Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58

Bestla

Kvinne

DS9 heeft mij nooit kunnen bekoren. In mijn ogen veels te weinig actie, veels te veel drama. Vele malen geprobeerd, nooit gelukt om het 'af ' te kijken.

VOY was af en toe ook best moeilijk om vol te houden. Niets ten nadele van Janeway, en 7 of 9, maar die Kes, daar kreeg ik de kriebels van, veels te langdradig uitgediept personage. Neelix was af en toen ook irritant, en voegde weinig toe.
De Doctor daarentegen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 12:50
Ik heb zo het gevoel dat ze 'm ook een beetje als comic relief hadden ingerold, maar achteraf is hij toch één van de rollen waar ik meteen aan denk als ik de naam Voyager hoor. Samen met Janeway en Seven of Nine, uiteraard. Picardo is daarna ook in een paar andere series voorbijgekomen, maar hij zal zal voor mij toch nog altijd de EMH "Can you state your medic.. oh it's you!" blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mercatres schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Ik heb zo het gevoel dat ze 'm ook een beetje als comic relief hadden ingerold, maar achteraf is hij toch één van de rollen waar ik meteen aan denk als ik de naam Voyager hoor. Samen met Janeway en Seven of Nine, uiteraard. Picardo is daarna ook in een paar andere series voorbijgekomen, maar hij zal zal voor mij toch nog altijd de EMH "Can you state your medic.. oh it's you!" blijven.
"Please state the nature of the medical emergency!". Ik ben Voyager weer eens aan het kijken en ondertussen halverwege seizoen 5 aangeland. Ze wilden denk ik toch een McCoy achtige in de serie hebben, en The Doctor vervult die rol prima. Vooral in de eerste seizoenen lekker knorrig, maar wel met een mooie ontwikkeling. In seizoen 5 is-ie al heel anders dan in seizoen 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:51
Over DS9 gesproken...

Star Trrek Discovery season 3 spoiler :)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llJRwdd94VpEhwF8MpGTDH-qzx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czoaBNyiRDIzqViAVtSGl1ix.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 15-10-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar praat ie ook?! 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
absrnd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:49:
Over DS9 gesproken...

spoiler:
Kunnen we het niet over discovery hebben in een ander topic? Vervuiling van de star treks die wel goed zijn enzo :+

Oh god, willen ze bij discovery alsjeblieft van de wel echte star treks afblijven? Duidelijk vervuilen ze nog meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 16-10-2020 10:52 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:04
Vandaag komt S03 van Discovery online o.a. te zien bij Netflix

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:51
Postius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Kunnen we het niet over discovery hebben in een ander topic? Vervuiling van de star treks die wel goed zijn enzo :+

Oh god, willen ze bij discovery alsjeblieft van de wel echte star treks afblijven? Duidelijk vervuilen ze nog meer.
Heb je de spoiler bekeken ?, en dan was er net even terug werd er gesproken over DS9, en is het dus gerelateerd :)
En ik heb geen complete review geplaatst over Discovery, toch ?

beetje overdreven reactie, blijkbaar geen fan van Discovery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

snah001 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:56:
Vandaag komt S03 van Discovery online o.a. te zien bij Netflix
Is dat meteen het seizoen of gaan we weer welke week een aflevering krijgen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51
Elke week een aflevering.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

absrnd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:49:
Over DS9 gesproken...

spoiler:
Zat hij niet regelmatig nogal sprakeloos aan de bar van Quark? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Zat hij niet regelmatig nogal sprakeloos aan de bar van Quark? :P
Joh! :+ En dan natuurlijk de vele quotes van Quark dat hij hele gesprekken voerde. Running gag, da's zeker. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Parody op 16-10-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Iemand hier al van gehoord?

IMDB: Star Trek: Strange New Worlds (TV Series)

ik dacht dat de acteur die pike speelde er klaar mee was? :*)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Njay schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:32:
Iemand hier al van gehoord?

IMDB: Star Trek: Strange New Worlds (TV Series)

ik dacht dat de acteur die pike speelde er klaar mee was? :*)
ehm.. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome

Er komt een Voyager documentaire van hetzelfde team dat de Ds9 docu heeft ontwikkeld. Zal een crowdfunding worden dus hopelijk gaan ze het halen.

offtopic:
here.. take me money!

website: https://voyagerdocumentary.com/
twitter: https://twitter.com/voydocumentary
insta: https://www.instagram.com/voydocumentary
facebook: https://www.facebook.com/voydocumentary

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 02-01-2021 10:51 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Bestla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:04:
DS9 heeft mij nooit kunnen bekoren. In mijn ogen veels te weinig actie, veels te veel drama. Vele malen geprobeerd, nooit gelukt om het 'af ' te kijken.

VOY was af en toe ook best moeilijk om vol te houden. Niets ten nadele van Janeway, en 7 of 9, maar die Kes, daar kreeg ik de kriebels van, veels te langdradig uitgediept personage. Neelix was af en toen ook irritant, en voegde weinig toe.
De Doctor daarentegen _O-
Ik zou zeker eens door zetten. Het algehele verhaal van die serie is erg goed. Ik zat er hetzelfde in als jij, maar nu is het voor mij de beste star trek serie die er is. Sommige afleveringen zijn erg taai, maar zodra de Dominion het alfa quadrant binnen trekken wordt het een hele goede serie.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Lanithro schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:27:
[...]

Ik zou zeker eens door zetten. Het algehele verhaal van die serie is erg goed. Ik zat er hetzelfde in als jij, maar nu is het voor mij de beste star trek serie die er is. Sommige afleveringen zijn erg taai, maar zodra de Dominion het alfa quadrant binnen trekken wordt het een hele goede serie.
Er wordt vaker gezegd dat de dominion in DS9 zo leuk zijn maar er zijn vrij weinig afleveringen over de dominion, veel te weinig imo om te rechtvaardigen om naar die serie te kijken.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Salvatron schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Er wordt vaker gezegd dat de dominion in DS9 zo leuk zijn maar er zijn vrij weinig afleveringen over de dominion, veel te weinig imo om te rechtvaardigen om naar die serie te kijken.
Wat jij over DS9 zegt heb ik met TNG. Daar vind ik de borg afleveringen het meest waard om naar te kijken. En dat zijn er nog minder dan de Dominion.
Tsja ik kan je niet verplichten om het te kijken. Maar het is imo echt de moeite waard. De eerste paar seizoenen zijn soms echt taai. Heb er ook een paar over geslagen omdat ik in slaap viel. Maar zeker de laatste drie seizoenen zat ik regelmatig op het puntje van mijn stoel.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Eigenlijk zijn alle afleveringen met Garak tien keer leuker dan de Dominion ;)

Heb zojuist het boek ' a stitch in time' uitgelezen. Van de acteur die Garak speelde. Erg leuk achtergrond verhaal :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lanithro schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Wat jij over DS9 zegt heb ik met TNG. Daar vind ik de borg afleveringen het meest waard om naar te kijken. En dat zijn er nog minder dan de Dominion.
Tsja ik kan je niet verplichten om het te kijken. Maar het is imo echt de moeite waard. De eerste paar seizoenen zijn soms echt taai. Heb er ook een paar over geslagen omdat ik in slaap viel. Maar zeker de laatste drie seizoenen zat ik regelmatig op het puntje van mijn stoel.
Alle Bajoran religie afleveringen skippen en je komt inderdaad een heel eind. Wat trok ik die afleveringen slecht. Ook alles om Odo, Kira en de dominion shapeshifters maakten het af en toe lastig door te zetten.

Quark, Garek, Klingons en de Jem hadar maken de serie het kijken waard. Vervelende is dat je ook de vervelende aflveringen moet kijken om de rode draad te kunnen volgen.

edit:
En Jadzia natuurlijk, heerlijk personage en fijn om naar te kijken

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 03-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb ook 20 jaar DS9 laten liggen omdat ik TNG/VOY beter vond. Ik heb het uiteindelijk ook geprobeerd om DS9 te bekijken, gewoon om te zien of die positieve recensies kloppen.

Ze kloppen. Maar waarom ik DS9 de moeite vond is lastig onder te brengen. Ik vermoed dat het karakterspel van de acteurs erg sterk was. Vooral Sisko kon afleveringen dragen en was helemaal niet zwart/wit qua keuzes (in a pale moonlight). Er zaten ook prima op zichzelf staande afleveringen tussen die allemaal de moeite waard waren (far Beyond the stars) waar bv een Odo een tijdparadox van jewelste had, Garek altijd wel een soort dubbelrol en Quark toch aanzienlijk scherper was dan je zou verwachten. Dat tussen al het spektakel van een bovenliggende verhaallijn van Kardassians en Dominion en veel special effects.
En toch, de mindere verhalen zoals een parallel universum en de politiek van Bajor... misschien saai maar de dynamiek van politieke overwegingen vind ik op zichzelf best prima.
Ook wat ontbrak vond ik niet vervelend om te missen. Niet echt een alien of the week, ook niet veel (bijna geen) holodeck-gedoe (op Dr bashir na). Geen perfecte crew (bashir weer) enzovoort. Geen larger than life karakters, alhoewel Sisko wel daarnaar neigt.
Ik vond de serie de moeite waard, je moet alleen niet per aflevering denken een juweel te krijgen, maar heb je er 10 gezien zit er veel lijn tussen die de batch van 10 doet waarderen. En dat zo 176 afleveringen lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Delerium schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:07:
Ik heb ook 20 jaar DS9 laten liggen omdat ik TNG/VOY beter vond. Ik heb het uiteindelijk ook geprobeerd om DS9 te bekijken, gewoon om te zien of die positieve recensies kloppen.

Ze kloppen. Maar waarom ik DS9 de moeite vond is lastig onder te brengen. Ik vermoed dat het karakterspel van de acteurs erg sterk was. Vooral Sisko kon afleveringen dragen en was helemaal niet zwart/wit qua keuzes (in a pale moonlight). Er zaten ook prima op zichzelf staande afleveringen tussen die allemaal de moeite waard waren (far Beyond the stars) waar bv een Odo een tijdparadox van jewelste had, Garek altijd wel een soort dubbelrol en Quark toch aanzienlijk scherper was dan je zou verwachten. Dat tussen al het spektakel van een bovenliggende verhaallijn van Kardassians en Dominion en veel special effects.
En toch, de mindere verhalen zoals een parallel universum en de politiek van Bajor... misschien saai maar de dynamiek van politieke overwegingen vind ik op zichzelf best prima.
Ook wat ontbrak vond ik niet vervelend om te missen. Niet echt een alien of the week, ook niet veel (bijna geen) holodeck-gedoe (op Dr bashir na). Geen perfecte crew (bashir weer) enzovoort. Geen larger than life karakters, alhoewel Sisko wel daarnaar neigt.
Ik vond de serie de moeite waard, je moet alleen niet per aflevering denken een juweel te krijgen, maar heb je er 10 gezien zit er veel lijn tussen die de batch van 10 doet waarderen. En dat zo 176 afleveringen lang.
Voor bij is deep space 9 echt met hele grote afstand de beste star trek. De rest komt er niet bij in de buurt. Leukste is TNG uiteraard. Maar DS9 is gewoon echt ontzettend goed gedaan. Vind dat tegenwoordig daar nog steeds maar heel weinig series bij in de buurt komen van het algemene niveau van DS9. Ze nemen ook de tijd om alles aan bod te laten komen en te laten zien hoe het samen werkt. Religie, politiek, machtspel, militaire wetenschappen het is allemaal verbonden. Een van de weinige series waar dat in terugkomt.

(voyager vindt ik onkijkbare meuk, sorry voor de mensen die het wel leuk vinden :9, ik vond het destijds al slecht en mijn mening is niet bijgesteld)

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 03-01-2021 13:18 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Postius heel erg eens. Heel veel onderdelen die in de serie voorkomen waren en zijn nog steeds van belang. Bijvoorbeeld de opkomst en ondergang van de kai. Hoewel ik het character niet uit kon staan is het wel een goed voorbeeld van wat er gebeurd wanneer je religie met politiek gaat mixen. Dat kan goed fout gaan. Misschien is dan juist de manier waarop ze is neergezet juist goed dat ik (en anderen) het karakter haten. Aan de andere kant kun je ook stellen dat er zoals in alle series ook een hoop facepalms in voorkwamen.

Misschien ga ik vanavond ds9 maar weer eens voor de derde keer bekijken ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:42
Nee hoor, dat doe jij niet.

Ik heb even kort gerekend...176 episodes x 45 minuten is 7920 minuten, oftewel 132uur.

Dat past niet in een avond :-P

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het zal geen verassing zijn dat ik DS9 ook al beste Star Trek serie beschouw, alle aspecten in ogenschouw nemend :).

Om het dan toch even te hebben over de minpunten, ik vind de metafysische elementen eigenlijk er niet in thuis horen zoals ze zijn ingebracht. D.w.z. ik heb niets tegen religieuze elementen, maar wel dat ze de pah wraiths/prophets hebben neergezet als een mix tussen mystiek en toch de deur op kier hielden voor een wetenschappelijke verklaring. Ronald D. Moore deed hierin in BSG nog een schep bovenop en dat werkte ook niet vond ik.

Tijdens DS9 vond ik de section 31 episodes op zich prima, maar ik heb wel mijn twijfels bij de keuze het een Starfleet branch te maken. Starfleet behoort toch het boegbeeld te zijn van een utopisch idealistische organisatie, door section 31 toe te voegen wordt het toch meer donkerder. DS9 speelde tevens niet in een tijdlijn die het bestaan ervan rechtvaardigde, imho uiteraard. De section 31 serie als spin-off lijkt me dan ook niets, als die er überhaupt nog komt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

defiant schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:29:
Het zal geen verassing zijn dat ik DS9 ook al beste Star Trek serie beschouw, alle aspecten in ogenschouw nemend :).

Om het dan toch even te hebben over de minpunten, ik vind de metafysische elementen eigenlijk er niet in thuis horen zoals ze zijn ingebracht. D.w.z. ik heb niets tegen religieuze elementen, maar wel dat ze de pah wraiths/prophets hebben neergezet als een mix tussen mystiek en toch de deur op kier hielden voor een wetenschappelijke verklaring. Ronald D. Moore deed hierin in BSG nog een schep bovenop en dat werkte ook niet vond ik.

Tijdens DS9 vond ik de section 31 episodes op zich prima, maar ik heb wel mijn twijfels bij de keuze het een Starfleet branch te maken. Starfleet behoort toch het boegbeeld te zijn van een utopisch idealistische organisatie, door section 31 toe te voegen wordt het toch meer donkerder. DS9 speelde tevens niet in een tijdlijn die het bestaan ervan rechtvaardigde, imho uiteraard. De section 31 serie als spin-off lijkt me dan ook niets, als die er überhaupt nog komt.
DS9 is net iets beter dan VOY maar dat komt meer omdat ze een relatief duidelijk begin/einde hadden..
en over einde gesproken dat van DS9 is verre van bevredigend..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
vso schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:57:
DS9 is net iets beter dan VOY maar dat komt meer omdat ze een relatief duidelijk begin/einde hadden..
en over einde gesproken dat van DS9 is verre van bevredigend..
Voyager heeft imho de beste opening van alle Star Trek series :) De hele bridge crew wordt geïntroduceerd inclusief hun karakters, de achtergrond van de serie wordt meteen duidelijk en het wordt uiteengezet in een plot dat pakkend is met actie en genoeg tempo (hoewel er wel gaten zijn natuurlijk). En opening geeft meteen het bekende Star Trek gevoel.

Maar aan het einde zag je gewoon dat men niet echt goed nagedacht had over hoe ze de serie zouden laten eindigen en was eigenlijk een anti-these van de opening door het gebruik van plot devices zoals tijdreizen. Qua best einde staat dan toch TNG op plek 1 bij mij.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

defiant schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Voyager heeft imho de beste opening van alle Star Trek series :) De hele bridge crew wordt geïntroduceerd inclusief hun karakters, de achtergrond van de serie wordt meteen duidelijk en het wordt uiteengezet in een plot dat pakkend is met actie en genoeg tempo (hoewel er wel gaten zijn natuurlijk). En opening geeft meteen het bekende Star Trek gevoel.

Maar aan het einde zag je gewoon dat men niet echt goed nagedacht had over hoe ze de serie zouden laten eindigen en was eigenlijk een anti-these van de opening door het gebruik van plot devices zoals tijdreizen. Qua best einde staat dan toch TNG op plek 1 bij mij.
Moet zeggen dat TNG een close 2nd is met de Discovery serie op 1 ...heb net s3e12 bekeken .. vind dat ook wel een goed einde IMHO moet zeggen dat ik geen "fan" ben van de show .. maar als final episode vind ik dit een hele sterke sci-fi ending (beter als de start)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final episode? Er komt een Season 4.
https://screenrant.com/st...-release-date-cast-story/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

13 is de final episode volgens mij, niet 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Nou, zojuist de nieuwe ep van Discovery gezien.

WTF was er aan de hand met die turbo lifts? Zweven door een gigantische ruimte, net alsof ze over een grote stad heen zweefden. Dat was echt compleet idioot. :P

Verder een prima aflevering. Als er geen 4e seizoen was gekomen dan had dit een prima afsluiter van de hele serie kunnen zijn. Verhaallijnen zijn afgerond, de toekomst ligt open.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:26
Star Trek Lower Decks nu op Amazon Prime te zien. Vroeg me al af hoe ik deze moest gaan kijken maar nu dus ook in NL een legale optie. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:38
Eerste 5mins gekeken. Geeft me de indruk van een tekenfilmversie van the Orville.

Wel lache in de intro dat ze hem smeren bij een Borg-gevecht :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik kwam toevallig een boek tegen van Michael Piller over het het hele proces van het maken van de film Star Trek: Insurrection, n.a.v. zijn overlijden is het op internet beschikbaar gesteld en te vinden via z'n wikipedia pagina, o.a. hier.

Ook al is de film al wat ouder, het laat wel goed zien hoe het proces in z'n werk is gegaan en wat er allemaal is bij komen kijken.

Interessant is vooral hoe ze het verhaal pitchen aan Patrick Stewart, je kan aan de conversatie toen al zien dat hij eigenlijk z'n oude rol steeds minder zag zitten. Een voorbode voor wat we hebben kunnen zien in de serie Picard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

MysticMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:50:
Star Trek Lower Decks nu op Amazon Prime te zien. Vroeg me al af hoe ik deze moest gaan kijken maar nu dus ook in NL een legale optie. Ben benieuwd!
Heb de eerste aflevering gekeken en was blij verrast.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:52
MysticMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:50:
Ik heb net de eerste aflevering gezien en ik ben positief verrast. Ik had een dertien in een dozijn animatieserie voor volwassenen met een Star Trek sausje verwacht maar met een paar kleine aanpassingen had dit bijna een "normale" Star Trek aflevering kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ErikT738 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Ik heb net de eerste aflevering gezien en ik ben positief verrast. Ik had een dertien in een dozijn animatieserie voor volwassenen met een Star Trek sausje verwacht maar met een paar kleine aanpassingen had dit bijna een "normale" Star Trek aflevering kunnen zijn.
Mja, ga het nog een keer een kans geven maar vond het lowproduction value en het verhaal ook niet echt Star Trek. Je had precies hetzelfde kunnen doen met Star Wars lowerdecks.

Ik mis het Star Trek van TOS t/m VOY en de films tot zeg Insurrection. Enterprise, Picard, de Kelvin tijdlijn kunnen mij niet echt bekoren op de een of andere manier. Ik vond (minus de flauwe humor zeker in seizoen 1) Orville meer een Star Trek vibe hebben dan Star Trek zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

ErikT738 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Ik vind het wel een leuke serie, maar iets teveel Rick n Morty. Niet dat ik die serie niet leuk vind, maar ik vind het niet passen binnen Star Trek. Officieren die totaal incompetent blijken te zijn, elkaar de hand boven het hoofd houden etc. dat past wat mij betreft niet binnen de idealen van Starfleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Icephase schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Ik vind het wel een leuke serie, maar iets teveel Rick n Morty. Niet dat ik die serie niet leuk vind, maar ik vind het niet passen binnen Star Trek. Officieren die totaal incompetent blijken te zijn, elkaar de hand boven het hoofd houden etc. dat past wat mij betreft niet binnen de idealen van Starfleet.
Ik heb alleen nog aflevering 1 gezien, maar de officieren leken me niet bepaald incompetent. Qua formule kwam de aflevering overeen met genoeg "echte" afleveringen, met zowel een officier/main character die de eerste infectie aan boord brengt als de kapitein en een paar andere officieren (die in een normale Star Trek de hoofdpersonen zouden zijn) die als laatste overblijven en het schip op het laatste moment weten te redden.

Rick n Morty heb ik verder nooit gezien omdat ik een deel van het online fandom niet uit kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ter uwer informatie: Er is een indigogo campagne gestard om een Voyager documentair te maken zoals ook voor DS:9 is gebeurd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Jottem, een nieuwe Star Trek film van één van de schrijvers van Discovery. Maak je borst maar nat voor
spoiler:
kinderen die alle dilithium in het universum kunnen laten ontploffen met hun emoties
en group hugs die de wereld redden...

Okay, misschien komen deze waardeloze plot punten niet van haar kant en wordt het nog wat, maar ik vrees het ergste.

Edit - even het "plot" van Discovery S3 in spoiler tags gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikT738 op 05-03-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ErikT738 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:13:
Jottem, een nieuwe Star Trek film van één van de schrijvers van Discovery. Maak je borst maar nat voor
spoiler:
kinderen die alle dilithium in het universum kunnen laten ontploffen met hun emoties
en group hugs die de wereld redden...

Okay, misschien komen deze waardeloze plot punten niet van haar kant en wordt het nog wat, maar ik vrees het ergste.

Edit - even het "plot" van Discovery S3 in spoiler tags gezet.
Ik weet niet wat ik er van moet denken als ik dit lees:
gaat J.J. Abrams de nieuwe titel produceren

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het lijkt wel alsof ze een soort transformatie willen naar DC/Marvel comic model.
- Een focus op karakters die je telkens opnieuw kan recasten met andere acteurs.
- Een universum dat oneindig te rebooten is.
- Verhaal, continuïteit en consistentie van het universum die geheel dienstbaar is aan de karakters en hierdoor zeer buigbaar moet zijn.

D.w.z., Star Trek is niet meer het filosofische idee van Gene Roddenberry waarin verhaal en karakters uit voortkomen en onderschikt zijn aan die filosofie. Star Trek is in de films nu primair de karakters van Kirk en Spock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:24
Icephase schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Ik vind behalve de iets over de top grappen (die ik wel kan waarderen) dat dit behoorlijk Starfleet is in de manier van reageren op problemen, de chain of command etc. Geweldige references naar bestaande dingen.

Als er één crew is die incompetent is, dan is het de Discovery crew. Dat is gewoon een veredelde kleuterklas met emotionele issues die geen seconden de indruk wekken dat ze een professionele crew zijn, maar allemaal elkaars beste vriendjes zijn en zo gigantisch veel van elkaar houden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
defiant schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:27:
Het lijkt wel alsof ze een soort transformatie willen naar DC/Marvel comic model.
- Een focus op karakters die je telkens opnieuw kan recasten met andere acteurs.
- Een universum dat oneindig te rebooten is.
- Verhaal, continuïteit en consistentie van het universum die geheel dienstbaar is aan de karakters en hierdoor zeer buigbaar moet zijn.

D.w.z., Star Trek is niet meer het filosofische idee van Gene Roddenberry waarin verhaal en karakters uit voortkomen en onderschikt zijn aan die filosofie. Star Trek is in de films nu primair de karakters van Kirk en Spock.
Op zich kan dat nog steeds werken. Maar het probleem is het verschrikkelijk incompetente schrijfwerk. Star Trek was een universum was met interessante personages en interessante verhalen, waarbij social issues uit die tijd een onderdeel uitmaakte van de verhalen, zoals interessante filosofische discussies. Bijvoorbeeld een aflevering van TNG waarbij een ras automatisch bij iedereen zodra ze 60 werden euthenasie gepleegd werd omdat ze hun taak en leven volbracht hadden en niet wilde aftakelen in een verzorgingstehuis. Dingen om echt over na te denken.

Tegenwoordig lijkt het vooral andersom: hoe kunnen we zoveel mogelijk WOKE-boodschappen overbrengen, want we zijn natuurlijk wel heel vooruitstrevend. De boodschap komt eerst, daarna gaan ze daar de personages en de verhalen omheen verzinnen. Discovery en Picard hebben voor mij heel weinig 'likeable' characters. Als je er over nadenkt is Burnham een verschrikkelijk narcistisch persoon. En als de verhalen er omheen dan ook veel te vaak alle kanten opgeschreven worden, net wat er op dat moment nodig is, dan hou je dus niks over en is die filosofische boodschap helemaal verloren.

Hoewel ik dat idee niet heb, zou het toch kunnen zijn dat ik onbewust in de nostalgie blijf hangen. Die mogelijkheid hou ik in ieder geval open. Maar ik heb genoeg reviews/ontledingen gezien van Discovery en Picard om te zien dat op een aantal objectieve vlakken te kunnen zeggen dat Picard en Discovery op het gebied van character development en storytelling tekort schieten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat iemand het vermakelijk en leuk mag vinden. IK vind in ieder geval dat er zoveel creatieve armoede is de laatste tijd.

En niet alleen in Star Trek, want laten we het maar niet hebben op de Star Wars sequel trilogy. Maar het feit dat ik Lower Decks zeer vermakelijk vind en ook de Mandalorian en Star Wars: Rogue One met plezier heb gekeken geeft wel aan dat het toch echt kan. Hopelijk wordt het ooit nog wat met Star Trek, want ik hoop echt dat het een succes wordt. Maar eerst zien dan geloven. Ik heb tot nu toe weinig hoop.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Webgnome schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:04:
Ter uwer informatie: Er is een indigogo campagne gestard om een Voyager documentair te maken zoals ook voor DS:9 is gebeurd.
En inmiddels heeft deze alweer bijna een miljoen opgehaald. dus wie nog wil doneren ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven ziet Picard season 2 trailer op Facebook
Hoor ik daar nu
spoiler:
John de Lancie
? :o :D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36

odan

The dark side is within all!

Raven schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:20:
* Raven ziet Picard season 2 trailer op Facebook
Hoor ik daar nu
spoiler:
John de Lancie
? :o :D
is die vraag serieus? want zo subtiel vond ik het niet dat hij het was.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

odan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:25:
[...]

Er staat vol Q in beeld zelfs. :)
Daar ga ik niet eens een spoiler tag voor gebruiken :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

odan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:25:
[...]

Het ging mij er meer om dat het dezelfde acteur was, dat ze niet iemand anders (een) Q laten spelen :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als een teaser 1,5 minuut is. Hoe lang is een trailer dan? :S
Goed, nieuwe pakkies, nieuw verhaal. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
avotar schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:06:
[...]

Er staat vol Q in beeld zelfs. :)
Daar ga ik niet eens een spoiler tag voor gebruiken :+
Ik baal een beetje van mijzelf, maar ik kan gewoon niet meer enthousiast worden over Picard. Mijn eerste (inwendige) reactie is: oh nee, gaan ze Q ook verkrachten met hun bagger schrijfwerk....leuk...en kunnen ze niks nieuws verzinnen?

To be fair, ze kunnen toch niet zoveel goed doen bij mij, totdat ze het tegendeel bewijzen. Als ze iets erbij halen wat nostalgisch moet zijn, dan vind ik dat ze niks nieuws kunnen verzinnen en als ze met iets compleet nieuws komen is het te weinig fan service haha.

Maar zoals altijd, we gaan het zien. Ik hoop oprecht dat het heel gaaf wordt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Boring, we weten toch allemaal dat Burham alle problemen wel even in haar eentje oplost haha. Niet verkeerd overigens die nieuwe uniformen. Maar verder weer een hoop bla bla wij samen, hug hug hug, stress, emotionele issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:19

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Raven schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:07:
[...]

Het ging mij er meer om dat het dezelfde acteur was, dat ze niet iemand anders (een) Q laten spelen :P
"Q" was niet "een Q", het was een specifiek lid van de Q dat een fascinatie voor Picard en de mensheid had. Het Continuum was het vaak niet met hem eens op dat vlak en vond "onze Q" maar een vervelende stoorzender of op zijn minst een rare snuiter.

Die kan alleen maar door JdL gespeeld worden IMHO :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:50:
Het Continuum was het vaak niet met hem eens op dat vlak en vond "onze Q" maar een vervelende stoorzender of op zijn minst een rare snuiter.
Ik denk dat de meeste kijkers het met het continuum eens zijn :D
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:50:
Die kan alleen maar door JdL gespeeld worden IMHO :)
Helemaal mee eens, 'onze' Q recasten zou echt dom zijn zolang ze Picard niet hercasten (wat ze sowieso niet moeten doen). Ik ben wel benieuwd of ze nog gaan uitleggen waarom Q ouder geworden is. Het is after all een omnipotent being. Zo van: ik zie dat je oud geworden bent, laat ik meedoen ofzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Luuk1983 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat de meeste kijkers het met het continuum eens zijn :D

[...]

Helemaal mee eens, 'onze' Q recasten zou echt dom zijn zolang ze Picard niet hercasten (wat ze sowieso niet moeten doen). Ik ben wel benieuwd of ze nog gaan uitleggen waarom Q ouder geworden is. Het is after all een omnipotent being. Zo van: ik zie dat je oud geworden bent, laat ik meedoen ofzo 8)
Ze breien er wel een draad aan denk ik.

En anders een diepfake :D

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Wat ik al vermoede wordt nu ook gewoon toegegeven:
Star Trek' Showrunner Discusses 'Strange New Worlds' Plan, Evolving Q for 'Picard'
Switching to Picard, what did you guys learn from the first season in terms of pulling off the show that you’re bringing into season two?

Figure out the end earlier. If you're going to do a serialized show, you have the whole story before you start shooting. It's more like a movie in that way — you better know the end of your third act before you start filming your first scene.
Een vrij schokkende opmerking imho. Ze hadden dus geen enkel idee hoe het verhaal van Picard zou verlopen aan het begin. Men heeft dus feitelijk een verhaal over 10 episodes beschouwd als losse episodes.

Dat verklaart een hoop waarom het verhaal eigenlijk van kanten liep en inconsistent was.
Will Picard’s new body impact his character in season two, or does it just not?

It doesn't. We did fundamentally try to address that at the end of 10. He's not Super Picard. We reset this congenital problem he lived with since Next Gen and gave him the opportunity for rebirth, but it's nothing more than a record as he might have been where he not here.
Wat was het doel dan van het android lichaam ? Het heeft nu geen enkele betekenis meer in het verhaal en het universum.
Or Harlan Ellison would have "City on the Edge of Forever," which is hard sci-fi.
Dit laat zien dat die man niets van SF heeft begrepen.
Hard science fiction is a category of science fiction characterized by concern for scientific accuracy and logic.
The City on the Edge of Forever:
In the episode, after a heavily medicated Doctor Leonard McCoy (DeForest Kelley) travels back in time and changes history
Het is maar wat wetenschappelijk accuraat noemt, tijd reizen lijkt me i.i.g. van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het moge duidelijk zijn dat de schrijver nog niet heel veel ervaring heeft in dit genre of ervaring in het algemeen. Als je iets zegt als ' we hadden moeten nadenken over het einde'. Het kan aan mij liggen maar je hebt toch een algemeen gevoel van hoe de hele serie moet gaan verlopen. Dat je niet alles tot in de puntjes uit heb gedacht begrijp ik wel maar de richting etc?

Ik ben benieuwd naar hoe dat het gaat zijn en vooral hoe de nieuwe serie (met Pike) zal uitpakken. Maar als ik lees dat ze moeite hebben met het plot of the week format?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

defiant schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:43:

[...]

Wat was het doel dan van het android lichaam ? Het heeft nu geen enkele betekenis meer in het verhaal en het universum.
Prachtige ronde cirkel mbt zijn trauma met Data.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Webgnome

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome

:o

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 22-04-2021 09:05 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Volgens mij komt dat filmpje uit Star Trek: Artemis. Een ARG waarin Dorn inderdaad meespeelt (hij is kort waarnemend kapitein van de USS Artemis in die game).

Die ARG is meer dan 10 jaar geleden in hiatus gegaan, maar het verhaal was niet af. Misschien een doorstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Geen idee er staat niet heel veel context bij het filmpje. We zullen zien. Er gaan geruchten dat ie in Picard mee gaat spelen. (dan is Picard dus eigenlijk gewoon een TNG 2.0 ;) )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het valt me op dat ze in de 24e eeuw nog steeds niet goed met emoties om kunnen gaan. Picard heeft in de serie Picard bijv. moeite met emoties, wat raar is want je zou toch zeggen dat men er tegen die tijd inmiddels wel achter is dat emoties doodnormaal zijn, en je dus niet als een stijve hark door het leven hoeft te gaan.

Ook is opvallend dat Spock met Uhura gaat, maar welke vrouw valt er nou op een emotieloze sok? Vrouwen willen emoties ervaren, dus is het onlogisch dat Uhura met Spock gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:24

J2S

Salvatron schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:25:
Ook is opvallend dat Spock met Uhura gaat, maar welke vrouw valt er nou op een emotieloze sok? Vrouwen willen emoties ervaren, dus is het onlogisch dat Uhura met Spock gaat.
Gelukkig zijn niet alle vrouwen het zelfde. En er is meer aan een relatie dan alleen "emoties". Rare opmerking. Of mis ik hier ergens sarcasme?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
euihm.. had je wel eens gezocht uit wat voor huwelijk Spock zelf is ontstaan :o

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Webgnome schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:25:
[...]

euihm.. had je wel eens gezocht uit wat voor huwelijk Spock zelf is ontstaan :o
Dat is ook raar. Het is allemaal raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:29
Het valt me op dat ze in de 24e eeuw nog steeds niet goed met emoties om kunnen gaan. Picard heeft in de serie Picard bijv. moeite met emoties, wat raar is want je zou toch zeggen dat men er tegen die tijd inmiddels wel achter is dat emoties doodnormaal zijn, en je dus niet als een stijve hark door het leven hoeft te gaan.
Emoties zijn doodnormaal, maar moeite hebben met emoties is een vorm van verwerking, en dat is ook doodnormaal. Juist als je emoties continu probeert te rationaliseren of wegstopt ipv confronteert, zul je er het meeste last van hebben.

Overigens was in seizoen 1 en 2 van TNG (toen Roddenberry nog showrunner was) wel het uitgangspunt dat de mensheid zich dermate had ontwikkeld dat er heel rationeel met emoties en relaties werd omgegaan en iedereen het altijd kalm met elkaar uitpraat, etc.
Gevolg: bordkartonnen personages, gekunstelde interacties en acteerwerk en dus saaie TV. Een televisieserie of film heeft een vorm van conflict en drama nodig om boeiend te blijven voor de kijker.
Emotieloos betekent niet karakterloos, in ieder geval niet in het geval van Spock. En bij Spock zou ik ook niet van emotieloos spreken (los van of vrouwen - of mannen - per se altijd intense emoties willen ervaren).

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 22-04-2021 17:41 ]

scintillating

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Voor wie tijd heeft, Matthew Kadish heeft in de Star Trek geschiedenis gedoken en dan met name op zakelijk gebied en hoe de structuur van de bedrijven die Star Trek in beheer hebben in combinatie met personen er voor gezorgd hebben dat er veel twijfelachtige en ronduit slechte beslissingen zijn genomen.

Ik heb gepoogd het e.o.a. samen te vatten:
Star Trek’s Civil War: How Infighting, Corporate Rivalry, & Incompetence Is Destroying The Franchise — Part 1
Hier komen punten naar voren zoals:

De fans en kijkers van Star Trek waren over het algemeen kapitaalkrachtig en hierdoor een belangrijke doelgroep voor adverteerders. Ze geven daarnaast ook bovengemiddeld veel geld uit aan alles gerelateerd aan Star Trek. Star Trek was hierdoor een grote cashcow.

Doordat Paramount een eigen TV netwerk wilde en uiteindelijk kreeg met UPN hadden ze een show nodig om kijkers te trekken, dit werd Star Trek: Voyager. Echter, UPN had maar een beperkt bereik binnen de VS waardoor kijkers wegbleven.

Het management interpreteerde het wegblijven van kijkers echter niet als het falen van UPN als zender, maar als het falen van Star Trek: Voyager. Fans en kijkers zouden z.g.n. Star Trek 'moe" zijn. Als gevolg hiervan werd Enterprise neergezet met een breuk qua stijl en invulling, echter nog steeds op UPN waardoor ook deze serie het niet overleefde.

De schrijver legt het einde van de golden age of trek (1987 tot 2001) dus met name neer bij de beslissingen rondom het televisienetwerk UPN en de beslissingen die genomen werden als het gevolg van het falen ervan.

Star Trek’s Civil War Part 2 — Star Trek’s Revival And Subsequent Downfall
Hier komen punten naar voor zoals:

Paramount, het bedrijf achter Star Trek, werd opgesplitst in 2 bedrijven om meer beurswaarde te genereren. Een stabiel gedeelte voor risicomijdende investeerders, deze bevatte de tv-series. En een risicovol gedeelte dat voornamelijk films maakte. Als gevolg hiervan kwamen de TV en film rechten van Star Trek terrecht bij 2 verschillende bedrijven.

Er kwam hierdoor een strijd of Star Trek verder moest als films of als tv-serie. Initieel won de film met de reboots van JJ Abrams, echter nadat door allerlei productie problemen de sequels steeds slechter werden ontvangen kwam er weer ruimte voor een tv-serie.

Het originele idee van Bryan Fuller zou een anthology serie zijn door verschillende tijdperken, maar het management was sceptisch. Wat over bleef was een serie die zich focust op alleen het begin van de anthology, dit werd dit Discovery in het tijdperk wat we inmiddels kennen. Bryan Fuller dolf uiteindelijk het onderspit en dit zorgde voor een reshuffle van mensen die aan Discovery werkte.

Het artikel gaat verder in op hoe personen en belangen op belangrijke posities veel botsen waardoor zowel de reboots als de nieuwe Star Trek serie zo moeilijk van de grond kwamen.

The Star Trek Civil War Part 3 — Viacom’s Breakup & Licensing Explained

De schrijver gaat hier in op wat hij de belangrijkste oorzaak vind van veel problemen bij Star Trek: de licentiestructuur en hoe Star Trek qua productie en licentie is opgesplitst in verschillende bedrijven.

Alle licenties van Star Trek zijn ondergebracht bij CBS Consumer Products en er mag geen enkele Star Trek serie, film of elke ander afgeleid product gemaakt worden zonder goedkeuring en licentie. Star Trek is een van de weinig goedlopende licenties van CBS Consumer Products en levert veel geld op zonder veel kosten. Het is hierdoor een enorme cash cow waardoor er vanuit de organisatie enorm gestuurd wordt op het behoud van de licentie structuur zoals die nu is.

Dit resulteerde onder andere in zeer agressieve campagnes tegen content geproduceerd of gebruikt door fans, o.a. bekend als de "The Viacom Crackdowns" in de jaren 90.

De licentie structuur was ook van grote invloed op de reboots en nutrek in het algemeen. De licentiehouder was namelijk bezorgd over verwarring tussen TOS als licentie cashcow en de nieuw te produceren content. Er werden hierdoor eisen gesteld aan het gebruik van Star Trek content, deze moest significant (25%) verschillen van TOS voordat men een goedkeuring en een licentie zou ontvangen.

JJ Abrams was dus compleet afhankelijk van licenties en goedkeuring voor de reboots en had uiteindelijk hierdoor niet de vrijheid om een Star Trek universum met eigen licenties op te bouwen. Hierdoor werd het uiteindelijk niet financieel interessant meer om nutrek te maken.

Hetzelfde gebeurde met Star Trek: Discovery. Licentie issues hebben een grote invloed gehad op hoe de serie werd vormgegeven, men wilde geen verwarring met het TOS tijdperk. En hierdoor moesten uniformen, schepen en aliens zoals de Klingons allemaal anders worden.

De veranderingen in nutrek waren volgens de schrijver dus voornamelijk veroorzaakt door de licentiestructuur van Star Trek en het voorkomen van merk verwarring tussen verschillende Star Trek series.

Star Trek’s Civil War Part 4 — The Viacom Power Struggle, Moonves’ Downfall, Kurtzman’s Growing Influence, And The Future of Trek.

De schrijver begint met dat Viacom eigenlijk een disfunctioneel bedrijf is, met continue machtsstrijd en backstabbing en een #metoo affaire. Het disfunctioneren van Viacom is een grote belemmering voor een fusie met CBS waardoor Star Trek weer onder 1 bedrijf zou komen te vallen.

Het artikel gaat verder in op de bekende kritiek op Kurtzman als zijnde te onervaren en te onkundig om een project zoals Star Trek tot een succes te maken en dat de voortekenen hiervan allang duidelijk waren in eerder projecten.

De schrijver wijst als conclusie 4 punten die fans kunnen uitvoeren om bij te kunnen sturen;
Fans must hit CBS where it hurts them the most — their licensing deals. Fans must let the licensees know that so long as CBS insists on disrespecting the franchise with their business practices, that fans will render their expensive licenses worthless. This means a boycott of all Star Trek related merchandise. No toys, no clothing, no conventions, nothing. If the message is sent to the licensees, loud and clear, and those who license Star Trek from CBS are in danger of not renewing their licenses, then CBS will be forced to listen to the complaints of the fans.
The other option is to demand that CBS not lock Star Trek away behind a paywall on their All-Access service. The Orville has gained huge popularity because it not only captures the essence of what a Star Trek show should be, but it’s also free to watch. If CBS were to have at least one Star Trek show air on its network for everyone to enjoy, it would do wonders for the growth and health of the franchise’s fanbase.
Third is to insist that Star Trek remain family-friendly. This is not to say that Star Trek can’t tell adult stories, but the inclusion of sex, nudity, foul language, and graphic violence under Kurtzman’s stewardship is a disturbing development.
Finally, fans need to fight back against CBS’s efforts to squash fan-based fiction, art, and films. Though CBS has released guidelines on how to produce fan-made material, the fact still remains that they will aggressively pursue fans through the legal system that they deem are using their licenses without permission.

Hoewel ik al een hoop wist, vond ik de zakelijk blik op Star Trek erg verhelderend. Met name hoe belangen zoals het oprichten van een eigen TV netwerk of streaming service of de licentie structuur eindelijk grote gevolgen hebben voor het creatieve eindproduct.

En ik ben blij dat er wederom maar weer eens bevestigd wordt dat het z.g.n. "dood" zijn van Star Trek voornamelijk kwam door zakelijk beslissingen rondom UPN, niet door fans die z.g.n. Star Trek "moe" zouden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 09:45
Klinkt allemaal logisch, maar het voornaamste probleem van nutrek imho is de verhaallijn. Het ziet er allemaal prachtig uit, goed geacteerd, dat is allemaal in orde. Alleen de verhaallijnen zijn zo dun als boardkarton. Zolang ze geen fatsoenlijke schrijvers inhuren vrees ik het ergste (en hoop ik het beste :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 05-10 11:09

Blokker_1999

Full steam ahead

Martinspire schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:45:
[...]

Als een teaser 1,5 minuut is. Hoe lang is een trailer dan? :S
Goed, nieuwe pakkies, nieuw verhaal. We gaan het zien.
Nieuwe pakkies? Ja, nieuw verhaal? Euh ... more of the same it seems. Heel het universum is weer maar eens in gevaar, het schip gaat weer volledig in puin liggen en Burnham zal weer maar eens de dag redden ondanks dat ze dat als kapitein eigenlijk aan anderen moet overlaten. En de traantjes kan je ook al horen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 20:17
Er gaan wat speculaties op reddit dat Levar Burton wellicht in Picard S03 komt opdraven :)
Dat zou echt chill zijn, hij is toch mijn favo technical engineer binnen het ST universum.

https://www.reddit.com/r/..._by_whoopi_on_the_view_i/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 09:45
segil schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:40:
Er gaan wat speculaties op reddit dat Levar Burton wellicht in Picard S03 komt opdraven :)
Dat zou echt chill zijn, hij is toch mijn favo technical engineer binnen het ST universum.

https://www.reddit.com/r/..._by_whoopi_on_the_view_i/
Boven de Chief :?

Ik kan 'm prima hebben, maar zijn karakter is niet echt uitgediept. O'Brien heeft veel meer achtergrond, is een veel rijker karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 20:17
DappereDodo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:22:
[...]

Ik kan 'm prima hebben, maar zijn karakter is niet echt uitgediept. O'Brien heeft veel meer achtergrond, is een veel rijker karakter.
Miles O'Brien is zeker ook tof, maar Georgi is meer mijn favoriet. Komt ook wel omdat TNG mijn serie is waarmee ik opgegroeid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 05-10 11:09

Blokker_1999

Full steam ahead

Niet de schuld van Levar natuurlijk. Die heeft veel te weinig afleveringen gehad rondom zijn personage. En als ie dan eens een aflevering kreeg met de focus op Geordi had hij meestal ook niet de kans om echt te schijnen.

O'Brien in TNG stelde uiteindelijk ook niet veel voor, dat was een kleine nevenrol. Heeft geluk gehad dat ie naar DS9 mocht.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
DappereDodo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:22:
[...]

Als je alleen TNG pakt dan is Chief zo plat als een dubbeltje. Als echter DS 9 erbij pakt ja dan krijg je een heel ander verhaal. Dat is mede te danken door de goede mix tussen Chief en de doc van ds9

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Chief wie? :p

Nuff said ;)

Georgi had altijd een leuke band met Data. En niet te vergeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrMAVMLz2Zb2dUUHLjyr1n2ww_w=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/xwS24HuuHFUvUM4V0LbBN6fh.gif?f=fotoalbum_medium

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Alex Kurtzman Inks Mega New Overall Deal With CBS Studios
Alex Kurtzman, the top producer on CBS Studios’ roster and architect of the studio’s Star Trek universe, has closed a massive new nine-figure overall deal there for his Secret Hideout banner. No financial terms are being disclosed but I hear the pact is in the $150 million range, putting Kurtzman in the very top tier of television writer-producers.
The agreement will keep Kurtzman’s Secret Hideout at CBS Studios through 2026, giving the studio exclusive rights to the company’s projects for all platforms, including a series adaptation of Stephen King’s short story “The New York Times at Special Bargain Rates.” Additionally, Kurtzman will remain at the helm of the growing Star Trek franchise for the next six years.
Ik ben de afgelopen jaren consistent erg teleurgesteld over met name de kwaliteit en het niveau van wat er geproduceerd wordt door Kurtzman en z'n productie studio, en dan druk ik me nog zacht uit. Entertainment in SF betekend voor mij kwaliteit en consistente worldbuilding op het gebied het vlak van het (Star Trek) universum en haar verhalen en karakters.

Het probleem is imho dat an sich streaming juist veel kansen geeft voor wat in de kern gewoon een niche product is ten opzichte van blockbusters zoals game of thrones of star wars. Het wordt een probleem als het niche product een dragend product moet zijn voor de streaming dienst Paramount+. Dan volgen er enorme financiële incentives om kijkcijfers en bereik te vergroten.

Iets wat inherent ten koste gaat van de eigenschappen van een niche product. Commercieel gezien is het volstrekt logisch wat ze proberen, maar ik het wordt hierdoor steeds een harde breuk met product zoals het was voor de reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik vind het zelf ook jammer. Mooi dat er meer Star Trek content komt, maar Discovery heeft mij op de lange duur telleurgesteld en Picard lijkt ook die kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:24
Laten we het positief benaderen. Er komt iig nieuw materiaal. Ik heb nog een beetje hoop voor Picard. Discovery ben ik mee gestopt. De focus van die serie ligt wat mij betreft helemaal verkeerd. Bovendien mis ik de opbouw/mysterie dat gaandeweg wordt ontrafelt enorm. Als een story arch over 2 afleveringen wordt uitgesmeerd is het tegenwoordig al veel. Als je dat afzet tegen een NG waarin de Borg worden geïntroduceerd en je vervolgens tig afleveringen er niks meer van ziet. En eigenlijk pas echt uitgelegd worden in de opvolgende serie.

Grappig overigens dat je GoT en Star Wars blockbusters noemt. Want zeker een GoT is qua opzet toch ook echt een niche (ridders en draken). Het werd pas mainstream toen men het oppikte hoe geweldig goed de serie was. Kwam daardoor ook pas laat op stoom. En bij beide series zie je ook dat juist het feit dat er zo dik aan verdient wordt, het makkelijk naar de kl*te geholpen kan worden door juist die commerciële insteek. "Fans vonden de Death Star vet dus laten we nu een grotere Death Star erin douwen!".

Ik word oud denk ik maar het is jammer dat de creativiteit verdwijnt als het grote geld er zich mee gaat bemoeien.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik ben vooral blij met meer content.
En series veranderen ook gewoon. Het moet sneller en wilder.

Ik kan TOS bijvoorbeeld ook niet meer kijken. Veel te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

defiant schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:06:
Alex Kurtzman Inks Mega New Overall Deal With CBS Studios

[...]

[...]

Ik ben de afgelopen jaren consistent erg teleurgesteld over met name de kwaliteit en het niveau van wat er geproduceerd wordt door Kurtzman en z'n productie studio, en dan druk ik me nog zacht uit. Entertainment in SF betekend voor mij kwaliteit en consistente worldbuilding op het gebied het vlak van het (Star Trek) universum en haar verhalen en karakters.

Het probleem is imho dat an sich streaming juist veel kansen geeft voor wat in de kern gewoon een niche product is ten opzichte van blockbusters zoals game of thrones of star wars. Het wordt een probleem als het niche product een dragend product moet zijn voor de streaming dienst Paramount+. Dan volgen er enorme financiële incentives om kijkcijfers en bereik te vergroten.

Iets wat inherent ten koste gaat van de eigenschappen van een niche product. Commercieel gezien is het volstrekt logisch wat ze proberen, maar ik het wordt hierdoor steeds een harde breuk met product zoals het was voor de reboot.
Niche? Star Trek is toch altijd al 1 van de grotere budgetten geweest van tv-series? Er zijn niet veel series die zoveel geld erdoorheen jassen. Sci-fi blijft gewoon duur, dan moet je de massa wel aanspreken. Al die sets, al die personages en techniek. Dat is niet gratis. Ik vind het juist naief om te denken dat sci-fi makkelijk onder de spotlights door kan gaan. Daar kun je bij films misschien nog mee weg komen, maar voor series is alles gewoon snel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:09:
Niche? Star Trek is toch altijd al 1 van de grotere budgetten geweest van tv-series? Er zijn niet veel series die zoveel geld erdoorheen jassen. Sci-fi blijft gewoon duur, dan moet je de massa wel aanspreken. Al die sets, al die personages en techniek. Dat is niet gratis. Ik vind het juist naief om te denken dat sci-fi makkelijk onder de spotlights door kan gaan. Daar kun je bij films misschien nog mee weg komen, maar voor series is alles gewoon snel te duur.
SF is altijd nog een niche genre, die alleen ruimte laat voor expansie qua publiek als men SF elementen los gaat laten. Als Star Trek als genre/product de streamingdienst paramount+ (en voorheen CBS all access) voor een groot gedeelte moet gaan dragen wordt die druk natuurlijk vanzelf groot.

Zonder die druk het ook gekund, aangezien je met streaming, waarbij productie en streaming los staan, genoeg publiek wereldwijd kan bereiken. Ik maak me dus vooral zorgen over de commerciële insteek: Star Trek moet paramount+ gaan dragen t.o.v. de concurrentie van Netflix, HBO, Amazon Prime, Apple TV, etc. Mijn persoonlijke mening is dat die commerciële druk niet gezond was en zal zijn voor de Star Trek franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
avotar schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:48:
Ik kan TOS bijvoorbeeld ook niet meer kijken. Veel te langzaam.
TOS heeft wel een aantal goede aflevering (zit best wat pulp tussen). Maar Wikipedia: Balance of Terror is een prima aflevering, Wikipedia: The Enterprise Incident (het is zo jammer dat de Romulans als in de films en series vanaf DS9 zo gedevalueerd waren. Wikipedia: Tomorrow Is Yesterday, Wikipedia: The City on the Edge of Forever. En natuurlijk Wikipedia: The Trouble with Tribbles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

defiant schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

SF is altijd nog een niche genre, die alleen ruimte laat voor expansie qua publiek als men SF elementen los gaat laten. Als Star Trek als genre/product de streamingdienst paramount+ (en voorheen CBS all access) voor een groot gedeelte moet gaan dragen wordt die druk natuurlijk vanzelf groot.

Zonder die druk het ook gekund, aangezien je met streaming, waarbij productie en streaming los staan, genoeg publiek wereldwijd kan bereiken. Ik maak me dus vooral zorgen over de commerciële insteek: Star Trek moet paramount+ gaan dragen t.o.v. de concurrentie van Netflix, HBO, Amazon Prime, Apple TV, etc. Mijn persoonlijke mening is dat die commerciële druk niet gezond was en zal zijn voor de Star Trek franchise.
Ik ben het met je eens, het zou die dienst niet alleen moeten dragen, maar het ding is dat ST als merk wel erg sterk en herkenbaar staat. De meeste andere series van CBS doen dat niet. Een Blue Bloods is mijn persoonlijke favoriet, maar kent menig Nederlander ook al niet, en hoewel het in de VS een populaire serie is, hoor je er niemand over. Sowieso heeft CBS de laatste jaren aardig wat franchises de nek om gedraaid, dus dan blijft er niet veel over en wat ze nu maken vind ik allemaal ook niet zo boeiend meer. En als je niks anders hebt, dan zul je wel moeten. Je ziet bij Netflix nu ook dat ze allerlei series eruit poepen, maar ze na 1 of 2 seizoenen alweer annuleren. Dus dan hou je ook geen grote merken over om mensen naar je platform te brengen. Amazon heeft imo hetzelfde, weinig series die ze lang laten lopen en de meesten zeggen toch ook niet zoveel. Men gaat die niet aanschaffen voor The Expanse, hoe tof die serie ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
Ik ben het met je eens, het zou die dienst niet alleen moeten dragen, maar het ding is dat ST als merk wel erg sterk en herkenbaar staat. De meeste andere series van CBS doen dat niet. Een Blue Bloods is mijn persoonlijke favoriet, maar kent menig Nederlander ook al niet, en hoewel het in de VS een populaire serie is, hoor je er niemand over. Sowieso heeft CBS de laatste jaren aardig wat franchises de nek om gedraaid, dus dan blijft er niet veel over en wat ze nu maken vind ik allemaal ook niet zo boeiend meer. En als je niks anders hebt, dan zul je wel moeten. Je ziet bij Netflix nu ook dat ze allerlei series eruit poepen, maar ze na 1 of 2 seizoenen alweer annuleren. Dus dan hou je ook geen grote merken over om mensen naar je platform te brengen. Amazon heeft imo hetzelfde, weinig series die ze lang laten lopen en de meesten zeggen toch ook niet zoveel. Men gaat die niet aanschaffen voor The Expanse, hoe tof die serie ook is.
Eens. Ik had ooit gehoopt dat streaming juist de situatie zou verbeteren i.v.m. series en cancellation, maar je ziet nu eigenlijk een herhaling van de dynamiek zoals je vroeger zag met netwerk televisie. D.w.z. vroeger wilde CBS het nieuwe netwerk UPN op een zelfde manier promoten met Star Trek Voyager, maar UPN kon uiteindelijk door verzadiging en andere omstandigheden de concurrentie met andere netwerken niet aan en verdween weer in 2006, zie ook: defiant in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie" Hetzelfde zie je nu gebeuren met streaming, het is een inmiddels verzadigde markt waarin men elkaar met het IP wat men bezit probeert te lijf te gaan.

Ik ben bang dat men het op streaming vlak nog moeilijker krijgt dan met UPN destijds, omdat er nu ook een financiële drempel is i.p.v. er alleen naar toe te hoeven zappen (mits de zender beschikbaar was).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bij gebrek aan een Star Trek: Prodigy* topic (?):

Kate Mulgrew over haar rol:

[YouTube: Kate Mulgrew on Returning to Janeway for STAR TREK: PRODIGY]

Trailer:

*Excusez moi als ik er overheen gekeken heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 27-10-2021 09:13 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heeft iemand enig idee of en waar Strange new worlds in Nederland te zien zal zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36

odan

The dark side is within all!

Webgnome schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:12:
Heeft iemand enig idee of en waar Strange new worlds in Nederland te zien zal zijn?
verwacht dat het net als Discovery op Netflix zal komen te staan.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

odan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

verwacht dat het net als Discovery op Netflix zal komen te staan.
Lower Decks en Picard staan op Prime. Ik zou het eerder daar verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb vandaag de eerste aflevering van Prodigy gekeken. Natuurlijk is het duidelijk voor een jonger publiek geschreven, maar er zit genoeg in om het interessant te houden. Ik ga in ieder geval de volgende aflevering zeker kijken. Eens kijken hoe deze serie zich gaat ontwikkelen.

Met Lower Decks was ik trouwens al helemaal happy, beide seizoenen bevallen me prima. Effectief volg ik dan nu vier Star Trek series: Discovery, Picard, Lower Decks en Prodigy.

Benieuwd hoe Strange New Worlds gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Wildfire schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:38:
Ik heb vandaag de eerste aflevering van Prodigy gekeken. Natuurlijk is het duidelijk voor een jonger publiek geschreven, maar er zit genoeg om het interessant te houden. Ik ga in ieder geval de volgende aflevering zeker kijken. Eens kijken hoe deze serie zich gaat ontwikkelen.

Met Lower Decks was ik trouwens al helemaal happy, beide seizoenen bevallen me prima. Effectief volg ik dan nu vier Star Trek series: Discovery, Picard, Lower Decks en Prodigy.

Benieuwd hoe Strange New Worlds gaat zijn.
Op zich is het best leuk een verhaal(lijn) verder uitdiepen / verlengen en ik mag zeggen van (ent)TOS,tng,ds9, VOY en Picard doen ze dat best goed.

Lower decks/Prodigy zijn zeker wel leuk om te kijken

En spinoffs/alternate universes oid mag best

ik mis het "tech" meuk in de laatste generaties, lees de realistische problemen met .. die het voor mij intressant houd

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De nieuwe ep van Prodigy beviel me ook al. Ik vermoed dat Prodigy naast Lower Decks een blijvertje gaat zijn voor mij.

Nu nog wachten op het nieuwe seizoen van Discovery en Picard en natuurlijk wachten op Strange New Worlds.

Veel Star Trek tegenwoordig! :)

---

Om het wachten enigszins te verzachten, hier een Picard die volgens mij aan de drugs is. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 05-11-2021 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Is het nou in Nederland legaal nog ergens te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:42
avotar schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:52:
Is het nou in Nederland legaal nog ergens te kijken?
En met "het" bedoel je?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Prodigy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:50

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Wildfire schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:02:
De nieuwe ep van Prodigy beviel me ook al.
Ik dacht even dat ik in Het grote vinyl topic was beland.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Wildfire schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:02:
[…]

---

Om het wachten enigszins te verzachten, hier een Picard die volgens mij aan de drugs is. :+

[YouTube: Captain Picard Dancing and Singing on the Bridge - Best Possible Quality]
Whoa… dat is echt de beste kwaliteit die ik ooit heb gezien van dat filmpje (het dwaalt al 30 jaar op het internet rond, maar altijd in superlage kwaliteit).

Het filmpje komt overigens van een videoband die speciaal voor Gene Roddenberry is gemaakt door de cast.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste