Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik vond Enterprise eigenlijk best wel een leuke Star Trek serie. Vooral de opbouwende relatie tussen Tucker en T'Pol was zeker interessant om te volgen.

Ook deze serie is nu op Blu Ray. Zeker een keer de moeite waard om (nog een keer) te zien. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En on a side note... Gene Roddenberry heeft nog een serie gemaakt: Andromeda. Kijkt ook lekker weg. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
Nog niemand Star Trek Renegades genoemd ?
http://observationdeck.io...r-1696329277/+charliejane

Ben het wel eens met IO9's opsomming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tuvok , Checkov :o :D (en Admiral Paris?)

De holo-doc met grijze haren? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:49
Gaaf, dat is helemaal langs me heen gegaan :D

Via de Wikipedia-pagina kom ik ook op Star Trek: Of Gods and Men, een onofficiële miniserie, ook geregisseerd door Tim Tuvok Russ. Is dat een beetje het bekijken waard?
Raven schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:01:
De cast-lijst op de site lijkt aan te geven dat het niet om de Doctor gaat, maar om zijn programmeur.
http://startrekrenegades.com/home/cast/
"Robert Picardo as Dr. Lewis Zimmerman"
absrnd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:35:
Ben het wel eens met IO9's opsomming :)
Mooi lijstje ja, behalve "The Starfleet uniforms are hideous." Vind ze zelf wel prima :)

[ Voor 18% gewijzigd door Melkunie op 08-04-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En natuurlijk Star Trek: Dark Armada. Een Nederlandse (!) fanproductie. Ik heb het nog niet gekeken maar het lijkt een best geslaagde serie te zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
Mx. Alba schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:41:
En natuurlijk Star Trek: Dark Armada. Een Nederlandse (!) fanproductie. Ik heb het nog niet gekeken maar het lijkt een best geslaagde serie te zijn.
Ha :), ik was helemaal vegeten dat zij ook nog bezig zijn,
Ik heb in een ver verleden en set Commbages gemaakt, en ook een Phaser / Phaser rifle ontworpen en gemaakt :)
Ik zal Robin weer een contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die renegades is toch nog niet uit? Wordt dat nu een film of een mini serie? Er staat op sommige sites tv film, maar dat zegt me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

't Zou wel gaaf zijn om weer eens wat nieuws van Star Trek te kunnen kijken. Ik heb wel het idee dat de ruimteschepen en de CGI (cloaking bijv.) wat meer "plastic" zijn. Ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat.

Welke van onderstaande series (naast de originele 5) hebben jullie al bekeken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Star Trek (started on 1966-09-08)
Star Trek: Voyager (started on 1995-01-16)
Star Trek: Deep Space Nine (started on 1993-01-03)
Star Trek: Odyssey (started on 2007-09-01)
Star Trek: Enterprise (started on 2001-09-26)
Star Trek: Of Gods and Men (started on 2007-12-22)
Star Trek: The Next Generation (started on 1987-09-28)
Star Trek: The Helena Chronicles (started on 2008-01-01)
Star Trek: Dark Armada (started on 2006-12-09)
Star Trek New Voyages: Phase II (started on 2004-01-15)
Starship Farragut (started on 2007-02-23)
Star Trek Continues (started on 2012-07-31)
Star Search (2003) (started on 2003-01-01)
Star Trek: The Romulan Wars
Star Trek: Aurora
Star Trek Secret Voyage
Star Trek: Intrepid (started on 2007-04-30)
Star Trek: Osiris (started on 2014-10-18)
Star Trek: Starship Exeter (started on 2002-12-19)
Star Trek: The Animated Series (started on 1973-09-08)

[ Voor 69% gewijzigd door Jorgen op 08-04-2015 11:38 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Als je begint met ST Enterprise mis je veel referenties/clues, naast de "slechte acteurs" vind ik veel dingen gewoon weg incorrect bv borg of "recente" klingons (flat forheads & iets met khan's race oid)
teveel dingen die IMHO niet kloppen of onverklaarbaar zijn, bepaalde space events etc ..
ST enterprise is ook gelukkig/helaas nooit helemaal afgemaakt .. waardoor een te groot gat zit imho

voor de rest tja is de uitgave/tijdslijn wel te bekijken, met uitzondering van de nieuwe alternate timeline meuk die moet je pas bekijken nadat je de 1ste tijdlijn hebt gezien.

tja weglopen uit bios vind ik dom, ik kijk de recenties en dan ga je er ook heel anders in dan "hoe het hoort" tja mensen doen er moeite voor
Wat ik weer niet trek is de nordic ST fan made meuk, of slecht engels liever slechte cgi en goeie dialoog.

die fanmade en renegades staan nog overgens wel op lijstje om te kijken

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:02:
Die renegades is toch nog niet uit? Wordt dat nu een film of een mini serie? Er staat op sommige sites tv film, maar dat zegt me niets.
Zoals ik het begrijp is het gewoon een film, met als extraatje dat ie ook als pilot zou moeten werken voor een eventuele serie. Over de serie is dan weer verder niets bekend.
Wikipedia omschrijft het trouwens als volgt: "an independently produced television pilot for a new Star Trek series"
Jorgen schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:31:

Welke van onderstaande series (naast de originele 5) hebben jullie al bekeken?

[lijst]
Ik wist niet eens dat er zoveel waren... -O-
Ben nog steeds bezig met TNG, wilde hierna DS9 gaan proberen en daarna ENT. TOS heb ik een paar afleveringen van gezien, maar wilde niet echt boeien en TAS al helemaal niet. Maar nu heb ik dus nog een hele sloot om te gaan checken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@melkunie, ik ken ze ook niet, maar hiermee kwam sb op de proppen toen ik bij add new show keek. Welke Star Trek bedoel je met TAS?

@neo ziggy, Singers voorstel over de Federation lijkt me het meest interessant. In datzelfde artikel werd nog een fanserie genoemd (axanar), die niet in mijn lijstje voorkwam. Er is kennelijk nog genoeg te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:44:
Dikkiedikdik, welke kijkvolgorde ga je nu aanhouden? De simpele, zoals in 3 posts hierboven, of die uit het blog waar ik aan het begin van dit topic naar linkte?
Zo, ben al bijna klaar met alles, heb uiteindelijk toch de simpele van 3 posts boven dit bericht gepakt.

Meeste heb ik via netflix usa gekeken, paar zaken gedownload (soms verdween een serie van netflix terwijl ik nog niet klaar was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Jorgen schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:21:
@melkunie, ik ken ze ook niet, maar hiermee kwam sb op de proppen toen ik bij add new show keek. Welke Star Trek bedoel je met TAS?
The Animated Series :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12
Zou super vet zijn als ze dat in 2016 zouden aankondigen.

Persoonlijk heb ik wel wat voorkeuren waar het aan zou moeten doen:

- Serie moet in de oude tijdlijn plaatsvinden (en hier ook geen gemorrel aan).
- Niet in het verleden of heden (maar ruim na dat DS9 of VoY eindigen, dus minimaal 10+ jaar later)
- Relatief onbekende acteurs die prima kunnen acteren.
- Geen Enterprise X Y of Z, daar hebben we er nu wel genoeg van gezien.
- Zeer beperkte terugkeer van de oude ST crew, hier een daar een gast rol is prima maar geen permanente terugkeer van oude casts (moet een frisse wind doorheen).
- Minimale CGI maar gewoon mooie costums en pakken en make-up ect.
- De sets en technologie (DS9, voy en latere TNG) van vroeger als baseline gebruiken en die een tikje moderniseren zodat het klopt (en er netjes uitziet op 1080P) ten opzichte van de oude series (Nergens voor nodig om alles zo ver te moderniseren ala de 2 nieuwe ST films)
- En natuurlijk hier en daar wat ST techno en prime directive gebrabbel

Het idee over de Federation dat het soft is en nog verder is geworden en dus nu mooi worden kontgeschopt door een nieuw volkje of een Union van meerdere volken (liever niet een dominion 2.0, Klingons, Borg, Cardassians, Romulens ect.) is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Snowwie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:18:
[...]

Laat DS9 vanaf seizoen 4 nu juist ijzersterk zijn. :)

Ik zou het nog niet opgeven als ik jou was, vanaf seizoen 4 gaan er nog zoveel dingen gebeuren...met de Dominion, dikke vette clash tussen de Federatie en de Dominion.....voeg daar nog wat Klingons, Romulanen, Breen en Cardassianen aan toe en je hebt feest.
En dan kom je in seizoen 7 aan en dan is het echt helemaal niks meer. Echt, plots zo dun als een blaadje papier. De eerste keer dat het me opviel was bij aflevering 2 Shadows and Symbols. De hele aflevering sloeg nergens op en waarom Ezri en die vader van Sisko mee moesten? Die voegden helemaal niks toe.
Sowieso snap ik de plaats van Ezri niet. Wat voegt zij toe?

Nu net aflevering 4 gezien. Zit die Vulcan kapitein bij Sisko en het hele plot was al duidelijk. "Ik heb een holosuiteprogramma dat jou ook wel zal interesseren" Oh, dat zal wel baseball zijn. Dan gaat gaat hij hem zeker uitdagen voor een wedstrijd. En dat zal wel team-Sisko tegen de Vulcans worden want het is wel duidelijk dat Sisko nog wat oud zeer heeft zitten dat verwerkt moet worden.
En toen was nog niet eens gezegd dat dat starship een Vulcan-only crew had.

Het is misschien dat ik parallel ook Games of Thrones zit te kijken waar wel een plot in zit, maar de oppervlakkigheid van DS9 begint nu wel echt te storen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ezri voegt vrouwelijk schoon toe! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ieder zijn smaak, maar dan kijk toch liever tegen Dax aan hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:51:
Ieder zijn smaak, maar dan kijk toch liever tegen Dax aan hoor :P
Als jij graag naar Curzon Dax kijkt, prima, maar ik kies ook voor de vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm ja, Jadzia natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vond Nicole DeBoer anders wel schattig hoor... (Ezri Dax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Spooksel

Spooksel!

DS9 S7 start idd wat suf, je merkt ook dat ze overduidelijk wat geld aan het sparen zijn voor de afronding in de 2e seizoenshelft... die behoorlijk yummie yummy is :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Raven schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:01:
Tuvok , Checkov :o :D (en Admiral Paris?)

Ik zie ook nog Gary Graham (Soval uit Star Trek Enterprise) en Manu Intiraymi (Icheb uit Voyager) voorbij komen. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ik ben ook een fan van Ezri <3. Jammer alleen dat ik Nicole deBoer daarna verder nauwelijks gezien heb.

Ik was bekend met die Renegades, maar had die trailer nog niet gezien. Ziet er best goed uit.. Ik heb er nou al veel meer zin in dan Star Trek 3 eigenlijk (maar goed, ik had dan ook überhaupt niet zo'n zin in Star Trek 3). 't ziet er echt uit als een logische volgende stap in de TV wereld.

Ik kwam op die Renegades ia een TOS fan serie trouwens, die, hoewel ik 'm zelf nog niet gezien heb, volgens mij best leuk is. Hij's in ieder geval goed geproduceerd voor een fan serie, de look hebben ze goed weten na te maken.
http://www.startrekphase2.de/en/

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Gisteren weer begonnen met Voyager, duurt nog lang voor Seven erbij is :-( O+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, eindelijk heb ik alle afleveringen van DS9 gezien en mijn oordeel is niet veranderd. Ik ben een Star Trek fan maar DS9 is echt abominabel slecht. Ook de laatste aflevering, wat een zweverig gedoe weer. Hele stukken heb ik maar weer zitten zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Maasluip schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:44:
Nou, eindelijk heb ik alle afleveringen van DS9 gezien en mijn oordeel is niet veranderd. Ik ben een Star Trek fan maar DS9 is echt abominabel slecht. Ook de laatste aflevering, wat een zweverig gedoe weer. Hele stukken heb ik maar weer zitten zappen.
Juist, dat was mijn oordeel ook:

Salvatron in "Star Trek kijk advies"

Blijkbaar moet je er van houden want er zijn er kennelijk die de serie wel goed vinden.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
Wow, DS9 is in mijn ogen veruit de beste show (op de voet gevolgd door TNG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
DS9 heeft last van zweverigheid, maar toch vaker dan niet een ijzersterke verhaalsopbouw, na de eerste seizoenen wellicht. Ben verder groot fan van TNG, en de overige series in mindere mate, maar de gedwongen amnesie bij het begin van elke aflevering is toch een zeer sterk debet bij een grote meerderheid van de non-DS9 afleveringen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bij voyager heb je veel verhaallijnen die doorlopen, maar vaak zijn er inderdaad ook losstaande verhaallijnen, wat echter hadnig is als je de serie vanaf tv volgt en wel eens een aflevering mist of wanneer je ze niet op volgorde kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Voor mij is het TNG die aan top staat, maar op de voet gevolgd door DS9. Dit komt voornamelijk door een sterkere cast van TNG, maar de verhaallijnen van DS9 vond ik net ietsje beter. Dat zweverige gedoe was in het begin wel wat wennen, maar dat was verder niet zo storend. The Sisko is misschien ook een a-typische captain (of commander, hoe je het ook wilt bekijken), maar dat past net bij de atmosfeer die DS9 uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Mx. Alba schreef op woensdag 08 april 2015 @ 04:35:
En on a side note... Gene Roddenberry heeft nog een serie gemaakt: Andromeda. Kijkt ook lekker weg. :)
Euh, dat is gemaakt door zoon of dochter van. Gene stierf aan het begin van TNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Haha, mjah. 't blijft een persoonlijke voorkeur. Als je 'haat' voor Sisko d'r al zo lang zo diep in zit dan gaat dat laatste seizoen d'r niet veel meer aan helpen.

Ow well, gelukkig zitten de iig flink wat epic gevechten in :)

Ik kan trouwens niet ontkennen dat ik bij het kijken van DS9 ook echt alles kijk... zodra die zeepneus van een Kai Winn bijvoorbeeld weer eens in beeld kwam -> fast forward :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb alle vier seizoenen van Star Trek Enterprise weer opnieuw bekeken, maar deze keer in full hd 1080p.

In het begin was ik heel erg sceptisch tegenover deze serie, maar ik denk er toch nu heel anders over. Jammer dat ze gestopt zijn bij seizoen 4. Ik had nog graag wat meer verdieping gezien in de relatie tussen Trip en T'Pol.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:54
Snowwie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:51:
Ik heb alle vier seizoenen van Star Trek Enterprise weer opnieuw bekeken, maar deze keer in full hd 1080p.

In het begin was ik heel erg sceptisch tegenover deze serie, maar ik denk er toch nu heel anders over. Jammer dat ze gestopt zijn bij seizoen 4. Ik had nog graag wat meer verdieping gezien in de relatie tussen Trip en T'Pol.
Ja, dat vond ongeveer de helft van alle fans ook, incl. NASA. Maar ondanks een grote fan petitie om 30 mln dollar te verzamelen zodat een S05 zou komen, stopte UPN met de productie en bleven we achter met een mager einde van een ST era.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Snowwie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:51:
Ik had nog graag wat meer verdieping gezien in de relatie tussen Trip en T'Pol.
Als je verdieping in relaties wil zien zijn er series voor je als The Bold and the Beautiful ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Salvatron schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:20:
Als je verdieping in relaties wil zien zijn er series voor je als The Bold and the Beautiful ;)
He gatver. :r

Nee, ik hou wel van (sci-fi) series met onmogelijke relaties.

De relatie tussen Trip en T'Pol in Enterprise was vergelijkbaar met de relatie tussen Buffy en Spike in Buffy the Vampire Slayer.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Naja imo gaat het er in science fiction om om een mogelijk toekomstbeeld neer te zetten en zijn relaties tussen mensen maar bijzaak.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Een serie over karakters moet die karakters nooit slechts als bijzaak hebben. Karakterontwikkeling is iets heel anders dan een soap, en het filmformaat leent zich niet al te best voor harde SF. Dan kun je toch beter de boeken in duiken.

Al heb je gelijk dat Trip-T'Pol meer soap was dan interessant. Maar dat komt meer door de matige scenaristen, dan dat wat ontwikkeling goed is. Zie B5 voor een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brent schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:33:
Een serie over karakters moet die karakters nooit slechts als bijzaak hebben. Karakterontwikkeling is iets heel anders dan een soap, en het filmformaat leent zich niet al te best voor harde SF. Dan kun je toch beter de boeken in duiken.

Al heb je gelijk dat Trip-T'Pol meer soap was dan interessant. Maar dat komt meer door de matige scenaristen, dan dat wat ontwikkeling goed is. Zie B5 voor een goed voorbeeld.
Voyager en TNG gaan niet over karakters maar over een toekomstbeeld en wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst (wat verklaart waarom ik TNG en VOY wel goed vind, maar DS9 totaal oninteressant). Het hangt er misschien vanaf waarom je een science fiction serie kijkt. Ik kijk er naar voor het toekomstbeeld en vind de karakters van ondergeschikt belang (maar wel belangrijk voor de serie), anderen willen blijkbaar liever karakters etc zien. Wellicht is dat een van de redenen dat sommigen DS9 goed vinden en VOY slecht, en anderen andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Salvatron schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Voyager en TNG gaan niet over karakters
Dat is pertinent onjuist. In ST word het toekomstbeeld (al is met name VOY m.i. meer een avonturenserie dan SF) verteld via de karakters. Hint: er zijn meestal mensen/aliens in beeld ;) Met beeld kun je ook haast niet anders.

Voor harde SF lees ik liever een boek, daar leent het medium zich wat meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brent schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:07:
[...]

Dat is pertinent onjuist. In ST word het toekomstbeeld (al is met name VOY m.i. meer een avonturenserie dan SF) verteld via de karakters. Hint: er zijn meestal mensen/aliens in beeld ;) Met beeld kun je ook haast niet anders.

Voor harde SF lees ik liever een boek, daar leent het medium zich wat meer voor.
Die avonturen die ze in VOY beleven zijn wel gebaseerd op doortrekkingen van huidige natuurkundige inzichten of bouwwerken die men in de toekomst zou kunnen uitvinden: wormgaten, sterrenschepen, tijdvertraging, buitenaardse wezens, dyson sphere, DNA-computers, warp-technologie, robots/androids/holographics, etc. Zelfs tablets zijn voorspeld in startrek.
Het is een wereld zoals die zou kunnen zijn in de toekomst en daar beleven de karakters avonturen in. De karakters zijn dus van ondergeschikt belang, in eerste instantie gaat het erom te laten zien hoe de toekomst eruit kan zien, iets wat het hele doel is van science fiction, en de enige reden dat science fiction mij wat interesseert.
Maar inderdaad zullen mensen die zich meer voor karakters e.d. interesseren wellicht op een andere manier naar science-fiction series kijken.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

off topic

[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 22-09-2015 10:00 ]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
off topic

[ Voor 89% gewijzigd door Mx. Alba op 22-09-2015 10:00 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

off topic

[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 22-09-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ondertussen is Star Trek: Renegades alweer een maand geleden op YouTube gezet, maar ik zie het nu pas:
YouTube: Star Trek: Renegades (Official Complete Film)

Nog niet gezien, maar binnenkort! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Melkunie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:08:
Ondertussen is Star Trek: Renegades alweer een maand geleden op YouTube gezet, maar ik zie het nu pas:
YouTube: Star Trek: Renegades (Official Complete Film)

Nog niet gezien, maar binnenkort! :)
Toevallig heb ik die twee dagen geleden zitten kijken. Op zich indrukwekkend als je bedenkt dat het allemaal fan-based is, maar eigenlijk viel het me tegen. Acteerwerk, aankleding, F/X is wat klungelig af en toe, maar dat was te verwachten en viel reuze mee. Daarentegen had ik een ijzersterk verhaal verwacht, maar helaas was dat toch vrij simpel en merkte ik hier en daar wat plotholes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
De eigenschappen van de karakters zijn wat te geforceerd in Renegades.

Mijn YouTube Channel

• Basekid
Star Trek kijken is zo 20th century :+

Zelf in rondlopen is hoe het nu hoort te gaan:

http://www.enterprise3dproject.com/

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Er komt een nieuwe Star Trek TV serie *O* *O* *O*
The Next Chapter of the Legendary “Star Trek” TV Franchise Will Premiere on the CBS Television Network, Then Move to CBS All Access Digital Subscription Service

Alex Kurtzman, Co-Writer and Producer of the Blockbuster Films
“Star Trek” and “Star Trek Into Darkness,” to Executive Produce

CBS Studios International to Distribute the Series Globally
For Television and Multiple Platforms

STUDIO CITY, CALIF. AND NEW YORK, N.Y. – Nov. 2, 2015 – CBS Television Studios announced today it will launch a totally new “Star Trek” television series in January 2017. The new series will blast off with a special preview broadcast on the CBS Television Network. The premiere episode and all subsequent first-run episodes will then be available exclusively in the United States on CBS All Access, the Network’s digital subscription video on demand and live streaming service.

The next chapter of the “Star Trek” franchise will also be distributed concurrently for television and multiple platforms around the world by CBS Studios International.

The new program will be the first original series developed specifically for U.S. audiences for CBS All Access, a cross-platform streaming service that brings viewers thousands of episodes from CBS’s current and past seasons on demand, plus the ability to stream their local CBS Television station live for $5.99 per month. CBS All Access already offers every episode of all previous “Star Trek” television series.

The brand-new “Star Trek” will introduce new characters seeking imaginative new worlds and new civilizations, while exploring the dramatic contemporary themes that have been a signature of the franchise since its inception in 1966.

Alex Kurtzman will serve as executive producer for the new “Star Trek” TV series. Kurtzman co-wrote and produced the blockbuster films “Star Trek” (2009) with Roberto Orci, and “Star Trek Into Darkness” (2013) with Orci and Damon Lindelof. Both films were produced and directed by J.J. Abrams.

The new series will be produced by CBS Television Studios in association with Kurtzman’s Secret Hideout. Kurtzman and Heather Kadin will serve as executive producers. Kurtzman is also an executive producer for the hit CBS television series SCORPION and LIMITLESS, along with Kadin and Orci, and for HAWAII FIVE-0 with Orci.

“Star Trek,” which will celebrate its 50th anniversary in 2016, is one of the most successful entertainment franchises of all time. The original “Star Trek” spawned a dozen feature films and five successful television series. Almost half a century later, the “Star Trek” television series are licensed on a variety of different platforms in more than 190 countries, and the franchise still generates more than a billion social media impressions every month.

Born from the mind of Gene Roddenberry, the original “Star Trek” series debuted on Sept. 8, 1966 and aired for three seasons – a short run that belied the influence it would have for generations. The series also broke new ground in storytelling and cultural mores, providing a progressive look at topics including race relations, global politics and the environment.

“There is no better time to give ‘Star Trek’ fans a new series than on the heels of the original show’s 50th anniversary celebration,” said David Stapf, President, CBS Television Studios. “Everyone here has great respect for this storied franchise, and we’re excited to launch its next television chapter in the creative mind and skilled hands of Alex Kurtzman, someone who knows this world and its audience intimately.”

“This new series will premiere to the national CBS audience, then boldly go where no first-run ‘Star Trek’ series has gone before – directly to its millions of fans through CBS All Access,” said Marc DeBevoise, Executive Vice President/General Manager – CBS Digital Media. “We’ve experienced terrific growth for CBS All Access, expanding the service across affiliates and devices in a very short time. We now have an incredible opportunity to accelerate this growth with the iconic ‘Star Trek,’ and its devoted and passionate fan base, as our first original series.”

“Every day, an episode of the ‘Star Trek’ franchise is seen in almost every country in the world,” said Armando Nuñez, President and CEO, CBS Global Distribution Group. “We can’t wait to introduce ‘Star Trek’s’ next voyage on television to its vast global fan base.”

CBS All Access offers its customers more than 7,500 episodes from the current television season, previous seasons and classic shows on demand nationwide, as well as the ability to stream local CBS stations live in more than 110 markets. Subscribers can use the service online and across devices via CBS.com, the CBS App for iOS, Android and Windows 10, as well as on connected devices such as Apple TV, Android TV, Chromecast, Roku players and Roku TV, with more connected devices to come.

The new television series is not related to the upcoming feature film “Star Trek Beyond,” which is scheduled to be distributed by Paramount Pictures in summer 2016.
Enigste mogelijke minnetje is dat het blijkbaar alleen streamen is. Maar dat zal snel genoeg normaal online zijn :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik hoop dat het echt iets nieuws is en niet weer een TOS remake. Vond dat van dag 1 al niks en het wordt alleen maar meer.

Jammer genoeg wordt er op geen Nederlandse zender meer TNG, DS9 of Voyager uitgezonden. Alleen België heeft de eerste 2 HD seizoenen van TNG uitgezonden een jaar of twee geleden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ook al zijn er nog weinig details bekend is misschien wel een idee voor dedicated topic als iemand tijd heeft :)

Om m'n eerste reactie te herhalen vanuit een ander topic:
Het zal moeilijk worden om een goede serie neer te zetten, maar met succes series zoals breaking bad en game of thrones is het te hopen dat ze meer durven qua inhoud, persoonsontwikkeling en verhaallijn in SF series. Dit in tegenstelling tot 5 tot 10 jaar geleden waarbij er (ook onder veel SF fans) de indruk heerste dat SF toch vooral oppervlakkig en toegankelijk moest zijn omdat er anders niemand naar zou kijken. Die houding heeft het SF genre op televisie ook niet kunnen redden, gelukkig maar.

Ik hoop dat ze vooral ook moeite doen met de keuze voor het juiste type acteur, juist omdat het science fiction is moet het acteerwerk des te realistischer overkomen om geloofwaardig te zijn. TNG maar ook DS9 hadden hiervoor de juiste personen met ook veel toneel ervaring zoals Patrick Steward, Avery Brooks en Brent Spiner.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 02-11-2015 21:13 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind Enterprise een heel goede SF-serie en als begin/prequel van de totale Star Trek-franchise vond ik hem erg geschikt. Ik hoop maar dat de nieuwe Star Trek geen reboot wordt. De 2 rebootfilms vond ik op zich prima, maar ik houd toch meer van de al bestaande canon/franchise. Zolang het ook binnen de bestaande canon maar geen "1000 jaar verder; de Klingons zijn nu lief; de Romulans zijn nu lief: oh en de Borg repareren nu je magnetron"-serie wordt. Het introduceren van nieuwe vijanden en verbonden is natuurlijk wel prima. Maar laat het wel passen binnen wat we al kennen. Het blijft juist tof om zo af en toe een mega-spannende episode met Borg / Klingons / Romulans / nieuwe big ass enemy te hebben, Misschien zelf van buiten de 4 kwadranten van onze Melkweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het hele reboot gebeuren is feitelijk onnodig als je een universum hebt gecreëerd waar er onbegrensde mogelijkheden zijn voor nieuwe verhalen en ideeën. Ik heb het in geval van Star Trek dan ook altijd een zwaktebod gevonden. Bij bijvoorbeeld de comic franchise is het niet te voorkomen omdat je decennia lang met dezelfde karakters werk, Dr Who lost het origineel op met regeneration maar blijft toch altijd canon.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Als er een nieuwe serie komt laat ze er dan vooral geen seks in stoppen. Dit hebben ze geprobeerd in Enterprise met die slaapverwekkende masseerscenes en heeft geleid tot zo'n gedrocht van een serie dat je je afvraagt hoe ze het voor elkaar hebben kunnen krijgen. Nee, laat ze er maar vooral niet teveel seks in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Masseren is geen seks...

Ik hoop alleen dat ze de originele timeline in leven houden en daar op of tussendoor op voortborduren.

Af en toe wat technobabbel van rout it trough the deflector dish stuff blijft ook mooi. Net als wat politiek en prime directive geouwehoer.

Heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waarom denk je dan dat die uitgebreide masseerscenes in star trek enterprise zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ben benieuwd naar de nieuwe serie.. Dat was een verrassing. Ik hoop dat ze de originele timeline gebruiken.

Ander nieuws:

Er is een Kickstarter gestart voor episode 2 & 3 (een geplande 2-parter) voor Star Trek Renegades:
https://www.kickstarter.c...enegades-episodes-2-and-3
Ik denk wel dat ik ga pledgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sméagol op 03-11-2015 00:29 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 12-09 14:27
Het zal lastig worden om een nieuwe Star Trek serie te maken met de opzet van de oude series maar die toch de "nieuwe" generatie kan boeien. Veel mensen zijn verwend met snelle en oppervlakkige actie en met continue opeenvolgende problemen die snel opgelost moeten worden. Je ziet ook dat de nieuwe films op die behoefte inspelen.

Ik hoop zelf dat ze meer richting de kant van BG opgaan, dus wel een doorlopend verhaal maar met kleine zijtakken elke aflevering. En qua vijanden hoop ik op weer iets origineels en geen hergebruik van oude vijanden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Señor Sjon schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:51:
Ik hoop dat het echt iets nieuws is en niet weer een TOS remake. Vond dat van dag 1 al niks en het wordt alleen maar meer.

Jammer genoeg wordt er op geen Nederlandse zender meer TNG, DS9 of Voyager uitgezonden. Alleen België heeft de eerste 2 HD seizoenen van TNG uitgezonden een jaar of twee geleden.
Imho moet je ook totaal niet willen dat NL zenders dat gaan doen, misschien als RTL het zou krijgen... maar een SBS (Veronica) zeker niet!

Die gedrochten van een uitzendschema's van hun... UGH. Twee episodes achter elkaar uitzenden... cool! Eerste episode is deel 1 van een 2parter, cool... lekker lange aflevering kijken vandaag. Tweede episode is ineens een TOTAAL andere episode uit een heel ander seizoen ook nog eens. WTF GUYS...

De enige keer dat ik ooit fatsoenlijk ST op de NL tv heb kunnen kijken was een jaar of 15 geleden toen RTL 5 dagelijks DS9 uitzond en ook nog eens in je juiste volgorde :P
MrFl0ppY schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:37:
Ik hoop zelf dat ze meer richting de kant van BG opgaan, dus wel een doorlopend verhaal maar met kleine zijtakken elke aflevering. En qua vijanden hoop ik op weer iets origineels en geen hergebruik van oude vijanden.
Mjah, het hangt totaal af van welk tijdperk ze kiezen om het in af te laten spelen en in welk universum. In een reboot universum is al het materiaal van tafel, maar in het canon universum (welke ze pls pls pls hopelijk gaan gebruiken) moet je haast wel naar een post DS9/VOY tijdperk toe om nieuwe/interessante dingen te kunnen doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Spooksel op 04-11-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
MrFl0ppY schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:37:
Het zal lastig worden om een nieuwe Star Trek serie te maken met de opzet van de oude series maar die toch de "nieuwe" generatie kan boeien.
Hierin zit het probleem van veel studio's/producers, het is geen noodzakelijkheid om met een franchise een nieuwe generatie aan te spreken. Als een serie met een bepaalde achtergrond/insteek niet past binnen het kijkerspubliek dan is het misschien beter dat het op de plank blijft liggen.

Dat zag je bijvoorbeeld aan Stargate Universe, na SG-1 en Atlantis probeerde men een jonger publiek aan te spreken met meer sociaal en relationeel drama, maar voor die combinatie met SF was er ook onder een jonger publiek nauwelijks vraag.

Een ander belangrijk punt om een jonger publiek aan te spreken komt voort uit het feit dat adverteerders zich vooral richten op de leeftijdsgroep tieners tot begin twintigers, want het neerzetten van een merk is het effectiefst in die leeftijdsgroep. Echter, met de opkomst van reclamevrije on-demand/streaming valt dat argument langzaam weg.

Sterker, met de opkomst van streaming in meerdere landen is het mogelijk een serie in meerdere landen tegelijk te lanceren (wat men vaak nog steeds niet doet) en zo ook de inkomsten te vergroten. Op deze manier kan een zelfs een riskante/niche serie zoals Star Trek nog genoeg kijkers trekken en winstgevend worden, zonder allerlei trucs uit te hoeven halen om toch maar de kijkcijfers te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Spooksel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:09:
[...]

Imho moet je ook totaal niet willen dat NL zenders dat gaan doen, misschien als RTL het zou krijgen... maar een SBS (Veronica) zeker niet!

Die gedrochten van een uitzendschema's van hun... UGH. Twee episodes achter elkaar uitzenden... cool! Eerste episode is deel 1 van een 2parter, cool... lekker lange aflevering kijken vandaag. Tweede episode is ineens een TOTAAL andere episode uit een heel ander seizoen ook nog eens. WTF GUYS...

De enige keer dat ik ooit fatsoenlijk ST op de NL tv heb kunnen kijken was een jaar of 15 geleden toen RTL 5 dagelijks DS9 uitzond en ook nog eens in je juiste volgorde :P
Het gaat de laatste jaren redelijk, maar bijvoorbeeld Veronica zond jarenlang Voyager uit rond 19.00 uur, maar nu heb je al jaren consequent herhalingen Big Bang Theory en Two and a half Men. BBT gaat de volgorde overigens wel al tijden goed, zelfs bij series als Criminal Minds loopt het wonderwel goed.
[...]

Mjah, het hangt totaal af van welk tijdperk ze kiezen om het in af te laten spelen en in welk universum. In een reboot universum is al het materiaal van tafel, maar in het canon universum (welke ze pls pls pls hopelijk gaan gebruiken) moet je haast wel naar een post DS9/VOY tijdperk toe om nieuwe/interessante dingen te kunnen doen.
Enterprise had veel last van zaken die in TOS in de jaren '60 nieuw waren, maar al door de huidige tijd achterhaald. Dan moet Enterprise zich daar nog voor afspelen. :X Grappig zijn bijvoorbeeld de pads in TNG die al door huidige tablets achterhaald zijn en de communicator in TOS die achterhaald zijn door clamshell telefoons en nu smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Spooksel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:09:
Nee hoor, in de jaren 90 zond de KRO altijd keurig ST. TNG op zondag om 19:00 uur uit.

* Snowwie lag altijd standby met de videorecorder om de afleveringen op te nemen :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was op zaterdag door de AVRO... :N

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 04-11-2015 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Señor Sjon schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:24:
Dat was op zaterdag door de AVRO... :N
http://www.nrc.nl/handels...-vertrouwde-koers-7144364

Nee hoor, zondag's om 19:10 uur bij de KRO.

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 04-11-2015 18:52 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Señor Sjon schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:20:
Enterprise had veel last van zaken die in TOS in de jaren '60 nieuw waren, maar al door de huidige tijd achterhaald. Dan moet Enterprise zich daar nog voor afspelen. :X Grappig zijn bijvoorbeeld de pads in TNG die al door huidige tablets achterhaald zijn en de communicator in TOS die achterhaald zijn door clamshell telefoons en nu smartphones.
Die pads lijken meer ebooks te zijn dan tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Opvallend dat de discussie op Amerikaanse forums alleen nog maar gaat over hoe de streaming service CBS all access het netwerk moet redden en welke rol Star Trek daarin speelt. Verder is er nog helemaal niets naar buiten gekomen qua inhoudelijke informatie. Het zou toch zonde en problematisch zijn als de enige motivatie voor een Star Trek serie het succes van een streaming service zou moeten zijn, ik zie Star Trek namelijk helemaal niet als een serie die een breed publiek kan trekken naar een service met een barrier-to-entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hopelijk wordt het dan wel weer een goede en langdraaiende serie en niet zo'n misselijke grap als Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

De nieuwe serie wordt onder andere gemaakt door Alex Kurtzman en Bryan Fuller. Fuller begon zijn carrière met schrijven voor Deep Space Nine en Voyager. Kurtzman schreef en produceerde mee aan twee Star Trek-films, Star Trek en Star Trek Into Darkness.
Interessant. Misschien een kruising tussen DS9, Voyager en de huidige films? Dan wordt het publiek wel iets breder maar niet breder dan algemeen scifi-publiek wellicht.

Overigens kon ik de andere Star Trek-series al op Netflix kijken in de VS, maar bij thuiskomst waren ze weer verdwenen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Op zich kijk ik uit naar een nieuwe Star Trek serie, maar ik denk wel dat de serie weer wat sneller/actievoller wordt. Dat hoort denk ik ook wat meer bij deze tijd waarin elke aflevering moet scoren. Hopelijk weten ze de typische ST elementen overeind te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

MrFl0ppY schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:15:
Op zich kijk ik uit naar een nieuwe Star Trek serie, maar ik denk wel dat de serie weer wat sneller/actievoller wordt. Dat hoort denk ik ook wat meer bij deze tijd waarin elke aflevering moet scoren. Hopelijk weten ze de typische ST elementen overeind te houden.
Het zou me niet verbazen als het wel mee gaat vallen. De nieuwe ST serie komt, op de eerste aflevering na, alleen uit op on-demand diensten (CBS All-Access voor de VS (en Canada?), Netflix voor de rest van de wereld). Bij dergelijke diensten is er minder de noodzaak om te scoren met snelle actie en plat vermaak, want je hoeft niet direct te concurreren met andere series voor een tijdslot op TV.

We zullen zien.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ook on-demand diensten zullen eisen ( ;) ) stellen. Als minder mensen kijken dan verwacht, zal Netflix bij het hernieuwen van het contract met CBS ook minder willen betalen. Bovendien is nog maar even afwachten of Star Trek in de VS alleen op CBS All Access blijft. Mocht die dienst floppen, dan verschijnt Star Trek misschien alsnog op CBS, The CW of in syndicatie.

Hoe dan ook, kijkcijfers zijn belangrijk en kunnen net zo goed invloed op de inhoud van de serie hebben. Zelfs de doelgroep/demografie is van belang: CBS zal Star Trek waarschijnlijk willen gebruiken om jonge mensen naar hun dienst te lokken (die zijn het makkelijkst over te halen). Netflix zou Star Trek misschien wel willen gebruiken om oudere generaties aan het streamen te krijgen, gezien die groep nog voor een groot deel onbenut is.

On demand neemt wel de invloed van adverteerders weg (afgezien van sluikreclame, wat we hopelijk niet in Star Trek zullen zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik hoop dat ze weer eens een blik op de toekomst gaan werpen. Het eindeloze gewroet in de TOS tijdlijn is alleen maar vragen om continuïteitsproblemen. Verder zint mij die verheerlijking van Kirk al vanaf dag één niet en nu zijn er alweer drie films over. :X

Nu helpt het ook niet dat ik een TNG persoon ben en TOS me echt niet kan boeien.

Glare... so... much... glare.

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Gelukkig ben ik echt een sloerie op ST gebied, ik vind alle series en films goed te doen tot geweldig.

Alleen bij het terugkijken van TNG kom je er achter dat er toch wel erg veel soap-afleveringen zijn met zuchtende Rikers en smachtende Trois etc... zum kotzen zo zoet soms :'). Ik was soms zover dat als een afl met Riker begon dat ik hem maar oversloeg :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
HeatWave schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:40:
Ik was soms zover dat als een afl met Riker begon dat ik hem maar oversloeg :P.
Die aflevering dat Riker in dat toneelstukje zat en dan ineens in een inrichting vond ik wel interessant.

edit: even zoeken:
Aflevering betreft: Frame of Mind

http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Frame_of_Mind_(episode)

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 19-07-2016 15:46 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Andere tijden... qua televisie Die serie is bijna 30 jaar oud alweer. Toch zag het er voor die tijd vaak wel gelikt uit (hoewel... sommige decors. :X). Ik had de skip-neiging met de Data emo-run die 2-3 afleveringen per seizoen de overhand nam. Voyager ging vaak dan toch wat beter (vooral toen dat Kes-geneuzel eruit was). Jammer dat ze in 3 seizoenen tijd de Borg hadden omgeturnd tot speelgoed-transformers i.p.v. grootmacht.

Maar ik ben heel benieuwd naar de setting van de nieuwe serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Troi's dialoog was inderdaad altijd hetzelfde maar ze had af en toe wel mooi gevormde pakjes aan :P.

En ik zit me zo eens af te vragen. Zijn we er ooit achter gekomen wie of wat Whoopi Goldberg (Guinan) nu precies was? Ze wist namelijk niet iets teveel voor een normale barkeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
MrFl0ppY schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:46:
Troi's dialoog was inderdaad altijd hetzelfde maar ze had af en toe wel mooi gevormde pakjes aan :P.

En ik zit me zo eens af te vragen. Zijn we er ooit achter gekomen wie of wat Whoopi Goldberg (Guinan) nu precies was? Ze wist namelijk niet iets teveel voor een normale barkeeper.
Guinan was een El-Aurian. Een ras van 'luisteraars'. Soran uit Generations was van hetzelfde ras.

El-Aurians konden 700 jaar oud worden.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Guinan

Ik kan me nog herinneren dat ze in de Nexus heeft gezeten (Nexus anyone? B) )

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Snowwie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:45:
[...]

Die aflevering dat Riker in dat toneelstukje zat en dan ineens in een inrichting vond ik wel interessant.

edit: even zoeken:
Aflevering betreft: Frame of Mind

http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Frame_of_Mind_(episode)
Ja, er zijn wel goeie ook, maar echt, het niveau is soms echt tenenkrommend hoor ;).

Oh well, je onthoudt natuurlijk alleen de echt vette afl, dus in mijn hoofd was het veel en veel meer aliens en vechten dan het echt was :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Persoonlijk zou ik het gewoon kijken in volgorde van uitkomen en me niks aantrekken van tijdslijnen of pre-quals. Star Wars en Fast and Furious heb ik ook zo gekeken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, zocht net even voor de gein op Marina Sirtis (die Troi speelde), de tijd heeft haar meer dan goed gedaan, ze lijkt ook beter bedeeld te zijn, die mag wel een guest appearance maken in de nieuwe star trek serie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:45:
Andere tijden... qua televisie Die serie is bijna 30 jaar oud alweer. Toch zag het er voor die tijd vaak wel gelikt uit (hoewel... sommige decors. :X). Ik had de skip-neiging met de Data emo-run die 2-3 afleveringen per seizoen de overhand nam. Voyager ging vaak dan toch wat beter (vooral toen dat Kes-geneuzel eruit was). Jammer dat ze in 3 seizoenen tijd de Borg hadden omgeturnd tot speelgoed-transformers i.p.v. grootmacht.

Maar ik ben heel benieuwd naar de setting van de nieuwe serie.
Gek hoe iedereen anders tegen een serie aankijkt. Ik had het juist andersom. Ik ben ook een TNG fan (mee opgegroeid) en hield van alle techno gebrabbel. Voyager vond ik juist minder goed, vanwege de nadruk op onderlinge relaties en emoties. (niet dat ik geen VOY wil zien, maar TNG vind ik beter)
Als bij TNG een paar officers neerstorten op een planeet, wordt vooral geprobeerd een technische oplossing te vinden en dat zie je dan ook voornamelijk in beeld.
Als bij VOY een paar officers neerstorten op een planeet, wordt vooral de onderlinge band uitvergroot en zodra ze ontstapt/bevrijd zijn, krijg je terloops te horen dat ze middels een <bla-die-bla> apparaat een subspace bericht hadden verstuurd en Voyager kwam tot de rescue. De hele technische oplossing blijft bij VOY veel meer op de vlakte.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:53:
[...]

Damn, zocht net even voor de gein op Marina Sirtis (die Troi speelde), de tijd heeft haar meer dan goed gedaan, ze lijkt ook beter bedeeld te zijn, die mag wel een guest appearance maken in de nieuwe star trek serie :9~
Ik deel die mening toch niet helemaal. Ze is heel aardig, maar ik vond haar 20 jaar geleden toch een stuk knapper.
Troi
Let maar niet op mijn lelijke kop :p (deze foto was genomen in jan 2005 bij Jaarbeurs Utrecht).

Goh, wat kan ik eindeloos doorl*llen over ST... ik denk dat wanneer ik 70 jaar ben, ik nog steeds naar TNG, VOY, DS9 en ENT aan het kijken ben :p (sorry TOS fans, maar dat is toch te oudbollig voor mij)

Zoveel vragen, zoveel "plotholes".

Zoals "waarom rennen ze de ene keer naar een transporter platform om over te stralen, en de volgende keer hebben ze zelfs in de wc transporterbereik"?
"Waarom zou je een boarding party ook niet gewoon met transporters de ruimte instralen, om van ze af te zijn?"
"Waarom leest de doctor in VOY alles vanaf een pad of een computerscherm, terwijl hij rechtstreeks gelinked is aan de main computer en dus simultaan toegang heeft tot alle data aanwezig op voyager?"
etc etc etc

En nu weet ik nog niet of ik wel naar ST Beyond wil gaan... de eerste trailer is zoooo slecht... zoooo totaal niet Star Trek. Arme Gene.

[ Voor 13% gewijzigd door segil op 22-07-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Haha, die plotholes zijn het leukste.

Zoals, waarom gaat de kapitein van een schip naar beneden, vaak vergezeld door de 2nd in command? Bij wijze van een noodzakelijke selfdestruct kan dan niet eens meer. De reden voor Voyager om minder techbabble als oplossing te doen was om het Crusher-effect eruit te halen. :P

De dokter uit Voyager vind ik één van de leukste karakters uit heel de franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
segil schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:34:
[...]

Ik deel die mening toch niet helemaal. Ze is heel aardig, maar ik vond haar 20 jaar geleden toch een stuk knapper.
[afbeelding]
Let maar niet op mijn lelijke kop :p (deze foto was genomen in jan 2005 bij Jaarbeurs Utrecht).
Het punt was geloof ik juist dat het nu zoveel jaar later is. Ik zie er niet veel van in de 60 waarvan ik denk dat ik er geen nee tegen zou zeggen :+
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:43:

Zoals, waarom gaat de kapitein van een schip naar beneden, vaak vergezeld door de 2nd in command? Bij wijze van een noodzakelijke selfdestruct kan dan niet eens meer. De reden voor Voyager om minder techbabble als oplossing te doen was om het Crusher-effect eruit te halen. :P

De dokter uit Voyager vind ik één van de leukste karakters uit heel de franchise.
Gheghe er valt veel na te denken bij Star Trek, en bij sommige dingen moet je het juist compleet niet doen :P

De Dokter is legendarisch, wat speelt hij de rol geweldig! Beats Data if you ask me :X _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Mutatie op 22-07-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Mutatie op 22-07-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Data vond ik altijd vrij irritant, maar het sarcasme van de dokter is heerlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:43:

Ja, de doctor is geweldig! En zo zijn er nog toffe personages, die goed zijn gespeeld. Zoals Picard, Worf (zeker in latere TNG afleveringen en DS9), Sisko, Quark, Garak, B'Elanna, Trip, Malcolm. En velen vinden hem niet leuk, maar ik mag Q best wel. Lekker arrogant :)

Waar ik in het begin erg moeite mee had was Neelix en Phlox :X

Nu ik toch in de mood ben.... een foto van 7-8 jaar geleden, op Fedcon. Op de foto met Gowron en Martok :D

Qapla!

edit: en de Doctor :) Die gelukkig geen probleem mee had om gratis te poseren, terwijl normaal gesproken een foto 20-50 euro kost. Aardige man.

Doctor

[ Voor 12% gewijzigd door segil op 22-07-2016 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mutatie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:49:
[...]

Het punt was geloof ik juist dat het nu zoveel jaar later is. Ik zie er niet veel van in de 60 waarvan ik denk dat ik er geen nee tegen zou zeggen :+

[...]

Gheghe er valt veel na te denken bij Star Trek, en bij sommige dingen meot je het juist compleet niet doen :P

De Dokter is legendarisch, wat speelt hij de rol geweldig! Beats Data if you ask me :X _/-\o_
Dokter had gewoon de op 1 na beste rol.
Q als ie lekker los kon gaan was gewoonweg het leukste. dat minachtende arrogante toontje was gewoon briljant :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Kan inderdaad niet wachten om TNG en DS9 weer op netflix te kijken. Vooral nu TNG in HD is.

PLease please please doen ze de upgrade ook voor DS9, blijft toch de beste serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

segil schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:14:
[...]Op de foto met Gowron en Martok :D

[afbeelding]

edit: en de Doctor :) Die gelukkig geen probleem mee had om gratis te poseren, terwijl normaal gesproken een foto 20-50 euro kost. Aardige man.

[afbeelding]
Toffe foto's! :) :)

Ik ben zelf niet verder gekomen dan Piet Paulusma :)

Wat dan weer grappig is, is dat de dokter Robert Picardo heet in het echt.
Blijft wel een leuke acteur. Vond hem in SG ook heel aardig als Woolsey.

Leuk ander weetje over de dokter: niet alleen in VOY was hij op dreef als zanger.
In het echt zingt hij dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
Q... Dat karakter is zo hilarisch, die moeten ze gewoon z'n eigen serie geven!!
Maar dan wel Riker erbij, dat botste altijd zo lekker! _O-

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik heb Beyond nog niet gezien, maar het krijgt een goede review van BanditIncorporated (zonder spoilers). Volgens hem zijn de trailers misleidend en is de film best goed, ook voor ST fans die vooral genieten van de oude series/films.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SAqg-YdH-70]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:19:
Ik ben zelf niet verder gekomen dan Piet Paulusma :)
Haha, dat is mijn buurman :)

Er bellen weleens kinderen uit de wijk aan en die mogen dan gewoon in zijn huis e.d. kijken. Hij heeft wel even geregeld dat er elke zondag een viskraam hier staat zodat ik op zondag lekkere kibbelingetjes e.d. kan kopen.

Maar ik had liever een star trek acteur naast mij wonen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

segil schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:06:
Ik heb Beyond nog niet gezien, maar het krijgt een goede review van BanditIncorporated (zonder spoilers). Volgens hem zijn de trailers misleidend en is de film best goed, ook voor ST fans die vooral genieten van de oude series/films.

[video]
Mwoah ik vond de film maar zo-zo, vooral het editing werk is het probleem, continu muziek op de achtergrond en de scenes duren kort waardoor de film erg snel gaat, hierdoor is de film erg onrustig. Dit is nog erger dan een standaard abrams-film. Visueel is het fenomenaal dus daar zal het meeste geld wel in zijn gaan zitten. Het is alleen de editing die de film naar beneden trekt, wat dat betreft was het beter dat Abrams de regisseur was geweest. Ik zie ook niet in wat er misleidend is aan de trailers. Het is wel een leuke film maar het had toch echt veel beter gemoeten imo.

IMDB: Star Trek Beyond (2016) - Box office / business
Budget
$185,000,000 (estimated)

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 24-07-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Beyond word voor mij een thuiskijk film. Hij lijkt me leuk, maar niet leuk genoeg voor de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Basekid schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:42:
Beyond word voor mij een thuiskijk film. Hij lijkt me leuk, maar niet leuk genoeg voor de bios.
De computergraphics zijn imo wel heel indrukwekkend en daarom goed voor de bios. Ook hou ik wel van het 3D-effect met een 3d-bril.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste