Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:10
Martinusz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Zegt mij niks, ff bekijken!
Paprikapoeder inderdaad ook een goede om toe te voegen! (supermarkt potjes is niks)

Ik ga denk ik proefmonster vragen voor de Chipotle peper, want ik kan niet zo goed tegen pikant :)
Of is het erg mild?
Vadouvan kruiden? Lekker over vanalles. Een beetje zoals kerrie, maar dan wat pittiger.

Binnenkort komt Kamado Joe met de DoJoe.
Afbeeldingslocatie: https://www.kamadoguru.com/uploads/monthly_2018_08/38870460_865358590327397_8878092245765455872_n.jpg.812932f62aff06f79f322f23900fadcb.jpg
Een interessante manier om een pizzaoven van je Kamado te maken. De topvent doe je dicht waardoor alle hete lucht over de pizza gaat. Normaal zit een pizza eigenlijk te laag in de Kamado, waardoor de bovenkant en de zijkorst niet altijd goed warm / bruin is. Dit zou het op moeten lossen?

Ben wel benieuwd of het wat is. Pizza's lukken meestal wel goed bij mij, maar de zijkorsten zijn vaak nog wel wat bleek. Iemand een mening? Ben ook benieuwd hoeveel zoiets zou moeten kosten.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
elhopo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Vadouvan kruiden? Lekker over vanalles. Een beetje zoals kerrie, maar dan wat pittiger.

Binnenkort komt Kamado Joe met de DoJoe.
[afbeelding]
Een interessante manier om een pizzaoven van je Kamado te maken. De topvent doe je dicht waardoor alle hete lucht over de pizza gaat. Normaal zit een pizza eigenlijk te laag in de Kamado, waardoor de bovenkant en de zijkorst niet altijd goed warm / bruin is. Dit zou het op moeten lossen?

Ben wel benieuwd of het wat is. Pizza's lukken meestal wel goed bij mij, maar de zijkorsten zijn vaak nog wel wat bleek. Iemand een mening? Ben ook benieuwd hoeveel zoiets zou moeten kosten.
Wel jammer dat ze 'm niet combineren met de Joetisseri, dat zou een hele mooie combinatie zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 06:21
Zo vanavond zalm en kabeljauw van de Bbq. Salade tomaat komkommer en paprika. Verder aardappel schotel ( uit de oven). Binnenkort maar eens dutch oven aan gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:41:
Iemand nog een leuke kruidentip?
Ben aan het bestellen bij van Beekum en heb nog wel wat ruimte over tot gratis verzenden :P

Reeds in de winkelmand:
Lemonpepper
Knoflookpeper
Gyroskruiden

Thuis al aanwezig:
Dry rub all purpose
Pulled pork kruiden
Chinese 5 kruiden
Ik gebruik de Vadouvan en Grillmix ( in gelijke delen ) als rub op de spareibs
Bevalt prima ...
edit .. laat op het feestje ... ;)

Een leuke rotisserie voor een general-auplex model zou wel fijn zijn.
De KJ / Bastard accesoires zijn zo verekkes duur ;)

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 28-08-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
FreshMaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:34:
[...]

Ik gebruik de Vadouvan en Grillmix ( in gelijke delen ) als rub op de spareibs
Bevalt prima ...
edit .. laat op het feestje ... ;)

Een leuke rotisserie voor een general-auplex model zou wel fijn zijn.
De KJ / Bastard accesoires zijn zo verekkes duur ;)
De grillmix moet ik nog proberen :) heb er nog een proefmonster van liggen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hij is niet spectaculair, maar in combinatie met de Vadouvan maakt het een prima rubje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FreshMaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:48:
Hij is niet spectaculair, maar in combinatie met de Vadouvan maakt het een prima rubje :+
Iemand die wat meer kan vertellen over worcestersaus?
Het klinkt bekend, maar er gaat bij mij eigenlijk geen belletje rinkelen van hoe het smaakt of voor wat te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://images.smulweb.nl/wiki/55/high_res/worcestersaus-large.jpg

Ik gebruik het in diverse dingen
Spaghettiesaus, ceasar-dressing, bij het braden van karbonades e.d

Het voegt een beetje 'umami' toe.
https://www.culy.nl/inspiratie/alles-worcestershiresaus/

flesje kost 1,60€ bij AH
Ingrediënten

Het recept van Worcestershiresaus is een strikt bewaard geheim. Maar we weten wel wat voor ingrediënten in deze saus zitten: moutazijn, geestrijkazijn, stroop, maissiroop, chilipepers, sojasaus, peper, tamarinde, ansjovis, uien, sjalotjes, kruidnagels en knoflook.

Over de hele wereld wordt de saus inmiddels door andere merken gemaakt. Maar het echte originele merk is toch echt Lea & Perrins.

Lekker in…

Worcestershiresaus hoort uiteraard in een caesarsalade, filet américain en door steak tartare. Maar doe de saus ook eens door een Bloody Mary of in je favoriete eiersalade. Of maak er zelf de perfecte BBQ saus mee.

[ Voor 58% gewijzigd door FreshMaker op 28-08-2018 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
FreshMaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:00:
[afbeelding]

Ik gebruik het in diverse dingen
Spaghettiesaus, ceasar-dressing, bij het braden van karbonades e.d

Het voegt een beetje 'umami' toe.
https://www.culy.nl/inspiratie/alles-worcestershiresaus/

flesje kost 1,60€ bij AH
Oke, vooral een toevoeging dus, beetje vergelijkbaar met het gebruik van Ketjap enzo.
Zal eens keer de AH binnen lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
hmm.. net voor de bui is de PP klaar ....
Nu een uur wachten ...

ondertussen ligt het Zeeuws spek ook lekker door te garen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Martinusz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:13:
[...]

Oke, vooral een toevoeging dus, beetje vergelijkbaar met het gebruik van Ketjap enzo.
Zal eens keer de AH binnen lopen!
Ja of Maggi, oestersaus of Wikipedia: HP Sauce

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
HP sauce ... lekker bij biefstukken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik gebruik het eigenlijk nooit maar alle Engelsen die ik ken zijn er verzot op, zal het eens proberen. Ik noemde het omdat het ook zo een populaire geheim recept saus is ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Iemand wel eens chili con carne op de bbq gemaakt en voegt dit wat toe? Ik twijfel of ik het volledig op de bbq wil maken of dat ik gewoon wat groente rook en die er dan later doorheen doe. Als vlees gebruik ik deze keer gewoon gehakt, nog niet genoeg restjes brisket, pulled pork, kalkoen, steak of wat dan ook in de vriezer liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 12:14
Hari-Bo schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:27:
Gisteren weer eens een recept geprobeerd met bloemkool, gehakt en spek een bloemkoolbom gemaakt. Normaal vind ik niets aan bloemkool tenzij je er liters saus overheen kiepert, maar deze combinatie met wat hickory rookhout is echt voor de herhaling vatbaar.

[afbeelding]
Cool deze ga ik ook proberen

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
Ik heb hier een mooie picanha liggen(vers) welke ik wil bereiden op mijn guru. Maar me zijn 1.5kg wel een beetje groot voor met zijn tweeen. Kan ik hem gewoon opdelen in 2 stukken en dan de helft invriezen? En zo ja waar moet ik dan rekening mee houden?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Kabbie_Kabbie schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:38:
Ik heb hier een mooie picanha liggen(vers) welke ik wil bereiden op mijn guru. Maar me zijn 1.5kg wel een beetje groot voor met zijn tweeen. Kan ik hem gewoon opdelen in 2 stukken en dan de helft invriezen? En zo ja waar moet ik dan rekening mee houden?
Gewoon steaks van snijden en de rest invriezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:40
En dan de middelste steaks zelfs eten, en de buitenste aan de gasten geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Malt007 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:48:
Iemand wel eens chili con carne op de bbq gemaakt en voegt dit wat toe? Ik twijfel of ik het volledig op de bbq wil maken of dat ik gewoon wat groente rook en die er dan later doorheen doe. Als vlees gebruik ik deze keer gewoon gehakt, nog niet genoeg restjes brisket, pulled pork, kalkoen, steak of wat dan ook in de vriezer liggen.
Als je een Dutch Oven of soortgelijks hebt om het in te bereiden (zonder deksel) dan vind ik het een absolute toevoeging. Bovendien: Waarom in de pan als het ook op de bbq kan?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:48:
Lekker in een ruime pot / braadslede bereiden ..
Wat rookhout in het begin, als je het vlees aanzet en kalmpjes aan gaar laten worden
Ik heb hem laatst ook door het midden gesneden.
Gewoon even kiezen hoe je de verdeling wilt hebben ( het is nl. een driehoek ;) )
Ik heb de helft genomen, en eerst de puntzijde gemaakt

Week erop van de andere helft steaks gesneden, gaat prima

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:59
Ik heb vorige keer van de 1.6kg ook een stuk van een dikke 450 gram afgesneden, denk zo'n 5cm dik.
Deze vrijdagavond DIY sous-vide bereiden in een koelbox en daarna in de hete pan schroeien.
Het is gewoon voor 's avonds als gerechtje bij de wijn, maar aan het bedenken hoe ik het vlees dan ga snijden, in dunne lange stukken zoals rosbief? Of als sushi in plakjes.

Anyways, heeft niks met bbqen te maken :+.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Martinusz
Al tijdje geen Picanha op, maar in steaks vond ik het het lekkerst :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IcTBcYV3N7s9v6bucICM37Vs/medium.jpg

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:55
Iets vroeger dan verwacht is mijn Inkbird aangekomen, dus als het hier nog even mee zit qua weer dan ga ik eerstdaags aan de slag met die pulled pork d:)b .

Prima ding hoor, die inkbird, enige nadeel persoonlijk vind ik dat de voet niet magnetisch is, dus hij kan niet op de ketel hangen oid...

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 15:13
HyperBart schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:45:
Iets vroeger dan verwacht is mijn Inkbird aangekomen, dus als het hier nog even mee zit qua weer dan ga ik eerstdaags aan de slag met die pulled pork d:)b .

Prima ding hoor, die inkbird, enige nadeel persoonlijk vind ik dat de voet niet magnetisch is, dus hij kan niet op de ketel hangen oid...
Hotglue + magneetje/ Velcro? Ik zou m dan wel niet rechtreeks op de dome hangen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ozzynator schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:45:
weet er iemand toevallig een adresje voor een scharnier voor een WSM 47 cm? Heb het halve www al afgestruind en importeren uit de US van A gaat ook in de papieren lopen.
ik weet niet of je al iets gevonden hebt, ik heb deze site gevonden.
https://www.huisentuinwinkel.nl/bbq-accessoires.html

Daar hebben ze zo een scharnier die je zoekt.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 21:26
Die gaat hier vaak wel ver op met zijn 2en. Met zijn 3en sowieso. Niet te veel sides er bij maken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
The Fatal schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:34:
[...]

Die gaat hier vaak wel ver op met zijn 2en. Met zijn 3en sowieso. Niet te veel sides er bij maken :-)
Heb hem in tweeen gesneden, en vond hem uiteindelijk te klein :P zo lekker was die. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 16:01
Oeh wedstrijd kriebels! Wie gaat er nog meer naar Suydersee komend weekend?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:46
koesie schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:09:
[...]

ik weet niet of je al iets gevonden hebt, ik heb deze site gevonden.
https://www.huisentuinwinkel.nl/bbq-accessoires.html

Daar hebben ze zo een scharnier die je zoekt.
Daar heb ik er 1 besteld, is gisteren geleverd.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zo gisteren vlees binnen, afgelopen woensdag al een doos met kruiden 8)
Het is dit weekend foodtruck festival hier, maar ga hem thuis toch ook aanslingeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paganstars schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:00:
Oeh wedstrijd kriebels! Wie gaat er nog meer naar Suydersee komend weekend?
Moest even zoeken waar je het over had. Kwam op de site terecht en man oh man. Lang geleden dat ik zo'n waardeloze site ben tegengekomen.

Wat ik begrijp is het een wedstrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ziet er wel gaaf uit, jammer dat zoiets niet hier in de buurt is? (Zuid west NL)

Edit: Dongen is wel Zuid :P

[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 31-08-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:36:
[...]

Moest even zoeken waar je het over had. Kwam op de site terecht en man oh man. Lang geleden dat ik zo'n waardeloze site ben tegengekomen.

Wat ik begrijp is het een wedstrijd?
Jep is een KCBS Sanctioned wedstrijd. Ik doe wel mee, maar meer voor de gezelligheid.

@Martinusz Je hebt ook nog in Deurne een wedstrijd (Juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Paganstars schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:48:
[...]

Jep is een KCBS Sanctioned wedstrijd. Ik doe wel mee, maar meer voor de gezelligheid.

@Martinusz Je hebt ook nog in Deurne een wedstrijd (Juni)
Deurne is dan alweer aan de andere kant van Brabant :P
Die in Dongen is volgende week zie ik, helaas niet mogelijk om eens een kijkje te nemen. Ter compensatie food-truck festival dit weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
St Niklaas een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zeker te doen! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Die is het weekend van de 15e! BBQ Kampioenschap van het Waasland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Gisteren even wezen shoppen bij de Sligro om morgen even een Pulled Porkje te maken. Wat verschillende potjes zout gehaald.

Ik ga een glace gebruiken die is gebaseerd op Dr. Pepper. Ben benieuwd…

Ik heb daar ook even op de hardware afdeling gekeken, en ze hadden een aantal Bastards staan en een hele batterij BGE’s. (ook een special edition XXXL….damn..die is grooooot!) Ik vond het verschil in degelijkheid qua gevoel nogal groot in het voordeel van Bastard. Ik had het idee dat de scharniertjes en schuifjes bij de BGE’s het allemaal “net niet” is. Het klonk ook allemaal wat ratelend als ik een deksel opende. Bij de Bastards was dit allemaal niet het geval. Zijn er mensen die wellicht beide merken naast elkaar hebben en hun ervaring kunnen toelichten? Of is de goedkopere prijs van Bastard wellicht alleen de kwaliteit van het keramiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik zie soms wat tafeltjes of geïntegreerde tafeltjes voor Weber GBS 57cm ketels voorbij komen en ook meldingen van Ikea tafeltjes die daarvoor aangewend worden, hoe zit dat in elkaar? ik vind namelijk het hebben van wat "wegzet ruimte" voor borden rondom mijn barbecue wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
HyperBart schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:57:
Ik zie soms wat tafeltjes of geïntegreerde tafeltjes voor Weber GBS 57cm ketels voorbij komen en ook meldingen van Ikea tafeltjes die daarvoor aangewend worden, hoe zit dat in elkaar? ik vind namelijk het hebben van wat "wegzet ruimte" voor borden rondom mijn barbecue wel interessant.
De Ikea Bekvam lijkt mij wat klein voor een 57cm Weber, maar wellicht zijn er varianten van het tafeltje?

https://www.google.com/se..._AUICygC&biw=1920&bih=934

edit:
https://www.grillsportver...ments/p1040305-jpg.84055/

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 31-08-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:13
HyperBart schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:57:
Ik heb van Douglas een tafel gemaakt van Douglas, een Bekvam gaat denk ik niet passen?

Daarnaast, als jij alleen wat borden er naast wil zetten hoef je het niet zo debiel zwaar uit te voeren als dat ik gedaan heb, dan voldoen kleinere balken ook wel.

[afbeelding]

[afbeelding]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik ben vanavond eens aan de slag gegaan met de Weber GBS 57cm om wat te oefenen voor low and slow om wat pulled pork te maken.

Zoals eerder aangegeven ligt er al 2kg varkensschouder wat wat ontvet is opgebonden in de diepvries. Eerstdaags wil ik dit eens proberen klaar te maken maar ik wil eerst wat temperatuurbeheersing onder de knie krijgen dus ik ben nu "droog" aan het stoken, zonder vlees en zonder rookhout.

Ik heb mijn kolenrooster ongeveer 4/5 bedekt met alu folie, op het onbedekte deel staat de meegeleverde bak met kokosbriketten in kussenvorm, deze zit tot boven vol, zeker toen ik de hete briketten op de koude briketten deed (Minion methode), dan zaten de briketten echt tot "tegen" het RVS rooster waar je normaal je vlees op legt.
Verder heb ik met mijn inkbird 2 probes geïnstalleerd met de bijhorende klemmetjes op het GBS rooster ongeveer in het midden van de onderliggende totale zone die bedekt is met alu folie. Ik redeneerde dat dat een goed punt is omdat daar uiteindelijk het vlees komt te liggen.

Op de alu folie staat een alu bakje (grootte van een Come A Casa lasagnebakje :+ ) waar 2/3 water inzit.

Ik blijf het moeilijk vinden om met temperaturen rond de 100°C te blijven. In het begin leek dat goed te gaan maar met de margriet boven op 1/4 open (de kabeltjes van de probes lopen langs daar naar binnen trouwens) en de propeller beneden iets minder als de helft is de temperatuur ondertussen opgelopen tot 125 graden over de twee zones. Verder geeft de thermometer van het deksel temps aan van 150 tot 180 graden. Dit is omdat de pin daarvan recht boven de brikettenmand ligt aangezien de margriet aan de andere kant moet staan van het brikettenrooster om een "flow" te maken diagonaal door de ketel heen.

Fixeer ik me te hard op die temperaturen en is dit ook nog allemaal prima om te roken? Ik ruik namelijk ook nogal vaak "wrange/bittere" rook en ik vrees wat voor mijn varkensschouder in de komende weken dat ik die "verpruts" met nu belangrijke details te negeren.

Afbeeldingslocatie: https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/211f1772-c34c-4315-a68d-8ce6b7d2cac0.png

Door wat te prullen met de inkbird ben ik vorige metingen kwijt geraakt, dat moet ik nog eens ff uitvogelen wat daar mis ging.

Als ik een bijstelling doe van de propellor, hoe voorkom je dan dat je continu zit te pendelen tussen "erover" en "eronder" en wat moet ik aanhouden als duur eer ik wijzigingen moet/kan zien?

Ik moet 'm nu bijna sluiten vanonder eer ik denk "dit gaat terug naar beneden". Het kan toch niet dat voor een low & slow and long dat ik om de vijf botten aan die hendel moet gaan schuiven om telkens de temperatuur als een jojo binnen de 100/110 te houden?

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 31-08-2018 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent te precies. ;)

Als je tussen de 100 en 125 blijft dan zit je wel goed. Zeker met een schouder komt de temp. niet zo nauw.

Je zal er niet aan ontkomen om een beetje te spelen met de schuifjes maar dat is de charme van het bbq'en. Als je zorgt voor goede briketten en je maakt een snake dan scheelt dat al een hoop qua stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Dat, je kunt van een bbq niet verwachten dat ie exact 100 graden is en blijft. Het is geen oven tenslotte (misschien dat een kamado stukken stabieler is?) en ik moet eerlijk zeggen dat ook ik met de snake methode in de weber het meeste constante temperatuurbereik heb.

[ Voor 39% gewijzigd door Fladder80 op 31-08-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Kijk, da’s nu al wat geruststellend.

Ik ging bij bbqhelden af op hun advies van de minion maar ik wil zeker die snake ook eens proberen.

Ik heb nu briketten van de Lidl gebruikt, kokos. Bij de echte baksessie wil ik wel de Weber briketten gebruiken en ik hou me verder ook aanbevolen voor goede en makkelijk te verkrijgen briketten in Belgie.

Ik laat de bbq nu gewoon even doen en ga slapen, staat iets meer als de helft open vanonder en ik ben eens benieuwd hoe de temp gaat stabiliseren.

Het bereik van die Inkbird is echt wel goed hoor :7 . Aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Lidl briketten.....weber briketten....daar zit natuurlijk ook deels al een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
HyperBart schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:28:
Kijk, da’s nu al wat geruststellend.
Zoals hierboven ook al wordt gezegd je hebt een ruime marge van 100-125 graden.

Ik heb de vlinder meestal minimaal open echt een paar millimeter meer niet. En dan boven 3/4 open, zorg in ieder geval dat boven altijd meer open is dan beneden, anders kan je een slechte verbranding krijgen en dat wil je niet.

Ik weet niet waar je in België woont maar ik heb goede ervaringen met hotdevil.be die zitten vlakbij Antwerpen.

Het voornaamste is dat je plezier hebt bij het maken, het moet wel leuk zijn.
Ik weet wel dat mij eerste pulled pork heel lang duurde en dat ik op een gegeven moment ook wat zenuwachtig werd maar het komt allemaal goed 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Martinusz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:41:
Ziet er wel gaaf uit, jammer dat zoiets niet hier in de buurt is? (Zuid west NL)

Edit: Dongen is wel Zuid :P
Ik ga in Dongen op de zondag misschien wel kijken. Is maar 15 min rijden. Maar ligt er aan hoe laat we van vakantie terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Martinusz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:41:
Lidl briketten.....weber briketten....daar zit natuurlijk ook deels al een probleem ;)
Ah? Ik dacht dat die van Weber prima waren, goed om te weten dat dat niet zo is.

Woon in groot regio Hasselt. Makkelijkste zou een deftig zakje briketten zijn wat je in Hubo’s of Brico’s of Gamma’s kan kopen...

Ook omdat het dan snel gehaald kan worden als je eens wil bbq’en.

Online is ook een optie maar dat tikt wat aan.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 01-09-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
HyperBart schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:31:
[...]

Ah? Ik dacht dat die van Weber prima waren, goed om te weten dat dat niet zo is.

Woon in groot regio Hasselt. Makkelijkste zou een deftig zakje briketten zijn wat je in Hubo’s of Brico’s of Gamma’s kan kopen...

Met de weberbriketten wil het ook wel. Heb ik mijn eerste spareribs ook meegemaakt. Op 47 cm kettle. Temperatuur was goed stabiel te houden met weber briketten. En mijn snake was nog lang niet op toen ribbetjes klaar waren. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15

Mystikal

It never hurts to help!

Zo ook bezig met een sessie

Procureur 3 kilo voor een pulled pork.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MbpUOZqLiUh82OeJjQKU9up8/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VTA01Gio8fvXnOURhCktcEfz/medium.jpg

2 spare ribs en 6 150gr grained burgers.
Goede deal kunnen sluiten voor slechts 32 euro alles bij elkaar.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mensen hier bekend met een echte bbq restaurant? Liefst omgeving Limburg.

Online kom ik wel iets tegen in Den Haag wat wel oké lijkt te zijn, maar wat is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
NeutraleTeun schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:18:

Online kom ik wel iets tegen in Den Haag wat wel oké lijkt te zijn, maar wat is er nog meer?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hehe. Volgende week midweekje richting Limburg. Mooie reden om uit eten te gaan. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:45

In Rotterdam heb je de Meat Cave. In Utrecht zit aan een van de grachten ook een bbq restauraunt, maar de naam is me even ontschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Makkelijkste zou een deftig zakje briketten zijn wat je in Hubo’s of Brico’s of Gamma’s kan kopen...
:F

Gewoon online in NL bestellen. Belgen en online shops zitten nog in de jaren 90, van de 19de eeuw.

* Chevy454 woont inmiddels 30+ jaar in België.
Ik bestel ze ook gewoon bij vuur en rook en laat die leveren. Ja het kost wat maar dan krijg je ook wat. Of je gebruikt het geld van de verzending en je rijdt er heen en je maakt er een leuke dag van in Eindhoven op de terugweg. En als klap op de vuurpijl, de brandstof is nog eens 15cent goedkoper.

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 01-09-2018 19:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vleeschkelder, heet nu Toque Toque BBQ-Boutique, waarschijnlijk?

Maar dat valt bij mij ook niet onder echte bbq zaak.
Zo'n tomahawk of ander soort steak wordt nu wel op meerdere plekken op een gril of ei gegooit.

Ik doel meer op een brisket plate en short ribs, zulke dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaker
[...]

Ik ben van omgeving van Genk. Ik haal nu Tom cococha briketten in de Colruyt. Ben er tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chaker schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:52:
Ik ben van omgeving van Genk. Ik haal nu Tom cococha briketten in de Colruyt. Ben er tevreden van.
Die voeren ze niet overal. In Bree heb ik ze niet gezien bijvoorbeeld.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Chevy454 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:59:
[...]

Die voeren ze niet overal. In Bree heb ik ze niet gezien bijvoorbeeld.
In Maaseik wel! Of via collishop bestellen. Die leveren in Bree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chaker schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:00:
In Maaseik wel! Of via collishop bestellen. Die leveren in Bree.
Naar verluid, zou deze gesloten worden.
Maar dat zijn geruchten maar waar rook is, staat een BBQ aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 01-09-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:55:
Vleeschkelder, heet nu Toque Toque BBQ-Boutique, waarschijnlijk?

Maar dat valt bij mij ook niet onder echte bbq zaak.
Zo'n tomahawk of ander soort steak wordt nu wel op meerdere plekken op een gril of ei gegooit.

Ik doel meer op een brisket plate en short ribs, zulke dingen.
Ik hoorde over http://www.pops.nl/
Maar dat ligt niet helemaal in Limburg ;)

Verder https://beernsteak.nl/ in Roosendaal ( van Jeremy Vermolen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online

niet echt Limburg, maar Pendergast in Amsterdam is top.
Edit: ik zou wel reserveren is niet zo groot.

[ Voor 6% gewijzigd door koesie op 01-09-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Nieuws ivm de nieuwe master touch bij de vrienden van het genootschap:
http://www.bbqgenootschap...20091.msg306384#msg306384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
@HyperBart ik weet dat Flamy ook goed te verkrijgen is belgie, je ziet ze regelmatig ook in supermarkten staan.

--------------

Weet iemand of een van de grote nederlandse online slagers, of een andere goede online slager for that matter, ook naar het buitenland verzend? En dan specifiek Ierland?

Online dingen bestellen loopt hier ongeveer een eeuw achter en als er dan al eens een moderne levernacier is... hebben ze de helft van de cuts niet (picanha is hier bijvoorbeeld zo goed als niet te vinden). 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door Wannial op 03-09-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars

T-Rex in Putten!
Wannial schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:28:
@HyperBart ik weet dat Flamy ook goed te verkrijgen is belgie, je ziet ze regelmatig ook in supermarkten staan.

--------------

Weet iemand of een van de grote nederlandse online slagers, of een andere goede online slager for that matter, ook naar het buitenland verzend? En dan specifiek Ierland?

Online dingen bestellen loopt hier ongeveer een eeuw achter en als er dan al eens een moderne levernacier is... hebben ze de helft van de cuts niet (picanha is hier bijvoorbeeld zo goed als niet te vinden). 8)7
En als je vraagt om Rump (Of topside, round kan ook, maar dan ben ik bang dat je de halve poot krijgt)?

[ Voor 55% gewijzigd door Paganstars op 03-09-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Paganstars schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:56:
[...]

En als je vraagt om Rump (Of topside, round kan ook, maar dan ben ik bang dat je de halve poot krijgt)?
Geprobeerd,dan krijg je inderdaad een deel van de poot, niet van de top.
Het zou rump cap moeten heten, maar niemand voert het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Gewoon vragen of ze die snit willen snijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Meh, alleen maar biefstuk.

Maar toen zag ik de andere menukaart :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
hehehe goed he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:51:
Zo ook bezig met een sessie

Procureur 3 kilo voor een pulled pork.
[afbeelding]

[afbeelding]

2 spare ribs en 6 150gr grained burgers.
Goede deal kunnen sluiten voor slechts 32 euro alles bij elkaar.
De sessie was een eerste echte try voor low and slow. Al met al ging het goed. Aandachtspuntjes voor de volgende keer:
-Beter een uur te veel dan een uur te weinig
-eerst de bbq goed op temperatuur krijgen dan pas het vlees erop. Voorkomt stress. Nu andersom gedaan agv tijdsdruk. Dat werkt ook niet.
-3 thermometers gebruikt (dome, temp grill, temp vlees). Dat werk prima.

Al met al ga ik nog een keer een poging doen!

Daarnaast ook hamburgers volgens dit recept gedaan als topping:
-Grainfed burger (180gr)

Onderstaand hakken en bij elkaar voegen en vervolgens goed uitlekken in vergiet
-500 gr tomatenblokjes
-3 knoflookteentjes
-japapeno
-peper en zout

Broodje grillen, blaadje sla, uienringen, burger en bovenstaande topping erop. Mayonaise of ketchup is niet meer nodig. Heerlijk fris en sappig!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Mystikal op 03-09-2018 15:28 . Reden: dubbelpost ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

Sherlock

No Shit

KillaZ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Ik heb van Douglas een tafel gemaakt van Douglas, een Bekvam gaat denk ik niet passen?

Daarnaast, als jij alleen wat borden er naast wil zetten hoef je het niet zo debiel zwaar uit te voeren als dat ik gedaan heb, dan voldoen kleinere balken ook wel.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben ook bezig om zo'n tafel te maken, ben alleen nog aan het kijken hoe ik de bbq (Weber OTP 47) in het blad ga verwerken. Heb jij hem op de handvatten laten steunen, of op meer plaatsen? Twee punten lijkt me nogal weinig natuurlijk. Ik las ook al over stoelhoekjes die je onder de rand kan zetten, dat lijkt me nog wel handig. O.a. hier. Iemand ervaring met deze manier van 'ophangen'?

[ Voor 0% gewijzigd door Sherlock op 06-09-2018 12:12 . Reden: OT gewijzigd in OTP ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sherlock schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:23:
[...]

Ik ben ook bezig om zo'n tafel te maken, ben alleen nog aan het kijken hoe ik de bbq (Weber OT 47) in het blad ga verwerken. Heb jij hem op de handvatten laten steunen, of op meer plaatsen? Twee punten lijkt me nogal weinig natuurlijk. Ik las ook al over stoelhoekjes die je onder de rand kan zetten, dat lijkt me nog wel handig. O.a. hier. Iemand ervaring met deze manier van 'ophangen'?
Handvatten is meer dan prima. Geen enkel probleem.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Ik ben ook bezig om zo'n tafel te maken, ben alleen nog aan het kijken hoe ik de bbq (Weber OT 47) in het blad ga verwerken. Heb jij hem op de handvatten laten steunen, of op meer plaatsen? Twee punten lijkt me nogal weinig natuurlijk. Ik las ook al over stoelhoekjes die je onder de rand kan zetten, dat lijkt me nog wel handig. O.a. hier. Iemand ervaring met deze manier van 'ophangen'?
Misschien kan je hier iets mee :

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gNcxUe/image.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fHZNvK/image.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ng8FFK/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Kent iemand een goede slager in de buurt van Maaseik ( belgisch limburg) waar ze bvb st Louis ribs verkopen? Ik heb maar 2 kg nodig komend weekend dus dan betaal ik liever geen verzendkosten en men diepvries zit reeds vol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nt0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:54
Chaker schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:52:
Kent iemand een goede slager in de buurt van Maaseik ( belgisch limburg) waar ze bvb st Louis ribs verkopen? Ik heb maar 2 kg nodig komend weekend dus dan betaal ik liever geen verzendkosten en men diepvries zit reeds vol..
www.herefords.nl

Is wel een halfuurtje rijden maar daar kun je heerlijk vlees krijgen. Wel eerst even bellen want sommige dingen zijn bevroren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3nt0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:54

Deze ligt bij mij in de straat (Heerlen) https://ronniesbbq.nl/ wij gaan hier heel graag eten. Lekkere spareribs maar vooral de pulled pork is een aanrader en niet onbelangrijk lekker bier en vriendelijk personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
m3nt0s schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:07:
[...]

www.herefords.nl

Is wel een halfuurtje rijden maar daar kun je heerlijk vlees krijgen. Wel eerst even bellen want sommige dingen zijn bevroren.
Dat ligt iets meer als een kwartiertje van het vakantiepark af waar we nu zitten. Mischien vrijdag op terug weg even een ommetje doen en daar langs. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
m3nt0s schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:07:
[...]www.herefords.nl

Is wel een anderhalf uurtje rijden maar daar kun je heerlijk vlees krijgen. Wel eerst even bellen want sommige dingen zijn bevroren.
Man, het is dat het 130KM weg is, anders had ik gelijk gegaan ;)
Mooie dingen, mooie prijzen en veelal echt gerijpt vlees ( 3weken & dry aging )

Ik zie toch wel een uitstapje Limburg komen hiervoor ;)
Mystikal schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:27:
[...]

De sessie was een eerste echte try voor low and slow. Al met al ging het goed. Aandachtspuntjes voor de volgende keer:
-Beter een uur te veel dan een uur te weinig
-eerst de bbq goed op temperatuur krijgen dan pas het vlees erop. Voorkomt stress. Nu andersom gedaan agv tijdsdruk. Dat werkt ook niet.
-3 thermometers gebruikt (dome, temp grill, temp vlees). Dat werk prima.
En wat dingetjes erbij :+

Meer rub, zo op de eerste foto ziet het er wat 'flauwtjes' uit.
Vergeet niet dat je 3 kilo vlees op smaak moet brengen, de butienkant dringt echt niet door naar het midden.
Dat gebeurt pas bij het pullen, en mengen.
Meer rub = meer bark

En nee, niet beter een uur langer -> kans op uitdrogen is groot dan.
Je thermometer goed naar het midden steken, en tot 90C laten liggen ( met/zonder inpakken )
Als de thermometer op een paar plaatsen 90C aangeeft, met een prikker door het vlees, voelt het als zachte boter -> perfect.
Voel je weerstand .... Nog even laten liggen, en 30 minuten later herhalen

En tijdsdruk ... dat moet je voorkomen met Puilled Pork, dat is klaar als het zover is, daar hangt geen 8 of 12uur aan, kan zelfs 15u duren soms
Ik heb mezelf aangeleerd dat als we PP eten, het de dag van tevoren al klaargemaakt wordt, net als Pizza, deeg maak je ook 24u van te voren, of heel vroeg de dag zelf.
Dingen hebben nu eenmaal hun tijd nodig, zelfs in onze haastcultuur

[ Voor 62% gewijzigd door FreshMaker op 04-09-2018 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
https://eu.anovaculinary.com/ Voor de liefhebbers, momenteel €79

Edit: Hier nog goedkoper maar wel wat omslachtiger : https://www.mydealz.de/de...gutschein-5460eur-1227085

[ Voor 56% gewijzigd door ImNotnoa op 04-09-2018 08:49 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Imnoa schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:49:

Edit: Hier nog goedkoper maar wel wat omslachtiger : https://www.mydealz.de/de...gutschein-5460eur-1227085
Als je op wat pagina's klikt, komt inderdaad na een stuk of 3 / 4 klikken de popup tevoorschijn.
Momenteel 20% korting

* FreshMaker twijfelt nog steeds ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zo afgelopen weekend was wel een "vreet" weekend :P
Naast dat er een foodtruck festival was, zelf ook een beschaafde (1kg) procureur erop gelegd, alleen werd het een heel avontuur :P

Om 09:30 uur begonnen, rooster temp tussen 110-120 graden en gaan met die banaan. Mini kamado bleef mooi op temp en vlees ging lekker omhoog qua temp. Rond 12 uur zaten we rond de 45 graden ongeveer dus nog een graad of 23 naar de 68 voordat ik hem zou inpakken.
Rond 13 uur begon de temp wat te schommelen, 120-118-120-117-115-112 (wanneer weet je dat er echt iets aan de hand is en je moet ingrijpen?) ik denk dat de kolen niet allemaal lekker aangegaan waren en de eerste nu een beetje op begonnen te raken.
Nog even volhouden het vlees zat bijna op de 68 graden, ik denk dan kan het er ff af en kan ik kolen bijvullen en het rookhout bakje eruit halen (meer plek voor kolen).

Thermometer begon te piepen, dus het vlees kon ingepakt worden, het was nu rond 13:30. Zo gezegd zo gedaan, vlees eraf, inpakken, appelazijn erbij, roosters eraf en kolen bijvullen en ff aanknallen met de 'looftlighter'. Temp sloeg even door naar 150, dus afknijpen die handel en hij zakte al snel terug naar 130 graden.

Toen begon de ellende....vrouw "Ja we gaan op pad" :/ we gingen dus naar dat foodtruck festival, dat kan wel paar uurtjes duren natuurlijk. Ik dacht hij moet nog wel ff, maar het is maar 1kg, kan dus best zijn dat hij ineens doorschiet richting de 90 graden.
Temperatuur was weer beetje gestegen naar 140 graden, dus nog wat afgeknepen en toen maar op pad gegaan. Ik dacht we zien het wel als we terugkomen :)

Na 3 uur kwamen we terug (rond 17 uur dus) en ik vreesde met grote vrezen :o gelijk naar de bqq natuurlijk :P deze was rooster temperatuur 45 graden -O- (te veel afgeknepen dus helaas), maar het vlees zat toen ongeveer rond de 80 graden nog. Ik vermoed dus dat het vlees nog wel warmer is geweest, want de bbq was nu nog maar 45 graden en de kamado houdt meestal wel ff zijn warmte vast voordat ie afkoelt.

Ik dacht nouja ik gok het er maar op, vlees eraf en later gepulled. Dat ging eigenlijk vrij goed, paar kleine stukje ietsje stugger om te trekken, maar meeste was soepel uit elkaar te halen. Ik zag een mooie roze rookring *O* en na het proeven van een stukje.....smaakte het meer dan prima!

Van een kilo ongeveer 800 gram over en de helft ingevroren en de helft opgegeten met wat coleslaw etc.
Volgende keer zorg ik dat we zeker thuis blijven en niet halverwege op pad moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Soms is het beter dat die 'uit' gaat, dan dat hij gaat opvlammen
Juist doordat de kamado zijn temps vasthoud, gaat het garen nog wel even door, je hebt nu al laten rusten op de warme plek ;)

Afgelopen week had ik er 9 kilo op liggen, waar er 6 van overbleef.
Maar genoeg om de 50 man te voederen, icm hun speklapje en worstjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 22:49

tha_crazy

Mafketel

Zo, vakantie is geweest, tijd om weer zsm de bbq aan te steken.
Plan was om van het weekend eens pulled pork te gaan maken, tot ik erachter kwam dat ik zaterdag een PV uitje heb en zondag nog moet klussen, dat gaat dus een weekje later worden -O-

Maar, kan ik wel alvast m'n vlees gaan uitzoeken :9

En misschien wordt het ook eens tijd om het afdak in de tuin te gaan bouwen zodat we van de winter gewoon door kunnen gaan met q'en

[ Voor 18% gewijzigd door tha_crazy op 04-09-2018 09:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Afgelopen vrijdag een varkensrollade aan het spit geregen :9

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5NB5iIgsVMmFRjFj2V6fCzHL/full.jpg

Die Meater probe is toch wel echt verdraaid handig bij dit soort werk. Geen kabeltjes die zich om het spit wikkelen :Y)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:38
Nu dat we verhuisd zijn en een tuin hebben heb ik na lang overwegen een Bastard gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hFEAje/Bastard.jpg

Begonnen met een stukje Ribeye

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kMzbPe/Ribeye.jpg

Daarna Moinkballen. Deze worden bij elk feestje gewaardeerd

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kU4FHz/Moinkballen.jpg

Met de housewarming Kiplollies gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/i0nrqK/Kiplollies.jpg

Nu ik een beejte gevoel heb gekregen voor de Bastard wil ik binnenkort beginnen met shortribs!

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
Orion84 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:54:
Afgelopen vrijdag een varkensrollade aan het spit geregen :9

[video]

Resultaat:
[afbeelding]

Die Meater probe is toch wel echt verdraaid handig bij dit soort werk. Geen kabeltjes die zich om het spit wikkelen :Y)
Das echt wel ideaal. Misschien toch eens naar kijken in de toekomst.

En tevens ook een rollade aan het spit doen. Heb nog mooie in vriezer liggen. 8)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 15:30
@Orion84 Afgelopen week ook met de Meater mogen spelen, super apparaat inderdaad ook de app is super handig inclusief rusttijd voor het vlees. Zojuist ook besteld. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Imnoa schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:49:

Net besteld maar zonder die 30% korting |:(
Achja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:10
Kent iemand de prijs van de "makro blauwe doos" spareribs? Bij de slager om de hoek betaal ik 10 euro per kg. Is het de moeite waard om even naar de Makro te rijden? Ik heb volgende week zo'n 8-9 spare rib eters.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:18

CodeIT

Code IT

@NoepZor Ik haal meestal de bevroren 'van Rooi meat'. Deze zijn 5,29 incl BTW. Witte doos met NL vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:13
CodeIT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:19:
@NoepZor Ik haal meestal de bevroren 'van Rooi meat'. Deze zijn 5,29 incl BTW. Witte doos met NL vlag.
Ah die zag ik liggen maar dacht dat die voorgegaard waren?

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:18

CodeIT

Code IT

KillaZ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:26:
[...]

Nee, zijn gewoon rauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Pak dan wel de dik bevleesde. Die zijn wel redelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Nog foto's van mijn pulled lamb met zelfgemaakte black dip saus.
Het was een stuk van 2.4KG (inclusief bot & kleine fatcap) en kostte 24-, bij de Turkse slager.
Het smaakte echt HEER-LIJK :9 ga ik zeker nog een keer maken _/-\o_

Recept: https://www.bbq-nl.com/20...lamb-owensboro-stijl.html
(ik heb de black dip saus wel aangedikt met maizena)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MqbmaAPbrMOAoq9DjUTjonCS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gqd9Mlsd8r9QXTJ4UYJVETFI/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/csBkLkJm6VKRs4r1HZxF7zF2/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9DmVN4ME0wCYuHneMAhTrv80/full.jpg

• FreshMaker
  • Niet online
KillaZ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:26:
[...]
Die zijn er wel, maar staat op de verpakking aangegeven.
Maar die rauwe, diepgevroren zijn rond de 5€/kilo en voldoen prima voor een groep.

Wel zoals aangegeven "dikbevleesde" nemen, anders heb je best wat beentjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

[...]

Ja, handvat(ten) van de ketel afslijpen en onder het blad drie(3) haakse hoekstaaltjes schroeven met een kant omhoog. De rand van de ketel rust hier dan op. Zit prima stevig.

Tip1: Maak geen tafel voor een 47cm maar gelijk voor een 57cm ketel
Tip2: De luchtspleet tussen de tafel en de ketel kan je best klein houden (5-10mm). De ketel wordt niet heet genoeg om het tafelblad te schroeien.
Tip3. Koop een losse aspan voor €39.- en maak van je OT een MT. Deze klik je zo tussen de pootjes.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

Sherlock

No Shit

immetjes schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:05:
[...]
Ja, handvat(ten) van de ketel afslijpen en onder het blad drie(3) haakse hoekstaaltjes schroeven met een kant omhoog. De rand van de ketel rust hier dan op. Zit prima stevig.

Tip1: Maak geen tafel voor een 47cm maar gelijk voor een 57cm ketel
Tip2: De luchtspleet tussen de tafel en de ketel kan je best klein houden (5-10mm). De ketel wordt niet heet genoeg om het tafelblad te schroeien.
Tip3. Koop een losse aspan voor €39.- en maak van je OT een MT. Deze klik je zo tussen de pootjes.
Thanks! Ik zal inderdaad een tafel maken waar een 57 ook fatsoenlijk in past, ik ga de afmetingen nog eens herberekenen :)
Intussen mijn post wat aangepast, aangezien ik al zo'n mooie aspan onder de Weber heb hangen :)

De handvatten wil ik er wel op laten zitten, wellicht dat ik het grijze kunststof er af haal en hem dan in de tafel verzink, maar dat bekijk ik later nog. Bedankt voor de tips (y)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sherlock schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:17:
[...]
De handvatten wil ik er wel op laten zitten, wellicht dat ik het grijze kunststof er af haal en hem dan in de tafel verzink, maar dat bekijk ik later nog. Bedankt voor de tips (y)
Dat heb ik ook op dezelfde manier gedaan. Plankje eronder voor de stevigheid. De handvaten vallen mooi in het hout. Wellicht nog een tip, frees 1 (of 2) tegels in, als werkblad. Dat werkt erg fijn. Ik heb er nu een tegel van 60x60 opliggen, maar had ik eigenlijk meteen moeten laten frezen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Chevy454
  • Niet online
Zo de Anova is binnen *O*
Alleen heb ik er totaal geen fucking idee mee wat ik ermee moet gaan maken _O-

Maar inmiddels wel ingelezen.
Eigenlijk kan ik de Anova gebruiken voor het wrappen van de ribs.
  1. de ribben gewoon 3 uurtjes roken
  2. in de anova laten doorgaren
  3. droogmaken en daarna op het vuur om weer bark te krijgen en af te lakken.
Voor Pulled Pork eigenlijk hetzelfde alleen vraag ik me af wat met het vocht te doen na 48 uur te laten garen?

Pagina: 1 ... 10 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism