Señor Sjon schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:45:
Andere tijden... qua televisie Die serie is bijna 30 jaar oud alweer. Toch zag het er voor die tijd vaak wel gelikt uit (hoewel... sommige decors.

). Ik had de skip-neiging met de Data emo-run die 2-3 afleveringen per seizoen de overhand nam. Voyager ging vaak dan toch wat beter (vooral toen dat Kes-geneuzel eruit was). Jammer dat ze in 3 seizoenen tijd de Borg hadden omgeturnd tot speelgoed-transformers i.p.v. grootmacht.
Maar ik ben heel benieuwd naar de setting van de nieuwe serie.
Gek hoe iedereen anders tegen een serie aankijkt. Ik had het juist andersom. Ik ben ook een TNG fan (mee opgegroeid) en hield van alle techno gebrabbel. Voyager vond ik juist minder goed, vanwege de nadruk op onderlinge relaties en emoties. (niet dat ik geen VOY wil zien, maar TNG vind ik beter)
Als bij TNG een paar officers neerstorten op een planeet, wordt vooral geprobeerd een technische oplossing te vinden en dat zie je dan ook voornamelijk in beeld.
Als bij VOY een paar officers neerstorten op een planeet, wordt vooral de onderlinge band uitvergroot en zodra ze ontstapt/bevrijd zijn, krijg je terloops te horen dat ze middels een <bla-die-bla> apparaat een subspace bericht hadden verstuurd en Voyager kwam tot de rescue. De hele technische oplossing blijft bij VOY veel meer op de vlakte.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:53:
[...]
Damn, zocht net even voor de gein op Marina Sirtis (die Troi speelde), de tijd heeft haar meer dan goed gedaan, ze lijkt ook beter bedeeld te zijn, die mag wel een guest appearance maken in de nieuwe star trek serie

Ik deel die mening toch niet helemaal. Ze is heel aardig, maar ik vond haar 20 jaar geleden toch een stuk knapper.

Let maar niet op mijn lelijke kop

(deze foto was genomen in jan 2005 bij Jaarbeurs Utrecht).
Goh, wat kan ik eindeloos doorl*llen over ST... ik denk dat wanneer ik 70 jaar ben, ik nog steeds naar TNG, VOY, DS9 en ENT aan het kijken ben

(sorry TOS fans, maar dat is toch te oudbollig voor mij)
Zoveel vragen, zoveel "plotholes".
Zoals "waarom rennen ze de ene keer naar een transporter platform om over te stralen, en de volgende keer hebben ze zelfs in de wc transporterbereik"?
"Waarom zou je een boarding party ook niet gewoon met transporters de ruimte instralen, om van ze af te zijn?"
"Waarom leest de doctor in VOY alles vanaf een pad of een computerscherm, terwijl hij rechtstreeks gelinked is aan de main computer en dus simultaan toegang heeft tot alle data aanwezig op voyager?"
etc etc etc
En nu weet ik nog niet of ik wel naar ST Beyond wil gaan... de eerste trailer is zoooo slecht... zoooo totaal niet Star Trek. Arme Gene.
[
Voor 13% gewijzigd door
segil op 22-07-2016 10:40
]