Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VOODOO_WILLIE schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:41:
Als ze nou die Burnham (en Tilly en Stamets :P ), zo snel mogelijk, de serie uitschrijven en kappen met die irritante zinloze zoen-/seksscenes dan kan het zomaar écht wat worden. :)
Hoe durf je !? }:| :( *iets met zweepje*

Tilly for President Captain :9~ <3 :$

Ik moet 'm nog zien (ook de blote tieten :')), maar als deze aflevering net zo is als vorige week (minder hak op tak), dan wil ik de rest ook nog wel een kans geven . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:43
Wat ik nu niet begrijp... Ze kunnen blijkbaar 2 personen en flink wat hardware aanboord beamen bij de Klingon boot. Waarom niet gelijk de bom aanboord beamen ipv 2 personen met zenders. Heen en weer jumpen, computer model opbouwen wachten op cloak en dan schieten?

Heb ik die uitleg gemist?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Semyon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 06:59:
Wat ik nu niet begrijp... Ze kunnen blijkbaar 2 personen en flink wat hardware aanboord beamen bij de Klingon boot. Waarom niet gelijk de bom aanboord beamen ipv 2 personen met zenders. Heen en weer jumpen, computer model opbouwen wachten op cloak en dan schieten?

Waarschijnlijk omdat de zenders op plekken moesten worden gezet waar dat de beam niet bij kon. ( waarom dat Burnam dan wel van de Bridge af te beamen is .. is dan weer een raadsel).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb ff gemist waarom er gejumped moest worden en dat niet met gewoon rondvliegen kon worden gedaan. Ze blijven de hele tijd in de buurt van dat dodenschip, waarom moeten er dan van die microjumps gedaan worden?
Je kan dan toch ook gewoon met thrusters oid manouvreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Raymond schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:04:
Ik heb ff gemist waarom er gejumped moest worden en dat niet met gewoon rondvliegen kon worden gedaan. Ze blijven de hele tijd in de buurt van dat dodenschip, waarom moeten er dan van die microjumps gedaan worden?
Je kan dan toch ook gewoon met thrusters oid manouvreren?
Eh... snelheid en korte afstand van de jumps ipv met thrusters erom heen vliegen ?

Van wat ik elders gelezen heb zitten ze sinds de laatste jump en bij de cliffhanger in de mirror world. Jonathan Frakes (producer) schijnt te hebben geroepen dat de mirror world voorkomt in Discovery.

Top aflevering trouwens.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Semyon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 06:59:

Die sensoren zijn nodig om gegevens te verzamelen van de cloak, dus de sensoren in combinatie met de jumps zijn wat het algoritme mogelijk maakte.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Het ging ze er dus niet om om het schip direct te vernietigen maar wel om de cloack technologie te achterhalen. Wat ik mij echter afvraag is hoe dat dit zit met de rest van de series. Volgens mij hebben ze in de andere startrek series de cloak nooit kunnen decrypten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
loekf2 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:16:
[...]

Eh... snelheid en korte afstand van de jumps ipv met thrusters erom heen vliegen ?
Ja, dat gedeelte snap ik dus niet. Ze jumpen 133x vlak in de buurt van het schip. Wat doet dat precies, dat je niet kan doen door er gewoon te blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
Raymond schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:56:
[...]
Ja, dat gedeelte snap ik dus niet. Ze jumpen 133x vlak in de buurt van het schip. Wat doet dat precies, dat je niet kan doen door er gewoon te blijven hangen?
Er zit een enorm krachtveld om het schip heen dat licht en elektromagnetische straling afbuigt. Hierdoor kunnen ze het schip niet detecteren.
Met 2 sensoren die een signaal afsturen vanaf het schip kunnen ze kleine imperfecties meten in dat schild.
Door van buitenaf de data van die sensoren te meten lezen ze die imperfecties uit en hopen ze het later dus ook van buitenaf te kunnen meten, door er één of ander algoritme op los te laten en dat de imperfecties voorspelbaar worden.

Waarom dit er exact (of minimaal) 133 moeten zijn leggen ze niet uit, maar het zal vast net als met satellieten zo zijn dat als er gemeten wordt vanuit meer hoeken, dat de meting nauwkeuriger wordt.

Door te 'jumpen' ipv te 'thrusten' voorkomen ze naar mijn idee dat ze al die tijd aan flarden geschoten worden, aangezien ze nu onvoorspelbaar switchen tussen allerlei plekken ipv een route afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:08
Webgnome schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:49:
Het ging ze er dus niet om om het schip direct te vernietigen maar wel om de cloack technologie te achterhalen. Wat ik mij echter afvraag is hoe dat dit zit met de rest van de series. Volgens mij hebben ze in de andere startrek series de cloak nooit kunnen decrypten?
Ja dit vroeg ik me ook af. Ik ben geen enorme trekkie. TNG en VOY helemaal, DS9 gedeeltelijk en de meeste films heb ik gezien, de rest niet. Die hele alternatieve tijdlijn is mij bijvoorbeeld onbekend.
Ik had dus een beetje hetzelfde, zo van huh? Die Klingon Cloak was in die andere (later in de tijd) series toch nog steeds een probleem.
Ik blijf mixed feelings over deze Star Trek hebben. Ik had het echt veel liever in de tijd na Voyager gezien, of in de tijd van Voyager maar dan in Alpha kwadrant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Timminator schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:36:
[...]

Ja dit vroeg ik me ook af. Ik ben geen enorme trekkie. TNG en VOY helemaal, DS9 gedeeltelijk en de meeste films heb ik gezien, de rest niet. Die hele alternatieve tijdlijn is mij bijvoorbeeld onbekend.
Ik had dus een beetje hetzelfde, zo van huh? Die Klingon Cloak was in die andere (later in de tijd) series toch nog steeds een probleem.
Ik blijf mixed feelings over deze Star Trek hebben. Ik had het echt veel liever in de tijd na Voyager gezien, of in de tijd van Voyager maar dan in Alpha kwadrant.
Zoals eerder aangehaald, dit is NIET in de alternatieve tijdlijn, maar gewoon in de prime timeline zoals ENT, TOS, TNG, DS9 en VOY. Natuurlijk hebben ze creatieve vrijheden genomen qua look and feel en design om de serie aan te laten sluiten bij moderne eisen en daar heb ik ook geen probleem mee. Maar inderdaad, je loopt het risico dat je dingen doet die niet rijmen met series die later in de tijdlijn voorkomen. Ik bedoel, de hele spore drive wordt nooit genoemd in andere series, terwijl dat in potentie natuurlijk super belangrijk is om verder te ontwikkelen. DIS kan hier alleen mee wegkomen als uiteindelijk het netwerk kapot gaat zodat deze nooit gebruikt kan worden in de toekomst. En wat je terecht zeg, ook met de cloak is het een ding, want later zijn cloaking devices nog steeds een probleem. Mogelijk dat de Klingons nieuwe cloaking technieken uitvinden, daar valt wel omheen te werken. Ik bedoel, toen mensen radar uitvonden konden vliegtuigen makkelijker gevonden worden, terwijl er later vliegtuigen kwam die weer praktisch onzichtbaar zijn voor de radar. Techniek staat aan twee kanten niet stil natuurlijk!

Plus Discovery heeft nog geen data over de cloak kunnen sturen (het duurde een paar uur om de data aan te passen voor andere schepen) voordat ze 'verdwaald' raakten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Raymon1988 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:17:
[...]
Door te 'jumpen' ipv te 'thrusten' voorkomen ze naar mijn idee dat ze al die tijd aan flarden geschoten worden, aangezien ze nu onvoorspelbaar switchen tussen allerlei plekken ipv een route afleggen.
Dit alvast niet, want zoals in de aflevering gezegd wordt: schilden en wapens zijn offline als je gecloaked bent.
Als ze dan gewoon de spore drive in standby houden voor als de klingons decloaken zitten ze eigenlijk goed genoeg. Er moet dus een andere reden zijn om te jumpen ipv te thrusten.

Wat ik bijkomend niet snap:
ze hebben een computer die korte jumps perfect kan doen, waarom wordt die niet ingezet? (zie eerdere afleveringen voordat ie met die implants afkwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
roeleboel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:47:
[...]

Dit alvast niet, want zoals in de aflevering gezegd wordt: schilden en wapens zijn offline als je gecloaked bent.
Als ze dan gewoon de spore drive in standby houden voor als de klingons decloaken zitten ze eigenlijk goed genoeg. Er moet dus een andere reden zijn om te jumpen ipv te thrusten.

ze hebben een computer die korte jumps perfect kan doen, waarom wordt die niet ingezet? (zie eerdere afleveringen voordat ie met die implants afkwam)
Verrek, nou je het zegt! Ze hadden het beerdiertje nodig om lange complexe jumps mogelijk te maken, dus met name voor navigatie. Maar ze konden al wel korte jumps maken zonder speciale 'navigational computer' die het beerdiertje en later dus Stamets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Waarschijnlijk voor de snelle opéénvolging van de jumps.

Soit ik vond de laatste aflevering minder boeiend. (misschien omdat ik Mint probeerde te installeren in een VM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
We zien dus nu wel al dat de spore drive langzaam aan uitgefaseerd word. Tenslotte bestond de spore drive niet tijdens de TOS tijd, dus vroeg of laat moest dit wel gebeuren. En ook niet meer dan logisch aangezien de drive werd "aangedreven" door 1 persoon die wist hoe het moest. De Klingons hadden sowieso niets aan die techniek gehad.

Wellicht schakelt Discovery nu over wat meer reguliere Star Trek zaken. Gewoon normale warp drive en natuurlijk nog steeds de Klingon - Federatie oorlog. Deze oorlog zal in deze serie niet beslecht worden met een overwinnaar omdat in TOS er in 2267 weer een oorlog uitbrak.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
[...]

Scherp, maar dan nog lijkt mij snel 133 keer springen een veiliger iets (sneller en onvoorspelbaarder) dan thrusten, zien dat het uit Dodenschip uit cloak komt, dan toch jumpen, wachten tot het Dodenschip weer in cloak gaat... etc.
Ze konden alleen meten als het schip gecloaked was. Nou dan zet je ze zwaar onder druk door iets te doen wat ze niet kennen. Dwing ze om te cloaken zodat ze zich veiliger voelen.

Maar wat betreft die computer heb je volgens mij volledig gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij waren korte jumps wel mogelijk maar niet zo precies.

@Snowwie Ik heb TOS nooit echt gevolgd, maar als je zegt dat de oorlog weer *uitbrak* dan moet er dus geen oorlog zijn voor TOS begon :).

Over het niet bestaan van de spore drive, ik zie het nog wel gebeuren dat door een gebeurtenis dat hele spore netwerk wordt vernietigd en dus nooit meer bruikbaar is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:30:

@Snowwie Ik heb TOS nooit echt gevolgd, maar als je zegt dat de oorlog weer *uitbrak* dan moet er dus geen oorlog zijn voor TOS begon :).

Over het niet bestaan van de spore drive, ik zie het nog wel gebeuren dat door een gebeurtenis dat hele spore netwerk wordt vernietigd en dus nooit meer bruikbaar is.
http://memory-alpha.wikia...ration-Klingon_War_(2267)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat ligt in lijn met wat ik zeg. Misschien begrijp ik je verkeerd, maar wat bedoel je dan met "beslecht worden met een overwinnaar"? Dat impliceert toch niet dat er later niet opnieuw een oorlog kan uitbreken?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
[...]

Omdat ze een manier moesten vinden om van de Spore Drive af te komen. Omdat Discovery in de normale tijdlijn afspeelt moeten ze op een creatieve manier de Spore Drive en de cloaking decryption techniek lozen. Ze moesten dus Stamets uitschakelen en ervoor zorgen dat Discovery nooit bij de starbase aankomt.

Persoonlijk kan ik niet wachten tot de Spore Drive uit het collectieve geheugen verdwijnt, wat een belachelijk idee is dat ook...

[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 14-11-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Net zoals ze nu met de universal translator rondlopen, zodat de klingons engels praten. Beetje doorzichtige oplossing, maar ik ben er wel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

vin het een super animation als ze jumpen met die spore drive :) hopelijk vinden ze een nieuwe candidate als navigator (annoying tilly ?) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Lagune schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:24:
vin het een super animation als ze jumpen met die spore drive :)
Ik vind de animatie in de basis heel goed, maar dat het schip eerst een keer 'over de kop' gaat net voor de jump vind ik echt heel kinderlijk en amateuristisch overkomen. Geef mij maar de jump zoals in Battlestar Galactica (nieuwe serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Luuk1983 Dat vind ik iets dat ik dan nog wel enigszins sense vind maken. Het feit dat het schip naar beneden gaat en weer omhoog komt slaat dan weer nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:44:
@Luuk1983 Dat vind ik iets dat ik dan nog wel enigszins sense vind maken. Het feit dat het schip naar beneden gaat en weer omhoog komt slaat dan weer nergens op.
Inderdaad, daar 'stoor' ik mij ook wel aan, vandaar de referentie naar Battlestar Galactica ;)

Maar het 'verschijnen' van het schip, ondanks dat het schip naar boven en naar beneden gaat vind ik er qua animatie nog wel prima uitzien, hetzij dus wat onlogisch. Het 'ronddraaien' vind ik als animatie dus helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
[...]

Met de jumptechniek konden ze de data in 4 minuten achterhalen. Door er rondom te vliegen zou het dagen duren, maar die tijd hadden ze niet. Dit is in de aflevering ook uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Overigens gisteren ook nog even een aflevering van Voyager gekeken.
Zowel daar als in TNG is veel inconsistentie te vinden, de ene keer wordt er op ze geschoten en gebeurt niks, de andere keer bij 1 schot gelijk 50% shield weg, andere keer shield helemaal weg en geen tranporter meer, en altijd als het kritisch is werkt de transporter nooit door "unknown" interference.
Dan valt het bij Discovery tot nog toe echt wel mee.

Overigens Harry Mudd kwam ook al voor in afleveringen van TOS "Mudd's women" en "I Mudd".

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

snah001 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:58:

Overigens Harry Mudd kwam ook al voor in afleveringen van TOS "Mudd's women" en "I Mudd".
En in de aflevering "Spuit11: whom no one has seen before". :+

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 01:05:
[...]

[afbeelding]

Dan zie je die tekst niet (en worden images nog steeds geresized 8)7)
Op de pc zie ik die tekst dus wel (op mobiel niet).

Maar het ging vooral om het feit dat iemand van de tnet crew (en in het bijzonder uit de devschuur) door z'n "eigen" website de les gelezen wordt over een joekel van een screenshot. ;) :P
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 06:30:
[...]

Ik moet 'm nog zien (ook de blote tieten :')), maar als deze aflevering net zo is als vorige week (minder hak op tak), dan wil ik de rest ook nog wel een kans geven . . .
Thunderwing is verlie-hiefd! :X :+

Stel je er ook maar niet teveel van voor hoor. Als je net met je ogen knippert dan is het voorbij, zeg maar. Maar als je van flinke jopen houdt (wat me duidelijk lijkt gezien Tilly) en "innies" dan moet je je ogen maar even goed open houden :')

Anyways ... ik zie het zwaard van damoderator al hangen dus wellicht is het verstandig om niet weer die weg in te slaan :P

De aflevering is inderdaad een stuk minder van de hak op de tak maar verwacht ook daar geen wonderen. Er zitten nog steeds zat dingen in waarvan een Vulcan zou zeggen: "That's not logical". Maar het was, naar mijn mening en vergeleken met de rest, een aardige aflevering. Zoals ik al eerder zei: het was voor het eerst dat ik daadwerkelijk wilde blijven kijken. Maar goed, de ervaringen zijn voor ieder verschillend zoals wel uit dit hele topic blijkt. :)
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:44:
Dat viel mij ook al op sinds het begin maar ik klaag al meer dan genoeg dus dat liet ik maar voor wat het is. :P
Wellicht is het symbolisch ... dat de serie haaks staat op wat het zou moeten zijn :+
Ik had liever gezien dat ze de "gebruikelijke" stijl hadden gehandhaafd. Daar valt genoeg aan op te poetsen met de huidige mogelijkheden.

Zo ook met de geluiden overigens. Het lijkt wel alsof ze ineens allemaal hun geluidseffecten uit de Transformers-kist halen. Het klinkt nogal erg amateuristisch naar mijn idee. Lachwekkend zelfs. Ze schieten een dodelijk salvo af en het klinkt als "tjoep-tjoept-tjoep-tjoep-tjoep-tjoep". Het zijn nog net geen "bottle-plops".

Over heen en weer en op en neer gesproken trouwens ...

Dat :Y is :Y iets :Y wat :Y mij :Y mateloos :Y irriteert :Y aan :Y de :Y acteerstijl :Y van :Y Burnham :Y. Het :N is :N namelijk :N helemaal :N niet :N nodig :N om :N constant :N met :N de :N polariteit :N van :N je :N stellingen :N mee :N te :N bewegen. We :Y snappen :Y zo :Y ook :Y wel :Y wat :Y je :Y zegt. Niet :N grappig :N dus. En :Y ook :Y Stamets :Y heeft :Y er :Y een :Y handje :Y van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: lama het is hier ontzettend offtopic.

[ Voor 92% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2017 00:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Toen ik die zagen voorbij zag komen in die flashback was toch direct het eerste wat ik dacht dat ze hem opereerden en niet martelden (niet als hoofdzaak anyway :P), misschien gebruiken de Klingons hem toch voor iets, GPS tracker ofzo :P

En ik moet er toch wat over zeggen... is het werkelijk nodig om elk detail van de serie zo onder de loep te nemen en te bekritiseren?
Geniet toch gewoon van de serie en accepteer de keuzes die de makers hebben gemaakt, je kan er toch niks aan veranderen en daarnaast kijken we naar een serie die zich in de ruimte afspeelt op schepen die in een fractie van een seconde naar de andere kant van het heelal springen, zullen we het even niet over realisme hebben??

Ik ben blij dat ik me niet stoor aan dat soort zaken in een serie, maar gewoon kan genieten van het verhaal, de special effects en de sfeer van een/de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

metallicattim schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:32:
En ik moet er toch wat over zeggen... is het werkelijk nodig om elk detail van de serie zo onder de loep te nemen en te bekritiseren?
Dat is een beetje de tendens van alle topics hier :/. Wordt er af en toe wel een beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Is dit topic daar niet voor bedoeld dan? Hebben we liever een topic waar iedereen slechts blijft zeggen "hoe fantastisch" de laatste aflevering weer was? Spannend hoor. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:10
HMC schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:04:
Is dit topic daar niet voor bedoeld dan? Hebben we liever een topic waar iedereen slechts blijft zeggen "hoe fantastisch" de laatste aflevering weer was? Spannend hoor. :S
Ja zo van:

Het was weer geweldig.

Tilly is mjummie

Lorca is een baas.

Ik heb erg genoten.

De special effects zijn echt vet..

*O*
metallicattim schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:32:

Geniet toch gewoon van de serie en accepteer de keuzes die de makers hebben gemaakt, je kan er toch niks aan veranderen en daarnaast kijken we naar een serie die zich in de ruimte afspeelt op schepen die in een fractie van een seconde naar de andere kant van het heelal springen, zullen we het even niet over realisme hebben??
Het gaat niet zozeer over realisme maar over "suspension of disbelief". Bij de meeste SF series werkt dat voor mij, maar bij Discovery wil dat niet lukken. Dan krijg je het gevoel dat het niet realistisch is. Het voelt voor mij niet aan als een consistent geheel, daarom ben ik ook afgehaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Series moeten binnen hun eigen canon/universum consistent zijn imho. Dus als je een universum hebt bedacht met transporters en sneller-dan-licht reizen (warp), dan vind ik dat prima, ook al is het iets dat in het echie (nu) niet op die manier kan.

Maar als je dan 133 gaat jumpen op 300m afstand van dat Klingon schip, omdat je dan in 4 minuten iets kan bereiken dat anders dagen kost, dan wil ik wel zien waarvoor dat dan nodig is. Aangezien ze in principe gewoon op die 300m afstand blijven. En ik wil ook weten waarom daarvoor die Stamets in die kamer moet, terwijl anderhalve maand terug inderdaad er werd gezegd dat de computer gewoon korte jumps kan maken. En eigenlijk wil ik ook wel weten waarom Stamets in staat is om zoveel te jumpen, terwijl zo'n praktisch onverwoestbaar beerdiertje na 2weken er de brui aan gaf.

Het valt vast allemaal wel uit te leggen, maar ik zou het wel prettig vinden als ze dat dan ook deden.

Ik volg daarom ook "After Trek", omdat daar ongeveer de helft van die vragen en-passant wel aan bod komen. Dat vind ik wel prettig :)

Verder volg ik de serie met veel plezier. Een serie als deze heeft gewoon een seizoen nodig om de draai te vinden. En daarna hangt het van de kwaliteit van het team af hoe goed de serie wordt. Hopelijk wordt dit een goede serie en krijgen we een seizoen of 5-6 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Spooksel

Spooksel!

Ik moet zeggen, ik vond het tof!

Ja, het was even wennen in de eerste paar afleveringen en die Klingons zijn nog steeds een beetje 'mwah'... maar nu we deze mid-season finale gehad hebben. Ja, ik heb wel degelijk het idee dat ik gewoon weer naar Star Trek zit te kijken.

I love it!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HMC schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:04:
We kunnen het toch inhoudelijk over de afleveringen en het grotere verhaal hebben, of niet dan? Waarom moet het per se over de verpakking gaan? Het feit dat je met die opmerking komt zegt al dat je compleet in de verkeerde mindset zit.

Btw, ik zeg niet dat het andere niet mag. Ik zeg dat ik er af en toe een beetje moe van wordt omdat het vrijwel alleen maar daarover gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:52:
[...]

We kunnen het toch inhoudelijk over de afleveringen en het grotere verhaal hebben, of niet dan? Waarom moet het per se over de verpakking gaan? Het feit dat je met die opmerking komt zegt al dat je compleet in de verkeerde mindset zit.
Om mijzelf nog even te quoten:

Notna in "[Serie] Star Trek: Discovery"

OT: Fijne mid season finale. Dat de Klingons nu Engels aan het praten waren was eigenlijk wel een verademing; het liet de gesprekken net even wat lekkerder en vloeiender lopen dan het in authentiek Klingon te houden.
De PTSD van Tyler was goed aanwezig; seks met een Klingon lijkt mij nog steeds geen pretje (tenzij je van goede BDSM houdt :+ )

Ben benieuwd waar ze nu terecht zijn gekomen; jammer dat we daar weer weken op moeten wachten :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vraag me af of het alleen PTSD is. De verhalen dat hij een gemodificeerde Klingon zou zijn geloof ik niets van, maar wel denk ik dat hij op een of andere manier geconditioneerd of aangepast is op een of andere manier. Alsof L'Rell een commando kan geven en dan doet hij alles wat ze zegt.

Volgens mij zie je in een van de flashbacks ook zijn schedel worden opengemaakt oid. Maar het ging allemaal nogal snel en ik heb het niet uitgebreid teruggekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:11:
Ik vraag me af of het alleen PTSD is. De verhalen dat hij een gemodificeerde Klingon zou zijn geloof ik niets van, maar wel denk ik dat hij op een of andere manier geconditioneerd of aangepast is op een of andere manier. Alsof L'Rell een commando kan geven en dan doet hij alles wat ze zegt.

Volgens mij zie je in een van de flashbacks ook zijn schedel worden opengemaakt oid. Maar het ging allemaal nogal snel en ik heb het niet uitgebreid teruggekeken.
Het gesprek in de gevangenis tussen L'Rell en Tyler doet ook vermoeden dat er een groter plan is waar L'Rell aan gewerkt heeft waar Tyler wellicht nog een rol in speelt inderdaad. Een Klingon die plastische chirurgie heeft ondergaan? Mwa lijkt mij wel heel ingewikkeld.

We zullen voorlopig ook even moeten wachten op het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:22

Locke_

Iron within, Iron Without!

Toch mis ik nog wel het echte star trek gevoel wat ik bij de oudere series wel had. Mogelijk komt het toch doordat er teveel afwijkingen zijn in de vorm van de schepen en de flink meer sci-fi uitziende crew ten opzichte van bijvoorbeeld Enterprise en TOS.

Het uiterlijk van de Klingons stoort me bijvoorbeeld weer niet, maar als ik zie hoe ze, als een warrior race, vechten in een hand tegen hand gevecht, dat stoort me dan weer... Maar ik heb er ook nog steeds wel wat moeite met Burnham, maar dat komt denk ik meer door de wijze waarop ze uitgebeeld wordt.

Het doet overigens niets af aan de serie in zijn geheel, wat toch zeker wel een toppertje is _/-\o_
Notna schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:14:
[...]
Een Klingon die plastische chirurgie heeft ondergaan? Mwa lijkt mij wel heel ingewikkeld.
Het is eerder bedacht in TOS, denk dat het wel voor een aantal leuke plotwendingen in de verhaallijn kan zorgen.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19
Notna schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:06:
[...]

De PTSD van Tyler was goed aanwezig; seks met een Klingon lijkt mij nog steeds geen pretje (tenzij je van goede BDSM houdt :+ )
In andere Star Trek series worden juist de Klingon vrouwen zo geroemd omdat ze juist beestachtig (pun intended) goed zouden zijn tussen de lakens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

WP_Pj schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:00:
[...]

In andere Star Trek series worden juist de Klingon vrouwen zo geroemd omdat ze juist beestachtig (pun intended) goed zouden zijn tussen de lakens ;)
Vandaar de opmerking; als je van stevige BDSM houdt zal het vast je ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Notna schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:02:
[...]

Vandaar de opmerking; als je van stevige BDSM houdt zal het vast je ding zijn :P
Jadzia Dax en Tom Paris lijken me toch niet echt die types ;-)
Krik Kirk dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

WP_Pj schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:03:
[...]

Krik Kirk dan weer wel
Paris had toch ook maar een halve Klingon >:)

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Krik Kirk dan weer wel
Krik? Freudiaanse vertikking? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Krik Kirk dan weer wel
* Raven denkt aan de vele bezoekjes van Jadzia en Worf aan Bashir :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Parody schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:08:
[...]

Krik? Freudiaanse vertikking? :+
Ik betrap me er vaak op dat ik Kirk als Krik typ _O-
En in het Nederlands leg je dan ook gelijk zijn karakter bloot ;-)
Raven schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:39:
[...]

* Raven denkt aan de vele bezoekjes van Jadzia en Worf aan Bashir :+
En Julian die dat dan weer niet zo leuk vond ;)
Die aflevering dat Jadzia en Worf samen met Quark en zn vrouw de ziekenboeg binnen kwamen strompelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

WP_Pj schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:37:
[...]

En Julian die dat dan weer niet zo leuk vond ;)
Die aflevering dat Jadzia en Worf samen met Quark en zn vrouw de ziekenboeg binnen kwamen strompelen _/-\o_
Looking for par'Mach in All the Wrong Places als ik het goed herinner :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y <3 :$
Dat :Y is :Y iets :Y wat :Y mij :Y mateloos :Y irriteert :Y aan :Y de :Y acteerstijl :Y van :Y Burnham :Y. Het :N is :N namelijk :N helemaal :N niet :N nodig :N om :N constant :N met :N de :N polariteit :N van :N je :N stellingen :N mee :N te :N bewegen. We :Y snappen :Y zo :Y ook :Y wel :Y wat :Y je :Y zegt. Niet :N grappig :N dus. En :Y ook :Y Stamets :Y heeft :Y er :Y een :Y handje :Y van.
Dank. Dat was een goed slok Chocomel dat verloren is gegaan . . . :'(
.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:52:
Dat is een beetje de tendens van alle topics hier :/. Wordt er af en toe wel een beetje moe van.
Wij hadden een ander onderwerp simultaan lopen hier, welke door een moderator werd afgekapt. Tja, dan maar weer de loep erbij pakken . . .

Uiteindelijk zelf ook de aflevering gezien, vond de blote tiet weinig toe te voegen en is ook niet des Star Treks. Wat ik alleen niet kan begrijpen, is waarom Stamets de enige is met die implantaten ?? Het cocktailtje werkt toch, dus waarom niet een ander ook ermee injecteren zodat ze samen de lading kunnen dragen ?? Ik zie een #grotererolvoorTilly :+

De actie was leuk, dodenbootje zei boem (samen met Kol) dus zal mij benieuwen hoe de Klingons nu verder gaan. Alleen jammer dat Tyler een piepzak is geworden en kennelijk kankon Kol niet horen dat er tegelijkertijd Engels en Klingon werd gesproken. Oost-Qo'noS doof zeker ?? :?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:41:
Je bedoelt dit:
[afbeelding]

.edit: oh je had het er al bijgeëdit :P

[...]

Dat kan wel als ze bij 0 beginnen te tellen. Maar het is natuurlijk sowieso raar dat ze dan wel beginnen te tellen bij die 133 jump sequence, en alle jumps ervoor dan niet meetellen :)
Neen wat even eerder net voor het afronden van de 133 microjumps, zie je het op het scherm effectief jump 133 met 'mark' na verschijnen waarbij die jump werd uitgevoerd. Dus ik vind het raar dat ze op het laast dan nog eens jump 133 doen. Maar ik denk dat we achter dat nummer niet teveel moeten zoeken, misschien is het wel een schoonheidsfoutje. Ik denk dat die 'override' en 'unknown' wel het belangrijkste zijn.
VOODOO_WILLIE schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 01:02:
Sinds wanneer lopen "chirurgen" trouwens in hun blootje? :P
Neen, ik heb het niet over die scène ;) Kijk, 2 Klingons en mevrouw heeft duidelijk haar witte uniform aan.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2py2aa1.jpg

En dit lijkt me toch een soort operatiekamer.
Rechtsonder Tyler met twee Klingons en links van hem lijken twee operatielampen te staan.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2unxzk0.jpg
VOODOO_WILLIE schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:58:
Hmm, misschien is het dat wel wat me onbewust stoort bij haar. Thanks a lot, daar ga ik vanaf nu steeds op letten!! :( :( ;) :P Bij Stamets zijn het vooral de opgetrokken wenkbrauwen waar ik steeds op let :P

Lorca is wel mijn favoriete karakter op dit moment. Al zou het me niet verwonderen dat hem vroeg of laat wel iets overkomt waardoor Burnham kapitein zal worden? En dan een potje huilen because Captain Georgiou would be so proud?
Geen idee wat je daar in ziet man :P Annoying Tilly...
Maar er werd toch al een paar keer gehint naar Captaint Tilly. Vorige aflevering bijvoorbeeld noemde Stamets haar kapitein toen hij in de war was. Dit lijkt me niet zomaar gedaan, zeker omdat hij later toegeeft dat van het ene moment op het andere alles wat hij weet verandert (als hij in de machine zit). Alternatieve realiteiten, Mirror Universe, de toekomst, ... ? Misschien komt jouw wens nog uit ;)

• Raymond
Ze was ook in After Trek (Mary Wiseman). De actrices zijn het omgekeerde van hun karakters. Sonequa is schijtirritant en Mary is tof mens.

Zo ga ik de serie ook weer een stukje anders kijken, gek genoeg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Weer een top aflevering en ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Het zou mijns inziens mega vet zijn als ze, vanwege een mislukte jump, vooruit in de tijd zijn gegaan. Dat ze chronologisch gezien het meest recent zijn. Op die manier wordt ook een boel duidelijk die nu enigszins botsten met de bestaande series.

- De spore drive blijft onbekend omdat van de Discovery al eeuwen elk spoor ontbreekt
- de analyse over het cloaking patroon zou over 11 uur gestuurd worden, maar is uiteraard nooit aangekomen.

Ze kunnen vervolgens doen en laten wat ze willen met de serie. Mits ze zich conformeren aan het verleden kunnen ze een geheel eigen koers varen zonder dat het ook maar enigszins botst...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Dat lijkt mij ook wel de meest vette uitkomst, vooral als ze gewoon ook in die toekomst blijven. Enige nadeel (voor de Discovery crew) is dat ze dan technologisch enorm benadeeld zijn.
De sporedrive is nu wel nieuw, maar dan ook nog?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC in "[Serie] Star Trek: Discovery"
Ep4 gekeken. Deze serie zal alleen tof worden als ze ineens naar de verre toekomst gaan. Misschien in het tweede seizoen. Ik hoop dat ze daar op aansturen. Het is vast allemaal al vastgelegd.
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
spoiler:
Komt van de sex marteling, nou Worf uit dit voort?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Locke_

Locke_

MazeWing schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:09:

Het zou mijns inziens mega vet zijn als ze, vanwege een mislukte jump, vooruit in de tijd zijn gegaan. Dat ze chronologisch gezien het meest recent zijn. Op die manier wordt ook een boel duidelijk die nu enigszins botsten met de bestaande series.

- De spore drive blijft onbekend omdat van de Discovery al eeuwen elk spoor ontbreekt
- de analyse over het cloaking patroon zou over 11 uur gestuurd worden, maar is uiteraard nooit aangekomen.

Ze kunnen vervolgens doen en laten wat ze willen met de serie. Mits ze zich conformeren aan het verleden kunnen ze een geheel eigen koers varen zonder dat het ook maar enigszins botst...
i would be so happy _/-\o_ _/-\o_

• metallicattim
MazeWing schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:09:

Klinkt gaaf en juich ik absoluut toe ( had liever een show na/tijdens VOY gezien ), maar gezien ze nog steeds tussen de brokstukken van het Dodenschip hingen, lijkt me dat niet plausibel!?
Ik dacht eerder aan een andere dimensie, gezien Lorca daar al over bezig was.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 06:30:
[...]

Serieus, als meloenen het enige is waar je op uit bent moet je eens bij de groenteboer gaan kijken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mell33 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:26:
spoiler:
Komt van de sex marteling, nou Worf uit dit voort?
spoiler:
Volgens mij is Worf een volbloed, dus dan kan het niet

Maar even tussendoor, speculaties hoeven toch niet in een spoiler tag?
metallicattim schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:37:
maar gezien ze nog steeds tussen de brokstukken van het Dodenschip hingen, lijkt me dat niet plausibel!?
Waarom denk je dat? Het enige dat we volgens mij weten is dat Lorca vraagt "Is that Klingon wreckage", maar daar kwam geen antwoord op. Vervolgens, in de beelden waarbij ze uitzoomen vanuit de bridge naar de ruimte om hen heen, dan zie je ook een aantal kleinere schepen.
Gezien het bovenstaande, denk ik dat ook. Alsof meer schepen er dus last van hebben gehad en daar terecht zijn gekomen op een of andere manier. Dit klinkt wel een beetje als VOY: The Void :P

Maar goed, alternatieve tijdlijn of mirror universe is ook nog mogelijk.

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2017 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou er valt nog genoeg te zeiken want bijvoorbeeld acteerwerk en dialoog is werkelijk waar tenenkrommend, maar ik vermaak mij wel steeds meer. :P

Het verhaal wordt behoorlijk geforceerd, maar ik heb mij erbij neergelegd dat het nodig is om zo tot aan de seizoenspauze de introductie van de serie te doen. Ik ga er vanuit (lees: naïeve hoop) dat het na de pauze pas echt gaat beginnen en dan de verhalen een stuk natuurlijker zullen verlopen. Ik ga het in ieder geval sowieso nog even volgen. :)

Het probleem is ook dat de grens tussen marteling en chirurgie bij Klingons nog wel eens een dun lijntje kan zijn. :P
Webgnome schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:49:
Jawel hoor, maar ook incidenteel door afwijkingen te constateren. Een vaste methode om er doorheen te scannen was er inderdaad niet, maar die is er in Discovery ook nog niet. Ze zijn het nu aan het ontwikkelen, maar wie zegt dat de verhullingstechnologie zelf niet ook doorontwikkeld? En misschien blijkt elk schip wel een eigen patroon te hebben, afhankelijk van de krachtbron etc.
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:30:
Inderdaad. Bij mijn weten was de afstand niet het probleem maar de nauwkeurigheid. Die geeft op grotere afstand een veel hoger risico.

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 16-11-2017 14:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
[...]

Klinkt gaaf en juich ik absoluut toe ( had liever een show na/tijdens VOY gezien ), maar gezien ze nog steeds tussen de brokstukken van het Dodenschip hingen, lijkt me dat niet plausibel!?
In theorie zijn ze nu op de locatie van het ruimtestation waar ze naartoe wouden jumpen. En die brokstukken zijn mogelijk daarvan.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Waarschijnlijk zitten ze inderdaad in een parallel universum / andere dimensie met andere regels op het gebied van ruimte en tijd ("beyond our imagination"). Maar kijken we weer naar Lorca's laatste reactie dan lijkt het erop dat ze zijn waar ze moeten zijn maar dat alles vernietigd is. Ook weten de computers geen raad met de informatie hetgeen ze moeten scannen, wat ook weer wijst op een parallel universum met andere regels qua tijd, ruimte, etc.

Hoe dan ook opent dit een deur voor gigantisch veel mogelijkheden zonder meteen in het nauw gedreven te worden door de die-hard fans die om alles roepen dat het niet in star trek hoort of botst met zaken uit het verleden of andere series.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• metallicattim
.oisyn schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:06:

[...]

Waarom denk je dat? Het enige dat we volgens mij weten is dat Lorca vraagt "Is that Klingon wreckage", maar daar kwam geen antwoord op. Vervolgens, in de beelden waarbij ze uitzoomen vanuit de bridge naar de ruimte om hen heen, dan zie je ook een aantal kleinere schepen.

[...]

Gezien het bovenstaande, denk ik dat ook. Alsof meer schepen er dus last van hebben gehad en daar terecht zijn gekomen op een of andere manier. Dit klinkt wel een beetje als VOY: The Void :P

Maar goed, alternatieve tijdlijn of mirror universe is ook nog mogelijk.
Klopt, je hebt gelijk, Lorca vraagt het alleen, ik meende dat het bevestigd werd.

Ook in een alternatieve dimensie zouden ze hun locatie kunnen bepalen lijkt me? Ik vermoed nu dat ze misschien in het mycelliumnetwerk vast zitten, ook vanwege Stamets met zijn pretoogjes.

• Mel33
.oisyn schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:06:
[...]

Maar even tussendoor, speculaties hoeven toch niet in een spoiler tag?
Nou ik verraad wel een handeling die misschien een spoiler kan zijn voor sommigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 16-11-2017 15:17 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Locke_

Locke_

Gonadan schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:15:
Jawel hoor, maar ook incidenteel door afwijkingen te constateren. Een vaste methode om er doorheen te scannen was er inderdaad niet, maar die is er in Discovery ook nog niet. Ze zijn het nu aan het ontwikkelen, maar wie zegt dat de verhullingstechnologie zelf niet ook doorontwikkeld? En misschien blijkt elk schip wel een eigen patroon te hebben, afhankelijk van de krachtbron etc.
Dat cloaking doorontwikkeld wordt is ook duidelijk terug te vinden doordat de Klingons in Star Trek VI: The Undiscovered Country een schip hebben ontwikkeld wat kan schieten terwijl cloaked.

Dat het werkt op basis van unieke frequenties/patronen is best aannemelijk als je memory alpha leest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:49
Mijn gok is, ze zijn in een parallel universum terecht gekomen waar de klingons aan het winnen zijn, de discovery vind hier iets om een voordeel in de oorlog te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 16-11-2017 18:06 ]

• Gonadan

Gonadan

metallicattim schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:16:
Ook in een alternatieve dimensie zouden ze hun locatie kunnen bepalen lijkt me? Ik vermoed nu dat ze misschien in het mycelliumnetwerk vast zitten, ook vanwege Stamets met zijn pretoogjes.
Locatie bepaal je aan de hand van vaste punten waarvan je de locatie weet. De kans is niet gering dat je vaste coördinatiepunten in een parallel universum niet zijn waar je ze verwacht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo, gisteren episode 5 t/m 9 gekeken. Ik vind het nog steeds erg vermakelijk en spannend, maar niet elke aflevering is even sterk. Zo vond ik afl. 6 met Michael en Sarek eigenlijk erg saai en kon ik er mijn gedachten niet bijhouden. Afl. 7 met Harry Mudd was weer erg leuk. Ik ben benieuwd hoe het met Stamets gaat. Hij zal waarschijnlijk nog 1 sprong moeten doen om op zijn minst weer in bekend gebied terug te komen, als ze nu tenminste nog in normal space zitten. Voor hetzelfde geld zitten ze nu in een andere dimensie, of waar dan ook. Ben ook benieuwd of het inderdaad Klingonwrakstukken zijn, of wat anders - en wie/wat daarvoor verantwoordelijk is. Paar weekjes wachten dus.

Ik las net overigens nog wat speculatie over het Mirror Universe en of Lorca al dan niet daaruit afkomstig zou zijn, omdat dit zijn duistere gedrag zou verklaren. Ik denk zelf dat hij dan nooit Saru als Nr. 1 had uitgekozen en dat hij dan ook niet zou zijn gebleven om Pahvo te beschermen, zeker niet na het "overnemen" van Saru door de Pahvans. Wat ook opvallend is, is dat Roddenberry The Animated Series (TAS) nooit als canon heeft willen zien - terwijl sommige andere medewerkers dit juist wel als canon beschouwen - maar dat DIS al verschillende keren naar TAS gehint heeft. Het boek van Alice waaruit Spock en Michael zijn voorgelezen, komt schijnbaar uit TAS en ook de lijst met most decorated Starfleet captains noemt een kapitein uit TAS: Robert April. Wellicht dat men probeert om TAS toch meer bij de rest te betrekken.

[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 16-11-2017 23:23 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Jorgen schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:13:
Ik las net overigens nog wat speculatie over het Mirror Universe en of Lorca al dan niet daaruit afkomstig zou zijn, omdat dit zijn duistere gedrag zou verklaren.
Dat zou wel verklaren waarom hij "Let's go home" zegt na het overriden van de jump coördinaten. Toch denk ik niet dat die theorie klopt want hoe is hij dan in uit het Mirror Universe over gekomen? En na de jump kijkt hij wel erg verwonderd en weet hij niet waar ze terecht zijn gekomen.
D-Three schreef op donderdag 16 november 2017 @ 01:06:
[...]

Maar er werd toch al een paar keer gehint naar Captaint Tilly. Vorige aflevering bijvoorbeeld noemde Stamets haar kapitein toen hij in de war was. Dit lijkt me niet zomaar gedaan, zeker omdat hij later toegeeft dat van het ene moment op het andere alles wat hij weet verandert (als hij in de machine zit). Alternatieve realiteiten, Mirror Universe, de toekomst, ... ? Misschien komt jouw wens nog uit ;)
Nog even een aanvulling op mezelf na het nog eens opnieuw kijken van de laatste scènes. Stamets zegt "I can see them all, Infinite permutations". Zou dus best over alle alternatieve realiteiten kunnen gaan? En dus niet een sprong naar de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@D-Three Dat heb ik dan gemist, dat hij de bestemming een override gaf.
En alle permutaties; dat kan natuurlijk gaan over bestemmingen binnen onze Melkweg en het hele universum; op elke mogelijke tijd en in elke dimensie; zelfs naar filosofische dingen als (nog) niet bestaande bestemmingen en dromen en werkelijkheden; en plekken waar je zonder myceliumnetwerk nooit kan komen. Ik heb in elk geval in TNG al een groot aantal exotische locaties gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
@Jorgen Zie hier: D-Three in "[Serie] Star Trek: Discovery"
Ik ben niet zeker of het nu werkelijk een override was. Maar het viel me wel op dat ze dit toonden.

edit: Lorca zegt duidelijk tegen Stamets dat hij na de oorlog de Discovery wil gebruiken om op ontdekking te gaan naar de geheimen van het universum. Ik kan me wel voorstellen dan Lorca dan niet echt happy is wanneer Stamets duidelijk maakt enkel nog 1 allerlaatste sprong te willen doen. Lorca wil dit namelijk echt wel want eerder in de aflevering zie je Lorca de data tonen aan Stamets die hij verzamelt heeft. En Lorca is niet iemand die zomaar iets opgeeft wat hij wil. Stamets heeft het in die scène trouwens uitdrukkelijk over parallelle universums verbonden met het myceliumnetwerk.

[ Voor 61% gewijzigd door D-Three op 17-11-2017 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:52:
[...]

Btw, ik zeg niet dat het andere niet mag. Ik zeg dat ik er af en toe een beetje moe van wordt omdat het vrijwel alleen maar daarover gaat.
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik weet ook dat ik een aardige haagse klaagbaak kan zijn en dat ik me daar hier ook "schuldig" aan maak. Het is echter niet mijn bedoeling om ieders humeur hier vreselijk te verpesten ofzo.
Houd het er maar op dat ik, in het algemeen, graag mensen wijzer maak en dat daarbij de aandacht óók uitgaat naar stierenpoep in de bredere zin van het woord. Overigens zegt dat wellicht meer over de hoeveelheid beschikbare stierenpoep dan over mijn karakter ;)

Anyways. Inhoudelijk valt er ook genoeg te klagen (wat ik reeds óók heb gedaan) dus pas maar op waar je om vraagt. :P
*Voodoo duikt alvast weg voor de banhamer :+

Eerder STD dan denk ik :+

Dat hij geconditioneerd is lijkt me duidelijk. L'Rell zegt niet voor niks tegen Tyler: "Soon" nadat hij vroeg wat ze met hem gedaan heeft. (In de werkelijkheid zijn er tenlotte ook genoeg mensen geconditioneerd door martelingen en "gedragstherapie").

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ze een mind control implantaat hebben ingebracht. Wellicht gecloakt want blijkbaar niet gedetecteerd door de dokter. Ik dacht ook nog even aan een explosief maar het lijkt me dan weer sterk dat ze het risico nemen om hun hoofdprijs (namelijk de sporedrive) naar de maan te blazen.
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:42:

Dank. Dat was een goed slok Chocomel dat verloren is gegaan . . . :'(
...
Uiteindelijk zelf ook de aflevering gezien, vond de blote tiet weinig toe te voegen en is ook niet des Star Treks.
...
Wat ik alleen niet kan begrijpen, is waarom Stamets de enige is met die implantaten ?? Het cocktailtje werkt toch, dus waarom niet een ander ook ermee injecteren zodat ze samen de lading kunnen dragen ??
Graag gedaan :P

Ik vond dat ook niks toevoegen. Overigens was er iemand eerder hier die mij tegensprak over het "des startreks" m.b.t. het blote en seksuele gebeuren. Volgens mij was dat in het stuk wat hier verwijderd is want ik kan het niet meer terugvinden. Hij zei dat de bescheidenheid vooral door de zenders opgelegd was en niet door Roddenberry. Na een oud interview van Roddenberry te hebben gezien moet ik hem daar nu toch gelijk in geven. Buiten dat hij dat ronduit zei (zelfs een blote navel was not done) komt Roddenberry in dat interview behoorlijk over als een "vies oud mannetje". :) Maar goed. Dat neemt niet weg dat, hetgeen we voorgeschoteld hebben gekregen en waar we aan gewend zijn, dus tamelijk bescheiden was.

Zo goed ging het nou ook weer niet met Stamets. Nu probeerde hij dat flink te verbergen maar hij is. in het bijzijn van diverse personen, toch tamelijk wappie aan het doen geweest. (Alleen al zijn gedrag en zijn buiten-de-tijdlijn-toestand in die hele timeloopaflevering).

Sowieso is het niet zo bijdehand om iedereen maar te injecteren met een compleet experimenteel goedje als je leven er niet direct vanaf hangt.
D-Three schreef op donderdag 16 november 2017 @ 01:06:
[...]

Neen, ik heb het niet over die scène ;) Kijk, 2 Klingons en mevrouw heeft duidelijk haar witte uniform aan.
[afbeelding]

En dit lijkt me toch een soort operatiekamer.
Rechtsonder Tyler met twee Klingons en links van hem lijken twee operatielampen te staan.
[afbeelding]

[...]

Hmm, misschien is het dat wel wat me onbewust stoort bij haar. Thanks a lot, daar ga ik vanaf nu steeds op letten!! :( :( ;) :P Bij Stamets zijn het vooral de opgetrokken wenkbrauwen waar ik steeds op let :P

Lorca is wel mijn favoriete karakter op dit moment. Al zou het me niet verwonderen dat hem vroeg of laat wel iets overkomt waardoor Burnham kapitein zal worden? En dan een potje huilen because Captain Georgiou would be so proud?

[...]

I know, I know. Het was meer een lolletje. :)

:Y :Y :Y You're :Y :Y :Y welcome :Y :Y :Y >:) :P

Lorca is, in ieder geval, het meest overtuigende karakter. Georgiou deed het ook niet slecht en die is ook gewoon gewieberd in de 2e aflevering. Het is ook door de makers gezegd dat ze er niet voor terug zullen deinzen om vaste karakters te laten verdwijnen. Dat Burnham kapitein gaat worden lijkt me, zeker voorlopig, erg sterk. Daarmee zou de hele insteek van de serie (namelijk het perspectief van een bemanningslid en dus niet de kapitein) verloren gaan. Wellicht gebeurt het later in de serie of krijgen we een story arc waarin ze noodgedwongen acting captain is. Het lijkt er, in ieder geval, op dat er even geen vervangende captain in de buurt is in het scenario waar ze in beland zijn. Maar dat zou alsnog betekenen dat Saru óók gewieberd of gevangengenomen moet worden want hij is natuurlijk next in command.

Die hint naar captain Tilly is inderdaad opmerkelijk nu je dat zo zegt. Ik gun het Thunderwing van harte maar ik zie haar liever vertrekken naar "Deck 15" :P. Overigens zegt het ook niet persé iets. Data deed ook ooit eens lollig door Riker (geloof ik) "captain" te noemen na zijn "trip". Het zou me niets verbazen als dat de inspiratie was. Daar komt trouwens bij dat Lorca nog steeds op de brug staat in de rol van captain na die foute jump en Tilly niet dus dat zou dan ook weer een tikkie vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
VOODOO_WILLIE schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 04:45:Daar komt trouwens bij dat Lorca nog steeds op de brug staat in de rol van captain na die foute jump en Tilly niet dus dat zou dan ook weer een tikkie vreemd zijn.
Ik bedoel dat Tilly dan kapitein is van een schip (al dan niet de Discovery) in een parallel universum (of in de toekomst) en dat Stamets dat heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Ah ja op die (ruimte)fiets. Dat zou zomaar kunnen. Ik hoop het niet ... :P

Tijd voor een poll. Wat is jouw voorkeursbestemming voor Tilly?

1) Deck 1
2) Deck 15
3) Airlock

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deck 1 = brug en 15 = ergens waar niemand haar ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VOODOO_WILLIE schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:13:
Tijd voor een poll. Wat is jouw voorkeursbestemming voor Tilly?
1) Deck 1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Airlock, shuttle bay zonder krachtveld, corona, baryon sweep. Kies maar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jullie houden niet van Tilly? Ze is meer dan enkel comic relief; vooralsnog de enige vriendin van Michael. Ik weet nog niet hoe gehersenspoeld / beschadigd Tyler is. Dat zou vriend 2 kunnen zijn.

Jammer dat Airiam (door Sara Mitich) achter een masker verscholen gaat...

http://www.imdb.com/name/nm4476951/?ref_=tt_cl_t8
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Airiam

Je zou het niet zeggen, maar het is one and the same :)

[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Jorgen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:46:
Deck 1 = brug en 15 = ergens waar niemand haar ziet?
Zie Voyager - Good Shepherd :)
Ik geloof dat ik stiekem maar wat wegbewijzering moet laten omwisselen :P
Setting up encrypted priority one subspace communications channel to USS Discovery ...
Gonadan schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:46:
Airlock, shuttle bay zonder krachtveld, corona, baryon sweep. Kies maar.
Torpedo launcher!

*ploemp* ... bye bye Tillyyyyyyyyyyyyyyyyyyy >:)
Jorgen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:06:
Jullie houden niet van Tilly? Ze is meer dan enkel comic relief; vooralsnog de enige vriendin van Michael. Ik weet nog niet hoe gehersenspoeld / beschadigd Tyler is. Dat zou vriend 2 kunnen zijn.

Jammer dat Airiam (door Sara Mitich) achter een masker verscholen gaat...

http://www.imdb.com/name/nm4476951/?ref_=tt_cl_t8
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Airiam

Je zou het niet zeggen, maar het is one and the same :)
Ik vind Tilly meer "comic stress" eigenlijk. ;) En Michael hadden ze van mij sowieso door mogen laten drijven naar de penal colony ;)

Maaruh ... "hola!" :9~ Ik weet dus wel een paar kandidaten die ze beter achter het behang hadden kunnen plakken. Sowieso al wel maar in dit geval natuurlijk puur vanwege het acteertalent. O-)

Maar serieus ... Ik heb geen idee wat haar acteerkwaliteiten zijn maar ik snap sowieso wel dat ze haar achter een masker geplakt hebben (om meerdere redenen naar mijn idee zelfs). Het zou sowieso een heleboel aandacht van de "leading lady" afleiden, denk ik. En daarmee waarschijnlijk voor (enigszins) vergelijkbare taferelen zorgen als rondom Janeway/Seven toentertijd.

Ik vraag me trouwens echt af of we überhaupt wat meer inzicht gaan krijgen in de (brug)bemanning of dat het echt alleen maar bij de huidige kliek blijft. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je hele seizoenen succesvol kan vullen met zo'n beperkte focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Inderdaad. Ik heb van de helft nog geen idee hoe ze heten, of hoe je het uitspreekt. Het verhalende aspect rondom Michael vind ik an sich prima, maar wat meer focus rondom de rest van de main characters lijkt me nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Wat vervelend , die mid season break. Wat voor nut heeft het eigenlijk om een serie die enkel op streaming kanalen word uitgezonden in twee te kappen?
Dat ze dat bij de klassieke tv doen kan ik nog begrijpen, maar in het geval van STD snap ik het echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Nou, voor mezelf vind ik het al genoeg bewijs dat het niet veel soeps is aangezien ik enkel de eerste drie eps gezien heb en de rest nog steeds niet....

Met elke Star Trek serie had ik voorheen nauwelijks geduld om elke nieuwe aflevering te zien. Die drang, dat gevoel, dat ontbreekt bij Discovery compleet. en heb ik bij The Orville juist weer wel

Binnenkort toch maar eens de rest gaan kijken, ik hoop dat het beter wordt...

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 20-11-2017 23:25 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Wildfire Ik vond aflevering 6 wat slap, maar de andere 9 toch wel erg vermakelijk en spannend. Ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

justmike schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:18:
Wat vervelend , die mid season break. Wat voor nut heeft het eigenlijk om een serie die enkel op streaming kanalen word uitgezonden in twee te kappen?
Dat ze dat bij de klassieke tv doen kan ik nog begrijpen, maar in het geval van STD snap ik het echt niet
DIS!!! STD is een SOA. 8)7

@Wildfire toch jammer dat The Orville in Nederland niet te zien is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Gonadan schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:44:
[...]

DIS!!! STD is een SOA. 8)7

@Wildfire toch jammer dat The Orville in Nederland niet te zien is. ;)
En DIS ( Dissociatieve identiteitsstoornis ) is een psychische aandoening :P

en bij SOA denk ik aan Sons Of Anarchy.

[ Voor 6% gewijzigd door justmike op 20-11-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gonadan schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:44:
toch jammer dat The Orville in Nederland niet te zien is. ;)
The Orville >> Discovery \o/

Maar inderdaad, als je leeched heb je nul, ik herhaal nul, stemrecht v.w.b. de maak van nieuwe afleveringen.
Je kunt ook stellen dat de seizoentelling onzinnig is en dat de schrijvers, acteurs en andere crew ook hun rust verdienen ;) En dan is even geen nieuwe afleveringen wat mij betreft OK.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
@F_J_K

Ik dacht dat de opnames al ruim voor de eerste uitzending afgerond waren .

Die mid season breaks worden normaal gezien gedaan om ten tijden van feestdagen of grote sport toernooien voorrang te geven aan andere ( commercieel interessantere ) programma's .

Bij een streaming dienst speelt dat probleem niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
Ik kan van Discovery nog niet echt zeggen dat er ook maar 1 karakter is die mij echt kan bekoren. Je went wel aan ze, maar dat is ook alles. Bij The Orville ligt dat gevoel al heel anders.

Star Trek Discovery is gewoonweg geen Star Trek. Het is te grimmig, het is te donker, het is niet de visie die Gene Rodenberry voor zich had en het schip is nog lelijk ook. Ik vond de Enterprise E al minder, terwijl de Enterprise D voor mijn gevoel gewoon het mooiste schip was. Elegant, rustgevend, behorend bij het concept Star Trek. Nog gemaakt in de tijd dat Gene Rodenberry nog leefde. The Orville is op dat vlak vele malen beter, de decors, de inrichting, de stijl, de humor, het verhaal, de karakters.

Maar goed, ik blijf wel kijken, want je weet nooit of het tij misschien nog ooit kan keren, en zo niet, nou ja, dan heb ik weer wat tijd gevuld. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
F_J_K schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:03:
Je kunt ook stellen dat de seizoentelling onzinnig is en dat de schrijvers, acteurs en andere crew ook hun rust verdienen ;) En dan is even geen nieuwe afleveringen wat mij betreft OK.
Die hebben genoeg rust als je bedenkt dat een seizoen meestal minder dan een half jaar beslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel mij wat, een maandag zonder Tilly ;( O+ :')

<de ziektes> wordt in Amerika ook op CBS uitgezonden en daar doen ze aan de break en gezien Netflix pas de afleveringen mag laten zien nadat ze daar op TV zijn geweest, is het nu maar een beetje afwachten geblazen . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 09-09 14:09
justmike schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:43:
@F_J_K

Ik dacht dat de opnames al ruim voor de eerste uitzending afgerond waren .

Die mid season breaks worden normaal gezien gedaan om ten tijden van feestdagen of grote sport toernooien voorrang te geven aan andere ( commercieel interessantere ) programma's .

Bij een streaming dienst speelt dat probleem niet.
Echter wordt het wel gewoon uitgezonden door CBS in de VS. Dus je verhaal klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

justmike schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:52:
En DIS ( Dissociatieve identiteitsstoornis ) is een psychische aandoening :P
Maar DIS is wel de officiële afkorting die bijvoorbeeld ook Memory Alpha gebruikt. Houdt het wel zo zuiver. ;)
en bij SOA denk ik aan Sons Of Anarchy.
Bij SoA wel ja. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Mirved schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:10:
[...]

Echter wordt het wel gewoon uitgezonden door CBS in de VS. Dus je verhaal klopt niet.
Enkel de eerste aflevering ( Vulcan hello ) werd uitgezonden door CBS Network via klassieke tv kanalen, de rest is enkel te bekijken achter de pay wall van CBS All Acces wat een on demand streaming dienst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Begrijp ik nou dat er een pauze is? En staat het ook ergens in netflix aangegeven dat er een pauze is, want ik kan de nieuwe aflevering niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
yep, tot begin januari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hadden ze ook wel even netjes kunnen communiceren dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
Ehmm.. Als je DIS op Netflix opzoekt is de eerste regel van de omschrijving anders toch echt "Nieuwe aflevering vanaf 8 januari"

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Markieman schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:43:
Ehmm.. Als je DIS op Netflix opzoekt is de eerste regel van de omschrijving anders toch echt "Nieuwe aflevering vanaf 8 januari"
Ze kunnen me elke maandag een mailtje sturen dat de nieuwste aflevering weer op me te wachten staat, dan hadden ze ook wel even een mailtje kunnen sturen van de winterstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:07:
Dat hadden ze ook wel even netjes kunnen communiceren dan...
Staat gewoon in de app bij de afleveringen vermeld ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste

Let op:
Algemene Star Trek discussie: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie