Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt deze video bij iemand?

http://www.startrek.com/a...ucing-the-u-s-s-discovery

Heeft youtube nu de nieuwe video over de tv serie verwijderd terwijl hij geupload is door de makers?
Moeten de eerste beelden zijn van de nieuwe serie, al zeggen sommigen dat het nog een concept is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nope, maar deze wel.
YouTube: Star Trek Discovery | official trailer (2017) SDCC NCC-1031

Weet iemand wanneer de series naar Netflix komen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:49
Is helaas nog niet bekend gemaakt.

"Additionally, all 727 existing episodes of the iconic “Star Trek” television library – including “Star Trek: The Original Series,” “Star Trek: The Next Generation,” “Star Trek: Deep Space Nine,” “Star Trek: Voyager” and “Star Trek: Enterprise” will be available on Netflix around the world by the end of 2016."
https://media.netflix.com...ountries-around-the-world

[ Voor 88% gewijzigd door Melkunie op 27-07-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

helaas, had gehoopt eerder :)

De nieuwe film is een spektakel, erg leuk om te kijken. Al mis ik wel heel erg de oude TNG-feel bij deze reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Spooksel

Spooksel!

Ik kan niet wachten tot al die episodes op Netflix komen, ik ga dan meteen met een rerun DS9 beginnen :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik was al begonnen aan een rerun van TNG. moet zeggen dat ze in mijn geheugen toch beter waren :P
Heb na een half seizoen 1, geskipped naar Seizoen 3. dat zou beter meoten zijn :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Waarom is dat schip bruin? Het lijkt wel of ie nu al roestig is. Waar is het traditionele wit gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

DappereDodo schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 05:43:
[...]

Waarom is dat schip bruin? Het lijkt wel of ie nu al roestig is. Waar is het traditionele wit gebleven?
Dat is alleen maar olie op het vuur voor de geruchten. Dat weet niemand.
Hierdoor vermoeden diverse mensen dat het plaats vind tussen Enterprise en TOS.
Anderen zeggen weer dat het een soort "renegade Starfleet" is.

Ondertussen zullen we moeten wachten.
(De renderkwaliteit is al bevestigd een Wipje te zijn, even een snelle render voor Comiccon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:19:
(De renderkwaliteit is al bevestigd een Wipje te zijn, even een snelle render voor Comiccon)
het gaat er dus niet zo brak uitzien?
ze hadden denk ik beter niks kunnen laten zien ipv dit. Beetje apart dat ze hiervoor gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:29:
Werkt deze video bij iemand?

http://www.startrek.com/a...ucing-the-u-s-s-discovery

Heeft youtube nu de nieuwe video over de tv serie verwijderd terwijl hij geupload is door de makers?
Moeten de eerste beelden zijn van de nieuwe serie, al zeggen sommigen dat het nog een concept is.
Werkt hier, maar ze gaan toch niet serieus dit ontwerp gebruiken voor het schip toch?

Dat design is zooooo lelijk...

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Zullen we e.e.a. bij [Serie] Star Trek: Discovery houden? :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:27:
[...]

het gaat er dus niet zo brak uitzien?
ze hadden denk ik beter niks kunnen laten zien ipv dit. Beetje apart dat ze hiervoor gekozen hebben.
Nee, gelukkig niet. Ziet er straks uit zoals we gewend zijn.
Dit is enorm slim, de hype is even in warpspeed gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt de kijkvolgorde nog wat uit bij Star Trek TOS? Ik heb de 2009 dvd boxen hier nu liggen en ben aan het kijken, maar het komt allemaal onlogisch op mij over. De volgorde op de dvd's is anders dan ik op sites lees en hoe meer ik mij erin verdiep, hoe onduidelijker het wordt. Je hebt een uitzendvolgorde, een volgorde op de timeline, een volgorde van produceren van de afleveringen etc.

In het menu op dvd 1 staan denk ik wel de afleveringen zoals ik ze moet gaan kijken en dat ziet er voor dvd 1 van seizoen 1 zo uit:

dvd box 1:

man trap
charlie x
where no man...
naked time

Dat zijn echter niet aflevering 1 en 2 , maar begint bij 3 volgens mij???

Wat zouden jullie doen? Gewoon de volgorde van de dvd's aanhouden? Dus 4 afleveringen per dvd en die van boven naar beneden aanklikken en kijken?

De pilot van star trek staat dan wel bij seizoen 3 op dvd 7 (om het logisch te houden).

Ik heb zelf wel een video gevonden waarin het uitgelegd wordt, maar dit maakt het nog veel onduidelijker voor mij als leek:

YouTube: STAR TREK TOS Episode Lists by Star Date Air Date Production Number ...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoals je zelf al zegt, soms klopt de dvd-volgorde niet met de uitzendvolgorde. The Transporter had hier ook last van. Ik zou denk ik voor chronologogisch kiezen. Neem de link die ik - op 1 dag na 3 jaar geleden - in dit topic postte: http://thestartrekchronologyproject.blogspot.nl/. Dan kom je voor TOS uit op:
97 TOS The Cage
98 TOS Where No Man Has Gone Before
99 TOS The Corbomite Maneuver
100 TOS Mudd's Women
101 TOS The Enemy Within
102 TOS The Man Trap
103 TOS The Naked Time
104 TOS Charlie X
105 TOS Balance of Terror
106 TOS What Are Little Girls Made Of?
107 TOS Dagger of the Mind
108 TOS Miri
109 TOS The Conscience of the King
110 TOS The Galileo Seven
111 TOS Court Martial
112 TOS The Menagerie (Part I)
113 TOS The Menagerie (Part II)
114 TOS Shore Leave
115 TOS The Squire of Gothos
116 TOS Arena
117 TOS The Alternative Factor
118 TOS Tomorrow is Yesterday
119 TOS The Return of the Archons
120 TOS A Taste of Armageddon
121 TOS Space Seed
122 TOS This Side of Paradise
123 TOS Devil in the Dark
124 TOS Errand of Mercy
125 TOS The City on the Edge of Forever
126 TOS Operation:Annihilate!
127 TOS Catspaw
128 TOS Metamorphosis
129 TOS Friday's Child
130 TOS Who Mourns for Adonais?
131 TOS Amok Time
132 TOS The Doomsday Machine
133 TOS Wolf in the Fold
134 TOS The Changeling
135 TOS The Apple
136 TOS Mirror, Mirror 2 Unknown
137 TOS The Deadly Years
138 TOS I, Mudd
139 TOS The Trouble with Tribbles
140 TOS Bread and Circuses
141 TOS Journey to Babel
142 TOS A Private Little War
143 TOS The Gamesters of Triskelion
144 TOS Obsession
145 TOS The Immunity Syndrome
146 TOS A Piece of the Action
147 TOS By Any Other Name
148 TOS Return to Tomorrow
149 TOS Patterns of Force
150 TOS The Ultimate Computer
151 TOS The Omega Glory
152 TOS Assignment:Earth
153 TOS Spectre of the Gun
154 TOS Elaan of Troyius
155 TOS The Paradise Syndrome
156 TOS The Enterprise Incident
157 TOS And the Children Shall Lead
158 TOS Spock's Brain
159 TOS Is There No Truth in Beauty?
160 TOS The Empath
161 TOS The Tholian Web
162 TOS For the World Is Hollow and I Have Touched the Sky
163 TOS Day of the Dove
164 TOS Plato's Stepchildren
165 TOS Wink of An Eye
166 TOS That Which Survives
167 TOS Let That Be Your Last Battlefield
168 TOS Whom Gods Destroy
169 TOS The Mark of Gideon
170 TOS The Lights of Zetar
171 TOS The Cloud Minders
172 TOS The Way to Eden
173 TOS Requiem for Methuselah
174 TOS The Savage Curtain
175 TOS All Our Yesterdays
176 TOS Turnabout Intruder
177 MOV Star Trek: The Motion Picture
178 MOV The Wrath of Kahn
179 MOV The Search for Spock
180 MOV The Voyage Home
181 MOV The Final Frontier
182 MOV The Undiscovered Country

[ Voor 81% gewijzigd door Jorgen op 02-08-2016 13:38 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ermee aan de slag, bedankt! Ik begin inderdaad wel met TOS, die andere series heb ik nog niet kunnen lenen en TOS vind ik momenteel wel erg vermakelijk en leuker dan ik dacht. Ik zat vanochtend naar jouw link te kijken van 3 jaar terug en daar zag ik staan dat ik eerst een andere serie moet kijken (enterprise), maar nu zie ik jouw aanpassing pas en dit spreekt me wel aan, eerst even inventariseren wat op welke dvd staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:54:
ik ga ermee aan de slag, bedankt! Ik begin inderdaad wel met TOS, die andere series heb ik nog niet kunnen lenen en TOS vind ik momenteel wel erg vermakelijk en leuker dan ik dacht. Ik zat vanochtend naar jouw link te kijken van 3 jaar terug en daar zag ik staan dat ik eerst een andere serie moet kijken (enterprise), maar nu zie ik jouw aanpassing pas en dit spreekt me wel aan, eerst even inventariseren wat op welke dvd staat :P
Wat heb ik aangepast dan? Ik heb enkel de TOS-afleveringen geknipt en geplakt, omdat ik dacht dat je wilde weten in welke volgorde je die moest kijken. Als je echt alles wilt zien, zou ik wel met ENT starten, gewoon voor het complete verhaal. Zelf heb ik ook ENT gezien, nog niet zo lang geleden. Ik twijfel zelf wel of ik TOS ook ga kijken, of direct start met TNG. Misschien TOS maar eens de kans geven. Het enige wat ik met het kijken zelf "schijnbaar niet goed" gedaan heb, is dat ik de laatste aflevering van ENT gewoon aan het eind van die serie gezien heb, ondanks dat dit een aflevering is die zich verderop in de tijd afspeelt. Sowieso kan je je nu afvragen af je echt alles al gaat kijken, of meteen Discovery ook op de juiste plaats in de tijdlijn bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:17:
Wat heb ik aangepast dan? Ik heb enkel de TOS-afleveringen geknipt en geplakt, omdat ik dacht dat je wilde weten in welke volgorde je die moest kijken.
dat bedoelde ik, ik had jouw edit nog niet gezien en op de site stond dat ik met enterprise moest beginnen, maar het is mij nu duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK, prima, dan snap ik wat je bedoelt. Je moet natuurlijk ook met Enterprise beginnen. ;)
Ik vond ENT erg leuk; mijn vrouw ook. Zij was fan van T'Pol (Jolene Blalock).
Zelf ben ik aan de ene kant ook wel erg benieuwd naar TOS. Daar is alles mee begonnen natuurlijk. Dat was voor mij met TNG, dus ik ben benieuwd of ik er doorheen kan kijken.

Veel kijkplezier in elk geval. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 02-08-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Een paar afleveringen van TOS introduceren een nieuw ras of een personage dat later terugkomt, maar afgezien daarvan maakt de kijkvolgorde echt niet veel uit. The Cage (eerste pilot) zou ik wel overslaan, want die aflevering is in zijn geheel in The Menagerie verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:57:
Zelf ben ik aan de ene kant ook wel erg benieuwd naar TOS. Daar is alles mee begonnen natuurlijk. Dat was voor mij met TNG, dus ik ben benieuwd of ik er doorheen kan kijken.
Ik kijk nu wel de remasterd versies, maar het is best goed, sommige afleveringen zijn echt heel goed zelfs, ik vermaak me er meer dan prima mee, en dat terwijl het 50 jaar oud materiaal is... dat merk je soms gewoon niet (kan door het remasteren komen natuurlijk). Ik zou zeggen: ga het ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk jij die remasters via Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Ik kijk nu wel de remasterd versies, maar het is best goed, sommige afleveringen zijn echt heel goed zelfs, ik vermaak me er meer dan prima mee, en dat terwijl het 50 jaar oud materiaal is... dat merk je soms gewoon niet (kan door het remasteren komen natuurlijk). Ik zou zeggen: ga het ook zien.
Zoals welke? Ik vond alles behoorlijk gedateerd overkomen, ondanks de opgepoetste beeldkwaliteit.

Het is al weer een paar jaar geleden dat ik TOS gezien heb, maar ik zou zo geen aflevering kunnen noemen die ik echt goed vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
TOS is ook niks voor mij. Gewoon te oud qua acteren, geluid, etc.

Geef mij maar TNG en DS9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DappereDodo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 05:41:
Zoals welke? Ik vond alles behoorlijk gedateerd overkomen, ondanks de opgepoetste beeldkwaliteit.
Ik vind ze tot nu toe eigenlijk allemaal goed (heb er 9 gezien), uitschieter vond ik charlie x, meesterlijke acteur die dat speelde.

De verhalen zijn gewoon spannend en goed, het ziet er wat anders uit, maar het valt me niet eens op. Alternatief commentaar erbij is ook mooi, uitleg waarom het schip er zo uitziet en een aflevering erna anders etc., heerlijk.

Maar ik kijk graag oudere series, ook bijv. a-team, dallas, dynasty etc.
Basekid schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:05:
Gewoon te oud qua acteren, geluid, etc.
Het acteerwerk is juist uitstekend? Geluid e.d. kan ik inkomen, maar het acteerwerk is bij de meeste hoofdpersonen erg goed. Je ziet wel dat het beter wordt gedurende de afleveringen, maar neem nu charlie x dat ik hierboven noem, die acteur die dat karakter speelt is van een beter niveau dan veel wat ik nu op tv zie in series. De gezichtsuitdrukkingen e.d. die hij maakt zijn fantastisch en passen zo goed bij zijn rol, het wordt een heel creepy eng mannetje.

Maar ik geniet er in iedergeval van, heerlijk om een nieuwe startrek te kijken die ik nog niet ken, en daarna ga ik gewoon alles weer opnieuw kijken, kom ik redelijk ver voor als de nieuwe serie begint.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Ik vind ze tot nu toe eigenlijk allemaal goed (heb er 9 gezien), uitschieter vond ik charlie x, meesterlijke acteur die dat speelde.

De verhalen zijn gewoon spannend en goed, het ziet er wat anders uit, maar het valt me niet eens op. Alternatief commentaar erbij is ook mooi, uitleg waarom het schip er zo uitziet en een aflevering erna anders etc., heerlijk.

[...]

Het acteerwerk is juist uitstekend? Geluid e.d. kan ik inkomen, maar het acteerwerk is bij de meeste hoofdpersonen erg goed. Je ziet wel dat het beter wordt gedurende de afleveringen, maar neem nu charlie x dat ik hierboven noem, die acteur die dat karakter speelt is van een beter niveau dan veel wat ik nu op tv zie in series. De gezichtsuitdrukkingen e.d. die hij maakt zijn fantastisch en passen zo goed bij zijn rol, het wordt een heel creepy eng mannetje.

Maar ik geniet er in iedergeval van, heerlijk om een nieuwe startrek te kijken die ik nog niet ken, en daarna ga ik gewoon alles weer opnieuw kijken, kom ik redelijk ver voor als de nieuwe serie begint.
Ik doel hier eigenlijk vooral op de vechtscenes, de gewone scenes doen ze inderdaad best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:25:
Ik doel hier eigenlijk vooral op de vechtscenes, de gewone scenes doen ze inderdaad best goed.
Ja, die vechtscenes zijn echt triest , je ziet heel duidelijk dat ze misslaan en dan die geluiden erbij etc. Dat was ik even vergeten, die zijn echt brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

Gaitman

The Real One

TOS staat op Netflix! En zo te zien de remastered versie.
DaFrenk schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:47:
Blijkbaar toch eerder!

Bekijk "Star Trek" op Netflix
http://www.netflix.com/title/70136140

Vooralsnog alleen TOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

[...]

Ik heb een paar maanden geleden TOS op Blu-Ray gekocht en grotendeels voor het eerst gezien. Moest er even aan wennen maar inderdaad, het heeft gewoon echt enorm goede verhalen. Ik kan me vooral Balance of Terror erg goed herinneren. Geïnspireerd op duikbotenverhalen van WO2.

The Corbomite Maneuver was ook zo'n goede aflevering met prachtige nieuwe special effects.

Ik krijg weer zin om ze te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaitman schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 07:24:
TOS staat op Netflix! En zo te zien de remastered versie.

[...]
erg vet, dank je.

ik heb ze alleen op dvd formaat in matige kwaliteit, dit ga ik verder kijken op netflix _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nooit gedacht dat ik ooit TOS zou kijken. Net de eerste aflevering gekeken op Netflix en zit nu de tweede te kijken. Verrassend goede kwaliteit voor zulk oud materiaal, dat hebben ze mooi opgekalefaterd!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:41:
Nooit gedacht dat ik ooit TOS zou kijken. Net de eerste aflevering gekeken op Netflix en zit nu de tweede te kijken. Verrassend goede kwaliteit voor zulk oud materiaal, dat hebben ze mooi opgekalefaterd!
ja, het is heel bizar. Gewoon 50 jaar oud en prima te bekijken. Zitten wel een paar mindere tussen, maar ook veel goede afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister de eerste 3 afleveringen gekeken, erg leuk om te kijken. Het acteerwerk haalt het niet bij tegenwoordig, maar erg tof om te zien wat ze toen futuristisch vonden. En de kwaliteit is echt goed voor iets van 50 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb in het filmtopic mijn recensies neergezet over de fanfilms Star Trek: Of Gods and Men, Star Trek: Horizon, Star Trek: Renegades en Prelude to Axanar. Leuke films om eens te kijken als je al het andere binnen de franchise al gezien hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jorgen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:17:
Ik heb in het filmtopic mijn recensies neergezet over de fanfilms Star Trek: Of Gods and Men, Star Trek: Horizon, Star Trek: Renegades en Prelude to Axanar. Leuke films om eens te kijken als je al het andere binnen de franchise al gezien hebt.
Leuke reviews, toch de films maar eens aanzetten.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb laatst een keer geprobeerd om Dark Armada te kijken. Nou verwacht ik sowieso niet te veel van fan series, ik bedoel, het budget is zo goed als nul en de acteurs zijn vast knudde - en dat is in dit geval niet anders. Maar ik kon zelfs de eerste aflevering niet door komen. De combinatie van slecht acteerwerk, slechte effects, slechte dialogen, een slecht verhaal en tenenkrommende Nederlandse accenten maakte het voor mij echt onmogelijk om te kijken. Ze hebben vast hun best gedaan, daar niet van, en ik zou het vast zelf niet beter kunnen, maar seriously, zelfs Sharknado 5 is beter. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Dat soort dingen kan ik ook echt gewoon _niet_ naar kijken, helemaal wanneer het gewoon van die cosplayers zijn die nog een schepje bovenop hun hobby proberen te gooien. Het is echt zoooooooooooooo tenenkrommend dat het niet grappig meer is :x

De enige die ik wel kon waarderen was die Prelude to Axanar, maargoed... het helpt alleen al enorm dat een blikje echte Star Trek acteurs dan graag wil meedoen in je productie en dat ze echt serieus wat tijd en geld hadden gestoken in het camerawerk en de special effects.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mx. Alba schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:56:
Ik heb laatst een keer geprobeerd om Dark Armada te kijken. Nou verwacht ik sowieso niet te veel van fan series, ik bedoel, het budget is zo goed als nul en de acteurs zijn vast knudde - en dat is in dit geval niet anders. Maar ik kon zelfs de eerste aflevering niet door komen. De combinatie van slecht acteerwerk, slechte effects, slechte dialogen, een slecht verhaal en tenenkrommende Nederlandse accenten maakte het voor mij echt onmogelijk om te kijken. Ze hebben vast hun best gedaan, daar niet van, en ik zou het vast zelf niet beter kunnen, maar seriously, zelfs Sharknado 5 is beter. ;)
Daar ook 1x aan begonnen en volledig mee eens. Heb de eerste aflevering ook uitgezet, wat verschrikkelijk slecht zeg.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Spooksel schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:10:
Dat soort dingen kan ik ook echt gewoon _niet_ naar kijken, helemaal wanneer het gewoon van die cosplayers zijn die nog een schepje bovenop hun hobby proberen te gooien. Het is echt zoooooooooooooo tenenkrommend dat het niet grappig meer is :x

De enige die ik wel kon waarderen was die Prelude to Axanar, maargoed... het helpt alleen al enorm dat een blikje echte Star Trek acteurs dan graag wil meedoen in je productie en dat ze echt serieus wat tijd en geld hadden gestoken in het camerawerk en de special effects.
Ik ben nu begonnen aan Star Trek: Osiris en dat is ook echt doorbijten. Als het niet bevalt kan je altijd nog door naar de volgende serie. :) Het is me in elk geval meegevallen met de 4 films die ik heb gekeken. Of Gods and Men vond ik echt niet goed, maar de andere werden steeds beter. Het is alleen jammer dat grote fanproducties worden tegengehouden. Of we dus vervolgen krijgen op Horizon, Renegades en Axanar is dus maar de vraag. Edit: Ik geloof dat de meeste series niet goed te doen zijn... Jammer. De 4 bekeken films waren wel de moeite waard om een keer te doen. (3 vd 4 waren leuk).

V.w.b. Axanar, dat is ondertussen echt een bigbudget-fanfilm aan het worden. Voor de Prelude to Axanar werd al ruim het tienvoudige opgehaald via crowdsourcing - het doel was, meen ik, $ 10.000, en ik heb ergens gelezen dat ze voor de volledige Axanarfilm al ruim over het miljoen zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 25-08-2016 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:41:
Ik heb het ook eens opgestart, leek me niet zo nuttig omdat ik hier de originele dvd's van de nieuwe versie van TOS had, maar wat een verschil is die van netflix met wat ik hier heb liggen. Bizar, netflix haar versie is vele malen beter (wellicht omdat het hd is), ik kijk dus verder op netflix. Ook heel raar: als de kapitein door de intercom praat is het bij de netflix serie een ander geluid (echt een intercom geluid) en op de originele remake dvd versie heb je gewoon de stem zonder die intercom echo.

De keuze voor de netflix versie was dus snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Je moet Star Trek Continues eens proberen. Tot op heden 6 afleveringen in TOS setting. Een fanproductie, maar dat zie je er niet direct van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ben nu ook begonnen met TOS via netflix. Heb nu de eerste 3 gekeken en moet zeggen dat het meevalt :) Zolang er maar geen vechtscenes inzitten is het verhaal en mysterie best goed te doen.

Je ziet wel dat "where no man has gone before" echt bij de eerste aflevering hoort: spock is half geel en ze weten nog niet zo goed wat ze met hem aan moeten lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister Horizon gekeken.

Wel aardig, vond hem wel rommelig en vrij nietszeggend.

Prelude to Axanar daarentegen, WOW. Wat was dat een geweldig stukje, ik hoop zo dat dit een film wordt.
Echt top, gebracht als een docu, sterke acteurs. Geweldige CGI. Zou zo een Hollywood productie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Inderdaad. Ben alleen bang dat NBC / CBS / Paramount een vervolg tegen gaan houden. Zou wel mooi zijn als ze dit niveau vast weten te houden en de film kunnen (lees: mogen) uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Jorgen schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:39:
Inderdaad. Ben alleen bang dat NBC / CBS / Paramount een vervolg tegen gaan houden. Zou wel mooi zijn als ze dit niveau vast weten te houden en de film kunnen (lees: mogen) uitbrengen.
Dat hebben ze al gedaan! Voor een volledige Axanar film was en meer dan $1M opgehaald via Kickstarter en het productie team was bezig met de voorbereidingen totdat ze van CBS/Paramount een cease and desist aan hun broek kregen.

Sindsdien heeft CBS/Paramount een set guidelines uitgebracht die extreem beperken wat fanproducties nog mogen. Onder andere:
  • Niet langer dan 15 minuten (of 2x 15 minuten als je een 2 parter maakt), dit draait series en volledige films de nek om.
  • Kickstarter projecten voor het financieren van fanproducties mogen niet meer dan $50.000 opleveren
  • De naam 'Star Trek' mag niet in de titel van de productie staan, maar moet wel vermeld worden als byline in 'A STAR TREK FAN PRODUCTION'.
  • Prof. acteurs die ooit in een echte Star Trek productie gespeeld hebben mogen niet betrokken zijn bij fan products (Axenar zit er _vol_ mee :P)
Anyway, de hele lijst staat hier: http://www.startrek.com/fan-films

Zelfs dat Dark Armada mag hierdoor niet meer omdat dat een serie is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies. Die regels ken ik ja. Begrijpelijk, want als iedereen met het intellectuele eigendom van Roddenberry, NBC / CBS / Paramount aan de haal kan gaan, heeft het voor de rechthebbenden ook geen zin meer om dat soort rechten te bezitten.

Ik vraag me dan wel af hoe een productiebedrijf zoals The Asylum jaar na jaar met bijna-dezelfde-maar-wel-heel-slechte-films wegkomt. Zo'n beetje elke grote franchise van de afgelopen jaren heeft wel een rip-off gezien van The Asylum. Daar is het businessmodel volgens mij ook gewoon om mee te liften met het succes en mensen te laten denken dat er "nog zo'n leuke film" is. Bij de fanfilms van Star Trek is het volgens mij nergens perse de bedoeling geweest om winst te maken en dus geld van de originele rechthebbenden af te romen.

Ik denk dat CBS en co. als ze het een klein beetje anders aanpakken wel eens heel veel zouden kunnen verdienen aan films zoals die over Axanar. Ik begrijp ook dat ze niet met alle "troep" geassocieerd willen worden, maar er zitten soms echt pareltjes bij. En dan is het vreselijk jammer als Axanar nooit gemaakt wordt. Tim Russ en de mensen van Renegades hebben hun pilotmovie ook eerst aan NBC aangeboden, maar die zagen er geen brood in. Tja, dan kan je dus niet verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 29-08-2016 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zit inmiddels dankzij Netflix diep in seizoen 2.

En daar hebben we weer een nieuwe "expendable" babe die 1 aflevering mee doet en dat is gek genoeg Dr. Pulaski uit TNG. Jeetje wat een lekker ding was het vroeger zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die vrouwen in tos zien er goed uit volgens mij, bizar. Misschien komt het door de korte rokjes die ze dragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

50 jaar geleden hadden ze gewoon heel mooie vrouwen. :D

Verwijderd

Maar waarschijnlijk met een bos hout eronder :P :X /glas is halfleeg :+

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kijk nu ook en ik moet zeggen dat het best vermakelijk is, maar dat er ook echt bizarre afleveringen tussen zitten. Met sommige scenario's zou je volgens mij nu niet meer wegkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jorgen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:54:
Ik kijk nu ook en ik moet zeggen dat het best vermakelijk is, maar dat er ook echt bizarre afleveringen tussen zitten. Met sommige scenario's zou je volgens mij nu niet meer wegkomen.
Wat vooral leuk om te zien is, is wat men dacht dat er voor vooruitgangen geboekt zouden worden. Zo zie je dat vooruitgangen op computergebied compleet onderschat zijn. Oké, de computer van de Enterprise heeft kennelijk een redelijk geavanceerde kuntmatige intelligentie, maar de interfaces zijn zelfs nu al compleet achterhaald, laat staan over 200 jaar wanneer die serie hoort te spelen. Solid state memory hadden ze dan weer wel voorzien, maar netwerken niet echt, want iedereen loopt met van die vierkante plastic "tapes" te kloten. Sowieso is de miniaturisering van opslagtechnologie compleet gemist want ik heb het idee dat er op zo'n, wat zal het zijn, 7x7x1cm "tape", niet meer dan een paar honderd MB aan data past, terwijl er nu al 512GB op een MicroSD-kaartje zo groot als je pinknagel past.

En sommige van de meest vernieuwende eigenschappen van de serie vallen tegenwoordig helemaal niet meer op... Vergeet niet, het was de jaren '60. Vrouwen waren huisvrouwen en moeders, en als ze al werkten dan was dat in ondersteunende, administratieve rollen. Pas twee jaar voor Star Trek uitkwam, was de Civil Rights Act van kracht geworden, die zwarten officieel de zelfde rechten gaf als blanken, maar in de praktijk was er nog niets veranderd (en je zou kunnen beargumenteren dat dat 60 jaar later nog steeds zo is). En dan wordt dit toekomstbeeld gelanceerd waarin man en vrouw, blank en zwart, zo goed als gelijkwaardig zijn - er zit zelfs een zwarte, vrouwelijke luitenant op de brug...

De allereerste aflevering waarin Klingons voorkomen vind ik trouwens heel goed gedaan. Er wordt later nog wel het een en ander aan de Klingons geschaafd, natuurlijk, maar ze worden eigenlijk meteen al zo neergezet zoals we ze kennen en zoals we van ze houden - minus de ribbels op het voorhoofd dan.

En natuurlijk continu de zelfde fout die je bij andere Star Trek series ook ziet: men denkt kennelijk dat de ruimte twee-dimensionaal is. Een grens of een verdedigingslinie in de ruimte wordt vrijwel altijd neergezet als een lijn. Allemaal heel mooi en aardig, zo'n lijn verdedigingsstations langs de Neutral Zone - maar daar vlieg je toch gewoon omheen? _o-

• evEndzhar
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:30:
En dan wordt dit toekomstbeeld gelanceerd waarin man en vrouw, blank en zwart, zo goed als gelijkwaardig zijn - er zit zelfs een zwarte, vrouwelijke luitenant op de brug...
Zo goed als gelijkwaardig ... en wat doet de enige zwarte persoon, de enige vrouw op de brug? Ze beantwoordt de ruimtetelefoon; ze is receptioniste.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:39:
Al die vrouwen in tos zien er goed uit volgens mij, bizar. Misschien komt het door de korte rokjes die ze dragen.
Bizar, maar misschien op een andere manier dan jij bedoelt. Google Theiss Theory of Titillation eens. Vrouwen waren voornamelijk eye candy in Star Trek.

De ideologie van Star Trek wat betreft gelijkheid van geslacht en etniciteit was redelijk vooruitstrevend, maar de manier waarop vrouwen en gekleurde mensen afgebeeld werden was vrij typisch voor de tijd en plaats waarin de serie gemaakt is.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

En natuurlijk continu de zelfde fout die je bij andere Star Trek series ook ziet: men denkt kennelijk dat de ruimte twee-dimensionaal is. Een grens of een verdedigingslinie in de ruimte wordt vrijwel altijd neergezet als een lijn. Allemaal heel mooi en aardig, zo'n lijn verdedigingsstations langs de Neutral Zone - maar daar vlieg je toch gewoon omheen? _o-
Ik kan me eigenlijk niet 1 film met ruimtegevecten herinderen waarin dat niet zo is.
Ruimte schepen zitten altijd op dezelfde 2 assen. Terwijl "in het echt" er geen onder of boven is.
Dus zouden van de 2 ruimteschepen er altjd 1 schuin moeten staan. Maar dat heb ik nog nooit in het echt gezien.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:54
[...]

En sommige van de meest vernieuwende eigenschappen van de serie vallen tegenwoordig helemaal niet meer op... Vergeet niet, het was de jaren '60. Vrouwen waren huisvrouwen en moeders, en als ze al werkten dan was dat in ondersteunende, administratieve rollen. Pas twee jaar voor Star Trek uitkwam, was de Civil Rights Act van kracht geworden, die zwarten officieel de zelfde rechten gaf als blanken, maar in de praktijk was er nog niets veranderd (en je zou kunnen beargumenteren dat dat 60 jaar later nog steeds zo is). En dan wordt dit toekomstbeeld gelanceerd waarin man en vrouw, blank en zwart, zo goed als gelijkwaardig zijn - er zit zelfs een zwarte, vrouwelijke luitenant op de brug...
Jep, en toen de kus scene tussen Kirk en Uhura gefilmd moest worden, duurde het een aantal uur voordat de filmmaatschappij toestemming had gegeven, want de kus op tv (tussen een blanke man en zwarte vrouw) kon wel eens voor veel ophef zorgen.

• Snowwie
heuveltje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:46:
[...]

Ik kan me eigenlijk niet 1 film met ruimtegevecten herinderen waarin dat niet zo is.
Ruimte schepen zitten altijd op dezelfde 2 assen. Terwijl "in het echt" er geen onder of boven is.
Dus zouden van de 2 ruimteschepen er altjd 1 schuin moeten staan. Maar dat heb ik nog nooit in het echt gezien.
Vergeet niet dat een vijandelijke vloot in 3 dimensies kan meebewegen en zich aanpast aan de aanvallende vloot. Je zult dan altijd twee vloten tegenover elkaar krijgen. Of een vloot moet al afhaken.

Mijn YouTube Channel

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Snowwie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:09:
[...]

Vergeet niet dat een vijandelijke vloot in 3 dimensies kan meebewegen en zich aanpast aan de aanvallende vloot. Je zult dan altijd twee vloten tegenover elkaar krijgen. Of een vloot moet al afhaken.
Maar waarom liggen die altijd in het verlengde van een schip,
er is geen enkele reden waarom die niet gewoon van boven kan komen, of dat een vloot ondersteboven T.O.V. van de andere aankomt

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bovendien, bij het gevecht tussen de federatie en de Borg-cube in First Contact, zie je wel dat de Federation-schepen van alle kant naar die cube vliegen. Nu is die cube ook zo enorm groot dat ze al omhoog en naar beneden moeten vliegen om te kunnen richten op bepaalde onderdelen, maar dat is volgens mij wel een gevecht dat veel beter klopt.

Dat veel schepen in elkaars vlak liggen is inderdaad apart. Je ziet wel eens dat een ruimteschip ondersteboven bij de Aarde aankomt, maar meestal is het in hetzelfde vlak. Nu kan ik me heel goed voorstellen dat er een normale richting is, net zoals de planeten in ons zonnestelsel min of meer in het zelfde vlak liggen en dat dit ook geld voor ons melkwegstelsel. Neemt niet weg dat er miljarden sterren en planeten zijn die zich boven of onder dit vlak bevinden. Ik denk dat het vooral gedaan wordt omdat het voor televisiedoeleinden er mooier uit ziet met grote schepen. Kleine scheepjes, bewegen zich vaak in totaal andere richtingen.

V.w.b. de volgorde van het kijken; in het Netflix-topic gaf iemand aan dat er geen consistentie is tussen wie dood is of nog leeft en in bepaalde gebeurtenissen die al wel of nog niet gebeurd zijn in een volgende aflevering. Ik houd de volgorde aan, van het Star Trek Chronology Project en dan heb je dit probleem bij de 6 afleveringen die ik tot nu nu gezien heb niet.

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:46:
Door de warmte kom ik even niet op de naam, maar er is wel een mooi recente film waar dit wel inzit. Maar helaas veel te weinig inderdaad, ik ben een groot liefhebber van military sf en daarin zit het altijd goed verwerkt en het maakt de veldslagen in space ook 100 keer toffer, daarnaast mis ik in star trek en veel andere series zaken als : met 2 x de lichtsnelheid is het voor wapens heel lastig een doel te raken als het doel maar een snelheid van 0.5 x de lichtsnelheid heeft. Dat zit in de military sf boeken vaak ook compleet en heerlijk diep uitgewerkt en in een star trek zie je gewoon een laserstraal en klaar. Maarja, de meesten zullen wel afhaken als het zo diep gaat.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je voorbeelden van goede films en series, of gaat het vooral om boeken?

• Basekid
The Expanse is nog redelijk goed met orbital speeds en richtingen enzo.

Star Trek ging in dat opzicht compleet niet voor realisme. Denk dat mensen sneller misselijk worden als ze schepen op de kop zien aankomen...

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Denk idd dat het vooral voor het publiek gedaan is en om het e.e.a. wat simpeler te houden.

Wat je dan wel weer ziet als ze in een ruimtenevel zitten dat ze vaak boven en onder elkaar langs vliegen.
Daar gebruiken ze het 3-dimensie gebeuren wel weer juist.

Verwijderd

Jorgen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:34:
Heb je voorbeelden van goede films en series, of gaat het vooral om boeken?
Voor boeken is de serie van Jack Campbell - The Lost Fleet werkelijk fantastisch. Ze zijn wel alleen in het Engels, maar 300 pagina's per boek en werkelijk fantastisch, De auteur is een oud officier van de Amerikaanse marine, de gevechten die ongeveer 80% van de boekenreeks beslaan zijn zo fantastisch en alles klopt, echt heerlijk.

In films is het lastiger, het zit er zoals gezegd vaak er helemaal niet in, maar je had laatst een film van een jongen die met zijn gedachten een computerspel moest spelen op een soor academie en dan vechten tegen virtuele aliens die echt bleken te zijn. De film is alleen matiger dan het boek, maar in die film en in dat boek zit wel een redelijk realistisch ruimtegevecht, maar ik kan door de 28.5 graden hier niet echt nadenken en het schiet me niet te binnen. En het is een stuk matiger dan de boeken van Jack Campbell.

Ik begrijp dat je niet een heel grote lezer bent, maar als het je enigzins interesseert zou ik je het boek Jack Campbell - Dauntless (deel 1 uit de lost fleet series) aanraden, kost amper iets en het is een van de mooiste military sf boeken die er bestaat en leest heerlijk weg en de oorlogstactieken e.d. zijn zo realistisch, heerlijk. Echt een boek voor de tweakers aangezien er op elk schip ook veel tweaker figuren rondlopen om oplossingen voor aanvallen te bedenken etc.

In series zit het naast films trouwens ook amper. Het is denk ik te lastig voor tv. Ik vind het heerlijk om erover te lezen en het gaat diep, maar niet zo diep als het boek Eon van Greg Bear (maar dat is meer natuurkunde gericht en er zit geen oorlog in, maar wel heel veel interessante info die klopt over reizen in de ruimte).

Nou, ik zal stoppen met offtopic te lullen. Dit is een onderwerp waar ik wel over door kan gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 18:52 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben wél een heel grote lezer, alleen komt het er niet van momenteel. Een goed boek laat ik me van harte aanbevelen. :) Bedankt in elk geval voor de tip over Campbell.

De film die je bedoelt is Ender's Game, trouwens, en die heb ik al gezien.

Verwijderd

Ach ja, enders game. Vind het niet een superflm om aan te raden (maar wat genoemd werd zit er een beetje in, sowieso vind ik hard sf / military sf fijner om te lezen. De audio boeken van the lost fleet zijn trouwens aanraders, de voorlezer kan echt goed stemmetjes nadoen en wellicht wat als je net als ik elke dag meer dan een uur in de auto zit. Ik luister elke dag 45 minuten naar audioboeken in de auto (ongeveer 1 hoofdstuk), ik heb helaas door werk en een masterstudie ook niet al teveel vrije tijd...

• Snowwie
heuveltje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:30:
[...]

Maar waarom liggen die altijd in het verlengde van een schip,
er is geen enkele reden waarom die niet gewoon van boven kan komen, of dat een vloot ondersteboven T.O.V. van de andere aankomt
Misschien hebben ze gewoon geen zin in omvliegen ;)

Bovendien zal een verdedigende vloot de mogelijk omtrekkende beweging van de aanvallende vloot anticiperen en zijn vloot daarop instellen.

Hoe dan ook de vloten zullen meestal neus aan neus bij elkaar komen.

Mijn YouTube Channel

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ander vlak, zelfde/parallelle richting:
Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/c/c0/Alliance_fleet_(2154).jpg/revision/latest?cb=20120403160714&path-prefix=en

Verschillende vlakken en richtingen:

Afbeeldingslocatie: https://orderoftrinityblog.files.wordpress.com/2014/07/1245168287_86.jpg

Je ziet wel vaak dat kleinere schepen allerlei andere bewegingen maken en richtingen opgaan, t.o.v. veel grote schepen, maar het kan ook andersom. In een van de Borg-afleveringen van Voyager, zie je 3 cubes vanuit totaal verschillende vlakken en richtingen proberen om Voyager in te sluiten en aan te vallen. Het is dus niet dat het er totaal niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
Star Trek Discovery vertraagd tot mei 2017. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer...
Liever kwaliteit dan afraffelen, dat dan weer wel.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

* BlackEyedAngel zit in een Star Trek bui de laatste tijd.. ben ben met TNG op blu-ray, en gisteren de box met alle 10 de oude films op blu-ray besteld, ook al WEET ik dat ik een aantal echt bagger vindt :{ :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

grrrr... Ik kom net terug uit Turkije, daar staat alles van Star Trek al op Netflix, incl. alle films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Mad-Matt schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:19:
grrrr... Ik kom net terug uit Turkije, daar staat alles van Star Trek al op Netflix, incl. alle films.
Nice!!! :Y :Y :P :P :*) :*) :D :D Maar om daarvoor nu te verhuizen naar Turkije :7 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

segil schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:47:
[...]

Nice!!! :Y :Y :P :P :*) :*) :D :D Maar om daarvoor nu te verhuizen naar Turkije :7 :N
mee eens, dus ik heb in de avonduren lekker Enterprise zitten kijken en overdag heerlijk bij het zwembad gelegen. Kom ik thuis kan ik niet verder kijken :(

Ze hebben ook Idiot Abroad (totaal offtopic, maar zeker aan te raden als hij er tussen staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

Gaitman

The Real One

Star Trek: Deep Space Nine staat op Netflix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

star trek: discovery staat er bij mij ook op, maar er is nog geen aflevering toegevoegd, jammer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik kijk nu met mijn dochter 8 1/2 af en toe de oude star trek. Ze snapt het nog niet helemaal, maar toch blijft het hangen.

Vooral grappig is dat ik de eerste Aflevering van TNG heb gekeken met haar. Blijkt Q ook een beest te spelen in my little pony.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Gaitman schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:07:
Star Trek: Deep Space Nine staat op Netflix :)
Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut, daar gaat mn weekend :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Spooksel schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:41:
[...]

Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut, daar gaat mn weekend :D
Hop, niet zeuren, gewoon vanavond beginnen en je morgenvroeg ziekmelden, dan 24/7 kijken en je bent voor het weekeinde misschien net klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
YES finally!

Wel ff wennen om iets niet in 16:9 en met een reso van 480 te kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geniet er heerlijk van, ik kijk het op de ipad, dan is de 480p absoluut niet storend en het formaat ook niet. Jammer dat the next generation niet eerder kwam, maar ik kijk nu ds9 eerst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

AAAAW YEAH, vanavond eindelijk tijd gehad om te beginnen aan DS9 :D

Crappy as f*ck dat het d'r uitziet die beeldkwaliteit, maargoed... <3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 06:33
Ben een zeer groot ST fan maar kolere wat een crap kwaliteit is DS9 zeg op Netflix.
Ik kijk op een 55" 4K beeld en dit is echt nog maar net aan te gluren.
Dan is de kwaliteit van de originele serie een heel heel stuk beter .

Gelukkig heb ik alles nog op DVD en dat is toch echt wel wat beter.. maar ja netflix zapt zo lekker makkelijk >:)

[ Voor 22% gewijzigd door oldsmelly op 02-11-2016 09:32 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12
Staat mij bij dat vanaf seizoen 4 de beeldkwaliteit merkbaar beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:45:
[...]

Hop, niet zeuren, gewoon vanavond beginnen en je morgenvroeg ziekmelden, dan 24/7 kijken en je bent voor het weekeinde misschien net klaar :D
Dat wordt lastig, met 24*7*45 minuten afleveringen >:)
* segil is net klaar met DS9 kijken op DVD box, en begint nu aan nieuwe TNG Blu-ray box! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oldsmelly schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:29:
Gelukkig heb ik alles nog op DVD en dat is toch echt wel wat beter.. maar ja netflix zapt zo lekker makkelijk >:)
Het zapt inderdaad makkelijk weg zo, maar de kwaliteit mag wel omhoog. Kennelijk nooit geremastered? TOS ziet er een stuk beter uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 06:33
Jammer dat zelfs de Blu-ray veresies allemaal 4:3 zijn

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Nee, van de Star Trek series zijn alleen TOS en TNG zijn geremastered. ENT is voor HD gemaakt (en is daar oorspronkelijk ook in uitgezonden), dus daarbij werd remasteren niet nodig geacht. DS9 en VOY zijn dus de series die alleen nog in SD verkrijgbaar zijn. Daar zitten veel special effects shots in waardoor ze duur zijn om te remasteren, terwijl er lang niet zoveel belangstelling naar is als TOS en TNG. Waarschijnlijk komen ze ooit nog wel, maar CBS heeft er geen haast mee.

Niet alleen de beeldkwaliteit van DS9 is slecht op Netflix; het geluid is stereo terwijl de DVD's 5.1 tracks hebben. Dit gebeurt helaas heel regelmatig bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

evEndzhar schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:39:
Nee, van de Star Trek series zijn alleen TOS en TNG zijn geremastered. ENT is voor HD gemaakt (en is daar oorspronkelijk ook in uitgezonden), dus daarbij werd remasteren niet nodig geacht. DS9 en VOY zijn dus de series die alleen nog in SD verkrijgbaar zijn. Daar zitten veel special effects shots in waardoor ze duur zijn om te remasteren, terwijl er lang niet zoveel belangstelling naar is als TOS en TNG.
Het probleem met DS9 en Voyager is vooral dat ze daarin qua sfx zijn overgestapt van model shots naar 100% CGI. Model shots remasteren naar hogere resoluties gaat redelijk (ahum) eenvoudig, en daarom was de conversie van TNG en TOS naar bluray niet zo'n heel groot probleem (en over een paar jaar zal een 4K variant ook niet zo'n probleem zijn). Voor CGI shots moeten ze echter vanaf het originele materiaal (voor zover dat nog mogelijk is) opnieuw gaan renderen op 1080p formaat, of het materiaal reproduceren en opnieuw renderen. Dat wil CBS (nog) niet doen, vnl. ook omdat beide veel minder populair zijn dan TOS of TNG en ze wel wat geld eraan over willen houden.

Van beide is trouwens vooral Voyager lastig om te zetten, omdat die volledig met CGI effecten is gemonteerd; In DS9 zijn ze begonnen met model shots en uiteindelijk geeindigd met CGI effecten.

[ Voor 18% gewijzigd door mindcrash op 02-11-2016 21:09 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
mindcrash schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:55:
Model shots remasteren naar hogere resoluties gaat redelijk (ahum) eenvoudig
Hoewel dat waar is, is dat niet wat ze bij TOS en TNG gedaan hebben. Veel van de visuele effecten daarin zijn compleet opnieuw gemaakt of met de hand flink opgepoetst. TNG had trouwens ook al cgi shots, terwijl DS9 (zeker in de beginjaren) nog een hoop models shots had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik begrijp niet waarom het een makkelijker is dan het ander. Is het niet gewoon een kwestie van codecs en beeldformaten kiezen, renderkwaliteit instellen en op "omzetten/convert" klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Jorgen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:38:
Ik begrijp niet waarom het een makkelijker is dan het ander. Is het niet gewoon een kwestie van codecs en beeldformaten kiezen, renderkwaliteit instellen en op "omzetten/convert" klikken?
Als jij nu een apparaatje maakt waarmee je van een euro een 2 euro munt kunt maken praten we verder ;) ;)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat zou ik graag uitvinden. :)
Maar even serieus: ik dacht dat het converteren van het ene digitale formaat, naar het andere makkelijker zou zijn, dan van analoog naar digitaal. Bovenstaande discussie zegt het omgekeerd. Dus als je weet hoe het werkt, mag je het zeggen ;)

Ik ben nu een aantal afleveringen gevorderd met TOS en ik moet zeggen het is best wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo alles op netflix op de films na. Ga ervan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op donderdag 3 november 2016 @ 16:28:
Dat zou ik graag uitvinden. :)
Maar even serieus: ik dacht dat het converteren van het ene digitale formaat, naar het andere makkelijker zou zijn, dan van analoog naar digitaal. Bovenstaande discussie zegt het omgekeerd. Dus als je weet hoe het werkt, mag je het zeggen ;)
Digitale formaten, zeker oudere, hebben vaak een beperkte resolutie. Daar moet je dus informatie bij verzinnen als je naar een hogere resolutie wilt en dat is niet hetzelfde als originele informatie. Analoge films hebben daarentegen een extreem hoge korreldichtheid en kunnen dus met enige gemak naar verschillende resoluties omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:41:
[...]

Digitale formaten, zeker oudere, hebben vaak een beperkte resolutie. Daar moet je dus informatie bij verzinnen als je naar een hogere resolutie wilt en dat is niet hetzelfde als originele informatie. Analoge films hebben daarentegen een extreem hoge korreldichtheid en kunnen dus met enige gemak naar verschillende resoluties omgezet worden.
Dank voor dit duidelijke antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wat trekt Jean Luc Picard in The Next Generation de hele tijd aan zijn pak !!! Continu trekt hij zijn pak strak, soms wel een paar keer per uitzending. De vent heeft een echte dwangstoornis. Misschien had ie een beter zittend pak moeten hebben, misschien had hij zelf en de makers van de serie niet in de gaten dat Jean Luc Picard de hele tijd zijn pak strak trekt. Wat een weirdo.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Salvatron schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:52:
Wat trekt Jean Luc Picard in The Next Generation de hele tijd aan zijn pak !!! Continu trekt hij zijn pak strak, soms wel een paar keer per uitzending. De vent heeft een echte dwangstoornis. Misschien had ie een beter zittend pak moeten hebben, misschien had hij zelf en de makers van de serie niet in de gaten dat Jean Luc Picard de hele tijd zijn pak strak trekt. Wat een weirdo.
Hij wist het dondersgoed. Maar het pak kroop de hele tijd omhoog. Ik weet niet meer precies wat de oorzaak was (het is alweer een tijdje geleden dat we de extra's op de DVD's gekeken hebben). Het was dus geen dwangstoornis, maar gewoon een noodzaak.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
Salvatron schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:52:
Misschien had ie een beter zittend pak moeten hebben
Zeg dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

oh wat erg zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:38:
Zo alles op netflix op de films na. Ga ervan genieten.
Films kan je nu op Film1 kijken. Ergens in november-december heeft Film1 iedere avond 2 ST films uitgezonden. Nu geloof ik nog even onDemand te bekijken. Er is nog actie eerste 3maanden 5 euro per maand. Wellicht moeite waard.

Even een vraagje... ik las ergens dat bij elkaar alle ST series meer dan 700 afleveringen tellen. Dat is jaren kijken. Zijn er afleveringen/seizoenen die ik kan overslaan? En er is een bepaalde volgorde in series/films zoals bij Battlestar Galactica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TOS: 79 afleveringen
TNG: 178 afleveringen
DS9: 176 afleveringen
VOY: 172 afleveringen
ENT: 98 afleveringen
Totaal dus 703.

Tja, volgorde. De chronologische volgorde van wanneer ze zich afspelen is ENT-TOS-TNG-DS9-VOY. DS9 begint in het laatste jaar van TNG en VOY begint in het 3e jaar van DS9.
Veel afleveringen binnen de series staan op zich wel op zichzelf maar er zijn er natuurlijk ook die referenties naar vorige afleveringen hebben en er zijn wat dubbelafleveringen of verhaallijnen die over meerdere afleveringen lopen.
Er zijn IMHO geen echt slechte seizoenen, maar zelf vind ik DS9 niet echt de moeite waard en kan ik TOS tegenwoordig niet meer kijken vanwege de amateuristische gedateerde opzet en acteerwerk.

Maar wat is het probleem? Jaren kijkplezier. Elke avond een aflevering en je bent met 2 jaar ook klaar.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste