Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
XWB schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Seven of Nine in 4K, waar kan ik tekenen? O-)
Star Trek picard was niet in 4k? |:(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Webgnome schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:41:
[...]

In Picard is Seven natuurlijk een klap ouder, ik had het over de jongere Seven uit Voyager.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik Picard is er een karaktermoordje gepleegd op 7 of 9 ;) _O- verbitterde zuiplap
Gropah schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 01:05:
Dat is niet per se door pal-resolutie (het was zelfs in NTSC), maar film vs tape. Hier een mooi artikel met uitleg, inclusief waarom het eigenlijk een wonder is dat er wel een remaster is van TNG.
Ah ja, ik dacht dat het helemaal niet mogelijk was om VOY te remasteren maar ze hebben dus toch originele beelden op film. Het is alleen te duur en kost teveel mankracht. Erg jammer. Misschien moeten ze Jeff Bezos eens lief aankijken, die zorgt ook voor The Expanse...

[ Voor 79% gewijzigd door Salvatron op 29-05-2020 00:19 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:47

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Volgens mij niet, toch?

Ben even niet in de gelegenheid het te controleren, maar ik meen dat Picard max 1080P is. Er staat me iets van bij dat CBS All Access maximaal 1080P ondersteunt (en de content op andere platformen dus ook niet hoger gaat dan dat).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Volgens mij ook niet. Het is in ieder geval beter dan Voyager kwaliteit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Voor de DS9 fans

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
De eerste trailer van Lower Decks is uitgekomen:

De comments zijn al uitgeschakeld. Ik vermoed dat veel fans het verschrikkelijk gaat vinden.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ze lijken er mee een beetje de absurdistische kant a la rick & morty/final space mee op te zoeken met een vleugje van space janitors er door. Ik snap dat veel trekkies er niets mee hebben, maar ik ben wel benieuwd.

Is het al bekend of dit ook op netflix of amazon prime gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heb de trailer gezien maar vind het inderdaad een kopie van Final space , rick & monthly en dergelijke. Er zal best vraag naar zijn maar persoonlijk zit ik hier niet op te wachten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Niet zo raar natuurlijk; het is van de makers van Rick & Morty tenslotte.

Ik heb er wel zin in hoor! R&M is geweldig (IMHO), dus win-win.

EDIT: LMAO @ "holodeck waste removal". Dat is er één uit TNG_S8, een Twitteraccount dat wekelijks de synopsis van een nooit gemaakte aflevering van TNG tweet (in twee of drie zinnen). De persoon daarachter zitt ook in het team achter Lower Decks. Dit is de tweet:
Picard wrestles with the ethical ramifications of altering a murderer's memories. Also: someone pooped in the holodeck and now it's ruined.
Ook in boekvorm verkrijgbaar.

Enkele hoogtepunten:
Alien monks think Riker is a demon and trap him in an orb. Data and Geordi decide to make a movie together. It’s terrible.
A glowing orb tricks the crew into thinking it's cool, but is a dick to Data when they're alone. Riker's wife and son make a surprise visit.
The Enterprise plunges saucer first into a temporal wave, turning everyone into babies. Will they turn back into adults by episode end? (Yes.).

(Data becomes a baby too, which is explained through some complicated/fake math. It's worth it to see baby Geordi and Data causing trouble.)

Also: Barclay gets turned into an elderly dog.

This episode wins an Emmy.

[ Voor 84% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 13-07-2020 14:25 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lanithro schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:52:
De eerste trailer van Lower Decks is uitgekomen:
[YouTube: Star Trek: Lower Decks | Season 1 Official Trailer | CBS All Access]

De comments zijn al uitgeschakeld. Ik vermoed dat veel fans het verschrikkelijk gaat vinden.
Echt, wie bedenkt dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScBrxGMA85BloIA3I55_SqHMuGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NnprEezicAGUhxEFSXiA0ERw.jpg?f=user_large

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Zo te zien zal ik een van de weinige kijkers gaan zijn, want ik vond de trailer verdomd grappig! :D

Je zult het wel, en ik weet dit is moeilijk, allemaal niet zo serieus moeten nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

IMHO: amper tot niet grappig, look is copypaste final space, verhaal lijkt obv de trailer (FWIW) weinig toevoegen. Ik ben nog niet erg onder de indruk.. Heroic_Nonsense in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie" is wel grappig :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 09:32
Het lijkt me vrij komisch eigenlijk.
Final Space vond ik goed gemaakt en zeer boeiend, zeker S1.

Omdat mijn vader een poosje bij ons in huis is kijken ST:TOS nu vanaf het begin, en ik vind het echt niet meer te pruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Mja, nog los van het format van geanimeerde serie is goede humor/comedy erg lastig en ik denk dat Star Trek daar niet echt bij past. Als er al iets qua humor past is omdat als het een parodie is op Star Trek, zoals Galaxy Quest, maar dat gaat CBS denk ik niet doen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
metallicattim schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:07:
Zo te zien zal ik een van de weinige kijkers gaan zijn, want ik vond de trailer verdomd grappig! :D

Je zult het wel, en ik weet dit is moeilijk, allemaal niet zo serieus moeten nemen ;)
Nieuwe Star Trek content is al jaren niet meer serieus te nemen, dus volgens mij moet dat niet zo'n probleem zijn. :+ Ik vond Final Space en Rick & Morty best aardig, dus ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik vraag me af hoeveel seizoenen die nieuwe star trek series eigenlijk krijgen. Misschien dat die series er alleen maar zijn om nieuwe kijkers te trekken, en als die eenmaal binnen zijn, dan cancellen ze de serie. Daarom schijnen er ook zo weinig seizoenen te zijn van series. Gewoon, ff abonnees binnenharken en dan cancellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Late to the party here. Over de decennia links en rechts wel wat afleveringen TNG en Voyager gekeken en eens een verdwaalde aflevering DS9. Verder klein beetje fan van de film First Contact, best een aardige actiefilm is dat. Geloof ik ook de eerste Star Trek film met Richardo Montalban gezien, Khan toch? En de eerste twee Abrams films, mwoah.

De TNG crew en met name Picard / Stewart hebben me altijd echter het meest aangesproken dus vorige maand Picard maar eens gekeken. Aardig moet ik zeggen, leuk de oude gezichten terug te zien, jammer van het afgeraffelde einde. Maar ik realiseerde me dat ik Captain Picard eigenlijk niet zo goed kende en Stewart is toch fantastisch om naar te kijken.

Dus vorige week begonnen bij het begin - Encounter at Far Point, en meteen Q erbij, die ik altijd erg amusant vond. Goed begin. Ik ben nu halverwege seizoen 1, en het bevalt me prima als light entertainment terwijl ik ook andere dingen erbij doe. Ik ga lekker heel TNG kijken :P

Oh ja, wat is die Wesley Crusher vreselijk irritant! Wat een akelig betwetertje is dat! Ben ik nou de eerste die dat opvalt? :P ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-07-2020 22:31 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:29:
Oh ja, wat is die Wesley Crusher vreselijk irritant! Wat een akelig betwetertje is dat! Ben ik nou de eerste die dat opvalt? :P ;)
De rol van Wesley kwam veelal niet echt goed uit de verf ja, kinderen in de rol van child prodigies worden veelal geschreven als betweterig en men heeft nu eenmaal sneller een afkeer van zulk soort karakters als die zonder backstory of karakter ontwikkeling zo worden neergezet. In DS9 heeft men het dan wel weer beter gedaan met Jake Sisko, het scheelt dat die niet geschreven is als prodigy en wat meer karakter ontwikkeling doormaakt.

Het is vaak ook niet goed voor de acteur zelf, Wil Wheaton kampt als sinds z'n jeugd met depressie en met de acteur van child prodigy Anakin in Star Wars liep het nog slechter af.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

Nee, een groot deel van de story arc van The Big Bang Theory is gebaseerd op de haat jegens Wesley Crusher :P

Maar Wesley is met name in S1 irritant; vanaf S2 krijgt hij meer leuke episodes (en wordt zijn rol ook serieuzer).

IMHO komt TNG pas echt uit de verf vanaf seizoen 3. Dan zitten alle acteurs gebeiteld in hun rol, is de serie consequenter als het gaat over de layout van het schip en de tech en beginnen de eerste story arcs die tot in S7 duren (behalve dan die ene die al in S1 begint, maar no spoilers :))

In S1 zitten ook goede afleveringen hoor, maar in die seizoenen loop je soms nog tegen rerecyclede scripts van Star Trek: Phase II aan en heeft Riker geen baard. En zoals men hier in de regio al decennia zegt: Riker zunner beerd ist kiek'n nie weerd.

In S2 zitten meer goede afleveringen (en baarden) en Troi heeft geen cheerleaderpakje meer aan waardoor het al een stuk beter te pruimen is. Maar vanaf S3, waar baard van Riker weer wat voller is, dan gaat het pas echt los.

Het probleem van Star Trek: Picard was ook dat de baard van Riker daar gewoon over de datum is. En Troi heeft weer een gek gewaad aan. Tja, dan vraag je er om.
Is den Riker's beerd grees 'n oud, ben bewaer, dan ist mooi fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2OgAlvVI-5_7TGXDBXFvp2RA34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Mr6vZvra2p6QF4iUaGxrjxV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ja ik wist wel van de haat voor Crusher, dat is een meme op zich geworden. Goed te horen dat het beter wordt in seizoen 2, ik had juist begrepen dat het erger was nog in seizoen 2 omdat er door een writers' strike alleen maar Crusher saves the day scripts voorhanden waren.

Riker zonder baard werkt inderdaad niet. Hij heeft die James Mason-gravitas niet daardoor en dat werkt beter in de latere seizoenen kan ik me voorstellen.

Troi heeft alleen dat cheerleader ding aan in de pilot, daarna een broekpak met diep decolleté. Ik dacht dat ze dat in de rest van de show ook had maar ik ga het wel zien.

Moet wel zeggen dat er veel herhaling zit in dat eerste seizoen, best wat episodes gehad waarbij crew members mind-controlled worden, dat is wat suf.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-07-2020 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dr. Strangelove schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Troi heeft alleen dat cheerleader ding aan in de pilot, daarna een broekpak met diep decolleté. Ik dacht dat ze dat in de rest van de show ook had maar ik ga het wel zien.

Moet wel zeggen dat er veel herhaling zit in dat eerste seizoen, best wat episodes gehad waarbij crew members mind-controlled worden, dat is wat suf.
Klopt, was ook meer gekscherend bedoeld ;) Troi draagt haar laaguitgesneden broekpak tot ergens in S6; ze krijgt er dan een reprimande voor en vanaf dat moment draagt ze een standard issue uniform.

[soort-van-offtopic]

Troi was een karikatuur van haar latere zelf in de pilot. De wijze waarop ze wordt neergezet met dat malle cheerleaderpakje en de schoolmeisjes-zwijmelopmerking over het doel van de missie ("Far Point Station...! Even the name sounds mysterious..." *zwijmel zwijmel*... ja het is een planeet met een basis erop; hebben ze er duizenden van; alleen deze is in een recordtempo gebouwd en dat roept vragen op... get over it)

Maar ook Data met z'n "Enquiry: " voor iedere vraag die hij stelt, Riker die als een surrogaat-Kirk de girl magnet moet zijn, Picard die tegen iedereen nors doet (en dat is dan een meesterdiplomaat...?) en Worf met z'n veel te grote hoofd voor z'n lichaam... Tasha de Ripley-rip off...

Nee, S1 was succesvol en wederom verfrissend t.o.v. wat er in 1987 nog meer op TV was, maar in vergelijking met alles vanaf S3 is het maar.... meh.

En toch heb ik S1 zeker 5 keer gezien; sommige eps nog veel vaker. Such is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:31:
Nee, S1 was succesvol en wederom verfrissend t.o.v. wat er in 1987 nog meer op TV was, maar in vergelijking met alles vanaf S3 is het maar.... meh.
Toch wel een overeenkomst tussen vele ST series: Ze hebben ff een paar seizoenen nodig om op stoom te komen :)

Wie weet wordt het nog wel wat met Discovery bijvoorbeeld. Burnham die in S3-ep1 het loodje legt en dat we dan eindelijk van dat gejank af zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ik ben nu ook TNG opnieuw aan het kijken en wat mij vooral opvalt is dat

a) Data is een soort van Spock. Die werd ook steeds afgekapt of deed hetzelfde ( how fascinating)
b) Riker doet eerst (pew pew ) en denkt daarna pas na
c) Troi zit er bij om zo nu en dan een empatische open deur in te trappen
d) Worf doet altijd alsof hij Klingon en dus onoverwinnelijk is maar ligt bij elk gevecht als eerste op de grond (al dan niet dodelijk verwond)

;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01

Waarom denk je dat ik Discovery na een paar afleveringen niet meer kon kijken? Micheal (mannelijke naam, gespeeld door een actrice. Ik kan er niet aan wennen) zit zo'n beetje in elk shot de meest rare dingen te doen, zich overal mee te bemoeien en komt overal mee weg. Dan heb ik het nog niet over het aanpassen van de Klingons, e.d. Weet je,. flikker al het canon van 2 decennia ST maar door het putje en reboot alles NOG een keer. Ik wil weten hoe het verder gaat, niet hoe alles nogmaals opnieuw begint waarbij wat geschiedenis veranderd wordt. Zelfde probleem zag je ook in Star Wars. Waar is de creativiteit van de schrijvers gebleven?! Een GoT-achtige setup waarin het verhaal leidend is en niet de acteurs zou een verademing zijn.
Raymond schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Toch wel een overeenkomst tussen vele ST series: Ze hebben ff een paar seizoenen nodig om op stoom te komen :)

Wie weet wordt het nog wel wat met Discovery bijvoorbeeld. Burnham die in S3-ep1 het loodje legt en dat we dan eindelijk van dat gejank af zijn :+
In het huidige politieke klimaat gaat er echt geen gekleurde lead aan. De opvolger zou gelyncht worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Señor Sjon schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:54:
[...]
Een GoT-achtige setup waarin het verhaal leidend is en niet de acteurs zou een verademing zijn.
Dat kan dus bij ST niet. Waarom niet? Omdat bij GOT er een heleboel boeken waren die men heeft verfilmd. Star Trek heeft in de loop der tijd ook boeken gehad / gekregen maar in den beginnen is het gewoon een standaard tv serie waarbij men zelf de verhalen moet schrijven. En een tv serie schrijven is toch echt anders dan een aantal boeken waar je de ruimte hebt om zaken uit te diepen / werken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Dat heeft niets met de hoeveelheid boeken e.d. te maken, maar eerder hoe (Amerikaanse) series opgebouwd worden, waarbij de karakters heel belangrijk zijn. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het heeft er ook mee te maken met hoe er geschreven wordt in Amerikaanse series, je hebt vaak meerdere schrijvers en per seizoen vaak ook nog wisselingen die op hun beurt allemaal verschillende episodes schrijven. Dat is misschien geschikt voor sitcoms of de gemiddelde crimi waar elke aflevering een moord wordt opgelost, maar in SF serie die staat of valt bij de consistentie en geloofwaardigheid van de wereld werkt dat niet. En iedere schrijver wil natuurlijk zijn eigen stempel drukken, dus er is ook geen incentive om echt als collectief te werken.

Je ziet series met zo'n writers room setup vaak in de problemen komen om een consistent verhaal en world building te komen als er niet van te voren goed is nagedacht over de complete verhaallijn en er geen richtlijn/template is waarin men geacht wordt te werken (of misschien juist wel in het geval van Kurzman).

Het is dat soort gevallen dat als de wereld al is uitgewerkt in boeken, dat het zeker kan helpen. GoT was hierin natuurlijk een extreem voorbeeld, omdat je direct zag wat er gebeurde toen de schrijvers geen boek meer hadden als richtlijn, de daling in kwaliteit was tekenend.

Het is een beetje cliché inmiddels, maar The Expanse is qua SF een goed voorbeeld van wat kwaliteit inhoud:
- Een universum dat goed is ongebouwd en consistent blijft .
- Centrale SF thema's die goed uitgewerkt worden, zonder te vervallen in shortcuts/deus ex machina of over the top B-film oplossingen waar SF vaak door geplaagd wordt (Picard S1 ending anyone?).
- Geloofwaardige en consistente karakter opbouw.
- Goede kwaliteit (voor SF begrippen) acteurs die een geloofwaardige prestatie kunnen leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:45:
Ik ben nu ook TNG opnieuw aan het kijken en wat mij vooral opvalt is dat

a) Data is een soort van Spock. Die werd ook steeds afgekapt of deed hetzelfde ( how fascinating)
b) Riker doet eerst (pew pew ) en denkt daarna pas na
c) Troi zit er bij om zo nu en dan een empatische open deur in te trappen
d) Worf doet altijd alsof hij Klingon en dus onoverwinnelijk is maar ligt bij elk gevecht als eerste op de grond (al dan niet dodelijk verwond)

;)
Troi: wordt bovenmatig veel overgenomen door aliens, aangerand of verkracht (fysiek of mentaal); zeker vier afleveringen in seizoen 1 tot en met 6 gaan daarover; gemiddeld dus ieder anderhalf jaar in real time. Dat zij nog geen wandelend PTSS-wrak is, is verwonderlijk.

Beverly Crusher: is eigenlijk een neuroot. Kan het niet hebben als dingen niet gaan zoals zij wil (inclusief het leven van haar zoon). Negeertt vaak opdrachten (hoewel ze als CMO wel een rang heeft die gelijk staat aan Captain, kan ze niet zomaar orders negeren; zoals ze bijvoorbeeld doet in TNG 3x12 "The High Ground").

O'Brien: wonderbaarlijk dat een man met zo'n staat van dienst (235 vechtmissies als TO op de USS Rutledge, 15 onderscheidingen daarvoor) nu een transporterchief is (een "one dot" rang; net boven Ensign). Tenzij het een demotie is als straf voor het incident op Settlik III (TNG 4x12 "The Wounded"), maar dat wordt nergens vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Heroic_Nonsense vergeet het holodeck niet. Hoe vaak daar iets mis gaat is ongelofelijk en zou er normaal voor zorgen dat op z'n minst de toegang daartoe beperkt zou worden. In plaats daarvan wordt het gebruikt als vermaak door Jan en alleman.

Als voorbeeldje: als een holodeck-karakter je schip kan overnemen vanwege één onzorgvuldige instructie aan de computer ("maak een character die een waardige tegenstander zou zijn voor Data" ipv "maak een character die een waardige tegenstander zou zijn voor Sherlock Holmes")... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Gaius schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:56:
@Heroic_Nonsense vergeet het holodeck niet. Hoe vaak daar iets mis gaat is ongelofelijk en zou er normaal voor zorgen dat op z'n minst de toegang daartoe beperkt zou worden. In plaats daarvan wordt het gebruikt als vermaak door Jan en alleman.

Als voorbeeldje: als een holodeck-karakter je schip kan overnemen vanwege één onzorgvuldige instructie aan de computer ("maak een character die een waardige tegenstander zou zijn voor Data" ipv "maak een character die een waardige tegenstander zou zijn voor Sherlock Holmes")... :X
In de serie lijkt het er inderdaad op dat iedereen mag doen wat hij wil op het Holodeck... In de boeken bepaalt functie en rang wat een bemanningslid aan opdrachten mag geven aan de computer. Lage rang is entertainment only, misschien zelfs uitsluitend voorgedefinieerde "holo novels" (maar dat weet ik niet zeker). Reginald Barclay kon al wat meer vanwege zijn rang binnen engineering.

De opdracht uit jouw voorbeeld werd gegeven door Geordi, die waarschijnlijk superuser is op de scheepscomputer vanwege zijn leidinggevende functie binnen engineering.

Maar goed, de boeken zijn non-canon (over het algemeen; ST:PIC heeft een aantal boeken tot canon verheven).

Overigens keek ik gisteravond nog eens 5x21 "The Perfect Mate" met onze eigen Famke Janssen. Naast een leuke intieme scene met Picard (urrrmahhgurrrdd... Jean Grey en Xavier in een intieme scene...!), gaat Riker na een ontmoeting met het personage van Famke even... errr... "druk van de ketel" halen op het holodeck... (althans dat wordt sterk gesuggereerd).

"Holodeck waste removal" krijgt zo een extra dimensie...

[ Voor 10% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-07-2020 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:14

Spooksel

Spooksel!

defiant schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:56:
Het is een beetje cliché inmiddels, maar The Expanse is qua SF een goed voorbeeld van wat kwaliteit inhoud:
- Een universum dat goed is ongebouwd en consistent blijft .
- Centrale SF thema's die goed uitgewerkt worden, zonder te vervallen in shortcuts/deus ex machina of over the top B-film oplossingen waar SF vaak door geplaagd wordt (Picard S1 ending anyone?).
- Geloofwaardige en consistente karakter opbouw.
- Goede kwaliteit (voor SF begrippen) acteurs die een geloofwaardige prestatie kunnen leveren.
Niet alleen helpt het enorm dat The Expanse dus gebaseerd is op een steengoeie boekenreeks, maar vooral ook dat de auteurs van de boeken zelf ook in het schrijversteam van de serie zitten. Tuurlijk merk je wel dat er in de adaptie naar televisie hier en daar wat aangepast is, maar ze houden de kwaliteit van hun verhaal wel hoog!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik geloof dat ik The Expanse maar moet gaan kijken als ik TNG uit heb :)

Moet wel zeggen dat ik struggle met seizoen 1 nu, weer zo'n aflevering waarin het holodeck niet werkt... valt je niet op als je over een periode van tien jaar 25 afleveringen hebt gezien maar het wordt nu irritant. En ik moet dus nog anderhalf seizoen voordat het wat wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:07:

Moet wel zeggen dat ik struggle met seizoen 1 nu, weer zo'n aflevering waarin het holodeck niet werkt... valt je niet op als je over een periode van tien jaar 25 afleveringen hebt gezien maar het wordt nu irritant. En ik moet dus nog anderhalf seizoen voordat het wat wordt...
TNG blijft ongeveer hetzelfde de hele serie door. De latere seizoenen zijn niet beter dan de eerdere imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:27:
[...]

TNG blijft ongeveer hetzelfde de hele serie door. De latere seizoenen zijn niet beter dan de eerdere imo.
De beste afleveringen zitten toch echt in de latere seizoenen imo, The inner light (S5), Chain of Command (S6), The Best of Both Worlds (S3/S4, dit markeert voor mij toch wel de goede seizoenen TNG), Darmok (S5).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:15

Wildfire

Joy to the world!

Geen nieuws... maar een spoof trailer met veel bekende acteurs :)

En een oude Comic Relief sketch:

"What kind of name is Who Pie?" :+

Vond het Star Trek topic toch wat passender voor dit dan het GKMT :)

[ Voor 41% gewijzigd door Wildfire op 26-07-2020 11:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:20
CBS heeft bekend gemaakt dat ST Discovery seizoen 3 zal starten op 15 oktober a.s.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
snah001 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:12:
CBS heeft bekend gemaakt dat ST Discovery seizoen 3 zal starten op 15 oktober a.s.
Jammer

Zonde van eht geld, tijd energie en de star trek naam

Wat een ongeloofelijke ontzettende slechte kut serie is het. Beter als dit kan ik het niet onderbouwen want alles is er slecht aan

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome

En een nieuw deel staat online

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:04
Postius schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Jammer

Zonde van eht geld, tijd energie en de star trek naam

Wat een ongeloofelijke ontzettende slechte kut serie is het. Beter als dit kan ik het niet onderbouwen want alles is er slecht aan
Je hoeft het niet te zien ;-) Ik vermaak mij er prima mee. S2 was wel de betere van de 2 seizoenen.

Misschien zijn mijn verwachtingen ook minder. Zodra het Scifi is ben ik al ontzettend blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
KingSizeBas schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Je hoeft het niet te zien ;-) Ik vermaak mij er prima mee. S2 was wel de betere van de 2 seizoenen.

Misschien zijn mijn verwachtingen ook minder. Zodra het Scifi is ben ik al ontzettend blij.
Maar dat is juist mijn hele probleem, het is geen sci fi

Tja, ikzelf vond seizoen twee nog echt oneindig veel dommer dan S1. Ik ben ergens halverwege opgehouden met kijken. Naast dat het echt heel slecht geschreven was en uitgewerkt was het ronduit dom. Niet dat Star Trek nou altijd zo hoogdravend is maar dit was wel heel hersenloos om nog maar te zwijgen van de dialogen, acteer werk, lensflares en weet ik nog wat.

Het si voor mij vergelijkbaar met S7/8 van GoT qua niveau (alleen van got verwachtte ik meer dus dat viel meer tegen)

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 30-07-2020 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Gisteren Skin of Evil gezien, de classic S1 TNG episode. Toch echt wel een topper; jammer dat er met dat karakter van Armus, als je het wezen zo kan noemen, in latere Trek helemaal niks meer gedaan wordt (correct me if I'm wrong). Sowieso redelijk wat goede episodes tegen het einde van het seizoen. Symbiosis was ook wel grappig, de war on drugs discussies van de jaren '80 komen daar duidelijk in terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Gisteren The DrumHead gezien. S4:21. Dat is voor mij tocht echt een van de beste afleveringen van TNG die ooit zijn gemaakt. Ondanks dat ik hem al vaker heb gezien. Het geeft precies aan wat er mis kan gaan als veel mensen in dezelfde tunnelvisie zitten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb gisteren de documentaire What We Left Behind: Looking Back at Star Trek: Deep Space Nine gezien.

Zeker als een DS9 fan vond ik het ik het een goede terugblik. De focus lag met name op de acteurs die inzicht gaven van hoe ze tegen de serie aankeken en wat er allemaal bij kwam kijken. Bijvoorbeeld dat de acteurs die de Ferengi rollen speelde de avond van te voren samen kwamen om hun dialogen te oefenen. De acteurs lezen ook telkens kritische stukken van sceptische fans voor, dat had van mij niet gehoeven. De grote afwezige bij de interviews is Avery Brooks, hoewel die wel terugkomt in een terugblik. Bij de impact van z'n rol en persoon wordt uiteraard wel uitgebreid stil gestaan.

Er zit ook een stuk in waarin een aantal schrijvers van DS9 een mogelijk plot voor S8 uitwerken in de toekomst, dat vond ik wat minder sterk uitgewerkt. Maar het geeft wel een inzicht in hoe schrijvers denken in het proces. Er werd ook ingegaan op het het schrijfproces van DS9, bijvoorbeeld dat ze redelijk uniek waren met het proces dat elke voorstel voor een episode schriftelijk moest worden uitgewerkt en reviewed, dit was geïntroduceerd door Ronald Moore. Dat wordt ook hier beschreven: How To Make an Episode of Deep Space Nine

Ze hebben in de documentaire als fan service ook een gevecht scene uit Sacrifice of Angels remastered naar 1080p 16:9:[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LA8ocilc3t4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
defiant schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:00:
Ik heb gisteren de documentaire What We Left Behind: Looking Back at Star Trek: Deep Space Nine gezien.

Zeker als een DS9 fan vond ik het ik het een goede terugblik. De focus lag met name op de acteurs die inzicht gaven van hoe ze tegen de serie aankeken en wat er allemaal bij kwam kijken. Bijvoorbeeld dat de acteurs die de Ferengi rollen speelde de avond van te voren samen kwamen om hun dialogen te oefenen. De acteurs lezen ook telkens kritische stukken van sceptische fans voor, dat had van mij niet gehoeven. De grote afwezige bij de interviews is Avery Brooks, hoewel die wel terugkomt in een terugblik. Bij de impact van z'n rol en persoon wordt uiteraard wel uitgebreid stil gestaan.

Er zit ook een stuk in waarin een aantal schrijvers van DS9 een mogelijk plot voor S8 uitwerken in de toekomst, dat vond ik wat minder sterk uitgewerkt. Maar het geeft wel een inzicht in hoe schrijvers denken in het proces. Er werd ook ingegaan op het het schrijfproces van DS9, bijvoorbeeld dat ze redelijk uniek waren met het proces dat elke voorstel voor een episode schriftelijk moest worden uitgewerkt en reviewed, dit was geïntroduceerd door Ronald Moore. Dat wordt ook hier beschreven: How To Make an Episode of Deep Space Nine

Ze hebben in de documentaire als fan service ook een gevecht scene uit Sacrifice of Angels remastered naar 1080p 16:9:[YouTube]
Hoe ben je aan die documentaire gekomen? Ik kan eigenlijk alleen via Amazon of eBay een versie krijgen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Webgnome schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:03:
Hoe ben je aan die documentaire gekomen? Ik kan eigenlijk alleen via Amazon of eBay een versie krijgen..
Legaal zijn de mogelijkheden helaas beperkt, zeker in Europa, hoewel hij in een paar Europese landen wel in de bioscoop is geweest. Amerikanen kunnen hem bijvoorbeeld gratis bekijken via de gratis streaming service Tubi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:55
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:07:
Zeker doen, het is wel heel anders dan star trek. Qua technologie zou ik zeggen dat het tussen het echte hedendaagse leven en star trek in zit. Ik ben zelf met de boeken begonnen na seizoen 1 van the expanse. Voordeel is dan dat je de personages uit de boeken inbeeld zoals ze in de serie zijn en het dus geen grote mismatch kan zijn. Ik kan de boeken iig wel aanraden, want zeker na seizoen 1 worden er wat dingen aangepast/weggelaten. Niet dat het een heel ander verhaal wordt, maar het wordt naar mijn mening wat minder rauw en episch weergegeven tov de boeken. Desondanks toch nog de beste ruimte-scifi die ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Die remaster smaakt naar meer..
defiant schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Legaal zijn de mogelijkheden helaas beperkt, zeker in Europa, hoewel hij in een paar Europese landen wel in de bioscoop is geweest. Amerikanen kunnen hem bijvoorbeeld gratis bekijken via de gratis streaming service Tubi.
Ik laat maar even achterwege waar ik dit las (quote van anonieme random persoon op de interwebz), maar toch:
[..]Samen met (bijna) de hele cast van DS9 de docu gekeken en naderhand nog met ze nagepraat erover. Terry Farrell liet eerlijk merken dat het beeld dat werd neergezet (ik denk met name over het gedeelte van de film wat de reden van haar vertrek aankaarte) niet is zoals zij het zich herinnert heeft."It's just not accurate in my opinion" zei ze tegen me. Ik had echt met haar te doen omdat ze voor het begin van de premiere zo enthousiast was. Ik wist nog dat ik enorm onder de indruk was van de breedbeeld HD scenes uit de serie. Op DVD voelt de serie toch al gedateerd aan maar door de upgrade ziet het er als nieuw uit [..]
offtopic:
Ik heb nog twee afleveringen Enterprise te gaan en dan heb ik 25 seizoenen TNG, DS9, VOY, ENT opnieuw gekeken (steeds een aflevering tijdens sporten, duurde dus wel even). Dan is het weer even over met de pret *snif*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Zo, season 1 van TNG zit erop. Paar memorabele (ik zeg niet goede) afleveringen aan het einde moet ik zeggen. Highlight is natuurlijk Conspiracy. Ik dacht eerst dat we hier te maken hadden met het nare beestje uit Star Trek Wrath of Khan, de enige Trek film met de original cast die ik ooit gezien heb, maar het was wat nieuws. Het einde was wel een verrassing voor me, de wijze waarop met Remmick wordt afgerekend is echt onverwacht en heel erg niet-Trek, gewoon pure 80s horror schlock. Lachwekkend if nothing else.

Ik las ergens een comment (in dit topic?) dat TNG zich in een erg klein galaxy lijkt af te spelen en dit is inderdaad zo'n episode waar dat naar voren komt. We gaan van bijna bij een planeet naar een hele andere planeet en dan opeens naar de Aarde. Allemaal erg snel. Het voelt alsof alles zich op fietsafstand van elkaar bevindt.

Verder vond ik het idee van Conspiracy best goed maar de uitwerking is zo... low budget. Een samenzwering die de hele Federatie bedreigt en het is eigenlijk allemaal terug te voeren op Remmick en een paar admiraals. Ik realiseer me dat dit de tijd is van voordat serialization van storylines een ding werd op TV maar dit had best wat beter uitgewerkt mogen worden over meer dan twee episodes.

En nu Season 2. Tijd voor de baard van Riker.

[ Voor 40% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dr. Strangelove schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:30:
Zo, season 1 van TNG zit erop. Paar memorabele (ik zeg niet goede) afleveringen aan het einde moet ik zeggen. Highlight is natuurlijk Conspiracy. Ik dacht eerst dat we hier te maken hadden met het nare beestje uit Star Trek Wrath of Khan, de enige Trek film met de original cast die ik ooit gezien heb, maar het was wat nieuws. Het einde was wel een verrassing voor me, de wijze waarop met Remmick wordt afgerekend is echt onverwacht en heel erg niet-Trek, gewoon pure 80s horror schlock. Lachwekkend if nothing else.

Ik las ergens een comment (in dit topic?) dat TNG zich in een erg klein galaxy lijkt af te spelen en dit is inderdaad zo'n episode waar dat naar voren komt. We gaan van bijna bij een planeet naar een hele andere planeet en dan opeens naar de Aarde. Allemaal erg snel. Het voelt alsof alles zich op fietsafstand van elkaar bevindt.

Verder vond ik het idee van Conspiracy best goed maar de uitwerking is zo... low budget. Een samenzwering die de hele Federatie bedreigd en het is eigenlijk allemaal terug te voeren op Remmick en een paar admiraals. Ik realiseer me dat dit de tijd is van voordat serialization van storylines een ding werd op TV maar dit had best wat beter uitgewerkt mogen worden over meer dan twee episodes.

Ik moet zeggen dat je tot nu toe vrij op een lijn zit met een gemiddelde trekkie! :9

S1 is verreweg het minst. Zolang het episode van de week format je niet verveeld doorkijken. Latere seizoenen zitten zulke goeie episodes in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dr. Strangelove schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:30:

Verder vond ik het idee van Conspiracy best goed maar de uitwerking is zo... low budget. Een samenzwering die de hele Federatie bedreigt en het is eigenlijk allemaal terug te voeren op Remmick en een paar admiraals. Ik realiseer me dat dit de tijd is van voordat serialization van storylines een ding werd op TV maar dit had best wat beter uitgewerkt mogen worden over meer dan twee episodes.

Spoilers weggehaald ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 10-08-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

@Heroic_Nonsense spoilers :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:06
Star Trek succesvol geintroduceerd bij mn vriendin. Van een onbekende show naar huilen bij de finale van DS9. :D

TNG hebben we nu ook gehad en ik denk dat we binnenkort aan VOY beginnen. Zit te twijfelen of ik eerst nog TOS+TOSMovies wil doen. Vind TOS zelf wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Basekid schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:56:
Star Trek succesvol geintroduceerd bij mn vriendin. Van een onbekende show naar huilen bij de finale van DS9. :D

TNG hebben we nu ook gehad en ik denk dat we binnenkort aan VOY beginnen. Zit te twijfelen of ik eerst nog TOS+TOSMovies wil doen. Vind TOS zelf wat minder.
vic fontaine! Ik zou nu verder gaan met voyager. TOS komt vanzelf wel een keer. En daarna nog Enterprise.

Ben zelf nu op de helft van 5. En ondanks dat ik weet wat er komt is het nog steeds leuk om te zien.

Binnenkort het boek van garak kopen trouwens.. kijken of dat wat is ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:59

A13X

Dude

Lol Murdock :+

@Postius TNG is jeugdsentiment, maar toen ik alle series op Netflix opnieuw ging kijken heb ik seizoen 1 van TNG overgeslagen O-)

Ondertussen alle series op Picard na gezien en de nieuwere films, moet alleen alle oude films (pre 2009 ofzo?) nog zien. Maar zoek het niet om ze te downloaden en geen idee waar ik ze voor een normaal bedrag kan streamen ofzo.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Raym09 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

@Postius TNG is jeugdsentiment, maar toen ik alle series op Netflix opnieuw ging kijken heb ik seizoen 1 van TNG overgeslagen O-)

Ondertussen alle series op Picard na gezien en de nieuwere films, moet alleen alle oude films (pre 2009 ofzo?) nog zien. Maar zoek het niet om ze te downloaden en geen idee waar ik ze voor een normaal bedrag kan streamen ofzo.
Oh nee ik kijk altidj speciaal S01 ook!

Eerste aflevering is Q! Daarnaast zit er veel gewoon rare shit in omdat ze nog van alles aan het proberen waren. Om nog maar niet van de troi got r*ped trope te beginnen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat erg. Een serieuze TV serie een beetje belachelijk maken :X

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Postius schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Oh nee ik kijk altidj speciaal S01 ook!

Eerste aflevering is Q! Daarnaast zit er veel gewoon rare shit in omdat ze nog van alles aan het proberen waren. Om nog maar niet van de troi got r*ped trope te beginnen :+ :+
Juistem, Q vind ik ook aardig irritant, samen met Wesley was mij dat toen een beetje teveel van het goede :+

Nog tips waar ik de oude films kan vinden? Oeh zie ik het nu goed dat ze op Amazon prime staan? Dat word disney+ even cancelen en Star Wars inwisselen voor Star Trek :9

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Raym09 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

Films kun je kopen via google movies. Althans de meeste . Dat heb ik gedaan. Nadat ik TNG uit heb ga ik de films vanaf 7 kijken.

En misschien ben ik gek maar ik vind Wesley helemaal niet zo irritant eigenlijk. Ik ben eerder geneigd om troi irritant te vinden. Die is psycholoog of iets dergelijks maar maakt zoveel mee dat ze eigenlijk opgenomen zou moeten worden. En is meestal niet de slimste van het stel..

P.s ik blijf mij verbazen over dat worf chief security is. Die legt bij elk gevecht als eerste het loodje.

[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 10-08-2020 14:31 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Iemand trouwens al Lower Decks gezien? Lijkt een beetje love/hate te zijn op het internet qua reviews als ik zo lees.

Moet zelf bekennen dat ik bij het "hate" kamp zit qua Discovery en al helemaal met Picard, dus verwacht niet heel veel van de animatieserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik zou niet weten waar ik het moet zien? Als ik aan CBS vraag waar het in Europa te zien is komt er 0,0 reactie. Als iemand dat weet? Ik ben wel benieuwd eigenlijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Webgnome schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Films kun je kopen via google movies. Althans de meeste . Dat heb ik gedaan. Nadat ik TNG uit heb ga ik de films vanaf 7 kijken.

En misschien ben ik gek maar ik vind Wesley helemaal niet zo irritant eigenlijk. Ik ben eerder geneigd om troi irritant te vinden. Die is psycholoog of iets dergelijks maar maakt zoveel mee dat ze eigenlijk opgenomen zou moeten worden. En is meestal niet de slimste van het stel..

P.s ik blijf mij verbazen over dat worf chief security is. Die legt bij elk gevecht als eerste het loodje.
Dat is toch sowieso het kromme aan ST? Degene het hoogst in rang en ervaring nemen het meeste risico :? Onbekende gevaarlijke planeet, hoppa kapitein, hoofd beveiliging, number one en 2 randoms naar beneden 8)7

Troy moet je overigens alleen naar kijken :+

Ben sowieso geen diehard fan (van uberhaupt iets), dus dat Discovery niet canon zou zijn boeit mij niet zoveel, vind het wel leuk weg kijken. Baal er meer van dat Enterprise na 4 seizoenen door de fangekkies gecanceld is. Had even nodig om op gang te komen maar seizoen 3 en 4 vond ik toch echt wel goed.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Raym09 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Dat is toch sowieso het kromme aan ST? Degene het hoogst in rang en ervaring nemen het meeste risico :? Onbekende gevaarlijke planeet, hoppa kapitein, hoofd beveiliging, number one en 2 randoms naar beneden 8)7
Daarentegen was Picard de beste diplomaat. Riker had nogal wat cowboy trekjes wat niet altijd handig was.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Beter dat Picard altijd meegaat. Stewart is gewoon een fantastisch acteur en tilt zelfs de meeste hakerige scripts en kazige regels dialoog naar een hoger niveau waardoor ik zelfs de meest matige afleveringen extreem kijkbaar vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dr. Strangelove schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:00:
Beter dat Picard altijd meegaat. Stewart is gewoon een fantastisch acteur en tilt zelfs de meeste hakerige scripts en kazige regels dialoog naar een hoger niveau waardoor ik zelfs de meest matige afleveringen extreem kijkbaar vind.
eensch
XWB schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Daarentegen was Picard de beste diplomaat. Riker had nogal wat cowboy trekjes wat niet altijd handig was.
Ik vergelijk Riker het liefste met Kirk. Kirk dacht ook altijd meteen aan oorlog/schieten terwijl Spock dan 'Fascinating' uitsprak en Kirk erachter kwam dat dat misschien toch geen goed plan was.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

100% Patrick Stewart is echt fenomenaal, maar dat maakt het nog niet altijd logisch :+

@Webgnome TGNTOS :$ vind ik alleen al fantastisch om te kijken omdat het zo primitief is. Alien huisdier? hoppa trekken een hond een pakje aan en tada! _O- Geweldig om te zien hoe ze dat toen oploste met de middelen die ze hadden.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
een van de beste dingen aan TNG is hoe superhard Stewart het serieus neemt. Dat is echt zo geweldig _/-\o_ (en het had ook zo fout kunnen gaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

XWB schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:15:
[...]

Wat erg. Een serieuze TV serie een beetje belachelijk maken :X
Zo serieus is Full House toch niet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Heroic_Nonsense schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Zo serieus is Full House toch niet? :P
}:|

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Postius schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:08:
[...]

een van de beste dingen aan TNG is hoe superhard Stewart het serieus neemt. Dat is echt zo geweldig _/-\o_ (en het had ook zo fout kunnen gaan)
Er gaat een video van een stage interview met Brent Spiner rond op Youtube waar hij uit de doeken doet hoe gefrustreerd Stewart in de beginjaren was. En dan met name hoe het op de set aan toe ging en de acteerkunsten van zijn tegenspelers.

Weet dat Spiner een brilliante Stewart-immitatie doet en de anekdotes zie je zo voor je...

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 10-08-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Raym09 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:25:
[...]

100% Patrick Stewart is echt fenomenaal, maar dat maakt het nog niet altijd logisch :+

@Webgnome TGNTOS :$ vind ik alleen al fantastisch om te kijken omdat het zo primitief is. Alien huisdier? hoppa trekken een hond een pakje aan en tada! _O- Geweldig om te zien hoe ze dat toen oploste met de middelen die ze hadden.
Alsof het in TNG altijd zo super was :P

Een Targ -- gewoon een zwijntje in kostuum.

Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/1/1b/Dorn_and_Emmy-Lou.jpg/revision/latest?cb=20130402231823&path-prefix=en

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:21:
[...]

Er gaat een video van een stage interview met Brent Spiner rond op Youtube waar hij uit de doeken doet hoe gefrustreerd Stewart in de beginjaren was. En dan met name hoe het op de set aan toe ging en de acteerkunsten van zijn tegenspelers.

Weet dat Spiner een brilliante Stewart-immitatie doet en de anekdotes zie je zo voor je...
Tja, het is niet moeilijk te zien op wie het karakter van Alan Rickman in Galaxy Quest is gebaseerd.

Al vraag ik me af of Stewart net zoveel antipathie tegen de rol had als Rickman in GQ. Anders had hij het niet zolang gedaan en ook nog eens Picard gemaakt lijkt me.
When asked in 2011 for the highlight of his career, he chose Star Trek: The Next Generation, because "it changed everything [for me]."[32] He has also said he is very proud of his work on Star Trek: The Next Generation, for its social message and educational impact on young viewers. When questioned about the significance of his role compared to his distinguished Shakespearean career, Stewart has said that: "The fact is all of those years in Royal Shakespeare Company – playing all those kings, emperors, princes and tragic heroes – were nothing but preparation for sitting in the captain's chair of the Enterprise."

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Gister Lower Decks gekeken, ik vond het wel vermakelijk, lekker luchtig en toch echt wel diverse keren goed kunnen lachen.
De beste spot is zelfspot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

metallicattim schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:10:
Gister Lower Decks gekeken, ik vond het wel vermakelijk, lekker luchtig en toch echt wel diverse keren goed kunnen lachen.
Hoe heb je het gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

metallicattim schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:10:
Ik heb het een eerlijke kans gegeven en ik blijf het wel volgen. Leuk genoeg voor tussendoor, ik had namelijk een ramp verwacht. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 00:14

Frituurman

Mjam!

Het is al redelijk goed te downloaden, maar dat doen wij Tweakers natuurlijk niet.

Heel erg off-topic:
Ik begrijp je naam eindelijk! Ik was toevallig vorige week Transformers: The Movie aan het kijken (voor de 4921ste keer, denk ik) en toen hoorde ik 'm! :) Heb ik de juiste link gelegd?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Frituurman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Het is al redelijk goed te downloaden, maar dat doen wij Tweakers natuurlijk niet.

Heel erg off-topic:
Ik begrijp je naam eindelijk! Ik was toevallig vorige week Transformers: The Movie aan het kijken (voor de 4921ste keer, denk ik) en toen hoorde ik 'm! :) Heb ik de juiste link gelegd?
Nee uiteraard, dat doen we hier niet.

offtopic:
Dat is inderdaad de juiste link ;)

Megatron zegt het tijdens de scene waar de Autobots in de shuttle afgeslacht worden.

Groot TF-fan hierzo.

Ik heb dan ook een aardige collectie G1-toys (en ook wat van latere series, maar vooral G1). Modeljaren 1984 en 1985 compleet. '86 (waaronder de toys uit genoemde film dus) redelijk op weg; '87 tot '91 (Headmasters, Targetmasters, Micromasters, Actionmasters, Pretenders etc.) nog lang niet helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 18-08-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 00:14

Frituurman

Mjam!

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Nee uiteraard, dat doen we hier niet.

offtopic:
Dat is inderdaad de juiste link ;)

Megatron zegt het tijdens de scene waar de Autobots in de shuttle afgeslacht worden.

Groot TF-fan hierzo.

Ik heb dan ook een aardige collectie G1-toys (en ook wat van latere series, maar vooral G1). Modeljaren 1984 en 1985 compleet. '86 (waaronder de toys uit genoemde film dus) redelijk op weg; '87 tot '91 (Headmasters, Targetmasters, Micromasters, Actionmasters, Pretenders etc.) nog lang niet helaas.
Goed om te horen dat je dat ook niet doet ;)

offtopic:
Nice! Dat is een aardige collectie! Ik heb er wel wat, vooral wat complete combiners (Computron, Defensor, Bruticus, Superion), Metroplex en een lading Autobots als Wheeljack, Optimus Prime, Hauler, etc. Herkenbaar, die Head- en Targetmasters. Bedoeld als reboot voor de serie, dacht ik. Ik vond dergelijke afleveringen geweldig! De introductie van Scorponok en natuurlijk Fortress Maximus.. fan-tas-tisch! Pretenders heb ik ook een stuk of 8 van en ik denk dat iedereen uit de jaren 80 wel ergens wat Micromasters heeft. Actionmasters vond ik zelf maar saai toentertijd. Verzamel je ze compleet? Zeg maar met doos e.d. en een bepaalde staat (c8+?)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Frituurman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Goed om te horen dat je dat ook niet doet ;)

offtopic:
Nice! Dat is een aardige collectie! Ik heb er wel wat, vooral wat complete combiners (Computron, Defensor, Bruticus, Superion), Metroplex en een lading Autobots als Wheeljack, Optimus Prime, Hauler, etc. Herkenbaar, die Head- en Targetmasters. Bedoeld als reboot voor de serie, dacht ik. Ik vond dergelijke afleveringen geweldig! De introductie van Scorponok en natuurlijk Fortress Maximus.. fan-tas-tisch! Pretenders heb ik ook een stuk of 8 van en ik denk dat iedereen uit de jaren 80 wel ergens wat Micromasters heeft. Actionmasters vond ik zelf maar saai toentertijd. Verzamel je ze compleet? Zeg maar met doos e.d. en een bepaalde staat (c8+?)
Er zou een "Het grote Transformers-topic" moeten zijn...

offtopic:
Liefst C8+ inderdaad (enkele uitzonderingen accepteer ik wel, als het alternatief maar duur genoeg is :P), maar certificering vind ik dan weer zonde van de prijs. Ik heb Swoop (Dinobots) bijvoorbeeld in relatief slechte staat, maar wel compleet. Daar moet ooit nog een C8-9-10 voor in de plaats komen, maar daar vraagt men rustig 150 euro voor op dit moment.

De meeste heb ik helemaal compleet met doos, inserts en documentatie (soms ontbreekt de specs-decoder, robotpoints of de "reinforcements from Cybertron!"-folder, maar goed); sommige zelfs MISB (vaak heb ik dan ook een loose exemplaar om mee te "friemelen"). Ook heb ik enkele zeldzame items (maar het meeste is vrij standaard hoor).

Combiners heb ik compleet op Computron en Defensor na (wel losse leden van de Protectobots en Technobots, maar niet allemaal). Dus ook Predaking (G1 Predacons) (met doos en ook nog de die-cast versie; reteduur maar wel mijn favoriete combiner :)).

Fortress Maximus heb ik helaas niet, maar Scorponok, Metroplex en Omega Supreme wel. Trypticon moet er ooit nog komen. Pretenders alleen Submarauder (ooit een kerstcadeau uit mijn eigen jeugd).

Actionmasters heb ik nooit begrepen (Nieuw van Hasbro: Transformers die niet transformeren!") en daar heb ik (nog) niks van staan, maar wel wat Micromasters MISB/MOSC.

Van latere series heb ik bijvoorbeeld heel bewust Snowcat gekocht (uit de Energon-lijn) met als enige reden dat ik hem naast een G.I. Joe Snowcat kon zetten in de vitrine ;)

Transformers: War for Cybertron - Siege op Netflix al gezien?

Zo en nu weer on-topic :)

Ik hoop dat er snel een officiële manier komt om Lower Decks te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33

Robtimus

me Robtimus no like you

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:09:
[...]

Dat was er ooit ook: Het grote Transformer Topic deel 5
offtopic:
Combiners heb ik compleet op Computron en Defensor na (wel losse leden van de Protectobots en Technobots, maar niet allemaal). Dus ook Predaking (G1 Predacons) (met doos en ook nog de die-cast versie; reteduur maar wel mijn favoriete combiner :)).
offtopic:
Heb je ook Monstructor? Die is nog moeilijker te vinden...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Wat let je die te maken? :)

Maar het is wel offtopic dus:
Modbreak:S.v.p. weer ontopic over Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
LA-384 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Desondanks toch nog de beste ruimte-scifi die ik gezien heb.
Bedoel je dat je the Expanse tv serie de beste sci-fi serie vindt?

Iets anders over Star Trek. TNG is voor mij nog steeds de beste serie van alle ST series. Afgezien van het feit dat ik ermee ben opgegroeid toen het op televisie kwam (en stiekem een crush had op Troi), denk ik dat er nog een andere reden is dat TNG mij het meeste aanspreekt en ik ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren.

TNG is/was voor mij een serie waarin de hele wereld aan bod kwam en het niet uitmaakt welke nationaliteit je hebt om je toch verbonden te voelen met de personages in de toekomst. Geen Europeaan/Americaan/Aziaat/Afrikaan, maar gewoon als een aardbewoner.

DS9/VOY/ENT zijn ook prima serie, maar meer geschreven voor het Amerikaanse publiek is mijn idee. Dat komt tot uiting in Amerikaanse hobbies en zaken. Een Sisko die van baseball houdt, een Paris die een chevy (of welke Amerikaanse auto het ook is) tegenkomt die in de ruimte ronddrijft. DS9 met Vic Fontaine en de jaren 50 (?) setting in Amerika. Chakotay als native American. En ik mis vast nog wel wat andere scenes.
Punt is dat dit vast allemaal leuke gimmicks zijn voor Amerikaanse kijkers, maar voor mij als Europese kijker heb ik daar niet zoveel mee. En buiten de VS zijn er wereldwijd ook erg veel ST kijkers, dus ze hadden met DS9/VOY/ENT zich ook best meer mogen richten op andere culturen vind ik. Het zou fijner zijn geweest als de schrijvers zich alle wereldburgers voor ogen hadden gehad, en niet primair Amerikanen als hun publiek.

Ik erger me overigens hier niet aan, maar het is wel iets waardoor ik mede TNG beter vind. (ondanks die ook wel wat Amerikaanse geschiedenis referenties had, zoals Dick Tracy)
Ik denk ook dat als Picard door een Amerikaan was gespeeld, ik het lang niet zo goed had gevonden.

[ Voor 77% gewijzigd door segil op 19-08-2020 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
segil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Bedoel je dat je the Expanse tv serie de beste sci-fi serie vindt?
Is er een andere sci fi serie dan nog op het moment? (ok the mandolarian mischien maar dat is wel erg star wars, al valt dat wel onder sci fi). Anders weet ik het eigenlijk ook niet echt. Star Trek discovery is het young adult gezeik maar dan is space, is geen sci fi helaas. Daarvoor is het echt veels te dom, oppervlakkig en teveel plot en logica holes.

Die serie waarbij ze hun bewustzijn op een usb stick kunnen zetten en uitwisselen vond ik ook aardig. Al blijft die serie wel erg braaf het is wel sci fi. Dus ok, ik kom op twee en een half sci fi serie.

Edit: @ hieronder, ohja black mirror vergeten, zelf niet gezien. Kan je er wel onder scharen ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 19-08-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Postius schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Is er een andere sci fi serie dan nog op het moment? (ok the mandolarian mischien maar dat is wel erg star wars, al valt dat wel onder sci fi). Anders weet ik het eigenlijk ook niet echt. Star Trek discovery is het young adult gezeik maar dan is space, is geen sci fi helaas. Daarvoor is het echt veels te dom, oppervlakkig en teveel plot en logica holes.

Die serie waarbij ze hun bewustzijn op een usb stick kunnen zetten en uitwisselen vond ik ook aardig. Al blijft die serie wel erg braaf het is wel sci fi. Dus ok, ik kom op twee en een half sci fi serie.
Aja op die fiets. Ik dacht dat je allertijden bedoelde. Zou je Black Mirror ook sci fi noemen? Want die is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Wij zijn na TNG en DS9 maar begonnen aan VOY nu. Ik kende het allemaal al goed, maar voor mn vriendin is alles nieuw. VOY heb ik trouwens 10 jaar geleden voor het laatst gezien, dus genoeg verassingen ook voor mij :)

Ze is na 4 afleveringen al helemaal fan van VOY. Ze vind de "alien of the week" toch wat leuker dan de lange verhaallijnen ala DS9. Het helpt ook dat ze een fan is van koffie (Janeway), en native american studies (Chakotay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Postius schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:33:
Is er een andere sci fi serie dan nog op het moment? (ok the mandolarian mischien maar dat is wel erg star wars, al valt dat wel onder sci fi). Anders weet ik het eigenlijk ook niet echt.
Hangt een beetje van de definitie af, maar ook Black Mirror inderdaad. Dark vond ik ook een goede (net af). Afhankelijk van smaak: Altered Carbon, Lost in Space, 100, Stranger Things (op het randje van sci-fi denk ik), Tales from the Loop, Electric Dreams, etc. etc. Heb zelf (nog) niet alles gezien maar er is echt wel een hoop te vinden op het moment.
Is je definitief ruimteschepen en ontdekken dan kan je al snel een hoop weg strepen. Kwaliteit varieert uiteraard ook nogal, want als je alles accepteert telt Space Force ook nog. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Hier het net andersom gedaan met mijn vriendin.

Eerst TNG gekeken (wel de worst episodes overgeslagen, dus een watchguide gevolgd). Vervolgens Voyager gedaan...daarna Picard...en nu zijn we bezig met DS9. Ik vermoed dat Enterprise hierna komt.

Oa TNG heeft bij mij toch wel, op bepaalde momenten, diep indruk gemaakt. En dan had ik het al eerder gezien.

Vroeg je me eerder van noem een TOP3 series die je gezien moet hebben dat zou daar bvb GoT, Dexter of een Breaking Bad tussen hebben gezeten....maar ik durf daar nu toch ook wel TNG bij tussen te zetten.

Beter nog...sommige afleveringen behoren gewoon tot de all time beste episodes van alle series bij elkaar. En het heeft me doen beseffen hoe "makkelijk" series tegenwoordig geschreven worden...het is vaak allemaal makkelijk weg te kauwen en een diepere boodschap ontbreekt.

Leukste is dat mijn vriendin het ook gewoon erg goed en leuk vind om te kijken. Waar ze eerder onder de catagorie viel die Star Trek en Star Wars hetzelfde vond zijn ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:23
The expanse is echt de beste scifi op dit moment. De science is super realistisch en believable.

Inmiddels ook begonnen aan lower decks. Effe wennen maar ik mag die humor wel, zelfde makers als Rick and Morty die vind ik ook geweldig. Final Space ook vergelijkbaar.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
Devian schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:52:
Hier het net andersom gedaan met mijn vriendin.

Eerst TNG gekeken (wel de worst episodes overgeslagen, dus een watchguide gevolgd). Vervolgens Voyager gedaan...daarna Picard...en nu zijn we bezig met DS9. Ik vermoed dat Enterprise hierna komt.

Oa TNG heeft bij mij toch wel, op bepaalde momenten, diep indruk gemaakt. En dan had ik het al eerder gezien.

Vroeg je me eerder van noem een TOP3 series die je gezien moet hebben dat zou daar bvb GoT, Dexter of een Breaking Bad tussen hebben gezeten....maar ik durf daar nu toch ook wel TNG bij tussen te zetten.

Beter nog...sommige afleveringen behoren gewoon tot de all time beste episodes van alle series bij elkaar. En het heeft me doen beseffen hoe "makkelijk" series tegenwoordig geschreven worden...het is vaak allemaal makkelijk weg te kauwen en een diepere boodschap ontbreekt.

Leukste is dat mijn vriendin het ook gewoon erg goed en leuk vind om te kijken. Waar ze eerder onder de catagorie viel die Star Trek en Star Wars hetzelfde vond zijn ;).
Ik denk dat episodes as "The four lights" over tien jaar nog steeds het beste van TV zijn. De echt allerbeste episodes van TNG komt imo bijna niks bij in de buurt. (de slechte episodes ook niet :+ ).

De episode ook over data een mens is/rechten heeft of niet. Brilliant

Maar zeker bij dit soort series valt het op hoe oppervlakkig en slecht uitgedacht series tegenwoordig zijn. Ook altijd fijn als je alles met geweld kan oplossen in de moderne wereld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Postius schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat episodes as "The four lights" over tien jaar nog steeds het beste van TV zijn. De echt allerbeste episodes van TNG komt imo bijna niks bij in de buurt. (de slechte episodes ook niet :+ ).

De episode ook over data een mens is/rechten heeft of niet. Brilliant

Maar zeker bij dit soort series valt het op hoe oppervlakkig en slecht uitgedacht series tegenwoordig zijn. Ook altijd fijn als je alles met geweld kan oplossen in de moderne wereld
Precies, maar ook Darmok (Temba, his arms wide) of The Inner Light (waar hij zijn fluit krijgt) hebben weer indruk op mij gemaakt. Ach, zo zijn er heel veel toppers...en de echte dalers heb ik dus allemaal overgeslagen dit keer ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
The expanse is inderdaad een goede serie en nu misschien ook wel de beste Sci-Fi serie. Maar het enige wat mij tegen staat (iets wat in de boeken wel goed wordt beschreven) is de afstanden die afgelegd worden zonder lichtsnelheid. In de boeken zijn ze weken onderweg om vanaf de belt naar een planeten te gaan en de lag tussen het versturen van beelden/data naar andere locaties komt mi ook niet goed naar voren. Het is een beetje het GoT S7 qua reizen in die serie.

Mijn vrouw en ik kijken altijd rustig tussendoor een aflevering. We hebben TOS over geslagen. Ik vind dat echt onkijkbaar (op de films na). We hebben Emterprise gekeken Discovery, TNG + films, en we zitten nu bij DS9. Ik weet niet of we Voyager gaan kijken, want die hebben we niet zo heel lang geleden nog gezien. maar het blijven goede series. En ja Discovery vind ik ook een goede serie ondanks dat het zo controversieel is.
Centauriprime schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:01:
The expanse is echt de beste scifi op dit moment. De science is super realistisch en believable.

Inmiddels ook begonnen aan lower decks. Effe wennen maar ik mag die humor wel, zelfde makers als Rick and Morty die vind ik ook geweldig. Final Space ook vergelijkbaar.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Devian schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Precies, maar ook Darmok (Temba, his arms wide) of The Inner Light (waar hij zijn fluit krijgt) hebben weer indruk op mij gemaakt. Ach, zo zijn er heel veel toppers...en de echte dalers heb ik dus allemaal overgeslagen dit keer ;).
Heel eerlijk, een paar van die mega slechte episodes zijn wel echt ronduit hilarisch. Sommigen zijn echt slecht slecht maar dit zijn er best weinig. Een paar van die super campy episodes zijn voor mij net zo op en top TNG als de goeie episodes. Het is juist af en toe die afwisseling tussen supercampy slapstick humour en diepgravende episodes over wat eht betekent om mens te zijn.

Vond juist die tegenstelling super hilarisch. En een paar van de slechte episodes zijn stiekem ook wel erg goed.

Dat gezegd te hebben in seizoen 1 zitten er wel een paar die je over kan slaan. Aan de andere kant bijna alle TNG vind ik zelf vermakelijk dus ach :9 .

Ik zie dat mensen hier aan voyager willen beginnen. Om een vriend van me te quoten, "ik ben voyager fan en zelfs ik kan niet meer als 3 episodes achter elkaar kijken". Ik zelf heb een poosje een afkeer van star trek gehad na Voyager, gelukkig ben ik het allemaal weer redelijk vergeten :9 (beste van voyager zijn de posters van 7 of 9 :> )

Of nog simpeler, vroeger omschreven we het gewoon anders:
- TOS: Star Trek orginal
- TNG: Smart and Fun Star Trek
- DS9: Deep star trek
- Voyager: Stupid Star Trek

:+

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 19-08-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Voyager is een van de beste series die ik ooit gezien heb en wat mij betreft zeker de beste star trek serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Salvatron schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:54:
Voyager is een van de beste series die ik ooit gezien heb en wat mij betreft zeker de beste star trek serie.
En toch is er een bak (terechte) kritiek op deze serie en het einde was helemaal een anti-climax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

RodeStabilo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:58:
[...]

En toch is er een bak (terechte) kritiek op deze serie en het einde was helemaal een anti-climax.
Ik hecht weinig waarde aan die kritiek. Kritiek is er altijd wel. Het einde was een anti-climax in zoverre dat de Borg werden gedegradeerd tot Janeway's speeltje in het verhaal, maar de uitvoering van het verhaal was steengoed en behoort imo tot het beste van de hele serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Salvatron schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Ik hecht weinig waarde aan die kritiek. Kritiek is er altijd wel. Het einde was een anti-climax in zoverre dat de Borg werden gedegradeerd tot Janeway's speeltje in het verhaal, maar de uitvoering van het verhaal was steengoed en behoort imo tot het beste van de hele serie.
true, maar dan moet ik altijd denken aan de klacht dat er maar x foton-torpedos aan boord zijn. Toch is er een video waarin het aantal opgeteld uit alle afleveringen dat getal aardig overtreft :P In alle afleveringen is er geen aanwijzing dat ze iets hebben verzonnen om dat probleem op te lossen. Dat soort consistency dingetjes.

Maar het ging me niet zozeer om die borg-verhaallijn dat vond ik wel leuk. Ik had meer verwacht van de thuiskomst. ze vliegen de atmosfeer binnen en THE END. Geen feel good homecoming ofzo na al die jaren....

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 19-08-2020 14:00 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste