Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ze hebben van tevoren al aangegeven dat dit echt gaat om Michael Burnham en haar point of view tov de rest van de bemanning. In dat opzicht is de serie dus gewoon anders dan de overige ST serie.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2017 20:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Timeloop hoort er gewoon bij en is hier goed uitgewerkt.
Overigens als je gaat vergelijken met de periode TNG en Voyager dan valt het heden ten dage wel op hoeveel goede SF series er o.a. op Netflix tegenwoordig zijn (naast alle Marvel geweld).
Vind het daarom goed dat ze hierdoor genoodzaakt zijn om met Discovery op een hoog niveau te presteren.
Even off topic: vanavond Ender's Game gekeken (uurtje vertraagd om door de reclame te spoelen) en dat was een puike film, verrassend ook om tieners de hoofdrollen naast Harrison Ford te laten spelen.
Heeft natuurlijk een doel in de film en maakt het nog geen kids of Disney film.

[ Voor 14% gewijzigd door snah001 op 02-11-2017 00:05 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

snah001 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:50:
Het doel zijnde het boek zoveel mogelijk volgen? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2017 08:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Overigens als je gaat vergelijken met de periode TNG en Voyager dan valt het heden ten dage wel op hoeveel goede SF series er o.a. op Netflix tegenwoordig zijn (naast alle Marvel geweld).
Vind het daarom goed dat ze hierdoor genoodzaakt zijn om met Discovery op een hoog niveau te presteren.
Even off topic: vanavond Ender's Game gekeken (uurtje vertraagd om door de reclame te spoelen) en dat was een puike film, verrassend ook om tieners de hoofdrollen naast Harrison Ford te laten spelen.
Grappig, die heb ik gisteren ook gekeken. Was inderdaad wel een redelijke film. Mooi voorbeeld van een moderne kinderfilm: duidelijk een kinderfilm maar met genoeg body om het voor de ouders ook interessant te houden. Toch blijft het overduidelijk een kinderfilm. [/offtopic]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Mx. Alba Het is geen kinderfilm. Ik stel voor dat je het boek leest, dat bevat een hoop backstory over waarom het kinderen zijn. De film is geclassificeerd als PG-13, wat het al diskwalificeert als kinderfilm 8)7.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2017 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

.oisyn schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:39:
@Mx. Alba Het is geen kinderfilm. Ik stel voor dat je het boek leest, die bevat een hoop backstory over waarom het kinderen zijn.
Het boek is misschien geen kinderboek. De film is wel een kinderfilm. De manier waarop bepaalde (wetenschappelijke en ethische) thema's werden aangesneden was duidelijk bedoeld voor kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd als de hoofdkarakters.

Om weer on-topic te komen: het scifi-aanbod op Netflix is inderdaad aanzienlijk tegenwoordig. Maar toch is er weinig in dezelfde categorie als Star Trek. Ik bedoel, ja natuurlijk, er is het hele Marvel universum, Stranger Things, Black Mirror, Sense8, The OA, The 100, Travelers, 3%, Zoo, Terra Nova, Defiance, Survivors, Continuum en de al wat oudere The 4400.

Je ziet het al, die spelen zich zowat allemaal af op Aarde. The Expanse is de enige die scifi weer echt weer de ruimte in neemt. Ik mis op Netflix eigenlijk Andromeda, Babylon 5, Space: Above and Beyond, Farscape, etc. de echte space adventures.

[edit]

@.oisyn Oké, een tienerfilm dan. Maar tieners zijn ook kinderen. En hij is waarschijnlijk alleen PG-13 vanwege de vechtscene in de douche. The Hunger Games en Twilight zijn ook tienerfilms - ook PG-13. Het zijn films voor kinderen (oké, tieners) om samen met hun ouders te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 02-11-2017 09:54 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Mx. Alba zie mijn edit over de rating van de film.
Maar tieners zijn ook kinderen.
Flauw, jij weet net zo goed als ik dat dat niet wordt bedoeld als je het hebt over een kinderfilm.

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2017 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:49:
Ze hebben van tevoren al aangegeven dat dit echt gaat om Michael Burnham en haar point of view tov de rest van de bemanning. In dat opzicht is de serie dus gewoon anders dan de overige ST serie.
En dat vind ik jammer, want Star Trek is altijd al meer dan de som der delen geweest. Door nu een enkel element uit te lichten en de rest naar de achtergrond te wijzen, vraag ik mij af waarom het dan zo nodig op de Discovery moet plaatsvinden.

Had het dan op de Shengzou (of hoe die badkuip ook heeft geheten) laten afspelen met Michael Burnham als eerste officier. Dat hele "Starfleet's first mutineer" gebeuren had dan ook achterwege gelaten kunnen worden . . .
Mx. Alba schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:48:
Om weer on-topic te komen: het scifi-aanbod op Netflix is inderdaad aanzienlijk tegenwoordig. Maar toch is er weinig in dezelfde categorie als Star Trek. Ik bedoel, ja natuurlijk, er is het hele Marvel universum, Stranger Things, Black Mirror, Sense8, The OA, The 100, Travelers, 3%, Zoo, Terra Nova, Defiance, Survivors, Continuum en de al wat oudere The 4400.

Je ziet het al, die spelen zich zowat allemaal af op Aarde. The Expanse is de enige die scifi weer echt weer de ruimte in neemt. Ik mis op Netflix eigenlijk Andromeda, Babylon 5, Space: Above and Beyond, Farscape, etc. de echte space adventures.
Hoe durf je Battlestar Galactica en Firefly niet te noemen ?? }:| }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Hoe durf je Battlestar Galactica en Firefly niet te noemen ?? }:| }:|
Maar staan die nog/terug al dan niet in de bib van Netflix? Ik weet althans dat BSG niet in de Belgische Netflix bib staat.

In elk geval. Ik geniet voorzichtig van Star Trek Discovery maar ik weet ook dat het tijd kost. TNG was wennen, DS9 ook, VOY ook, ENT al helemaal...ze komen er wel uit als ze het nog minstens een seizoen of twee kunnen uithouden. Maar daar ligt misschien het probleem voor de serie: Ze zijn als leerkrachten zonder vaste benoeming: Als de directie er geen heil meer ziet voor welke reden dan ook: Bye bye ;w .

In elk geval; wat me tot nu toe nog wel enigzins stoort aan de reeks is dat ze de neiging hebben een arc-georienteerde reeks te kruisen met 'episode contained stories'. Op een bepaalde manier voelt het raar aan voor mij omdat beide manieren van storytelling niet genoeg ademruimte krijgen zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mx. Alba schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:48:
[...]Maar toch is er weinig in dezelfde categorie als Star Trek. Ik bedoel, ja natuurlijk, er is het hele Marvel universum, Stranger Things, Black Mirror, Sense8, The OA, The 100, Travelers, 3%, Zoo, Terra Nova, Defiance, Survivors, Continuum en de al wat oudere The 4400.

Je ziet het al, die spelen zich zowat allemaal af op Aarde. The Expanse is de enige die scifi weer echt weer de ruimte in neemt. Ik mis op Netflix eigenlijk Andromeda, Babylon 5, Space: Above and Beyond, Farscape, etc. de echte space adventures.[...]
Ascension staat ook op Netflix. Als anime je ding is, dan is er ook nog Knights of Sidonia. Erg Japans, maar wel met ruimteschepen aliens en drama (en mechs).

Maar ik ben het met je eens dat er wat meer aan spaceopera mag komen. Battlestar Galactica (de nieuwe, maar doe gelijk ook maar het origineel en Galactica 80), FireFly en, why not, Buck Rogers in the 25th Century, Blake's 7 en Space 1999.

En semi-offtopic: als we FireFly krijgen, wil ik ook de rest van het Whedonverse (Buffy, Angel, Dollhouse) 8).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

ow plz laten we een keer stoppen met firefly te roepen als het over scifi gaat, een hoogst overgewaardeerde serie dat het gedeelte "sci" niet waardig is. Ik snap wel dat die van de buis die gehaald is, om in 2002 een space cowboys/space pirates serie uit te brengen is 20 jaar te laat. Ik heb zat b-films en series van de jaren 80 gezien die beter waren....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, imho kan nog steeds niets tippen aan Babylon 5, een van de eerste series (in het algemeen, niet eens sci fi specifiek) met een compleet uitgedachte story arc over alle seizoenen. Dat maakt time travel helemaal interessant, want dan kun je inhaken op een andere episode uit een ander seizoen (zoals dat gedoe met Babylon 4, mooi was dat :))

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:10
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:06:
[...]

Ascension staat ook op Netflix. Als anime je ding is, dan is er ook nog Knights of Sidonia. Erg Japans, maar wel met ruimteschepen aliens en drama (en mechs).

Maar ik ben het met je eens dat er wat meer aan spaceopera mag komen. Battlestar Galactica (de nieuwe, maar doe gelijk ook maar het origineel en Galactica 80), FireFly en, why not, Buck Rogers in the 25th Century, Blake's 7 en Space 1999.
Biediebiediebiedie...What's up Buck? :) (En Erin Gray natuurlijk).
Blake's 7 heb ik jaar of twee geleden nog eens bekeken, no-budget serie, maar wel leuke verhalen. Space 1999 was alleen niet meer door te komen. Galactica...nee dank u, steeds dezelfde scenes van die Vipers en de Cylons.

Babylon 5 zou ik nog wel eens willen zien en Stargate SG9 (niet echt space opera) lijkt me ook wel weer leuk. (SG Atlantis heeft een tijdje op Netflix gestaan, maar die vond ik toch minder leuk). Maar goed als we het toch compleet willen maken dan moet Farscape er ook bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:11:
ow plz laten we een keer stoppen met firefly te roepen als het over scifi gaat, een hoogst overgewaardeerde serie dat het gedeelte "sci" niet waardig is. Ik snap wel dat die van de buis die gehaald is, om in 2002 een space cowboys/space pirates serie uit te brengen is 20 jaar te laat. Ik heb zat b-films en series van de jaren 80 gezien die beter waren....
Anders dan bij andere series zit er bij Firefly geen enkele "echt" slechte aflevering. Ik geef toe, het moet wel van je gading zijn . . .
.oisyn schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:14:
Tja, imho kan nog steeds niets tippen aan Babylon 5, een van de eerste series (in het algemeen, niet eens sci fi specifiek) met een compleet uitgedachte story arc over alle seizoenen. Dat maakt time travel helemaal interessant, want dan kun je inhaken op een andere episode uit een ander seizoen (zoals dat gedoe met Babylon 4, mooi was dat :))
Babylon 5 was een goede serie, niet alleen omdat het een ander insteek had dan wat de Star Trek series boden. Het was alleen jammer dat er tegen het einde zo gerommeld werd (eerst voor 5 seizoenen, dan weer niet, uiteindelijk wel een 5e seizoen maar dan bij een andere zender).

Persoonlijk vond ik de serie te lang duren en dat er teveel afleveringen in een seizoen zaten. Hierdoor kwamen er (naar mijn smaak) te veel nonsens afleveringen voorbij om maar op de 22 afleveringen te komen. Seizoen 4 vond ik het beste seizoen vanwege de pacing die toen werd ingezet wegens bovengenoemde reden, dus minder ruimte voor nonsens afleveringen.

Discovery had voor mijn gevoel beter uit de verf kunnen komen als de makers meer naar de opzetten van Babylon 5 en het eerste seizoen van Battlestar Galactica hadden gekeken en naar het ensemble in plaats van het individu (leuk "Starfleet's first mutineer", maar je kan mij niet wijsmaken dat niemand aan boord van de Discovery één of meerdere mensen is kwijtgeraakt door de acties van deze Michael Burnham), verpakt in de wijze waarop seizoen 4 van Enterprise werd vormgegeven. Compacte verhalen van twee of drie afleveringen waar genoeg ruimte inzit voor de overkoepelende story arcs zonder dat het geforceerd aanvoelt of dat er van die nonsens afleveringen ertussen zitten over weet-ik-het wat voor ruimte flora en/of fauna ze nu weer tegenkomen . . . 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
.oisyn schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:49:
Ze hebben wel meer aangegeven :)

Dat is ook precies de reden waarom ik er vooraf al een hard hoofd in had. En dan spreek ik dus als ouderwetse fan. "Data's Day" was een leuke aflevering. "Burnham's life" is een boute serie.

Wat ik al eerder heb gezegd: er is niks mis met (wat) vernieuwing maar als je niet van plan bent om de essentie van Star Trek te behouden: noem het dan ook geen Star Trek.
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 06:39:
...
BTW: I can still do the readhead :9 :9~ _O- :') :$
Yes, you could. Maar als ze in het echt dus enigszins op Tilly lijkt dan kan je net zo goed gelijk een banaan door de gang smijten ... :+
Het is helemaal niet goed uitgewerkt wat mij betreft. Het gaat enorm van de hak op de tak en het is allemaal veel te gehaast. Die timeloop is er alleen maar om Burnham en Tyler versneld het nest in te krijgen.

En welk hoog niveau heb je het in vredesnaam over? De special effects? Die chaotische bij elkaargeraapte verhaaltjes die zogenaamd een groter geheel moeten vormen?

Het gebrek aan technische mogelijkheden maakt iets nog niet gelijk "lager" niveau. Ik durf zelfs te zeggen dat het gebrek aan grafisch geweld een "zegening" was voor oudere series (en niet alleen ST). Dat dwong ze namelijk vanzelf al om de aandacht op het verhaal vestigen i.p.v. op de explosies, 3D-projecties en misselijkmakende camerabewegingen. De effecten waren een toevoeging aan het verhaal en niet andersom.

Het is net als in de muziek ... het gaat tegenwoordig meer om de danspasjes en het uiterlijk dan om de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Caveman schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:11:
Ieder z'n mening natuurlijk :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:02:
Discovery had voor mijn gevoel beter uit de verf kunnen komen als de makers meer naar de opzetten van Babylon 5 en het eerste seizoen van Battlestar Galactica hadden gekeken en naar het ensemble in plaats van het individu (leuk "Starfleet's first mutineer", maar je kan mij niet wijsmaken dat niemand aan boord van de Discovery één of meerdere mensen is kwijtgeraakt door de acties van deze Michael Burnham), verpakt in de wijze waarop seizoen 4 van Enterprise werd vormgegeven. Compacte verhalen van twee of drie afleveringen waar genoeg ruimte inzit voor de overkoepelende story arcs zonder dat het geforceerd aanvoelt of dat er van die nonsens afleveringen ertussen zitten over weet-ik-het wat voor ruimte flora en/of fauna ze nu weer tegenkomen . . . 7(8)7
Mee eens, in zeker zin zijn op zichzelf staande episodes een veilige keuze je bent wendbaarder en een slechte episode qua verhaal is niet meteen een probleem. Het past ook beter in de structuur waarin in Amerika series worden geschreven, je hebt vaak verschillende schrijvers per episode die ook nog eens kunnen verschillen per seizoen. Hierdoor krijg je de bekende variatie en soms inconsistentie tussen losse epsiodes, wat helemaal duidelijk wordt als de writers guild weer eens gaat staken.

Van te voren een complete verhaallijn neerzetten is natuurlijk een groter risico, als het verhaal niet aanslaat is dat een risico voor de serie. De temporal cold war van STE is een voorbeeld van, dat kwam niet echt uit de verf.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

defiant schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:56:
[...]

Mee eens, in zeker zin zijn op zichzelf staande episodes een veilige keuze je bent wendbaarder en een slechte episode qua verhaal is niet meteen een probleem. Het past ook beter in de structuur waarin in Amerika series worden geschreven, je hebt vaak verschillende schrijvers per episode die ook nog eens kunnen verschillen per seizoen. Hierdoor krijg je de bekende variatie en soms inconsistentie tussen losse epsiodes, wat helemaal duidelijk wordt als de writers guild weer eens gaat staken.

Van te voren een complete verhaallijn neerzetten is natuurlijk een groter risico, als het verhaal niet aanslaat is dat een risico voor de serie. De temporal cold war van STE is een voorbeeld van, dat kwam niet echt uit de verf.
Je bent dus tegen een geheel overziend doel van een serie? :?

Als je de eerdere ST series bekijkt, al kan je ze als verouderd zien, zijn gewoon goed gepland, van begin tot eind
Zo ook de fancy series die nu gemaakt worden. Allemaal met een doel.
Hell, zelfs Married...With Children heeft meer cohesie in seizoen 1. :+

Ik hoop serieus dat ze dit allemaal goed gepland hebben.

Maar zoals eerder aangehaald, ze moeten scoren, kwa kijkcijfers, anders wordt het gewoon gestopt.

The Orville. *O*

Ik zal het blijven volgen, maar face palm na face palm is credo.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
HMC schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:19:
Maar zoals eerder aangehaald, ze moeten scoren, kwa kijkcijfers, anders wordt het gewoon gestopt.
Dat is inderdaad het grote nadeel van de televisiestations vandaag de dag. Er kan geen tijd meer genomen worden om de karakters een achtergrond te geven of hun karakter uit te werken. Het moet gelijk scoren bij zoveel mogelijk mensen zodat de reclame tussendoor ook veel bekeken wordt.

Je merkt een duidelijk verschil tussen de tv-series van dergelijke tv-stations en de netflix eigen series. In dat opzicht mag ik hopen dat (95% van) de normale tv-stations snel uitsterft, zodat er weer kwaliteitstelevisie gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Het zal je nog verbazen hoe weinig er eigenlijk gepland was aan de verhaallijnen van de Star Trek series. Uiteraard waren er wel wat generieke concepten en ideëen maar het meeste is spontaan opgeborreld gedurende de series. De hele Dominion bijvoorbeeld is er later pas bijverzonnen omdat ze DS9 zelf inmiddels te saai vonden worden. Er moest wat meer spanning komen. Dat heeft bijzonder goed uitgepakt en resulteerde later zelfs in een flinke story arc.

Zelfs de Borg zijn eigenlijk uit creatieve noodzaak in Voyager verschenen, als ik het me goed herrinner. Er was natuurlijk wel sprake van geweest omdat ze in het thuiskwadrant van de Borg zaten maar dat zat zeker niet zo in de planning. Er zijn vele verhalen/verklaringen omtrend het vertrek van Jennifer Lien en de komst van Jerry Rian maar een feit blijft dat het uit noodzaak is gebeurd en niet alszodanig al bedacht was.

Karakterontwikkeling was ook vooral te danken aan het initiatief van de acteurs zélf. Die droegen zelf ideetjes aan voor hun karakter. Dat zal in Discovery ongetwijfeld ook wel gebeuren maar ik heb het ernstige gevoel dat er al voor een langere tijd is nagedacht over het plot en de karakterontwikkeling.

Daar kwam wel bij dat de het hele productieteam (om het maar even simpel te zeggen) wél een groot gevoel voor consistentie had. Dat wil niet zeggen dat ze nooit steekjes hebben laten vallen maar het heeft wel voor een samenhangend verhaal gezorgd, ondanks het feit dat heel veel afleveringen eigenlijk op zichzelf staan.

Ik denk (wat ik eerder al gezegd heb) dat dát bij elkaar juist de kracht was van de eerdere series. Het spontane, zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Als ze Babylon 5 (en Deep Space 9 graag ook) op Blu Ray uitbrengen dan wil ik Babylon 5 wel een keer zien.

Heb de serie in elk geval nog nooit gezien. Hooguit fragmenten. Maar misschien vind ik het ook niets.

Net als met Gene Roddenberry's: Andromeda ,heb 6 afleveringen gezien, toen ben ik afgehaakt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
HMC schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:19:
Je bent dus tegen een geheel overziend doel van een serie? :?
Nee, ik geef alleen aan dat het een veiligere keuze is omdat je wendbaarder bent als je het niet doet.
VOODOO_WILLIE schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:04:
Karakterontwikkeling was ook vooral te danken aan het initiatief van de acteurs zélf. Die droegen zelf ideetjes aan voor hun karakter. Dat zal in Discovery ongetwijfeld ook wel gebeuren maar ik heb het ernstige gevoel dat er al voor een langere tijd is nagedacht over het plot en de karakterontwikkeling.
[...]
Ik denk (wat ik eerder al gezegd heb) dat dát bij elkaar juist de kracht was van de eerdere series. Het spontane, zeg maar.
Er is natuurlijk een verschil tussen alles helemaal voorkauwen of het geheel aan dynamiek van het moment van de schrijvers en acteurs over te laten. DS9 had de juiste mix van individuele episodes met toch een goed doordachte story arc, wat mogelijk werd gemaakt door zowel schrijf als acteer talent. Voyager was op dat gebied gewoon imho een slag minder, de acteurs (Robert Picardo stak er toch ver bovenuit) waren toch over het algemeen toch wat beperkter qua kwaliteit en creativiteit. Ook het schrijf talent inclusief story arcs waren over het algemeen toch van mindere kwaliteit.

Hetzelfde gold voor STE, de temporal cold war story arc kwam nooit goed uit de verf.

En daarin zit het probleem van een goede story arc, het is een high risk/high reward onderneming. Lukt het dan krijgt je serie een enorme boost van een consistent langlopend verhaal met karakterontwikkeling, mislukt het dan zak je weg in moeras waar je lastig uitkomt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nu 3 seizoenen van TNG gezien en ben toch wel erg blij met de acteerprestaties van Stewart, Frakes en Spiner. Ik vind hen de 3 leukste rollen hebben, en daarnaast doen ze het ook erg goed. Prima personages / karakters en zeer goed neergezet. Denk dat ik The Next Generation toch de beste Star Trek vind.

Nu even wachten op de seizoenspauze van DIS en dan lekker alles achter elkaar zien (heb tot en met episode drie gezien).

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Snowwie schreef op zondag 5 november 2017 @ 02:21:
[...]

Als ze Babylon 5 (en Deep Space 9 graag ook) op Blu Ray uitbrengen dan wil ik Babylon 5 wel een keer zien.

Heb de serie in elk geval nog nooit gezien. Hooguit fragmenten. Maar misschien vind ik het ook niets.

Net als met Gene Roddenberry's: Andromeda ,heb 6 afleveringen gezien, toen ben ik afgehaakt.
offtopic:
Babylon 5 is ooit op DVD verschenen (niet in NL geloof ik, maar wel in het VK en de VS). De serie oogt op DVD al niet al te best (vooral de eerste twee seizoenen: opgenomen op video, renders van SFX zijn niet al te gedetailleerd) dus ik denk dat men voor een Blu-Ray-release eerst met een flinke remaster aan de slag moet. Het gevaar is dat het dan niet goed verkoopt (het is geen TOS en TNG waar hele volksstammen een HD-heruitgave van kopen).

M.i. is de serie het kijken zeker wel waard: het is goed geschreven (op een aantal filler-episodes na dan) en het is ook een story arc die de volle vijf seizoenen duurt. Er zit een hele voorgeschiedenis aan de serie (die in een made-for-tv-movie ook uitgebeeld wordt) waar je gedurende de serie ook echt de gevolgen van ziet. Het is zeker geen "monster-of-the-week" format in ieder geval waar iedere afleveringen de gevolgen "gereset" worden.

Overigens een kleine fun fact: de "metal wars" waar in Babylon 5 soms aan gerefereerd wordt, zijn de dezelfde metal wars uit de kinderserie "Captain Power and the Soldiers of the Future" van eind jaren '80. Geschreven door dezelfde auteur (J. Michael Straczynski).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

"Shields holding at 70%." * HMC schotelsectie explodeert.
"Shields almost gone." * HMC deel van schotelsectie explodeert.

Goed begin. d:)b

Nevermind...de grote explosies zijn blijkbaar op het schild. :P
Iets te voorbarig. :+

Edit:
Minus het kuch-kuch-proest-proest-roggel-roggel-Klingon, wat minder lijkt te worden en gelukkig bijna geen Silly Tilly, is dit toch echt wel een zeer onderhoudende aflevering. Zo is Burnham minder sacho en schaart ze zich zowaar ietwat naar hierarchie. Er wordt geluisterd naar de kritiek, lijkt het.

Een vrij op zichzelf staande aflevering, welke wel in het verhaal meegaat en gebaseerd op meerdere afleveringen uit meerdere eerdere series (waar ik geen probleem mee heb), en volgens mij ook geïnspireerd door wat andere dingen (ik zie Anime-dingen? ).
Degelijke ST.

* HMC Seal of Approval d:)b

[ Voor 77% gewijzigd door HMC op 06-11-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Heroic_Nonsense schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:39:
[offtopic] opgenomen op video, renders van SFX zijn niet al te gedetailleerd
offtopic:
Wist je wel dat de renders van Babylon 5 nog zijn gedaan op Commodore Amiga 2000's in die tijd?
Zoiets krijg je nooit geexportereerd naar Blu Ray, ja, het kan wel, moet je alles opnieuw maken. En dat gebeurt niet. Zelfde probleem hebben ze met DS9, te veel CGI, dat simpelweg niet even van een 16mm filmrolm geexporteerd kan worden naar full HD. Moet ook allemaar opnieuw gerenderd worden.

Er zijn wel creatievelingen die sommige scenes opnieuw renderen in HD, en eerlijk is eerlijk, het ziet er heel goed uit:

YouTube: DS9 HD 2 with audio

:)

[ Voor 43% gewijzigd door Snowwie op 06-11-2017 17:26 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HMC schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:04:

.... Er wordt geluisterd naar de kritiek, lijkt het.
Aangezien de productie in september al geëindigd is kan dat niet echt. Hooguit dat ze nog wat anders ge-edit hebben. Als ik de link moet geloven productie van seizoen 1 in september geëindigd is zullen we pas in seizoen 2 zien of er wat met kritiek gedaan is.

Ik vond dit ook een erg fijne aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

[Roland] schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:53:
[...]

Aangezien de productie in september al geëindigd is kan dat niet echt. Hooguit dat ze nog wat anders ge-edit hebben. Als ik de link moet geloven productie van seizoen 1 in september geëindigd is zullen we pas in seizoen 2 zien of er wat met kritiek gedaan is.

Ik vond dit ook een erg fijne aflevering
Voorspelbare reactie, maar ik ga er ook vanuit dat er het één en ander getweaked is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
defiant schreef op zondag 5 november 2017 @ 02:22:

Er is natuurlijk een verschil tussen alles helemaal voorkauwen of het geheel aan dynamiek van het moment van de schrijvers en acteurs over te laten. DS9 had de juiste mix van individuele episodes met toch een goed doordachte story arc, wat mogelijk werd gemaakt door zowel schrijf als acteer talent. Voyager was op dat gebied gewoon imho een slag minder, de acteurs (Robert Picardo stak er toch ver bovenuit) waren toch over het algemeen toch wat beperkter qua kwaliteit en creativiteit. Ook het schrijf talent inclusief story arcs waren over het algemeen toch van mindere kwaliteit.

Hetzelfde gold voor STE, de temporal cold war story arc kwam nooit goed uit de verf.

En daarin zit het probleem van een goede story arc, het is een high risk/high reward onderneming. Lukt het dan krijgt je serie een enorme boost van een consistent langlopend verhaal met karakterontwikkeling, mislukt het dan zak je weg in moeras waar je lastig uitkomt.
Voyager was eigenlijk één hele grote story arc. ;) Maar ik begrijp wat je bedoelt. Het ligt natuurlijk ook wel aan de hele setting in hoeverre je een goede arc kunt creëren. Op een Voyager is de arc al het hele "thuis zien te komen". Het is best lastig om nóg een hele (aannemelijke) arc te verzinnen terwijl je zo hard onderweg bent. Alhoewel ze dat met Enterprise uiteindelijk wel aardig goed hebben weten te doen. Maar daar was de insteek dan ook niet dat ze de hele Melkweg moesten doorkruizen.
DS9 leende zich daar duidelijk wat meer voor omdat het zich (om te beginnen al) op een stationair station afspeelt. Die hele serie was meer gerelateerd aan onze dagelijkse realiteit en leent zich dus wat meer voor langere verhalen. Lastig uit te leggen maar het ligt aan de focus van de serie, naar mijn idee.

Wat betreft de acteurs vind ik het lastig om "de beste" eruit te pikken. Ze hebben allemaal eigenlijk wel hun kwaliteiten en charmes. (Dit even los van wat ze buiten het acteren hebben toegevoegd). Wat mij, in het algemeen, opvalt aan goede acteurs is dat er niet opvalt dat ze acteren (duh :+ ). Als je de extra's bekijkt van de series bijvoorbeeld dan -zijn- de acteurs gewoon hun karakter. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Zodra ze een (echte) andere rol proberen te spelen dan wordt het een rare vertoning (zoals Brent Spiner die één van z'n slechteriken-typjes speelt of Jeri Ryan in haar echte Borg-rol).

Dat is sowieso wel iets waar het enorm aan schort tegenwoordig. Het ultieme voorbeeld is wel de kliek Nederlandse acteurs. Ik heb letterlijk nog nooit een nederlandse productie gezien waarin ik welk karakter dan ook kon identificeren met een persoon uit de werkelijkheid (met uitzondering van Ma Flodder :P ). Je kan precies zien dat ze allemaal gehersenspoeld zijn aan dezelfde toneelschool. Ze spelen, in essentie, namelijk allemaal exact hetzelfde typetje. In het algemeen kan je zeggen dat het acteerwerk steeds gemaakter wordt. Ook op het internationale toneel

Wat betreft de story arcs is het een beetje hetzelfde probleem. Het is niet meer zo dat de ideëen spontaan komen. De insteek van Discovery en in iets mindere mate Enterprise (met die temporal cold war) is dat ze bij voorbaat het plan hebben om de gaten in de lore op te vullen. Dat is heel wat anders dan dat je een concept bedenkt en je daarbij een briljante ingeving krijgt om er iets bij te betrekken of uit te werken.

Het blijft natuurlijk altijd een gok of zo'n arc een succes wordt maar als je het forceert dan is het zeker gedoemd te mislukken. Ik denk dat dat overigens wel een goede samenvatting is van mijn bezwaren: te gemaakt en te geforceerd.

Maar goed. Straks maar weer de nieuwe aflevering kijken. Als ik de laatste commentaren mag geloven gaat het er zowaar een beetje op lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Writer: Kirsten Beyer. Samen met David Mack mijn favo auteur van de nieuwe ST boeken (die verder gaan waar de series zijn gestopt).
Dat was ook wel te zien aan het verhaal en de kwaliteit van de ep.

Meer van dit please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Laatst online: 05-06 15:59
Snowwie schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:21:
[...]

offtopic:
Wist je wel dat de renders van Babylon 5 nog zijn gedaan op Commodore Amiga 2000's in die tijd?
Zoiets krijg je nooit geexportereerd naar Blu Ray, ja, het kan wel, moet je alles opnieuw maken. En dat gebeurt niet. Zelfde probleem hebben ze met DS9, te veel CGI, dat simpelweg niet even van een 16mm filmrolm geexporteerd kan worden naar full HD. Moet ook allemaar opnieuw gerenderd worden.

Er zijn wel creatievelingen die sommige scenes opnieuw renderen in HD, en eerlijk is eerlijk, het ziet er heel goed uit:

Het werd allemaal op toasters gemaakt met lightwave, als ze de originele modellen nog hebben dan zou een blade rekje met de huidige servers alles zo opnieuw renderen. Maar zoals alles met de huidige techniek zou het zomaar kunnen zijn dat alles op floppies staat en niet meer terug te halen is. En trouwens ook de star treks uit die tijd werden op lightwave gerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien moeten we het weer over Discovery hebben ;)

De aflevering was wel aardig, en het krijgt duidelijk nog een staartje. Wel vond ik het hele gedoe rond de admiraal en die Klingon een beetje moeilijk te behappen. Ik dacht eerst dat dat gevecht gespeeld werd en dat ze alsnog naar haar schip zou gaan. Uiteindelijk gaat die Klingon toch naar Kol en is ze de sjaak. Ik weet niet wat ik er nou van moet denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
De vraag is natuurlijk ook of Lorca achter de admiraal aan gaat.

Dezelfde admiraal die zijn schip wil ontnemen. Diezelfde kapitein die geen problemen heeft zijn schip in gevaar te brengen als dat nodig is, maar in hoeverre wil hij nu iemand redden die feitelijk bezig is zijn schip te ontnemen. Hij ging er in de laatste aflevering in elk geval niet direct achter aan. Maar ja, ze zaten dan ook in die tijdloop van Mudd.

Ik verwacht dat die admiraal aankomende aflevering wel weer aan bod zal komen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Snowwie schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:21:
[...]

offtopic:

offtopic:
Ja, dat wist ik :) Ik ben tot +/- '97 Amiga-gebruiker geweest en je kon toen echt geen Amiga-tijdschrift openslaan of je werd om de oren geslagen met renders uti Babylon 5 (en SeaQuest DSV; nog zo'n CGI-spektakel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
.oisyn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 00:29:
Misschien moeten we het weer over Discovery hebben ;)

De aflevering was wel aardig, en het krijgt duidelijk nog een staartje. Wel vond ik het hele gedoe rond de admiraal en die Klingon een beetje moeilijk te behappen. Ik dacht eerst dat dat gevecht gespeeld werd en dat ze alsnog naar haar schip zou gaan. Uiteindelijk gaat die Klingon toch naar Kol en is ze de sjaak. Ik weet niet wat ik er nou van moet denken...
ik denk stiekem dat ze niet dood is maar dat ze KO was

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aflevering 8 gezien en ik moet zeggen, ik ben onder de indruk. Dit keer een stuk minder van de hak op de tak, alleen Saru's "bezetenheid" vind ik minder, omdat dat gegeven al meerdere keren in Star Trek is 'behandeld'. Volgende week de space battle :+

Ook offtopic:
Van Babylon 5 zal geen remaster komen. Ze zijn de originele special effects mastertapes kwijt, dus dan moeten ze alle effects opnieuw gaan maken en dat kost gewoon teveel. Misschien ooit nog wel eens vanwege de remaster van TOS.

Aan de andere kant, met de helft aan hoofdrolspelers overleden (G'kar, Vir, Zathras, Franklin, Garibaldi), weet ik niet wat ik er dan van moet vinden . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AjDuLion schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:43:
[...]

ik denk stiekem dat ze niet dood is maar dat ze KO was
Oh ja natuurlijk is ze niet dood. Maar ik dacht dat ze gingen vluchten, en dat het gevecht maar voor de show was. Maar toen ze haar KO had geslagen en zij dat ze het lichaam wel even op ging ruimen, ging ik er vanuit dat ze haar gewoon naar haar schip zou brengen en zou vertrekken. Maar nee, ineens had ze weer een ander plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Spooksel

Spooksel!

Wat ik wel een goeie insteek vond in deze aflevering is dat gevecht in het begin... Geen 'save the day' happy end, maar gewoon de bittere realiteit dat de ster aan het front ook niet altijd de dag kan redden!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
.oisyn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:06:
[...]

Oh ja natuurlijk is ze niet dood. Maar ik dacht dat ze gingen vluchten, en dat het gevecht maar voor de show was. Maar toen ze haar KO had geslagen en zij dat ze het lichaam wel even op ging ruimen, ging ik er vanuit dat ze haar gewoon naar haar schip zou brengen en zou vertrekken. Maar nee, ineens had ze weer een ander plan.
ja maar vergeet niet ze zou dus gaan overlopen, beter is dat je dan meer info kan verzamelen dan niks.

opzicht wel een slimme zet van haar die alleen net niet goed afloopt (voor nu)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:32
Aflevering 8 stopte met een cliffhanger die normaal de mid season finale moest voorstellen. Het had wel niet de suspense van zo'n finale, maar ik ben blij dat we enkel een week moeten wachten op de ontknoping.

Daarna is het helaas voorbij tot januari, wel vervelend, het lijkt alsof het nog maar net uit de startblokken is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
.oisyn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:06:
[...]

Als ze dat wel had gedaan dan was dat natuurlijk wel heel erg opzichtig. Ze werd betrapt en dan ga je vervolgens niet nog verder in de val lopen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Ik probeer Discovery te kijken zonder "startrek" te vergelijken, dan is het best wel een goede serie :)
meer een op zichzelf staand iets, zeg maar.. als je begrijpt wat ik bedoel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aherin schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:14:
Ik probeer Discovery te kijken zonder "startrek" te vergelijken, dan is het best wel een goede serie :)
Anders niet dan :?. Ik vind 'm persoonlijk best Star Trek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
ik niet.. maar ik had ook niks met die nieuwe films.
Als ik kijk naar TNG, DS9, VOY, dan liggen die veel dichter bij elkaar qua set design etc, dan bijv VOY en DIS..
En ik snap dat, ik snap dat je met je tijd mee moet gaan, en ik snap ook dat ze het allemaal wat flitsender en met meer actie maken, om meer/breder publiek aan te spreken, maar voor mij persoonlijk maakt het dat wel een compleet andere serie :) Niet perse slechter, maar wel anders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aherin schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:45:
ik niet.. maar ik had ook niks met die nieuwe films.
Nee ik ook niet, maar dat is dan echt compleet iets anders :). Ik vind maar weinig ST aan de nieuwe films. Wel vermakelijk overigens hoor.
Als ik kijk naar TNG, DS9, VOY, dan liggen die veel dichter bij elkaar qua set design etc, dan bijv VOY en DIS..
En ik snap dat, ik snap dat je met je tijd mee moet gaan, en ik snap ook dat ze het allemaal wat flitsender en met meer actie maken, om meer/breder publiek aan te spreken, maar voor mij persoonlijk maakt het dat wel een compleet andere serie :) Niet perse slechter, maar wel anders :)
Ik ben het er ook wel mee eens dat het een modern jasje is, maar het typische ST gevoel komt bij mij wel boven iig :). It's same same... but different... but still same.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
misschien moet ik gewoon nog opwarmen :)

Ik had gehoopt op een serie met de Prometheus ofzo, iets geavanceerds.. al die prequel's, ik vind het sowieso maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Was inderdaad een goede aflevering.
Niet vergeten dat toen die Klingon L'Rell admiraal Cornwell naar haar shuttle wilde smokkelen net de klingon boss, Voq dacht ik, om de hoek kwam en toen moest L'Rell wel de boel omdraaien ter lijfsbehoud. Of dat lukt zien we wellicht volgende week.
Overigens is er na iedere aflevering ook een "After Trek" soort talkshow met 1 of meerdere acteurs uit die episode en wordt over die aflevering nagekaart. Kan soms een beetje amerikaans langdradig zijn.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Ik vind het prima in elkaar gezet, het kan nog alle kanten op, veel verschillende uitkomsten mogelijk.
Ik stoor me wel aan 1 ding, en dat is dat de acteurs niet naar het zelfde kijken, en als ze dat wel doen dan lijkt het bij Buran te geforceerd. (komt voor op meerdere momenten)
spoiler:
let op het moment dat ze naar de zender omhoog kijken als het wezen het signaal aanzet

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 08-11-2017 11:39 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

snah001 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:23:
Was inderdaad een goede aflevering.
Niet vergeten dat toen die Klingon L'Rell admiraal Cornwell naar haar shuttle wilde smokkelen net de klingon boss, Voq dacht ik, om de hoek kwam en toen moest L'Rell wel de boel omdraaien ter lijfsbehoud. Of dat lukt zien we wellicht volgende week.
Overigens is er na iedere aflevering ook een "After Trek" soort talkshow met 1 of meerdere acteurs uit die episode en wordt over die aflevering nagekaart. Kan soms een beetje amerikaans langdradig zijn.
Gek genoeg komt After Trek niet voor in de voorstellen van Netflix voor mij...? Als ik de zoekfunctie gebruik dan is het te vinden.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Ik kijk startrek als enige serie op netflix,de rest kom ik haast niet aan toe, ik dacht laat ik het netflix maar even opschorten tot dec zodat ik paar afleveringen achter elkaar kan kijken.

offtopic:
abbo was gefactureerd vandaag, abbo ook actief, nu vandaag de volgende betaling laten storneren via chat. abbo
Periode van service
03-11-17—02-12-17

lidmaatschap opgezegd. maar ik kan nu nog wel kijken, gratis dus.
Tot de annulering is verwerkt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19
Ik denk toch echt dat je Kol bedoelt. Wie of wat Voq nu is weten we niet, hij is weg ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WP_Pj schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:15:
Ik denk toch echt dat je Kol bedoelt. Wie of wat Voq nu is weten we niet, hij is weg ofzo
Voq = Lt. Tyler, de gevangene . . . 8)

O jee, major spoiler O-) oOo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij is er een grote groep mensen die denkt dat hij de zoon vd kapitein is.

Beide opties vind ik raar als zoiets gaat gebeuren, lijkt me dat iemand lichamelijk wordt onderzocht en ook dat zn dossier erbij wordt gepakt. Ik ben benieuwd hoe ze dat wegschrijven als het een keer zover komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:42:
[...]

Voq = Lt. Tyler, de gevangene . . . 8)
Dat is ook niet Lt. Tyler.
Het is inderdaad Kol.
Voq = http://www.imdb.com/character/ch0592545/?ref_=ttfc_fc_cl_t22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
Er zijn vermoedens dat voq is omgebouwd tot Tyler, om zo te infiltreren. Persoonlijk vind ik dat een sterk verhaal. Ik weet ook niet waar het op gebaseerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Even afgezien van de gehele verhaallijn, weet iemand ook de exacte wapen specificaties van de Discovery?
En uberhaupt wat specificaties van het schip? Hoe groot is het schip eigenlijk? Ik kan zelfs op de Wikipedia Star Trek site daar niets over vinden.

Het zit tussen Enterprise en TOS in. In Enterprise hadden ze op het eind al photon torpedo's en phase cannons. Bij deze aflevering had ik een tikkeltje het gevoel naar Star Wars te kijken. Te veel pew pew pew, en dat is heel erg ON-Star Trek, en meer een voortzetting van wat we gezien hebben uit J.J. Abrams z'n films.

Ik mis gewoon een beetje die flarende photon torpedo's en die uit één straal bestaande phasers.

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 08-11-2017 23:00 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Ik had na de introductie van Tyler ook zo het gevoel dat hij niet te vertrouwen is. Maar na de laatste aflevering zou ik het erg vinden mocht hij toch Klingon blijken te zijn want:
- hij heeft het over een specifieke plaats waar hij wil gaan vissen als de oorlog voorbij is. Lijkt me sterk dat een Klingon dat weet, zeker omdat ze reeds vele jaren alle contact met mensen mijden en de mens ook niet willen leren kennen.
- na het voorval op de planeet werden ze alle 3 onderzocht en behandeld op de ziekenboeg. Een afwijking bij Tyler zou nu toch wel moeten opvallen? Zeker omdat hun anatomie zo sterk verschillend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 23:59
D-Three schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:57:
Ik had na de introductie van Tyler ook zo het gevoel dat hij niet te vertrouwen is. Maar na de laatste aflevering zou ik het erg vinden mocht hij toch Klingon blijken te zijn want:
- hij heeft het over een specifieke plaats waar hij wil gaan vissen als de oorlog voorbij is. Lijkt me sterk dat een Klingon dat weet, zeker omdat ze reeds vele jaren alle contact met mensen mijden en de mens ook niet willen leren kennen.
- na het voorval op de planeet werden ze alle 3 onderzocht en behandeld op de ziekenboeg. Een afwijking bij Tyler zou nu toch wel moeten opvallen? Zeker omdat hun anatomie zo sterk verschillend is?
1) Is info die je uit gevangen genomen mensen kan ontfutselen.
2) Hij kan best mens zijn in dienst van Klingons (rest van de fam. gegijzeld ofzo)
3) Hij vecht wel als een Klingon (zei de captain ergens)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ramon schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:05:
[...]

1) Is info die je uit gevangen genomen mensen kan ontfutselen.
2) Hij kan best mens zijn in dienst van Klingons (rest van de fam. gegijzeld ofzo)
3) Hij vecht wel als een Klingon (zei de captain ergens)
1) Niet overtuigd, zo diep undercover gaan en een goede backstory hebben vraagt heel wat voorbereidend werk. Het komt mij niet over dat Voq daarvoor erg veel tijd had? Al weet ik eigenlijk niet hoe veel tijd ze nu reeds in oorlog zijn maar dan nog...
2) Kan uiteraard. Maar dan is het geen Klingon :P
3) Klopt, dat was ook één van de redenen waarom ik overtuigd was dat er iets niet klopte.

Ok, dat vissen is misschien geen heel erg goede reden maar ik een medisch onderzoek zou toch wel iets aan het licht moeten brengen. Toch als het enkel plastische chirurgie betreft. Tenzij ze dat augment virus en/of DNA wijzigingen in de strijd gooien. Kan uiteraard altijd bij Start Trek :)

Dat gezegd zijnde klopt er sowieso iets niet, ze focussen nu te hard op die (mogelijke) relatie tussen Tyler en Michael. En Tyler was de 'bitch' van L'Rell die nu op haar beurt wenst over te lopen? Allemaal iets te toevallig, lijkt me... Als je googled komt je trouwens ook nog een andere theorie over Voq tegen.

Ik begin de serie trouwens al meer te mogen. Ook al blijf ik de Klingons nog steeds mensen met een masker vinden en blijven sommige acteerprestaties op mijn zenuwen werken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:26
Ik vind het een leuke serie :) al ben ik geen die hard Star Trek fan. Alleen de gevechten zijn wat saai als ik eerlijk ben. Een hoop geflits, mensen die omvallen en schilden die tot bijna 0% gaan. En dat elke keer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De teleurstelling van de eerste paar afleveringen even laten zakken en afgelopen week de laatste twee maar achter elkaar gekeken. Ben positief verrast, er lijkt wat Star Trek gevoel in te komen. D'r valt uiteraard nog genoeg te zeiken, maar ze hebben me weer even genoeg getriggered om het nog een tijdje te proberen.

Ze zijn wel fan van vuurvliegjes trouwens, waren die in de aanbieding ofzo? Scheelt kosten in de CGI. :')
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 06:39:
De hele insteek van Discovery is wat mij betreft mislukt. Als je een serie "Discovery" noemt, laat het dan ook over het schip Discovery en haar bemanning gaan en dat gebeurt niet. Het heet Discovery, maar het gaat in feite over hoe Michael Burnham reilt en zeilt met een oorlog tegen de Klingongs op de achtergrond. Noem het dan "Star Trek: The Michael Burnham Chronicles" en klaar ben je. Dat dekt dan de lading, werk je met een heel andere insteek en zal het verwachtingspatroon ook geheel anders zijn . . .
Discovery gaat vast over de ontdekking van Burham naar zichzelf. ;)
offtopic:
Omdat velen dat zeggen had ik hem een tijd geleden maar eens geprobeerd. Moet wel zeggen dat ik er maar heel erg moeilijk doorheen kom. Ik kom er niet echt in. Na hoeveel seizoenen pakt het je echt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Snowwie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:50:
Even afgezien van de gehele verhaallijn, weet iemand ook de exacte wapen specificaties van de Discovery?
En uberhaupt wat specificaties van het schip? Hoe groot is het schip eigenlijk? Ik kan zelfs op de Wikipedia Star Trek site daar niets over vinden.

Het zit tussen Enterprise en TOS in. In Enterprise hadden ze op het eind al photon torpedo's en phase cannons. Bij deze aflevering had ik een tikkeltje het gevoel naar Star Wars te kijken. Te veel pew pew pew, en dat is heel erg ON-Star Trek, en meer een voortzetting van wat we gezien hebben uit J.J. Abrams z'n films.

Ik mis gewoon een beetje die flarende photon torpedo's en die uit één straal bestaande phasers.
Aangezien de Discovery jonger is dan de NCC-1701 (11 jaar jonger om precies te zijn, zie ook mijn post van 24 oktober) zullen er op z'n minst photon torpedoes aan boord zijn. Tenzij torpedoes later zijn toegevegd aan de bestaande schepen in de vloot, maar dat lijkt me sterk (aangezien ze in ENT al aan het arsenaal zijn toegevoegd).

Mee eens dat het veel space battle was deze week, maar aan de andere kant is dit ook een full-blown oorlog (en dat hebben we nog niet veel gezien in Star Trek). In de gevechten tegen de Borg (Wolf-359 in BOBW, aanval op de aarde in ST: First Contact bijvoorbeeld) of de Dominion (DS9) te zien zijn, was er ook veel pew-pew-pew, dus het is wel passend IMHO.

Leuke term overigens, we houden hem er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

HMC schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:04:
"Shields holding at 70%." * Gonadan schotelsectie explodeert.
"Shields almost gone." * Gonadan deel van schotelsectie explodeert.

Goed begin. d:)b

Nevermind...de grote explosies zijn blijkbaar op het schild. :P
Iets te voorbarig. :+
Ja dikke lul, wat moet er vanuit zo'n pewpewpew nu ontploffen op een krachtveld? Net alsof je een film van Michael Boom! zit te kijken. 8)7

En dan is het nog een explosie met vuur ook. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Genoeg lucht in de ruimte voor vuur, en ook voor geluid. :+ Dat is altijd al iets geweest in ST. Daar maak ik me niet zo druk meer om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

De geruchten dat Voq == Tyler worden mede gevoed door (gebrekkige) berichtgeving in bijvoorbeeld Variety (bron). Daarin wordt gesteld dat Shazad Latif de rol van Kol op zich ging nemen. Shazad Latif speelt nu dus Tyler en Kenneth Mitchell speelt Kol.

Voq wordt gespeeld door Javid Iqbal. Van die acteur is erg weinig bekend (volgens IMDB is Voq zijn eerste rol) en er zijn ook geen foto's van de acteur te vinden (zonder make-up dan). Dat voedt de conspiracy theorie uiteraard ook :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

HMC schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:21:
Genoeg lucht in de ruimte voor vuur, en ook voor geluid. :+ Dat is altijd al iets geweest in ST. Daar maak ik me niet zo druk meer om. :)
Ja een serie zonder geluid kijkt gewoon ruk.
Maar vuur kan ook prima als een half dek ontploft. In TNG zag je gewoon schilden oplichten als de schilden geraakt werden, niet een pieuwboemknal in de lucht. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mee eens. :+ Maar we zijn in de minderheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Zie het maar zo, in de ruimte kun je geen geluid horen, maar schokgolven kunnen wel zich voortplanten in de ruimte. Als je dan op een ander schip bent en die schokgolf gaat door je schip (wel gevuld met atmosfeer) dan hoor je alsnog die knal. En vuur is tijdelijk mogelijk door de aanwezigheid van een bel zuurstof in het schip.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Snowwie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:57:
Zie het maar zo, in de ruimte kun je geen geluid horen, maar schokgolven kunnen wel zich voortplanten in de ruimte. Als je dan op een ander schip bent en die schokgolf gaat door je schip (wel gevuld met atmosfeer) dan hoor je alsnog die knal. En vuur is tijdelijk mogelijk door de aanwezigheid van een bel zuurstof in het schip.
En waardoor plant die schokgolf zich dan precies voort? :P

Maar hoe komt die bel zuurstof naar buiten als alleen de schilden geraakt werden? Of was hij stiekem toch al kapot geschoten bij 70% schild? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Gonadan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:06:
En waardoor plant die schokgolf zich dan precies voort? :P
Tja, hoe wordt een planetaire nevel gevormd denk je? En supernova's die nabij gelegen gaswolken oplichten?
Maar hoe komt die bel zuurstof naar buiten als alleen de schilden geraakt werden? Of was hij stiekem toch al kapot geschoten bij 70% schild? ;)
Misschien zat er een bel lucht in die torpedo :P

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 09-11-2017 16:15 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Snowwie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:15:
Tja, hoe wordt een planetaire nevel gevormd denk je? En supernova's die nabij gelegen gaswolken oplichten?
Kabouters!

Maar wat heeft dat ermee te maken? Een geluidsgolf heeft een medium nodig om zich voort te planten, zo ook een schokgolf.
Wat wel zou kunnen is dat materie zelf als golf uit een explosie tegen het schip slaat, dat zou je uiteraard wel kunnen horen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Ik ben blij dat ze eens op ontdekkingsreis zijn gegaan maar de uitvoering vond ik toch wat matig. De effecten zijn gewoon hetzelfde als bij die spore drive. Zelfs de kleur is vrijwel hetzelfde. Beetje gebrek aan fantasie vind ik.

En ik vond het nog steeds van de hak op de tak. Het lijkt wel alsof ze er steeds scenes tussenuitgeknipt hebben om maar binnen de tijd te blijven ofzo.

Genoeg om sowieso over te zeiken :P maar er zit daarnaast zoveel rare "logica" in. Die hele interactie tussen L'Rell and Cornwall sloeg werkelijk nergens op. Een keertje brullen en de bewaker gelooft het wel en vertrekt. :? Die hele latere scene tussen die twee was ook maar vaag (niet dat vaag perse slecht is maar toch).

Tyler die, terwijl hij gezien heeft wat de interactie met die wezens met Saru gedaan heeft, gewoon z'n klauw op die steen legt om "the harmony of peace" te voelen. 7(8)7
Dat was alleen maar om hem later (precies op het grote moment) naar dat kristal te kunnen laten warpen ofzoiets maar hoe ongelofelijk stom kan je zijn, vraag ik me dan af.

Burnham is trouwens wel -heel snel- van haar Vulcan "identiteit" af hè. En o ja ... zoenen. Er moet natuurlijk gezoend worden.

Het lijkt iets de betere kant op te gaan maar ze hebben echt nog een lange weg te gaan wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Gonadan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:18:
Maar wat heeft dat ermee te maken? Een geluidsgolf heeft een medium nodig om zich voort te planten, zo ook een schokgolf.
Wat wel zou kunnen is dat materie zelf als golf uit een explosie tegen het schip slaat, dat zou je uiteraard wel kunnen horen.
offtopic:
Ik denk dat wij een geluidsgolf en een schokgolf door elkaar halen. Een geluidsgolf heeft inderdaad een medium nodig om zich voort te planten. Een schokgolf daarentegen niet. Die kan ook door de ruimte. Het verschil zit em in de samenstelling. Een geluidsgolf is enkel een golfvorm, een trilling in een medium. Een schokgolf is eigenlijk materie of gas dat alle kanten op 'knalt'. Dat is ook de reden waarom bij supernova's omliggende gaswolken vaak oplichten omdat de schokgolf van de supernova, die bepaalde deeltjes meeneemt in aanraking komen die gaswolken en ze oplichten. Zelfs hier op aarde zie we dat op een kleinschalige manier. Deeltjes van de zon knallen op het magnetisch veld van de aarde en worden omgebogen naar de polen waarna ze in interactie komen met de atmosfeer en de aurora's vormen.

Wat je in de echte wereld in de ruimte zou merken van een explosie nabij kan wel degelijk een geluidsgolf creëren in je eigen schip als een schokgolf van deeltjes jouw schip raakt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Snowwie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:38:
[...]

offtopic:
Ik denk dat wij een geluidsgolf en een schokgolf door elkaar halen. Een geluidsgolf heeft inderdaad een medium nodig om zich voort te planten. Een schokgolf daarentegen niet. Die kan ook door de ruimte. Het verschil zit em in de samenstelling. Een geluidsgolf is enkel een golfvorm, een trilling in een medium. Een schokgolf is eigenlijk materie of gas dat alle kanten op 'knalt'. Dat is ook de reden waarom bij supernova's omliggende gaswolken vaak oplichten omdat de schokgolf van de supernova, die bepaalde deeltjes meeneemt in aanraking komen die gaswolken en ze oplichten. Zelfs hier op aarde zie we dat op een kleinschalige manier. Deeltjes van de zon knallen op het magnetisch veld van de aarde en worden omgebogen naar de polen waarna ze in interactie komen met de atmosfeer en de aurora's vormen.

Wat je in de echte wereld in de ruimte zou merken van een explosie nabij kan wel degelijk een geluidsgolf creëren in je eigen schip als een schokgolf van deeltjes jouw schip raakt.
offtopic:
Dat is erg afhankelijk van wat je definitie van een schokgolf is. Ik hanteer een andere dan jij blijkbaar. Jij hebt het meer over het front van materie door een explosie.
Maar onder de streep bedoelen we volgens mij hetzelfde. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:08:
Maar onder de streep bedoelen we volgens mij hetzelfde. :)
Boem is ho! 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Morgen de laatste aflevering tot aan de pauze. Kan ik er een heleboel achterelkaar kijken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh gadverdamme doen zij ook een mid-season intermission? Ik word daar echt zo schijtziek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Jammer inderdaad, CBS heeft blijkbaar nog niet helemaal door dat een streamingdienst iets anders is dan een TV station waar je te maken hebt met beperkte capaciteit qua time slots en concurrentie van andere zenders. Dat is ook de reden dat netflix z'n eigen series in een keer beschikbaar stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gaat 7 Januari alweer verder dus het valt mee
IMDB: Star Trek: Discovery (TV Series 2017– ) - Episodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Moet ik het maar in mn agenda zetten anders denk ik daar nooit meer aan om verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15
Erg goede episode, de beste tot heden. Tot het laatste moment bleef het erg spannend/interessant. Nu 6/7 weken wachten tot vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Poeh! Ik dacht eff dat het de laatste EP van het seizoen was, want meende zoiets gelezen te hebben op de FB pagina in de trant van "Last episode already".

Ben eindelijk bij, was wat laat begonnen met kijken, maar wel alles door kunnen kijken :+
Ik vind het een geweldige serie, iets anders dan we gewend zijn, omdat het echt om 1 personage draait en niet alle crew even veel diepgang krijgt, maar zeer vermakelijk en ik blijf zeker kijken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Oké, we hebben weer een primeur te pakken. Blote Klingonvrouw die gemeenschap heeft met een menselijke man.
Eerst dacht ik nog dat die flashbacks van Tyler eindelijk zouden onthullen of hij nu wel of niet Voq is, maar nee, alleen L'Rell die de eerste interraciale seksuele handelingen verricht met een mens door een Klingon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
was dat in de laatste aflevering?? nee toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Aherin schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:34:
was dat in de laatste aflevering?? nee toch??
offtopic:
Of je leest even 4 reacties boven je..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
ik mis blijkbaar nog steeds iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Zojuist nog maar een keer bekeken, erg leuke aflevering, heb zin in het tweede deel van het seizoen. Zitten we nu in het mirror universe? Doordat Discovery bij het jumpen verdubbeld werd en daarna weer één?

Ook erg veel ruimtepuin. Zou het ruimtestation opgeblazen zijn in het mirror universe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
WP_Pj schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:33:
Zojuist nog maar een keer bekeken, erg leuke aflevering, heb zin in het tweede deel van het seizoen. Zitten we nu in het mirror universe? Doordat Discovery bij het jumpen verdubbeld werd en daarna weer één?

Ook erg veel ruimtepuin. Zou het ruimtestation opgeblazen zijn in het mirror universe?
We zitten toch zowiezo in het Mirror universe ten opzichte van TOS en andere series?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Mirror universe is iets uit DS9.
Jij hebt het over de afsplitsing nav de nieuwe films (kelvin universe oid).

Dat zijn twee verschillende dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Of het wordt van af nu Voyager... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:40:
[...]

We zitten toch zowiezo in het Mirror universe ten opzichte van TOS en andere series?
Raymond schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:10:
Mirror universe is iets uit DS9.
Jij hebt het over de afsplitsing nav de nieuwe films (kelvin universe oid).

Dat zijn twee verschillende dingen :)
We zitten in dezelfde tijdlijn als Enterprise, TOS, TNG, DS9 en Voyager.
Mirror universe komt voor in Enterprise, TOS en DS9 en misschien vanaf nu ook in Discovery.

Goede aflevering, ben benieuwd waar ze terecht gekomen zijn. Was even bang voor de Borg. Maar dat zal wel niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kennelijk hoort de TNG-aflevering Yesterday's Enterprise niet bij de mirror universe maar wel bij een alternate timeline. Ook daarin is de Enterprise 1701-D een warship.

DIS speelt zich inderdaad net als alle andere series af in de prime universe en standaard timeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
[Roland] schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:24:
[...]

[...]

We zitten in dezelfde tijdlijn als Enterprise, TOS, TNG, DS9 en Voyager.
Mirror universe komt voor in Enterprise, TOS en DS9 en misschien vanaf nu ook in Discovery.

Goede aflevering, ben benieuwd waar ze terecht gekomen zijn. Was even bang voor de Borg. Maar dat zal wel niet :-)
Als dat zo is dan stop ik direct met kijken. Als men de Borg introduceert dan is men echt ideeloos.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het in ieder geval een goede clifhanger. De eerste paar afleveringen vond ik niet sterk maar merk nu wel dat ik er meer en meer in kom en steeds uitkijk naar de komende maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
justmike schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:28:
...
Mede daarom verwacht ik vroeg of laat ook nog wel een paar tieten of iets dergelijks in beeld( zeker als de kijkcijfers gaan dalen)
Nou ... daar waren ze dan hoor, die tieten in beeld. Welliswaar van een "Klingon" maar ze waren er ... en nog eerder dan verwacht. :S

Wat een belachelijke vertoning was die hele flashback...
[Roland] schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:24:
... Was even bang voor de Borg. Maar dat zal wel niet :-)
Zeg dat maar niet te hard. De gebeurtenissen met de Borg uit de film First Contact speelden zich af rondom de eerste warp-vlucht en dus ruim voor de tijd waarin Discovery zich afspeelt. Ze hebben in Enterprise ook een kleine poging gedaan om de Borg in de serie te betrekken.
De Borg waren uitermate populair en dus goed voor de kijkcijfers. Het zou mij danook niets verbazen als ze in Discovery straks hetzelfde trucje proberen uit te halen.

Het zou me zelfs niet verbazen als ze (indien het gerucht klopt over Section 31) de Borg mede aangrijpen als reden voor het oprichten van S31.

Ik was eigenlijk een soort van heugelijk verbaasd en verrast over deze aflevering. Nog niet eerder heb ik zitten kijken met het gevoel dat ik ook echt verder wilde kijken. Laat staan dat ik enigszins "op het puntje van mijn stoel" zat.

Er waren weer genoeg face-palm-momentjes (logica) maar laat ik dan dit keer eens niet te erg de party pooper uithangen en me verder beperken tot de volgende constructieve kritiek:

Als ze nou die Burnham (en Tilly en Stamets :P ), zo snel mogelijk, de serie uitschrijven en kappen met die irritante zinloze zoen-/seksscenes dan kan het zomaar écht wat worden. :)
defiant schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:04:
Jammer inderdaad, CBS heeft blijkbaar nog niet helemaal door dat een streamingdienst iets anders is dan een TV station waar je te maken hebt met beperkte capaciteit qua time slots en concurrentie van andere zenders. Dat is ook de reden dat netflix z'n eigen series in een keer beschikbaar stelt.
Misschien is het mijn pessimisme maar ik denk dat het vooral een modeverschijnsel is. Net als die irritante flashbacks en previews aan het begin en eind. Het valt me nog mee dat er geen reclameblok(ken) inzit(ten) met voor en tijdens de reclame een "straks in ST Discovery".

[ Voor 15% gewijzigd door VOODOO_WILLIE op 13-11-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Prachtige aflevering en een tipje van de sluier m.b.t. de foltering van Tyler door L'Rell is ook opgelicht en een goede cliffhanger idd.
En eindelijk een klingon die (via de translator) Engels spreekt.
Is het de laatste keer dat ze de spore-drive kunnen gebruiken??
Nu nog maar effe 8 weken wachten hoe het verder gaat.

Interessante link: https://www.usatoday.com/...-klingon-lrell/105976130/

[ Voor 30% gewijzigd door snah001 op 14-11-2017 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
OK, dat haat ik dus. Nu weet ik niet waar ze zitten :P Maaruh... Heeft Lorca die laatste jump verkloot? Let op de scène net voor de jump waar hij iets in tikt op dat scherm. Dan staat er zoiets als 'OVERRIDE - LORCA, G.' en 'SPORE JUMP 133:--UNKNOWN'

Betreffende Tyler weet ik niet meer wat ik er moet van denken. De volledige aflevering was ik er van overtuigd dat hij geen Klingon is. Maar de laatste scène met L'Rell en haar uitspraken doen me weer twijfelen. Zijn de flashbacks van de marteling misschien geen marteling maar een operatie?

Let ook eens op de flashback die hij krijgt net als hij de cel binnenwandelt. Daar zijn de hoofden van 2 klingons te zien! Al heb ik niet echt een idee of dat iets zou kunnen betekenen :P

edit:
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://fsmedia.imgix.net/60/33/80/0e/0e2e/4025/9a92/1225ebf6da55/override-lorcapng.png
Alleen begrijp ik dan 2 zaken niet. Ze hebben 133 jumps gedaan, hoe kan dit dan jump 133 zijn? En waarom zegt Lorca "let's go home"?

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 14-11-2017 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je bedoelt dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OyJRmmc.jpg

.edit: oh je had het er al bijgeëdit :P
Alleen begrijp ik dan 2 zaken niet. Ze hebben 133 jumps gedaan, hoe kan dit dan jump 133 zijn?
Dat kan wel als ze bij 0 beginnen te tellen. Maar het is natuurlijk sowieso raar dat ze dan wel beginnen te tellen bij die 133 jump sequence, en alle jumps ervoor dan niet meetellen :)

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2017 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
D-Three schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:59:
OK, dat haat ik dus. Nu weet ik niet waar ze zitten :P Maaruh... Heeft Lorca die laatste jump verkloot? Let op de scène net voor de jump waar hij iets in tikt op dat scherm. Dan staat er zoiets als 'OVERRIDE - LORCA, G.' en 'SPORE JUMP 133:--UNKNOWN'

Betreffende Tyler weet ik niet meer wat ik er moet van denken. De volledige aflevering was ik er van overtuigd dat hij geen Klingon is. Maar de laatste scène met L'Rell en haar uitspraken doen me weer twijfelen. Zijn de flashbacks van de marteling misschien geen marteling maar een operatie?

Let ook eens op de flashback die hij krijgt net als hij de cel binnenwandelt. Daar zijn de hoofden van 2 klingons te zien! Al heb ik niet echt een idee of dat iets zou kunnen betekenen :P

edit:
Dit dus:
[afbeelding]
Alleen begrijp ik dan 2 zaken niet. Ze hebben 133 jumps gedaan, hoe kan dit dan jump 133 zijn? En waarom zegt Lorca "let's go home"?
Scherp opgemerkt. Heb het ff gauw teruggekeken. Hij heeft wel een typische "ik voer iets in mijn schild"-blik als hij zegt: "Let's go home". Je zou zomaar gelijk kunnen hebben dat hij die jump met opzet gesaboteerd heeft. :)

Sinds wanneer lopen "chirurgen" trouwens in hun blootje? :P
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:41:
Je bedoelt dit:
[afbeelding]

.edit: oh je had het er al bijgeëdit :P
Deze afbeelding is 2268 * 1138 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.
Ik hoop voor jou dat die tekst niet je eigen idee was :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

VOODOO_WILLIE schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 01:02:
Ik hoop voor jou dat die tekst niet je eigen idee was :P :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1l1HE6q.png

Dan zie je die tekst niet (en worden images nog steeds geresized 8)7)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2017 01:06 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie