijn, met een wapen die als het hun raakt het hele lichaam 'oplost'
Spore drive die enorme wonden achter laat in het lichaam, duh, zou daarom dat beestje telkens verzwakken?

Maar afgezien daarvan, het was best okay om te kijken. Maar je moet niet te kritisch kijken :X
Iedereen die geraakt wordt verdwijnt, behalve de Klingon kapitein? En Lorca laat haar ook gewoon leven (want ze is nog nodig volgens het script).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En... als alle Klinglons nu al konden cloaken, was de oorlog per direct afgelopen.
Destiny schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:48:
Iedereen die geraakt wordt verdwijnt, behalve de Klingon kapitein? En Lorca laat haar ook gewoon leven (want ze is nog nodig volgens het script).
Ja die komt nog terug! Dat was overduidelijk!

[ Voor 64% gewijzigd door Motrax op 17-10-2017 09:17 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 20:14
Motrax schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:34:
met een wapen die als het hun raakt het hele lichaam 'oplost'
[...]

Beetje muggenziften over dat verdwijnen. In Star Trek zijn altijd al "kill" en "stun" modi geweest op handphasers, en op de phaser rifles variërende standen. Ook op disruptors. In TOS hebben we vaak genoeg gezien dat iemand "verdwijnt" na geraakt te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
WP_Pj schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:44:
[...]

[...]

Beetje muggenziften over dat verdwijnen. In Star Trek zijn altijd al "kill" en "stun" modi geweest op handphasers, en op de phaser rifles variërende standen. Ook op disruptors. In TOS hebben we vaak genoeg gezien dat iemand "verdwijnt" na geraakt te zijn....
Maar Lorca is toch zo'n 'hardass' die de oorlog wil winnen, dan laat je geen vijandelijke kapitein leven. Er is tijd genoeg voor een tweede en derde schot als het moet. En de disruptor stond op kill want de Klingon die Lorca even daarvoor raakt verdwijnt gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Destiny op 17-10-2017 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

hij kwam toch ook aangewarpt dat klingon schip of heb ik verkeerd gezien en decloakte ie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
[...]

Dat schot ging volgens mij net langs de Klingon kapitein. De wond komt dan waarschijnlijk door de hitte van dat phaser schot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Die gozer (met die baard) in de gevangenis komt ook nog wel een een keer terug hoor. Kan niet anders!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Bensimpel schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:04:
Die gozer (met die baard) in de gevangenis komt ook nog wel een een keer terug hoor. Kan niet anders!
Mudd gaat in ieder geval niet dood, aangezien hij een personage is/was die uit Star Trek TOS komt: http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Harcourt_Fenton_Mudd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Luuk1983 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Mudd gaat in ieder geval niet dood, aangezien hij een personage is/was die uit Star Trek TOS komt: http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Harcourt_Fenton_Mudd.
ah wow! Wist ik niet. Thanks. Weer wat geleerd :)

vond het trouwens wel een goede aflevering, echter is een kapitein ontvoeren wel erg makkelijk daar. Dacht dat ze wel wat meer bewaking hadden, vooral in tijden van oorlog :X

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Ik vond het net wat minder vaart hebben en het vangen en ontsnappen nogal eenvoudig lijkt.
Is die gast die mee ontsnapt een trojaans paard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Mijn mening over Star Trek: Discovery als volgt is:

Ik kan net als vele hier niet aan de Klingons wennen. Dan heb ik niet eens zoveel problemen met het feit dat Klingons hun eigen taal spreken, maar HOE ze dat doen. Ik vind de Klingons klinken alsof ze het syndroom van down hebben. Het klinken niet als krijgers, maar meer als idioten. De makeup is wennen, maar daar heb ik minder moeite mee. Wel vind ik in de laatste aflevering de Klingons veel dreigender dan dat ze ooit geweest zijn en dat is denk ik een goed ding.

Op dit moment vind ik het hele spore drive en de Tardigrade maar een raar gegeven en heel erg on-Star Trek op één of andere manier. Zeker omdat deze techniek in alle opvolgende series nooit genoemd is en Warp Drive in één keer overbodig zou maken.

Ik moet vooral zien waar de serie naar toe wilt. Het is niet allemaal slecht. Ik vind het wel leuk om te kijken en de visuals zijn - ook al is Discovery one fugly schip - prima in orde. Ook is het acteerwerk prima. Captain Lorca komt beter tot z'n recht dat ik van tevoren verwacht had. Ook is het verfrissend om het verhaal vanuit een ander perspectief te zien in de vorm van Michael. Vreemde naam voor een vrouw trouwens, maar dat zal vast te maken hebben met het politiek-correcte gedoe van de serie.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
chrisO schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Dat schot ging volgens mij net langs de Klingon kapitein. De wond komt dan waarschijnlijk door de hitte van dat phaser schot.
Klopt, maar het is natuurlijk wel weer heel typisch dat iedereen vol wordt geraakt, alleen schot op de kapitein mist. En dan wordt het niet afgemaakt. Al zie je dat natuurlijk in veel series terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 17-10-2017 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Luuk1983 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:42:
Op dit moment vind ik het hele spore drive en de Tardigrade maar een raar gegeven en heel erg on-Star Trek op één of andere manier. Zeker omdat deze techniek in alle opvolgende series nooit genoemd is en Warp Drive in één keer overbodig zou maken.
Ik vroeg me dat ook af.

Ik vermoed dat het netwerk van die sporen zal uitsterven of iets dergelijjks in de loop van de de serie. Het is tenslotte net als bij paddestoelen een (sort of) levend netwerk. Het mis-/ge-bruik door Discovery en mogelijk later ook andere schepen van dat netwerk zou het wel eens kunnen beschadigen en uiteindelijk vernietigen?

Een dergelijke ontwikkeling zou zowel een dramatisch wending kunnen geven als verklaren waarom het in de later afspelende series het niet voorkomt?

(ik speculeer maar wat hoor, meer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Luuk1983 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:42:
maar dat zal vast te maken hebben met het politiek-correcte gedoe van de serie.
De serie is niet politiek correct, dat is een idee van mensen die zich ergens ongemakkelijk bij voelen en die dat vervolgens van zich afschuiven door de policorkaart te spelen.
Sissors schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Klopt, maar het is natuurlijk wel weer heel typisch dat iedereen vol wordt geraakt, alleen schot op de kapitein mist. En dan wordt het niet afgemaakt. Al zie je dat natuurlijk in veel series terug.
Lorca schoot bewust naast haar op de muur.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Langzaam maar zeker krijgt de serie vorm en waar ze naar toe willen.
HQ zegt dat ze niet meer zelfstandig op onderzoek mogen gaan en de "Sporedrive" technologie moeten delen met de andere schepen. Ben benieuwd of de Captain daaraan echt gevolg gaat geven of alsnog een "special" assignment gaat krijgen.
Het gevangen nemen via een gecloakt Klingonship is al eerder voorgekomen in de vorige series echter hoe wisten de Klingons dat Captain Lorca daar zou zijn?
Was weer leuk en je kunt goed zien dat er bewust wordt toegewerkt naar meerdere seizoenen door allerlei open eindjes net zoals in Voyager en Enterprise.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 17-10-2017 12:07 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Sissors schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Ken je het redshirt-principe? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

Gonadan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Ken je het redshirt-principe? :P
Dat je die vraag hier durft te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kek schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:09:
Dat je die vraag hier durft te stellen...
Het topic sterft van de niet-Trekkies hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er is zelfs een boek over geschreven, best vermakelijk:
Wikipedia: Redshirts (novel)

Ik kan die schrijver sowieso aanraden.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
We kunnen in elk geval wel stellen dat we nu een nieuwe Star Trek serie hebben die GELIJK met een oorlogssituatie begint, de vijand wordt gelijk gepresenteerd en in de 2e episode al een spacebattle. Bij alle andere Star Trek series was dit niet zo.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Snowwie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:46:
We kunnen in elk geval wel stellen dat we nu een nieuwe Star Trek serie hebben die GELIJK met een oorlogssituatie begint, de vijand wordt gelijk gepresenteerd en in de 2e episode al een spacebattle. Bij alle andere Star Trek series was dit niet zo.
In VOY was het geen thee drinken met de Kazon.

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 7 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie