• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Zep Man schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:10:
In Threshold gebeuren dingen waar niemand in-universe het ooit nog over heeft,
Chakotay: I don't know how I'm gonna enter this into the log.
Tuvok: I look forward to reading it.
Zoals als ^ ? :P

Zelfde met met de Borg-baby, of dat moet in de boeken terug te vinden zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32

The Zep Man

🏴‍☠️

Raven schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:26:
Chakotay: I don't know how I'm gonna enter this into the log.
Tuvok: I look forward to reading it.
Zoals als ^ ? :P
Zoals wel vaker met Chakotay: The cringe! It hurts!
Zelfde met met de Borg-baby, of dat moet in de boeken terug te vinden zijn.
Oh, die was ik al vergeten. Bedankt voor het helpen herinneren. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Treshhold is interessant omdat het een product is van hoe series zeker vroeger geproduceerd werden, d.w.z. i.p.v. een vaste set schrijvers die van te voren een compleet seizoen of zelfs serie uitdenken, worden episodes per keer door verschillende schrijvers uitgewerkt. Zie ook waar het verhaal hiervan vandaan kwam:
The story idea for this episode came from Michael De Luca, who was – at the time – the head of New Line Cinema.
In 1996, De Luca was approached by producers Brannon Braga and Ronald D. Moore of the television series Star Trek: Voyager and pitched an idea which turned into an opportunity to write an episode for the series, "Threshold"
bron

Je kon dus zomaar een derde persoon van buiten hebben die een episode kon schrijven, daar is in principe ook niets mis mee, maar je kunt je afvragen of iemand die niet in de materie zit wel zo geschikt is om een verhaal te schrijven.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:13
defiant schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:57:
Treshhold is interessant omdat het een product is van hoe series zeker vroeger geproduceerd werden, d.w.z. i.p.v. een vaste set schrijvers die van te voren een compleet seizoen of zelfs serie uitdenken, worden episodes per keer door verschillende schrijvers uitgewerkt. Zie ook waar het verhaal hiervan vandaan kwam:

[...]

[...]
bron

Je kon dus zomaar een derde persoon van buiten hebben die een episode kon schrijven, daar is in principe ook niets mis mee, maar je kunt je afvragen of iemand die niet in de materie zit wel zo geschikt is om een verhaal te schrijven.
De Luca heeft de opzet van het verhaal bedacht, maar de teleplay (het script) is door Brannon Braga geschreven (en daar is nog veel door hem aan veranderd). Het was echt niet zo dat ze zomaar iedereen scripts lieten indienen en die ongewijzigd in productie namen.

Star Trek stond er in de jaren 90 bekend om dat iedereen story pitches kon indienen, ook schrijvers die niet in de vaste poule zaten. Die werden vervolgens door het vaste schrijversteam uitgewerkt tot daadwerkelijke scripts.
Dat beleid van open inzendingen heeft de franchise ook heel veel gebracht, o.a. Ron Moore is zo bij TNG binnen gekomen. Dat heeft er tot geleid dat hij vaste schrijver en later producer voor TNG, DS9 en de films werd (en zonder dat opstapje had hij ook niet de BSG reboot kunnen maken). Sommige van de beste afleveringen van TNG, DS9 en Voyager komen voort uit pitches van externen.

scintillating

• Tc99m
Voor wat betreft Treshold: ja, het is een slechte aflevering, maar het is in mijn ogen echt niet de slechtste aflevering van Voyager.

Geen misverstand over mogelijk dat de scifi-concepten in deze aflevering wonky zijn (al valt het in het niet bij wat soms in Discovery langs kwam - het hele idee van de spore drive is, i.t.t. warp drive dat in ieder geval een theoretische basis heeft, gewoon pure fantasy en heeft niks meer met scifi te maken): Drie personen die min of meer spontaan ontdekken hoe je “oneindige” snelheid kunt bereiken, het idee dat evolutie voorgeprogrammeerd is (het hele punt van evolutie is juist dat het *niet* is voorgeprogrammeerd), etc. Daarbij komt nog dat Paris en Janeway kinderen hebben gekregen en dat die gewoon zijn achtergelaten. :+

Strip je deze elementen weg en zou je ze vervangen door iets geloofwaardigers (bijvoorbeeld: er wordt geëxperimenteerd met een nieuwe, minder onwaarschijnlijke, techniek en dat zorgt voor een soort random DNA-verandering in Paris), dan wordt het best een prima aflevering. Juist de transformatie van Paris is best goed uitgevoerd en heel goed geacteerd (vind ik in ieder geval) door Robert Duncan McNeill, die Paris speelt.
Hij heeft met Garret Wang (Kim) een podcast (The Delta Flyers) waarin ze afleveringen van Voyager en DS9 opnieuw bekijken en nabespreken (echt een aanrader voor fans van 90s Trek overigens, ze hebben ook regelmatig andere acteurs en productiecrew als gast). McNeill erkent daarin dat het scifi-element in Treshold niet goed is, maar is oprecht trots op zijn acteerwerk in deze aflevering - en dat was ik eigenlijk wel met hem eens.

Voyager heeft imo afleveringen die veel slechter zijn qua scifi-concept en kwaliteit van het script en het acteerwerk, zoals Learning Curve (“Get the cheese to Sickbay!”), Elogium (Kes komt vervroegd in de Ocampa-overgang) of Favorite Son (Harry Kim die opeens een alien lijkt te zijn en verleid wordt door vampiervrouwen). Het maakt Treshold geen meesterwerk, nog steeds ‘n onvoldoende, maar het kan nog erger, alleen is in Treshold het concept zo bizar dat het de (misschien niet helemaal verdiende?) cultstatus heeft gekregen van “de slechtste aflevering ooit”.

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 06-04-2026 13:01 ]

scintillating

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Tc99m schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:40:
Het maakt Treshold geen meesterwerk, nog steeds ‘n onvoldoende, maar het kan nog erger, alleen is in Treshold het concept zo bizar dat het de (misschien niet helemaal verdiende?) cultstatus heeft gekregen van “de slechtste aflevering ooit”.
Ik schrijf ook nergens dat het de slechtste is. Het is wel één van de makkelijkste om te noemen van iets dat (ver) onder het gemiddelde zet.
Tc99m schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:21:
Dat beleid van open inzendingen heeft de franchise ook heel veel gebracht, o.a. Ron Moore is zo bij TNG binnen gekomen. Dat heeft er tot geleid dat hij vaste schrijver en later producer voor TNG, DS9 en de films werd (en zonder dat opstapje had hij ook niet de BSG reboot kunnen maken). Sommige van de beste afleveringen van TNG, DS9 en Voyager komen voort uit pitches van externen.
Het heeft ook veel van Threshold-achtige zaken gebracht. Zeg maar "slechte campiness". Een gigantische sprong in technologische voorsprong, maar door één hikje met de technologie en het wordt meteen niet meer verder verkend.

Men zou warp 10 door een computer kunnen laten doen en iedereen in een transport buffer kunnen proppen. Of nog beter: gewoon hagedissen laten worden met bijbehorende sexy time. De EMH kan ze toch weer met een zwaai van de toverstok terugtransformeren naar mensen. :+

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:01
Ik was vroeger gestopt met Voyager omdat teveel afleveringen draaide om/ in het holodeck. Maar dat kunnen ook maar een paar afleveringen geweest zijn.
Te lang geleden:)

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:55
LA-384 schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:18:
Ik ga waarschijnlijk ook nog TNG terugkijken en een poging doen tot DS9. Ik weet dat het eerste seizoen van TNG ruk is, maar weet ook dat het niet voor niets een bepaalde status heeft.
Ja die mening komt vaak voorbij, maar ik vind dat dus best meevallen. Ik ben nu weer begonnen aan mijn 5 jaarlijkse ST TNG rewatch en S01 is echt niet slecht en heeft best wat goede afleveringen. De productie kwaliteit van S02 en verder was wel beter, maar om nu te zeggen dat heel S01 ruk was, gaat voor mij veel te ver. Ik kan er prima van genieten.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@segil Eens. Ik probeer zelf de 'consensus' maar te negeren en gewoon te kijken en beoordelen wat ik er zelf van vind. Seizoen 1 van TNG is, naar mijn mening, verre van slecht en heeft een aantal uitstekende afleveringen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Tc99m schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:40:
Voyager heeft imo afleveringen die veel slechter zijn qua scifi-concept en kwaliteit van het script en het acteerwerk, zoals Learning Curve (“Get the cheese to Sickbay!”), Elogium (Kes komt vervroegd in de Ocampa-overgang) of Favorite Son (Harry Kim die opeens een alien lijkt te zijn en verleid wordt door vampiervrouwen). Het maakt Treshold geen meesterwerk, nog steeds ‘n onvoldoende, maar het kan nog erger, alleen is in Treshold het concept zo bizar dat het de (misschien niet helemaal verdiende?) cultstatus heeft gekregen van “de slechtste aflevering ooit”.
Vooral het laatste gedeelte van Threshold als ze geëvolueerd zijn vind ik flink beroerd, maar het concept van warp 10 halen is imo best goed. De slechtste afleveringen van Voyager zijn imo die waarin Chakotay de hoofdrol speelt, vooral die aflevering waarin voyager in verschillende tijden gevangen zit, slecht uitgevoerde aflevering imo.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

LA-384 schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:18:
Ik ga waarschijnlijk ook nog TNG terugkijken en een poging doen tot DS9. Ik weet dat het eerste seizoen van TNG ruk is, maar weet ook dat het niet voor niets een bepaalde status heeft. DS9 is compleet on onbekend voor mij, maar velen vinden het een van de beste star trek series.
Ik was jou. Altijd TNG en later Voyager gekeken op de TV (de lancering van Voyager op de BBC) en vond deze series fantastisch. Veel morele dilemma's en het monster van de week werkte prima. En van Voyager zeg ik dat er maar weinig slechte afleveringen zijn en seizoen 4-6 zijn enorm goede Trek. DS9 trok mij niet, ik heb af en toe 5 min gekeken maar ik kwam er niet in.
Hoe werkt de crew samen? Wat doen ze precies? Hoezo constant oorlog? waar is het monster van de week? Wat een onzin, ik kom er niet in. Ik heb dat 20 jaar volgehouden, maar uit pure verveling maar eens aangezet en gewoon voor gaan zitten. Het komt langzaam op gang, de promenade blijft vage shit en voelde niet thuis. Maar langzaam begon het te groeien. De karakters kwamen uit de verf (Odo, Kira), de politiek kwam aan bod (Bajor) en er kwamen toch af en toe op zichzelf staande afleveringen (The visitor). Een vreemde kleermaker aan boord en de vijanden hebben tenminste constante kwaliteit met Dukat. En toen kwam dus de oorlog op gang, een verhaal dat op zichzelf veel toevoegt en een rode draad werd.
Ik zal niet zeggen dat het de beste Trek ooit is, maar de 20 jaar boot-afhouden heb ik wel wat spijt van. Mocht je nostalgisch denken aan twee klassieke Trek-series; het zijn er drie.

Maar ja, als je dan terugvalt op bewegend behang dan is Voyager gewoon fijner. :)
Threshold is raar, maar zeker niet slecht. De opbouw en eerste 35 minuten voegen iets toe aan wetenschap. Ik vind Darkling en Demon veel beroerder. En afleveringen als The Thaw en Worst Case Scenario zijn hopeloos ondergewaardeerd; de eerste is serieus horror en de tweede is zo volgestopt met plot-twists dat het goede Trek is.

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 06-04-2026 22:34 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

DS9 heb ik helemaal gekeken en vond er geen zak aan, veel slap acteerwerk (vooral die kerel die de baas is is een slappeling), oninteressante verhalen, behalve de Dominion wat wel goed is maar veel te weinig aan bod komt waardoor de hele serie me nauwelijks boeit.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Salvatron schreef op maandag 6 april 2026 @ 23:20:
DS9 heb ik helemaal gekeken en vond er geen zak aan, veel slap acteerwerk (vooral die kerel die de baas is is een slappeling), oninteressante verhalen, behalve de Dominion wat wel goed is maar veel te weinig aan bod komt waardoor de hele serie me nauwelijks boeit.
De baas? Sisko of Dukat?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jorgen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 00:03:
[...]

De baas? Sisko of Dukat?
Sisko

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Salvatron Wat vind je er niet goed aan? Avery Brooks is net als Patrick Stewart een klassiek geschoold acteur en wordt door veel mensen juist geroemd om de rol die hij neerzet. Vind je het acteerwerk zelf niet goed, of de rol die hij moet spelen?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jorgen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 00:14:
@Salvatron Wat vind je er niet goed aan? Avery Brooks is net als Patrick Stewart een klassiek geschoold acteur en wordt door veel mensen juist geroemd om de rol die hij neerzet. Vind je het acteerwerk zelf niet goed, of de rol die hij moet spelen?
Ik vond het een slap, saai personage.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Delerium schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:31:
Ik was jou. Altijd TNG en later Voyager gekeken op de TV (de lancering van Voyager op de BBC) en vond deze series fantastisch. Veel morele dilemma's en het monster van de week werkte prima. En van Voyager zeg ik dat er maar weinig slechte afleveringen zijn en seizoen 4-6 zijn enorm goede Trek. DS9 trok mij niet, ik heb af en toe 5 min gekeken maar ik kwam er niet in.
Even opgezocht. Klopt. Voyager doet het over de linie heen zeker niet slecht.

Vergelijk het met het overzicht voor Discovery. ;)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:17

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik ben DS9 pas gaan kijken nadat ik er een aantal seizoenen Babylon 5 op had zitten. Hierdoor kwam de dynamiek van DS9 mij niet onbekend voor (de serie speelt veel leentjebuur bij Babylon 5 namelijk - sommige settings, story-elementen en personages zijn bijna kopieën van personages uit Babylon 5).

DS9 was voor mij ook heel lang geen echte Star Trek. Daar ben ik door de jaren heen wel op bijgedraaid. De focus die de serie in het begin had ("Sisko is de messias", het gedoe rond Bajor en de Cardassians) trok me niet zo, maar de oorlog met de Dominion (en dan met name de storylines rond de shape shifters, en het feit dat de crew van DS9 de beschikking kreeg over de USS @defiant :P) uit de latere seizoenen was wel een goede storyline. Daar pakte de serie me pas echt, en dat is ook waar ik aan denk als ik terugdenk aan DS9.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:07:
en het feit dat de crew van DS9 de beschikking kreeg over de USS @defiant :P) uit de latere seizoenen was wel een goede storyline.
Voor degenen die DS9 nooit gezien hebben: de Defiant is het taaie kleine schip dat de Borg cube aanviel in First Contact. :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Delerium schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:31:
DS9 trok mij niet, ik heb af en toe 5 min gekeken maar ik kwam er niet in.
Hoe werkt de crew samen? Wat doen ze precies? Hoezo constant oorlog? waar is het monster van de week? Wat een onzin, ik kom er niet in.
DS9 had wel iets dat de andere series niet hadden: ongedierte
_O- @ Quark

Alhoewel, VOY had photonic fleas die Seven ontdekte na een lading data te hebben geassimileerd, maar dat was 1 keer terwijl de voles zo nu en dan voorbij kwamen.
The Zep Man schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:20:
[...]

Voor degenen die DS9 nooit gezien hebben: de Defiant is het kleine taaie schip dat de Borg cube aanviel in First Contact. :+
Worf: "Little?" :(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Raven schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:59:
DS9 had wel iets dat de andere series niet hadden: ongedierte
Is dat niet gewoon logisch in-universe? DS9 is niet gebouwd door Starfleet en kent een langere geschiedenis van gasten en goederen die komen en vertrekken met mindere controles en filters ten opzichte van een gemiddeld schip van de Federation.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:18

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DS9 fucking rocks. Ik heb een rewatch altijd uitgesteld tot een paar weken terug. Omdat ik altijd de hoop had dat er toch eindelijk eens een remaster op Bluray ging aangekondigd worden. Dat kan nog altijd, maar de kans lijkt me erg klein.
Heb dan maar een AI upscale gefixt (zoek op vertag 1080p ai).
Ik heb de DVD gewoon thuis liggen hoor, maar daar is amper naar te kijken, zeker in de eerste seizoenen. Echt slechte kwaliteit, zeker in PAL.

Maar die upscale is echt wel decent, dus ik kan er wel terug van genieten. Heb eerste seizoen bijna afgerond. Dat is soms wel een struggle met matige afleveringen maar vanaf seizoen 2 wordt het sowieso beter. Kan niet wachten om de hele Dominion arc weer te zien.

Babylon 5 heb ik trouwens al een hele poos hier liggen op Bluray (remaster), die serie moet ik ooit eens voor de allereerste keer kijken. Blij om horen dat het op DS9 lijkt, dan zal ik die ook wel appreciëren. Veel goede dingen over gehoord en gelezen.

[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 07-04-2026 10:10 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 10:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Salvatron schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 03:40:
[...]

Ik vond het een slap, saai personage.
Het moment dat hij stopt zich te scheren, wordt hij véél beter.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

avotar schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:16:
[...]

Het Riker-effect!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tot hij het in Insurrection weer afdoet :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

daffie82 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:06:
DS9 fucking rocks. Ik heb een rewatch altijd uitgesteld tot een paar weken terug. Omdat ik altijd de hoop had dat er toch eindelijk eens een remaster op Bluray ging aangekondigd worden. Dat kan nog altijd, maar de kans lijkt me erg klein.
Heb dan maar een AI upscale gefixt (zoek op vertag 1080p ai).
Ik heb de DVD gewoon thuis liggen hoor, maar daar is amper naar te kijken, zeker in de eerste seizoenen. Echt slechte kwaliteit, zeker in PAL.

Maar die upscale is echt wel decent, dus ik kan er wel terug van genieten. Heb eerste seizoen bijna afgerond. Dat is soms wel een struggle met matige afleveringen maar vanaf seizoen 2 wordt het sowieso beter. Kan niet wachten om de hele Dominion arc weer te zien.

Babylon 5 heb ik trouwens al een hele poos hier liggen op Bluray (remaster), die serie moet ik ooit eens voor de allereerste keer kijken. Blij om horen dat het op DS9 lijkt, dan zal ik die ook wel appreciëren. Veel goede dingen over gehoord en gelezen.
Het is eerder dat DS9 op Babylon 5 lijkt - althans de makers van Babylon 5 waren not amused toen ze zagen dat de TV-zender die hun pitch had afgewezen even later met DS9 op de proppen kwam. De makers van DS9 claimen op hun beurt dat de serie al in ontwikkeling was voordat de zender de pitch van Babylon 5 had gezien.

Babylon 5 is wel een andere serie hoor. Elementen lijken erg op die van DS9 (of andersom...), maar als je de series naast elkaar legt zijn er meer verschillen dan overeenkomsten. Persoonlijk vind ik Babylon 5 beter, vooral in de ontwikkeling van personages.

Wat hetzelfde is:

- Een ruimtestation dat op een snijvlak van culturen ligt, waar vrij handel gedreven mag worden en de "federation" maar met moeite en diplomatie de orde kan houden
- Een oorlog in het verleden tussen een agressief ras en een onderdrukt ras ijlt na in het universum en op het ruimtestation, wat voor wrijving zorgt op meerdere vlakken
- De commander wordt door een alien ras als messias gezien
- Er is een superdeluxe gevechtschip dat door de crew van het ruimtestation kan worden ingezet

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

avotar schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:16:
[...]

DS9 en TNG hebben allebei een baardeffect inderdaad.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:07:
DS9 was voor mij ook heel lang geen echte Star Trek. Daar ben ik door de jaren heen wel op bijgedraaid. De focus die de serie in het begin had ("Sisko is de messias", het gedoe rond Bajor en de Cardassians) trok me niet zo, maar de oorlog met de Dominion (en dan met name de storylines rond de shape shifters, en het feit dat de crew van DS9 de beschikking kreeg over de USS @defiant :P) uit de latere seizoenen was wel een goede storyline. Daar pakte de serie me pas echt, en dat is ook waar ik aan denk als ik terugdenk aan DS9.
De dominion komen vrij weinig voor in DS9, er zijn maar een klein aantal afleveringen die daarover gaan. Het overgrote deel van DS9 gaat over andere dingen. Het wordt in de herinnering misschien groter gemaakt dan het is.

• Tc99m
Salvatron schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:46:
[...]

De dominion komen vrij weinig voor in DS9, er zijn maar een klein aantal afleveringen die daarover gaan. Het overgrote deel van DS9 gaat over andere dingen. Het wordt in de herinnering misschien groter gemaakt dan het is.
Het conflict met de Dominion speelt toch vanaf de laatste aflevering van seizoen 2 tot de allerlaatste aflevering (battle of Cardassia) een hele prominente rol. Zelfs in afleveringen waar het niet direct over de oorlog gaat, beïnvloedt de oorlog het plot toch behoorlijk, zeker in de laatste 3 seizoenen...

scintillating

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Met alle respect maar uit deze reactie zijn er voor mij 2 opties :
1. je hebt niet alles gezien
2. je hebt niet goed opgelet

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

daffie82 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:32:
[...]

Tot hij het in Insurrection weer afdoet :)
"Smooth as an android's bottom, eh, Data?"
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/TY1mh7L_ZoIAAAAd/star-trek-as-smooth-as-an-android%27s-bottom.gif
_O-

Oscar Wilde

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Ik denk dat je daar mis zit.

Van de 176 afleveringen gaan er vanaf de eerste geruchten tot en met de seriefinale minimaal 60 afleveringen direct of indirect over de Dominion en de Dominion Oorlog, waarbij ik gestopt ben met gesproken referenties mee te nemen na de eerste keer dat een Dominionlid in beeld komt. Daarbij heb ik ook alle afleveringen met Klingons, Romulans en Cardassians niet meegeteld waar Changelings, Vorta, Jem'Hadar of Breen niet in beeld komen, maar waar het wel over de oorlog gaat; hetzelfde geldt voor afleveringen waarbij de aanloop naar de oorlog of de oorlog zelf wel het plot beïnvloedt, maar Dominionleden wederom niet in beeld komen. Het echte aandeel ligt dus mogelijk nog een stuk hoger. Goed beschouwd gaat er dus minimaal meer dan een derde van de serie direct of indirect of de Dominion en de oorlog.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 07-04-2026 16:59 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jorgen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:31:
[...]

Ik denk dat je daar mis zit.

Van de 176 afleveringen gaan er vanaf de eerste geruchten tot en met de seriefinale minimaal 60 afleveringen direct of indirect over de Dominion en de Dominion Oorlog, waarbij ik gestopt ben met gesproken referenties mee te nemen na de eerste keer dat een Dominionlid in beeld komt. Daarbij heb ik ook alle afleveringen met Klingons, Romulans en Cardassians niet meegeteld waar Changelings, Vorta, Jem'Hadar of Breen niet in beeld komen, maar waar het wel over de oorlog gaat; hetzelfde geldt voor afleveringen waarbij de aanloop naar de oorlog of de oorlog zelf wel het plot beïnvloedt, maar Dominionleden wederom niet in beeld komen. Het echte aandeel ligt dus mogelijk nog een stuk hoger. Goed beschouwd gaat er dus minimaal meer dan een derde van de serie direct of indirect of de Dominion en de oorlog.
Als mij dat niet opgevallen is dan zal het wel niet het geval zijn. Waarschijnlijk komt de Dominion dan in veel afleveringen een heel klein beetje voor.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Salvatron stop nu maar. Het gaat niet beter worden.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste