Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aanvangen met het kijken van Star Trek. Via Netflix heb ik alle series (en volgens mij ook de meeste films), dus het aanbod is geregeld.

Nu zit ik al een uurtje te zoeken naar de juiste manier om het te bekijken. Ik kwam op startrek.com deze volgorde tegen die door een aantal leden werd aanbevolen:
Star Trek Enterprise Seasons 1-4

Star Trek The Original Series Seasons 1-3

Star Trek The Animated Series Seasons 1-2

Star Trek The Motion Picture

Star Trek II The Wrath of Kahn

Star Trek III The Search For Spock

Star Trek IV The Voyage Home

Star Trek V The Final Frontier

Star Trek VI The Undiscovered Country

Star Trek The Next Generation Seasons 1-5

Now it gets tricky, but it's worth it!

Next Generation Season 6/Star Trek Deep Space Nine Season 1. Begin watching Deep Space Nine after the TNG Season 6 2 parter Chain of Command. Watch the two seasons together.

Next Generation Season 7/Deep Space Nine Season 2

Deep Space Nine Season 3/Star Trek Generations. Watch Generations after the DS9 episode Meridian./Star Trek Voyager Season 1

Deep Space Nine Season 4/Voyager Season 2

Deep Space Nine Season 5/Voyager Season 3/Star Trek First Contact. Watch First Contact right around the DS9 episode Rapture.

Deep Space Nine Season 6/Voyager Season 4

Deep Space Nine Season 7/Voyager Season 5/Star Trek Insurrection. Watch Insurrection around the DS9 episode Prodigal Daughter

Voyager Season 6

Voyager Season 7

Star Trek Nemesis
Hier zitten vast Star Trek liefhebbers die mij hierover kunnen adviseren of dit de juiste kijkvolgorde is voor een beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ik zie geen reden om Enterprise als eerste te kijken. Qua stardate zit het er wel vóór, maar het is de laatste serie die is gemaakt en ook duidelijk bedoeld voor mensen die de andere series al hebben gezien, met diverse verwijzingen. Ik zou die dus gewoon ná Voyager kijken. Omdat seizoenen van TNG/DS9/Voyager en enkele films overlappen zullen ze e.e.a. wel mixen hierboven en daar valt wel wat voor te zeggen. Cross-over episodes vallen dan beter op zijn plek, verhaallijnen uit de films ook.

Als je begint met TOS, kijk dan door de kartonnen decortjes e.d. heen, het was de jaren 60 en redelijk low budget.

[ Voor 10% gewijzigd door Marger op 03-08-2013 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net dit voor je gevonden: Het Star Trek Chronology Project http://thestartrekchronologyproject.blogspot.nl/

Hier wordt in een blog uitgelegd welke keuzes er gemaakt zijn om tot de volledige lijst van te kijken episodes en films te komen. Het gaat hierbij wel alleen om de officiële series en films. Zo zijn bijvoorbeeld de animated series hierin niet opgenomen, en verder missen ook alle andere mini-series. (Zoek in Sickbeard maar eens op Star Trek. Je zult zien dat er dan nog allerlei spin-offs en fanmade varianten te vinden zijn.)

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 03-08-2013 12:18 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel interessant. Het klopt dus dat je ze het beste in een beetje de chronologische volgorde van het start trek universum kan bekijken, bij veel boekenreeksen die ik lees (zoals van Terry Pratchet) is het volgens de auteur weer aan te raden in de publicatie volgorde te kijken, daarom ging ik twijfelen of dat zo ook is bij een tv serie en dat werkt dus in dit geval anders (althans, het is minder fijn voor de volgorderlijkheid).
Marger schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:57:
Als je begint met TOS, kijk dan door de kartonnen decortjes e.d. heen, het was de jaren 60 en redelijk low budget.
Dat is geen probleem. Met de serie Battlestar Galactica heb ik ook eerst de jaren 78-80 serie gekeken en daarna de 2002 serie. We kijken hier best veel oud materiala momenteel (jeugdsentiment zeg maar). Ik wil zeker de oude serie ook gaan kijken.
Jorgen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:13:
Ik heb net dit voor je gevonden: Het Star Trek Chronology Project http://thestartrekchronologyproject.blogspot.nl/
Oh, heel handige site. Die was ik zelf niet tegengekomen. Heel fijn, dank je. Leuk om ook al die extra info erover te kunnen lezen.

Ik zie dat ik buiten de spin offs en animated series al meer dan 700 episodes kan bekijken, ik ga het samenkijken met star gate atlantis (ook vele seizoenen), dus het zal wel een 2 jaren project gaan worden als ik elke dag ongeveer 1 episode kijk. Maar dat is niet erg. Ik ga de site even in pdf opslaan en dan kan ik op de ipad met een app doorstrepen wat ik gezien heb.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Top! :)
Hoe heb jij James Bond gekeken? Daniel Craig nog voor Sean Connery?

Pratchett lees ik trouwens door elkaar, gewoon hoe het me uitkomt. Bij Star Gate heb ik ook wel eens gekeken naar de kijkvolgorde, maar me er nog nooit aan gehouden. Het wordt inderdaad een 2 jaren project als je de complete Star Trek saga wilt gaan zien. En ik neem aan dat je er al iets van gezien hebt, omdat het anders "best wel raar is" om even 200 afleveringen te gaan inplannen... Zo begin je niet aan al je series denk ik? Ik vind het op zich best wel een leuke aanpak, daar niet van. En Star Trek is gewoon leuk, dus veel plezier met kijken! We horen na afloop wel af je zelf nog opmerkingen hebt over de kijkvolgorde... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:00:
Top! :)
Hoe heb jij James Bond gekeken? Daniel Craig nog voor Sean Connery?

Pratchett lees ik trouwens door elkaar, gewoon hoe het me uitkomt. Bij Star Gate heb ik ook wel eens gekeken naar de kijkvolgorde, maar me er nog nooit aan gehouden. Het wordt inderdaad een 2 jaren project als je de complete Star Trek saga wilt gaan zien. En ik neem aan dat je er al iets van gezien hebt, omdat het anders "best wel raar is" om even 200 afleveringen te gaan inplannen... Zo begin je niet aan al je series denk ik? Ik vind het op zich best wel een leuke aanpak, daar niet van. En Star Trek is gewoon leuk, dus veel plezier met kijken! We horen na afloop wel af je zelf nog opmerkingen hebt over de kijkvolgorde... ;)
James Bond heb ik altijd in volgorde van uitkomst gekeken, zit daarin dan ook een tijdslijn?

Star Trek heb ik zeker weleens gezien, maar nooit een heel seizoen en nu mij kids wat ouder zijn kan ik weer eens wat grotere series oppakken. Net Fringe gezien, nu ben ik met Stargate SG1 bezig en vanaf vanavond dus Star Trek.

Ben benieuwd naar de titeline van die website, op een gegeven moment lopen diverse series door elkaar, erg interessant om te zien waarom dat zo is opgezet, ben benieuwd.

Vanavond begin ik met seizoen 1 van Enterprise, die heb ik jaar of 15 geleden gezien meen ik, ook gelijk een leuke start.

Zal over 2 jaar mijn opmerkingen posten, maar misschien wat eerder. Kijk meestal 1 a 2 uur tv per dag en dat zijn precies 1 aflevering van stargate en 2 van star trek (als ik dat vol kan houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Zelf zou ik het helemaal per serie kijken, dus eerst TOS, dan Next Generation en Deep Space Nine (volgorde van deze vorige twee vind ik niet zo spannend), dan Voyager en dan Enterprise.

De films een beetje ertussen door, maar wel pas als je al vrij ver in de bijbehorende serie zit (bijv. first contact en die latere films pas kijken als je al een paar seizoenen van Next Generation gezien hebt en je de karakters goed kent).

Je mist dan wel een paar cross-over episodes, maar soit...

TOS en de eerste films zijn wel een beetje doorbijten, als je dat niet goed trekt, is het ook geen probleem om deze over te slaan en gewoon met Next Generation verder te gaan

[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 03-08-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sewer, waarom zou jij niet beginnen met enterprise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:00:
[...]
James Bond heb ik altijd in volgorde van uitkomst gekeken, zit daarin dan ook een tijdslijn?
Heb je skyfall dan nog niet gezien?
spoiler:
Eve haar achternaam is Moneypenny en wordt in deze film de secretaresse van de nieuwe M. Dus spelen de films met Daniel Craig zich af voor alle andere films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol, dat soort dingen vallen mij nooit op. Maar ik ga 007 allemaal weer zien in het najaar, dan neem ik deze tip mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
sewer schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:42:
Zelf zou ik het helemaal per serie kijken, dus eerst TOS, dan Next Generation en Deep Space Nine (volgorde van deze vorige twee vind ik niet zo spannend), dan Voyager en dan Enterprise.

De films een beetje ertussen door, maar wel pas als je al vrij ver in de bijbehorende serie zit (bijv. first contact en die latere films pas kijken als je al een paar seizoenen van Next Generation gezien hebt en je de karakters goed kent).

Je mist dan wel een paar cross-over episodes, maar soit...

TOS en de eerste films zijn wel een beetje doorbijten, als je dat niet goed trekt, is het ook geen probleem om deze over te slaan en gewoon met Next Generation verder te gaan
Eerste film, niet eerste films, Wrath of Khan is zon beetje de beste Trek film :p ook compleet anders dan de eerste film, die kan je makkelijk skippen ...

Verder loopt TNG pas op het eind samen met DS9, dus zou die eerst kijken... Ook omdat sommige rassen daar voor het eerst in voorkomen...

Voy heeft volgens mij maar 1 ep die samen loopt met ds9, de eerste ...

Star trek generations zou ik pas kijken als je klaar bent met TNG .. Anders is het een beetje raar :p
Rest kan ook vanaf daar en de laatste 2 films staan compleet los van dit star trek universum en zijn echte reboots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:18:
Sewer, waarom zou jij niet beginnen met enterprise?
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen trekkie :P Maar heb wel redelijk wat gezien (zeg 3/4 van alles ofzo, kan me TOS eigenlijk niet meer goed herinneren).

Alhoewel ik zelf Enterprise wel een leuke serie vond, is die wel een vreemde eend in de bijt. Er zaten nogal wat gekunstelde scenes in om die vulcan-vrouw en die chinese maar halfnaakt in beeld te krijgen (maar daar is op zich niets mis mee :P), en de serie is vrij plotseling gecancelled, waarbij het eind ook maar een beetje afgeraffeld is.

Enterprise is een beetje meer 'hip' dan de andere series, net zoals de laatste 2 films dat ook zijn t.o.v. de vorige films. Als je die als eerste gaat kijken, dan vrees ik dat de rest een beetje gaat tegenvallen (qua pacing, special effects enzo).

Ook heeft het geen zin om het in de tijdsvolgorde te gaan kijken, omdat de schrijvers er toch vanuit zijn gegaan dat je de vorige series al gezien hebt. Dus ook al speelt Enterprise eerder af, je krijgt toch leuke referenties naar vorige series, terwijl andersom nauwelijks voorkomt.

Qua verhaal vind ik Next Generation het leukst (+ de films die erbij horen: First Contact, Resurrection en nog een), daarna Voyager en daarna Enterprise.

Deep space nine is een beetje apart verhaal, het is veel meer een soap, en er gebeurt in de eerste seizoenen ook niet echt heel veel in mijn herinneringen. Toch wel leuk om te kijken, maar vond het zelf iets minder dan die andere series.

[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 03-08-2013 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
DS9 wordt pas echt tof na seizoen 3 ofzo, als de Dominion erbij komt, de Defiant en Worf... dan krijg je wat meer actie en speelt er ook meer buiten het station zelf. Vond het zelf wel de leukste serie is ook de enige serie die ik compleet op dvd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:45:
... Vond het zelf wel de leukste serie is ook de enige serie die ik compleet op dvd heb.
Grappig is dat, DS9 is de enige reeks die ik niet volledig heb gezien, vond er gewoon niets aan.

Voyager is mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ik dacht ’t zelfde over DS9 de 1ste 3 seizoenen ofzo. Ik keek ’t nog wel, maar niet fanatiek meer, dus ik miste wel eens een aflevering. Maar later werd ’t steeds toffer, zeker als de Dominion War in volle gang is. Achteraf gezien dus vond ik ’t zonde dat ik de serie aanvankelijk niet zo fanatiek volgde. Ik denk dat de serie zelfs het beste einde heeft van een Star Trek serie (al kan ik niks zeggen over TOS). Ik zou zeggen, geef de serie nog een kans.

Verder zou ik persoonlijk Nemesis achterwege laten. Ik heb me nog nooit zo geergerd aan een Star Trek aflevering of film als die. Enterprise.. vond ik ook niet erg geslaagd, al had het z’n momenten. Misschien dat ’t wat geworden was als de serie de volle 7 seizoenen had kunnen volmaken.

Maar de topicstarter vraagt om de beste kijkmanier voor een beginner.. ’t lijkt mij dat je gewoon de uitzendvolgorde kan aanhouden, dat is ’t makkelijkst, wij hebben ’t ook zo gezien, en zoals die chronology project link boven al aangeeft, zijn stardates niet altijd even betrouwbaar.

Ik zou dus echt gewoon TOS / TNG / DS9 / VOY / ENT aanhouden, met de films tussendoor, en de overlappingen van TNG / DS9 en DS9 / VOY als je met de playlist wilt klungelen, maar zelfs dat zou ik achterwege laten als ik de blu-rays nu zou aanschaffen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met jullie info en na het lezen van de site http://thestartrekchronologyproject.blogspot.nl/ besloten deze site volgorde te gebruiken, dat geeft een leuke houvast en afwisseling en ik heb inmiddels 2 afleveringen van Enterprise bekeken, ervan genoten.

Enterprise seizoen 1 en 2 had ik al een keer gezien jaren terug, de rest nog niet, dus dit leek me voor mijzelf ook wel goed, dan zit ik er weer lekker in na het zien van heel Enterprise en ga ik dan de andere series ontdekken die ik nog nooit gezien heb.

Allemaal bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heel graag gedaan. Blij te horen dat mijn link van waarde is geweest. :) Veel kijkplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Veel plezier, even 706 eps/films gaan kijken, oftewel iets over de 500 uur 8)7 Vind het knap als je het volhoudt...

[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 04-08-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sewer schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:30:
Veel plezier, even 706 eps/films gaan kijken, oftewel iets over de 500 uur 8)7 Vind het knap als je het volhoudt...
Het is niet erg als ik er wat meer jaar overdoe, maar enterprise heb ik zeker wel gezien eind dit jaar, stukje bij beetje kom ik er dan wel, maar ik kijk ook andere zaken en heb veel hobby's, gewoon lekker genieten en star trek is geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Spooksel

Spooksel!

Haha, wel grappig dat als je die website lijst aanhoudt dat je dan bijna 300 eps (van 3 verschillende series) en handje vol films later pas de finale van Enterprise kijkt nadat je eerst dus ALLES (minus 1) daarvan achter elkaar kijkt :P

Ik vind het persoonlijk leuker om gewoon 'zonder interruptie' een serie te kunnen volgen/kijken en zou het dus niet gaan mixen, maargoed... ieder voor zich :)

Zeker met Voyager heb je gewoon een serie die nagenoeg helemaal op zichzelf staat (vanwege hun 'verbanning' naar de Delta Quadrant). Pas in Wikipedia: Message in a Bottle (Star Trek: Voyager) (VOY, season 4) komt er voor het eerst een referentie naar gebeurtenissen uit de Alpha Quadrant!

[ Voor 53% gewijzigd door Spooksel op 05-08-2013 11:43 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spooksel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:38:
Haha, wel grappig dat als je die website lijst aanhoudt dat je dan bijna 300 eps (van 3 verschillende series) en handje vol films later pas de finale van Enterprise kijkt nadat je eerst dus ALLES (minus 1) daarvan achter elkaar kijkt :P
Dat was me nog niet opgevallen , die finale kijk ik wel gelijk hoor. Ik schuif vast nog wel. Maar in latere seizoenen wat wisselen met serie is ook wel leuk denk ik als afwisseling.

Maar een final later kijken, nee, dat werkt niet, daar ben ik te nieuwsgierig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:35:
Ik wil aanvangen met het kijken van Star Trek. Via Netflix heb ik alle series (en volgens mij ook de meeste films), dus het aanbod is geregeld.
Star Trek bestaat al meer dan 40 jaar en je komt er 'nu' pas achter om het maar eens te gaan bekijken?

Oehh hoe benijdenswaardig, om nog helemaal niets te weten van zo'n prachtige franchise. _/-\o_

In elk geval, bekijk de series gewoon in de volgorde dat ze ook zijn uitgekomen, met een paar uitzonderingen: Generations, First Contact en Deep Space Nine overlappen enigszins.

- Star Trek TOS
- Star Trek The Motion Picture
- Star Trek The Wrath of Khan
- Star Trek The Search for Spock
- Star Trek The Voyage Home
- Star Trek The Final Frontier
- Star Trek The Undiscovered Country
- Star Trek The Next Generation
- Star Trek Deep Space Nine tot en met seizoen 2
- Star Trek Generations
- Star Trek Deep Space Nine tot en met seizoen 7
- Star Trek First Contact
- Star Trek Insurrection
- Star Trek Voyager
- Star Trek Nemesis
- Star Trek Enterprise
- Star Trek
- Star Trek into Darkness
- Star Trek Beyond

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snowwie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:44:
Star Trek bestaat al meer dan 40 jaar en je komt er 'nu' pas achter om het maar eens te gaan bekijken?
Nee joh, staat al tijden op mijn verlanglijst. Ergens rond 2000 downloade ik wel met een eerste "breedband"verbinding wel via Mirc divx 3.11 afleveringen om te kijken, maar verder nooit veel tijd ingestoken. Heb in mijn studententijd en de jaren daarna amper tv gekeken, maar ben nu wat meer een huismannetje geworden dat ook graag tv kijkt, dus nu gaan we de schade inhalen.

En er is natuurlijk niets mooiers dan met zoiets te beginnen. Het mooie aan Star Trek vind ik vooral dat ook al is het ouder materiaal, het is fantastisch om het nu te bekijken.

Ben inmiddels bijna klaar met Enterprise, maar de vakantie is bijna voorbij en dan gaat het kijken wat langzamer. Ga hierna weer het topic door om de vervolgserie te bepalen.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Ben in februari begonnen met Voyager te kijken en een week of 2 geleden afgerond. Gaat echt wel wat tijd inzitten en ook al was het de 2de x dat ik de serie heb gekeken het was zeker de moeite waard.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben nou alle seizoenen van TNG voor de 2e keer aan het kijken, en blijft geweldig. Weet alleen nog steeds niet welke ik het beste erna kan kijken. Visueel vind ik TNG erg geslaagd, en wil graag geen slechtere visuals.

---RAWE CEEK!!!---

• KeRsTmAnNeKe
DS9, daarna VOY en dan ENT :p

Ben sinds deze week ook begonnen aan combinatie van TOS en TNG... leuk om dat allemaal weer eens te zien, TOS had ik meer niet dan wel van gezien, TNG wel een hoop, maar ook hoop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuk 'projectje' :) Heb zelf TNG, DS9, VOY en ENT gezien en uiteraard zo'n beetje alle films.

De oudste serie heb ik wel eens losse afleveringen gezien, maar heb geen behoefte die helemaal te gaan kijken; ik denk dat het jaren 60 tempo en de kartonnen decors mij iets te hard tegen gaan vallen :D

Vond zelf Voyager overigens het leukste...

[ Voor 7% gewijzigd door Polariteit op 16-08-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Oehh hoe benijdenswaardig, om nog helemaal niets te weten van zo'n prachtige franchise. _/-\o_

In elk geval, bekijk de series gewoon in de volgorde dat ze ook zijn uitgekomen, met een paar uitzonderingen: Generations, First Contact en Deep Space Nine overlappen enigszins.

- Star Trek TOS
- Star Trek Generations
- Star Trek Insurrection
- Star Trek Voyager
- Star Trek Nemesis
- Star Trek Enterprise
- Star Trek
- Star Trek 3 (2016)
Voyager S1/S2 overlapt met DS9 S6/S7 geloof ik. Quark zit zelfs in de eerste aflevering van Voyager ;) Ik meen me te herinneren dat TNG S7 ook overlapt met DS9 S1; Bashir zit in een TNG-aflevering geloof ik.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je dan toch nog naar TNG gaat kijken; er zijn tegenwoordig Remastered BluRay versies uit. En die kijken toch wel iets prettiger dan de oude versies :P

(zorgt wel voor een enorme schijf verspilling op de NAS overigens, maar dat is een ander verhaal)

Damn, door dit topic moet ik mijn jaarlijkse Star Trek marathon naar voren schuiven. Krijg er zin an :9

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Goed bezig!

Zelf nog het meeste fan van Deep Space Nine, gevolgd door TNG.

Op gebied van films vond ik Nemesis meevallen eigenlijk, niet zo slecht als iedereen zegt.

Favoriete films:
1. Star Trek VI Undiscovered Country
2. First Contact
3. Star Trek future begins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 07:47:
[...]

Voyager S1/S2 overlapt met DS9 S6/S7 geloof ik. Quark zit zelfs in de eerste aflevering van Voyager ;) Ik meen me te herinneren dat TNG S7 ook overlapt met DS9 S1; Bashir zit in een TNG-aflevering geloof ik.
Volgens mij overlappen DS9 en VOY zelfs 3-4 seizoenen.

De Enterprise docked in de pilot van DS9 aan het station en zet een deel van de crew af... en in de pilot van Voyager docken ze ook aan DS9 om daarna de badlands in te gaan.

En in de pilot van TNG zit dan weer 'Bones' die als admiraal even de nieuwe Enterprise komt checken. En zo lopen er nog wel meer dingen door elkaar heen in de series. Meen dat Michael Dorn ook als 'Worf' in de aftiteling van ST6 staat, hij speelt iig een Klingon daar. Armin Shimerman die in een van de eerste eps van TNG een 'andere' Ferengi speelt enz enz.

Zocht net even op naam van een acteur, kwam hele lijst met cast van TNG/DS9 voorbij... wat zijn die mensen oud geworden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
- Star Trek TOS
- Star Trek Generations
- Star Trek Insurrection
- Star Trek Voyager
- Star Trek Nemesis
- Star Trek Enterprise
- Star Trek
- Star Trek 3 (2016)
In die volgorde kan ik me zeker vinden!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dit rijtje, wat is nu precies de 3e van onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dikkiedikdik, welke kijkvolgorde ga je nu aanhouden? De simpele, zoals in 3 posts hierboven, of die uit het blog waar ik aan het begin van dit topic naar linkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk de blog, ben ook al bezig met enterprise namelijk.

Ik heb voor dit jaar het volgende rijtje gemaakt:

Enterprise
TOS films (volgens mij zijn dat The Wrath of Khan, The Search for Spock, The Voyage Home, The Final Frontier en The Undiscovered Country)
TNG

Als ik het zo bekijk blijkt toch iedereen redelijk op 1 lijn te zitten (even afgezien of enterprise nu als eerste of ergens aan het einde komt).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 14:22 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Om even een oud topic te kicken. Heb afgelopen weekend TNG afgekeken, en ben zojuist begonnen met DS9. Maar kom er helemaal niet in, zit helemaal geen tempo in, geen/weinig actie, heb ook niks met de karakters. Mischien komt dat omdat ik de Voyager crew nog in me achterhoofd heb. Iemand tips voor een andere serie om te volgen? Kirk vind ik te oud, en Picard denk ik ook.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:00:
In dit rijtje, wat is nu precies de 3e van onder?
"Star Trek" uit 2009 :)

Trouwens, in de lijst staat DS9 tot en met seizoen 2, maar je kunt beter tot en met seizoen 3 kijken.

In Generations gaat de USS Enterprise verloren en Captain Sisko verteld aan Worf dat hij het zonde vond dat de Enterprise verloren gegaan was. (S04E01). :)

[ Voor 40% gewijzigd door Snowwie op 06-09-2013 01:10 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Snowwie: dat antwoord was al gegeven, zie paar posts boven je...
Niet om het een of ander, maar mocht Dikkiedikdik nog niet zo ver zijn met kijken (en niet zo heel bekend zijn met de ST verhaallijnen), dan geef je nu toch wel een behoorlijke spoiler weg, dit soort details wil je als kijker (de meeste kijkers althans) dus niet weten :/

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 06-09-2013 07:22 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NoFearCreations schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:25:
Om even een oud topic te kicken. Heb afgelopen weekend TNG afgekeken, en ben zojuist begonnen met DS9. Maar kom er helemaal niet in, zit helemaal geen tempo in, geen/weinig actie, heb ook niks met de karakters. Mischien komt dat omdat ik de Voyager crew nog in me achterhoofd heb. Iemand tips voor een andere serie om te volgen? Kirk vind ik te oud, en Picard denk ik ook.
Ja, één tip: je moet niet star trek kijken ;)

Ik ben bij TOS ook afgehaakt. Vond het helemaal niks. Ik ben nu (heel langzaam) TNG aan het kijken, maar meestal boeit het me niet zo veel.
Als je het niet leuk vindt, waarom kijk je er dan naar?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Omdat ik van TNG wel genoten heb, maar die nu al 2 of 3 keer compleet heb gezien. Wil dus graag verder met een andere serie, maar DS9 kan me helaas nog niet boeien.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Zoals ik al eerder in het topic vermelde in reactie op iemand anders: ik dacht er aanvankelijk hetzelfde over DS9. Ik keek het omdat het Star Trek was, maar het hield m’n aandacht niet vast, en toen volgde in het niet fanatiek meer. Maar later werd het toffer, en vond ik het jammer dat niet alles gezien had.. Het einde is prachtig, in tegenstelling tot dat belachelijke einde van Voyager bijvoorbeeld. Ik zou de serie gewoon een kans geven en pas oordelen als je alle 7 seizoenen gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat mij een specifieke DS9 aflevering bij genaamd "The Visitor" (S04E03).. Echt heel goed geschreven/uitgevoerd imho. Wel erg emotioneel voor een Star Trek aflevering, dat wel. :P

Afbeeldingslocatie: http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/012/073/7686178464_fdc8ea66c7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerBee schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:21:
@Snowwie: dat antwoord was al gegeven, zie paar posts boven je...
Niet om het een of ander, maar mocht Dikkiedikdik nog niet zo ver zijn met kijken (en niet zo heel bekend zijn met de ST verhaallijnen), dan geef je nu toch wel een behoorlijke spoiler weg, dit soort details wil je als kijker (de meeste kijkers althans) dus niet weten :/
oh spoilers vind ik niet erg, dat zorgt er niet voor dat mijn kijkbeleving anders is. Ik weet wel dat veel andere mensen daar wel last van hebben, maar mij maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Mijn volgorde zou heel simpel zijn:
TNG
DS9
VOY

En de films als je zin hebt om eens een film te kijken ipv de serie :P

Niet te veel over nadenken maar gewoon lekker geniet :) TNG blijft mijn favoriet, Picard for president!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
TNG is veel te diplomatiek, dan liever DS9 met de volledige Dominion oorlog :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

NoFearCreations schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:15:
Omdat ik van TNG wel genoten heb, maar die nu al 2 of 3 keer compleet heb gezien. Wil dus graag verder met een andere serie, maar DS9 kan me helaas nog niet boeien.
DS9 heeft wel wat opstartissues de eerste 2 seizoenen. Dat merk je goed. Vanaf seizoen 3 begint het wat te worden en dan vanaf seizoen 4 is het nagenoeg een groot smulfestijn tot de finale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dan bijt ik er maar even doorheen.

---RAWE CEEK!!!---

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Collega had het erover dat er toch eventuele nieuw star trek serie aan zat te komen, weten jullie daar iets van?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12
Loopt al enige tijd volgens mij, maar er is niet veel over bekent.

Hoop zelf dat ze in de originele tijdlijn verder gaan; 50/100 jaar na de dominion oorlog en dat de Federation door iets al enige tijd uit elkaar is gevallen en dat ze vanaf daar instappen en iets moois bedenken.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Snowwie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:04:
TNG is veel te diplomatiek, dan liever DS9 met de volledige Dominion oorlog :)
Huh... DS9 is toch echt veel meer politiek / diplomatiek dan TNG hoor :?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Axelfoley007
TNG = Prime directive geouwehoer en wat er allemaal aan vast zit, komt praktisch niet in DS9 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Er komt of is er al een film die gemaakt is met crowd-funding

Star Trek Renegades met een aantal oude bekenden (sommige hebben een andere rol dan voorheen)

En heet ToS eigenlijk een 'rode' draad ? heb vroeger weleens een Ep gezien maar lang niet allemaal :)

Ben nu bezig met DS9 en nee ik heb niet de tijdslijn aangehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nyarlathotep schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:44:
[...]

Huh... DS9 is toch echt veel meer politiek / diplomatiek dan TNG hoor :?
4 seizoenen die in het teken staan van de Dominion noem ik niet politiek hoor :)

Bij TNG heb je dat niet, zo'n hele story arc. Daar ga je van aflevering naar aflevering, met af en toe eens een two parter.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Solid Seal schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:13:
En heet ToS eigenlijk een 'rode' draad ? heb vroeger weleens een Ep gezien maar lang niet allemaal :)
Spock doet wat logisch is, Kirk gaat er vandoor met de vrouwen, de dokter zegt dat ie dokter is en de rode gaat dood :p

Ben laatst begonnen met seizoen 1 van TOS, niet teveel op de omgeving letten (behalve de dames) en het is goed te doen. Grappig om te zien ook hoe ze toen dachten over de techniek van de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de meest recente star trek film in 3d en wil die gaan kijken, maar ik ben nog maar bij seizoen 3 van enterprise, zou het uitmaken als ik hem nu al kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Neuh, andere timeline...

Laatst ook die film gezien, het is wel een Star Trek film, maar... anders...

[ Voor 66% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 17-09-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:51:
Ik heb nu de meest recente star trek film in 3d en wil die gaan kijken, maar ik ben nog maar bij seizoen 3 van enterprise, zou het uitmaken als ik hem nu al kijk?
Ik zou wel eerst die andere nieuwe ST-film zien, klinkt alsof je die nog niet hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is Star Trek Into Darkness 3D dan een deel 2? Ik heb al een paar jaar geen star trek film meer gezien namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:20:
[...]

Ik zou wel eerst die andere nieuwe ST-film zien, klinkt alsof je die nog niet hebt gezien.
Inderdaad dan wel eerst Star Trek (2009) kijken, en dan pas Into Darkness, het tweede deel. Hoewel het niet echt een rechtstreeks vervolg is als rode draad, worden de karakters wel ontwikkeld.

Leuk dat je nu pas aan Star Trek begint! Ik heb zelf TNG, DS9, VOY en ENT helemaal gekeken, VOY en DS9 zelfs twee keer. Was toevallig laatst weer opnieuw begonnen met ENT, ondanks dat ik het een slechte serie vindt en de slechtste in het hele Star Trek universum, is het toch wel vermakelijk om naar te kijken. Ik vind deze serie voornamelijk slecht door de acteur die de Captain Jonathan Archer speelt, die irritante grijns op zijn gezicht is onuitstaanbaar. Janeway is dan ook de favoriet ;).

Grappig dat sommige hier Season 1 & 2 niet waarderen van DS9. Ik vond dat, voorafgaand aan de Dominion War, best leuke seizoenen. Dan bedoel ik voornamelijk de Maquis als de bad guys. In plaats van aliens, waren er dit keer ten minste gewoon humans die het niet eens waren met het beleid van Starfleet en de Federation in zijn geheel. Maar er zitten ook enkele afleveringen tussen die echt tergend slecht zijn, zoals de aflevering 'Move Along Home'. Wel werd de verhaallijn veel sterker vanaf het vierde seizoen, en dan blijf je gemakkelijker kijken doordat je wilt weten hoe het eindigt. Overigens vond ik de Dominion War best met politiek te maken hebben, het ging immers ook om het verdrag tussen de Klingons en de Federation, en als vijanden vormde de Dominion een alliance samen met de 'Bloody Cardies', de Cardassians. Juist dat politieke deel sprak me erg aan in de serie. Veel actie, maar ook veel grootschalige onderwerpen in een groter geheel. En daarbij ook de enige Star Trek serie waarbij er zo'n grote fleet battle plaats vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 17-09-2013 13:55 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond netflix brazilie of mexico even starten, daar staat de 2009 film, dan kijk ik die eerst even. Thanks

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Royeboi: ik vind die eerste 2 seizoenen ook niet per se slecht. Inderdaad wel slechte afleveringen, maar ook goeie, zoals Duet. Ook een paar afleveringen die ik nu ik ouder ben pas goed kan waarderen :)

Vanaf seizoen 4 heb ik wel het idee dat de productie ineens een stuk beter wordt ofzo...
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:56:
ik zal vanavond netflix brazilie of mexico even starten, daar staat de 2009 film, dan kijk ik die eerst even. Thanks
Goed idee. Stiekem is die film eigenlijk ook beter dan de 2e :P

• Axelfoley007
Royeboi schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:52:
Maar er zitten ook enkele afleveringen tussen die echt tergend slecht zijn, zoals de aflevering 'Move Along Home
Move along home is inderdaad afschuwelijk. Ik zie nu nog voor mijn ogen Bashir een verschrikkelijk slechte schrik/pijn reacties maken. Die had zijn dag niet in die ep. :')

Verwijderd

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:24:
Goed idee. Stiekem is die film eigenlijk ook beter dan de 2e :P
Ik ga het meemaken vanavond. Gisteren op netflix brazilie en mexico gestart, maar bij beiden kreeg ik de ondertiteling (spaans of portugees) niet uit, dus dat was niet echt lekker kijken. Dan maar even op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49
Klein schopje :>

Aanleiding: Zojuist de laatste helft van TNG s1e5 'Where No One Has Gone Before' gezien op Canvas :)

Vroeger heb ik veel Voyager gekeken toen dat nog op tv werd uitgezonden. Hoewel ik het tof vond, heb ik het nooit echt heel actief gevolgd. Later heb ik het eens gedownload en helemaal gekeken en pakweg een jaar geleden heb ik voor de tweede keer de complete serie Voyager gekeken. De nieuwe films vond ik erg gaaf, en hoewel ik TNG nooit gezien had (beetje voor mijn tijd, ben 24) vond ik First Contact ook erg leuk (paar keer op tv gezien).

Een paar maanden geleden heb ik me eens georiënteerd op de andere series. Enterprise heb ik geloof ik ook wel wat gekeken toen hij uitkwam, maar dat kan ik me niet meer zo herinneren. Ik wilde toch maar gewoon de volgorde van uitkomen aanhouden en heb toen een paar afleveringen TOS gekeken. Maar helaas, ik trok het echt niet. Ik vond het zeker niet verkeerd, maar helaas, toch te oud voor mij. Toen heb ik het alles-kijken-plan eigenlijk maar een beetje laten varen. Ook TNG maar niet geprobeerd, want dat begon in 1987 al. ''Zal ook wel niet lukken dan, jammer maar helaas''.

Tot zojuist dus! Ik was in m'n eentje wat verveeld rond aan het zappen op tv, een unicum, want normaal gesproken kijk ik alleen maar tv als ik bij m'n vriendin ben :+ Maar dat kwam goed uit deze keer, want toen ik langs België zapte liep daar ineens Riker over mijn scherm. Geen idee hoe ik zijn naam al kende, maar goed :P. Blijkbaar zenden ze daar nu elke zaterdag TNG uit, en ik bleef maar even kijken. de aflevering was al half voorbij, maar toch werd ik er compleet in gezogen. Weet niet eens waarom, maar ik vond het spannend! :o Ik dacht nog ''ziet er best prima uit, zal wel een latere aflevering zijn''. Maar nee, de vijfde van het eerste seizoen zelfs. Dus deze jongen gaat de komende tijd lekker The Next Generation kijken! :9

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/97/ST-TNG_Where_No_One_Has_Gone_Before.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:01
Snowwie schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:46:
[...]

4 seizoenen die in het teken staan van de Dominion noem ik niet politiek hoor :)

Bij TNG heb je dat niet, zo'n hele story arc. Daar ga je van aflevering naar aflevering, met af en toe eens een two parter.
Data's queeste om meer menselijk te zijn, Borg, introductie van de Cardassians/Bajorans, gezeik met de Romulans en Klingons (Duras sisters), Q die de mensheid test/observeert vanaf aflevering 1?

Zitten echt wel wat story-arc's in hoor, alleen niet zo duidelijk als bij DS9. En DS9 bestond ook uit behoorlijk wat losse afleveringen, zelfs in de latere seizoenen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Melkunie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:21:
Klein schopje :>

Aanleiding: Zojuist de laatste helft van TNG s1e5 'Where No One Has Gone Before' gezien op Canvas :)

Vroeger heb ik veel Voyager gekeken toen dat nog op tv werd uitgezonden. Hoewel ik het tof vond, heb ik het nooit echt heel actief gevolgd. Later heb ik het eens gedownload en helemaal gekeken en pakweg een jaar geleden heb ik voor de tweede keer de complete serie Voyager gekeken. De nieuwe films vond ik erg gaaf, en hoewel ik TNG nooit gezien had (beetje voor mijn tijd, ben 24) vond ik First Contact ook erg leuk (paar keer op tv gezien).

Een paar maanden geleden heb ik me eens georiënteerd op de andere series. Enterprise heb ik geloof ik ook wel wat gekeken toen hij uitkwam, maar dat kan ik me niet meer zo herinneren. Ik wilde toch maar gewoon de volgorde van uitkomen aanhouden en heb toen een paar afleveringen TOS gekeken. Maar helaas, ik trok het echt niet. Ik vond het zeker niet verkeerd, maar helaas, toch te oud voor mij. Toen heb ik het alles-kijken-plan eigenlijk maar een beetje laten varen. Ook TNG maar niet geprobeerd, want dat begon in 1987 al. ''Zal ook wel niet lukken dan, jammer maar helaas''.

Tot zojuist dus! Ik was in m'n eentje wat verveeld rond aan het zappen op tv, een unicum, want normaal gesproken kijk ik alleen maar tv als ik bij m'n vriendin ben :+ Maar dat kwam goed uit deze keer, want toen ik langs België zapte liep daar ineens Riker over mijn scherm. Geen idee hoe ik zijn naam al kende, maar goed :P. Blijkbaar zenden ze daar nu elke zaterdag TNG uit, en ik bleef maar even kijken. de aflevering was al half voorbij, maar toch werd ik er compleet in gezogen. Weet niet eens waarom, maar ik vond het spannend! :o Ik dacht nog ''ziet er best prima uit, zal wel een latere aflevering zijn''. Maar nee, de vijfde van het eerste seizoen zelfs. Dus deze jongen gaat de komende tijd lekker The Next Generation kijken! :9

[afbeelding]
Dan zenden ze vast de vrij nieuwe remasterd versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik heb nu het eerste seizoen helemaal bekeken, dvdrips. Leek vrij aardig op wat ik op tv zag. In ieder geval prima te kijken. Nou zag ik dat er ook blu-ray remasters zijn, dus die maar binnengehengeld, prachtig! :>
19 november schijnen seizoen 5, 6 en 7 ook op blu-ray uit te komen, daar kan ik nog wel op wachten. Hoewel ik wel hard ga, ben al weer bij S02E07 :)

Blijkt trouwens dat m'n vriendin vroeger ook veel TNG op tv gekeken heeft. Ik wist dat ze vroeger Voyager gevolgt heeft, en die hebben we samen ook veel gekeken, maar deze kan dus ook samen. Gelukkig maar, want verder vind iedereen in m'n omgeving er niets aan. Wel zo leuk om zo af en toe niet alleen te hoeven kijken. Enige andere persoon die echt fan is die ik in mijn omgeving heb kunnen vinden is een vriend van m'n vader, en die luistert alleen mp3-rips van de afleveringen, want die is blind :+

[ Voor 40% gewijzigd door Melkunie op 31-10-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
*schopje...

Inmiddels iets meer dan een jaar verder.

En heb je alles al bekeken?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat valt tegen. Ik had dit in gedachten:
Enterprise
TOS films (volgens mij zijn dat The Wrath of Khan, The Search for Spock, The Voyage Home, The Final Frontier en The Undiscovered Country)
TNG
En ik heb dit gezien:
Enterprise
The Wrath of Khan
The Search for Spock
Verder heb ik een heel toffe star trek encyclopedia gekocht voor 50 cent op het werk van mijn vrouw, zo'n ingebonden dik exemplaar, fantastisch. Daar lees ik graag in.

Maar ik ben nog niet zo ver als dat ik gedacht had een jaar terug :P

Ik ben vandaag trouwens een dagje vrij, zo even parkeerkaart voor komend jaar regelen en dan ga ik The Voyage Home en The Final Frontier kijken :) , had verder nog geen andere plannen, dus een mooi idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Mijn voortgang valt ook een beetje tegen. Net begonnen aan seizoen 5, maar ik heb al een paar maanden niet meer gekeken. Maar goeie schop, heb toevallig gisteren mijn scriptie ingeleverd en heb de rest van het jaar eigenlijk niet veel meer te doen. Daar past best wel wat Star Trek in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:56:
Verder heb ik een heel toffe star trek encyclopedia gekocht voor 50 cent op het werk van mijn vrouw, zo'n ingebonden dik exemplaar, fantastisch. Daar lees ik graag in.
Mag ik je dan "Memory Alpha" adviseren, een complete Star Trek Wikipedia.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:56:
Maar ik ben nog niet zo ver als dat ik gedacht had een jaar terug :P
Star Trek in z'n geheel is toch wat groter dan je had gedacht zeker? ;)
Ik ben vandaag trouwens een dagje vrij, zo even parkeerkaart voor komend jaar regelen en dan ga ik The Voyage Home en The Final Frontier kijken :) , had verder nog geen andere plannen, dus een mooi idee.
Goed idee.
Ik benijd je nog steeds, om al die films en series nog te kunnen zien zonder er iets van af te weten...

* Snowwie mist gewoon een degelijke sci-fi serie..... :/

[ Voor 44% gewijzigd door Snowwie op 16-12-2014 16:12 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt in iedergeval nog een stukje firefly aan binnenkort (meen 2015). Vanmiddag een stuk star trek the motion picture bekeken omdat ik daar een remasterd versie van tegenkwam. Vanavond even afzien (viel in slaap, maar heb ook wat griep enzo).

Toch mooi om de verschillen te zien tussen de oude en de verbeterde versie. Knap werk.

En nu even lezen op http://en.memory-alpha.org/wiki/Portal:Technology , dat vind ik het interessantste, leuke site, kende hem niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:24:
Er komt in iedergeval nog een stukje firefly aan binnenkort (meen 2015).
:? :o Details?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

(Geeft iemand dit door aan de makers van Stargate Universe en Las Vegas?)

Zelf twijfel ik nog af ik alles wil zien, of bijv. gewoon alleen Enterprise seizoen 2, 3 en 4 ga bekijken. Seizoen 1 heb ik al 2 keer helemaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben inmiddels afgehaakt van DS9. Ik trok het toch echt niet meer. Die hele houding van Sisko begon me nu echt helemaal tegen te staan. Ik ben tot halverwege seizoen 4 gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh god, als ik zoiets van jou lees ga ik heel erg twijfelen aan mijzelf, als er iemand is die op de hoogte is ben jij het namelijk. Ik heb net uitgezocht waar ik het gelezen heb, maar ik ben een essentieel iets vergeten: het wordt een stripverhaal en niet een tv serie |:(

Afijn, hier had ik het toendertijd gelezen:
http://www.tor.com/blogs/2013/10/firefly-season-2

En aangezien dit bericht uit 2013 is zijn ze misschien al klaar? Ik volg tor.com in feedly vanwege de sf boeken. Dus ik heb hier mensen blij zitten maken met niets , excuus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah kijk, ik ben niet bepaald een stripfanaat, vandaar dat het mij niet opgevallen was :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
Ik ben nu de Voyager-serie aan het kijken, maar dat gaat flink langzamer dan TNG. Die vind ik namelijk toch wel wat beter.

Maar ik zit pas in seizoen 3, dus als straks 7 of 9 geïntroduceerd wordt zal ik ongetwijfeld veel frequenter voor de buis te vinden zijn (en vooral bijzonder dicht bij het scherm... :9 )

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Maasluip schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:39:
Ik ben inmiddels afgehaakt van DS9. Ik trok het toch echt niet meer. Die hele houding van Sisko begon me nu echt helemaal tegen te staan. Ik ben tot halverwege seizoen 4 gekomen.
Laat DS9 vanaf seizoen 4 nu juist ijzersterk zijn. :)

Ik zou het nog niet opgeven als ik jou was, vanaf seizoen 4 gaan er nog zoveel dingen gebeuren...met de Dominion, dikke vette clash tussen de Federatie en de Dominion.....voeg daar nog wat Klingons, Romulanen, Breen en Cardassianen aan toe en je hebt feest.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
DS9 S4 t/m S7 één van de beste stukjes Star Trek in de hele franchise :) :Y

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik trek die Sisko gewoon niet meer. Het meest irritante vond ik nog wel die twee afleveringen op de aarde waar hij met zijn vader en zijn zoon in voorkomt. En die zijn alle drie van dat soort... ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Dat passief rustige terwijl de indruk gewekt wordt dat dat een effectieve managementstijl is.
De laatste aflevering die ik bekeken heb was Hard Time en volgens mij heb ik die nog niet eens helemaal afgekeken. En dat krijgt dan een 8.0 rating op IMDB. :N
Het is gewoon niet mijn serie.

• Axelfoley007
Cisco heeft inderdaad moeite met acteren, zeker in de eerste 3 seizoenen. Gekke bekken trekken xD, zelfde voor bashir. Hij heeft ook een paar seizoenen nodig voordat hij normaal doet.

Denkt terug aan "move along home" :') trieste filler troep.

Lijkt net of ze na seizoen 3 op hun donder hebben gehad, en nu normaal acteren potverdrie !!

[ Voor 16% gewijzigd door Axelfoley007 op 18-12-2014 18:25 ]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Dit kan natuurlijk, al had ik hetzelfde de eerste seizoenen, maar dat werd later echt beter :)
qua karakters had ik meer moeite met Voyager, Janeway en Tess :r

Maartoch, ik mis series als star trek ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 18-12-2014 18:35 ]

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Ben laatst weer met TNG begonnen. Heb DS9 en Voyager al 2x gezien. Nu maar m'n favo voor de 2de x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mutatie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:32:
[...]

Dit kan natuurlijk, al had ik hetzelfde de eerste seizoenen, maar dat werd later echt beter :)
qua karakters had ik meer moeite met Voyager, Janeway en Tess :r
Kes. Ja, dat was ook een verademing dat ze weg was, jammer dat Neelix niet ook mee ging. Maar Janeway begon me pas na 6 seizoenen te vervelen. Sisko al vanaf de eerste aflevering 8)
En de verhalen van Voyager zijn toch beter dan die van DS9. Bij DS9 heb ik toch vaak het idee dat geen enkele schrijver inspiratie had en dat er uit armoe maar een C-script van de plank getrokken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
DS9 trok ik ook niet. Erg soapie de eerste seizoenen en daarna was ie van de buis verdwenen. Jammer dat de Belg niet verder gaat met seizoen 3 TNG. Was altijd wel een fijne zaterdagavond starter. Met alle crap die de commerciëlen uitzenden op de vooravond, waarom niet een ST-seizoen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb de hele deep space nine serie gekeken en wat mij betreft is het een afrader. De oorlog met de dominion komt veel te weinig in het verhaal voor om de moeite waard te zijn, de ferengi's zijn scheit-irritant en de hele serie is wat mij betreft een en al matigheid. Absoluut geen interessante serie.

Kes vond ik in voyager overigens niet slecht, maar 7 die er voor in de plaats kwam is een stuk beter, alleen jammer van dat belachelijke pakje wat ze aan heeft. En janeway begint op een gegeven moment te overacteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 20-12-2014 11:05 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Heb DS9 meer dan 15 jaar geleden gezien (en ook niet alles), maar in mijn herinneringen vond ik odo maar weinig soeps, en zo'n psychologe (beetje zeurderig typetje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Snowwie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:18:
[...]

Laat DS9 vanaf seizoen 4 nu juist ijzersterk zijn. :)

Ik zou het nog niet opgeven als ik jou was, vanaf seizoen 4 gaan er nog zoveel dingen gebeuren...met de Dominion, dikke vette clash tussen de Federatie en de Dominion.....voeg daar nog wat Klingons, Romulanen, Breen en Cardassianen aan toe en je hebt feest.
Je hebt gelijk, ik zit nu halverwege seizoen 6 en het is een stuk beter geworden.
Maar het grootste probleem blijft... Elke aflevering met Sisko erin is een slechte aflevering :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
DS9 begint pas echt vanaf seizoen 3 en wanneer sisko een goatee heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik was toendertijd ook afgehaakt bij seizoen 3 ofzo van DS9. Ik volgde 't nog maar half. Later had ik daar spijt van, want uiteindelijk is 't fantastisch geworden..
Salvatron schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:04:
[..] alleen jammer van dat belachelijke pakje wat ze aan heeft. [..]
Nee man, haar outfit was fantastisch :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Sméagol schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:28:
Ik was toendertijd ook afgehaakt bij seizoen 3 ofzo van DS9. Ik volgde 't nog maar half. Later had ik daar spijt van, want uiteindelijk is 't fantastisch geworden..

[...]

Nee man, haar outfit was fantastisch :p.
Que? Heb je het niet over Seven of Nine :9
nvm, dacht dat het over Tes ging, you're right! :+

Denk dat ik de serie binnenkort maar weer eens ga kijken :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mutatie op 31-03-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Volg de quote.. (Het ging inderdaad om Seven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Maasluip schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:54:
[...]

Je hebt gelijk, ik zit nu halverwege seizoen 6 en het is een stuk beter geworden.
Maar het grootste probleem blijft... Elke aflevering met Sisko erin is een slechte aflevering :'(
Heh, je hoeft nog maar anderhalf seizoen dan... dat scheelt :P

D'r komt echt nog wel wat behoorlijk wat nette actie voorbij. Als het goed is zit je bijna bij 'In the pale moonlight' (S6E19) of heb je die net gehad. IMHO hands down de beste episode uit de hele serie!

Garak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik had net Waltz gezien, 6x11. Wat dus zo'n prototype aflevering is waar Sisko/Avery Brooks de hele aflevering verziekt met zijn geoveracteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
Garak is echt een super goed ontwikkeld character. Een van de velen trouwens die DS9 (in mijn ogen) de beste Star Trek serie maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DS9 is wat mij betreft ook de beste Star Trek serie. En tegelijk eigenlijk ook het meest on-Star-Trek.

Als ik alle Star Treks zou willen kijken, dan zou ik het in chronologische volgorde van publicatie doen, beginnend bij TNG. TOS is leuk en aardig maar ik heb een aantal keren geprobeerd het te kijken, het lukt gewoon niet. Te traag, te oubollig, niet echt mijn ding.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Eens, DS9 is top inderdaad en omdat enterprise wat moderner is ook gewoon goed te volgen, ook al voelt het iets minder ST aan. TOS is niet meer te doen. eerste 3 seizoenen van TNG zijn ook tergend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DS9 aflevering 6x19 in the pale moonlight vond ik 1 van de beste afleveringen. Vanaf dat moment begon ik Sisko (pas) ook meer te waarderen. En bij het opnieuw kijken van de serie waardeerde ik hem daar door ook meer.

DS9 heeft zoveel (subtiele) verwijzingen/filosofie hoe smerig oorlog/geloof eigenlijk is... erg goed neer gezet en daarom de beste Star Trek :)

Ow en Garak, goede acteur Andrew Robinson :) never tell the same lie twice :P

VOY: bekijk VOY eens opnieuw met de gedachte van de Janeway factor ;) dwz: dat ze een betweter is die overal het laatste woord moet hebben en dus altijd beter weet, ze vertrouwd nooit echt de crew. Dan is VOY totdat seven of nine komt best irritant om te kijken, 7of9 maakte het interessant omdat ze tegen Janeway in ging, naast het uiterlijk van Jerry maakte dat imho ook een reden om te blijven kijken ;)

TNG: blijft gewoon goed, voor velen is Worf of Data de meest interessante persoon. Voor mij was dat Picard omdat ik me daar het meest mee kon identificeren :) Top gast ook die Patrick Stewart.

TOS: nooit compleet gezien, ik kan dat "ouderwetse" gebliep niet uitstaan :P

ENT: tsja... de laatste twee seizoenen vond ik wel ok, maar Scott Bakula als Jonathan Archer is erg slecht gecast, een c acteur imho, haalde de rest van de cast ook omlaag waardoor het geheel soms tenenkrommend was...

De laatste twee films vind ik persoonlijk maar niks, bij de laatste film ben ik in de pauze maar naar huis gegaan...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste