Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42
Op zich moet er natuurlijk een plausibele verklaring komen dat er maar 1 discovery kan bestaan. Als straks geheel starfleet een infinite probability drive heeft dan is het onoverwinnelijk, dus dat gaat niet werken. Ik dacht juist dat dat gehandhaafd kon worden doordat er maar 1 zo'n dier is, maar die is nu lekker aan het surfen op de schimmels..

Ik had ook niet verwacht dat ik dit zou gaan zeggen, maar ik vind de serie wel iets te duister voor star trek. Zelfs voor een mirror episode is dit behoorlijk heftig af en toe. Maar aan de andere kant is het wel makkelijk martelen met een zaklamp, dat hebben ze dan weer mooi PG13 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

snah001 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:05:
Langzaam maar zeker krijgt de serie vorm en waar ze naar toe willen.
HQ zegt dat ze niet meer zelfstandig op onderzoek mogen gaan en de "Sporedrive" technologie moeten delen met de andere schepen. Ben benieuwd of de Captain daaraan echt gevolg gaat geven of alsnog een "special" assignment gaat krijgen.
Het gevangen nemen via een gecloakt Klingonship is al eerder voorgekomen in de vorige series echter hoe wisten de Klingons dat Captain Lorca daar zou zijn?
Was weer leuk en je kunt goed zien dat er bewust wordt toegewerkt naar meerdere seizoenen door allerlei open eindjes net zoals in Voyager en Enterprise.
Het schip was niet cloaked, maar dropte gewoon uit warp. Maar dan nog staat je punt dat ze wel erg goeie intel hadden omtrent de lokatie van de Captain. :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Starbase nog iets (17?). Lijkt me dat Klingon intel starbases wel in de gaten houden. Zo raar is het dus niet dat de Klingons Captain Lorca konden traceren.

Ik vind sowieso dat er wel op veel slakken zout wordt gelegd hier. Het is een leuke serie en net als in alle andere Star Trek series zit het vol met plot fouten. word volgens mij wat vergeten. Geniet gewoon van een nieuwe Star Trek serie en verwacht niet een serie van 30 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Roland] schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:10:
Ik vind sowieso dat er wel op veel slakken zout wordt gelegd hier. Het is een leuke serie en net als in alle andere Star Trek series zit het vol met plot fouten. word volgens mij wat vergeten. Geniet gewoon van een nieuwe Star Trek serie en verwacht niet een serie van 30 jaar geleden.
En dat is ook het grote probleem met Star Trek: er zitten teveel mensen aan op het schrijversvlak en daardoor krijg je die tegenstrijdigheden. De één weet niet wat de ander doet en de ander doet maar iets omdat 'ie toch maar voor twee afleveringen is aangetrokken.

Dit zet toch wel af in vergelijk met andere series zoals Battlestar Galactica (vooral seizoen 2 en 3, ook wel de 2e helft van seizoen 4), Babylon 5 (JMS schreef alle afleveringen zelf op twee dozijn na) en Firefly (geen enkele slechte aflevering!). Welliswaar andere series, maar daar hadden ze ook de fout kunnen maken door Jan en alleman allerlei afleveringen te laten schrijven zonder of met te weinig supervisie cq. vooropgezette bijbel. Het is jammer, maar DIS zal uiteindelijk daaraan slachtoffer worden . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
[Roland] schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:10:
Starbase nog iets (17?). Lijkt me dat Klingon intel starbases wel in de gaten houden. Zo raar is het dus niet dat de Klingons Captain Lorca konden traceren.

Helemaal mee eens.
Gisteren na STD nog een aflevering van seizoen 6 van Voyager gekeken en ben toch blij met de vooruitgang die met STD is gemaakt. Daar (Voyager) kunnen ze door allerlei verstoringen ineens niet meer "beamen" en de andere keer in nóg zwaardere omstandigheden 30 meter onder de grond wel. Het is maar hoe het voor het verhaal uitkomt maar wel erg voorspelbaar.
Dus op naar volgende week maandag!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Bart ® schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:06:
[...]

In VOY was het geen thee drinken met de Kazon.
Klopt, maar dat was enkel in de 1e aflevering. Daarna zagen we ze voor de rest van seizoen 1 niet weer. Voyager kwam wel andere rassen tegen; Talaxians, Vidiians en natuurlijk allerlei andere natuurlijke verschijnselen zoals zwarte gaten, timeshifts, wormgaten, transporter ongelukken etc.

In Discovery ligt de focus tot dusver enkel op de Klingons en zien we mondjesmaat andere rassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 17-10-2017 20:44 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wel mooie Klingon-aflevering van TNG (ep. 19 van seiz. 1) Eén van de Klingons overlijdt aan boord van de Enterprise. Dr. Crusher vraagt aan de 2 overgebleven Klingons wat ze met het lichaam moet doen. De Klingon-commandant geeft aan dat het nu enkel nog een lege huls is en als zodanig behandeld dient te worden. Aan het eind van diezelfde aflevering wordt eenzelfde vraag gesteld aan de kapitein van een Klingon-schip. Deze antwoord wederom dat het enkel nog een lege huls betreft en deze als zodanig behandeld moet worden. Dat staat in schril contrast met de Zwarte Vloot van T'Kuvma en Voq.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 18-10-2017 00:49 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Afl. 5 gezien en ... JA HOOR ... daar was dan hetgene waar ik al bang voor was ...

"FUCKING"!

Ik moest echt de grootste moeite doen om hem niet gelijk uit te zetten. Het zoveelste stukje spirit van Roddenberry is overboord gekieperd. :( ;w :'(

Waar is dat nou weer voor nodig? Het gaat niet alleen om het grote plaatje (welke ze al aardig verpest hebben). Heel veel van de ST-spirit zit 'm juist in de details. Dit is zo'n detail: het ontbreken van gevloek.

Als je oudere series terugkijkt (en niet alleen ST) dan is het gewoon een verademing om niet aan de lopende band "fucking", "motherfucker", "nigger", "asshole", "dick" of aanverwante termen te horen.

spoiler:
En dan uiteraard eruitgeflapt door huppeltutje Tilly die als een soort extra irritante Wesley2 ineens met een briljant idee "komt". Zo ontzettend voorspelbaar.

Die eindscene was tenenkrommend slecht.
spoiler:
Zelfs bij die gasten zelf straalde de ongemakkelijkheid ervanaf. Het ligt er weer te dik bovenop. Ik ben geen homofoob ofzo (sterker nog, mijn beste vriendin is nogal lesbisch) maar ik hoef gewoon geen twee kerels klef te zien doen.

De rest van de aflevering was ook weer een bij elkaar geraapt zooitje. Ze willen in 1 aflevering teveel vertellen zonder dat ze eigenlijk ook iets vertellen. "hurptie durp, actie!".

Ik las ergens dat Fuller van plan was om er veel diepgang en complexiteit in te brengen maar dat CBS (of welke dictator dat dan ook was) dat niet zag zitten. Dumbing down is een voldongen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@VOODOO_WILLIE In Star Trek wordt toch echt wel gevloekt. Ik heb in de eerste 19 afleveringen van TNG meermaals "damned"/ "dammit" en dat soort termen gehoord. O.a. Picard en dr. Crusher bezigen deze termen meermaals.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
De "Fucks" in deze aflevering vielen me ook meteen op. Ik stoor me er niet echt aan.

dat je dat in de oude star treks nooit hoorde is omdat de regels hieromtrent voor openbare tv zenders heel streng zijn in amerika, Discovery zit echter achter een paywall en dan kan er net dat ietsje meer.
Mede daarom verwacht ik vroeg of laat ook nog wel een paar tieten of iets dergelijks in beeld( zeker als de kijkcijfers gaan dalen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Jorgen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:10:
@VOODOO_WILLIE In Star Trek wordt toch echt wel gevloekt. Ik heb in de eerste 19 afleveringen van TNG meermaals "damned"/ "dammit" en dat soort termen gehoord. O.a. Picard en dr. Crusher bezigen deze termen meermaals.
Dat weet ik. Maar dat is toch van een iets andere orde wat mij betreft.

"Let the rules be damned" of "To hell with the rules" vs "Fuck the rules"
"Those damned Cardassians" vs "Those fucking Cardassians"
"Dammit!" vs "Fuck!"

Ik weet niet hoor ... fuck dit, fuck dat, fucking zus en fucking zo. Het is gebrek aan fantasie. Het is armoe.

Maar we zullen zien of het vaker terugkomt. Ik hoop in ieder geval van niet.
justmike schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:28:
De "Fucks" in deze aflevering vielen me ook meteen op. Ik stoor me er niet echt aan.

dat je dat in de oude star treks nooit hoorde is omdat de regels hieromtrent voor openbare tv zenders heel streng zijn in amerika, Discovery zit echter achter een paywall en dan kan er net dat ietsje meer.
Mede daarom verwacht ik vroeg of laat ook nog wel een paar tieten of iets dergelijks in beeld( zeker als de kijkcijfers gaan dalen)
Mwah. Het is eerder omdat het niet zo in ST past denk ik.

Die tieten zouden zomaar kunnen komen ja. In Enterprise scheelde het al niet veel (T'Pol in decon). :9 Jammer van het plastic alleen weer. Maar goed ... een sexy tintje is ook zeker niks nieuws in ST. Ik hoop alleen dat het niet goedkoop scoren wordt wat dat betreft.

[ Voor 36% gewijzigd door VOODOO_WILLIE op 18-10-2017 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VOODOO_WILLIE schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 03:14:
Die tieten zouden zomaar kunnen komen ja. In Enterprise scheelde het al niet veel (T'Pol in decon). :9 Jammer van het plastic alleen weer. Maar goed ... een sexy tintje is ook zeker niks nieuws in ST. Ik hoop alleen dat het niet goedkoop scoren wordt wat dat betreft.
Gezien het niveau van de eerdere afleveringen zal dat jammer genoeg bewaarheid worden. Alhoewel de redhead:
spoiler:
I can do her
:9~ :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

You would, but you can't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik vind het duistere juist eens fijn. Dat hoogdravende 'wij zijn altijd beter' van de Federation was storend. Het is oorlog, het is niet leuk.

Er zullen vast wel wat rustigere afleveringen aankomen, ze moeten eerst de serie neerzetten, daarna komen vast de tussenafleveringen.

En T'pol en decon... dat was echt tergend slecht. Laten we daar niet op hopen... :X

Overigens vind ik dat Discovery juist veel beter is qua kleding bij vrouwen. Niet van die achterlijk korte rokjes in de ruimte (wtf als je de kunstmatige zwaartekracht verliest grapjassen), of enorm strakke pakjes zoals T'Pol of 7of9...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:19
Luuk1983 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:42:
Ik kan net als vele hier niet aan de Klingons wennen. Dan heb ik niet eens zoveel problemen met het feit dat Klingons hun eigen taal spreken, maar HOE ze dat doen. Ik vind de Klingons klinken alsof ze het syndroom van down hebben. Het klinken niet als krijgers, maar meer als idioten. De makeup is wennen, maar daar heb ik minder moeite mee. Wel vind ik in de laatste aflevering de Klingons veel dreigender dan dat ze ooit geweest zijn en dat is denk ik een goed ding.
Ik blijf het jammer vinden dat de Klingons er weer anders uit zien en zich totaal anders gedragen dan wat ik verwacht. Ik vond de Klingons in Deep Space Nine goed, cultuur werd uitgelegd en hun tradities. Maar de sterke taal mis ik heel erg, zeker in combinatie met het eergevoel ik mis bij deze 'nieuwe' Klingons.
arsimo schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:26:
[...]
Ik vermoed dat het netwerk van die sporen zal uitsterven of iets dergelijjks in de loop van de de serie. Het is tenslotte net als bij paddestoelen een (sort of) levend netwerk. Het mis-/ge-bruik door Discovery en mogelijk later ook andere schepen van dat netwerk zou het wel eens kunnen beschadigen en uiteindelijk vernietigen?
Ik vroeg mij dit ook al af, en wat jij voorstelt klinkt erg aannemelijk. Of ze zouden anders een hele nieuwe tijdlijn willen creëren met Star Trek Discovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Aflevering 5... Het begint langzaam te wennen, behalve dan de Klingons. Je moet gewoon accepteren dat het nooit meer zo zal worden als dat het was, tijden zijn anders en daar stemmen de makers ook hun scripts op af.

Wat me opviel is dat het beestje zich van al het water ontdoet, vervolgens wordt het de ruimte ingeschoten en plop, hij is weer normaal... Waar haalt 'ie dan water vandaan? in de ruimte?

En Stamets die zichzelf even injecteert met DNA. Het beestje is na een jump zo ziek als wat, en Stamets heeft nergens last van en loopt weer rond zo fris als een hoentje...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
elhopo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:42:
Aflevering 5... Het begint langzaam te wennen, behalve dan de Klingons. Je moet gewoon accepteren dat het nooit meer zo zal worden als dat het was, tijden zijn anders en daar stemmen de makers ook hun scripts op af.

Wat me opviel is dat het beestje zich van al het water ontdoet, vervolgens wordt het de ruimte ingeschoten en plop, hij is weer normaal... Waar haalt 'ie dan water vandaan? in de ruimte?

En Stamets die zichzelf even injecteert met DNA. Het beestje is na een jump zo ziek als wat, en Stamets heeft nergens last van en loopt weer rond zo fris als een hoentje...
vergeet niet dat ie een bak met die beestjes meekreeg om energie/eten uit te halen.

daarnaast is stamets alles behalve zichzelf zoals je ziet aan het einde ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

elhopo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:42:
Het beestje werd pas echt ziek nadat het keer op keer is gebruikt voor de spore drive. Tijdens de eerste jump in episode 4 merk je dat hij het niet leuk vindt, maar zijn er weinig echte gevolgen te merken. Tussen ep 4 en ep 5 is de Discovery blijkbaar druk bezig geweest met heen en weer jumpen (zoals blijkt uit het gesprek tussen Lorca en de admiraal) en de opeenstapeling van jumps is wat er voor zorgt dat de tardigrade er mee kapt. Als het gaat om een enkele jump, dan lijkt Stammets er een stuk meer last van gehad te hebben dan de tardigrade.

Overigens gaat er op internet een theorie rond over Ash Tyler, de officier die met Lorca ontsnapt is van het Klingon schip. Het is slechts een theorie, maar alsnog in spoiler-tags.
spoiler:
Ash Tyler = Voq, de Klingon die T'kuvma opgvolgde en in aflevering 4 achtergelaten werd op de Shenzhou. Hier wordt hem door L'rell een uitweg geboden waarvoor hij "alles moet opgeven". Eerder in de aflevering vertelt L'rell hem dat hij niet moet vasthouden aan ideologische puurheid, maar pragmatisch moet zijn. L'rell komt uit een huis dat bekend staat om spionage. Het Augment-virus uit Enterprise kan worden gebruikt om Klingons er menselijk (TOS-stijl) uit te laten zien, dus deze theorie zou een brug kunnen slaan tussen Enterprise en TOS.

De acteur die Ash Tyler speelt, heet Shazad Latif, maar zijn officiele geboortenaam is Shazad Khaliq Iqbal. Oorspronkelijk was hij gecast als Kol, de protegé van T'kuvma (bron). In de serie is de naam van de protegé veranderd in Voq en is de naam Kol gebruikt voor een leider van een ander huis. Maar wie speelt Voq? Over de acteur die Voq speelt is niets bekend. Op IMDB staat hij als Javid Iqbal (let op de achternaam!) en is Discovery zijn enige werk. De enige foto's van hem op IMDB zijn die van Voq.

Het vermoeden is dus dat Voq undercover is als Ash Tyler, met als doel om Discovery / Starfleet te infiltreren. Maar er zijn nog een boel vraagtekens: Hoeveel weet Voq/Ash zelf? Is zijn geheugen veranderd? Hoe heeft hij zo snel Engels leren praten? Vermoedt Lorca dat er iets meer aan de hand is? (Op het schip is Lorca verbaasd dat Tyler het zo lang vol heeft gehouden zonder verwondingen)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Rannasha schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

Het beestje werd pas echt ziek nadat het keer op keer is gebruikt voor de spore drive. Tijdens de eerste jump in episode 4 merk je dat hij het niet leuk vindt, maar zijn er weinig echte gevolgen te merken. Tussen ep 4 en ep 5 is de Discovery blijkbaar druk bezig geweest met heen en weer jumpen (zoals blijkt uit het gesprek tussen Lorca en de admiraal) en de opeenstapeling van jumps is wat er voor zorgt dat de tardigrade er mee kapt. Als het gaat om een enkele jump, dan lijkt Stammets er een stuk meer last van gehad te hebben dan de tardigrade.

Overigens gaat er op internet een theorie rond over Ash Tyler, de officier die met Lorca ontsnapt is van het Klingon schip. Het is slechts een theorie, maar alsnog in spoiler-tags.
spoiler:
Ash Tyler = Voq, de Klingon die T'kuvma opgvolgde en in aflevering 4 achtergelaten werd op de Shenzhou. Hier wordt hem door L'rell een uitweg geboden waarvoor hij "alles moet opgeven". Eerder in de aflevering vertelt L'rell hem dat hij niet moet vasthouden aan ideologische puurheid, maar pragmatisch moet zijn. L'rell komt uit een huis dat bekend staat om spionage. Het Augment-virus uit Enterprise kan worden gebruikt om Klingons er menselijk (TOS-stijl) uit te laten zien, dus deze theorie zou een brug kunnen slaan tussen Enterprise en TOS.

De acteur die Ash Tyler speelt, heet Shazad Latif, maar zijn officiele geboortenaam is Shazad Khaliq Iqbal. Oorspronkelijk was hij gecast als Kol, de protegé van T'kuvma (bron). In de serie is de naam van de protegé veranderd in Voq en is de naam Kol gebruikt voor een leider van een ander huis. Maar wie speelt Voq? Over de acteur die Voq speelt is niets bekend. Op IMDB staat hij als Javid Iqbal (let op de achternaam!) en is Discovery zijn enige werk. De enige foto's van hem op IMDB zijn die van Voq.

Het vermoeden is dus dat Voq undercover is als Ash Tyler, met als doel om Discovery / Starfleet te infiltreren. Maar er zijn nog een boel vraagtekens: Hoeveel weet Voq/Ash zelf? Is zijn geheugen veranderd? Hoe heeft hij zo snel Engels leren praten? Vermoedt Lorca dat er iets meer aan de hand is? (Op het schip is Lorca verbaasd dat Tyler het zo lang vol heeft gehouden zonder verwondingen)
spoiler:
Dat Ash Tyler een trojaans paard is ligt er heel dik bovenop. Het roept alleen veel vragen op. Je verwacht toch ook dat hij medisch onderzocht wordt na een lange gevangenschap en dan zouden ze toch iets moeten merken. Het is in TOS ook al eens voorgekomen dat een Klingon zich als mens voordeed, in de beroemde Tribble episode. Tribbles bleken toen goede Klingon detectors (zo ontdekt Kirk dat er iets mis is met die persoon). De schrijvers stoppen de serie vol met verwijzingen naar de andere series om toch maar te laten zien dat het echt Star Trek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Destiny schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

spoiler:
Dat Ash Tyler een trojaans paard is ligt er heel dik bovenop. Het roept alleen veel vragen op. Je verwacht toch ook dat hij medisch onderzocht wordt na een lange gevangenschap en dan zouden ze toch iets moeten merken. Het is in TOS ook al eens voorgekomen dat een Klingon zich als mens voordeed, in de beroemde Tribble episode. Tribbles bleken toen goede Klingon detectors (zo ontdekt Kirk dat er iets mis is met die persoon). De schrijvers stoppen de serie vol met verwijzingen naar de andere series om toch maar te laten zien dat het echt Star Trek is.
spoiler:
En laat Lorca nu toevallig een tribble in z'n ready room hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Een dooie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat hoop ik wel want anders krijgen we op Discovery ook nog een Trouble with Tribbles aflevering! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Hij heeft een dode in z'n horror-kamer, maar in z'n ready room zit een levende (je hoort hem geluid maken in de scene in ep 3 waar Burnham voor het eerst de ready room binnen komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ergens ben ik blij dat het spore-drive thema afgelopen is, want we weten dat dat toch nergens heen zou gaan. Aan de andere kant had ik wel graag de discussies willen zien van "we moeten alles doen om te winnen" vs "dat ras misbruiken voor onze doelen is een vorm van mishandeling/slavernij", maarja je kan niet alles hebben.

Tot nu toe elke keer zin in nog een aflevering, dat kunnen m'n kritiek/aandachtspuntjes niet verknallen :Y

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
BlackEyedAngel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:29:
Ergens ben ik blij dat het spore-drive thema afgelopen is, want we weten dat dat toch nergens heen zou gaan.
Niet persé afgelopen, lijkt mij? Dat vreemde wezen is uitgezet, maar nu kan toch die Stamets het stokje overnemen? Lijkt mij dat het onderwerp nog wel door zal gaan, gecombineerd met een gespleten persoonlijkheid erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
vanaalten schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Niet persé afgelopen, lijkt mij? Dat vreemde wezen is uitgezet, maar nu kan toch die Stamets het stokje overnemen? Lijkt mij dat het onderwerp nog wel door zal gaan, gecombineerd met een gespleten persoonlijkheid erbij.
spoiler:
Wat me verbaasde is dat Burnham dat beest overboord zet. De aflevering begint met dat starfleet op zoek is naar nog meer tardigrades. Burnham heeft binnen een paar minuten een serum gemaakt dat op mensen werkt en dat precies op 1 persoon is getest en waarvan ze niet eens de lange termijn effecten weten. Maar nu zijn de tardigrades niet meer nodig? Is dat niet wat voorbarig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:56
*knip* stuk off topic

Ik weet het niet, Discovery kan me niet erg enthousiast maken. Ik kijk nu bv meer uit naar het volgende seizoen van The Expanse dan naar volgende maandag :|
Die spore drive en het draaien en rollen van het schip, ik vind het zooo cheesy. Wetenschappelijk gezien slaat het ook echt helemaal nergens op 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Mx. Alba op 20-10-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Mutatie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:40:
Die spore drive en het draaien en rollen van het schip, ik vind het zooo cheesy. Wetenschappelijk gezien slaat het ook echt helemaal nergens op 8)7
Inderdaad, dat heb ik ook. Nou goed, het ronddraaien van de schotel, OK, daar kan ik nog wel iets van maken, zoals het opwekken van een bepaald veld ofzo, maar dat draaien van het schip voordat ze 'jumpen' ziet er echt heel stom uit. Sowieso ziet dat hele schip er stom uit, ik kan er niets aan doen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 06:39:
*knip* stuk off topic

Ik weet het niet, Discovery kan me niet erg enthousiast maken. Ik kijk nu bv meer uit naar het volgende seizoen van The Expanse dan naar volgende maandag :|
*knip* stuk off topic

Het probleem met Archer was dat hij al een typisch karakter was (in "het genre"). Dat is gedoemd te mislukken. De casting heeft daar duidelijk te wensen overgelaten. Overigens niet voor het eerst want de eerst gecaste captain van Voyager had ook niet echt het charisma wat een captain nodig heeft (gebaseerd op het fragment wat ik ervan gezien heb dan).

[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 20-10-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Luuk1983 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:47:
[...]

Inderdaad, dat heb ik ook. Nou goed, het ronddraaien van de schotel, OK, daar kan ik nog wel iets van maken, zoals het opwekken van een bepaald veld ofzo, maar dat draaien van het schip voordat ze 'jumpen' ziet er echt heel stom uit. Sowieso ziet dat hele schip er stom uit, ik kan er niets aan doen.
Als het enkel draaien van de schotel was oke, dan viel dat opzich mee qua gebeuren. Maar het hele idee. Sporen, een soort van biologisch netwerk door het universum dat via dna werkt en dat zorgt dat je overal instant kan opduiken... 8)7
Ik ben best verdiept in het universum, quantum theory maar dit slaat imo nergens op, een beetje cartoon niveau gebasseerd op niks :X

Ik wil geen serie kapot zeiken en iedereen heeft wel wat, ik vond Stargate Universe bv geweldig, zoveel potentie ook wat nooit verder gaat... Ik blijf het ook nog wel kijken maar het voelt niet erg bijzonder.

En die spore drive blijft me dwarszitten }:|
Ik snap dat we qua serieuzere theory nog niet zoveel verder zijn dan bv een warpdrive (volgens nasa en wat we weten over alles zou het mogelijk zijn).
Maar verzin iets dat meer aansluit op wetenschap, lastig. Had iets met dark energy/matter oid verzonnen (misschien ook wat cheesy maar gaat over iets dat bestaat en een vraagstuk is nog)

We zullen hoe het verder gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Mutatie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:40:
[...]
Meerdere mensen geven aan dat het wetenschappelijk nergens opslaat, maar dat is niet helemaal waar, 1 van de theorien is dat Panspermia voor leven in het heelal zorgt. Dat Spore netwerk is daar op gebaseerd. Dat het geen mooie quantum natuurkundige onderbouwing is maar een biologische wekt wat ongeloof op. Maar nog steeds "wetenschappelijk" onderbouwd, dat er in de toekomst er niet meer over gepraat wordt geeft misschien al aan dat het een grote mislukking wordt...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Caveman schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:05:
[...]

Meerdere mensen geven aan dat het wetenschappelijk nergens opslaat, maar dat is niet helemaal waar, 1 van de theorien is dat Panspermia voor leven in het heelal zorgt. Dat Spore netwerk is daar op gebaseerd. Dat het geen mooie quantum natuurkundige onderbouwing is maar een biologische wekt wat ongeloof op. Maar nog steeds "wetenschappelijk" onderbouwd, dat er in de toekomst er niet meer over gepraat wordt geeft misschien al aan dat het een grote mislukking wordt...
Panspermia is totaal iets anders en heeft niets te maken met het idee van die drive. Panspermia gaat over hoe leven (bacterien) van de ene plaats naar de andere komen via bv brokken puin van een planeet met leven. Geen netwerk of een link met het universum en DNA oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:39
Mutatie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:40

Enterprise was goed, maar cptn Quantum Leap Archer was echt verkeerd gecast imo.
Ik vond juist dat Scott Bakula als Archer prima gecast was voor de rol en hem ook goed neerzette. Tenslot is hij de eerste gezagvoerder die deep space gaat ontdekken met een schip dat nieuw is, nieuwe crew, nieuwe protocollen. Ze hebben een hoop ter plekke moeten uitvinden en oplossen of een poging tot in ieder geval.

Ik vond dat zijn persoonlijkheid; nieuwsgierig, menselijk, vriendelijk, medelevend maar ook koppig en een tikkie arrogant, perfect in het verhaal van enterprise passen. (Teruggehouden worden door de Vulcans en zijn eigen pa heeft zijn motor nooit in productie mogen zien. Later in het verhaal getraumatiseerd zijn omdat hij/niemand voorbereid kan zijn op de ellende die ze over zich heen hebben gehad en ook vervolgens dat je zijn enthousiaste ziet afnemen in de missie van het ontdekken)

Ik ben overigens heel blij dat ze Tilly in DSC niet neerzetten als een nieuwe Hoshi van Enterprise. Op het moment dat ze in de shuttle zaten en naar de USS Glen gingen dacht ik van nou, nu krijgen we een nieuwe Hoshi te zien (bang, gillen ect). Maar werd positief verrast dat het het tegenovergestelde was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Mutatie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:19:
[...]

Panspermia is totaal iets anders en heeft niets te maken met het idee van die drive. Panspermia gaat over hoe leven (bacterien) van de ene plaats naar de andere komen via bv brokken puin van een planeet met leven. Geen netwerk of een link met het universum en DNA oid
Het blijft science fiction he.....
Ik zeg ook alleen maar dat het hierop gebaseerd is;
(Van Memory Alpha) http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Mycelial_network

in:
Biology, Subspace
Mycelial network

"The veins and muscles that hold our galaxies together."
– Paul Stamets, 2256 ("Context Is for Kings")

The mycelial network was a discrete subspace domain.

It contained the fungal roots and spores, mycelium, of the species Prototaxites stellaviatori, which spread out into infinity. As such, it could be conceptualized as a microscopic web, or matrix, that spanned the entire cosmos, an intergalactic ecosystem, or an infinite number of roads leading everywhere.

The spores making up the network were described as the progenitors of panspermia and the building blocks of energy across the universe. Ships using spore drive could travel vast distances near-instantaneously by "jumping" across the mycelial network. (DIS: "Context Is for Kings")

I rest my case 8)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Een heleboel off topic / ongepaste posts over "Star Trek babes" verwijderd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Caveman schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:28:
[...]

Het blijft science fiction he.....
Ik zeg ook alleen maar dat het hierop gebaseerd is;
(Van Memory Alpha) http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Mycelial_network

in:
Biology, Subspace
Mycelial network

"The veins and muscles that hold our galaxies together."
– Paul Stamets, 2256 ("Context Is for Kings")

The mycelial network was a discrete subspace domain.

It contained the fungal roots and spores, mycelium, of the species Prototaxites stellaviatori, which spread out into infinity. As such, it could be conceptualized as a microscopic web, or matrix, that spanned the entire cosmos, an intergalactic ecosystem, or an infinite number of roads leading everywhere.

The spores making up the network were described as the progenitors of panspermia and the building blocks of energy across the universe. Ships using spore drive could travel vast distances near-instantaneously by "jumping" across the mycelial network. (DIS: "Context Is for Kings")

I rest my case 8)
It makes absolutely no sense 8)7 Natuurlijk hoeft het niet 100% wetenschappelijk correct te zijn, maar dit slaat gewoon nergens op. Het lijkt erop dat het dark matter web is vervangen voor het Mycelial network ("The veins and muscles that hold our galaxies together").Beetje biologie erin gooien, een wetenschappelijke term die er niets mee te maken heeft en tadaa
Het lijkt nogal op een filmpje van een creatonist dat ik eens zag die een vreemd begrip van evolutie had, die vroeg zich af hoe de mens ergens in het begin, halverwege onze evolutie kon plassen als we nog geen peeppee hadden ontwikkeld *we begonnen dus als rompje en kregen steeds meer lichaamsdelen gaanderweg (wat wetenschappelijke termen zoals evolutie in een compleet verkeerde context) _O-
Dit is net zo krom, de beste man heeft iets teveel aan de paddo's gezeten geloof ik :+
De Event Horizon black hole drive bv was wel gaaf, warp engine ook. Beide onmogelijk maar op een reeele basis.
Goed, een eigenschap van heelal dat ervoor zorgt dat leven her en der ontstaat, oke. Maar deze uitwerking..not so much oke. De spore jump animatie past wel bij het niveau van de verklaring :+
Maargoed, het is mijn idee erbij. Beetje een nadeel van wat verdiept zijn in zaken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarom zijn beide motoren onmogelijk?

@Mx. Alba Niet iedereen woont in een zwartekousenregio hè. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:39:
[modbreak]Een heleboel off topic / ongepaste posts over "Star Trek babes" verwijderd.[/]
Beetje flauw, want geheel offtopic was het nou ook niet.

De Discovery heeft een bemanning, maar enkel een handvol wordt uitgelicht. De rest hangt er maar wat bij en lijkt mij meer te dienen als scherm(op)vulling ten opzichte van uitgewerkte karakters. Behalve op de brug tijdens actiescenes zie je ze, voor de rest totaal niet (of ze hebben mensen nodig voor de messhall scenes).

Of dit bewust is, weet ik niet, maar het is eens schil contrast in vergelijking met de andere series die vanaf het begin met een ensemble cast werkten en ja, dan kan het gebeuren dat er een rol ouder wordt gecast om een zeker tegenwicht/love interest ten opzichte van een oudere captain (TNG). Iets wat in de latere seizoenen ook uitwerking kreeg . . . (:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:26:
Beetje flauw, want geheel offtopic was het nou ook niet.
Niet geheel, wel grotendeels, want op een gegeven moment ging het over welke Star Trek babe het "lekkerst" is, en niet over Discovery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Mx. Alba schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Niet geheel, wel grotendeels, want op een gegeven moment ging het over welke Star Trek babe het "lekkerst" is, en niet over Discovery.
Vind het wel een beetje een overdreven moderatie als ik eerlijk mag zijn, mag je hier dan ook niet praten over welke kapitein het stoerst, beste, koelst is? Welk schip het mooiste is, wel theorie mooi in elkaar steekt? Het ging gewoon over Star Trek (wel in het algemeen maar dat zie je hier meer langskomen)
Gonadan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:50:
Waarom zijn beide motoren onmogelijk?

@Mx. Alba Niet iedereen woont in een zwartekousenregio hè. :P
Nja zeg nooit nooit. Maar de energie die nodig is, en nog geen idee hoe je zoiets zou kunnen bewerkstelligen. Het is elk geval nog een heeeeeeeeel ver van onze bed show. De spore drive heeft geen enkel verbinding met de werkelijkheid, dus dat gaat het echt nooit worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Mutatie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Vind het wel een beetje een overdreven moderatie als ik eerlijk mag zijn, mag je hier dan ook niet praten over welke kapitein het stoerst, beste, koelst is? Welk schip het mooiste is, wel theorie mooi in elkaar steekt? Het ging gewoon over Star Trek (wel in het algemeen maar dat zie je hier meer langskomen)

[...]

Nja zeg nooit nooit. Maar de energie die nodig is, en nog geen idee hoe je zoiets zou kunnen bewerkstelligen. Het is elk geval nog een heeeeeeeeel ver van onze bed show. De spore drive heeft geen enkel verbinding met de werkelijkheid, dus dat gaat het echt nooit worden :+
inderdaad, gedachtepolitie...

Moet zeggen dat die acteur, die mud speelt. Het wel goed gedaan heeft. Vond hem echt verschrikkelijk irritant.

Daarnaast vond ik het wel een goeie aflevering. Alleen jammer dat ze zo snel van niks naar vaccin naar "ok spuit onze meest belangrijke wetenschapper maar in met dat spul"

Daarnaast blijkt dat de first officer ook absoluut geen leidinggevende capaciteiten heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Defector op 20-10-2017 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mutatie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:37:
Gelukkig hebben we een feedbacktopic voor feedback op moderatie enzo. ;)

Daarnaast is alles wat je noemt algemeen Star Trek en past dus beter in een algemeen Star Trek topic. :P
Nee ok, dan ben ik het met je eens. Voor de energie hadden ze ook oplossingen, alleen is de implementatie inderdaad wat lastig. Die sporedrive is een lollig idee, maar om dat nu aan schimmels te hangen vind ik een brug te ver. Hadden ze het met een soort snaren o.i.d. gedaan dan was het geloofwaardiger geweest.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Gonadan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:42:
[...]

Gelukkig hebben we een feedbacktopic voor feedback op moderatie enzo. ;)

Daarnaast is alles wat je noemt algemeen Star Trek en past dus beter in een algemeen Star Trek topic. :P

[...]

Nee ok, dan ben ik het met je eens. Voor de energie hadden ze ook oplossingen, alleen is de implementatie inderdaad wat lastig. Die sporedrive is een lollig idee, maar om dat nu aan schimmels te hangen vind ik een brug te ver. Hadden ze het met een soort snaren o.i.d. gedaan dan was het geloofwaardiger geweest.
Achja ik wou er gewoon wat over zeggen, was wel leuk om ze zien langs te komen O+

Maar inderdaad, iets met snaren, verstrengeling, dimensies oid was naar mijn idee passender geweest (al is dat vaker langsgekomen in series/films). Ik denk dat ze perse iets nieuws wouden bedenken, en dat is erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
het is een beetje het plotdevice om bepaalde zaken mogelijk te maken. Maar voelt te geforceerd. Ze zouden best deze episodes kunnen maken zonder de speciale drive. Want je weet dit gaat mis aangezien geen enkel schip later vliegt met deze tech.

Vond de laatste scene dat zijn spiegelbeeld bleef staan in de spiegel wel cool. Ben benieuwd wat daar verder mee gedaan wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Defector op 20-10-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Defector schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:38:
[...]
Moet zeggen dat die acteur, die mud speelt. Het wel goed gedaan heeft. Vond hem echt verschrikkelijk irritant.
Dwight Schr... ik bedoel... Rainn Wilson deed dit inderdaad prima.
Daarnaast vond ik het wel een goeie aflevering. Alleen jammer dat ze zo snel van niks naar vaccin naar "ok spuit onze meest belangrijke wetenschapper maar in met dat spul"

Daarnaast blijkt dat de first officer ook absoluut geen leidinggevende capaciteiten heeft.
Saru geeft Stammets de opdracht om de tardigrade weer wakker te maken en die in te zetten. Het is Stammets die dit negeert en, zonder overleg, besluit zichzelf met het genetisch materiaal te injecteren. Dat is dus geen bevel van hogerop of gezamelijke groepsbeslissing geweest, maar gewoon een eigenwijze wetenschapper die niemand anders dan zichzelf risico wil laten lopen.

Ik ken een heel aantal wetenschappers (omdat ik daar zelf ook wel eens wat mee heb gedaan) en het karakter van Stammets zie je vaak genoeg in het echt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

Dwight Schr... ik bedoel... Rainn Wilson deed dit inderdaad prima.

[...]

Saru geeft Stammets de opdracht om de tardigrade weer wakker te maken en die in te zetten. Het is Stammets die dit negeert en, zonder overleg, besluit zichzelf met het genetisch materiaal te injecteren. Dat is dus geen bevel van hogerop of gezamelijke groepsbeslissing geweest, maar gewoon een eigenwijze wetenschapper die niemand anders dan zichzelf risico wil laten lopen.

Ik ken een heel aantal wetenschappers (omdat ik daar zelf ook wel eens wat mee heb gedaan) en het karakter van Stammets zie je vaak genoeg in het echt terug.
cool was dat dwight? had ik helemaal niet door.

De getergde wetenschapper act is wel bekend. Maar het feit dat het zo snel gaat zonder er even in te duiken en uit te diepen. Was wat het voor mijn gevoel een beetje ongeloofwaardig maakt.

Saru is ook lekker lomp om een beest(bewust/intelligent of niet) te pijnigen/gebruiken voor de jump engine is ook niet helemaal lekker des star fleets. Helemaal nadat het beest op survival mode overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Na een tijdje wat reacties gelezen te hebben toch ook maar even posten..

Ik ben geen Trekkie of Star Wars fan, kijk ze gewoon allebei.

Maar moet zeggen dat ik wel uitkeek naar een nieuwe star trek serie.. Ik had me er totaal niet op ingelezen wat/wanneer het nou eigenlijk plaats zou vinden (had gehoopt op soort spin-off van de laatste films).

Eerste aflevering had ik al zoiets van wtf.. Die 'Burnham' en die kapitein op die planeet.. Daarna al gelijk maf gedoe met Klingons (mijn god wat zien ze er uit) Burnham over de zeik.. Na dat drama ineens de 'toekomst' in en Burnham zit op het nieuwe schip.. Het voelt allemaal erg gerushed.. Alleen die Lorca vind ik wel cool, Burnham mogen ze schrappen doet me echt niets.

Ik weet niet hoe maar niemand geeft me echt dat 'ouderwetste' star trek gevoel, Picard was toch wel mijn favo. DS9 was ook niet onaardig, Janeway ging wel (En die andere). Wie zijn al die maffe 'aliens' en waar zijn de 'oude bekende'?

Ik heb tot nu toe alle afleveringen wel gekeken maar krijg elke keer een beetje zo'n raar gevoel bij de keuzes/handelingen die gemaakt worden. Het acteerwerk... is allover.

Ik weet niet hoeveel episodes ze gaan doen voordat we ergens uit gaan komen/wat de bedoeling is. Een hoop gedoe over die 'spore drive' inderdaad en voelt inderdaad erg geforceerd/raar.. Laat ze gewoon @ warp10 vliegen ofzo :P Ook dat 'black alert' man man.. Net alsof het iets uitmaakt als er iets fout zou gaan.

En over achterlijke wetenschappers, we hebben allemaal wel Prometheus/Covenant wel gezien toch? :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Defector schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:51:
het is een beetje het plotdevice om bepaalde zaken mogelijk te maken. Maar voelt te geforceerd. Ze zouden best deze episodes kunnen maken zonder de speciale drive. Want je weet dit gaat mis aangezien geen enkel schip later vliegt met deze tech.

Vond de laatste scene dat zijn spiegelbeeld bleef staan in de spiegel wel cool. Ben benieuwd wat daar verder mee gedaan wordt.
Ik denk niet dat je de technologie uit eerdere series moet vergelijken met nieuwere series. In de jaren 80 hadden we gewoon minder technologie, dus kon je ook minder bedenken. Je wil uiteindelijk met een nieuwe serie ook nieuwe kijkers trekken en niet alleen de fans van de oude series.

Ik vind het daarom ook jammer dat ze een prequel hebben gemaakt ipv een opvolger in de tijd na VOY en DS9. Hadden ze ipv de Klingons de Borg als vijand kunnen nemen, of gewoon een totaal nieuwe vijand uit een verder deel van de melkweg, of uit Borg space die in het gat is gesprongen die de Borg heeft achtergelaten (uitgaande dat de Borg dood is gedaan door VOY).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Z___Z schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:09:
Ik vind het daarom ook jammer dat ze een prequel hebben gemaakt ipv een opvolger in de tijd na VOY en DS9. Hadden ze ipv de Klingons de Borg als vijand kunnen nemen, of gewoon een totaal nieuwe vijand uit een verder deel van de melkweg, of uit Borg space die in het gat is gesprongen die de Borg heeft achtergelaten (uitgaande dat de Borg dood is gedaan door VOY).
In Discovery is de vijand tot dusver redelijk eenzijdig. Enkel de Klingons. De focus in Discovery ligt ook echt op de Klingons. Je zou bijna denken dat ze deze serie zodanig hebben gemaakt om die fan-based serie, die CBS verboden had, "Star Trek Prelude to Anaxar", een slag voor te zijn. En om eerlijk te zijn, als je de onderstaande video bekijkt dan zie ik wel veel parallellen met Star Trek Discovery.

En inderdaad wat jij zegt, liever een serie gehad na Voyager waarbij de Dominion door de Borg wordt aangevallen en een alliantie wil vormen met de Federatie. En daar kun je ook weer heel plots uithalen wat betreft alle andere rassen die we onder anderen in DS9 en VOY hebben gezien.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:11

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ook eindelijk de episode kunnen zien. Ik vond de overgang van naar de Shuttle scene met Lorca nogal abrupt, geen introductie waarom hij in die shuttle zat (tenminste, zover ik weet). De relatie van Burnham met Saru vind ik ook niet helemaal natuurlijk, Saru vind dat Burnham hem misbruikt Saru voor z'n instincten, maar zodra Saru zegt dat 'ie jaloers was op de snelle carrière van Burnham zijn de plooien opeens gladgestreken ?

De gay scene vond ik helemaal niets mis mee, behalve dat het acteer talent hier weer eens steken liet vallen.

Tja, en dan de spore tech, ik weet nog niet wat ik daarvan moet vinden, hoe grotere rol ze het laten spelen, des te meer het een probleem wordt met de existing universe en timeline. Dat spiegelbeeld stelt me niet helemaal gerust in deze.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

defiant schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:32:
Ook eindelijk de episode kunnen zien. Ik vond de overgang van naar de Shuttle scene met Lorca nogal abrupt, geen introductie waarom hij in die shuttle zat (tenminste, zover ik weet). De relatie van Burnham met Saru vind ik ook niet helemaal natuurlijk, Saru vind dat Burnham hem misbruikt Saru voor z'n instincten, maar zodra Saru zegt dat 'ie jaloers was op de snelle carrière van Burnham zijn de plooien opeens gladgestreken ?

De gay scene vond ik helemaal niets mis mee, behalve dat het acteer talent hier weer eens steken liet vallen.

Tja, en dan de spore tech, ik weet nog niet wat ik daarvan moet vinden, hoe grotere rol ze het laten spelen, des te meer het een probleem wordt met de existing universe en timeline. Dat spiegelbeeld stelt me niet helemaal gerust in deze.
Hij was onderweg van het schip van de admiraal (waar overleg plaats had gevonden) terug naar de Discovery

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Burnham blijft gewoon stelselmatig orders negeren en ze wordt er niet op afgerekend. Ongekend. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dagje vrij dus vroeg gekeken :)

Mooie aflevering! De kapitein wordt steeds donkerder. De admiraal wist van zijn PTSS en hij ruimt haar gewoon uit de weg. Die hele centrale crew bestaat uit ongeleide projectielen met het machtigste wapen in het kwadrant onder hun reet... This can't keep going right for very long...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good for you 8) :X :'(
Mooie aflevering! De kapitein wordt steeds donkerder. De admiraal wist van zijn PTSS en hij ruimt haar gewoon uit de weg. Die hele centrale crew bestaat uit ongeleide projectielen met het machtigste wapen in het kwadrant onder hun reet... This can't keep going right for very long...
:( :( :F 8)7 }:| /3 7(8)7 -O- (iets met zweepje)

Had het ff onder een spoiler tag gezet, de rest van de plebs moeten 'm nog zien . . . :X :X

Mooie gelegenheid om ff wat smilies te "testen" O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Is toch al gewoon beschikbaar via het normale (Netflix) kanaal? Dan zijn spoilertags niet nodig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Raymond schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:41:
Is toch al gewoon beschikbaar via het normale (Netflix) kanaal? Dan zijn spoilertags niet nodig toch?
Sinds vanochtend pas ;) De meeste mensen hebben pas vanavond of komende week tijd om te kijken. Dat Albantar een mazzelaar is, daar kunnen wij niks aan doen O-)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
... dan moet je, als je geen tijd hebt om te kijken, gewoon wegblijven uit dit topic (of, zoals ik, accepteren dat er wat verklapt wordt). Het huidige systeem (enkel spoilertags voor dingen die nog NIET officieel uitgezonden zijn) is een mooi duidelijke zwart-wit regel. Je kan moeilijk rekening houden met mensen die pas vanavond, komende week, komende maand of komend jaar tijd hebben om te kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
De serie krijgt een tweede seizoen.
http://deadline.com/2017/...bs-all-access-1202192877/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mx. Alba schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:45:
Dagje vrij dus vroeg gekeken :)

Wat bedoel je met "hij ruimt haar uit de weg" ? :?
En volgens mij kan je aan het einde zien dat hij aardig de "weg terug" heeft gevonden, door zelfs op HQ-orders te wachten deze keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HMC schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:45:
[...]

Wat bedoel je met "hij ruimt haar uit de weg" ? :?
En volgens mij kan je aan het einde zien dat hij aardig de "weg terug" heeft gevonden, door zelfs op HQ-orders te wachten deze keer.
Ja, nu degene die gekidnapt is de intentie heeft om hem zijn schip af te pakken gaat hij er opeens niet meteen achteraan maar wacht hij op orders van HQ... Very convenient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mx. Alba schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Ja, nu degene die gekidnapt is de intentie heeft om hem zijn schip af te pakken gaat hij er opeens niet meteen achteraan maar wacht hij op orders van HQ... Very convenient.
Conspiracy theorist much? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HMC schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Conspiracy theorist much? >:)
Realist. Discovery is alles voor hem. De admiraal wil dat van hem afpakken. Zij is de enige die weet dat hij instabiel is en geen schip zou moeten commanderen. En precies op dat moment is de eerste keer dat hij zich aan de regeltjes houdt - op het moment dat het volgen van de regels hem een voordeel geeft. Lijkt mij iets te toevallig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wat je zegt klopt, inderdaad. Maar volgens mij gaat deze serie helemaal niet zo diep. Maar, we zullen zien.

Op zich was het een aardige aflevering, alleen hoe Burnham in contact kwam met Sarek vond ik face palm-waardig. Verder word ik nog steeds niet blij van dat sacho gedoe van Burnham, maar ze leek aan het einde van de aflevering een beetje op te leven, zowaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Mx. Alba schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:11:
[...]

Realist. Discovery is alles voor hem. De admiraal wil dat van hem afpakken. Zij is de enige die weet dat hij instabiel is en geen schip zou moeten commanderen. En precies op dat moment is de eerste keer dat hij zich aan de regeltjes houdt - op het moment dat het volgen van de regels hem een voordeel geeft. Lijkt mij iets te toevallig.
exact dit je zag het ook aan zn hele houding, en ook zijn first officer die er blind vanuit gaan dat ze weer ''rogue'' gaan om die admiraal te redden.. en dan opeens alles by the book doen.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Lol. Disco t-shirts....op de Enterprise dragen ze zeker shirtjes met "Enter" erop... Was er geen budget meer voor nog vier letters?
Ik ben er nu wel klaar mee. Vind het een hopeloze serie onderhand. Er zit geen personage bij die leuk of interessant is. Ze hadden het beter Star Trek The Unlikeables kunnen noemen. Ik ga wel wat anders kijken want dit is niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lag er IMHO vrij dik bovenop door te laten zien dat hij naar zijn spiegelbeeld keek in het raam. Schuldgevoelens, wegens willens en wetens traineren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
[...]

Dit... lag er ook wel dik op :p

Vond het de eerste afleveringen nog wel een serie waarbij ik me afvroeg "is dit Star Trek", maar ondertussen twijfel ik daar niet meer aan.
Wel een hoop gehaat op Facebook (je kan de haters herkennen aan het STD afkorting gebruik), alles maar willen gebruiken om de serie af te kraken. Deel van de haat zit hem ook in het CBS verhaal "ik kijk al 50 jaar Star Trek dus dit moet ook maar gratis te zien zijn". Ook proberen te verzinnen waarom dit Kelvin ipv Prime timeline zou zijn. En uiteraard dat het zich nét voor TOS afspeelt, maar er niet uitziet als TOS (goh..)

Ben benieuwd of de Enterprise nog een keer in beeld gaat komen, die zweeft al wel ergens rond... Nog wel met de Pike crew.

En Tilly is ook best een leuke dame :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:05
Mx. Alba schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Of ze martelen d'r flink op los en Lorca mag alsof een reddingsactie op touw zetten. Regeltjes volgen gedurende een oorlog is nu eenmaal niet de meest praktische manier.

Maar goed, buiten dat het zijn carriere veilig stelt was het verzoek ook zich aan de regeltjes te houden. Iets met koekje van eigen deeg?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Orders van HQ vragen, dat delegeren aan die 'alien' (weet ik hoe die heet) en vervolgens op een 'wat doe ik met mijn leven'-manier uit het raampje staren met een faser in zijn kontzak/riem.

Ik heb een flauw vermoeden dat die zich van het leven wilt beroven... Wat moet je anders als alles zo tegen zit en je neukertje je nog even een extra litteken wil bezorgen in de rug (met het spreekwoordelijke mes).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Goede aflevering en haters zullen er altijd blijven.
De bouwstenen voor de serie voor meer seizoenen worden nu al gelegd, alles wordt gepositioneerd en de lijnen uitgezet om daar later weer op de een of andere mee verder te gaan.
Hier is duidelijk goed over nagedacht.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Ik zit te wachten tot het moment waarop men doorkrijgt dat de nieuwe security chief een klingon is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik moet zeggen dat de serie zich goed aan het ontwikkelend is. Ik mag de ingewikkelde personages wel die psychisch redelijk in de knoop zitten. Enige irritante vind ik de Klingons, die mogen wel iets aan hun uitspraak doen. :P

Die niet security chief is gewoon de zoon van Lorca. ;)

Doug Jones heeft wel weer een mooie prominente rol te pakken met Discovery. Hij is toch wel mijn favoriete creature actor.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Eindelijk episode 5 gezien en de Klingons storen me toch meer en meer. Als gevreesde krijgers bewegen sommige erg houterig of kunnen ze amper hun nek bewegen. En er was precies iets op de vrouwelijke klingon kapitein haar kin gekleefd... :P Het komt gewoon over als maskers...

Een beetje jammer van de grote stijlbreuk, de Klingon look had iets minder gemogen. Al heb ik er niks op tegen dat alles er wat moderner uit ziet. Bijvoorbeeld de Klingon schepen vind ik qua design wel mee vallen. Al vind ik hun raiders dan weer niks.

Ook zijn er iedere aflevering wel een aantal zaken die mij storen. Neem nu die ene Klingon die door het dak van de shuttle naar binnen springt, waar komt die vandaan? Of de telescoop, die kan toch niet van de Shenzhou komen?

Verder mag Tilly zo snel mogelijk weg, Michael blijft houterig acteren, net als een hoop andere crew-leden waarvan het lijkt alsof ze tekst van een papiertje lezen. Lorca vind ik nog het minst irritant tot nu toe ook al gedraagt hij zich niet als een "goede" Starfleet kapitein. Al zie ik het gebeuren dat hij vroeg of laat het loodje legt.

Maar goed, ik wil weten waar dit naar toe gaat dus ik blijf nog even kijken ;) De spiegel-scene aan het einde van episode 5 was interessant... Spiegel? Mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
[...]

Ja inderdaad, aan het eind nog een soort zelfreflectie. Zou hij helemaal de fout in gaan op de duur en...Michael cptn worden? "There are many ways to become captain" (zomaar een gedachte, hij gaat wel erg de duistere kant op :+ )
Destiny schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:18:
Lol. Disco t-shirts....op de Enterprise dragen ze zeker shirtjes met "Enter" erop... Was er geen budget meer voor nog vier letters?
Ik kreeg in het begin een jaren 70 disco gevoel erbij (wss ook door hoe Micheal met Sarek connected, door de ruimte met die meerdere beelden van Michael die achterbleven), en ja hoor even later kwam het woord groovy en dan die t-shirts _O-

Al met al vond ik dit een geslaagde aflevering :)

Valt jullie die film grain (ruis met opzet) ook zo op? Het lijkt wisselend, soms niks, soms heel fijn en soms grof. Ik vind het zo best irritant soms, of ligt het aan mij :?

[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 24-10-2017 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:59:
En Tilly is ook best een leuke dame :p
:Y :9~
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:40:
Ik zit te wachten tot het moment waarop men doorkrijgt dat de nieuwe security chief een klingon is.
Nee man, his story 'checks out', didn't it? Daardoor hoeven ze ook niet z'n DNA uit te pluizen of Tyler wel echt een mens is niet genetisch gemanipuleerd :+
sjaool schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 01:09:
Doug Jones heeft wel weer een mooie prominente rol te pakken met Discovery. Hij is toch wel mijn favoriete creature actor.
Ik ken hem alleen maar van Hellboy en in de eerste film werd z'n stem zelfs nog gedubbed door het broertje van Frasier . . . 8)7

Ik vond deze aflevering 1 van de betere van wat ik gezien heb dusver. Er werd gelukkig niet meer zo van de hak op de tak gesprongen.
spoiler:
Die admiraal duikt ook te makkelijk de koffer in en reageert ook lekker overtrokken wanneer ze over Lorca's rug kriebelt. Hallo, ze zegt zelf dat 'ie een week geleden nog gevangen was door de Klingons en vervolgens vind ze het "vreemd" dat 'ie met een faser slaapt. Dat heeft tijd nodig en zelfs de beste zielenknijper kan niet dat binnen een week gladstrijken. Kennelijk krijgen Starfleet shrinks hun 'graad' bij een pakje boter.

Hopelijk wordt de rest van de bridge crew wat meer gebruikt dan alleen maar scherm opvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:17
Ik vond het een aardige aflevering hoewel de Klingons op het einde een afterthought leken om de kijker er op te wijzen dat ze er ook nog zijn.

Aan de computer kan ik nog niet wennen: "appetising nutritive burritos". Ik wist niet dat de computer van Star Trek persoonlijkheid had. Met Siri, Cortana en Alexa zijn we nu wel gewend aan de sarcastische AI maar het is grappig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Tot nu toe vind ik het wel een leuke serie, maar ze laten nog wel wat steken vallen - wat hier al wel genoemd is. Klingons blijven mij ook het meeste storen.

Daarnaast mis ik de aansluiting met de originele serie, het komt allemaal veel 'moderner' over dan wat we in de originele serie zagen: de food replicators, een holodeck om maar wat te noemen. Kledingstijl die minder straks is.

Natuurlijk deels omdat dat tegenwoordig qua SFX makkelijker kan dan in de jaren 60 of omdat 'de kijker' een modernere uitstraling wil, maar het voelt vreemd om Discovery te kijken en dan te bedenken dat het een voorloper is van de originele Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:26:
[...]

Het lag er IMHO vrij dik bovenop door te laten zien dat hij naar zijn spiegelbeeld keek in het raam. Schuldgevoelens, wegens willens en wetens traineren.
Of schuldgevoelens vanwege het 'juiste' doen terwijl hij eigenlijk haar wil redden.

Jouw verklaring vind ik niet vreemd, en is misschien wel de waarschijnlijkere, maar het is niet de enige ;).

Overigens wat betreft het voorstukje van de volgende aflevering:
spoiler:
Een timeloop, hoe origineel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
vanaalten schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:44:
Tot nu toe vind ik het wel een leuke serie, maar ze laten nog wel wat steken vallen - wat hier al wel genoemd is. Klingons blijven mij ook het meeste storen.

Daarnaast mis ik de aansluiting met de originele serie, het komt allemaal veel 'moderner' over dan wat we in de originele serie zagen: de food replicators, een holodeck om maar wat te noemen. Kledingstijl die minder straks is.

Natuurlijk deels omdat dat tegenwoordig qua SFX makkelijker kan dan in de jaren 60 of omdat 'de kijker' een modernere uitstraling wil, maar het voelt vreemd om Discovery te kijken en dan te bedenken dat het een voorloper is van de originele Enterprise.
Je zegt het inderdaad zelf al, je kan geen kartonnen brug meer maken met alleen maar knipperende lampjes en vrouwtjes in korte rokjes laten lopen. Zelfs in verhouding met 2017 zijn de communicators uit TOS (qua design) al achterhaald. Hoewel het allemaal canon is en binnen het universum moet passen, het blijft uiteindelijk natuurlijk een televisie-serie. Dat is overigens wel één van de redenen waarom ik een prequel per definitie een slecht idee vind: je komt hoe dan ook in botsing met de in-universe timeline. In die zin zag de Enterprise NX-01 er ook veel moderner dan de TOS Enterprise. Alleen liepen ze qua technologie wat achter.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05

Spooksel

Spooksel!

Ik moet zeggen dat ik wel steeds meer d'r in rol met deze serie. Ok, de Klingons zijn inderdaad een beetje een misser, maar voor de rest is het gewoon prima Star Trek hoor :)

In de tijdgeest van 2017 kun je dat zwaar utopische van de eerdere series nou eenmaal niet in stand houden, misschien dat we over 400 jaar inderdaad allemaal eindelijk eens wat beter weten, maar voorlopig gaat het hem toch niet worden :P

Ik blijf kijken, woei!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het steeds beter worden. Goede aflevering gister. Die ene Klingon van gister leek wel wat op Xerxes uit 300 met al die sieraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:40
Wat ik nog wel zie gebeuren is dat Voq Ash Tyler zich tegen de Klingons keert en in Starfleet blijft.
Lorca zou nog wel eens samen met Mudd een nieuw villain duo kunnen vormen.

En als dat niet gebeurt, misschien komt Mudd dan Voq Ash Tyler verklikken, en dat die daarna samen met Lorca een team gaat vormen, wie zal het zeggen.

Zit veel potentie in de serie, en hij begint steeds meer uit te diepen. Dat ze een soort GoT kant op zouden willen kan toch best wel leuk worden.
Wel jammer van die neutrale aliens die we amper te zien kregen.

Aflevering 5 was leuk imo. nog maar 3 afleveringen te gaan en we moeten weer tot januari wachten ofzo }:| ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
Luuk1983 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:50:
[...]

Je zegt het inderdaad zelf al, je kan geen kartonnen brug meer maken met alleen maar knipperende lampjes en vrouwtjes in korte rokjes laten lopen. Zelfs in verhouding met 2017 zijn de communicators uit TOS (qua design) al achterhaald. Hoewel het allemaal canon is en binnen het universum moet passen, het blijft uiteindelijk natuurlijk een televisie-serie. Dat is overigens wel één van de redenen waarom ik een prequel per definitie een slecht idee vind: je komt hoe dan ook in botsing met de in-universe timeline. In die zin zag de Enterprise NX-01 er ook veel moderner dan de TOS Enterprise. Alleen liepen ze qua technologie wat achter.
Toch zijn er schijnbaar mensen die dat willen :p

Je hebt het probleem dat het ongeveer gelijk aan TOS moet zijn qua stand van techniek, maar we in 2017 al zover zijn dat sommige zaken uit TNG/DS9/VOY voor ons al veroudert zijn, dat was weer gebaseerd op de stand van zaken in de jaren 80/90.
En ook dat het een 'premium' serie moet zijn, zorgen voor extra abonnees voor CBS/Netflix, gevoelsmatig ligt de kwaliteit van de productie ook weer een tikkie hoger dan TNG/DS9/VOY/ENT.

Maar wat ik van het verhaal tot nu toe meekrijg zou het ook na VOY kunnen spelen, had het dan geen Klingons gemaakt, maar een nieuw ras, of een afgeleide van Klingons die lang verloren waren. Maar het zou ook zomaar kunnen dat we richting einde seizoen erachter komen waarom juist voor deze tijd gekozen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De scenes op de bridge en andere locaties zien er gewoon goed uit.
Daar waar bijvoorbeeld bridge scenes in Voyager meer op een stukje toneel in de schouwburg lijken ziet het er hier toch echt wel gelikt uit.
Tja, de technische vooruitgang vwb GCI etc. geeft veel meer mogelijkheden tot prachtige grafische beelden en settings.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
D-Three schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 01:16:
Verder mag Tilly zo snel mogelijk weg, Michael blijft houterig acteren,
Je beseft toch neem ik aan dat de personage Michael voor belangrijk deel is opgevoed door de Vulcans en dus gedrag van hen heeft overgenomen? Dat "houterige" is dus heel passend en bewust gespeeld door Sonequa Martin-Green en ik vind dat ze het uitstekend doet.

Sowieso is het acteernivo heel behoorlijk deze Star Trek. Heb het wel eens minder gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ST: Discovery speelt zich af in 2256 (bron: http://memory-alpha.wikia.com/wiki/USS_Discovery).

Ervan uitgaande dat de Discovery ongeveer 6 maanden oud is in aflevering 3 van DSC, is het een splinternieuw schip. Lorca had tijdens de Battle of the Binary Stars (6 maanden voor aflevering 3) nog het commando over zijn oude schip; dus een gekke aanname is dat niet.

Enterprise is gelanceerd in 2245 (bron: http://memory-alpha.wikia...Enterprise_%28NCC-1701%29). Enterprise is dus 11 jaar ouder dan Discovery en Discovery is ook nog eens een schip waarop nieuwe technologieën worden uitgeprobeerd (het schip is er zelfs speciaal voor ontworpen door Starfleet; zie ook weer http://memory-alpha.wikia.com/wiki/USS_Discovery). Wellicht is het holodeck ook een voorbeeld van experimentele tech die zich in 2265 (het jaar waarin TOS begint) nog niet is doorgedrongen tot bestaande schepen (zonder refits).

Maar ach; het is maar een TV-serie en de techniek staat niet stil zoals veel mensen hierboven ook al zeggen.

Dan stoort mij de NX-01 uit ENT eigenlijk meer; je verwacht dat de productieschepen van decennia later toch wel moderner zijn.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
in dat opzicht is het wel te verklaren. Schepen die eenmaal uit zijn, blijven nog een hele tijd actief. Maar upgrades en vernieuwingen zullen niet altijd vanzelfsprekend zijn.

Helemaal als je een nx met een regulier ncc schip vergelijkt. Waarbij de nx variant alle nieuwe tech heeft plus nog wat experimentele zooi, zoals de spore-drive.

Moet zeggen dat het wel lekker loopt nu. Characters worden uitgediept terwijl het grotere conflict ook vorm begint te krijgen.

Gister ook de eerste aflevering van the enterprise gekeken en daar had ik wel direct vanaf ep 1 het star trek gevoel. Ik weet niet of dat goed of slecht is. Standaard brug scenes, away missie 1, gaat mis, away missie twee gaat goed met een close finish. Einde ep owja wegens groot succes, starten ze direct met hun missie van exploratie.

Daarbij is Discovery wel wat anders. Niet zoveel standaard zaken en de productie value is een stuk hoger.

[ Voor 46% gewijzigd door Defector op 24-10-2017 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Grappig is ook wel dat Michael een soort stiefzusje van Spock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

sebastius schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:39:
Meh ik vond het een stom verhaal en als dit de koers gaat worden ben ik snel afgehaakt. Die Spore Drive zint me totaal niet. Het past niet in het canon, hoe breed je het ook ziet. Verder was het gewoon een saai, traag verhaal. De Klingons snap ik al helemaal niet, maanden stil hangen en verhongeren terwijl je ook kunt eten kunt laten bezorgen. Maffe boel, het past gewoon niet in elkaar.
Met wat moeite kan je de sporedrive wel in het canon passen. In Voyager heb je caretakers (Nacene) welke ook over grote afstanden kunnen reizen (en schepen ontvoeren). Misschien komt de discovery nog een caretaker tegen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

arsimo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:52:
Sowieso is het acteernivo heel behoorlijk deze Star Trek. Heb het wel eens minder gezien.
Behalve dan het acteerniveau van de Klingons... Natuurlijk zijn we ondertussen hopeloos verwend door films als The Lord of the Rings, Avatar en Game of Thrones waarvoor acteurs zich daadwerkelijk een conlang echt eigen maken waardoor het native klinkt wanneer ze die conlang spreken. Maar het is niet zo alsof Klingon maar net in elkaar geflanst is voor ST:Discovery, die taal bestaat al decennia. Geen excuus dus voor het belabberde Klingon dat er in Discovery gesproken wordt door de Klingons. Ik kan me niet anders bedenken dan dat Michael Dorn en Marc Okrand een dubbele facepalm doen telkens wanneer zo'n Klingon z'n mond opentrekt. :D

Michael Dorn is de acteur die Worf speelde en Marc Okrand is degene die de Klingontaal heeft gecreëerd...

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 24-10-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb heel wat TNG gekeken, maar ik herinner me niet dat Worf hele gesprekken in Klingon had. Dus ik vind niet dat hij het recht heeft om te facepalmen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Raymond op 24-10-2017 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:07:
Ik heb heel wat TNG gekeken, maar ik herinner me niet dat Worf hele gesprekken in Klingon had. Dus ik vind niet dat hij het recht heeft om te facepalmen :P
eerste aflevering van Enterprise is er al aardig wat klingon dat er vrij soepel en vlot, vooral geloofwaardig uitkomt.

Beetje jammer is dat dit in dezelfde tijdsperiode(eigenlijk ervoor) afspeelt. En daar worden de klingons wel correct afgebeeld. Dus hoe ze deze plastic klingons gaan verklaren is nog een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

"acteernivo behoorlijk"

Behalve dan het acteerniveau van de Klingons...
Okay, al vind ik dat meer een fout van de (acteurs)regie en/of productie.

Een regisseur of producenten die niet happy was/waren met het nivo of wijze van spreken van de Klingon-taal had(den) allang ingegrepen en andere instructies gegegeven. Blijkbaar vinden zij het prima en willen ze het zo? Wat mij ook verbaast trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:50:
[...]

Technologie moet gewoon mee met de huidige tijd. Dus inderdaad met je eens dat je niet meer jaren 80 of oudere decors kan gebruiken. Zo ook voor het uiterlijk van de schepen, holodeck, wapens, comm devices en tricorders.

Maar korte rokjes en strakke pakjes zou prima kunnen IMHO. Het is een serie op een betaalkanaal en Netflix, en de doelgroep is denk ik vooral mannen. Anno 2017 is vrouwelijk schoon tonen op TV veel gebruikelijker dan in de jaren 80. Kijk maar naar Game of Thrones en Westworld. Het past ook gewoon bij Star Trek. Zeker bij TOS, maar ook bij VOY en DS9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000

heuveltje

KoelkastFilosoof

Raymond schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:07:
Volgens mij zijn die er ook niet veel. Ik was er nog naar aan het zoeken, maar ik vind het niet.
Wel kwam ik zo snel dit tegen op youtube.

Dit voelt toch veel minder "woordjes oplezen" dan het nu doet.
En het voelt allemaal met veel meer passie dan die emotieloze "klingons" die ik nu de hele tijd voorbij zie komen

Ik heb trouwens geen idee waar het uitkomt, maar ik ga het nu wel spelen :P

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 24-10-2017 17:13 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Z___Z schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:54:
[...]

Technologie moet gewoon mee met de huidige tijd. Dus inderdaad met je eens dat je niet meer jaren 80 of oudere decors kan gebruiken. Zo ook voor het uiterlijk van de schepen, holodeck, wapens, comm devices en tricorders.

Maar korte rokjes en strakke pakjes zou prima kunnen IMHO. Het is een serie op een betaalkanaal en Netflix, en de doelgroep is denk ik vooral mannen. Anno 2017 is vrouwelijk schoon tonen op TV veel gebruikelijker dan in de jaren 80. Kijk maar naar Game of Thrones en Westworld. Het past ook gewoon bij Star Trek. Zeker bij TOS, maar ook bij VOY en DS9.
"Korte rokjes en strakke pakjes"? Doe maar niet ...voor je het weet hebben de mods het weer druk omdat het alleen nog maar over "Star Trek Babes" gaat. :+

Overigens ben ik het wel met je eens dat je een beetje mee moet met de tijd. Het is echter nog wel zo dat dat ook kan zonder gelijk "over the top" te gaan.

Al dat irritante fluorescerende blauwe en cyaan-achtige (3D schermen, verlichting en overdreven animaties) is eigenlijk alleen maar storend. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoiets, in de praktijk, prettig zou vinden. Ik niet in ieder geval. Het oogt mij allemaal veel te steriel (iets wat ik overigens ook vreselijke vind in hedendaagse "moderne" architectuur) en "bling".
Ook de complexiteit van animaties vind ik niet per definitie wat toevoegen. Een extreem voorbeeld is bijvoorbeeld wat er gedaan is in de Transformers-films. Een miljoen bewegende en verplaatsende dingetjes om te transformeren en waarom? Het meeste gaat te snel om te zien en het voegt eigenlijk niks toe. Zo'n 3D sterrenprojectie is wel geinig maar verder ... Het leidt eigenlijk alleen maar af.

Het "mee gaan met de tijd" is dus precies één van de grote problemen als je in een enorme bestaand universum (het Star Trek universum dus) een prequel gaat maken.

Ik snap dat ze graag missende gaten willen opvullen in de tijdlijn maar wat ik niet snap is dat ze het na de "mislukking" van Enterprise (ook al werd die uiteindelijk best goed) gewoon nóg een keer doen. Ik kan niet zeggen dat ik erg veel positieve geluiden heb gehoord over het prequel-concept toentertijd.

Anderzijds snap ik ook dat het erg lastig is om moderner te gaan dan Voyager. Niettemin had ik liever een soort overlap gezien in de serie zoals dat was met TNG/DS9/VOY, en dan uiteraard de overlap met Voyager. Het voordeel is dat je dan toch nog gebruik kan maken van oude acteurs die bijvoorbeeld een bezoekje komen brengen ofzo. Zoiets wordt nogal lastig als je het over TOS hebt.

Wat betreft de laatste aflevering vond ik dat "mind meld"-gedoe tamelijk lachwekkend. Het was mij een te hoog "Matrix"-gehalte.

Sowieso vind ik dat ze de technologie (zoals die telepathieversterker, maar ook spul uit eerdere afleveringen) wel heel makkelijk en snel verzinnen en implementeren in deze serie. In oudere series ging men over naar een ander aspect van het verhaal om de illusie te wekken dat er aan gewerkt werd maar hier is het gewoon "knip" en "actie".

Zo vind ik ook het concept dat Spock haar "stiefbroer" is een lachertje. Het is een soort geforceerd verbinden met de bestaande karakters maar het wordt maar matig uitgewerkt (zie ook mijn opm. over oude acteurs hierboven). Sowieso is het een totale rip-off van het levensverhaal van Worf. Maar dan op Vulcan.

Ik heb zo'n flauw vermoeden (gezien de uitspraken van Amanda en het einde v.d. afl.) dat Burnham gaat veranderen in een echt "mens".

Die Klingons gaan me steeds meer irriteren. Sowieso al maar helemaal die holo Klingon en z'n "gangsta hood stijl" van praten.
En wat is dat met die Klingon females? Is dat nou wat je krijgt als je Jem'Hadar laat ketsen met een Ferengi? Nog een rip-off dus.

Deze aflevering (6) was minder slecht dan de voorgaande maar nog steeds tamelijk slecht. Er moet echt wel aardig wat gaan gebeuren om mij nog te overtuigen dat dit een waardige opvolger is.

Je kan vanalles roepen over de (oude) fans die altijd wat te klagen hebben maar dan moet je het maar geen Star Trek noemen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
VOODOO_WILLIE schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:16:
[...]

"Korte rokjes en strakke pakjes"? Doe maar niet ...voor je het weet hebben de mods het weer druk omdat het alleen nog maar over "Star Trek Babes" gaat. :+

Overigens ben ik het wel met je eens dat je een beetje mee moet met de tijd. Het is echter nog wel zo dat dat ook kan zonder gelijk "over the top" te gaan.

Al dat irritante fluorescerende blauwe en cyaan-achtige (3D schermen, verlichting en overdreven animaties) is eigenlijk alleen maar storend. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoiets, in de praktijk, prettig zou vinden. Ik niet in ieder geval. Het oogt mij allemaal veel te steriel (iets wat ik overigens ook vreselijke vind in hedendaagse "moderne" architectuur) en "bling".
Ook de complexiteit van animaties vind ik niet per definitie wat toevoegen. Een extreem voorbeeld is bijvoorbeeld wat er gedaan is in de Transformers-films. Een miljoen bewegende en verplaatsende dingetjes om te transformeren en waarom? Het meeste gaat te snel om te zien en het voegt eigenlijk niks toe. Zo'n 3D sterrenprojectie is wel geinig maar verder ... Het leidt eigenlijk alleen maar af.

Het "mee gaan met de tijd" is dus precies één van de grote problemen als je in een enorme bestaand universum (het Star Trek universum dus) een prequel gaat maken.

Ik snap dat ze graag missende gaten willen opvullen in de tijdlijn maar wat ik niet snap is dat ze het na de "mislukking" van Enterprise (ook al werd die uiteindelijk best goed) gewoon nóg een keer doen. Ik kan niet zeggen dat ik erg veel positieve geluiden heb gehoord over het prequel-concept toentertijd.

Anderzijds snap ik ook dat het erg lastig is om moderner te gaan dan Voyager. Niettemin had ik liever een soort overlap gezien in de serie zoals dat was met TNG/DS9/VOY, en dan uiteraard de overlap met Voyager. Het voordeel is dat je dan toch nog gebruik kan maken van oude acteurs die bijvoorbeeld een bezoekje komen brengen ofzo. Zoiets wordt nogal lastig als je het over TOS hebt.

Wat betreft de laatste aflevering vond ik dat "mind meld"-gedoe tamelijk lachwekkend. Het was mij een te hoog "Matrix"-gehalte.

Sowieso vind ik dat ze de technologie (zoals die telepathieversterker, maar ook spul uit eerdere afleveringen) wel heel makkelijk en snel verzinnen en implementeren in deze serie. In oudere series ging men over naar een ander aspect van het verhaal om de illusie te wekken dat er aan gewerkt werd maar hier is het gewoon "knip" en "actie".

Zo vind ik ook het concept dat Spock haar "stiefbroer" is een lachertje. Het is een soort geforceerd verbinden met de bestaande karakters maar het wordt maar matig uitgewerkt (zie ook mijn opm. over oude acteurs hierboven). Sowieso is het een totale rip-off van het levensverhaal van Worf. Maar dan op Vulcan.

Ik heb zo'n flauw vermoeden (gezien de uitspraken van Amanda en het einde v.d. afl.) dat Burnham gaat veranderen in een echt "mens".

Die Klingons gaan me steeds meer irriteren. Sowieso al maar helemaal die holo Klingon en z'n "gangsta hood stijl" van praten.
En wat is dat met die Klingon females? Is dat nou wat je krijgt als je Jem'Hadar laat ketsen met een Ferengi? Nog een rip-off dus.

Deze aflevering (6) was minder slecht dan de voorgaande maar nog steeds tamelijk slecht. Er moet echt wel aardig wat gaan gebeuren om mij nog te overtuigen dat dit een waardige opvolger is.

Je kan vanalles roepen over de (oude) fans die altijd wat te klagen hebben maar dan moet je het maar geen Star Trek noemen. :)
Ik zie wel vebetering in de Klingon uitspraak dus wellicht wordt dat nog wel OK. Misschien zijn wij te oud voor deze nieuwe Star Trek en vindt de nieuwe generatie pubers dit geweldig. Ik denk dat het hoort bij de huidige tijd van actieseries. Weinig diepgang maar veel actie. Niet dat TNG veel diepgang had, maar er werd in ieder geval tijd besteed aan het verdiepen van het verhaal. Dat voelt waarschijnlijk heel langzaam als je dat niet gewend bent.

Deze serie is wel een beetje wetenschappers/engineers voor lul zetten. Waar in het echte leven wetenschappers/engineers jaren moeten werken om kleine stapjes vooruitgang te kunnen boeken in hun vakgebied, is het creëren van nieuwe technologie een kwestie van als je het maar kan bedenken kunnen we het doen. Als de captain iets onmogelijks vraagt en de engineer zegt het kan niet, dan zegt de captain gewoon, "that's an order" en een paar uur later is het gelukt :'(

Oude Star Trek vind ik juist leuk omdat het een raakvlak heeft met het realiseren van wetenschap. Ik weet niet of dit bij TOS ook was, ik ben pas begonnen bij TNG.

Op zich geen slecht idee om de Federation-Klingon war te vertellen, maar had er dan een space war serie gemaakt, waarbij goed uitgedachte strategieën in combinatie met de cultuurverschillen van de rassen voor de drama zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:09
Die klingons in discovery irriteren me ook mateloos. Het is gewoon pijnlijk om te horen en zien. Ik snap werkelijk niet waarom die keuze gemaakt is. Ik kijk nu ook weer the next generation en worf is gewoon dè klingon voor mij. De overige klingons in die serie zijn ook vrij komisch/kinderlijk, maar nog wel beter dan wat ze nu hebben gemaakt. Gelukkig spraken ze gewoon Engels in de laatste aflevering, als ze daar nu op overstappen is dat al een verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Z___Z schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:30:
[...]

Ik zie wel vebetering in de Klingon uitspraak dus wellicht wordt dat nog wel OK. Misschien zijn wij te oud voor deze nieuwe Star Trek en vindt de nieuwe generatie pubers dit geweldig. Ik denk dat het hoort bij de huidige tijd van actieseries. Weinig diepgang maar veel actie. Niet dat TNG veel diepgang had, maar er werd in ieder geval tijd besteed aan het verdiepen van het verhaal. Dat voelt waarschijnlijk heel langzaam als je dat niet gewend bent.

Deze serie is wel een beetje wetenschappers/engineers voor lul zetten. Waar in het echte leven wetenschappers/engineers jaren moeten werken om kleine stapjes vooruitgang te kunnen boeken in hun vakgebied, is het creëren van nieuwe technologie een kwestie van als je het maar kan bedenken kunnen we het doen. Als de captain iets onmogelijks vraagt en de engineer zegt het kan niet, dan zegt de captain gewoon, "that's an order" en een paar uur later is het gelukt :'(

Oude Star Trek vind ik juist leuk omdat het een raakvlak heeft met het realiseren van wetenschap. Ik weet niet of dit bij TOS ook was, ik ben pas begonnen bij TNG.

Op zich geen slecht idee om de Federation-Klingon war te vertellen, maar had er dan een space war serie gemaakt, waarbij goed uitgedachte strategieën in combinatie met de cultuurverschillen van de rassen voor de drama zorgt.
TNG heeft weldegelijk diepgang. Dat wil niet zeggen dat gelijk iedere afl. zo geweldig is (iedere serie heeft z'n troep en ging wat stroef van start).

Dat de captain geen "kan niet" wil horen is niks nieuws maar het is de manier waarop het gerealiseerd en gebracht wordt.

Zoals Geordi La Forge ooit eens zei toen ...:
(Aangezien je net begonnen bent en het dus waarschijnlijk een spoilertje is: klikken op eigen risico! :) )
spoiler:
... Wesley de opmerking "He wants the impossible!" plaatste: "That’s the short definition of ‘captain’"

Het was altijd kantje boord (en dus voorspelbaar) maar ook weleens met een iets andere uitkomst dan je zou verwachten. In DSC (of misschien toch beter STD :P ) is het meer "Ok, here you go".

In TOS zit ook zeker wel diepgang maar je moet dat wel even terugplaatsen in die tijd en daarbij bedenken dat hele andere zaken controversieel waren. En vergeet vooral niet het gebrek aan mogelijkheden omtrend special effects.

De originele pilot van TOS (The Cage) was (naar de smaak van de NBC) te geestelijk, te intellectueel, te langzaam en miste actie. De interesse voor het concept was echter groot genoeg en ze hebben de kans gekregen om een tweede pilot te maken (Where no man has gone before).
Daar hebben we dus de ons zo bekende "cowboy Kirk" aan te danken (mede omdat de acteur die captain Pike speelde er geen zin meer in had).

Nu moet ik zeggen dat die aflevering ook wel echt tergend langzaam was en dus nogal saai. Dus TOS was toen een soort van begrijpelijk onderhevig aan "dumbing down". Met de opvolgers werd flink omhoog getild. En nu is het weer "dumbing down". Ze volgen dus aardig de trend van de maatschappij. >:)
In die zin zou je zelfs kunnen zeggen dat ze trouw zijn aan de originele serie. :+

Maar je hebt gelijk dat de wetenschap aardig voor paal gezet wordt. De "science" in "science-fiction" is tamelijk ver te zoeken.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je de missende gaten zou kunnen opvullen. Je zou bijvoorbeeld een story arc kunnen doen via tijdreizen. Daar zullen de meningen echter ook over verschillen. Er zijn genoeg fans die niet te spreken zijn over juist de temporal onderwerpen. Het blijft lastig maar ik denk dat er teveel vastgehouden is aan het idee om de gaten op te vullen. Zoiets moet wat meer spontaan komen, denk ik. Dan krijg je ook de mooiere verhalen.

Het is uiteraard een onmogelijke opgave om iedereen tevreden te stellen maar ik vind dat ze wel heel erg veel dingen hebben laten varen die juist Star Trek onderscheidde van de rest.

Wat mij trouwens opvalt tot nu toe is dat de afleveringen voorbij zijn voor je er erg in hebt. En dat is niet omdat ik er zo lekker in verzonken zit dat ik de tijd vergeet.
Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie