Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

VOODOO_WILLIE schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:07:
[...]

Wat mij trouwens opvalt tot nu toe is dat de afleveringen voorbij zijn voor je er erg in hebt. En dat is niet omdat ik er zo lekker in verzonken zit dat ik de tijd vergeet.
Elke aflevering 3 minuten "last time on Star Trek" in het begin EN "Next time in Star Trek" aan het eind, heeft zo z'n invloed daarop, gok ik.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Dat dacht ik eerst ook maar als je de echte speeltijd van de inhoud bekijkt dan doet het niet onder voor iedere andere serie. Sowieso varieerde die bij eerdere series ook. Ze zitten allemaal rond de 43 minuten. Misschien heeft het te maken met de relatieve drukte vergeleken met eerdere series ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
spoiler:
Holodecks.. waarom! Wel cool natuurlijk maar het was overduidelijk dat het ging om een holodeck scene

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
De formule in tng en voy was dat elke grote karakter in de serie een eigen hoofdrol kreeg, ds9 had dit ook maar er liep ook een rode draad door de seizoenen. Natuurlijk had tng ook een rode draad namelijk de borg maar dat was minder nadrukkelijk.
Deze serie heeft wel wat van die formule alleen nu veel meer actie.

Sinds de nieuwe films van startrek kijk ik niet meer op van de veranderingen van klingons, in tng waren ze meer humon :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
Ik heb het zes aflevering geprobeerd....ok, vijf en een half ;) Zojuist de handdoek in de ring gegooid. Voor mij is Discovery geen Star Trek.

Star Trek is mijns inziens nooit "tieten en schieten" geweest maar de universitaire versie van een soap-opera. Dat ontbreekt volkomen in Discovery.

Gelukkig ben ik een week geleden begonnen met het kijken van VOY voor de 20e keer :)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb ook gekeken en ben nog niet erg onder de indruk.Aflevering 6 gaf me wel een klein sprankje hoop dat de serie nog de goede kant op kan draaien.Het moreel ethische aspect dat Star Trek juist zo bijzonder maakt, is nu nog in onvoldoende mate aanwezig.Evenals de zoektocht naar het onbekende en uiteindelijk naar onszelf.
Het is nu teveel een potje knallen tegen de klingonettes sorry kan dat geen klingons noemen en wat losse andere verhaallijnen.Afwachten maar :X

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
VOODOO_WILLIE schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:07:
[...]

TNG heeft weldegelijk diepgang. Dat wil niet zeggen dat gelijk iedere afl. zo geweldig is (iedere serie heeft z'n troep en ging wat stroef van start).

Dat de captain geen "kan niet" wil horen is niks nieuws maar het is de manier waarop het gerealiseerd en gebracht wordt.
TNG kreeg pas later in de serie echte diepgang.
Een van de beste afleveringen als je het over diepgang hebt is seizoen 5 afl. 25 "The Inner Light" waarin de beroemde Ressikan flute een hoofdrol speelt.
Die fluit die in het echt niet kon fluiten (lol) werd overigens later voor $ 48.000 geveild.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
arsimo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Je beseft toch neem ik aan dat de personage Michael voor belangrijk deel is opgevoed door de Vulcans en dus gedrag van hen heeft overgenomen? Dat "houterige" is dus heel passend en bewust gespeeld door Sonequa Martin-Green en ik vind dat ze het uitstekend doet.

Sowieso is het acteernivo heel behoorlijk deze Star Trek. Heb het wel eens minder gezien.
Wel ja, ik probeer het ook daar mee te verklaren. Maar toch... Ik stoor me minder erg aan de 'echte' Vulcans zoals Spock, Tuvok, Sarek dan aan haar. Ik vind gewoon dat ze het wat stroef speelt. Al zou je het kunnen zeggen dat het komt omdat ze mens is en geen Vulcan. ;) Ook haar uitspraak, het lijkt soms erg ingestudeerd en niet echt natuurlijk over komen. Maar dat had ik bijvoorbeeld ook met die admiraal en captain Georgiou. Het zal wel aan mij liggen :P
Defector schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:59:
Helemaal als je een nx met een regulier ncc schip vergelijkt. Waarbij de nx variant alle nieuwe tech heeft plus nog wat experimentele zooi, zoals de spore-drive.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de Discovery een NCC prefix heeft en geen NX.
Defector schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:12:
[...]

eerste aflevering van Enterprise is er al aardig wat klingon dat er vrij soepel en vlot, vooral geloofwaardig uitkomt.

Beetje jammer is dat dit in dezelfde tijdsperiode(eigenlijk ervoor) afspeelt. En daar worden de klingons wel correct afgebeeld. Dus hoe ze deze plastic klingons gaan verklaren is nog een vraag.
Ik stoor me eigenlijk zo heel erg aan het gesproken Klingon. Al is het inderdaad traag en komt het daardoor niet zo heel erg dreigend over wat ik dan wel zou verwachten van Klingons. Het 'accentje' zal waarschijnlijk wel door het plastic komen en dat stoort me ook. Ik heb er niks op tegen dat ze de look wat updaten en moderniseren. Maar dan vond ik de J.J. Abrams Klingons toch een pak beter! Al hangt het in Discovery echt af van personage tot personage, vind ik, de ene Klingon stoort me minder dan de andere.

Hoe ze het gaan verklaren weet ik niet. Je zou er het virus terug bij kunnen sleuren maar ik vermoed eigenlijk dat ze het niet gaan verklaren? Blijkbaar was het de wens van Fuller dat de Klingons zeker geen haar hadden en er meer alien uit zagen.
Z___Z schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:30:
Deze serie is wel een beetje wetenschappers/engineers voor lul zetten. Waar in het echte leven wetenschappers/engineers jaren moeten werken om kleine stapjes vooruitgang te kunnen boeken in hun vakgebied, is het creëren van nieuwe technologie een kwestie van als je het maar kan bedenken kunnen we het doen. Als de captain iets onmogelijks vraagt en de engineer zegt het kan niet, dan zegt de captain gewoon, "that's an order" en een paar uur later is het gelukt :'(
Oh ja, dat had je in de vorige Star Trek series toch ook? Converstaties die leken op:
"Engineering, how much longer until you get the warp core back online?"
"2 hours Captain"
"You have 1"
En hoeveel keer hebben ze niet één of ander concentrated particle beam gegenereerd door middel van enkele vegen over de console? Of plots power kunnen rerouten... :) Maar het lag er misschien iets minder dik op omdat je niet altijd zag wat ze deden of omdat er snel werd over gegaan. In Discovery moeten ze wat meer rekken denk ik ;)
NLsandman schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:37:
Natuurlijk had tng ook een rode draad namelijk de borg maar dat was minder nadrukkelijk.
Ik zou ze toch geen rode draad durven noemen, er waren veel meer afleveringen met Borg in Voyager dan in TNG ;)

Intussen ook aflevering 6 gekeken. Die mind melt ging wel erg gemakkelijk :) En zoals hier reeds gezegd, wacht Lorca op bevelen omdat het hem goed uit komt? Of omdat hij beseft dat de admiraal gelijk heef? Ik gok ook op het eerste ;)

Voor degenen die de fragmenten van "next time on star trek" hebben gezien:
spoiler:
Ik kreeg zowaar een Star Trek gevoel bij het horen van "We have been caught in a 30 minute time loop" en "drive overload critical" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Ik vind Discovery eigenlijk wel goed, het gaat mee in de tijd door een lang verhaal te vertellen in plaats van 'afleveringen'. Bij TNG had je ook vaak dat je net lekker in een verhaal zat, en ineens is het afgelopen omdat het einde van de aflevering komt. Bij ST Enterprise hadden ze in seizoen 3 een lange verhaallijn net zoals in DSC nu (dat pakte toen iets minder goed uit maarja).

DSC is vooral grafischer, waar er bij andere ST vooral werd gesproken over wat er is gebeurt kwam het nooit echt goed in beeld. In één van de eerste afleveringen gaat er bij TNG iemand op de brug dood en 5 minuten later maakt het niemand meer wat uit, dit klopt totaal niet en stoorde mij daar enorm.

Bij DSC zit er echte karakteronwikkelingen in, wellicht wat te snel en soms niet helemaal doordacht maar ieder hoofdfiguur is al iets verder dan aan het begin van de serie. Tot nu toe vind ik dit wel de beste serie om naar te kijken, het is alleen minder een familiserie dan wat het vroeger was (en kijkende naar hoe enterprise afliep vind ik het niet een probleem..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snah001 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 00:33:
Een van de beste afleveringen als je het over diepgang hebt is seizoen 5 afl. 25 "The Inner Light" waarin de beroemde Ressikan flute een hoofdrol speelt.
Die fluit die in het echt niet kon fluiten (lol) werd overigens later voor $ 48.000 geveild.
"Sins of the fathers" en "Yesterday's Enterprise" kunnen zich ook tot de beste afleveringen van TNG rekenen. Bij DS9 zijn de uitschieters "Far beyond the stars" en "Waltz". VOY heeft niet echt van zulke episodes, "Memorial" komt er wel in de buurt, maar is dan ook de enige . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Ik had ook het liefst discovery in de stijl van tng of ds9 gehad maar de producers proberen ook nieuw publiek te trekken, wat in de jaren 80/90 goed werkte kan nu niet meer en het verlangen naar iets van vroeger geeft ook weer dat we oud aan het worden zijn :P
Als ze tng net zoals tos hadden gemaakt waren wij nu geen trekkies geweest, tussen tos en tng zit 21 jaar en tussen tng en discovery zit 30 jaar.

Wat ik nu wel mis in discovery is een lekkere meid zoals seven of mine uh seven of nine :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Ik moest hier gelijk aan denken :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe hard ik het ook probeer een kans te geven, elke week zakt de moed mij verder in de schoenen. Ik heb al snel moeten concluderen dat de titel Star Trek er puur op zit om een initiële hoeveelheid kijkers te trekken . Het echte Star Trek is tegenwoordig geen geld meer mee te verdienen. Snap ik, hoeft ook niet, maar blijf dan van die naam af. Maar goed.

Dan maar gewoon kijken alsof het een standaard sci-fiserie is, maar ook op dat vlak is het gewoon huilen met de pet op. Buiten het stuitende gebrek aan inspiratie bij de schrijvers* zijn ook de dialogen en veel scènes echt tenenkrommend. Als je dan toch met de tijd mee gaat, schrijf dan ook gewoon met de kwaliteit die je nu vaak voorgeschoteld krijgt.
Die interactie tussen de admiraal en de kaptein, om en om een halve zin en ze liggen in bed. Wat de hel, neuk ex machina? Het voelt gewoon allemaal veel te geforceerd.

Daarnaast word ik onmeunig moe van die eeuwige vergelijking met de oudere series die hier vaak gaande is. Het is niet meer te vergelijken, het is geen Star Trek, het is een serie op zich. De stijl is anders, dat is prima. Maar de serie kan zich in mijn optiek absoluut niet meten met andere sci-fi series die nu te krijgen zijn.

Als ik dan zie hoe positief mensen zijn dan vraag ik mij echt af of men dingen ziet die ik niet zie, of dat ik misschien gewoon de lat bovengemiddeld hoog leg. Hoe dan ook, ik zal het nog wel even proberen en kijken waar het heen gaat. Maar als mensen gaan zeggen dat die rode een, ik citeer: "lekker wijf :9~ ", is dan kan ik beoordelingen niet meer serieus nemen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
NLsandman schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:37:
De formule in tng en voy was dat elke grote karakter in de serie een eigen hoofdrol kreeg, ds9 had dit ook maar er liep ook een rode draad door de seizoenen. Natuurlijk had tng ook een rode draad namelijk de borg maar dat was minder nadrukkelijk.
Deze serie heeft wel wat van die formule alleen nu veel meer actie.

Sinds de nieuwe films van startrek kijk ik niet meer op van de veranderingen van klingons, in tng waren ze meer humon :P
The Borg was meer een rode draad in Voyager dan in TNG (Iets met Seven of Nine ook ;) ). Uiteraard met de hoofddraad van "thuis zien te komen" en "in je uppie overleven in verweggistan".
In TNG waren het meerdere rode draden die wellicht wat minder uitdrukkelijk aanwezig waren maar er wel degelijk waren. De relaties tussen de rassen bijvoorbeeld.

Sowieso hebben alle series een rode draad die "moraal" heet.
[...]

Het is ook maar net wat je definieert als echte "diepgang" natuurlijk. "The Inner Light" is een schitterende aflevering maar er zijn zoveel goede afleveringen (en ook zeker mindere).

Die fluit is inderdaad wel geestig ja. En de koper heeft meer geld dan goed voor 'm (of haar of het) is.
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 06:32:
[...]

"Sins of the fathers" en "Yesterday's Enterprise" kunnen zich ook tot de beste afleveringen van TNG rekenen. Bij DS9 zijn de uitschieters "Far beyond the stars" en "Waltz". VOY heeft niet echt van zulke episodes, "Memorial" komt er wel in de buurt, maar is dan ook de enige . . .
Wat bedoel je precies met "zulke"? :P

Memorial is eigenlijk een "slap" aftreksel van "The Inner Light". Het is ook wel lastig om na 400 (of weet ik wat het bij elkaar is) afleveringen Star Trek nog iets spectaculairs te verzinnen wat nog niet aan bod is geweest.
Ook in Voyager zijn er andere afleveringen waarin teruggegrepen wordt naar onze beschaving. Denk aan "The Killing Game", "Future's End" of "11:59".

"Far beyond the stars" vond ik echt een ontzettende irritante aflevering maar dat zal wel zijn omdat ik toen al aardig "racisme-moe" was. :X Overigens vond ik het wel geinig om een hoop acteurs eens zonder hun alien make-up te zien.
Overigens had ik hetzelfde wel een beetje met The Killing Game. Dat zal wel zijn omdat we bij geschiedenis op school doodgegooid zijn met WO2 terwijl er zoveel meer geschiedenis is.

Maar Voyager had (net als de voorgangers) ook meer diepgang op het persoonlijke niveau. Dat is ook iets dat in eerdere series groeide omdat ze eigenlijk niet echt een lange-termijn-planning hadden. Bij Discovery lijken ze dat wel te hebben (namelijk het conflict met de Klingons uitwerken, voorlopig in ieder geval).

In DS9 kwam dat pas later met de hele Dominion (alhoewel het uiteraard al begon met het conflict met de Cardassians en de nasleep ervan). Maar de rest was inmiddels ontwikkeld. Daar gaan ze met Discovery de fout in denk ik.

In Discovery draait het tot nu toe vooral om Burnham. De rest is voornamelijk opvulling van het decor. Dat is ook de intentie wat ik begreep uit de verhalen van de makers. "Dit keer niet uit het perspectief van de kapitein maar uit het perspectief van een bemanningslid. Dat schept andere mogelijkheden". Of iets in die trend.
Uiteraard is de kapitein wat meer aan bod maar het is zo geforceerd.

Briljante ideëen komen meestal "spontaan" en daar kan je niet van te voren aan gaan zitten. Dat onderscheidt de rest van Discovery, wat mij betreft. Het is te geforceerd allemaal.

Maar wie weet komt er nog wat. Het zou me niks verbazen als ze er iets bijhalen uit de geschiedenis en daar een (tenenkrommende) "dubbelaar" van proberen te maken. In feite doen ze dat nu al in het hele verhaal door de stierenpoepvergelijking dat de Klingons een representatie zijn van Trump-aanhangers (niet mijn woorden maar die van de makers).

We zullen zien. Ik ben nog lang niet onder de indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

VOODOO_WILLIE schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:19:
Het is ook maar net wat je definieert als echte "diepgang" natuurlijk.
Vooralsnog is dat niet meer dan Lorca in Admiraal. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
VOODOO_WILLIE schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:19:
[...]

Maar wie weet komt er nog wat. Het zou me niks verbazen als ze er iets bijhalen uit de geschiedenis en daar een (tenenkrommende) "dubbelaar" van proberen te maken. In feite doen ze dat nu al in het hele verhaal door de stierenpoepvergelijking dat de Klingons een representatie zijn van Trump-aanhangers (niet mijn woorden maar die van de makers).

We zullen zien. Ik ben nog lang niet onder de indruk.
Serieus? Zijn de schrijvers/acteurs echt van die grote SJW's? Er waren al wat mensen die vielen over de vrouwelijke Kaptein in het eerste schip(ep1&2) en wat andere zaken. Dat was mij helemaal niet opgevallen. Maar als ze dat soort dingen bewust gaan doen. Blegh daar heb ik een hekel aan, dat geforceerde. Maak gewoon een goed verhaal over interessante characters. Dan maakt het mij niet uit of die man/vrouw/alien zwart/wit/paars zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb de after trek afleveringen gezien, maar dat staat me niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
Gonadan schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:07:
Hoe hard ik het ook probeer een kans te geven, elke week zakt de moed mij verder in de schoenen. Ik heb al snel moeten concluderen dat de titel Star Trek er puur op zit om een initiële hoeveelheid kijkers te trekken . Het echte Star Trek is tegenwoordig geen geld meer mee te verdienen. Snap ik, hoeft ook niet, maar blijf dan van die naam af. Maar goed.

Dan maar gewoon kijken alsof het een standaard sci-fiserie is, maar ook op dat vlak is het gewoon huilen met de pet op. Buiten het stuitende gebrek aan inspiratie bij de schrijvers* zijn ook de dialogen en veel scènes echt tenenkrommend. Als je dan toch met de tijd mee gaat, schrijf dan ook gewoon met de kwaliteit die je nu vaak voorgeschoteld krijgt.
Die interactie tussen de admiraal en de kaptein, om en om een halve zin en ze liggen in bed. Wat de hel, neuk ex machina? Het voelt gewoon allemaal veel te geforceerd.

Daarnaast word ik onmeunig moe van die eeuwige vergelijking met de oudere series die hier vaak gaande is. Het is niet meer te vergelijken, het is geen Star Trek, het is een serie op zich. De stijl is anders, dat is prima. Maar de serie kan zich in mijn optiek absoluut niet meten met andere sci-fi series die nu te krijgen zijn.

Als ik dan zie hoe positief mensen zijn dan vraag ik mij echt af of men dingen ziet die ik niet zie, of dat ik misschien gewoon de lat bovengemiddeld hoog leg. Hoe dan ook, ik zal het nog wel even proberen en kijken waar het heen gaat. Maar als mensen gaan zeggen dat die rode een, ik citeer: "lekker wijf :9~ ", is dan kan ik beoordelingen niet meer serieus nemen. :P
eens het is gewoon een sci fi flick
Defector schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Serieus? Zijn de schrijvers/acteurs echt van die grote SJW's? Er waren al wat mensen die vielen over de vrouwelijke Kaptein in het eerste schip(ep1&2) en wat andere zaken. Dat was mij helemaal niet opgevallen. Maar als ze dat soort dingen bewust gaan doen. Blegh daar heb ik een hekel aan, dat geforceerde. Maak gewoon een goed verhaal over interessante characters. Dan maakt het mij niet uit of die man/vrouw/alien zwart/wit/paars zijn.
is inderdaad waar.. er is een reden dat de een van de originele star trek schrijver eruit is gestapt (zeggen ze)

ik heb vanmorgen weer Orville te zien op het beetje te ''komische'' na krijg ik daar een meer star trek gevoel bij dan discovery...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is nooit anders geweest bij Star Trek. Vrouwen in de crew, zwarte zelfs. De vijand zijn al a de Russen, zijn de Noord Koreanen. Los problemen op met praten ipv met geweld. Vrijheidsstrijders vs terrorisme. Gelijkheid. (Geen) geld. Omgaan met erg andere culturen. Erg andere geloven. Andere manieren met omgaan met leven en dood. Etc.

offtopic:
En zolang er geklaagd wordt valt het op - en dus vinden sommigen het nodig. Als het niet uit maakt of het man/vrouw/alien zwart/wit/paars is dan zou het je niet opvallen zelfs als het voornamelijk paarse bi dwerggeiten waren waarvan de helft bezig is met een sex change. Van mij hoeft het niet, maar het feit dat er over wordt gesproken maakt de bewering dat het niet uit maakt onwaar ;) Maar laten we die discussie vooral elders voeren...

Ik blijf nog wel kijken (ook Orville), probeer de verhalen op zich zelf te zien. En ik hoop een beetje dat het toch naar S31 toe gaat en we gaandeweg juist merken dat de rest vd Federation op koers is richting de visie van Roddenberry.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
Geen enkel iemand hier die iets positiefs over de serie te melden heeft?
Er zitten mijns inziens wel aardige ideeën en karakters in verweven. Lorca is eindelijk eens een echte captain, veel minder een moraalridder zoals in eerdere series. En juist een oorlog is in het star trek universum interessant: voorheen was alles zo fantastisch met die vredelievende federation die alle aliens op de kop kwam aaien. Klinkt erg mooi allemaal, geen monetaire economie, vrede.... Maar het is een utopie! Noodzakelijke visies in de tijd van Roddenberry, maar nu weten we toch onderhand wel waar het communisme strandt. En kapitalisme is ook verre van ideaal. Maar er is vast een waarheid in het midden. En die waarheid zal heus niet zijn dat we allemaal knuffelend onze toekomst tegemoet gaan. Dat zit niet in de menselijke natuur. Wat er op de Enterprise en Voyager gebeurde was allemaal heel transparant, correct en lieflijk. Wat er op Discovery gebeurt is vast niet allemaal zo zuiver op de graat en dat klinkt in mijn oren een heel stuk realistischer. Lorca zoekt de grensen op.

Dus het is nu aan Star Trek om opnieuw de maatschappij een spiegel voor te houden, in beelden die deze maatschappij begrijpt en die relatie hebben met de stand van zaken anno nu. De boodschap uit ToS, TNG, VOY zou nu niet meer effectief zijn, want de wereld is veranderd en naar moet ST:D iets mee doen. Dat is de essentie achter Star Trek als je het mij vraagt en ik zie door de estetisch misvormde klingons af en toe wel wat van die essentie doorsijpelen. Het speelt met sociale aspecten als genderkwesties, seksualiteit, culturele aspecten. Met wetenschap in quantummechanica, biologische aspecten. Met menselijke emotie, de filosofie van emotie vs logica. De scheidslijn tussen goed en kwaad (de reden achter Lorca zn zicht?) en hoe ver je kunt gaan om je doel te verwezenlijken, zowel op individueel als maatschappelijk niveau. En we zijn nu in de begintijd van StarFleet niet te verrgeten, dus er is nog een lange weg te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Croqy op 27-10-2017 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:56:
Dat is nooit anders geweest bij Star Trek. Vrouwen in de crew, zwarte zelfs. De vijand zijn al a de Russen, zijn de Noord Koreanen. Los problemen op met praten ipv met geweld. Vrijheidsstrijders vs terrorisme. Gelijkheid. (Geen) geld. Omgaan met erg andere culturen. Erg andere geloven. Andere manieren met omgaan met leven en dood. Etc.

offtopic:
En zolang er geklaagd wordt valt het op - en dus vinden sommigen het nodig. Als het niet uit maakt of het man/vrouw/alien zwart/wit/paars is dan zou het je niet opvallen zelfs als het voornamelijk paarse bi dwerggeiten waren waarvan de helft bezig is met een sex change. Van mij hoeft het niet, maar het feit dat er over wordt gesproken maakt de bewering dat het niet uit maakt onwaar ;) Maar laten we die discussie vooral elders voeren...

Ik blijf nog wel kijken (ook Orville), probeer de verhalen op zich zelf te zien. En ik hoop een beetje dat het toch naar S31 toe gaat en we gaandeweg juist merken dat de rest vd Federation op koers is richting de visie van Roddenberry.
Dit stuk wat ik bold heb gemaakt is juist waarom ik star trek leuk vind. Plus natuurlijk het Sci-Fi aspect.

Waar ik op tegen ben is het overdreven SJW gedrag dat helemaal doorslaat. Dus geen gelijkheid maar extreem doorschieten naar het andere spectrum. En al helemaal niet verdraagzaamheid en gelijkheid zoals ze in StarFleet voor staan.

Zoals ik al eerder in het topic had gezegd het valt mij oprecht niet op tijdens het kijken. Maar wanneer er hier informatie staat die de klingons linkt aan Trump supporters dan zakt mij broek toch af. Volgens mij heeft Gene Roddenberry dit zo niet bedacht. Zijn juist de huidige schrijvers die er deze draai aan geven.

lekkere manier van discussiëren om iemand zo subtiel van allerlei dingen te beschuldigen en afsluiten met een sarcastische smiley. En de opmerking dat de discussie maar ergens anders gevoerd moet worden. Beetje kinderachtige manier om het laatste woord te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Defector op 27-10-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Defector schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:03:
Dit stuk wat ik bold heb gemaakt is juist waarom ik star trek leuk vind.

Waar ik op tegen ben is het overdreven SJW gedrag dat helemaal doorslaat. Dus geen gelijkheid maar extreem doorschieten naar het andere spectrum. En al helemaal niet verdraagzaamheid en gelijkheid zoals ze in StarFleet voor staan.

Zoals ik al eerder in het topic had gezegd het valt mij oprecht niet op tijdens het kijken. Maar wanneer er hier informatie staat die de klingons linkt aan Trump supporters dan zakt mij broek toch af. Volgens mij heeft Gene Roddenberry dit zo niet bedacht. Zijn juist de huidige schrijvers die er deze draai aan geven.

lekkere manier van discussiëren om iemand zo subtiel van allerlei dingen te beschuldigen en afsluiten met een sarcastische smiley. En de opmerking dat de discussie maar ergens anders gevoerd moet worden. Beetje kinderachtige manier om het laatste woord te krijgen.
In dit interview gaven de makers aan dat ze inspiratie uit de campagne van Trump hebben gehaald. Star Trek is altijd heel politiek geweest en de boodschap was altijd al het tegenovergestelde aan de boodschap van Trump, het is moeilijk te negeren. De standpunten van TOS lagen destijds nog veel gevoeliger, in het zuiden van de VS heerste het gedachtegoed wat Trump wil terugbrengen. Maar als je het niet weet dan zie je het niet. Je bent als tv maker geen knip voor de neus waard als het allemaal maar politiek correct moet zijn, nee, je moet kritisch zijn op de machthebbers als het even kan.

Ik vind de serie overigens prima. De karakterontwikkeling moet nog een beetje op gang komen, maar bij andere Star Trek series kenden we de karakters na 5 afleveringen ook nog niet zoals we ze nu kennen. Prima overkoepelend verhaal, prima korte verhalen, juist verhouding actie en praten, goede acteurs. Ik zou niet weten wat je nog meer zou willen van een moderne Star Trek serie.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 27-10-2017 10:19 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Er zijn wel meer series die last hebben van SJW gedrag. Een utopische samenleving voorstellen is imo wel wat anders dan heel erg met de huidige politiek bezig zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 20:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Defector schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Misschien moet je je eerst even verdiepen in wat er precies bedoeld wordt voor je met SJW aan komt zetten. Het idee is dat Trump erg gericht is op Amerika, de rest van de wereld kan oprotten. Ook wel isolationisme genoemd. En dat is precies wat de Klingons ook willen. Dat is alles.

Cunning linguist.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
lijkt wel een topic voor mensen die het niet leuk vinden zeg.....ik vermaak me elke week prima met deze serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

joppe113 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:01:
ik vermaak me elke week prima met deze serie!
Ben het compleet met je eens.

En over het politiek maken, dan valt mij dit een stuk meer op bij The Orville. Met name de aflevering van vandaag was niet heel erg subtiel (een samenleving die alles bepaald via likes/dislikes en daar alles mee regelt zonder input van experts)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 20:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

lijkt wel een topic voor mensen die het niet leuk vinden zeg.....ik vermaak me elke week prima met deze serie!
Ik ook, kijk al weer uit naar maandag :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het ook helemaal tof. Boeien dat het niet het oude star trek is. Dat was toen en dit is nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Oh ja, tot nu toe een leuke serie met hier en daar wat rammeltjes. Hij weet mij meer te boeien dan het tweede seizoen van Designated Survivor.

En DS9, wat door een hoop mensen werd gewaardeerd, kon ik juist weer niet zo hebben. Dus het argument dat het vroeger zoveel beter was... mwah, nee hoor, niet wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

wontcachme schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Ben het compleet met je eens.

En over het politiek maken, dan valt mij dit een stuk meer op bij The Orville. Met name de aflevering van vandaag was niet heel erg subtiel (een samenleving die alles bepaald via likes/dislikes en daar alles mee regelt zonder input van experts)
-O- Thanks for the spoiler dude. .
En nog wel op het DIS-topic. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Vandaag weer helemaal bij, ik geniet zeker van deze serie. Vooral een sterkere rode draad die bij de andere series, wat mij betreft minder was. Ik vind het een stap in de juiste richting.

Hoop wel dat ze vernieuwend blijven, veel kleine zaken kan je denk ik wel voorspellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Oh joh dat is bij 9 van de 10 topics die over series gaan. Walking Dead topic is net zo erg wat dat betreft.

Kijk dan gewoon niet en stop met zeuren. Wat moet je leven toch lastig zijn als je over details die hier besproken worden steeds moet bakkeleien :')

Ik kijk de serie ook met veel plezier, alsmede The Orville. Het is Sci-Fi en het verhaal boeit mij prima deluxe :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Wat jullie nu doormaken is een gewenningsproces. Kom op zeg, het is 12 jaar geleden dat we weer eens een Star Trek zien. Eindelijk een keer weer een nieuwe serie. En natuurlijk is het niet perfect, maar het went wel.
We zijn nog maar bij de 6e aflevering van het 1e seizoen, laten we de serie pas beoordelen of veroordelen als deze een paar seizoenen verder is.

Ik begin nu al aardig aan de karakters te wennen eigenlijk. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Holy crap ik ben het met @Snowwie eens. Dat is er een voor de geschiedenisboeken! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Ik vermaak me prima met de serie. Is het Star Trek? Soms.😜 Waar ik een beetje moeite mee heb is die 'Spore Drive'. Misschien heb ik als Star Trek fan wat gemist, maar wordt deze technologie ergens in de andere series (behalve Enterprise wat zich eerder in de tijd afspeelde) genoemd? B.v., de complete Voyager serie ging erover Voyager thuis te brengen door b.v. gebruik te maken van Borg technologie, maar een Spore Drive (dus eigen Federation technologie) is nooit voorbij gekomen. Ook het feit dat Spock ineens een soort geadopteerde zus heeft, die dus zelfs bij Starfleet heeft gezeten... dat vind ik een beetje een geforceerde link naar Star Trek, die ook nooit eerder ter sprake is gekomen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
PatrickC schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:54:
Ik vermaak me prima met de serie. Is het Star Trek? Soms.😜 Waar ik een beetje moeite mee heb is die 'Spore Drive'. Misschien heb ik als Star Trek fan wat gemist, maar wordt deze technologie ergens in de andere series (behalve Enterprise wat zich eerder in de tijd afspeelde) genoemd? B.v., de complete Voyager serie ging erover Voyager thuis te brengen door b.v. gebruik te maken van Borg technologie, maar een Spore Drive (dus eigen Federation technologie) is nooit voorbij gekomen. Ook het feit dat Spock ineens een soort geadopteerde zus heeft, die dus zelfs bij Starfleet heeft gezeten... dat vind ik een beetje een geforceerde link naar Star Trek, die ook nooit eerder ter sprake is gekomen.
ja maar je hebt t hier wel over de discovery he, een mystiek onderzoeksschip die dingen doet die onder de radar moeten blijven.
die spore drive ja, hoe zou t daar mee aflopen? ik denk niet goed...
en spock die nooit eerder over zn zus iets zei.. dat zal ook wel zn redenen hebben denk ik zo! eerst een muiterij en wie weet wat ze nog allemaal bedoeld dan wel onbedoeld zal gaan veroorzaken!
ja, het wordt een bonte bedoeling op die discovery!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
PatrickC schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:54:
Vergeet niet, in Star Trek III the Search for Spock had the USS Excelsior ook een Transwarp drive. Dat was ook een technologie die pas later weer aan de orde kwam, pas bij Voyager. En zelfs toen moest er nog Borg technologie aan te pas komen om 10.000 lichtjaar verder te komen, nadat de gestolen "coil'' het opgegeven had.

En dat Spock een soort van zus heeft, en dat het nu pas te sprake komt? Who cares? Captain Picard had ook een broer, maar die kwam ook niet eerder pas in beeld in seizoen 4 aflevering 2. En zelfs dat was maar eenmalig. Het is niet vanzelfsprekend dat in een serie van iedere hoofd karakter de hele familie er bij betrokken word.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
Bart ® schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Misschien moet je je eerst even verdiepen in wat er precies bedoeld wordt voor je met SJW aan komt zetten. Het idee is dat Trump erg gericht is op Amerika, de rest van de wereld kan oprotten. Ook wel isolationisme genoemd. En dat is precies wat de Klingons ook willen. Dat is alles.
nee het gaat verder dan dat...

New Star Trek show to tackle the Trump-era divide and 'racial purity is a big theme'
  • Star Trek: Discovery to tackle real-world issues starting with US political divide
  • The controversial drama will show a war between the United Federation of Planets and the Klingon Empire
  • The Klingons ideological ideas are inspired by the 2016 electoral divide
  • Isolationism and racial purity are big themes throughout the series
dailymail.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Snowwie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:06:
Wat jullie nu doormaken is een gewenningsproces. Kom op zeg, het is 12 jaar geleden dat we weer eens een Star Trek zien. Eindelijk een keer weer een nieuwe serie. En natuurlijk is het niet perfect, maar het went wel.
We zijn nog maar bij de 6e aflevering van het 1e seizoen, laten we de serie pas beoordelen of veroordelen als deze een paar seizoenen verder is.

Ik begin nu al aardig aan de karakters te wennen eigenlijk. :)
Ik heb dat gewenningsproces 4x eerder meegemaakt. Het is bij deze toch heel wat anders omdat de hele sfeer en het concept gewoon heel anders zijn.

Bij Enterprise duurde het vrij lang voor ik gewend was omdat ik er met vrij hoge verwachtingen inging. Daar heb ik van geleerd en bij Discovery ging ik er (voor zover mogelijk uiteraard) met erg lage verwachtingen in. En nog is het een tegenvaller.

Als het een paar seizoenen gaat duren voordat het (naar mijn idee) echt Star Trek wordt, dan ben ik al afgehaakt. Maar ik hoop nog steeds dat ze het tegendeel gaan bewijzen.
Notna schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:42:
[...]

Oh joh dat is bij 9 van de 10 topics die over series gaan. Walking Dead topic is net zo erg wat dat betreft.

Kijk dan gewoon niet en stop met zeuren. Wat moet je leven toch lastig zijn als je over details die hier besproken worden steeds moet bakkeleien :')

Ik kijk de serie ook met veel plezier, alsmede The Orville. Het is Sci-Fi en het verhaal boeit mij prima deluxe :Y
"Ik vind het leuk dus de rest moet maar niet zeuren". Is de politiek niks voor je? ;)
Maar wees gerust ... als dit zo door gaat dan zijn de zeurpieten vrij snel uitgekeken en heb je er ook geen last meer van hier. :)

Voor veel mensen is Star Trek een soort rode draad in hun leven (een van meerdere hopelijk wel ;) ) en dan is het toch vrij bagger als ze het verpesten. Daar mag best over gezeurd worden. :)
[...]
... Een van de beste afleveringen als je het over diepgang hebt is seizoen 5 afl. 25 "The Inner Light" waarin de beroemde Ressikan flute een hoofdrol speelt. ...
Bedankt nog trouwens hè ... dat irritante fluitdeuntje zit nu al een paar dagen in m'n kop :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

VOODOO_WILLIE schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:26:
[...]

Ik heb dat gewenningsproces 4x eerder meegemaakt. Het is bij deze toch heel wat anders omdat de hele sfeer en het concept gewoon heel anders zijn.

Bij Enterprise duurde het vrij lang voor ik gewend was omdat ik er met vrij hoge verwachtingen inging. Daar heb ik van geleerd en bij Discovery ging ik er (voor zover mogelijk uiteraard) met erg lage verwachtingen in. En nog is het een tegenvaller.

Als het een paar seizoenen gaat duren voordat het (naar mijn idee) echt Star Trek wordt, dan ben ik al afgehaakt. Maar ik hoop nog steeds dat ze het tegendeel gaan bewijzen.

[...]

"Ik vind het leuk dus de rest moet maar niet zeuren". Is de politiek niks voor je? ;)
Maar wees gerust ... als dit zo door gaat dan zijn de zeurpieten vrij snel uitgekeken en heb je er ook geen last meer van hier. :)

Voor veel mensen is Star Trek een soort rode draad in hun leven (een van meerdere hopelijk wel ;) ) en dan is het toch vrij bagger als ze het verpesten. Daar mag best over gezeurd worden. :)

[...]

Bedankt nog trouwens hè ... dat irritante fluitdeuntje zit nu al een paar dagen in m'n kop :P
Ik heb niets tegen kritiek op een aflevering of serie in zijn geheel, maar sommige maken het er hun weekelijkse taak van continu met dezelfde argumenten te komen en dát komt mij wel de keel uit en schaar ik onder zeuren.

Misschien moet men het niet allemaal zo serieus nemen. Het is een serie voor vermaak. Als het je niet vermaakt moet je er niet meer naar kijken. Beter voor je gezondheid :Y

Maar wellicht heb ik er gewoon een andere kijk op. Dat is overigens prima. Maar ik zou het toejuichen als we op een constructieve manier kunnen praten over een serie ipv onconstructief zeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Maar afgezien van het gezever hier! Vandaag weer een nieuwe aflevering! Kunnen we dan ook weer in het topic de aflevering weer lekker ontleden/vergelijken :D

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 11-09 16:38
Motrax schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:52:
Maar afgezien van het gezever hier! Vandaag weer een nieuwe aflevering! Kunnen we dan ook weer in het topic de aflevering weer lekker ontleden/vergelijken :D
ha ha , kijk er weer naar uit....de aflevering dan he....niet het azijn pissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

joppe113 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:38:
ha ha , kijk er weer naar uit....de aflevering dan he....niet het azijn pissen...
Speculeren op wat er in de volgende afleveringen gaat komen!

Als @Mx. Alba maar niet vrij heeft vandaag :+

Ik heb net gekeken, de nieuwe aflevering staat er.

spoiler:
Aan de hand van de omschrijving van de nieuwe aflevering is het niet echt een verrassing dat het slavenschip verhaal nog een staartje krijgt

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nope, niet vrij vandaag helaas. En dat hoeft dus niet in spoiler tags want de aflevering staat al op Netflix...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik kijk graag star trek. Maar ik heb een hekel aan dat time loop geleuter, zoals in de aflevering van vandaag. Lijkt gvd wel groundhog day :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15
Time loop geleuter *O* net als bij alle series hoort zo'n ep als dit erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Alternative schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:51:
Ik kijk graag star trek. Maar ik heb een hekel aan dat time loop geleuter, zoals in de aflevering van vandaag. Lijkt gvd wel groundhog day :(
Dacht zelf meer aan edge of tomorrow. Verhaal lijkt er precies op.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 19:02
Axelfoley007 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:41:
Time loop geleuter *O* net als bij alle series hoort zo'n ep als dit erin :)
Ik vond ze ook wel leuk, het hoort echt wel bij Star Trek :-) De 45 minuten waren weer in een wip voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik vond'em prima :)

Zelfs een kleine eigen draai gegeven door de (start van de) loop steeds net iets verschillend te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Timeloops horen er idd een beetje bij en imo was dit een prima aflevering :Y. Wel vond ik het 'I have never been in love' gedeelte van Burnham ietwat houterig en geforceerd overkomen. Ben er niet over uit of het een slecht geschreven stukje script is of dat de actrice het gewoon verkeerd verbeelde.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Wat een baggeraflevering zeg. Niet dat ik 'm al gezien heb maar ik dacht: "Ik houd de sfeer er alvast ff in". :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grappige aflevering en inderdaad een die in elke Trek wel moet zitten. Maar doet verder helemaal niets voor het verhaal natuurlijk. Can't get more Trek than this though!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Beste aflevering tot nu toe! echt weer zo een heerlijke classic Star Trek verhaal.
Ik ben wel gecharmeerd van die Hardcourt Fenton Mudd, ik wil hem wel vaker zien.... 1 keer per seizoen of zo :Y

/edit
@Mx. Alba Dat is ook waar ik aan dacht ja :D
Als ze met dit personage nog zo een paar afleveringen als dit kunnen maken dan graag :Y

[ Voor 27% gewijzigd door ScrooLoose op 30-10-2017 21:17 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ScrooLoose schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:52:
Beste aflevering tot nu toe! echt weer zo een heerlijke classic Star Trek verhaal.
Ik ben wel gecharmeerd van die Hardcourt Fenton Mudd, ik wil hem wel vaker zien.... 1 keer per seizoen of zo :Y
De Q van Discovery. _o-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 22:52
je had wel door dat er een quote van Q in zat he :) monamy of hoe je het ook schrijft

even nagezocht heb iets gehoord wat ik niet meer kan vinden wel adieu mon capitain rond de 40 min in de EP

[ Voor 19% gewijzigd door Wognummer op 30-10-2017 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Notna schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:23:
Ik heb niets tegen kritiek op een aflevering of serie in zijn geheel, maar sommige maken het er hun weekelijkse taak van continu met dezelfde argumenten te komen en dát komt mij wel de keel uit en schaar ik onder zeuren.

Misschien moet men het niet allemaal zo serieus nemen. Het is een serie voor vermaak. Als het je niet vermaakt moet je er niet meer naar kijken. Beter voor je gezondheid :Y

Maar wellicht heb ik er gewoon een andere kijk op. Dat is overigens prima. Maar ik zou het toejuichen als we op een constructieve manier kunnen praten over een serie ipv onconstructief zeuren
Op zich wel grappig. Aan de ene kant snap ik helemaal wat je bedoelt, maar aan de andere kant erger ik mij ook weer precies andersom. :P
Dat mensen er hun wekelijkse taak van maken continu dezelfde bullshitargumenten te gebruiken om de slechte punten van de serie te bagatelliseren. Als een reden dat iets kut is er voor zorgt dat het niet meer kut is. Of zo. Het lijkt soms wel alsof je het überhaupt niet slecht mag vinden, want anders hang je automatisch in het verleden. :?

Een constructieve manier over zou op zich wel mooi zijn, maar ik denk dat je dat niet gaat bereiken tussen de fans en haters. Dan kan je het beter bij de kijkers houden die het wel leuk vinden.
Zelf heb ik de nieuwe nog niet gekeken, ik durf nog niet. Maar dat is ook omdat ik een beetje een haat/liefde verhouding heb met timeloopafleveringen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Zoals eerder geschreven in de vorige afleveringen zijn de fundamenten gelegd en de serie begint nu echt pas.
Prima aflevering en overigens zag ik dat de zoon van Gene Roddenberry Executive Producer is dus met de legacy van Roddenberry zit het wel goed.
Had een hekel aan Q dus hoop dat zijn evenknie verder wegblijft.
Laat de rest maar komen en bovendien is seizoen 2 al besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door snah001 op 31-10-2017 00:20 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
En er wordt nog steeds Beegees gedraaid over een paar honderd jaar.
Alsof we nu op danceparties klassiek draaien zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan iemand me vertellen wanneer de seizoenspauze is? Ik heb nu 3 afleveringen gemist en wil in 1 x zoveel mogelijk zien. Als ik ga zoeken op Discovery word ik onherroepelijk geconfronteerd met spoilers, dus ook dit topic mijd ik zoveel mogelijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jorgen schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 02:40:
Kan iemand me vertellen wanneer de seizoenspauze is? Ik heb nu 3 afleveringen gemist en wil in 1 x zoveel mogelijk zien. Als ik ga zoeken op Discovery word ik onherroepelijk geconfronteerd met spoilers, dus ook dit topic mijd ik zoveel mogelijk.
13 November is de laatste aflevering van S01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ben weer een beetje bijgedraaid met m'n mening. Deze laatste paar afleveringen vermaken me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Nice dit was een lekkere Trek aflevering. De super vervelende Mud was weer terug. Vervelend in de zin van zijn irritante karakter, die super goed neergezet wordt. Mooi dat er nu ook wat gedaan wordt met de scientist die de functie van het beerdiertje overgenomen heeft. Wordt alleen wel vrij vlot over heengestapt over het feit dat hij blijkbaar nu niet alleen een multidimensional wezen is door de injectie. Maar blijkbaar ook buiten de tijd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tadream schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:35:
Alsof klassiek een muziekstijl van een specifieke periode is.
We draaien nu ook nog troep als Meat Loaf op feestjes, dus Bee Gees in de toekomst is ook nog niet zo bizar. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:10
Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

We draaien nu ook nog troep als Meat Loaf op feestjes, dus Bee Gees in de toekomst is ook nog niet zo bizar. ;)
De Bee Gees gaan verder terug dan Meat Loaf, maar ik begrijp wat je bedoeld. Het lukt in SF ook nooit om geloofwaardige "toekomstmuziek" te bedenken dus wordt er vaak maar terug gegrepen op het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Spooksel

Spooksel!

Ik vond het wel een leuke aflevering, ze hadden de Lorca kills misschien nog wel iets komischer kunnen maken af en toe... de montage was nu gewoon Mudd die een paar keer binnen loopt en hem doodschiet, niet echt boeiend meer na... pak m beet... 1x :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De aflevering moet ik nog zien, maar Mudd in een tijdlus. Teh horror. :o

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Nu alweer een groundhogday aflevering, kunnen ze nu echt niets origineels bedenken...grrr lol. Desondanks was het een leuke aflevering ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
ocdaan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:39:
Nu alweer een groundhogday aflevering, kunnen ze nu echt niets origineels bedenken...grrr lol. Desondanks was het een leuke aflevering ;-)
Ik vond het wel verfrissend dat de tijdloop niet toevallig een ongeluk is door een bepaalde samenloop van omstandigheden, maar dat iemand het bewust toepast om steeds meer kennis te krijgen en dit te (mis/ge)bruiken. Ik vond het een sterke aflevering met veel character building en Mudd vind ik briljant geacteerd. Ik bedoel, Mudd was een vervelend personage in TOS, maar hij is behoorlijk hier een behoorlijke bedreiging.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Een paar minuten in de aflevering had ik echt zoiets van... really?? Groundhog daaaay! haha Maar inderdaad, het was een frisse uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar natuurlijk wel een probleempje dat je bij ongeveer alle timeloop-afleveringen hebt: deze timeloop duurde maar een half uur. Hoe hebben ze in vredesnaam in een half uur tijd die oplossing helemaal kunnen implementeren en het in één keer goed doen zodat Mudd niet al een gefaalde versie ervan ziet? Volgens mij heb je sowieso al een half uur nodig om iedereen die moet meewerken ervan te overtuigen dat je in een timeloop zit. :D Maar desalniettemin een leuke aflevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Leuke aflevering. Alleen het einde was een beetje flauw. Een ruimteschip proberen te jatten en dan er zo mee weg komen? Ik had eerder verwacht dat Lorca 'm per ongeluk liet ontsnappen en dan dood laten schieten.

Maar het was in ieder geval een luchtig einde, zoals wel meer bij Star Trek past.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 19:36
Dit was inderdaad een leuke aflevering. Kon mij er wel in vinden. Vond het thema alleen een beetje afgezaagd en ook wel voorspelbaar. Het einde vond ik daarentegen dan weer leuk uitgewerkt. Niet speciaal maar juist de kleding die Stella en haar vader aan hadden. Een beetje in de setting van TOS had ik het idee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Heb er van genoten, dit is echt typisch trek's. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Leuke aflevering weer. Op het moment dat Mudd de eerste keer Discovery opblies dacht ik al meteen "timeloop aflevering!". Had 'm eerlijk gezegd nog niet zo vroeg in de serie verwacht, maar het was natuurlijk onvermijdelijk dat die een keer ging komen :). Volgens mij heeft elke ST serie het wel in een of andere vorm gehad; TNG en VOY kan ik me iig wel voor de geest halen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Was bang voor een timetravel aflevering. Dat vind ik altijd zeer zwak maar dat viel in deze aflevering wel mee. Echter het einde vond ik wel erg slecht. Iemand die meerdere keren de hele bemanning probeert te vermoorden op deze manier weg laten komen slaat natuurlijk nergens op.

[ Voor 29% gewijzigd door Mirved op 31-10-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Bedoel er meer mee te zeggen dat vaak in sci-fi de muziek van de periode is te horen die op dat moment (dus real life) populair is. Terwijl anderen meer bezig zijn met de spore diertjes enz ben ik vaak met dit soort series bezig met de muziek, kleding, kapsels oid - vaak is dat dus (enigszins) wat er populair is (beats, hipster baarden/kapsels enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Moet zeggen dat ik "Staying alive' wel een aardige keuze vond. :+

En dat Lorca nu toch wel een 'echte' Star Trek captain wordt. Eerst alles met Star Fleet overleggen, dan gaan we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
eerste aflevering waarvan ik zeg ''ja dit was star trek'' !

en mooi ook hoe al die keren dat hij Lorca afmaakte ><

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tadream schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:15:
Bedoel er meer mee te zeggen dat vaak in sci-fi de muziek van de periode is te horen die op dat moment (dus real life) populair is. Terwijl anderen meer bezig zijn met de spore diertjes enz ben ik vaak met dit soort series bezig met de muziek, kleding, kapsels oid - vaak is dat dus (enigszins) wat er populair is (beats, hipster baarden/kapsels enz).
Op die manier, dan snap ik wat meer wat je bedoelt. Al blijf ik erbij dat het op zich niet vreemd is.
Ten tijde van TNG had je Picard altijd met zijn Berlioz en Riker met z'n Jazzrommel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Parody schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:17:
Moet zeggen dat ik "Staying alive' wel een aardige keuze vond. :+

En dat Lorca nu toch wel een 'echte' Star Trek captain wordt. Eerst alles met Star Fleet overleggen, dan gaan we verder.
Heb je aflevering 6 niet gezien?
Motrax schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:33:
Leuke aflevering. Alleen het einde was een beetje flauw. Een ruimteschip proberen te jatten en dan er zo mee weg komen? Ik had eerder verwacht dat Lorca 'm per ongeluk liet ontsnappen en dan dood laten schieten.

Maar het was in ieder geval een luchtig einde, zoals wel meer bij Star Trek past.
Ik vond het einde echt belachelijk en totaal niet bij de atmosfeer van Discovery voelen. Alles is relatief serieus en dan ineens dit idiote einde. Ik keek de aflevering met mijn zwager en we zeiden allebei WTF toen we het einde zagen. Past ook totaal niet bij Lorca, die neergezet wordt als genadeloze militante captain. Zou beter zijn geweest als Lorca hem een airlock uit duwde maar ze kunnen Mudd niet doodmaken vanwege TOS...

[ Voor 56% gewijzigd door EnigmaNL op 31-10-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
EnigmaNL schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:00:
[...]

Heb je aflevering 6 niet gezien?
Jawel, en aflevering 5 ook. Ik was ook niet heel verbaasd, hij moest gewoon even pas op de plaats maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Parody schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:08:
[...]

Jawel, en aflevering 5 ook. Ik was ook niet heel verbaasd, hij moest gewoon even pas op de plaats maken.
Hij heeft die admiraal bewust naar die meeting gestuurd met de kennis dat ze gevangen genomen zou worden en toen hij moest kiezen of hij haar ging redden ging hij ineens op orders van Starfleet wachten. Normaal gesproken zou hij meteen in actie komen.

Niks wat hij doet is wat een "echte" Star Trek captain zou doen, hij is sluw en genadeloos wat captains normaal juist niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:57:
Was bang voor een timetravel aflevering. Dat vind ik altijd zeer zwak maar dat viel in deze aflevering wel mee. Echter het einde vond ik wel erg slecht. Iemand die meerdere keren de hele bemanning probeert te vermoorden op deze manier weg laten komen slaat natuurlijk nergens op.
Juridisch wel interessant. Heeft hij alle Discovery personeel vermoord en zo ja, hoe vaak? Antwoord is nee, er is niemand vermoord. De Discovery crew leeft nog. Vergeet ook niet dat behalve Stamets niemand iets weet van wat er eerder gebeurd is. Zijn woord tegen die van Mudd.

Volgens mij was hij vooral bezig met het plannen van een misdrijf, proberen eigenaar te worden van de discovery om deze te verkopen aan de Klingons. Ik begrijp het einde daarom wel, niet heel sterk maar w.b.t. ook niet slecht.

Was blij met de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
EnigmaNL schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Hij heeft die admiraal bewust naar die meeting gestuurd met de kennis dat ze gevangen genomen zou worden en toen hij moest kiezen of hij haar ging redden ging hij ineens op orders van Starfleet wachten. Normaal gesproken zou hij meteen in actie komen.

Niks wat hij doet is wat een "echte" Star Trek captain zou doen, hij is sluw en genadeloos wat captains normaal juist niet zijn.
Hmm, misschien moet ik die aflevering nog eens met meer aandacht bekijken. Ik heb duidelijk wat gemist.

Sluw zijn captains iha wel, genadeloos meestal niet, da's waar. Hoewel Janeway vs. The Borg wel in de categorie genadeloos viel, maar die had ook te maken met een genadeloze opponent. Soms moet je (ook als Starfleet captain) wat als je wilt overleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

[...]

Niets wat iemand op dat schip ook maar doet is Starfleet. Iedereen, met name Burnham negeren orders bij de vleet. Ik kan daar niet over uit. :(

Op zich was deze laatste aflevering natuurlijk wel des Star Treks, maar vrij chaotisch uitgevoerd; van de hak op de tak.

Dan blijf ik meer houden van een TNG episode zoals Cause and Effect wat rustiger gaat en gewoon beter in elkaar zit.

Maar, ik heb wat meer hoop. Al was het natuurlijk wel goedkoop scoren op een oud concept. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Trekkies zijn de grootste azijnpissers die er zijn volgens mij. Het is gewoon ook nooit goed.

Deze ep was gewoon echt Star Trek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Laatst online: 23:15
Dit inderdaad :*) _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Axelfoley007 op 31-10-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 22:31
Tadream schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:35:
Disco \o/

Wel een typische Star Trek aflevering... Zou ook zomaar in TNG kunnen plaats vinden bv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik ben benieuwd wat Lorca in Michael ziet. Toen de beveiliging in de shuttle bay werd neergeschoten was het eerste waar hij mee kwam of Michael nog leefde. En de vorige aflevering als er wat met Michael gebeurd hoef je niet terug te komen. Ze zal vast een goede scientist zijn, maar dit riekt naar meer verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, je schip heeft het meest geheime aandrijving wat er bestaat en je laat een zwendelaar met vrijwel alle geheimen ermee vandoor gaan . . . :{ :{

Ben ik nou de enige die zoiets heeft van "W ... T ... F" ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
.oisyn schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:54:
Leuke aflevering weer. Op het moment dat Mudd de eerste keer Discovery opblies dacht ik al meteen "timeloop aflevering!". Had 'm eerlijk gezegd nog niet zo vroeg in de serie verwacht, maar het was natuurlijk onvermijdelijk dat die een keer ging komen :). Volgens mij heeft elke ST serie het wel in een of andere vorm gehad; TNG en VOY kan ik me iig wel voor de geest halen.
Wel knap van hem dat die aan de Klingons heeft weten te ontkomen, Lorca en Ash hadden al de grootste moeite om weg te komen en dat zijn nog redelijke vechters. Mudd aan de andere kant is geen vechter. Hoe hij aan de Klingons ontkomen is en in die korte tijd alle voorbereidingen heeft kunnen treffen lijkt me stug, tenzij......hij het met de Klingons op een akkoordje heeft gegooid om hen de Discovery te leveren. Maar ja, ook dit snap je eigenlijk niet, want Mudd is toch gewoon een mens en het is ook niet bepaald in zijn belang dat de Federatie de oorlog tegen de Klingons verliest.

Ach, who cares.. :)
Aflevering was verfrissend, al deed hij me wel een beetje denken aan de TNG aflevering Cause & Effect.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

gws24

Thinking is hard!

Eerste aflevering die mij het Star trek gevoel geeft. Kan er niet echt een vinger op leggen maar alleen al het feit dat er een logboek wordt ingesproken is top. Verder geen laaaaaaaaaaangzaaaaaaaaam sprekende klingons :-)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Ik doe echt m'n best om het leuk te vinden en om niet te kritisch te doen maar ze maken het me echt niet makkelijk.

Ongelofelijk dat jullie hier durven zeggen dat het Bee Gees is terwijl het om een vergalde apen-remix gaat. En daarmee tevens aan de makers: Serieus? Serieus?

Er zijn duizend-en-één "tijdloze" goede nummers (inclusief het origineel van Bee Gees) en wat stoppen ze erin ... ? Een verdomde rap-remix. Dat soort domme baggermuziek is wel het aller-aller-allerlaatste wat er in Star Trek thuishoort. Sorry jongens, meisjes en hetjes maar daar kan ik echt bijzonder pissig om worden.

En dan hebben we lamstraal Tilly die zich ineens ontpopt als ervaringssletje, nu d'r "muziekantenfase" doormaakt en later toch ineens ff moet zeggen dat ze weer terug is in d'r soldatenfase (ha ... ha ... ha ... wat ... geforceerd ... grappig. Maar niet heus). "Hoe verhoudt hij zich tot al je oude vriendjes?". Ze wordt zelfs nog door de lucht bekant klaargelebberd door dat andere bemanningslid (of ben ik de enige die dat lebbertongetje van die kwast is opgevallen?).

En dan nog de totaal irrelevante random stukjes van een kleffe Keyla met een andere kwast ertussendoor.

Relaties en liefde zijn niks nieuws in ST maar het ligt er in deze serie wel extreem dik bovenop. Er straalt totaal geen respect vanaf. Je weet wel ... in een tijd waarin alleen maar gezeurd wordt over seksisme en objectivisme. Het is ook totaal niet relevant in het verhaal en dient alleen maar ter ... tja ... waar is het eigenlijk goed voor? Voor de kijkcijfers? Opvulling van de tijdlijn?

Als ze het van dit soort dingen moeten hebben ...

Het wordt ook steeds duidelijker dat Burnham een rip-off is van Seven. Dezelfde mimiek, dezelfde spreekwijze, en zelfs dezelfde "menselijke" ontwikkeling (relatielesje). Ze nemen er alleen de tijd niet voor.

En dan natuurlijk de "mon capitain". Facedesk hierzo ... Ze laten weinig origineels in hun waarde blijkbaar.
HMC schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

Niets wat iemand op dat schip ook maar doet is Starfleet. Iedereen, met name Burnham negeren orders bij de vleet. Ik kan daar niet over uit. :(

Op zich was deze laatste aflevering natuurlijk wel des Star Treks, maar vrij chaotisch uitgevoerd; van de hak op de tak.

Dan blijf ik meer houden van een TNG episode zoals Cause and Effect wat rustiger gaat en gewoon beter in elkaar zit.

Maar, ik heb wat meer hoop. Al was het natuurlijk wel goedkoop scoren op een oud concept. :+
Het was inderdaad wat meer ST dan de eerdere afleveringen. Het concept tenminste dan, ook al was het (inderdaad) een totale rip-off van Cause and Effect. (eigenlijk een samenraapsel met diverse andere time loop afleveringen). En het is maar matig uitgevoerd. Veel te druk en gepropt. Als ze de focus wat minder op een geile Tilly en Burnham en Tyler hadden gelegd dan hadden ze het eigenlijke verhaal net wat beter uit kunnen werken. Het komt, net als in de eerdere afleveringen, allemaal een beetje uit de lucht vallen.

Ze komen inderdaad weg met de meest bizarre gedragingen. Wat dat betreft is Discovery dus een goede "afspiegeling van de maatschappij" ... ofzo. :+

Ik had trouwens nooit verwacht dat ik dit zou zeggen: ik was serieus blij dat er even geen "Klingons" in voorkwamen.

Nogmaals: ik probeer niet al te negatief te kijken maar met alle steken die ze, mijns inziens, laten vallen wordt dat eigenlijk alleen maar moeilijker.
Het lijkt intussen meer op een actie-soap met wat ST-termen dan op sci-fi (en heel ST als uniek concept wat dat betreft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VOODOO_WILLIE schreef op woensdag 1 november 2017 @ 02:51:
En dan hebben we lamstraal Tilly die zich ineens ontpopt als ervaringssletje, nu d'r "muziekantenfase" doormaakt en later toch ineens ff moet zeggen dat ze weer terug is in d'r soldatenfase (ha ... ha ... ha ... wat ... geforceerd ... grappig. Maar niet heus). "Hoe verhoudt hij zich tot al je oude vriendjes?". Ze wordt zelfs nog door de lucht bekant klaargelebberd door dat andere bemanningslid (of ben ik de enige die dat lebbertongetje van die kwast is opgevallen?).
Relaties en liefde zijn niks nieuws in ST maar het ligt er in deze serie wel extreem dik bovenop. Er straalt totaal geen respect vanaf. Je weet wel ... in een tijd waarin alleen maar gezeurd wordt over seksisme en objectivisme. Het is ook totaal niet relevant in het verhaal en dient alleen maar ter ... tja ... waar is het eigenlijk goed voor? Voor de kijkcijfers? Opvulling van de tijdlijn?

Als ze het van dit soort dingen moeten hebben ...
Doen ze zodat ze aan het einde van de serie een #hertoo kunnen doen . . . :+
En dan nog de totaal irrelevante random stukjes van een kleffe Keyla met een andere kwast ertussendoor.
Zoals ik al eerder zei: schermopvulling. Niets meer en zal ook zeker nooit meer worden. Zij zit daar maar om het schip wat meer bemanningsleden te geven en omdat ze een best wel leuk snoetje heeft (we zien haar meer dan die robot).
Nogmaals: ik probeer niet al te negatief te kijken maar met alle steken die ze, mijns inziens, laten vallen wordt dat eigenlijk alleen maar moeilijker.
Het lijkt intussen meer op een actie-soap met wat ST-termen dan op sci-fi (en heel ST als uniek concept wat dat betreft).
De hele insteek van Discovery is wat mij betreft mislukt. Als je een serie "Discovery" noemt, laat het dan ook over het schip Discovery en haar bemanning gaan en dat gebeurt niet. Het heet Discovery, maar het gaat in feite over hoe Michael Burnham reilt en zeilt met een oorlog tegen de Klingongs op de achtergrond. Noem het dan "Star Trek: The Michael Burnham Chronicles" en klaar ben je. Dat dekt dan de lading, werk je met een heel andere insteek en zal het verwachtingspatroon ook geheel anders zijn . . .

BTW: I can still do the readhead :9 :9~ _O- :') :$

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2017 06:41 . Reden: Did anyone see my [quote] tag ?? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 06:39:
[...]

De hele insteek van Discovery is wat mij betreft mislukt. Als je een serie "Discovery" noemt, laat het dan ook over het schip Discovery en haar bemanning gaan en dat gebeurt niet. Het heet Discovery, maar het gaat in feite over hoe Michael Burnham reilt en zeilt met een oorlog tegen de Klingongs op de achtergrond. Noem het dan "Star Trek: The Michael Burnham Chronicles" en klaar ben je. Dat dekt dan de lading, werk je met een heel andere insteek en zal het verwachtingspatroon ook geheel anders zijn . . .

BTW: I can still do the readhead :9 :9~ _O- :') :$
De laatste 4 series zijn allemaal vernoemd naar het schip/station en daar was de captain de hoofdrolspeler. Dus die vlieger gaat niet op wat je hier aanhaalt :)

* Deep Space Nine - Cisco
* Voyager - Janeway
* Enterprise - Archer
* Discovery - Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven__NL schreef op woensdag 1 november 2017 @ 06:51:
De laatste 4 series zijn allemaal vernoemd naar het schip/station en daar was de captain de hoofdrolspeler. Dus die vlieger gaat niet op wat je hier aanhaalt :)

* Deep Space Nine - Cisco
* Voyager - Janeway
* Enterprise - Archer
* Discovery - Burnham
Het zal je verbazen hoe die vlieger wel opgaat bij de vorige series. Er zijn genoeg afleveringen op te noemen waarbij de captain maar een bijrolletje heeft en de main focus op andere karakters liggen. Bij Discovery zie ik dat niet, alles draait maar om die Michael Burnham heen die een beetje reilt en zeilt aan boord van Discovery . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 06:57:
[...]

Het zal je verbazen hoe die vlieger wel opgaat bij de vorige series. Er zijn genoeg afleveringen op te noemen waarbij de captain maar een bijrolletje heeft en de main focus op andere karakters liggen. Bij Discovery zie ik dat niet, alles draait maar om die Michael Burnham heen die een beetje reilt en zeilt aan boord van Discovery . . .
Beetje voorbarige conclusie. We hebben pas 7 afleveringen gezien terwijl al de andere series minimaal 4 seizoenen hebben gedraaid.

We zullen vast en zeker meer gaan zien van andere characters. Btw ep 5 ging toch voornamelijk over Lorca die gecaptured was en de introductie van Mud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Picard, Sisko en Janeway wellicht niet nee, maar Archer had ook zo z'n momenten.

Zal wel door de tijdperiode komen. De Federatie was toen nog geen alpha quadrant superpower, wat ze in de 24e eeuw wel waren.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Raven__NL schreef op woensdag 1 november 2017 @ 07:10:
[...]

Beetje voorbarige conclusie. We hebben pas 7 afleveringen gezien terwijl al de andere series minimaal 4 seizoenen hebben gedraaid.

We zullen vast en zeker meer gaan zien van andere characters. Btw ep 5 ging toch voornamelijk over Lorca die gecaptured was en de introductie van Mud.
TOS was in totaal maar 3 seizoenen dus: "bang goes that theory" :P ;)

Sowieso waren in eerdere series al in de eerste aflevering meer personen betrokken in het verhaal (en niet alleen maar in beeld dus) dan in DSC tot nu toe. Dat wil niet zeggen dat ze dat niet alsnog gaan doen maar tot nu toe vind ik het een eentonig verhaal wat betreft de bemanning.
Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie