.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:52:
[...]
We kunnen het toch
inhoudelijk over de afleveringen en het grotere verhaal hebben, of niet dan? Waarom moet het per se over de verpakking gaan? Het feit dat je met die opmerking komt zegt al dat je compleet in de verkeerde mindset zit.
Btw, ik zeg niet dat het andere niet mag. Ik zeg dat ik er af en toe een beetje moe van wordt omdat het vrijwel alleen maar daarover gaat.
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik weet ook dat ik een aardige haagse klaagbaak kan zijn en dat ik me daar hier ook "schuldig" aan maak. Het is echter niet mijn bedoeling om ieders humeur hier vreselijk te verpesten ofzo.
Houd het er maar op dat ik, in het algemeen, graag mensen wijzer maak en dat daarbij de aandacht óók uitgaat naar stierenpoep in de bredere zin van het woord. Overigens zegt dat wellicht meer over de hoeveelheid beschikbare stierenpoep dan over mijn karakter
Anyways. Inhoudelijk valt er ook genoeg te klagen (wat ik reeds óók heb gedaan) dus pas maar op waar je om vraagt.
*Voodoo duikt alvast weg voor de banhamer
.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:11:
Ik vraag me af of het alleen PTSD is. De verhalen dat hij een gemodificeerde Klingon zou zijn geloof ik niets van, maar wel denk ik dat hij op een of andere manier geconditioneerd of aangepast is op een of andere manier. Alsof L'Rell een commando kan geven en dan doet hij alles wat ze zegt.
Volgens mij zie je in een van de flashbacks ook zijn schedel worden opengemaakt oid. Maar het ging allemaal nogal snel en ik heb het niet uitgebreid teruggekeken.
Eerder STD dan denk ik
Dat hij geconditioneerd is lijkt me duidelijk. L'Rell zegt niet voor niks tegen Tyler: "Soon" nadat hij vroeg wat ze met hem gedaan heeft. (In de werkelijkheid zijn er tenlotte ook genoeg mensen geconditioneerd door martelingen en "gedragstherapie").
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ze een mind control implantaat hebben ingebracht. Wellicht gecloakt want blijkbaar niet gedetecteerd door de dokter. Ik dacht ook nog even aan een explosief maar het lijkt me dan weer sterk dat ze het risico nemen om hun hoofdprijs (namelijk de sporedrive) naar de maan te blazen.
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:42:
Dank. Dat was een goed slok Chocomel dat verloren is gegaan . . .
...
Uiteindelijk zelf ook de aflevering gezien, vond de blote tiet weinig toe te voegen en is ook niet des Star Treks.
...
Wat ik alleen niet kan begrijpen, is waarom Stamets de enige is met die implantaten ?? Het cocktailtje werkt toch, dus waarom niet een ander ook ermee injecteren zodat ze samen de lading kunnen dragen ??
Graag gedaan
Ik vond dat ook niks toevoegen. Overigens was er iemand eerder hier die mij tegensprak over het "des startreks" m.b.t. het blote en seksuele gebeuren. Volgens mij was dat in het stuk wat hier verwijderd is want ik kan het niet meer terugvinden. Hij zei dat de bescheidenheid vooral door de zenders opgelegd was en niet door Roddenberry. Na een oud interview van Roddenberry te hebben gezien moet ik hem daar nu toch gelijk in geven. Buiten dat hij dat ronduit zei (zelfs een blote navel was not done) komt Roddenberry in dat interview behoorlijk over als een "vies oud mannetje".

Maar goed. Dat neemt niet weg dat, hetgeen we voorgeschoteld hebben gekregen en waar we aan gewend zijn, dus tamelijk bescheiden was.
Zo goed ging het nou ook weer niet met Stamets. Nu probeerde hij dat flink te verbergen maar hij is. in het bijzijn van diverse personen, toch tamelijk wappie aan het doen geweest. (Alleen al zijn gedrag en zijn buiten-de-tijdlijn-toestand in die hele timeloopaflevering).
Sowieso is het niet zo bijdehand om iedereen maar te injecteren met een compleet experimenteel goedje als je leven er niet direct vanaf hangt.
D-Three schreef op donderdag 16 november 2017 @ 01:06:
[...]
Neen, ik heb het niet over die scène

Kijk, 2 Klingons en mevrouw heeft duidelijk haar witte uniform aan.
[
afbeelding]
En dit lijkt me toch een soort operatiekamer.
Rechtsonder Tyler met twee Klingons en links van hem lijken twee operatielampen te staan.
[
afbeelding]
[...]
Hmm, misschien is het dat wel wat me onbewust stoort bij haar. Thanks a lot, daar ga ik vanaf nu steeds op letten!!

Bij Stamets zijn het vooral de opgetrokken wenkbrauwen waar ik steeds op let
Lorca is wel mijn favoriete karakter op dit moment. Al zou het me niet verwonderen dat hem vroeg of laat wel iets overkomt waardoor Burnham kapitein zal worden? En dan een potje huilen because Captain Georgiou would be so proud?
[...]
Geen idee wat je daar in ziet man

Annoying Tilly...
Maar er werd toch al een paar keer gehint naar Captaint Tilly. Vorige aflevering bijvoorbeeld noemde Stamets haar kapitein toen hij in de war was. Dit lijkt me niet zomaar gedaan, zeker omdat hij later toegeeft dat van het ene moment op het andere alles wat hij weet verandert (als hij in de machine zit). Alternatieve realiteiten, Mirror Universe, de toekomst, ... ? Misschien komt jouw wens nog uit

I know, I know. Het was meer een lolletje.

You're

welcome
Lorca is, in ieder geval, het meest overtuigende karakter. Georgiou deed het ook niet slecht en die is ook gewoon gewieberd in de 2
e aflevering. Het is ook door de makers gezegd dat ze er niet voor terug zullen deinzen om vaste karakters te laten verdwijnen. Dat Burnham kapitein gaat worden lijkt me, zeker voorlopig, erg sterk. Daarmee zou de hele insteek van de serie (namelijk het perspectief van een bemanningslid en dus niet de kapitein) verloren gaan. Wellicht gebeurt het later in de serie of krijgen we een story arc waarin ze noodgedwongen acting captain is. Het lijkt er, in ieder geval, op dat er even geen vervangende captain in de buurt is in het scenario waar ze in beland zijn. Maar dat zou alsnog betekenen dat Saru óók gewieberd of gevangengenomen moet worden want hij is natuurlijk next in command.
Die hint naar captain Tilly is inderdaad opmerkelijk nu je dat zo zegt. Ik gun het Thunderwing van harte maar ik zie haar liever vertrekken naar "Deck 15"

. Overigens zegt het ook niet persé iets. Data deed ook ooit eens lollig door Riker (geloof ik) "captain" te noemen na zijn "trip". Het zou me niets verbazen als dat de inspiratie was. Daar komt trouwens bij dat Lorca nog steeds op de brug staat in de rol van captain na die foute jump en Tilly niet dus dat zou dan ook weer een tikkie vreemd zijn.