"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Natuurlijk nu ik weer niet in Nederland ben deze aanbiedingen. Ik zou bijna vragen of iemand er eentje wilt oppikken voor meexponential schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:05:
Bij de Praxis in Eindhoven (Tenierslaan) vandaag de Weber Go Anywhere in de aanbieding:
Kolen variant: 50 eu ipv 100 eur.
Gas variant 130eur ipv 170 eur.
Ze hadden er nog 5-10 liggen.
Geen ander BBQ spul wat flink afgeprijst was helaas.
Verwijderd
Aanbiedingen zijn er vaker, vaak onverwacht op de vrijdag voor het weekeinde, ik kom er meestal achter via de nieuwsbrief (ik zou daar een abonnement op nemen). In de praxis zelf weet men het dan meestal niet, maar dan vraag je naar de chef en die komt erbij en laat je de mail zien (telefoon ofzo dus meenemen!) en dan krijg je de korting.Wannial schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:48:
[...]
Natuurlijk nu ik weer niet in Nederland ben deze aanbiedingen. Ik zou bijna vragen of iemand er eentje wilt oppikken voor me
Een paar weken terug had ik zo ook 50% korting op een Weber. Ze balen wel bij de praxis winkels dat het hoofdkantoor kennelijk vaak een zaterdagknaller ofzo eruit gooit per mail, maar 50% korting op een Weber lukt daar elk jaar wel een keer of twee (maar vaak dus maar 1 dag dat die aanbieding er is).
Ik woon trouwens in Friesland, dus ik kan je geen hulp bieden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 23:44 ]
Vandaag eindelijk dan zover, om 15u belt de chauffeur van het transportbedrijf om me wakker te maken.
Heb momenteel nachtdienst deze week, dus hierom gevraagd, omdat ik de bel er uittrek overdag.
2 doosjes op één pallet, zo ongeveer 90kilo met zijn palletwagen naar mijn woonkamer gereden.
Zoals altijd, 'some assembly required' - altijd leuk

Valt allemaal mee, hier en daar wat handigheidjes ( doe de kruisen van beide etages gelijk op de plaats, anders mag je hem weer uit elkaar halen

Dan mag de bloempot op het onderstel ... toch maar de puber uit zijn kamer getrokken, om mee te tillen ..
poging één ... wat een zwaar ding ... geen houvast, lomp gevaarte.
Deksel open .. hmmz, dat binnenwerk ( firebasket + ring ) kunnen er uit ... scheelt een paar kilo's
Even uitmeten hoe en wat, en het staat.
( tips over de geremde wielen .... voor of achterkant ??

Naar buiten rollen, zakje restaurantkolen van de sligro er in, en uiteraard aansteken ... ondanks dat er geen "deftig" vlees in huis was / bij de supermarkt te vinden was.
( Echte inwijding komt vanavond / morgenavond en van het weekend wel )

Het 2e doosjes was een Bluetooth thermometer die ik erbij kreeg als cadeau, de Inkbird IBT-2x
Leuk speelgoed, geen super-range, de 15m van de schuur naar de woonkamer is te ver weg.
Kan btw aan de batterijen liggen, dit zijn licht gebruikte 'budget' AAA's die we in bulk kopen bij de Dirk vd Broek ( 12 voor 3€ )
Zal nog wel een keer met "echte" Duracell testen

BT koppeling - kastje aan, app starten, knop drukken en de boel 'ziet' elkaar.

Leuke app, verschillende mode's, voorgeprogrammeerde gerechten en hun garing, alarm op disconnect en over-temperaturen.
Statistiekje over verloop van het proces ( kwam alleen ergens tegen dat het niet te exporteren is )
For now, dit is het ...
Vlam er in, daisywheel open en inderdaad na een korte tijd op temperatuur ( nu laag gehouden om te testen )
Onderste schuif op 1 streepje open, daisywheel minimaal en de temp bleef stabiel op die 75C
Schuif nog een stukje verder open, en de 100c kwam in beeld na een paar minuten .
Verder niet (duidelijk) op de foto's, maar het accesoirepakket is compleet om gelijk goed aan de gang te gaan
Aspookje, Platesetter, grillverhoger, 2e etage om op de hoofd-grill te zetten, alles in RVS
Een stevige dikke regenhoes ( ik had echt een minuscule nylon-velletje verwacht )
* FreshMaker denkt nog wel dat er wat updates komen in dit verhaal
Wat betreft de geremde wielen, deze horen aan de voorkant. Dan kan je als je voor de kamado staat met je voeten de rem bedienen. Anders wordt het onhandig als je deze tegen een muur wilt zetten en dan nog op de rem te zetten.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Rem aan de voorkant, was ook mijn eerste ingeving, jaHari-Bo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 01:43:
@FreshMaker Welkom bij de kamado familie.![]()
Wat betreft de geremde wielen, deze horen aan de voorkant. Dan kan je als je voor de kamado staat met je voeten de rem bedienen. Anders wordt het onhandig als je deze tegen een muur wilt zetten en dan nog op de rem te zetten.
Gefeliciteerd met de Guru. Daar ga je heel veel plezier aan hebben. En we zien hier de mooie gerechten wel weer voorbij komen.FreshMaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 00:44:
Overload aan plaatjes, thumbnails, klikbaar ... paar foto's om onverklaarbare reden weer eens half gekanteld
Vandaag eindelijk dan zover, om 15u belt de chauffeur van het transportbedrijf om me wakker te maken.
Heb momenteel nachtdienst deze week, dus hierom gevraagd, omdat ik de bel er uittrek overdag.
2 doosjes op één pallet, zo ongeveer 90kilo met zijn palletwagen naar mijn woonkamer gereden.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Valt allemaal mee, hier en daar wat handigheidjes ( doe de kruisen van beide etages gelijk op de plaats, anders mag je hem weer uit elkaar halen)
[afbeelding] [afbeelding]
Dan mag de bloempot op het onderstel ... toch maar de puber uit zijn kamer getrokken, om mee te tillen ..
Deksel open .. hmmz, dat binnenwerk ( firebasket + ring ) kunnen er uit ... scheelt een paar kilo's
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Naar buiten rollen, zakje restaurantkolen van de sligro er in, en uiteraard aansteken ... ondanks dat er geen "deftig" vlees in huis was / bij de supermarkt te vinden was.
[afbeelding]
Het 2e doosjes was een Bluetooth thermometer die ik erbij kreeg als cadeau, de Inkbird IBT-2x
Leuk speelgoed, geen super-range, de 15m van de schuur naar de woonkamer is te ver weg.
Kan btw aan de batterijen liggen, dit zijn licht gebruikte 'budget' AAA's die we in bulk kopen bij de Dirk vd Broek ( 12 voor 3€ )
[afbeelding]
Leuke app, verschillende mode's, voorgeprogrammeerde gerechten en hun garing, alarm op disconnect en over-temperaturen.
Statistiekje over verloop van het proces ( kwam alleen ergens tegen dat het niet te exporteren is )
For now, dit is het ...
Vlam er in, daisywheel open en inderdaad na een korte tijd op temperatuur ( nu laag gehouden om te testen )
Onderste schuif op 1 streepje open, daisywheel minimaal en de temp bleef stabiel op die 75C
Schuif nog een stukje verder open, en de 100c kwam in beeld na een paar minuten .
Verder niet (duidelijk) op de foto's, maar het accesoirepakket is compleet om gelijk goed aan de gang te gaan
Aspookje, Platesetter, grillverhoger, 2e etage om op de hoofd-grill te zetten, alles in RVS
Een stevige dikke regenhoes ( ik had echt een minuscule nylon-velletje verwacht )
PSN - M4uSzi // -
https://www.tectake.nl/7-...zer-in-houten-doos-401291
Is dit een goede optie of kan ik beter voor een Petromax gaan?
De kabel van de probe naar de thermometer... via de magrietschijf naar buiten? Of hoe doen jullie dat?
@FreshMaker Veel plezier er mee!
Gewoon tussen de deksel doorR0y. schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:33:
Ik wil mijn Bastard dit weekend gaan gebruiken i.c.m. kip piri piri (mits goed weer).
De kabel van de probe naar de thermometer... via de magrietschijf naar buiten? Of hoe doen jullie dat?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb deze set. Goede complete set voor weinig. Bij mij was de lid lifter stuk (die is wel van beroerde kwaliteit), maar na mailen kreeg ik gelijk een nieuwe. De pannen/grill grate zijn lekker zwaar. Alles is pre seasoned.SuperKneus schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:28:
Ik ben van plan om een dutch oven aan te schaffen. Er zijn echt heel veel opties. Ik heb dit topic en het vorige topic doorgespit en kwam toen onderandere deze set tegen
Zal inderdaad aan de batterijen liggen. Ik heb deze week de 6X ontvangen en getest. Ik haalde van mijn BBQ tot mijn bureau zonder problemen. dit is +- 20 meter met nog wat muren tussen; Morgen low and slow ribbetjes maken dus dat zal de echte test wordenFreshMaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 00:44:
Overload aan plaatjes, thumbnails, klikbaar ... paar foto's om onverklaarbare reden weer eens half gekanteld
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Valt allemaal mee, hier en daar wat handigheidjes ( doe de kruisen van beide etages gelijk op de plaats, anders mag je hem weer uit elkaar halen)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
For now, dit is het ...
Het is altijd goed weer voor BBQ.R0y. schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:33:
Ik wil mijn Bastard dit weekend gaan gebruiken i.c.m. kip piri piri (mits goed weer).
PSN - M4uSzi // -
Vakantie BBQ | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 8% gewijzigd door Spais op 23-08-2018 12:32 ]
Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Over de smaak kon ik nog niet zoveel zeggen, weinig bijzonders gemerkt in ieder geval. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Zie trouwens dat het vilt binnenkort aan vervanging toe is...
[ Voor 7% gewijzigd door elhopo op 23-08-2018 14:12 ]
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Mooie complete set inderdaad. Zelf heb ik de Petromax FT9 met pootjes ideaal als je deze direct op briketten of houtskool wilt zetten. En de deksel is ook te gebruiken als grillplaat. Uiteraard is deze ook preseasoned.SuperKneus schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:28:
Ik ben van plan om een dutch oven aan te schaffen. Er zijn echt heel veel opties. Ik heb dit topic en het vorige topic doorgespit en kwam toen onderandere deze set tegen

[ Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 23-08-2018 14:31 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Dat zijn flinke chunckselhopo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:10:
Afgelopen weekend mijn zak houtskool van Welkoop professioneel geopend. Nu ben ik dol op grote stukken houtskool, dat gruis is maar niks. na vullen zag het er zo uit:
[afbeelding]
Over de smaak kon ik nog niet zoveel zeggen, weinig bijzonders gemerkt in ieder geval. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Zie trouwens dat het vilt binnenkort aan vervanging toe is...
Ik heb ook een petromax ft9. Ik gebruik de doorlaat in de deksel voor de thermometer best vaak eigenlijk. Ondanks dat ik het eerst als een gimmick zag. Ook de deksel (met pootjes) is heel fijn om even om te draaien en te gebruiken (rechtstreeks) op de kolen.SuperKneus schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:28:
Als ik voor de petromax ga dan denk ik wel dat 1 model kleiner voldoende is. De ft9 is voor 6 personen en daar zal ik eigenlijk zelfde voor koken. Of is het net als met een bbq hoe groter hoe beter?
Volgens mij hebben alle dutch ovens pootjes, anders is het een BBQ pan.SuperKneus schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:22:
@CodeIT @Hari-Bo @Moosjes bedankt voor jullie reactie. Als ik het zo lees (en ook op andere site's / fora) dan maakt het merk eigenlijk niet uit. Voordeel van de Petromax is de pootjes. De tectake set is dan weer lekker uitgebreid.
Als ik voor de petromax ga dan denk ik wel dat 1 model kleiner voldoende is. De ft9 is voor 6 personen en daar zal ik eigenlijk zelfde voor koken. Of is het net als met een bbq hoe groter hoe beter?
Deze zijn met en zonder poten verkrijgbaar, afhankelijk welk merk je neemt.elhopo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:39:
[...]
Volgens mij hebben alle dutch ovens pootjes, anders is het een BBQ pan.
Of gewoon de keer erop de deflectorstenen omdraaien zodat ze zuiver branden?
Petromax heeft zowel met als zonder pootjes. Heb zelf een Ft 4,5 zonder pootjes. Dat werkt wat prettiger op de Petromax rocketstove. De deksel heeft dan weer wel pootjes.Hari-Bo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:04:
[...]
Deze zijn met en zonder poten verkrijgbaar, afhankelijk welk merk je neemt.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
Ik gebruik van die simpele aluminium bakjes. Na afloop kan ik die gewoon weggooien (of misschien nog eens afspoelen om nogmaals te gebruiken). Ik heb wel een tijdje een braadslee (van Action) gebruikt, maar dan zul je altijd zien dat de ribbetjes er net buiten steken. Ook heb ik wel eens van mensen gehoord dat ze de deflectorsteen inpakten met alu folie, maar dat is me teveel gedoe. Het voordeel van die bakjes is dat je ze een beetje kan vormen. De meeste braadsledes zijn rechthoekig, en de meeste kamado's zijn rond. met die bakjes kan je toch nog het meeste afdekken. Op de steen wordt denk ik echt een bende, en ik ben bang dat die steen zou kunnen breken als er relatief koel vocht op een gloeiend hete steen drupt, hoewel ik daar nog nooit last van heb gehad.JulesvH schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:29:
Gebruiken jullie een Ikea braadslede of aluminium bakjes of iets anders of niets in de kamado met indirect koken?
Het officieele idee van een dutch oven is toch dat je hem op kooltjes kan zetten, zodat die de onderkant verwarmen? en dat gaat toch niet lukken zonder pootjes?Hari-Bo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:04:
[...]
Deze zijn met en zonder poten verkrijgbaar, afhankelijk welk merk je neemt.
van Wikipedia engels:
Maar Petromax noemt de bbq pan 'dutch oven with plane bottom surface'.. Nou ja, het zal wel, er zal wel geen officiële definitie bestaan.A camping, cowboy, or chuckwagon Dutch oven has three legs, a wire bail handle, and a slightly concave, rimmed lid so that coals from the cooking fire can be placed on top as well as below. This provides more uniform internal heat and lets the inside act as an oven. These ovens are typically made of bare cast iron, although some are aluminum. Dutch ovens are often used in Scouting outdoor activities.
[ Voor 30% gewijzigd door elhopo op 23-08-2018 16:53 ]
Laatst een setje van 2 deep-pan pizzavormen van 32cm doorsnede bij Lidl gekocht als water/lekbak. Daarvoor gebruikte ik een IKEA braadslede en het af en toe omdraaien van de plate setter.JulesvH schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:29:
Gebruiken jullie een Ikea braadslede of aluminium bakjes of iets anders of niets in de kamado met indirect koken?
(deze: https://www.lidl-shop.nl/...n-Pizzavorm/p100241528002)
[ Voor 8% gewijzigd door noo op 23-08-2018 17:11 . Reden: productlink ]
Tip: bij tuinland in zwolle een demo patton kamado 16" voor 330 euro (549 minus 40%). Vorig jaar heb ik hier mn gbs gehaald en nog 10% extra korting gekregen toen ik er om vroeg. Vragen kan geen kwaad
Turkse RibEye | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Edit:
Vlees was op zich niets mis mee. Meest te vergelijken met de goedkope Braziliaanse ribeyes die de Marko altijd heeft liggen. Gezien mensen hier van schoenzolen houden heb ik ze iets langer laten garen dan in NL, maar vond het zeker niet slecht. Omdat het vlees minder intramusculair vet heeft, heeft het ook iets meer een bite (dus wat anders dan taai). De gasten vonden het in ieder geval lekker
Klaar | ||
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 30% gewijzigd door Spais op 23-08-2018 21:26 ]

600gr zalm, heerlijk stukje vis om te roken
Droge pekel :
Zout, (licht)bruine suiker, knoflook granulaat, SPG van vanbeekumspices

Omdat dat stuk zalm toch wel klein en eenzaam was, wat kip in natte pekel erbij, zout en water .. paar uurtjes liggen

Aansteken en klaarmaken, wat een verschil met de 57"Weber ..

Appel, beuk, eiken snippers als toevoeging

Het is gewoon millimeterwerk .. behalve mijn maat 45 rechtervoet

Gluren door het zolderraam ....
Sommige cowboys zeggen dan ... Throug the miracle of time ....
90 minuten later ...

Mooi kleur op de zalm, ik ben alleen minder blij met het uitgelopen eiwit/proteïne
Maar dat doet niet zoveel af aan de smaak verder, puur esthetisch ( in deze verhoudingen )
Bordje maken ....

röstiaardappeltjes, Zeekraal, paar verdwaalde scampi's en de zalm ... En weer moest iedereen mee-eten
We zijn de kip niet vergeten ...Nachtdienst snackje ....

En voor morgen op het programma .....

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 24-08-2018 01:57 . Reden: Plaatjes gedraaid .... ]
Als je eens een KCBS wedstrijd wil meedoen, wij hebben nog plek in ons team voor volgend weekend! (uiteraard kost dit wel wat
[ Voor 31% gewijzigd door Paganstars op 24-08-2018 07:58 ]
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
zeker, zeker
Met welk team doe je mee? Ik ben er beide dagen om lekker rond te neuzen en bij te praten, word een hele leuke editie! Regahfest moet ik helaas laten schieten, vanwege andere "verplichtingen"Paganstars schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 07:57:
Lekker hoor! Nog mensen komend weekend naar Regahfest of volgend weekend naar Suydersee? Ik ben iig volgend weekend aan het mee doen op suydersee!
Als je eens een KCBS wedstrijd wil meedoen, wij hebben nog plek in ons team voor volgend weekend! (uiteraard kost dit wel wat)
[ Voor 6% gewijzigd door Loenerd op 24-08-2018 09:49 ]
Smokey'Licious BBQ TeamLoenerd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:48:
[...]
Met welk team doe je mee? Ik ben er beide dagen om lekker rond te neuzen en bij te praten, word een hele leuke editie! Regahfest moet ik helaas laten schieten, vanwege andere "verplichtingen"
Hoeveel weegt dat ding, en waar kan je die kopen? Ik ga in Okt naar de VS, kan wel kijken of ik hem voor je mee kan nemen anders (of laten verzenden voor je door een maatje daar).ozzynator schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:45:
weet er iemand toevallig een adresje voor een scharnier voor een WSM 47 cm? Heb het halve www al afgestruind en importeren uit de US van A gaat ook in de papieren lopen.
[ Voor 40% gewijzigd door Paganstars op 24-08-2018 09:57 ]
Heb je al contact gehad met Weber Nederland ? Die kunnen je zo zeggen waar je dat kan krijgenozzynator schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:45:
weet er iemand toevallig een adresje voor een scharnier voor een WSM 47 cm? Heb het halve www al afgestruind en importeren uit de US van A gaat ook in de papieren lopen.
Gefeliciteerd met de aankoop! Heb hem zelf ookFreshMaker schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 01:37:
Eerste 'echte'
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
600gr zalm, heerlijk stukje vis om te roken
Droge pekel :
Zout, (licht)bruine suiker, knoflook granulaat, SPG van vanbeekumspices
Omdat dat stuk zalm toch wel klein en eenzaam was, wat kip in natte pekel erbij, zout en water .. paar uurtjes liggen
Aansteken en klaarmaken, wat een verschil met de 57"Weber ..
[afbeelding]
Appel, beuk, eiken snippers als toevoeging
Het is gewoon millimeterwerk .. behalve mijn maat 45 rechtervoet
[afbeelding]
Gluren door het zolderraam ....
Sommige cowboys zeggen dan ... Throug the miracle of time ....
90 minuten later ...
Mooi kleur op de zalm, ik ben alleen minder blij met het uitgelopen eiwit/proteïne
Maar dat doet niet zoveel af aan de smaak verder, puur esthetisch ( in deze verhoudingen )
Bordje maken ....
[afbeelding]
röstiaardappeltjes, Zeekraal, paar verdwaalde scampi's en de zalm ... En weer moest iedereen mee-eten
We zijn de kip niet vergeten ...Nachtdienst snackje ....
[afbeelding]
En voor morgen op het programma .....
[afbeelding]
Beefensteak.nl
Beefexclusief.nll
Jppuurvlees.nl
Aalvink.nl
Spoelder.nl
BBQuality.nl
Van Aalvink weet ik al dat het gekoeld is, maar niet bekend met de rest eigenlijk....
Edit: excuus, gelukkig staat het bij de meeste vrij prominent al op de site
[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 24-08-2018 10:25 ]
@koesie Het is geen standaard Weber onderdeel, dus ik weet niet of ze de verkooppunten van het scharnier doorgeven.koesie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:06:
[...]
Heb je al contact gehad met Weber Nederland ? Die kunnen je zo zeggen waar je dat kan krijgen
@ozzynator Zelf heb ik deze gekocht via unknownbbq.com enkele jaren geleden voor 50 euro incl verzendkosten, nog steeds enorm blij mee.
Op mijn Compact moet ik de schuiven toch in het begin wat groter zetten wil ik de bbq op temp krijgen, later knijpen is dan wel nodig ja.
K to the KillaZ
Dank, ik zal ze eens met een mail gaan verblijden, kijken wat opsturen kost.Hari-Bo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:25:
[...]
@ozzynator Zelf heb ik deze gekocht via unknownbbq.com enkele jaren geleden voor 50 euro incl verzendkosten, nog steeds enorm blij mee.
Ik ga er ook erg blij van worden denk ik zo, deksel is relatief lomp en dus automatsch zwaar.
zeker, zeker
En geen gedoe met deksel wegleggen meer, je kan de deksel ook nog loshalen met een borgpen mocht je dat willen.ozzynator schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:42:
[...]
Dank, ik zal ze eens met een mail gaan verblijden, kijken wat opsturen kost.
Ik ga er ook erg blij van worden denk ik zo, deksel is relatief lomp en dus automatsch zwaar.

Wat heeft weer met BBQ te maken?R0y. schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:33:
Ik zit zelf vaak wel te klooien met aanmaakblokjes. Ik heb echter een keer gelezen dat de Looftlighter best wel zorgt voor rondvliegende as. Heb je hier echt last van, of valt het mee?Hari-Bo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:39:
@KillaZ Geen gedoe met aanmaakblokjes maar een Looftlighter toch.
Het is in principe een XXL föhn dus er vliegt wel wat as rond ja, zelf niet veel last van met de kick ash basket klopt ik de kolen eerst goed uit.Bamisaus schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
Ik zit zelf vaak wel te klooien met aanmaakblokjes. Ik heb echter een keer gelezen dat de Looftlighter best wel zorgt voor rondvliegende as. Heb je hier echt last van, of valt het mee?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Overigens bij Action of iets dergelijks heb je voor 15 euro een verfbrander, zelfde idee
Bij JPP kan je aan Jaap vragen of hij het ontdooit wil verzendenMartinusz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:21:
Wie weet welke van onderstaande aanbieders het vlees gekoeld sturen en niet ingevroren?
Beefensteak.nl
Beefexclusief.nll
Jppuurvlees.nl
Aalvink.nl
Spoelder.nl
BBQuality.nl
Van Aalvink weet ik al dat het gekoeld is, maar niet bekend met de rest eigenlijk....
Edit: excuus, gelukkig staat het bij de meeste vrij prominent al op de siteik was te lui
Wie, wat, waar?R0y. schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:56:
[...]
Maarrrr..
Vandaag de Bastard opgehaald (20% korting!). Ik kreeg er een leren schort bij en direct maar een plate setter erbij gekocht.
Hoe vinden jullie die deals eigenlijk?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hmm. Da's best wel aantrekkelijk. Zit nog steeds te knooien met aanmaak blokjes in de Bastard. Deze Mischien toch maar eens bestellen.Martinusz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:12:
Deze bevalt ook heel erg goed, 3 meter snoer, iets goedkoper dan Looftlighter.
Overigens bij Action of iets dergelijks heb je voor 15 euro een verfbrander, zelfde idee
PSN - M4uSzi // -
Mijn BBQ kan wel wat hebben. Deze Tweaker echter niet
Dit was een landelijke actie volgens mij op bijna alle producten bij de intratuin. Gewoon goed de lokale krantjes in de gaten houden.kmf schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:38:
[...]
Wie, wat, waar?
Hoe vinden jullie die deals eigenlijk?
Heb er inmiddels 1 gevonden in NL, die uit de VS van A kwam op 73$ met verzenden er bij. En alleen via paypal te betalen en daar doe ik niet aan.Hari-Bo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:25:
[...]
@koesie Het is geen standaard Weber onderdeel, dus ik weet niet of ze de verkooppunten van het scharnier doorgeven.
https://www.huisentuinwinkel.nl/scharnier-voor-wsm-47cm.html is het geworden.
zeker, zeker
Daar staan de WSM's 57 en 47 met 50% korting
Dus 300€ ipv 600 voor het megabakbeest.
Volle firebox, 3 blokjesKillaZ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:38:
@FreshMaker Had je veel aanmaakblokjes dat je de schuiven zo miniem open zet?
Op mijn Compact moet ik de schuiven toch in het begin wat groter zetten wil ik de bbq op temp krijgen, later knijpen is dan wel nodig ja.
Bij opstarten vol open, na een minuut of 10 omlaag.
Het lage temperatuur is inderdaad wat aanleren, moest er wel bijblijven, anders schoot de boel zomaar naar 120c
Net de PP eraf gehaald, 8,5 uur erop gelegen ..
Staat nu onder folie te rusten, tot het avondeten.
Ik ga hem vandaag niet zelf pullen, maar laat het de kinders doen 'aan tafel'
Schouder eraf, en kippie erop
( anders morgen over de datum ... beter gelijk doen, kan ook in een salade morgen )
Zeker!Hari-Bo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:39:
@KillaZ Geen gedoe met aanmaakblokjes maar een Looftlighter toch.
Super fijn ding, nog even stopcontact afmaken in de bbq hoek en hoekje is af
K to the KillaZ
R0y. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:52:
[...]
Mijn BBQ kan wel wat hebben. Deze Tweaker echter niet

Anyhoe, moving forward
Zondag gaan er weer oerhammetjes op.
[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 24-08-2018 20:27 ]
Voor een niet kip met bot etende bezoeker wat burgers erop gooien en heb voor de zekerheid ook maar de longhaas uit de vriezer gepakt, mocht 1 kip niet voldoende zijn.
Als toetje wou ik eigenlijk voor dame blanche gaan, eigen chocoladesaus maken, maar denk er nu aan om ook eens gegrilde perzik te proberen.
Pulled Lamb? | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |

[ Voor 12% gewijzigd door Hari-Bo op 25-08-2018 13:27 ]
Gefeliciteerd @Hari-Bo !Hari-Bo schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:27:
Vandaag weer eens wat anders binnen een Big Green Egg knuffel voor mijn pasgeboren zoon. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.![]()
[afbeelding]

Je kan hier beter niets zetten....
Tuinset binnen, en in elkaar schroeven, schuren maar vanwege het weer vandaag niet kunnen beitsen
Foto's zijn klikbaar, kennelijk is de EXIFdata ( stand ) niet echt in orde op de IphoneX ( kan aan de 12b8 versie liggen )
Gister tussendoor wel de boel aangeslingerd.

Om 7u de schouder erop, en nog even naar bed ( nachtdiensten zitten er dan wel op, maar slaaptekort is voor niemand leuk
Om 11u bed uit, en samen met de wederhelft de tuinset in elkaar zetten ...
Steigerhout is best zwaar

Gelukkig hadden we tussendoor even een hulpje

16u de schouder eraf, en in een handdoek.
Bij Lidl kwamen we een 'op de datum kip' tegen ( eigenlijk nog tot de 25e ... )
50% korting doe ik wel aan mee.

Vanwege wat zeurende echtgenotes en kinderen gaan de meeste 'velletjes' al van de kip ..
Die snoep ik zelf al wel op, en het huis-vee is er ook dankbaar voor
Gerookte kip, gegrild ( op een beercan-sitter ) en de schaal PulledPork, toch maar zelf gedaan voor het eten.

En een lekker bordje voor mijzelfve ..

Vandaag ( 25e ) niet aangehad, maar wel wat inkopen gedaan.
Sligro :
1,5 kilo buikspek - staat in de koeling in de zeeuwsspek marinade -> woensdag aan de beurt
Ribben, iets over de 3 kilo, morgen aan de beurt
Picanha van iets over een kilo.
( en een zak Dammers, omdat jullie dat zo mooi vinden
De eigen "bonire" houtskool was wel in de aanbieding, maar de 2 zakken die ik al had, waren heel wisselvallig in grootte
Op de terugweg langs mijn favoriete boerderij-winkel, en daar hun 'eigen' vlees gekocht
Bavette, 2 stukjes 200gr
Entrecote, 2 x 200gr
Rosbief van 500gr
Heerlijk vlees van een (door hen) eigen opgevoede koe.
[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 25-08-2018 20:03 ]
Voor kip op de BBQ pak je een gewone kip, geen soepkip want deze kippen zijn "eierkippen" en zijn niet gefokt voor het vlees.NeutraleTeun schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:43:
......
Ok.
Kip (soepkip) was niet te eten. Zeeeer taai. Kwam eigenlijk niet door het vlees of huid heen.
Wat doe ik verkeerd. Moet ik haan gebruiken?
Soepkippen gebruik ik alleen om boullions te trekken en vooraf verwijder ik de huid. Soms heb je er één die nog uit elkaar kan trekken voor in de soep maar verder ook niet. Als je kippevlees in de soep wil kook ik een paar kipfilets mee in blokjes.
Je kan hier beter niets zetten....
Ik was toch echt weer even onder de indruk hoe stabiel de KJJ is tov de Niclan en Razzo. Ook tijdens de hoosbuien gaf ie geen kick
Het was ook wel weer leuk om te zien hoe de KJJ dof rood wordt naarmate de temperatuur richting de 300C+ gaat.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Het schijnt, dat bij langer 'pauze' je het beste een vochtvreter ( silica-korrels ) er in kan zetten.Apie! schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:13:
toen ik 'm opendeed zag ik een boel schimmel aan de binnenkant van de buitenste bak.
Ook bij het overwinteren onder de hoes aan te raden.
* FreshMaker heeft dat ergens opgepikt, maar kan de bron niet terugvinden
Verder zijn die silica-korrels best een goed idee, maar dat soort pauzes neem ik meestal niet bewust of gepland.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Maar, just saying
Er zijn echt nog mensen die een bbq, net als mosselen en asperges een seizoensproduct vinden.
Vandaag ribs ....

Met wat geluk 2-1-1 tond 18u wel aan tafel
Eerst Spa ...
update, net voor de start

Vlees begint al weg te trekken, prima op schema .... in pakken met boter en wat bruine suiker.
final update :

Vers fruit en aardappelkroketjes ...
En zoals altijd, 5uur 'werk' - 20 minuten later .... Aaannd it's gone !

Wederom geslaagde sessie, uiteraard aanwezige kennis, maar toch weer spannend op zo'n mooie nieuwe bloempot !
[ Voor 119% gewijzigd door FreshMaker op 26-08-2018 19:10 ]
Thermometer (Inkbird ibt-6X) werkte super en had zeker voldoende range (ik zat op +- 11 meter met een muurtje tussen, geen problemen gehad).
Al bij al redelijk tevreden, enkel niet van men BBQ. Nu zit ik te denken aan een opvolger, degene wat ik nu heb is een boretti carbone lookalike. Het is enorm moeilijk om temperatuur goed te regelen, dit door de vele kiertjes en panelen die niet goed aansluiten. Ook moet ik zeer vaak de briketten aanvullen om het ding op temperatuur te houden.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe BBQ maar weet niet goed wat te kiezen.
Mijn budget zal +-400 euro zijn als ik nog eens lief lach naar het vrouwtje
Wat zouden jullie aanraden? Zelf dacht ik aan een Weber performer premium GBS (tafeltje lijkt me handig icm de kolenbak voor wat drank).
Ik zoek een Q waar ik op kan grillen meer evengoed ook low and slow sessies op kan doen. Ik BBQ regelmatig voor meerdere personen dus een kleine kamado lijkt me niet ideaal? Tenzij er een merk is wat ik nog niet ken
Alvast bedankt voor jullie advies!
Mijns inziens net zo goed, dan wel beter, en stukken goedkoper.
Destijds nog 'gewoon' 300€
Momenteel met wat moeite te vinden ( omdat ze zwaar afgeprijst zijn ) rond de 200€
Kleine tip, ga langs bij tuincentra, praat met de verkoper ... scheelt je zo een 50€
Ik had het hier bij onze lokale TC met de medewerker over de brandweerrode GBS, 250€, maar al snel kwam hij over de brug om hem voor 199€ 'in te pakken'
Het was dat ik het niet thuis kon uitleggen
Anders had hij hier gewoon erbij komen staan
Wat is meerdere, 4, 6 of 10+ ?Chaker schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:18:
Ik BBQ regelmatig voor meerdere personen dus een kleine kamado lijkt me niet ideaal? Tenzij er een merk is wat ik nog niet ken
Op een medium kamado ( die van ong. 30cm doosnee, niet die action van 20cm ) heb je effectief evenveel ruimte als op een 57cm Weber.
De Weber mag je bij low en slow al de helft 'afschrijven' aan ruimte, voor het indirecte.
Daar heb je met een kamado geen last van,
16" Kamado's vind je al tegen de 400€
( alleen accesoires zijn veelal op de 21" gericht )
https://www.barbequeshop....m_Maat-rooster:40---49-cm
[ Voor 43% gewijzigd door FreshMaker op 26-08-2018 19:44 ]
Alvast bedankt voor de tips! Bij de bekende blauwe winkel staan ze voor 225 dus dat valt nog goed mee.FreshMaker schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:37:
Ik heb het de afgelopen 6 jaar met een Weber Premium GBS gedaan.
Destijds nog 'gewoon' 300€
Momenteel met wat moeite te vinden ( omdat ze zwaar afgeprijst zijn ) rond de 200€
Kleine tip, ga langs bij tuincentra, praat met de verkoper ... scheelt je zo een 50€
Ik had het hier bij onze lokale TC met de medewerker over de brandweerrode GBS, 250€, maar al snel kwam hij over de brug om hem voor 199€ 'in te pakken'
Het was dat ik het niet thuis kon uitleggen
Anders had hij hier gewoon erbij komen staan
[...]
Wat is meerdere, 4, 6 of 10+ ?
Op een medium kamado ( die van ong. 30cm doosnee, niet die action van 20cm ) heb je effectief evenveel ruimte als op een 57cm Weber.
De Weber mag je bij low en slow al de helft 'afschrijven' aan ruimte, voor het indirecte.
Daar heb je met een kamado geen last van,
16" Kamado's vind je al tegen de 400€
( alleen accesoires zijn veelal op de 21" gericht )
https://www.barbequeshop....m_Maat-rooster:40---49-cm
Ik BBQ ofwel voor ons 2 of ander zijn we met +- 6 personen. Straks eens overleggen met de vrouw, maar ik denk dat het dan de Weber Mater Touch GBS gaat worden!
Maar het 50€ Bekvam tafeltje is dan even zo goed, mits je hem behandeld voor buitengebruik !
Het is dat hier een dakraam vervangen moest worden. En daarbij het onderdak en isolatie vervangen moest worden, anders werd hier picanha geserveerd dit weekend.
Dan maak in het komende weekend.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
https://www.barbequeshop....ber-57cm-155cm-breed.html
Vraag me af hoeveel goedkoper het kan als ik mezelf eraan zou wagen. Als ik het überhaupt zo netjes kan krijgen.
Ik moet zeggen, dit is nog redelijk, ze staan er 'eenvoudiger' en tegen hogere prijzen op.
Alleen het "netjes" in jouw verhaal ( same here ) is aan de orde, maar ik vermoed dat je niet eens zo heel veel minder kwijt bent, bij zelfbouw
Vergeet de gereedschappen niet, er is iets meer nodig dan een figuurzaag en punaises
Mocht je het op kunnen brengen om een paar maanden te wachten, ik weet dat Weber komend weekend op de SPOGA een nieuwe variant van de Master Touch gaat presenteren. Die gaat verrassend uit de hoek komenChaker schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:47:
[...]
Alvast bedankt voor de tips! Bij de bekende blauwe winkel staan ze voor 225 dus dat valt nog goed mee.
Ik BBQ ofwel voor ons 2 of ander zijn we met +- 6 personen. Straks eens overleggen met de vrouw, maar ik denk dat het dan de Weber Mater Touch GBS gaat worden!
helaas zal die pas vanaf media December/ Januari leverbaar zijn.
Is denk ik grotendeels afhankelijk van hoe handig je bent, en hoeveel gereedschap je in huis hebt. (en of je een goed adresje hebt voor hout)NeutraleTeun schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:47:
Ik vind zo'n meubel wel ruig. Maar niet voor dat geld.
https://www.barbequeshop....ber-57cm-155cm-breed.html
Vraag me af hoeveel goedkoper het kan als ik mezelf eraan zou wagen. Als ik het überhaupt zo netjes kan krijgen.
Als ik het zo ie is het kwa metaal werk vooral de wielen en deurscharnieren, en wat schroeven. Hou je over een bubs hout (dat is prima uit te rekenen, vervolgens ff op de website van je bouwmarkt kijken quanta costa) en een potje beits of twee.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Toch kun je daar behoorlijk op verkijken. Ik heb ook van te voren uitgerekend wat het ging kosten. Hout is eigenlijk best duur. Ook beslag tikt flink aan, qua schroeven (RVS want buiten!) hier en daar wat hoekplaatjes, wielen...etc.vectormatic schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:18:
[...]
Is denk ik grotendeels afhankelijk van hoe handig je bent, en hoeveel gereedschap je in huis hebt. (en of je een goed adresje hebt voor hout)
Als ik het zo ie is het kwa metaal werk vooral de wielen en deurscharnieren, en wat schroeven. Hou je over een bubs hout (dat is prima uit te rekenen, vervolgens ff op de website van je bouwmarkt kijken quanta costa) en een potje beits of twee.
Al met al was ik +/- 250 euro kwijt. En dan heb ik een open tafel, dus zonder deurtjes en of andere ombouw.
Dus eerlijk gezegd valt de prijs van het getoonde model me alleszins mee. Moet wel toegeven dat mijn meubel 180x100 cm is ipv 155cm. En ook bewust wat hoger (blad gelijk met rooster)
Het probleem is inderdaad het beslag, maar ook het hout.jabberwock schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:58:
[...]Toch kun je daar behoorlijk op verkijken.
Als je geen adresje hebt voor voordelig hout, is het gewoon een dure hobby
Ik was overal aan het speuren naar mooi steigerhout, maar dat is voor een particulier gewoon lastig te krijgen.
Het enige waar je ( in mijn omgeving ) terecht kan, is de bouwmarkt, OF zo'n hipster-verkoper ...
Mijn tuinset uiteindelijk via bol.com laten komen, 175€, mijn uitgerekende prijs voor de ruwe stoffen ( hout, schroeven en afwerking ) kwam bijna op hetzelfde uit, maar moest ik zelf op maat aftekenen, en zagen.
Het pakket wat binnenkwam, was dat allemaal al gedaan, kwestie van tekening volgen ( Ikea-style ) en boren -> schroeven.
Soms moet je gewoon je verlies nemen, of je onkunde tonen ( mijn geval )
Ik kan prima klussen, maar ben echt niet kandidaat-materiaal voor een TVprogramma
( of je moet help mijn man is klusser meerekenen
Volgend jaar komt er een 5x3 overkapping aan het huis ....
Het is nu al bedenken of we het op maat laten komen, of zelf gaan zagen ( ik weet het antwoord al wel hoor ... 100€ meer, en passend
Hmmm mss dat ik dan wel kan wachtenLoenerd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:04:
[...]
Mocht je het op kunnen brengen om een paar maanden te wachten, ik weet dat Weber komend weekend op de SPOGA een nieuwe variant van de Master Touch gaat presenteren. Die gaat verrassend uit de hoek komen![]()
helaas zal die pas vanaf media December/ Januari leverbaar zijn.
In het ergste geval, aprilChaker schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:04:
[...]
Hmmm mss dat ik dan wel kan wachtenWanneer kunnen de gewone stervelingen de specs van de nieuwe master touch zien?
Maar verschillende bbq-fora zijn net als hier op Tweakers qua gadgets, al aan het speculeren.
* FreshMaker heeft er btw ook nog niets van meegekregen ...
Laten we het erop houden, dat ie op bepaalde vlakken wat weg gaat hebben van de Summit Charcoal
Maar populair doen met kennis 'mag ik niet delen' is zo jammer...
Elk jaar komen er nieuwe modellen en aanpassingen.
Ik heb die van mij ook zelf gemaakt, want het is leuk om te doen en ook fijn om het iets hoger te hebben.jabberwock schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:58:
[...]
Dus eerlijk gezegd valt de prijs van het getoonde model me alleszins mee. Moet wel toegeven dat mijn meubel 180x100 cm is ipv 155cm. En ook bewust wat hoger (blad gelijk met rooster)
Ik doe bij mijn Joe vanaf de herfst tot de lente de magriet en de onderkant open. Dat, naast elke week de Q aan, is voldoende om geen schimmel te krijgen.FreshMaker schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
Het schijnt, dat bij langer 'pauze' je het beste een vochtvreter ( silica-korrels ) er in kan zetten.
Ook bij het overwinteren onder de hoes aan te raden.
* FreshMaker heeft dat ergens opgepikt, maar kan de bron niet terugvinden
Mijn HRcollega ...
Kan jij donderdag voor de bbq Pulled Pork verzorgen .... ?
Heb ik iig wat te doen op mijn vrije woensdag
5 schouders opgepikt ... komt wel goed
Haal je de bovenste vetlaag eraf?
Overal zie ik dat gebeuren, maar waarom.
Met die tijd en temp moet het vet toch afbreken?
Ik bedoel, ik vind niet erg om vet te eten.
Tweeds, tips of tricks? Dry rub of puur houden, elk uur sprayen, iets anders?
Ik heb nu dus 5 procureurs, als ik die halveer ....
Krijg ik dan buiten 'meer' bark, ook een kortere bereidingsduur ?
Mijn boerenverstand zegt van wel, al zou het marginaal kunnen zijn, maar de massa per stuk is wel minder.
Klopt mijn ingeving ?
Meer bark klopt sowieso. De bereidingsduur wordt denk ik wel iets korter, maar er bestaat ook een kans dat het iets droger wordt.FreshMaker schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:16:
Even een vraag waar ik niet 123 uitkom
Ik heb nu dus 5 procureurs, als ik die halveer ....
Krijg ik dan buiten 'meer' bark, ook een kortere bereidingsduur ?
Mijn boerenverstand zegt van wel, al zou het marginaal kunnen zijn, maar de massa per stuk is wel minder.
Klopt mijn ingeving ?
Steam/Discord: Flimovic
Ben aan het bestellen bij van Beekum en heb nog wel wat ruimte over tot gratis verzenden
Reeds in de winkelmand:
Lemonpepper
Knoflookpeper
Gyroskruiden
Thuis al aanwezig:
Dry rub all purpose
Pulled pork kruiden
Chinese 5 kruiden
Chipotle peper gemalen! heb ik zelf gekocht vorige week en was zeer goed. Ook gerookte paprikapoeder kun je niet teveel hebbenMartinusz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:41:
Iemand nog een leuke kruidentip?
Ben aan het bestellen bij van Beekum en heb nog wel wat ruimte over tot gratis verzenden
Reeds in de winkelmand:
Lemonpepper
Knoflookpeper
Gyroskruiden
Thuis al aanwezig:
Dry rub all purpose
Pulled pork kruiden
Chinese 5 kruiden
Zegt mij niks, ff bekijken!Chaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:49:
[...]
Chipotle peper gemalen! heb ik zelf gekocht vorige week en was zeer goed. Ook gerookte paprikapoeder kun je niet teveel hebben
Paprikapoeder inderdaad ook een goede om toe te voegen! (supermarkt potjes is niks)
Ik ga denk ik proefmonster vragen voor de Chipotle peper, want ik kan niet zo goed tegen pikant
Of is het erg mild?
[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 28-08-2018 11:52 ]
Compenseren door te injecteren? Wat appelsap, rub en worschestersaus?Flimovic schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:50:
Meer bark klopt sowieso. De bereidingsduur wordt denk ik wel iets korter, maar er bestaat ook een kans dat het iets droger wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2018 12:11 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Knoflookpoeder
Bruine basterdsuiker
Knoflookpeper
Lemonpepper
Patat Paprika
Gyros kruidenmix
Paprikapoeder Hongaars (edelsüss)
Proefmonsters aangevraagd:
Ras El Hanout
Worcestersaus dit kon niet*
Chipotle peper gemalen
Morgen als het goed is in huis

Vlees ook weer onderweg, spareribs en wat kilo's procureur

*netjes een mailtje direct van Chris, met de vraag of ik iets anders wilde als proefmonster.
Vind het echt topservice
[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 28-08-2018 12:22 ]
Waar bestel je jouw vlees? ik ben de ribben van de supermarkt een beetje beu ondertussen...Martinusz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:18:
Dit is het geworden:
Knoflookpoeder
Bruine basterdsuiker
Knoflookpeper
Lemonpepper
Patat Paprika
Gyros kruidenmix
Paprikapoeder Hongaars (edelsüss)
Proefmonsters aangevraagd:
Ras El Hanout
Worcestersaus
Chipotle peper gemalen
Morgen als het goed is in huis![]()
![]()
Vlees ook weer onderweg, spareribs en wat kilo's procureur
Spareribs + procureur bij AalvinkChaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:19:
[...]
Waar bestel je jouw vlees? ik ben de ribben van de supermarkt een beetje beu ondertussen...
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism