Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

RodeStabilo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:59:
[...]

true, maar dan moet ik altijd denken aan de klacht dat er maar x foton-torpedos aan boord zijn. Toch is er een video waarin het aantal opgeteld uit alle afleveringen dat getal aardig overtreft :P In alle afleveringen is er geen aanwijzing dat ze iets hebben verzonnen om dat probleem op te lossen. Dat soort consistency dingetjes.
ik let niet op dat soort dingen.
Maar het ging me niet zozeer om die borg-verhaallijn dat vond ik wel leuk. Ik had meer verwacht van de thuiskomst. ze vliegen de atmosfeer binnen en THE END.

Geen feel good homecoming ofzo na al die jaren....
spoiler:
Jawel, in het begin van die dubbelaflevering hadden ze een soort homecoming. Ook wordt er uitgelegd wat iedereen zou gaan doen na thuiskomst.

Neelix wordt ambassadeur op een andere planeet oid, Seven en Chakotay gaan met elkaar, Kim zal ongetwijfeld z'n moeder gaan bezoeken, etc etc

Die homecoming zie je in het begin met vuurwerk en toespraken etc, waarna de oude Janeway in beeld komt. Het is niet nodig om dat dan op het eind nog eens over te doen lijkt me. De tijdlijn op het eind is anders maar de thuiskomst zal ongeveer hetzelfde zijn met vuurwerk en toespraken.

[ Voor 13% gewijzigd door Salvatron op 28-08-2020 06:52 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Salvatron schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

ik let niet op dat soort dingen.
Ik ook niet als ik kijk, het is entertainment voor me maar toen ik een keer dat videotje zag vond ik het wel komisch ;)
spoiler:
Jawel, in het begin van die dubbelaflevering hadden ze een soort homecoming. Ook wordt er uitgelegd wat iedereen zou gaan doen na thuiskomst.

Neelix wordt ambassadeur op een andere planeet oid, Seven en Chakotay gaan met elkaar, Kim zal ongetwijfeld z'n moeder gaan bezoeken, etc etc

Die homecoming zie je in het begin met vuurwerk en toespraken etc, waarne de oude Janeway in beeld komt. Het is niet nodig om dat dan op het eind nog eens over te doen lijkt me. De tijdlijn op het eind is anders maar de thuiskomst zal ongeveer hetzelfde zijn met vuurwerk en toespraken.
Na 20 jaar hoef je geen spoilertags meer te gebruiken toch :P
Maar ik had er persoonlijk iets meer feelgood van verwacht maar dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 08:23
The Expanse is zeker een goede serie, maar kan daar ook wel wat kritiekpunten bij plaatsen: Naomi Nagata vind ik de laatste 2 seizoenen bijzonder weinig toevoegen. Een beetje emotioneel rondrennen op zoek naar haar vrienden. Waar zijn jullie, ik kom eraaaaannnn... ik hou van je Jim, doe je wel voorzichtiggggg??? (Bijna net zo erg als Michael Burnham in St Discovery). Bleh.
En in het laatste seizoen op New Terra hadden ze van mij dat verhaal met Adolphus Murtry ook wel mogen skippen. Beetje stoere Amerikaanse militaire showdown.
Deed me een beetje denken aan Avatar: prachtige film, maar een waardeloos verhaal met die Colonel Miles Quaritch die ffkes in grote stoerdoenerij alles kapot schiet. Volgens mij moet je daar echt een Amerikaan voor zijn om dat leuk te vinden.

Star Trek Voyager was zeker leuk, alhoewel ik de focus op de relaties tussen de personages minder vond. Waar TNG nog grotendeels de focus had op technische uitdagingen, ging het bij VOY meer om de onderlinge emotionele banden. Bijvoorbeeld die aflevering waar Janeway en 7of9 op een planeet stranden en een manier zoeken om contact te leggen met Voyager. Halve aflevering gaat over hun relatie onderling en de manier waarop ze van het eiland geraken krijg je alleen nog te horen in een voice-over van Janeway als ze weer terug zijn op Voyager.
Ow, een Neelix... jezus, dat heeft heel lang geduurd voordat ik mij niet meer ergerde aan dat karakter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:19

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hmm, ik had een aardige reactie getypt maar blijkbaar niet op "Reageer" geklikt...

Poging 2 dan maar:
RodeStabilo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:58:
[...]

En toch is er een bak (terechte) kritiek op deze serie en het einde was helemaal een anti-climax.
De makers wilden van VOY geen tweede TNG maken. Voorwaarde was dat de serie zijn eigen smoel en setting zou krijgen en dus niet wéér over een schip ging dat de randen van het alfakwadrant verkent en af en toe moet knokken met Romulans of Cardassians.

Ook moest de serie meer gefocust zijn op de personages en minder op de tech (iets dat je ook terugziet in ENT).

Het resultaat is een fish-out-of-water-formule als Lost in Space en Battlestar Galactica al eerder deden, maar dan met een Star Trek-sausje, met focus op emoties van de bemanning. Ik denk dat Janeway daar de personificatie van moet voorstellen: ze mist haar man, hond en non replicated koffie en haar gezicht staat in sommige afleveringen op huilen. Een totaal ander personage dan Picard, Sisko en later Archer dus en dat is uit te leggen door haar situatie.

Persoonlijk mis ik de (geo)politiek uit TNG en DS9 wel in VOY; het is een ingrediënt dat de smaak toch Star Trek maakt en die laat nu een leegte achter; de bekende rassen en de gebeurtenissen in de Federation en Starfleet die invloed hebben op het schip.

De Kazon uit S1 konden die lege schoenen niet vullen en het zou ook ongeloofwaardig zijn dat het schip na ~7 jaar op Warp 9 nog steeds in Kazon-space zou zijn natuurlijk. Later in de serie is gepoogd om die leegte op te vullen met Species 8472 en de Borg, maar dat is het toch niet helemaal.

Dat gezegd hebbende, is VOY op zichzelf een goede serie. De verhaallijnen zijn vaak verfrissend door de nieuwe rassen en de confrontaties met de gevestigde orde in het deltakwadrant (alhoewel ook VOY "spacial anomaly of the week"-afleveringen had).

En als je door de Kes + Neelix-era bent gekomen, worden de afleveringen beter te pruimen.

En het einde: "Endgame" voldoet, maar is bij lange na niet zo goed als "All good things..." en "What you leave behind". Maar het kan slechter: ENT eindigde met een aflevering waarbij de main cast niet eens de hoofdrol speelde.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Voor mij id DS9 de beste Star Trek serie. Het politieke spel tussen Bajor, Federation en Cardassians plus daar bij nog de dreiging van de Dominion in de latere seizoenen maakt dit voor mij een goede serie.

Vroeger was het altijd Voyager voor mij totdat ik DS9 eens helemaal gekeken had. VOY is goed en inderdaad er zitten een paar plotholes in en ik vond het einde een anticlimax. Wat ik wel goed vind is dat ze sommige verhalen uit TNG terug laten komen in Voyager (de Ferengi).

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
segil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:11:

Bedoel je dat je the Expanse tv serie de beste sci-fi serie vindt?
De beste ruimte-sci-fi ;)

Ik ben verzot op scifi die zich in de ruimte afspeelt en dan bedoel ik niet alleen op een ruimteschip/-station zonder beelden van buitenaf. Het wordt nog beter als het futuristisch is, of iets episch heeft. The Expanse voldoet daar naar mijn idee volledig aan. De serie laat wel wat steekjes vallen tov de boeken, maar ik kan goed begrijpen dat je niet alles 1:1 over kunt nemen (toch hadden ze met name de afstanden wel beter kunnen uitwerken). De visuals zijn daarbij ook erg mooi naar mijn mening en het verhaal is wat diepgaander dan wat je andere ruimte-sci-fi terugvindt. Ik vind seizoen 1 en misschien ook seizoen 2 vooralsnog de mooiste, omdat daar de focus nog vooral ligt op het proto-molecule. Daarna (en wat ik ook merk in de boeken) lijkt dat protomolecule wat meer op de achtergrond te belanden. Ik ben nu halverwege boek 6 en ik hoop dat het hierna weer meer die kant op gaat ipv verder op de politieke strubbelingen. Ik moet wel zeggen dat ik deze serie en de boeken niet binge-watch/-lees. Ik lees ongeveer een boek per half jaar en dan soms paar dagen na elkaar en dan weer weken niet. De boeken/seizoenen lopen daardoor wat in elkaar over en ik weet niet meer precies wat, in welk boek/seizoen is gebeurd.

Er is overigens een apart topic over The Expanse, wellicht kunnen we een eventuele discussie beter daar voortzetten;
[Serie] The Expanse

Star Trek TNG lijkt mij wat gedateerd. Ik heb wel eens een poging gedaan om dat opnieuw te bekijken en dan alleen de best-scorende afleveringen, maar ik vond het niet je van het. Misschien is het voor mij een serie die ik beter in de herinnering kan laten. Ik ben zelf volgens mij "opgegroeid" met Voyager, maar dat herzien zie ik niet zitten, omdat daar nooit een HD remaster van is verschenen. DS9 heb ik nooit gekeken buiten af en toe eens een verdwaalde aflevering. Het leek meer politieke drama tussen rassen dan echte sci-fi. Misschien verhaaltechnisch en qua karakterontwikkeling wel goed, maar dat trekt mij persoonlijk minder.

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar ST Enterprise vond ik wel leuk om te kijken (muv die blauwe aliens met die rare bewegende sprieten op hun kop, dat was wel wat campy en zou zo uit Star Wars kunnen komen). Discovery was ruk en Picard was niet wat ik had gehoopt dat het zou zijn.

De ideale Star Trek voor mij zou zijn een serie die zich ná TNG afspeelt, met ontdekken van nieuwe werelden als hoofdlijn. Zeker met de special effects van nu, kan dat een geweldig visueel spektakel worden.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 19-08-2020 20:08 ]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
LA-384 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

De ideale Star Trek voor mij zou zijn een serie die zich ná TNG afspeelt, met ontdekken van nieuwe werelden als hoofdlijn. Zeker met de special effects van nu, kan dat een geweldig visueel spektakel worden.
Ja het zou een leuke serie zijn voor de die hard Star Trek fans. Dit zullen er helaas niet genoeg zijn om de kosten voor zo'n serie te kunnen dekken. Vroeger had je altijd van de los staande afleveringen die je kon kijken zonder de rest gezien te hebben. Vandaag de dag gaat dat niet meer werken. Mensen willen nu een verhaallijn hebben en dat wordt lastig in zo'n TNG stijl serie. Iets wat ze in Seizoen 2 van Discovery hebben geprobeerd maar toch niet helemaal lekker uit de verf kwam. Hoewel ik het een vermakelijke serie vond.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Lanithro schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Ja het zou een leuke serie zijn voor de die hard Star Trek fans. Dit zullen er helaas niet genoeg zijn om de kosten voor zo'n serie te kunnen dekken. Vroeger had je altijd van de los staande afleveringen die je kon kijken zonder de rest gezien te hebben. Vandaag de dag gaat dat niet meer werken. Mensen willen nu een verhaallijn hebben en dat wordt lastig in zo'n TNG stijl serie. Iets wat ze in Seizoen 2 van Discovery hebben geprobeerd maar toch niet helemaal lekker uit de verf kwam. Hoewel ik het een vermakelijke serie vond.
Ze gaan het proberen met SNW; weliswaar een prequel, maar wel een serie die wat meer Star Trek is dan Discovery door zich meer op ontdekkingen te leggen (ironisch genoeg). Misschien, als dat aanslaat, komt er meer van dat.

Overigens speelt S3 van DSC zich honderden jaren na TNG, DS9, VOY en PIC af, dus we krijgen al onze zin ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:51
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:36:
Overigens speelt S3 van DSC zich honderden jaren na TNG, DS9, VOY en PIC af, dus we krijgen al onze zin ;)
Ik ben heel benieuwd hoe ze dat willen vormgeven. Dan gaat het opeens van een prequel, naar een serie nog verder in de toekomst. En natuurlijk gaan ze met hun 1000jr oude schip alle gevechten winnen :P

Hopelijk maken ze er iets moois van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 10-06 08:23
@Heroic_Nonsense Ja dat emotionele is er wel erbij gekomen in VOY en een beetje ook ENT, alhoewel ik het in ENT beter kan verdragen. Maar spijtig genoeg is het tot de extreme doorgetrokken bij DSC (Michael en Tilly, yikes!) Misschien gedaan omdat het beter past bij alle emotie tv van de laatste 10 jaar. Of om een meer vrouwelijk publiek te trekken.

Wat betreft het einde van ENT, dat was inderdaad tenenkrommend. Bij enkele Fedcon podium talks is dit ook de cast van ENT (en TNG) gevraagd en die hadden het er ook moeilijk mee. Ik kan me niet voorstellen hoe de ENT crew zich moeten hebben gevoeld om zo afgedankt te worden. Dat verdiende ze niet, want ik vond ENT echt wel leuk en de cast deed het ook goed (ondanks Phlox, daar moest ik net zoals Neelix erruggg aan wennen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
segil schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:23:
Wat betreft het einde van ENT, dat was inderdaad tenenkrommend. Bij enkele Fedcon podium talks is dit ook de cast van ENT (en TNG) gevraagd en die hadden het er ook moeilijk mee. Ik kan me niet voorstellen hoe de ENT crew zich moeten hebben gevoeld om zo afgedankt te worden. Dat verdiende ze niet, want ik vond ENT echt wel leuk en de cast deed het ook goed (ondanks Phlox, daar moest ik net zoals Neelix erruggg aan wennen).
ENT was een prima serie inderdaad en helaas slachtoffer van tv netwerk perikelen, voortijdig beëindigde tv-series krijgen zelden een bevredigend einde (zie bijv SGU). Het is pure speculatie, maar ik ben altijd nog wel benieuwd wat er gebeurd zou zijn als ze wel de 7 seizoenen hadden mogen volmaken, men name of de hele dynamiek rondom reboots/etc misschien anders was verlopen.
Lanithro schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:00:
Kern van het probleem is dat kwalitatief goede tv en zeker SF nooit massapubliek trekt, maar aan andere kant is een franchise dat meer mainstream is nooit een lang leven beschoren vanwege gebrek aan diepgang en materiaal, het is veel sneller uitgeblust. Kijk bijvoorbeeld wat men gedaan heeft met Star Wars (vergelijkbaar met Star Trek vanwege de betrokkenheid van dezelfde mensen).

De aanlokkelijkheid om je te richten op mainstream publiek is daarom zeer begrijpelijk, maar het verminderd aan de andere kant de houdbaarheid van de franchise op langere termijn.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Spooksel

Spooksel!

Om mezelf uit het ST:Picard topic even te quoten mbt dit onderwerp :)
Spooksel schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:06:
Tja, de TV formats van de jaren 80 en 90 (laat staan die van de 60's) werken nou eenmaal niet meer in het hedendaagse entertainmentlandschap. Daar lijken een hoop mensen toch aan voorbij te gaan!

Laten we wel wezen, als men series als Discovery en Picard puur en alleen zou moeten gaan maken om de oude fanbase te gaan pleasen dan is er waarschijnlijk buiten die doelgroep geen hond die ernaar omkijkt.

Ja, ik vind het ook jammer dat het inhoudelijke wat vaker sneuvelt om het popcorngehalte op te krikken en daar waren met name de Kelvin timeline films bijzonder in doorgeslagen. Bij Discovery was het al minder, maar nog steeds erg dominant. Bij Picard doen ze dat al beter naar mijn mening.

Dus tja... NEE, het is niet het oude Star Trek en dat gaat het nooit meer worden ook. Maar JA, het _is_ wel Star Trek en daar moet je het mee doen... of niet :P

"Resistance is futile!"

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ben nu negen afleveringen into seizoen 2 van TNG en ik moet zeggen dat het verschil met S1 best groot is; veel meer goede verhaallijnen, alles is meer character-based i.p.v. die suffe stuur-het-away-team-naar-planeet-Y afleveringen. Lekker veel scenes met een norse Picard; dat laatste vind ik grappig om te zien, was me nooit opgevallen vroeger. Steward heeft echt veel lol met dat karakter en je kan zien hoe een goede acteur als hij er erg veel in kwijt kan. En veel daarvan zit niet in het script maar in de kwaliteiten van Stewart zelf, zijn body language, mimiek, echt heerlijk om te zien.

Ook goed dat men het minder belangrijk vindt om iedereen continu equal screentime te geven. De ene aflevering heeft wat meer van de ene acteur, de andere focust wat meer op de andere. Goede zaak, helpt de variatie. Favoriet tot nu toe: Where Silence Has Lease, lekker donkere aflevering.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Ik ben nu samen met de vriendin met DS9 begonnen, dat is een voordeel van een slecht geheugen, ik kan me praktisch niks meer herinneren van de 10 episodes van S1 die we gezien hebben, het is net een nieuwe serie voor me :9

Je merkt wel super duidelijk het verschil in acteerwerk, dat was de eerste paar afleveringen echt houterig, maar wordt beduidend beter per aflevering. Verhalen zijn ook gewoon vermakelijk, nog 6,5 seizoen te gaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:44
Ha ha, ook pas weer begonnen maar zit al in begin S2.
Blijft toch ook een klassieker.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Haha, het begin is inderdaad wel onwerkelijk stroef met DS9... maar als je eenmaal door de eerste twee seizoenen heen bent een beetje dan wordt het echt zoooooooooo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 01:16

Martinspire

Awesomeness

Hier vallen de credits van de laatste Voyager aflevering inmiddels over het scherm. Het einde van mijn binge-sessie. TOS heb ik overgeslagen, die trek ik echt niet meer, maar de remastered TNG, DS9 en VOY heb ik dus via Netflix bekeken. ENT had ik voorheen al bekeken (en vind ik ook prima te pruimen). Van die andere 3 had ik altijd wel wat afleveringen gezien, maar nooit alles. Ik dacht dat ik het wel zo'n beetje kende, maar bij Star Trek Online kwamen toch al wel dingen naar voren die ik niet wist en een paar jaar later dus besloten om 3x 7 seizoenen met 25 afleveringen van een uur per aflevering, te gaan kijken. Mooie rit, sommigen wist ik inderdaad wel. Ik was alleen wel vergeten dat veel Star Trek afleveringen vooral draaien om cultuur. Enerzijds een mismatch tussen wat beide partijen normaal vinden, anderzijds door het ontdekken van nieuwe regels en hoe dit effect heeft op een samenleving. TNG is vooral een ontdekkingsreis (vooral omdat de crew daar natuurlijk ook zelf mee akkoord is gegaan), DS9 draait vooral om het voorkomen van oorlogen en het onderhandelen, VOY draait vooral om het ontdekken van een nieuw stuk ruimte terwijl ze met beperkte middelen op lange reis zijn. Onderweg nieuwe vriendschappen sluiten en alles indexeren voor de wetenschappers thuis. Dat ze daarbij ook een heleboel vijanden maken, laat ik even weg :P

Het hebben van principes staat ook centraal, al zijn ze met sommige plots ook heel makkelijk om ze net zo snel weer overboord te gooien. Het "goed doen wat goed voelt", is vooral bij Voyager dagelijkse kost. Maar zeker niet onaardig.

In principe heeft elke Star Trek serie zo zijn voor en nadelen. Bij de ene is er meer science, bij de ander draait het meer om de mensen of de exploratie. Bij de ene gaat een deel van de crew zo de slachtbank in, bij de ander houden ze daar toch wat meer rekening mee. Eigenlijk zie je vanaf DS9 dat mensenlevens wel wat meer waard zijn, waar ook wat meer drama en relaties het voortouw nemen. Qua actie is DS9 wel de beste serie, qua principes en verhaal TNG en qua afwisseling VOY denk ik. Dat is ook de enige die minder vaak een onverwachte simpele oplossing biedt, maar de ontknoping langzaam opbouwt. Ik heb daar ook minder vaak "probeer nou toch X, dat is overduidelijk" zitten roepen. Overigens zorgen de transporters en holodecks volgens mij voor de meeste "probleem van de week" afleveringen. Ik blijf de afleveringen waarbij (vooral TNG doet dat) ze naar een wereld gaan om daar vervolgens te voet ergens heen te reizen wel het meest debiele plotdevice ooit vinden. Hoezo beam of vlieg je niet naar waar je wilt zijn? Pfff. Maar goed, teleportatie is te makkelijk gebleken, het holodeck iets te makkelijk om afleveringen mee op te vullen en uiteraard de universal translator wist al vanaf het eerste wordt wat diegene ging zeggen. Maar goed, enige artistieke vrijheid is me prima.

Overall een leuke reis door de tijd (zowel in het verleden als in de toekomst haha) en heb prima genoten. Kan niet cht een aflevering pakken die er met kop en schouders bovenuit steekst, maar ook niets wat echt slechter dan slecht was. Er is voor alles wel wat te zeggen.
Mijn mening voor de nieuwere series is niet veranderd, ze passen gewoon prima tussen de rest van de series heen, elk met hun moderne kijk op wetenschap en verhaalvertellen. Zaken die de series nu doen, zijn al jaren geleden ingestart en ik vind het allemaal wel best. Ik heb het idee dat sommigen hier de oude series toch iets teveel op een voetstuk zetten, omringd door wolk van nostalgie. Objectief gezien is er in ieder geval weinig mis mee, zeker niet als je kijkt hoe in de oude series heel makkelijk principes overboord werden gezet als dat de aflevering beter uit kwam.

In ieder geval een prima manier geweest om de corona-tijd door te komen. Nu eens kijken wat ik op ga pakken, want ik val nu wel in een diep gat.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:01
Martinspire schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:15:
Hier vallen de credits van de laatste Voyager aflevering inmiddels over het scherm. Het einde van mijn binge-sessie. TOS heb ik overgeslagen, die trek ik echt niet meer, maar de remastered TNG, DS9 en VOY heb ik dus via Netflix bekeken. ENT had ik voorheen al bekeken (en vind ik ook prima te pruimen). Van die andere 3 had ik altijd wel wat afleveringen gezien, maar nooit alles. Ik dacht dat ik het wel zo'n beetje kende, maar bij Star Trek Online kwamen toch al wel dingen naar voren die ik niet wist en een paar jaar later dus besloten om 3x 7 seizoenen met 25 afleveringen van een uur per aflevering, te gaan kijken. Mooie rit, sommigen wist ik inderdaad wel. Ik was alleen wel vergeten dat veel Star Trek afleveringen vooral draaien om cultuur. Enerzijds een mismatch tussen wat beide partijen normaal vinden, anderzijds door het ontdekken van nieuwe regels en hoe dit effect heeft op een samenleving. TNG is vooral een ontdekkingsreis (vooral omdat de crew daar natuurlijk ook zelf mee akkoord is gegaan), DS9 draait vooral om het voorkomen van oorlogen en het onderhandelen, VOY draait vooral om het ontdekken van een nieuw stuk ruimte terwijl ze met beperkte middelen op lange reis zijn. Onderweg nieuwe vriendschappen sluiten en alles indexeren voor de wetenschappers thuis. Dat ze daarbij ook een heleboel vijanden maken, laat ik even weg :P

Het hebben van principes staat ook centraal, al zijn ze met sommige plots ook heel makkelijk om ze net zo snel weer overboord te gooien. Het "goed doen wat goed voelt", is vooral bij Voyager dagelijkse kost. Maar zeker niet onaardig.

In principe heeft elke Star Trek serie zo zijn voor en nadelen. Bij de ene is er meer science, bij de ander draait het meer om de mensen of de exploratie. Bij de ene gaat een deel van de crew zo de slachtbank in, bij de ander houden ze daar toch wat meer rekening mee. Eigenlijk zie je vanaf DS9 dat mensenlevens wel wat meer waard zijn, waar ook wat meer drama en relaties het voortouw nemen. Qua actie is DS9 wel de beste serie, qua principes en verhaal TNG en qua afwisseling VOY denk ik. Dat is ook de enige die minder vaak een onverwachte simpele oplossing biedt, maar de ontknoping langzaam opbouwt. Ik heb daar ook minder vaak "probeer nou toch X, dat is overduidelijk" zitten roepen. Overigens zorgen de transporters en holodecks volgens mij voor de meeste "probleem van de week" afleveringen. Ik blijf de afleveringen waarbij (vooral TNG doet dat) ze naar een wereld gaan om daar vervolgens te voet ergens heen te reizen wel het meest debiele plotdevice ooit vinden. Hoezo beam of vlieg je niet naar waar je wilt zijn? Pfff. Maar goed, teleportatie is te makkelijk gebleken, het holodeck iets te makkelijk om afleveringen mee op te vullen en uiteraard de universal translator wist al vanaf het eerste wordt wat diegene ging zeggen. Maar goed, enige artistieke vrijheid is me prima.

Overall een leuke reis door de tijd (zowel in het verleden als in de toekomst haha) en heb prima genoten. Kan niet cht een aflevering pakken die er met kop en schouders bovenuit steekst, maar ook niets wat echt slechter dan slecht was. Er is voor alles wel wat te zeggen.
Mijn mening voor de nieuwere series is niet veranderd, ze passen gewoon prima tussen de rest van de series heen, elk met hun moderne kijk op wetenschap en verhaalvertellen. Zaken die de series nu doen, zijn al jaren geleden ingestart en ik vind het allemaal wel best. Ik heb het idee dat sommigen hier de oude series toch iets teveel op een voetstuk zetten, omringd door wolk van nostalgie. Objectief gezien is er in ieder geval weinig mis mee, zeker niet als je kijkt hoe in de oude series heel makkelijk principes overboord werden gezet als dat de aflevering beter uit kwam.

In ieder geval een prima manier geweest om de corona-tijd door te komen. Nu eens kijken wat ik op ga pakken, want ik val nu wel in een diep gat.
hier kan ik mij wel in vinden tot nu toe. Ik ben nu met TNG bezig (bijna seizoen 7) en heb daarvoor TOS gekeken en in een grijs verleden DS9 etc. Heb tussen TOS en TNG ook de films gezien die daarbij horen. Dan wordt het nog een leuker geheel.

Ga je ook dde films nog kijken of?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Webgnome schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:48:
[...]

hier kan ik mij wel in vinden tot nu toe. Ik ben nu met TNG bezig (bijna seizoen 7) en heb daarvoor TOS gekeken en in een grijs verleden DS9 etc. Heb tussen TOS en TNG ook de films gezien die daarbij horen. Dan wordt het nog een leuker geheel.

Ga je ook dde films nog kijken of?
Die had ik vorig jaar of zo al een keer gekeken. Dat was ook de trigger dat ik maar eens alle series vanaf het begin moest gaan kijken. Dus op zich ben ik wel klaar zo. Dat ik dan TOS niet gekeken heb is me wel best. Ik heb even de eerste paar afleveringen een beetje bekeken en snap het allemaal wel, maar heb geen zin om helemaal te kijken. Daarvoor gaat het te traag en is het allemaal niet zo origineel meer. Ik snap dat mijn been-there-done-that gevoel niet terecht is (dit was het origineel waar de rest het van heeft nageaapt), maar dat maakt het niet meteen het kijken waard imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Martinspire schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:15:
Ik weet niet wat je allemaal gezien hebt en opzoek bent naar meer SF, maar persoonlijk vind ik Farscape qua totaal beleving (SF gehalte, verhaallijn, karakters, acteerwerk, etc) nog steeds een van de beste SF series die ik persoonlijk ooit heb gezien.
edit: Farscape is ook het theme van m'n icon :)

Qua in de zelfde orde van wat oudere SF series is de Stargate franchise zeker aan te raden. Ik heb een tijd terug Babylon 5 voor het eerst gezien en hoewel gedateerd, ben ik toch blij dat ik dat stuk SF heb meegepakt en in perspectief hebben kunnen plaatsen ten opzichte van andere SF series.

Come to think of it, een algemeen SF serie/film topic is misschien ook een idee, ik zal van het weekend eens kijken als ik tijd heb.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 27-08-2020 23:40 ]

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09
defiant schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:14:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal gezien hebt en opzoek bent naar meer SF, maar persoonlijk vind ik Farscape qua totaal beleving (SF gehalte, verhaallijn, karakters, acteerwerk, etc) nog steeds een van de beste SF series die ik persoonlijk ooit heb gezien.

Qua in de zelfde orde van wat oudere SF series is de Stargate franchise zeker aan te raden. Ik heb een tijd terug Babylon 5 voor het eerst gezien en hoewel gedateerd, ben ik toch blij dat ik dat stuk SF heb meegepakt en in perspectief hebben kunnen plaatsen ten opzichte van andere SF series.

Come to think of it, een algemeen SF serie/film topic is misschien ook een idee, ik zal van het weekend eens kijken als ik tijd heb.
Ik vind Babylon 5 persoonlijk erg leuk ook, de CGI moet je nu echt doorheen kijken, maar daar ben je zo aangewend. 1tje die veel mensen ook vaak vergeten en ook uit de koker van Roddenberry komt is Andromeda (geproduceerd door zijn vrouw en Robert Hewitt Wolfe (DS9)). Sommige mensen vinden Sorbo daar lastig vanwege Hercules, maar Seizoen 1-4 vond ik erg leuk, season 5 moet je even doorheen prikken.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 19:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ThaPegasus schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:24:
[...]

Ik vind Babylon 5 persoonlijk erg leuk ook, de CGI moet je nu echt doorheen kijken, maar daar ben je zo aangewend. 1tje die veel mensen ook vaak vergeten en ook uit de koker van Roddenberry komt is Andromeda (geproduceerd door zijn vrouw en Robert Hewitt Wolfe (DS9)). Sommige mensen vinden Sorbo daar lastig vanwege Hercules, maar Seizoen 1-4 vond ik erg leuk, season 5 moet je even doorheen prikken.
Toevallig heb ik net 4 seizoenen Andromeda (uitgesmeerd over ~1,5 maand) achter de rug en zit ik naar afl. 1 van seizoen 5 te kijken. Ik vind seizoen 5 persoonlijk het beste. Wat rauwer en minder geneuzel mbt de Commonwealth.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

defiant schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:14:
[...]

edit: Farscape is ook het theme van m'n icon :)

Haha, mja Stargate heb ik een paar jaar geleden ook helemaal gezien. Tijdens mn studie in de trein van/naar de lessen. Als je 45 min in de trein zit, dan gaat het hard :P

Verder vind ik veel jaren 90 series en eerder nu toch wel wat gepasseerd. Ik trek dat soort matige CGI niet echt meer en ook de traagheid waar menig serie last van heeft. Ik heb vroeger Babylon en Farscape nog wel een kans gegeven, maar dat gaat hem denk ik niet worden. Overigens heb ik aardig wat series gezien, dus de kans dat je me wat kan aanraden is sowieso wel klein ;)
Star Trek heb ik eigenlijk nooit echt bekeken, omdat het zo ongelofelijk veel afleveringen zijn. Remastered helpt verder ook wel. En natuurlijk staat het gewoon op Netflix. Jammer dat veel oudere series ook niet gewoon makkelijk beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ugh, zojuist VOY 3x11 "The Q and the Grey" gekeken. Gek genoeg nooit eerder gezien (dat, of ik heb de herinnering onderdrukt, kan ook).

Voor de mensen die hem niet kennen:
spoiler:
het Q Continuum is verwikkeld in een burgeroorlog omdat in een eerdere aflevering van VOY een Q ("Quinn") zelfmoord heeft gepleegd. Een groep Q onder leiding van "onze" Q (John de Lancie dus) begint een revolutie die in onze dimensie zorgt voor een onnatuurlijk groot aantal supernova's.

En nu komt 'ie: Q-de-Lancie wil vrede stichten door Janeway zwanger te maken. OK... ik moest hem even op pauze zetten om bij te komen na die onthulling.

De aflevering faalt IMHO op een aantal vlakken, met name hoe "onze" Q wordt neergezet. Het is niet meer dan een karikatuur van het personage in TNG geworden. Het einde van de aflevering past dan ook totaal niet in het beeld dat we tot nu toe van Q hadden; helemaal als je bedenkt dat hij drie jaar daarvoor in TNG 7x25 "All Good Things..." nog op het punt stond om ons bestaan ongedaan te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 06:56:
Ugh, zojuist VOY 3x11 "The Q and the Grey" gekeken. Gek genoeg nooit eerder gezien (dat, of ik heb de herinnering onderdrukt, kan ook).

spoiler:
het Q Continuum is verwikkeld in een burgeroorlog omdat in een eerdere aflevering van VOY een Q ("Quinn") zelfmoord heeft gepleegd. Een groep Q onder leiding van "onze" Q (John de Lancie dus) begint een revolutie die in onze dimensie zorgt voor een onnatuurlijk groot aantal supernova's.

En nu komt 'ie: Q-de-Lancie wil vrede stichten door Janeway zwanger te maken. OK... ik moest hem even op pauze zetten om bij te komen na die onthulling.

De aflevering faalt IMHO op een aantal vlakken, met name hoe "onze" Q wordt neergezet. Het is niet meer dan een karikatuur van het personage in TNG geworden. Het einde van de aflevering past dan ook totaal niet in het beeld dat we tot nu toe van Q hadden; helemaal als je bedenkt dat hij drie jaar daarvoor in TNG 7x25 "All Good Things..." nog op het punt stond om ons bestaan ongedaan te maken...
Er is een reden dat we Voyager omschrijven als Stupid Star Trek

Andromeda is hilarisch, hebben ze een verhaal lijn voor 5 seizoenen. Verneuken ze het en zijn ze na 1 seizoen al klaar en vervolgens 4 seizoenen lang slechte fillers _O-

Maar Hercules in space was best geinig af en toe, jammer van al de rest.

[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 01-09-2020 10:56 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nah, Voyager ist best wel goed maar alle afleveringen met "The Q" vind ik echt niet om te pruimen, waarschijnlijk omdat het reeds uitgekauwde voorspelbare afleveringen zijn die mij i.i.g. niet boeien.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Spooksel schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:21:
Haha, het begin is inderdaad wel onwerkelijk stroef met DS9... maar als je eenmaal door de eerste twee seizoenen heen bent een beetje dan wordt het echt zoooooooooo goed.
Zelfde als TNG... als de baard er eenmaal is, bij DS9 bij Cisko, wordt het ineens een veel betere serie.
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 06:56:

spoiler:

Ik sla ze steevast over. Ik kan dat hele Q gewoon niet hebben.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:27
avotar schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:17:
Ik sla ze steevast over. Ik kan dat hele Q gewoon niet hebben.
Same here. En dan hoor je nog wel eens mensen roepen: je moet Q terugbrengen voor de volgende film/serie! En dan denk ik: uhhh nee, liever niet. Kinderachtig personage met matige afleveringen. Ik vind het niet passen bij de relatief serieuze Star Trek. Maar vooruit, dankzij Q kregen we wel de Borg. I'll give him that ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 00:40
Nu na TNG en DS9 weer begonnen aan VOY. Hebben net de eerste afleveringen gehad en het valt me best wel mee (2e, 3e keer dat ik de series kijk nu).

VOY is het oude vetrouwde "alien of the week", en ik moet zeggen dat ik de klacht dat dat elke aflevering totaal los staat van de vorige (en er dus geen consequenties zijn) niet herken. Het is iig niet erger dan bij TNG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Wat je bij Voyager nog wel eens merkt is dat ze over de serie heen toch wel wat vreemde issues hebben, de meest notable is de afwijking in hoeveel torpedo's ze in het begin zeggen te hebben vs hoeveel ze er tijdens 7 seizoenen daadwerkelijk afschieten :P

Maar ook regelmatig zie je dat onderdelen van het schip, voornamelijk de brug, compleet aan barrels geschoten zijn en de week erop is alles weer spik en span. Terwijl ze, met name in het begin, doorlopend beweren onderdelen en voedsel bij ook niet eindeloos te kunnen repliceren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Het probleem van Voyager is natuurlijk dat de setting niet mee werkt. Dat bij TNG er dingen gebeuren zoals het afschieten van alle torpedo's en volgende week doe je het nog een keer, is te verklaren want je kan gewoon naar een starbase. Dat zien we niet maar dat zou je er bij kunnen verzinnen. Bij Voyager kan dat helemaal niet want je zit miljoen miljard jaren van Federation space. En daarom is dat wel een probleem. Helaas is daar niet genoeg op gelet. Maakt Voyager nog niet minder leuk om te kijken natuurlijk ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Ja die torpedocount ken ik inderdaad, maar vind ik niet zo spannend qua lore en logica. Misschien bouwen ze de torpedo's wel zelf ofzo....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Van Voyager is bekend dat er issues waren met producers en schrijvers, ik ben niet echt een fan van Ronald D. Moore (BSG S4 bijv), maar hij heeft in een interview dit uitgebreid beschreven: Ronald D. Moore Q&A.

Uiteindelijk is de kwaliteit hierom erg wisselend, maar ik denk altijd maar zo, het had erger gekund met Kurtzman :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:28:
Ja die torpedocount ken ik inderdaad, maar vind ik niet zo spannend qua lore en logica. Misschien bouwen ze de torpedo's wel zelf ofzo....
Ik heb idd afleveringen gezien (geen idee uit welke serie), dat die dingen aan boord gemaakt worden. Dus daar lig ik niet wakker van.

Ik heb de series altijd bekeken met het idee dat ze al de facilitaire zaken en de bedrijfsvoering niet in beeld brengen. Anders hadden we wel scenes gehad waarin de robotstofzuigers in beeld waren en de ramen werden gelapt. Zelfde geldt voor het wassen van de shuttles en het ontstoppen van de toiletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Om maar niet te spreken van überhaubt naar het toilet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Terwijl ze om een 1 of andere reden wel altijd mega bezig waren met hun 'sonic showers' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:41
Parody schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:45:
Om maar niet te spreken van überhaubt naar het toilet gaan.
Er is één episode van Voyager waarin Neelix tijdens een gijzeling roept dat het een puinhoop wordt als de mensen niet naar het toilet mogen (of iets in die richting).

Ik weet helaas niet welke episode.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:31:
[...]

Ik heb idd afleveringen gezien (geen idee uit welke serie), dat die dingen aan boord gemaakt worden. Dus daar lig ik niet wakker van.
Ik heb de serie zeker twee keer gezien en dat is me nooit opgevallen. En juist omdat het een aantal keren naar voren is gekomen dat ze een limiet hadden zou je misschien denken dat het misschien een interessante subplot had kunnen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Spooksel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:12:
Wat je bij Voyager nog wel eens merkt is dat ze over de serie heen toch wel wat vreemde issues hebben, de meest notable is de afwijking in hoeveel torpedo's ze in het begin zeggen te hebben vs hoeveel ze er tijdens 7 seizoenen daadwerkelijk afschieten :P
[YouTube: The definitive Voyager torpedo inventory log]

Maar ook regelmatig zie je dat onderdelen van het schip, voornamelijk de brug, compleet aan barrels geschoten zijn en de week erop is alles weer spik en span. Terwijl ze, met name in het begin, doorlopend beweren onderdelen en voedsel bij ook niet eindeloos te kunnen repliceren :P
Enerzijds vind ik dat torpedo-verhaal ook maar gewoon muf, anderzijds boeit het me ook te weinig. Ding is wel: ze zeggen dat ze zoveel photon torpedo's hebben. Het zegt weinig over andere torpedo's. Ze kunnen van mijn part een torpedo-huls uitrusten met c4 en alsnog afschieten naar de tegenstander. Volgens mij gaat het niet zozeer om de inhoud bij een heleboel gevechten. Alleen dat het boem doet. Bovendien kunnen ze ze ook gewoon overgekocht hebben. Het is niet alsof ze dat bij andere onderdelen niet doen. Dat alleen Starfleet ze kan maken vind ik in ieder geval onzin. Andere volken schieten ze (torpedo's) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Webgnome schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:20:
Het probleem van Voyager is natuurlijk dat de setting niet mee werkt. Dat bij TNG er dingen gebeuren zoals het afschieten van alle torpedo's en volgende week doe je het nog een keer, is te verklaren want je kan gewoon naar een starbase. Dat zien we niet maar dat zou je er bij kunnen verzinnen. Bij Voyager kan dat helemaal niet want je zit miljoen miljard jaren van Federation space. En daarom is dat wel een probleem. Helaas is daar niet genoeg op gelet. Maakt Voyager nog niet minder leuk om te kijken natuurlijk ;)
Nou, de Enterprise was soms maanden of zelfs jaren weg van huis.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
XWB schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:36:
[...]

Nou, de Enterprise was soms maanden of zelfs jaren weg van huis.
\klopt maar je kunt dan nog met een beetje fantasie bedenken dat ze in de tussentijd naar een starbase zijn gegaan om een refill te doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het aantal keer dat de acteurs hun pakje rechttrekken in TNG is ook niet meer op 1 hand te tellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Dat is de alternatieve Picard Maneuver.

[ Voor 28% gewijzigd door Raymond op 02-09-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Salvatron schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:19:
Het aantal keer dat de acteurs hun pakje rechttrekken in TNG is ook niet meer op 1 hand te tellen.
haha ja die is inderdaad als je er op gaat lekken heel irritant.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heh, the Picard maneuver en dan bedoel ik niet die met de Stargazer.

Edit oeps zie @Raymond

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 02-09-2020 13:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Er is een reden waarom ze in latere seizoenen andere kleding dragen... Die uit de eerste seizoenen kropen omhoog en waren niet bijzonder comfortabel. Dit is later rechtgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Parody schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:59:
Er is een reden waarom ze in latere seizoenen andere kleding dragen... Die uit de eerste seizoenen kropen omhoog en waren niet bijzonder comfortabel. Dit is later rechtgezet.
Aan de andere kant vond ik het allemaal wel prima. Picard die zijn jasje goed doet, kwam uiteindelijk meer over als "zo, dan gaan we er even goed voor zitten"-achtige momenten.

In de 21 seizoenen die ik de afgelopen maanden gezien heb, kwamen wel meer klunzige dingen voor, maar als je dit laat afleiden, dan kun je nog wel tig dingen toevoegen. Hoe vaak hebben we wel niet gezien dat de crew iets gaat doen op nationaal of wereld-niveau en dat er dan slechts een handjevol mensen bij betrokken zijn van de planeet zelf? 2 volken die vrede met elkaar sluiten en er dan alleen de 2 leiders bij zijn. Dat is toch ook volkomen ongeloofwaardig.

Ook de serie die velen op een onmogelijk hoge standaard hebben gezet, TNG, maakt dikwijls fouten of ongeloofwaardige wendingen en iedereen klopt het af, terwijl als 1 van de nieuwe series iets doet, dan moet het ineens 100% kloppend zijn en canon anders wordt het compleet afgemaakt.

Daarbij denk ik ook dat alien-of-the-week ook niet echt veel gaat brengen, omdat de vorige series al zoveel mogelijkheden hebben bespeelt. De sterkste afleveringen (imo) waren toch wel vaak van de rode draad van de serie en het is niet raar dat dit tegenwoordig de hele serie zo is. En daarbij gaat het toch nooit echt om het verhaal, maar om de reis ernaartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Weet trouwens niet of dit al eerder is langsgekomen, maar deze gast doet hele goede Sci-fi reviews van oa Star Trek (maar ook Mass Effect, Red Dwarf, etc):

https://sfdebris.com/

Hij gaat best diep de discussie in qua achterliggende motieven van de schrijvers etc. Ben echt heel erg fan van zijn reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik vraag me overigens af waarom ze dat erin hebben gelaten.

[ Voor 29% gewijzigd door Salvatron op 03-09-2020 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:41
Het is vandaag Star Trek day. CBS viert het met een marathon en paneldiscussies. Lijkt erop dat de stream ook in Nederland gewoon te bekijken is, maar ik weet dat niet helemaal zeker. https://intl.startrek.com/day
Paneldiscussies beginnen om 21:00 Nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Tja, het zat niet in de weg. En zoals gezegd is het impliciet vaak een signaal van "we gaan er even voor zitten". Patrick Steward heeft dat heel goed begrepen. En meer dan 200 scenes opnieuw opnemen omdat er iemand aan z'n pakje trekt is misschien ook wat overdreven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Spookelo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:14:
Het is vandaag Star Trek day. CBS viert het met een marathon en paneldiscussies. Lijkt erop dat de stream ook in Nederland gewoon te bekijken is, maar ik weet dat niet helemaal zeker. https://intl.startrek.com/day
Paneldiscussies beginnen om 21:00 Nederlandse tijd.
heb even naar het schedule gekeken en dat is best indrukwekkend. Alleen zo jammer van die tijdzone he. Maar goed. Ik denk dat ik wel ga zitten voor DS9 pannel, SNW ( strange new worlds) En misschien enterprise of voyager. Maar dat weet ik nog niet. Meestal is Voyager wat saai.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Webgnome
Discovery Panel:
  • Eerste trailer van Discovery S3. Het lijkt erop dat 900 jaar in de toekomst de federation stuk is. Waarschijnlijk is het aan de discovery om dat weer opnieuw op te bouwen..
  • Discovery s3 zal vanaf 16 oktober te zien zijn op netflix.
  • The Burn: Thema in S3. Er gaat iets goed mis in het universum. En dat is niet dat de federation stuk implodeerde... :? Ze doen eigenlijk een soort reboot. Als je 900 later in de toekomst zit heb je geen 'last' meer van van de canon
  • een nieuw hoofdpersonage wordt geintroduceert. Deze persoon komt uit de nieuwe tijd , is er geboren, en kent dus geen andere wereld dan een zonder de federation. De DSY crew heeft natuurlijk een ander referentie kader. Dat kan natuurlijk leuk zijn
  • Het derde seizoen zal in het teken staan van de zoektocht naar wat er is gebeurd, de staat van de federdation en hoe de crew daarmee om gaat
  • Er komt een nieuw character terug. En het is een Daxx , ik bedoel trill
  • Een nieuw character is een kat...
Deep Space 9 Panel
  • Vooral oude verhalen ophalen en herinneringen terug brengen en bespreken waarom en waarom dat Ds9 op dit moment aan populariteit aan het winnen is zo lijkt het
  • Men bespreekt nu een bepaalde aflevering waarin het racisme in de VS in de jaren 50/60 uitgelicht werd. En natuurlijk kijkt men naar vandaag
  • Diverse characters komen langs (Quark, Kira, Bashir..)
  • Armin Shimerman (Quark) spreekt iedere keer Humaans uit zoals in de show _/-\o_
  • De acteurs van Nog en Odo, die vorig jaar zijn overleden, worden natuurlijk geëerd.
Star Trek: Strange new Worlds
  • Deze show zal een 'classic' style zijn. Oftewel een starship, alien of the week format
  • Een aantal dagen na de scene's van Pike zijn gefilmd voor Discovery werd besloten om SNW te gaan maken
  • Er wordt de nadruk gelegd op dat de Spock in deze serie een jonge spock zal zijn. Eentje die uit moet zoeken wie hij is en wie hij wil worden. En natuurlijk half menselijk is... :F
  • De opzet zal hetzelfde zijn als de 'oude' series. Er zullen character series zijn zoals we ook bij TNG hebben gezien, of Enterprise.
  • Er komt een cross-over met de animatie serie
  • Hoe gaan ze om met als ze verder komen in de seizoen en dichter bij de TOS timeline. Hoe doe je dat? Wordt niet veel over gezegd.
  • bla bla bla star trek was zijn tijd ver vooruit etc..
10:30 PM: dat was het dan. Als er iemand anders nog verder wil ga uw gang..

[ Voor 131% gewijzigd door Webgnome op 08-09-2020 22:27 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Pfff, iemand een mirror voor de trailer? Krijg reclame te zien en dan een korte loop van een paar seconden. Sowieso, reclame voor een trailer? Is een trailer niet zelf al reclame?

Ik hoop dat Strange New Worlds een beetje het TNG gevoel terugbrengt. Op meer Spock zit ik niet te wachten. Misschien komt dat omdat ik nooit TOS heb gekeken. Zou in ieder geval liever zien dat ze gewoon nieuwe karakters introduceren. Het half Vulcan half Mens gebeuren vind ik ook lang niet zo boeiend als Data's wens om mens te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 09-09-2020 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Webgnome schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:59:
Discovery Panel:
[list]
• Eerste [
• een nieuw hoofdpersonage wordt geintroduceert. Deze persoon komt uit de nieuwe tijd , is er geboren, en kent dus geen andere wereld dan een zonder de federation.
Ipv Burnham?
Dat zou mooi zijn.
Geen huilbui vd week meer :)

Edit: trailer gekeken. Alleen al in die trailer minimaal 3 huilbuien :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 09-09-2020 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:27:
Pfff, iemand een mirror voor de trailer? Krijg reclame te zien en dan een korte loop van een paar seconden. Sowieso, reclame voor een trailer? Is een trailer niet zelf al reclame?

Ik hoop dat Strange New Worlds een beetje het TNG gevoel terugbrengt. Op meer Spock zit ik niet te wachten. Misschien komt dat omdat ik nooit TOS heb gekeken. Zou in ieder geval liever zien dat ze gewoon nieuwe karakters introduceren. Het half Vulcan half Mens gebeuren vind ik ook lang niet zo boeiend als Data's wens om mens te zijn.
https://nl.ign.com/star-t...eration-in-elkaar-stortte

Verder op zich wel benieuwd naar. Ze gaan in ieder geval wat nieuws doen. Is er al bekend wanneer en hoe ie released wordt? Gewoon weer elke week een aflevering? En wanneer start dat?

• Webgnome
Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:41:
[...]

https://nl.ign.com/star-t...eration-in-elkaar-stortte

Verder op zich wel benieuwd naar. Ze gaan in ieder geval wat nieuws doen. Is er al bekend wanneer en hoe ie released wordt? Gewoon weer elke week een aflevering? En wanneer start dat?
Discovery komt vanaf 16 oktober op Netflix beschikbaar. Een dag eerder op CBS All access
SNW is nog niet bekend hoe of wat maar ik hoop dat het op Netflix beschikbaar zal zijn en niet op Disney+ of Prime.
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:27:

Het zal wat ik er van begreep worden zoals TNG/TOS was (oftewel alien of the week format) maar je zult het met Spock, Pike en Nmbr One moeten doen. Dat is nu eenmaal de tijdspanne waarin het zich afspeelt. Namelijk een x aantal jaren voor TOS.
Raymond schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:30:
[...]

Ipv Burnham?
Dat zou mooi zijn.
Geen huilbui vd week meer :)

Edit: trailer gekeken. Alleen al in die trailer minimaal 3 huilbuien :'(
ik zou zeggen. Deal with it. Je komt niet van haar af. Hopelijk zorgt het nieuwe character wel voor een iets minder emotionele setting. Maar ik ben er bang voor

[ Voor 51% gewijzigd door Webgnome op 10-09-2020 08:14 ]

Strava | AP | IP | AW

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:12:
[...]

Discovery komt vanaf 16 oktober op Netflix beschikbaar. Een dag eerder op CBS All access
SNW is nog niet bekend hoe of wat maar ik hoop dat het op Netflix beschikbaar zal zijn en niet op Disney+ of Prime.

[...]
Voor Disney+ hoef je niet bang te zijn, er is geen relatie tussen Disney en CBS.

Netflix of Amazon zijn de meest likely kandidaten: beiden hebben momenteel licenties op CBS All Access-titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Een vraag: kameraad van mij kent niets van Star Trek, buiten de referenties uit The Big Bang Theory, en is nu nieuwsgierig naar meer.

Met welke serie/film(s) zouden jullie hem eerst laten kennis maken om hem 'op te warmen' voor de rest?

Voor zover het uitmaakt: zijn leeftijd is rond de 35, dus hij kent nog de 'trage' tv van vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Beginnen met een film? Star Trek First Contact heeft van alles wat, dan kan je daarna met TNG beginnen (vanaf seizoen3)

Ik zit ook veel series opnieuw te kijken maar de eerste seizoenen van TNG, Vol en DS9 zijn het toch niet helemaal (in 2020, niet toen ze vers waren). Van alle series zijn de latere seizoenen ronduit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02

Rannasha

Does not compute.

roeleboel schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:28:
Een vraag: kameraad van mij kent niets van Star Trek, buiten de referenties uit The Big Bang Theory, en is nu nieuwsgierig naar meer.

Met welke serie/film(s) zouden jullie hem eerst laten kennis maken om hem 'op te warmen' voor de rest?

Voor zover het uitmaakt: zijn leeftijd is rond de 35, dus hij kent nog de 'trage' tv van vroeger :)
TNG en VOY zijn, denk ik, de beste instap-series.

Films zou ik sowieso niet mee beginnen, want Star Trek is niet echt een film-franchise. Het zijn leuke extra's, maar de hoofdmoot zijn toch de series. Bovendien zijn de films meer geschikt voor mensen die de serie al gezien hebben (m.u.v. de 3 meest recente films, die op zichzelf staan).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

100% TNG, en de films zou ik inderdaad vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik zou inderdaad beginnen met TNG. De films kun je mee beginnen wanneer je TNG etc gezien hebt. Wat ik wel zou doen is om na TNG niet VOY maar DS9 te doen. Dat is toch net even anders en persoonlijk vind ik die een stukje leuker als VOY

offtopic:
Zoals je ziet heeft iedereen zijn eigen mening ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik ben het met Delerium eens om met First Contact te beginnen. Anders dan de andere ST-films, is FC laagdrempelig en kent een snelle timing. Dit maakt het ook kijkbaar voor instappers. "Die Hard in space" wordt FC ook wel eens genoemd immers.

FC is een mooie intro en iedereen wordt netjes voorgesteld, inclusief de Borg en Picard's geschiedenis met ze. Het is alsof de film erop geschreven is om zonder voorkennis te zien.

Van FC naar S3 van TNG is ook goed te doen; even uitleggen dat Data in TNG nog geen emotiechip heeft en het een ander schip is die ook Enterprise heet en gaan.

Daarna DS9 en VOY, misschien met TNG S1 en 2 als opvulling.

TOS, ENT en PIC alleen voor de die hards. DSC alleen als je kameraad emotioneel stabiel genoeg is om het aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

DS9 doe maar niet, lijkt me een enorme afknapper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gewoon op chronologische volgorde van uitkomst kijken. Is toch gewoon het makkelijkst (iedereen wordt voorgesteld) en de films tussendoor doen. Als je S1/2 van TNG niet trekt, dan is de kans groot dat je de rest ook niet boeiend zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Salvatron schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:19:
DS9 doe maar niet, lijkt me een enorme afknapper.
Een afknapper? Heb je het ooit wel eens gezien dan tot het eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Spooksel schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:53:
[...]

Een afknapper? Heb je het ooit wel eens gezien dan tot het eind?
ik heb ds9 helemaal gezien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik zou eerder een afknapper vinden als ik cold-turkey moest beginnen met een Voyager dan een DS9 eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Laten we het er maar op houden dat ieder zo zijn eigen smaak heeft. DS 9 heb ik een tijdje voor nodig gehad om er aan te wennen maar uiteindelijk vond ik het een toffe serie en ben ik zelfs met een tweede run bezig. En de serie is zo tof zelfs dat ik op youtube al aardig wat conventions en live streams heb zitten kijken van de hoofdrolspelers. Vooral de 'hoorspelen' tussen Bashir en Garak zijn echt geweldig

[ Voor 31% gewijzigd door Webgnome op 14-09-2020 13:01 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het heel erg dat ik er pas net achter ben dat degene die Lt Barclay speelt ook Murdock speelt in the A-Team? Ik zat maar te denken, wat komt ie me bekend voor. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21
Gaius schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:01:
Is het heel erg dat ik er pas net achter ben dat degene die Lt Barclay speelt ook Murdock speelt in the A-Team? Ik zat maar te denken, wat komt ie me bekend voor. :+
Holy shit. Nee hoor dat is geen probleem. Ik kom er een half uur later pas achter 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Gaius schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:01:
Je weet dat degene die Lt. LaForge speelt, ook Kunta Kinte speelt in Roots?

En Moriarty, dat zelfbewuste holodeckpersonage uit twee afleveringen, is de butler uit The Nanny (en is in het echt niet eens een Brit).

En als je echt wil twijfelen of je koffie niet over de datum was, dan moet je dit even kijken (en ja dit is echt):

YouTube: Webster - S06E25 - Webtrek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:22:
[...]

Je weet dat degene die Lt. LaForge speelt, ook Kunta Kinte speelt in Roots?

En Moriarty, dat zelfbewuste holodeckpersonage uit twee afleveringen, is de butler uit The Nanny (en is in het echt niet eens een Brit).

En als je echt wil twijfelen of je koffie niet over de datum was, dan moet je dit even kijken (en ja dit is echt):

YouTube: Webster - S06E25 - Webtrek
360p we meet again

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

Wildfire

Joy to the world!

ik zag zojuist dat de Star Trek parodie "Unbelievable!!!!" beschikbaar is. Een Star Trek parodie met o.a. Snoop Dogg, Garrett Wang, Chase Masterson, Tim Russ, Nichelle Nichols, Robert Picardo, Marina Sirtis, Michael Dorn, Nana Visitor, Walter Koenig, Linda Park, Christopher Doohan (de zoon van) en nog vele bekende anderen!

IMDB: Unbelievable!!!!! (2020)

Gaat waarschijnlijk tenenkrommend slecht zijn en compleet over the top, maar met al die bekende namen erin ga ik 'm toch wel kijken. Moet op zijn minst toch wel goed zijn voor een paar keer lachen lijkt me.

(die scène met de Gorn uit de trailer, "50 years later and he's still pissed!" :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 22-09-2020 00:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Omg, haha. Dat is echt een f*cking impressive lijst met star trek acteurs en actrices daar zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Spooksel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:05:
Omg, haha. Dat is echt een f*cking impressive lijst met star trek acteurs en actrices daar zeg :D
Ik meen me te herinneren dat in totaal meer dan 40 Star Trek acteurs/actrices mee hebben gedaan aan deze B-film :P

Niet dat we elke acteur van een klein bijrolletje zullen herinneren natuurlijk. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 22-09-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Spooksel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:05:
En als je naar de character namen kijkt. Geniaal bedacht. Hoe is deze te bekijken eigenlijk?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Webgnome schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:23:

[...]

En als je naar de character namen kijkt. Geniaal bedacht. Hoe is deze te bekijken eigenlijk?
Amazon Prime heeft 'm (alhoewel ik niet weet of deze in Nederland dan ook beschikbaar is): https://www.amazon.com/Un...77&s=instant-video&sr=1-1

En natuurlijk de, ahum, minder legale bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Hmm, je moet heb nog wel extra betalen bij Prime. Dat is wel suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Beetje inventief zijn as Tweaker........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Er komt een nieuwe serie met Kate Mulgrew in de hoofdrol. Oftewel janeway is terug!

[ Voor 43% gewijzigd door Webgnome op 08-10-2020 21:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vind Kate in haar post-voyager carriere niet zo best, dus ik wacht eerst de serie wel af, voordat ik enthousiast word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wordt een animatie serie dus geen echt vervolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Raymond schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:52:
Ik vind Kate in haar post-voyager carriere niet zo best, dus ik wacht eerst de serie wel af, voordat ik enthousiast word.
Ik was vooral geschrokken hoe ze er tegenwoordig uit ziet. Die heeft lekker zitten eten in haar post-star trek dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
Martinspire schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:22:
[...]

Ik was vooral geschrokken hoe ze er tegenwoordig uit ziet. Die heeft lekker zitten eten in haar post-star trek dagen.
Ik vond haar in Warehouse 13 nog best acceptabel. Maar, dat is ook al weer een tijd gelee!

Toch vind/vond in Kate, Marina Sirtis en met Gates McFadden op nummer 1, de aantrekkelijkste vrouwen uit ST.

[ Voor 14% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 09-10-2020 01:56 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:11
En dan O+ Terry Farell O+ niet noemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Martinspire schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:22:
[...]

dat was iets wat mij bij Orange is the New black ook opviel inderdaad. Echter tegenwoordig valt dat echt heel erg mee. In de laatste paar live streams vond ik haar er echt goed uitzien voor haar leeftijd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voor haar rol als Red werd ze ook wel expres als "dik oud Russisch vrouwtje" neergezet. Make up doet een hoop.

Als je beelden van haar als zichzelf terugziet uit die tijd, ziet ze er goed uit hoor.

Deze uit 2015, midden in haar "run" als Red in OITNB, bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 09-10-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:26
Tussendoor is Star Trek: Lower Decks ook voorbij gevlogen. Wat in het begin een beetje zoeken was naar hoe het te plaatsen, werd het al heel snel iets om elke week naar uit te kijken. De referenties naar andere canon-delen van het Star Trek universum leken eerst fan-service (wel heel mooi uitgevoerd, dat sowieso), maar kregen op den duur zelfs betekenis. Jammer dat het inmiddels is afgelopen, maar volgende week begint Discovery weer, dus m'n dosis Star Trek zit wel goed voor deze periode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Klopt, ik heb DS9 niet gezien en verder ook niets waar zij in speelde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:39:
[...]

Ga dat doen. DS9 is leuk ! ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^
"In the old days, operations officers wore red, command officers wore gold..."
"And women wore less."
Afbeeldingslocatie: https://25.media.tumblr.com/tumblr_lnxx57yPg01qj6sk2o1_250.gif
:D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Raven schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

"In the old days, operations officers wore red, command officers wore gold..."
"And women wore less."
[Afbeelding]
:D
Fantastische episode, net deze week gezien... Echt gaaf hoor ze Kirk, Spock, Scotty en overigen in deze episode gestopt hebben!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Webgnome schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

Ga dat doen. DS9 is leuk ! ;)
Downloading as we speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Staat ook op Netflix.. als je dat hebt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:39:
[...]

Verreweg de beste star trek serie. Niet de leukste, wel de beste.

En Quark episodes zijn speciaal. O+

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:26
Postius schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Verreweg de beste star trek serie. Niet de leukste, wel de beste.

En Quark episodes zijn speciaal. O+
Inderdaad, waar de Ferengi in TNG werden weggezet als platvloerse piraten, krijgen ze in DS9 toch wel veel meer diepgang. Heel veel is te danken aan de rol van Quark, maar zeker ook de volledige afleveringen ("The Magnificent Ferengi" bvb) zijn heel fijne afwisselingen met de duistere themas die DS9 aan bod brengt.

(Al blijven het soms toch nog platvloerse piraten :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Mercatres op 12-10-2020 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Ik zit einde S3 van DS9, Sisko heeft net zijn sikje gekregen, dus het gaat bijna beginnen :D
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste